potkulauta aikuisille

E.R.

Onko kenelläkään kokemusta aikuisten potkulaudasta? Paljonko sellainen maksaa ja mitä siinä kannattaisi olla? Olisi kiva kuulla mielipiteitänne, että onko sillä mukavaa ajaa.

11

4744

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sparkkis Stadista

      Kokemusta on kyllä, jos 60-luvulta peräisin oleva lasketaan? Sen jälkeen myös satunnaisesti lentokentältä (authorized personnel only), jossa näppärät kaverit askartelivat muutaman wanhan liiton potkulaudan.

      Olennaista potkulaudassa on rengaskoko ja jarrut. Sellaisella pikkupoikien nykylaudalla, jossa on onnettoman pienet pyörät, ei tee mitään. Tai no, voihan sillä leikkiä pihalla. Jos potkulaudassa on tarpeeksi isot ja hyvin rullaavat pyörät (laatulaakerit) ja luotettavat jarrut, niin se on varteenotettava laite liikkumiseen. Ja nyt puhutaan jo pitkistäkin matkoista.

      Helsingissä taisi olla eräs pikkupaja (Kaapelitehtaalla, jos oikein muistan), jossa tehtiin vankkoja ja ainakin päällisin puolin hyvännäköisiä aikuisille soveltuvia potkulautoja. Tekivät myös vähän erikoisempia fillareita samassa pajassa. En tiedä toimiiko vielä?

    • Sparkkis Stadista

      ESLA näköjään tekee Suomessa isorenkaisia, aikuisille tarkoitetuja potkulautoja. Siis sama paja, joka valmistaa perinteisiä potkukelkkoja. Vaikuttavat asiallisilta peleiltä nuo sparkkiksetkin. Kantavuus 120 kg, hyvät jarrut, riitävän kokoiset renkaat yms. Hinnaksi ilmoittivat 349 € ja hinta sisältää toimituksen kotiovelle.

      Juoksijat käyttävät harjoittelussaan noita em. potkulautoja. Rasittavuus (kalorinkulutus) kuulemma 25-30 % enemmän kuin fillarilla. En tosin tiedä minkälaiseen pyörään ovat verranneet, tai muutenkaan mitään tarkempaa siitä miten ovat noihin lukuihin päätyneet.

      Mutta, nuo ainakin vaikuttavat asiallisilta potkulaudoilta.

      • 7+11

        no eslan tuotteissa nyt ylipäänsä ei ole kehumista ja tuo eslan potkulauta ei kovin hyvin vastaa normaalin aikuisen tarpeita.


    • 7+11

      potkulautana voidaan pitää niin monenlaisia välineitä, että kysymys kaipaa sen oslata tarkennusta. eli minkä tyyppistä potkulautaa harkitset?

    • 7+11
      • E.R.

        kiitos neuvoista. En oikein tykkää ajaa pyörällä ja menisin mielummin potkulaudalla. En tiedä paljoakaan noista kapistuksista, mutta ne näyttävät menevän aika kevyesti. Ajattelin käyttää potkulautaa siis pyörän sijasta.


    • Haykey

      Tein itse.
      Vuonna 2000 olin kuntoutumassa pahastaonnettomuudesta täällä Aotearoassa. Suomen reissulla bongasin yhden Turusen vuokraamassa Eslan 4-pyöräistä potkupyörää Eirassa. Testasin sen silloin ja myöhenmin tilasin sen mulle Christchurchiin.
      En ollut töysin tyytyväinen sen toimintaan joten suunnittelin oman, www.slida.orconhosting.net.
      Niitä tuli tehtyä tusinan verran ja pari vuotta sitten tein ekan kolmipyöräisen mallin. Tämä kolmipyörä "scootboard"on tosi näppärä ja kuljettaa myös minun rinkan ja läppärirepun minun ulkomaan reissuilla.
      Pitäis perustaa firma ja alkaa niitä tekemään tosissaan kun kukaan muu ei ole tehnyt sellaista kun tuo mun kolmipyörä.

    • Lourdon.

      Ite ostin Tammiston Cittarista potkupyörän joka maksoi 50 euroa.... oli poistomyynnissä. norm. hinta 150 euroa. On toiminut hyvin ja tullut paljon tehtyä lenkkejä sillä. Hyvää liikuntaa juoksun ja pyöräilyn ohella. Edessä 26 tuumainen rengas ja takana 20 tuumainen rengas. Olen nähnyt kadulla myös sellaisia potkulautoja, joissa takana on myös 26 tuumainen rengas. en vain tiedä, mistä sellaisia saa.

    • ihmettelen09
    • Anonyymi
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6283
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4016
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2436
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1423
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe