Julkinen nöyryytys

Intistä rikki

Jouduin nöyryytyksen uhriksi armeija aikana...oikeastaan koko 11kk oli helvettiä. Halusin olla maalleni hyödyksi ja olla hyvä sotilas. Sain vain paskaa silmilleni. Nöyryytystä ja häpeää. Olin ja olen herkkä ihminen, toki siviilisä pärjään ja johtajan tittelillä. Mutta intissä, voi helvetti....nöyryytettäväksi joutui kun ei ollut silloin tarpeeksi vahva. Sain pysyviä haavoja....onko oikein, että pakotetaan inttiin sukupuolen perusteella. Onko oikein?

18

439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Satuttava kokemus

      Kerro nyt ensin mitä kamalaa siellä tapahtui. Otettiinko kännykkä pois?

      • tasa arvo

        Kyse on tasa-arvosta. Vaikeita kokemuksia voi tulla vaikka mista, myös intistä. Siitä kyse, kun miehet pakotetaan vuoden pakko työhön intissä ja naiset voivat valita menevätkö vai eivät. Epätasa-arvoista.


      • Satuttava kokemus
        tasa arvo kirjoitti:

        Kyse on tasa-arvosta. Vaikeita kokemuksia voi tulla vaikka mista, myös intistä. Siitä kyse, kun miehet pakotetaan vuoden pakko työhön intissä ja naiset voivat valita menevätkö vai eivät. Epätasa-arvoista.

        Myönnän, että se on tasa-arvokysymys. Kuitenkin on niin, että "herkkä" pääsee sieltä pois nykyään aika helposti.


      • swe2ws
        tasa arvo kirjoitti:

        Kyse on tasa-arvosta. Vaikeita kokemuksia voi tulla vaikka mista, myös intistä. Siitä kyse, kun miehet pakotetaan vuoden pakko työhön intissä ja naiset voivat valita menevätkö vai eivät. Epätasa-arvoista.

        Se vaan, että miehet soveltuvat sotimiseen paremmin. Ja jos ei olisi armeijaa, voisi käydä niin että kohta ei ole koko valtiota missä voisi tasa-arvosta edes puhua.


      • evakon poika
        swe2ws kirjoitti:

        Se vaan, että miehet soveltuvat sotimiseen paremmin. Ja jos ei olisi armeijaa, voisi käydä niin että kohta ei ole koko valtiota missä voisi tasa-arvosta edes puhua.

        Olisit muuttanut Ahvenanamaalle, siellä pesii erityiskansalaiset, jotka eivät käy inttiä.


      • fueller
        evakon poika kirjoitti:

        Olisit muuttanut Ahvenanamaalle, siellä pesii erityiskansalaiset, jotka eivät käy inttiä.

        Kaikki jotka jättää intin käymättä,kuuluu korkeampaan älylliseen aateliin!


      • Khyhyhyyllä_käyvät
        evakon poika kirjoitti:

        Olisit muuttanut Ahvenanamaalle, siellä pesii erityiskansalaiset, jotka eivät käy inttiä.

        Kyllä jotkut Ahvenanmaalaiset käyvät Suomen intin.


      • armeija_rauhan_takeena
        fueller kirjoitti:

        Kaikki jotka jättää intin käymättä,kuuluu korkeampaan älylliseen aateliin!

        Mikähän tuossa inttiä käymättömässä porukassa saa uskomaan omiin älynlahjoihin? Porukka on kuitenkin järkiään kelvotonta yhteistyöhön, vastuuseen, asioiden hoitamiseen, patalaiskaa mulle mulle porukkaa.
        Jos ei pysty inttiä käymään se johtuu tavalla tai toisella yksilön heikkoudesta, fyysisestä tai psyykkisestä viasta.


    • bättre folk

      Ruotsinkieliset yrittävät tulla aatelsiksi. Etuoikedutusiksi kansalaisiksi. Punkki tappaa heidät.

    • suomilaiva

      Taas tuli esille se miten tässä maassa rakastetaan julkista nöyryyttämistä. Ehkä se kirkonmäellä jalkapuussa istuminen on joskus jukuripääsuomalaisiin tepsinyt mutta silloinkin tarttui moni kostopuukkoon. Mikä tämän maan kultuurin on vinouttanut? sitä sietää miettiä. Nyt kansaa häpäistään julkisesti apteekeissa. Haukutaan lääkkeistä, huom lääkärin määräämistä ja juoksutetaan korvaushakemuslappujen kanssa ympäri apteekkia. Sossun asiakkaitten nimet ja tiedot on julkisella tiedusseinällä kenen tahansa nähtävissä. Terveyskeskuksissa kohdellaan kuin ruttoista ankkaa ja joutuu lupaa kysymättä harjoittelijoitten koekaniiniksi. Jokaisen käskyvaltaisen ja vähäpätöisemmänkin pöydän takana istuu ylimielinen pirullinen kyykyttäjä.Suuret määrät valtion budjetoimia rahoja jää kuntien kukaroon koska ihmiset ovat kyllästyneet ainaiseen pilkkaan ja julikseen nöyryyttämiseen.Moni ottaa vapaaehtoisen kituuttamsen ennen pilkkaa ja ylimielisyyttä. Ennen oli myös opettajilla tapana nöyryyttää koko luokan edessä ja viedä loppuelämäksi ihmiseltä itseluottamus. Ihmiset ovat tietyissä tilanteissa muurahaisia joita johtaa tietty aate mutta henkilökohtainen nöyryytys, mitä jotkut vanhemmatkin yhä käyttävät kasvatuksessa, ei koskaan tuota hyvää hedelmää. Älyä myös arkielämään niin valtion kuin kuntienkin taholta. Ei pidä sortaa toista samassa veneessä istuvaa ja me kaikki olemme ainakin toistaiseksi suomalaisia.

    • Suomeenpettynyt

      Suomen armeijassa muhii Suomen suurin epätasa-arvon pommi ja suuri vääryys !

      Miksi Suomen puolustusvoimissa ei ole erikseen WC-tiloja transsukupuolisille ihmisille !

      Elämme sentään 2000-lukua ja kaikki pitäisi ottaa huomioon !

      Kyllä Ruotsissa on toisin !

      • Whetter

        Niin! Ruotsissa on nykyään yleisissä tiloissa kahdenlaisia WC:itä: miehille ja naisille on yhteinen, mutta transsukupuolisille on omansa, ettei heidän sukupuoli-identiteettinsä paljastuisi.


    • Varusmees

      Kysytääs täältäkin kun feministit katosi feministi palstalta heti kysymyksen jälkeen. Eikö laiteta tytöt ja naiset samaan aikaan ja samalla rahalla hoitamaan vammaisia ja vanhuksia kun miehet käy intin? Saisivat halutessaan koulutuksen ja tasa-arvo kysymys paranisi vähäisen. Halvalla hoitoala kuntoon ainakin vanhusten ja vammaisten osalta.

      • hyvääidea

        Vähintä mitä voi vaatia, että naisetkin käy edes siviilipalveluksen, vaihtoehtoja riittää.


      • tasa-arvoa

        Siviilipalvelus olisi vuoden ilmaista koulutusta hoiva-alan ammattiin, johonka valtaosa naisista ajautuu joka tapauksessa?
        On hyvä muistaa että ei kaikkien naisten tarvitsisi armeijaan mennä, koska ei tarvitse kaikkien miestenkään. Ongelma vain on että naisilla ei ole mitään pakollisia velvollisuuksia.

        Tästä aiheesta ei vaan saa kunnollista keskustelua koska, sukupuolineutraalin asevelvollisuuden vastustajat tietää olevansa jo etukäteen alakynnessä perusteluineen ja siten jättävät kommentoimatta. Hädissään ehkä sanovat, että asepalvelus vapaaehtoiseksi kaikille?


    • raakaa_jauhelihaa

      Jos olet siviilissä esimiesasemassa nykyään, niin se ei ole verrattavissa inttijohtamiseen. Sivilipuolen esimieheksi pääsee monesti halvin ja käskytettävin, hyväksikäytettävä rassukka. Aiemmista nöyryyttävistä kokemuksista on etua, katkeruus tekee hyökkäävämmän. Eli valitaan sopivin, ei parasta.

      Intissä on arpapeliä, mihin porukkaan joutuu. Jos joudut perSuenemmistöiseen paSkasakkiin, niin sinun tulee olla "vankila kondiksessa" henkisesti ja fyysisesti.
      Asia on niin, että aina on joku peruS-mikki hiiri, joka haluaa koeponnistaa voimansa jonkun heikommaksi kuvittelemansa kanssa. Kun sellaisen pöllyttää, niin se ei enää tule sätkimään silmille, eikä tule kukaan muukaan.

      Jatkuvassa ulkopuolisen suojelun tarpeessa olevat eivät kuulu taistelujoukkoihin, esimiesasemaan niitä ei tule päästää!
      Asiallisissa porukoissa aikaansaatava jälki on parempaa ja motivaatiotaso korkea.

    • a3a2ra23vra23rva32r

      Itsekkin olin intissä 12kk ja koin armeijan tosi tosi nöyryyttäväksi, parantelen henkisiä haavoja vielä 10 vuoden jälkeen ja sairastuin vakaviin mt ongelmiin.

      En silti ole kateellinen naisille siitä ettei heidän tarvitse käydä inttiä, itse asiassa monet naiset auttoivat minua kuntoutumaan intin jälkeen koska heidän omanarvonsa oli vielä tallessa ja pää kunnossa.

      Minusta vaan jotenkin armeija on niin julma maailma jossa jos ei tajua puolustaa itseään niin joutuu "hakatuksi henkihieveriin", sääliä on sieltä turha hakea. Olisin halunnut olla selvillä pelisäännöistä ennenkuin menin armeijaan, minua kehotettiin tarkastuksessa jäämään pois intistä mutta halusin mennä todistaakseni etten ole homoseksuaalinen.

      Mutta asiat ovat menneet kuten ovat ja en enää ole hirveän katkera mistään. Tosin ärsyttää nykyinen epä-isänmaallinen meno suomessa joka vähättelee ja romuttaa suomen uskottavaa puolustusta ja isänmaallisuutta.

    • ankeatulevaisuus

      Itse viihdyin armeijassa hyvin ja pärjäsin siellä paljon paremmin kuin sen jälkeen työelämässä.
      Armeijassa vastuulleni annettiin todella kalliita laitteita ja koneita ja minuun luotettiin. Palvelustoverit olivat mukavia ja aina tukena, vastavuoroisesti olin itse heidän tukenaan.
      Työelämässä saan vain hanttihommia, joita muut ei viitsi tehdä ja muutenkin olen vain työpaikan sylkykuppi. Pätkätyöläistä ei arvosta kukaan vakituinen työntekijä?
      Jos joku luulee armeijaa nöyryyttäväksi niin odottakaahan mitä sen jälkeen tulee. Työporukkakin on inhottava eikä kahvitauvolla keskustella muusta, kuin kateellisesti heistä jotka ovat itseä rikkaampia tai pilkataan niitä joilla menee huonommin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe