Kokemuksia kuulolaitteista

kuuluu huonoati

Tarvitsen kuulolaitteen mutta kynnys sen käytön alottamiselle on suuri.Mistä löytyy mahd.huomaamaton ja pieni kuulaite.En haluaisi sen näkyvän juuri yhtään.Mistä siis ja mihin hintaan. Vielä kysymys:Onko parempi käyttää kuulaitetta aina vai käyttää vaan sillon kun on ihmisten kanssa tekemisissä?

49

16272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • phonak lks

      mene paikalliseen plk kuulo keskukseen!!!! tai varaa aika!!? siellä kyllä saat tietoa....!!!! tällä vai suuntaa antavia?????? :(

    • kojetto

      Kynnys käyttää oli suuri mullaki, taisi kuulokeskuksen korvakäytäväkoje olla melkein 10v laatikossa. Nyt kun on pakko ollu pitää (harvoin kuulo ei huonone), huomannu, että ois pitäny ajoissa sitä käyttää koko ajan. Aivot harjaantuu uuteen äänimaailmaan ja sanojen erottelukykyyn. Nykypäivän korvakäytäväkojeet on tosi pieniä, ei ne näy, joten huoli pois. Kuten aiemmin tuossa joku kirjottikin, kuulokeskuksen kautta saat oikein "viritetyt" kojeet juuri sun kuulokäyriin ja ne on ilmaset - kuuluu lääkinnälliseen kuntoutukseen. On se toisaalta kumma juttu, että silmälaseja pidetään ihan normaaleina, mutta kuulokojeita ei. Jospa se on meidän huonokuuloisten vika, pitäisi reilusti käyttää ja näyttää, koska kuitenkin kuulokojeiden käyttäjiä on paljon. Voit googlettaa kuulokojeita, niitä on monia eri merkkejä ja niistä ainakin katella ennakkoon sopivaa? Ei kannata ostaa näitä markettien tai tv-shoppien kojeita, ne on vain rahastusta, eikä yksilöllistä kuulokäyrää tukevia. Tsemppiä!!

      • koje korvaan

        Miksi kuulolaitetta hävettää käyttää? Onko silmälasit, hävettääkö niidenkin käyttö?

        Itse olen käyttänyt erilaisia kuulokojeita jo kaksikymmentä vuotta enkä ole niiden vuoksi joutunut kiusatuksi tai parjatuksi, saati joutunut syrjityksi. Pikemminkin päin vastoin sillä normaalisti kuulevana pystyin osallistumaan keskusteluun, hokematta jatkuvasti että mitä- mitä sanoit- sanotko uudelleen- kommentteja.


      • phonak!
        koje korvaan kirjoitti:

        Miksi kuulolaitetta hävettää käyttää? Onko silmälasit, hävettääkö niidenkin käyttö?

        Itse olen käyttänyt erilaisia kuulokojeita jo kaksikymmentä vuotta enkä ole niiden vuoksi joutunut kiusatuksi tai parjatuksi, saati joutunut syrjityksi. Pikemminkin päin vastoin sillä normaalisti kuulevana pystyin osallistumaan keskusteluun, hokematta jatkuvasti että mitä- mitä sanoit- sanotko uudelleen- kommentteja.

        se on se? tietämättömyys....!!! "lasit " parantaa näköä!!! ollu jo vuosi sadan alusta!?? mutta kuulo" koje" vasta yleistyny..!?? ja ihminen vieruksuu kaikkea!!!! "massasta?" poikkeavaa.... :
        (




        .


      • koje korvaan
        phonak! kirjoitti:

        se on se? tietämättömyys....!!! "lasit " parantaa näköä!!! ollu jo vuosi sadan alusta!?? mutta kuulo" koje" vasta yleistyny..!?? ja ihminen vieruksuu kaikkea!!!! "massasta?" poikkeavaa.... :
        (




        .

        Näinhän se on, silmälasit parantavat jopa ulkonäköä, ainakin jos uskomme niiden muotoilijoita.

        Kuulolaite parantaa kuuloa ja on lähes huomaamaton kapistus korvassa. Varsinkin nämä korvanapit, jollaisia itsekin käytin alussa kun huono kuuloni alkoi haitata kanssakäymistä. Korvanappien teho on kuitenkin rajallinen korvantaus laitteisiin nähden ja korvanapit ovat huonompia kestävyydeltään. Huipputekniikka mikrokoossa joten ei siltä voi pitkää ikää odottakaan.

        Viimeiset kahdeksan vuotta olen käyttänyt korvantauskojetta ja sitäkään harva huomaa kun pitää hiukset sopivan pituisina. Jos ei ole tukkaa ollenkaan niin silloin tietysti vaikeaa piilottaa koje mutta ei sen vuoksi kannata vaipua epätoivoon.

        Kuulovamma on kuitenkin se helpoin korjattava aisteista ja näkövamma vaikein. Näkövammaa ei voi laitteilla korjata vaan se pitää ottaa huomioon kaikessa tekemisessä ja usein on avustaja oltava oudoissa paikoissa kuljettaessa.

        Asiat pitää nähdä laajempina kokonaisuuksina, eikä takertua oman minänsä haavoittuvaisuuteen. Näin olen itse asian sisäistänyt ja siksi en häpeä käyttää kuulokojetta.


    • kojetto

      Unohtui aiemmasta, jos kuulokeskuksesta et saa haluamaasi tai jostain syystä maksat itse, niiden hintahaitari yksityisellä on kait parista tuhannesta ylöspäin. Yksityisellä maksaa erikseen kuulokäyrät, korvakappaleen teko jne. joten aika arvokkaita.

      • yksityisesti?

        Ei se kojeen hankinta nyt välttämättä yli kahta tuhatta euroa maksa. Kyllä halvemmallakin selviää ja saa käyttöön uusinta tekniikkaa. Hinnat ilmoitettu paketteina, joihin kuuluu kaikki (kuulokäyrät, korvakappale, yms).

        www.kuulotekniikka.com
        www.kuulohansa.fi


    • Heips!
      Mie olen tosi tyytyväinen (aiemmin olen jo Suomi 24:lla kommentoinut tätä asiaa...) Phonak-laitteisiini. Vuoden alussa menin työterveyshuoltoon, sieltä lähete sairaalaan lääkärille, sitten kuulontutkijalle, jonka kanssa katsoimme minulle sopivat laitteet. Värin sain valita. Korvien takana pieni kaunis mötikkä, josta silikoninen ohutputki korvaan. Eikä muuten näy, jos sitä pelkäät:). Siis minähän olen niistä niin ylpeä, että tarkoituksella pidän hiuksia kiinni, että muutkin näkevät! Mitään ei tarvinnut itse maksaa poliklinikkamakua lukuunottamatta. Laitteet ovat "laina-apuvälineet", mutta käytännössä omat. Johdot ym. lisäjutut tilaan itse netistä. Ei ole kallista. Jes, ja auttaa ja elämä on muutenkin mukavampaa...
      Käytän kuulolaitteita silloin, kun tarvitsen, lähinnä asiakastöissä, mutta muulloinkin, esim. pankissa ja baarissa (missä ei kuule mitään). Älä siis itseksesi pohdi asiaa, mene lääkäriin ja sitä kautta asia sitten vireille!

    • Jake12345

      No niin, tässä sitä taas oon, vaikka oonkin päättänyt, ett enää en tänne kirjoittele...
      Mutku edellinen kommentoija kertoi muuten ihan asiallisesti, ett hän sai valita kojeensa värin... Joo..o. Eipä paljon saanut vaikuttaa ainakaan siihen nähden, kun minä sain valita viidestä (5) kokeilemastani kojeesta sen mulle parhaan. Ensin toki mullekin tehtiin Kuulokeskuksessa tarvittavat mittaukset ja niiden mukaiset säädöt jokaisiin kojeisiin, joita sain pitää aina kk ajan kokeilussani.

      Minullakin oli mm nuo Phonakit, mutta päädyin toisen valvistajan tuotteseen. Syynä äänten luonnonmukaisuus. Musiikin kuuntelulla oli suuri vaikutus valintaani. Halusin pianon ja viulujen kuuluvat oikeilta. Siinä suhteessa kun on selviä, korvin kuultavia eroja eri valmistajilla.

      Eli kantsii ehdottomasti kokeilla eri valmistajien kojeita ennen valintaa eikä pelkästään luottaa tutkijan valintaan, vaikka kuinka sanoisi, ett "parhaat mahdolliset" ...siis mitä heiltä löytyy... Se tutkija kun ei kuule sitä mitä sinä kuulet tai et kuule.

      Jos he eivät anna kokeiltavaksesi eri vaihtoehtoja, niin mene yksityiseltä puolelta kysymään. Siis esin laitteiden omista myyntipisteistä, joita löytyy ainakin Helsingistä, Porvoosta, Tampereelta, jne... Heiltä saa pariksi viikoksi tai kuukaudeksikin kokeiltavaksi heidän myymiä kojeitaan. Kokeilu ei maksa mitään, kuulotesti saattaa joillakin maksaa jotain, mutt paljon vähemmän kuin kojeet...

      Toisen valitsemat tai peräti määräämät laitteet eivät välttämättä ole parhaat sinulle, mutt sinä joudut ne sietämään viisi (5) vuotta, jos ne Kuulokeskuksesta maksuttomasti hankit.

    • nainen sateessa

      Kyllä Phonakilla on hyvät laitteet,joskin toisella puolella on jo sisäkorvaistute.

    • phonak versata!!!

      samaa mieltä!! edellisen kanssa..... mulle sopii kuin "nenä päähän"!!! tai siis kuin "koje korvaan"....!!! :) ja luonnolisin ääni mailma?? ja laajat säätö mahdollisuudet!

      • Jake123456

        Sorry vaan, mutt juuri tuollaista mainostamaasi kojetta en huolinut...
        Varmaan hyvät noikin, jos ei parempia oo päässyt kokemaan... ;)


      • nainensateessa

        Jos Jake ei huoli niin se tarkoita että muut ei huolisi.....


    • kuulot

      Äitini ei halua kuulokojetta, koska hänen ystävättärensä väittää kojeen käytön hunontaneen kuuloa? Voiko tällainen pitää paikkansa?

    • phonak

      ei pidä paikkaansa!!!! kuulo kojeeesa on "yli ääni" rajoitin joka vaimentaa kovat äänet! ja ohjelmoitu yksilöllisesti kuulon "herkkyys" asteen mukaan!! kuulo plk:ta löytyy faktaa!!! äitisi ystävä on varmaan "lääkäri"???? :)

      • Kyllä huonontaa

        MInä taas uskon, että laite huonontaa kuuloa. Voi miten ottaakaan nuo taustaäänet korviin. Jos laitetta viritetään pienemmäksi, en kuule paljon mitään, miesääniä en ollenkaan.


      • Jake1234567
        Kyllä huonontaa kirjoitti:

        MInä taas uskon, että laite huonontaa kuuloa. Voi miten ottaakaan nuo taustaäänet korviin. Jos laitetta viritetään pienemmäksi, en kuule paljon mitään, miesääniä en ollenkaan.

        Sitä laitetta ja eri äänitasojen kuuluvuutta voivat kuulontutkijat säätää. Sinne vaan juttusille. Mullakin säädettiin n. kolmen vuoden kuluttua laitteiden saamisesta, kun ongelmasta heille kerroin.


      • maaria-77
        Kyllä huonontaa kirjoitti:

        MInä taas uskon, että laite huonontaa kuuloa. Voi miten ottaakaan nuo taustaäänet korviin. Jos laitetta viritetään pienemmäksi, en kuule paljon mitään, miesääniä en ollenkaan.

        varmaan on kyse siitä että kun tottuu laitteeseen, niin ei enää osaa olla ilman ja luulee kuulevansa entistä huonommin myöhemmin. tai sitten kuulo muuten huononee ajanmittaa.


      • Anonyymi
        maaria-77 kirjoitti:

        varmaan on kyse siitä että kun tottuu laitteeseen, niin ei enää osaa olla ilman ja luulee kuulevansa entistä huonommin myöhemmin. tai sitten kuulo muuten huononee ajanmittaa.

        Kuulo huononee ajan mittaan. Se ei riipu kuulokojeesta eikä myöskään kuulokojeen puutteesta. Ihminen on sellainen, vuodet tekevät tehtävänsä.


    • phonak!!

      kyllä! muuten mutta.... "uskominen"? ja tietäminen on eri asia!!! :)

      • Jake123456

        Aivan. Moniako vertailit ennen kuin valitsit?


    • säädöt

      Kyllähän alussa kojeen takia astioiden kilinät ja jopa wc:n vetäminen tuntui kamalalle, mutta kyllä siihen tottuu. Eri asia on ihmiset, joilla saattaa olla kuulovamman lisäksi vielä ns. ääniyliherkkyys. Pitää vain olla sinnikäs ja päättäväinen kuulokeskuksessa, jotta saisit oikeanlaisen kojeen/oikeat "viritykset". Kojeissa on huomattavia eroja, kuten myös säädöissä.

      • Jake1234567

        Jep! Sama kokemus. Ensin kovat kolahdukset pelästytti ja kauhistutti, mutt sitt niihen tottui. Ja kovin mainostavat, ett nykyiset laitteet osaa jo kelpoisesti vaimentaa kolahduksetkin ihan siedettävälle tasolle.
        ...joillain lie uudempia laitteita kuin mulla nää liki viis vuotiaat...
        Kertokaa ihmeessä oonko oikeassa vai vääräsdä. Tieto ois monelle eka kojeitaan hankkivalle paikallaan, jotta voisivat varautua kojeiden tuomaan 'uuteen äänimaailmaan'


      • pettynyt ja surullinen
        Jake1234567 kirjoitti:

        Jep! Sama kokemus. Ensin kovat kolahdukset pelästytti ja kauhistutti, mutt sitt niihen tottui. Ja kovin mainostavat, ett nykyiset laitteet osaa jo kelpoisesti vaimentaa kolahduksetkin ihan siedettävälle tasolle.
        ...joillain lie uudempia laitteita kuin mulla nää liki viis vuotiaat...
        Kertokaa ihmeessä oonko oikeassa vai vääräsdä. Tieto ois monelle eka kojeitaan hankkivalle paikallaan, jotta voisivat varautua kojeiden tuomaan 'uuteen äänimaailmaan'

        Sain molempiin korviin kuulolaitteen ja jouduin viikon sisällä käymään kolme kertaa kuulotutkijalla.
        Hankalaa aluksi..korvakappale toisessa korvassa liian suuri, se vaihdettiin. Kotona vaikeuksia, eivät muut tajua että en voi kuulla eri kerrokseen minulle tarkoitettua puhetta. En laittanut kojeita ollenkaan tänään koska minulle huudetaan kuitenkin..itkettää ja surettaa. Mistä vertaistukea?


    • tsempiui

      Moikka!

      Itse käyttänyt kojeita kohta 2 vuotta. Alku oli tietenkin hankalaa. Ei tahtonut tulla mitään. Mutta kun saat säädöt kohdilleen ja totut niin kyllä näiden kanssa pystyy elämään. Ota omaisia mukaan kun käyt säädättämässä kojeita. Kerro heille, että et voi kuulla kojeilla kuitenkaan samoin kuin terveillä korvilla.
      Jos sinulle puhutaan niin pyydä ihmisiä keskustelemaan sinua päin. Ei mumisemaan jonnekin toiseen suuntaan. Ihmisille jotka huutavat sinulle voit pyytää puhumaan normaalisti.

      Kerro ihmisille että kuulet ilman huutamista. Huutaminen itseasiassa vaan pahentaa tilannetta ja huonontaa kuulemista. Kyllä ihmiset ymmärtävät, tajuavat ja oppivat puhumaan selkeästi ja sinua päin kun kerrot heille miksi näin pitää toimia jne. Ja ettet voi kuulla toisesta kerroksesta tai huoneesta sinulle tarkoitettua puhetta.
      Tämä vie varmasti aikansa. Mutta oikeasti meitä kojeilla "eläviä" on niin paljon että kyllä sinäkin onnistut varmasti kuten me muutkin. Ei näitä nyt sitten loppujen lopuksi enää edes huomaa kun näihin tottuu. Tsemppii!

      • tsempui

        Niin ja lohdutukseksi vieläsulle että itselläkin jouduttiin korvakappaleet rakentamaan uudelleen koska en pystynyt edes nauramaan kun korvii alkoi sattumaan niin perskuleesti.

        Mutta kyllä nyt jo hymyilyttää ilman kipua. :)


    • Jake1234567

      Musta on alkanu tuntua, ett nää kuulokojeet 'happanee' aikaa myöten.
      Mulla ainakin jo neljä vuotta niitä pidettyäni. Eli niiden apu alkaa olla varsin vähäinen. Aina saa olla sanomassa, ett "anteeks mitä?" ...usein parikin kertaa...
      Voi toki olla, ett kuulokin on heikentynyt tuona aikana, mutt sehän ei Kuulokeskusta kiinnosta, kun laitteita 'uusitaan' vain viiden vuoden välein. ...kärsiköön kurja, prskles!

      • Anonyymi

        Kuulokojeet eivät happane, vaan kuulo huononee. Kuulo huononee jatkuvasti niin kauan kuin elät. Siksi kuulokoje pitää säätää uudelle tasolle aika ajoin, kuulokoje ei sitä itse osaa tehdä.


    • 12Jake

      Heh! Sain sittenkin pari kk ennen viidennen vuoden käyttöaikaa. ;)
      Ja helppo todeta, ett parantuneethan ne laitteet toki on tuona aikana huimasti. Kuulen näillä 'koekaneilla' dramaattisesti paremmin kuin vanhoilla 'edesmenneillä' kojeillani, vaikka kuuloni on samaan aikaan useamman desibelin heikentynyt. Ero on helppo huomata esim radion volyyminappulan asennosta 'ennen ja nyt' :) Ja ihmisten puheestakin saa nyt selvää eli tolkkua.

    • puolikuuro

      Onko kellään tietoa, korvaako sairauskuluvakuutus jotain näistä kojeista. Saan ehkä ekan kojeen piakkoin, tosin toisen korvan kuulo on ns. normaali ja toisen 35-40 dB alentunut. En siis tiedä näistä vielä mitään, mutta tulkin ammatti asettanee aika suuria vaatimuksia.

    • Kuulokojettaostamassa

      Apulehdessä mainostetaan yrttiapteekki.comista saatavaa laiotetta 24 eurolla.
      Voiko tämän hintaisesta laitteesta olla mitään hyötyä??
      Kuulostaa liian halvalta, eiköstä?

      • MVainionpaa

        Ostin aikaisemmin jo tuon saman vehkeen.
        Halpa oli joten epäilytti kovasti.
        Mutta kyllä se hyviu toimii. Oikein olen ollut tyytyväinen siihen.


      • aksuliini

        Niissä ei ole rajoitinta,oikeat kojeet poistavat meluääniä ettei kuulo heikkene sen vuoksi lisää..ts.vahvistavat kaikki äänet.Toki voi olla paljonkin hyötyä hiljaisessa paikassa missä keskustelukumppani on lähellä.


      • TatePa

        Loistava ostos.
        Ostin ensin toiseen korvaan ja nyt katselen telkkaa kun vettä vaan.
        Halpa hinta 24 euroa..


    • Ärsyyntynytakka

      Mulla säädöt on aivan pielessä. Kaikuu, taustahälyt häiritsevät ja nyt viimeksi kun säädettiin taustahälyt yhä häiritsevät, ei ota miesääniä ollenkaan vastaan. On todella voimia kuluttavaa hypätä jatkuvasti säädättämässä laitetta. Kumma kun eivät saa ääntä puhtaaksi.

    • silmälaite666

      Mullaki on kuulolaitteet (molemmissa korvissa)ja myös silmälasit nykyään. Kyl niit kannattaa pitää ehk enrmmän käyttää vaa ku esim juttelee eikä silloin kun kuulee esim kovia ääniä jne..

    • Kymysysaloittelijalta

      Kannattaako korvan antaa välillä hengähtää, ja saada happea, jos on kuulokoje? Tarkoitan että onko korvan hyvinvoinnille huono asia, jos korvassa on koko päivän tulppa, eli kuulokoje?

      • tottakai... ainakin yöksi olisi hyvä ottaa pois...!!
        tai tarpeexsi usein käyttää korva sumutetta (audisprey)! ja ennen kaikkea kuukauden välein putsaus "ilma kanavat" sovitteesta...!!


    • Turhakuurous

      Kuulokojeet eivät auta piirongin laatikossa, vaikka kaiketi moni niin luulee. Ja iän myötä kuulo huononee oli kuulokojetta tai ei. Jos ei käytä kuulokojetta silloin kun sitä jo tarvitsisi, niin saa heittää hyvästit hyvin kuulemiselle iäksi, sillä aivot tottuvat heikentyneeseen kuuloon.
      Liian myöhään hankitut kuulokojeet eivät paranna kuuloa kovinkaan dramaatisesti, vaan aluksi kuunteleminen tuntuu pahemmalta kuin ilman kojetta. Hiljalleen aivotaivot tottuvat uudenlaiseen kuulomaailmaan, mutta eivät totu, jos kojeita ei käytä riittävästi.
      Paras tapa kuulokojeen käytölle on, että heti herättyä korvaan ja nukkumaan mennessä pois.

      Olen kuullut tapauksesta, jossa kojeen tarvitsija laittoi kojeen korvaansa vain silloin kun meni "ihmisten ilmoille" eli vain keskimäärin pari kertaa viikossa ja silloin vain parisen tuntia kerrallaan. Syynä käyttämättömyyteen oli, että kuuleminen tuntui niin oudolta. Samalla hän piti lööperina ajatusta, että ajan myötä aivot tottuu uuteen äänimaailmaan. Ei hänellä ollut kuulemma tottunut moneen vuoteen.
      Niin, hänen aivonsa olikin tottunut siihen, että kuulokoje on lähes aina piirongin laatikossa.

      Kannattaa valittaa kuulotutkijalle kuulokojeen säädöistä muutaman viikon intensiivisen käytön jälkeen, jos on tarpeen. Tänne valittaminen ei auta mitään.

      Itselläni on ollut kuulokojeet jo jonkin aikaa (parisen vuotta) ja selvästi paremmin kuulen, mutta säätämistä tai laitteen vaihtamistarvetta on kun musiikin kuuntelu ei onnistu ollenkaan (vinkuvat, vaikka on vaikuttomat korvat; siis tarkistettu ja putsattu tk:ssa). Taas on aika varattu kuulontutkijalle.

      • Anonyymi

        Sain kokeiltavaksi Siemensin korvantauskuulolaitteet, päänvaijerilla/silikonipäällä korvaan.
        Onko kokemuksia tämäntyyppistä Siemenistä?
        Minä en kuule selvästi puhetta enkä laulun sanoja. Suosituksia merkistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain kokeiltavaksi Siemensin korvantauskuulolaitteet, päänvaijerilla/silikonipäällä korvaan.
        Onko kokemuksia tämäntyyppistä Siemenistä?
        Minä en kuule selvästi puhetta enkä laulun sanoja. Suosituksia merkistä.

        Merkki ei ratkaise mitään. Kaikilla merkeillä on monenlaisia kojeita.

        Kuulokoje valitaan käyttäjän kätevyyden ja kuulonaleneman mukaan. Värin voi saada valita.

        Jos itse maksaa, malleissa on enemmän valinnanvaraa. Merkit on samoja. Mutta silloinkin tietysti kuulonalenema ja kätevyys viime kädessä ovat tärkeimmät valinnan kriteerit.

        Kätevyydellä tarkoitan, että käyttäjän pitää esimerkiksi pystyä vaihtamaan paristot, asettamaan koje korvaan ja pois. Pitää pystyä myös huoltamaan eli pitämään puhtaana koje. Jos säätömahdollisuuksia on, nekin on sitten osattava käyttää.


    • Anonyymi

      Onko kellään tullut kuulokojeiden käytön aloittamisen jälkeen outoja päänsärkyjä

    • Anonyymi

      Ei ole tullut päänsärkyä mutta se ettei meinaa kuulla mitä puhutaan väsyttää todella paljon ja on asia josta harvoin mainitaan.

      • Anonyymi

        Kuulokojeitasi varmaan voisi säätää kuulokeskuksessa. Kyllä niillä pitää puhe saada kuulumaan normaaliympäristössä. Tai vika on muualla kuin korvissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulokojeitasi varmaan voisi säätää kuulokeskuksessa. Kyllä niillä pitää puhe saada kuulumaan normaaliympäristössä. Tai vika on muualla kuin korvissa.

        Kuulen nykyisillä hyvin, tarkoitin ylipäänsä jos on huono kuulo ja joutuu pinnistelemään että saisi jotakin tolkkua se väsyttää tosi paljon.


    • Anonyymi

      Se hirvee silikoninen sovite eli tippi korvassa en voi pitää aiheuttaa hirveää kutinaa ja ihottumaa. Sitte ku eka yritin pitää en havainnut et ois mitää apua tuntu et onko päälläkään. Luovutin tuolla se on laatikossa ollu jo yli puol vuotta enkä voi sitä sen silikoni osan takia käyttää.

    • Anonyymi

      Nyt 8 vuotta aloituksen jälkeen kuulokojeet ovat niin pieniä ja huomaamattomia, ettei niihin kukaan kiinnitä huomiota. Niitä voi käyttää aina hereillä ollessa, niin kuulee odottamattomatkin äänet. Itse käytän kaiken päivää. Todella iso apu joka paikassa ja kaikissa tilanteissa!

    • Anonyymi

      Onkos kukaan kokeillut ei-korvantausta laitteita. Esim Signia Activia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4230
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4142
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      611
      3927
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      20
      2755
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2485
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2074
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2072
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      191
      1970
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1629
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1432
    Aihe