Henkilöstöpartneri Vertico Oy

Aivoi

Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä lafkasta? Toimiiko palkanmaksu ym. ja millaista on päällystö? Ajattelin hakea heidän kauttaan kassahommiin, mutta näistä vuokrafirmoista kun aina kuulee kaikennäköistä, niin ajattelin ensin varmistaa, josko jollain olisi kokemusta...

62

20226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toma12

      En suosittele. Kannata valita joku toinen. Kyseisessä yrityksessä ei toimi informaatio, ns. esimiehet eivät ole todellakaan tehtäviensä tasalla ja työntekijöitä on liikaa vrt siihen kuinka paljon vuoroja on. Jos palkasta jää uuttumaan esim yksi vuoro, niin sitä saa kysellä moneen otteeseen ennen kuin suostuvat maksamaan. Ns. koulutukset, joita ilman et saa vuoroja ovat palkattomia, mikä ei ole oman kokemukseni mukaan normaali käytäntö. Tuossa muutamia omia kokemuksia kyseisestä lafkasta, en todellakaan suosittele.

    • perkules

      Komppaan edellistä. Koulutuksestani on kulunut jo tovi ja en ole vieläkään saanut töitä. kun olen varannut vuoron, sieltä on voivoteltu että aika haastava ensimmäiseksi työvuoroksi. Kuitenkaan en saa kokemusta jolloin en voi varata työvuoroja ja oravanpyörä on aluillaan.

    • Turhautunuttyöntekij

      Siis niillähän ei ole mitään töitä! Olen ollut nyt yli kuukkauden ilman mitään töitä! Vertico jopa lupaili että lokakuun lopussa olisi tosi paljon töitä... Hassua että tuttavat jotka ovat töissä staffpointille ja opteamillä on aina jotain työkeikkoja! Vertico ei edes vastaa sähköpostiin! Palkkakuitit aina myöhässä ja verotkin useinkin laskettu väärin! Kärsivällisyys alkaa kyllä loppumaan niiden kanssa!

      • TympääntynytOpiskelija

        Itse menin verticon kirjoille kesällä 2014 koulun ohelle saadakseni lisä töitä. Nyt harmittaa, koska vuoden vaihduttua, joka ikisessä palkkakuitissa ennakkopidätystä on otettu liikaa, ay maksujen perintä puuttuu ja palkkakuitit muutenkin päin sitä itseään. Korjauksia kysyessä kukaan ei vastaa mistään eikä kukaan tiedä mitään. Enpä ole nyt ottanut vuoroja sitä kautta minnekään, kun ei oikein kiinnosta alkaa korjailemaan muka ammattilaisten tekemää työtä ja soittamaan 100 kertaa samasta asiasta.


    • vituttaa.

      Mä en myöskään suosittele ! Kirjotin sopparin syyskyyssa ja olen työskennellyt vain KAKSI vuoroa !!? Työhaastattelussa sanoivat tarvitsevansa työntekijöitä sillä kaikkia vuoroja ei saada tehtyä kun ei ole työntekijöitä. No nyt tässä ollaan sitten reilu kuukaus oltu ns. tyttömänä vaikka heidän listoilla ollaan. Vuoroja on, mutta semmosille aloille mille itsellä ei ole koulutusta mm. tarjoilua sekä keittiöhommia.

      • kyllästynyt

        joo verticolla mäkin olen ollut syyskuusta saakka ja neljä vuoroa päässyt tekemään ! ei niillä töitä oo ikinä vaikka aina niitä kovasti lupaillaan "tulevan "


    • luluva

      Minulle on maksettu palkkaa harjoittelijapalkalla,vaikka kokemusta kaupan alalta löytyy jo yli vuoden ajalta. Mikä kummallisinta niin työsopimuksissa ei lue tarkalleen tuntipalkkaa vaan ainoastaan viittaus työehtosopimuksen mukaiseen palkkaan,vähän pistää ihmetyttämään tällainen touhu.

    • Missdupree

      Mulla haastattelu ylihuomenna ja nyt näitä luettuani tuli fiilis että toivottavasti mua ei valita sinne :D

      • Taidanjättäämenemättä

        Mulla huomenna haastattelu ja eksyin tänne vanhaan ketjuun ku alko kiinnostaa kyseisen firman toimintaperiaatteet ja ylipäätään ihmisten mielipiteet. Ei hyvältä näytä :D


    • Happyy

      Ite oon ollu kyseisellä firmalla viimevuoden heinäkuusta lähtien ja oon ollu kyllä tosi tyytyväinen! Henkilökunta on tosi mukavaa ja kyllä mulle ainakin on vastattu sähköposteihin, ja puheluihin varsinkin siellä vastataan aina. Kerran on ollut palkkakuitissa ongelmia että pari vuoroa oli jäänyt heiltä huomaamatta mutta asia korjattiin heti kun laitoin sähköpostia sinne. :) mulla myös staffpointilla kavereita ja mitä niiden kanssa oon keskustellu nii ihan samallalailla työvuoroja on tarjolla, eli vakituiseksi ei kannata tällaiset vuokrafirmat koska vuoroja tarjolla satunnaisesti, mutta esim opiskelujen ohella on tosi hyvä. Ite oon saanut ton firman kautta töitä keskimäärin 2-3 vuoroa viikossa, joskus on aikoja jolloin niitä paljon enemmän tarjolla! Omaan työllistymiseen siellä voi ite vaikuttaa myös esim käymällä sellasen kauppakassi keräilijä koulutuksen, jollon voi tehdä niitä vuoroja vaikka pelkästään jos kassalla istuminen tökkii.. Kassaharjottelusta myöskin saa korvauksen, joka maksetaan kun tietty määrä tunteja tullut täyteen. Toimistolla pidettävistö koulutuksista ei korvauksia saanut, mutta ne oli mun mielestä kuitenkin tosi hyviä ja laajoja! Ite suosittelen kyllä lämpimästi henkilöstöpartnereita! :)

    • Daapadaa

      Mulla on sekä hyviä, että huonoja kokemuksia. Hyvät on juuri nämä koulutukset ja se, että tulee välillä erilaisia työmahollisuuksia kuten Sokoksen 3plus1 - päivät tai Alepa Kauppakassi. Palkanmaksu on kyllä todella perseestä, ja se kanssa kannattaakin olla varovainen. Tosin kuin muut työnantajat kaupan alalla, he maksoivat harjoittelijapalkkaa kunnes täydet 12 kuukautta töissä oli tullut täyteen (monet tulkitsevat, että täysi palkka alkaa vuoden kuluttua ensimmäisestä työsopimuksesta, riippumatta kauanko oli töissä), ja sen jälkeen sai taistella, jotta palkka nousisi normaaliksi. Ja takautuvasti puuttuvia palkkoja ei maksettu, sillä "laskut asiakkaille oli jo lähetetty" eikä ole kuulemma heidän vika että he eivät tiedä, että palkka on noussut (vaikka näkyy selvästi heidän nettisivuilla omissa tiedoissa laskettuna työkokemusen määrä, eikä missään sanota, että työntekijän tulisi muistuttaa asiasta etukäteen.) Palkkakuitin saamisen jälkeen annetaan noin 12 tuntia aikaa tehdä valitus, johon ei kuitenkaan ole koskaa vastattu saatika reagoitu. Palkanmaksusta kun heille soittaa, niin voi venyä puolituntiseksi maanitteluksi, johon vastataan pahimmillaan menemällä henkilökohtaisuuksiin, mutta yleensä muuten toimistossa ovat todella mukavia ja ymmärtäviä. Suosittelen kyllä jotain muuta firmaa, tai sitten hakee verticolle ns. B-vaihtoehtona, jolloin tekee heille vuoroja kun muilta firmoilla ei niitä saa.

    • eienäänikinä

      En suosittele! Pääsin loppu haastatteluun ja kyseessä oli alunperin Deshelin vuoropäällikkö työ, mutta puhuivat ympäripyöreitä työhaastattelussa ja yhtäkkiä hakivat kosmetologeja ja sanoivat että antavat harjottelu jakson. Töissä sitten palkka 8e tunti ja pitää myydä asiakkaille 1600e paketteja niin palkka nousee eli proviikka työtä periaatteessa. Noh kävin sen melkein viikon kestävän harjoittelu jakson läpi ja ihmiset kyselivät siinä samalla että tehtäisiin sopimus mutta ei ikinä siinä jostain syystä pystytty sitä tekemään. Kun harjoittelu oli ohi viimeisenä päivänä kutsuttiin toiseen huoneeseen ja siellä oli myös 1 minun lisäkseni jonka kanssa olimme harjoittelussa ja yhtäkkiä tullaan sanomaan että me emme pääse töihin. Olimme ihmeissämme! mitä ihmettä?? kaikki meni hyvin ja meille opetuksen antava nainen sanoi että meillä ei ole mitään hätää että voi vielä harjoitella lisää tekemään niitä kasvohoitoja jos ei tunnu sujuvan, missään vaiheessa ei sanottu että joku meistä lähtisi. Meillä ei ollut aikasempaa kokemusta mutta teimme hyvin kaiken, kysyin että miten ihmeessä tämä on mahdollista he sanoivat että minulla ei muka ole motivaatiota kun kerran katsoin puhelinta tunnin aikana jossa oli käyty läpi asiat jotka jo opettelin ja puhuttiin ihan päivän selviä juttuja. Toinen joka heitettiin ulos teki asiat paremmin jopa kun minä! voisin sanoa näin. Sanoin sille tyypille kun näin että hänellekkin käy sama että miten te voitte heittää hänet pois, hän oli todella hyvä mutta ei puhunut paljon, oli vähän hiljasempi persoona. Sitten hänelle sanottiin että sinussa ei ole muka asennetta. Oli kyllä niin törkeä firma että ei mitään järkeä.

    • Palkkasaatavat

      Vaikka asiakasyritykselle olisi laskut lähetetty, työntekijällä on oikeus puuttuviin palkkoihin viisivuotta. Aivan sama onko syy asiakasyrityksen tai heidän. Itse olen kyseisestä yrityksestä kuullut että ennakonpidätystä palkoista on otettu aivan umpimähkäisesti, ja palkkakuitteja on mahdoton saada.

    • memesos

      Oletteko huomanneet että todella vähän vuoroja nyt tarjolla... Ovatko palkanneet niin paljon lisää työntekijöitä että ei riitä vanhoillekkaan mitään tunteja.

    • Mulla oli tänään tyähaastattelu verrticon kautta DeShellin ja hakevat uskoakseni meikki konsultteja kahdeksan, ei kosmetologeja tai vuoropääliköitä. Haastattelussa kutsuttiin ensi ma-ti väliseen palkattomaan ''koulutus/karsinta-ajalle''. Pohjapalkaksi luvattiin se 1600, mutta peruspalkaksi kuvailtiin 2500e. No myös tästä 8,50e/h oli puhetta, sekä provikasta, Täytyypä olla tarkkana siis palkkojen suhteen,että pitävät paikkansa. Oli myös puhetta siitä, olikohan se nyt joko 2pakettia per 2vko tai sitten 2paketti per kk, veikkaan per 2vko. (Asiakkaita noi. 60 per viikkko) Jos pääsen läpi jatulen valituksi, luvattiin omaa työhuonetta ja kahta asiakasta per päivä, 6h työpäiviä ja nuorekasta työilmapiiriä. Kuitenkin laadukkaiden kosmetiikka-tuotteiden kanssan kun ollaan tekemisissä, hinta on kalliimpi. Luonnollisesti ovat siis vaikeampi myydä. Uskokon kyllä asiakaskunnan olevan myös sellaista, ettei mahdottomuus pästä provikoilla.Hieman pisti epäilyttämään ylempiä tekstejä luiessa, mutta on minulla silti pieni usko, että ei ole niin paha kun mitä on uhkailtu. Toivottavasti tulen valituksi, ainahan sitä voi lopettaa jos ei maistu =)

      • Maija555

        Kerrotko kuinka sinun kävi tässä huijausfirmassa?


    • reform

      Olen ollut puoli vuotta Verticolla. Loistava henkilökunta hoitaa hyvin työnsä, ystävällistä ja asiallista panostamista.Vuoroja tarjottaan varausjärjestelmän lisääksi myös puhelimetse ja sähköpostitse. Aina saa puhelimella yhdeyyde, palkat ajoissa ei mittään virheitä työtunneissa eikä veroprosentissa. Suosittelen. Ainoa miinus- vuoroja ei oo paljonkaan keskusta- 8-10km alueella.

      • reform

        Nyt on mennyt alas. Ei vuoroja tarjoilla vaik kyttää 30x päivässä. ei mitään.


    • Ananas_-

      EN SUOSITTELE! Palkoissa virheitä ja ihan erikseen käsketän tarkistamaan oma palkkanauha ja ilmoittamaan, mikäli löytää virheitä. Eikö ensisijaisesti palkanlaskijan tehtävä ole huolehtia siitä, että palkat tulee maksuun OIKEIN? Ei työntekijä kuulu huolehtia kerta toisensa jälkeen omasta palkastaan, että varmasti on oikein maksettu. Eihän jokainen edes tiedä, mitä kaikkia lisiä ja milloin pitää maksaa.

      Työsopimusta ei saa lainkaan - tehdään vain ns puitesopimus, josta ei käy palkka ilmi lainkaan. Epämääräisesti viitataan työehtosopimukseen. Itse en tiennyt palkkaani lainkaan, ennen kuin olin jo työvuoroja tehnyt, aloin selvitellä mikä palkkani oikeasti on. Haastattelija otti kopiot työtodistuksistani ja erikseen mainitsi, että kopioi kokemusvuosilisiä varten. Maksavat kuitenkin minulle harjoittelijan palkkaa ja vetoavat työehtosopimukseen... Kun ei KAUPAN ALAN kokemusta ole, palkka on ensimmäisenä vuonna harjoittelijan palkka (9,45e/h). Todellisuudessa minulla on palvelualoilta kokemusta vuosi tolkulla kassatyöstä, asiakaspalvelusta, myynnistä jne. Joskaan ei suoraan kaupan alalta. TYÖEHTOSOPIMUKSEN MUKAAN kuitenkin verrattavissa oleva ammattikokemus tulee laskea/huomioida kaupan kokemusvuosiin kohtuullisessa määrin (joka on noin puolet siitä, mitä on tehnyt töitä verrattavissa olevan työkokemuksen aloilla - esimerkiksi kuudesta vuodesta ravintola-alalla kassatarjoilijana pitäisi huomioida kaupan alan kokemusvuosiin kolme vuotta).

      Keskusteltuani samassa firmassa työskentelevien kolleegojen kanssa palkoista, kävi ilmi, että osa, jolla ei ole minkäänlaista työkokemusta, saavat yhden kokemusvuoden palkkaa. Lisäksi sain huutia siitä, että olen mennyt keskustelemaan palkoista - "Sinä aikuinen ihminen, miten lapsellista käytöstä... Olet tehnyt niin väärin..." Manasi eräs toimiston rouva minulle puhelimessa. En ole kirjoittanut salassapitosopimusta koskien palkkaani. Ihmettelen myös suuresti, miksi palkoista ei heidän mielestään saisi keskustella - totta kai saa, ei se salaisuus ole. Ja miksi siitä pitää suuttua työntekijälle, että hän on mennyt niin tekemään? Kuulemma jokainen halukas voi mennä toimistolle puhumaan palkka-asioista ihan niin paljon kuin haluaa, mutta keskenään niistä ei puhuta ( ei etenkään asiakasyrityksen kahvitiloissa).

      Verticolla ei myöskään ole työterveyshuoltoa. Sairastuessa kustannat lääkärikäynnin itse. Ei henkilöstöetuja. Eikä heillä toimi informaatiokaan.

      Lisäksi heidän kassakoulutus on palkaton. Monilla muilla firmoilla kuulemani mukaan kassakoulutuksesta saa harjoittelijan palkan, jonka jälkeen työt aloittaessa siirrytään vuoden kokemusken palkkaan.


      Näin, tällaista kokemusta itselläni kyseisestä lafkasta...


      Kertokaas, minkälaista palkkaa ja millä työkokemuksella ja koulutuksella saatte, ketkä työskentelette Verticolla?


      IHANAA KEVÄTTÄ!

      • toiso

        Itse saan juuri sitä palkkaa mitä pitääkin ja ei ole mitään ongelmia ollut lafkan kanssa. Se nyt on täysin itsestäänselvää, ettei asiakasfirman taukotiloissa keskustella aihepiiristä vaan suoraan toimistotyöntekijöiden kanssa.

        Millä tavalla toimistolla perustelivat sinulle, ettei sinun työkokemuksesi ole "verrattavissa olevaa"? Mistä sait tuon, että "kohtuullinen määrä" on noin puolet edeltävästä työkokemuksesta? En löydä tuota kohtaa työehtosopimuksesta. Sieltä kyllä löytyy maininta, että tuosta sovitaan työsopimusta tehdessä.


      • Berqell

        Olen samaa mieltä Ananaksen kanssa, että palkoista puhuminen on sallittua, ja ne niistä puhuu ketkä tahtoo. Itse en työskentele Verticolla, enkä kaiken lukemani ja kuulemani jälkeen edes haluaisi työskennellä - lähestulkoon kaikki pelkkää negatiivista. Kuulostaa hieman hämärälle tuo heidän puitesopimus, missä viitataan palkan osalta vaan työehtosopimukseen eikä tarkka palkka näy sopimuksessa ollenkaan. Lukemieni ja kuulemieni asioiden perusteella en myöskään suosittelisi kyseistä firmaa kenellekään. On varmasti olemassa paljon parempia ja luotettavia vuokrafirmoja.


      • Kusettaaeisaa

        Juurikin niin!


    • uuteenpäivään

      Olen ollut Vertico,, n työntekijänä Keikkalaisena/tuntityöläisenä vuoden ajan
      OLEN TYYTYVÄINEN:)
      PALKAT STEMMAA:)
      Korvaukset lomapäivistä maksetaan jokatiliin...ei ole ees tarvinnu kysyä niitä
      Niinkuin monessa muussa keikkafirmassa pitää
      Töitä tietty on vähän
      Ja se pitää ymmärtää
      Näitä firmoja kun on pilvin pimein,ja heilläkin kilpailuttamista
      Vertico tarjoaa tuntitöitä..määräaikaisiakin on ollut
      Pitää ottaa mitä saa,, kun on tämmöiseen työsopimuksen liittynyt
      OLEN ITSE HYVIN TYYTYVÄINEN kyseiseen firmaan
      Ja heidän henkilökuntaansa,jotka säännöllisesti pitävät sivut kuosissa,, ja laittavat myös sähköposteja,, viestejä ja jopa soittelevat :)

    • Jannika999

      todella paska firma

      • toiso

        Miksi olet tätä mieltä?


    • Ajajaban

      En suosittele kenellekkään.

    • tyly123

      Moikka!
      Ootteko vielä siellä töissä?
      Jos ette niin miten lopetitte siellä olemisen?
      En jaksa enään itse sitä että soittavat aamulla että päivällä on töitä ja vuoroja tosi vähän.
      Ja mulla on muukin työ niin voisin lopettaa siellä, mutta miten?

      • wuf

        Itse myös kyllästyny into lopahti kun keväällä viimeksi keikkaa.kai täytyy muuta hommaa miettii


      • LuMiZ

        Lopettaminen ei muuta vaadi kuin että sanot itsesi irti. Huonoja kokemuksia mullakin koko paskasta. Löydät varmasti paremman ja luotettavamman työnantajan itsellesi kuin Vertico. Kunnon kusetusta koko virma ja väki kieroa kuin korkkiruuvi.


      • LuMiZ kirjoitti:

        Lopettaminen ei muuta vaadi kuin että sanot itsesi irti. Huonoja kokemuksia mullakin koko paskasta. Löydät varmasti paremman ja luotettavamman työnantajan itsellesi kuin Vertico. Kunnon kusetusta koko virma ja väki kieroa kuin korkkiruuvi.

        Agreed! Osaa ne loukata ja mennä henkilökohtaisuuksiin, ei ne muuta siellä osaakaa. En suosittele kenellekään!! Kiertäkää se kaukaa!


    • Vaan stand by vuoroja ja jos hyvin käy tule 1vuoro aamulla johokin seudulle koko lafkalle

    • Ärsyyntynyt

      Minua ihmetyttää lähinnä noi niiden tarjoamat työkeikat ja ajat. Tieto työstä tulee noin puolitoista tuntia ennen työvuoroa. Miten siinä mihinkään toiselle puolelle pääkaupunkiseutua kerkiää julkisilla niin että ei tulisi kiire. Varsinkin jos täytyy mennä vaikka Helsinki-Vantaa puolelle. Saman tien kun saat tiedon ja käyt sen varaamassa pitäisi siis lähteä että kerkiit ajoissa työkohteeseen. Lisäksi sen työvuoron varaamisen jälkeen menee jonkin aikaa että vahvistavat tämän vuoron sinulle. Käsittämätöntä ihmisten kyykytystä!! Mitä mieltä muut asiasta? Onko samoja kokemuksia?

    • KariJMäkinen

      Kyllä Vertico toimii huomattavasti paremmin kuin moni muu saman alan putiikeista. Verticon TJ Esa Kuismanen on todella reilu, suorapuheinen pitkän linjan ammattilainen. Sanoo aiheesta niin hyvässä kuin pahassa, ei pakene pikkupomojen selän taakse kuten moni muu alan yrittäjä/TJ vaan haluaa selvittää asiat ja mahd erimielisyydet henkkoht, josta respectiä hänelle. Omalla kohdallani kaikki on pelittänyt kuten on sovittu aina kun asian saattaa Esan tietoon eikä tyydy väliportaan tai käyttäjäyrityksen edustajan vääriin väittämiin. Palkanmaksut hoidettu sovitusti, tarvittaessa jopa sovittua nopeammin. Minulla pelkkää posit sanottavaa Verticosta ja Kuismasesta, valitettavasti samaa ei voi sanoa tiettyjen käyttäjäyrityksien valehtelevista, Perniön peräkammarissa kasvaneista pulleista pikkupomoista. Vertico toimii todella hyvin niin kauan kun hoidat hommasi ja olet rehellinen.

      • Anonyymi

        Verticon edustajat aunoat jotka kyseistä kuserut puljua täällä kehuvat.


    • Kummaameinikiä

      En suosittele kenellekään Verticoa työsopimukset hämäräriä samoin kaikki muu...kannattaa valita joku toinen ...onkohan laillistakaan..

    • täyttä-kusetusta

      Paskaa on kaikki vuokrafirmat, kiertäkää ne kaikki kaukaa ja hakekaa suoraan yrityksiin töihin.

    • Ahdasmielinen

      Ahdasmielinen haastattelu tj:n toimesta noin 3 kk sitten. Ei kohdannut kemiat ei sitten millään. Loukkavia yksityisyyteen kohdistuvia kysymyksiä, jotka ei kuulu itse työkuvaan mitenkään. Turku/Vertico Oy.

    • Pörriäinen

      Aivan tuolta syvältä jostain koko Vertico... Kuismaen ei anteeksi nyt vaan, ole mikään välittävä ja ammattitaitoinen, reilu kaveri,eikä negatiivisia asioita todellakaan selvitetä, vaan ne pyyhitään maton alle - esimerkiksi hämärä työsopimus ja palkkaus. Palkkaa ei tosiaan "työsopimuksessa" mainita, viittaus TESiin on. Häntä ei hevonveetä todellisiudessa kenenkään ongelmat kiinnosta. Toimiston väki ylimielisiä ja tylyjä, osa huutaa ja haukkuu puhelimessa, menee henkilökohtaisuuksiin. Kusettavat nuoria opiskelijoita, jotka eivät tunne oikeuksiaan ja työsopimusehtoja. Palkoista puuttuu lisiä ja päiviä. EN SUOSITTELE! Pysykää kaukana ja menkää vaikka staffille, johon tosiaan voi luottaa.

    • Anonyymi

      PASKIN PAIKKA MISSÄ IKINÄ OLEN OLLUT TÖISSÄ MUISTAKAA TARKASTAA TEIDÄN PALKAT SILLÄ MAKSOIVAT MINUN JOKA PALKAN VÄÄRIN

    • Anonyymi

      Mielestäni ihan ok firma. Mulla kun ei kaupan alalta muuten ollut kokemusta enkä tullut valituksi kauppoihin joihin hain, niin oli ihan kiva että kuitenkin Verticolle pääsin. Nyt melkein puolen vuoden jälkeen on hyvä yrittää uudelleen hakea töitä kaupalta kun on nyt saanut kokemusta kaupan alalta.

      Sen verran voin kylläkin kritisoida tätä firmaa, että työvuoroja on tarjolla melko vähän ainakin Turun seudulla. Täysiin tunteihin ei siis todellakaan pääse, mutta sivutyönä on ihan kiva kun saa kummiskin itse päättää ottaako minkäkin vuoron. Kesä- ja jouluaikaan työvuoroja tarjolla runsaasti. Vuoroista soitellaan jatkuvasti.

      Vielä kritisoitavana haluaisin esittää sen, miten firma hoitaa sairastumis/muut esteet jonka takia vuoroon ei pääse. Varattuja vuoroja tahallaan jätetään vahvistamatta kun vasta työvuoron loputtua, jotta sairastumistapauksissa niistä ei tarvitse maksaa työntekijälle.
      Muiden inhimillisten esteiden tapahduttua varattua vuoroa ei peruuteta, vaan vuoroon pakotetaan, vaikka siihen olisi useampi viikko aikaa ja olisi heillä mahdollista laittaa se vapaaksi jotta joku toinen voisi sen ottaa.

      Sitten kritisoitavana vielä miten olematon koulutus on. Koulutuksena pitää suorittaa verkossa veikkaus, ikärajapassi, matkahuolto ja keskon verkkokurssit. Näiden sisältö on todella suppea, etkä tule näistä kursseista hyötymään käytännön työssä ollenkaan. Olisin odottanut, että keskon verkkokurssilla olisi ollut edes jonkinlainen kassajärjestelmän opastus, mutta ei minkäänlaista.
      Vertico tarjoaa yhden koulutuspäivän, jolloin menet johonkin kauppaan harjoittelemaan. Sain itse nopean 5 minuutin esittelyn kassajärjestelmästä, veikkauskoneesta, matkahuollosta, hyllyttämisestä sen inventointilaitteen kanssa, ja sitten jäin yksin kassalle. Voin sanoa, että tämä 5 minuuttia ei todellakaan ole riittävä opastus sille kaikelle. Lisäksi tuntui kauhean vaivaantuneelta joutua pyytämään joku auttamaan kassalla jatkuvasti, kun heillä itselläkin oli kiire.
      Ja tämän ensimmäisen päivän jälkeen koulutus onkin sitten ohi ja sitten täytyisikin osata jo kaikki. Onneksi kuitenkin monissa kaupoissa henkilökunta tietää, että meidän koulutus ei ole ollut oikein kattava, niin he auttaa yleensä mielellään.

      Plussia ja miinuksia siis Verticosta löytyy. Uskon, että Vertico olisi oikein hyvä opiskelijoille itsepäätettävien työvuorojen suhteen, tai sitten muille lisätyönä toisen työn rinnalla. Myös monelle nuorelle Vertico on tosi hyvä keino saada kokemusta kaupan alalta, jotta on sitten isompi mahdollisuus saada myöhemmin vakituinen paikka jostain muualta kaupasta.
      Voi myös olla, että Staffpointilla ja Extraajilla olisi enemmän työvuoroja tarjolla entä Verticolla, koska Vertico on hieman pienempi yritys.
      Palkat ovat omalla kohdalla olleet aina oikein ja jos kysyttävää niiden suhteen tulee vastaa he sähköpostiin nopeasti.

    • Anonyymi

      Epäammattimainen haastattelu. Kysyttiin asioita, jotka ei liittynyt mitenkään työhön. En voi suositella, sillä heistä tuli sellainen kuva, etteivät ole ammattilaisia. Haastattelija myönsi myös itse, ettei hänen kysymys liity työnkuvaan, mutta perusteli sitä, että on helpompi ottaa henkilö töihin, kuka on avoin :D Muistakaa, että mikään vakavasti otettava yritys ei kysy henkilökohtaisia kysymyksiä sillä perusteella, että saisit työn. Haastattelu yksinkertaiseen työhön kesti yli puoli tuntia ja ne kysymyksen lopussa oli jo väkisin haettuja. Päätin itse lähteä pois, koska se alkoi olla kiusallinen olo ja muuta menoa. Kaikista oudointa oli se, että tämä henkilö ei ikinä esitellyt itseään. En siis edes tiennyt tämän henkilön nimeä. Silti hänen mielestä olisi ollut ok kysyä henk. kohtaisia kysymyksiä. En tiedä, mutta jotenkin oli jo huvittavaa miten outoa voi asiat olla. Nämä jutut voi jo älytä ihan kuka tahansa ja tämä henkilö oli varmasti käynyt jopa Suomessa jonkun sortin amk-tutkinnon. En odota heiltä mitään yhteydenottoa ja toivottavasti saan omat tietoni pois tuommoisesta firmasta.

    • Anonyymi

      Eli eivät vahvista työvuoroja, mutta voivat pakottaa töihin viikon kuluttua olevaan vuoroon eli eivät suostu peruuttamaan? Mihin tällaisesta toiminnasta voi ilmoittaa? Varmasti on laitonta.

    • Anonyymi

      Tämä lafka yrittää vedättää kaikin keinoin.

    • Anonyymi

      En suosittele. Perehdytys ei mielestäni ollut riittävä. Työsopimusta ei missään vaiheessa tehty edes, perehdytys vuoron palkka jäi ilmeisesti saamatta, koska tein vain 4 vuoroa, kuulemma on tehtävä vähintään 5 jotta perehdytys vuoron palkka maksetaan. Tästäkin olisi voineet mainita jo alkuun, mutta ei. Nyt kun "irtisanoin" sopimuksen (minkähän "sopimuksen"? Kun sellaista ei edes tehty) niin en pääse enää kirjautumaan heidän sivuilleen enkä näe palkkalaskelmia.

      • Anonyymi

        Tuollaista toimintaa he tekevät ihan järjestäen. Paljon näitä kuullut ja on ihan käsittämätöntä miten voivat työntekijöitä kohdella noin. Heti vaan liittoon pamiin viestiä vaikka ei olisikaan itse liitossa . Ei tuo toiminta lopu muuten koskaan. Kaupan alan tessiä on tämänkin firman noudatettava, ja jokaisesta suoritetusta työvuorosta kuuluu saada asianmukainen korvaus oli se sitten perehdytys tai ei.


      • Anonyymi

        Juuri tähän liittyen löytyy tekstiä haulla "vertico pam" . Tätä asiaa on siellä käsitelty jo vuonna 2020!!


    • Anonyymi

      Ihan pihalla ovat kaikesta. Palkat tosin ovat stemmanneet.

    • Anonyymi

      Onko kukaan saanut selvää missä on Verticon työterveyspalvelut ?
      ?

    • Anonyymi

      Oon ollut viikon töissä, joten mielipide voi vielä muuttua. Oon ollu muutamassa muussakin vuokratyöfirmassa ja sama juttu tässäkin että alussa lupaillaan töitä mutta eipä niitä hirveästi ole. Viikon sisällä olen varannut 3 vuoroa, joista kaksi mitätöitiin Verticon toimesta, ehkä tämä tästä lähtee rullaamaan. Kommunikaatio on varsin suorasanaista ja tunkeilevaa, joka sopii omaan kommunikointi tyyliin kuin neinä naamaan (semi epäystävällisiä töksäyttelyjä/rynnäkköviestejä/puhelin soittoja lauantaisin).

      Firma korostaa itseoppimista ja sinun tulee käytännössä itse kouluttaa itsesi tehtäviin annettujen materiaalien perusteella, ilmaiseksi. Tämä oli mielestäni hyvä juttu koska materiaalit on saatavilla 24/7. Sain myös hyvät, tiiviit paperiohjeet käytännöntyöstä. Olen vähän pedantti ja stressaan pikkuasioista ja lähes nämä kaikki pikkuasiatkin on ohjeissa tuotu esille.

      Palkanmaksusta ei vielä kokemusta mutta joka työpäivän voi nostaa erikseen vaikka heti tehdyn työvuoron jälkeen. Olkaamme jämptejä oikeuksien, kuten lomakorvausten kanssa.

    • Anonyymi

      En suosittele ,huono työnantaja.

    • Anonyymi

      Ainoa huono puoli oli naapurimaidemme tylyt työkaverit, joita heillä on palkkalistoillaan monta. Eivät he kaikki ole tylyjä. Noin puolet on. Se on liikaa. Heitä palkkaava ei taida tietää millaisia osa heistä on. Sain vakkaripaikan, joten voin tylyillä takaisin näille tylyille. Itse en ikinä palkkaisi työntekijää, joka on inhottava toista työntekijää kohtaan. Parhaita työkavereita oli eräät maahanmuuttajat. Heillä monella on arvot ja työmoraali kohdillaan. Heidän kohdalla koki, että ollaan samaa tiimiä, vaikka vasta tavattiin. Toista se oli näiden tylyttäjien kanssa.

      Vertiko sopii sellaiselle työntekijälle, jolle työvuorojen saanti ei ole taattua. Itselle se sopi aikansa, mutta nyt on turvattu hyvät tunnit vakkarina, joten olen tyytyväinen. Vertiko oli hyvä paikka aloittaa.

    • Anonyymi

      Älkää missään nimessä menkö töihin tänne! Palkat maksetaan myöhään, kukaan ei vastaa viesteihin tai puheluihin. Minulle on myös ilmoitettu hevonpaskaa päin naamaan ja esimiehet ovat aina kiukkuisia ja pahalla päällä. Minulle sanottiin että työvuoroja ei ole vaikka niitä oli pilvinpimein saatavilla. Työkaverit on ihan ok.

      Tämä yritys on haastettu oikeuteen monta kertaa, eikä siinä vielä kaikki!

      En ymmärrä miksi edes hain tänne töihin, sillä ne merkkaavat työvuorot miten sattuu ja sitten ne pitää mennä tekemään vaikka asiasta puhuisi. Tänne tulee aina uusia työntekijöitä kun he eivät jaksa tätä tyhmyyttä. Hämärää toimintaa kaiken puolin, tämä on yritys jota en voi suositella.

    • Anonyymi

      Palkka kyllä tulee ajoissa,se on varma mutta ohjeistus ns työn johdossa olisi parantamisen varaa,erittäin epäselväksi on minulle jäänyt saanko jostain matkakuluja,muualta kuin hsl,ateria korvauksen liikuntasetelin,vuokratyö pitäisi mielestäni kieltää laissa,tämä ei johdu vain tästä yrityksestä useilla firmoilla sama periaate.

    • Anonyymi

      Ihan muutama totuus:
      Ei työterveyttä
      Ei luottamusmiestä
      Syrjintää suomalaisia yli 50v kohtaan
      Sisäiset ryhmät prismoissa joista ei kerrota eli tarjolla 18 vuoroa mutta menevät "ryhmään" jossa kaikki työntekijät aloittelijoita kympin palkalla. Suurin osa ulkomaalaisia.Eivät kerro kuka päättää ryhmät kelle töitä tarjotaan.
      Sunnuntai vuorot menee palkkioksi 10e/h tekijöille.
      Rouva Malinen syyttää kassavajeista ja lähettää negatiivista palautetta. Ei koskaan positiivista. Eli kannattaa olla hidas ja ottaa vaan rahat pois.
      Veroja kierretään ja kovaa.
      Pelkäävät s-ryhmää kuin saatanaa, jlten jos saat tarpeeksi Verticosta ilmoita sinne.

      • Anonyymi

        Vieläkö Vertico välittää työntekijöitä Prismoihin? Kuulin että olisi loppunut vuodenvaihteessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö Vertico välittää työntekijöitä Prismoihin? Kuulin että olisi loppunut vuodenvaihteessa?

        5 vuotta oli työkeikkoja esim prismoissa pkaupunkiseudulla. Palkat on tullut aina tilille. Olin ensin myös 1 vuoden kokoaikaisena. Sitten minun täytyi muuttaa sitä, ja omasta tahdosta pystyin tehdä jopa vuosia keikka/osa-aikatyötä.

        Nyt ei ollutkaan vuoroja paljoakaan 2023 tarjolla, paitsi se joulusesonki taisi olla ainakin.

        Nyt on varmaan vielä muuttunut heillä tilanne, koska ei pääse yhtäkkiä työntekijäkirjautumaan enää, (no, se oli täysi yllätys vain minulle).

        Joten verticolla on kai loppunut yhteistyö s-ryhmän kanssa.

        Mutta enpä tiedä onko se pysyvästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5 vuotta oli työkeikkoja esim prismoissa pkaupunkiseudulla. Palkat on tullut aina tilille. Olin ensin myös 1 vuoden kokoaikaisena. Sitten minun täytyi muuttaa sitä, ja omasta tahdosta pystyin tehdä jopa vuosia keikka/osa-aikatyötä.

        Nyt ei ollutkaan vuoroja paljoakaan 2023 tarjolla, paitsi se joulusesonki taisi olla ainakin.

        Nyt on varmaan vielä muuttunut heillä tilanne, koska ei pääse yhtäkkiä työntekijäkirjautumaan enää, (no, se oli täysi yllätys vain minulle).

        Joten verticolla on kai loppunut yhteistyö s-ryhmän kanssa.

        Mutta enpä tiedä onko se pysyvästi.

        Aika erikoista, että työntekijöille ei ilmoiteta töiden loppumisesta s-ryhmässä, esim. tiedoitteet kirjautumissivulla. Itse pitää alkaa ihmettelemään miksi vuoroja ei tule. Olisihan se hyvää tietää ajoissa, että pystyisi varautumaan tulevaan tilanteeseen. Työntekijäkirjautuminenkin poistettiin ilman mitään ilmoittamista työntekijöille.


    • Anonyymi

      Soitin väliaikaisen KEIKKAtyön perään ja minulle vastasi kiukkuinen nainen joka totesi etteivät voi tarjota minulle mitään työtä koska olen lähtenyt heiltä kerran jo muualle. Ei jääny puhelusta hyvä maku suuhun.

    • Anonyymi

      Vuokrafirma on samanlainen kuin useat,vuokratyöpaikat ainoastaan palkan maksu on ajallaan tämä jos toimit osa-aikasena.
      Mitään henkilökunta etuja tai muita bonuksia en ole kuullut että saisi tai ruokakulut bensakorvaukset,matkakorvaukset jne
      Kuulemma pitää hakea verottajalta.
      Korjakaa toki jos olen väärässä mutta muuten ei valittamista.
      Plussaa vain siitä että palkan sain jo seuraavana päivänä jos oli tarve palvelu maksua vasten.
      M2 asukas

    • Anonyymi

      Kannattaa mennä töihin jonkun muun vuokratyöfirman kautta. Olen kuullut työkavereilta erittäin paljon negatiivista palautetta Verticosta. He elävät jatkuvassa epävarmuudesta työvuorojen suhteen ja moni muukin asia on toiminut huonosti.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1284
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1140
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      26
      992
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe