Tulituote Oy

Tulituote

Varoitus. Tilasin Tulituote Oy:ltä vesikiertoisen takan Atago Nk30. Toimitusehtoon kuului maksaa kauppasumma ennakkoon. Virallisia toimitusehtoja yrityltä ei saa.

Toimitusaika takalla piti olla 4-5 viikkoa. Yritys ei kuitenkaa pystynyt toimittamaan takkaa minulle. Kun aloin kysymään kauppasumman palauttamista Tulituotte Oy:n toimitusjohtaja sanoi, että rahoja saa hakea takaisin KÄRÄJÄOIKEUDESTA !

Yritys yritti väkisin toimittaa väärää takkaa kolme kertaa.

Lopulta aloin hakea virallista tietä kauppasumman palautusta. Koko asiassa meni melkein 6 kuukautta.

Varoituksensanana on, että harkitkaa toista yritystä ja ÄLKÄÄ MAKSAKO EUROAKAAN ENNAKKOON!!

Menetätte silloin kaikki oikeudet!

26

3700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hehhehh

      Yllipäätään kellekään ei kannata maksaa senttiäkiään ennakkoon. Ennakkomaksu ei kuluttajaviranomaisenkaan mielestä ole "tavanomainen kauppatapa" Suomessa.

      • oenakjb

        Olet oikeassa, mutta selvästikkään et ole ostanut ennestään tv suurempaa ostosta kaupasta.

        Kun olet ostamassa suurempia ostoksia tai tilaustuotteita joudut valitettavasti maksamaan ennakkoon mikäli haluat saada tuotteen.

        Käytäntö on sama kaikissa suuremmissakin ketjuissa. Eli ennakkoon maksaminen on tavanomaista.


    • mitä halvalla saa???

      Ei. Hyvä ihme. Kaikkia sinäkin menit ostamaan. Olisit ostanut aidon kotimaisen varaavan tulisijan. Noin siinä sitten käy. Olisit lukenut tietoa takasta ennenkuin menit ostamaan.

      • penaksk

        Perinteisen varaavan tulisijan ongelmana on ettei sen tuottama lämpö jakaannu tasaisesti kaikkiin huoneisiin.


      • Sehän riippuu
        penaksk kirjoitti:

        Perinteisen varaavan tulisijan ongelmana on ettei sen tuottama lämpö jakaannu tasaisesti kaikkiin huoneisiin.

        rakenteista,


      • penaojdh
        Sehän riippuu kirjoitti:

        rakenteista,

        Jos on väliseiniä ja ovet ovat kiinni niin lämpö ei siirry vaikka millaiset rakenteet ovat.

        Tietenkin jos suunnittelet ilmastoinnin siten, että ilmastointi siirtää kuumaa ilmaa takan läheisyydestä tasaiseti muihin huoneisiin. Kyseinen ilmaistointi maksaa vaan maltaita, jota ei kannata asentaa omakotitaloon.


    • Tulituote Oy:n vastine, asiakas K*******

      Hyvä herra K

      On tietysti ikävää että meidän välinen kaupankäynti ei sujunut kuten pitäisi. Lähes kaikki tuotteemme ovat sarjatuotantomalleja joiden toimitus tapahtuu tehtaan varastoista noin 1 kk välein (poislukien mallit joita pidämme itse varastossa), toisin kuin tuo sinun Atago mallisi, joka tehdään käsityönä, koska se voidaan tilata mittatilaustuotteena.

      Tuotantoajaksi tehtaalta takalle annettiin 4-5 vkoa. Kuitenkin tähän väliin mahtui pääsiäislomia ja pyhäpäiviä, jolloin on ymmärrettävää että ne viivästyttävät tuotantoa. Tuo useiden kuukausien viivästyminen ei tietenkään MYÖSKÄÄN meidän mielestä ole hyväksyttävä viivästys, mutta valitettavasti me emme siihen voineet vaikuttaa, koska emme voi lähteä itse tehtaalle takkaa valmistamaan tuotannon puolesta, vaikka sinä olit maksanut takan meille, ja me tehtaalle.

      Normaalisti emme veloita asiakkaalta kokonaista summaa ennen kuin tuote on meillä itsellä varastossa toimitus/nouto valmiina. Tässä tapauksessa kuitenkin kävi harmillisesti, kun tehdas ilmoitti että takka laitetaan toimitukseen päivänä XX.XX, ja takka toimitettaisiin suoraan sinulle. Takkahan ei lähtenytkään sovittuna aikana, mikä tässä onkin jo tiedossa. Kuitenkin myös itse hyväksyit monesti sen, että takkaa odotettaisiin vielä tehtaan luupaman toimitusajan, tämä käy ilmi sähköposteista.

      Ymmärrettävästi tunteet kuumenivat molemmin puolin tilanteesta johtuen. Sinä olit maksanut tuotteen meille, ja me tehtaalle, jolloin olimme kaikki samassa veneessä. Takka kuitenkin saapui meille varastoon, ja kuten mainitsit, korvausilman liitäntä oli väärällä puolella kuin tilauksessa.

      Se että kysymme asiakkaalta, haluaako asiakas tuotteen, joka poikkeaa tilatusta, ei ole mielestämme väkisin tuputtamista.

      Virallista tietä uhkailit lähteä hakemaan vielä senkin jälkeen, kun sinulta oli jo kerran kysytty tilinumero mihin kauppasumma palautetaan. Ymmärrettävästi tuohtumuksestasi johtuen, et ollut luultavasti kysymystä huomannut, jonka jälkeen haukuit meidän puoskareiksi, puusilmiksi ym. Tilinumerosi saimme vasta kun hra TJ pyysi sinua rauhoittumaan ja pyysi uudelleen tilinumeroa.

      Olemme pahoillamme että aina kaikki kaupat eivät onnistu, ja joskus kaikki vastoinkäymiset sattuvat samalle asiakkaalle.

      Meillä onnistuu tuotteen toimitus 1 kk maksuajalla.
      Tätä varten asiakkaalta vaaditaan kuitenkin ehjät luottotiedot ja luottokyselyn täyttäminen. Maksuaika on mainio riskittömyytensä puolesta molemmille osapuolille, koska maksun hoitaa luottoyhtiö, kuten luottokortillakin.

      Jos epäilee tuotteen saamista, meiltä voi tuotteen myös noutaa ja maksaa ostoksensa kortilla, koska emme ole nettikauppa! Harmillisesti kaikki eivät kuitenkaan asu niin lähellä että automatka olisi kannattavaa, silloin 1 kk maksuaika on kätevä tapa hoitaa maksu vasta tuotteen toimituksen jälkeen.

      Tulituotteen porukka toivottaa sinulle ja muille lukijoille oikein lämmintä talven alkua, ja pahoittelee sinulle tapatuneesta mielipahasta!

      • fön

        Katsos vain. Olette poistaneet kyseiset takat pois myynnistä. Hmm.. mielenkiintoista. Kyseisessä tapauksessa kaupankäynnin kulussa saa katsoa peiliin itse tuotteen myyjä. Missä on asiakaspalvelu lähtöisyys? Turhaan jälkeen päin sitä on selitellä.

        Yrittäjän tulisi ymmärtää itse asia ja ilmoittaa asiakkaalle ettei tuotetta kyetä toimittamaan ja tässä on kauppahinta takaisin. Kiitos ja anteeksi. Sen siaan että uhkaillaan, että rahat saa hakea käräjäoikeuden kautta takaisin? Siinä sitä asiakaspalvelua on kerrakseen.

        Kuluttajamiehestä lainaten: Suomessa ei tarvitse eikä pidä maksaa ennakkoon, koska täten ostajalta häviää kaikki oikeudet kaupan teossa. Eli älkää maksako ennakkoon, jos ette halua itsellenne harmaita hiuksia.

        Onneksi lopulta rahat palautuivat kun asiaa alettiin viemään virallista tietä.

        Ps. Takka on hankittuna toisesta yrityksestä ja toimitus oli samana päivänä sekä monta tuhatta euroa halvempi. Kiitokset kyseiselle yritykselle erittäin hyvästä palvelusta.


    • Hei taas Fön!

      Vastataanpa tänne vielä lisää joutessa.

      Meillä ei ole järkeä pitää tuotteita myynnissä, joita ei saada tuotua maahan vaikka kuinka ponnistelisi asian eteen. Tehtaan tuotteet on korvattu vastaavilla tuotteilla, joiden toimitus on tähän asti toiminut vallan loistavasti, itse tuotteidenki ollessa erinomaisia!

      Rahat palautuivat meidän toimesta, suoraan meidän tililtä sinun tilillesi, tiedät tämän kyllä itsekin koska meille lähetit tilinumerosi sitä pyydettäessä kahdesti.
      Sinun tilaus ei mennyt missään nimessä niin kuin piti, päinvastoin kaikki meni mönkään! Harmillista kun näiltä ei voi oikein välttyä yritysmaailmassa, mutta aina voimme oppia niistä.

      Meiltä saa maksuaikaa! Monessa paikassa joutuu maksamaan etukäteen, kuten taloon.com ym verkkorautakaupat vaikka isoina yrityksinä tietysti herättävätkin enemmän luottamusta kuin yksityisyrittäjä!

      Nettiin on helppo kenen tahansa tulla kirjoittelemaan pahaa toisista. Kokemusta meillä on tästä yhden kauppiaan verran, takkatohtorinakin tunnettu pellettipiireissä, joka elämän tehtäväkseen otti aikanaan morkata meitä netissä eri nimimerkeillä (lopettaessamme yhteistyön hänen kanssaan erinäisistä syistä). Nettiin kirjoittelun hyödyn voi kukin laskea hyödylliseksi oman maun mukaan.

      Suosittelen kaikkia lukijoita muodostamaan itse käsityksen meistä SEKÄ muista yrityksistä joista on ostamassa tavaraa. Esimerkiksi me olemme aina paikalla myymälässämme, josta meidät tavoittaa henk.koht, puhelimitse tai sähköpostitse. Kuljemme myös säännöllisesti messuilla joissa tapaamme tuhansia asiakkaita vuodessa, treffata voi parhaimmillaan kymmenillä messuilla vuodessa eri paikkakunnilla. Yrityksemme taloustiedot ovat julkisia, ja katsottavissa esim. taloussanomien sivuilta, joista kukin saa vetää omat johtopäätökset yrityksen luotettavuudesta.

      Omasta puolestani toivotan kaikille reipasta yhteydenottoa myös epäröinnin hetkellä ja sinulle H.K. pahoittelut kaikesta mielipahasta joka meidän kaupankäynnin välillä syntyi!

      Terveisin
      Henri Syrjälä
      Tuotepäällikkö, tuleva yrityksen manttelinperijä.
      Tulituote Oy

      • ihqua

        Hmmm.. No jaa, itse tappelin aikoinaan ihanan ja upean Tulituotteet kanssa kuluttajariitalautakuntaan asti ja sieltä tuli päätös että pitäisi maksaa minulle päin hieman.. Nooo, eipä koskaan kuulunut vaikka kahteen kertaan laitoin tilinumeron. Vian ilmetessä kun soitin tekniseen tukeen sain vastaukseksi "kun teistä on koitunut jo niin paljon harmia niin ei oteta kantaa tuohon vikaan" Piti soittaa herra isoherralle että sain vastauksen. Ei kuulemma oltu näin pyydetty teknistä tukea sanomaan vaikka joltain kyseinen henkilö oli tällaisen tiedon saanut.
        1 metrin putkesta olisivat ottaneet 180€, ostin samaa putkea putkiliikkeestä 40€/metri. Ihanaa asiakaspalvelua.
        Alkuperäisestä sopimuksesta koitettiin alunperin poiketa mutta ei voitu kun oli mustaa valkoisella. Paska takka on kuitenkin edelleen täällä, ei toimi ei.. Ominaisuutena, kuten tiedon jälkikäteen sieltä sain, on että savuputki pitää vähän väliä vaihtaa = puolen vuoden välein.


      • Takanostaja

        Mikä takka


    • outsa46

      Hei. Täällä olisi kohtalontoveri. Voitko soittaa. Siis mun ystävä haluaisi keskutella kanssassi kyseisestä firmasta. Numero 050-5669959.

    • xhöguö

      Ei ne voi mitään jos tuotteet tulee Saksasta ja Saksalaiset ei sitä anna.

    • Vanilla-81

      Vähän aluksi epäröin ostosta kun tälläistä lukee etukäteen mutta itse sain ainakin laskulla tuotteen kyseisestä firmasta, palvelu oli ystävällistä ja toimitus oli (suoraan varastosta) parissa päivässä. Ainoastaan suomalainen käyttöohjekirja uupui, joka oli kuulemma unohtunut laittaa kun tehtaalta eivät ohjeita tee suomeksi mukaan. Senkin sain kysyttäessä sähköpostiin samantein ja postissa myöhemmin.

    • sfghsrthwr543667656

      Aromipesä!

    • Ex-asiakas

      Jep, samaa haistelin omien kauppojeni yhteydessä. Erikoisia lisiä tuli yllättäen laskuun.
      TJ repi pelihousunsa heti kun pelkästään tiedustelin asiasta.
      Toivottavasti nuorempi polvi, joka tuntui asiallisemmalta, osaa asiakaspalvelun paremmin.

      • Potentiaalinen-asiakasko

        Hei! Millaisia kuluja oli lisäilty? Oliko hinnat alvillisia?


      • Potentiaalinen-asiakasko kirjoitti:

        Hei! Millaisia kuluja oli lisäilty? Oliko hinnat alvillisia?

        Yksityishenkilöille kun myydään, alvilliset hinnat pitää aina esittää.


    • Kohhgghjkkl

      Täällä varoittelet. Olisit miettinyt etukäteen!

    • muurari3

      Näin muurarina en suosittele mitään sähköistettyä tai vesikiertoista takkaa. Niitä on jo vuosia kehitelty mutta ovat vielä kehitysasteella.

    • Maijalla

      Kuulin keväällä 2015 Frangfurt messuilla että kyseinen Atago takkatehdas oli haettu konkurssiin samana keväänä kun näitä
      toimitusvaikeuksia on ollut myös Suomessa Tulituotteella.
      Nähtävästi myös Tulituote menetti rahansa luotettavaan Saksanmaahan . Isäni joka on jo edesmennyt ,kertoi aina että mitä enempi teet jälkiä maanpäällä sitä enempi tulee myös epäonnistumisia . Itse ihailen yrittäjiä jotka yrittää pitää maamme
      talouden pystyssä näinä vaikeina aikoina .
      Itse teen valtiolle sitä niinsanottua koiran hommaa , se on myös vaikea laji ja vaatii luovintaa ja ymmärtämystä .

      • Anonyymi

        Huijari koko kyseinen firma !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huijari koko kyseinen firma !!

        Lasku ennemmin perillä kun itse kerkiät kotia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasku ennemmin perillä kun itse kerkiät kotia.

        Ylimielinen palvelu ja laskuttaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylimielinen palvelu ja laskuttaja

        Huonoa palvelua tj:ltä ja kun kysyy jotain yksityis kohtia tuotteesta kiemurtelee vastauksissa


    • Anonyymi

      En suosittele tuota firmaa. Heikkoa on asiakaspalvelu, rahat kyllä kelpaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe