pelottaa niin paljon :((

amv13

Moi. Mua pelottaa että äiti ja isä eroaa. Ne vaa riitelee. Kyllä ne välillä on ihan sovussa ja puhelee kunnolla ilman huutamisia. Kerran illalla kuulin iskän puhuvan äitille et miksei se anna sille ku ei oo kolmee vuotee antanu.. oon sanonu niille et älkää erotko. Mitä mä teen jos ne eroo?:'( me asutaa pienes kyläs äidin lapsuuden kodis ja äiti sanoo et se muuttaa pois sillon ku ne riitelee. Sit mua pelottaa että iskä tekee itsarin. Esim jos ollaa veneilemäs ni sanon sille että laittaa pelastusliivitni se vaa sanoo ettei näin paskalla miehellä oo välii. Tänää se opetti laittamaan asuntovaunun kaasulla toimivan jääkaapin päälle et jos se kuolee ni me osataa laittaa se sitte päälle. En halua / uskalla sanoa terkkarille tai äitille enkä kyl iskällekkää ku... en mä vaa tiiä...Ja sit mua pelottaa olla yksi ku must tuntuu et joku tulee puukolla sinne mis olen . Oonks mä tulos sairaaks? Auttakaa mua pelottaa

17

588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amv13

      Kuulin iskän justiin sanovan ettei jaksa tätä elämää enää :'{

      • amv13

        En enää itekkää tiiä mitä teen jos jotai tapahtuu


      • amv13

        En enää itekkää tiiä mitä teen jos jotai tapahtuu


      • hitsipärjääny
        amv13 kirjoitti:

        En enää itekkää tiiä mitä teen jos jotai tapahtuu

        :(((( koita pärjätä!!


      • stadistaoleva
        amv13 kirjoitti:

        En enää itekkää tiiä mitä teen jos jotai tapahtuu

        olisko sulla joku jolle voisit puhua?


      • stadistaoleva kirjoitti:

        olisko sulla joku jolle voisit puhua?

        3 vuotta myöhemmin


    • sydän

      Muista, että terkkarilla on vaitiolo velvollisuus, eli voit kertoa sille ihan suoraan kaikesta! Oon ite pitkän pohdinnan jälkeen kertonu iskän alkoholismin aiheuttamista ongelmista terkkarille ja se helpotti oikeasti! Toinen vaihtoehto on mainita "ohimennen" isällesi siitä että sinulla ahdistaa sen käyttäytyminen. Jos oot kattonu paljon kauhuleffoja, uskon että tuo puukkojuttu voi johtua niistä. Muista, että maailma on täynnä ammattiauttajia jotka voi auttaa sinua näissä ongelmissa!

      Täältä löytyy myös puhelinnumeroita mannerheimin lastensuojeluliittoon, jotka on just ongelmien ratkaisemista varten:
      http://www.mll.fi/mll/auttavatpuhelimet/lnpn/

      Tsemppiä sulle! (:

    • nekokonekokonekoko

      amv puhu terkkarille tai soita auttavaan puhelimeen. mä aattelin et mun tilanne on paha ku vanhemmat ei pittaa toisistaan paskanvertaa mut sit ku luin tän sun tekstin tajusin et vois olla pahemmin.
      sun isä tarvii hoitoo, ja se töytyy saada ymmärtämään et sen lapset rakastaa sitä ja että kuolema ei oo vahtoehto.
      tsemppiä sulle, muista et sua rakastetaan.

    • epätoivoinen

      Mä olisin ikionnellinen jos mun vanhemmat erois. Oon kuunnellu niien tappelua noin 19 vuotta. Täö helvetti sais jo riittää

      • epätoivoinen

        TARKOITAN 10


      • amv13
        epätoivoinen kirjoitti:

        TARKOITAN 10

        Muttaku mä en haluu että ne eroo. Oon ite ajatellu itsarii ku en jaksa tätä enää. MUN ELÄMÄ ON PERSEESTÄ


      • riita on kamalaa
        amv13 kirjoitti:

        Muttaku mä en haluu että ne eroo. Oon ite ajatellu itsarii ku en jaksa tätä enää. MUN ELÄMÄ ON PERSEESTÄ

        Et voi ottaa vastuuta kodin ilmapiirin parantamiseksi, mutta saatko löydettyä jotakin ihan ikiomaa juttua, mikä tuottaa sinulle iloa?

        Vaikka joitakin hömppäkirjoja tai sarjakuvia?

        Elät kauheissa paineissa. Nuo pelot eivät muuten ole hirveän vakavia...jos yhtään huojentaa. Monet sun ikäset pelkää tuon kaltasia asioita.

        Voitko pyytää joskus että äitisi tekisi sun kanssa jotain kivaa? Tarttiskohan hän apua kotiaskareissa? Voitko kysäistä? (joskus on raskasta hoitaa yksin huushollia ja se vaikuttaa myös avioliittoon).

        Tee ainakin oma olosi niin hyväksi kuin mahdollista? Onko sinulla lemmikkiä?


    • doimiijarullaaaaa

      Hei, JOS kävis niin että ne erois niin aatteleniin, että sun vanhemmat on onnellisempia ja ei enää huutoa. Ite asun yksinhuoltaja äidin ja mummin kanssa. Vanhemmat eros ku olin pien ja ukki kuoli muutama vuosi sitten ja hän oli tosi läheinen. Mutta aika parantaa haavat ja JOS näin kävis ni ei hätä. Pääsisit eron jälkeen näkemään molempia. Voimii kamu :)

    • rohkeutta

      Tiedän miten vaikea on puhua vanhemmille suoraan, mutta sun täytyy kertoa sun isälle miltä susta tuntuu kun se puhuu tommosia. Miten sulle tulee paha mieli ja pelkäät sen puolesta jne.
      Syytä puheisiin ei välttämättä kannata kysyä, koska ei ole sinun vastuulla toimia aikuisen terapeuttina. Sinun täytyy myös puhua molemmille eron pelosta, miksi ja mitä pelkäät. Vanhempien täytyy olla sinulle rehellisiä tilanteestaan, vaikka on mahdollista että he eivät itsekään tiedä missä mennään, jolloin voisi olla heille hyödyllistä käydä vaikka yhdessä puhumassa jossakin.
      Avioero ei ole maailmanloppu, kunhan vanhemmat hoitavat omat osuutensa sen jälkeen hyvin.

    • THE MAN!

      Missä päin suomea asut?

    • Enmävaamuista

      Muaki pelottaa et mun vanhemmat eroo ne vaa huuta melkein aina toisilleen ja sillee enkä mä varmaan kestäis sitä jos ne erois mun elämä on muutenkin tarpeeksi vaikeeta mut jos ne erois ne ei kyl ois aina vaa huutamas toisilleen et se aikoo hyvä puoli siin ois

    • pelottaa

      Puhu iskän kanssa ja ole sille kaveri jota se ei halua jättää.
      Riitely on rumaa kuultavaa, mutta yleensä se on parempi kuin se ettei uskalleta tai osata riidellä.
      Jokainen ihminen tarvitsee ystävän jonka kanssa uskaltaa riidellä.

      Et ole tulossa sairaaksi vanhempien riitelyn takia, mutta se on kohtuutonta sinulle jolla ei ole työkaluja asian korjaamiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe