Jalostus...STOP!!!

DoGaNdCaT

Oon 13 vuotias ja aatan olla väärässä. Mutta musta me ihmiset jalostetaan koirat kuoliaiksi! 100 vuotta sitten koirat olivat paljon hyväkuntoisempia, terveempiä ja hienompia. Nahka ei roikkunut, lonkat eivät hinkanneet toisiaan, naama ei ollut niin litteä ettei pysty henfittämään, pystyi synnyttämään luonnollisesti, JA AIVOT MAHTAUVAT PÄÄHÄN.... Mutta nyt, miten sadassa ellei sitten vain 80 vuodessa on saatu väännettyä kirien pääkalloja ihan luonnottomiksi! Sekin on minusta järjetöntä että jos jollain rodulla "pitäisi" olla vaikka joku tietty väri tai raita selässä ja jos sillä ei ole sitä vaikka se olisikin terve terveempi kuin ne joilla on se raita selässä niin ne pitää lopettaa jonkun tyhmän raidan takia. Tämä järjetön säänto pätee myös kissoissa! Koira ja kissa näyttely johtajatkin ovat yleensä sitä mieltä että koiria ollaan jalostettu paermepaan suuntaan! No just niin, miten ne voi olla tosissaan! Cavalierkincharlesinspanielit ovat kuuluisia koirarotuja näyttelyissä. Jotta ne voittaisivat näyttelyn, niillä pitää olla tarpeaksi litteä pää takaraivosta! Sitten litteä päinen koira tieysti voittaa mutta haloo ne on jalostettu sairaiksi! Niiden parkojen aivokuiri ei mahu kasvamaan kun niiden takaraivo on niin litteä! Ajatelkaa nyt mitä kipua ihmiset aiheuttaa jalostamalla koiria "paremmiksi". MIKSI IHMISET EI VAAN VOI YMMÄRTÄÄ NÄIN YKSIN KERTASTA ASIAA!

22

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilleriveto

      olet harvinaisen oikeassa!
      Nyt ei tahdo saada edes tervettä sekarotuista, kun ne rotukoirien taudit periytyy ja pahimmassa tapauksessa on sekarotuisella kaikkien sekä isänsä että äitinsa vaivat

    • Terveitä ovat

      Onneksi terveitä rotukoiria löytyy niin ei tarvitse sekaantua sekarotuisiin. Huolellisella taustojen tutkimisella onnistuu varmasti löytämään todennäköisesti terveen koiran. 100 % terveyttähän ei voi kellekään taata. Mulla on neljä rotukoiraa ja kaikki täysin terveitä.

      • hehehe.vitsi..

        Senkin rasisti!


    • niin se vaan on

      Kerrankin joku kirjoittaa ASIAA näillä palstoilla.

    • joo:o

      mm;m

    • karhukoirat..

      Mutta, eikö nämä nuoret kinuakin itse niitä reppanoita pieniä koiranpentuja.

      Jos ei osta ja jättää elukat vähiin, niin paremmin voivat.

      Koira vain tosi tarpeeseen.

      Metsästys, opas- palvelukoirat. ja vastaavat on tarpeen.

      • DoGaNdCaT

        No niinpä! Mutta minä olen erilainen 13 vuotias =D


    • Suomirouva

      kIRJOTUS VIRHEITÄ! yRITÄTKÖ JALOSTAA SUOMEN KIELEN PILALLE!? Suomen kieli on jo tarpeeksi naurettava joten alä yritä muunella sitä!

      • SuomiHerra123

        Koirat ja kissat on jee mut maailman paras eläi on minä muhhahahhaaa


      • vihernilkki
        SuomiHerra123 kirjoitti:

        Koirat ja kissat on jee mut maailman paras eläi on minä muhhahahhaaa

        Pistetään sut sitte häkkii ja syötetään jalostettuja teurasjätteitä. Kerran kuussa kiikutetaan johonkin näyttelyyn missä tuomarit töllistelee onko sulla puhtaat korvat.


    • jhgvrryijö, bnygtse

      Kaikki pentutehtailu pitäisi lailla kieltä. Laiskat ihmiset eivät viitsi itse tehdä mitään, niin tehtaillaan koiranpennuilla.
      Tuollaiset näkee jo yhdellä silmäyksellä. Huolimaton ulkoasu, pariskunta istuu koiran kanssa autossa poltetaan tupakkaa. Tuodaan sairasta koiraa eläinlääkärille sadannen synnytyksen jälkeen. KOIRA NÄYTTÄÄ LOPPUUN AJETULTA !

      HÄVETKÄÄ !!

      PS: Samaa pask*sakkia, kuin tarhaajat.

      • asdfasdf

        no voi kun taas jotakuta närästää muiden eläimet.


    • jeresivonen

      eläinten jalostus avaa pljon uusia mahdollisuuksia.

    • jalostetaanpuhdas

      Aloittaja on aivan oikeassa. Juuri tätä olen minäkin pohtinut, että missä vaiheessa jalostus mennyt pieleen vai onko joskus 1900-luvulla tapahtunut geenimutaatio., jonka seurauksena viheripiipertäjät ja kettutytöt syntyivät. Tämä geenivirhe on vielä hyvin voimakas ja siirtyy nopeasti. Toinen mahdollisuus on tarttuva virus. Tämän virheen eliminoimiseksi olen pohtinut, että kannattaisiko näiden viherpiiperöiden ja kettutyttöjen jalostuksessa käyttä kunnon pohjoisen korpikommaria vai jotain hyvin isänmaallista. Heitänkin ajatuksen pohdittavaksi ja jalostuksen suunnitteluun. Kannattaa kuitenkin muistaa, että piiperöiden heritabiliteetin kerroin voi olla hyvinkin suuri.

    • Peppilottakaroliina

      Syy on siinäkin, että narsistinen ihminen haluaa tehdä toisten puolesta asioita. Eli eläin ei saa toteuttaa seksiäänsäkään itse. Tai narsistinen tarkoittaa vähän samaa, kuin tyhmä. Ymmärtääkseni lehmätkin keinosiemmennetään.

      Mutta mahdollista on aloittaa alusta, koirathan ovat susien ja kettujen jälkeläisiä, sieltä vaan uudistamaan kantaa ja maailmalla on olemassa asiantuntijoita jotka näiden eläinten kanssa ovat olleet tekemisissä. Niitä on tarhattukin tutkimuksien vuoksi ja tutkittu käyttäytymisiä. Mielestäni ei ollenkaan hassumpi idea, tosin ensimmäiset versiot olisivat kyllä aika eläimellisiä, ne eivät söisi ruokaa kauniisti kuin nykykoirat. Mutta muuten kyllä ainakin muistaakseni ketut käyttäytyvät ihan koiran lailla. Ja koska ne ovat vapaana, olen törmännyt kettuihin jotka yrittävät auttaa vankeudessa eläviä masentuneita lajikumppaneitaan. Ja itse olenkin seuraillut näitä masentuneita koiria jonkin verran, eikä ihme, kun niitä pidetään vankeudessa useita tunteja päivässä, kun ihmiset ovat kouluissa ja työpaikoillaan, sitten työpäivän jälkeen alkaa mittavat iltaharrastukset jolloin lapsia viedään vielä pois kodistaan. Moni nykykoira otetaan vaan siksi, että ihmisellä on kivaa.

      Ja voihan hitsit, kuinka paljon koirat yrittävät juoruta huonoista oloistaan ihmisille jotka niitä osaavat hitusenkin kuunnella. Suurin osa eläintenkaltoinkohtelusta johtuu säännöistä jotka eivät niinkään ole tehty eläinten oloja kunnioittaen vaan ihmisten haluja ja tarpeita.

      Ihan vaan olen kuullut tarinoita vapaista koirista ja yhden elämässä ole n ollut mukana, se oli niin omassa elementissään ja nautti elämästään, siinä taisi olla juurikin kettua, kun oli se oranssiväritys. Vapaana elävä koira tekee töitä myös perheensä eteen, ennenmuinoin ne kävivät tsekkaamassa ihmisiään työpaikoille, että näillä oli kaikki ok, sitten lopun aikaansa viettivät koiralaumoissaan hankkien itse itselleensä liikuntaa, ei sitäkään tarvinnut ihmisen tehdä. Ja aika nololta koirasta tuntuu, kun ihmiset tuijottaa sen vessakäyntiä; Nooooh tuliko kakka, mee kakkallee, kannattaisi ihan ihmisten itsensä kokeilla kun vatsa on ummella ja on pienen remmin päässä ja joku tuijottelee.

      Isovanhempieni koirat kävivät välillä höpöttelemässä omistajilleen johon saattoi isoäitini tokaista, että mitäs tänne tulit höpöttelemään, mene ajamaan lehmät sinne oikealle niitylle. Tämä epävarmuus koirassa saattoi hiukan johtua äksystä esiäidistäni joka oli välillä kova huutamaan, ehkä koira kävi tarkistamassa, ettei tullut tehtyä väärin.

      Samansuuntaisia ajattelet, mitä olen itsekin pohtinut, jollei tää ollut taas joku kopsutädin tekele. Toivottavasti joskus saamme eläinten oikeuksia muutettua niille edullisempaan suuntaan joka myös olisi ihmisillekin toimivampaa, kun koira osaisi hoitaa omia asioitansa ja olla apunakin.

      Ne sonnitkin olivat äitini aikaan sellaisia, kun niille sanoi, että nyt lähdetään naisille, niin kiltisti osasivat seurata mihin oltiin menossa, ei tarvinnut keinosiementää. Ymmärsihän ne mitä oltiin menossa tekemään. Ihan ite tykkäsivät hommailla. Luomuna.

      • O_tempora_o_mores

        "Ne sonnitkin olivat äitini aikaan sellaisia, kun niille sanoi, että nyt lähdetään naisille, niin kiltisti osasivat seurata mihin oltiin menossa"

        Niin ne tavat vaihtelee. Meilläpäin sonni vietiin lehmille!


      • muistiaiset

        Kiltti sonni mutta lehmänviejän sonnille talloi lehmä suohon (pois polulta) ja taluttaja oli pienikasvuinen, ehkä noin 120 cm nainen joka ajoi kyllä kahta hevosta, lypsi lehmät ja teki mitä vaan. Lehmällä meni kait hermo joka niillä ei yleensä mene. Tapahtui noin 50 vuotta sitten, olin itse mukana.


      • Peppilottakaroliina
        muistiaiset kirjoitti:

        Kiltti sonni mutta lehmänviejän sonnille talloi lehmä suohon (pois polulta) ja taluttaja oli pienikasvuinen, ehkä noin 120 cm nainen joka ajoi kyllä kahta hevosta, lypsi lehmät ja teki mitä vaan. Lehmällä meni kait hermo joka niillä ei yleensä mene. Tapahtui noin 50 vuotta sitten, olin itse mukana.

        Se sonnin vieminen tapahtui emäntäkoulussa, opettajan mielestä sonnilla olisi kuulunut olla lieka nenärenkaassaan, oikeaoppisesti. Niin ei kaikki osaa olla luonnollisesti eläinten kanssa kaikkea on tapahtunut, todellisuudessa eläin on hyvin paljon järjellisempi, kuin ihmiset käytökseltään, niillä ei ole monimutkaista egoa. Tai sitten onkin, äiteen aikana heillä oli myös lehmä joka luuli olevansa hevonen 4-5 sotaa maille karkuun tullutta pienokaista istuskelivat makoilevan lehmän selässä, kun lehmä varovaisesti nousi pystyyn tiputtamatta lapsukaisia ja halusi ilahduttaa näitä surullisia pienokaisia ja käveli leikkien hevosta uljaan ratsun lailla.

        Eläimistä olisi moneksi jos tyhmällä ihmisellä vaan olisi aikaa kuunnella niitä.


    • osattiin.pilata.ennenkin

      Aloittaja on sangen mutu-pohjalla liikkeellä. Onhan hän nyt jo 16-vuotias, joten tietämys on kirjoitusajankohdasta lisääntynyt.

      Cavalier kingcharlesinspanielin on vanha rotu. Sitä on todistettavasti ollut jo 1400-luvulla. Tuon jälkeen alkoi näiden kääpiöspanielien ulkonäkö muuttua, muun muassa kuono lyhentyä. Ulkonäköpaineita aiheutti mopsin vaikutuksen lisäksi muoti. Metsästysspanieli ei ollut kyllin "hienostunut" hoveihin ja kartanoihin. Rotu olikin varsin pitkään hyvin lyhytkuonoinen, kuten nykyinen kingcharlesinspanieli.

      Kuonoa kehitettiin pitemmäksi jotta mopsimaisesta ulkonäöstä ja hengitysvaikeuksista päästäisiin eroon. Aloittajan mainitsemana 100:n vuoden "rappio"ajanjaksona, ei cavalierin päätä ole suinkaan lyhennetty, vaan se on saanut paljon lisää mittaa!

      Kiinanpalatsikoira (pekingeesi) on rotuna tuhansia vuosia vanha. Sillä on paljon perinnöllisiä vikoja ja sairauksia, mutta siitä huolimatta se ei ole rotuna ollut koskaan niin terve kuin nykyään! Keisarillisina aikoina rodun jalat olivat niin väärät, ettei se käytännössä pystynyt liikkumaan. Ja tämä oli nimenomaan tavoite. Olihan näitä koiria pitävien naistenkin jalat tahallisesti rampautettu jo lapsina. Koiria pidettiin myös pienissä, katoista riippuvissa häkeissä, joten liikkumiseen ei olisi ollut mahdollisuuttakaan.

      Joissakin kulttuureissa suosittiin karvattomia rotuja. Silloin ei tiedetty, että kahta täysin karvatonta koiraa ei saisi letaalitekijän vuoksi astuttaa keskenään. Usein pennut kuolivat viimeistään synnyttyään, tai olivat vakavasti sairaita tai epämuodostuneita.

      Toista tuhatta vuotta vanha mopsi oli hyvin epäterve jo tullessaan ylhäisön suosioon. Hovielämän ja hienostokoiran aikaansaamisen paineissa rotu kehittyi nykyisen kaltaiseksi kummajaiseksi jo satoja vuosia sitten.

      Ranskanbuldoggi oli hyvin nykyisen kaltainen jo yli sata vuotta sitten. Venäjän viimeisen tsaarin Nikolai II tyttären Anastasian ranskis on kuvista hyvin helppo tunnistaa ranskanbuldogiksi.

      Tässä joitain esimerkkejä siitä, että nykyisin sairaat rodut ovat olleet sairaita jo jopa satoja vuosia sitten. Ja, että joidenkin rotujen kohdalla on jopa tapahtunut parannusta.

      • Karseaa

        Kaverilla oli mopsi...se törmäsi seinään ja silmä irtosi päästä....Tervettäkö? Ei mielestäni!


    • Ruikonperä

      Kerran oli rotukoira, se kuoli lääkärin piikkiin kun halvautui jalata alta, oli jalostuksen tulosta, selkä petti.
      Sen jälkeen on ollut pari sekarotuista koiraa, molemmat eli yli 13 vuotta kuollen vanhuuden tuomiin sairauksiin, joten miksi haukutte täällä sekarotuisia, ne on yleensä terveempiä.

    • PaskatKasvattajat

      Koirien kasvattajat vastuuseen vammaisista koirista! Kasvattajien syy että koirat ovat sairaita!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe