Tokyo Ghoul

hernesti

Elikkäs onkos kukaan täällä lukenut Tokyo Ghoulia? Itse aloitin sarjan hiljattain ja sain melko äkkiä luettua niin pitkälle kuin englanniksi on käännetty.

Juoni (spoilereita):
Tarina sijoittuu nykypäivän Tokioon. Päähenkilö Kaneki Ken tapaa kahvilassa söpön tytön nimeltä Rize jonka kanssa lähtee treffeille. Kun Kaneki illalla saattaa Rizen kotiinsa, paljastuu että Rize onkin yksi ghoul-nimisistä hirviöistä, jotka käyttävät ravintonaan ihmislihaa. Rizen päälle kuitenkin putoaa teräspalkki, joka tappaa hänet.
Kaneki herää myöhemmin sairaalassa. Elintensiirrossa kuolleen Rizen elimiä siirretään Kanekiin, ja hän jääkin henkiin. Kotiin palattuaan hän huomaa, että ruoka maistuu hänestä kamalalle eikä hän pysty syömään; hänestä on tullut osittain ghoul. Kaneki tutustuu kahvila Anteikun henkilökuntaan, jotka ovat niinikään ghouleja, ja Kaneki joutuu kovan moraalisen ongelmaan eteen: hänen on syötävä ihmisiä tai kuoltava nälkään. Lisäksi totuus omasta henkilöllisyydestään on piilotettava viranomaisilta.

Ilman spoilereita en osaa selittää muuta kuin että sarjassa on ihmisiä ja ihmisiä syöviä ghouleja, joiden kanssa päähenkilö Kaneki sitten joutuu tekemisiin.

Mutta aivan hiton hyvä sarja, toki melko väkivaltainen, mitä voi odottaakin kun koko sarja kertoo ihmissyöjistä. Lukijalle tulee kyllä välillä enemmän tai vähemmän ristiriitaisia fiiliksiä; ihmiset eivät halua tulla syödyksi mutta ghoulien on syötävä ihmisiä selvitäkseen hengissä. Kumpi puoli on hyvä ja kumpi paha?
Sarjasta on juuri näinä päivinä alkamassa anime, jota kyllä alan ehdottomasti katsoa.
Hahmot ovat tosi hyviä ja Kaneki on termin "character development" määritelmä. Omia suosikkihahmojani ovat varmaan Kaneki, Touka ja Uta c:

Jos olet lukenut sarjaa, kerro mitä mieltä olet. Jos et, suosittelen lämpimästi kokeilemaan!(:

19

2119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaneki-kun

      Itse näin kyseisestä mangasta paljon kuvia tumblria ja twitteriä selatessani ja kiinnostuin kun näin Utan. Ajattelin, että siinäpä erikoisen näköinen hahmo ja menin lukemaan kuvauksen mangasta. Se loksahti heti, sillä olen kauhumangan ystävä.

      Luin mangan melko äkkiä ja olin jo päässyt vauhtiin ja saavutin hyvää vauhtia netissä julkaistavaa enkkujulkaisua kunnes 142 chapterin jälkeen Ishida Sui päättääkin, että manga loppuu 143 chapteriin ja taisin kyllä vähän itkeä... Ei se voi loppua vielä. DD:: Niin paljon asioita selvittämättä, tosin genrenä on myös tragedia ja tämä loppu olisi kyllä se ultimaalinen loppu tarinalle..

      Katsoin myös animea jonkun verran, mutta vaikka laatu on hyvä ja alkutunnari mahtava itse sisältö jää vajaaksi. Animessa skipataan ihan liikaa tapahtumia ja Kanekista tehdään retardi "en halua syödä ihmisiä" -huutava hahmo. Tottakai Kaneki taistelee ihmisyytensä puolesta mangan puolellakin paljon, mutta animessa se jää vaan samanlaiseksi älyttömäksi huutamiseksi kuin Erenillä Attack on Titanissa konsanaan. Mikä minua eniten häiritsee animessa on se hirveä sensuurin määrä. Jokaisessa kohtauksessa missä tapahtuu kunnolla ja veri roiskuu niin ruudussa näkyy vain musta palkki. Mangaa lukemattomat saavat olla aika hyviä arvailemaan, mitä kohtauksessa tapahtuu. Tosin tietääkseni jossain vaiheessa julkaistaan myös uncensored versio DVD:lle, että se saattaa olla parempi vaihtoehto tosifaneille.

      Tällähetkellä ollaan epävarmoja mangan jatkumisesta, mutta ainakin animen kakkoskausi on varmistettu 2015 vuoden Tammikuulle, joten sitä odotellessa!
      Minun lempihahmoja ovat Kaneki, Hide, Touka, Nishiki ja Yomo. :)

    • Joku hyyppä vaa ;D

      En ole vielä saanut aikaiseksi lukea, mutta animen katsoin netissä. Tykkäsin ;3. Nyt viel pitäisi mangana lukea, mulla vaan on vähän et en koskaan millään jaksaisi netissä lukea mangaa vaan omistaisin mieluummin pokkarit itse, mut tästä ei taida olla vielä enkuksi julkaistu? Vissiin kai saksaksi ja japaniksi(korjatkaa jos olen väärässä?).
      Animea katsoessa en kyllä ite mielestäni törmännyt sensuuriin ja mustiin palkkeihin ;o veri lensi ihan vapaasti, tai sit ymmärsin palkit väärin, tai olen puusilmä ;D.
      Omat suosikkihahmot on varmaan Touka, Kaneki, Uta ja Ayato

      • samis13

        sama


    • YamoriJason

      Mä oon kattonu sen sarjan anime versiona ja toka tuotantojausi kuullemma erilainen kuin manga versiossa mut ihan hiton hyvä sarja,ei voi muuta sanoo =D mun suosikka hahmot on Yamori Jason,Kaneki Ken ja Noro

      • kaneki

        ***SISÄLTÄÄ SPOILEREITA***

        Tokyo Ghoul (anime) toinen tuotantokausi eroaa hyvin paljon mangasta. Tärkeitä yksityiskohtia on jätetty pois. Varsinkin viimeinen jakso toisesta tuotantokaudesta jättää useat animen katsojat kylmäksi, koska he eivät ole lukeneet mangaa. Kuten sen, että Amira tappaa Kanekin lopussa. Animessa vaan näkyy kun kaneki kantaa hideä sylissään ja tapaa Amiran. Tämän jälkeen kuva vaihtuu siihen, että Amira seisoo vain yksin ja Kanekia ei ole missään. Ei hätää Tokyo Ghoul fanit, kaneki selvisi. Hän menetti muistinsa kylläkin joten Amira käytti tilaisuuden hyväkseen ja vei hänet CCG:n päämajaan. Hänestä tehdään kyseisen järjestön jäsen. Hänelle jopa annetaan uusi nimi, en valitettavasti muista mikä nimi Kanekille annettiin (onhan sarjan katsomisesta / mangan lukemisesta vierähtänyt aikaa) mutta kuitenkin. Mitä Toukalle kävi? Touka perusti uuden kahvilan ja toimii siellä managerina. Tähän loppuu tarina Tokyo Ghoulista.


    • Eto

      Tokyo ghoul luettuna ja re:hen jatkoa odotellessa
      Spoiler: re:n päähahmo Haise on Kaneki
      Omia lempihahmoja varmaankin Amon, Kaneki Ja Hide

    • whykaneki

      Paras mangasarja ikinä:3 Lempihahmo on Kaneki
      mut ei se fuckin kahvila-asu päällä

    • mistsais

      oh my god kolmonen on tullut tiiättekö mist vois tilata blu-rayn halvalla :D

    • suosittelentokyoghoulta

      Tokyo ghoul ihan best. mut ite en tiiä mistä ktsoa joten katson youtubesta.


      Haluisin tavallaa itekki olla ghoul sillä se on PARAS sarja<3

      • aaaaaaabbbbbccccdddd

        Haluat olla ghoul sarjan takia? Eli syödä ihmislihaa jne :D?
        Ala juomaan ihan sikana kahvia ja syömään vain lihaa, ja joka kerta kun sitä lihaa syöt kuvittele että se on ihmistä.


    • 1000-7

      Oon 2 vuotta myöhässä mut ihan sama. :D Juu, eli oon katsonut animen kokonaan ja kolmatta kautta tässä odottelen kovasti. Lukenut en kauheasti ole kyseistä mangaa ehtinyt, koska olen Fantasiapeleistä saanut ostettua vasta 2 ja 3 osat. Pitäis saada eka osa, että pääsis lukemaan. Aivan mahtava sarja. Tähän mennessä paras mitä oon itse katsonut. En voisi animelta enempää pyytää. :3

    • Oon kattonu animen en lukenu :/

    • tghhl

      Alan lukemaan sitten kun se alkaa suomeksi huhtikuussa : D

    • gzhhxb

      Lukenut kaikki tähän asti enkuksi julkaistut mangat(omistan ne ) ja katsonut sekä ekan että tokan kauden animesta. Tosi hyvä sarja :)
      Vaikka sitä aletaankin suomentamaan niin ostan silti loputkin mangat enkuksi, häiritsee ihan suunnattomasti jos ykskaks vaihtuu kieli kesken sarjan XD

    • dsdfg

      Sarjasta olen lukenut vasta ensimmäisen osan ja animea katsonut ensimmäisen kauden. Aivan mahtava sarja. Itse katson animea masterani.me nimiseltä sivustolta kannattaa kokeilla sillä siellä animea ei ole sensuroitu.

    • GHOUL1998

      Tokyo ghouling kummatkin tuotantokaudet katsottu läpi ja nyt ostelen suomennettua mangaa sitä mukaan mitä sitä ehditään julkaista.

    • Ko-oo

      Itse olen lukenut vain 1-2 mangat ja animena kaksi ensimmäistä jaksoa. Tykkään kovasti :D Animena se kyllä on juuri niitä sarjoja joissa ihmisillä on jotain 10 litraa verta ja se oli alussa vähän sillain, että "vitsinkö tätä nyt kattoa." mutta mielestäni hyvin kauniisti piirretty (anime siis) vaikka tuossa mielestäni tuo kanekin "en halua syödä ihmisiä!" huutaminen menee jo vähän yli. Ainakin mangaan verrattuna.
      Metsästän tällä hetkellä kolmos kirjaa jotta voisin päästä lukemaan, jo itselläni olevan 4 osan ja jatkaa katseluakin (en nimittäin halua mennä kummassakaan liikaa eteenpäin että molemmet pysyisivät jänninä ;)

      Ja niinkuin jo joku täällä taisi sanoa, juonessa on se hienous, että lukian/katselijan on oikeasti alettava miettimään että kuka tässä on paha?

      SPOILER!!
      2 mangan kohdalla melkein itkin kun luin sen kohdan missä Hinamin äiti tapetaan ja se jää ilman perhettä ja siinä sitten näytetään sitä sen "piväkirjaa" tai sitä vihkoa johon se kirjoittaa kaiken. Siinä kohtaa vähäntään tuli sellainen olo, että eihän nämä ole tehneet sinällään mitään pahaa, kun ne vielä kävi aina hakemassa sieltä anteikusta ruokansa, kun eivät halunneet tappaa ihmisiä. Halun nyt vain tietää miten Hinamille käy, koska se on ihana!

      Ehdottomasti suosittelen. Vaikka en itse ole mikään kauhun ystävä, niin tämä sarja kyllä on mahtava. Harmittaa vain niin kovasti se, kun näitä sarjoja ei mainosteta sillain niinkuin jotain uutta marvelin leffaa ja sitten useimmat ihmiset ei edes tiedä niiden olemassa olosta.

    • Nakkika

      Joo elikkas mä oon kattonu animen ja AI ETTÄ: Tää sarja on ihan Best. Ja ajattelin kyllä lukea mangat mutta animessa on yks juttu vähän häiritsevä.Mun mielestä Shū tsukiyama on ihan hyvä hahmo mutta se on mun mielestä aika pervo Kanekia kohtaan.Kertokaa mikä on teidän lempi kagune ja lempihahmot.Mun lempparit on Kaneki,Nishiki (aluks vähän ärsyttävä),Touka,Ayato,Koutaro Amon,Hinami,Shū,Juzou,Renji yomo(toiseksi lemppari) ja Tietenkin Kuzen yoshimura eli The one-eyed owl.Lempikohdat animessa oli kun Nishiki aikoi tapaa Hiden KANEKI SAI RAGE-KOHTAUKSEN JA AKTIVOI KAGUNEN ja vei nishikin 5-0, ja se kun yamori (jason) aikoo tapaa pahasta kidutetun kanekin tuolissa kahleet käsissä.Niin silloin kaneki on brutal- moodissa ja yamori suuttuu ja kun Yamori vääntää Kanekia jalastii niin että jalka menee ihan twistille ja Kaneki iskee polvella yamoria niin kovaa päähän että se lentää varmaan 30 metriä suoraan seinään.Ja surullisin kohtaus sarjassa on kun HIDE kuolee että mä olin niinku MIKSI VOI MIKSI!!!!!!!. Ja voitteko sanoa tuleeko tokyo ghoul r:esta animea,jos tulee ma olen sitten niin hype. Kiitos ja hyvää ghoulmaisia hetkiä teille kaikille☺☺☺☺☺😊😊😊😊😊😃😃;);)

      • jookuuua

        Katsoin itsekkin animen vähän aikaa sitten, mutta olen itse enemmän (täydellisen kokonaan) niitä henkilöitä jotka huutavat "LUE MANGA!" Anime olisi varmasti ollut (ja olikin tietyssä määrin) erittäin hyvä jos vain en olisi ensin lukenut mangaa, sillä ne melko lailla eroavat toisistaan. Aijon kuitenkin katsoa tuon animen uudestaan, ja tästä päästäänkin minun vastaukseeni. Eli tokyo ghoulista on tulossa tänä vuonna 3 kausi (ainakin minun tietääkseni). En kyllä tiedä milloin, mutta 2017 sen sanottiin tulevan. Jos ei ollut voin jotain "vale" uutisia jotka pyörii nykyään koko ajan kaikkialla.

        Oma mieli piteeni sarjasta on se ettei mangaa ja animea saa verrata toisiinsa. Ne on kuin kaksi eri tarinaa joissa on tietyllä tapaa samanlainen juoni. Loistava sarja jota kaikkien (joita ei veri ja raakuus haittaa) kannattaisi kokeilla. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1515
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      990
    Aihe