Miksi jotkut tytöt eivät meikkaa?

I just want to know!

Täs ei oo kysymys siitä, että oisin pinnallinen, vaan haluun oikeesti tietää, miks te meikkaamattomat tytöt ette meikkaa?

47

2729

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Mä en vaa nää mitään aihetta meikata :)

      • väärin

        Väärin ne ovat niin kauniita ja söpöjä ettei tarvi meikata.itse tykkään luonnon kauniista tytöistä


    • leijailiamiesxd

      He tietävät olevansa jo kauniita eli he eivät tartte mitään väriä naamaan :))

    • tyttö14v

      Koska laiskuus. Ja ehkä sekin etten halua pilata mun ihoa.

      • DuhDah

        Meikit ei oikein käytettynä pilaa ihoa :)


    • JokuMikäLie

      En oo koskaan perustanu meikeistä, ja tuntuu vaan rahan haaskaukselta :P

      • Meikitön tyttö

        Sama :D joku ripsari tai luomi väriki nii se vaan kumminki leviäs mun menossa ja kun en jaksa olla koko ajan peilin äärellä tai kysyä onks mun meikit levinny xD ja rn haluu muutenkaan pilata mun ihoa ja ihan sama vaikka näyttäsinki kauniimmalta meikit naamassa niin en jaksais alkaa ees meikkaan :D sitten joskus kun ja jos haluan ja joihinki tilanteisiin niin varmaa ainoo meikki mitä laitan on ripsari xD muute pojat? Mitä te mietitte meikillisistä ja meikittömistä tytöistä, kummat on kivempii? Niinku sun mielestä. Niin ja musta on hölmöä meikata yän ikäsenä 14v ja alle... Ku kaikki laittaa kaikki maholliset vaan jotta ois kauniimpi joka musta on vaa semmosta pinnallista


      • 15w
        Meikitön tyttö kirjoitti:

        Sama :D joku ripsari tai luomi väriki nii se vaan kumminki leviäs mun menossa ja kun en jaksa olla koko ajan peilin äärellä tai kysyä onks mun meikit levinny xD ja rn haluu muutenkaan pilata mun ihoa ja ihan sama vaikka näyttäsinki kauniimmalta meikit naamassa niin en jaksais alkaa ees meikkaan :D sitten joskus kun ja jos haluan ja joihinki tilanteisiin niin varmaa ainoo meikki mitä laitan on ripsari xD muute pojat? Mitä te mietitte meikillisistä ja meikittömistä tytöistä, kummat on kivempii? Niinku sun mielestä. Niin ja musta on hölmöä meikata yän ikäsenä 14v ja alle... Ku kaikki laittaa kaikki maholliset vaan jotta ois kauniimpi joka musta on vaa semmosta pinnallista

        Mun mielestä itse meikissä ei ole mittää vikaa, vaan sen määrässä. Tonni pakkelia naamaa nii se on totaallinen turn of mutta semmonen pikkunen HUOM PIKKUNEN ehostus/meikkaus ei haittaa


      • nirkis
        15w kirjoitti:

        Mun mielestä itse meikissä ei ole mittää vikaa, vaan sen määrässä. Tonni pakkelia naamaa nii se on totaallinen turn of mutta semmonen pikkunen HUOM PIKKUNEN ehostus/meikkaus ei haittaa

        Pikkune ehostus niinku johanna tukiainen? ;)


      • Mestari Tikku
        nirkis kirjoitti:

        Pikkune ehostus niinku johanna tukiainen? ;)

        Tää tarkotti varmaan enemmänkin sellasta, että jos sulla on hiuksiin nähden vaaleet kulmakarvat ja näytät sen takia rotalta (niin kuin minä), niin on ihan ok piirtää/värjätä niitä tummemmiksi.


      • 17vuotias
        Meikitön tyttö kirjoitti:

        Sama :D joku ripsari tai luomi väriki nii se vaan kumminki leviäs mun menossa ja kun en jaksa olla koko ajan peilin äärellä tai kysyä onks mun meikit levinny xD ja rn haluu muutenkaan pilata mun ihoa ja ihan sama vaikka näyttäsinki kauniimmalta meikit naamassa niin en jaksais alkaa ees meikkaan :D sitten joskus kun ja jos haluan ja joihinki tilanteisiin niin varmaa ainoo meikki mitä laitan on ripsari xD muute pojat? Mitä te mietitte meikillisistä ja meikittömistä tytöistä, kummat on kivempii? Niinku sun mielestä. Niin ja musta on hölmöä meikata yän ikäsenä 14v ja alle... Ku kaikki laittaa kaikki maholliset vaan jotta ois kauniimpi joka musta on vaa semmosta pinnallista

        Itse pidän enemmän meikkaamattomista. Ehkä hieman esim ripsiväriä tai kuten tikku sanoi. Meikittömistä näet näes suoraan minkälainen nainen todellisuudessa on


      • 15w
        17vuotias kirjoitti:

        Itse pidän enemmän meikkaamattomista. Ehkä hieman esim ripsiväriä tai kuten tikku sanoi. Meikittömistä näet näes suoraan minkälainen nainen todellisuudessa on

        Just tätä mie tässä hain :)


      • Natural and proud of it
        15w kirjoitti:

        Just tätä mie tässä hain :)

        No siis ei oo mitään syytä meikata.. Jotkut meikkaa, jos ne haluaa. Mut kaikki ei vaan tykkää siitä ja se on fine. Näkeepähän sen tytön todellisen ulkonäön ensin. Joillaki on tarpeeks hyvä itsetunto jo ja ei tarvi meikkii sen takii, koska tuntee itsensä ja tarpeeksi kauniiksi. Tai sitten ei vaan tykkää meikata, koska ihmiset on erilaisia. :) Mäkään en juurikaan meikkaa, koska mä en halua tehdä itestäni epätodellista. Haluun olla samannäkönen kun oikeesti olen ja haluan, että muhun voi rakastua sellasena, mitä oikeesti olen. Ei oo kivaa jos poika rakastuu suhun sillon, kun sulla on pakkelia 10kg ja sitte sen alta paljastuukin vuosisadan ihottuma. Ei sillä, että se haittais kovasti, mutta jotkut on niin pinnallisia.. Mut ihmiset on erilaisia, mielummin oon meikitön kuin 10kg pakkelinaama. En muutenkaan jaksa aina sitä, että jos silmiä kutittaa, niin ei voi rauhassa hieroo. :D Pitää silleen sörkkiä varovasti, ettei meikit leviä.


      • Unnaturalandproudofit
        Natural and proud of it kirjoitti:

        No siis ei oo mitään syytä meikata.. Jotkut meikkaa, jos ne haluaa. Mut kaikki ei vaan tykkää siitä ja se on fine. Näkeepähän sen tytön todellisen ulkonäön ensin. Joillaki on tarpeeks hyvä itsetunto jo ja ei tarvi meikkii sen takii, koska tuntee itsensä ja tarpeeksi kauniiksi. Tai sitten ei vaan tykkää meikata, koska ihmiset on erilaisia. :) Mäkään en juurikaan meikkaa, koska mä en halua tehdä itestäni epätodellista. Haluun olla samannäkönen kun oikeesti olen ja haluan, että muhun voi rakastua sellasena, mitä oikeesti olen. Ei oo kivaa jos poika rakastuu suhun sillon, kun sulla on pakkelia 10kg ja sitte sen alta paljastuukin vuosisadan ihottuma. Ei sillä, että se haittais kovasti, mutta jotkut on niin pinnallisia.. Mut ihmiset on erilaisia, mielummin oon meikitön kuin 10kg pakkelinaama. En muutenkaan jaksa aina sitä, että jos silmiä kutittaa, niin ei voi rauhassa hieroo. :D Pitää silleen sörkkiä varovasti, ettei meikit leviä.

        Mikä helvetti tää juttu on, että tyttö näyttäs erilaiselta meikit naamassa kun ilman? Mä en ole ikinä, siis _IKINÄ_ nähnyt tyttöä, joka olis aivan eri näköinen tai ruma ilman meikkiä ja kyllä mä nyt oon elämäni aikana nähnyt monia tyttökavereita meikillä ja ilman. Kyllä aika taikuri saat olla, jos saat ittestäs ihan eri ihmisen meikillä. Mitä meikki yleisesti tekee on tasoittaa ihon sävyn ja jos käyttää ripsiväriä niin se vaan tuo esiin sun omat oikeat ripset, ei ripsari taio sulle uusia pidempiä ripsiä. Omien kasvonpiirteiden muuttaminen meikillä on aika hemmetin vaikeaa.

        Ja mikä helvetin syy teillä on ees ihmetellä miksi jotkut meikkaa? No kai se nyt johtuu näistä 'natural and proud of it' nimimerkkien alla kirjottelevista täydellisistä tytöistä, jotka 'ei vaan tajua ja meikki pilaa ihon', ensinnäkin, ei pilaa. Toisekskin, jos teitä niin ihmetyttää miksi jotkut meikkaa 'vaikkei meikkaamiselle oo mitään syytä' niin voitte miettiä miltä se tuntuu kun te kailotatte täällä että teidän ei tarvii meikata kun ootte jo niin hemmetin kauniita ilman ja kaikki pojat pyörii ympärillä. Teini-ikäsenä se, että saa muiden hyväksynnän on kaikista tärkeintä nuoren mielestä ja ei kai sitä kuvittele saavansa ilman meikkiä, jos on esim. finnejä tai couperosa, kun kaikki aina ylistää sitä luonnollisuutta, mutta tietenkin vain jos sulla on täydellinen iho. jos sulla on virheitä niin oot outo, friikki, tyhmä ja sokee jos et meikkaa.


      • gooosh
        Unnaturalandproudofit kirjoitti:

        Mikä helvetti tää juttu on, että tyttö näyttäs erilaiselta meikit naamassa kun ilman? Mä en ole ikinä, siis _IKINÄ_ nähnyt tyttöä, joka olis aivan eri näköinen tai ruma ilman meikkiä ja kyllä mä nyt oon elämäni aikana nähnyt monia tyttökavereita meikillä ja ilman. Kyllä aika taikuri saat olla, jos saat ittestäs ihan eri ihmisen meikillä. Mitä meikki yleisesti tekee on tasoittaa ihon sävyn ja jos käyttää ripsiväriä niin se vaan tuo esiin sun omat oikeat ripset, ei ripsari taio sulle uusia pidempiä ripsiä. Omien kasvonpiirteiden muuttaminen meikillä on aika hemmetin vaikeaa.

        Ja mikä helvetin syy teillä on ees ihmetellä miksi jotkut meikkaa? No kai se nyt johtuu näistä 'natural and proud of it' nimimerkkien alla kirjottelevista täydellisistä tytöistä, jotka 'ei vaan tajua ja meikki pilaa ihon', ensinnäkin, ei pilaa. Toisekskin, jos teitä niin ihmetyttää miksi jotkut meikkaa 'vaikkei meikkaamiselle oo mitään syytä' niin voitte miettiä miltä se tuntuu kun te kailotatte täällä että teidän ei tarvii meikata kun ootte jo niin hemmetin kauniita ilman ja kaikki pojat pyörii ympärillä. Teini-ikäsenä se, että saa muiden hyväksynnän on kaikista tärkeintä nuoren mielestä ja ei kai sitä kuvittele saavansa ilman meikkiä, jos on esim. finnejä tai couperosa, kun kaikki aina ylistää sitä luonnollisuutta, mutta tietenkin vain jos sulla on täydellinen iho. jos sulla on virheitä niin oot outo, friikki, tyhmä ja sokee jos et meikkaa.

        Ai meikki ei tee ihmisest erilaista, VITUT.
        Selaappas vähän noita kuvia:

        http://www.kulfoto.com/interesting/1048/why-girls-wear-makeup/14342/picture

        tai jos linkki ei aukee nii kirjottakaa googlen kuva hakuun "why girls use makeup"

        ja toiseksi, jos sulla on meikkivoidetta naamassa --> se tukkii ihohuokoset --> iho ei hengitä --> syntyy finnejä. eli kyllä se pilaa ihon.

        ja kolmanneksi, sun aatteessa taitaa jotain vikaa olla jos me eletään sitä varte et tultais hyväksytyiks muitten silmissä


        kuules pikkuteini, kun et ymmärrä viel näitä asioita nii voit rauhassa mennä leikkimää niil sun barbie meikeilläs sen sijaa et tulisit tänne pätemään paskaa


      • 13 + 12
        gooosh kirjoitti:

        Ai meikki ei tee ihmisest erilaista, VITUT.
        Selaappas vähän noita kuvia:

        http://www.kulfoto.com/interesting/1048/why-girls-wear-makeup/14342/picture

        tai jos linkki ei aukee nii kirjottakaa googlen kuva hakuun "why girls use makeup"

        ja toiseksi, jos sulla on meikkivoidetta naamassa --> se tukkii ihohuokoset --> iho ei hengitä --> syntyy finnejä. eli kyllä se pilaa ihon.

        ja kolmanneksi, sun aatteessa taitaa jotain vikaa olla jos me eletään sitä varte et tultais hyväksytyiks muitten silmissä


        kuules pikkuteini, kun et ymmärrä viel näitä asioita nii voit rauhassa mennä leikkimää niil sun barbie meikeilläs sen sijaa et tulisit tänne pätemään paskaa

        Anteeksi, että murskaan nyt sun pilvilinnat, mutta oon 19, mulla oli yläasteikäisenä lievä akne. Nykyisin käytän meikkiä joka päivä, eikä finnejä ole ollenkaan. Ei siis ole pilannut mun ihoa. Pitää vaan osata huolehtia ihostaan, jos käyttää meikkiä päivittäin ja ostaa oikeanlaisia meikkejä. Monissa meikkivoiteissa on esim aurinkosuoja. Enkä käytä paljoakaan eri meikkituotteita. Hoitava meikkivoide, puuteri, ripsari. Joskus kulmakynä ja aurinkopuuterintai juhliin silmämeikit.

        Noi sun linkkaamat naiset mun mittapuulla käyttää meikattuina liikaa meikkiä, muttei ilman meikkiä ole aivan eri ihmisiä tai rumia. On olemassa myös se kultainen keskitie, luonnollinen meikki. Ei vaan täydellinen iho ilman meikkiä vs. 10kg meikkiä ja ruma ilman.


      • 9 + 15
        13 + 12 kirjoitti:

        Anteeksi, että murskaan nyt sun pilvilinnat, mutta oon 19, mulla oli yläasteikäisenä lievä akne. Nykyisin käytän meikkiä joka päivä, eikä finnejä ole ollenkaan. Ei siis ole pilannut mun ihoa. Pitää vaan osata huolehtia ihostaan, jos käyttää meikkiä päivittäin ja ostaa oikeanlaisia meikkejä. Monissa meikkivoiteissa on esim aurinkosuoja. Enkä käytä paljoakaan eri meikkituotteita. Hoitava meikkivoide, puuteri, ripsari. Joskus kulmakynä ja aurinkopuuterintai juhliin silmämeikit.

        Noi sun linkkaamat naiset mun mittapuulla käyttää meikattuina liikaa meikkiä, muttei ilman meikkiä ole aivan eri ihmisiä tai rumia. On olemassa myös se kultainen keskitie, luonnollinen meikki. Ei vaan täydellinen iho ilman meikkiä vs. 10kg meikkiä ja ruma ilman.

        PS 'Teini-ikäsenä se, että saa muiden hyväksynnän on kaikista tärkeintä nuoren mielestä' huomaa sanavalintani NUOREN MIELESTÄ. Se nyt vaan on karu totuus, että yhteiskunta on nykyään tällainen. En missään vaiheessa sanonut, että ajattelisin itse noin.


      • nou for makeup
        Meikitön tyttö kirjoitti:

        Sama :D joku ripsari tai luomi väriki nii se vaan kumminki leviäs mun menossa ja kun en jaksa olla koko ajan peilin äärellä tai kysyä onks mun meikit levinny xD ja rn haluu muutenkaan pilata mun ihoa ja ihan sama vaikka näyttäsinki kauniimmalta meikit naamassa niin en jaksais alkaa ees meikkaan :D sitten joskus kun ja jos haluan ja joihinki tilanteisiin niin varmaa ainoo meikki mitä laitan on ripsari xD muute pojat? Mitä te mietitte meikillisistä ja meikittömistä tytöistä, kummat on kivempii? Niinku sun mielestä. Niin ja musta on hölmöä meikata yän ikäsenä 14v ja alle... Ku kaikki laittaa kaikki maholliset vaan jotta ois kauniimpi joka musta on vaa semmosta pinnallista

        No siis en mä ite ainakaan pistä pahakseni jos tyttö ei meikkais. Mielummin mä rakastun siihen tyttöön just sellasena kun on. Ja toisaalta, kun lähtee kaupungille nii ei tarvis aina odotella tunteja et tyttö saa meikattua ;)


      • gooosh
        9 + 15 kirjoitti:

        PS 'Teini-ikäsenä se, että saa muiden hyväksynnän on kaikista tärkeintä nuoren mielestä' huomaa sanavalintani NUOREN MIELESTÄ. Se nyt vaan on karu totuus, että yhteiskunta on nykyään tällainen. En missään vaiheessa sanonut, että ajattelisin itse noin.

        Jos meikki ei pilaa sun ihoa (koska hoidat sitä hyvin) nii ei se tarkota ettei pilais muitte. Ja joo, oon samaa mieltä sun kans et oikein tehty luonnollinen meikki parantaa monen ihmisen ulkonäköä, näyttää hyvält ja kannattaa (jos rahat riittää, jaksaa ja osaa) mut se on silti oma päätös.
        Sit kans oon samaa mieltä et linkin naiset käyttää liikaa meikkii mut se ei ollu pointti vaa se et meikillä saa muutettuu radikaalisti ulkonäköä (tekstin perusteel väitit päin vastoi, "Mikä helvetti tää juttu on, että tyttö näyttäs erilaiselta meikit naamassa kun ilman?")
        Mun mielest vaik oiskii finnejä nii se ei tee ihmisest rumaa. Ja mä ainakii mielummin pesen ihoo ja yritän pitää sen puhtaana kuin alan meikkivoiteita naamaan heittää jotta se peittäis finnit.
        Tuli vaa takerruttuu tos muutamaan sanaan (and that piss me of.... girls on period...) toivottavast et ottanu ittees (oletan ettet ottanu, sen verra vanha oot) tost pikkuteini jutust


      • 17 + 18
        gooosh kirjoitti:

        Jos meikki ei pilaa sun ihoa (koska hoidat sitä hyvin) nii ei se tarkota ettei pilais muitte. Ja joo, oon samaa mieltä sun kans et oikein tehty luonnollinen meikki parantaa monen ihmisen ulkonäköä, näyttää hyvält ja kannattaa (jos rahat riittää, jaksaa ja osaa) mut se on silti oma päätös.
        Sit kans oon samaa mieltä et linkin naiset käyttää liikaa meikkii mut se ei ollu pointti vaa se et meikillä saa muutettuu radikaalisti ulkonäköä (tekstin perusteel väitit päin vastoi, "Mikä helvetti tää juttu on, että tyttö näyttäs erilaiselta meikit naamassa kun ilman?")
        Mun mielest vaik oiskii finnejä nii se ei tee ihmisest rumaa. Ja mä ainakii mielummin pesen ihoo ja yritän pitää sen puhtaana kuin alan meikkivoiteita naamaan heittää jotta se peittäis finnit.
        Tuli vaa takerruttuu tos muutamaan sanaan (and that piss me of.... girls on period...) toivottavast et ottanu ittees (oletan ettet ottanu, sen verra vanha oot) tost pikkuteini jutust

        Siinä missä sanoin, että pitää olla taikuri pystyäkseen muuttamaan meikillä itsensä aivan eri ihmiseksi, puhuin normaaleista teini-ikäisistä tytöistä ja nuorista naisista, jotka tekevät itse oman meikkinsä eivätkä ole käyneet kauneudenhoitoon liittyviä kouluja. Esim. linkkaamistasi naisista moni oli julkkis ja julkkisten meikin tekee lähes poikkeuksetta ammattilainen, joka osaa jo sitten vähän näitä taikatemppuja.

        Se on totta, että jos meikkaa eikä esim. pese iltaisin pois (kuulen valitettavan usein tästä) niin se pilaa ihon. Meikkivoide ja puuteri ei anna ihon hengittää, sen lisäksi yöllä hikoilee, joten tali kerääntyy ja epäpuhtauksia syntyy ihoon. Mutta se taas on meikkaajan omaa tyhmyyttä, ei meikin syytä.

        En ottanut itseeni :D sen verran kypsiä tässä nyt ollaan itse kukin. En tiedä iästäsi, mutta asiallisesta vastauksesta päättelen ettet kuitenkaan 'pikkuteini' ole.


    • NemoNautilus

      Jotkut ei jaksa ja toiset ei halua. Siinä varmaan yleisin syy. Periaatteessa kenenkään ei tarvitse meikata, joten mun mielestä on typerä perustella sillä ettei tarvi, kun oikeastaan kenenkään muunkaan ei tarvi. Itse tosin meikkaan, koska tykkään siitä. Toisaalta en kyllä meikkaa pakonomaisesti, jos en jaksa, jätän suosiolla meikkaamatta :)

      Ja tosiaan jännittävä ilmaisu tämä "en haluu et mulla on mikään 10kg pakkelikerros naamassa". Tai siis hieno valinta, joko meikitön tai 10kg pakkelia? Oon ehkä kerran tai kaks nähnyt ihmisen joka käyttää liikaa meikkiä, loput melkeinpä meikkaa juurikin tasoittaakseen ihoa tai sen värisävyä, tummentaa vaaleita kulmakarvoja tai vastaavaa.

    • gtdjgköfahkpfjhfa

      Lestadiolaiset tytöt eivät meikkaa, koska se on kiellettyä. En tiedä, onko tämä jo tullut täällä esille, koska en viitsinyt lukea kaikkia viestejä. Ainakin täällä Oulun seudulla suurin osa meikkaamattomista tytöistä on juuri lestadiolaisia, koska tämä on vahvaa lestadiolaisaluetta.

    • GDESBFJ5RY7TSGFUDTF4

      trololololollololololoo! Pärrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr! Jiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak! maeiooovksvfpokeoimvaerginascadsniugvnaiscjasiodvm abipn ipueesdkcposacps.dv,asmgspomvipodsamdiupoanmgbiuadrbjmgioupaesmfnmaijpn vuaiyeghfoöa! 999999#03#=0#=83/(p8wtqfavm dgipcbfvnöojäköoÄ'

    • Vitutus

      Siis mun mielestä meikki ei pilaa ihoa jos sen pesee pois.. Jos on semmonen vitun haiseva hylkiö joka ei käy suihkussa kun kerran viikossa niin kai se meikki tukkii kaikki ihokudokset...

    • neitikesäheinä

      En näe syytä muuttaa itseäni muiden vuoksi :) nätiksi mua sanotaan. Eli en ole mikään raato :D

    • stelskipelski

      Jos olis hyvä iho nii en ikinä meikkais :D

    • Nobodybitch

      Itelleni suurin syy olla meikkaamatta on se, että haluan näyttää kaikille millainen olen enkä parantele ulkomuotoani meikeillä. Meikkaan kyllä silloin tällöin tärkeisiin tilsaisuuksiin, mutten tee sitä sen takia että yrittäisin iskeä jotain poikaa vaan sen takia, että kyseinen meikki sattuu sopimaan asuuni. Tiedän etten ole kovin kaunis. Pidän itseäni itse asiassa melko rumana, mutta rakastan itseäni täsmälleen niin rumana kuin olen ja haluan että muutkin tekevät niin.
      kiitos.

    • tyttö13v

      itse en meikkaa syynä ihottuma ja en tiiä en jaksa istuu parii tuntia meikkaamas haluun olla sen näkönen ku oonki. en ole koskaan meikannut kunnol olen vaan laittanut ripsarii ja huulikiiltoo en jostain syystä tajua miksi meikataan en tykkää meikata eikä oo koskaan sitä tunnetta et nyt pitää meikata

    • xdd

      mun mielestä mää näytän ihan hirveältä jos mulla on meikkiä XD ilman sitä on parempi (: ja naama ei tunnu sellaselta raskaalta :Dd

    • skskdbdb

      en tajuu tätä harhaluuloo et meikkaamiseen menee tunteja? mitä vittua? mulla hlökohtasesti menee 3-5min.. meikkivoide, ripsari, kulmat ja luomiväri

      • 13v tyttö

        se ei ole harha luulo veljeni tyttö ystävä meikkaa pari tuntii ja kaverini myös et tosi harha luulo


    • Ritti

      Itse en meikkaa sillä näen sen olevan turhaa omalla kohdallani. Minulla ei ole mitään vastaan ihmisiä jotka meikkaavat, mutta itse olen hyvin laiska etten ikinä jaksa meikata. xD
      Tunnen olevani myös ihan tarpeeksi kaunis ilman mitään ylimääräistä tilpehööriä. :3
      Kaiken lisäksi en osaa meikata~ x)

    • Tähän on luonnollisesti lukuisia eri syitä, mutta itse näen asian niin, että jotkut tytöt jättävät meikkaamatta yksinkertaisesti vain siitä syystä, että he kokevat itsensä/ovat luonnollisesti kauniita ilman, että täyttävät naamansa kemikaaleilla tai muilla vastaavilla aineilla. En siis väitä, ettei meikeistä olisi hyötyä kosmeettisesti, vaan jotkut eivät vain koe niitä tarpeellisiksi.

      Meikkaamattomuuden takana voi myös olla jaksamattomuus, kuumana päivänä hikoilun sekä näin meikkien valumisen estäminen tai jopa allergia tietyille meikkien sisältämille ainesosille.

      Yksinkertaistettuna siis meikkaamisen tarpeellisuus tai tarpeettomuus on ainoastaan mielipidekysymys; jotkut meikkaavat ja jotkut eivät, eikä makuasioista kuulu kiistellä.

      P.S. En kyllä missään nimessä luokittelisi kysymystäsi – saatika sitten olemustasi – pinnalliseksi, nimittäin ei ole olemassakaan tyhmiä kysymyksiä, tosin tyhmiä vastauksia aina toisinaan kajahtelee joka tuutista. Kysyä saa ja kannattaakin juuri siksi, sillä vain kysymällä oppii.

      • Ritti

        Oikein täydellinen ja asiallinen vastaus! :D


      • Samaa mieltä :-)
        Ritti kirjoitti:

        Oikein täydellinen ja asiallinen vastaus! :D

        Ehdottomasti!!


    • eimeikinuhri

      Ei ole rahaa syytää sellaisiin turhuuksiin. Miksiköhän juuri naisille markkinoidaan meikkiä, muttei miehille? Lisäksi meikki tuntuu iholla epämukavalle, silmät vuotaa ja meikki valuu paikoiltaan 24/7. Mieluummin käytän meikkaamiseen kuluvan ajan johonkin muuhun, vaikka se olisikin vain sen "pari minuuttia." Ehkä niille se aika on hyvä, joilla on siihen rutiinia, mutta ei minulla. Lisäksi näytän tuplasti pahemmalta meikillä kuin ilman.

    • truestory

      oon niin ruma ettei meikkikään auta #truestory

    • 14 w tyttö

      Sori, jos toistan :). Jos ei oo aihetta meikata, ei tarvi.:/ En ainakaan haluu pilata ihoa :D ..

    • swag???

      Iha lame meikkaa tai olla meikkaamat iha sama kunhan tyttö on nätti ja monesti ne tytöt jotka oiskeest vetää vittuu 5kg meikkii nii ei näytä nätilt mut ite haluun vaa et tyttö on nätti.....

    • eikiinnostameikkaaminen

      Itte en meikkaa enkä aiokaan meikata, koska meikkaaminen ei kiinnosta.

    • sdfgvds

      Meikkaa ihthe, jos luulet että ehosteluaineet on kivan tuntosia iholla, karvoissa ja ripsissä...

    • Something5475

      Minun mielestä meikkaamisessa ei ole mitään järkeä. Toki saa meikata mutta itse en pidä hirveästi kun jollain on naama kasapäin meikkiä. Jos on akne tai muu sellainen niin silloin jotain peitettä, olen kyllä nähnyt jotka eivät laita eikä se ole yhtään häiritsevää.
      Mielestäni ne jotka meikkaavat eivät arvosta itseänsä yhtä paljon kuin he jotka meikkaavat. Itse pesen naamaa ja laitan siihen voiteita että iho pysyy hyvänä. Mielestäni meikki huonontaa ihoa ja on enemmän häiritsevää se että jotkut meikkaavat kuin että jotkut eivät meikkaa.
      Juhlissa ei kiinnosta ollenkaan jos joku on laittautunut mutta arkisin mielestäni (HUOM! Omasta mielestäni) Ei ole järkeä käyttää joka päivä aikaa laittaa jotain maaleja naamaan. Itse huolehdin että on hienot vaatteet ja hiukset hyvin. Minun mielestäni on paljon kauniimpaa se ettei tytöt meikkaa. Useimmat näyttävät vain pelleiltä.

    • Meikitönmuija

      koska meikki on ihan turhaa ja näytänvitun hyvältä ilman sitä? Kellä on muka niin paljoo itsetunto ongelmia et lähtis meikkaamaan xdd varsinki salilla tää on kauhee ongelma ku jotkut ilmestyy ripsivärin kanssa sinne.

    • Anonyymi

      Koska meikkaaminen on vaan mulle suoraan sanotusti rahan hukkausta ja ajan tuhlaamista, en ymmärrä mikä on nii huvittavaa siinä että pistät jauhoas naamaas? Ja sit viel viititään jankuttaa et ollaa nii köyhii

    • Anonyymi

      Ne ei tunnu kivalta naamassa ja en vaan perusta sellaisesta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4599
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1610
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      214
      1403
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1371
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe