Vuosilomat palo!!

loimaalainen

Piti jäädä nyt tulevana maanantaina kolmen viikon ansaitulle kesälomalle pitkästä aikaa moneen vuoteen.

Tänään aamulla firman päällikkö tuli kumminkin ilomoittamaan että hän peruu lomani.Kuulemma ei nyt kenelläkään ole varaa pitää mitään kesälomia.

Eikä nyt sitten ole minkäänlaista tietoa siitä koska voin pitää ansaitut vuosilomani.

Eniten kumminkin harmittaa nyt se asia. että joudun nyt perumaan lomamatkani, ja siitä tulee sitten ylimääräisiä kuluja minulle kun näin myöhään perun jo maksetun matkani.
Mutta ei kai tässä nyt voi mitään muuta kuin unohtaa kesälomat myös tältäkin vuodelta.Ja toivoa että jos ensi vuonna voisi pitää myös kesäloman.

230

7624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huono provo!

      Provo!

      • extyönantaja

        SAKn ämmät taas provoilemassa


      • peruttut lomat

        kyllä se on ymmärrettävää että lomat perutaan.itse olen ollut yrittäjä ja lomat peruttu 9-10 kertaa.silloin kun on töitä niitä tehdään ja kun ei ole pidetään lomaa.jos jotakuta ei homma kiinnosta salut ja tervemenoa.uusia heppuja on tulossa töihin joita homma kiinnostaa.


      • Eihän tuollaisia voi
        extyönantaja kirjoitti:

        SAKn ämmät taas provoilemassa

        Mutta jos ei ole provo, niin laita pomon läski tummuun.


      • asdasdadsadasdadadda
        peruttut lomat kirjoitti:

        kyllä se on ymmärrettävää että lomat perutaan.itse olen ollut yrittäjä ja lomat peruttu 9-10 kertaa.silloin kun on töitä niitä tehdään ja kun ei ole pidetään lomaa.jos jotakuta ei homma kiinnosta salut ja tervemenoa.uusia heppuja on tulossa töihin joita homma kiinnostaa.

        Työnantajahan saa alun perin sanoa koska ne lomat pitää pitää - kyllä täytyy olla aika huonoa toimintaa, jos aina annetaan ensin pitää jonain aikana ja sitten perutaan edellisenä perjantaina. Kannattaa alun perin sopia ne syyskuulle, jos kesällä on aika kiire.


      • kyllä kannatti

        Provo mikä provo.

        Loimaalaisten riesana on vasemmiston äärisiipi.
        Eivät suostu mihinkään, jos edes töihin.
        Sain 12 tonnia, olin "avainhenkilö",
        kun lomaa oli pakko siirtää.
        Ei luottamusmiestä sotkemassa diiliäni.


      • Porvari

        Todella surkea provo! Sikenee Allersin omasta pajasta? Saahan tällä persut ja vassarit takajaloilleen? Huhuh mitä shceissee


      • vuuuuuuuuuuu
        peruttut lomat kirjoitti:

        kyllä se on ymmärrettävää että lomat perutaan.itse olen ollut yrittäjä ja lomat peruttu 9-10 kertaa.silloin kun on töitä niitä tehdään ja kun ei ole pidetään lomaa.jos jotakuta ei homma kiinnosta salut ja tervemenoa.uusia heppuja on tulossa töihin joita homma kiinnostaa.

        Mitäpäs vaan jos annetaan näiden yrittäjien itse rehkiä ja leikkiä suurta kun niin haluavat ja me loput voidaan jäädä eläkkeelle.

        Kilpailuyhteiskunta jee!


      • kiitih
        vuuuuuuuuuuu kirjoitti:

        Mitäpäs vaan jos annetaan näiden yrittäjien itse rehkiä ja leikkiä suurta kun niin haluavat ja me loput voidaan jäädä eläkkeelle.

        Kilpailuyhteiskunta jee!

        tuli kanssa lomalta ajoissa ei ehtiny majaa rakentamaan :D


      • muistapa pyyhkiä
        kyllä kannatti kirjoitti:

        Provo mikä provo.

        Loimaalaisten riesana on vasemmiston äärisiipi.
        Eivät suostu mihinkään, jos edes töihin.
        Sain 12 tonnia, olin "avainhenkilö",
        kun lomaa oli pakko siirtää.
        Ei luottamusmiestä sotkemassa diiliäni.

        Voi voi sentään! Uskotko itsekään tuohon?

        Että vielä avainhenkilö? Oletko työpaikkasi wc-vastaava, jolta pitää pyytää avain vessaan menoa varten?


      • Tosikko!
        Eihän tuollaisia voi kirjoitti:

        Mutta jos ei ole provo, niin laita pomon läski tummuun.

        Tutkihan alasi liitonkirjoja.Muistaakseni tuohonkin on olemassa pykälät, milloin peruutuksista pitää viimeistään ilmoittaa( en muista onko viikkoa vaiko kahta ennen).
        Ja muista että kesälomakausi on 2.5 -30.9 joten syyskuussa sinulla viimeistään oikeus pitää.Se että sinulta vain poltetaan lomat etkä saa ikinä pitää niitä tai rahallisena korvauksena(joka on laiton) on mahdoton yhtälö.


      • Keksi parempaa

        Jo, pakko olla provo. Ei edes huonoinkaan työnantaja voi tehdä tuollaista. Lomasta on ilmoitettava niin pian kuin mahdollista, viimeistään kahta viikkoa ennen loman alkua, jos kuukauden ilmoitusaikaa ei ole mahdollista noudattaa. Kahden viikon ilmoitusaika on niin ehdoton, ettei työnantaja edes työnjohto-oikeutensa perustella voi vaatia työntekijää aloittamaan lomaansa lyhyemmällä ilmoitusajalla.


      • Oikea loimaalainen

        "loimaalainen" on kai sitä
        ammattiyhdistyksen änkyräsiipeä ;)
        Pelotellaan duunareita liittymään
        AY-väkeen...


      • PartnersipMasa
        extyönantaja kirjoitti:

        SAKn ämmät taas provoilemassa

        Aloittajan kertomus on täyttä totta tattarisuon peltihalli pajoissa.


      • Lomalla viikot 28-32
        PartnersipMasa kirjoitti:

        Aloittajan kertomus on täyttä totta tattarisuon peltihalli pajoissa.

        Noup!
        Itse työskentelen "Tattiksen peltihallissa" ja saanut jo 20v päättää oman kesälomani ajankohdan.
        Fiksu ja joustava työnantaja mahdollistaa sen.


      • Anonyymi
        Keksi parempaa kirjoitti:

        Jo, pakko olla provo. Ei edes huonoinkaan työnantaja voi tehdä tuollaista. Lomasta on ilmoitettava niin pian kuin mahdollista, viimeistään kahta viikkoa ennen loman alkua, jos kuukauden ilmoitusaikaa ei ole mahdollista noudattaa. Kahden viikon ilmoitusaika on niin ehdoton, ettei työnantaja edes työnjohto-oikeutensa perustella voi vaatia työntekijää aloittamaan lomaansa lyhyemmällä ilmoitusajalla.

        Ja niin jos luvatun loman peruu tuon ehdottoman 2 viikon varoajan jälkeen, ja työntekijälle tulee kustannuksia tästä, esim mökkivarauksen tms peruuntumisen takia niin työnantaja kaivaa kuvettaan ja maksaa ne kulut.
        Että eikun viet vaan kuitit ja esität laskun työnantajalle kuluista.
        Edellytys on se että perui liian myöhään sen jo ilmoittamansa loman.


    • pelleporukkaa

      huono vitsi,,, keksi hieman parempi..

      • no huh huh

        Vai on se sinun mielestäsi pelkkä vitsi jos ei saa pitää lomaa työstä.


      • ahterinhilkka
        no huh huh kirjoitti:

        Vai on se sinun mielestäsi pelkkä vitsi jos ei saa pitää lomaa työstä.

        no, onhan se urpo, jos ei osaa lomaa pitää, säälittävä ay-liikkeen aivopesemä tolvana.


      • korjaa nyt sitten
        ahterinhilkka kirjoitti:

        no, onhan se urpo, jos ei osaa lomaa pitää, säälittävä ay-liikkeen aivopesemä tolvana.

        Jos olern väärässä.
        Minun käsittääkseni työnantaja nyt tässä tämän keskusteluketjun avaajan kertomassa tapauksessa esti työntekijänsä ansaitun kesäloman pitämisen.


      • loimaa on ok kassa
        no huh huh kirjoitti:

        Vai on se sinun mielestäsi pelkkä vitsi jos ei saa pitää lomaa työstä.

        Halloo, näistä suomi24:n jutuista melkein kaikki on keksittyjä. Jotkut kajahtaneet elää elämäänsö tänne kirjoitellen. Toi on säälittävä.


      • Gunnar77
        korjaa nyt sitten kirjoitti:

        Jos olern väärässä.
        Minun käsittääkseni työnantaja nyt tässä tämän keskusteluketjun avaajan kertomassa tapauksessa esti työntekijänsä ansaitun kesäloman pitämisen.

        Provo äärivasuri.
        Minimi TES-palkkatasoa.
        Käy sääliksi...


    • lomalainen loimaa

      on se vitsi kun loimaalaiset eivät enää kesälomalle pääse!

      alas on ay-demarit näillä provoillaan vajonneet....

      • JRnen

        Kyllä vaan on tässäkin tapauksessa noudatettava vuosilomalakia! Loman siirto voidaan suorittaa enintään kahta viikkoa ennen jo myönnetylle lomalle. Siitä ei voi livetä ilman työntekijän omaa suostumusta! Jos amusella sanotaan., ettet voi jäädä huomenna lomalle, nin sanoja vetäköön ison veen otsalleen ja juoskoon winkuen vuorille! Ei onistu, vaikka kuinka wikisisi. ÄLÄKÄ ANNA PERIKSI!

        Olkoon sitten "loimaan kassa" tai mikä tahansa kassa. Jos et suotu siirtoon, eivät voi sillä perusteella lomaa siirrellä mielensä mukaan. RAHHOO pitää silloin lyödä tiskiin, jos sellaista siirtoa tai loman perumista vaativat! Ja paljon! Asia menee käräjille ja ihan varmasti lomalainen voittaa.

        Kyllä te-keskuksesta, työvoimatarkastajilta tai esim. oikeusaputoimistosta apua saa, jos vuosilomalakia NOIN RÄIKEÄSTI rikotaan! Olipa takana liitto tai ei. Jotain TE-sopimusta kuitenkin noudatetaan näihin "loimaalaisiinkin", vaikkei sitä niille välttämättä sanota. Tai näillä ei olisi tietoa sovellettavista sopimuksista.


      • okku 24
        JRnen kirjoitti:

        Kyllä vaan on tässäkin tapauksessa noudatettava vuosilomalakia! Loman siirto voidaan suorittaa enintään kahta viikkoa ennen jo myönnetylle lomalle. Siitä ei voi livetä ilman työntekijän omaa suostumusta! Jos amusella sanotaan., ettet voi jäädä huomenna lomalle, nin sanoja vetäköön ison veen otsalleen ja juoskoon winkuen vuorille! Ei onistu, vaikka kuinka wikisisi. ÄLÄKÄ ANNA PERIKSI!

        Olkoon sitten "loimaan kassa" tai mikä tahansa kassa. Jos et suotu siirtoon, eivät voi sillä perusteella lomaa siirrellä mielensä mukaan. RAHHOO pitää silloin lyödä tiskiin, jos sellaista siirtoa tai loman perumista vaativat! Ja paljon! Asia menee käräjille ja ihan varmasti lomalainen voittaa.

        Kyllä te-keskuksesta, työvoimatarkastajilta tai esim. oikeusaputoimistosta apua saa, jos vuosilomalakia NOIN RÄIKEÄSTI rikotaan! Olipa takana liitto tai ei. Jotain TE-sopimusta kuitenkin noudatetaan näihin "loimaalaisiinkin", vaikkei sitä niille välttämättä sanota. Tai näillä ei olisi tietoa sovellettavista sopimuksista.

        Asiallinen ja aivan oikeaa tietoa. Ei lomaa joka on sovittu voi yksipuolisesti työnantaja siirtää noin lyhellä varoitus ajalla.


      • En ole provo

        JUST NIIN !


    • 109

      niin se alkaa tulevaisuudessa yhä enemmän menemäänkin... mitä enemmän loimaalaisia sitä enemmän nipistetään jostakin .

      • tyytyväinenduunari

        Minä kun sain ylimääräisäisen (palkallisen) kesälomaviikon, kun ei kuulu mihinkään ay-liittoon, liittolaiset saavat pitää "taistelemansa" lyhyemmän loman.. olen tyytyväinen.


      • eppäillä soppii
        tyytyväinenduunari kirjoitti:

        Minä kun sain ylimääräisäisen (palkallisen) kesälomaviikon, kun ei kuulu mihinkään ay-liittoon, liittolaiset saavat pitää "taistelemansa" lyhyemmän loman.. olen tyytyväinen.

        Vuosilomathan on sidottu Suomessa vuosilomalakiin.
        Ja vuosilomalaki ei todellakaan tunne mitään ylimääräisiä viikon palkallisia lomia.
        Eikä kukaan tai mikään työnantaja ole niin tyhmä idiootti että antaisi jollekkin täysin ansaitemattoman viikon ylimä'äräisen palkallisen loman.


      • tyytyväinenduunari
        eppäillä soppii kirjoitti:

        Vuosilomathan on sidottu Suomessa vuosilomalakiin.
        Ja vuosilomalaki ei todellakaan tunne mitään ylimääräisiä viikon palkallisia lomia.
        Eikä kukaan tai mikään työnantaja ole niin tyhmä idiootti että antaisi jollekkin täysin ansaitemattoman viikon ylimä'äräisen palkallisen loman.

        jotkut saa, jotkut ei , taidat olla kateellinen ammattiyhdistysaktiivi.. tyydy kohtaloosi.


      • höpsistä..
        tyytyväinenduunari kirjoitti:

        jotkut saa, jotkut ei , taidat olla kateellinen ammattiyhdistysaktiivi.. tyydy kohtaloosi.

        Työnantajajasi rikkoo lakia ja joutuu siitä vastuuseen jos myöntää sinulle täysin ansaitsemattoman viikon ylimääräisen loman.


      • Työnantaja
        höpsistä.. kirjoitti:

        Työnantajajasi rikkoo lakia ja joutuu siitä vastuuseen jos myöntää sinulle täysin ansaitsemattoman viikon ylimääräisen loman.

        Juntti, Mikä vitun laki kieltää minun antamasta työntekijälleni palkallista lomaa vaikka vuosiloman jatkeeksi???? Ota asioista selvää ennen kuin tulet tänne huutelemaan.


      • Aalt3
        tyytyväinenduunari kirjoitti:

        jotkut saa, jotkut ei , taidat olla kateellinen ammattiyhdistysaktiivi.. tyydy kohtaloosi.

        Kyllä jokaisella on oikeus vuosilomaansa ja jos se oli jo sovittu maksatamme lomasi peruuntumisesta aiheutuvat menetykset työnantajalla ellet muuten voi sopia kyllä täällä kirjoitellaanpaljon ihan aiheettomia ps.sovi työnantajasi kanssa uudesta lomastakin kyllä sulla on oikeus siihen kesä terveisin aina voi sopia


      • Lomailija.

        Mulle kävi kans samoin joskus. Loma sovittu, matka sovittu ja maksettu. Pomo perusi lomani mutta minä lahdin lomalle. Sanoin että liian myöhäistä perua. Kohta tuli tekstari että olen saanut potkut. Eiku oikeuteen perimään korvauksia, sain 45 tonnia ja onneks löysin uuden duunin aika äkkiä.


      • töttöröö
        höpsistä.. kirjoitti:

        Työnantajajasi rikkoo lakia ja joutuu siitä vastuuseen jos myöntää sinulle täysin ansaitsemattoman viikon ylimääräisen loman.

        Saahan sitä lomailla vaikka vuoden ympäri, jos joku sellaisesta suostuu maksamaan.


      • Doris D.

        Puuta heinää.


      • Ihan itse
        tyytyväinenduunari kirjoitti:

        Minä kun sain ylimääräisäisen (palkallisen) kesälomaviikon, kun ei kuulu mihinkään ay-liittoon, liittolaiset saavat pitää "taistelemansa" lyhyemmän loman.. olen tyytyväinen.

        Ei työnantajalle tarvitse kertoa liittoon kuulumisesta, sen kun hoitaa itse liittymisen/liiton vaihton ja maksamisen, niinhän joutuu muutenkin tekemään lyhyissä työsuhteissa; ei ole vaikeata, mutta turva tarvittaessa, ja joitain etujakin, liitosta riippuen.


    • tulipa mieleen?

      Mut kieltääkö vuosilomalaki työnantajaa ylimääräistä lomaa antamasta??

      • tyytyväinenduunari

        ei kiellä, ainakaan minulta, ja eihän sen tarvitse olla ylimääräinen loma, sehän voi olla "palkallinen vapaaviikko" kuten minulla.


      • nyt selkis
        tyytyväinenduunari kirjoitti:

        ei kiellä, ainakaan minulta, ja eihän sen tarvitse olla ylimääräinen loma, sehän voi olla "palkallinen vapaaviikko" kuten minulla.

        Siis olet nyt siis tehnyt vain riittävät työtunnit niin sanotusti "sisään" jotka sitten riittävät viikon mittaiseen vapaaseen työstä.
        Kyseessähän on nyt täysin eri asia kuin vuosiloma.
        Vuosiloman ajaltahan maksetaan aina myös ns. lomaraha joka on noin 1,5 kertaa suurempi kuin normaali palkkasi on.Sisään tehdyiltä työtunneilta ei kerry koskaan minkäänlaista lomarahaa.


      • tyytyväinenduunari
        nyt selkis kirjoitti:

        Siis olet nyt siis tehnyt vain riittävät työtunnit niin sanotusti "sisään" jotka sitten riittävät viikon mittaiseen vapaaseen työstä.
        Kyseessähän on nyt täysin eri asia kuin vuosiloma.
        Vuosiloman ajaltahan maksetaan aina myös ns. lomaraha joka on noin 1,5 kertaa suurempi kuin normaali palkkasi on.Sisään tehdyiltä työtunneilta ei kerry koskaan minkäänlaista lomarahaa.

        no ajattele miten ajattelet, meillä on oma sopimus työnantajani kanssa, , en kuulu näihin huuhaa ammattiliitoihin, ja teen duunini hyvin ja nautin työstäni, nämä muut ay-ihmiset tekevät sitä omalla tavallaan, ja heille kuuluu nämä "normilomat". Eespäin , eespäin ,,, taistelkaa vaan niiden vähäisten etujenne vuoksi, minua se ei haittaa..mulla menee paremmin...


      • no voi voi
        tyytyväinenduunari kirjoitti:

        no ajattele miten ajattelet, meillä on oma sopimus työnantajani kanssa, , en kuulu näihin huuhaa ammattiliitoihin, ja teen duunini hyvin ja nautin työstäni, nämä muut ay-ihmiset tekevät sitä omalla tavallaan, ja heille kuuluu nämä "normilomat". Eespäin , eespäin ,,, taistelkaa vaan niiden vähäisten etujenne vuoksi, minua se ei haittaa..mulla menee paremmin...

        Tosi vähän sinulla näyttää olevan vuodessa lomaa jos vain yksi viikko.
        Ite olen valtion palveluksessa ja näin sitten minulla on seitsemän ja puoli viikkoa vuodessa vuosilomaa.
        Mutta nauti sinä nyt siitä viikostasi.Minä nautin sitten siitä seitsemästä ja puolesta viikosta. . hehehheheehehehhehehehheee


      • tyytyväinenduunari
        no voi voi kirjoitti:

        Tosi vähän sinulla näyttää olevan vuodessa lomaa jos vain yksi viikko.
        Ite olen valtion palveluksessa ja näin sitten minulla on seitsemän ja puoli viikkoa vuodessa vuosilomaa.
        Mutta nauti sinä nyt siitä viikostasi.Minä nautin sitten siitä seitsemästä ja puolesta viikosta. . hehehheheehehehhehehehheee

        Uskon, että olet valtoilla töissä, kun et edes ymmärrä kirjoittua tekstiä, tuskinpa muualle edes pääsisit. Pidä sinä ne lomasi, ja pienen palkkasi, täytyyhän teidänkaltaisia harmaataata massakin olla... Onneksi meille muille on tarjolla kunnon korvauksen lisäksi myös lomia ja tietenkin kunnon liksaa, jotta voimme maksaa verorahoilla teidän suojatyöpaikkalaisten duunipaikat.


      • olet säälittävä ))
        tyytyväinenduunari kirjoitti:

        Uskon, että olet valtoilla töissä, kun et edes ymmärrä kirjoittua tekstiä, tuskinpa muualle edes pääsisit. Pidä sinä ne lomasi, ja pienen palkkasi, täytyyhän teidänkaltaisia harmaataata massakin olla... Onneksi meille muille on tarjolla kunnon korvauksen lisäksi myös lomia ja tietenkin kunnon liksaa, jotta voimme maksaa verorahoilla teidän suojatyöpaikkalaisten duunipaikat.

        En todellakaan ymmärrä yhtään tuota sinun KIRJOTTUA tekstiäsi.
        Nutta esim. Suomeksi,Ruotsiksi ja Englanniksi kirjoitettua tekstiä ymmärrän ja myös puhun kyllä todella hyvin.
        Se viikon lomasi taitaa olla jo loppumaisillaan.Itellä on vielä neljä viikkoa jäljellä kesälomaa. hehehehehhehehehehehehehe


      • tyytyyväinen oon
        olet säälittävä )) kirjoitti:

        En todellakaan ymmärrä yhtään tuota sinun KIRJOTTUA tekstiäsi.
        Nutta esim. Suomeksi,Ruotsiksi ja Englanniksi kirjoitettua tekstiä ymmärrän ja myös puhun kyllä todella hyvin.
        Se viikon lomasi taitaa olla jo loppumaisillaan.Itellä on vielä neljä viikkoa jäljellä kesälomaa. hehehehehhehehehehehehehe

        voi sinä onneton nössö, olen lomalla juuri nyt, ja sitä kestää syyskuun alkuun saakka, joten ei se nyt ihan heti lopu ja loppusyksyllä pari viikkoa etälän auringossa , kuten aina ennenkin,,, työnteossa tulos merkitsee, ja siitä saa näitä ylimääräisiä bonuksia, joita voi ottaa rahana tai vapaana, mutta kun tuo palkka on muutenkin riittävän hyvä, niin voi pitää lomaa. Tämähän koskee tosin vain meitä "ei liittoon" kuuluvia ns. parempiosaisia, joiden ulkopuolella sinun kaltaiset katkerat vasemmistolaiset ovat. Mutta muista maksaa se ay-maksusi, niin jotkut ay-pomot pääsevät myös kustannuksellasi lomalle.


      • mitä elätti !!
        tyytyyväinen oon kirjoitti:

        voi sinä onneton nössö, olen lomalla juuri nyt, ja sitä kestää syyskuun alkuun saakka, joten ei se nyt ihan heti lopu ja loppusyksyllä pari viikkoa etälän auringossa , kuten aina ennenkin,,, työnteossa tulos merkitsee, ja siitä saa näitä ylimääräisiä bonuksia, joita voi ottaa rahana tai vapaana, mutta kun tuo palkka on muutenkin riittävän hyvä, niin voi pitää lomaa. Tämähän koskee tosin vain meitä "ei liittoon" kuuluvia ns. parempiosaisia, joiden ulkopuolella sinun kaltaiset katkerat vasemmistolaiset ovat. Mutta muista maksaa se ay-maksusi, niin jotkut ay-pomot pääsevät myös kustannuksellasi lomalle.

        Vai olet sinä nyt lomautettuna syyskuun loppuun asti.
        Toivottavasti nyt edes kuulut johonkin työttömyyskassaan että saat edes hiukan parempaa työttömyyspäivärahaa.. hehehehehehehhehehehehehehehee

        Mutta älä sure.Kyllä me työnteolla itsensä elättävät elätämme siinä sivussa myös sinut kun maksamme sentään kaikki työntekijälle kuuluvat verot ja maksut Suomeen.
        Niin sinäkin voit nyt sitten hyvillä mielin loikoilla siellä tyäkkärin nurkalla.. hheheheheheheheeheheheheh


      • sivusta_seuraa
        mitä elätti !! kirjoitti:

        Vai olet sinä nyt lomautettuna syyskuun loppuun asti.
        Toivottavasti nyt edes kuulut johonkin työttömyyskassaan että saat edes hiukan parempaa työttömyyspäivärahaa.. hehehehehehehhehehehehehehehee

        Mutta älä sure.Kyllä me työnteolla itsensä elättävät elätämme siinä sivussa myös sinut kun maksamme sentään kaikki työntekijälle kuuluvat verot ja maksut Suomeen.
        Niin sinäkin voit nyt sitten hyvillä mielin loikoilla siellä tyäkkärin nurkalla.. hheheheheheheheeheheheheh

        Katkeraa porukkaa nämä valtion suojatyöpaikkalaiset, sehän on ainostaan ammatinvalintakysymys ja onhan se hyvä, jos pystytte edes jotain tämän maan maksuista maksamaan. Ja toisaalta saahan siellä jotain ikälisiä vai mitä ne nyt
        ovatkin. Ei kaikki voi saada hyviä etuja, joten kannattaa teidän pysyä liitossa, jotta edes jotenkin pysytte leivän syrjässä kiinni. Suomi on vauras maa, jolla on varaa työllistää teitä ei niin tärkeitä yksilöitä.


      • lomalainen55
        nyt selkis kirjoitti:

        Siis olet nyt siis tehnyt vain riittävät työtunnit niin sanotusti "sisään" jotka sitten riittävät viikon mittaiseen vapaaseen työstä.
        Kyseessähän on nyt täysin eri asia kuin vuosiloma.
        Vuosiloman ajaltahan maksetaan aina myös ns. lomaraha joka on noin 1,5 kertaa suurempi kuin normaali palkkasi on.Sisään tehdyiltä työtunneilta ei kerry koskaan minkäänlaista lomarahaa.

        Eihän todellakaan ole mikään salaisuus, että monet työnantajat ( useimmiten pienet ) antavat ylimääräisiä palkallisia lomia. Omassa tuttavapiiriissä on parikin sellaista henkilöä, ei kai se kiellettyä ole. Tietenkin missään isossa organisaatiossa tämä ei ole mahdollista.


      • tyytyväinenduunari
        mitä elätti !! kirjoitti:

        Vai olet sinä nyt lomautettuna syyskuun loppuun asti.
        Toivottavasti nyt edes kuulut johonkin työttömyyskassaan että saat edes hiukan parempaa työttömyyspäivärahaa.. hehehehehehehhehehehehehehehee

        Mutta älä sure.Kyllä me työnteolla itsensä elättävät elätämme siinä sivussa myös sinut kun maksamme sentään kaikki työntekijälle kuuluvat verot ja maksut Suomeen.
        Niin sinäkin voit nyt sitten hyvillä mielin loikoilla siellä tyäkkärin nurkalla.. hheheheheheheheeheheheheh

        Sorry vaan , en tiedä lomautuksista mitään, kun ei ole kohdalleni sattunut, toki kuulun Lomaan kassaan, kuten muutkin omilla aivoillaan ajattelevat, muut voivat ulkoistaa ajattelun näille AY-pomoille. Työkkärin jätän juuri teille katkerille, elämässään epäonnistuneille tyypeille, jotka osaavaat ihan ruotsia ja englantia. Todella harvinainen taito nyky-Suomessa, vai mitä, taidat olla oikein korkeasti koulutettu, tai ainakin pidät itseäsi sellaisena. Mutta noilla avuillahan sitä valtiolla pärjää, joten pidä kiinni eduistasi, ei me yksityisellä sektorilla olevat yhtään kaivata sinne Me elämme ns. parammassa maailmassa..


      • dlobbe
        tyytyväinenduunari kirjoitti:

        Sorry vaan , en tiedä lomautuksista mitään, kun ei ole kohdalleni sattunut, toki kuulun Lomaan kassaan, kuten muutkin omilla aivoillaan ajattelevat, muut voivat ulkoistaa ajattelun näille AY-pomoille. Työkkärin jätän juuri teille katkerille, elämässään epäonnistuneille tyypeille, jotka osaavaat ihan ruotsia ja englantia. Todella harvinainen taito nyky-Suomessa, vai mitä, taidat olla oikein korkeasti koulutettu, tai ainakin pidät itseäsi sellaisena. Mutta noilla avuillahan sitä valtiolla pärjää, joten pidä kiinni eduistasi, ei me yksityisellä sektorilla olevat yhtään kaivata sinne Me elämme ns. parammassa maailmassa..

        "Sorry vaan , en tiedä lomautuksista mitään, kun ei ole kohdalleni sattunut,..."

        Se on työttömyyden yksi hyvistä puolista:))
        Haittapuolena voisi mainita että työtön ei voi pitää taukoja ja tauot on työn paras puoli;)


      • höpsistä..
        dlobbe kirjoitti:

        "Sorry vaan , en tiedä lomautuksista mitään, kun ei ole kohdalleni sattunut,..."

        Se on työttömyyden yksi hyvistä puolista:))
        Haittapuolena voisi mainita että työtön ei voi pitää taukoja ja tauot on työn paras puoli;)

        Pärjäilehän sinä nyt vain siellä pakkolomilla.
        Kyllä me työssä käyvät elätämme sitten myös sinut.


      • kuse tuubaas
        sivusta_seuraa kirjoitti:

        Katkeraa porukkaa nämä valtion suojatyöpaikkalaiset, sehän on ainostaan ammatinvalintakysymys ja onhan se hyvä, jos pystytte edes jotain tämän maan maksuista maksamaan. Ja toisaalta saahan siellä jotain ikälisiä vai mitä ne nyt
        ovatkin. Ei kaikki voi saada hyviä etuja, joten kannattaa teidän pysyä liitossa, jotta edes jotenkin pysytte leivän syrjässä kiinni. Suomi on vauras maa, jolla on varaa työllistää teitä ei niin tärkeitä yksilöitä.

        Onhan esim.ministeritkin kaikki Suomen valtion palkkalistoilla.
        Ja mikähn mahtaa sitten olla ministerin peruspalkka Suomessa?


      • tyytyvainenduunari
        höpsistä.. kirjoitti:

        Pärjäilehän sinä nyt vain siellä pakkolomilla.
        Kyllä me työssä käyvät elätämme sitten myös sinut.

        ja jos vaikka jostain syystä joutuisinkin pakkolomille, saan varmasti paljon enemmän korvausta siitä kuin sinä saat sitä suojatyöpalkkaasi, nysvää sinä vaan ihan rauhassa siellä jossain... ...


      • ay vastaista
        lomalainen55 kirjoitti:

        Eihän todellakaan ole mikään salaisuus, että monet työnantajat ( useimmiten pienet ) antavat ylimääräisiä palkallisia lomia. Omassa tuttavapiiriissä on parikin sellaista henkilöä, ei kai se kiellettyä ole. Tietenkin missään isossa organisaatiossa tämä ei ole mahdollista.

        Tiedän myös pikkuyrityksiä missä on ostettu lomat pois koska on töitä jotka pitää hoitaa ja ainahan raha kelpaa!


      • pikkuputiikki
        ay vastaista kirjoitti:

        Tiedän myös pikkuyrityksiä missä on ostettu lomat pois koska on töitä jotka pitää hoitaa ja ainahan raha kelpaa!

        Mutta yleensähän näistä asioista päästään molempia osapuolia tyydyttävään ratkaisuun. Joustavutta tarvitaan elämässä, myös työelämässä. Ja ainahan, jos hommat ei miellytä, on mahdollisuus lähteä lätkimään työpaikasta, ammatti-ihmisille on aina kysyntää.


      • lisää lomaa
        tyytyvainenduunari kirjoitti:

        ja jos vaikka jostain syystä joutuisinkin pakkolomille, saan varmasti paljon enemmän korvausta siitä kuin sinä saat sitä suojatyöpalkkaasi, nysvää sinä vaan ihan rauhassa siellä jossain... ...

        Syksyllä minulla tulee 40 vuotta täyteen työssäni.
        Siitä saan palkaksi ylimääräisen kahden viikon palkallisen loman.


      • ei mene noin
        pikkuputiikki kirjoitti:

        Mutta yleensähän näistä asioista päästään molempia osapuolia tyydyttävään ratkaisuun. Joustavutta tarvitaan elämässä, myös työelämässä. Ja ainahan, jos hommat ei miellytä, on mahdollisuus lähteä lätkimään työpaikasta, ammatti-ihmisille on aina kysyntää.

        Kyllä nykyään ainakin Suomessa melkein ennemmin saneerataan väkeä pihalle työpaikoilta kuin otetaan lisää porukkaa.


      • eihullumpaa
        ei mene noin kirjoitti:

        Kyllä nykyään ainakin Suomessa melkein ennemmin saneerataan väkeä pihalle työpaikoilta kuin otetaan lisää porukkaa.

        Sehän johtuu juuri näistä ay-touhuista, kun ei haluta joustaa mistään, ollaan juuri kuin liitot määräävät, itseään saavat monet kyllä syyttää. Itse olin aikoinani yrityksessä, jossa käytiin yt-neuvotteluja, ja lopputuloksena pahimmat ay-aktiivit saivat lähteä, ja sen jälkeen hommat alkoivat rullaamaan.


      • kanisteri1
        kuse tuubaas kirjoitti:

        Onhan esim.ministeritkin kaikki Suomen valtion palkkalistoilla.
        Ja mikähn mahtaa sitten olla ministerin peruspalkka Suomessa?

        ministerillä ei ole palkkaa


      • hk,,,
        kanisteri1 kirjoitti:

        ministerillä ei ole palkkaa

        ei palkkaa ei vaan korvaus hukkaan menneestä työajasta,


      • niinkö?

      • melkoisen fiksu
        tyytyväinenduunari kirjoitti:

        no ajattele miten ajattelet, meillä on oma sopimus työnantajani kanssa, , en kuulu näihin huuhaa ammattiliitoihin, ja teen duunini hyvin ja nautin työstäni, nämä muut ay-ihmiset tekevät sitä omalla tavallaan, ja heille kuuluu nämä "normilomat". Eespäin , eespäin ,,, taistelkaa vaan niiden vähäisten etujenne vuoksi, minua se ei haittaa..mulla menee paremmin...

        Pakko sanoa etttä kuulun liittoon ja hyvä niin. Toisaalta firma antaa ylimääräisen palkallisen viikon loman.

        Niin ja onhan meillä se työterveyshuoltokin, mutta senkin ovat muo liiton kusipäät saaneet meidän kiusaksi aikaiseksi.

        Voisi myös lopettaa yhteiskunna ylläpitämät sairaalat ja terveydenhuollon sielläkin kun on vain luusereita pinipalkkaisia työntekijöitä.

        Muutamia ajatuksia vain heräsi, kun ei ihan ymmärä miten joku voi oikeasti olla niin tyhmä, että ei ole pienintäkään halua ymmärtää oikeaa elämää....


      • Pomo
        olet säälittävä )) kirjoitti:

        En todellakaan ymmärrä yhtään tuota sinun KIRJOTTUA tekstiäsi.
        Nutta esim. Suomeksi,Ruotsiksi ja Englanniksi kirjoitettua tekstiä ymmärrän ja myös puhun kyllä todella hyvin.
        Se viikon lomasi taitaa olla jo loppumaisillaan.Itellä on vielä neljä viikkoa jäljellä kesälomaa. hehehehehhehehehehehehehe

        Kyllä se olet SINÄ, joka tässä säälittävä olet ja ei se vielä mitään, mutta kaiken lisäksi olet tyhmä idiootti! Oletkos koskaan miettinyt, miksi sinulla on niin onnettoman heikko itsetunto, että tuollaisella tekstillä yrität sitä korjata? Nähtävästi olet työpaikkakiusattu ja muutenkin täysi luuseri, muuten kirjoitustasi on vaikea ymmärtää.... Mitä ihmeen pullistelua on siinä, jos on saanut neljä viikkoa kesälomaa?Kaikki duunarithan vähintään sen verran saavat. Eri on meillä johtoportaassa: Lomat pidetään silloin, kun on aikaa! Koetahan nyt nimimerkki " olet säälittävä )) " selvitä siitä pitkästä kesälomastasi :) Sen jälkeen voikin olla lopputili kourassa,kuullostat vähän sellaiselta ihmiseltä, että sosiaaliset taitosi ovat aika hukassa. Tosin- eihän niitä juuri jossain tehtaan kokoonpanolinjalla tarvita.... se on tullut huomattua muutamasta omasta työntekijästäni. He kuitenkin ovat parhaimpia työjuhtia: peruskoulu- ja kansakoulupohjalta ei juuri minnekään muualle pääse kuin vaihetyöhön!!! Otan osaa...


      • Ei AY-väkeä
        nyt selkis kirjoitti:

        Siis olet nyt siis tehnyt vain riittävät työtunnit niin sanotusti "sisään" jotka sitten riittävät viikon mittaiseen vapaaseen työstä.
        Kyseessähän on nyt täysin eri asia kuin vuosiloma.
        Vuosiloman ajaltahan maksetaan aina myös ns. lomaraha joka on noin 1,5 kertaa suurempi kuin normaali palkkasi on.Sisään tehdyiltä työtunneilta ei kerry koskaan minkäänlaista lomarahaa.

        Meillä ei tarvitse tehdä sisään
        mitään työtunteja ylimääräistä
        lomaviikkoa varten.
        On avokätisiä työnantajia,
        jotka ovat tyytyväisiä tuloksiin
        ja on varaa maksaa ylimääräiset lomat.
        Saamme jopa tulokseen perustuvia
        bonuksia kerran vuodessa.
        Yleensä kuukausipalkan suuruisia.
        Älypuhelimet ja läppärit saa myös kotiin.


      • Anonyymi
        niinkö? kirjoitti:

        "ministerillä ei ole palkkaa "

        Jaa että täysin ilmaiseksiko ne miniterit nyt siellä miniteriössään istuu?

        http://palkka.blogspot.fi/search/label/Ministerin palkka

        Ei yrittäjä voi rinnastaa itseään duunariin,yrittäjä tekee töitä vähintään puolet vuorokaudesta,lomia on pitänyt viimeksi70 luvulla ja ilman palkkaa.


    • kaksiterää

      Voihan se työnantaja kesälomat perua, mutta maksettava on silti kertyneet lomat sitten rahana. Eli palkat ja lomarahat. Ja sitten kun on maksanut, menet lääkäriin työuupumuksesta, kun olet itsesi loppuun ajanut ja sairastat sitten sen pari kuukautta.

      • Eikun eläkkeelle!!

        "menet lääkäriin työuupumuksesta, kun olet itsesi loppuun ajanut ja sairastat sitten sen pari kuukautta." Just noin toimii nyky duunari reppana!


      • höh höh

        Suomen lain mukaan lomia ei saa rahalla ostaa , Pässi


    • walther_k1

      Työnantaja saa siirtää lomaa, ennenkuin loma alkaa. Aloitettua lomaa ei saa siirtää. Ja jos tulee lomansiirto on työnantaja velvoitettu korvaamaan mahdolliset kulut esim lomamatkan perumisesta yms.

      • Pistolero

        Saa siirtää, perustellusta syystä. Ja jos loma on kirjattu vuorolistaan, on aika vaikea keksiä "perusteltua syytä".


    • nnsanfmnsnf.m,dns.a

      Mitähän tarkoittaa "ei nyt kenelläkään ole varaa pitää mitään kesälomia"?

      • eläkeläinen

        minä en kyllä ay pomojen mukaan marssi
        otetaan lomat pekkaset arkpyhät pois
        ei niitä kukaan tarvi
        palkkakin riittää kaikille sama 6€ tunti


      • tyytyväinen lomalla

        Se tarkoittaa että kyseisen provon kirjoittaja ei ole miettinyt loppuun asti mitä kirjoittaa :)


    • lomalle

      Ei muutaku saikkua ja lomareissulle

      • tervehdys?

        Minullakin on polvet kipeät. Sattuu, niin että pitää ottaa buranaa ja levätä yöt, että jaksaa taas päivällä?! joo. On ne kipeät, kolottaa niin, että ei voi istuakaan.Joo.


    • typ-erys

      Mitäs menit orjatöihin.

    • Tuliko ajatusvirhe?

      Eläkeläisellä työuran katketessa, aivoja ei tarvitse jättää narikkaan. Kuuden euron tuntipalkan seurauksena eläkeläisen kuukausitulo putoaa 400-500 euron suuruusluokkaan, jos siihenkään.

      Tätäkö olit itsellesi vaatimassa?

      • 6x8x24

        Ehkä tämän verran olisi oikeus kaikkien eläkeläisten saada puhtaana käteen..


    • jaskha990

      ota oman työpaikkasi luottamusmieheen yhteys, ellei sellaista ole niin loimaan liittoon. vuosilomat ovat lakiin kirjatut, ja jokaisella jolla on työkokemusta on siihen oikeus. niin sinullakin. jos pomosi siirtää lomaasi, maksata lomamatkasi sillä. ei viime hetkellä lomia noin vain peruta. keksi vielä lisäjäynä pomollesi, tekeydy sairaaksi ennen lomaasi, saapahan tuta mokoma pomo!

    • TyötönKokkari

      Nää on niitä SelfieStubbin Kokoomusmaailman märkiä päiväunia.

      Samaa sarjaa kuin äskettäinen AY-liikkettä koskeva juttu "kuulutko ammattiliittoon" tai jotain sinneppäin.

      Näin Suomi24 on valinnut puolensa näissä sinänsä Brovo-aloituksissa.

      HUONO BROVO.!!

      Oneeksi on työehtojen yleissitovuus vielä Suomessa voimassa.

      Eikä olla vajotti vielä USA.n kaltaiseen orjayhteiskuntaan.

      Toki siinä on kyllä vaaransa jos tyhmät palkansaajat Kokoomusta (palkansaajan kyykyttjää) äänestää jatkossakin.

      Siinä on monella potkutsaaneella IT-alan inssillä miettimisen paikka. kenen joukoissa seisot, ollakko niin Kokoomuslaista vielä työttömyyskortistossakin.??

    • apso

      Saatko lomasi Rahana??? Sen työnantajan pitää malsaa jos oot tulevan 3 viikkoa töissä...Itse olisin sanonut et lomamatka on varattu ja maksettu..et näin lyhyellä varoitus ajalla ei pysyty enään peruuttamaan...
      Toisekseen oletko ihan varma ettei työnantajasi yritä Sinua sumuttaa???
      Itse epäilen tätä vahvasti!!!!
      Käsittääkseni työn antajalla ei ole yksipuolista oikeutta perua noita vuosi lomia jotka olet työlläsi ansainnut!!!
      Jos olet liiton jäsen niin Sinuna ottaisin liiton lakimeiheen yhteyttä tässä asiassa...

    • tule töihin heti

      Suomalaisessa työelämässä kaikki on mahdollista. Muutamia vuosia sitten työnantajani edustaja soitti minulle jo alkaneen kesäloman alussa ja esitti vaatimuksen, että olisi pitänyt keskeyttää loman pito.
      En suostunut keskeyttämään jo alkanutta lomaani koska työnantajalla oli tiedossa loman antamisen säännöt. (vuosiloma pidetään työnantajan osoittamaan aikaan lain mukaan)
      Ja sitten lomalta paluun jälkeen edessä olikin mielenkiintoinen tilanne, eteen tuli irtisanominen tuotannollis-taloudellisin syin? Irtisanomista ei suoritettu loman keskeytyksestä kieltäytymisestä vaan keksityllä tuotannollis-taloudellisella syyllä. Kyseessä ei edes ollut mikään hätätilanne, kyllä työnantaja itse tiesi miten järjestää henkilöstön vuosilomat koska oli edeltäpäin laatinut lomalistatkin.
      Aivan selvä näyttö pelkän "tempun" tekemisestä.
      Suomessa kaikki on mahdollista, koska ammattiliiton edustajakin oli vain sitä mieltä, että duunarin velvollisuus olisi ollut loman keskeytys ihan vaan joustavuuden vuoksi vaikka mitään TÄRKEÄÄ perustetta ei edes oltu esitetty.
      Miksi lomalista vuosilomista tehdään jos siihen heti "pärstäkertoimen" mukaan halutaan tehdä muutos?
      Ainhan se irtisanomis syy saadaan "tuotannollis-taloudellisin" syin. Kuinka pitkään Suomessa on ollut vuosilomalait voimassa? Kyllä nämä pitäisi tuntea eikä käyttää mielivaltaa.

    • omat oikeudet!

      http://www.ykl.fi/sites/default/files/kcfinder/files/UKK/SAAKO_TYÖNANTAJA_SIIRTÄÄ_LOMANI.pdf

      Eihän pomo voi mielivaltaisesti lomia määräillä. Sitä paitsi jos pomo aikoo siirtää loman pidettäväksi lomakauden ulkopuolella, niin siihen pitää saada työntekijän suostumus.

      Jos et kuulu ammattiliittoon, niin otapa sitten yhteys työsuojelupiiriin ja ilmoita, että millainen meno teidän työpaikalla on. Työsuojelupiiri sitten tarvittaessa pistää asioihin vauhtia.

      Jos työpaikallasi (yrityksellä) ei ole rahaa, niin silloin työnantajan tulee esim. lomauttaa työntekijöitä tai muulla tavalla saada rahat riittämään niin, että pystytään maksamaan myös lomapalkat.

      • Esimiehellä on viimeinen sana loman ajankohdasta. Sitä ei saa siirtää lomakauden ulkopuolelle ilman työntekijän suostumusta.

        Vaadi että pomo kertoo milloin saat pitää lomasi. Muuten olet yhteydessä AVI:iin joka valvoo työsuojelumääräyksiä.


    • Liity ay-liittoon

      Asia on nyt sillä lailla, että työnantaja päättää vuosilomien ajankohdan ja ilmoittaa kuukautta ennen, milloin loma on kuultuaan sitä ennen työntekijöiden omia toiveita. Kesälomat pidetään 2.5.-30.9. välisenä aikana ja talviloma sen jälkeen, ellei työntekijä ja työnantaja sovi muusta ajasta. Vuosilomia ei saa vuosilomalain mukaan jättää koskaan antamatta. Jos työntekijälle ei kerry vuosilomaa vähäisten työtuntien takia, niin silloin hänellä on oikeus halutessaan saada vapaata 2 ap/kk.

      Liittykää duunarit nyt ihmeesä ay-liittoon, niin saatte sitten tarvittaessa apua itsellenne ay-liiton asiantuntijoilta. Vuosilomalaki koskee kaikkia työpaikkoja. Siihen kannattaisi tutustua. Sen pitää löytyä työpaikalta. Tai ainakin siellä pitää olla vapaasti käytettävä netti, josta sen voi lukea. Työsuojeluviranomaiset valvovat, että vuosilomalakia noudatetaan. Sinne voi soitella ja kysyä kaikkea sekä vaikkapa kannella työnantajasta.

      • Älä liity ay-liittoo

        "Vuosilomalaki koskee kaikkia työpaikkoja"

        Missä kohtaa liittoa tähän tarvitaan? Juristit hoitaa ilman ammattiliittoakin. Oikeusavussa ei maksa turhasta.

        "Työsuojeluviranomaiset valvovat, että vuosilomalakia noudatetaan. Sinne voi soitella ja kysyä kaikkea sekä vaikkapa kannella työnantajasta."

        Missä kohtaa liittoa tarvitaan muuhun, kuin vasikoimisen yllyttämiseen? Työsuojelupiirillä ei ole ammattiliiton kanssa mitään tekemistä.

        Liitot ovat turhia vaikka tämä keskustelu onkin aiheellinen


      • Ay homot
        Älä liity ay-liittoo kirjoitti:

        "Vuosilomalaki koskee kaikkia työpaikkoja"

        Missä kohtaa liittoa tähän tarvitaan? Juristit hoitaa ilman ammattiliittoakin. Oikeusavussa ei maksa turhasta.

        "Työsuojeluviranomaiset valvovat, että vuosilomalakia noudatetaan. Sinne voi soitella ja kysyä kaikkea sekä vaikkapa kannella työnantajasta."

        Missä kohtaa liittoa tarvitaan muuhun, kuin vasikoimisen yllyttämiseen? Työsuojelupiirillä ei ole ammattiliiton kanssa mitään tekemistä.

        Liitot ovat turhia vaikka tämä keskustelu onkin aiheellinen

        Liitossa on mukavaa leikkiä junaa poikien kesken.


      • no voi voi
        Ay homot kirjoitti:

        Liitossa on mukavaa leikkiä junaa poikien kesken.

        Sinua nyt näyttää vain ne homoilut kiinnostavan.


      • niinpä..
        Älä liity ay-liittoo kirjoitti:

        "Vuosilomalaki koskee kaikkia työpaikkoja"

        Missä kohtaa liittoa tähän tarvitaan? Juristit hoitaa ilman ammattiliittoakin. Oikeusavussa ei maksa turhasta.

        "Työsuojeluviranomaiset valvovat, että vuosilomalakia noudatetaan. Sinne voi soitella ja kysyä kaikkea sekä vaikkapa kannella työnantajasta."

        Missä kohtaa liittoa tarvitaan muuhun, kuin vasikoimisen yllyttämiseen? Työsuojelupiirillä ei ole ammattiliiton kanssa mitään tekemistä.

        Liitot ovat turhia vaikka tämä keskustelu onkin aiheellinen

        Kysymys nyt kuuluukin sitten että, jos et suostu tulemaan lomalta töihin tai pilko moneen osaan lomaasi työnantajan toivomuksesta. Heti kun alkaa huonommat ajat eli lomautukset ja irtisanomiset olet varmasti ensimmäisten joukossa jos et ole suostunut työnantajan ehtoihin. Näin kävi viime lamankin aikana. Ei ole mitään väliä vaikka olisit kuinka hyvä työntekijä. Koska nyky työpaikoilla on näitä "nuoleskelijoita" jotka suostuvat kaikkeen ja vähänkin "änkyröivä" on sitten aina työnantajan "silmä tikkuna."


      • hinttikimara
        Ay homot kirjoitti:

        Liitossa on mukavaa leikkiä junaa poikien kesken.

        Joo ja sitten me katsellaan autenttisia näkymiä. Hmm. Hotellin takahuoneessa.


    • häää häähääää

      Äänestäkää vain sitä kokoomusta työntekijät, tunnette epäilemättä itsenne paremmiksi ihmisiksi tällä tavalla, mutta näin siinä sitten käy. Eipä ole mun ongelma.


      Kohta ollaankin näppärästi tilanteessa ( jollei jo olla ) että työnantaja saa tehdä alaiselleen mitä haluaa, työntää vaikka harjan varren takapuoleen ja maksaa palkkaa 1€/päivä, koska " on tämä lama ja kaikki " niin ei tässä mitään palkkoja voida maksaa. Edelleen: Äänestäkää vain sitä sekoomustanne niin "hyvin menee"....

      Työttömistä nyt puhumattakaan, kokoajan on esillä tämäkin aihe, ja kukas muu sitä ruokkii kuin media ja arvata vain saattaa ketkä on kaiken takana. Köyhät kyykkyyn vaan, ja haukut päälle, koskee sairaita ja tahtomattaan työttöminä olevia myös, sekoomus on tunne sanaa empatia, tuo sadistinen psykopaattinen puolue!

      Mutta herroille on kyllä valtiolla rahaa maksaa miljoona eläkkeitä, siinä kohtaa " ne rahat eivät olekaan lopussa " kas-kas... Mutta köyhän 600€/kk eläke, siinä kohti ne on. Se on sitä sekoomuslaisuutta juuri, piste.

    • sdfghjk

      Näin se orjatyö toimii kun ihminen on vain työväline toiselle ihmiselle.

    • pitkää työuraa

      Kasvu-ura ideologit tahtovat pidetään työuria. Tähän on helppo päästä kun vuosilomalait kumotaan. Jos 30 työura vuoden ajalta 30-päivän lomat jää pitämättä niin siitä karttuu 900 työpäivän työuran lisäkasvu. (30 x 30 = 900)
      Tämä ehdotus taitaa olla kasvu-ura ideologeille ihana uutinen.

      • ....................

        Katsoppa AP työneuvoston päätöksiä loman siirrosta.

        Loman siirto vaati erityisen painavan perusteen. Taloudelliset ja tuotannolliset tai maksukyvyttömyys eivät riitä.

        Minusta kannattaa kuulua liittoon.

        Minä en ainakaan kyselisi näillä palstoilla noinkin suuria rahaan liittyviä kysymyksiä.

        Vaustauksista voinet päätellä, millaisia ihmisiä täällä on.


    • pomo

      Minun oli pakko perua koko työporukkani kesälomat, kun tuli viime tingan tilaus, joka olisi mennyt muille ellemme olisi pystynett toimittamaan tilausta. Lomat sovittiin piddettäväksi kuukausi myöhässä eli tulevalla elokuulla. Kaikki suostuivat siirtoon. Meillä on hyvä yhteishenki

      • ....................

        Pomo hei!

        Olet tehnyt lainvastaisen päätöksen, josta vain sinä vastaat, eivät työntekijäsi.

        Loman siirto vaatii työneuvoston päätöksen melkeinpä kaikissa tapauksissa.

        Maksa jälkikäteen siitä, mitä olet tehnyt työntekijöillesi.

        Päätöksistä tiedotetaan muillekkin.


      • Pää kiinni työtön
        .................... kirjoitti:

        Pomo hei!

        Olet tehnyt lainvastaisen päätöksen, josta vain sinä vastaat, eivät työntekijäsi.

        Loman siirto vaatii työneuvoston päätöksen melkeinpä kaikissa tapauksissa.

        Maksa jälkikäteen siitä, mitä olet tehnyt työntekijöillesi.

        Päätöksistä tiedotetaan muillekkin.

        Sinä saat potkut, koska olet liian tyhmä tekemään mitään.


      • Pomo
        .................... kirjoitti:

        Pomo hei!

        Olet tehnyt lainvastaisen päätöksen, josta vain sinä vastaat, eivät työntekijäsi.

        Loman siirto vaatii työneuvoston päätöksen melkeinpä kaikissa tapauksissa.

        Maksa jälkikäteen siitä, mitä olet tehnyt työntekijöillesi.

        Päätöksistä tiedotetaan muillekkin.

        Jaahas... kunnon kommarin tekstiä taas! Otapas huomioon nimimerkki " ....... ", että nyt ollaan menossa jo pitkällä 2000- lukua eikä missään 1950- tai 1960- luvulakaan, jonne ilmeisesti olet jäänyt. Eikös umpiluuhun mahdu, että kaikkien etu on ettei ketään tarvitse nyt lomauttaa, vaan kaikilla tulee olemaan töitä lomankin jälkeen?
        Luojan lykky on ettei minulla ole ketään sinunlaistasi töissä. Olisit oikea vastarannan kiiski, tosin- et olisi kauaa minun palveluksessani. Todennäköisesti nytkin olet työtön. Etkös umpiluu tajua, että totta kai olemme neuvotelleet koko työyhteisön kanssa asiasta ja kaikko ovat loman siirron hyväksyneet. Ja kaikille asianosaisille on tiedotettu päätöksestä. Kerropas vielä umpiluu mitä tarkoitat lauseella " Maksa jälkikäteen siitä,mitä olet tehnyt työntekijöillesi " Salli mun nauraa makeat naurut em.lauseelle :)) :)) :D ! Minähän maksan jälkikäteen työntekijöilleni kaikki lakisääteiset maksut, kuten lomakorvaukset ja lomarahat. Mitäs sinä muuta haluaisit? Taikka kateellisena kommarina haluaisit tietty koko firman kassan!! Sellaisia te köyhät, juopot ja kateelliset kommarit olette lähes kaikki !!! Että revi siitä ja koeta selvittää pääsi. Joko se on helteestä tai viinasta sekaisin. Ei kateeksi käy sinunkaan lomaasi, kun olet noin negatiivinen ihminen... Sinua en sääli, mutta lähiympäristösi ihmisiä säälin.


      • Lomien siirto
        Pomo kirjoitti:

        Jaahas... kunnon kommarin tekstiä taas! Otapas huomioon nimimerkki " ....... ", että nyt ollaan menossa jo pitkällä 2000- lukua eikä missään 1950- tai 1960- luvulakaan, jonne ilmeisesti olet jäänyt. Eikös umpiluuhun mahdu, että kaikkien etu on ettei ketään tarvitse nyt lomauttaa, vaan kaikilla tulee olemaan töitä lomankin jälkeen?
        Luojan lykky on ettei minulla ole ketään sinunlaistasi töissä. Olisit oikea vastarannan kiiski, tosin- et olisi kauaa minun palveluksessani. Todennäköisesti nytkin olet työtön. Etkös umpiluu tajua, että totta kai olemme neuvotelleet koko työyhteisön kanssa asiasta ja kaikko ovat loman siirron hyväksyneet. Ja kaikille asianosaisille on tiedotettu päätöksestä. Kerropas vielä umpiluu mitä tarkoitat lauseella " Maksa jälkikäteen siitä,mitä olet tehnyt työntekijöillesi " Salli mun nauraa makeat naurut em.lauseelle :)) :)) :D ! Minähän maksan jälkikäteen työntekijöilleni kaikki lakisääteiset maksut, kuten lomakorvaukset ja lomarahat. Mitäs sinä muuta haluaisit? Taikka kateellisena kommarina haluaisit tietty koko firman kassan!! Sellaisia te köyhät, juopot ja kateelliset kommarit olette lähes kaikki !!! Että revi siitä ja koeta selvittää pääsi. Joko se on helteestä tai viinasta sekaisin. Ei kateeksi käy sinunkaan lomaasi, kun olet noin negatiivinen ihminen... Sinua en sääli, mutta lähiympäristösi ihmisiä säälin.

        Mulla itellä piti alkaa 14.6 kesäloma ja sain sitten noin viikkoa ennen lomien alkua kuulla työnjohdolta, että kaikkien firman työntekijöiden lomat on siirretty elokuulle. Syynä on kuulemma, että saadaan tuote valmiiksi ja ajoissa asikkaalle luovutettavaksi heinäkuun lopulla. Tämä tuote on jo 6vko myöhässä ja kesälomien siirrolla saadaan kirittyä aikataulua. Pitää kuulemma olla nyt näin huonoina aikoina joustava, kun tilauksiakaan ei ole.

        Itse en hyväksynyt tuota siirtoa, koska olen jo sopinut päivähoitotoimiston kanssa, että lapset eivät ole hodossa kesälomien aikana. Jos en suostu tähän kesälomien siirtoon, niin kesälomien jälkeen ei tarvitse tulla enää takaisin töihin, koska kaikki muutkin ovat suostuneet siirtämään kesälomiaan ja joustamaan näin huonoina aikoina. Muilta tämän kunnan alueella olevilta firmoista ei sitten kuulemma kannata hakea töitä, he pitävät siitä huolen, että en pääse töihin. Olen kuulemma omaan napaan tuijottaja,hankala, joka ei ajattele muita.

        Tuolle elokuulle suunnattu kesäloma, olisi kuulemma sitten 5vko, jos suostuu luopumaan lomaltapaluurahoista. Näin ei kuulemma sitten tarvisisi lomauttaa/irtisanoa ketään.

        Voiko työnantaja tosiaan uhkailla näin törkeästi? Kenen kanssa tästä pitäisi keskustella? Työmaani on pieni 12ihmisen metallipaja itä-suomessa.


      • tyhjäntalsija?
        Pää kiinni työtön kirjoitti:

        Sinä saat potkut, koska olet liian tyhmä tekemään mitään.

        Minä en potki, enkä ole liian tyhmä, tekemään mitään? Perseumpeen pomo, paskahousu!


      • Lutkuta saat kahvia
        tyhjäntalsija? kirjoitti:

        Minä en potki, enkä ole liian tyhmä, tekemään mitään? Perseumpeen pomo, paskahousu!

        Olet aivovammainen luottamusmiehen munanlutkuttaja eli tyypillinen ay hörhö.


    • saikkualiini

      hae saikkua selästä saa 4 viikkoa helposti tai sanot lääkärille että en jaksa enää ..

    • hersy

      Mulla ei niin hyvää yhteishenkeä ole,jos kauhealla väännöllä on saatu työehtosopimukseen vuosilomat,niin jos se ei työnantajalle sovi että pidän lomat sillon kun niitä voi pitää,niin pidän ja piste,se on lakiin kirjattu oikeus,enkä siitä tingi,eikä voi työnantajakaan tinkiä,kyllä kaikilla on oikeus vuosilomaan,siitä nyt turha edes tämmösiä kirjoitella,lukekaa työehtosopimus,kesäloma aika alkaa Toukokuun ensimmäinen päivä ja loppuu Syyskuun viimeinen,sillä välillä kuuluu pitää Kesälomat..

    • pykäläpelle

      kyseinen toiminta on lainvastaista. Mikäli työnantaja aikoo siirtää jo sovittua lomaa on siitä ilmoitettava vähintään kahta viikkoa aikaisemmin.
      Mikäli kuulut ammattiliittoon ota yhteyttä sinne, mikäli työpaikallasi on luottamusmies saat häneltä apua tarvittaessa.
      mikäli et kuulu mihinkään liittoon esimerkiksi oikeusaputoimistossa neuvotaan miten sinun tulisi menetellä tässä asiassa.

    • Mene hoitoon

      Tyhmä ammattiliiton homp.peli provoaa taas kiljupäissään. Tuollaisia ne tyhmät luottamusmiehet ovat.

    • Loimaalainen on sitten erittäin tärkeä henkilö yrityksen hierarkiassa jos lomat on peruttu jo aiempina vuosina =)

    • Vastakkainasettelu

      Aloittajalle iski Toivotalkoot, tää on sitä KokoomusOnnelan arkipäivää.. no ei nyt ihan vielä mutta kyllä yritystä on Selfie- ilmassa??

      Nooh'' todellisuudessa aloitus on provosoiva ja ylläpidon lapsellinen trolli yrityksenä saada S24 mainos myyntituloja..

      Kuitenkin juuri otsikonkaltaista työnantajan ylivaltaa vastaan palkansaajat aikoinaan perustivat ammattiyhdistysliikkeen puolustamaan työväestön etuja.

      Suomalainen yhteiskunta on nykyään enemmän luokkayhteiskunta kuin sodanjälkeen koskaan, siihen on vaikuttanut Kokoomuslainen oikeistopolitiikka.

      Vastakkainasettelu on arkipäivää nykyään entistä enemmän.

    • 19+11

      Minun lomat saa yrittää perua miten tahansa mutta pidän ne silloin kun haluan. Mulla on siihen lain sallima oikeus ja jos sitä pomot yrittää peruutella tulee silloin heille iso lasku jotain muuta tietä pitkin mutta ei minun kautta.
      Anteeksi vain mutta pidän avausta typeränä provona!

    • Taannoin tuttu joutui perumaan kesäloman. Silloin sanottiin, että ilmoitus tuli 2 viikkoa ennen varsinaisen loman alkua. Se meni läpi. Mutta jos edellisenä päivänä olisi sanoneet, niin ei onnistu. Tuossa taitaa olla joku laki.

      • Pöö

        En sitten jaksanut lukea ketjua loppun, mutta tässä kohtaa pientä ihmistä (minua) mietityttää, miksei aloittaja etsi vastausta internetin ihmeellisestä, mutta tarjonnaltaan jossain kohtaa jopa luotettavastakin maailmasta, eikä tällaisilta höpö höpö palstoilta.
        Tietenkin tämä on kohtuu edullinen ja vaaraton keino viihdyttää itseään, kun lukee näitä vastauksia.


    • työntantaja (kok)

      Se on oikein. Nautin työläisen verestä, muhahahahahahaaa!

    • Syksymmällä

      Joskus 80 luvulla esimieheni käski siirtää kesälomaani myöhempään syksyyn, vedoten että nyt tehdään töitä kun töitä on ja samalla vihjas että syksymmällä ei sitten taida ollakkaan.

      En suostunut koska olin perheenikanssa jo sopinut kesälomareissun. Eikä ne työtkään kuitenkaan loppuneet.

      Keskustelin kyllä sitäennen luottamusmiehenkanssa mahdollisista sanktioista.
      Luotto sanoi että jos niitä seuraa ilmoita hänelle niin hän puuttuu asiaan.

      Ei tarvinnut silloin riitti jo pelkkä keskustelu.

      • jyrki1B

        Yhteenveto.

        Saako muutkin kuin SAK:laiset pitää kesälomaa ?
        Esim. Loimaalaiset ?


      • tuottavuus
        jyrki1B kirjoitti:

        Yhteenveto.

        Saako muutkin kuin SAK:laiset pitää kesälomaa ?
        Esim. Loimaalaiset ?

        eihän SAK-laiset voi lomaa pitää, koska he eivät tee mitään tuottavaakaan.


    • Näinävuosin

      Loimaalaisen vuosilomat paloi vai paloiko perskarvat.

      Tulenkanssa pittää olla varovainen näinävuosin.

    • loimaalainen

      Pomokin on ääliö, mittaasteella ameeban paska. Avauksen kuvassa se simpanssinpersenaama huutaa alaisilleen, voi voittu mikä homo!

    • No sitähän sekoomus

      toivoo, että ei olisi liittoja, työttömyysturvaa, sosiaaliturvaa jne. Se on heidän tavoitteensa ja ihanne maailma. Katsokaas kun silloin pienen ihmisen voi sortaa paljon helpommin, koska hänellä ei olisi mitään turvaverkkoa takanaan jos hänet sanottaisiin irti, jos ei vaikka suostu olla pitämättä niitä kesälomia tai ei suostu orjatyöhön tai ihan vaikka vain palkanalentamiseen. Aika ovelaa, minä poika kun vain näen heidän taktiikkansa, ei ole mitään epäselvää siinä. Koittakaa jo ymmärtää, että sekoomus ei halua hyvää kuin rikkaille, köyhät heitä ei kiinnosta paska* vertaa. Jos joku niin luulee, niin erehtyy ja huomaa sen kyllä jonain päivänä itsekin.

    • duunari duunissa

      Tarpeeton provo!
      Vuosilomalaki velvoittaa pitämään ansaitun vuosiloman sanktion uhalla ja se tulee molemmille osapuolille, työntekijälle sekä työnantajalle!!

    • Ei Edunvalvontaa

      Eihän Loimaalaisilla ole edes mitään Kesälomaa ?

      Kuka sen edes olisi heille neuvotellut ? Selvä Provo...

      • mek

        Ei sitä tartte neuvotella vaan se on työaikalaissa ja se siitä. Jos alan tkijöistä yli puolet on liitossa niin silloin työehto koskee kaikkia alalla työskentelviä oli liitossa tai ei. Itse liituin vasta viimevuonna liittoon ja sitä ennne työttömyyskassa ja aina ole saanut omani pois mutta keinot eivät aina kestä päivän valoa mutta jos työnantja huijaa niin huijaan minkin. Liitossa on muitakin hyviä puolia kuten vakuutukset ja hyviä ja halpoja lomapaikkoa mailmalla ja suomessa vaikka se vähän maksaakin.


    • hersy

      Kehoitan kaikkia nuoria jotka pääsevät työelämään LIITTYKÄÄ KYSEISEN ALAN AMMATTILIITTOON,niin teillä kuitenkin on edes joku turva,sillä kapitalismi ei sääliä tunne,sillä on vain RAHA JA AHNEUS mielessä muut asiat kuten ihmisyys siltä on aikoja sitten jo unohtunut,ja hei Duunarit äänestäkää jotain työväen puoluetta kun seuraavan kerran äänestätte,sen puolueen nimi EI OLE Kokoomus,jos ette satu tietämään,itselle se tuli selväksi jo vuosikymmeniä sitten,enkä takkia kääntele EN.

      • punikkinen

        "hersy" viihdyttää.
        Mottona kai: eroa kirkosta ja Loimaan kassasta !


    • munsterson

      On tainnu jompikumpi kattoo elokuvan Kemppainen.. Joko kirjoittaja itse tai sitten on käynyt huono tuuri ja sen on katsonut PÄÄLLIKKÖSI!

    • LestaTeltta

      Onks tuos aloituskuvassa jokin Jari Sarasvuo vai Pekka Himanen raportoimassa ja markkinoimassa aatteitaan.

      Heidän opetuslapsilleen kokkarien Jykä&Aleksanteri kuuntelemassa hurmioituneena ikäänkuin Lestaariolaisteltassa.

      Niin on ja siltä näyttää

    • ihan potaskaa

      HUONOOOOO PROVO. Ei edes mahdollista Suomessa. Itse olen ay aktiivi ja varmaan unissanikin osaan kaikki vuosilomiin liittyvät säännöt ja määräykset.

    • meni jo.....

      Pitkä ketju tullut provojutusta jonka aloituskin jo mahdoton !
      Ei vuosilomat noin vaan pala....

    • heh heh

      Nostapa kanne. Tietääkseni oikeus vuosilomaan on säädetty ihan laissakin.

      Mutta provohan aloitus taitaa olla.

    • äijälii

      V...I...T...U...N SURKEA TROLLI JA PROVO!

      - Lomat kun pitää perua 2 viikkoa aikaisemmin noin yleisesti (olipa kyseessä sitten villi tai liiton alainen työnantaja ja työntekijä).

      - Hätä työ poikkeuksena.

      Mutta sun tarinasi ei ole mitään muuta kuin keksitty.

    • provoaaaaa

      JOPA ALLERILTA ERITTÄIN HUONOA PROVOILUA

      OLETTE TE KLIKKAUKSIEN TARPEESSA

      Vuosilomalaki

      5 luku
      Vuosiloman antaminen
      20 §
      Vuosiloman antamisajankohta

      Vuosiloma annetaan työntekijälle työnantajan määräämänä ajankohtana, jolleivät työnantaja ja työntekijä sovi loman pitämisestä 21 §:ssä tarkoitetulla tavalla.

      Vuosilomasta 24 arkipäivää on sijoitettava lomakaudelle (kesäloma). Muu osa lomasta (talviloma) on annettava viimeistään seuraavan lomakauden alkuun mennessä. Kesäloma ja talviloma on annettava yhdenjaksoisena, jollei työn käynnissä pitämiseksi ole välttämätöntä jakaa sitä osaa kesälomasta, joka ylittää 12 arkipäivää, pidettäväksi yhdessä tai useammassa osassa.

      lomakausi 2 päivä toukokuuta ja 30 päivän syyskuuta välinen aika nämä päivät mukaan luettuina;

      lähde: finlex

    • Heh heh heh :D

      Hajoo sinne paskaduuniis. Meikä on lomalla ympäri vuoden ja yhteiskunta maksaa kaiken :)

      • olavi6

        No sillä kannattaaki kehuskella. Häpeä siivellä eläjä!


      • tekisin näin
        olavi6 kirjoitti:

        No sillä kannattaaki kehuskella. Häpeä siivellä eläjä!

        Jos minulle olisi taloudellisesti mahdollista, niin en tekisi itsekään työtä. En hemmetissä maksaisi enää veroja tälle valtiolle, kun näkee, että mihin ja miten tämä maa verorahoja käyttää ja miten se veronmaksajiaan kohtelee.


    • Vapaa liitoista

      AY-väki käy täällä taas heittämässä "venäläistyylistä propagandaa" kännispäissään. Onkohan PAM:n tai PRO:n palkollisia.?

      Meidänkin firmassa on alkanut porukat eroamaan ay-mafialiitoista.

      • TES roskikseen

        Meillä yksityinen työnantaja maksaa parempaa palkkaa,
        kuin mitä TES "määrää".
        Onnistuneesta projektityöstä saa pitää ommoo lommoo
        ylimääräisen viikon talvella ja palkka juoksee.
        On laillista ja työntekijät sitoutuvat paremmin töihinsä !
        Edut ovat muutenkin paremmat kuin liiton "taistelema"
        surkea palkkataso ja ns. luottamusmies
        pureskelee kynsiään. On varmaan se TES:n pienempi
        palkka kuin meillä duunareilla.
        Ei työnantaja tyhmä ole, kun tilauksia/töitä saadaan lisää.


      • tessitön
        TES roskikseen kirjoitti:

        Meillä yksityinen työnantaja maksaa parempaa palkkaa,
        kuin mitä TES "määrää".
        Onnistuneesta projektityöstä saa pitää ommoo lommoo
        ylimääräisen viikon talvella ja palkka juoksee.
        On laillista ja työntekijät sitoutuvat paremmin töihinsä !
        Edut ovat muutenkin paremmat kuin liiton "taistelema"
        surkea palkkataso ja ns. luottamusmies
        pureskelee kynsiään. On varmaan se TES:n pienempi
        palkka kuin meillä duunareilla.
        Ei työnantaja tyhmä ole, kun tilauksia/töitä saadaan lisää.

        samoin meillä tehdään, olen tyytyväinen.


      • tsoppe
        tessitön kirjoitti:

        samoin meillä tehdään, olen tyytyväinen.

        (tessittömälle)

        Minkä alan työntekijä olet? Jossain pienessä IT-yrityksessä kenties?

        Epäilenpä että ns. massahyödyketuotanto- eli "oikealla" duunarialalla esim. metallipuolen tuotantotyöt, tuollainen meininki ei ole mahdollista lainkaan.

        Työnantajista suurin osa todellakin kuuluu työnantajaliittoihin, eli omat sopimukset ja velvoitteet koskevat heitä mm. lomarahojen maksun suhteen.

        On oikeudenmukaista ja käytännöllistäkin maksaa "duunareille" kaikille ao. alan TESsin mukaista palkkaa. Sama palkka samasta työstä!

        En tässä ota enempää kantaa "liittoon" kuulumiseen, mutta kyllähän käytännön ja ja jopa solidaarisuussyistä suurin osa "suorittavaa työtä" tekevistä kuuluu oman alansa ammattilittoon. Näin ainakin meillä postialalla. On ollut kyllä viime aikoina oikeasti apuakin tuosta "liitosta"!


    • Nero 2

      ihan oikein Sulle PÄSSI et oo ansainnut ees mitään lomaa, Senkin K.sipää. P.rkelen P.ska.

      • E Repo

        Niin.
        Katkeraa on tuo AY-väki.


    • voi siirtää

      Työnantaja voi perua loman erityisen painavasta syystä noudattamatta kahden viikon ilmoitusaikaa. Tutki liittosi tiedoista, voiko perua useampaan kertaan ja onko oikeutta siirtää loma mistään syystä yli kesäloma-ajan.
      Tuo on syy miksi en voi käydä lomamatkoilla, kun peruutuksia tulee viime tipassa, meillä tosin vain kerran siirretään.

    • joopjoop

      Kyll ne yrittäjät tietää mikä duunareille on parasta :D:D turhaa siihen ay väkiä sotkee. Turhaa vaikeuttavat yrittäjän arkea :D:D aina ovat työantajat tullut taputtamaan olalle "mitä jos palkkaa nostetaan ja lisätää lomapäiviäsi" :D:D
      Ja työnantajan taholta tuli sekin olisi vain 40 tuntinen työviikko ja siitä yli menevä olisi ylityötä :D:D


      ps. duunari kannattaa olla hiljaa, ole kiitollinen että on työtä ;)

    • tilllaahu

      Työnantajan kannattaa kyllä opetella jaksottamaan lomia kunnolla. Jotkut yritykset pitävät esim. 2 viikkoa ovet kiinni, jolloin kaikki ovat lomalla ja sitten loput 2 viikkoa rytmitetään niin, että kaikki saa lomansa pidettyä. On myös työnantajan etu, että työntekijät ovat levänneet ja intoa täynnä loman jälkeen.

      Olen itse pienessä yksityisessä yrityksessä töissä ja joustan työnantajan toiveiden mukaan mm. lomaa en saa koskaan yhdessä pätkässä, vaan loma on jaettu usein kolmeen jaksoon. Tämä on tyypillistä esim. tilitoimistoissa palkanlaskijoilla, jossa lomapätkän pituus on yhdessä jaksossa max 2 viikkoa.

      Yksityinen työnantajani ei kuulu liittoon eikä noudata mitään työehtosopimusta. Tämän vuoksi emme saa esim. lomarahoja, jotka on liittokohtaisia juttuja eikä työlaissa mainittu etuus. Palkankorotuksetkaan eivät noudata liittojen prosentteja, vaan jos menee hyvin, palkka nousee reilusti, jos menee huonosti, palkkaa ei nosteta yhtään. Meillä bonuksena on ylimääräiset palkalliset vapaapäivät eli tyypillisesti esim. vappupäivän aattona ja 23.12. on lomaa ja jos on pakko tehdä silloin joku työ, niin sitten saa ne vastaavat tunnit käyttää joskus myöhemmin vapaana.

      Ymmärrän aloittajaa (jos siis ei ole provo), että joustoja joutuu yksityisellä tekemään, mutta hyväksikäytettävän asemassa ei pidä olla. Omista etuuksista täytyy pitää kiinni, jos niitä aletaan sortaa. Pieni jousto on kuitenkin ookoo, mutta jos tosiaan loma aiotaan siirtää kokonaan, niin vaatisin kyllä sen asian kirjallisesti esim. sähköpostilla.

    • pikkufaktaa

      Jos tuollaisia perusasioita ei tiedä niin syytä kuulua liitton ja kysyä sieltä.

      Työlainsäädäntö aika tiukka suomessa eikä siinä paljon jossittelulle sijaa. Potkuja ei kannata pelätä selvissä asioissa, liittoon yhteyttä niin hoitavat asian oikeusteitse.

      Selkeissä laittomuuksissa työnantaja maksaa kyllä vähintään puolen vuoden palkan oikeuskulut, jotta aika kalliiksi tulee keksiä omia sääntöjä. Vakinaisen työntekijän heittäminen pihalle ilman pätevää syytä ei onnistu helposti ja kiusaamisesta /esimies aseman väärinkäyttämisestä tuleekin sitten ihan omat sanktionsa, joka vie pikkufirman helposti kanttuvei.

    • Ihme diktaattoreita

      Tuollaiset peruutukset pitää muistaakseni ilmoittaa viimeistään viikkoa ennen sovittua lomanalkua. Varmista vielä liitosta, neuvovat kyllä sellaisiakin jotka eivät kuulu liittoon(jos nyt et satu kuulumaan).
      Sitä lyhyemmät varoitusajat vaativat ainakin todella painavan syyn lomien perumiseen, eli lähinnä tällaisen, jos kollega sairastuu yllättäen pidemmän saikun arvoisesti, eikä työnantaja löydä siihen hätään lomatuuraajaa muuten.
      Ja muille kirjoittajille tiedoksi, tuollaisia työnantajia todellakin on olemassa, jotka eivät arvosta työntekijää millään tavoin, vaan kuvittelevat, että rengit ovat olemassa PELKÄSTÄÄN firmaa varten.
      Ja voit muuten kyllä sanoa suoraan, ettet peru lomaasi enää tässä vaiheessa. Pomosi ei voi antaa potkuja siitä, varsinkaan jos syy loman perumiseen on kerta vain tuo, ettei muka kellään ole vara niitä pitää nyt.

    • naurattaaaaaaaaaaaaa

      On täällä omituista porukkaa kirjoittelemassa. Taitaa kokoomuksen puoluetoimistossa olla aika hiljaista kun jaksavat täällä riehua.
      Tujusellakin on luultavasti paremmin aikaa käydä näpistelemässä suklaapatukoita ja sarjakuvalehtiä. Eikös se ollut hänen harrastuksensa.
      Yrittäjistä puheenollen jos löytyy edes yksi rehellinen yrittäjä Suomesta, lupaan syödä hatullisen sitä itseään.
      Kaikenhuippu on se kun yrittävät kaikin tavoin kusettaa toisiaan, työntekijöitten lisäksi.

    • justjoo

      Noin lyhyellä varoitusajalla ilmoitettu peruminen tarkoittaa sitä, että työnantaja on velvollinen korvaamaan tuosta matkan peruuntumisesta syntyvät kustannukset.

    • Tulevaisuuden kuva

      Ei noita pekkas- ja lomaoikeuksia pian kukaan muista. Työnteosta on tulossa yrittäjä- ja alihankintapohjaista, ts. kuka tahansa voi joutua pakkoyrittäjäksi, jos haluaa ammatillaan tienata. Yritykset ulkoistavat toimintojaan ja silloin syntyy runsaasti yhden hengen yrityksiä. Kyllä sen tavallaan ymmärtääkin, kun työnantajaksi ryhtyminen ja sellaisena pysyminen on Suomessa hirveän kallista eläke- yms. maksuineen. Yrittäjä maksaa itse aivan kaikki maksunsa, vaikka yrityksessä ei olisi muita työntekijöitä kuin itse yrittäjä.

      Potkuista - työnantaja keksii kyllä syyn (yleensä tuotannollistaloudellinen syy), jos haluaa jonkun hankalan ihmisen ulos firmasta. Työnantajan voi viedä oikeuteen asiasta, mutta siinä on riski, että joutuu itse maksamaan myös työnantajan oikeudenkäyntikulut. Harva on myöskään niin korvaamaton työntekijänä, etteikö olisi muita tarjolla tilalle.

      • ...

        Nykyään ei yritysten tosiaankaan kannata palkata työntekijöitä vaan ostaa projekteja toiminimiltä. Ennen esim. muurarit ja sähkömiehet olivat rakennusliikkeissä vakituisessa työsuhteessa, nyt heille sanotaan että perusta toiminimi ja jätä tarjous urakasta. Samoin on käynyt esim. TV-yhtiöiden kääntäjille. Näin kun toimitaan niin on ihan sama mitä työehtosopimukset sanoo, ne ei koske yrittäjiä. Yhden hengen toiminimellä toimivat yritykset ovat niitä tulevaisuuden työpaikkoja.


      • yrittyyir
        ... kirjoitti:

        Nykyään ei yritysten tosiaankaan kannata palkata työntekijöitä vaan ostaa projekteja toiminimiltä. Ennen esim. muurarit ja sähkömiehet olivat rakennusliikkeissä vakituisessa työsuhteessa, nyt heille sanotaan että perusta toiminimi ja jätä tarjous urakasta. Samoin on käynyt esim. TV-yhtiöiden kääntäjille. Näin kun toimitaan niin on ihan sama mitä työehtosopimukset sanoo, ne ei koske yrittäjiä. Yhden hengen toiminimellä toimivat yritykset ovat niitä tulevaisuuden työpaikkoja.

        kaikki jotka ovat yrittäjiä,pitäs lopettaa sellase yritykset.
        miksi yrittää kun pitäs jotakin tehdä eikä aina vaan yrittää


      • mek
        ... kirjoitti:

        Nykyään ei yritysten tosiaankaan kannata palkata työntekijöitä vaan ostaa projekteja toiminimiltä. Ennen esim. muurarit ja sähkömiehet olivat rakennusliikkeissä vakituisessa työsuhteessa, nyt heille sanotaan että perusta toiminimi ja jätä tarjous urakasta. Samoin on käynyt esim. TV-yhtiöiden kääntäjille. Näin kun toimitaan niin on ihan sama mitä työehtosopimukset sanoo, ne ei koske yrittäjiä. Yhden hengen toiminimellä toimivat yritykset ovat niitä tulevaisuuden työpaikkoja.

        Noin tehdään mutta tulee toinimellä toimivalle vaikeuksia jos on vain yksi toimeksiantaja ja verottaja voi muuttaa sen että onkin työntekijä ja 5v taakseppäin ja silloin tulee isot jälkiverot ja se siitä. Tuossakin on riskinta sekä urakan antajlla tai ottajalla. Jos vaikka se toiminimihenklö sairastuu niin urakat kusee ja homma ei toimi. Toinen asia on että laatu kärsii kun kaikki tekevät rahanhimossa urakalla ja se siitä.


    • vuosija lomalaki

      lue vuosilomalaki

    • virmö

      Jos tahot piet loman. onko firma ja työ sinulle tärkeämpi kuin terveytesi jonka uhraat PORVARILLE joka nauraa vaan takana päin miten työporukkaa kusetetaan. Porukat perseet penkkiin.

    • Ei voi

      Ei vuosilomaa voi kokonaan perua. Sen voi siirtää eteenpäin.

      • Noin

        20 §

        Vuosiloman antamisajankohta

        Vuosiloma annetaan työntekijälle työnantajan määräämänä ajankohtana, jolleivät työnantaja ja työntekijä sovi loman pitämisestä 21 §:ssä tarkoitetulla tavalla.

        Vuosilomasta 24 arkipäivää on sijoitettava lomakaudelle (kesäloma). Muu osa lomasta (talviloma) on annettava viimeistään seuraavan lomakauden alkuun mennessä. Kesäloma ja talviloma on annettava yhdenjaksoisena, jollei työn käynnissä pitämiseksi ole välttämätöntä jakaa sitä osaa kesälomasta, joka ylittää 12 arkipäivää, pidettäväksi yhdessä tai useammassa osassa.

        Jos loman antaminen lomakaudella aiheuttaa kausiluonteisessa työssä olennaisia vaikeuksia työnantajan toiminnalle, kesäloma voidaan antaa lomakauden ulkopuolella saman kalenterivuoden aikana


    • ....................

      Pienissä muutaman hengen virmoissa vallitsee päälliköllä tämä legendaarinen "hajoita ja hallitse" järjestelmä.
      Ja juuri tämän järjestelmän takia työntekijöiden vaihtuvuus vimassa on todella suuri.koska kukaan ei viihdy siellä.

    • Vuosilomalaki
      • OHHOH !!!

        Näköjään nyt moni pieni työnantaja rikkoo nyt ihan täysin tuota vuosilomalakia.


    • mek

      ei voi perua kuin 2 viikkoa ennen loman alkua. Jos olet varannut lomareissun ja maksanut sen ja loma perutaan viimd hetkillä niin peruuntuneen reissun maksaa työnantaja ja se siitä. Pidä puolesi ja lopeta se nöyristely.

    • minä olen suomalainen mies ja pidän loman silloin kun se on sovittu ,.

      • niinpä..

        Noinhan sen pitäisi mennä.


    • mek

      Momsn voi siirtää työnantaja aikaisemmiin mutta viimeistään 2 viikkoa ennen loman alkua ja jos olet tilannut ja maksanut lomamatkan niin sen voi maksattaa työnantajallasi jos se peruu vaikka loman 3 päivää sen almamista niin tulee työn antajalla kalliiksi.

      • totta tuokin

        Mutta seuraavissa YT-neuvotteluissa olet sitten se ensimäinen lähtijä.


    • härskisti vaan

      Eihän nykyään saa joka paikassa enää edes pitää mitään kesälomia mm. rakennusaloilla. Härskisti vain estetään lomat.
      Sitten heti lomautetaan jos haluaisi pitää kesälomaa.

    • ihmettelijä !!

      Miten ihmeessä täällä jonkun muka loimaalaisen aloitusta jauhetaan jo 150 vastauksen verran ???

      • sen takia

        Koska eivät kaikki loimaalaiset todellakaan kuulu mihinkään loimaan kassaan,vaan oikeaan ammattiliittoon.


    • ai senkö takia

      Mut tuohan oli tyhmä vastaus koska eihän liittoihin kuuluvilta lomia " polteta", ei edes loimaalla !!!

      • niinpä..

        Toivottavasti nyt opit edes jotain. :))


    • pääluottamusmies

      Ei työntekijän ansaittuja vuosilomia työnantaja täysin yksipuolisesti voi koskaan perua.
      Työnantaja voi siirtää yhden kerran työntekijänsä vuosilomia täysin yksipuolisesti,jos työnantajalla on siihen pätevät perusteet olemassa.

    • näin tää menee

      Siksi aloitus onkin mahdottomuus ja kaikki mukaan menneet esimerkillisen tyhmiä!

    • oikein !!

      Ei loimaalaiset mitään lomaa tarvi.
      Neuvotelkoot nyt itse loimaalaiset vain työehtonsa.: ))

    • grynderi..

      Ei duunari mitään lomia koskaan tarvitse.
      Ministeri Räty oli täysin oikeassa viime viikkoisessa lausunnossaan duunarin palkoista.

      • boss

        liikaa saa duunari palkkaa, eihän normaali suomalaiselle laiskurille pitäisi maksaa mitään, ongelmajätettä.


      • niinpä..
        boss kirjoitti:

        liikaa saa duunari palkkaa, eihän normaali suomalaiselle laiskurille pitäisi maksaa mitään, ongelmajätettä.

        Täytyy kai kanssa alkaa kikkaileen ton verotuksen kanssa.
        Kun oikein ministeritkin näyttävät siitä esimerkkiä.


      • Laura R
        niinpä.. kirjoitti:

        Täytyy kai kanssa alkaa kikkaileen ton verotuksen kanssa.
        Kun oikein ministeritkin näyttävät siitä esimerkkiä.

        Verosuunnittelu on täysin laillista toimintaa Suomessa.


      • tavallinenduunari35
        niinpä.. kirjoitti:

        Täytyy kai kanssa alkaa kikkaileen ton verotuksen kanssa.
        Kun oikein ministeritkin näyttävät siitä esimerkkiä.

        samaa kikkailua harrastavat duunaritkin ; matkavähennyksiä, liittojen jäsenmaksuja, lounasetuja ym. Näilläkin saadaan verotusta pienemmäksi.


      • Pöh !!
        tavallinenduunari35 kirjoitti:

        samaa kikkailua harrastavat duunaritkin ; matkavähennyksiä, liittojen jäsenmaksuja, lounasetuja ym. Näilläkin saadaan verotusta pienemmäksi.

        Duunarin verokikkailuissa on kyse vain muutamasta kympistä.
        Sen sijaan rikkaiden verokikkailuissa puhutaan aina muutamasta tuhannesta eurosta.


    • Lomille lomps

      Vihdoinkin saan pitää ansaitut vuosilomani.Ensi viikon alusta alkaen jään viikoksi lomille.
      Anoin aikoinaan kolmen viikon lomani alkavaksi heinäkuun puolen välin aikoihin.
      Mutta se ei ollut lainkaan käytännössä mahdollista työnantajan mielestä.

      Ja nytkin kyllä joudun pitämään tuon kolmen viikon lomani kolmessa eri osassa.
      Mutta on sekin parempi kuin ei mitään.

      • pellelläpellenkohtal

        et taida olla sitten penaalin terävin kynä, jos sulle noin tapahtuu... sitä saa mitä tilaa....


      • ytklainen..
        pellelläpellenkohtal kirjoitti:

        et taida olla sitten penaalin terävin kynä, jos sulle noin tapahtuu... sitä saa mitä tilaa....

        Työnantajan hyvinvointi on minulle aina se tärkein asia.


      • Juuri noin
        ytklainen.. kirjoitti:

        Työnantajan hyvinvointi on minulle aina se tärkein asia.

        Sinä se nyt olet ihan tyypillinen esimerkki YTK:n perusjäsenestä.


      • saako_ajatella
        pellelläpellenkohtal kirjoitti:

        et taida olla sitten penaalin terävin kynä, jos sulle noin tapahtuu... sitä saa mitä tilaa....

        järjen käyttö tulisi sallia myös liittoon kuuluvilta.


      • niinkö?
        saako_ajatella kirjoitti:

        järjen käyttö tulisi sallia myös liittoon kuuluvilta.

        Sinä itse nyt et ainakaan vaikuta miltään "järjen jättiläiseltä.".


      • kyllä_naurattaa
        niinkö? kirjoitti:

        Sinä itse nyt et ainakaan vaikuta miltään "järjen jättiläiseltä.".

        no sinäpä olet tyypillinen matalaotsainen junttiduunari, vappuna marssimaan eikö vaan..


      • Kappas vaan !
        kyllä_naurattaa kirjoitti:

        no sinäpä olet tyypillinen matalaotsainen junttiduunari, vappuna marssimaan eikö vaan..

        Sinä se et nyt jostain syystä näytä arvostavan yhtään mitenkään suomalaisia duunareita ja niiden työpanosta.
        Mistä moinen asia oikein johtuukaan?


      • no voi voi..
        kyllä_naurattaa kirjoitti:

        no sinäpä olet tyypillinen matalaotsainen junttiduunari, vappuna marssimaan eikö vaan..

        mikäs "neiti" siellä nyt surkuttelee omaa pahaa oloaan?


    • ????????????????????

      onks ne vuosilomat jotain syötävää?

      • ei ole

        Vaan vuosilomat on duunarin kertoimella ansaittua palkallista vapaata.


      • sinapin ystävä homo

        on , parempaa sinapin kanssa.


      • ....................
        sinapin ystävä homo kirjoitti:

        on , parempaa sinapin kanssa.

        mikäs loimaan hintti se siellä nyt oikein piipittää omaa surkeuttaan? :)))))))))


      • hanuuuu
        .................... kirjoitti:

        mikäs loimaan hintti se siellä nyt oikein piipittää omaa surkeuttaan? :)))))))))

        sinappia , sinappia, sitä voi työntää vaikka ay-aktiivien hanuriin..


      • no voi voi !!
        hanuuuu kirjoitti:

        sinappia , sinappia, sitä voi työntää vaikka ay-aktiivien hanuriin..

        Sinä se näköjään olet taas kerran syönyt myrkkysieniä raakana hiukan liikaa.: hehehehehehehehehehehehehehhehhehehehehehehehehehehehehee


    • ....................

      Työnantajan juuri pitääkin puuttua työntekijöidensä vuosilomiin.
      Sillä sehän on työnantajan puolelta sitä työntekijöidensä välittämistä.

      • Ei pidä

        Vuosilomalain mukaan työnantaja voi vain määrätä pakottamalla kaksi viikkoa duunarin vuosiloman ajankohdasta.


    • Vuosi se vaihtui

      Vuosi se sitten vaihtui ja meidän virmassa alkoi samantien yt-neuvottelut,ja lomautuksia ainakin on nyt kaikille työntekijöille tiedossa,ehkä irtisanomisiakin.
      Kysyin nyt sitten työnantajaltani että saanko pitää ihan kaikki pitämättömät ansaitut viime vuoden vuosilomat pois ennen tulevia lomautuksia.
      Kesällähän ei meillä ole mahdollisuutta pitää minkäänlaisia lomia,kun on töitä niin kovasti ja paljon.

      Ei sitten nyt vain vaan sopinut työnantajalle yhtään mitenkään että olisin saanut pitää kaikki ansaitut vuosilomani pois.Vaikka virmassa on näin talvisin kovinkin hiljaista aikaa,ja mitään estettä ei olisi olemassa vuosilomien pitoon.

      Työnantaja näköjään haluaa mielummin nyt vain lomauttaa työntekijänsä kuin päästää työnteklijät ansaituille vuosilomille.

      • äänestä_kokoomusta

        "Työnantaja näköjään haluaa mielummin nyt vain lomauttaa työntekijänsä kuin päästää työnteklijät ansaituille vuosilomille."

        Ei muuta kuin nyt kaikki kokoomusta äänestämään tulevissa eduskuntavaaleissa.Niin nämä kaikki asiat sitten pysyy sitten ennällaan.


    • Kesälomat_lähestyy

      Saas nähä saanko minä tulevan suvena pitää lainkaan ansaittuja vuosilomia.
      Sen verran on tullut tilauksia kesäksi että melko varmasti joutuu tekemään töitä koko kesän ja ainakin tuonne lokakuun loppuun asti

      • ei_käsitä

        Kuuluuko sinun lomat tai työt jotenkin tänne Ammattiliitot- palstalle?


      • Totta_kai
        ei_käsitä kirjoitti:

        Kuuluuko sinun lomat tai työt jotenkin tänne Ammattiliitot- palstalle?

        Ei kuulu.Mutta näkyy.:-)


    • palokuntalainen

      Toivottavasti tulee oikein sateinen kesä ettei keltään enää "palaisi" lomat :-D

    • Kohtalon_toveri

      itellä kans piti alkaa juhannuksen jälkeen neljän viikon loma.
      Mutta ei ala.Ne peruttiin jostain lumman syystä vallan kokonaan.

      • tämä_on_hirveää

        Juu siis sinultakin työnantaja ryösti kesälomat ihan kokonaan etkä saa enää koskaan kesälomaa!


    • ei_lomille

      Minulla itsellänikin piti alkaa neljän viikon kesäloma 10.8.2015
      Mutta tänä aamuna (17.7) tuli säköpostiini virman päälliköltä ilmoitus lomien siirrosta.
      Eli nyt ei sitten ole mitään tarkempaa tietoa nyt siitä että koska saan pitää ansaitut kesälomat.

      Harmittaa.

      • harmittelija

        Kylläpä harmittaakin!


      • niin_harmittaa
        harmittelija kirjoitti:

        Kylläpä harmittaakin!

        Harmittaa jopa sinunkin puolesta.


    • NäinSeVaanMenee

      Monetkohan kerrat sitä onkaan tullut oltua ensimmäiset LOMAPÄIVÄT töissä.... ja kannettua TYÖPUHELINTA lomalla mukana... no sitä saa mitä tilaa, itsepä olen työpaikkani aina valinnut. Kyllä opiskelijan elämä vaan on huoletonta, ei soitella koulusta perään kesken loman!

      • kuulumisia

        Kuulutko johonkin ammattiliittoon?


    • Lomatvittuun

      Duunareiden ylipitkät lomat ovat pahin riesa yrityselämässä, ne tulisi lopettaa kokonaan täysin tarpeettomana. Jos lomailla haluaa, kannattaa irtisanoutua. Töissä tehdään töitä palkkansa eteen, ei lomailla. Sitä paitsi vetelät duunarit lomailevat ihan tarpeeksi muutenkin työnsä ohella mm kahvi- ja ruokatauoilla. Ja tästä pitää vielä maksaakin. Sairasta.

      • asia_selvisi

        vanhempasi olivat nyt siis sisaruksia keskenään.


    • pakkolomille

      Pomo kävi sanomassa tänään mulle että saan pitää syyskuun pari viimeistä viikkoa lomaa.
      Tuli meinaan kahden viikon lomautusilmoitus virman koko henkilökunnalle.

      • maltilleinen

        Näin ne lomat järjestyy kun malttaa odotella :-)


      • niin_järjestyi
        maltilleinen kirjoitti:

        Näin ne lomat järjestyy kun malttaa odotella :-)

        Loma kuin loma,oikein pakkoloma.


    • Anonyymi

      Ei ole palaneet mitkään lomat vaan ei loman jälkeen pakkolomillekaan päästetty, mutta ei montaa vuotta, niin eläkkeelle kun pääsen, niin sitten on kunnon lomaa.

      • Anonyymi

        No sinullahan on asiat sitten todella hyvin, nauti siitä.
        Kaikilla ei ole asiat noin hyvin kuin sinulla on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sinullahan on asiat sitten todella hyvin, nauti siitä.
        Kaikilla ei ole asiat noin hyvin kuin sinulla on.

        naatitaan naatitaan......


    • Anonyymi

      Tottakai asiat on hyvin kun lomaa riittää eikä pakkolomakaan pahitteeksi olisi ollut .
      Niin mitä huonoa siinä olisi pakkolomassakaan ?
      Elämä on nauttimista, ei raatamista varten.
      Kyllä vaan nautinkin ja oikein naaatin.

      • Anonyymi

        Itse olen tehnyt jo melkein 20 vuotta töitä vapusta sinne marrskuun puoliväliin asti.

        Sitten jään talveksi työttömäksi ansiosidonnaisella päivärahalla.

        Kesällä kun tehdään pitkää päivää töissä, niin voi sitten talvella ihan hyvillä mielin sillä ansiosidonnaisella päivärahalla lomailla vaikkapa Thaimaassa.


    • Anonyymi

      Näin yrittäjänä sanon että kyllä lomaa voi pitää jos siihen vain on varaa.
      Kaikki lomat tietysti pidetään täysin omalla kustannuksella.

      • Anonyymi

        Juu ei firmaasi kukaan järkevä tulekkaan joten tee itse vaan hommasi ilman lomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ei firmaasi kukaan järkevä tulekkaan joten tee itse vaan hommasi ilman lomia.

        Työllistän 12 työntekijää ihan kokovuotisesti.

        Ja kyllä näillä työllistämilläni palkansaajila ansaitut vuosilomat pyörii ihan työehtosopimusten mukaan.


    • Anonyymi

      Mitäs rupesit yrittäjäksi ?
      Käskikö isä tai äiti ?

      Turha silloin itkeä lomien omasta lompakosta kustantamisesta.
      Muista myös että itse korjaat voitot kun työntekijäsi raatavat riistäjän alaisuudessa joka pyrkii estämään lomia. Mutta et pysty. Siitä kun on laki.

      Talkoo-Taavetti

      • Anonyymi

        Silloin kun saldot ovat pankitilillä niin sanotusti täysin kunnossa voi ihan hyvillä mielin pitää lomaa ihan omalla kustannuksella.


    • Anonyymi

      Ei olla vielä tähän mennessä tavattu sellaista työnantajaa joka tunnustaa saldojen olevan niin kohdallaan että voi lomailla mielin määrin.
      Enempi valittavat kun duunarit vievät kaiken ja lomailevat vielä päälle.


      Talkoo-Taavetti

      • Anonyymi

        Turhaan sinä nyt kadehdit minua noin kovasti ja paljon..


    • Anonyymi

      Lakkoillessa palaa lomapäiviä, ei kerry palkkaa, eikä eläkettä. Näin se on. Lakkoilijat tekevät itselleen paskatempun, eikä lakoista ole mitään hyötyä.

      Työntekijät, jotka ovat yrityksissä, joissa tehdään sopimukset paikallisesti, ovat tyytyväisempiä kuin liiton pamputtamissa yrityksissä. Eivätkä työntekijät ole yksin. Työntekijät voivat valita lain mukaisen luottamusvaltuutetun edustamaan itseään. Se on enemmän kuin luottamusmies, joka on palvelevinaan vain liiton jäseniä. ...kele!

      Kommunistien, stalinistien ym. leninistien kirjoitukset, joissa yllytetään yleislakkoihin ja vallankumoukseen, ovat pahempia kuin rasistiset kirjoitukset. Rasistien ajatukset kohdistuvat vain pieneen ryhmään. Yleislakkokirjoitukset kohdistuvat koko kansaan, perustuslailliseen kansanedustuslaitokseen, koko isänmaahan. Se on maanpetturuutta. Löytyykö tviittauksia vasemmistoliiton, vihreiden ja demareiden rekistereistä, tältä kesältä, tai Sipilän hallituksen ajalta? Mitä vaikkapa Arhinmäki, Li Andersson, Marin ja Lindtman ovat kirjoitelleet? Entä Rinne? Entä Eloranta tai Aalto?

      • Anonyymi

        Todella rasistinen kirjoitus nyt sinulta.

        Tiedoksesi nyt vain että kaikilla palkansaajilla täällä Suomessa on olemassa täysin laillinen lakko-oikeus.


      • Anonyymi

        Todella rasistinen kirjoitus nyt sinulta.

        Tiedoksesi nyt vain että kaikilla palkansaajilla täällä Suomessa on olemassa täysin laillinen lakko-oikeus.


      • Anonyymi

        Todella rasistinen kirjoitus nyt sinulta.

        Tiedoksesi nyt vain että kaikilla palkansaajilla täällä Suomessa on olemassa täysin laillinen lakko-oikeus.


      • Anonyymi

        Todella rasistinen kirjoitus nyt sinulta.

        Tiedoksesi nyt vain että kaikilla palkansaajilla täällä Suomessa on olemassa täysin laillinen lakko-oikeus.


      • Anonyymi

        Todella rasistinen kirjoitus nyt sinulta.

        Tiedoksesi nyt vain että kaikilla palkansaajilla täällä Suomessa on olemassa täysin laillinen lakko-oikeus.


    • Anonyymi

      Tuolla kommentoitiin etttä lakkoillessa ei kerry lomapäiviä ym ym...
      Mutta rikkuroidessa kertyy pyykkipäiviä ja asunnosta ulkona-asumisöitä sen johdosta kun on saatu sitä siankusta ja lietettä päällensä lakkoporteilla rikkuriksi pyrkiessä.
      Se haju ei haihdu hetkessä, joten koteihin ei asiaa ja pyykätä täytyy useita kertoja että haju lähtee ryysyistä ja nahkasta.

      Talkoo-Taavetti

      • Anonyymi

        Näkis vaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe