Valasrannan tanssileiri ei kiitos enää

tartsu60

Enään ens vuonna en Valasrannan leirille lähde, jösses miten ahdasta.
Miksi ei järjestetä kunnon tiloja.

24

6485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nomen Nescio

      Ruuhka = isot tulot, ahtaus = pienet menot, summa summarum = money money money.

      Täälläkin on väillä pamistu näistä tanssikursseista ja kuiteista yms. Onko oikeasti tietoa, kuinka kannattavaa toimintaa tanssikurssitus on? Siinähän pystytään myymään samaa osaamista moneen kertaan melko helpolla. Vähän vastaava ajatus kuin softan myymisessä.

      Sitten on näitä spinoffeja, kun samat tanssiohjaajat vetävät omalla nimellään kursseja siellä sun täällä. En ole nähnyt, että tanssinopettajan / -ohjaajan ammattia suositeltaisiin, mutta voisiko sittenkin olla hyvä valinta.

      • kadekkin

        Varmasti kannattavaa Käteismaksu ei kuittia 25 e 60 oppilasta 1500egee verottomana ilta
        hyvää tienestiä on 375 egee/h


      • Reilumpi meininki
        kadekkin kirjoitti:

        Varmasti kannattavaa Käteismaksu ei kuittia 25 e 60 oppilasta 1500egee verottomana ilta
        hyvää tienestiä on 375 egee/h

        Huomasin että tanssileirin lippuja myydään verkkokaupassa, josta luonnollisesti jää kuitti. Hieman on siis veroja heidänkin maksettava toiminnastaan, joten suosikaa verkkokauppamaksuja kun siihen on mahdollisuus.


    • tyhjää lattiaa vielä
    • seinäruusu

      juu.u piti pari kertaa pyyhkäistä silmiä. vuosia tottunut niin perinteisiin. hyvä, että pari kolme vuotta on ollu sekahaku..=))

    • ajk1

      määki ihmettelen miksi leiriläis määrän paisuesa ei järjestetä isompi tiloja.

    • Pirkanmaan viejä

      Tottakai järjestäjä ottaa sinne niin paljon ihmisiä, kuin ikinä kehtaa. Ja hankkii isompia tiloja, jos niitä saa, ja jos tulijoita on. Sehän olisi hänelle kannattavaa. Onko siellä päin kuitenkaan isoja soveltuvia tiloja tarjolla?

      Mitä sitten tulee kannattavuuteen, niin inoa.fi kertoo Suomen Media & Action Oy:n liikevaihdon. Ja tuloksenkin, jos joku siihen haluaa uskoa - sehän on aina kirjanpidollinen asia. Yrittäjähän on nostanut tuloksesta jo palkkaa itselleen. 2013 liikevaihto oli 488 tuhatta euroa, joka on kyllä tosi vähän toiminnan laajuuteen verrattuna.

      En jaksaisi uskoa, etteikö lipputuloja esitettäisi kokonaisuutena verotettavana tulona verottajalle. Minulla on sellainen käsitys, että näistä maksetaan opettajien palkkiot - todennäköisesti opettajien yrityksille. On todennäköisempää, että siellä tehtäisiin enemmän verokikkailua, myös laillista sellaista. Eiköhän iso osa tuloista nosteta verottomina kilometrikorvauksina? Ja aiheellisestikin niin. Sen sijaan nämä extra-talkoolaiset ovat se ongelma, jonka verottaja saattaa joskus katsoa työvoimaksi ja antaa isot jälkiverot. Kysehän ei ole talkootyöstä, vaan verottajan tarkoittamasta vastikkeellisesta työstä (vastikkena on majoitusta, ilmaisia kursseja, aterioita).

      En itse käy valasrannan tanssileirillä, mutta se johtuu lähinnä siitä, että sosiaaliset ympyrät ovat jossain muualla ja tanssimaan tuolla ei opi. Ehkä jonain vuonna voisi jotain käydä. Silloin olisi kyllä tärkeää, että tunneille ei ole otettu liikaa ihmisiä ja että muutenkin olisi hyvä fiilis.

      Eiköhän pääsääntöisesti valasrannan leireilijöissä ole tyytyväisiä ihmisiä. 10 päivää leiritystä ja erilaista tanssinopetusta leveällä rintamalla. Pitää kiittää järjestäjiä, että tuollaisen jaksavat tehdä ja tarjota halukkaille! Ja toivottaa moiselle toiminnalle jatkuvuutta.

      • Nomen Nescio

        Kiitos infosta.
        Minustakin nämä kurssit ja leirit ovat ihan ok. Kuka haluaa maksaa, niin se on hänen asiansa. Ja siellä pääsee varmaan paljon enemmän tanssimaan kuin monesti lavalla, joten hintakin suhteellinen.
        Joten kunhan kirjanpidot ja verot yms ovat kunnossa, niin ahkeruus palkittakoon.


      • trueth

        Verottomat keikat on tanssinopettajille ja ohjaajille ihan jokapäiväistä huttua. En tiedä että kukaan olisi jäänyt kiinni. Luulen että suht kaikki tekevät sitä. Osa jatkuvasti ja osa silloin tällöin. Yksäreistä ei ole kukaan koskaan kirjoittanut kuittia.


      • Pirkanmaan viejä
        trueth kirjoitti:

        Verottomat keikat on tanssinopettajille ja ohjaajille ihan jokapäiväistä huttua. En tiedä että kukaan olisi jäänyt kiinni. Luulen että suht kaikki tekevät sitä. Osa jatkuvasti ja osa silloin tällöin. Yksäreistä ei ole kukaan koskaan kirjoittanut kuittia.

        Minulle on kirjoitettu aina jokaisesta yksäristä kuitti. Ja jokaisesta muustakin tunnista.

        Ehkä minä käyn eri ihmisillä ja eri kouluissa kuin muut, mutta mikään pääsääntö kuitittomuus ei ole minun kokemuksen mukaan. Päinvastoin, sitä ei ole tullut eteen siis kertaakaan.


      • bilehile
        Pirkanmaan viejä kirjoitti:

        Minulle on kirjoitettu aina jokaisesta yksäristä kuitti. Ja jokaisesta muustakin tunnista.

        Ehkä minä käyn eri ihmisillä ja eri kouluissa kuin muut, mutta mikään pääsääntö kuitittomuus ei ole minun kokemuksen mukaan. Päinvastoin, sitä ei ole tullut eteen siis kertaakaan.

        Tanssikurssit on tanssiharrastuksen alkuvaiheessa tarpeeseen. Kurssitarjontaa on joka päivälle ja monen tasoista.Ihmetellään kun väki vähenee tanssipaikoilta ja niitä suljetaan.
        Tanssikurssit syö yleisöä tanssipaikoilta. Moni saa kursseilla tyydytettyä tanssihalunsa ja ei jaksa enää lähteä seuratansseihin.
        Tässä tapellaan samoista euroista. Häviäjiä on viime vuosina olleet ravintolat ja lavat - valitettavasti.


      • eikuittia
        Pirkanmaan viejä kirjoitti:

        Minulle on kirjoitettu aina jokaisesta yksäristä kuitti. Ja jokaisesta muustakin tunnista.

        Ehkä minä käyn eri ihmisillä ja eri kouluissa kuin muut, mutta mikään pääsääntö kuitittomuus ei ole minun kokemuksen mukaan. Päinvastoin, sitä ei ole tullut eteen siis kertaakaan.

        Pirkanmaa uskomatonta


      • Breaking news

        Miksi ainoastaan lipputulot pitäisi esittää verotettavana tulona? Voidaanhan liiketoimintaan liittyvät kulut vähentää tuloista? Kirjoittajalla on puurot ja vellit sekaisin. Kyseisiltä tanssikursseilta olen aina saanut kuitin suorittamastani maksusta (sekä käteisellä että netissä) toisin kuin muilta tanssikurssiyrittäjiltä. Pirkanmaalaisen kannattaisi perehtyä vero- ja kitjanpitolaisääsäntöön ennen kuin esittää "faktoja".


    • 445

      Opiiko kukaan tuola mitään,tanssin osalta?
      Tais olla parenminkin seuran haku reissu?

    • tatu8

      Onkohan täällä kirjoittajista kovinkaan moni oikeesti ollut Valasrannan tanssileirillä? Sitähän emme saa koskaan varmuudella tietää.

      Opetuksen taso ja leirin järjestelyt ovat erinomaiset. Se, että onko kaikki kuitit kunnossa ja verot maksettu jätän viranomaisten huoleksi.

      Itselleni tuli väsy kurssilla. En jaksanut hellettä, en naisten runsautta, en sitäkään etten enää saanut kursseilta kuitenkaan riittävästi.

      Tuli pienoinen kyllästyminen. Ja se ei sitten ole ollenkaan naisten vika, että heitä on suunilleen tuplasti miehiin verrattuna.

    • Leiristä nauttinut

      Leirillä oli kivaa. En ymmärrä tätä nitinää täällä palstalla. Olkaa lyhyempi aika siellä leirillä jos nyt olette noin väsyneitä.

      Sitten noista hinnoista. Tanssin opettaminen ei ole monellekaan sivutoimista, niin sillä täytyy sitten elää mitä tekee ja kuinka paljon tunteja kertyy. En näkisi helppona työnä tuota näin sivusta seuranneena. Omistautunut täytyy olla, että jaksaa matkatyötä tehdä vuodesta toiseen. Ajan hermolla täytyy pysyä ja hakea koko ajan uusia vaikutteita. Ei säännöllistä työaikaa. Puolijulkkiksen täytyy kestää arvostelua niin puoleen jos toiseenkin.

      Miehiä on liian vähän tanssiharrastuksen parissa. Nekin jotka ovat ovat parisuhteessa ja tanssivat tietenkin kaikista järjestelyistä huolimatta oman parinsa kanssa.

      Sellainen negatiivinen asia on joskus käynyt mielessä, että sinkkuna maksan kuitenkin oman päiväni ja lippuni, opin tanssimaan ja sen merkeissä on kivaa, mutta sitten tansseissa on vain pariskuntia.

    • tyytyväinen

      Useampana vuonna olen kyseisellä leirillä käynyt on ollut ihan pirun hauskaa. Kuuma ko mahoton niin ei jaksa kyllä koko leiriä painaa mutta lyhyemmän ajan aina viihtyy hyvin. Paljon omasta asenteesta kiinni myös että viihtyykö tuolla.

      Kuitin olen aina saanut kun olen pyytänyt, ja viime vuonna niillä taisi olla jo kassakoneet käytössä ja tarjosivat jokaiselle kuitin. Joku mietti tanssinopettajan ammattia - kilpailu on aika kova, huono tanssinope ei elä sillä ammatilla ja hyvälläkin opella on jatkuvaa reissaamista.Työllistyminen ei ole taattu. Työ pääasiassa iltatyötä/viikonlopputyötä.

      Ja joku mietti että tuolla leirillä netotaan hulluna rahaa. Ei varmaan tullut ajatelleeksi sitä kuinka paljon tuomosen leirin vetämiseen pitää tehdä ennakkotyötä, mainostusta, järjestelyjä, yms yms. Ja ties kuinka paljon ne opettajien palkat (jotta pystysivät elättään ittensä), tilojen vuokrat (niitä on vissin kolmessa vai neljässä rakennuksessa yhtä aikaa noita kursseja?) yms kulut mitä ei hoksaa edes ajatella, maksavat. Tilojahan ne on lisänny vähän väliä, mutta tuskin tuolta alueelta löytyy enää enempää sopivia rakennuksia missä vetää kursseja!?

      Ja täytyy sanoa että minun mielestä kursseilla käyminen ei todellakaan vie leipää suusta tanssien pitäjiltä - itse en tansseissa käynyt ennen kursseja, mutta nyt kun kursseilla olen käynyt niin on aivan eri kiva lähteä tansseihinkin! Samaa porukkaahan niissä käy. Enemmänki tuntuu siltä että lavatanssihomma oli kuolemassa sitä mukaa kun kävijäkunta vanheni ja väheni, mutta tanssikurssien yleistyminen viimisen 10-20v sisään on elvyttänyt myös tanssipaikat? Tai niin ainakin kuvittelen..

    • M-40

      Näin miespuoleisena (40v) kävijänä kolmen ensimmäisen päivän kokemus (sinisiltä kurssitasoilta): 99,5% kursseista tanssipariksi vaihtui minuutin/parin välein vanhempi naishenkilö, joiden olisi ehkä ensin ollut hyvä osallistua alkeisiin. Leirin iltajameissa hain ikäistäni/kokoistani paria tanssimaan, niin kommenttina häneltä(ilmeisesti leirin henk.kuntaa) "ei olisi saanut valita, vaan ottaa rivistä etummaisia". Ymmärrän toki pointin, mutta halusin edes yhden tanssin "mummojen työntämisen" sijaan. Leirin miespuoleiset taitajat (henk. kuntaa) näyttivät kyllä aktiivisesti valikoiden pyörittävän muutamaa leirille osallistunutta nuorempaa neitoa.
      Anyways, maksoin 165€/3pv pelkästä opetuksesta ja fiilis on, että tuon ajan olin töissä leirillä "mummojen tanssiparina" massa tunneilla.

      • daadirlandaada

        Kiitos kommentista, aina mukavaa lukea perusteltuja näkemyksiä ja mielipiteitä. Tuotahan se totuus lienee, myös sitten pienemmässä muodossa, kun kohta alkavat syksyn tanssikurssit. Siellä törmää samaan ilmiöön, jos itse käy esimerkiksi alkeisjatkotason kurssilla ihan oikeasti oppiakseen hyvin perusasioita, niin lähes kaikki tanssitettavat tuntuvat olevan enemmän sosiaalimielessä liikkeellä ajatuksella kivaa, kun pääsee kerrankin näin helpolla tanssimaan. Parinvaihtoa suosimalla saadaan tämä naienemmistö käymään kursseilla.
        Valitettavasti sitä tosiaan joutuu maksamaan tuosta "talkootyöstä" ilman rusinoita pullasta, jollet kuulu tanssikurssit-perheeseen :)


      • Anonyymi

        Tämä on vanha ketju, mutta pakko kommentoida tähän 56v "mummona", että pitäisiköhän pysyä pois kursseilta jos mummojen työntely on noin vaikeaa. Veikkaan, että suurin osa niistä mummoistakin on siellä oppimassa tanssimaan eikä etsimässä panokoaveria. Ja mitä varten täytyy tunkea vihreille tai sinivihreille tunneille jos olet niin taitava. Itse olen käynyt kursseilla nyt vajaan vuoden ja teitä "taitavia" viejiä pyörii alempien tasojen tunneilla aika paljon, mikä on kyllä hyvä asia, mutta jos naamasta näkyy ärsytys, kun seuraaja ei osaa niin kannattaisi varmaan mennä ihan vaan lavoille hakemaan niitä rusinoita pullasta. Ja todella usein on myös niin, että viejä luulee olevansa taitava, mutta se on vain luulo.


    • sivustaseurannut

      Näinhän se menee kaikessa.

      Alussa on kivat järjestelyt, pioneerihenkeä, talkoohenkeä kaikilla on hauskaa.

      Vuodet vierivät ja intohimo muuttuu bisnekseksi.

      Suurin asiakaskunta Valasrannan tanssileirillä lienee nämä menopaussiset tai vaihdevuotiset naiset. Kuten kaveri totesi edellä ei heille liiemmin jonoa muodostu tanssitettavaksi. Henkilökunnan tehtävä on pitää maksavat asiakkaat tyytyväisenä. Eli kurssien jälkeen työnnellä näitä mummoja iltabileissä ihan koko illan. Nuorempien naisopettajien taas tulisi aktiivisesti hakea ja tanssia kursseille osallistuvien pappojen kanssa. Näin bisnes tulisi toimia.

      Tosin hyvin hyvin vaikeaa kuvitella Valasrannan mainoksen etusivulla esiintyvän Antti Törmäsen iltabileissä mummoja työntelemässä vaan mielummin "Jormanen" työstää iltakemuissa nuorta lihaa kiimainen katse silmissä.

      • Anonyymi

        Mitä tekemistä vaihdevuosilla on tanssitaidon kanssa? Onpa typerää tekstiä. Pysykää pois kursseilta jos ikä on teille ongelma. Eikö ilo ja tanssin riemu ole tärkeintä?


    • aaaapeee

      Ja mikäjokinen vielä mainostaa blogissaan Valasrannan tanssileiriä.

      • OvelaaEikös

        MainosJokinen. Mitähän sille maksetaan näistä kaikista mainosteluista. Varmaan vapareita ainakin Pesosen paikkoihin ja erään tanssikoulun tunneille.
        Aikamoinen Jokinen osaa hyödyntää joonniinjoutavaa kynäilyään jota kukaan ei jaksa lukea ja ovelasti piilottaa mainontaa sinne samalla. Esim. Kisaranta on kuin kotiiin tulisi mutta Kapakanmäki ei oikein sytytä jne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe