sitomisleikit

kokeilunhaluinen

Olen kiinnostunut kuulemaan kokemuksia sitomisesta. Onko käsiraudat vai sitomisnauhat paremmat? Sidotteko heti vai esileikkien aikana... hyviä käytännön neuvoja otan mielelläni vastaan. Entä piiskan käytöstä, kokemuksia? Kiihottaako?

38

32780

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eagle

      ... tämä aihe. Lisäksi olisi kiva kuulla naisten kokemuksia mitä kaikkea pikkukiusaa ovat sidotuille miehilleen kehittäneet ja miehiltä tietenkin kokemuksia mikä on ollut kivaa ;)

    • nainen

      ja tietenkin päin vastoin mitä pikku kiusaa miehet keksineet naisilleen... meilenkiintoista

    • mies23

      Mutta koskaan en ole kokeillut. Mun mielestä nuo piiskajutut on kuitenkin vähän eri sarjaa kuin hellä sitominen. Eniten mua kiihottais tilanne, jossa esileikit olisi lähes hoidettu ja olisin valmis aktiin, kun nainen äkkiä yllättäen ottaisi ohjat ja sitoisi minut sänkyyn esim. pehmeällä vyöllä tai sukkahousuilla. Sitten hän kiusaisi minua ja kiihottaisi äärimmilleen kosketuksilla, suukottelemalla ja käyttämällä apuna höyheniä, jääpaloja tms. Mutta ei mitään liian rajua kuten piiskaa. Lopulta kun oikein anelisin hän palkitsisi minut vuosisadan orgasmilla.

      Olisi kiva tosiaan kuulla, onko joku antanut miehelle tällaista käsittelyä ja tykkäsikö (tai siis kuinka paljon hän tykkäsi :-))

    • tyttönen 35

      Minuakin aihe kiinnostaa. En ole vaan tavannut vielä kumppania jonka kanssa olisin kokeillut. Kiva olisi saada sitomisleikkejä kokeilleiden niksejä ja tuntemuksia

    • Mansetypy

      Kyllä tollaset käsiraudat joissa on pehmusteet on mielestäni parhaat. Oomme Miesystävän kanssa innostuneet sidontaleikeistä ja kokeilleet kaikenlaista.

      • kokeilunhaluinen

        uskaltaisitko kertoa mitä kivaa miehesi on tehnyt sinulle...


      • Mansetypy
        kokeilunhaluinen kirjoitti:

        uskaltaisitko kertoa mitä kivaa miehesi on tehnyt sinulle...

        Olen saanu piiskaa pyllylle,omasta tahdosta tottakai. Olen myös saanu ihanaa suuseksiä ja mahtavat orkut. Tottakai myös ihanaa rakastelua. Mutta kaikki nää yhdessä,tosi kivaa.


      • kokeilunhaluinen
        Mansetypy kirjoitti:

        Olen saanu piiskaa pyllylle,omasta tahdosta tottakai. Olen myös saanu ihanaa suuseksiä ja mahtavat orkut. Tottakai myös ihanaa rakastelua. Mutta kaikki nää yhdessä,tosi kivaa.

        Mukavaa luettavaa... sitooko miehesi sinut heti vai esileikkien aikana? kumpiko parempi mielestäsi... aiomme kokeilla näitä uusia leikkejä lähipäivinä....


      • Mansetypy
        kokeilunhaluinen kirjoitti:

        Mukavaa luettavaa... sitooko miehesi sinut heti vai esileikkien aikana? kumpiko parempi mielestäsi... aiomme kokeilla näitä uusia leikkejä lähipäivinä....

        Eihän me nyt joka rakastelukerralla sitomisleikkejä harrasteta. Silloin kun on ihan villi tunne,on kiva kiusoitella vielä lisää. Sitominen tapahtuu yleensä esileikin jälkeen,mutta se on joskus myös esileikkiä. Olen joskus laittanut itseni valmiiksi käsirautoihin,ennen kun miesystäväni on tullut makkariin,tämä tietää yleensä piiskaa. Näin myös hänkin on joskus tehnyt. Piiskattu peppu on seuraavana päivänä tosi kiihottava,kun housut tuntuu jokaisessa punoituskohdassa. Kesäisin en käytä pikkareita seuraavana päivänä hameen alla. Käyttäkäähän sitä mielikuvitusta. Hauskoja hetkiä teille. En osaa sanoa mikä on paras,kun kaikki on niin ihanaaaaaaaaah.


      • kokeilunhaluinen
        Mansetypy kirjoitti:

        Eihän me nyt joka rakastelukerralla sitomisleikkejä harrasteta. Silloin kun on ihan villi tunne,on kiva kiusoitella vielä lisää. Sitominen tapahtuu yleensä esileikin jälkeen,mutta se on joskus myös esileikkiä. Olen joskus laittanut itseni valmiiksi käsirautoihin,ennen kun miesystäväni on tullut makkariin,tämä tietää yleensä piiskaa. Näin myös hänkin on joskus tehnyt. Piiskattu peppu on seuraavana päivänä tosi kiihottava,kun housut tuntuu jokaisessa punoituskohdassa. Kesäisin en käytä pikkareita seuraavana päivänä hameen alla. Käyttäkäähän sitä mielikuvitusta. Hauskoja hetkiä teille. En osaa sanoa mikä on paras,kun kaikki on niin ihanaaaaaaaaah.

        Kiitos sinulle ja oikein mukavaa syksyn jatkoa pimenevissä syysilloissa kynttilän valossa.


    • Nainen

      Me olemme miesystäväni kanssa jokusen kerran kokeilleet, tosin aina niin päin, että minä olen sitonut hänet. Ensin vähän hyvänäpitoa puolin ja toisin, ja sitten olen sitonut hänen kätensä rautasängynpäätyymme, itse tykkään enemmän silkkiliinasta kuin käsiraudoista, luulisi tämän tavan olevan mukavampikin;-) Korsetti ja korkokengät päälle, peili on laitettu sängyn viereen siten, että hän näkee minut, ja kynttilävalaistus, ehdottomasti, sekä lasillinen punaviiniä.

      Olen antanut mieheni katsella, kuinka pidän itsenäni hyvänä, käsin ja välineillä, hieronut jääpaloilla tms, välillä olen ottanut hänet suuhuni ja pitänyt hyvänä, vain siihen asti, ettei hän ole ihan tullut, mutta liki kuitenkin, eli pientä kiusaamista;-) Tuntuu kivalta kun tietää olevansa "herra talossa";-) Sitten, kun itse katson olevani valmis, olen kiivennyt ratsaille ja hoitanut homman loppuun, juuri siten kuin itsestäni on tuntunut parhaimmalta, itsekkäästi vain itseäni ajatellen, mikä on ollut äärimmäisen kiihottavaa myös mieheni mielestä, näiden sessioiden jälkeen hän on ollut äärimmäisen innostunut, vielä päivienkin päästä;-)

      • kokeiluhaluinen

        Mielenkiintoista kuultavaa, varmasti ihanaa kun peilit ja silleen... kiva vinkki ;)


    • miessssss

      Itse olen sitonut naistani köydellä, semmoisella rautakaupan lipputankoköydellä. Kun hän odottelee sidottuna ja silmät peitettynä alankin sitten muutaman tunnin kiusoittelun, huulilla, sauvoilla, pyykkipojilla pakaroihin...
      Joskus käytän vyötä...Käytännön neuona ei kai muuta kuin että tee asiat huolella ja hitaasti, tarkkaile toisen tuntemuksia ja nauti:-)

    • Mies

      Olisi mukava tietää miten noin yleisesti ottaen naiset suhtautuvat sidotuksi tulemiseen ja sitomisleikkeihin? Kaikki eivät tietenkään pidä mutta noin yleensä.

      • Mansetypy

        siltä kuppanilta mitä mielipuolta hän on. Mielestäni se on kuitenkin kahden ihmisen välinen juttu,eikä kuulu muille. Kysy,sopikaa pelisäännöt ja nauttikaa toisistanne. Minusta sidotuksi tuleminen on tosi avointa luottamuksellista rakkautta ja vaatii pitkän suhteen ja kumppanin tuntemisen. Itse nautin siitä suunnattomasti,kuin myös miesystävänikin.


      • Bb.
        Mansetypy kirjoitti:

        siltä kuppanilta mitä mielipuolta hän on. Mielestäni se on kuitenkin kahden ihmisen välinen juttu,eikä kuulu muille. Kysy,sopikaa pelisäännöt ja nauttikaa toisistanne. Minusta sidotuksi tuleminen on tosi avointa luottamuksellista rakkautta ja vaatii pitkän suhteen ja kumppanin tuntemisen. Itse nautin siitä suunnattomasti,kuin myös miesystävänikin.

        Tytöt tykkää, ei kaikki mutta usein. Mulla on periaate, että en harrasta sitomisia kenenkään kanssa, joka ei itse aktiivisesti halua -- joku joskus olisi suostunut minua miellyttääkseen, mutta se ei vielä riitä. Yhtä en saanut koskaan vieteltyä uteliaisuuteen, kolme tai neljä on langennut.


        Eka kerta oli hauska. Silloinen tyttöystäväni oli joskus tunnustanut sidotuksitulemisfantasiansa. Itse pidin suun visusti kiinni omasta kannastani, ja järjestin yllärin hänelle. Pari päivää myöhemmin hän löysi itsensä käsiraudoista ja olevansa ketjuilla kiinni sängyssä. Jännitti kybällä ellei satasella tehdä tuo, mutta se oli yksi parhaista kerroista ikinä.

        ...oli vähän yllättynyt, meinaan. Ja kiihottunut, hänkin.


        (Mä kannatan nahkakahleita ja ketjuja. Ne ovat käytännöllisiä, eikä niistä pääse irti sitten millään. Huivit ovat aika ohjeellisia.)



        Sweet memories...

        [Bondageboy][city][fi]


      • Kokeilun haluinen
        Mansetypy kirjoitti:

        siltä kuppanilta mitä mielipuolta hän on. Mielestäni se on kuitenkin kahden ihmisen välinen juttu,eikä kuulu muille. Kysy,sopikaa pelisäännöt ja nauttikaa toisistanne. Minusta sidotuksi tuleminen on tosi avointa luottamuksellista rakkautta ja vaatii pitkän suhteen ja kumppanin tuntemisen. Itse nautin siitä suunnattomasti,kuin myös miesystävänikin.

        Vaimolle kerran touhun lomassa sanoin puoli leikilläni että "tarvis varmaan sitoa kiinni" kun ei pysy aloillaan. Vastaukseksi sanoi "etten pysty". Tarkoittaisikohan tämä sitten ettei panisi pahakseen vaikka vähän sitoisinkin?
        Aina "ratsastaessaankin" se laittaa kätensä selkänsä taakse jolloin rinnat tulevat kivasti esiin. Oliskohan sekin joku merkki?


      • nainen39
        Kokeilun haluinen kirjoitti:

        Vaimolle kerran touhun lomassa sanoin puoli leikilläni että "tarvis varmaan sitoa kiinni" kun ei pysy aloillaan. Vastaukseksi sanoi "etten pysty". Tarkoittaisikohan tämä sitten ettei panisi pahakseen vaikka vähän sitoisinkin?
        Aina "ratsastaessaankin" se laittaa kätensä selkänsä taakse jolloin rinnat tulevat kivasti esiin. Oliskohan sekin joku merkki?

        Saattaisi vaimosi olla kiinnostunut. Ennen leikkien aloittamista sinun täytyy kysyä suoraan hänen mielipidettään.
        Itse kiihotuin ennen sitomisleikkejä kun mieheni piti ranteistani kiinni käsien ollessa pään yläpuolella. Tai nilkoistani kun hyväili kielellään... Niistä tuntemukistani hän sitten alkoi ehdotella sitomista... ja nam...


    • N40

      Hyvä keskustelu syntynyt aiheesta. Itselläni ollut pitkään sitomisjutut mielessä. Täytynee asia ottaa mieheni kanssa puheeksi. Onko niksejä tälläiselle ensikertalaiselle?

    • N35

      Mistä hankitte sitomiseen tarvittavia välineitä? Kaupasta tai netin postimyynneistä? Voitteko suositella?

    • Volde

      Minä luotan aitoihin käsirautoihin, joissa on takalukitus estämään kiristymisen, en mihinkään pehmustettuihin. Pehmyttä narua on myös tullut käytettyä, kun solmut saa riittävän paksusta narusta helposti pois. Tosin narua menee helposti melko runsaasti.

      Sitomista tulee harrastettua ihan esileikkinä ja tuntuu tuo naiseni tykkäävän rakastelusta sidottuna myös. Onhan se kiva katsoa, kun toinen kiemurtelee kosketeltaessa, suukoteltaessa ja vaikka millä kiusaten.

      Suurin ongelma tuntuu olevan, että sopivia kiinnityspisteitä ei tavallisessa asunnossa ole kovin runsaasti, eikä vuokra-asuntoon viitsi kovin kummoisia lenkkejä viitsi kiinnitellä.

      • tyytyväiset

        Me tilasimme Joy Factorysta sitomisnauhat. tulevat nilkkojen ympäri, selän puolella metallirengas ja samasta renkaasta lähtee myös käsinauhat. Eli sitoo kädet olkapään korkeudelle ja jalat mukavasti levälleen. Olemme tyytyväsiä näihin koska ei tarvitse mitään koukkuviritelmiä tehdä. Toimitus oli nopea ja hinta-laatu suhde hyvä.


    • LurtzinOrja

      Ite pidän rautoja parhaina kun ne hankaa mukavasti ranteita ;) ja metalli muutenkin on jotenkin kiihottavaa.
      Vinkkejä piiskaleikkeihin?? Hmm...kokelilemalla tiiät mistä tykkäät mutta koitappa ainakin alaselkää. Itelläni sellanen paikka että avot ;)...

    • Ile

      Meillä on sängyn molempiin päihin kiinnitetty lenkit jotka sopii hyvin sitomisleikkeihin.
      Minua ainakin kiihottaa kun saan sitoa vaimon ranteista ja nilkoista pehmeillä nauhoilla.
      Tavallaan se on meille esileikkiä aluksi.
      Ainakin vaimo tykkää tilanteesta kun hänen silmänsä on peitetty, eikä nää mitä tapahtuu.
      Piiskaamista on kokeiltu ja siitä saa lisä kiihotusta molemmat ehkä minä eniten.
      Eniten sitomisessa viehättää se kun kun ei voi muutakun olla toisen käsittelyssä.
      Vaimo nauttii myös kun hänet sitoo sänkyyn vatsalleen ja rakastelee takaapäin.

      • jaana

        Minkälainen piiska teillä on? Mikä paras piiskausasento?


      • Ansku
        jaana kirjoitti:

        Minkälainen piiska teillä on? Mikä paras piiskausasento?

        nahkanen jossa on monta nauhaa.
        Minä kävin ostamas sen kerran seksikaupasta enkä kertonut siitä Ilelle.
        Sit vaan illalla mies sänkyyn kiinni ja silmät peittoon ja piiskaamaan.
        Parhain asento on vatsalleen ja tyyny alla sillai että pylly on kohollaan, ainaski mulla tuntuu.
        Mutta muistakaa ensin hissukseen ja sitten lisätään vähän vauhtia.
        Tärkein kumminkin on et haluu sitä, ei täskään
        jutus väkisin jos ei toinen haluu.


    • minä

      Haaveilen usein sidotuksi tulemista. Kuinka voisin ottaa miesystäväni kanssa asian puheeksi... tuntuu vaikealta kun en mikään masokisti ole mut leikkiähän se vain olisi.

      • Tuumastatoimeen

        Sama täällä sillä erotuksella että haluaisin sitoa vaimoni mutta suoraan en ole rohjennut erottaa. Ainakaan vielä. Joskus oikein rasittaa kuinka pateettinen sitä onkaan kun ei saa edes vaimolle asiasta puhutuksi.
        Jokin elokuva missä on sopiva kohtaus olisi ehkä hyvä paikka tunnustella maata.
        Jos osaat sanoa naisen näkökulmasta miten tulisi toimia niin kerro.


      • minä
        Tuumastatoimeen kirjoitti:

        Sama täällä sillä erotuksella että haluaisin sitoa vaimoni mutta suoraan en ole rohjennut erottaa. Ainakaan vielä. Joskus oikein rasittaa kuinka pateettinen sitä onkaan kun ei saa edes vaimolle asiasta puhutuksi.
        Jokin elokuva missä on sopiva kohtaus olisi ehkä hyvä paikka tunnustella maata.
        Jos osaat sanoa naisen näkökulmasta miten tulisi toimia niin kerro.

        Jaa-a... naisena ajattelisin, että sinun kannattaa ottaa rakastelun aikana vaimoasi tiukasti ranteista, kuulostella miltä hänestä tuntuu. Ja jos näyttää siltä että hyvältä tuntuu, voit ottaa rakastelun jälkeen puheeksi vaikka pehmeät käsiraudat... nämä vaan ei ole aina niin helppoja juttuja ottaa esille.


      • balee
        Tuumastatoimeen kirjoitti:

        Sama täällä sillä erotuksella että haluaisin sitoa vaimoni mutta suoraan en ole rohjennut erottaa. Ainakaan vielä. Joskus oikein rasittaa kuinka pateettinen sitä onkaan kun ei saa edes vaimolle asiasta puhutuksi.
        Jokin elokuva missä on sopiva kohtaus olisi ehkä hyvä paikka tunnustella maata.
        Jos osaat sanoa naisen näkökulmasta miten tulisi toimia niin kerro.

        Uusin suhteeni alkoi kolmisen kuukautta sitten ja puhuttiin sit seksistä ja seksiä harrastettiin. Samalla mainitsin et olen käynyt kinkybileissä ja kiinnostaa sitominen ja kuinka ollakkaan oltiin samalla aallonpituudella tässä asiassa. Kokeiltiin sit sitomista puolin ja toisin ja tuntuu et tästä tulee mukava lisä seksiin. Eli mun mielestä asioista kannattaa puhua, ties mitä ulottuvuuksia viel löytyis... :)
        t. onnellisesti suhteessa


      • Jatta
        Tuumastatoimeen kirjoitti:

        Sama täällä sillä erotuksella että haluaisin sitoa vaimoni mutta suoraan en ole rohjennut erottaa. Ainakaan vielä. Joskus oikein rasittaa kuinka pateettinen sitä onkaan kun ei saa edes vaimolle asiasta puhutuksi.
        Jokin elokuva missä on sopiva kohtaus olisi ehkä hyvä paikka tunnustella maata.
        Jos osaat sanoa naisen näkökulmasta miten tulisi toimia niin kerro.

        Heips!

        Meillä asia tuli esille kun oltiin lomalla hiukan pidempään erossa ja textailtiin sexjuttuja ja siinä tuli sitten sivussa kerrottua fantasioitaan... kerroin että käsistä sidotuksi tuleminen kiihotttaisi kovasta... ja siitä se lähti. Mieheni ei ollut uskaltanut ehdottaa vaikka toivonut salaa olikin.. kun käteni tahtovat välillä hieman "estellä" ja on ollut kyllä tosi kiihottavaa!!


    • Sitoja2

      Meillä sidontaan on käytetty yleensä narua. Paras lienee valkoinen vähän paksumpi ja pehmeämpi esim. lipputangoissa käytettävä naru. Ohuet muovinarut tuppaavat kiristymään liikaa ja kun ovat niin ohuita, niin painavat ikävästi ranteita ja nilkkoja. Hyvä puoli noissa ohuissa naruissa on toisin se, ettei hyvin tehtyjä solmuja saa kyllä mitenkään auki, joten turvallista on ;-)

      Lisäksi meillä on käsiraudat ja peukaloraudat. nekin on varsin käteviä. Nekin pitää haluttaessa sidottavan kyllä hyvin aisoissa.

      Myös nippusiteitä on kokeiltu. Nekin on kätsyjä ja pitää varmasti. Kannattaa ostaa mahdollisimman pitkiä, jotta yhdellä siteellä saa esim. nilkat nippuun. Ja sellaista vomiahenkilöä ei ole, joka nippusiteistä irti pääsisi.

      Kuten joku tuolla jo sanoikin, niin normaaliasunnossa erilaisia koukkuja yms. ripustimia on aika vähän, mutta loppuun vielä muutamia kokeiltuja temppuja:

      - Sidottava parisänkyyn selälleen X-asentoon ja joka raajasta köysi lähimmän kulman sängynjalkaan. Kannattaa laittaa vielä niin, ettei pääse käsillä käsiksi narun päähän. Tukaluutta voi säädellä sillä, miten kireällä narut ovat (liikkumistilan määrä). Tää on siinä mielessä hyvä, että sidottuna voi olla kerraallaan tuntitolkulla. Kokemuksen mukaan 4-6 tuntia alkaa toisin ottaa jo koville.

      - Perinteinen hogtie (kädet ja jalat yhteen nippuun selän taakse - uhri mahallaan) lattialla tai sohvalla, joskin se on musta sen verran tukala asento pidemmän päälle, että itse en siinä oikein kauaa voi olla. Notkemapi vaimoke sen sijaan pystyy tuossakin virumaan tuntitolkulla.

      - Uusin villitys on laittaa yksinkertaisesti kädet selän taakse käsiraudoilla kiinni ja sitten isovarpaat peukaloraudalla yhteen. Nopea sitoa, keskitukala ja estää liikkumisen kokonaan. Toimii myös olohuoneen sohvalla telkkaria katsottaessa. Peukaloraudat ei mahdu ison miehen varpaiden ympärille, joten tästäkin on tullut vaimolle jokaviikkoinen kokemus :-)

      Meillä sitoja päättäää toteutuksesta ja kestosta. Sidottavalla ei ole asiaan sanottavaa. Vuorot vaihtelee sattuman mukaan -> kuka ensin ehtii. Sidotttava on yleensä tavallisisissa kotivaatteissa, vaikkapa farkuissa ja t-paidassa. Jalat on paljaana (voipi näppärästi kutittaa).

    • M29

      Meilläkin harrastetaan sitomisleikkejä toisinaan. Vaimon suosikkihomma on olla sidottuna sängyllä kyljellään kädet ranteista yhdessä ja jalat nilkoista ja polvista samalla kun minä nain häntä takaapäin kyykkyasennossa. Ongelmana minulla tahtoo vaan olla turhan aikainen tuleminen, sillä vaimon kiihkeä kiemurtelu ja ääntely on aika kiihottavaa katseltavaa ja kuunneltavaa... :)

      • N30

        Olemme aloittaneet vasta nämä leikit ja olemme saaneet keskusteluista monia todella hyviä juttuja... syysillat menevät mukavasti :)


    • viikonloppu

      Olisiko joku kiva vinkki viikonlopuksi?

      • Jusa

        Pistä vaimolla pallosuukapula suuhun ja sido kädet kyynärpäistä yhteen.
        Ja vaimo tykkää... ;-)


    • Anonyymi

      Hei haluisin kuulla, onko täällä samanhenkisiä eli sitomisesta kiinnostuneita tyyppejä? Olen kokeillut sitomista kerran ja se tuntui hyvältä, kun joku alistaa ennen seksiä. Ennen tykkäsin tavallisesta seksistä, mutta en enää nauti siitä. Olen vasta löytänyt tämän maailman ja kaikki on vielä uutta.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      67
      3222
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      549
      3044
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2355
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2002
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1825
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      307
      1820
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1622
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      104
      1314
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1218
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1205
    Aihe