Sijoitustutkinnon pakollisuus ei tunnun koskevan kaikkia

APV12

Se on kyllä jännä miten provikalla sijoituksia tekevät yritykset kuten esim. Aleksandria sekä RVM investium eivät vaadi sijoitusneuvojiltaan APV1 ja 2 tutkintoja niinkuin pankeilta on vaadittu jo pitkään. En kyllö itse soisi rahojani keltanokkien käsiin, jotka ovat parhaimmillaan pompanneet hommaan vain viikkoa aiemmin... miettikää hyvät ihmiset hiukan ennen kuin uskotte ihan kaikkea.

Ruotsissa tai muissa Euroopan maissa tutkinnot on vaadittu kaikilta sijoitusneuvontaa antavilta jo vuosia miksi ei Suomessa?!?

22

4309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hsfgsf

      Mitähän ne pankkien palvelumyyjät sillä tutkinnolla tekevät, kun heidän pitää kuitenkin myydä sitä mitä pomo käskee?

      - tosin ei taida noille lattiatason "palveluneuvojille" sijoitustutkinto kuulua, sen verran avuttomia he keskimäärin ovat sijoitustuotteiden suhteen. Osaavat lukea sen, mitä esitteessä lukee eikä muuta.

    • TarkistaFaktasi

      Kummallinen keskustelunavaus. Onko tullut monoa molemmista, eikö mennyt tentti läpi, koomassa viimeiset 10 vuotta vai mistä moinen mustamaalausyritys?

      On tieto, että tämä väittämäsi on totaalisen perätön. Eli kyllä APV vaaditaan nykyisin ihan joka paikassa, suoritettava noin vuoden kuluessa aloituksesta. Näin myös pankeissa.

      • lopeta valehtelu

        APV-tutkinto ei ole pakollinen kenellekään. Työnantaja saa itse päättää, vaatiiko sitä työntekijöiltään.


    • Volanen

      Noi on semmoisia firmoja jotka palkkaa parikymppisiä kundeja joilla on halvat dressmann-puvut ja geelit päässä. En kyllä rahojani sinne kantaisi.

      • ArskaPaska

        Aivan oikein! Veit sanat suustani!


    • 918

      Rahojaan rahastoihin sijoittajilta pitäisi vaatia jonkinlainen tutkinto. Jäisi valtaosa sijoituksista tekemättä.

    • ArskaPaska

      RVMlle eli investiumiin pääsee töihin kuka tahansa joka vain siihen suostuu

    • dishonesty_academy

      Kouluttamattomalta saattaisi lipsahtaa aito totuuskin välillä, koulutuksen käyneet valmistuvat paatuneiksi valehtelijoiksi jotka silmää räpäyttämättä kykenevät valehtelemaan asiakkaalle ummet ja lammet.

      • Näitäkinlöytyy

        Ai olet sitä mieltä että sijoituspalvelualan tutkinto ei toimi laadunvarmistuksena siitä, ettei asiakkaalle puhuta mitä sattuu tai leikitä osaamattomana asiakkaan varoilla? Onpas näkökulma tuokin... erittäin huolestuttavaa...


      • ksljfklsdjfkljlsdj
        Näitäkinlöytyy kirjoitti:

        Ai olet sitä mieltä että sijoituspalvelualan tutkinto ei toimi laadunvarmistuksena siitä, ettei asiakkaalle puhuta mitä sattuu tai leikitä osaamattomana asiakkaan varoilla? Onpas näkökulma tuokin... erittäin huolestuttavaa...

        Kokemukseni mukaan asiassa kuin asiassa, mitä pidemmälle koulutettu henkilö, sitä törkeämpi vedättäjä ja huijari sekä kyrpä hän on. Käyttää törkeästi hyväkseen asiakkaan tietämättömyyttä omaksi edukseen, ehkä vähän firmankin,, ennenkaikkea omaksi edukseen.


      • kewadq
        Näitäkinlöytyy kirjoitti:

        Ai olet sitä mieltä että sijoituspalvelualan tutkinto ei toimi laadunvarmistuksena siitä, ettei asiakkaalle puhuta mitä sattuu tai leikitä osaamattomana asiakkaan varoilla? Onpas näkökulma tuokin... erittäin huolestuttavaa...

        Ei asiakkaalle tietenkään puhuta mitä sattuu. Asiakkaalle pitää puhua niin, että saa tuotteita kaupaksi, ja niin että kukaan ei saa kiinni valheesta.

        Esim. "Tämä rahasto tuotti 30 % vuodessa ajanjaksolla 3/2014-3/2015. Muistathan kuitenkin, että mennyt ei ole tae tulevasta."


      • Hohoijaa
        Näitäkinlöytyy kirjoitti:

        Ai olet sitä mieltä että sijoituspalvelualan tutkinto ei toimi laadunvarmistuksena siitä, ettei asiakkaalle puhuta mitä sattuu tai leikitä osaamattomana asiakkaan varoilla? Onpas näkökulma tuokin... erittäin huolestuttavaa...

        Jokainen on huomannut, että mikään tutkinto tai muu paperi ei takaa sitä, että ei puhuta mitä sattuu. Lukekaa lehtiä ihmiset hyvät.


    • Totuus_trollista

      Tässä viestiketjussa uhoaa trolli joka mustamaalaa Investiumia. Hän on luonut useita keskusteluketjuja.

    • nähtyon

      Ovat ns. "luukutuspuljuja", myydään mitä vaan kenelle vaan.

    • PrivateBanker

      Heti toka vastaus tässä ketjussa osui ja upposi. Ei sillä rahoituskoulutuksella tee yhtään mitään, kun pitää myydä miten pomo sanoo. Itse asiassa koulutuksesta on vain harmia, koska se usein sotii talon ohjeita vastaan.

    • pjtpahpnva

      Itse tutkintoon liittyvät kysymykset vaativat vain maalaisjärkeä. Tutkinto on siis täysin toissijainen kun läpipäässeiden osudet ovat jossain päälle 90%. Kysymykset ovat monivalintakysymyksiä ja haastetta niissä ei ole. APV:t ovat kuin hygienipassin suorittaminen ravintola-alalla.

    • Anonyymi

      YHTEISKUNTA, JOSSA OSALLISTUA

      Olen rouva Josephine Sedgwick, vapaamuurariseuran jäsen, lordi Hans Melchers auttaa minua tulemaan sellaisen seuran jäseneksi, joka on auttanut minua saavuttamaan kaikki unelmani elämässä.Yhdistys tuki minua 7 miljoonalla eurolla, tapaan monia sijoittajia , Sijoitin kiinteistöihin, olen nyt miljoonia, liity vapaamuurareihin on yhteiskunta, joka tukee apua ja antaa sinulle oikean vaikutusvallan unelmiesi saavuttamiseen, nyt on loistava tilaisuus olla jäsen, ota yhteyttä Lord Hans Melchersiin sähköpostitse Hanmelchersfreemasons323 @ gmail.com tai WhatsApp / sähke numero 31685113264 lähetä hänelle viesti, hän auttaa sinua

    • Anonyymi

      YHTEISKUNTA, JOSSA OSALLISTUA

      Olen rouva Josephine Sedgwick, vapaamuurariseuran jäsen, lordi Hans Melchers auttaa minua tulemaan sellaisen seuran jäseneksi, joka on auttanut minua saavuttamaan kaikki unelmani elämässä.Yhdistys tuki minua 7 miljoonalla eurolla, tapaan monia sijoittajia , Sijoitin kiinteistöihin, olen nyt miljoonia, liity vapaamuurareihin on yhteiskunta, joka tukee apua ja antaa sinulle oikean vaikutusvallan unelmiesi saavuttamiseen, nyt on loistava tilaisuus olla jäsen, ota yhteyttä Lord Hans Melchersiin sähköpostitse Hanmelchersfreemasons323 @ gmail.com tai WhatsApp / sähke numero 31685113264 lähetä hänelle viesti, hän auttaa sinua

    • Anonyymi

      Nordean palkkalistoille pääsee suhteilla,mitään koulutusta ei vaadita.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5500
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3517
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1642
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1604
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1058
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe