työpaikka helvetistä

väsynyt kiusattu

Kaksi työkaveriani ovat onnistuneet tekemään työpäivistäni helvettiä jo jonkin aikaa. Päivittäisiä tilanteita mm. Porukasta ulossulkeminen, työnjakoa tehtäessä poissulkeminen ja huomiottajättäminen, kysymyksiin vastaaminen tiuskaisten tai olankohautuksella jne.. Otin toisen työkaverin kanssa asian puheeksi kasvotusten työmaalla jolloin kiusaaja sai asia käännettyä että minä olen kiusaaja kun syytän perättömistä asioista. Suuttui siis kunnolla ja veti herneen nenään. Väitti etten tunne häntä ja että hän käyttäytyy täysin normaalisti minua kohtaan. Olen kyllä huomannut että käytös kaikkia muita työkavereita kohtaan on aivan erilaista. Oli marssinut esimiehen puheille ja kertonut että olin moisesta häntä käynyt syyttämään ja väittänyt ettei hänellä ole aavistustakaan mistä puhun. Valkoisena valheena heitti että häntä on joskus kiusattu joten käyttäytyy muita ihmisiä kohtaan varauksellisesti. Tuntuu että ne muut ihmiset ovat vain minä yksin. Ja tiuskiminen ja huomiottajättäminen ei minusta ole varauksellista käytöstä. Olen nyt ihan umpikujassa asian suhteen. Mitä minun tulisi tässä tilanteessa tehdä? Osastomme luottamusmies on tämän kiusaajan paras ystävä ja mielestäni työpaikkamme vähiten luotettava ihminen vaikka luottamusmies onkin. Auttakaa!

64

2619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisseli09

      Tein virheen, kun vaihdon uuteen työpaikkaan. Siellä oltiin mua kohtaan erittäin välinpitämättömiä ja huomauteltiin ihan pienistäkin asioista.

      Tilanne kärjistyi siihen, kun silloinen pomo/muut kiusaajat päätti yhdessä antaa mulle kenkää. Vieläkin ärsyttää, että duunit loppui.

      • fr456fr43

        Luulin lukiessani viestiäsi,että olemme samassa työpaikassa.Meilläkin kaksi työntekijää pitää pelkotilaa ainoana oikeana työvälineenä työntekijöiden keskuudessa.Miesmielipuolisella on vankila tullut nuorempana tutuksi ja nyt 50veenä uskovaisena nyrkit on vaihtunut henkisen väkivallan käyttöön.Seurakseen hän on puhunut saman ikäsen naikkosen ,joka on ollut samassa työpaikassa koko ikänsä.Koulutus on molemmilla peruskoulu,.Meriittejä he keräävät keräämällä tietoja kuka on tehnyt tai jättänyt tekemättä mitäkin työvuorossa ja tästä kerrotaan pomolle sopivan tilaisuuden tullenVoitte vain kuvitella ettei kukaan viihdy samassa vuorossa heidän kanssaan.Nyt on vaan käynyt niin ,että he ovat itse eristämässä itseään työyhteisön ulkopuolelle.Ja tästä saa pomo ottaa syyt niskoilleen,koska on päästänyt tilaanteen vuosien varrella tähän pisteeseen.


      • huvaa-laatua

        Onko kyseessä Malmilla oleva kirjapaino Erweko. Juttua tulee joka tuutista. Helvetin esikartano. Pomot ovat entisiä duunareita joilla kusi noussut pahasti päähän. Omistajat lestadiolaisia.


      • hhhhhhh123

        ERWEKO MALMI. Tammikuun tulos2016,000 € viivan alle eli tappiota. Ja kaleva maksaa ettei vaan maine menisi.


      • Anonyymi

        Kylläpä kuulosti omilta kokemuksilta,vieläki karmasee.


    • Saman kokenut

      Ainoa neuvoni on; Lähde pois.

      • totta 2+6

        Kannattaa lähteä, jos suinkin on mahdollista tienata elantonsa jossain tervehenkisemmässä paikassa. Kun ihmiselle tarpeeksi pitkään eri tavoin viestitään, että hän on huono, vastenmielinen, ongelma ympäristölleen, vahvakin persoona alkaa hiljalleen uskoa sen todeksi. Elämänpiiri kapenee, kun myös työpaikan ulkopuoliset ihmissuhteet alkavat pelottaa. Terveys alkaa heikentyä.


      • Sotaduunari
        totta 2+6 kirjoitti:

        Kannattaa lähteä, jos suinkin on mahdollista tienata elantonsa jossain tervehenkisemmässä paikassa. Kun ihmiselle tarpeeksi pitkään eri tavoin viestitään, että hän on huono, vastenmielinen, ongelma ympäristölleen, vahvakin persoona alkaa hiljalleen uskoa sen todeksi. Elämänpiiri kapenee, kun myös työpaikan ulkopuoliset ihmissuhteet alkavat pelottaa. Terveys alkaa heikentyä.

        Puhut asiaa. Näin tehtiin puolustusvoimissa.


      • 5467823452123
        totta 2+6 kirjoitti:

        Kannattaa lähteä, jos suinkin on mahdollista tienata elantonsa jossain tervehenkisemmässä paikassa. Kun ihmiselle tarpeeksi pitkään eri tavoin viestitään, että hän on huono, vastenmielinen, ongelma ympäristölleen, vahvakin persoona alkaa hiljalleen uskoa sen todeksi. Elämänpiiri kapenee, kun myös työpaikan ulkopuoliset ihmissuhteet alkavat pelottaa. Terveys alkaa heikentyä.

        Taidat olla joku paikallinen työpaikkakiusaaja-idiootti.Työpaikkakiusaajani nimenomaan toivovat ,että lähtisin kokonaan pois työpaikaltani,joka ei ole minulle vaihtoehto.Pysyn sisällä ja katson näiden narsujen toiminnan loppuun saakka.Voimia ja jaksamista muille selkäänpuukotetuille ja syrjityille.


      • 5467823452123
        5467823452123 kirjoitti:

        Taidat olla joku paikallinen työpaikkakiusaaja-idiootti.Työpaikkakiusaajani nimenomaan toivovat ,että lähtisin kokonaan pois työpaikaltani,joka ei ole minulle vaihtoehto.Pysyn sisällä ja katson näiden narsujen toiminnan loppuun saakka.Voimia ja jaksamista muille selkäänpuukotetuille ja syrjityille.

        Olen nimenomaan kiusattuna ollut työyhteisössä. Hain apua, mutta sain p..kat silmilleni. Kiusaaminen pahentui ja minua pidettiin häirikkönä sekä ylipäätään kaikkien ongelmien alkulähteenä. Riippumaton lääkäri sanoi minulle tuolloin, että paras vaihtoehto on lähteä, koska päälliköt, työterveyshuolto ja luottamusmiehet seisovat kiusaajan takana. Näissä tilanteissa ei kiusatulla juuri toivoa ole. En kuitenkaan löytänyt muuta työtä ja jäin vihamieliseen paikkaan. Ne olivat hyvin raskaita vuosia.

        Lähteminen on viisainta, mikäli ikä, koulutus(mahdollisuudet) ja muut resurssit ovat kohdillaan. Kaikille kiusatuille uuden työn tai koulutuksen hankkiminen ei vain ole realistinen vaihtoehto. Tätä tosiaa ei yleensä missään huomioida.


    • ex-kiusattu

      Kuulostaa kauhealta. Kuinka ihmiset voivat olla tollasia. Allekirjoitan edellisen kommentoijan huomautuksen, että yhteisöltä jatkuvan kielteisen palautteen saaminen saattaa huomaamatta vaikuttaa omakuvaan, joten minäkin annan saman neuvon kuin muut: ala tehdä valmisteluja sen eteen, että lähdet. Vaikka olisi vähän vaikeuksia irtisanoutumisen seurauksena, niin henkinen hyvinvointi on mielestäni tärkeintä; sinulla ei ole velvollisuutta kestää tollaista suhtautumista!

    • väsynyt kiusattu

      Ap vastaa. Toisaalta minulla on työpaikallani myös hyviä ystäviä ja työkavereita jotka ovat puolellani. Niiden avulla jaksan päivät! Rohkaistuin tänään esimiehen puheille ja kerroin oman tarinani alusta alkaen. Esimies sanoikin ihmetelleensä, miten kukaan voisi kuvitella olevansa kiusattu. Oli siis ihmetellyt miten kiusaajalla "ei ollut hajuakaan koko asiasta" sillä kukaan ei turhaan varmasti ota asiaa ihan kasvotusten puheeksi ellei varmasti kokisi tulevansa kiusatuksi. Asiat siis alkavat etenemään mikäli kiusaaminen jatkuu. Kiusaaja nyt lomalla mutta sen muu lauma töissä. Aistin koko työpaikan tietävä tilanteesta ja laumalta ainakin saan katseita kulmien alta.. mutta sen verran lapsellista porukkaa on ettei uskalleta päin naamaa tulla mitää sanomaan. Ihmetyttää todella miten uhrista yhtäkkiä tehtiin syytetty?! Akkavaltainen työpaikka on vihoviimeinen. Vain nainen voi olla niin julma toiselle naiselle!

      • Sandestku

        Sairaslomalla olen asian takia ja oli muuten TODELLA vaikeaa kertoa tästä ylemmällle taholle. Onneksi - hah- on myös fyysinen vaiva jonka takia saan millon tahansa sv:n. Tämä tilanne on ihan persiestä- teen kv-hoitoalan avustustyötä ja tämä kiusaaja on vasta valmistunut vanhempi nainen. Mitätöinti, selän takana sössötys, turhan odotuttaminen, itsensä korostaminen, minun töiden aliarostus- en siis osaa mitään- ja se kahden kesken oleva haukkuminen ... muiden eesssä imelä kun mikä !
        Olen kuitenkin 46v ja kaksi lasta maailmallle kasvattanut leski- korkealle koulutettu ja sitten en yhen äkin ookkaan kun pelkkä nolla.
        Ensi alkuun ajattelin että sillä on vaan huono päivä, mutta kun sitä hyvää päivää ei ole tullut, eikun vaan pahenee, piti viheltää peli poikki. Katsoin wikipediasta- joka ikinen kohta täsmää. Sain yksityislääkärille ajan ja purin asian sinne. nyt on nukahtamislääkkeet ja saikku. Nyt tässä puntaroinita lähteä vai jäädä- tämä on harmillista potilaiden suhteen joihin on tullut kiintymys. Tässä tilanteessa ei taida olla voittajia ?


      • "valehtelija"
        Sandestku kirjoitti:

        Sairaslomalla olen asian takia ja oli muuten TODELLA vaikeaa kertoa tästä ylemmällle taholle. Onneksi - hah- on myös fyysinen vaiva jonka takia saan millon tahansa sv:n. Tämä tilanne on ihan persiestä- teen kv-hoitoalan avustustyötä ja tämä kiusaaja on vasta valmistunut vanhempi nainen. Mitätöinti, selän takana sössötys, turhan odotuttaminen, itsensä korostaminen, minun töiden aliarostus- en siis osaa mitään- ja se kahden kesken oleva haukkuminen ... muiden eesssä imelä kun mikä !
        Olen kuitenkin 46v ja kaksi lasta maailmallle kasvattanut leski- korkealle koulutettu ja sitten en yhen äkin ookkaan kun pelkkä nolla.
        Ensi alkuun ajattelin että sillä on vaan huono päivä, mutta kun sitä hyvää päivää ei ole tullut, eikun vaan pahenee, piti viheltää peli poikki. Katsoin wikipediasta- joka ikinen kohta täsmää. Sain yksityislääkärille ajan ja purin asian sinne. nyt on nukahtamislääkkeet ja saikku. Nyt tässä puntaroinita lähteä vai jäädä- tämä on harmillista potilaiden suhteen joihin on tullut kiintymys. Tässä tilanteessa ei taida olla voittajia ?

        Kokemuksesta tiedän, kuinka rankkaa on mennä töihin sen jälkeen, kun on ottanut työilmapiiriä myrkyttävät asiat puheeksi työterveyshuollossa. Työpaikalla kiusaaja kätyreineen mulkoilee uhkaavasti. He vaihtavat keskenään enalta mietimiään pirullisia kommentteja, joista selviää, että kostotoimet ovat alkaneet ja niitä tulee riittämään, kunnes irtisanot itsesi.

        Pääkiusaaja kertoi pitäneensä huolen, että en pääse töihin mihinkään muualle. Puoli Suomea kuulemma tiesi, että olen valehtelija, joka kiusaa hyviä ihmisiä. Työvaatteitani oli hävitetty ja joistakin ratkottu saumoja. Tekijöinä aikuiset naiset 30-63v. Heillä kaikilla oli lapsia ja lastenlapsia. Esimiehet totesivat, että ainoa ilmapiiriongelma ovat ihmiset, jotka väittävät mitään ongelmia olevan.


      • työterveys pettää
        "valehtelija" kirjoitti:

        Kokemuksesta tiedän, kuinka rankkaa on mennä töihin sen jälkeen, kun on ottanut työilmapiiriä myrkyttävät asiat puheeksi työterveyshuollossa. Työpaikalla kiusaaja kätyreineen mulkoilee uhkaavasti. He vaihtavat keskenään enalta mietimiään pirullisia kommentteja, joista selviää, että kostotoimet ovat alkaneet ja niitä tulee riittämään, kunnes irtisanot itsesi.

        Pääkiusaaja kertoi pitäneensä huolen, että en pääse töihin mihinkään muualle. Puoli Suomea kuulemma tiesi, että olen valehtelija, joka kiusaa hyviä ihmisiä. Työvaatteitani oli hävitetty ja joistakin ratkottu saumoja. Tekijöinä aikuiset naiset 30-63v. Heillä kaikilla oli lapsia ja lastenlapsia. Esimiehet totesivat, että ainoa ilmapiiriongelma ovat ihmiset, jotka väittävät mitään ongelmia olevan.

        Se on totta, että TYÖTERVEYDET on työnpaikat juorupesiä. moni lääkäri pettää virkasalaisuutensa ja menee kiusaan esimiesten puolelle. olen ollut työterveydessä toimistossa töissä ja tiedän millaisia saneluja olen purkanut siellä. Paljon on pahaa maailmassa. Tähän tulee työnteveyteenkin vielä muutos, ei aina mennä vahvemman puolelle kiusaamaan, vaikka se on helpoin tie. en ole koskaan työterveyttä pitänyt täysin luotettavana. Se on työpaikan kytkykaupassa.


      • nähty ja koettu

        Aika hyvin arvaan jo, missä saattaisit olla duunissa :) Saako tiedustella missä päin Suomea?


      • TyörauhaaKiitos
        työterveys pettää kirjoitti:

        Se on totta, että TYÖTERVEYDET on työnpaikat juorupesiä. moni lääkäri pettää virkasalaisuutensa ja menee kiusaan esimiesten puolelle. olen ollut työterveydessä toimistossa töissä ja tiedän millaisia saneluja olen purkanut siellä. Paljon on pahaa maailmassa. Tähän tulee työnteveyteenkin vielä muutos, ei aina mennä vahvemman puolelle kiusaamaan, vaikka se on helpoin tie. en ole koskaan työterveyttä pitänyt täysin luotettavana. Se on työpaikan kytkykaupassa.

        Varmaan pitää paikkansa tuo työterveyshuollon suhteen. Niinhän sitä sanotaankin että sen lauluja laulat, kenen leipää syöt.
        Itse olin tuossa kevään ja kesän taitteessa työterveystarkastuksessa(eka tarkastus tässä 8v aikana), enkä kyllä sanonut työpaikallamme olevista henkilöstöongelmista, vaikka sitäkin hoitsu kysyi ja kyllä mun teki mieli nostaakin se kissa pöydälle. Kuitenkin itse saanut jo eka viikosta lähtien kaikki mahdolliset niskaani, millä toista voi kiusata puoleni pitäessäni viimeistään mä sitten olen se talon ongelmatapaus ja muut taasen lähes tulkoon pyhimyksiä. Liitto nyt tietysti olisi se vaihoehto, mutta edellyttääköhän se työterveyshuollon edustajan osallistumista asioihin?
        Eka puoli vuotta ex-pomon avovaimo ahdisteli mua aika törkeästikin niin töissä kuin vapaa-aikanakin ja sitten, kun ymmärsi vihdoinkin, ettei mua kiinnosta niin alkoi kaikenlaisen muun terrorin. Just näitä klassisiakin, tahallaan ärsyttämistä muiden seurassa, että saisi mut näyttämään tasapainottomalta, mielenterveys- sekä päihdeongelmaiseksi leimaamisen jne. Tuo hulluksi haukkuminen on hänen lemppari, aloittaa riidan ja takaisin ärähtämisen jälkeen kiertää pitkin taloa asiakkaita myöden selittämässä, kuinka mielisairas olen. Ja nämä potkuilla uhkailut tietenkin, esim sanoi joskus alkaneensa järjestämään asioita niin, että mulle tulee lähtö talosta(tietysti pomon muijana oli helppo huudella tuollaisia).
        Sitten pari muuta kollegaa yritti saada multa aikamoisiakin rahasummia(puhutaan jo useammasta tuhannesta) milloin mihinkäkin omaan hommaansa jahe taas alkoi oman shown, kun en nyt tietenkään suostunut tuollaiseen. Vielä kun toinen heistä on nyt ylennetty esimiesasemaan, niin kyllä sen näkeekin sitten töiden jaossa...Eli kaikki paskat on mun niskassa, sotkuisimmat ja fyysisesti pahimmat, jotka joudun tietysti aina yksinäni hoitamaan silloinkin, kun porukasta kyllä liikenisi yksi siihen repsikaksi. Ja sitten tulee haukkuja mm. siitä, kun tulee aina joskus väkisinkin niitä ylitöitä tämän takia tai sitten jos jättää osan hommista seuraavaan päivään just sen takia, ettei tulisi niitä ylitöitä.
        Ja nyt nämä viikot tässä loman jälkeen ovat olleet aika veemäiset. Tietysti loman jäljiltä ne pari ekaa päivää menee vähän totutellessa taas asioihin(fyysinen ala vielä), mutta kyllä mä nyt olen töitä silti tehnyt ihan niinkuin muutkin. Niin eräs kollega, jonka kanssa olemme tehneet kahdestaan eräällä työpisteellä tätä työtä, mitä nyt teemme, haukkuu mua koko aika laiskaksi hidastelijaksi, kitisee ja vinkuu ihan turhan päiväisistä jne. Mulle työpisteellä ja taukotiloissa kaikille muille. Tuotantomäärät on kyllä tuplaantuneet kirjaimellisesti nyt, kun tekijöitäkin on kaksi. Ja tämä kollega taasen on itse koko aika kännykkänsä kimpussa, soittelee omia asioitaan työajalla(meinasi yks päivä vielä lisäksi, että jos mä soittasin yhtä asiaa hänen puolesta, mitä ihmettelin kyllä kovasti) ja hän tulee ja menee miten lystää. 8 tunnista hänellä menee valehtelamatta hyvinkin se pari tuntia(jos riittääkään) näihin puuhiinsa. Välillä tunnin myöhässä aamulla ja lähtee kuitenkin samaan aikaan pois töistä kun mäkin jne.
        Ja hän saa kuitenkin vapaasti tehdä tuota, ei mitään reaktiota, vaikka sanoin asiata ylemmälle taholle jo eka viikolla. Nyt jälkeen päin ainoa kommentti oli, että kun on niin rauhallista töistä, niin saa tehdä tuota. Itse jos tekisin samaa, niin varmasti saisin paskaa niskaan jo eka kerrasta. Eli tästäkin näkee vähän tämän kasti-asteikon. Ja muutenkin, työnantaja kuitenkin seuraa muuten niin pirun tarkkaan kaikki ja antaa kyllä niin helvetin pienestä palautetta ja isomman mukaan. Jos mä tai eräs toinen kollega ollaan edes se pari minuuttia pois työpisteeltä, niin varmasti tulee helvetinmoinen huuto asiasta, vaikka poissaolo olisi hyvästä syystä, kuten kastuneen takin vaihto kuivaan tms. Erään kerran tuli kahvihuoneeseen huutamaan pää punaisena ja uhitteli potkuillakin. Ja tällaista, olisihan tässä vaikka kuinka tästä aiheesta.
        Mutta tosiaan, alusta asti olen kuitenkin ollut silmätikkuna ja saanut kaikkea mahdollista paskaa niskaani jo ihan sen takia, kun olen pitänyt siitä kiinni, että hoidan vain omat asiani enkä sotke koti- ja työasioita keskenään. Ja tuo syrjiminen on todella törkeätä kanssa, esimiehet vielä siinä mukana, niin turha sitä ainakaan työmaalla on yrittääkään saada kuntoon. Tosiaan, toiset tuhraa puhelimensa ym kanssa omia asioitaan työajalla ja itse jos käy edes kusella työaikana, niin uhitellaan jo ties millä. Ja haukutaan kaiken päälle aikaansaamattomaksi lorvaajaksi ym.
        Vituttaa mutta en ota kyllä lopareita. Et liittoon sitten, käyn muutenkin siellä tässä elokuun aikana, niin ajattelin ottaa tämänkin asian siellä esille. Mulla on vielä tarkat dokumentit näistä kaikista tuosta ahdistelusta alkaen, niin pystyn todistamaan mitä tämä talon touhu on ja että se on ollut pitkäkestoista ja systemaattista. Potkuja taasen pomo tuskin pystyy antamaan, olen kuitenkin työni hoitanut moitteettomasti.


      • PettiYhdelläAinakin
        työterveys pettää kirjoitti:

        Se on totta, että TYÖTERVEYDET on työnpaikat juorupesiä. moni lääkäri pettää virkasalaisuutensa ja menee kiusaan esimiesten puolelle. olen ollut työterveydessä toimistossa töissä ja tiedän millaisia saneluja olen purkanut siellä. Paljon on pahaa maailmassa. Tähän tulee työnteveyteenkin vielä muutos, ei aina mennä vahvemman puolelle kiusaamaan, vaikka se on helpoin tie. en ole koskaan työterveyttä pitänyt täysin luotettavana. Se on työpaikan kytkykaupassa.

        Mulla kaverille kävi vähän tuohon malliin.
        Oli pomon ja lähimmän esimiehen hampaissa pitkään ja mun kaveri teki siitä sitten tällaisen virallisen asian.
        Eli työterveyshuoltoon asian tiimoilta, kun ei muu oikein auttanut enää.
        Heillä oli niitä tapaamisiakin, mitkä nyt oli aika turhia, nämä kiusaajat olivat tietysti heti, ettei he ole tehneet mitään pahaa kenellekään ja väittivät vielä tilanteen muutenkin tulleen puskista. Eli kaverini ei muka ollut sanonut sanallakaan mistään heille(vaikka olikin).
        Sitten muutaman kuukauden päästä heidän firmassa tuli yt-jutut, niin ainoa, joka potkittiin pihalle, oli tämä mun kaveri ja juuri näiden kiusaajien toimesta. Näissä yt-potkuissahan ei tarvi perustella edes potkujen syytä, mutta kyllähän sen pässikin tajusi, mitä se todellisuus oli. Kiusaajat hankkiutuivat puolensa pitäneestä kiusatusta heti tilaisuuden tullen eroon ja väittivät vielä, että ne asiat ei olleet se syy irtisanomiseen.
        Vaikka kaverillani on kyllä nyt asiat aika hyvin, on saanut sentäs jotain työtä, ettei tarvitse kortistorahoilla kärvistellä ja pystyy nyt muutenkin vähän paremmin ainakin suunnittelemaan asioita eteen päin kun selviää laskuista ja näin. Eikä tarvitse sietää kiusaamista.


      • Anonyymi

        Väsynyt kiusattu, et ole kirjoittanut vuoden 2014 jälkeen miten asia eteni? Jatkuiko kiusaaminen? Tekikö esimies jotain asian eteen?


    • panostaja1

      Mielestäni tuollaisille suoraan pommi perseeseen. Vähintäänkin.

      • TyörauhaaKiitos

        Niinhän se kyllä kuuluisikin tehdä, mutta minkäs teet...?:/ Saman saa kuin ihmisestä, kuten vanha kansa sanoo.
        En kyllä itse anna mitään arvoa tuollaisille yksilöille, vaikka nyt en pidä itseäni minään yli-ihmisenä myöskään.
        Itse sentäs annan muille elämisen rauhan ja töissä tekemisen rauhan. Ei mee mun jakeluun, että miksi pitää kusta muiden kintuille, vielä kun kaikki kuitenkin töissä joutuu käymään ihan jo pysyäkeen ruuissa ja näin.
        En nyt muutenkaan taas jaksa nähdä vaivaa muiden asioista yhtään, niin senkin takia vituttaa tuollainen muiden osaamattomuus samaan asiaan. Kai se toisen itsenäisyys on vaan niin vastenmielinen asia muille, varsinkin jos eli kun muiden omat asiat on pahasti pielessä.
        Olisi vaan niin luksusta, kun tehtäis työt niinkuin pitää sujuvasti hyvässä hengessä ja sitten kotiin omiin puuhiin.


    • Entinen Mitättömyys

      Ainoa vaihtoehto on lähteä pois. Itse olin entisessä työpaikassani yli 13 vuotta ja minua ei koskaan arvostettu.
      Työskentelin miehisellä alalla ja olin yrityksen parhaimpia työntekijöitä. Asiakkailta ja vierailijoita sain aina positiivista palautetta työni jäljestä. Silti firman omistajat eivät koskaan arvostaneet.
      Olin aluksi hiljainen ja nielin kaiken. Silloin vielä meni hyvin. Sitten kun ikää ja kokemusta tuli lisää uskalsin avata suuni ja ehdotella parannuskeinoja miten työnteko tulisi nopeammaksi ja laadukkaammaksi. Siitä se alkoi minua ei kuunneltu olin niin sanottu hankala ja negatiivinen työntekijä. Ainoa asia jota yritin oli, että firma pärjäisi paremmin ja tuotanto nousisi. Heidän mielestään asiat oli hyvin, vaikka koko työyhteisö voi huonosti kun mikään ei toiminut ja aikaa tuhlaantui turhan työn tekemiseen. Minulle ei annettu enää mitään vaativampaa tekemistä, vanhat työni annettiin muille. Aivan kuin olisin lakannut olemasta. Välillä oli mahtavia työnjohtajia jotka arvostivat mutta 4 heistä "normaaleista" työnjohtajista jäi n. vuoden kuluttua burnout lomalle koska he eivät voineet mitään omistajille jotka tyrmäsivät kaiken mitä he ehdottivat. Töitten jälkeen oli pelkkää ahdistusta ja aamulla ei olisi halunnut lähteä sinne enää. Kauan sitä kesti , mutta lopulta järki voitti ja lähdin pois! Nyt olen taas ihminen joka nauraa ja on saanut elämänilonsa takaisin. Arvet ovat silti syvällä eivätkä koskaan lähde pois. Älä jää miettimään, että jos asiat sittenkin paranisivat, voin kokemuksesta sanoa,että niin ei tule tapahtumaan! Voimia sinulle!

    • piilosilla

      Nyt on alettu kyselemään mistä saisi ETÄTYÖN kotiin, koska nää työpaikat on niin hirveitä kiusaamaan. Niinpä eräs sairaanhoitaja ei saanut yli 10 v työnpaikkahakijana työtä, kun tuli aina hylätyksi, vaikka oli vanha työntekijä talossa. Työt meni suhteilla ohitse. Hän alkoi kotityötä tekemään puhelimella aluksi oli lehtimyyjä ja sitten alkoi vakuutusmyyjäksi.

      Itse tiedän sen miten työmaalla seurataan kytätään. Omia töitä ei saa tehdä esim. lääkäriin soitto on kiellettyä tai muuhun virastoon. Se on työantajan työolo aikaa. Aina piti salassa puhua kännykkään, jonkun kulman takana piilossa tai WC:ssä.Sitten nämä valvontakamearat vielä on työmaalla. Nyt olen eläkkeellä ja voisin hyväkuntoisena tehdä työtä, niin kuin Lenitakin sanoo "työ kannattaa", kyllän se kannattaa, mutta nää työmaat on tällaisia, niin ei jaksa olla.Montakohan ihmistä on työmaat pilanneet ja ennenaikaiset eläkkeet.

      • etätyö kunniaan

        Nyt aletaan ymmärtää miksi halutaan vaihtaa työmaata, siellä on työpaikkakiusa ja halutaan tehdä yksinään työtä omassa rauhassa tai etätyötä kotiin.


      • 1+20
        etätyö kunniaan kirjoitti:

        Nyt aletaan ymmärtää miksi halutaan vaihtaa työmaata, siellä on työpaikkakiusa ja halutaan tehdä yksinään työtä omassa rauhassa tai etätyötä kotiin.

        Niinpä. Toivoisin todella, että päättäjät, jotka miettivät työelämän uudistuksia, ottaisivat huomioon myös, missä ilmapiirissä töitä usein tehdään. Paljon tuntuu olevan näitä työpaikka helvetistä -tyyppisiä yhteisöjä. Työ- ja asenneilmapiiri sekä huono johtaminen aiheuttavat vahinkoa paitsi yksilöille, heidän kauttaan koko firmalle ja kansantaloudelle.


      • lupaukset unohtuu
        1+20 kirjoitti:

        Niinpä. Toivoisin todella, että päättäjät, jotka miettivät työelämän uudistuksia, ottaisivat huomioon myös, missä ilmapiirissä töitä usein tehdään. Paljon tuntuu olevan näitä työpaikka helvetistä -tyyppisiä yhteisöjä. Työ- ja asenneilmapiiri sekä huono johtaminen aiheuttavat vahinkoa paitsi yksilöille, heidän kauttaan koko firmalle ja kansantaloudelle.

        Kansanedustajaksi tai valtuustoon pääsyyn lupaa kaikk kaikkensai, että tekevät parhaansa ja vie asiaa eteenpäin. Kun on päästy eduskuntaan tai muuhun lautakuntaan lupaukset unohtuu.Ikävä kyllä!!!


      • 10+2
        lupaukset unohtuu kirjoitti:

        Kansanedustajaksi tai valtuustoon pääsyyn lupaa kaikk kaikkensai, että tekevät parhaansa ja vie asiaa eteenpäin. Kun on päästy eduskuntaan tai muuhun lautakuntaan lupaukset unohtuu.Ikävä kyllä!!!

        Enpä ole kuullut poliitikkojen sanovan aiheesta mitään. Viime pressan vaalien finaalikierroksella tosin joku taisi saada molemmat ehdokkaat lausumaan, että työpaikkakiusaamisen on maassa loputtava.

        Henkinen väkivalta kasvaa suomalaisissa kodeissa kuten fyysinenkin. Taidokasta henkistä terroria on vaan lähes mahdoton todistaa, toisin kuin mustelmia ja katkenneita luita.


      • tärkätty afrokampaus

        Luuletko, että Lenita on työläisen puolella?


    • jooh

      Monestihan se on näin kun olet kiusaajan kahdelleen,voi olla että hän käyttäytyy normisti,mutta jos hän on seurassasi muiden kanssa,silloin piruilu näkyy.Tätäkin on.

      • 098rrr867

        Meillä narsumme yrittää pomon suosiollisella avustuksella rekrytoida uusista työntekijöistä itsensä kaltaisia.Narsumme on jopa sivuuttanut pomomme uuden työntekijän haastattelutilaisuudessa.On vaan käynyt jokaisella kerralla niin että muutaman viikon jälkeen narsumme on saanut yhden uuden työntekijän itseään ja hänen toimintatapojaan vastaan.


    • neomies
    • You know who.

      Mutta onhan tähän todettava kuitenkin, että narsistilauma ei tajunnut pelaavansa sosiopaatin kanssa. Saattaa suksen luisto olla takkuista tasan niin kauan kuin elän ja sitä aikaa tulee riittämään. Aurinkoisia päiviä vaan :)

      • tiedät kyllä Kuka.

        Ei ole suksia enkä harrasta hiihtämistä, joten mitäs kivaa seuraavaks keksittäisiin?


      • Hyvä.
        tiedät kyllä Kuka. kirjoitti:

        Ei ole suksia enkä harrasta hiihtämistä, joten mitäs kivaa seuraavaks keksittäisiin?

        Tavataan esimerkiksi pimeillä poluilla. Siinä hyvä alku :)


      • Parempi.
        Hyvä. kirjoitti:

        Tavataan esimerkiksi pimeillä poluilla. Siinä hyvä alku :)

        En harrasta yösuunnistustakaan, valitan. Lisää hyviä ideoita?


      • Paras.
        Parempi. kirjoitti:

        En harrasta yösuunnistustakaan, valitan. Lisää hyviä ideoita?

        Ei kiinnosta harrastuksesi :)

        Oletko kiusaaja? Tunnistatko kyseisiä piirteitä itsessäsi? Vai kiusattu? Palstan aiheena on työpaikkakiusaaminen, ei harrastuksesi.


      • roopesetä43v

        Nyt on narsku-narsumme saanut kenkää ja pomomme on ollut etsimässä sopivaa kyttä-kuiskaajaa työntekijöiden keskuuteen talomme ulkopuolelta. .Yksi oli jo kokeilemassa mutta päätettiin jättää oman onnensa kanssa painimaan ja niinhän siinä kävi ,että pomo joutui siirtämään hepun toiseen konttoriin.Ei ole koopäällä hauskaa kun kaikki tietää äijän olevan "pomo piilossa" persoona.Kunnan pakeille on tunkua jos hyväveli -verkosta toimii.


    • asdf324sadf

      tekisikö aikuinen noin? onko kyseessä lapsi?
      lähde.. ei se ole aikuisten paikka.
      tai sitten dominoi fyysisesti ja anna tukkapöllyä muuten eivät pennut tunnista sinua aikuiseksi

      • raikka42v.

        Meille tuli kiusaajan sukulaine(n.20v.)töihin, ensin muutamaksi päiväksi kuussa ja nyt melkein joka päivä.Ovat saaneet niin hyvän kiusaajakyttääjän työpaikalle, että nyt pomon pers....ttä nuollaan jo kahdessa vuorossa.Pahin on kun nää kaks pääsee samaan vuoroon.Muut joutuu koko ajan miettimään sanomisiaan, arvaa huononeeko palvelu.Muutama asiskaskin on ihmetelly miten toi on mahdollista.On se kun on kunnan palveluksessa.


    • Kiusastti minäkin

      Hei, esitän että me kaikki työpaikkakiusatut yhdistämme oman verkoston ja aloitamme palvelutuotantoa kukin omalta saraltaan ammatti-ihmisinä ja tuemme toisemme toimintaa yhteistyötnä. Voimmeko perustaa sellaisen yrityksen, jossa olemme vahvoina ja hyvinvoivina ihmisinä tekemään sitä työtä, mikä on omaa sydäntä lähellä?

    • tavan tallaaja

      on se tämä syntinen elämä sitten vaikeaa kaikilla, kun emme osaa rakastaa toinen toisiamme, vaan tuhota ja repiä toisiamme. luulin että vain meidän työpaikalla tälläistä ihme meininkiä, mitä tuossa nyt yläpuolella luettelitte. mutta näyttää olevan ihan samaa kaikkialla. missä ihmisiä on koolla niin siellä niitä ongelmia myös tulee. voi voi tätä maanpäällistä elämää. vieläpä kätyreitä joukkoineen, liittoutuneet kiusaajaa vastaan. ja tämä mitätöinti on yleistä, itseään korostetaan ja muita aliarvioidaan, omien etujen ajamista se on, haluaavat pitää oman paikkansa ja muut hoidella tieltä pois. keinolla millä hyvänsä. yritys maksaa vielä näillä avain työn tekijöille kovempaa palkkaa.

      Itse en jaksa enää välittää kommenteista, eikä ihmisten sanomisilla ei ole mitään merkitystä minulle. vain se mitä jumala on pojassaan jeesuksessa sanonut merkitsee jotain. kumpa ihmiset olisivat edes hiljaa, niin ei tarvitsisi aina kuunnella

      • 21345634

        Uskovainen narsisti on meidän kiusaajamme työpaikallamme.Ei ole ukko taipunut vaikka vuosia on jo kohta 60v.Menee kotiin polvilleen raamattunsa kanssa pyytämään syntinsä anteeksi ja nostaa per....nsä jatkaakseen kiusaaja olemista seuraavana päivänä.


    • ksjdkjfskdjfsl

      Esimiehet luovat joko hyvän tai huonon hengen, ottavat silmätikuksi tai eivät ota silmätikuksi. Se heijastuu sitten koko työpaikkaan miten esimiehet käyttäytyvät. Siitä voi päätellä yrityksen henkisen arvon, millaisia esimiehiä.

      • erhe4567123

        Tutustuessani vuosien aikana pomoomme,jota en pidä ensisijaisena tehtävänäni,olen pikku hiljaa huomannut kaksinaamaisuutta hänen käytöksessään.Kuukausi sitten änkesi huoneeseeni ja kertoi taas asiaansa ja kiristeli hampaitaan.Kestänyt vuosia tuntea tyyppiä kun ei kertakaikkiaan kiinnosta jutella yhtän mitään hänelle ja ottaa osaa hänen kommenteisiinsa muista työntekijöistä,jotka ovat aina kielteisiä.Säälittävä muija .


    • Kyllästymisseeastikka

      Toiset vaan on sellaisia, että ei auta kuin siirto tai erottaminen. Jatkavat sairaan luonteensa mukaisesti loppuun asti, ihan tahallaan ja uhallakin. On liian vähän kokemusta asioihin puuttumisesta, Suomessa.

      • Esille

        Niin voi olla että muualla maailmassa ei ole syytä puuttua työpaikkakiusaamiseen, kun sellaista ei ilmene työpaikoilla.
        Suomi ainakin loistaa tässä asiassa, asioihin ei puututa vielä tarpeeksi hyvin, esim. rangaistukset työpaikkakiusaajille.


    • Upup

      Up, koska aihe tärkeä

    • 126734ghyui

      Aivan vastaava tapaus kun meillä.Eli kiusattu lähti toiseen työpaikkaan mutta sai ja saa meidän kaikkien muiden työntekijöiden sympatiat puolellensa.Olemme kutsuneet hänet vanhalle työpaikalleen käymään ja sillä haluamme näyttää näille narsisti-raukoille ja pikkusieluihmisvihaajille kenen puolella olimme.Now and forewer.

      • 098778945674

        Kutsuttuamme entisen työkaverimme käymään kahvilla niin pomon ja mutaman pomon nuolijan saadessa tästä ennakkotiedon olivat kieltäneet muita osallistumaan kahvitteluun työpaikalla.He olivat tehneet päätöksen tupakkatauolla ,joka pidettiin firman ajalla,niin kuin heillä on ollut tapana jo vuosia.


    • tekoloma

      Mulla oli kanssa työpaikka maanpäällinen helvetti, josta olen ennenaikisiella eläkkeellä. Voinpa sanoa, että "tekopaperit". no, eräs tuttuni kertoi, että häntä kanssa kiusattiin oli muutama nainen miesten työpaikalla ja sai miesten palkkaa työstään. Tästäkös kateus! hän kertoi, että haki sairauslomia, vaikka mistä "patin poistosta", että sai olla sairauslomalla maanpäällisestä helvetistä ja tuo sairausloma on yleensä kirurgin työn jälkeen 4-5 viikkoa. siinä kerkiää tankata itseään. Työihin taasen mennessä sai huomautteluja kiusaajilta miten "terveitä" he ovat kun eivät ole pois töistä. sekin ilkkuminenkin on työpaikkakiusaa. NYT TYÖTERVEYDENHUOLTO ON ALKANUT SEURAAMAAN SAIRASTAVUUTTA, KUN OLLAA TYÖSTÄ POISSA. TUO PATIN POISTO EI OIS OLLUT TARPEELLINEN LAINKAAN.

    • Nyrkkiäkö

      Näin työttömänä näitä lukiessa tuntuu että ompa hyvä kun on työtön :) Varsinkin kun oma luonne ja ongelmat on sitä mitä on, mutta en sen takia työttömänä vaan ei töitä saanut. Itsessä on jonkiverran kyynisyyttä ja toisiin on vaikea luottaa, enkä oikein tiedä miksi, en löydä kunnollista vastausta, ehkäpä ne on herkän ihmisen patoutumia.

      Totuus on kuitenkin se että meihin mahtuu kaikenlaista tallaajaa. jokaisella on luonteensa ja ongelmansa ja työpaikoilla muhii kunnon soppa kaikkea. Tasapuolisuuteen ja toisten arvostamiseen pitäisi tietoisesti välillä pyrkiä.

      Joten voitte vain kuvitella miten suhtautuisin kiusaajaan tässä tilanteessa olevana tasa-arvoisuutta pitävänä ihmisenä. tsemppiä kaikille kiusatuille!

    • 34231234

      Kehityskeskusteluiden ja päivä yhdessä -virkistyen teeman jälkeen pomomme aloitti kehumiset ja kiittämiset.Lopuksi pitkään palvelleet kukitettiin ja kellotettiin.Vain yksi pisimmistä(30v.)talossa ollut oli joukosta poissa.Syy:Joutui sairaslomalle vuodeksi yhden työkaverin kiusaamisen johdosta.Kiusaaja jatkaa toimintaansa ja olen joutunut yhtenä monista hänen agressioidensa kohteeksi.Pomoa hän pitää kuin kukkaa kämmenellään viedessään kaikenlaisia koruja ja lahjoja ymmärtämättömälle pomollemme.

      • Naatinnollisen_makeeta

        Kyllä pomo ymmärtää. Hänkin on vain ihminen. Tuntuu "Ah" niin nautinnollisen mukavalta kun alainen liehittelee ja makeilee. Nuolee saappaatkin puhtaiksi :)


    • öih

      Onhan sitä semmostaki että yks on puhelimessa, juoksuttaa muita minkä kerkiää,omat hommat jää tekemättä.Ollaan sitte niin väsyneitä että työ alkaa maistua puulta.

    • kulissitkomiaksi

      Suomessa moni päätyy eläkkeelle masennuksen vuoksi. Masennuksen takana lymyää parisuhde tai työpaikka ilmapiirin ongelmat. Työuria halutaan pidentää vaikka moni lähtee burnout lomalla useaan otteeseen työstään. Työterveyshuolto ja johto välittävät työntekijästä. Työntekijä otetaan pomon puhutteluun hänen oltuan 5 kertaa sairaana työvuoden aikana. Puhuttelun tarkoitus on sada työntekijä tulemaan ensikerralla sairaana töihin tai miten muuten voisi homman käsittää. Tilastot pitää saada kauniiksi. Meillä voi kaikki hyvin ja on terveitä. Oikeesti sairastetaan salaa töissä. Tiedän monta henkilöä jotka nykyisin tulee vatsataudissakin töhin. Ovat vaan syömättä ja juomatta työpäivän sekä vetävät vatsataudin oireet rauhoittavia lääkkeitä.

    • jops9

      ei kuulosta kivalta :(

    • onneton69

      minun kiusaushelvetti alkoi viime viikolla .raskasta on käydä töissä ,työn arvostuksesta se lähti ja olen töissä avustajana

      • Kjhgfii

        :(

        Haluatko kertoa lisää?


      • 8765456790897

        Ei riitä nykyään enää,että olet säännöllinen ,hoidat sinulle tulevat tehtävät ajallaan,et yritäkään miellyttää pomoasi saadaksesi muita työntekijöitä paremman palkan ja tehtävät.Olet osallistuva myös työpaikan kehittämisessä ja osallistut itsesi kehittämiseen.Ja tietenkin asiakaspalvelu on lähellä sydäntäsi.
        Mutta oltuani kaupungin duunarina vuosia on kaikki siis aivan kaikki , jopa ylimmän johdon toimesta ,pyyhitty lattiakaivosta alas.Sinun on sopivaa miellistellä ja tehdä tauollakin töitäsi ja muistaa ottaa nöyrästi aiheetonkin arvostelu vastaan hymyillen.
        Ja puolet duunareista ja pomoista on vain pyörimässä muiden jaloissa,mutta siitä mainitseminen tarkoittaisi automaattisesti lopputiliä


    • P.Alkio

      Se on se heikoimassa asemassa oleva ,johon on helpoin purkaa omaa pahaa oloaan.

      Varsinkin kun ei ole vakinaista asemaa ja työyhteisössä käytetään pätkittäistä työvoimaa ja oma työpaikka on jatkuvasti katkolla on työilmapiitri alttiina :

      "Työ- ja elinkeinoministeriön tuoreen työolobarometrin mukaan jopa 15 prosenttia kyselyyn vastanneista sanoo, että määräaikaisten syrjintää esiintyy omalla työpaikalla"

      http://yle.fi/uutiset/kysely_tyopaikoilla_kohdellaan_kaltoin_etenkin_maaraaikaisia__osa-aikaisia_puolet_harvemmin/8679826

      Ek taholta näitä määräaikaisuuksia on pyritty pidentämään,mutta käytännössä ne mahdollistaisivat juuri tuon epäterveen kehityksen,jossa työntekijöitä käytettäisiin siotutumatta heihin,raasti hyväksi ja työ ilmapiirit kärsissivät yhä enenevässä määrin,kuten myös ihmisten työsuhteet pätkiytyisivät entisestään ja toimeentulovaikeudet kasvaisivat.

      http://ek.fi/ajankohtaista/uutiset/2016/02/12/muutokset-maaraaikaiseen-tyosuhteeseen-ja-koeaikaan-vahentavat-tyottomyytta/

      • Anonyymi

        Määräaikaisia kyllä teetätettään, mutta kyllähän ne tulee vakinaistaa jossain vaiheessa.


    • Anonyymi

      Kyllä kantsii tuollaisista työpaikoista lähteä lätkimään kun mikään ei muutu kun työpaikan ilmapiiri on jo lähtökohtaisesti erittäin sairas.

      Saikkua vaan niin kauan että irtisanovat ja siten et saa karenssia.
      Näin itse menettelin ja pomo ei edes tajunnut kenkää antaessaan taloudellisista ja tuotannollisista syistä että itse halusinkin kenkää.

      Kyllä sitä vituttaisi jos tietäisi. Kyllä kannatti lähteä lätkimään.

    • Anonyymi

      Näytä että olet aikuinen ja selviät, näytä että he ovat vain ilmaa sinulle tästä lähtien. Puhu kaikki pakollinen ja ole omissa oloissa muuten, jos vieläkin tulee kiusaamista niin sano että nyt loppu paskan jauhaminen vai mennäänkö pesemään suu saippualla. Näytä kuka on kuka jos muut keinot eivät tepsi niin kova kovaa vastaan..pelottelu tepsii yleensä..huuda niin lujaa kun kurkusta tulee tai sano että älä vaan kävele mua vastaan kadulla tuolla ulkona saatanan ämmä.

      • Anonyymi

        vaan jos itse on se päätä lyhyempi ja heiveröinen keijukainen niin aika heikoilla on. Ja jos se oma äänikin on piipitystä ja kähinää niin häviää taatusti mittelöt 10-0. Parempi vain vaihtaa maisemaa toiseen firmaan. Firmoja ja työpaikkoja riittää.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4080
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3942
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      608
      3835
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      18
      2588
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2425
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      338
      2048
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2032
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1879
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1559
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1402
    Aihe