vaipat ja lentokentän turvatarkastus

omaishoitaja -62

Onko joku asiallinen ratkaisu siihen, että on menossa matkoille, ja matkustajalla on vaippa?

En ole kuullut Suomesta, mutta ainakin maailmalla on tullut pahoja tilanteita, jos läpivalaisu piippaa. Sittenhän tulee se matkustajan "tunnustelutarkistus".

Ei ole kauhean kivaa, että siinä kohtaa pitää sanoa kaikkien kuullen henkilöllä olevan vaipat.

Yksi ratkaisu on tietysti ottaa vaipat pois ja laittaa ne takaisin invavessassa toisella puolella.

Vai onko muuta keinoa?

21

2584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaippa 123

      Mä on kyllä matkustanut vaippojen kanssa ja kun kävin läpi niin ne sanoi vaan et ok vaikka se piipais mulle.

    • Lentomatkustaja Sara

      Lennän paljon töiden takia ja joudun pitämään vaippoja. Tunnustelutarkastukseen olen joutunut useitakin kertoja, mutta eivät ole reagoineet siihen vaikka ovat huomanneet minulla olevan vaipat. Kiusallisia tilanteitahan nämä ovat ja toivoisi ettei näihin joutuisi.

    • tena flex

      Itekkin tenoissa lennoilla ollut. Joskus on kopeloitu mut olen sanonut että vaippa on.
      30v vaipoissa ollut mies.

      • Tiina 31v.

        Käytän vaippoja 24/7 käytännöllisyys 23syistä , koska en suostu käyttämään julkisia vessoja ollenkaan. Lennot vaipoissa ei ole tuottanut ongelmia. Kerran floridassa tunnusteltiin hyvinkin tarkkaan ja kysyivät onko sinulla vaippa? Vastasin kevyellä nyökkäyksellä ja tarkastaja sanoi okey voimakkaasti hymyillen. Mielestäni vaippojen käyttämisessä ei ole mitään hävettävää.


      • tena flex
        Tiina 31v. kirjoitti:

        Käytän vaippoja 24/7 käytännöllisyys 23syistä , koska en suostu käyttämään julkisia vessoja ollenkaan. Lennot vaipoissa ei ole tuottanut ongelmia. Kerran floridassa tunnusteltiin hyvinkin tarkkaan ja kysyivät onko sinulla vaippa? Vastasin kevyellä nyökkäyksellä ja tarkastaja sanoi okey voimakkaasti hymyillen. Mielestäni vaippojen käyttämisessä ei ole mitään hävettävää.

        Moiks.
        Inkontinenssin takia käytän. 55v mies olen . Tukholmassa kerran kysytty ja helsinki-vantaalla pari kertaa .
        olen vaan vastannut et tarpeeseen vaipat.


      • vaippari
        tena flex kirjoitti:

        Moiks.
        Inkontinenssin takia käytän. 55v mies olen . Tukholmassa kerran kysytty ja helsinki-vantaalla pari kertaa .
        olen vaan vastannut et tarpeeseen vaipat.

        Eilen Ouluun mennessä piippasi Vantaan turvatarkastusportti. Eli tarkempi käsin tehtävä tarkastus edessä. Olin valinnut varmuuden vuoksi reunimmaisen kaistan, mutta aika julkinenhan tuo toimenpide on. Ainakin vuoroaan seuraavana odottavat
        eivät voi olla näkemättä.
        No ei ollut ensimmäinen kerta ja kun kaveri aloitti tarkastuksen sanoin vaipasta. Hän totesi vain, että täytyy hieman löysätä ja tunnustella housunkaulukset edetä ja takaa.
        Siinä kaikki normaalin jalkojen ja kylkien taputtelun lisäksi.
        Ja kun on vuosien varrella näitä paljastuksia tullut ja joutunut tekemään lääkäreille, hoitajille, apuvälinemyyjille, tutuille ym. niin eipä tuo häirinnyt. Asiallinen toimitus vähän turhan näkyvällä paikalla.


      • molicaresuperplus
        vaippari kirjoitti:

        Eilen Ouluun mennessä piippasi Vantaan turvatarkastusportti. Eli tarkempi käsin tehtävä tarkastus edessä. Olin valinnut varmuuden vuoksi reunimmaisen kaistan, mutta aika julkinenhan tuo toimenpide on. Ainakin vuoroaan seuraavana odottavat
        eivät voi olla näkemättä.
        No ei ollut ensimmäinen kerta ja kun kaveri aloitti tarkastuksen sanoin vaipasta. Hän totesi vain, että täytyy hieman löysätä ja tunnustella housunkaulukset edetä ja takaa.
        Siinä kaikki normaalin jalkojen ja kylkien taputtelun lisäksi.
        Ja kun on vuosien varrella näitä paljastuksia tullut ja joutunut tekemään lääkäreille, hoitajille, apuvälinemyyjille, tutuille ym. niin eipä tuo häirinnyt. Asiallinen toimitus vähän turhan näkyvällä paikalla.

        Saanko kysyä oletko mies vai nainen ja paljonko ikää, minkä tyyppisiä vaippoja käytät?


    • 68v mummeli

      Onko kirjoittajat enimmäkseen miehiä.
      Olen nainen jolla vaipat 14v ja jäin ihmettemään mikä niissä vaipoissa on että saa turvatarkastuksessa piippamaan.
      Olen lentänyt Helsinki / Oulu/ Helsinki pari vuotta sitten, enkä muista että minua olisi ratsattu. Olen tuo 68v mummeli Joka kyseli konjakin käytöstä.
      Toisiat en tiedä mutta minulle nämä vaipait on suuri este sosialiseenkanssakäymiseen. Kun pitää vähintäin tunnin välein mennä veskikin. Joten ne mestat kysyn ensimmäisenä.

      • vaippari

        Kun kävelet metallinpaljastimen läpi se hälyttää jos on metallia, mutta jonkun satunnaisotantasysteemin perusteella se hälyttää myös, jolloin tarkempi syyni koettelemalla. Tällainen osui kohdalle ja housuvaipan kaulukset tuli tutkittua.
        lennon kohteella ei tietysti ole merkitystä turvatarkastuksessa. Siitä samaa mieltä, että tarkastajat eivät jostain vaipasta paljoa hätkähdä.


    • 55v täti olen minä

      kohta 17 vuotta olen ollut vaipoissa lähes koko ajan, paljon matkaillut, eikä näiden takia ole tarkastettu.
      Muuten olen satunnaisesti ollut tarkastuksessa, muista syistä.
      En ole kenenkään kuullut sanovan mitään kommenttia suojistani.
      Temppuna jos siksi aikaa riisuisi vaipat ja jälkeenpäin pukisi päälle, olisi aika riskialtis juttu.

      55v täti olen minä.

    • vaipat check!

      Minä oon käyttäny vaippoja yli 20 vuotta. Olen hieman yli 40 mies. Kerran on tutkittu vähän tarkemmin ja oli ehkä hieman omituinen ilme tarkastuksen tekijällä muttei puhunut mitään. Enemmän nolotti kun laukussa oli vaippoja ja se avattiin ja tutkittiin siinä turvararkastuksessa kaikkien nähden.

    • Turvatarkastuksissa matkustajalla on aina oikeus pyytää, että sinut tai tavarasi käydään läpi sivummalla eli kopissa/verhojen takana. Pelkkä pyyntö riittää, ei tarvita sen kummempia selityksiä tai perusteluja. Sinne tulee yhden tarkastajan lisäksi toinen valvomaan, että tarkastus suoritetaan Suomen ilmailulain standardien mukaan.

    • Goon

      Huom! Turvatarkastuksessa laitteet piippaavat satunnaisesti tarkoituksella aina välillä. Ei johdu siitä, että joutuu käyttämään vaippoja.

    • omaishoitaja622

      Pointti ei ollutkaan, että vaipat aiheuttaisivat hälytyksen, vaan hälytys voi tulla jonkun metalliesineen, kellon tmv. takia tai sitten vain pistokokeena.

      Tässä tilanteessa voi osua se kiusallinen kopelointitarkastus kohdalle.

    • Ite pyrin minimoimaan piippausriskin poistamalla itsestäni kaikki metalliesineet. Avaimet, kolikot, vyön jne. Kertaakaan ei ole piipannut vaikka melkein aina kun lennän matkustan vaipat jalassa. Jos joskus sattuisi piippaamaan niin ei kai siinä mitään voisi. Eiköhän turvatarkastajan ammattitaitoon kuulu tehdä se aika hienovaraisesti kuitenkin .

    • matkustaja29v

      Nykyisin tulee pistotarkastuksia aika usein. Silloin turvatarkastuksessa myös seuraa se kopelointitarkastus, ja pöksyissä pullottava vaippa herättää kysymyksen piilotteletko jotain.

      Minulla on toiminut, että olen sanonut, että minulla on vaipat, ja voisiko tarkastuksen hoitaa verhon takana. Sen verran ääneen sen joutuu sanomaan, että varmasti muutamakin muu matkustaja sen kuulee. Ei tuo nyt niin vakavaa ole, mutta ei aivan reiluakaan.

      • M_27_

        Matkustaja29v oletko mies vai nainen? Mitä vaippoja käytät ja oletko kauankin joutunut käyttämään?


    • Hei
      Viimeksi kun tukholmaan lensin niin oli pistotarkistus jossa jouduin kertomaan. Takana tullut nainen ei peitellyt hymyään,
      Reissun päällä pitänyt tena flex vaippoja.

    • Anonyymi

      Olin hetki sitten reissussa ja ekaa kertaa jouduin matkustamaan vaipat jalassa vaikean suolistosairauden takia. Pahimmillaan kun hätä iskee, sitä ei edes tajua ennen kuin on jo kakka housussa. Jonotettiin turvatarkastukseen ja hetki ennen omaa vuoroa tuli kakka vaippaan ja pelkäsin kuollakseni tarkistusta. Onneksi en siihen joutunut. Olisi ollut jo tarpeeksi noloa myöntää vaipan olevan housuissa, saati vahingon.

    • Anonyymi

      Onko sulla vaippa? kysyi hän, On, vastasin.

    • Anonyymi

      Lentomatkat vaipoissa ovat sujuneet hyvin. Turvatarkastuksissa vaipoista aina jää kiinni, mutta sille ei voi mitään. Yleensä suhtaudutaan ymmärtäväisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6689
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4330
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2760
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2080
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1633
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1071
    Aihe