Nainen, muuttaisitko maaseudulle?

8+3

Suomi on väärällään maaseudulla asuvia poikamiehiä. Osa on maanviljelijöitä ja osa asuu ihan muuten vain keskellä korpea. Minäkin olen 35-v sinkkumies ja olen asunut olosuhteiden pakosta koko ikäni maaseudulla ja lähes täydellä varmuudella tulen asumaan tulevaisuudessakin.
Parikymppisenä kun katselin naisia sillä silmällä, tajusin ettei maalle ole kovin helppoa saada nuorta naista asumaan. Lähes kaikki halusivat asua suuressa kaupungissa. Sitten tein "elämäni virheen", lopetin viihteellä käymisen ja ajattelin aloittaa naisen etsimisen vasta kolmekymppisenä. Ajattelin, että kun naisilla menee parhaat nuoruusvuodet ohi, he haluavat asettua aloilleen ja ovat valmiita muuttamaan maalle.
Mutta kuinkas kävikään, täytin 30v, edelleen ilman parisuhdetta. Nyt olen viimeiset viisi vuotta yrittänyt etsiä vapaata naista, mutta olen tajunnut, että juna on mennyt. Vapaita naisia ei löydy mistään! Jäljellä on vain niitä naisia, jotka eivät ole kelvanneet kenellekään... =)
Pahin moka oikeasti, minkä nuori sinkkumies voi tehdä, on maaseudulla asuminen.

Mistä ja miten 35-v parisuhdekokematon mies voi löytää naisen? Ja vieläpä sellaisen naisen, joka on valmis muuttamaan maaseudulle. Netit ja baarit on koluttu ja lavatansseihin en taivu...

33

2892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no problem

      Itse olet se mies, joka ei kelvannut kellekään, eli sulle sopivia ovat juuri ne naiset, joita muukaan ei ole kelpuuttanut.

      • aloit.

        Käsitit ehkä vähän väärin. Kyllä minä naisen saisin helposti, jos vain huolisin kenet vain ja suostuisin muuttamaan kaupunkiin.
        Mutta sellaiset nuoret naiset vain ovat harvassa, jotka ovat valmiita asumaan maalla.

        Miksi minun pitäisi huolia joku sellainen nainen, jota kukaan mies ei ole huolinut? Esim. 100 kg painava sotanorsu tai jatkuvasti nalkuttava riivinrauta. Ei kiitos.


    • onhan näitä

      Thaimaa/viro/venäjä/ukraina/bulgaria/romania

    • en lähtis

      Niin tyhmyys palkitsee, jos parikymppisenä kukaan ei halunnut maaseudulle miksi oletit että kolmekymppisenä haluaisi jos elämää on jo muualle perustettu. En helpoinperustein lähtisin korpeen, mitä siel tekisin? Ok lasten kanssa kotona hulluksi tulee vuosien mittaan jos ei muuta tekemistä, sitten puretaan tylsyyttä ja turturhautumista mieheen ja lapsiin. Kuulostaa helvetiltä.

    • Hmmm...

      Sinun pitää iskeä sinne kotiseudullesi töihin tuleva nainen. Se on lähes ainoa vaihtoehto. Tosin voi mennä vuosia, ennen kuin sinne tulee sopiva nainen.

      Olin aikoinani suunnilleen samassa tilanteessa ja tajusin lopulta tilanteen mahdottomuuden. Periaatteessa kyllä muutamia nuorehkoja sinkkunaisia oli kunnassa töissä, mutta yksikään ei tuntunut olevan pysyvästi jäämässä eikä yksikään ollut edes oikein tyyppiäni.

      Siinä niitä vuosia kului, kunnes tulin muuttaneeksi pois maalta. Naisen puute ei ollut toki ainoa syy, mutta kaupungissa löysin aika pian naisen. Jos ja kun olet maalle jäämässä, kannattanee katsella jostain ulkomaalaissyntyinen nainen. Monilla maalaismiehillä tuntuu sellainen olevan, enkä ihmettele.

      • aloit.

        Tällä palstalla jatkuvasti suositellaan naisen hankkimista ulkomailta. Varmaan ihan hyvä vaihtoehto heille, jotka ovat avoimia ja edes lontoonkieli sujuu välttävästi...

        Onko Suomessa muka mahdottomuus löytää alle 35-v nainen, joka voisi asuvansa maaseudulla?
        Mistä ne muut maajussit sitten muijansa ovat löytäneet?


      • 3+6
        aloit. kirjoitti:

        Tällä palstalla jatkuvasti suositellaan naisen hankkimista ulkomailta. Varmaan ihan hyvä vaihtoehto heille, jotka ovat avoimia ja edes lontoonkieli sujuu välttävästi...

        Onko Suomessa muka mahdottomuus löytää alle 35-v nainen, joka voisi asuvansa maaseudulla?
        Mistä ne muut maajussit sitten muijansa ovat löytäneet?

        Kyllä, jos olet 35-vuotias kokematon mies niin isossakin kaupungissa sinulla olisi vaikeaa löytää nainen. Olet huonoa ainesta ja naisilla on tuota valinnanvaraa enemmän. Jos sinulla on mahdollisuudet niihin naisiin jotka eivät muille kelvanneet niin kannattaa yrittää niitä, muita et tule saamaan. Tai sitten ilmoittaudut Maajussille Morsian ohjelmaan niin sitten ehkä voit löytää jonkun, koska olet ns. julkkis.

        Sori jos kuulostaa suoralta, mutta tuo on se todellisuus.


      • Hmmm....
        3+6 kirjoitti:

        Kyllä, jos olet 35-vuotias kokematon mies niin isossakin kaupungissa sinulla olisi vaikeaa löytää nainen. Olet huonoa ainesta ja naisilla on tuota valinnanvaraa enemmän. Jos sinulla on mahdollisuudet niihin naisiin jotka eivät muille kelvanneet niin kannattaa yrittää niitä, muita et tule saamaan. Tai sitten ilmoittaudut Maajussille Morsian ohjelmaan niin sitten ehkä voit löytää jonkun, koska olet ns. julkkis.

        Sori jos kuulostaa suoralta, mutta tuo on se todellisuus.

        Niin. Jos kaupungissa kokemattomalla miehellä on yleensä vaikeaa naisten kanssa, maalla asuvalla miehellä se on tosi vaikeaa.

        Maajussin pitää olla todella aktiivinen ja sittenkin pitää olla onnea, jotta säädyllinen muija asettuisi hänen luokseen pysyvästi.

        Fakta on näin.


    • 2+20

      Maaseudulle? Ai siis jonnekin Kirkkonummelle tai Sipooseen? No en todellakaan.

    • 2+20

      Tervetuloa Suomeen, ihan normaali miehen kohtalo.

    • naikkonen23242

      Asutko Espoossa?

    • maalla kasvanyt N

      On Suomessakin ihan hyvin meitä naisia jotka viihtyvät maalla hyvin vaikkei nyt ihan pilvin pimein sentään. Kaupungista on turha kuitenkaan tälläistä alkaa etsimään jollei ole haka etsimään neulaa heinäsuovasta.

      - Nettideitti on hyvä paikka syrjässä asuvalle tai syrjässä asuvan kumppanin etsintään. Oikeasti.
      - Harrastukset kuten vaellus, kalastus, metsästys tai muu eräjormailu ovat hyviä viitteitä siitä että nainen tuskin kammoksuu ajatusta maalla asumisesta.
      - Pienillä paikkakunnilla suhteita kannattaa käyttää hyödyksi. Vähän kun vihjaa jollekkin että tässä sitä olisi kelpo mies naista vailla niin sana kulkee kyllä paikallisille sinkkunaisille (jos niitä on).
      - Paikalliseen kylätoimintaan osallistumisesta voi löytää uusia tuttavuuksia ja enemmänkin hyvällä tuurilla.
      - Kuten myös paikallisista kahvioista (esim. srk:n kesäkahvio) löytyy aina juttu seuraa pikku paikkakunnilla.

      • Hmmm....

        Perusongelma on se, ettei maalla oikein ole nuoria naisia.

        Nettideitti saattaa paljastaa, että 50 kilometrin säteellä ei ole kuin pari profiilin laittanutta naista, ja on hyvin todennäköistä, etteivät ole sopivia.

        Siksi on suunnattava katse kaupunkilaisnaisiin, mikä siis on sekin vaikeaa.


    • kiitos mutta ei kts

      Tykkään käydä maaseudulla esim. mökillä, mutta en muuttaisi maalle. Syynä on eläinallergiani (joka kyläpaikassa aina eläimiä lemmikkeinä ja tuotantoeläiminä) ja työni. Koulutustani vastaavaa työtä tuskin löytäisin maaseudulta, kun taas kaupungissa ei ole tarvinnut olla työttömänä.

      Käsite "maaseutu" on myös hämäävä. Jos tarkoitetaan sellaista paikkakuntaa, jossa on esim. alle tunnin ajomatkan päässä kaupat, palvelut, lapsille ainakin päivähoito, ala- ja yläaste, niin sellainen on oikein hyvä asuinpaikka. Jonnekin kaamosalueelle satojen kilometrien päähän mistään kaupungista en kyllä muuttaisi, vaikka mies olisi miten ihana. En usko, että kestäisin talven kylmyyttä ja auringottomuutta sekä etäisyyttä omaisiini.

    • Maalaismatti

      Jaa-a.

      Monillekin naisille tuntuu olevan melkoinen ongelma jos mies asuu maalla. Minä asun maalla n. 30 kilometrin päässä Tampereelta ja kun kerron missä asun, reaktio on aina se sama.

      Mutta sitten nämä naiset deittailevat kaupunkilaismiestensä kanssa hetken aikaa, muuttavat Tampereen lähistölle 10-15 km keskustasta ja ovat kaiken aikaa kotona. Ikään kuin tässä olisi ihme vaiheet jotka pitää käydä läpi. Miehen pitää olla kaupungista, pitää asua kaupungissa vaikka sitten aika pian muutetaankin maalle.

      Täällä maalla ei sinkkunaisia liiemmin ole, ja nekin harvat joita on taitaa olla niitä hardcore introverttejä koiraihmisiä.

      • Niin se on

        Se on se status, joka on naisille tärkeä asia.

        Jos nainen kertoo kavereille tapailevansa "landea", nämä saattavat nyrpistää nenäänsä.


    • naisellinen nainen

      Miten niin aloittaja "lähes täydellä varmuudella" tulet vastakin asumaan maaseudulla? Mikä sinua siellä pidättää? Muuta kaupunkiin, kasvukeskuksiin, jos siellä korvessa ei naisia ole eivätkä ketkään muut kuin satakiloiset sotanorsut ja riivinraudat sinne halua muuttaa.

      Minusta olisi ihanaa asua maalla rakastavan, kunnollisen miehen vaimona, mutta minulla on sairaus, joka estää toimeliaan elämäntyylin, jota maaseudulla usein edellytetään. Olen suosiolla luopunut tästä unelmastani...

      Mutta tosiaan, mikset itse muuttaisi kaupunkiin, jos niin pahasti olet vaimoa vailla?

      • Niin se on

        Olet kaiketi satakiloinen sotanorsu tai riivinrauta, koska olisit ilman sairauttasi valmis muuttamaan kunnollisen maalaismiehen tykö?


      • aloit.

        Ei kaupunkiin kannata muuttaa pelkästään sen vuoksi, jotta saisi naisen. Sinkkumiehelle maaseudulla asumisessa ei ole mitään muuta huonoa, kuin naisen löytämisen vaikeus.
        Maalla asumisen hyviä puolia ovat esim. oma talo, piha, rauha, luonnonläheisyys...maalla asuvat ihmisetkin ovat yleensä paljon "normaalimpia" kuin kaupunkilaiset. Kaupungissa joutuisi kuitenkin asumaan ahtaassa kerrostaloluukussa tai rivitalon pätkässä. Naapurissa asuisi Abdullah Abdullah sukulaisineen ja muutama narkkari...
        Mieluummin asun sitten metsän keskellä ja nautin luonnon hiljaisuudesta.


      • Niinpä niin
        aloit. kirjoitti:

        Ei kaupunkiin kannata muuttaa pelkästään sen vuoksi, jotta saisi naisen. Sinkkumiehelle maaseudulla asumisessa ei ole mitään muuta huonoa, kuin naisen löytämisen vaikeus.
        Maalla asumisen hyviä puolia ovat esim. oma talo, piha, rauha, luonnonläheisyys...maalla asuvat ihmisetkin ovat yleensä paljon "normaalimpia" kuin kaupunkilaiset. Kaupungissa joutuisi kuitenkin asumaan ahtaassa kerrostaloluukussa tai rivitalon pätkässä. Naapurissa asuisi Abdullah Abdullah sukulaisineen ja muutama narkkari...
        Mieluummin asun sitten metsän keskellä ja nautin luonnon hiljaisuudesta.

        Niin se on. Jostain syystä useimmat naiset vain eivät viihdy landella. Kaupungistuminen ei olisi näin pitkällä, elleivät naiset pakenisi kaupunkeihin. Mieshän useimmiten jäisi maalle.

        Työpaikkojakin usein löytyisi, ainakin automatkan päässä.


      • nainenpks

        Minä lähtisin maalle vaikka heti. Kunhan vain miehen löytäisin.


      • Bi-nainen
        Niinpä niin kirjoitti:

        Niin se on. Jostain syystä useimmat naiset vain eivät viihdy landella. Kaupungistuminen ei olisi näin pitkällä, elleivät naiset pakenisi kaupunkeihin. Mieshän useimmiten jäisi maalle.

        Työpaikkojakin usein löytyisi, ainakin automatkan päässä.

        Mikseivät naiset viihdy landella?

        Vähän ihmisiä, ei löydy sopivaa ystäväseuraa helposti. Ihmisillä konservatiivisemmat elämänarvot kuin kaupunkilaisnaisilla yleensä, käsitys sukupuolista jäykkä ja seksismi kukkii, ihmisiä ei niin kiinnosta esim. muut kulttuurit ja matkustelu mitkä on monille naisille tärkeää, ei tarjolla kulttuuritapahtumia.


      • pienimies-

        Tervetuloa tutustumaan maaseudun elämään Bi-nainen, ei pahalla mutta näyttää sun käsitykset maaseutuelämästä ja ihmisistä olevan päivityksen tarpeessa, ei täällä enää 50-luvulla eletä.
        Porukkaa löytyy laidasta laitaan, isosta kaupungista tänne on muuttanut esimerkiksi lesbopari lapsineen viihtyvät erittäin hyvin pienessä kylässä, on homopareja, on muualta muuttaneita nuoria heteroperheitä, viihteelle pääsee siinä missä kaupungissakin.

        Ei tämä mikään keskitysleiri ole josta ei minnekään pääse, matkustella saa mielinmäärin jos haluaa. Kulttuuritapahtumia löytyy oopperasta alkaen.
        Jätetään se ihmisten halveksunta vähän vähemmälle, miksi city-ihmiselle on niin tärkeää halveksia maaseudulla asuvia?


    • realismia

      Maalla ei ole töitä. Ei sinne maalle voi vain miehen perässä lähteä jos päätyy työttömäksi. Pakkohan naisenkin on omasta taloudestaan huolehtia, ei pelkällä rakkaudella elä, eikä toisen nurkkiin voi mennä loisimaan.

    • Bi-nainen

      Olen lähes koko ikäni asunut maalla, mutta niin että Helsinkiin pääsee tunnissa. Niin asun nytkin, Stadissa on työt ja riennot. En haluaisi tämän kauemmaksi, vaikka arvostan kyllä luontoa ja maalaismaisemaa. Tosin sitä löytyy Helsingistäkin kun tietää mistä etsiä (esim. Viikistä).

      Muuttaisitko itse kaupunkiin, jos löytäisit naisen kaupungista ja voisit muutaa hänen luokseen?

    • sönkkis

      On kai niitä naisiakin, jotka asuvat maalla. Ehkä ongelmaksi sitten muotoutuisi kumpi muuttaa tarvittaessa kumman luo ja välimatkat voi olla pitkät.

      Itsekin olen asunut maalla teinistä lähtien pian 28-vuotta, välillä maalaistaajamassa mutta landeksi se lasketaan kun pääkaupunkiin verrataan. :)

      Landelta on miehetkin löytyneet eri puolilta suomea, jotkut läheltä ja jotkut kauaa. valmis olen ollut muuttamaankin miehen luokse, mutta aina ne on halunneet muuttaa ja muuttaneet mun luokse. :)

    • Lappi on aika korvessa..
      Kyllä tänne siltikkin saa kiskastua naisen vaikka pääkaupunkiseudulta. :D

      Serkulla on vähän päälle parikymppinen nätti avovaimo ja se sai sen tuotua tänne ihan eristäytyneeseen korpeen.

    • TyöttömäksiMaalle

      Ei kyse aina ole siitä että nainen ei viihtyisi maalla, tai haluaisi kierrellä kapakoita ja menoja kaupungissa.

      Kyse voi olla ihan siitä, että kaupungissa on ihan eri tavalla töitä tarjolla kuin maalla. Joku tietysti kommentoi että kyllähän maalla työtä riittää, mutta eipä välttämättä sellaista työtä jota nainen etsisi. Jos nainen on opiskellut jotain tiettyä alaa ja ollut kaupungissa alan töissä, niin eipä siitä kovin mielellään muuta maalle jos ei ole mitään vastaavaa työtä tiedossakaan.

      Eipä taida olla kovin helppoa hypätä ilman kokemusta esim pyörittämään jotain maatilan töitä, tai sitten jäädä vain kotiin hoitamaan taloutta kun mies käy töissä. Varmaan turhautuminen iskisi melko nopeasti. Vaikka jotain omaa alaa muistuttavia töitä oliskin, niin pikkupaikkakunnillahan nepotismi kukoistaa. Kyllä ne sukulaiset ja kaverin pojat vievät ne työpaikat ulkopaikkakuntalaisen nenän edestä.

      • Iiiiu

        Väittäisin että paikan koko, palvelut ja tapahtumat vaikuttaa eniten muutto haluun.
        Itse asun noin 3000 ihmisen kunnassa Itä-Suomessa. Maalla tai pikkukylällä asuu myös ihmisiä joilla ei ole maatilaa.
        Meillä olis paljonkin töitä naisille sairaanhoito puolella, kaupoissa ja tais olla koulussakin paikkoja.
        Yhdessä isossa Kemian teollisuuden firmassakin suuri osa työntekijöistä asuu muualla. Kunnalle tulee kuluja siitä kun joutuu vakituisen tekijä pulan takia käyttämään vuokralääkäteitä/hoitsuja. Myös potilaita joudutaan hoidattamaan muualla.
        Hammaslääkäri on Venakko ja terveydenhuollossa on ulkomaalaisia suurin osa.
        Noin 25-40 vuoden välitä olevia sinkkumiehiä löytyy varmasti toista sataa, naisien laskemiseen rittää sormet. Päälle kolmekymppisistä on tosin suurin osa luopunut parisuhteesta.


    • Kävisikö polyamorinen suhde?

    • korpisimo

      Olen asunut vuodesta 1987 tosi syrjässä, lähin kauppa 17 km päässä. Maaseutu on tyhjentynyt, vanhempani lähtivät jo 1954.

      Täällä on hienot järvet, puhdas luonto.Omavaraistaloutta pystyy harjoittamaan, etätyötäkin.Ja metsätyötä.

      Naisia ei ole lähimaillakaan, kaupungeissahan ne on.

    • Maalaisnaine

      Muista ettet anna maaseudulla asumisesta väärää kuvaa. Naiset saattavat ajatella että se on jatkuvaa puurtamista huonoissa olosuhteissa. Sitähän se ei ole.
      Ehdottaisin kumminkin että kävisit lähiseudun tapahtumissa aktiivisesti. Sillä tapaat paikallisia naisia. Ole esillä!
      Miksi et vaikka keksi jotain juttua paikalliseen aviisiin jossa sivulauseessa ilmaiset olevasi emäntää vailla. Paikallisen naisen kun löytäisit niin teillä olisi yhteinen rakkaus ja kiinnostus asuinpaikkakuntaan. Plus ehkä sittten toisiinne ;)
      Varmasti monia suomalaisia miehiä viehättää ajatus ulkomaisesta eksoottisesta kauniista naisesta. Se vaan tahtoo olla niin että kun oppivat kielen, pääsevät naimisiin, pykäävät jälkipolvea ja pääsevät taloudellisesti vakaalle pohjalle niin lähtevät. Vievät perämettät mennessään ja miehelle jää kouraan ne lapset. Niitähän ne ei yleensä mukaansa ota. Tekevat seuraavan kanssa lisää. Nämä naiset ovat yleensä myös joka miehen silmissä kauniita ja eksoottisia, joten heille innokkaita ottajia riittää. Ja houkutus voi käydä sureksi lähteä. Tätä touhua olen katesellut monen miehen kohdalla.
      Maaseutu on rikkaus ja rakkaus. Muista se.
      Löydät oikean vielä joka arvostaa samanlaisia asioita. Ja tietty pitää muistaa että 100% täydellistä ei saa, aina joutuu jostain joustamaan. Niin hän kuin sinäkin.
      Onnea etsintään :)

    • Ikäväon

      Muuttaisin maalle ehdottomasti! Seurustelen ❤ miehen kanssa nyt toista vuotta, välimatkaa on 170 km. Asun suurkaupungissa, hän maaseudulla. Olen hyvin koulutettu, hän ei. MUTTA MUTTA hän ei vain ole innostunut. Haluaa ollakin kai yksin. Maalaisilla on kovemmat ennakkoluulot meitä kaupungilaistyttöjä kohtaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4299
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      236
      2110
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1560
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1381
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      253
      1070
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1057
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1035
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      136
      1033
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      908
    Aihe