Mensan testi vertailtuna muihin testeihin

niko

No niin. Kertokaapas te jotka olette käyneet Mensan virallisessa testissä, että paljonko sen testi tulos heittää Internetissä oleviin. Ja jos ette ole kokeilleet mitään Internetissä olevaa testiä, mutta kuitenkin olet käynyt Mensan testissä, niin suuntaa tähän osoitteeseen: http://80.223.6.177/iqtest/

Kyselen asiaa siksi, koska kiinnostaisi, että ovatko netissä olevat testit luotettavia. Itse sain kyseisestä netti testistä 147 ja ajattelin mennä mensan testiin.

54

27438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raksu

      Mulle tuli tulos 141 ja tiedän, ettei mulla ole mitään asiaa Mensan suuntaan...

      • jopas

        Joo, samoilla linjoilla.. Saan aina nettitesteistä jotain 140-170, mutta koitin kerran jotain mensan älyjumppa kirjaa ja masennuin ekassa tehtävässä =)


      • latva-b-2

        Raksu puhuu asiaa. Mun tulokseni oli 144, mutta Mensaan ei sen vuoksi kannata ottaa yhteyttä. Tollo mikä tollo.


      • Opa
        latva-b-2 kirjoitti:

        Raksu puhuu asiaa. Mun tulokseni oli 144, mutta Mensaan ei sen vuoksi kannata ottaa yhteyttä. Tollo mikä tollo.

        Harvoin noista nettitesteistä kannattaa suurempia johtopäätöksiä alkaa vetää suuntaan tai toiseen.

        "Mensa älyjumpat" ovat puhdasta bisnestä, eivätkä sinällään älykkyyden testauksen kanssa missään tekemisissä.

        Kannattaa mennä viralliseen testiin, siellä saa asiasta paremman selvyyden. :)


      • Minni
        Opa kirjoitti:

        Harvoin noista nettitesteistä kannattaa suurempia johtopäätöksiä alkaa vetää suuntaan tai toiseen.

        "Mensa älyjumpat" ovat puhdasta bisnestä, eivätkä sinällään älykkyyden testauksen kanssa missään tekemisissä.

        Kannattaa mennä viralliseen testiin, siellä saa asiasta paremman selvyyden. :)

        "Kannattaa mennä viralliseen testiin, siellä saa asiasta paremman selvyyden. :) "
        Kun vaan tietäisi mistä asiasta...


      • Opa
        Minni kirjoitti:

        "Kannattaa mennä viralliseen testiin, siellä saa asiasta paremman selvyyden. :) "
        Kun vaan tietäisi mistä asiasta...

        Vähintäänkin siitä, mikä on älykkyysosamäärä siinä virallisessa testissä. Siihen näitä nettitestejä yritetään aina suhteuttaa.

        Kyllähän tuo Mensan käyttämä Culture Fair on varsin hyvä älykkyyden G-tekijän mittaamiseen, alallaan lienee eräs valideimmista. Ei kai sillä menestystä tai tulevaisuutta ole tarkoituskaan mitata. Vai Gardnerin monilahjakkuuksiinko halusit kommentillasi viitata? :)


    • aaa

      tein itse ton mainitsemasi testin aikapäiviä sitten. sain siitä jotain 160-170, en muista aivan tarkalleen. se ei ollut vaikeimmasta päästä.

      suuntaa tänne: http://www.geocities.com/brainforce2/

      tämä pallukkatesti on samanlainen kuin mensan kotitesti.jos tämä menee hyvin, voit vaikka tilata mensan sivulta kotitestin ja sitten harkita testiin menoa.

      • seeeeeeee

        sain 88, olenko älykkö
        en osaa vieraita kieliä enkä osannut
        tulkita vastauksia, latelin mahd nopesti
        kirjaimia tyhjiin ruutuihin arvaamalla
        kuin lotossa, lotossa olen saanut vähempi
        neljä olen saanut oikein joskus
        en ole kovin paljon rikas
        mutta olen mielestäni aika viisas viksu
        niinku uuni turhapuro
        kansakoulussa en saanut yhtään kasia
        ja nyt kaksi. testi oli milestäni kovin
        helppo ja mukava menen katsomaan joko sataa
        lunta minun kissa tekee kohta pentusen
        hei sitten kaverit


      • höh

        Pyh... Tulos oli 112. Kauhea paniikki iski kun tehtävän 15 jälkeen oli aikaa jäljellä enää vajaa minuutti :)


      • ÄÖ 95

        Viimeksi (20 vuotta sitten) sain 156 (Cattel) Mensan testeissä. Nyt 95 tässä testissä. Jeee... vielä parikymmentä vuotta ja olen idiootin tasolla....

        (Olisikohan ollut vaikutusta sillä että työkaveri pälisi koko ajan vieressä?)


    • tietoa

      Nettitesti antaa pisteiksi noin 20 prosenttia yli virallisen testin tuloksen.

      • Tai kokenut?

        ---


    • leep

      150 tuli tulokseksi. Hyvin tehty testi.

    • pölhö
      • Belmondo

        Toi on luotettavampi. Yhestä testistä tuli 140, mikä vaikutti kyl aika yläkanttiin menevän. Tässä tippu kyl ihan realistiselle tasolle.


      • farrtty

        sasasa


    • ...

      Mensan testissä sain aikoinaan 151, tästä 147

      • ghs

        BUAHA KU ENIMILLÄÄ SIIT VOI SAADA !#/::::...


      • 52
        ghs kirjoitti:

        BUAHA KU ENIMILLÄÄ SIIT VOI SAADA !#/::::...

        137 on mensan maksimi vitu urpot...


      • Onni Toivo
        52 kirjoitti:

        137 on mensan maksimi vitu urpot...

        Itse asiassa se on 135


      • nettitestissä
        52 kirjoitti:

        137 on mensan maksimi vitu urpot...

        Kävin tekemässä mensan nettitestin ja sain tulokseksi 135. Erityisesti tuloksen annon yhteydessä todettiin, että tulos oli hyvä ja sen korkein, mitä tästä nettitestistä voi saavuttaa. Kehottivat muka käymään oikeassa testissä:). Kaikki korkemman lukeman ilmoittaneet siis valehtelevat tai kertovat jostakin toisesta testistä.


    • pkk
      • testimies1

        Netin tarjoamat kaupalliset testit ovat puppua.

        Niistä saa helposti yli 130 tuloksen, vaikka 132 on mensaan liittymisen vaatimus ja 140 luokkaa on vain parilla prosentilla kansasta.


      • hah hah :D
        testimies1 kirjoitti:

        Netin tarjoamat kaupalliset testit ovat puppua.

        Niistä saa helposti yli 130 tuloksen, vaikka 132 on mensaan liittymisen vaatimus ja 140 luokkaa on vain parilla prosentilla kansasta.

        140 tai yli on noin 0.2%


    • lol95gtfo

      Kuinka vanha voi liittyä mensaan? Yritin löytää mm. Mensan sivuilta ikärajaa, mutta missään ei asiasta mainittu. Itse olen 14, riittääkö ikä..?

      • se jeessus

        Kymysys voisi kuulua näinkin: Miksi tunnet ylipäätänsä halua kuulua siihen yhteisöön?


      • lolgtfojusteatit
        se jeessus kirjoitti:

        Kymysys voisi kuulua näinkin: Miksi tunnet ylipäätänsä halua kuulua siihen yhteisöön?

        Vastaus voisi kuulua näinkin: Saa respectiä jne. Mutta ei kysymys, saati sitten vastauskaan liittynyt mitenkään siihen mitä halusin tietää: kuinka vanhana mensaan voi liittyä. Osaako kukaan ihan oikeasti vastata?


      • se jeessus
        lolgtfojusteatit kirjoitti:

        Vastaus voisi kuulua näinkin: Saa respectiä jne. Mutta ei kysymys, saati sitten vastauskaan liittynyt mitenkään siihen mitä halusin tietää: kuinka vanhana mensaan voi liittyä. Osaako kukaan ihan oikeasti vastata?

        No just, minä: lolld1 i just got fucked out and eated it.. kokeilemalla kenties, vitun näsäviisas pikku paska? Ajattele vähän itse.


      • *mau*
        se jeessus kirjoitti:

        No just, minä: lolld1 i just got fucked out and eated it.. kokeilemalla kenties, vitun näsäviisas pikku paska? Ajattele vähän itse.

        Älä nyt Esko hikeenny - mitä sieniä oikeen oot syöny? Onko se niin väärin jos yrittää muilta kysyä jotain? En aio matkustaa Tampereelle asti vain saadakseni kuulla etten täytä ikävaatimuksia. Eli ime munaa, saatanan assfaggot.


      • se jeessus
        *mau* kirjoitti:

        Älä nyt Esko hikeenny - mitä sieniä oikeen oot syöny? Onko se niin väärin jos yrittää muilta kysyä jotain? En aio matkustaa Tampereelle asti vain saadakseni kuulla etten täytä ikävaatimuksia. Eli ime munaa, saatanan assfaggot.

        Toki.. lisäsin ton alunperin ihan sen takia, että sain naurut oikeasti.. jotenpa lähden tästä soittelemaan perseellistä fagottia taas tällä kertaa.


      • maumaumau
        se jeessus kirjoitti:

        Toki.. lisäsin ton alunperin ihan sen takia, että sain naurut oikeasti.. jotenpa lähden tästä soittelemaan perseellistä fagottia taas tällä kertaa.

        Selvä homma, onnee jne. Mutta nyt olisi mukava jos joku vastaisi viimeinkin kysymykseeni:

        kuinka - vanhana - voi - liittyä - mensaan?


      • se jeessus
        maumaumau kirjoitti:

        Selvä homma, onnee jne. Mutta nyt olisi mukava jos joku vastaisi viimeinkin kysymykseeni:

        kuinka - vanhana - voi - liittyä - mensaan?

        Voipi olla, että kun olet päässyt kasvuiän ylitse... Mutta, nyt kun mietit vähän ja käytät sun Mensaan oikeuttavaa huippuälykkyyttä hieman, niin otat yksinkertaisesti puhelimen kauniiseen käteen ja soitat sinne tai jollet uskalla, niin lähetät vaikkapa sähköpostia. Näin se asia selviää lopulta sen sijaan että kyselisit jossain palstoilla ja odottelet vastauksia pitkin viikkoa.


      • maumaumaumaumau
        se jeessus kirjoitti:

        Voipi olla, että kun olet päässyt kasvuiän ylitse... Mutta, nyt kun mietit vähän ja käytät sun Mensaan oikeuttavaa huippuälykkyyttä hieman, niin otat yksinkertaisesti puhelimen kauniiseen käteen ja soitat sinne tai jollet uskalla, niin lähetät vaikkapa sähköpostia. Näin se asia selviää lopulta sen sijaan että kyselisit jossain palstoilla ja odottelet vastauksia pitkin viikkoa.

        Ei asioita ole pakko tehdä vaikeamman kautta. Sitä paitsi onhan tässä vielä aikaa seuraavaan testiin useita viikkoja. Pitää mennä silleen coo-ool---
        Ja jollet tosiaan tiedä, mitä minä haluan tietää, älä vaivaudu vastaamaan vain jotta saisit täytettyä sen tyhjän sosiaalisen aukon elämässäsi.


      • se jeessus
        maumaumaumaumau kirjoitti:

        Ei asioita ole pakko tehdä vaikeamman kautta. Sitä paitsi onhan tässä vielä aikaa seuraavaan testiin useita viikkoja. Pitää mennä silleen coo-ool---
        Ja jollet tosiaan tiedä, mitä minä haluan tietää, älä vaivaudu vastaamaan vain jotta saisit täytettyä sen tyhjän sosiaalisen aukon elämässäsi.

        Vastaampas.. tajuatko kuinka typerää toi sun "vaikeamman" kautta tekeminen on? Odota sitten vastausta täällä ja mene sinne testiin näkemään onnistuiko, ton yksinkertaisen saan-heti-tietää soittamisen sijaan. Nyt taas on sosiaalinen aukko täytetty hetkeksi, niinkuin sullakin kun kerta vastailet takas. Toivottavasti onnistut kuitenkin. Et respektiä vaan kun saat jäsenyyden joku päivä ja kansa kumartaa sun yli-ihmisen numeroissa mitatulle älykkyydelle.


      • se jeessus
        maumaumaumaumau kirjoitti:

        Ei asioita ole pakko tehdä vaikeamman kautta. Sitä paitsi onhan tässä vielä aikaa seuraavaan testiin useita viikkoja. Pitää mennä silleen coo-ool---
        Ja jollet tosiaan tiedä, mitä minä haluan tietää, älä vaivaudu vastaamaan vain jotta saisit täytettyä sen tyhjän sosiaalisen aukon elämässäsi.

        No okei.. asiallinen vastaus. Ikäraja käytännössä on 16-vuotta. Mikä lukee vaikka tolla niitten saatanan nettisivulla, jos sinne edes ikinä olet eksynyt edes ja ymmärrät muutakin englantia kuin tollasen nerdspeakin.
        Kiehun oikeasti raivosta tällaisiin kysymyksiin... urgh


      • :D

        16v. lukee mensan sivulla =)


    • uggås

      vajakki kun eka kerran tein netti testin sain 96. Vuotta myöhemmin tein netti testin ja sain 113. Sitten menin äö testiin mensan testiin jossa 15 haonta mensan raja oli 132. Sain 120. Lisäksi minua testattiin pienenä kuulema 5 vuotiaana sekä armeijassa testattiin. Ota näistä selvää. Loppu tulos on kuitenkin että pillua ei saa mistään.

    • 333223DDS

      aSSS

    • joepp

      sain 500

    • Ossi B.

      Perusjuttu kaikille: jos ilmoitetaan tulos, pitäsi ilmoittaa aina keskihajonta. Ilman sitä tuloksesta ei voi arvioida muuta kuin onko se yli vai alle keskimääräisen.

      Yksinkertaistan: Jos jenkki sanoi ajaneensa sataa, se on suunnilleen sama kuin euoppalianen ajaisi 160,9 km/h. Jenkki puhuu yleensä maileista tunnissa.

    • 6+15

      En ole osallistunut mensan testiin, mutta noita netin testejä olen tehnyt kymmeniä. Ulkomaisten mensojen sivuilla on testejä, jotka ei edellytä kielitaitoa. Eri maiden mensan testeistä tulokset välillä 118-135 keskihajonnalla 15. Muut netin testit tulokset välillä 105-140 . Keskihajonnasta ei hajuakaan. Elämässäni olen pärjännyt kohtuudella. Selviän eteen tulevista ongelmista viimeistään soittamalla jollekkin joka tietää. Jälkeenpäin olen sitten viisas.

    • Snipnu3
    • atktietokone

      On täällä netissä ihme porukkaa. Kaikki tuntuvat saavan mensan testeistä 130, jopa 170 pojoa. Ollaankohan nyt täällä puhumassa paskaa vai mikä on homman nimi? Itse olen (minäkin) kyllä kaikista testeistä yli 100 saanut isoilla hajoinnoilla. mutta omituiselta tuntuu ajatella että suurin osa täälläkin on minua fiksumpia. On kauheata olla internetin tyhmin jätkä koska mielestäni netti on tyhmien ihmisten paikka. Menkää herrat oikeaan mensan testiin niin selviää kuinka moni kirjoittelee 150 AO:sta.

    • riuttala76

      Virallista en oo tehnyt mut noin kymmenen vuotta sitten tilasin Mensasta epävirallisen testin tein sen ja lähetin tarkistettavaksi tulos oli 144. Noin 5-vuotta sitten tein tieteen kuvalehden testin ja tulos oli 142. Hieman noloa tunustaa, mut silloinen avovaimoni nappasi heti perään testistä 143. Uskomatonta miten tasan meni!

    • gjkghk

      Se testien testi: Mensan virallinen testi puoli vuotta sitten: 128 (SD 15, persentiili 97)
      Sitten nettitestit:
      1. mensan uusi nettitesti muutama kk sitten: 133 (SD 15, pers. 98,6)
      2. mensan vanha nettitesti(vuosi pari sitten): 135 tai yli (SD 15, pers. 99)
      3. keski-suomen mensan testi(joskus 8 vuotta sitten): 148 (SD 24, pers. 98)
      4. ruotsin mensan nettitesti: 128 (SD 15, pers. 97)
      5. sigma societyn testi(yhä kesken, tehty jo vuosia, testissä ei ole aikarajaa): >150 (SD 16, pers >99,9) (Tämän tarkempaa arviota mahdotonta itse tehdä, en tule tarkistamaan testin tulosta nykyisillä hinnoilla)

      "Viralliset" testit:
      1. Raven's progressive matrices(vuosi sitten psykologin testaus): maksimipisteet, ÄO ei tiedossa (tietääkö muuten joku tällöin mikä persentiili on? psykologin mukaan tulos erittäin hyvä, lahjakkaan tasoista)
      2. WAIS III (8 vuotta sitten): ei-kielellinen ÄO ei tiedossa, kuitenkin huipputasoa, persentiili >99, kielellinen ÄO ei tiedossa, sijoittuu kuitenkin jonkin verran keskitason yläpuolelle(tällaisen massiivisen eron kielellisen ja ei-kielellisen puolen välillä selittää asperger)

      Käyn vielä uudelleen mensan testissä, ensi kerralla vähemmän hermostuneena ja paremmalla strategialla pitäisi yltää yli pers. 98.

      Mies olen, ikää 26v.

      • gjkghk

        Lisäys hyväksi mainostetusta testistä:
        Norjan mensan nettitesti(olavtest): 140 (SD 15, pers. 99,6)


      • errttyyu675
        gjkghk kirjoitti:

        Lisäys hyväksi mainostetusta testistä:
        Norjan mensan nettitesti(olavtest): 140 (SD 15, pers. 99,6)

        Gjkghk mitä saat tästä testistä:

        http://mensa.dk/iqtest/ tai tästä:

        Sama testin,mutta eri kehyksessä(pl muutama tehtävä)

        http://www.iqtest.dk


      • errttyyu675
        errttyyu675 kirjoitti:

        Gjkghk mitä saat tästä testistä:

        http://mensa.dk/iqtest/ tai tästä:

        Sama testin,mutta eri kehyksessä(pl muutama tehtävä)

        http://www.iqtest.dk

        mensa.dk:stä otat test din ik ja pääset testiin.


      • gjkghk
        errttyyu675 kirjoitti:

        Gjkghk mitä saat tästä testistä:

        http://mensa.dk/iqtest/ tai tästä:

        Sama testin,mutta eri kehyksessä(pl muutama tehtävä)

        http://www.iqtest.dk

        Olen tehnyt nuo molemmat testit, unohdin vain laittaa ne tuohon listaan.
        Sain molemmista saman tuloksen, 143 kun sd 15.


    • 1+19

      Olen joskus tehnyt tuoin tanskalaisen testin. Siinä 90 % tehtävistä menee verraten helposti mutta muutama viimeinen ovat tosi vaikeita. Ei toivoakaan ratkaista analyttisen järkeilyn kautta annettussa ajassa. Vaatii kai erilaista luovuutta kuin mulla on.

      • Hyvä kokoomus

        Mä sain 160 pointtia. Ekaks 70 ja sit 80 ja sit 90 ja sehän tekee satakuuskyt ja nyt olen jyrki kataisen talouspolitiikan kannattaja.


    • Psyk.opisk.

      "1. Raven's progressive matrices(vuosi sitten psykologin testaus): maksimipisteet, ÄO ei tiedossa (tietääkö muuten joku tällöin mikä persentiili on? psykologin mukaan tulos erittäin hyvä, lahjakkaan tasoista)
      2. WAIS III (8 vuotta sitten): ei-kielellinen ÄO ei tiedossa, kuitenkin huipputasoa, persentiili >99, kielellinen ÄO ei tiedossa, sijoittuu kuitenkin jonkin verran keskitason yläpuolelle(tällaisen massiivisen eron kielellisen ja ei-kielellisen puolen välillä selittää asperger)"

      Se riippuu minkä version teit ravenin testistä, luultavasti kyyseessä oli SPM (Standards progressive matrices) joka kykenee ainoastaan testaamaan 70 - 130 ÄO haarukkaa, eli mikäli sait täydet pisteet olet hyvin luultavasti 2 SD populaation yläpuolella. Psykologi ei tokin ehkä ollut kovin ammattitaitoinen koska Raveniä ei voi Suomessa tehdä, koska täältä puuttuu normit ja standardisointi.

      WAIS III ei myöskään kykene mittamaan yli 130 ÄO:tä. (Pitänee myös sanoa ettei WAIS III tuloksiin kannata luottaa, suomenkielinen normitus sisältää noin 20 henkilöä / ikäluokka, joka tarkoittaa ettei testi kykene tarkasti hahmottamaan korkea älykkyysosamäärää)

    • N. 135

      Mensan sivujen testistä sain 130 ja tieteenkuvalehden 137, olen myös kokeillut näitä englanninkielisiä testejä "haasteen" vuoksi, tulos pyöriny 110-120 välillä (joistain sanoista edes tiennyt mitä tarkoittivat).. ajattelin käydä virallisissa testeissä kuulemassa kuinka tyhmä on :P Nuo kuviopäättelytehtävät (tai cultural fair miksi nyt sanoo) ovat omasta mielestä ihan käypiä mittaamaan ajatuksen juoksua, sinänsä kun vaativat vain loogista/järjestelmällistä ongelman ratkaisua.
      Mutta minkälaisia kysymyksiä pitää/pitäisi kysyä esim. yli 200 ao ylittävältä henkilöltä vai vaikuttaako siihen missä ajassa saa testistä tehtyä kaikki oikein? Esimerkki henkilönä idolini William James Sidis.

    • 1+5

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5450
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3497
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1622
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1564
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1038
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe