Mun äiti on hirviö

munäitionhirviö

mun äiti teki sen taas. Sai mut lopettamaan rakkaan harastukseni. Takana kuukausien sairasloma, mutta hän se on, joka lopuksi sai mun pääni kääntymään. Nyt se on mielissään tuolla, että nyt meni multa elämänhalu ja se on vaan hyvä juttu. Kaiki tää vaan tähtää siihen perinnönjakoon ja siihen, että kumpi säilyttää mielenrauhansa. Mä tulen yhä varmemmaksi siitä, että mä tulen vaatimaan lakiosaani heti, kun toinen vanhemmistani kuolee. Mä olen lukenut mun äidin naamasta kaiken. Oli vaan vahingoniloinen, kun mun harrastus loppui. Kosto on oleva suloinen.

42

926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sepustusss

      Ällöttää ja oksettaa tuollaiset SAIRAAT narsistiäidit - tuhoaa ilon toisen elämästä. Äitisi vaikuttaa ihan psykopaatilta - olisiko narsisti jolla psykopaattisia piirteitä. Mihin lie vielä kykeneekään? On varmaan mennyt naimisiin isäsi kanssa sosiaalisen statuksen tai rahan vuoksi. Kohta hän alkaa mustamaalata sinua...suosittelen, että hankit apua, jotta jaksat. Olet vielä nuori.

      Ja tuo rahanhimo - onko kaikilla narsisteilla tuo sama juttu? Meidän äitikin tolkutti meille pienenä, että "kun isänne kuolee niin hän (äitini) saa lakiosan yms). Olin varmaan 5-vuotias tällöin.

      Hanki lähestymiskielto - äläkä ala odottaa mitään perintöä. Elä omaa elämääsi vapaana. Tai jatka taistelua, mutta hanki apua.

      • Pipijuttu

        Sairas narsisti tai psykopaatti saattaa olla myös aloittaja, tytär siis. Jotta miksi esittelet omia pipejäsi?


    • munäitionhirviö

      Sitten on vielä sellainen sanonta, että äitini ja isäni saattavat sanoa, että et nyt saanut sitä tai tätä, koska me ei haluttu sinun saavan sitä tai tätä. Ottaen huomioon, että olen kohta keski-ikäinen, on tuollainen sanominen ja tekeminen sangen vallanhimoista ja juuri niin, narsistista paskaa, jossa psykopaattisia vaikutteita. Ja sitten on vielä sellainen toimintamalli, että poissa näkyvistä, poissa mielestä. Kun en ole vähäänaikaan ollut näkyvissä, he tyytyvät puhelimeen. Eli jos jotain tapahtuu mun kodissa, niin ei se heitä hetkauta. Tosin mun äiti on alkanut imitoimaan mun ystäviä, jotta mä varsinkin pysyisin hänen otteessaan. Psykopaatti, mikä psykopaatti. Voitte kuvitella, että vihaan häntä. Ajatelkaa, jos ystäväni kuulisivat, kun äitini imitoi heitä !!!

      • sepustusshhh2

        Sinuna nauhottaisin äitisi puhelut - onhan nykykännyköissä sekin mahdollisuus. Olisipahan sulla edes joku keino häntä vastaan. Tai voit sanoa hänelle, että olet äänittänyt tämä imitointia (voit heittää sen vähän vitsinä yms tai esitä tyhmää...) Varmasti eukko kilahtaa.


        Munkin äiti kehuskeli miestuttavillaan (olin 15-vuotias). Monesti sanoin, että sitten kun isänne kuolee yms. yms. Siskolle sanoi kun sai lakin, että "paska" paperit (siis yli kasin keskiarvo ja c- tai m-paperit).

        Täytyy sanoa, että se horisko elää terveenä ja onnellisena vaikka on kohta 90-vuotias. Hyvin nukkuu kuulemma yönsä ja omatunto on puhdas.

        Mulle se eukko sanoi, että "miehessäni on jotain vikaa kun se huoli mut" yms. yms. Olen joskus ajatellut, että onko se ollut jossain psykoosissa soittaessaan yms. yms.

        Kerran olen kysynyt sen puheiden perään, niin se kirkkain silmin valehteli jottei jäänyt kiinni.

        Olisitte muuten nähneet se ilmeen kun sai serkultaan perinnön. Haukkui serkkunsakin moneen kertaan, mutta perintö tuli. Oli maailman iloisin ihminen vaikka toinen oli kuollut...


    • munäitionhirviö

      Johan tää meni äidin haukkumiseksi koko ilta. joo varmasti auttaisi, jos sanoisin, että nauhoitin puhelut. Ei auttaisi pätkääkään. mutta tämä koko isän ja äidin jättäminen on hieman hankalaa, koska he tekisivät sen omalla tavallaan. he katsoisivatkin, että jättävät minut pulaan ja minulle tulee syyllinen olo, jota en kestäisi tietenkään, koska minä en ole syyllinen mihinkään. He varmaan soittaisivat ambulanssin perääni, että nyt se on seonnut. he roikkuvat pakolla tossa valvomassa mun tekemisiä. Miten tollasista vanhemmista pääsee eroon ??

    • pumpula45

      Muutapa omilleen asumaan ja älä vastaa puhelimeen. Muuta numerosi ja laita se salaiseksi. Älä vastaa edelleenkään tuntemattomiin numeroihin, äläkä kerro kenellekään sukulaisille osoitettasi.

      Jos et tee näin, et pääse koskaan irti vanhemmistasi. Valinta on täysin sinun itsesi. miten haluat elää elämääsi.

    • munäitionhirviö

      Uuteen osoitteeseen muuttaminen ei auta ja puhelinnumeron muuttaminen aiheuttaisi suuretsinnät. Sellainen on mun äiti. Hän haluaa pitää mut vallassaan. tosin voisin kokeilla jotain lakonista yhteydenpitoa, niin että hän ei tietäisi mitä miloinkin teen. Se auttaisi varmasti. elikä puhelimeen sanoisi vaan, että hyvää kuuluu,mihin hän pyrkiikin. että hän etsii vaan hiljaista hissukkaa, joka pelkää joka asiaa, niin hänen on helpompi pitää otteessaan. Häneltä ei ole hyvä pyytää mitään, ettei jää velkaa. Hullu akka se on piste.

      • mekkk

        Jos olet täysi-ikäinen niin äitisi ei voi edes tehdä kaotamisilmoitusta kuin 3 päivän päästä ja jos muutat ja laitat osoitteesi salaiseksi ja puhelin numeron kanssa niin niitä ei saa edes äitisi mistään selville ja sen määrää suomen laki.


    • munäitionhirviö

      Tänään ajoimme autolla kauppaan. Äiti ei millään tavalla auttanut kauppakassieni kanssa. hän kyyläsi kassaa, niin että minua hävetti. Mitä se sille kuului, mitä kassa teki tai jätti tekemättä. Tekee mulle vaan tota ilkeyttään, että mua alettaisiin katsomaan pitkään. Mä ostan aina koko viikon ruat kerralla ja tarvitsen apua kassien kanssa ja tämä on ikävä seikka, mikä saa mut raivon partaalle. Mä joudun turvautumaan äitini apuun, koska mulla ei ole autoa. Kotitiellä se hidasti koiran ulkoiluttajan kohdalla ja kun kerroin, että tunnen hänet, niin äiti aukaisi ikkunan, jos mä vaikka sanon jotain siitä ulkoiluttajasta, niin että se kuulee. Koko auto haisi vanhalle muijalle ja se ei itse edes tajua sitä, että se on jo liian vanha mihinkään tollasiin psykopaattisiin käyttäytymisiin. Se on koko ajan mua vastaan ja mä alan saada tarpeekseni. Se syö mun ilmatilaa täällä uudessa kaupungissa noilla sen tempauksilla. Ja siihen se pyrkiikin.

      • sitä saa mitä tilaa

        No, koska et ilmeisestikään aio tehdä asialle mitään, on sinun vain tyydyttävä siihen, että joudut asumaan loppuelämäsi äitisi kanssa. Mikään mitä olemme esittäneet, ei sinusta onnistu, ei muutto, ei numeron vaihtaminen. No, ei sitten.

        Vastuu on sinulla itselläsi, mutta koska et tee mitään, olet kohta äitisi kaltainen.


      • munäitinionhirviö
        sitä saa mitä tilaa kirjoitti:

        No, koska et ilmeisestikään aio tehdä asialle mitään, on sinun vain tyydyttävä siihen, että joudut asumaan loppuelämäsi äitisi kanssa. Mikään mitä olemme esittäneet, ei sinusta onnistu, ei muutto, ei numeron vaihtaminen. No, ei sitten.

        Vastuu on sinulla itselläsi, mutta koska et tee mitään, olet kohta äitisi kaltainen.

        En asu äitini kanssa!! Hän tulee minun yksityiseen asuntooni väkipakolla, kuten nyt viime jouluna kävi. Sairasta psykopatiaa


      • perjantai2014
        munäitinionhirviö kirjoitti:

        En asu äitini kanssa!! Hän tulee minun yksityiseen asuntooni väkipakolla, kuten nyt viime jouluna kävi. Sairasta psykopatiaa

        No, älä avaa ovea ja vaihda lukot jos sillä on avain. Älä vastaa sen puheluihin ja vaihda jo se sun numero. Jos on oven takana ja uhkailee, niin soita poliisille.

        Älä.Avaa.Ovea!!!!!!


    • munkakaranionhirviö

      Kyllä on kamalia kakaroita noitten äideillä, kaikkee niittenkin tarttee kestää, oikeita tulevaisuuden toivoja. Heistä tulee varmaan täydellisiä äitejä ja taas uusi sukupolvi tulossa. No toki ymmärrän näitten kaikkien kirjottajien keski-ikä linee 13v. Olen minäkin joskus ollut nuori ja ajatellut joskus vanhemmista jotain negatiivista mutta tuollainen kielenkäyttö ja ajatusmaailma, huh huh. Yrittäkää lapset nyt kestää vielä jokunen vuosi niin kyllä alkaa helpottamaan,...toi murrosikä...joillakin se ottaa koville

    • munäitionhirviö

      Ja nyt kun valitin yksinäisyyttäni, niin hän sanoi, että mene sinne internettiin, että siellä on kaltaisiasi keskustelijoita. Mikä ilkeä ihminen !!! Nyt ei ole harrastusta, eikä työpaikkaa ja hän hykertelee itsekseen aiheuttamaansa väkivaltaista elämäni pilaamista !!!

    • kysyn vaan

      Jos et pysty keskustelemaan äitisi kanssa niin pyydä hänen lukemaan näitä viestejäsi, kuinka pahalta sinusta tuntuu. Sun on nyt vaan niin paha olla, onko kaikki äitisi syytä?

      • perjantai2014

        Täysin väärä neuvo! Tämä palsta taitaa olla aloittajan ainoa pakokeino, joten äidille ei tosiaankaan saa sanoa, että hei kirjoitan tänne sinusta, jotta minulle tulee parempi olo!

        Kyllä, uskon, että aloittajan paha olo johtuu vain ja ainoastaan. Mutta syyllistä ihan vapaasti aloittajaa.


    • munäitionhirviö

      On kaikki on äitini syytä….jotenkin se vaan on niin. Mä olen keskustellut vaikka missä pöydissä äitini kanssa asiasta. Edelleennkin hänessä ei ole koskaan mitään vikaa. Tämä on hiukkasen surullista, kun häneen ei saa mitään yhteyttä, vaan hän pysyy tiukasti omassa kannassaan. Noh samalla kun hän pettää lapsensa, hän tulee sotkenennsa kaikki kuviot. Niin se vaan on. kysymys kuuluu siitä harrastuksesta, että mitä se hänelle kuuluu oli mulla sen tiimoilta sitä taikka tätä.

      • karma367

        Aloita uudelleen se harrastus.

        Älä koeta parantaa äitiäsi puhumalla tälle, et siinä onnistu kuitenkaan.

        Laita vihkoon miinukset ja plussat. Kaikki se paha, mitä äitisi on sinulle sanonut ja tehnyt, ja saanut sinut tekemään. Kirjoita myös mitä hyvää äitisi on muka tehnyt. (jälkimmäinen on todella, todella, todella lyhyt lista)
        --> Sitten mieti, että haluatko lisää näitä pahoja asioita elämääsi. Ota siis ero äidistäsi.

        Minulle on aivan selvää, että kaikilla teoillaan äitisi koettaa tuhota sinun itsetuntosi, ja saamalla sinut lopettamaan harrastuksen, eristää sinut muista ihmisistä. Näin hän saa vähitellen sinut täysin omakseen, ja sinulle ei jää ketään muuta kuin äitisi.

        Äitisi on paha ihminen, joka ei rakasta sinua, ei välitä sinusta, joka vain odottaa kertoakseen, että haa haa, sanoinpas sinulle, ettet onnistu tuossa, että tuo ei sovi sinulle.

        Ota ero äidistäsi.


    • munäitionhirviö

      mä alan olla samaa mieltä edellisen kanssa. Mun äiti haluaa mulle vaan pahaa. Hän alentaa mut valtansa alle ja määrittelee mm. mun työpaikat. Hän on lihottanut mut hirveäksi läskiksi pilereiden avulla, joita hän pakottaa käydä hakemassa lääkäristä ja uhkailee uudella osastohoidolla. Hän siis kirjaimelisesti hallitsee mun elämää. Mitä tollaselle rikolliselle pitäisi tehdä. Hän pilaa elämäni. Minä vihaan häntä !!!

      • puhuminen auttaa

        Sun kannattas käydä juttelemassa mielenterveystoimistossa pillereittes käytöstä, äitisuhteestas jne. He ymmärtävät varmaan sinua ja on ainakin joku järkevä ulkopuolinen kuuntelija. Tilaa aika ja me käymään, puhuminen kannattaa.


    • Munäitionhirviö

      Kirjoitan vielä äitini menneisyydestä. Hän tuli vain 17 vuotiaana Espooseen kotiapulaiseksi ja oli kävellyt länsiväylää pitkin jalkaisin kohti määränpäätänsä. innoissaan tietysti aloittanut lukiota ja niin edelleen. olipahan valmistunutkin, mutta sitten ei ole muuta käsitystä jalkoopinnoista etc. hän tietysti väittää kaikenlaista, mutta mulla ei ole mitään todisteita hänen jatkostaan, koska hänellä ei ole todistuksia, mitä näyttää. Mun mielestä olisi ihan aiheellinen tieto tietää, kuinka pitkälle opiskeli. Selventäisi mun omaa suhtautumistaan häneen.

      • .......

        Koville se ottaa kun koiras poikii...


      • terveysonomissakäsissä

        Sanoit olevasi itse melkein keski-ikäinen, eli 35-40 vuotias.
        Jos minulla olisi noin kauhea äiti, olisin katkaissut siteet tasan sinä päivänä kun täytin 18 vuotta.

        On huomattavasti helpompi syyttää äitiä tai jotain toista osapuolta omasta laiskuudesta, mielenterveysongelmista ja huonosta elämäntilanteestaan kuin katsoa peiliin ja todeta että siellä se varsinainen ongelma piilee.
        Tervehtymisesi ja parempi elämäsi alkaa sinä päivänä kun tunnustat sen että sinä olet mieleltäsi sairas ja alat noudattamaan terveydenhuoltoalan ammattilaisilta saamiasi ohjeita.


      • Munäitinionhirviö

        Totuus on, notta olenpa jo tämän totuuden tunnustanut sekä itselleni, työyhteisölleni ja (jopa työterveyslääkärilleni joka muuten suunnitteli joka flunssanhoidonkin sen psyykelääkereseptini mukaan, jotta maksani ei vaurioituisi, että edelleen kiiiitos hänelle siitä), kuten ystävillenikin, mutta mitä tekee tämä psykiatrian ammattilainen, kun apua menee pyytämään ja tässä tapauksessa jo vaatimaan… vastaus; EI O, elikkäs ei oota myydään ja sanotaan edelleen, että onhan sitä kaikenlaista, kuten mielenterveysongelmia ihmisillä, mutta eihän me nyt auteta, sillä me ollaan täällä vaan töissä ja piste, että silleesti. Se on näköjään siittä suvusta sitten kiinni tässä maassa se avuntarve. Ja onko mun suku edes köyhä nimi. Vastaus; EI O. Kun siitäkin ollaan jo kateellisia, että menee siivosti apua pyytämään klinikalta, että mitä tuokin täällä tekee, että mielenterveysongelmat OVAT RIKKAIDEN IHMISTEN SEKÄ AJATTELEVIEN IHMISTEN ASIA. Menköön pois, mikälie… että tällä tavalla minuun sitten suhtaudutaan. Eihän täällä nyt ketään hoideta. Ja SOTEhan se on hieno ratkaisu. Elikkä kaikkea kaikille, on edelleen ei yhtään mitään, ei yhtään kellekkään… ja tämä voipi olla väärä palsta tähän, mutta SAINPAS sanottua ja nyt olen tyytyväinen hahhahaa.


      • Munäitinionhirviö

        JA ainiin, se mistä minä tähän palstaan oikeasti ensiksi avauduin, oli se harrastus. Se harrastus ylläpitää minulla mielenterveyttä, sillä se on minulle kovasti mielenkiintoista tekemistä ja äitini tahtoo, että se loppuisi se harrastaminen, vaikka se ei ole edes kallis harrastus, mutta minäpä ihmettelen häntä edelleen siitä asiaani puuttumisesta. Siinä on kysymys silkasta harrastamisesta ja se on vieläpä hyvä harrastus. Toki aikaavievää ja vaatii päättelykykyä, mutta sehän siinä onkin aivan ihanaa ja mielenterveyttä virkistävää, elikkä sitä se terveysalan ammattilainenkin suositteli; liikuntaa ja jotakin muuta harrastusta työn lisäksi, mikä ylläpitää mielenterveyttä. Se on kattokaas sitä elämisen laatua sitten. Mutta äitini puuttuu liikuntaankin näköjään nykyään. SE nainen käyttää vaan valtaansa sanon minä ja kuten sanoin, ei ole edes lunastanut paikkaansa vallankäyttäjänä. Hänestä pääsee silti eroon hetkisen kuluttua, koska hän on jo vanha ihminen. Ja ps. jos mä oisin edes mielisairas, mutta kun mulla on edes vaan häiriö ja sekin aiheuttaa mulle jo suunnatonta tuskaa. Narsismi on nykyään trendi. Ja se on jo aika paha häiriö ja siihen kuuluu, ettei se tyyppi tunnusta sitä narsismiaan, vaan menee ja tekee ja hyötyy muista ihmisistä ja elää heidän kustannuksellaan. En tiedä äidistäni, että olisiko narsku. Minä sen sijaan tiedän jo kuka olen ja mikä on just mun diagnoosi. Ja sulle minä suosittelisin jo lukemiseksi hulluuden historiaa. Missä vaiheessa mielisairaudet alkoivat lieventyä ja lopulta hävitä kokonaan länsimaissa?? Tilalle tulivat lievemmät ominaisuudet ihmisissä; häiriöt. Vastaus; vaurastuminen, tiedon lisääntyminen, tieteen kehittymien ja ennen kaikkea lakimuutokset kansanterveyslakiin. Ja vielä; alussa oli bakteeri ja se bakteeri sitten lähti tutkimusmatkalle ja aiheuttaa edelleen kaikenlaista mielenkiintoista täällä Telluksella. Tosin epidemiat lieventyvät aina hetken jyllättyään, mutta laukaiseva tekijä on yleensä aina sota. Mielisairauden aiheuttaa bakteeri. Luin sen tieteellisestä julkaisusta. (Mun äiti olis kyllä nyt se biologi sitten, että tietäisköhän hää mistä puhuu, että tietäisköhän.) Mutta sodanjälkeiset bakteerit oli siihen aikaan aika pahoja ja niin hääkin sitten omistaa sellaisen bakteerikannan. Tulevilla sukupolvilla tämä huono bakteerikanta oli jo heikompi, mutta että joo. Kaikkien isät eivät tietysti ole olleet sodassa ja se on jo kansaa kahtia jakava asia, sillä mitäs luulette olisko sillä toisella sotatrauma ja sillä toisella taas ei, joka siis ei ollut sodassa ollut. Nämä herranteltut aiheuttavat minussa suunnatonta sääliä, kuin silloin tällöin jo ihan vihaa. Mikäpä oikeus tahi kohtuuskaan on tälläisellä tulla mulle sanomaan yhtään mitään, joka ei mitään sodan kauhua ole kokenut, eikä isoisäkään. Emmä niitä varten tätä maata rakentanut. Mitälie toisista hyötyjiä. Aina vaan suurempaa hyötyä vaatimassa. Ja lue tuo teksti minkä kirjoitin. Lähteehän nyt sodan käyneen sukupolven lapset ja lapsenlapset AIVAN eri viivalta, kuin ne joilla se parempi elintaso annettiin jo synnytyslaitoksella. Me tehtiin se duuni niille hellanteltuille ja nyt ei saa edes apua hakea, kun isoiskä sellasia sotajuttuja kertoili muun muassa. Ei niitä kiinnosta mun isoisän sotatraumat, mitkä muuten periytyy biologisesti. Ja sitten on ne suvut, jotka oli noh jotain olevinaan ja muuttivat tänne muualta pohjoismaista aikoinaan. Ihan menee hyvin mun mielestä siis niinkauan, kuin eivät ole häiriöksi, mutta eräiden suvut ovat minusta menneet liian pitkälle ja käyttävät tätä maata silkasti hyväkseen. Kaiken maailman rahanpesujuttuja tms. Ne on rikollisia ja kuuluu karkoittaa ja heittää vielä tikkuaski perään, että saavat kotinsa sytyttää perässään.


    • Ole kiinnostunut

      Miksi äiti harrastuksen haluaa lopettaa. Joskus on vain niin, että äideillä ei riitä varat harrastusten maksamiseen ja nuoret eivät vielä oikein tajua näitä hintoja.

      Olen joutunut itsekin sanomaan ei ja arvaa kuinka sydämeeni sattui, mutta yksinkertaisesti minulla ei varat riittäneet vaatimuksiin.
      Näitä asioita oppii vasta myöhemmällä iällä katsomaan paremmin.

      Jospa yrittäisitte nähdä äitinne ja isänne elämää taaksepäin ja miettimään, millaista heillä on ollut tai mitä he ansaitsevat ja mitä kaikki eläminen maksaa, asunto, ruoka, vaatteet ym. Riitttääkö siitä kalliiseen harrastukseen varaa vai ei ja onko harrastus turvallinen vai ei. On monia asioita, jotka vaikuttavat, mikään ei ole yksiselitteistä.

    • Munäitinionhirviö

      Sinä et edes tajua, mitä minä tarkoitan. Ei harrastus ole kallis, vaan se on tarina erikseen, miksi se loppui. Äitini oli osallinen. Tiesi mistä narusta vetää.

    • Munäitinionhirviö

      Vanhemmat eivät ole pitäneet minusta koskaan. Jo nuorena tajusin sen. Nyttemmin minulla ei ole tarkoitusta, miksi elän. Vanhemmat pitävät minua outona, jos en käyttäydy mallikelpoisesti, vaikka se on vastoin luontoani. Saatan saada raivarin, koska se kuuluu luonteeseensa, mutta tarkoitus on, että asia käsitellään vain lähipiirin kesken. Sivulliset eivät edes tiedä tästä mitään. Minulla ei ole sukua, minulla ei ole mitään.

      • hang on

        minkä ikäinen sä olet, sä voit lähteä kun oot 16-vuotias, kaikki velvollisuuden päättyy siiihen ,voit mennä opiskelemaan ja saada opintotukea ja sossusta rahaa mielenterveys on myös yhteisöjen vastuulla, perheyhteisöjenkin, kuten työyhteisöjenkin. mielenterveyden ongelmat sekä syntyvät että paranevat yhteisöissä. terapia voi auttaa myös tällaisissa haavoissa. äitisi on oman elämänsä uhri mutta se ei oikeuta tietenkään ko. toimintaan, tekee ehkä ymmärrettäväksi. kun tulet vanhemmaksi se helpottaa, ei vanhempien kanssa tarvitse olla enää myöhemmin tekemisissä, uskoisit, mitä teet paskoilla sukulaisilla kun voit saada sellaisen elämän kuin haluat ja sellaisia ystäviä kuin haluat, vaikkapa jonkun harrastuksen parista!


      • Sickfam
        hang on kirjoitti:

        minkä ikäinen sä olet, sä voit lähteä kun oot 16-vuotias, kaikki velvollisuuden päättyy siiihen ,voit mennä opiskelemaan ja saada opintotukea ja sossusta rahaa mielenterveys on myös yhteisöjen vastuulla, perheyhteisöjenkin, kuten työyhteisöjenkin. mielenterveyden ongelmat sekä syntyvät että paranevat yhteisöissä. terapia voi auttaa myös tällaisissa haavoissa. äitisi on oman elämänsä uhri mutta se ei oikeuta tietenkään ko. toimintaan, tekee ehkä ymmärrettäväksi. kun tulet vanhemmaksi se helpottaa, ei vanhempien kanssa tarvitse olla enää myöhemmin tekemisissä, uskoisit, mitä teet paskoilla sukulaisilla kun voit saada sellaisen elämän kuin haluat ja sellaisia ystäviä kuin haluat, vaikkapa jonkun harrastuksen parista!

        Harva tuohon pisteeseen saanut uskaltaa edes suutaan avata vanhemmastaan. Pelolla on helppo hallita, ja se on todella tehokasta kun on jonkin aikaa niin tehnyt. Usein on vielä niin että virallinen auttajataho on pettänyt lapsen ja heille eo varmasti avaudu. Mutta on joitakin aktivistiryhmiä, jotka kyllä voivat tulla väliin,kunhan varmistuvat että tilanne on se mitä heille on kerrottu pyydettäessä väliintuloa. Heiltä ovat pyytäneet apua niin toiset vanhemmat,sukulaiset,kaverit ja epävirallisesti jopa lastensuojeluviranomainen on esittänyt että jos puuttuvat niin hän tekee oman osansa.


      • Munäitinionhirviö
        Sickfam kirjoitti:

        Harva tuohon pisteeseen saanut uskaltaa edes suutaan avata vanhemmastaan. Pelolla on helppo hallita, ja se on todella tehokasta kun on jonkin aikaa niin tehnyt. Usein on vielä niin että virallinen auttajataho on pettänyt lapsen ja heille eo varmasti avaudu. Mutta on joitakin aktivistiryhmiä, jotka kyllä voivat tulla väliin,kunhan varmistuvat että tilanne on se mitä heille on kerrottu pyydettäessä väliintuloa. Heiltä ovat pyytäneet apua niin toiset vanhemmat,sukulaiset,kaverit ja epävirallisesti jopa lastensuojeluviranomainen on esittänyt että jos puuttuvat niin hän tekee oman osansa.

        Tätä juuri tarkoitin, minut petettiin aikoinaan juuri tästä syystä, ettei esim. äitiäni koettu kovin mallikelpoiseksi ihmiseksi ja kun äitini pakotti nuorena menemään ammattiauttajalle, niin minut suunnilleen sivuutettiin avunpyyntämisineni, sillä äitiäni syrjittiin ihan selkeästi, mutta minusta ei välitetty ensinkään. Näin se meni ja omituista kyllä, sitten kun kerroin ammattiauttajalle tunteistani, niin eivät välittäneet niistä paskan vertaa. Päinvastoin, alkoivat vaan kertomaan omaa stooriaan, että heillä kun on tämä työpaikka ja he ovat tässä vaan virkansa puolesta. Että on sitä ihmisillä kaikenlaisia ongelmia, kuten äiti. Tyhmä kysymys; omistaako valtio kansalaisensa?? Että saako valtio tehdä kansalaisilleen mitä haluaa?? Korostan, että äitini on sadistisen hillitty ihminen, mutta kovin terävä sanansäilä hänellä on ja kyllä hän vaikuttaa myös lapsenhakkaajalta, mutta hän antoi valtion suorittaa sen hakkauksen, jotta itse ei olisi tarvinnut liata käsiään.


    • ari_zwag

      Mikäli lähdet ajattelemaan pahoja, onnistuu äitisi laittamaan sieluusi tahran. Tätä itseään kalvavaa syöpää tahtoo hän sinunkin kantavan, vastusta tätä kehitystä kaikin voimin. Mikäli näin kuitenkin käy ja muutut kostoksi, on hän voittanut.

      Jotkut meistä elävät läheisilleen aiheuttamasta kärsimyksestä, niin myös minunkin äitini. Rikollisia vailla oikeudellista vastuuta.

    • Raukkamaista

      Miksi pistät äidin syyksi omat mokasi?

      • Munäitinionhirviö

        Hyvä ihminen, minut on steriloitu 7- vuotiaana ja sinä tulet sanomaan, että tämä on minun moka?? Että tällaista kaikkea kivaa äitini suunnitteli mulle jo pikkuskidinä. Sain tietää vasta aikuisena. Että näin.


      • Eioleomenakauaspudonnut

        Pane edesvastuuseen terveydenhuollon steriloinnin tekijät, älä äitiäsi, jolta olet 'fiksuutesi' perinyt.


      • Munäitinionhirviö

        lueppa vitun fyysikko, 01.02.2017 15:07 tuossa alempana kirjattu kommentti. Näin sattuu olemaan, ettei sairaalan oikeuteen haastaminen tuo mulle lasta, eikä miestä. Päin vastoin, mitä se edes sitä kiinnostaa tänä päivänä, joku sairaalan oikeuteen haastaminen, mutta se kyllä kiinnostaa, että lapsia ei ole eikä tule. Se mun pystymättömyyteni kyllä kiinnostaa sen verran, ettei kiinnosta meikäläinen tässä vaiheessa. Terveisin tänään juuri lähti eräs mies, kun kannoiltaan käänty.


      • Maailmaontäynnälapsia

        Kiittäkäämme Luojaa ettei sulla ole eikä tule ...


    • oletihanpihalla

      Ei hyvänen aika, taas sinä vaahtoat täällä tästä samasta asiasta.

      Koita nyt tajuta, että ei se sinun äitisi ole sinua steriloinut... sterilisaatiot tekee Suomessa lääkäri ja lääkärit ovat vastuussa teoistaan.
      Olet ollut aikuinen about 20 vuotta. Olisit nostanut syytteen lääkäriä vastaan ja voithan sinä nostaa syytteen äitiäsikin vastaan jos kerran koet kokeneesi vääryyttä.

      • samapamulle

        Turpa kiinni ja eräät ovat edelleen sitä mieltä, että se oli mulle ihan oikein, kun kaikkien ei anneta olla rauhassa ja saada miestään ja lapsiaan. Ei se mulle lasta tuo, jos haastan sairaalan oikeuteen ja mistä mulla on rahaa jonkun sairaalan haastamiseen, kysyn vaan. Ei sitä sullakaan ole. Näin täällä vaan tehdään toisille ja muka hyvinvointivaltio ja paskat!!


    • ei.ymmärrä

      Niin ....MIKÄ SE HARRASTUS SITTEN OLIKAAN...kysyn aloituksesta ???

      • ohonytonjosurkuhupaisaa

        se ei ole tässä se pointti, että mikä se harrastus on, jos sitä lähdet vaatimaan.


    • hjyuto

      Hyvä ap. Kerrot, että harrastuksesi loppui ja olet ollut sairaana ja että äitisi kyydittää kauppareissut.
      Jokaiseen näihin asioihin on kyllä todellinen syy. Liittyvätkö tuo harrastus ja
      sairastaminen yhteen vai miten.

      Minusta tänne pitää kirjoittaa totuus eikä vain se paha mieli. en ole selvännäkijä, en osaa paljon rivien välistäkään lukea, kuitenkin jotenkin mieleeni nousee, että asioilla on yhteys.

      No mitä harrastuksiin tulee, joutuu moni luopumaan rakkaista harrastuksista. syitä voi olla monia, voi olla että rahat eivät riitä, sillä harrastukset ovat varsin kalliita. Voi olla että aika ei riitä, sairastuu, saa vamman, allergisoituu.
      Raskas päätös, mutta sen joutuu niin moni tekemään, olen itsekin joutunut luopumaan, voihan se olla väliaikaista.

      Sitten vielä sanot, että pyydät lakiosan heti kun mahdollista. Otapa ensin selvää mikä se lakiosa on ja mitä siitä seuraa, sen verran kerron, että sinähän siinä häviät runsaasti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe