Kirpparilla ei kauppa käy

yopc

Otin kirpparilta pöydän, kun sai vain 7eurolla, mutta yllätyin kun parin päivän jälkeen pöydästäni ei ole ostettu mitään. Vaikka vaateiden hinnat ovat 0,50-5,00 euroon ja ne ovat hyväkuntoisia. Eikö vain naisten vaatteet käy kaupaksi kirpparilla? Ostetaanko kirppareilta vain lastenvaatteita?

35

4849

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytsi 34v

      4-5 euroa on liikaa kirppari vaatteesta, vaikka hyvä kuntoinen olisikin. vain 0.50-3 euroa on sopiva hinta.

      • kirppari vaatteesta

        kirppari vaatteesta


      • hyvä kuntoinen

        hyvä kuntoinen

        Onko 34-vuotias vielä joku tytsi? Aikuispissis, joka ei osaa yhdyssanoja.

        50 sentin ja euron vaatteet on lumppua.


      • Krppr
        hyvä kuntoinen kirjoitti:

        hyvä kuntoinen

        Onko 34-vuotias vielä joku tytsi? Aikuispissis, joka ei osaa yhdyssanoja.

        50 sentin ja euron vaatteet on lumppua.

        Useinkin näkee ylihinnoiteltuja vaatteita kirppareilla. Joku saattaa pyytää esim. 7€ nyppyisestä hupparista, jonka itse hinnoittelisin 1€:n arvoiseksi. Kirpparivaatteiden pitää olla halpoja, että niistä pääsee eroon.


    • hyvä kuntoinen

      Kyllä, olen samaa mieltä. Mutta jos vaate on niin huono, ettei sille kehtaa pistää hinnaksi kuin 50 senttiä, niin sitä ei kannata viedä tankoa täyttämään, vaan pistää Uffille.

      Itse pyydän 1 - 10 euroa vaatteesta. Jos hinta on 10, niin kyseessä merkkivaate, jossa vielä hintalappu jäljellä. Hinta on voinut olla satasen tai ylikin. Valitettavasti olen tehnyt hutiostoksia joskus ja miksi niitä vaatteita pitäisi säilyttää?

      Mielestäni olennaisempaa kuin hinta on vaatteen kunto ja käyttökelpoisuus. En ymmärrä naisia, jotka raahaavat 1990-luvun kammottavia tätibleisereitä tangon täyteen. Silloisia merkkivaatteita ja hyvässä kunnossakin. Mutta kuka sellaisia tarvitsee mihinkään?

      • mitenkä

        Kerääkö uff lumppuja ? Oikeasti olen lahjoituskirppiksellä töissä, osa luulee että paskaisia ja resuja pistetään myyntiin, ei ne menee kaatopaikalle.


      • hyvä kuntoinen
        mitenkä kirjoitti:

        Kerääkö uff lumppuja ? Oikeasti olen lahjoituskirppiksellä töissä, osa luulee että paskaisia ja resuja pistetään myyntiin, ei ne menee kaatopaikalle.

        En laita mitään ns. paskaisia tai resuisia vaatteita Uffille, niiden paikka on roskakatoksessa.

        50 sentin vaate on minulle esimerkiksi tylsä yksivärinen trikoopaita, ehjä ja käyttökelpoinen, mutta niitä on jokaisella kaapit täynnä. Tai neuletakki, joka myös on ehjä ja hyväkuntoinen, mutta ei tämän hetken muotia, kaulus esimerkiksi on ylisuuri. Tämmöisiä en viitsi viedä kirppikselle, vaan lahjotan Uffille. Kyllä näitä Uffin ja muiden hyväntekeväisyyskirppisten liikkeissä näkyy, useimmiten ylihinnoiteltuina.


      • Muotiako
        mitenkä kirjoitti:

        Kerääkö uff lumppuja ? Oikeasti olen lahjoituskirppiksellä töissä, osa luulee että paskaisia ja resuja pistetään myyntiin, ei ne menee kaatopaikalle.

        Olen kirpparin pitäjä. Nämä jotka valittaa ettei kauppa käy, ovat niitä jotka tuovat vaatteet likaisina, silittämättöminä ja hajuvedelle tuoksuville, eli suoraan kapakasta. Jos vaatekauppaa teette, niin huomioikaa nämä asiat.


      • OhiOnKirppis
        Muotiako kirjoitti:

        Olen kirpparin pitäjä. Nämä jotka valittaa ettei kauppa käy, ovat niitä jotka tuovat vaatteet likaisina, silittämättöminä ja hajuvedelle tuoksuville, eli suoraan kapakasta. Jos vaatekauppaa teette, niin huomioikaa nämä asiat.

        Hei kirpparin pitäjä!

        Kolme kertaa olen erehtynyt Turun Manhattanin kirppariin.

        Kaksi ensimmäistä kertaa yksin, paljon uutta käyttämätöntä käyttötavaraa ja lasten hyväkuntoisia tarpeettomia leluja. Jobbarit kärppänä paikalla. Myynti hyvä.

        Kolmas kerta yhdessä ystävän kanssa. Itsellä hyviä merkkivaatteita, puhtaita, silitettyjä, hajuttomia. Eivät menneet kaupaksi.

        En enää ikinä vaivaudu siihen rumbaan, jota itsepalvelukirppikset vaativat kohtuuttomista vuokristaan.


      • Anonyymi
        Muotiako kirjoitti:

        Olen kirpparin pitäjä. Nämä jotka valittaa ettei kauppa käy, ovat niitä jotka tuovat vaatteet likaisina, silittämättöminä ja hajuvedelle tuoksuville, eli suoraan kapakasta. Jos vaatekauppaa teette, niin huomioikaa nämä asiat.

        Itselläni myynnissä on ollut ehjiä, hajuttomia, siistejä, hyväkuntoisia ja suurimmaksi osaksi täysin käyttämättömiä nuorten vaatteita. Kirpputori määräsi hinnat, koska kyseessä oli kokonaispalvelu. Kaupaksi meni peräti kaksi vaatetta. Tämän kokemukseni mukaan ihmiset tuntuvat ostavan leluja ja merkkituotteita, eivät todellakaan vaatteita tai kirjoja. Olen yrittänyt myydä myös verkossa, mutta eivät kelpaa. Myisin vaikka eurolla kappele, mutta jos joudun esimerkiksi ottamaan lukuisia lähikuvia ja laittamaan ne verkkoon, en enää viitsi sillä hinnalla.


    • Kirppistyttö

      Niinpä.Mulla ainakin menee myös vaatteita kaupaksi ihan kivasti,noin halvalla ei kannata ees myydä...vaatteet pitää pestä ja silittää,ja tarkistaa kunto,onko rikki tms...voi mainita jos on jotain vikaa,ja joku viitsii korjata!Ja ei se asia siitä kummene jos tänne kirjoittaa,ja jos yrittää myydä pelkkiä vaatteita.Pöydän pitää olla siisti,aika ajoin pitää tarkistaa,onko hintalaput pysyneet paikoillaan.Ja mielenkiintoinen...sopivasti tavaraa...monenlaista.Kaikkea mitä et tarvi,ja kuvittelet itse ostavasi.

    • kunnontyöntekijä

      "Ja ei se asia siitä kummene jos tänne kirjoittaa,ja jos yrittää myydä pelkkiä vaatteita.Pöydän pitää olla siisti,aika ajoin pitää tarkistaa,onko hintalaput pysyneet paikoillaan.Ja mielenkiintoinen...sopivasti tavaraa...monenlaista.Kaikkea mitä et tarvi,ja kuvittelet itse ostavasi."

      Juurikin näin olen minäkin toiminut mutta kauppaa syntyi nihkeästi...ei vaan ollut mikään vilkas kirppis=/.

    • tanya1

      Minä oon myyny jo monta kertaa kirppiksillä hyväkuntoisia ja jotkut jopa uusia lasten ja vauvojen vaatteita, mm. hello kitty, charmmy kitty, lindex, muumi.. hinnalla 0,10-2e, mut ei niitä silti osteta.
      Nytkin oli kirppiksellä paljon noita vaatteita mutta eipä menny taaskaan kaupaks.
      En ymmärrä :/

      • Vaate ku vaate

        Myy ne Porvoon Kevät- Kirppiksellä. Paras paikka vaatemyyntiin.


    • hyvä kuntoinen

      Kirppiksillä on ihan liikaa lastenvaatteita ja liian vähän hyväkuntoisia aikuisten vaatteita.

      Älkää ajatelko asiakkaiden puolesta, mikä käy kaupaksi ja mikä ei. Lastenvaatteita on liikaa, koska kysyntää ei ole niin paljoa kuin on tarjontaa, olipa tavara hyvää tai ei.
      Aikuisten vaatteita ei moni tuo, koska kukaan ei mukamas niitä osta. Kattia kanssa! Ostaa kyllä, kun on käyttökelpoista eikä ylihinnoiteltua.

    • ASTERI

      Mulla on myynnissä vain aikuisten vaatteita,verhoja,lehtiä,lasitavaraa,kaikkea mitä taloudesta löytyy...hyvin käy kauppa,222e tämän kuun tuotto.Paljon käy sakkia,vähän hävikkiä.Mukava harrastus!

      • näillä eväillä

        Minusta tuotto pitää viikossa olla tuo. Joka päivä vien uutta ja järjestän. Koskaan en laita vaatetta pöydälle vaan ainoastaan rekkiin. Ihmiset käyvät tahallaankin sotkemassa. Kerran vanhempi naispari talloi lattialle pudonneita vaatteita. Eivät olleet minun mutta nostin ylös.


    • kunnontyöntekijä

      Te joilla tuo kauppa käy nii kertositte samalla MISSÄ? Varmaankin isoja eroja kirppiksillä et mispäi minkäki tyyline tavara menee kaupaksi.., olisi mielenkiintosta tehä vertailua.

      Joku kehu aikusten vaatteien menevän takuulla kaupaks jos ei oo kalliita. Noo, eipä mulla menny 5€/kpl hintaan kaks naisten talvitakkia (perusmallia joten ei mitään kaameta tilkkutäkkiä tms. outoo) eikä miesten laadukkaat työvaatteet nekää menny vaik hintaa KÄYTTÄMÄTTÖMIL takeil ja housuil vaan 10€/vaate. Ehkä syy oli ennemminki siinä et tuo kirppis vaikutti aika hiljaselta eli samaha se mitä siel myyään ku ei asiakkaita vaan kerta kaikkiaan käy. Tämä siis Ikaalisiissa.

      • Kyllä lähtee

        Riihimäen Femmatorilla menee aikuisten vaatekin, tuotto tässä vaiheessa hieman yli viikolta hieman yli 200 euroa. Myynnissä etupäässä vaatteita ja kirjoja, kummatkin menevät kaupaksi, kunhan hintaa ei ole liikaa. Kirppiksen tarjous oli 2 viikkoa yhden hinnalla eli kaksi viikkoa maksoi 36 euroa iso loosi, johon mahtuu tavaraa.

        Pitää käydä laskemassa hintoja säännöllisesti jos kauppa ei käy. ja viedä lisää tavaraa myytyjen tilalle ja siivota. Jotkut hautoo ylihinnoiteltua tavaraa samalla hinnalla koko myyntiajan ja ihmettelee sitten, miksei kauppa käy. Minulla on päivätyö ihan muuta kuin kirppismyyntiä ja tarkoitus on päästä tavarasta eroon. Mikä ei mene, joutaa Uffin pussiin ja kirjat vien kirjastojen kierrätyspisteisiin.


      • kirppis200
        Kyllä lähtee kirjoitti:

        Riihimäen Femmatorilla menee aikuisten vaatekin, tuotto tässä vaiheessa hieman yli viikolta hieman yli 200 euroa. Myynnissä etupäässä vaatteita ja kirjoja, kummatkin menevät kaupaksi, kunhan hintaa ei ole liikaa. Kirppiksen tarjous oli 2 viikkoa yhden hinnalla eli kaksi viikkoa maksoi 36 euroa iso loosi, johon mahtuu tavaraa.

        Pitää käydä laskemassa hintoja säännöllisesti jos kauppa ei käy. ja viedä lisää tavaraa myytyjen tilalle ja siivota. Jotkut hautoo ylihinnoiteltua tavaraa samalla hinnalla koko myyntiajan ja ihmettelee sitten, miksei kauppa käy. Minulla on päivätyö ihan muuta kuin kirppismyyntiä ja tarkoitus on päästä tavarasta eroon. Mikä ei mene, joutaa Uffin pussiin ja kirjat vien kirjastojen kierrätyspisteisiin.

        Pientä mainostusta :D


      • Kyllä lähtee
        kirppis200 kirjoitti:

        Pientä mainostusta :D

        En tiedä, mikä D se oli, etkö osaa kirjoittaa ajatuksiasi sanoiksi.

        Joku kysyi kirpputoreja nimeltä, siksi mainitsin Femmatorin. Minulla ei ole mitään syytä sitä mainostaa, totesin vain että kauppa on käynyt hyvin.

        Sama ei välttämättä koske kaikkia. Ihmiset vain tuovat tavarat ja seisottavat niitä seuraavat kaksi viikkoa. Hinta on sama. Lisää tavaraa ei tuoda, koska entinen ei mene kaupaksi. Käsittääkseni kirppiksen idea on päästä eroon turhasta, jolla vielä on käyttöä, ei hyötyä taloudellisesti. Jos minä lasken miinuspuolelle esimerkiksi matkakulut Riihimäelle useita kertoja viikossa, niin ei siitä tosiasiassa paljoa käteen jää. Mutta kannattaa myydä siellä, missä kauppa käy ja myyntitila on iso ja paikan hinta kohdallaan. Nykyään monet loosit on mitättömän kokoisia ja hinta neljäkymppiä viikolta. Tai sitten hinta on 25 euroa viikko ja kirppis on jossain korvessa, jossa käy kaksi asiakasta päivässä.


    • kiinnikaikki

      Neuvoisin kaikkia lopettamaan nuo kirppistouhut kunnes vuokrahinnat laskee kohtuulliselle tasolle , nykyhinnoittelulla ei rikastu kun kirppiksen pitäjä , samat jobbarimammat kiertelevät ja vievät myyntiin sitten hietalahden kirppikselle tai muualle.eli löytöjä vähävaraisille ei ole kuten kirppishenkeen kuuluisi.
      nuo jobbarimummot ovat alinta pohjasakkaa !

      • Ostan ja myyn

        Mielestäni kirppiksen idea ei ole pelkästään löytöjä vähävaraisille. Itse olen keskituloinen ihminen ja myynyt ja ostanut 30 vuotta. Ihan vain harrastuksesta, sitä paitsi olen löytänyt erittäin hyviä vaatteita ja kirjoja, joita en löydä mistään muualta, en välttämättä edes kirjastojen varastoista. Luultavasti tekisin muitakin löytöjä, mutta esimerkiksi astioista en ole yhtään kiinnostunut.

        Loosien hinnat ovat todellakin pepusta, muttei ne sillä alene, että emme myy. Kannattaa kytätä tarjouksia, niitä on silloin tällöin. Itse myin erittäin hyvin jokin aika sitten. Ottaisin uudestaankin kohtapikaa, mutta en normaalihinnalla mieluusti.

        Minua ärsyttää loosien koko, ne on pienentyneet kovasti. vaaterekkiin ei mahdu juuri mitään, vaatteiden tulee olla väljästi, jotta asiakkaat katselevat niitä. Jätän miniloosilliset kirppikset väliin myyjänä.

        Kirppisten taso on huonontunut ja kyllä se ylihinnoittelu koskee ennen kaikkea myyjiä. Minun vieressäni oli viimeksi loosi naisella, jolla oli pikkutilpehööriä ja muutama vaate. Ikivanhan mallisesta takista 35 euroa. No ei näyttänyt menevän kaupaksi. Nainen valitteli minulle kovasti ja minä sanoinkin varovasti, että kannattaa laskea hintoja jatkuvasti, jos kauppa ei käy. Minulla vietiin enin osa käsistä.


    • eikap.norm

      JAA minä myin tänään 200e kaikkee roskiksesta kerättyä tavaraa. kirppiksellä.

    • turkkuses

      Sen olen huomannut, että jos esim vaatetanko on niin täyteen ahdettu, ettei vaatteita saa kuin kiskomalla katsottavaksi, ihmiset vilkaisevat vaan ja menevät ohi.
      Samoin ellei käydä viikkoon siivoilemassa ja järjestelemässä on loossi niin sekaisin, ettei monikaan ala penkoa sitä. Paremmin menee, kun jaksaa siivota ja laittaa väljemmin esille.

    • kylläihmisetmaksaa

      Kyllä viitseliäisyys palkitaan!Itse olen pitänyt jo vuosia kirppispöytää,ja hyvin käy kauppa!Paras aika on kesä,ja joulunaika!

    • rtsvp

      ei ole kirppiksen vika jos ei pöytää hoideta, tai hinnoitellaan väärin.

      • tuokaa.vaatteita

        Tai tuodaan nyppyistä, loppuun käytettyä lumppua, jota on kaikilla, elleivät sitten ole heittäneet pois.

        Hyvä vaate voi olla esimerkiksi sellainen, joka istuu ostajan päällä hyvin. Nykyiset housut ovat pillikintuille, yritän epätoivoisesti metsästää kirpputoreilta suoralahkeisia, jotka ovat vanhempaa mallia, toistaiseksi en ole onnistunut kovin hyvin, koska tavara on huonokuntoista tai sitten kyseessä ovat tätimalliset prässilliset virastohousut tai ylileveät pellavahousut, kummatkaan eivät sovi oikein kellekään.


    • Anonyymi

      Näitä viestejä lukiessa ei voi olla koskaan varma, kuinka moni kirjoittaja, joka kertoo ansainneensa satoja euroja, on todellisuudessa kirpputorin pitäjä, joka haluaa uskotella potentiaalisille asiakkaille, että kauppa käy. Sanottuahan se ei tietenkään ole, mutta se on helppoa mainosta, jota kukaan ei estä.

      • Anonyymi

        En käsitä kyllä laisinkaan miten muka joku oikeasti saa jotain isoja tuottoja kirpputorista. Olen tuijotellut pöytiä ja hyvälläkin paikalla olevat pöydät ei tyhjene.

        Aikanaan sain joskus 200 e tuoton kun oli oikeasti tuliterääkin tavaraa, kameroita ja sen semmoista. Mutta ei millään kirpputorirytkyillä sellaisia tuottoja saa ellei ole sitten jotain merkkivaatetta halvalla tyyliin. Ja paljonkohan niihin on mennytkään uutena??


    • Anonyymi

      Olen toista mieltä.
      Heinäkuussa minulla oli pöytä 6pvä ja vein 90 kpl vaatetta yms. Möin 72 kpl ja tuotto oli yli 400 e.

    • Anonyymi

      Minulla on täyden palvelun sopimus yhdellä kirppiksellä. Olen todella tyytyväinen tuottoon, maksan vain aloitus maksun ja sovin milloin saan tuoda. 3kk myynti jonka sain itselleni 485. 60e se oli puolet kokonais tuotosta. Ei tarvinnut kuin tuoda tavarat kirppikselle. Hoitivat lopun.

      • Anonyymi

        Jos ei satasta tule viikossa, niin surkeaa on. Paras viikko itselläni on yli 500e.


    • Anonyymi

      En enää koskaan pidä kirpputoria. Kamalaa shaissea, Tuottoa ei tule, varastelua, pöydän mylläystä, tavaroiden jättelyä pitkin kirpparia. ihmiset odottaa että tavaroita saa tyyliin eurolla että tavara liikkuu jolloin tuotto jää naurettavaksi ellei ole massiivista määrää tavaraa. Roudauskin maksaa autolla. Ei enää!

    • Anonyymi

      Peniä kokoja on tarjolla paljon ja isoja kokoja vähän. Sepä se isot koot mene hetkessä.Myös milloin kirppispöydän otit? Ratkaisee tilipäivät, kuin eläkepäivät,lapsinlisä päivät . Niin kauppa käy.Kelan sivuilta löydät kelan masupäivät, Ensi keralla varaa pöytä niiden aikaan heti.Kauppa ei käy joulkuu kuu,ei Hiihtolomat,ei pääsiäinen tienot.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6806
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4420
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2833
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1457
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1134
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe