Hajuvammaiset

höh

Kun kerran joka paikassa on nykyisin näitä hajustevammaisia, vai liekö hajusteasennevammaisia, niin kertokaapa nyt sitten, että missä muut ihmiset voisivat ikinä koskaan milloinkaan käyttää hajuvettä?

Sitä ei siis saisi laittaa kodin ulkopuolella oleviin juhliin (koska siellä on kuitenkin joku hajuvammainen), omassa kodissa pidettäviin juhliin joihin tulee vieraita (sama syy), elokuviin, teatteriin, konserttiin tms., töihin, kauppaan lähtiessä, julkisilla kulkiessa,...

Eli ei minnekään kodin ulkopuolelle mentäessä, eikä kotijuhliinkaan, koska niihinkin voi tulla joku läheinen jolla on hajustehekkyys.

Tarkoitttaako se, että hajusteita voi käyttää vain yksin kotipäivää viettäessään tai oman perheen kanssa kotona, jos perheessä ei ole hajuvammaisia? Näinkö kapea alue se enää on?

310

6972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet turha narisija

      Sinä aloittaja olet selvästi asennevammainen, itseään täynnä oleva itsekäs ja itsevaltias ihminen, joka säälii itseään ja on huomionkerjääjä. Aloitus taitaa olla provo ja huomiohakuisuutta vaan.

      • höh

        Ei, vaan vilpittömästi kiinnostunut siitä, että onko se oikeasti jo näin, että hajuvesi on aine jota voi käyttää toisten häiriintymättä enää yksin kotona. Jos olisin täynnä itseäni ja itsekäs itsevaltias ihminen, en varmaankaan tällaisella asialla vaivaisi päätäni ollenkaan, vaan hajustaisin itseni ihan muista piittaamatta aivan silloin kun itse haluaisin.

        Välttelen kuitenkin hajusteiden käyttöä muualla kuin kotona oman perheen kanssa ollessani. Itsekästä? Tuskin. Ehkä pitää sitten ruveta itsekkääksi ja hajustaa ihan niin kuin haluaisin täysin muista välittämättä ;) Olisiko se sitten parempi niin?

        Huomiota toki tälle aloitukselle toivoisin sen verran, että tulisi muutama asiallinenkin vastaus eikä tuollaista solvaavaa hyökkäystä. Hajustevammainen ei tietysti ollut itseltäni korrektein ilmaisu, myönnetään, mutta taisi vastaajallakin olla huono päivä.


      • An mennä!!!
        höh kirjoitti:

        Ei, vaan vilpittömästi kiinnostunut siitä, että onko se oikeasti jo näin, että hajuvesi on aine jota voi käyttää toisten häiriintymättä enää yksin kotona. Jos olisin täynnä itseäni ja itsekäs itsevaltias ihminen, en varmaankaan tällaisella asialla vaivaisi päätäni ollenkaan, vaan hajustaisin itseni ihan muista piittaamatta aivan silloin kun itse haluaisin.

        Välttelen kuitenkin hajusteiden käyttöä muualla kuin kotona oman perheen kanssa ollessani. Itsekästä? Tuskin. Ehkä pitää sitten ruveta itsekkääksi ja hajustaa ihan niin kuin haluaisin täysin muista välittämättä ;) Olisiko se sitten parempi niin?

        Huomiota toki tälle aloitukselle toivoisin sen verran, että tulisi muutama asiallinenkin vastaus eikä tuollaista solvaavaa hyökkäystä. Hajustevammainen ei tietysti ollut itseltäni korrektein ilmaisu, myönnetään, mutta taisi vastaajallakin olla huono päivä.

        Mitä välität. Hajusteet on tarkoitettu miellyttämään itseään ja muita joten anna mennä vain. On pieni prosentti joita nuo haittaavat mutta ovat silti enemmistönä äänessä. Eihän tupakkaa ja autoilua saati saunan puilla lämmitystäkään ole vielä kielletty vaikka kai jotkut näistäkin raivarit ottaa. Ennen vanhaan ketään ei häirinny niin hajusteet kuin edes tupakointi julkisissa tiloissa vaan se oli normaalia. Nimimerkillä en itse tupakoi eikä mua haittaa vaikka joku imuttaisi tupakkaa samassa pienessä tilassa jossa olen. Ne joita haittaa hajusteet poistukoon muualle nipottamaan tai menköön kotiinsa linnottautumaan. Ennemmin mikä vain miellyttävä tuoksu kun hien jaPaskan haju.


      • mummeliini
        An mennä!!! kirjoitti:

        Mitä välität. Hajusteet on tarkoitettu miellyttämään itseään ja muita joten anna mennä vain. On pieni prosentti joita nuo haittaavat mutta ovat silti enemmistönä äänessä. Eihän tupakkaa ja autoilua saati saunan puilla lämmitystäkään ole vielä kielletty vaikka kai jotkut näistäkin raivarit ottaa. Ennen vanhaan ketään ei häirinny niin hajusteet kuin edes tupakointi julkisissa tiloissa vaan se oli normaalia. Nimimerkillä en itse tupakoi eikä mua haittaa vaikka joku imuttaisi tupakkaa samassa pienessä tilassa jossa olen. Ne joita haittaa hajusteet poistukoon muualle nipottamaan tai menköön kotiinsa linnottautumaan. Ennemmin mikä vain miellyttävä tuoksu kun hien jaPaskan haju.

        Minäkin rakastan tuoksuja, enkä epäröi käyttää niitä ihollani, kotonani, autossani. Allergikkoja on moneen menoon, minäkin, mutta vältän kyseistä allergeeniä parhaani mukaan ja kuljen adrenaliinipiikki laukussani. Allergiat ja muut sairaudet ovat jokaisen oma asia, eikä niistä muita voi syyttää.


      • 10 kärsimys
        An mennä!!! kirjoitti:

        Mitä välität. Hajusteet on tarkoitettu miellyttämään itseään ja muita joten anna mennä vain. On pieni prosentti joita nuo haittaavat mutta ovat silti enemmistönä äänessä. Eihän tupakkaa ja autoilua saati saunan puilla lämmitystäkään ole vielä kielletty vaikka kai jotkut näistäkin raivarit ottaa. Ennen vanhaan ketään ei häirinny niin hajusteet kuin edes tupakointi julkisissa tiloissa vaan se oli normaalia. Nimimerkillä en itse tupakoi eikä mua haittaa vaikka joku imuttaisi tupakkaa samassa pienessä tilassa jossa olen. Ne joita haittaa hajusteet poistukoon muualle nipottamaan tai menköön kotiinsa linnottautumaan. Ennemmin mikä vain miellyttävä tuoksu kun hien jaPaskan haju.

        Katsokaa hiemen mitä hajustetta käytätte,ja misssä.Muistan kauhulla matkaa linja-autolla ,menossa ryhmämatka satoja kilometrejä istuin silmät vuotaen ,välillä tuntui kurkkuni täyttyvän neitokaiken hajulla.Autossa ei ollut tilaa minne mennä istumaan,siinä vain tuuletuksia säätämään ,josta vain haju paheni ja levisi autoon.Neito näki kärsimykseni , mitäs se häntä liikutti ,koska hänhän haisi vissiin hyvälle mielestään..Todella tykkäiisin ja käytänkin sietämääni hajuvettä, mutta en pienessä suljetussa tilassa käytä, on mietittävä muitakin ihmisiä.


      • huolesttunu
        mummeliini kirjoitti:

        Minäkin rakastan tuoksuja, enkä epäröi käyttää niitä ihollani, kotonani, autossani. Allergikkoja on moneen menoon, minäkin, mutta vältän kyseistä allergeeniä parhaani mukaan ja kuljen adrenaliinipiikki laukussani. Allergiat ja muut sairaudet ovat jokaisen oma asia, eikä niistä muita voi syyttää.

        Missäs öökös-kömmentöijä luuraa. Onko se sairastunu johonkin fyysiseenkin?


      • tsaukkis1
        An mennä!!! kirjoitti:

        Mitä välität. Hajusteet on tarkoitettu miellyttämään itseään ja muita joten anna mennä vain. On pieni prosentti joita nuo haittaavat mutta ovat silti enemmistönä äänessä. Eihän tupakkaa ja autoilua saati saunan puilla lämmitystäkään ole vielä kielletty vaikka kai jotkut näistäkin raivarit ottaa. Ennen vanhaan ketään ei häirinny niin hajusteet kuin edes tupakointi julkisissa tiloissa vaan se oli normaalia. Nimimerkillä en itse tupakoi eikä mua haittaa vaikka joku imuttaisi tupakkaa samassa pienessä tilassa jossa olen. Ne joita haittaa hajusteet poistukoon muualle nipottamaan tai menköön kotiinsa linnottautumaan. Ennemmin mikä vain miellyttävä tuoksu kun hien jaPaskan haju.

        Samaa mieltä,laita hajusteita vaan kunhan et litrakaupalla sitä päällesi holvaa. Liika on toki aina liikaa mutta kohtuullinen tuoksu on aina paikallaan. Käytän itsekin miehenä partavettä joka päivä enkä mitään halpahallikamaa vaan ihan kunnon laatutuoksua. Aiemminhan todellakin tupakoitiin julkisissa tiloissa eikä sekään haitannut ketään mutta nyt meistä on tehty jo niin herkkiä että pelkkä kadulla kulkeminen alkaa olla vaikeaa jo pakokaasujen takia. Ja huom!,en itsekään polta mutta minua ei itseäni haittaa kunhan ei ihan syliin tulla polttamaan. Olisikohan menty herkkyydessä jo liiankin pitkälle?


      • Mönenläistä ällergiä
        mummeliini kirjoitti:

        Minäkin rakastan tuoksuja, enkä epäröi käyttää niitä ihollani, kotonani, autossani. Allergikkoja on moneen menoon, minäkin, mutta vältän kyseistä allergeeniä parhaani mukaan ja kuljen adrenaliinipiikki laukussani. Allergiat ja muut sairaudet ovat jokaisen oma asia, eikä niistä muita voi syyttää.

        Ällergiää ön mönenläistä. Toiset övät työksyille herkkiä, töiset eivät.


      • ön häjyjä
        Mönenläistä ällergiä kirjoitti:

        Ällergiää ön mönenläistä. Toiset övät työksyille herkkiä, töiset eivät.

        Kyl häjysteitä vöi käyttää jös hälyää.


      • ovi auki
        10 kärsimys kirjoitti:

        Katsokaa hiemen mitä hajustetta käytätte,ja misssä.Muistan kauhulla matkaa linja-autolla ,menossa ryhmämatka satoja kilometrejä istuin silmät vuotaen ,välillä tuntui kurkkuni täyttyvän neitokaiken hajulla.Autossa ei ollut tilaa minne mennä istumaan,siinä vain tuuletuksia säätämään ,josta vain haju paheni ja levisi autoon.Neito näki kärsimykseni , mitäs se häntä liikutti ,koska hänhän haisi vissiin hyvälle mielestään..Todella tykkäiisin ja käytänkin sietämääni hajuvettä, mutta en pienessä suljetussa tilassa käytä, on mietittävä muitakin ihmisiä.

        Ihminen torju kiireesi ja rakkautesi. Hmm. Ota hiljaisuutta ja hanki rahaa.


      • sniiff
        höh kirjoitti:

        Ei, vaan vilpittömästi kiinnostunut siitä, että onko se oikeasti jo näin, että hajuvesi on aine jota voi käyttää toisten häiriintymättä enää yksin kotona. Jos olisin täynnä itseäni ja itsekäs itsevaltias ihminen, en varmaankaan tällaisella asialla vaivaisi päätäni ollenkaan, vaan hajustaisin itseni ihan muista piittaamatta aivan silloin kun itse haluaisin.

        Välttelen kuitenkin hajusteiden käyttöä muualla kuin kotona oman perheen kanssa ollessani. Itsekästä? Tuskin. Ehkä pitää sitten ruveta itsekkääksi ja hajustaa ihan niin kuin haluaisin täysin muista välittämättä ;) Olisiko se sitten parempi niin?

        Huomiota toki tälle aloitukselle toivoisin sen verran, että tulisi muutama asiallinenkin vastaus eikä tuollaista solvaavaa hyökkäystä. Hajustevammainen ei tietysti ollut itseltäni korrektein ilmaisu, myönnetään, mutta taisi vastaajallakin olla huono päivä.

        Hajuallergia on henkilökohtainen ongelma aivan kuin vaikka kissa-allergia.

        Eihän kissaihminen kanna huolta muiden murheista miksi siis sinä mietit asiaa ?

        p.s.

        tiedän , että hajuallergia on paha ongelma johon käytetään mm adrenaalipiikitystä joten en halveeraa ketään kerron vain aloittajalle ettei kaikista asioista kannata tehdä itselleen ongelmaa


      • joopajoo000000000009

        Kannattaisi katsoa peiliin ja miettiä sitä asennevammaisuutta ;D


      • häviä

        Tää idiootti täällä aukoo päätään jatkuvasti!


      • fgthfh
        tsaukkis1 kirjoitti:

        Samaa mieltä,laita hajusteita vaan kunhan et litrakaupalla sitä päällesi holvaa. Liika on toki aina liikaa mutta kohtuullinen tuoksu on aina paikallaan. Käytän itsekin miehenä partavettä joka päivä enkä mitään halpahallikamaa vaan ihan kunnon laatutuoksua. Aiemminhan todellakin tupakoitiin julkisissa tiloissa eikä sekään haitannut ketään mutta nyt meistä on tehty jo niin herkkiä että pelkkä kadulla kulkeminen alkaa olla vaikeaa jo pakokaasujen takia. Ja huom!,en itsekään polta mutta minua ei itseäni haittaa kunhan ei ihan syliin tulla polttamaan. Olisikohan menty herkkyydessä jo liiankin pitkälle?

        jos ei se tupakointi muka haitannut ketään, niin miksi se kiellettiin? :P kyllä se haittasi ja monia, ei vain viititty sanoa mitään, kun se oli sallittua polttaa kaikkialla... hyvä että siitä päästiin, kyllä sitä lemua saa haistella kadulla ihan tarpeeksi ja kotonaankin aina jos erehtyy ikkunan aukaisemaan.


      • 10+2
        mummeliini kirjoitti:

        Minäkin rakastan tuoksuja, enkä epäröi käyttää niitä ihollani, kotonani, autossani. Allergikkoja on moneen menoon, minäkin, mutta vältän kyseistä allergeeniä parhaani mukaan ja kuljen adrenaliinipiikki laukussani. Allergiat ja muut sairaudet ovat jokaisen oma asia, eikä niistä muita voi syyttää.

        Onko joku syyttänyt allergioista toisia? Ei ole ainakaan tässä ketjussa. Aina voi olla sen verran fiksu, että ottaa toiset huomioon. Itse en esim. huuda ja meuhkaa julkisissa liikenne välineissä, koska ääni saattaa häiritä muita ihmisiä, vaikka kovan äänen häiritsevyys ei olekaan minun vikani. Samasta syystä en ylikäytä hajusteita, vaikka hajusteiden ylikäytön häiritsevyys ei olekaan minun vikani.


      • Luulotautisten höröi

        Eikä kun sinä olet nariseva persereikä. Olet kehitellyt itsellesi luulotaudin, jonka varjolla yrität rajoittaa kaikkien muiden elämää. Vedä vittu päähän niin helpottaa.


      • tsaukkis1 kirjoitti:

        Samaa mieltä,laita hajusteita vaan kunhan et litrakaupalla sitä päällesi holvaa. Liika on toki aina liikaa mutta kohtuullinen tuoksu on aina paikallaan. Käytän itsekin miehenä partavettä joka päivä enkä mitään halpahallikamaa vaan ihan kunnon laatutuoksua. Aiemminhan todellakin tupakoitiin julkisissa tiloissa eikä sekään haitannut ketään mutta nyt meistä on tehty jo niin herkkiä että pelkkä kadulla kulkeminen alkaa olla vaikeaa jo pakokaasujen takia. Ja huom!,en itsekään polta mutta minua ei itseäni haittaa kunhan ei ihan syliin tulla polttamaan. Olisikohan menty herkkyydessä jo liiankin pitkälle?

        laitoin jo pienenä poikana kun opin kirjoittamaan seinälle lapun että TUPAKOINTI KIELLETTY,salilla kun pukuhuoneessa joku jannu aina tyhjentää deodorantti purkin on käänyttävä pois siinä meni se treeni kerta,rollonit parempia eikös noi deodorantit ole kiellettyjen listalla,


      • Etkö oikeesti huomaa

        "Olet turha narisija"
        Kiitos että osoitit meille kuinka suvaitsevainen olet! Kiitos että osoitit että mitään riitaa eikä sotuia tule jos kaikki ovat kanssasi samaa mieltä! Kiitos että osoitit käytännössä miten suvaitsevaissus yhteikunnassamme toimii; sinut hyväksytään kunhan ajattelelt, puhut teet ja toimit kuten suvaitsevaisen ihmisen "kuuluukin"!
        Jokainen joka ei edellä olevaa noudata on "selvästi asennevammainen, itseään täynnä oleva itsekäs ja itsevaltias ihminen, joka säälii itseään ja on huomionkerjääjä."


      • Sairaan hyvä video

      • ....................
        höh kirjoitti:

        Ei, vaan vilpittömästi kiinnostunut siitä, että onko se oikeasti jo näin, että hajuvesi on aine jota voi käyttää toisten häiriintymättä enää yksin kotona. Jos olisin täynnä itseäni ja itsekäs itsevaltias ihminen, en varmaankaan tällaisella asialla vaivaisi päätäni ollenkaan, vaan hajustaisin itseni ihan muista piittaamatta aivan silloin kun itse haluaisin.

        Välttelen kuitenkin hajusteiden käyttöä muualla kuin kotona oman perheen kanssa ollessani. Itsekästä? Tuskin. Ehkä pitää sitten ruveta itsekkääksi ja hajustaa ihan niin kuin haluaisin täysin muista välittämättä ;) Olisiko se sitten parempi niin?

        Huomiota toki tälle aloitukselle toivoisin sen verran, että tulisi muutama asiallinenkin vastaus eikä tuollaista solvaavaa hyökkäystä. Hajustevammainen ei tietysti ollut itseltäni korrektein ilmaisu, myönnetään, mutta taisi vastaajallakin olla huono päivä.

        Minä ainakin haisen kuin huora ristiäisissä jos haluan!


      • Määjyssien jyttyjä
        Sairaan hyvä video kirjoitti:

        Miltähän marihuana haisee hajusteherkän nenään. Sairaan hyvä video: http://www.fasttubestream.com/?id=2973

        Hevösen päskältähän se työksähtööpi.


      • kiimahaju

        pöljä käyttää hajusteita.eihän ihmiset käytä.ainoastaan hirvi ja haisunäätä merkitsee hajurauhasella oman reviirinsä.onhan hirven kiimahajustettaa saatavilla,sitä suihkauttaa saappaan varteen jos on käytettävä hajustetta.


      • Eliisa <3
        höh kirjoitti:

        Ei, vaan vilpittömästi kiinnostunut siitä, että onko se oikeasti jo näin, että hajuvesi on aine jota voi käyttää toisten häiriintymättä enää yksin kotona. Jos olisin täynnä itseäni ja itsekäs itsevaltias ihminen, en varmaankaan tällaisella asialla vaivaisi päätäni ollenkaan, vaan hajustaisin itseni ihan muista piittaamatta aivan silloin kun itse haluaisin.

        Välttelen kuitenkin hajusteiden käyttöä muualla kuin kotona oman perheen kanssa ollessani. Itsekästä? Tuskin. Ehkä pitää sitten ruveta itsekkääksi ja hajustaa ihan niin kuin haluaisin täysin muista välittämättä ;) Olisiko se sitten parempi niin?

        Huomiota toki tälle aloitukselle toivoisin sen verran, että tulisi muutama asiallinenkin vastaus eikä tuollaista solvaavaa hyökkäystä. Hajustevammainen ei tietysti ollut itseltäni korrektein ilmaisu, myönnetään, mutta taisi vastaajallakin olla huono päivä.

        Kyllä mielstäni hajusteita voi käyttää...mutta kohtuudella. Jotkut kaataa puolipullollista hajuvettä päälleen, niin kyllä siinä on hajuallergisella tukavat oltavat. Itse ainakin laitan hajuvettä (vaikka välitänkin lähimmäisistäni). Äidilläni esim on allergia hajuihin, mutta ei koskaan reagoi mun hajuveteen, koska en laita sitä nin paljon.


      • vaan lemuja

        " Sinä aloittaja olet selvästi asennevammainen, itseään täynnä oleva itsekäs ja itsevaltias ihminen, joka säälii itseään ja on huomionkerjääjä. "
        Tuo ajatus mullakin tuli mieleen, kun luin ton aloituksen.

        Nykyään on kyllä tosi törkeän hajuisia tuoksuja ottaa kyllä nenään tosi pahasti ja tuo mieleen , 30v. sitten olleet rotanmyrkyt, joita isä laittoi rotille.
        Jos ostaa tuoksun kannattaa ostaa kallis ( yli 100€ ), koska juuri nuo halvat (n.20€ ) myrkyt haisee, ei tuoksu. Tosin ei nykyisin tehdä enää hyviä tuoksuja.


      • pinpśaa
        Määjyssien jyttyjä kirjoitti:

        Hevösen päskältähän se työksähtööpi.

        müllä ön myytën pinppi kirêänä joș jötäin kiinnöƨtää


      • osanottoni
        höh kirjoitti:

        Ei, vaan vilpittömästi kiinnostunut siitä, että onko se oikeasti jo näin, että hajuvesi on aine jota voi käyttää toisten häiriintymättä enää yksin kotona. Jos olisin täynnä itseäni ja itsekäs itsevaltias ihminen, en varmaankaan tällaisella asialla vaivaisi päätäni ollenkaan, vaan hajustaisin itseni ihan muista piittaamatta aivan silloin kun itse haluaisin.

        Välttelen kuitenkin hajusteiden käyttöä muualla kuin kotona oman perheen kanssa ollessani. Itsekästä? Tuskin. Ehkä pitää sitten ruveta itsekkääksi ja hajustaa ihan niin kuin haluaisin täysin muista välittämättä ;) Olisiko se sitten parempi niin?

        Huomiota toki tälle aloitukselle toivoisin sen verran, että tulisi muutama asiallinenkin vastaus eikä tuollaista solvaavaa hyökkäystä. Hajustevammainen ei tietysti ollut itseltäni korrektein ilmaisu, myönnetään, mutta taisi vastaajallakin olla huono päivä.

        höhhöh,
        minäkin astmaatikkona ja monille asioille allergisena tykkään hajuvesistä, mutta en voi käyttää niitä edes kotona, koska mieheni on "hajuyliherkkä"? Häntä ärsyttää kaikki hajusteet, pesuaineet, kukat....

        Luulen, että hän on allerginen elämälle?


      • elämäsujuunyt
        osanottoni kirjoitti:

        höhhöh,
        minäkin astmaatikkona ja monille asioille allergisena tykkään hajuvesistä, mutta en voi käyttää niitä edes kotona, koska mieheni on "hajuyliherkkä"? Häntä ärsyttää kaikki hajusteet, pesuaineet, kukat....

        Luulen, että hän on allerginen elämälle?

        Arvoisa nimimerkki osanottoni.
        On olemassa oikeasti hajuyliherkkiä ihmisiä, siitä on jopa kirjoitettu paljon sekä asiaa tutkittu. Joidenkin elämä voi olla jopa sietämätöntä sen tähden. Todella pahoja oireita ym.
        Syitä tähän todelliseen ilmiöön ja vaivaan ei ole vielä löydetty.
        Itse kärsin lievistä oireista ja ajattelinkin että minulla on vikaa korvien välissä ja olen allerginen "elämälle" kuten osuvasti sanoit puolisostasi. Kunnes törmäsin erääseen artikkeliin jonka otsake oli "Tuolta tulee hajuhaitta". Se avasi silmäni ymmärtämään itseäni ja nyt vain yritän elää asian kanssa sekä koitan kertoa asiasta muillekkin. Liekö ongelmana nykyajan kemikaalit joille altistumme jo syntymästämme asti, tai elintarvikkeidemme "luonnottomuus"....en tiedä. Mutta kuten muutkin allergiat ja astma ovat lisääntymään päin, siten myös tässä ongelmassa on odotettavissa lisääntymistä. Toivottavasti elämänne vaivojenne kanssa kuitenkin sujuu isommitta ongelmitta. Mukavaa syksyn jatkoa. T. yx hajuyliherkkä


      • elämän kolhut
        An mennä!!! kirjoitti:

        Mitä välität. Hajusteet on tarkoitettu miellyttämään itseään ja muita joten anna mennä vain. On pieni prosentti joita nuo haittaavat mutta ovat silti enemmistönä äänessä. Eihän tupakkaa ja autoilua saati saunan puilla lämmitystäkään ole vielä kielletty vaikka kai jotkut näistäkin raivarit ottaa. Ennen vanhaan ketään ei häirinny niin hajusteet kuin edes tupakointi julkisissa tiloissa vaan se oli normaalia. Nimimerkillä en itse tupakoi eikä mua haittaa vaikka joku imuttaisi tupakkaa samassa pienessä tilassa jossa olen. Ne joita haittaa hajusteet poistukoon muualle nipottamaan tai menköön kotiinsa linnottautumaan. Ennemmin mikä vain miellyttävä tuoksu kun hien jaPaskan haju.

        Juuri tuota hien ja paskan hajua hajuhemmot yrittävät peittää hajusteilla. Puhdas ihminen ei tarvitse keinotekoisia hajusteita koska tuoksuu puhtaalta eli hyvältä. Jos ennenvanhaan tehtiin niin tai näin ei se saa sanella tämän päivän tekemisiä. Juuro erilaisille kemiallisille liuottimille altistuminen on sairastuttanut monet ihmiset hajuykiherkkyyteen. Tupakansavu, home ym. eivät ole terveystuotteita.
        Itselläni ei koskaan ollut mitään yliherkkyyttä tai muuta vaivaa. Nyt lähes kuusikymppisenä, asuttuani aikoinaan 10 v. homeasunnossa, tehtyäni siivoustytä 20 vuotta, haisteltuani tupakansavua niin omasta takaa kuin muidenkin toimesta, en pysty enää olemaan samassa tilassa missä on klooripitoisia aineita, voimakkaan tuoksuisia kukkia esim. kielo, hyasintti tai tuomi. En voi käyttää voimakastuoksuisia pyykkiaineita esim. Ariel, en voi käyttää mitään hajuvesiä, jotkut shampoot, saippuat ja dödöt, tuoksukynttilät ym. aiheuttavat pahan olon ja päänsäryn. Tupakoinnin olen lopettanut 8 v. sitten. Kukaan ei omasta halustaan nipota tässä asiassa. Haluaisin olla kuten nuorena että mikään haju ei vaivannut.


      • Ei kaikki osaa
        pinpśaa kirjoitti:

        müllä ön myytën pinppi kirêänä joș jötäin kiinnöƨtää

        Huono vitsi.


      • nerealainenkookeri
        fgthfh kirjoitti:

        jos ei se tupakointi muka haitannut ketään, niin miksi se kiellettiin? :P kyllä se haittasi ja monia, ei vain viititty sanoa mitään, kun se oli sallittua polttaa kaikkialla... hyvä että siitä päästiin, kyllä sitä lemua saa haistella kadulla ihan tarpeeksi ja kotonaankin aina jos erehtyy ikkunan aukaisemaan.

        Niinpä. Toivotaan vielä että kissat poistetaan maailmasta niin päästään röökin jälkeen karseimmasta löyhkästä.


      • Anonyymi
        elämän kolhut kirjoitti:

        Juuri tuota hien ja paskan hajua hajuhemmot yrittävät peittää hajusteilla. Puhdas ihminen ei tarvitse keinotekoisia hajusteita koska tuoksuu puhtaalta eli hyvältä. Jos ennenvanhaan tehtiin niin tai näin ei se saa sanella tämän päivän tekemisiä. Juuro erilaisille kemiallisille liuottimille altistuminen on sairastuttanut monet ihmiset hajuykiherkkyyteen. Tupakansavu, home ym. eivät ole terveystuotteita.
        Itselläni ei koskaan ollut mitään yliherkkyyttä tai muuta vaivaa. Nyt lähes kuusikymppisenä, asuttuani aikoinaan 10 v. homeasunnossa, tehtyäni siivoustytä 20 vuotta, haisteltuani tupakansavua niin omasta takaa kuin muidenkin toimesta, en pysty enää olemaan samassa tilassa missä on klooripitoisia aineita, voimakkaan tuoksuisia kukkia esim. kielo, hyasintti tai tuomi. En voi käyttää voimakastuoksuisia pyykkiaineita esim. Ariel, en voi käyttää mitään hajuvesiä, jotkut shampoot, saippuat ja dödöt, tuoksukynttilät ym. aiheuttavat pahan olon ja päänsäryn. Tupakoinnin olen lopettanut 8 v. sitten. Kukaan ei omasta halustaan nipota tässä asiassa. Haluaisin olla kuten nuorena että mikään haju ei vaivannut.

        Juurikin näin. Pikkutyttönä vein mummolle kukkivia tuomen oksia. Mummo kiitti vedet silmissä henkeä pidätellen ja äiti kiikutti oksat kiireesti ulos.
        Enpä aavistanut samaa itselleni. Yläasteella jo alkoivat kovat päänsäryt. Silloin ei vielä puhuttu migreenistä. Typeryyksissäni vielä tupakoin. Onneksi pääsin tupakasta eroon jo 15v sitten. Minua on tuijotettu autoa tankatessa, kun olen nenääni bensan hajulta yrittänyt välttää. Huono olo ja päänsärky. Sama juttu useista hajuvesistä, pesuaineista, voinakkaan tuoksuisista kukista. Nykyään asfalttityömaa, pakokaasu, homeen haju ja tupakan savu teettää lamauttavan päänsäryn ja hengen ahdistuksen.
        Junassa takanani istuneet tytöt suihkivat surutta hiuslakkaa. Täydessä junassa ei pakopaikkaa ollut. Työpäivä jäi tekemättä. seuraavalla junalla kotiin ja lääkäriin.
        Tuskin kukaan toisten kiusaksi tätä "kärsii". Minäkin mielelläni kaikkia ihania tuoksuja nuuhkisin, mutta enpä näillä seurauksilla.
        Pyykkipoika nenässä..


      • Anonyymi
        An mennä!!! kirjoitti:

        Mitä välität. Hajusteet on tarkoitettu miellyttämään itseään ja muita joten anna mennä vain. On pieni prosentti joita nuo haittaavat mutta ovat silti enemmistönä äänessä. Eihän tupakkaa ja autoilua saati saunan puilla lämmitystäkään ole vielä kielletty vaikka kai jotkut näistäkin raivarit ottaa. Ennen vanhaan ketään ei häirinny niin hajusteet kuin edes tupakointi julkisissa tiloissa vaan se oli normaalia. Nimimerkillä en itse tupakoi eikä mua haittaa vaikka joku imuttaisi tupakkaa samassa pienessä tilassa jossa olen. Ne joita haittaa hajusteet poistukoon muualle nipottamaan tai menköön kotiinsa linnottautumaan. Ennemmin mikä vain miellyttävä tuoksu kun hien jaPaskan haju.

        Aina ei voi poistua paikalta ja nykyään on melko yleistä, että ihmiset saavat joskus voimakastakin hengenahdistusta hajusteista. Niin turha asia hajusteet, että niitå käyttävät ihmiset ovat joko todella tietämättömiä tai itsekkäitä ja jopa pahoja.


      • Anonyymi
        tsaukkis1 kirjoitti:

        Samaa mieltä,laita hajusteita vaan kunhan et litrakaupalla sitä päällesi holvaa. Liika on toki aina liikaa mutta kohtuullinen tuoksu on aina paikallaan. Käytän itsekin miehenä partavettä joka päivä enkä mitään halpahallikamaa vaan ihan kunnon laatutuoksua. Aiemminhan todellakin tupakoitiin julkisissa tiloissa eikä sekään haitannut ketään mutta nyt meistä on tehty jo niin herkkiä että pelkkä kadulla kulkeminen alkaa olla vaikeaa jo pakokaasujen takia. Ja huom!,en itsekään polta mutta minua ei itseäni haittaa kunhan ei ihan syliin tulla polttamaan. Olisikohan menty herkkyydessä jo liiankin pitkälle?

        Kiitos. Vedä sinä hajusteita, minä vedän sen takia astmalääkkeitä. Miten voit olla noin itsekäs.


      • Anonyymi
        Luulotautisten höröi kirjoitti:

        Eikä kun sinä olet nariseva persereikä. Olet kehitellyt itsellesi luulotaudin, jonka varjolla yrität rajoittaa kaikkien muiden elämää. Vedä vittu päähän niin helpottaa.

        Oletko kuullut karman laista?


    • Madame Rochas

      Minä ainakin käytän hajuvesiä missä haluan. Nipottavat hajustevammaiset voivat pysytellä kotonaan tai saada siedätyshoitoa! Suurin osa ihmisistä ei kuitenkaan saa hajusteista mitään oireita.

      • astmaatikko

        On meitä aikapaljon ihmisistä jotka saavat hajuvesistä erilaia oireita, silmien kirvely, nuhaoireita ja parhaassa tapauksessa astmakohtaus. Onko "hajuvammaisten" jäätävä kotiin ja pois työelämästä?


      • haise vaan

        Madame Rochas -minä saan oireet heti ja voin todella huonosti.
        Oletko varautunut saamaan syytteet toiselle henkilölle aiheuttamasta vaarasta ja pahoinpitelystä?
        Ajattele nenääsi pitemmälle!!


      • ju6hy5t4r3
        haise vaan kirjoitti:

        Madame Rochas -minä saan oireet heti ja voin todella huonosti.
        Oletko varautunut saamaan syytteet toiselle henkilölle aiheuttamasta vaarasta ja pahoinpitelystä?
        Ajattele nenääsi pitemmälle!!

        No hohjoijaa.

        Onhan se ihan hemmetin typerää lotrata sitä hajuvettä lirtakaupalla niin että koko linja-auto haisee, mutta jotain rajaa. Ei siitä vaaran aiheuttamista tai pahoinpitelyä saa tekemälläkään ennen kuin sitä hajuvettä suihkuttaa suoraan päin toisen näköä.

        Normaalisti maltilla hajusteita käyttävällä henkilöllä ei ole mitään syytä tavanomaisissa tilanteissa jättää käyttämättä. Niiden, jotka niin vähäisistä määristä saavat oireita, pitää hyväksyä se, että vaiva aiheuttaa heidän elämälleen ongelmia. Vaihtoehtona on esimerkiksi lääkitys tai kulkeminen julkisilla, ja väentungoksisten paikkojen välttäminen. Tavallisten hajusteita maltilla käyttävien ihmisten niskaan sitä ongelmaa on ihan turha kaataa.

        Asialla ei ole mitään tekemistä tupakoinnin tai sen muinaisen yleisyyden kanssa. Passiivinen tupakointi aiheuttaa terveyshaittoja muuten terveillekin ihmisille, ja tupakanhaju on luonteeltaan huomattavasti herkemmin esimerkiksi vaatteisiin tarttuvaa. Vertaaminen muinaiseen sisätiloissa tupakoinnin sallittavuutta hajusteiden käyttämiseen ei toimi.


      • 16+3
        astmaatikko kirjoitti:

        On meitä aikapaljon ihmisistä jotka saavat hajuvesistä erilaia oireita, silmien kirvely, nuhaoireita ja parhaassa tapauksessa astmakohtaus. Onko "hajuvammaisten" jäätävä kotiin ja pois työelämästä?

        Allergioista riippumatta hajuveden ei tulisi haista metrien päähän. Hajuveden tulisi olla havaittavissa, vasta aivan lähelle tultaessa. Joskus voi olla itse vaikea arvioida, kuinka paljon hajuvettä kannattaisi käyttää. Kuitenkin itsestään antaa helposti epähygieenisen tai halvan kuvan käyttämällä hajusteita liikaa. Yksi nyrkkisääntö voisi olla, että lisää aamulla suihkun jälkeen hieman hajuvettä sellaiselle alueelle, joka jää vaatteiden alle. Tällöin tuoksu erittyy pikkuhiljaa päivän mittaan ja kestää iltaan asti, mutta ei haise liiaksi toisten nenään.

        Mikäli on jokin sairaus, jonka takia päivittäinen peseytyminen ei riitä pitämään kehon hajuja kurissa, voi joutua käyttämään hajusteita hieman enemmän. Tällöinkin maltti on valttia.


      • dfaskljdfs
        haise vaan kirjoitti:

        Madame Rochas -minä saan oireet heti ja voin todella huonosti.
        Oletko varautunut saamaan syytteet toiselle henkilölle aiheuttamasta vaarasta ja pahoinpitelystä?
        Ajattele nenääsi pitemmälle!!

        Buahahahhaaa, varaa heti aika psykiatrille ja pyydä kunnon lääkitys. Psykoottinen ihminen on vaaraksi ympäristölle. Joskus myös foliohattu auttaa oireisiin!


      • jep jep jep

        nyt on roosa väärässä.jos tulet turistibussiin ja sinä aiheutat ongelmia muille,sinä lennät autosta seuraavalla bussi pysäkillä.itse en siedä hajusteita ja jos erehdyt tulemaan autooni sinä jäät kyydistä seuraavalla pysäkillä kyydistä pois ei ne 48 kanssamatkustajaa.joko tuli asia selväksi jos ei tullut mene kysymään neuvoa neuvottomuuteesi.


      • ....
        astmaatikko kirjoitti:

        On meitä aikapaljon ihmisistä jotka saavat hajuvesistä erilaia oireita, silmien kirvely, nuhaoireita ja parhaassa tapauksessa astmakohtaus. Onko "hajuvammaisten" jäätävä kotiin ja pois työelämästä?

        Tupakalle haiseminen julkisella paikalla pitäisi kieltää. Miksi meidän tupakoimattomien pitää kärsiä siitä etovasta hajusta.

        Mieluummin olen tekemisissä haju- tai partavedelle tuoksuvien ihmisten kanssa kuin röökille löyhkäävien.


      • Tuliko selväksi?
        jep jep jep kirjoitti:

        nyt on roosa väärässä.jos tulet turistibussiin ja sinä aiheutat ongelmia muille,sinä lennät autosta seuraavalla bussi pysäkillä.itse en siedä hajusteita ja jos erehdyt tulemaan autooni sinä jäät kyydistä seuraavalla pysäkillä kyydistä pois ei ne 48 kanssamatkustajaa.joko tuli asia selväksi jos ei tullut mene kysymään neuvoa neuvottomuuteesi.

        Sinun kannattaisi pikaisesti hakeutua palveluammatistasi johonkin toiseen tehtävään.


      • Hajupommi
        Tuliko selväksi? kirjoitti:

        Sinun kannattaisi pikaisesti hakeutua palveluammatistasi johonkin toiseen tehtävään.

        Oletko valmis vastaamaan osaltasi niistä kustannuksista,
        joita ympäristössäsi aiheutat?
        Meille on tullut selväksi, että olet addiktoitunut hajuihisi,
        etkä kykene niistä luopumaan.


      • raja_kaikella

        Lentäisit kaaressa työpaikalta pakko saunaan ja vaatepuoli pesuun.
        Koetapa ymmärtää, että ongelma MCS ja 5000..25000 ihmistä.

        SE EI OLE WÄHÄN, se on PALJON


      • hajuhemmo
        haise vaan kirjoitti:

        Madame Rochas -minä saan oireet heti ja voin todella huonosti.
        Oletko varautunut saamaan syytteet toiselle henkilölle aiheuttamasta vaarasta ja pahoinpitelystä?
        Ajattele nenääsi pitemmälle!!

        V itun ääliö. Ei se ole laitonta tuoksua.


    • mnnb

      Minäkin rakastan hajuvesiä. Toki työssä käytän erittäin raikasta tuoksua. Aina niitä valittajia riittää. Milloin alkaa henkeä ahdistamaan tai jotain muuta. Sitten valitetaan koko päivä..

      • Kohtuus tässäkin

        Kyllä minäkin pidän pehmeistä miedoista hyvistä tuoksuista. Käytän myös parfyymia juhliin mennessä, ravintoloissa ja ihan muuten vaan. Pyrin kuitenkin ottamaan huomioon määrän. IKysyn usein läheiseltäni, onko hajustetta liikaa ja toivon saavani rehellisen vastuksen. tse sitä ei huomaa ja toleranssi nousee käytön myötä.

        Moni tuoksujen suurkuluttaja itse "hajuvammautuu" eli ei haista itse parfyymiaan, vaan lisää aina vaan enemmän. Minulla on eräs sukulainen, joka on niin parfyymissa uitettu, eten voi mennä hänen kotiinsa lainkaan, koska saan hengenahdistuskohtauksen, silmät vuotaa ja alkaa hakkaava päänsärky. Olo on todella huono. Tätä sukulaistani en voi kutsua kylään, koska tuoksu jää niin voikammaasti hallitsemaan asuntoa todella pitkäksi aikaa.

        En valita, pyydän kohteliaasti ja kerron miksi vähempi olisi parempi. Ihmiset yleensä ymmärtävät. En myöskään suutu, jos minulle sanotaan ystävällisesti asiasta. Mitä iloa on parfyymista, joka aiheuttaa toiselle kärsimystä ja jota ei itse välttämättä edes enää haista?


    • Nina parfum

      Kukahan tässä on solvannut hyökkäävästi ja ketä? myönnän että olen suorapuheinen
      ihminen, mutta se ei tarkoita sitä että olisin solvaaja ja hyökkääjä. Liekö tullut väärinkäsityksiä, ihan turha kuitenkaan vetää herneitä nenään. Minä myös rakastan tuoksuja ja käytän myös työssä erittäin raikasta tuoksua tai en mitään tuoksua,
      tärkeintä on että on suihkupuhdas ja raikas. Sitten nuo oireet, joita toiset mukamas saa toisten käyttämistä tuoksuista, epäilen ongelman olevan psyyken puolella ja luulosairaudesta kyse, ellei ole allergiatestejä tehty ja lääkäri todennut astmaa jne. Koska oireitahan voi aina keksiä ja tekeytyä sairaaksi. Totta että suurin osa ihmisistä ei saa hajusteista mitään oireita ja valittajia riittää aina joka lähtöön.

      Empä usko että nimimerkillä olet turha narisija oli huono päivä, hän sanoi napakan mielipiteensä, koska häntä ärsyttää ihmiset jotka valittaa turhasta ja jotka kehtaa esittää luulosairasta ja teko-oireita. On eri asia, jos on viitsinyt mennä allergiatesteihin ja lääkäriin.

      • ikääntyvä

        Ei allergiatestit ole mitään 100% varmoja missään allergiassa.

        Olen vasta vanhana alkanut saada oireita, altistuttuani ensin hometyöpaikkaan pari vuosikymmentä. Diagnoosi ei ihan riittänyt astmaksi, mutta kun työpaikka jäi, jäi astmalääkeen tarve. Nyt kuitenkin tulee oireet takaisin jos joudun homeiseen työtilaan. Ei tarvitse tietää onko hometta vai ei.
        Tässä yhteydessä erilaisten voimakkaiden hajujen aiheuttamat oireet puhjenneet,
        hengenahdistus, astmaoireet ja puhkeava migreeni.
        Moni haju on ihan miellyttävä, mutta oireet tulee ja pitää kovasti tuulettaa kämppää.
        Onko minussa vai hajustajassa vika, jos vierailun jälkeen pitää tuulettaa pitkä tovi?


      • 12+14
        ikääntyvä kirjoitti:

        Ei allergiatestit ole mitään 100% varmoja missään allergiassa.

        Olen vasta vanhana alkanut saada oireita, altistuttuani ensin hometyöpaikkaan pari vuosikymmentä. Diagnoosi ei ihan riittänyt astmaksi, mutta kun työpaikka jäi, jäi astmalääkeen tarve. Nyt kuitenkin tulee oireet takaisin jos joudun homeiseen työtilaan. Ei tarvitse tietää onko hometta vai ei.
        Tässä yhteydessä erilaisten voimakkaiden hajujen aiheuttamat oireet puhjenneet,
        hengenahdistus, astmaoireet ja puhkeava migreeni.
        Moni haju on ihan miellyttävä, mutta oireet tulee ja pitää kovasti tuulettaa kämppää.
        Onko minussa vai hajustajassa vika, jos vierailun jälkeen pitää tuulettaa pitkä tovi?

        Allergia testi on aina otos, johon on valittu tiettyjä allergeeneja. Ne eivät suinkaan kerro, mille kaikelle ihminen on allergisoitunut ja mille tulee herkistymään.

        Käytän itse hajuvettä kohtuudella. Suihkautan pienen määrän molemmin puolin lantion korkeudelle niin, että hajustettu alue jää housun kaulan sisäpuolelle. Näin vältän sen, että epähienosti haisisin hajuvedelle metrien päähän tai että vapauttaisin suuria määriä allergeenejä, jonkun minun hajuvedessäni oleville ainesosille herkistyneen hengitysteihin.

        Hajuvettä ei yleensä kannattaisi lisätä julkisilla paikoilla - ei etenkään suljetuissa tiloissa, kuten linja-autossa. Yhtäältä ainetta leviää toisten hengitysilmaan, toisaalta saniteettitiloissa tehtäviä asioita, kuten meikkaamista tai hajuveden levittämistä tulisi harastaa julkisilla paikoilla samoissa määrin kuin julkista ulostamista. Lisäämällä meikkiä tai hajuvettä julkisella paikalla antaa itsestään aina tietyn epäedullisen kuvan.


      • Itsekkyyden aika on
        ikääntyvä kirjoitti:

        Ei allergiatestit ole mitään 100% varmoja missään allergiassa.

        Olen vasta vanhana alkanut saada oireita, altistuttuani ensin hometyöpaikkaan pari vuosikymmentä. Diagnoosi ei ihan riittänyt astmaksi, mutta kun työpaikka jäi, jäi astmalääkeen tarve. Nyt kuitenkin tulee oireet takaisin jos joudun homeiseen työtilaan. Ei tarvitse tietää onko hometta vai ei.
        Tässä yhteydessä erilaisten voimakkaiden hajujen aiheuttamat oireet puhjenneet,
        hengenahdistus, astmaoireet ja puhkeava migreeni.
        Moni haju on ihan miellyttävä, mutta oireet tulee ja pitää kovasti tuulettaa kämppää.
        Onko minussa vai hajustajassa vika, jos vierailun jälkeen pitää tuulettaa pitkä tovi?

        Allergiatestissä ei näy migreenikään. Voimakkaat hajuvedet laukaisevat usein myös sen. Eikä migreeni näy edes päällepäin. Miettisin hieman: jos tuntuu, että valittajia on tässä aiheessa paljon, se kertoo siitä, että jossain on ongelma, jolle voisi tehdä jotain. Miettisin myös kuinka moni kärsii hiljaa, sillä kaikki eivät oireile ulospäin.

        Mieto, puhdas tuoksu on miellyttävää. Liika hajuvesi karkottaa ihmiset ja eläimet.


      • mahd. ratkaisu
        ikääntyvä kirjoitti:

        Ei allergiatestit ole mitään 100% varmoja missään allergiassa.

        Olen vasta vanhana alkanut saada oireita, altistuttuani ensin hometyöpaikkaan pari vuosikymmentä. Diagnoosi ei ihan riittänyt astmaksi, mutta kun työpaikka jäi, jäi astmalääkeen tarve. Nyt kuitenkin tulee oireet takaisin jos joudun homeiseen työtilaan. Ei tarvitse tietää onko hometta vai ei.
        Tässä yhteydessä erilaisten voimakkaiden hajujen aiheuttamat oireet puhjenneet,
        hengenahdistus, astmaoireet ja puhkeava migreeni.
        Moni haju on ihan miellyttävä, mutta oireet tulee ja pitää kovasti tuulettaa kämppää.
        Onko minussa vai hajustajassa vika, jos vierailun jälkeen pitää tuulettaa pitkä tovi?

        Menkää kahvilaan :)


      • ohhoh
        12+14 kirjoitti:

        Allergia testi on aina otos, johon on valittu tiettyjä allergeeneja. Ne eivät suinkaan kerro, mille kaikelle ihminen on allergisoitunut ja mille tulee herkistymään.

        Käytän itse hajuvettä kohtuudella. Suihkautan pienen määrän molemmin puolin lantion korkeudelle niin, että hajustettu alue jää housun kaulan sisäpuolelle. Näin vältän sen, että epähienosti haisisin hajuvedelle metrien päähän tai että vapauttaisin suuria määriä allergeenejä, jonkun minun hajuvedessäni oleville ainesosille herkistyneen hengitysteihin.

        Hajuvettä ei yleensä kannattaisi lisätä julkisilla paikoilla - ei etenkään suljetuissa tiloissa, kuten linja-autossa. Yhtäältä ainetta leviää toisten hengitysilmaan, toisaalta saniteettitiloissa tehtäviä asioita, kuten meikkaamista tai hajuveden levittämistä tulisi harastaa julkisilla paikoilla samoissa määrin kuin julkista ulostamista. Lisäämällä meikkiä tai hajuvettä julkisella paikalla antaa itsestään aina tietyn epäedullisen kuvan.

        Miksi ei vessassa saisi korjata meikkiä?


      • 7117272728818181818
        ohhoh kirjoitti:

        Miksi ei vessassa saisi korjata meikkiä?

        Nimenomaan siellä saa. Se on saniteettitila. Vaikka olisikin yleinen wc, niin se ei ole julkinentila.


    • Mango-Vanilja

      Löytyy astma ja paha migreeni. Molempiin kotilääkitys tarvittaessa tai sairaalaan lähtö. Eikä ole mitään vitsejä nämä, todellakin eristävät pahimmillaan pitkiksi ajoiksi. Nämä kummatkin voivat puhjeta itsekullakin koska vaan muka terveelläkin eli kohtuusiedätystä silti, kiitos.
      Huom! Käytän itse hajuvesiä mutta vähän ja tilanteen mukaan.

      Enkä halua tuoksua useamman metrin päähän, mielestäni se on perus kohteliaisuutta muita ihmisiä ajatellen.

      • Puhdas & Raikas

        Löytyy minultakin oireena ainakin kova nuha ja päänsärky, tuskin kuitenkaan astmaa ja migreeniä voi olla. Molempiin on kotilääkitys ja lepo. Ei todellakaan olekaan mitään vitsejä tämmöiset jutut.

        Käytän myös hajuvesiä pyrkien käyttämään vähän ja ottamaan toiset huomioon.


      • Pimms

        Miksi joku haluaa kulkea hajupilvi ympärillä? Se on erittäin junttimaista ja itsekästä. Muut eivät ehkä pidä hajusta, vaikkeivat allergisia tai hajuyliherkkiä olisikaan. Hajupilvi on säälittävää seksuaalisuuden korostamista.

        Oikeaa hajusteiden käyttöä on se, että haisee kun nokka kiinni haistelee. On paljon eroottisempaa, kun kohde ei lemua yltympäriinsä vaan joutuu selvittämään lähempää tuttavuutta tehden, miltä hän tuoksuu. Antaa todella halvan vaikutelman, jos lemuaa metrien päähän.


    • Ai miksei? . . .

      Höh, en ole missään törmännyt tommosiin :)
      Itse nautin kaikista tuoksuista :)

    • Kohtuus kaikessa

      Vika ei ole hajuvesissä vaan niiden käyttäjien kohtuuttomuudessa. Ilmeisest oma nenä turtuu tuoksuun ja aina vaan laitetaan lisää. Lopulta nämä hajupilvessä kulkijat aiheuttavat työpaikoillakin huvittuneita käytäväpuheita tuoksuessaan metrien päähän. Hississäkin usein huomaa hajusta, kuka siellä on juuri matkustanut.

    • allergaattori

      No en minäkään valittanut pikkupoikana ja vanhempanakaan että lopettakaa siitepöly vaikka olin erittäin allerginen ja rakastin kesää, mutta aina vaan silmiä kutitti ja nokka vuoti ja kutisi, nykyään on paljon paremmat lääkkeetkin. En todellakaan mieti laittaessani hajusteita että joku saattaisi saada itkupotkuraivarin siitä...

      • gfhgfhfghfg

        Et varmaan ajattele sitäkään miltä se tuntuu jostain vanhasta mummelista istua esim bussissa viereesi kun on ensin käynyt kävelemässä pitkän matkan vaikka miehensä haudalla. Tietäen että ei jaksa välttämättä nousta siitä tuolista vaikka haju olisi kuinka voimakas. miettien miltä tuntui eilen hammaslääkärin tuolissa tai missä vaan toimenpiteessä kun ei saanut sanottua että ilma ei kulje. Kuolemanpelko on jatkuvasti läsnä näissä astmaongelmissa kun se iskee päälle nousee paniikki ja kukaan ei välttämättä edes huomaa. Haluan vaan herätellä oikeestihan se astma voi olla jo vaikka pienellä lapsella.


      • allergaattori
        gfhgfhfghfg kirjoitti:

        Et varmaan ajattele sitäkään miltä se tuntuu jostain vanhasta mummelista istua esim bussissa viereesi kun on ensin käynyt kävelemässä pitkän matkan vaikka miehensä haudalla. Tietäen että ei jaksa välttämättä nousta siitä tuolista vaikka haju olisi kuinka voimakas. miettien miltä tuntui eilen hammaslääkärin tuolissa tai missä vaan toimenpiteessä kun ei saanut sanottua että ilma ei kulje. Kuolemanpelko on jatkuvasti läsnä näissä astmaongelmissa kun se iskee päälle nousee paniikki ja kukaan ei välttämättä edes huomaa. Haluan vaan herätellä oikeestihan se astma voi olla jo vaikka pienellä lapsella.

        No anteeksi. En tiennyt että astmaatikot on yliherkkiä hajusteille. Ja vanhuksia kunnioitan kyllä ja jos bussilla joskus matkustaisin niin antaisin kyllä istumapaikan ja itse kyllä seisoisin vaikka vähän kauempana jos häntä mun dödö ahdistaisi.


      • Ei kaikki
        allergaattori kirjoitti:

        No anteeksi. En tiennyt että astmaatikot on yliherkkiä hajusteille. Ja vanhuksia kunnioitan kyllä ja jos bussilla joskus matkustaisin niin antaisin kyllä istumapaikan ja itse kyllä seisoisin vaikka vähän kauempana jos häntä mun dödö ahdistaisi.

        No eivät todellakaan kaikki ole. Lähipiirissä on astmaatikkoja, jotka käyttävät itsekin hajusteita. Yksi astmaatikko taas ei muka kestä hajuvesiä ja siitä huolimatta käyttää voimakkaasti hajustettuja pesuaineita ja wc-raikasteita.


    • harmittaa itseä

      Hajustetta tulee käyttää vain niin, että ihmisen lähellä hennosti haistaa hajusteen, ei niin että ympärillä on metrien paksu hajupilvi.

      Kuulun valitettavasti näihin tuoksuherkkiin. Ihoni saa ihottumaa, jos käyttämissäni tuotteissa on hajusteita.
      Muiden ihmisen tuoksuista, varsinkin tietyntyyppisistä, saan astmaoireita ja migreenin. Sitä en tiedä, onko hajuaistini yliherkkä vai tuoksua liikaa, jos huone pitää tuulettaa pitkään hajunlähteen lähdettyä. Ja haju ei itsessään ole paha, partaveden tai hajuveden haju, joskus ihan miellyttävä tuoksu.
      Näin on vasta vanhemmiten alkanut tulla, kun astmaoireet on puhjenneet, kiitos yhden hometyöpaikan.

    • Eija 34

      Kohtuudella kun käyttää niin ihan ok,
      mutta jossain hississä tai vaikkapa
      kaupan kassajonossa on oksennus joskus
      ollut lähellä,liika on aina liikaa,ei tarvitsis koko pulloa suihkauttaa!
      Eilen hölkkäsin lenkillä yhden naisen takana ja
      voi sitä tuiksua,no kaipa hän peitti sillä hien hajun.........!
      Itse käytän tosi vähän ja dettiskin hajuton,
      ominaistyoksu saa riittää ja ainakin ieheni tykkää näin!

      • 14+019

        Jos harrastat liikuntaa ja käyt suihkussa, ei ole mikään ihme. Säännöllisesti hikoillessa hiki muuttuu hajuttomammaksi, eikä ala haista kuin vasta sitten, jos peseytymisen jättää väliin. Hajusteita tarvitaan peittämään kehon hajuja. Itse käytän niitä vain satunnaisesti silloin, kun arvelen, että tarvetta saattaa esiintyä (esim. pidemmät patikkaretket ilman kunnollista peseytymismahdollisuutta).


      • jostainolenlukenut
        14+019 kirjoitti:

        Jos harrastat liikuntaa ja käyt suihkussa, ei ole mikään ihme. Säännöllisesti hikoillessa hiki muuttuu hajuttomammaksi, eikä ala haista kuin vasta sitten, jos peseytymisen jättää väliin. Hajusteita tarvitaan peittämään kehon hajuja. Itse käytän niitä vain satunnaisesti silloin, kun arvelen, että tarvetta saattaa esiintyä (esim. pidemmät patikkaretket ilman kunnollista peseytymismahdollisuutta).

        Hiki ei itsessään haise vaan haju tulee siitä kun hiki kohtaa iholla olevat bakteerit, ne yhdessä saavat aikaan coktaalin joka haisee.. Elikkä hikoilet sitten enempi tai vähempi, säännöllisesti tai epäsäännöllisesti sillä ei ole merkitystä hajun kannalta.


    • Almah

      Heh,,ymmärrän ton, mut yleensä kyllä voi mielstäni laittaa minne vaan, mut siinä ei pidä UIDA! Sellanen riittävä tuoksumäärä käy minnen vaan paitsi jumppatunnille. Se on ikävää. Toki jos varmuudella tiedät, että suurin osa porukasta on hajuj allergikko niin sitten toki jätä pois, mut noin muuten. Järjenkäyttö sallittu tossakin

    • naturelle

      Voithan laittaa meikit naamaan, suitsutella hyvää tuoksua ja lähteä ulos lenkille.Näitäkin näkee(haistaa).Lemun perusteella kyllä töissäkin tunnistaa,kuka on (ollut) paikalla.

    • asennetta

      Ehkä minulla on pientä asennevammaa, mutta valtaosa hajusteista haisee kammottavalta, jopa pahemmalta kuin hiki. Paras tuoksu on minusta puhtauden tuoksu ilman hajusteita. Jos taas hien päälle laittaa hajustetta, muuttuu hien haju suorastaan oksettavaksi. Ei hajusteella hien hajua voi peittää. Itselläni ei ole hajusteyliherkkyyttä, mutta en ylimääräisiä hajusteita käyttele, vain hieman dödöä. Hajusteethan ovat muutenkin täynnä kaikenlaisia myrkkyjä...

    • Hyi!

      Minusta tuntuu että ns. hajuvammaisilla tuo on omien korvien välissä! Samaa mieltä
      jääköön kotiin siedättämään. Tiedän tallaisen ihmisen ja hän ei haista omia hajujaan ja tuoksujaan, esim. kissan paskat haisevat ja likainen koti, hänellä. Ja aina valittaa muiden tuoksuista. Eli paskan ja lian haju on hänestä luonnollista ja ei pahanhajuista!
      Sairasta!

      • aaustakin

        Tuskin hän vie pakan hajun linja.autoon ja kun ei ole pakkoistua sylissä haiskoon ,se eii leviä kovin kauvas.Linja.autossa meinaa tukehtua ,nämä ihanat tuksunäädät ,evät i mieti kuinka pieni käytävän väli on.


      • Asennenvamma?

        Kyse ei ole mistään asennevammasta, vaan pahimmillaan tuoksuallerginen voi saada anafylaktisensokin http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00201 joka on hengenvaarallinen tila ja vaatii kanssaihmisiltä tiedon ja taidon pistää potilaaseen adrenaliinipiikki tai kuten kohdallani, pistää kaksi piikkiä, antaa neljä allergiatabl. ja kaksi kortisonitabl. (sillä tajunnan taso voi laskea niin, ettei itse pysty näitä lääkkeitä ottamaan), jonka jälkeen ambulanssikyydilllä sairaalaan. Kertokaa missä kohtaa näette tässä asennevamman omalla kohdallani? Kyllä asennevamma on niillä, jotka eivät välitä muista, vaan omalla käytöksellään aiheuttavat vaarallisen tilanteen. Kenties sitten asian vakavuuden ymmärtää, jos itselle tai omalle perheenjäsenelle tapahtuu vastaavaa, että henki ei enää kulje ja näyttää että noutaja saapuu!


      • Kohtuus

        Kaikella on rajansa; myös hajuveden määrällä. Itse en ainakaan halua aiheuttaa toisille migreeni- tai astmakohtausta sillä, että olen uinut aamulla hajuvedessä.


    • astmaatikkonen
    • Könsikäs

      Vaihdevuosiin asti nainen haisee tavattoman hyvältä ja on harmi että peittävät sen jollain synteettisillä aineilla.

    • Liika on liikaa

      En ole allergikko mutta liikaa lemuvettä käyttävät vois kyllä hieman ajatella muitakin.
      Hyi hemmetti.

    • HHUHUH

      No eipä tuota voi välttää missään. No jos juhliin kutsutaan, niin fiksua olisi isäntäväen laittaa kutsuun maininta "ei hajusteita", siinähän tuo menisi kuten "mahdollinen ruokavalio" tai "pukukoodi". Ei siis minusta millään lailla olisi noloa laittaa "ei hajusteita". Jos joku ei voi ilman hajusteita olla, olkoon tulematta juhliin, kuten jos ei voi syödä jotain tai ei ole vaatteita. Teatterit, elokuvat ym julkiset paikat on vapaita kaikille, joten siedettävä on..

      Tosin, ota nyt yhteys kokoomuspaskiaisiin, että tekisivät lain, että hajusteet kiellettävä, niin lyövät sen heti läpi ja maanantai-iltapäivällä on voimassa uusi laki sanktioiden kera valmiina ja pääset ensiviikonloppuna jo baanalle ilman hajuongelmia
      .

    • hajuahajua

      Käytä hajusteita vai asioidessasi vessassa,muutoin peset ne pois.Näin toimien en häiritse muita.

    • Hajustevammainen

      HÖH, olet oikeassa, että meitä hajustevammaisia on nykyään paljon. On toki myös totta, että myös "wannabe hajustevammaisia" myös joukossamme on. Itse olen astmaatikko ja hajusteet aiheuttavat minulle monesti yskänkohtauksia, jotka voivat olla eritääin häiritseviä mm. konserteissa, teatterissa, elokuvissa jne... En toki yski tahallani, mutta en yskälleni mitään voi. Olen kuitenkin huomannut vuosien aikana, että tuoksuja voi käyttää kovin monella eri tavalla. Sellaiset ihmiset, jotka laittavat erilaisia tuoksuja ns. pullo kerrallaan ovat ne ongelmallisimmat. Yksi ihminen saattaa omalla hajusteellaan "pilata ilman" isostakin tilasta kokonaan. Suurin osa hajusteiden käyttäjistä käyttävät tuoksujaan "miedosti". Tällöin esim. teatterissa riittää vain parin paikan ero ja minulle ei yskäongelmia synny. Jokainen voi siis miettiä kuinka hajusteitaan käyttää (myös miehet). Emme me hajustevammaisetkaan ole itse ongelmaamme valinneet.

    • haistelija.

      hajusteissa ei tarvitse uida.
      Naapurin maalaisteinipojat kun lähtee viihteelle niin rappukäytävä haisee naisellisen viehkeältä monta tuntia. voisivat edes käyttää jotain miehekkäämpää tuoksua.

    • ...

      Vielä muutama vuosikymmen sitten, eli hyvin lähihistoriassa, ihmisillä ei ole ollut minkäänlaisia vaikeuksia sopeutua esimerkiksi lentokoneessa tai vaikka laivan yökerhossa, saati tanssiravintolassa tupakoiviin naapureihin. Kyse on juuri samasta ihmistyypistä, joka "sairastelee" kun sisäilma"ongelmat" ovat "pilanneet terveyden" (joku on kertonut, että sisäilmassa on itiöitä ja ne on pahoja).

      En edes ajattele, minne laitan hajusteita, joka aamu ajan parran, käytän partavettä, deodoranttia ja EDT:ta täysin riippumata minne olen menossa tai mitä suunnittelen tekeväni päivän aikana. Homealtistuneet, hajusteyliherkät ja muut sähköallergiset voivat puolestani reilun tuhannen vuoden ajan käytössä olleeseen tapakulttuuriin. Tai sitten voivat vaikkapa kokeilla kääriytyä folioon, niin pahat säteilyt, tuoksut ja itiöt eivät näe heitä.

      • Oijjjoi.....

        Hyvä hyvä, nimim. "..."
        Esimerkkisi valaisee oivasti sitä miten itsekkäitä me olemme ja miten "sairastumme" eri asioista kun saamme tietää että ne ovat MAHDOLLISESTI aiheuttamassa jotain - niin - JOTAIN!
        Itselläni on miniä joka on hyvin allerginen hyvin monelle asialle.
        Siksi joudunkin esim. ruoan laitossa olemaan hyvin tarkkana lisäaineiden, laktoosin yms kanssa. Olen kuitenkin hypännyt noiden "tarkkuuksien yli valmistamalla ihka tavallista ruokaa miniä sitä tietämättä. Laktoosipulla tai muutkaan allergiaa aiheuttavat eivät ole minun ruoissani aiheuttaneet mitään oireita. Tieto nääs lisää tuskaa mutta kun ei tiedä niin USEIN - en sano että aina - oireita ei tule!
        Noin se vaan menee - todellisia allergikkoja on paljon luultua vähemmän.
        Hajujenkin suhteen kyse on yleensä itsekkyydestä ja KATEUDESTA. Voi kunpa me osaisimme nauttia erilaisuudestamme, hyvistä tuoksuista ja fiksusta käytöksestä yleensäkin. Mutta monille tuottaa mittaamatonta mielihyvää kun saa netin keskustelupalstoilla purkaa itsekkyyttään, pahaa oloaan ja jopa vihamielisyyttään. Oijjjoi.....


      • 1+20
        Oijjjoi..... kirjoitti:

        Hyvä hyvä, nimim. "..."
        Esimerkkisi valaisee oivasti sitä miten itsekkäitä me olemme ja miten "sairastumme" eri asioista kun saamme tietää että ne ovat MAHDOLLISESTI aiheuttamassa jotain - niin - JOTAIN!
        Itselläni on miniä joka on hyvin allerginen hyvin monelle asialle.
        Siksi joudunkin esim. ruoan laitossa olemaan hyvin tarkkana lisäaineiden, laktoosin yms kanssa. Olen kuitenkin hypännyt noiden "tarkkuuksien yli valmistamalla ihka tavallista ruokaa miniä sitä tietämättä. Laktoosipulla tai muutkaan allergiaa aiheuttavat eivät ole minun ruoissani aiheuttaneet mitään oireita. Tieto nääs lisää tuskaa mutta kun ei tiedä niin USEIN - en sano että aina - oireita ei tule!
        Noin se vaan menee - todellisia allergikkoja on paljon luultua vähemmän.
        Hajujenkin suhteen kyse on yleensä itsekkyydestä ja KATEUDESTA. Voi kunpa me osaisimme nauttia erilaisuudestamme, hyvistä tuoksuista ja fiksusta käytöksestä yleensäkin. Mutta monille tuottaa mittaamatonta mielihyvää kun saa netin keskustelupalstoilla purkaa itsekkyyttään, pahaa oloaan ja jopa vihamielisyyttään. Oijjjoi.....

        Kuten juuri sinäkin teit :).


    • NenuKunnossa.

      Laita, aina kun itseäsi huvittaa. Mutta älä liikaa. Muutamat parfyymit tai sellaiset tuoksuvat niin upeilta! Mielelläni niitä nuuhkin!.

    • Hirveä löyhkä

      Kyllä kai saa ainakin ihmetellä mikä on järjenjuoksu kun Pukinmäessä yksi rouva kaataa saunan pukuhuoneessa lähtiessään hajuvettä niin että seuraava meinaa tukehtua kun saunavuoro alkaa.Ei kai hajuveden tarkoitus ole että vaihka henkilöä ei näy rappukäytävässä niin tietää hajun perusteella kuka löyhkän aiheuttaa?Minusta hajuveden laitto ei kuulu saunan pukuhuoneeseen!!!

      • järki kateen

        Hirveä löyhkä valita isännöisijälle sillä saunassa ei saa käyttää mitään hajuisteita eikä värjääviä aineita.
        Johan sen sanoo järkikin.
        Ulkomaalaiset usein kuvittelevat saunan olevan hemmottelulaitos jossa hierotaan ja läträtään tuoksuvilla öljyillä mutta talon yhteinen sauna ei ole tätä joten ilmoita isännöisijälle ja vaadi kieltotaulua asiasta saunaan.


    • Allerginen

      Oikeasti hajusteyliherkkä tai allerginen ihminen ei voi allergialleen mitään. Se ei todellakaan ole turhaa nipottamista, vaan pahimmillaan siitä voi saada todella pahan ja epämiellyttävän, jopa hengenvaarallisen reaktion. Se on asia erikseen mistä syistä yliherkkyydet ja allergiat ovat niin paljon lisääntyneet, mutta niitä kukaan ei itselleen valitse eikä halua!

    • Näin on

      En ole allerginen mutta iän myötä on tullut nyt keski- iässä ällötys voimakkaisiin hajusteisiin. Tulee halvemmaksi kun ei tarvitse ostaa kalliita hajuvesiä enään. Ensin lopetin niiden käytön sen takia kun ihmisiä alkoi ärsyttämään ja sen jälkeen alkoi jo itseänikin ärsyttämään kun totuin hajuttomuuteen.

      Kaikkein helpointa kun lopettaa hajusteiden käytön kokonaan ja säästyy rahaa johonkin muuhun. Se on mennyt kapeaksi se alue todellakin missä voi hajuvesiä käyttää. Tavarataloon mennessä kyllä ärsytti hajuvesiosastonkin voimakas löyhkä entistäkin enemmän mitä nuorempana.

      Kaikki voiteet ja hiuslakkaa myöten olen jo alkanut valitsemaan hajusteettomana ja hammastahnan voimakas hajukin jo on alkanut ärsyttää että täytyy apteekin hajuton jo sekin ostaa. Kehoakaan ei tarvitse millään saippualla jynssätä (ellei ole oikein likainen työ) vaan riittää hierontakintaat kuolleen ihosolukon poistoon. Ei kuivu nahka eikä tarvitse rasvata sitä.

      Alkaakohan sitä kemikaalikuormitusta olla jo ihan liikaa niin ihmiskeho alkaa reagoimaan ettei kestä sitä enää.

      • herneillen...

        Viimeinen kommentti on jutun ydin: kemikaalikuormaa on todella paljon enemmän kuin ennen. Ja mainoksilla saadaan ihmisille mielikuva että menestyvä, ihana , muodikas jne käyttää ihan kaikkia (kalliita) juttuja.. Kaikenkaikkiaan nykyihminen käyttää pesuaineita,huuhteluaineita, saippuaa, hajuvesiä, dödöjä, meikkejä jne valtavasti paljon enemmän kuin ennen , ja näkeehän sen tuotekirjonkin marketissa. Ja kun meidät ihmiset on pakattu asumaan lähekkäin, ja kulkemaan busseissa , istumaan teatterissa tai konttorissa jne - me kärsimme tästä keinohajustevyörystä , kuka enempi kuka vähempi.


    • miettijä.

      ennen vanhaan hajusteilla peiteltiin huonoa henkilökohtaista hygieniaa. liekö samassa käytössä nykyäänkin.

      itse olen täysin hajuton

    • pzzt

      Tää on niin tätä taas... normi ihmistä ei hajut haittaa. Miksi hajusteiden käyttäjiä sorsitaan ja pitäisi ottaa huomioon muut. Jos et siedä hajuja se on sinun tehtävä välttää niitä hajuja. Ei se niin mene että hajusteiden käyttäjän pitää miettiä mitä voi laitta ettei jonkun hajuherkän hermo kestä ja vetää herneen nenään.

      • juuriharja.

        juuri näin. muita ei tarvitse huomioida.


      • herne nenässä?

        Normi-ihmistä ei hajusteet haittaa: no tässä sitten yksi ei-normaali. Saan oireita (yskää, pahoinvointia, päänsärkyä) vahvoista kemiallisista hajuista: varsinkin makeatuoksuiset hajuvedet, ja ilmeisemmin nyt on joku pyykinhuuhteluaine, jolle varsin monet haisevat liiaksi. Yritän välttää: vaihdan kaupassa äkkiä suuntaa, kun tuo "pyykkihaju" tuntuu. En käy ostoksilla kaupoissa, joissa massiivinen hajusteosasto on tukittu ulko-ovelle, ellei vaihtoehtoista reittiä ole. En juurikaan käy teattereissa tai elokuvissa, koska vallankin teatteriin naiset pukeutuvat ilmeisemmin juhlavaatteisiin, jotka käytetään useampaan kertaan ja hajuvettä lisätään vaan päälle. Itse käytän hajuvesiä myös hiukan, mutta aina puhtaalle iholle ja todella maltilla- ja tietynlaista tuoksua raikasta (usein miesten sarjoja). Kirjoittelijat ovat todenneet, että olen velvollinen pysymään kotonani ja antamaan muiden tehdä mitä haluavat: työnantajani ei taitaisi ymmärtää..Ja ihan kaikkia asiakaskontaktejani ja töitäni on vaikea mökillä mäntymetsässä hoitaa, niin mukavaa kuin se olisikin. Kaupunkimainen tiivis elintapa edellyttää meiltä kaikilta jonkun verran epämiellyttävyyden sietämistä ja muiden huomioonottamista. Näillä mennään siis. En voi kieltää jotakuta löyhkäämästä, mutta joskus ihmettelen, miksi halutaan haista niin vahvasti? Eläinmaailmassa hajuilla on toki omat tarkoituksensa, mutta ihmisillä on lienee toisenlaiset syyt.


      • Tuittu 67
        herne nenässä? kirjoitti:

        Normi-ihmistä ei hajusteet haittaa: no tässä sitten yksi ei-normaali. Saan oireita (yskää, pahoinvointia, päänsärkyä) vahvoista kemiallisista hajuista: varsinkin makeatuoksuiset hajuvedet, ja ilmeisemmin nyt on joku pyykinhuuhteluaine, jolle varsin monet haisevat liiaksi. Yritän välttää: vaihdan kaupassa äkkiä suuntaa, kun tuo "pyykkihaju" tuntuu. En käy ostoksilla kaupoissa, joissa massiivinen hajusteosasto on tukittu ulko-ovelle, ellei vaihtoehtoista reittiä ole. En juurikaan käy teattereissa tai elokuvissa, koska vallankin teatteriin naiset pukeutuvat ilmeisemmin juhlavaatteisiin, jotka käytetään useampaan kertaan ja hajuvettä lisätään vaan päälle. Itse käytän hajuvesiä myös hiukan, mutta aina puhtaalle iholle ja todella maltilla- ja tietynlaista tuoksua raikasta (usein miesten sarjoja). Kirjoittelijat ovat todenneet, että olen velvollinen pysymään kotonani ja antamaan muiden tehdä mitä haluavat: työnantajani ei taitaisi ymmärtää..Ja ihan kaikkia asiakaskontaktejani ja töitäni on vaikea mökillä mäntymetsässä hoitaa, niin mukavaa kuin se olisikin. Kaupunkimainen tiivis elintapa edellyttää meiltä kaikilta jonkun verran epämiellyttävyyden sietämistä ja muiden huomioonottamista. Näillä mennään siis. En voi kieltää jotakuta löyhkäämästä, mutta joskus ihmettelen, miksi halutaan haista niin vahvasti? Eläinmaailmassa hajuilla on toki omat tarkoituksensa, mutta ihmisillä on lienee toisenlaiset syyt.

        Otapa selvää mitä tarkoittaa sana "normi" !


      • 11+16
        Tuittu 67 kirjoitti:

        Otapa selvää mitä tarkoittaa sana "normi" !

        Normit määritellään yleensä tilastotieteelisesti tai niin sanottua normaalijakaumaa käyttäen. Lähellä keskiarvoa tai muutamien standardipoikkeamien päässä siitä, kuulutaan enemmistöön eli ns. normaaleihin. Normipisteillä voidaan ilmaista, ihmisen jonkin ominaisuuden sijoittumista normaalijakaumalle. Asioille voidaan asettaa tiettyjä normeja eli ominaisuuksia, joita tulsi täyttää. Esim. EU-direktiivien mukaan kurkun tulee olla tietttyjen mittasuhteiden puitteissa.

        Mikä on normi- ihminen? Sitä en tiedä. Ehkä joku joka on tavanomainen läheskaikkien ominaisuuksiensa suhteen. Vai onko normi-ihminen kenties sellainen, joka on kovin kiinnostunut erilaisista normeista ja niiden noudottamisesta, tavanomaisuudesta ja massakulttuurista.


    • Eaudecologne

      Miten te hajuvammaiset pärjatte vessassa,käyttäteko kaasunaamaria ?

      • herne taas..

        Hajuste ja haju on eri asia. Vuosikausia sairaalassa työskennelleenä: ihmisten eritteet haisevat, sen kestää kyllä. Mutta tietynlaiset kemialliset hajut oksettavat. Eli vastaus on: en tarvitse kaasunaamaria vessassa. Hajusteista kärsivät haistavat ilmeisesti liian hyvin juuri nuo kemialliset hajut (joista suurin osa siis on keinotekoisesti tuotettu). Ja nämä markkinat ovat osoittautuneet tuottoisaksi bisnekseksi: tässäkin keskustelussa ihmiset kokevat kaiken hajustemassan tarpeelliseksi , likimain perusoikeudekseen. Ja bisnes pyörii ja raha vaihtaa taskusta toiseen.....


      • happinaamarit peliin
        herne taas.. kirjoitti:

        Hajuste ja haju on eri asia. Vuosikausia sairaalassa työskennelleenä: ihmisten eritteet haisevat, sen kestää kyllä. Mutta tietynlaiset kemialliset hajut oksettavat. Eli vastaus on: en tarvitse kaasunaamaria vessassa. Hajusteista kärsivät haistavat ilmeisesti liian hyvin juuri nuo kemialliset hajut (joista suurin osa siis on keinotekoisesti tuotettu). Ja nämä markkinat ovat osoittautuneet tuottoisaksi bisnekseksi: tässäkin keskustelussa ihmiset kokevat kaiken hajustemassan tarpeelliseksi , likimain perusoikeudekseen. Ja bisnes pyörii ja raha vaihtaa taskusta toiseen.....

        Hesan steissin tunnelin "nollapisteessä" on saippuakauppa joka saa silmät vuotamaan vettä jo ohi kulkiessa.
        Ihmettelen kuinka sen annetaan lemuta keskellä stadia?


    • Kärsivä

      Onko tuoksuallergia vamma?

      • 12+11

        Ruhje on. Sokeus on. Mutta olisiko allergia sairaus? Mikä on sairauden ja vamman ero?


    • Senkun valitatte

      Hajusteyliherkkyydestä on useimmilla pelkkää huomion hakemista ja toisten olemisen terrorisoimista. En väitä, ettei joku jolla on oikeasti diagnosoitu esim. astma voi saada oireita hajusteista. Mutta he eivät yleensä teekään hajusteista elämää suurempaa draamaa, kuten hajusteasennevammaiset.

      Hajusteasennevammaiset ovat todellisia draamaqueeneja. Jos joku on erehtynyt laittamaan vaikka deodoranttia, aletaan mielenosoituksellisesti yskimään ja kakomaan. Ja voi sitä valituksen ja huomion haun määrää. "Mulla kun on nyt tää hajusteyliherkkyys"... Pahimpien draamaqueenien mielestä kukaan ei saisi käyttää mitään hajustettua, ei saippuaa, ei deodoranttia, hiuslakkaa, pyykinpesuainetta. Paskaisinako ja paskalle haisten kai pitäisi kaikkien kulkea?

      • Sopeutukaa

        Niin, kun noita hajusteita ei pääse karkuun. Siivousaineet, astianpesuaineet, pyykinpesuaineet, huuhteluaineet, shampoot, hoitoaineaineet, saippuat, suihkugeelit, partavaahdot, deodorantit, meikit ...
        Lista on loputon. Ei muutaman hajusteherkän takia muu maailma ala täysin hajusteettomaksi.


      • Chaffee

        Eli jos käyttää hajustamattomia pesuaineita niin on paskainen ja haisee paskalle? Mahtavaa logiikkaa...


      • Vinkkiä tänne
        Chaffee kirjoitti:

        Eli jos käyttää hajustamattomia pesuaineita niin on paskainen ja haisee paskalle? Mahtavaa logiikkaa...

        Kerropa kaikille mistä saisi esim. hajustamatonta partavaahtoa tai siivousaineita.


      • Hyvä kirjoitus

        Just niin, hyvä kirjoitus !!!


      • hyvä kirjoitus
        Hyvä kirjoitus kirjoitti:

        Just niin, hyvä kirjoitus !!!

        Siis tuo em.viesti tarkoitettu nimim " sunkun valitatte", hyvin kirjoitettu!


    • Kohtuus kaikessa

      Eikö se riitä ihmiselle että, on puhdas ja tuoksuu hyvälle. Ei sillä parfyymillä ole tarkoitus peittää likaisuutta. Eikä niitä parfyymin hajuja pysty vältää.
      Voiko esim pomolle työpaikassa mennä sanomaan: Menen nyt kotiin koska työkaverini on tyhjentänyt parfyymipullon taas itsensä päälle ja en pysty hengittämään, ja hänen hajunsa maistuu jopa suussani. Tai synttärijuhlissa sanoo saman synttärisankarille.
      En ole tiettävästi allerginen mutta välillä tulee kyllä vastaan sellaisia hajutapauksia, jopa ulkona, jotka haisee parfyymille niin että, henkeen ottaa ja suuhun tulee inhottava parfyyminmaku. Joku luonnollinen tuoksu ei saa tätä samaa aikaiseksi. Jos joku tuoksuu lievästi esim. vaniljalle, niin se ei häiritse. Eikö niitä tuoksuja voi käyttää kohtuudella, ihan vähäsen. Silloin ne yleensä tuoksuvat vain hyvälle, eikä saa aikaiseksi hengitysvaikeuksia

    • astmaatikko

      "Mieluummin tuoksun hajuvedelle kuin paskalle ja hielle"!!!
      No hä...
      Ei hajuveden tarkoitus ole peittää paskan ja hien hajua, molempiin auttaa puhtaus.
      Tosiasia on, että hajujen kakofonia on allergisille helvetillinen. Kenellä vuotaa silmät, kenellä nenä, kuka saa selkeitä hengitysoireita, kuten minä.
      Itse en voi käyttää hajustettuja tuotteita.
      En silti haise paskalle enkä hielle, sillä pesen itseäni.
      Suosittelen muillekin!

      • HHUHUH

        Kyllä se totta on, että varsinkin naiset jotka päivittäin käyttävät hajusteita, niin käyttävät niitä liikaa, koska he eivät itse haista sitä ja kun näitä on vielä samassa tilassa kymmeniä, niin onhan se kimara ihan hirveä tietenkin miesten tuoksut. Eli hajua hajun perään on ihan kiitettävästi, mutta tämän kanssa on vaan elettävä myäs astmaatikkojen. Mutta kyllä tässä pienellä tyhmällä päälläni suuria ajatellen kuvittelelisin, että astmaatikoille on kaikista phinta pakokaasut sun muut pienhiukkaset, joilta ei voi välttyä millään.


    • Solidarity

      Toki aikanaan 60-luvulla ei tarvinnut, eikä vielä paljoa 70-luvullakaan, ottaa päivittäin huomioon ympärillä olevia allergikkoja. Heitä ei ensinnäkään ollut kuin murto-osa nykypäivään verrattuna, eikä toisaalta asiaan muutenkaan kiinnitetty juurikaan huomiota. Muistan miten useimmat ihmettelivät, jos joku oli esim. kissalle allerginen ja koululaisista ei juuri kukaan ollut allerginen millekään. Nykyään luokkahuoneissa ala-asteella taitavat ei-allergiset olla jo monesti vähemmistönä.

      Tosiasia on joka tapauksessa se, että allergiat ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti. Syytä ei tarkalleen tiedetä. Mutta, oli syy/syyt mitä tahansa, täytyy kanssaihmisten ottaa huomioon ne ihmiset, jotka allergioista kärsivät. Ei se tietenkään aina kivaa ole ja rajoittaahan se jossain määrin myös niiden elämää, joilla ei allergioita ole, mutta ei minusta kuitenkaan pidä olla niin itsekäs, että toisille tietentahtoen aiheuttaa kärsimystä.

      Aikaisemmin laitoin itsekin aamuisin parranajon jälkeen ihoa raikastavaa partavettä ja läksin töihin enempää ajattelematta. Mutta nykyään kyllä mietin mitä aftershavea tai colognea laitan, koska esim. työpaikan hississä on toistuvasti ihmisillä ollut allergiakohtauksia. Onneksi on olemassa miedompia vaihtoehtoja, joista ei ainakaan yhtä paljon ongelmia aiheudu.

      Voi olla, että tulevaisuudessa jopa kielletään useimmat hajusteet allergikkojen takia. Ja kotieläintenkin kohdalla voi tulla lisäkieltoja. Allergiat vaikuttavat toki kaikkiin niihinkin ihmisiin, joilla ei vaivoja ole. Tämä on vain hyväksyttävä.

    • "allergisten"maailma

      Aivan totta! Vain pieni prosentti ihmisitä on allergisia, silti terrorisoivat koko maailmaa. On oma asia hoitaa omat ongelmat. Syödä sellaista ruokaa joka ei allergisoi ja käyttää hajusteita jos sietää. Emme voi arvuutella koko ajan onkohan joku nyt tälle tai tuolle allerginen, ottaako häntä päähän joku tuoksu vai ei !
      Kutsuille voi tuoda omat eväät ,eikä vaatia, että emäntä on muistanut kaikenmaailman allergikot.
      Toksuista puheen ollen. Ei kukaan vielä ole kieltänyt haisemasta vanhalle viinalle ja viikon parin päällä olleille pesemättömille vaattaille ja hienhajulle.
      Tuoksuu varmaan allergikoista hyvälle!

      • Wekrnjfiwjnweneiie

        Itseasiassa tarpeeksi pesemättömät ihminen voi alkaa ärsyttää nenän limakalvoja vaikka ei olisi edes kovin allerginen. Ikävää, että koet muiden ihmisten terrorisoivaan sinua. Ehkä voisit saada apua jostakin.


    • Enonneksiallerginen

      Kivat niille jotka yrittävät tulla hajusteineen esim meille hammaslääkäriin, koska heillä on oikeus. Eivät voi ottaa vastaan hajustettuja potilaita ;)

      Myös eräässä aiemmassa työpaikassa (iso avokonttori) oli hajustekielto, työntekijät noudattivat sitä mutta vieraat eivät tienneet ja "kylään" tullessa toki oli laittauduttu hienoksi ja hyvänhajuiseksi. Vieraiden jälkeen saattoi olla useampikin työntekijä migreenin kourissa saikulla useamman päivän.

    • Madam Butterfly

      Käyttän erittäin kallista parfyymiä kaikkialla missa haluan,koska olen sen arvoinen.

      • Olet arvoton

        Osoitat vain omaa henkistä köyhyyttäsi tuolla asenteella.


      • Madam Butterfly
        Olet arvoton kirjoitti:

        Osoitat vain omaa henkistä köyhyyttäsi tuolla asenteella.

        Olet vain kateellinen ,koska sinulla ei ole siihen vara.


    • pöh

      Hajuvedet pitäisi ottaa ihan samoin yleisen keskustelun ja paheksunnan alle kuin tupakka. Hajuvesien käyttäjille omat kopit ja paikat joissa voivat käydä sitä tuoksuaan haistelemassa.. ilman että ulkopuoliset joutuu niistä käryistä kärsimään..

      • joujouniinpäniin0879

        Ihmiset jotka haluavat säädellä muiden tekemisiä näissä hajusteasioissa pitäisi sulkea autioille saarelle.

        Hajusteet on totaalisesti eri juttu kuin tupakka ja jos nyt tälle linjalle lähetetään niin sitten pitäisi keskustella monesta muustakin asiasta kuten viina etc.

        Mikä vittu teitä ihmisiä vaivaa kun pitää aina olla valittamassa joka helvetin asiasta, jos teillä on terveydellisiä ongelmia niin ei se ole meidän muiden syy ja minäkin joudun elämään omien ongemieni kanssa ilman että vaadin muiden elämään sen takia muutoksia.

        Saatanan pikku kakarat, kasvakaa isoksi ja antakaa muiden elää ja lopettakaa se tillitys.


      • 6+3
        joujouniinpäniin0879 kirjoitti:

        Ihmiset jotka haluavat säädellä muiden tekemisiä näissä hajusteasioissa pitäisi sulkea autioille saarelle.

        Hajusteet on totaalisesti eri juttu kuin tupakka ja jos nyt tälle linjalle lähetetään niin sitten pitäisi keskustella monesta muustakin asiasta kuten viina etc.

        Mikä vittu teitä ihmisiä vaivaa kun pitää aina olla valittamassa joka helvetin asiasta, jos teillä on terveydellisiä ongelmia niin ei se ole meidän muiden syy ja minäkin joudun elämään omien ongemieni kanssa ilman että vaadin muiden elämään sen takia muutoksia.

        Saatanan pikku kakarat, kasvakaa isoksi ja antakaa muiden elää ja lopettakaa se tillitys.

        Tässä olikin tosi rakentava ja aikuismainen kommentti. Yleensä on uhma- ja murrosiälle tyypillistä, että koetaan toisten yrittävän säädellä omaa toimintaa, silloin kun he pyytävät ottamaan jotain huomioon.


      • Yksi sairastunut
        joujouniinpäniin0879 kirjoitti:

        Ihmiset jotka haluavat säädellä muiden tekemisiä näissä hajusteasioissa pitäisi sulkea autioille saarelle.

        Hajusteet on totaalisesti eri juttu kuin tupakka ja jos nyt tälle linjalle lähetetään niin sitten pitäisi keskustella monesta muustakin asiasta kuten viina etc.

        Mikä vittu teitä ihmisiä vaivaa kun pitää aina olla valittamassa joka helvetin asiasta, jos teillä on terveydellisiä ongelmia niin ei se ole meidän muiden syy ja minäkin joudun elämään omien ongemieni kanssa ilman että vaadin muiden elämään sen takia muutoksia.

        Saatanan pikku kakarat, kasvakaa isoksi ja antakaa muiden elää ja lopettakaa se tillitys.

        Toivoa sopii että et itse sairastu tähän, sitten ehkä asian ymmärtäisit.


      • ....

        Ja tupakoitsijoiden pitää alkaa jättää tupakanhaju tupakkakoppiin. Röökin löyhkä on aivan kamala, joka tupakoitsijoista lähtee.


    • Mietteliäs mies

      Itselläni ei ole hajuallergioita, mutta välillä esim. kassajonossa tulee hajuvesistä sellaisia tuoksuelämyksiä, että tuntuu kuin naula olisi isketty otsaan.

      Asialla ovat poikkeuksetta rumanpuoleiset keski-ikäiset ämmät. Onko näiden rouvien ominaishaju niin luotaantyöntävä, että se on pakko peittää jotenkin vai yrittävätkö he kompensoida repsahtanutta ulkomuotoaan yliampuvalla hajuvesien käytöllä?

    • Hajustemiesmaltilla

      Kyllä minä ainakin hajusteita käytän, käytän niitä sopivasti enkä lutraa liikoja.
      Jos jollakulla on ns. hajusteherkkyyttä niin eihän se kiva ole mutta en minä myöskään voi sille mitään.

      Ei sitä voi joka käänteessä ajatella, että olenko minä tiellä, voinko käyttää hajusteita, voinko sitä ja voinko tätä ja ajatella koko aika muita ihmisiä, kyllä täällä pitää voida saada viettää ihan normaalia elämää ja toki sen teen maltilla ja myös huomioiden mutta ei sitä voi joka käänteessä aina ajatella muita, pitää voida myös ajatella omaa persustakin kun ei muut kuitenkaan sitä ajattele.

      Terve järkikin tässä asiassa varmaan on se paras ratkaisu ja sitä paitsi niitä hajuja on vaikka kuinka ja on myös esim. ääniherkkyyttä ym. herkkyyttä ja niiden kanssa pitää vaan elää vaikka ei olisi niin kivaa.

      Harmi, että ihmisillä on kaikenlaisia vaivoja, oishan se kiva jos kaikki olis täysin terveitä.

    • örkki

      Aidot hajuvedet ei ole pahin ongelma, vaan keinotekoiset hajusteet ja muut itsessään haisevat aineet, esim. pyykinpesupulverien zeoliitti. Niille kun herkistyy niin haistaa vastaantulevan viiden metrin päähän, mutta harvemmin aiheuttaa tuskatiloja pahempia komplikaatioita, vaikka astmaatikoilla lienee sitten eri juttu.

    • Opetelkaa kohtuus

      Mikä vika on puhtaan ihmisen omassa luonnollisessa tuoksussa ? Miksi niitä yököttäviä hajusteita pitää lutrata niin että vielä 15 minuuttia henkilön poistumisen jälkeenkin haistaa kuka on ollut paikalla ? Yrittävätkö nämä hajusteita lutraavat peittää oman hien- ja likaisuuden löyhkänsä ?

      Ei, en ole allerginen enkö saa mitään oireita siitä hajustelöyhkästä ellei oksettamista lasketa oireeksi. Käyttäkää vaan niitä hajusteita kohtuudella mutta se älytön lutraaminen kertoo että käyttäjällä viiraa korvienvälssä pahasti.

      PS. Ei tarvitse mennä kovin kauas historiaan kun hajusteita käytettiin nimenomaan peittämään sitä hien- ja pa$kan hajua kun edellisestä peseytymiskerrasta saattoi olla yli puoli vuotta, onko näillä reilusti hajusteita lutraavilla kyse samasta ?

    • fro-zen

      Entäs tämä haamuväki, joka lemuaa hirvittävälle, levittäen lemunsa kokonaisiin kulkuneuvoihin ja rappukäytäviin? Siinä on todelliset hajupommit, jotka häiritsevät tavallista suomalaista kulkijaa pahoilla, vierailla ja epämiellyttävillä hajuillaan.

      • 10+17

        Kyllä peseutymätön ihminen on ihan yhtä paha kuin liikaa hajusteita käyttävä.


      • Peseytymätön pahempi
        10+17 kirjoitti:

        Kyllä peseutymätön ihminen on ihan yhtä paha kuin liikaa hajusteita käyttävä.

        Mieluummin haistelen hajuvedessä uinutta kuin pesemätöntä ihmistä. Joskus kassajonossa saa nieleskellä oksua takaisin kun edessä lemuaa paskaiset vaatteet, hiki ja päänahan tali.
        Kerran piti yleisessä vessassa vaihtaa koppia jo ovelta, koska edellinen kävijä ei ollut selvästikään pessyt alapäätään miesmuistiin. Löyhkä löi ovelta vastaan, sanoin tyynesti muille jonottajille, että menköön se kuka kykenee, minä odotan seuraavaa.


    • suihku riittää

      Ei niitä hajusteita nykyään enää tarvita mihinkään, kun jokaiseen kotiin tulee lämmin vesi ja peseytyä voi päivittäin. Hajusteet on kehitetty huonon hygienian peittämiseksi.

    • mentori

      hajusteen liikakäyttö/ annostelu on usein se ongelma. Ihmiset itse turtuvat nopeasti käyttämäänsä hajuu, jota pitävät jo lähtökohtaisesti hyvänä. Hajustetta laitetaan pahimissa tapauksissa lisää pitkin päivää vaatteisiin, jotka tuoksuvat jo ennestään ja käyttäjä itse ei vaan enää huomaa sitä.

      Monesti vanhat ja lihavat naiset varsinkin sortuvat myrkyttämään kanssaihmiset "hienoilla" tuoksuillaan.

    • Epi Lepsia

      Hajuallergia, tuoksuallergia, sähköallergia, meluallergia... uskomatonta, mitä tuubaa. Itse kärsin epilepsiasta, mutta en vaadi autojen tai hälytysajoneuvojen kieltämistä vilkkujen takia, diskojen sulkemista strobojen takia tai tietokonepelien kieltämistä räjähdysten takia. Pysykää kotna, jos maailma ei ole rakennettu teitä varten!

      • Epilepsia/Diabetes

        Hei Epilepsia, minäkin kärsin epilepsiasta ja olen samaa mieltä kanssasi. Kärsin myös diabeteksesta, mutta ei vaadi sokerin, karkkien, suklaan, limujen ja muiden herkkujen kieltämistä.


      • järki käteen
        Epilepsia/Diabetes kirjoitti:

        Hei Epilepsia, minäkin kärsin epilepsiasta ja olen samaa mieltä kanssasi. Kärsin myös diabeteksesta, mutta ei vaadi sokerin, karkkien, suklaan, limujen ja muiden herkkujen kieltämistä.

        Sinä tuskin saat hengenvaarallisia oireita makeisten läheisyydessä seisomisesta/oleskelusta?
        Itse täytyy myöntää, että hajuvedessä uiminen, joka on yleensä nuorten pissisten lempipuuhaa aiheuttaa heti yökkäysreaktion ja pistää nenään. Tupakansavu on minulle aivan yhdentekevä. Paistinkäry (esim. kalan paisto) saa heti kaulankuristustunteen aikaan ja minun on poistuttava asunnosta tai päivystettävä ikkunalla vetämässä ilmaa.
        Yksi pahimpia toimistotöitä vielä tehdessäni olivat lukuisat viherkasvit huoneissa ja käytävillä, jotka aiheuttavat hengenahdistusta. Kaulaa alkaa kuristaa ja hengittäminen vaikeaa. Terveysasemalle lähdettävä töistä, jotta voi letkusta hengitellä.


      • Ota järki käteen
        järki käteen kirjoitti:

        Sinä tuskin saat hengenvaarallisia oireita makeisten läheisyydessä seisomisesta/oleskelusta?
        Itse täytyy myöntää, että hajuvedessä uiminen, joka on yleensä nuorten pissisten lempipuuhaa aiheuttaa heti yökkäysreaktion ja pistää nenään. Tupakansavu on minulle aivan yhdentekevä. Paistinkäry (esim. kalan paisto) saa heti kaulankuristustunteen aikaan ja minun on poistuttava asunnosta tai päivystettävä ikkunalla vetämässä ilmaa.
        Yksi pahimpia toimistotöitä vielä tehdessäni olivat lukuisat viherkasvit huoneissa ja käytävillä, jotka aiheuttavat hengenahdistusta. Kaulaa alkaa kuristaa ja hengittäminen vaikeaa. Terveysasemalle lähdettävä töistä, jotta voi letkusta hengitellä.

        Hae eläkettä.


    • Määräilyallerginen

      Vain narsistisia valittajia on suurinosa, muka hajuallergisista.He ovat ihmisiä, jotka haluavat kaikkien pomppivan omien mieltymystensä mukaan.Nykyään tälläinen pompottelu on ylihuomioitua ja sallittua.Sitä tuetaan kaikenmaailman, kielloilla ja säännöillä.Ennen tosiaankin tupakoitiin melkein missä vaan ja haistiin, mille milloinkin.Eikä kenelläkään tullut mieleenkään alkaa määräilemään ja vaatimaan oikein lakeja ja sääntöjä oman tahtonsa tueksi.Nootteja muille, miten muiden pitää elää.Ei kitisty koirankakoista ja muista mistä kitinäherkät jatkuvasti kitisee nykyään.Odotan koska nämä tälläiset keksivät kieltää valkosipulin käytönkin.Tuleekohan vielä aika, joilloin kaikki muutetaan tälläisten ihmisten takia täysin hajuttomiksi ja mauttomiksi.
      Niputan kaikki tälläiset ihmiset samaan kastiin ja huomaan itse olevani, yliherkkä ja allerginen, vain kaikesta valittajille. Joiden pillin mukaan kaikkien pitäisi pomppia.

    • jokaisella jotain

      Itse saan migreenin (särky, oksentelu, puutuminen, näkökentän puolittuminen) kirkkaista väreistä ja voimakkaista pakokaasun katkuista. Minkäs teet?

      Mutta hajusteita voi laittaa maltilla, liika hajuvesi on yhtä yökköä kuin paskan hajukin.

    • hajut

      Kaikenmaailman vammaisia on joka lähtöön ja usea jää vielä laiturillekkin.

      Hajusteitahan voi ihan käyttää, mutta.......sinähän se sitten onkin.

      Kun jotkut luulevat, että sitä pitää KAATaa puolipullollista, että paska ei haise.
      (tupakan,hien,nainin, yms hajut peittämään)
      Toiset taas ymmärtävät, että vähempikin riittää, kun sitä laittaa putaalle, pestylle iholle.

    • Tuittu 67

      Kielto koskee käsittääkseni niitä, jotka kaatavat ilmeisesti parfyymia pullosta ylleen niin runsaasti, että lähietäisyydellä olevilta menee taju. Käytä kohtuudella, niin kukaan ei valita.

      • usko jo

        Ei ole kohtuutta allergiselle


      • Usko sinäkin
        usko jo kirjoitti:

        Ei ole kohtuutta allergiselle

        hajuallergisen kannattaa pysyä kotona.

        Ajatteles sitä, että on paljon ihmisiä, jotka ovat koiralle allergisia ja silti koiraa saa kuljettaa linja-autossa. Tämä jos mikä on asia, joka tulisi muuttaa.


    • Jokeri112

      Käytä hajuvesi vapaasti missä vaan! Vuonna 2010 IFA kielsi Euroopassa allergia aiheuttamia aineita parfuumi tuotannossa. Formulat vaihdettiin. Ei ole enää luontaisaineet vain pelkkä synteettiset!

    • Tuoksuja..

      Meillä on allergikkoja, mm.itse olen sellainen. Henkilökohtaisesti koitan välttää liiallista hajusteiden käyttöä, mm. vartalo- ja kosteusvoiteissa, pesunesteissä sekä pyykinpesuaineissa. Käytän parfyymeja, mutten hölvää niitä päälleni, tupsautan vanulappuun tai pumpuliin vähän, ja sipaisen siitä iholleni muutamaan paikkaan. Siite-ja eläinpölyistä hengitystieoireita saava lapseni ei ole tuosta kärsinyt.

      On tuoksuja ja tuoksuja. Jostakin syystä osa niistä tekee itselleni migreeniä ja kutinaa kurkkuun, silmiin ja nenään. Tätä tapahtuu joskus busseissa, kaupoissa tai vaikkapa terveysasemalla, kun sinne pölähtää hajusteissa (pyykinpesuaine tai parfyymi) kylpenyt kanssaihminen. Usein juuri tuoksun volyymi onkin se olennainen asia, enkä itse siedä sellaisia "tummia" tuoksuja ollenkaan, vaan kauemmas on siirryttävä.

      Ihmettelin kerran lääkärillä odotushuoneessa, kun eräs äiti lapsineen tuli paikalle ja valitti toisessa odotustilassa istuneen niin raskaasti hajustetun ihmisen, että heidän piti siirtyä muualle. Minä taas pidin naisen itsensä hajustetta häiritsevänä, mutta vain häiritsevänä, sillä siitä ei tullut kutinaa tai päänsärkyä. Tuoksuissa on erilaisia uutteita ja öljyjä, eikä niiden koostumusta yleensä ole missään mainittu muuten kuin yleisesti. Joku ruoka-aineallergikko saattaakin saada oireita hajusteesta, jonka ainesosaa hän ei voi syödä oireita saamatta.

      Kohtuutta kaikessa toivoisin. Ihmisen oma henkilökohtainen tuoksu on niin hyvä, että sitä tarvitsee korostaa vain hieman sopivalla, raikkaalla parfyymillä, jos niin itse haluaa.

    • 50v

      Minä en käytä teodoranttia enkä hajusteita,saipuakin voi olla hajusteeton.Ei haise hiki eikä paska!

    • Hyi mikä haju

      Kun nyt ollaan kieltämässä tupakointi joka paikassa,niin pitäisi myös kieltää kaikkien hajusteiden käyttö.On kamalaa kun pyykin,astianpesukoneen,lattiavahan,wc puhdistus,kasvorasvojen,tukkavärin,kynsilakanpoistoaineen,kynsilakkojen kaikki aineet haisee.Tästä on jo Satu Hassi aikanaan puhunut.Kaikkiin kielto joka haisee Myös hajuvedet ja tukkalakat kuuluu tähän.Jo nämä asiat meinaa tehdä avioeroja kun toinen sietää hajuja ja toinen ei.Tehdään aloite eduskuntaan asiasta niinkuin tupakastakin tehtiin.

      • ....

        Älä unohda listasta tupakalle haisemisen kieltämistä. Se on kamala haju, toisin kuin hajuvedet.


    • tukehdun

      Omo pannaan

      • Omoa

        Käytän sensitive Omoa! Hajusteeton.


    • kohtuudella käytän

      Mielestäni kohtuullisuus toimii hyvin.
      On ihmisiä, jotka hölväävät ihan hirveän määrän hajua päälleen. Usein kyseessä on iäkäs nainen tai yli 50-vuotias mies.

      Itsellänikin on herkkyyskausia migreenille. Silloin nuo hullut käyttäjät laukaisevat kohtauksen. Migreenin herkkyysaikaan joudun valitsemaan tarkasti, mitä tuoksua käytän itse. Eli siis kaikki tuoksut eivät aiheuta reaktiota.

      Olen käynyt luennolla, jonka opettaja sai herkästi kohtauksia hajuista. Emme yleensä laittaneet hajusteita hänen tunneilleen. Toisaalta joskus en muistanut asiaa ja laitoin tavallista deodoranttia, eikä hän siitä kärsinyt. Sen sijaan hiuslakka ja varsinaiset parfyymit tuntuivat olevan ongelma, niissä on enemmän hajumolekyylejä.

    • allergiat ja astma

      Suurin osa noista "allergisista" on hajusteasennevammaisia. Minulla on astma, enkä todellakaan saa kohtauksia, jos ei sitten ole lorruuteltu ihan liikaa, eli haise pitkälle. Isäni oli todella pahasti hajuste-astmaatikko, tutkittukin, ei saanut dödöistä ja sipaisusta hajuvettä mitään kohtauksia. Meistä kuitenkin suurin osa laittaa hajuja niin, että vain lähimpänä olevat haistaa, ei metrien päässä olevat. Jos joku on todella hajuasennevammainen, voi hän pysyä kotona ja muut jotka kestetään pieni määrä hajusteita, jatketaan elämäänne niin kuin tähänkin asti.

      Olen itse sipaussut hajuvettä ja pistänyt dödöä jopa terveyskeskukseen tai sairaalaan mennessä, kukaan ei ole sanonut mitään, eli en käytä liikaa. Hien-ja valkosipulinlöyhkä saa kyllä keuhkot ahtaalle.

    • Madam Butterfly

      1kk.sitten Pariisi.Kuinka ihanasti ihmiset tuoksu ymperillani!

    • Ihan hyvä asia

      Hajuvedet keksittiin aikanaan Ranskassa. Tarkoitus oli peittää sillä ilotyttöjen sairauksista johtuvat hajut. Siihen se on palvellut hyvin. Kun menee ravintolaan tanssahteleen, niin hajusta voi päätellä tyrkyllä olijat.

    • Puhtaalta tuoksuva

      La Parfumos ! Neuvoisin käyttämään miedompia tuoksuja - ei parfyymejä - ,vaan au de toiletteja (ovat kevyempiä ) ja niitäkin kohtuudella, eikä pulloa kerralla, kuten mieheni tekee. Parempi käyttää puhtaalle iholle tuoksua, jotkut haisevat kaupassakin niin hielle ja tupakalle, etteivät kai koskaan pese itseään ? Hajuallergiset saavat em, tajuuttomuuskohtauksen ! En allerginen, mutta esim paljon polttavat haisevat aivan itseltään ulosteelta, Haistelkaa itseänne ja sitten vasta muiden haisteltavaksi! Ahkeraa hygieniaa noudattava-

    • Puhdas olo

      Olen pahoillani, että olen hajuallergikko. Ja itse käyn pesulla sen verran ettei tarvitse pahaa hajua peittää hajusteilla :), sitä tarkoitusta vartenhan hajuvedet aikoinaan keksittiin, oman pahan hajun peittämiseksi.

    • astmaatikko-allergia

      Vastaan aloittajalle. Olen itse hajusteille herkkä ja joillekkin oikeasti allerginen ja olen konsertissa "hajuvesipullon" vierssä istuessani saanut astmakohtauksen ja jumalattoman päänsäryn.
      Hajusteita mielestäni voi käyttää, kun ei käyä niitä suljetuissa tiloissa, kuten junassa, lentokoneessa ja busseissa ja muualla, kun käyttää niitä kohtuudella.
      Teatteriin/konsertteihin voi sipaista kerran, eikä tarvitse väliajalla mennä laittamaan lisää, kyllä se yksi kerta päivässä (suihkun jälkeen) riittää.
      Hajuvesiäkin on monelaisia ja vahvoja pitää välttää silloin, kun menee muiden ihmisten joukkoon esim. julkisiin tiloihin, työpaikoille jne....
      Hajusteallergikko ei ole allerginen pelkästään hajuvesille, vaan myös voimakkkaasti hajustetuille voiteille, partavesille ja deodoranteille.

      Ihminen, joka vuosi akäyttää jokapäivä erilaisia hajusteita ei enää itse haista niitä ja siksi tulee niitä yliampumisia.
      Huomioidaan toisemme, niin voimme kaikki hyvin

    • Puhtaus ei tuoksu

      Miksi ihmisen pitäisi käyttää hajusteita.

      Tosiasia on tämä:

      PUHTAUS EI TUOKSU MILLEKÄÄN.

      Sivistyneet ihmiset käyttävät hajusteita vain makuuhuoneessa ja vain silloin kun se molemmille sopii.

      Rahvas ihminen tuoksuu tai oikeammin haisee ja lemuaa kaikenlaisille hajusteille. Hajusteethan keksittiin silloin kun ihmiset eivät peseytyneet tai eivät voineet peseytyä kunnolla. Lukekaa hajusteiden historiasta.

    • VAMMAKO?

      Olen hajusteyliherkkä, oireet kuiva yskä johon meinaa tukehtua, pahoinvointi, sairas väsymys yms. Saan oireet sampoot hoitoaineet rasvat pulverit huuhteluaineet pesuaineet hammastahna meikit eli ihan kaikesta missä on kemiallista hajustetta. Enää ruokakaupassa pystyn nopeasti käymään , muihin "yhteisö" tilaisuuksiin tai tapahtumiin ei ole asiaa. Olen siis lähes täysin erakoitunut. Ja tässä asiassa ei ole kyse siitä ettei tykkää hajuista vaan että niistä tulee sairaaksi. Toistaiseksi kyse on kaikista kemiallisista hajuista, ei vielä luonnonhajut. Joten mietippä hajuherne oikeasti mistä koko asiassa on kyse.

      • Minä olen

        ääniyliherkkä, ja olen vain joutunut hyväksymään sen, ettei kaikkialla voi olla hiljaista vain minun vaatimuksestani. Jos on vaikea tapaus, on vain hyväksyttävä se, että joutuu itse rajoittamaan elämäänsä. On narsismia vaatia kaikkia muita tanssimaan oman pillin mukaan, mutta narsistejahan ihmiset tosin nykyisin ovat...


    • InsideOutside72

      Ristus!! Että vi siepata, ittekki hajusteista kärsivänä voin sanoa että kyllä sitä hajuvettä/partavettä voi käyttää ihan hyvällä omallatunnolla. Syy siihen että hajuusta valitetaan on se että sitä lotrataan puoli ploa kerralla!! Tuutta hajusteelle immuuniksi ja lisäättä sitä koko ajan enemmän ku ei muka tarpeeksi haise.

      • Raikkaus hakusessa

        Yleensä näitä tuhuisia rankkireettoja ympäröi pesemätön kainalotunkkaisuus, tupakanlöyhkä, sen halvan poisonpilven lisäksi. Ominaispiirre myös viskibasso ja makkarankuoret. Muinoinhan hoveissa hajusteilla peitettiin pesemättömyyttä.


    • Puhdas tuoksu best .

      Olen yksi hajuvammasista ja en todellakaan voi sietää mitään voimakkaita tuoksuja en miehiltä enkä naisilta, silmät, nenä alkaa vuotaa ja olen myös astmaatikko, jos menen bussilla töihin ja sinne tulee joku joka on työntänyt suurin piirtein pullollisen jotain voimakasta tuoksua itseensä, mihin menen pakko päästä töihin, jos menisin junalla voisin vaihtaa vaunua, joten tuoksuvammaiset hillitkää tuoksujanne, puhtaan tuoksuinen on paras tuoksu.

    • Tuoksuja

      Senkus käytät vaan, kuha et litra tolkulla läträä niitte lemujes kanssa. Ihan sama onko joku hajuvamppi ku ei se nyt sun syys oo :D

    • laivarotta

      Laivalla sattui hyttikaveriksi hajusteille herkkä eläkelläismies.
      Olin siinä sitten ravintolaan syömään lähdössä ja hiukka suihkuttelin tukkaan pullosta kosteutta kampaamisen helpottamiseksi.
      Mies sai sellaisen kohtauksen, että ajattelin jo että pitääkö hälyttää apua. Hän yski naama punaisena ja haukko henkeään tukehtumisen partaalla.
      Sain kuulla kunniani, kun en ottanut huomioon hänen yliherkkyyttään.
      Kerroin sitten, että tässä suihkepullossa on kyllä pelkkää vettä. Oli kaveri hiukka nolona teeskennellyn kohtauksen jälkeen.

      • kuulapää

        Entisellä työpaikalla naiset valitti jatkuvasti toisiensa hajusteista ja kertoivat saavansa päänsärkyä ja muita oireita tuoksuista. Erikoisesti kaunan kohteena oli se hiukka muita nätimpi tyttö.
        Samat naiset kuitenkin juoksivat kapakoissa joka viikonloppu ja ei yhtään siellä hajusteet haitanneet, vaikka varmaan niitä oli käytetty huomattavasti enemmän.
        Suurin osa valituksesta on vain kateutta.


      • sinitta
        kuulapää kirjoitti:

        Entisellä työpaikalla naiset valitti jatkuvasti toisiensa hajusteista ja kertoivat saavansa päänsärkyä ja muita oireita tuoksuista. Erikoisesti kaunan kohteena oli se hiukka muita nätimpi tyttö.
        Samat naiset kuitenkin juoksivat kapakoissa joka viikonloppu ja ei yhtään siellä hajusteet haitanneet, vaikka varmaan niitä oli käytetty huomattavasti enemmän.
        Suurin osa valituksesta on vain kateutta.

        Olen täydellisesti samaa mieltä Kuulapään kanssa!


      • Testing-tehty

        Minäpä tyttö tein kerran testin ihan mielenkiinnosta työpaikkalla, en käyttänyt viikkoon mitään mistä olisi voinut työkavereille "kohtauksia "tulla-- kakominen kuitenkin jatkui siitä huolimatta.
        Ehkä olivatkin sitten vain tottuneet puhdistamaan kurkkuaan päivän mittaan äänekkäästi, eikä liittynytkään mitenkään hajusteisiin.


    • ohojeita

      Ongelma on siinä että hajusteita käyttävät ihmiste hölväävät itsensä niillä niin jumalattoman silmiä kirvelevän pilven sisään, joka löyhkää sitten pitkälle. Haju jää vaikkei ihminen itse olisi enää paikalla. Eli kun hajustetta käyttää, riittää että sitä suihkaisee kevyesti kerran tai laittaa pienen pisaran esim. alaselkään tai nilkkaan, jolloin hajukohta jää vaatteiden alle. Eikä hajustetta lisätä ollenkaan saman vuorokauden aikana. Hajusteesta voi silloin nauttia ja se ei häiritse muita ihmisiä. Itse olen hajusteille jonkin verran herkistynyt, just sellaiset pienet määrät ei haittaa siellä täällä, mutta ne hajupilviveikot tai yleensä -liisat...

    • niin herkkää
    • Aiemmin ymmärtämätön

      Tarviiko sitä lemuta kuin Saaronin lilja, puhtaus riittää!? imimerkillä: Aiemmin ymmärtämäton hajusteitten käyttäjä, nykyään astmaatikko ja "hajustevammainen"

    • moiinknk

      Hajuaistittomia kaikki hajuvesien käyttäät kun ei haista kuinka järkyttävän hajusian ne on! Eli olet itse se hajuvammanen.

    • kova löyhkä oksettaa

      Yksi vinkki. Laita hajustetta vain vähän, niin, että ainoastaan hyvin lähellä sinua olevat voivat sen haistaa. Puoli pulloa päivässä eaudekotlettia tekee aina miinusmerkkisen säväyksen, vaikka se olisi kalleinta ja parasta laatua.

    • sinitta

      Kyllä mielestäni voi hajuvettä käyttää edelleenkin, kunhan sitä ei laita liikaa. On aivan väärin sairaiden ihmisten syyllistää terveitä ja yrittää muuttaa koko ympäristöä. Itse lähdin työpaikastani yhden hajusteyliherkän vuoksi, joka teki elämästäni helvetin, syy vain ei tainnut olla hajusteyliherkkyys vaan joku muu vika korvien välissä, kateus lähinnä, ainakin olen kuullut, ettei ongelmat siellä vähentyneet lähtöni jälkeen, joku muu vain otetaan kalvettavaksi, itse olen onnellinen, että pääsin pois sellaisesta työpaikasta. Hakekoot apua lääkäriltä eikä toisesta ihmisestä!

    • luulo ei ole

      Kyllä sitä hajuvettä voi käyttää kun käyttää kohtuullisesti. Ei niin kuin suomalainen täti-ihminen, joka laittaa sitä kielovettä koko pullon. Talvellakin hiihtoladulla tietää, että tunti sitten hän meni tästä, hän hienhajua kielovedellä peittävä.
      toisaalta olet oikeassa. Maailma on täynnä näitä homeallergikkoja joka paikassa haistamassa, ettei voi asua tai olla jossakin, joku on sähköallerginen ja saa jotain kohtauksia sähköjohdoista, keliakia on todella muotia jne.
      Nyt kun ihmisillä on kaikki suhtkoht hyvin keksitään kaikenlaisia huuhaajuttuja. Sellaisia ovat nämä home, lakstoosi,gluteiini yms jutut. oikeita sairaitakin on ja heitä pitää ymmärtää, mutta suurin osa on näitä luulosairaita.

      • holhous

        Hajusteille sama kielto kuin tupakoitsijoille. Kaikkihan meiltä nykyään Suomessa kielletään.


    • Hajusteallerikko

      Hajusteille sama kielto, kun on tupakoisijolla.

      • ....

        Ei tupakalle haisemista ole kielletty julkisella paikalla, joten hajuvedelle tuoksumistakaan tule kieltää. Polttaminen on, joten hajuveden lisääminen julkisella paikalla olisi siis kielletty.


    • ei hajusteita!!!

      Vain kotona hajusteita.

      Ja vain SUIHKUN kautta ihmisten ilmoille.

      Haiskaa keskenänne.

      • Tuoksun aina hyvälle

        Tämän keskustelun vuoksi, kannan nykyään aina hajuvesipulloa mukanani ja lisäilen tuoksua pitkin päivää, vaikka aiemmin suihkuttelin parfyymia vain aamuisin.


    • Hajusteeton

      Hei vaan haisulit ja muut asennevammaiset !
      Viimeksi eilen oli tilanne, jossa mietit, että mikä oikeus ihmisillä on käyttää vahvoja hajusteita ; meillä oli auto koeajossa ja sen edellinen ajaja oli käyttänyt niin vahvaa hajuvettä tms., että koko koeajo meni pipariksi. Haju ei häipynyt, vaikka laitoimme ikkunaa auki ja ilmastoinnit täysille. Koeajo oli pakko keskeyttää hyvin pian ja sellainenkin henkilö, joka ei normaalisti reagoi kovinkaan paljon hajusteisiin, kärsi päänsärystä. Että kiitti vaan, haisuli !
      Useampanakin aamuna koko bussi on haissut näiden "mulla on oikeus käyttää hajuvettä tms." - tyyppien takia ja aamu alkanut todella mukavasti päänsäryllä.
      Samoin useampikin teatteri-, leffa- ja konserttikäynti on mennyt pilalle em. tyyppien takia. Kokemusta on myös lennoista, jolloin on ollut pakko koko monituntisen lennon ajan pitää ilmastointi täysillä ja lomafiilis on vuotavan nenän mukana häipynyt olemattomiin.
      Kannattaisi varmaan miettiä, minkä takia hajusteet on alun perin kehitetty ; peittämään pesemätöntä hajua eli eikö puhdas, raikas ja pesty tuoksu riitä ?
      Hajuvesi onkin monessa tapauksessa haisuvesi !!!!
      Oma lukunsa ovat ns. myymälähajut eli keinotekoisesti tuotetut myynnin edistämiseksi tarkoitetut "tuoksut" !!!!
      Olisiko paikallaan, että hajuvesien ostajia opastettaisiin oikeaan tuoksun käyttöön, joka hyvin monissa tapauksissa tarkoittaa käytetyn hajusteen kohtuullisen määrän sekä oikean vahvuisen hajusteen käytön arviointia verrattuna käyttöaikaan ja - paikkaan ?
      Ennen kaikkea ; sitä, että joku ei siedä haisulin omasta mielestä upeaa hajustetta syystä tai toisesta, ei pitäisi ottaa henkilökohtaisena loukkauksena vaan asiasta pitäisi voida keskustella asiallisesti.

      • Täysin samaa mieltä. Harmittaa sun puolestasi, että koeajo meni noin pipariksi hir-veän sisähajun takia....mä joudun sietämään sitä, että bussiin tunkee joku läski ak-ka, joka kiken päälle vielä haisee, kuin se olisi uinut siinä hirveässä hajuvedessä.... Mikä se sitten on koskaan ollutkaan......
        Käytän vain hajutonta deodoranttia, en muuta hajuavaa. Tosin sekin tuoksuu, muttei siitä ole koskaan kenellekään tullut mitätään hajuoireita yms......ja sekin tuoksuu vain todella miedolta....lähestulkoon olemattomalta............
        Tsemppiä vain kaikille, joilla on hajusteyliherkkyys, ja koettakaa kestää !


    • nymfomania

      Ei mulla ongelmaa hajuvedessä, mutta ihmisissä jotka käyttää niitä ja lisäävät niin paljon kunnes itse haistavat sen päällänsä ja siten muut haistavat jo 50 metrin päästä. Se on jo hajuhaitta ja vaikeaa hengittää.
      Pieni määrä (se mitä kuuluisikin laittaa eli ihan hentoisen määrän) ei haittaa, mutta tuntuu että ainakaan Suomessa lähestulkoon kukaan ei osaa laittaa sitä ja siksi hajuvesiherkkiä putkahtelee tuon tuosta. En ihmettelisi jos aloittajalla itsellä on hajuvettä käyttäessä kauhean kokoinen näkymätön sumupilvi ympärillään. Hajuveden oikeassa käytössä ei pitäisi tulla suuria reaktioita julkisesti. Ja jos tulee, niin silloin on hajuvesiherkkä ihminen aivan väärässä paikassa.

      • Totta. Itse en käytä mitään muuta, kuin hajutonta deodoranttia. Ja mua todella ärsyt-tää ne hajuherneet, jotka haistaa usean metrin päähän.....varsinkin, jos sellanen ak-ka ilmestyy johonkin bussiin yms.....UH !! Ei sitä tarvitse laittaa puolta pulloa itseen-sä kerralla, pieni tippa vain sinne tänne riittää.


    • KAIKKI SEKAISIN

      Hajujen käyttäjä, vaikka hajut purkissa tuoksuu hyvälle voi ihollasi sama tuoksu haista p...e. Laitat hajuvedet huuhteluaine deororantti rasvat jms sekamelkan päällesi ja kuvittelet vielä tuoksuvasi hyvälle. Samat kiellot hajusteille kun tupakalle.

    • Liika on liikaa

      Hajuvesi on ihan hyvä juttu, mutta kiva kun koulussa ja muualla on ihmisiä, jotka eivät ilmeisesti ikinä ole kuulleet termiä "hajuveden liikakäyttö". Tietääkseni sitä on tarkoitus laittaa vain vähän, jotta se tuoksuisi miedosti. Eihän hajuvesi suoraan pullosta haistettunakaan ole hyvän hajuinen? Lievä haju tuskin haittaa paljoa...

      Ehkä se "Tulethan tuoksuitta" lappu olisi selkokielellä enemmän "Älä tunge sitä saatanan hajuvettä puolta pulloa"

    • !!!

      Kuulehan hajuvesivammainen, myrkytä itseäsi ihan niin paljon kuin haluat jossain suljetussa huoneessa, mutta jätä kanssaihmiset rauhaan! Hien- ja paskanhajua ihmiselismistö on sietänyt jo kautta historian, mutta ei sinun kemikaalejasi!

    • 34444444444

      Itsellä nuo kovat hajut (niin ruuasta, hajuvesistä, myös savu,ym.. ) aiheuttavat järkyttävän migreenin niin, että silmissä sumenee ja pahoinvointia. Ei sellaiset lievät hajusteet ole lainkaan pahoja, mutta ne jotka kantautuu nenään jo kilometrin päässä ja jäävät pariksi tunniksi leijumaan sinne missä se henkilö on hajustetta käyttänyt.

      Onneksi en itse ole näitä supervoimakkaita hajusteita muuta kuin vanhemmilla naisilla huomannut, sekä muutamalla isommalla naisella joka kai yrittänyt hien hajua peittää. Tulos kuitenkin pahempi kuin se hienhaju.

    • muista rakastasi

      Minusta on hyvä jos kieltoja pyritään lisäämään, että tietyissä paikoissa ei saa käyttää erilaisia hajusteita ja kemikaalisuihkeita, niitähän voi sitten käyttää Ihan missä tahansa muualla kohtuullisesti käytettynä. Autamme kumminkin sitä kautta vain tiettyjä ihmisiä hengittämään vähän paremmin, se ei ole niin sanotusti meiltä tuoksujen käyttäjiltä mitään pois. :)

      Pitäisi vain muistaa eläimiäkin vielä, nehän ne vasta kärsivät ihmisten käyttämistä suihkutettavista kemikaaleista, koska niillä on erittäin herkät hengitystiet ja hajuaistit. Lemmikit ei kumminkaan pysty minnekkään kotoaan käppäilemään haistelemaan raitista ilmaa toisin kuin me ihmiset.

    • iu5jhytbdf

      sille on syynsä, miksi kutsutaan HAJUvedeksi...useimmat naisten ja toki miestenkin hajusteet haisee kuvottavalle...mielummin haistelisi hikeä...monet ei edes osaa laittaa oikeaa määrää vaan roiskii niin, että haistaa kilometrin päähän

    • yksi oikeasti sairas

      Meille tuoksu/hajusteyliherkille kaikki "tuoksut" ovat HAJUJA jotka aiheuttavat pahoja ongelmia jokapäiväisessä elämässä. Emme ole hajuvammaisia vaan oikeasti sairaita jota jotkut kaikenlaisten hajusteiden käyttäjät eivät edes halua ymmärtää. Käytätte hajustettuja pyykinpesuaineita, huuhteluaineita, ihovoiteita dödöjä, parfyymiä, saippuoita, hiustenhoitoaineita ym,ym. kaikki haisevat erilaisilta ja ovat hirveä sekasotku, siis myrkkypilvi meille sairaille!!! hirveät hengenahdistuskohtaukset ovat jokapäiväistä elämää. pakko on kuitenin käydä töissä ja haistella teidän myrkkyjänne, heti jos tämän sairauden vuoksi pääsee eläkkeelle niin jään heti kotiin. ottakaa kanssaihmiset huomioon hajusteidenne käytössä.

      • Isoäiti

        Junassa matkustan aina allergiahytissä tuoksuyliherkkyyteni vuoksi. Luulisi, että se on tuoksuista vapaa tila, mutta kyllä vaan kanssamatkustajilla parfyymit ja partavedet tuoksuvat/haisevat.


      • Lievästi tuoksuva

        Hajuvedet ovat paljon pienempi ongelma kuin pesuaineiden hajusteet. Itse en ole hajuvammainen, mutta pesuaineet tukkivat nenän kuin nenän, jos niissä on voimakas tuoksu ja käyttäjä yliannostelee pesuainetta koneeseen.


      • Täysi löyhkä
        Lievästi tuoksuva kirjoitti:

        Hajuvedet ovat paljon pienempi ongelma kuin pesuaineiden hajusteet. Itse en ole hajuvammainen, mutta pesuaineet tukkivat nenän kuin nenän, jos niissä on voimakas tuoksu ja käyttäjä yliannostelee pesuainetta koneeseen.

        Et ole "hajuvammainen", mutta sairastut pesuaineiden hajuista?
        Eräänän päivänä, kun altistuksesi on jatkunut tarpeeksi kauan, osaat liittää oireesi myös hajuvesiin.


      • Lievästi tuoksuva
        Täysi löyhkä kirjoitti:

        Et ole "hajuvammainen", mutta sairastut pesuaineiden hajuista?
        Eräänän päivänä, kun altistuksesi on jatkunut tarpeeksi kauan, osaat liittää oireesi myös hajuvesiin.

        Ikää on jo niin paljon, että tuo eräänä päivänä tuskin ehtii enää tulla. Pystyn käyttämään oikeita merkkihajuvesiä ihan normaalisti. Ainoastaan kauppojen pesuainehyllyköiden välissä tyulee joskus kiire. Ehkä joltakulta tuoksuttajalta on jäänyt pyykinpesuainepullon korkki auki. :D
        Pesuaineiden tuoksut eivät ole yhtä "laadukkaita", kuin kalliimpien hajuvesien. Halpishajuvedet pitäisikin lailla kieltää.


      • Täysi löyhkä
        Lievästi tuoksuva kirjoitti:

        Ikää on jo niin paljon, että tuo eräänä päivänä tuskin ehtii enää tulla. Pystyn käyttämään oikeita merkkihajuvesiä ihan normaalisti. Ainoastaan kauppojen pesuainehyllyköiden välissä tyulee joskus kiire. Ehkä joltakulta tuoksuttajalta on jäänyt pyykinpesuainepullon korkki auki. :D
        Pesuaineiden tuoksut eivät ole yhtä "laadukkaita", kuin kalliimpien hajuvesien. Halpishajuvedet pitäisikin lailla kieltää.

        Sairastumispäivääsi ei siis enää tarvitse odotella.
        "Laadukkaissa tuoksuissa" on vain kalliimpi mainoskampanja.
        Tukholmasyndrooma.


      • LievästiTuoksuva

        Kuinka kauan on kauan? Nyt on kulunut 3 vuotta, enkä ole vieläkään sairastunut. Päin vastoin edes kauppojen pesuainehyllyt eivät enää aiheuta paniikkia. :D

        Ikävä tuottaa sinulle pettymys, mutta laitoin tänä aamunakin hajuvettä. Hyvin menee, mutta menköön.


    • TUOKSUYLIHERKKYYS

      Moi... mulla on todettu tuoksuyliherkkyys ja se voin kertoa, ettei se ole todellakaan mukavaa. Ekana annettiin ymmärtää, että oli päässä vikaa, mutta nykyään lääkäritkin ovat jo tajunneet, että sellainen sairaus on olemassa. Mulla alkoi homeongelmasta, josta seurasi äänenmenetys ja siitä se paheni rytmihäiriöihin. Sairaslomakierteeseen ja kieltäytyminen kaikkiin juhliin ja tapahtumiin. Viimeksi sain oireet päivystyslääkärin vastaanotolla, kun lekuri oli käynyt suihkussa ja hajustanut itsensä. Pyysin heti hengityssuojainta, mutta se ei auttanut, Ääni lähti ja aivan hirveetä yskintää...lääkemaskia kuonoon ja piikkiä käsivarteen..MIETTIKÄÄ....

    • TUKSUYLIHERKKYYS

      TUOKSUYLIHERKKYYS ON OIKEA NIMITYS

    • Syreeninkukka.

      Kukin käyttää hajusteita ihan niin kuin itse haluaa. Ne jotka eivät siedä, pysyvät kaukana tai hankkivat kaasunaamarin.

    • Ei osata käyttää

      Oi kun ne tuoksut olisikin aina tuoksuja mutta hirveän usein ne ovat hajuja, jopa lemuja ja löyhkiä, joko sen takia että tuoksu vaan ei ole hyvä tai useimmiten sitä on hemmetisti liikaa. En siis ole itse millekään allerginen mutta haistan hyvin, jopa hajuja joita kanssaihmiset eivät huomaa ollenkaan, käytän esim. muotoilutuotteita ja hajuvettä vain juhlissa joissa on paljon väkeä ja hajuja jo muutenkin, joihin kukaan hajusteille herkkä ei varmasti osallistu.

      Valitettavan moni ihminen ei osaa käyttää hajusteita oikein vaan vaatteet on kyllästetty pesu- ja huuhteluaineilla, iho voiteilla ja deodorantilla, hiukset muotoilutuotteilla ja siihen vielä päälle pullollinen hajuvettä ja yhteistuoksu on kaikkea muuta kuin miellyttävä :(

    • kohtuudella

      Voithan käyttää hajuvettä kohtuullisesti. Joskus joku on sanonut, että hajuvettä kuuluu laittaa polvitaipeisiin. Jotkut hajuvedet vaan on niin "imelän" hajuisia, että jo pienikin tippa haisee... Itse olen todella allerginen, mutta jotkut miedot, pehmeät tuoksut siedän suht hyvin toisten käytössä.

    • yksi tuoksuyliherkkä

      Kyllä työpaikan pahasta homeongelmasta alkoi minunkin paha tuoksuyliherkkyys. Oireet ovat aivan kauheita ja saan allerigisa oireita. Muutenkin hajusteet aiheuttavat hermostollisia ongelmia, päänsärkyä, väsymystä, pyöryttävää olo ja keuhkoissa polttaa ja kirvelee. Itse en enää pysty käyttämään hajusteita ja siksi elän erakkoelämää. Kuinka haluaisinkin olla ihmisten kanssa tekemisessä ja kuinka voisinkin olla jos ihmiset eivät käyttäisi niin paljon hajusteita. Olen oireeton jos ympärillä on ihmisiä jotka eivät käytä hajuvesiä. Omasta mielestään he tuovat itselleen ja muilleen hyvän ja hienostuneen vaikutelman kun käyttävät hajuvesiä. Tietäsivätkin minkä tuskan he tuovat ympärillään olevalle tuoksuyliherkälle. Jos todella välität muista ihmisistä niin vähennä ystävällisesti hajusteiden käyttöä. Monesti tottuu niin omaan hajusteeseen että sitä huomaamattaa suikuttaa aina lisää ja lisää.

    • astmaatikko

      Ontuvaa vertausta pakokaasut, kuitenkin on pakko liikkua kodin ulkopuolella. Samoin
      hälytysajoneuvojen vilkkuvat valot, siis epileptikoille,.Ne kuitenkin varoittavat muuta liikennettä. Tyhmiä vertauksia hajuihin. Pakokaasujen seassa liikkuminen on kuitenkin välttämätön, ei sitä voi kieltää. Mutta itsensä hajustaminen EI OLE VÄLTTÄMÄTÖNTÄ.
      Voi teitä itsekkäitä paskiaisia, tyhmiäkin vielä.

    • lihuulih

      En peseydy ollenkaan. Silloin saa ihon luonnollinen biofilmi olla rauhassa ja tuottaa luonnollista hajustetta eli hien ja pa5kan hajua. Jos joku ei sitä kestä, niin se on voi voi.

    • 5+6

      Pysy kaukana neuroottisista keski-ikäisistä naisista, niin voit käyttää hajusteita ihan normaalisti.

      • puhdas tuoksu

        Yleensä vanhemmat, juuri keski-ikäiset naiset käyttää voimakkaita hajusteita, et en yhdy edelliseen, koska se ei pidä paikkansa. Nuorilla naisilla on niitä hirveitä halpishajusteita, just jostain HM:ltä tms ostettu. Kannattaa ehkä satsata vähän kalliimpaan ja käyttää sitä sitten säästeliäästi, niin ei döfää. Itse laitan vain, jos lähden baanalle, koska arkisin käyn harva se päivä jumpassa, niin ei viitsi toisten ilmaa pilata kemikaleilla. Silloin kun olen laittanut, joku, tietysti miespuolinen mainitsee, että tuoksun hyvälle, joten pitää luottaa siihen, ettei ole tule vedettyä ööveriksi hajusteiden kanssa, ripaus sinne tänne riittää ja puhtaalle iholle, niin tuoksu ei pilaannu iholla.


    • Haistakaa kukkanen

      Oli aika jolloin sain migreenikohtauksen vanhemmista naiskollegoista, jotka silloin luulivat voivansa pysyä terveinä syömällä valkosipulia. Onneksi nuoremmat käyttivät hajusteita, niin säilyi sentään jonkinlainen tasapaino noissa tuosuissa työpaikalla.

    • suurkuluttaja

      Mun mielestä hajusteita voi käyttää missä vain. Kun vastaan tulee ihminen niin sen kuin heittää sitä hajustetta sen päälle. Turha siinä on vienostella.

    • !!!

      MITEN voi olla mahdollista, että aikuiset(?) ihmiset puhuvat tismalleen kuin 2-vuotiaat lapset: "No kun mä HALUUUUN, niin kyl mä saan tehdä ihan mitä mua huvittaa! Kyllä mulla on siihen oikeus! Miks muka pitäis ottaa toisia huomioon??"

      Miten voidaan pitää kohtuullisena sitä, että hajuvesistä sairastuvien on jäätävä pois työelämästä, oltava käymättä elokuvissa, konserteissa, minkäänlaisissa tapahtumissa, oltava käyttämättä joukkoliikennettä, lopulta jäätävä pois koko yhteiskunnasta?

      Turha näille on kyllä yrittää puhua, takuulla neandertalin ihmisetkin oli fiksumpia kuin tää "sivistysvaltion" porukka.

      • Persanal jeesus

        "MITEN voi olla mahdollista, että aikuiset(?) ihmiset puhuvat tismalleen kuin 2-vuotiaat lapset: "No kun mä HALUUUUN, niin kyl mä saan tehdä ihan mitä mua huvittaa! Kyllä mulla on siihen oikeus! Miks muka pitäis ottaa toisia huomioon??"

        Se johtuu siitä ku persanal jeesus anto niille jo anteeksi niiden kaikki viat.
        Tämän jälkreen voi sikailla kuinka paljon vaan ja kyllä silti pääsee taivaaseen sikailemaan vielä lisää :-)


    • hyvältä tuntuu

      Tupakka, viina ja oksennus ovat hyviä hajusteita monen mielestä.

    • hajuste herkkä

      Aina hajusteita voi käyttää mutta pitää muistaa kohtuullisuus. Sitä ei tarvitse käyttää niin paljon että sen haistaa monen metrin päästä tai koko hissi haisee pitkään kun sillä lähdet ulos. Sitä ei tietysti itse niin huomaa kun oma nenä on tottunut omiin hajuihin mutta muut kyllä huomaa. Paljon hajusteita käyttäviä ei ole paljon mutta aina välillä sellainen tulee vastaan. Ei anna kovin hyvää kuvaa, varsinkin jos sattuu olemaan töissä vielä asiakaspalvelussa. Tulee mieleen aina että on joku huora kun haistaa hajusteet voimakkaasti metrien päästä tai sitten että yrittää peittää alkoholin hajua tai vastaavaa..

      • suomi on vaikeaa

        Hajusteherkkä on yhdyssana....!


    • haiseva vastalause
    • Ei missää jos on tuttujen kotibileet nii siel ehkä on se jotai ku o chanel vitosta nahassa.

    • Tuoksuja voi käyttää missä vain.

    • Ei me olla mitään hajustevammaisia. Itse taidat olla, ku kehtaat tulla tännekin pilaa-maan tämän homman.....
      Mua ainakin alkaa heti yskittään, jos joku akka on laittanut liikaa hajuvettä, että hai-see suoraan sanoen.....pitää sentään ajatella muitakin, eikä vain itseään. Ethän sä-kään nyt vrmasti tykkää, jos joku akka haisee, kuin rakkitynnyrissä uinut.......ja lap-setkin on yleensä yliherkkiä tollasille inhottaville lemuille......ja sit ne hajuherneet tun- kee ittensä jonnekin, esim. bussiin......sellanen haju karkottaa jokaisen pois....... Ha-justeita ei suositella käytettäväksi liian usein. Jos niitä on välttämättä pakko käyttää, niin laittaa sen vasta paikanpäällä, ei koton aiemmin....ja ehkä se lähtee tai hälvenee kun peset kohdan ennen, kuin menet bussiin yms...... Ja tolleen, miten SÄ AJATTE-LET, ON 100 % NARSISTIN AJATTELUA !!! Ettäs tiedät.

    • vittuuntunu

      Se riittää jos et ole pienessä ahtaassa tilassa kun lemutat.

      Mutta toisaalta, jos osaat antaa ensiapua ja kannat kynää sille hetkelle kun mulla lakkaa henki kulkemasta, niin mikä ettei.

    • Hyhhyijäkkää.

      Ön se säätänä kymmä, ky ihimisten pitää häjystää ittensä niin kämälän työksysiksi häjykyysiksi, että ihän rypeää yskittää. eihän siitä pidä ees ite peevelikään tölläsestä töyhystä!

    • tilanteen mukaan

      Ei ainakaan jumppatunneille - joskus lemuaa koko sali yhden henkilön takia, ja muut on vähällä tukehtua. Kyllä hajusteita voi mielestäni käyttää, mutta joillakin näkyy hajuaisti jo turtuneen, kun huomaa hajusta, missä ihminen on liikkunut, vana käytävällä, jaahas, ja hississä - joku raja sille läträämiselle ja tilannetaju, mitä hajusteita käyttää - tarviiko duunia varten ruiskaista todella voimakasta parfyymia, ja vielä avokonttorissa? Varmaan mennään löyhkäävänä vielä jumppaankin, et muut saa kärsiä, vaikkei olisi edes mitään hajusteallergiaa, mut joillakin on todella voimakkaita "kemikaaleja", et ilma pilaantuu muilta.

    • tuhkakuppiallergia

      Monet tupakoitsivat, jotka tupakoivat pysäkeillä raittiissa ilmassa ja astuvat sisään, haisevat kuin tuhkakuppi - se se vasta vastenmielistä on, ihan oikeasti. Olen muutaman kerran vaihtanut paikkaa, koska nenä menee tukkoon, ja alan niiskuttaa - tupakanhaju on pahin kaikista hajuista, sanoi kuka mitä sanoi, ja just sellainen tuore ulkona poltettu, kun tarttuu vaatteisiin, niin se ihminen ei tajua, et se löyhkää ihan hirveälle, eikä siinä edes hajuvedet auttaisi sitä hajua peittelemään.

      Mitä kylmempi keli, sitä pahemmin se tupakka tarrautuu vaatteisiin, ja taas on talvi tulossa ja tupakoitsivat valtaavat pysäkit. No, toisaalta, Prahassa saa polttaa ihan missä vain periaatteessa, joten siellä se on isompi ongelma, jos ei pidä siitä hajusta ja alkaa voimaan pahoin.

    • aito tuoksu paras

      Ei ainakaan pillussa saa käyttää.

    • Lievästi tuoksuva

      Kun sain uuden työkaveri, hän aikansa valitti hajuvedestäni, mutta en ottanut sitä kuuleviin korviin. En lotraa hajuvettä päälleni monta kertaa päivässä, vaan suihkautan sitä yhden kerran aamuisin.

      Sain työkaverini tottumaan hajuveteeni, eikä hän ole enää vuosikausiin siitä valitellut. Tulin siihen tulokseen, että kyseessä oli vain kontrolloiva tyyppi, joka halusi määrätä kuinka minun tulee elää, olla ja käyttäytyä. Onneksi hän luovutti, kun huomasi, ettei voi muuttaa minua.

      • Täysi löyhkä

        Tai sitten hän on joka päivä sairas sinun takiasi, mutta ei enää jaksa siitä sanoa.
        Meille on käynyt näin useiden sukulaisten kanssa. Onneksi heitä ei tarvitse tavata kovin usein.


      • Lievästi tuoksuva
        Täysi löyhkä kirjoitti:

        Tai sitten hän on joka päivä sairas sinun takiasi, mutta ei enää jaksa siitä sanoa.
        Meille on käynyt näin useiden sukulaisten kanssa. Onneksi heitä ei tarvitse tavata kovin usein.

        Ei hän vaikuta lainkaan sairaalta ja sitäpaitsi hakeutuu koko ajan kuitenkin myös lähelleni. Hän haluaa mm. ruokatunnitkin viettää seurassani. ;D

        Niin että sinun veikkauksesi meni varmasti täysin pieleen. Tyyppi on kontrollifriikki, niinkuin moni muukin näistä hajuvammaisista. Heidät on helppo tunnistaa.


      • Täysi löyhkä haisee
        Lievästi tuoksuva kirjoitti:

        Ei hän vaikuta lainkaan sairaalta ja sitäpaitsi hakeutuu koko ajan kuitenkin myös lähelleni. Hän haluaa mm. ruokatunnitkin viettää seurassani. ;D

        Niin että sinun veikkauksesi meni varmasti täysin pieleen. Tyyppi on kontrollifriikki, niinkuin moni muukin näistä hajuvammaisista. Heidät on helppo tunnistaa.

        Tuo "täysi löyhkä" on juuri sellainen muita ihmisiä kontrolloiva natsi. Jos voisi, hän varmasti määräisi myös mitä muut ihmiset saavat syödä ja mitä pukea päälleen. Onneton ihminen varmaankin, kun muut eivät tanssikaan hänen pillinsä mukaan. :D


      • Täysi löyhkä
        Täysi löyhkä haisee kirjoitti:

        Tuo "täysi löyhkä" on juuri sellainen muita ihmisiä kontrolloiva natsi. Jos voisi, hän varmasti määräisi myös mitä muut ihmiset saavat syödä ja mitä pukea päälleen. Onneton ihminen varmaankin, kun muut eivät tanssikaan hänen pillinsä mukaan. :D

        Muut eivät sairastu sinun vaatteistasi tai syömisistäsi.


      • Täysi löyhkä haisee
        Täysi löyhkä kirjoitti:

        Muut eivät sairastu sinun vaatteistasi tai syömisistäsi.

        Mutta jos voisit, käskisit muiden pukeutua sinun mielesi mukaan. Kaltaistesi natsien vuoksi suihkautankin aamuisin tuplasti hajuvettä - yksi itselle, yksi sinulle!


      • Täysi löyhkä
        Täysi löyhkä haisee kirjoitti:

        Mutta jos voisit, käskisit muiden pukeutua sinun mielesi mukaan. Kaltaistesi natsien vuoksi suihkautankin aamuisin tuplasti hajuvettä - yksi itselle, yksi sinulle!

        Sinulla on vaikeuksia ymmärtää lukemaasi.
        Kukaan ei ole kiinnostunut sinun vaatteistasi.
        Sinulla on merkitystä muille vain siltä osin, kuin joko helpotat tai tuhoat
        meidän muiden elämää. Hajusteiden käyttö kuuluu tuohon jälkimmäiseen.
        Sillä toki tuhoat myös oman terveytesi, kuten tuolla edellä jo kerroitkin,
        mutta sekään ei meitä muita kiinnosta.


      • Täysi löyhkä haisee
        Täysi löyhkä kirjoitti:

        Sinulla on vaikeuksia ymmärtää lukemaasi.
        Kukaan ei ole kiinnostunut sinun vaatteistasi.
        Sinulla on merkitystä muille vain siltä osin, kuin joko helpotat tai tuhoat
        meidän muiden elämää. Hajusteiden käyttö kuuluu tuohon jälkimmäiseen.
        Sillä toki tuhoat myös oman terveytesi, kuten tuolla edellä jo kerroitkin,
        mutta sekään ei meitä muita kiinnosta.

        Missä edellä kerroinkin vai onko sinulla lukemisen ymmärtämisen vaikeus? Ketään ei kiinnosta muiden sairaukset, ei sinun "eikä meidän muiden" eritoten silloin, kun sairauksilla yritetään määräillä kuinka muiden tulee elää tätä omaa elämäänsä.


      • Täysi löyhkä
        Täysi löyhkä haisee kirjoitti:

        Missä edellä kerroinkin vai onko sinulla lukemisen ymmärtämisen vaikeus? Ketään ei kiinnosta muiden sairaukset, ei sinun "eikä meidän muiden" eritoten silloin, kun sairauksilla yritetään määräillä kuinka muiden tulee elää tätä omaa elämäänsä.

        Voin siis tulla ikkunasi alle polttamaan kreosoottitervalla kyllästettyja ratapölkkyjä.


      • Täysi löyhkä haisee
        Täysi löyhkä kirjoitti:

        Voin siis tulla ikkunasi alle polttamaan kreosoottitervalla kyllästettyja ratapölkkyjä.

        Et voi tulla minun mailleni. Lähtö tulisi aika nopeaan. :D


      • Täysi löyhkä
        Täysi löyhkä haisee kirjoitti:

        Et voi tulla minun mailleni. Lähtö tulisi aika nopeaan. :D

        Voi kuule, niin isoa lääniä et omistakaan, etteikö nuotioni haju tulvi sinun ikkunoistasi sisään. Mutta eihän minun tarvitse välittää sinun terveydestäsi!
        Kaikilla on oikeus aiheuttaa mitä hajuja ikinä haluaa!


      • Täysi löyhkä haisee
        Täysi löyhkä kirjoitti:

        Voi kuule, niin isoa lääniä et omistakaan, etteikö nuotioni haju tulvi sinun ikkunoistasi sisään. Mutta eihän minun tarvitse välittää sinun terveydestäsi!
        Kaikilla on oikeus aiheuttaa mitä hajuja ikinä haluaa!

        Vaikka yksinkertainen oletkin, niin luulisi ymmärtävän, ettet voi nuotiota poltella missä vain, mutta hajuveden käyttöä ei ole samallalailla rajoitettu.


      • Täysi löyhkä
        Täysi löyhkä haisee kirjoitti:

        Vaikka yksinkertainen oletkin, niin luulisi ymmärtävän, ettet voi nuotiota poltella missä vain, mutta hajuveden käyttöä ei ole samallalailla rajoitettu.

        Ryhdyit sitten muita kontrolloivaksi natsiksi.
        Miksei muka saisi poltella? Eihän kemikaalikatkuista ole
        kenellekään mitään haittaa! Eikun polykloorattua bifenyyliä ja pökköä pesään vaan!
        Raukkoja ne on mitkä ei käryä kestä.


      • Lievästi tuoksuva
        Täysi löyhkä kirjoitti:

        Tai sitten hän on joka päivä sairas sinun takiasi, mutta ei enää jaksa siitä sanoa.
        Meille on käynyt näin useiden sukulaisten kanssa. Onneksi heitä ei tarvitse tavata kovin usein.

        Olisiko "Täydellä löyhkällä" antaa diagnoosia työkaveristani, joka ensin valitti hajuvedenkäytöstäni, mutta josta en nyt pääse eroon edes ruokatunnilla, vaikka edelleen käytän hajuvettä. Pitäisikö kaataa koko pullo päälle kerralla? :D

        Olen tosin itse päättänyt, että pikkuhiljaa koulutan tästä diktaattorista sosiaalisemman ihmisen, jolloin ruokatunnitkin hänen seurassaan alkavat sujua paremmin.


      • Täysi löyhkä
        Lievästi tuoksuva kirjoitti:

        Olisiko "Täydellä löyhkällä" antaa diagnoosia työkaveristani, joka ensin valitti hajuvedenkäytöstäni, mutta josta en nyt pääse eroon edes ruokatunnilla, vaikka edelleen käytän hajuvettä. Pitäisikö kaataa koko pullo päälle kerralla? :D

        Olen tosin itse päättänyt, että pikkuhiljaa koulutan tästä diktaattorista sosiaalisemman ihmisen, jolloin ruokatunnitkin hänen seurassaan alkavat sujua paremmin.

        Kyllä sinun diagnoosisi on paljon mielenkiintoisempi.
        Ensin valittaa muita hajunatseiksi ja sitten ei itse ole kuitenkaan valmis hyväksymään toisten tuottamaa hajua.


      • Lievästi tuoksuva
        Täysi löyhkä kirjoitti:

        Kyllä sinun diagnoosisi on paljon mielenkiintoisempi.
        Ensin valittaa muita hajunatseiksi ja sitten ei itse ole kuitenkaan valmis hyväksymään toisten tuottamaa hajua.

        Tuhoaako hajuvammaisuus sisälukutaidon? Kerro minulle miten pääsen eroon hajuvammaisesta työkaveristani ja saisin edes ruokatuntirauhan, kun hajuveden käyttö ei ainakaan auta?


      • Lievästi tuoksuva
        Täysi löyhkä kirjoitti:

        Kyllä sinun diagnoosisi on paljon mielenkiintoisempi.
        Ensin valittaa muita hajunatseiksi ja sitten ei itse ole kuitenkaan valmis hyväksymään toisten tuottamaa hajua.

        Ei pysty tuo täysi löyhkä kertomaan, miksi itsensä hajusteallergiseksi määrittelevä henkilö haluaa hengata minun kanssani, vaikka käytä hajusteita.

        Oiireettomaltakin hän vahvasti vaikutaa, joten kyllä vetäisin sen johtopäätöksen että hajustevammaisiinkin tehoaa siedätyshoito, silloin kun ongelma on vain korvien välissä oleva pieni vika nimeltä "muita vahvasti kontrolloiva ihminen".

        Tiedättehän sellainen vali vali -tyypin, joka pitää aina kovaa melua itsestään. En voi syödä tätä, kun tästä tulen pahoinvoivaksi, en voi kestää tuoksuja, kun tulen pahoinvoivaksi, en voi elää, jos muut ei elä kuten minäkin tai tulen pahoinvoivaksi...


      • Täysi löyhkä
        Lievästi tuoksuva kirjoitti:

        Ei pysty tuo täysi löyhkä kertomaan, miksi itsensä hajusteallergiseksi määrittelevä henkilö haluaa hengata minun kanssani, vaikka käytä hajusteita.

        Oiireettomaltakin hän vahvasti vaikutaa, joten kyllä vetäisin sen johtopäätöksen että hajustevammaisiinkin tehoaa siedätyshoito, silloin kun ongelma on vain korvien välissä oleva pieni vika nimeltä "muita vahvasti kontrolloiva ihminen".

        Tiedättehän sellainen vali vali -tyypin, joka pitää aina kovaa melua itsestään. En voi syödä tätä, kun tästä tulen pahoinvoivaksi, en voi kestää tuoksuja, kun tulen pahoinvoivaksi, en voi elää, jos muut ei elä kuten minäkin tai tulen pahoinvoivaksi...

        Et sitten ole lueskellut uutisia?
        http://yle.fi/uutiset/rajuja_iho-oireita_oksentelua_tyokyvyttomyytta__taman_hinnan_ammattilaiset_maksavat_kauneudestasi/7620062


      • Lievästi tuoksuva
        Täysi löyhkä kirjoitti:

        Et sitten ole lueskellut uutisia?
        http://yle.fi/uutiset/rajuja_iho-oireita_oksentelua_tyokyvyttomyytta__taman_hinnan_ammattilaiset_maksavat_kauneudestasi/7620062

        En todellakaan ollut tuota lukenut, mutta en myöskään käytä rakennekynsiä tai tekoripsiä.

        Tuon jutun kuvassa eukolla oli tatuointi selässä. Syyttäköön siis itseään, jos on herkistynyt kemikaaleille. Allergisia reaktioita on havaittu kaikista tatuointiväreistä, mutta eniten punaisesta ja sen eri sävyistä. Reaktiot eivät kuitenkaan ilmene välttämättä heti tai edes kuukausienkaan päästä.

        Et vieläkään vastannut kysymykseeni, miksi hajusteallergikko roikkuu hihassani, vaikka käytän hajuvettä? Miten pääsen hänestä eroon, kun hajuvedellä lotraaminenkaan ei auta? :D


      • Täysi löyhkä?
        Lievästi tuoksuva kirjoitti:

        En todellakaan ollut tuota lukenut, mutta en myöskään käytä rakennekynsiä tai tekoripsiä.

        Tuon jutun kuvassa eukolla oli tatuointi selässä. Syyttäköön siis itseään, jos on herkistynyt kemikaaleille. Allergisia reaktioita on havaittu kaikista tatuointiväreistä, mutta eniten punaisesta ja sen eri sävyistä. Reaktiot eivät kuitenkaan ilmene välttämättä heti tai edes kuukausienkaan päästä.

        Et vieläkään vastannut kysymykseeni, miksi hajusteallergikko roikkuu hihassani, vaikka käytän hajuvettä? Miten pääsen hänestä eroon, kun hajuvedellä lotraaminenkaan ei auta? :D

        Käyttikö äitisi parfyymejä?


      • Lievästi tuoksuva
        Täysi löyhkä? kirjoitti:

        Käyttikö äitisi parfyymejä?

        Ei käyttänyt, mutta et vieläkään kyennyt vastaamaan miksi te kontrollifrrikit roikutte meidän hyvälle tuoksuvien ihmisten kupeessa valittamassa hajustevammaanne?

        Taidatte siis muiden vammojenne lisäksi olla masokisteja? :D


      • Herne pyllyssä
        Lievästi tuoksuva kirjoitti:

        Ei käyttänyt, mutta et vieläkään kyennyt vastaamaan miksi te kontrollifrrikit roikutte meidän hyvälle tuoksuvien ihmisten kupeessa valittamassa hajustevammaanne?

        Taidatte siis muiden vammojenne lisäksi olla masokisteja? :D

        Millä perusteella haiset hyvälle?
        Miksi äitisi ei käyttänyt parfyymejä? Oletko katkera siitä, että
        äitisi haisi pahalle?


    • moi vaan.

      Mikä saatanan hajustevammainen????? Hajusteherkkä* Toisten huomiointi ihan suotavaa mun mielestä noissa hajusteiden käytössä, tietääkseni niitä ei oo kuitenkaan ihan kokonaan kielletty, jos sä idiootti et nyt niitä sitten litratolkulla oo laittanu. Hajusteet mun mielestä ihan normaali asia, eikä niistä tosta noin nyt vaan aleta valittaa, nii jos sä nyt et ottais kauheen tunteisiin. Ite oon hajusteherkkä ja atoopikko ja tiiän tän kokemuksen et se ei tunnu kauheen kivalta jos joku itseänsä ajatteleva itsekäs kusipää on laittanu 2 litraa hajuvettä saatana. suotavaa miettii joskus muutaki ku omaa persettä.

    • uin partavedessä

      Itse en todellakaan ala elämään joidenkin hajuvammaisten pillin mukaan.

      Laitan vahvat partavedet ja eau de toilettet aina kun haluan. Ja haluan joka päivä.

      • verta uimavedessä

        Luulisi, ettei nainen haluaisi käyttää partavettä.
        Mutta nythän tämäkin sitten on tullut selväksi.


      • kuin?
        verta uimavedessä kirjoitti:

        Luulisi, ettei nainen haluaisi käyttää partavettä.
        Mutta nythän tämäkin sitten on tullut selväksi.

        Mitä muuta hajuvesiosastojen partavedet on, kuin hajuvesiä joita yritetään kaupitella miehille? Todellisuudessa miesten ja naisten tuoksuissa käytetään niin paljon samoja aineita, että pullon sisältö voi sopia miehille ja naisille yhtä hyvin. Jotkut partavedet jopa ovat feminiinisempiä kuin jotkut naisten hajusteet.


      • samaa lientä
        kuin? kirjoitti:

        Mitä muuta hajuvesiosastojen partavedet on, kuin hajuvesiä joita yritetään kaupitella miehille? Todellisuudessa miesten ja naisten tuoksuissa käytetään niin paljon samoja aineita, että pullon sisältö voi sopia miehille ja naisille yhtä hyvin. Jotkut partavedet jopa ovat feminiinisempiä kuin jotkut naisten hajusteet.

        Suurin ero taitaa olla pullon muotoilussa.


    • Huomionkipeitä

      Tämä viestiketju taitaa olla turhanpäiväinen valitusketju monien turhien joukossa. Oikeasti sairaat, astmaatikot ja allergikot, ei kehtaa tulla valittamaan tänne ja korostaa sitä, koska heillä on enemmän järkeä päässä. Tiesittekö että luulosairauteenkin kuuluu kaikki päänsärystä, huimauksesta, hengenahdistukseen jne? ja aina voi teeskennellä oireita ja sairasta, vaikka ei olisikaan oikeasti todettu ikinä mitään.

      Tiedoksi vaan että mua oikeasti inhottaa nämä ihmiset, jotka tekeytyy luulosairaaksi ja esittää oireita, vaikka ei ole mitään todettu. Sanon että huomionkipeitä ihmisiä, todella rasittavaa.

      • Minä olen

        Tarkoitat siis, ettet pysty luopumaan hajusteistasi, ne tuovat turvaa huteralle persoonallisuudellesi. Kun muut sairastuvat levittämästäsi kemikaalipilvestä, leimaat heidät oitis luulosairaiksi. Sinulla on varmasti vaikeuksia elämässäsi muutenkin, kannat mukanasi paljon raskasta karmaa, etkä kykene rakastamaan itseäsi. Olen pahoillani puolestasi.


      • Ole mikä olet
        Minä olen kirjoitti:

        Tarkoitat siis, ettet pysty luopumaan hajusteistasi, ne tuovat turvaa huteralle persoonallisuudellesi. Kun muut sairastuvat levittämästäsi kemikaalipilvestä, leimaat heidät oitis luulosairaiksi. Sinulla on varmasti vaikeuksia elämässäsi muutenkin, kannat mukanasi paljon raskasta karmaa, etkä kykene rakastamaan itseäsi. Olen pahoillani puolestasi.

        Mitäs sinä sössötät siellä, yritätkö haastaa riitaa? minun luopumiseni ja persoonallisuuteni ei kuulu yhtään sinulle. Sinulla jos kellä on luopumisen vaikeuksia ja se hutera persoona vai mitä? Ihmiset sairastuu monista muistakin syistä, ei pelkästään kemikaaleista, mutta ethän sinä sitä ymmärrä. Luulosairaaksi saa sanoa, jos tekeytyy kipeäksi, valehtelee oireita ja matkii toisia, jos toiset on oikeasti kipeitä, mutta sinä et näytä sitäkään ymmärtävän. Minulla ei ole yhtään vaikeuksia elämässä, toisin kuin sinulla ja sinä kannat mukanasi paljon raskasta karmaa ja sinä et kykene rakastamaan itseäsi vai kykenetkö ihailemaan itseäsi peilistä alastomana, rakastelemaan valot päällä ja pidät itseäsi kauniina ja seksikkäänä, jos et pysty vastaamaan kyllä, niin et voi sanoa että rakastat itseäsi? sinulla ei myöskään ole mitään oikeutta sanoa minusta yhtään mitään Ei tunneta, enkä halua tuntea ja on paljon parempi että olisit mielummin pahoillasi itsesi puolesta.


      • ....
        Minä olen kirjoitti:

        Tarkoitat siis, ettet pysty luopumaan hajusteistasi, ne tuovat turvaa huteralle persoonallisuudellesi. Kun muut sairastuvat levittämästäsi kemikaalipilvestä, leimaat heidät oitis luulosairaiksi. Sinulla on varmasti vaikeuksia elämässäsi muutenkin, kannat mukanasi paljon raskasta karmaa, etkä kykene rakastamaan itseäsi. Olen pahoillani puolestasi.

        Maanviljelijät navetoissa ja eläintarhojen työntekijät joutuvat työskentelemään hirvittävän pahanhajuisissa olosuhteissa joihin verrattuna vahvimpienkin hajuvesien vienot tuulahdukset ovat todella mietoja.
        Kannattaa hajusteluuloherkkien vain käydä jossain navetalla tai hevostallilla, niin huomaavat että vahvatkaan hajut eivät olekaan yhtään vaarallisia tai haitallisia.


    • Täysi löyhkä

      Eläinten ja lannan hajut ovat puhdasta luonnontuotetta.
      Hajusteiden erittämät aineet ovat kemianteollisuuden kehittämiä synteettisiä molekyylejä, joiden joukossa on lukuisia solutason myrkkyjä, ympäristömyrkkyjä,
      hormonihäiritsijöitä, mutageneja ja karsinogeeneja.
      Sillä haiseeko joku "hyvältä tai pahalta", ei ole mitään merkitystä.
      Hajusteiden käyttäjät myrkyttävät itsensä ja muut.

    • Hento tuoksu

      Kuules täysi löyhkä hajusteiden käyttäjät eivät myrkytä itseään tai muita. Hajusteet jos olisivat oikeasti noin vaarallisia, niin mitään ei olisi myytäväkään. Sopii vaan mennä navettaan ja talliin haistelemaan, eikä täällä kitistä.

    • Kemisti evp

      " Hajusteet jos olisivat oikeasti noin vaarallisia, niin mitään ei olisi myytäväkään."
      Tästähän juuri on kysymys. Ihmisillä ei ole kykyä eikä voimia ottaa selvää asioista
      ja heitä on helppo huijata. Hajusteiden turvallisuus on täysin tuottajien vastuulla.
      Testejä tehdään juuri sen verran, että todetaan ettei kukaan heti kuole (ainakaan rotta) kemikaalien vaikutuksiin. Jos myöhemmin jotain ilmenee, ovat tuottajat rahoineen jo jossain veroparatiisissa. Jos joku on oikeasti ottanut asioista selvää, hänen ei tulisi mieleenkään hajusteita käyttää. Mutta massoja on helppo huijata, etenkin tällaisessa itsetuntoon liittyvässä asiassa.

      PS. Lapsuuskodissani oli sekä talli että navetta, eikä kummankaan hajussa ole valittamista!

      • kemisti1

        Minä olen kyllä ottanut oikeasti selvää asioista ja minun tekee silti mieli käyttää hajusteita, minua ei ole mitenkään helppo huijata. Allergiatestit on tehty, mitään astmaa tai allergiaa oireineen ei ole todettu ja tuskin todetaan, minulla on erittäin hyvä hajusteiden sietokyky.

        Tämä aihe ei liity mitenkään itsetuntoon. Turhat kitisijät ja narisijat yrittävät vaan pilata kaikki keskustelupalstat ja heillä se todella huono itsetunto vasta onkin.

        Tunnen muutamia astmaatikkoja ja allergikkoja, heille ei tulisi mieleenkään alkaa tekemään numeroa astmastaan ja allergioistaan, he sietävät hyvin hajusteita ja ovat fiksumpaa ja järkevämpää porukkaa, toisin kuin nämä "palstavinkujat keksittyine oireineen" joilla paha itsetunto-ongelma, yrittävät keksityillä oireilla kontrolloida ja hallita toisia, tuo on helppo homma ja se tiedetään.

        Minunkin lapsuudenkodissa on ollut talli, navetta ja ulkohuussi, eikä niiden hajuissa ole mitään valittamista.


      • Ulkopuolinen1
        kemisti1 kirjoitti:

        Minä olen kyllä ottanut oikeasti selvää asioista ja minun tekee silti mieli käyttää hajusteita, minua ei ole mitenkään helppo huijata. Allergiatestit on tehty, mitään astmaa tai allergiaa oireineen ei ole todettu ja tuskin todetaan, minulla on erittäin hyvä hajusteiden sietokyky.

        Tämä aihe ei liity mitenkään itsetuntoon. Turhat kitisijät ja narisijat yrittävät vaan pilata kaikki keskustelupalstat ja heillä se todella huono itsetunto vasta onkin.

        Tunnen muutamia astmaatikkoja ja allergikkoja, heille ei tulisi mieleenkään alkaa tekemään numeroa astmastaan ja allergioistaan, he sietävät hyvin hajusteita ja ovat fiksumpaa ja järkevämpää porukkaa, toisin kuin nämä "palstavinkujat keksittyine oireineen" joilla paha itsetunto-ongelma, yrittävät keksityillä oireilla kontrolloida ja hallita toisia, tuo on helppo homma ja se tiedetään.

        Minunkin lapsuudenkodissa on ollut talli, navetta ja ulkohuussi, eikä niiden hajuissa ole mitään valittamista.

        Kemistinä varmaan kuitenkin tiedät, mitä eroa on allergialla, astmalla ja myrkytyksellä?


      • Sophie`s
        kemisti1 kirjoitti:

        Minä olen kyllä ottanut oikeasti selvää asioista ja minun tekee silti mieli käyttää hajusteita, minua ei ole mitenkään helppo huijata. Allergiatestit on tehty, mitään astmaa tai allergiaa oireineen ei ole todettu ja tuskin todetaan, minulla on erittäin hyvä hajusteiden sietokyky.

        Tämä aihe ei liity mitenkään itsetuntoon. Turhat kitisijät ja narisijat yrittävät vaan pilata kaikki keskustelupalstat ja heillä se todella huono itsetunto vasta onkin.

        Tunnen muutamia astmaatikkoja ja allergikkoja, heille ei tulisi mieleenkään alkaa tekemään numeroa astmastaan ja allergioistaan, he sietävät hyvin hajusteita ja ovat fiksumpaa ja järkevämpää porukkaa, toisin kuin nämä "palstavinkujat keksittyine oireineen" joilla paha itsetunto-ongelma, yrittävät keksityillä oireilla kontrolloida ja hallita toisia, tuo on helppo homma ja se tiedetään.

        Minunkin lapsuudenkodissa on ollut talli, navetta ja ulkohuussi, eikä niiden hajuissa ole mitään valittamista.

        ...minulla on erittäin hyvä hajusteiden sietokyky......

        Kaikilla muilla ei valitettavasti ole, ja siksi sinun hajusteesi ovat ympäristöongelma.


      • Kontrollifriikit
        Sophie`s kirjoitti:

        ...minulla on erittäin hyvä hajusteiden sietokyky......

        Kaikilla muilla ei valitettavasti ole, ja siksi sinun hajusteesi ovat ympäristöongelma.

        Kaikilla muilla on varmasti erittäin hyvä hajusteiden sietokyky, kuten minullakin. Minun hajusteiden käyttö ei ole mitenkään ympäristöongelma, vaan ennemminkin todella mitätöntä. Sinä ja moni muu olette kontrollifriikkejä, haluatte kontrolloida ja hallita.

        Sinä ja moni muu ette varmaan kestä p*skan hajuakaan.


      • Sophie`s
        Kontrollifriikit kirjoitti:

        Kaikilla muilla on varmasti erittäin hyvä hajusteiden sietokyky, kuten minullakin. Minun hajusteiden käyttö ei ole mitenkään ympäristöongelma, vaan ennemminkin todella mitätöntä. Sinä ja moni muu olette kontrollifriikkejä, haluatte kontrolloida ja hallita.

        Sinä ja moni muu ette varmaan kestä p*skan hajuakaan.

        Paskan haju on luonnontuote.
        Miksi muuten hajusteet vaativat mielestäsi hyvää sietokykyä?
        Eikö niiden pitäisi olla silkkaa hunajaa kaikille?


      • Kontrollifriikit
        Sophie`s kirjoitti:

        Paskan haju on luonnontuote.
        Miksi muuten hajusteet vaativat mielestäsi hyvää sietokykyä?
        Eikö niiden pitäisi olla silkkaa hunajaa kaikille?

        Kuuleppas jos sietää p*askan hajua, navetan, tallin ja ulkohuussin, sekä muita eritteiden hajuja, niin siinä aivan varmasti sietää myös hajusteiden hajujakin ja unohtuu kaikki astmat ja allergiat keksittyine oireineen. Navetat, tallit ja ulkohuussit antaa kummasti siedätyshoitoa luonnontuotteineen, kannattaa kokeilla.


      • Sophie´s
        Kontrollifriikit kirjoitti:

        Kuuleppas jos sietää p*askan hajua, navetan, tallin ja ulkohuussin, sekä muita eritteiden hajuja, niin siinä aivan varmasti sietää myös hajusteiden hajujakin ja unohtuu kaikki astmat ja allergiat keksittyine oireineen. Navetat, tallit ja ulkohuussit antaa kummasti siedätyshoitoa luonnontuotteineen, kannattaa kokeilla.

        Minkähän takia ympäristömyrkyistä sitten ollaan niin huolissaan?
        Ei muuta kun navettaan käymään, niin saa pistellä vaikka DDT:tä lusikalla suoraan suuhun!


      • Kontrollifriikit
        Sophie´s kirjoitti:

        Minkähän takia ympäristömyrkyistä sitten ollaan niin huolissaan?
        Ei muuta kun navettaan käymään, niin saa pistellä vaikka DDT:tä lusikalla suoraan suuhun!

        Taitaa vaan liioitella ympäristömyrkyistä, tuskimpa on niin huolissaan. Navettaan vaan käymään.


      • Sophie´s
        Kontrollifriikit kirjoitti:

        Taitaa vaan liioitella ympäristömyrkyistä, tuskimpa on niin huolissaan. Navettaan vaan käymään.

        Kai olet tietoinen siitä, että esim. tuontikontteja satamassa avaavat henkilöt ovat sairastuneet vakavasti, pahimmillaan esim. munuaiset ovat tuhoutuneet pysyvästi.
        Arveletko, että navettakeinosi toimisi tässäkin? Vai onko satamissakin töissä vain kontrollifriikkejä?


    • Kissanpissa

      Sophie"s selittelee ja höpöttelee siellä omiaan. Kukaan ei ole sairastumut tai sairastumassa vakavasti, eikä kenenkään munuaiset ole tuhoutuneet pysyvästi. En arvele mitään ja on ihmisiä, joilla pakkomielteinen, sairaaloinen tapa kontrolloida ja hallita muita, vaikka ei ole mitään tarvetta ja oikeutta siihen Tuohon pakkomielteiseen/
      sairaaloiseen tapaan kontrolloida ja hallita muita on myöskin saatavilla terapeuttista apua. Onkos sinulla jokin oikeus kontrolloida ja hallita toisia?

      • Sophie´s

        Haluatko säilyttää miehillä kivekset ja maapallolla myös ihmisten elinmahdollisuudet? Vai haluatko mieluummin haista?


      • Menehän hoitoon
        Sophie´s kirjoitti:

        Haluatko säilyttää miehillä kivekset ja maapallolla myös ihmisten elinmahdollisuudet? Vai haluatko mieluummin haista?

        Mitäs sinä sekoilet siellä, oletko ihan terve kun kysyt tuollaisia? miksi olet noin kiinnostunut toisten sukupuolielimistä, elinmahdollisuuksista ja hygieniasta? tiesitkö että on sairasta kysellä tuollaisia. Lääkäri on oikea henkilö vastaamaan sinulle, kun sinun sinun kysymyksesi alkavat olemaan sitä luokkaa.


    • Sophie´s

      Olet varmasti lukenut hormonihäritsijöiden vaikutuksesta spermatogeneesiin.
      Miksi tutkimustulokset ovat mielestäsi yhdentekeviä? Katsotko, että ihmiskunnan ekstinktio on jopa toivottava tapahtuma? Ja haluat itse sitä aktiivisesti edistää?

      • Koitahan rauhoittua

        Ei ole mitään tarvetta lukea kaikkea hevonpaskaa. Sepittelet ja keksit itse tutkimustuloksia, joten ne on siksi yhdentekeviä. Sinuun on syytä suhtautua varauksellisesti, vaikutat jotenkin mielenhäiriöiseltä kysymyksiesi perusteella. En usko että minä tai kukaan muukaan tällä palstalla voi sinua auttaa, jos apua tarvitset niin tiedät kyllä miten toimia, tämä palsta on huono siihen apuun ja muutenkin avun hankkimiseen.


      • Sophie´s
        Koitahan rauhoittua kirjoitti:

        Ei ole mitään tarvetta lukea kaikkea hevonpaskaa. Sepittelet ja keksit itse tutkimustuloksia, joten ne on siksi yhdentekeviä. Sinuun on syytä suhtautua varauksellisesti, vaikutat jotenkin mielenhäiriöiseltä kysymyksiesi perusteella. En usko että minä tai kukaan muukaan tällä palstalla voi sinua auttaa, jos apua tarvitset niin tiedät kyllä miten toimia, tämä palsta on huono siihen apuun ja muutenkin avun hankkimiseen.

        Hormonihäritsijöiden vaikituksista spermatogeneesiin kerrotaan toki jo ihan tavallisissakin uutisissa. Kai sentään olet niitä seurannut?


      • Olet pimahtanut
        Sophie´s kirjoitti:

        Hormonihäritsijöiden vaikituksista spermatogeneesiin kerrotaan toki jo ihan tavallisissakin uutisissa. Kai sentään olet niitä seurannut?

        Ne hormonihäiritsijät on sinun mielikuvituksen tuotetta ja alapäässäsi, ei missään muualla.


      • Sophie´s
        Olet pimahtanut kirjoitti:

        Ne hormonihäiritsijät on sinun mielikuvituksen tuotetta ja alapäässäsi, ei missään muualla.

        Et siis ole lukenut ensimmäistäkään uutista tai tutkimusta yhdisteistä, joita raivokkaasti puolustat? Mitkähän sinun motiivisi tässä oikeastaan ovat?


      • Rauhoituppas
        Sophie´s kirjoitti:

        Et siis ole lukenut ensimmäistäkään uutista tai tutkimusta yhdisteistä, joita raivokkaasti puolustat? Mitkähän sinun motiivisi tässä oikeastaan ovat?

        Ei minun tarvitse lukea mitään hevonpaskaa, ei ainakaan sinun mielikuvitus hourupääjuttujasi, joita sinä raivokkaasti puolustat. Sinun motiivisi on vaahdota raivokkaasti mielikuvitusjuttujasi ja puoltaa niitä yhtä raivokkaasti. Väitätkö että on normaalia kysellä toisen alapäästä? muutkin kysymyksesi on sekopään ihmisen kysymyksiä. Sinulla viiraa niin ylä kuin alapäässäkin. Ei tuollaiselle viitsi vastata enää mitään.


      • Sophie´s
        Rauhoituppas kirjoitti:

        Ei minun tarvitse lukea mitään hevonpaskaa, ei ainakaan sinun mielikuvitus hourupääjuttujasi, joita sinä raivokkaasti puolustat. Sinun motiivisi on vaahdota raivokkaasti mielikuvitusjuttujasi ja puoltaa niitä yhtä raivokkaasti. Väitätkö että on normaalia kysellä toisen alapäästä? muutkin kysymyksesi on sekopään ihmisen kysymyksiä. Sinulla viiraa niin ylä kuin alapäässäkin. Ei tuollaiselle viitsi vastata enää mitään.

        Ymmärrät varmaan, ettei ihmisen hormonitoiminta, edes sukupuolihormonien toiminta, tapahdu pelkästään "alapäässä". Esimerkiksi testosteronit tai siis tässä tapauksessa niiden puute vaikuttavat miehen homeostaasiin kokonaisvaltaisesti.
        Ihmissuvuvn jatkumisen kannalta toki vaikutukset sukupuolirauhasissa ovat kaikkein kriittisimpiä. Raskaana olevan naisen kemikaalialtistuksen vaikutuksista poikasikiön tulevaisuudennäkymiin on kaikkein eniten hälyttäviä tutkimustuloksia.


      • Hakeudu hoitoon
        Sophie´s kirjoitti:

        Ymmärrät varmaan, ettei ihmisen hormonitoiminta, edes sukupuolihormonien toiminta, tapahdu pelkästään "alapäässä". Esimerkiksi testosteronit tai siis tässä tapauksessa niiden puute vaikuttavat miehen homeostaasiin kokonaisvaltaisesti.
        Ihmissuvuvn jatkumisen kannalta toki vaikutukset sukupuolirauhasissa ovat kaikkein kriittisimpiä. Raskaana olevan naisen kemikaalialtistuksen vaikutuksista poikasikiön tulevaisuudennäkymiin on kaikkein eniten hälyttäviä tutkimustuloksia.

        Kuuleppas sinä Sophie s, et taida ymmärtää miten sekaisin olet ja miten järjettömiä juttusi ovat. Parempi ettei sinulle kommentoi mitään.


    • hajuseppo

      Itse käytän hajua aina kun haluan ihan sama onko joku allergikko. Laitan partavettä joka päivä kun olen ajanut parran tai kun lähden ovesta ulos.

      • Allergikko1

        Miksi laitat hajua?


    • HajutonM

      olet ITSE ASENNE VAMMAINEn. ellet ymmärrä biologiasta mitään,
      mene opiskelemaan, opiskelu ei kuin vähintäänkin kymmenen vuotta.
      Hard life keeps you smelling real Bad - It will hit yo down any day

    • mcsonTOTTA

      mcs biologia ihmisiä on noin 1..5 % väestöstä eli 50000..250 000 uhmistä Suomessa.

      Se ei muutu mihinkään vvaikka väität ittse ihan mitä hyvänsä, piste.
      Hajustekaheli -. mars, yliopistotokurssitason kurseille, homma kestää
      noin vuoden kaksi.

    • tarviipateakovasti

      Aivan käsittämätöntä näiden tälläisten mukamas tuoksuherkkien reaktiot, omaavat hyvät näyttelijänlahjat.
      Köh-Köh-Köh ja tekoaivastus Köh......vaikka ei mitään hajustetta olisi laittanutkaan.
      Ai niin ja sitten kaivetaan se nenäliina sieltä laukusta tai taskusta. Nämä feikkimammat -ja papat ovat usein niitä "ei niin kauhean viehättäviä"-yksilöitä joten tarvii päteä sitten noin.

      • vaikeapala

        Hajusteiden käyttö tuntuu olevan sinulle kovin tärkeää.
        Oletko ajatellut, että todennäköisesti vaurioitat niiden käytöllä myös omaa ja läheistesi terveyttä?


    • ritskunen

      Ja mulla tulee punppa kun juon maitua.

    • Vegejoogi

      Tää koko ilmiö on tätityranniaa. Itsensä uhriuttavat rumat ja läskit vanhat ämmät eivät haluaisi, että kukaan pitää millään lailla hauskaa tai laittautuu vetävän näköiseksi. Nehän saattaa saada esim. seksiä tai muuta kivaa! Onhan näissä rajoittajissa toki nuoriakin joukossa. Ne ovat aina surkeita, mitättömän näköisiä ja hakevat itselleen huomiota keksityillä taudeillaan ym. oireilla. Uhriutusmisolympialaiset jatkukoot!

      • kysymystulva

        Miten hajusteet ja hauskanpito liittyvät toisiinsa? Onko hauskaa haista esim. 2-butyyli-3-dikloorivetyperoksidilta? Parantaako haiseminen jotenkin ulkonäköä? Useimmat vahvasti hajustetut henkilöt ovat vanhempia ladyja, monilla myös painoindeksi ylittää riskirajat. Ovatko he siis niitä joilla on kaikista hauskinta? Ja eniten seksiä? Mitä on uhriutuminen? Onko se tavallista riutumista? Miten kasvissyönti ja jooga liittyvät haisemiseen?


      • tavoitetämäkin

        Äskettäin julkaistun amerikkalaisen tutkimuksen mukaan runsas kosmeettisten tuotteiden käyttö aikaistaa vaihdevuosia jopa neljällä vuodella. Tutkimus perustui 32 000 naisen pitkäaikaiseen seurantaan ja veren kemikaalipitoisuuksien määritykseen.


      • hajusteinen
        tavoitetämäkin kirjoitti:

        Äskettäin julkaistun amerikkalaisen tutkimuksen mukaan runsas kosmeettisten tuotteiden käyttö aikaistaa vaihdevuosia jopa neljällä vuodella. Tutkimus perustui 32 000 naisen pitkäaikaiseen seurantaan ja veren kemikaalipitoisuuksien määritykseen.

        Juupa juu. Pientä kritiikkiä tarvitaan aina kun lukee "amerikkalaisia tutkimuksia". :D


      • pöhpöh
        tavoitetämäkin kirjoitti:

        Äskettäin julkaistun amerikkalaisen tutkimuksen mukaan runsas kosmeettisten tuotteiden käyttö aikaistaa vaihdevuosia jopa neljällä vuodella. Tutkimus perustui 32 000 naisen pitkäaikaiseen seurantaan ja veren kemikaalipitoisuuksien määritykseen.

        Ikää 56v., meikannut olen 13-vuotiaasta, edelleen meikkaan päivittäin. Hajuvettä käytän aina, uusi tuoksu pari kertaa vuodessa, ettei nenä "turru" . Hiukset värjätty koko aikuisiän. Eilen just uusi tuttava luuli 10 vuotta nuoremmaksi, kun puhuttiin tasalukusynttäreiden vietosta. Paino sama kuin 25v., eli hoikka olen edelleen.
        Vaihdevuosista ei muuten ole tietoakaan. Eiköhän vanheneminen riipu perintötekjöistä ja elämäntavoista ei pelkästä kosmetiikasta.


      • tavoitetämäkin

    • Perfumelover

      Muistan aina aamuisin hajustevammaisia ja suihkautan yhden tai kaksi ylimääräistä ihan vain heitä ajatellen. Myös mieheni ja lapseni rakastavat tuoksujen käyttöä. Mitä enemmän nillitätte, sen enemmän Me tuoksutamme kalliita tuoksujamme. Köyhät kyykkyyn luonnonhajuineen.

      • maritima

        Asetat siis omat heikkoon itsetuntoon pohjautuvat ongelmasi lastesi terveyden edelle.
        Et pysty luopumaan hajusteistasi, vaikka joku läheisesi niistä sairastuu.
        Sinulla on vielä pitkä ja raskas tie kuljettavana. Toivotan sinulle voimia.


      • LievästiTuoksuva
        maritima kirjoitti:

        Asetat siis omat heikkoon itsetuntoon pohjautuvat ongelmasi lastesi terveyden edelle.
        Et pysty luopumaan hajusteistasi, vaikka joku läheisesi niistä sairastuu.
        Sinulla on vielä pitkä ja raskas tie kuljettavana. Toivotan sinulle voimia.

        Ainakin tuon Perfumeloverin lapsista kasvaa normaaleja, hyväntuoksuisia ihmisiä, toisin kuin sinusta. Toivotan myös voimia sinulle ongelmissasi raskaalla tielläsi ... ja yritä pärjätä heikon itsetuntosi kanssa maritima-marisija.


    • NIPPELI2P

      AUTUIMMUUNIOMA MITTA TULI TÄYTEEN VIIME YÖNÄ. HELKKARI HAJUKAT

    • Yliherkkä

      Tosiasia on se, että meitä hajuvammaisia todella on olemassa.
      Rakastaisin hajuvesiä ja tuoksukynttilöitä, mutta jos niitä käytän, tulen todella kipeäksi. Henki salpaantuu, tulee nuha ja päänsärky.
      Ei siis kauhean kiva. Jos joudun istumaan jonkun hajuvettä käyttävän vieressä esim. bussissa, olen hätää kärsimässä; tiedän, että loppupäivän olen kipeä.
      Harvapa tällaisia asioita miettii, jos ei satu omalle kohdalle.

    • Mennentullen1

      Työkaveri terrorisoi työpaikkaamme jatkuvalla marinallaan hajusteherkkyydestään. Lähes kaikki lopettaneet hajusteiden käytön, vaan marina senkun jatkuu. Kaiken huipuksi tämä herkkis polttaa tupakkaa ja kykenee istumaan baarissa, jossa on jos minkälaisia tuoksuja. Kuinkahan ne hajut ei siellä haittaa ?

      • LeivästiTuoksuva

        Minulla oli työpaikallani samanlainen marisia, mutta me koulutimme hänet vähän normaalimmaksi käyttämällä kohtuudella hajuvettä aamuisin.


      • LievästiTuoksuva

        Sillä teidän Mennentullen1 työpaikkanne marisijalla menee rahat kaljaan ja tupakkaan, eikä hänen prioriteeteissään ole hajuvedet. Tämän vuoksi hän ei teillekään niitä sallisi. Tyypillinen narsisti.


    • sensi1961

      Missä nämä kaikki hajuhysteerikot oli pari kolme vuosikymmentä sitten? Yhtäkkiä joka paikka on täynnä marinaa ja ylidramaattisia yskänkohtauksia. Laboratorioumpiossa kasvaneita? Hyvänen aika, tämä on maailma, jossa on elämää ja erilaisia kulttuureja!

      Oikein käytetty parfyymi täydentää pukeutumisen. On arkeen ja juhlaan erilaiset tuoksut, jotka kuuluvat kokonaisuuteen yhtä lailla kuin kampaus tai asusteet. Kyllä sen hennon hajusteviimeistelyn pitää löytyä tyylikkäästä ihmisestä, niin miehestä kuin naisestakin. Lähietäisyydeltä aistittavissa.

      Ja mitä tulee "hajuttoman" käsitteeseen... Ihmisen lajityypillinen, luonnollinen haju on voimakkain kaikista eläinlajeista. Ihminen haisee väkevämmin kuin kissa, koira tai gorilla. Te tyhmät vain luulette olevanne hajuttomia, koska olette turtuneet oman lajin lemuun. Niin, mitä siinä ihmisenkatkussa sitten pieni parfyymipisara vaikuttaa?

      • LievästiTuoksuva

        Nämä nykyajan hajuvammaiset ovat köyhiä tai niin nuukia, etteivät raaski itse ostaa laadukkaita tuoksuja. Sitten ne eivät sallisi niitä muillekiaan. Tämä on vain niin puhdasta itsekkyyttä - kun minä en voi, niin en salli muillekaan.

        Itseä ärsyttää jokapaikassa seinälaput, tulethan tuoksutta yms. itse haluan ymmärtää sen niin, että ethän tule peseytymättä. Kyllähän perus shamppoissa, suihkusaippuoissa ja pyykinpesuaineissa on voimakkaasti tuoksuvia tuotteita, jolloin se parfyymi voi olla turha. Näitä em, tuotteita ei silti kielletä käyttämästä. Ainoastaan parfyymit ja hajuvedet ova mörkö.


    • myös_parantava_vaikutus

      Täysin samoja kemikaaleja on suuret määrät hedelmissä, marjoissa, mausteyrteissä yms. Esim. kun kuorii ja syö yhden appelsiinin, siitä joutuu nenän limakalvoille, verenkiertoon ja aivoihin yli 1000-kertaisia määriä IFRAn kontrolloimaa kemikaalia verrattuna mihinkään hajuvesiin, eikä se silti korvenna limakalvoja tai aiheuta migreeniä.

      Hajuallergia onkin täysin placebo-efektin ja itsesuggestion aikaansaamaa. Täysin samat hajukemikaalit jotka hajuvedessä joillekin aiheuttavat päänsärkyä, voivatkin marjoissa tai hedelmissä parantaa sairauksia ja huonovointisuutta, koska sama henkilö vahvasti uskoo että hedelmät ovat terveellisiä. Placebo-efekti siis saa aikaan myös paranemisen.

      • arkijärki

        Parfyymit tuoksuina on ihan ok. Vaan ei ole mitenkään miellyttävää jos esim. vieruskaveriksi junassa tai muissa julkisissa kulkuneuvoissa viereesi istahtaa henkilö joka lemuaa avatulle pyykinpesu- huuhteluaineelle. Eli käyttää parfyyminaan kyseisiä tuotteiden tuoksuja. Peskää toki vaatteenne. Mutta huuhdelkaa ne myös hyvin jotta niihin jää vain hento tuoksu käyttämästänne valmisteesta.


      • arkijärki

        Entäs sitten nämä kehon pesu tuotteet. Niidenkään tarkoitus ei ole olla parfyymina, huolellinen vartalon huuhtelu pesunesteen käytön jälkeen takaa sen että ihostasi poistuu pesunesteen irroittama ns. kuollut ihosolukko ja muut epäpuhtaudet, jos et toimi näin niin lisättyäsi huolimattomasti huuhdellulle ihollesi kosteuttavan tuotteen olet todella epäpuhdas.


      • arkijärki

        Siirrytäänpä sitten kodinpintojen puhdistukseen,onko näin että jos kodissasi tuoksuu käyttämäsi pesuaineen tuoksu koet että nyt on koti todella puhdas. Vaan liiallinen pesuaineen käyttö vain edesauttaa tilojen uudelleen likaantumista, muista siis tässäkin puhdistus tilanteessa huolellinen huuhtominen puhdistettavalle pinnalle. Puhdas tila ei tuoksu millekkään.


      • huonetuoksut_ja_kynttilä

        Eihän pesuaineet miltään tuoksu, tai ovat korkeintaan hyvin laimeita - puoli tuntia siivouksen jälkeen voi tuntua mieto ja raikas laminaattipesuaineen tuoksu. Jos haluaa kämppäänsä pitkäkestoisemman hyvän tuoksun, voi käyttää huonetuoksuja tai tuoksukynttilöitä.
        Hyvä ja romanttinen joululahjaidea on lahjapakkaus, jossa on saman sarjan kylpyvaahto/suihkusaippua ja tuoksukynttilä.


      • ParfyyymitOK

        Myös parantava vaikutus kirjoitti aivan asiaa tuosta placebovaikutuksesta ja itsesuggestiosta.
        Hajuvammaiset ovat itselleen aiheuttaneet itselleen oireensa ja sitten he syyttävät muita. Tällaisten yksilöiden pitäisi tajuta muuttaa erakoksi pois ihmisten ilmoilta, sillä heidän ongelmansa on ihmisviha.
        Itse nuuhkin kyllä mieluummin parfyymiä, kuin huuhteluainetta tai pyykinpesuainetta. Joissakin pyykinpesuaineissa on niin vahva tuoksu, että sehän ei normaalilla huuhtelulla lähekään. Huonetuoksuista en myöskään pidä, vaan mieluummin laitan hetkeksi läpivedon huusholliini.


      • raikas_parfyymi

        "Parfyymit tuoksuina on ihan ok. Vaan ei ole mitenkään miellyttävää jos esim. vieruskaveriksi junassa tai muissa julkisissa kulkuneuvoissa viereesi istahtaa henkilö joka lemuaa avatulle pyykinpesu- huuhteluaineelle. Eli käyttää parfyyminaan kyseisiä tuotteiden tuoksuja. "

        Sokoksellakin myydään hajuvesiä, jotka tuoksuvat raikkaalta pyykiltä. Esim. Clean - Fresh Laundry EDP, Warm Cotton, Cashmere EDP jne. Ne ovat kalliita ja hienoja parfyymeja. Todennäköisesti olet haistanut tuollaisen parfyymin tuoksun, et pesuainetta.

        Huuhteluainessa ja pyykinpesuaineissa sen sijaan tuoksu on mieto ja lyhytkestoinen. Kuivumisen jälkeen mitään hajua ei huomaa ellei nuuhki nenä kiinni pyykeissä. Olen yrittänyt etsiä lakanoita varten vahvemmantuoksuisia huuhteluaineita, mutta sellaisia ei myydä. Softlanit, Comfortit sun muut ovat todella miedon tuoksuisia ja tuoksu on jo häipynyt kokonaan siinä vaiheessa kun pestyt lakanat ottaa käyttöön.


      • ParfyymitOK

        Kuivaan lakanat ulkona silloin kun sää sallii. Esim. kun talvipakkasella lakanat kuivuu ulkona kuiviksi, niin ne tuoksuvat raikkaalle vielä silloinkin kun ne käytettynä laittaa pyykkikoriin.

        Olen joskus ollut yökylässä ja lakanoissa, joissa oli huuhteluainetta tai todella vahvantuoksuista pyykinpesuainetta. Jouduin lähtemään yöllä kotiin, kun en vain pystynyt siinä hajussa nukkumaan. Luulen, että täytyy olla aika lailla tottunut pyykinpesuaineensa tuoksuun, jos pitää esim Comfortin hajua "mietona ja lyhytkestoisena".


      • tuoksupussi_lakanoille

        Lakanoihin saa hyvän voimakkaan tuoksun käyttämällä tuoksupusseja. Stockalta löytyy mm. Lothantique - Amélie et Mélanie Que de l'amour -tuoksupussi liinavaatteille. Asetetaan tuoksupussi liinavaatteiden joukkoon tai esimerkiksi matkalaukkuun.
        Näitä käyttämällä lakanat eivät haise pelkältä kaapilta ja puuvillalta kun ne ottaa pesun ja 1-2 viikon kaapissa säilytyksen jälkeen käyttöön.

        Kannattaa varmaankin osa lakanoista säilyttää eri kaapissa, ja vierailta voi tarvittaessa kysyä haluaako hyväntuoksuiset lakanat, vai hajuttomat kaapilta (puulta ja maalilta) ja puuvillalta tuoksuvat, jotka on vain pesty tavallisella pesuaineella ja huuhteluaineella.


    • Anonyymi

      Hajuvedet aiheuttavat nykyään todella monille pahaakin hengenahdistusta ja ne todellakin pitäisi kieltää lailla, mutta tätähän itsekkäät ja asennevammaiset ihmiset eivät ymmärrä tai ei vain kiinnosta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe