Menkat reissussa

Pöjä

Olemme lähdössä Egyptiin ja arvelen menkkojeni osuvan juurikin matka-ajankohtaan. Pillereillä en ala menkkoja siirtämään, joten ei auta muu kuin kärvistellä. Sitä vain jännään etteihän siellä tule vedestä tai muualta sellaisia pöpöjä, jotka voisivat olla haitaksi. Tiedän olevani hysteerinen tämän asian kanssa, mutta olisis silti kiva tietää... Ylipäätään kuinka helposti hygienian hoito reissussa onnistuu?

Kiitos kaunis sille, joka jaksaa vastailla :)

36

13760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MMka

      Pärjäät kyllä, toki, mikä ettei?
      Eikä sieltä nyt vedestä pöpöjä sisääsi millään pääse hyppäämään.

      Menkkojen siirtokin on kyllä todella yksinkertainen asia.

      • pöljä vieläkin ;)

        Jep, tiedän kyllä, että menkkojen siirto onnistuu helposti pillereillä... Minä ja pillerit ei vaan sovita yhteen ,joten luulen, että menkat on sitten se pienempi paha.


      • pulu3
        pöljä vieläkin ;) kirjoitti:

        Jep, tiedän kyllä, että menkkojen siirto onnistuu helposti pillereillä... Minä ja pillerit ei vaan sovita yhteen ,joten luulen, että menkat on sitten se pienempi paha.

        Kannattaa...
        kokeilla useita eri pilleri-vaihtoehtoja, mäkin kokeilin aika monta merkkiä kunnes löysin mulle sopivan. Ja nyt sitten siirtelen vaivatta menkkoja aina kun on sellainen tilanne.


    • että

      on niillä paikallisillakin naisilla menkat, joten ihan vaan normaalia hommaa se on, vaikkakin ehkä ei niin hirveän mukavakaan juuri lomalla ollessa. Kuitenkin iloista ja nautittavaa lomaa, luonnollisesti!

      • asdasd

        Ne on totttunu siihen eri bakteerikantaan..


    • tätä

      Tiedän ettei e-pillerit sovi kaikille enkä siksi niitä sulle ole suosittelemassakaan vaan on olemassa ihan vaan menkkojen siirtoon tarkoitettuja lääkkeitä, en nyt nimeä muista,p:llä se alkoi, mutta soitapa omaan terveyskeskukseen ja esitä asiasi, niin tohtori kirjoittaa sulle reseptin apteekkiin ja sieltä voit ne noutaa. Ei siis vaadi edes lääkärillä käyntiä.

    • maijanen

      Olin viime kesänä turkissa ja mulla oli menkat sitten matkan aikana. Noin viikko matkan jälkeen tuli tulehdus ja gynegologi sano, että se luultavimmin johtui siitä, kun menkkojen aikaan uin meressä ja olin muutenkin vieraassa bakteeriympäristössä. Että on se mahdollista saada jotain, mutta epätodennäköistä.

    • Heluna

      Jopa suomessa voi saada bakteereita uima-altaista, mutta ennen kaikkea kylpylöiden poreammeista. Poreammeet on yleisesti ottaen todellinen bakteeripesä. Kondylooma on ainakin yks tauti minkä voi saada.

    • siirrä pois

      Siirrä ihmeessä menkat pois, se tietää kuitenkin huolettomampaa lomaa.

    • SIIRTÄMINEN

      MITEN NIITÄ SIIRRETÄÄN. ONKO KELLÄÄN KOKEMUSTA TAHTOIS KUULLA JOTAKIN ENNENKUIN MARSSIN LÄÄKÄRIIN..

      • helppoa

        Niin, ihan älyttömän helppoa: soitat omalle lääkärille terveyskeskukseen ja pyydät menkkojen siirtoon tarkoitettua lääkettä,primolut jos oikein muistan, sieltä menee apteekkiin resepti, ja sieltä vaan haet ne ja alat popsia muutama päivä ennen laskettua mankkojen alkua. hyvää lomaa!!


      • Primolut Nor
        helppoa kirjoitti:

        Niin, ihan älyttömän helppoa: soitat omalle lääkärille terveyskeskukseen ja pyydät menkkojen siirtoon tarkoitettua lääkettä,primolut jos oikein muistan, sieltä menee apteekkiin resepti, ja sieltä vaan haet ne ja alat popsia muutama päivä ennen laskettua mankkojen alkua. hyvää lomaa!!

        Syöt kuukautisten siirtoon PrimolutNor tabl 1 tabl päivässä ja aloitat 3 päivää ennen kuukautisten alkamista ja sitten 1 tabl/päivä , kun lopetat pillerit vuoto alkaa n 2-3 päivän kuluttua. Siirtäminen onnistuu noin 2 vk eteenpäin. Et tarvitse lääkäriaikaa, soitto tai käynti esim kouluterkkarilla riittää. terv tk-lääkäri


      • napunaa
        Primolut Nor kirjoitti:

        Syöt kuukautisten siirtoon PrimolutNor tabl 1 tabl päivässä ja aloitat 3 päivää ennen kuukautisten alkamista ja sitten 1 tabl/päivä , kun lopetat pillerit vuoto alkaa n 2-3 päivän kuluttua. Siirtäminen onnistuu noin 2 vk eteenpäin. Et tarvitse lääkäriaikaa, soitto tai käynti esim kouluterkkarilla riittää. terv tk-lääkäri

        Sanoit, että e-pillerit eivät sinulle käy. Ennenkuin napsit muita lääkkeitä, ota selville, että ne käyvät sinulle. Esim. jos sinulla on muuta lääkitystä, allergioita, niin tsekkaa asia.

        Mutta olen sitä mieltä, että kyllä menkkojenkin kanssa matkalla pärjää. Ainakin jos eivät ole super-runsaat/kivuliaat. Tamponit ovat käteviä. Tärkeää on vain pitää huolta hygieniasta esim. tamponeja vaihdettaessa eli kädet pestävä tai käytettävä desinfiointiainetta ennen niiden vaihtoa.


      • 41 v.
        napunaa kirjoitti:

        Sanoit, että e-pillerit eivät sinulle käy. Ennenkuin napsit muita lääkkeitä, ota selville, että ne käyvät sinulle. Esim. jos sinulla on muuta lääkitystä, allergioita, niin tsekkaa asia.

        Mutta olen sitä mieltä, että kyllä menkkojenkin kanssa matkalla pärjää. Ainakin jos eivät ole super-runsaat/kivuliaat. Tamponit ovat käteviä. Tärkeää on vain pitää huolta hygieniasta esim. tamponeja vaihdettaessa eli kädet pestävä tai käytettävä desinfiointiainetta ennen niiden vaihtoa.

        Itselläni on usein sattunut menkat just reissuun. Toissa kesänä siirsin niillä primo-jotain pillereillä ja sain jumalattoman päänsäryn ja turvotuksen. Viime kesänä sitten kärsin menkat. Meni yllättävän hyvin. Päivällä uima-altaalla tamponi ja illalla side. Ei huomannutkaan menkkoja. En kyllä suosittele näillä kokemuksilla siirtämään.


      • Susa
        41 v. kirjoitti:

        Itselläni on usein sattunut menkat just reissuun. Toissa kesänä siirsin niillä primo-jotain pillereillä ja sain jumalattoman päänsäryn ja turvotuksen. Viime kesänä sitten kärsin menkat. Meni yllättävän hyvin. Päivällä uima-altaalla tamponi ja illalla side. Ei huomannutkaan menkkoja. En kyllä suosittele näillä kokemuksilla siirtämään.

        Jos on yhdetkin menkat ennen matkaa, niin voihan ne jo siirtää eteenpäin ja samalla siirtyvät siis matkan ajaksi osuvat menkat !!!
        Voi pyhä yksinkertaisuus teidän kanssa...
        Ja se on omaa hölmöyttä jos ei älyä menkkojaan hyvissä ajoin siirrellä ennen tärkeitä menoja jos ne nyt niin kamalat on.


    • Anna

      ...kun on noin isoja ongelmia. Vai onks tää provo koko juttu.

      • Pera

        eksoottisissa matkakohteissa. Pikku vinkki!


      • zip
        Pera kirjoitti:

        eksoottisissa matkakohteissa. Pikku vinkki!

        Jos siirtopillereiden aikana on vaarallista tulla raskaaksi!! Mutta itse siirtäminen on helppoa ainakin itselläni onnistui.


    • Ronja

      Lähinnä kiinnostaa miksi et halua siirtää menkkojasi?

      Jotenkin viestistäsi jäi kuva, että tarkoitin e-pillereitä, olenko väärässä?

    • primolut lentokonees

      Olen lentämässä Roomaan ja menkat sillon eli primolutit pitäs ottaa matkaan mukaan, mutta missä ne kuuluu kuljettaa ja miten (pussissako)? Tarvitaanko resepti ja mitä jos sen on hukannut?

      Ja sit viel jos ne kuuluu käsimatkatavaroihin niin joudunko purkamaan ne pois laukusta muiden katselessa?

    • ammattilsinen

      ihan laukkuun menee ei huolta siis ruuman laukkuun.

      • Väärin!!

        Vaan kun ei mene. Jos on reseptilääke niin aina käsimatkatavaroihin ja resepti mukaan. Reseptillä pitää pystyä todistamaan, että lääke on varmasti sinun ja on lääkärin kirjoittama. Jotkut maat vaativat reseptin vielä englannin kielelle tai kohdemaan kielelle käännettynä.
        Tää on faktaa,luet sitte minkä tahansa lentoyhtiön sivuilta ja tarkistin tämän asian soittamalla Finavialle viime marraskuussa ku reissuun lähin.


    • ...

      Minä en menis kyllä vereltä haisevana uimaan sellaiseen mereen jossa valkohait kieppuu. Kun naisella on kuukautiset niin ei sitä hajua pysty vältteleen ja varsinkin eläimet haistaa helposti.
      Itsellä oli viimeksi egyptin reissulla menkat ja koin että loma meni niiden päivien osalta pilalle. Nyt haen kyllä pillerit varmuuden vuoksi kun seuraavan kerran mennään. En halua missata meressä uintia.

      • mmmatkaajatarrr

        No,minä en ui Suomessakaan menkkojen aikana!
        Kuka hullu menee esim uimahalliin menkoissa... Hyi että!!!
        Epähygieenistä ittelle ja muillekkin...

        Jotain järkee. Et joku tosissaan puhuu matkoilla olleensa altaassa kuukautisten aikana.
        Johan on järjenköyhää.
        Ei se tamponi estä sinua vuotamasta sinne veteen,eikä estä myöskään taudinaiheuttajia pääsemästä sisällesi.

        Onko ihmisille uiminen ainoa tapa lomailla?????
        Itse en tajua,että lomalle yleensäkään mennään löhöämään altaalla ja
        thats it!
        Näkemäänhän sinne mennään.

        Puhtautta voi pitää yllä kotoa mukaan otettavilla kosteusliinoilla jotka on
        tarkoitettu intiimihygieniaan.


    • Parren går in igen

      Parrua vaan pesään, kyllä se siitä! Ekyptinmiehet on kovia poikia jörnimään.

      • Niksi Pirkka

        Vanha niksipirkasta luettu vinkki toimii hyvin:

        Asettele koivuklapi vessaperirullaan, niin saat perunanuijaa muistuttavan esineen, jonka sitten työnnät avoimesta reiästä sisääsi puuvartta apuna käyttäen. Mitä imukykyisempää paperia, sitä parempi. Ahtaampaan reikään asetettaessa kannattaa repäistä paperia pois rullasta riittävä määrä, ei kuitenkaan liikaa, ettei pääse falskaamaan.

        Trevlig resa!


      • Olen nähnyt
        Niksi Pirkka kirjoitti:

        Vanha niksipirkasta luettu vinkki toimii hyvin:

        Asettele koivuklapi vessaperirullaan, niin saat perunanuijaa muistuttavan esineen, jonka sitten työnnät avoimesta reiästä sisääsi puuvartta apuna käyttäen. Mitä imukykyisempää paperia, sitä parempi. Ahtaampaan reikään asetettaessa kannattaa repäistä paperia pois rullasta riittävä määrä, ei kuitenkaan liikaa, ettei pääse falskaamaan.

        Trevlig resa!

        Kannattaa tukkia samalla myös se viereinen reikä, ettei ala falskaamaan sitä kautta.


    • vuokrakalustolla
      • Apuun kuukautiskuppi

        Minä siirsin viime kesänä menkkoja jollakin pillereillä moottoripyöräreissun ajaksi, mutta eipä onnistunut. Vaikka nostin annostusta, ei auttanut. Mutta eipä hätää, olen käyttänyt kuukautiskuppia yli 10 vuotta ja se on PARAS KEKSINTÖ IKINÄ! Tutustu asiaan. Ei haittaa vaikka olisi menkat. Kupin kanssa elämän on älyttömän helppoa.


      • Äimä N. Käki
        Apuun kuukautiskuppi kirjoitti:

        Minä siirsin viime kesänä menkkoja jollakin pillereillä moottoripyöräreissun ajaksi, mutta eipä onnistunut. Vaikka nostin annostusta, ei auttanut. Mutta eipä hätää, olen käyttänyt kuukautiskuppia yli 10 vuotta ja se on PARAS KEKSINTÖ IKINÄ! Tutustu asiaan. Ei haittaa vaikka olisi menkat. Kupin kanssa elämän on älyttömän helppoa.

        Mikä hiton kuukautiskuppi? Kerääkö se vuodot talteen, että voit sitten iltapuuron kanssa särpiä ne naamariin, vai mikä tossa on järkenä?


    • Grande Proto

      Mikä ihmeen ongelma tääkin nyt taas on? Eikö ulkomailta muka löydy suomalaiseen reikään sopivia tulppia?

    • Kuppi käyttöön

      Kuukuppi on kyllä vallan kätevä. Ei hiosta eikä tarvitse olla vaihtamassa sidettä jatkuvasti vaan riittää kun aamuin illoin tyhjentää. Suosittelen, 6v itse olen käyttänyt.

      • juudas22

        Käytätkö vieläkin samaa kuppia? Hyi saatana! Mahtaa olla visvasta mönjää näin 9v. jälkeen tallessa... mitä meinasit tehdä saaliillasi? Pidätkö sitä kuppia paikallaan myös menkkojen välissä?


    • Tosi mies

      Kyllä ämmät on tyhmiä.

    • Pöjä

      Kuinka pitkälle niitä menkkoja voi siirtää turvallisesti? Olen nyt 12 vuotta siirtänyt ja hieman jo jännittää, että mitenkähän tässä käy. Ensi viikolla olisin menossa Pihtiputaalle, joten täytyy sen reissun takia niitä kyllä taas siirtää. Tiedä vaikka siellä saisi ihan sitä itseään sinne pimpsaan, niin ei tahtoisi tietenkään olla sottainen.

    • Anonyymi

      Hankkiudu paksuksi siellä reissussa, niin selviät ainakin seuraavat 9kk ilman vastaavaa maailmanluokan ongelmaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5066
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe