Vihaan äitiäni

helpmepls

Joo, nyt varmasti monet ajattelee että tämä on todella ilkeästi sanottu.. Ehkä se onkin, mutta en voi tunteilleni mitään. Vaikka arvostan äitiä siinä mielessä, että hän on ruokkinut ja kasvattanut minut vaikeuksista huolimatta, silti tunnen häntä kohtaan todella paljon vihaa. Joo varmasti monet tulee sanomaan, että se on ihan normaalia kun on murrosikä ja plaaplaaplaa. Mutta äitini on niin negatiivinen ihminen, että en ymmärrä miten kukaan voi kestää sitä. Ihan sama mitä ehdotankin, hän kertoo asioista heti huonot puolet, eikä ajattele hyviä yhtään. Lisäksi hän arvostelee minua paljon. Se syö minua sisältä varsinkin kun minulla on ollut masennusta, ja sitäkään äiti ei ole tajunnut.. Tuntuu kuin negatiivisuus ikään kuin tarttusi hänestä minuun ja sitä en todellakaan halua tapahtuvan! Äiti on ihminen, joka saa minut kaikista helpoiten surulliseksi ja vihaiseksi. Tietenkin isosiskoni saa minut myös surulliseksi kun haukkuu ja arvostelee minua jatkuvasti. Vaikka hän tekeekin sen leikillä, ei sitä tuskin kukaan ihminen (varsinkaan huonoitsetuntoinen) jaksa kuunnella pitkään.

Nyt sitten herääkin kysymys, mitä voisin tämän asian kanssa tehdä? Olen siis 14 vuotias tyttö ja muutan parin vuoden päästä kotoa pois mutta luulen etten jaksa kahta vuotta tämmöistä.. Kiitti jos autatte/kerrotte kokemuksistanne! SIitä olisi nyt tosi paljon apua..

4

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selviytyjä

      Aika hyvin voin ymmärtää sinua, kun oma äitinikin on pahalaatuinen pessimisti. Sitä täytyy vain jaksaa, mutta voit kummiskin kehitellä omia selviytymiskeinoja.

      Esim. opeta itsestäsi positiivinen. Aluksi se melko varmasti tuntuu typerältä ja teennäiseltä, mutta sitten kun on aikansa uskotellut lasin olevan puoliksi täynnä niin huomaa, että positiivisyys leviää jo luonnostaa.

      Tai sitten kun negatiivinen valitus alkaa voi vain esittää kuuntelevansa. Vaikea taito oppia, mutta todella hyödylline jos sen oppii kunnolla.

      Suosittelen kummiskin kehittelemään omat selviytymiskeinot, jotka soveltuu juuri sinulle parhaiten.

      Itse en puolestaan juurikaan anna arvoa äitini mielipiteille. Tässä puolestaan viittaan hänen huonoon koulutustasoon ja heikkoon yleissivistykseen sekä itsepäiseen ennakkoluuloisuuteen. Se, että en tunnusta äitiniä auktoriteettinä voi kuulostaa julmalta, mutta eniten arvostan ihmisessä älykkyyttä ja sivistystä. Joten minusta tämä on varsin loogista.

    • kehäkukka

      Tiedän tunteen että on ihmisiä jotka vain ottavat mutta eivät anna mitään näin henkisellä tasolla.Niitä kutsutaan energiansieppajiiksi ja tunnet olevasi rättiväsynyt.Mutta nosta itsesi sen yläpuolelle ajattele positiivisesti.koita jaksaa kuitenkin pari vuotta jolloin voit mahdollisesti muuttaa opiskelujen perässä muualle ja olosi helpottuu,mutta nyt on vain vielä tsempattava ja ajattele itseäsi.Älä anna kenenkään masentaa sinua.Surullista kun äidin pitäisi kuitenkin olla se tuki ja turva ei kaiken lyttääjä.Voimia sulle ap!Jos äitisi ei sinua kannusta ja tue odotettavissa on hänelle yksinäinen vanhuus aikanaan.

    • helpmepls

      Kiitti teille! Voisin kokeilla opettaa itsestäni positiivisen ja jättää äitini negatiiviset ajatukset omaan arvoonsa ja tsempata itseäni!

    • abi pk-seudulta

      Suomessa näyttää olevan yleistä että nuoret eivät tykkää omista vanhemmistaan. Ja me suomalaiset muutammekin pois kotoa hyvin nuorina verrattuna vaikkapa italialaisiin. En minäkään rakasta kumpaakaan vanhempaani. Olen jo 18-vuotias ja muutan pois kotoa ehkä jo ensi vuonna yliopiston perässä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1831
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1164
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    Aihe