DIESELIN LISÄAINE NCH KERNITE

K GARD

Nykyiset rikittömät dieselöljyt aiheuttavat vakavia kulumisongelmia huonon voitelevuutensa vuoksi. K GARD diesel-lisäaineet parantavat palotapahtumaa, puhdistavat ja voitelevat polttoainejärjestelmän osat. Nopeuttavat syttymistä, vähentävät nakutusta, savutusta ja päästöjä, ja parantavat hyötysuhdetta. Äärimmäisen tehokkaat korkean lämpötilan pesuaineet puhdistavat injektorit. Voiteluaineet vähentävät merkittävästi injektorien ja pumpun kulumista sekä männänrenkaiden kitkaa, sekä pienentävät polttoaineen kulutusta 5-8%. KGARD diesel-lisäaineet ovat EPA-hyväksyttyjä, eivät vahingoita katalysaattoria eivätkä sisällä haitallisia alkoholeja.
K GARD puhdistaa tehokkaasti ruiskutussuuttimet sekä voitelee pumpun ja suuttimet. Yksi pullollinen käsittelee 1100 litraa dieseliä. Pikapuhdistukseen 1 pullo 400 litraan dieseliä.

51

2830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Öljyheikki

      Taas kusetusyritys, tyhmemiltä autoilijoilta rahat pois. Tosiasiassa lisäaineet voivat usein olla haitallisia dieselmoottoreille. Dieselpolttoaineet ovat lisäaineistettu jo valmiiksi suomessakin joten lisäaineylimäärästä ei ole hyötyä.
      Nuo K GARD väitteet ovat täysin tuulesta temmattuja, valopetroli on valopetrolia vaikka sille uusi nimi annettaisiinkin.

    • voitelua lisää

      Neste pro diesel ja ABC diesel futura sisältävät tätä ainetta mutta vain kymmenyksen.

      • kiljanderi

        Nämä tuotteet on tarkoitettu markkinoille jossa on idiootteja. Ihan niin kuin hirvipillitkin. Teoriassa jokin aine auttaakin, mutta vaihtelee varmasti dieselin tekniikan mukaan. Sinne vaan loraus bensaa ja takuulla puhdistuu linjat - en ota kantaa haittavaikutuksiin.


    • minä vaan.

      Nämä tuotteet ovat tarkoitettu amerikkalaisille markkinoille, siellä dieselin laatu on
      selvästi eurooppalaista huonompi, pienillä asemilla lisäaineistus voi puuttua
      kokonaan, vastuu on siirretty kuluttajille.
      Tuoteselosteesta näkyy amerikkalainen lähtökohta, referenssi voitelevuus on selvästi
      eurooppalaista EN-standartia huonompi.
      EPA suositus on amerikkalainen, se ei täällä paljon paina, euroopassa dieselin pitää
      olla EN-590 standartin mukaista, myös tuon lisäaineen pitää olla EN-590 mukaista,
      muuten sitä ei saa lisätä polttoaineeseen.

    • NCH Kernite

      dieselin lisäaine pelittää.

      • öljyheikki

        Jos tankkaat venäjällä, lisäaineesta saattaa olla hyötyä joidenkin myyjien dieselin kohdalla. Lukoilin diesel on lisäaineistettua kuten myös Nesteen.

        Suomalaiseen dieseliin tuota kermitsammakkoa ei kannata lisätä, saattaa opa olla haitaksi.


    • Tutkittu juttu

      laatusertifikaatti / NCH Kernite on lahjomaton ja
      fakta homma.

      Myydään 5 maanosassa ja 60 maassa.

      • Öljyheikki

        60 maassa saattaa olla niin paskaa löpöä, että kermiitistä voi olla jotain hyötyä. Suomessa sitä ei kannata tankkiin pistää.
        Laatusertifikaatti ei kerro paskasta muuta kuin että se on paskaa. Mille tahansa kuralle voi teettää laatusertifikaatin, se ei takaa mitään muuta kuin hölmöjen rahat kuratehtailijalle.


    • VTT

      Tuolla aineella kilahti moottori ja suuttimet hajosi !

    • Kateellisten

      panettelua.
      Rikki ja lyijy puuttuvat dieselistä ja löpöstä, eli nykydiesel on liian kuivaa.
      M.O.T.

      • öljyheikki

        Rikki ja lyijy ovat molemmat vahingollisia aineita, joista ei ole teknisessä mielessä mitään hyötyä. Aikojen alussa niiden poistamista ei katsottu tarpeelliseksi kustannussyistä. Nykyään kun kaikki vihertää, niin nekin poistetaan. Dieselpolttoaineessa on aivan muut tekijät jotka pitävät huolen voitelusta.
        Suuttimien huoltoväli on tuplaantunut nykyisten polttoaineiden aikana juuri sen takia, että ylimääräiset mäihät on poistettu polttoaineesta.


      • lyijyonhyödyllinen

        "Rikki ja lyijy ovat molemmat vahingollisia aineita, joista ei ole teknisessä mielessä mitään hyötyä. "

        Väärin. Lyijy piti korvata muilla voiteluaineilla. Lyijy pitää paskan poissa 50-luvun toilettipöntöstä - nykyisiin tarttuu..


      • Öljyheikki

        Dieselissä ei tarvita lyijyä mihinkään, bensakonet olivat asia erikseen.


    • Kyllä vaan

      Bensapuolella lyijyttömyys mahdollisti sytytystulppien vaihtovälin pitentämisen 10000 kilsasta lähes kymmenkertaiseksi. Eikä moottoriöljy mene harmaaksi tahnaksi 5000 km:ssä niin kuin lyijyllisen bensan kanssa. Pakoputki kestää lähes auton iän nykybensalla, ennen sai vaihtaa parin - kolmen vuoden välein koska entisen bensan pakokaasu syövytti sisältäpäin.

      On aivan turhaa haikailla vanhojen polttoaineitten perään, nykyisten laatu on ihan eri tasoa.

    • näin

      Ainoa lisä-aine mitä käytän, on FORTE. Aine laitetaan suodattimen vaihdon yhteydessä. Suodatin täytetään Fortella, ja loppu kaadetaan tankkiin. Konetta käytetään isommalla tyhjäkäynnillä vähän aikaa, että aine ehtii kiertää suuttimien, ja pumpun läpi. Aine sisältää pääasiassa lentopetrolia, eli kerosiinia.

      • ompahienoa

        Niinpä kerosiini käy lähes sellaisenaan diiselmoottoriin, se on koostumukseltaan lähes samaa ainetta. Tietenkin litrahinta on Fortessa hieman eri kuin huoltoaseman diiselmittarilla.


      • 35435

        Mikä järki lentopetrolissa oikein on? Sehän toki vastaa monilta ominasuuksiltaa dieseliä vaan e voitele ollenkaan.


    • diesel-tykkää

      Nch Kernite K-GARD NOSTAA SETAANILULUA.
      Palaa puhtaasti ja voitelee suuttimet.

      • äläkusetaNCH

        Kuulepas poju, sulle sanottiin jo, että Neste diesel PRO ja ABC smart diesel on lisä aineistettua.

        Setaanit ovat jo näissä tapissa, jote kenrite NCH on turha, ei nouse setaani pitoisuus tai oikeammin ei ole hyötyä setaanin noususta vaan rahat haihtuvat pakokaasujen mukana.

        Näissä on myös putsaavia lisä aineita.

        Sorry NCH Kenrite edustaja....


      • nuukailua.pumpulla
        äläkusetaNCH kirjoitti:

        Kuulepas poju, sulle sanottiin jo, että Neste diesel PRO ja ABC smart diesel on lisä aineistettua.

        Setaanit ovat jo näissä tapissa, jote kenrite NCH on turha, ei nouse setaani pitoisuus tai oikeammin ei ole hyötyä setaanin noususta vaan rahat haihtuvat pakokaasujen mukana.

        Näissä on myös putsaavia lisä aineita.

        Sorry NCH Kenrite edustaja....

        Pro-dieselissä on vain kymmenesosa oikeasta määrästä.
        Sori vaan.


    • jabetus

      tuohon voi laitaa synteetistä 2-tahti öljyä sopivassa suhteessa

    • Nch-Kernite-PELITTÄÄ

      2-tahtiöljy ryöttää suuttimet.

    • Kehitysmaihin

      Tuollaiset lisäaineet on tarkoitettu kehitysmaihin. Myös USA on dieselpolttoaineen laatua ajatellen kehitysmaa, mm. setaaniluku vain 40 tai vähän päälle. Viittaaminen EPA-hyväksyntään tarkoittaa nimenomaan USA:ta.

      Läntisessä Euroopassa lakipykälät ja polttoainestandardit vaativat että kunniallisesti myyty polttoaine on kunnollista sellaisenaan mitä huoltoasemalta saa.

      Jos panee liikaa lisäaineita tai ylimääräisiä lisäaineita, voi käydä niin kuin ruoanlaitossa jos kattilaan menee epähuomiossa suolat kahteen kertaan.

      • öljyheikki

        En tiedä, onko noista lisäaineista suoranaista haittaa, muuta kuin ylimääräinen rahan meno, mutta se on varmaa ettei niistä Euroopassa ole ainakaan mitään hyötyä missään muodossa.


    • NCH-DPF-RATKAISU

      NCH-KERNITE MARKKINOI DPF- SUDATTIMEN avaumenetelmää.
      Hyvältä vaikuttaa, kun on tutkittu monessa labrassa.
      Siinä on taas muille ihmettelemistä ja mollaamista.

      • öljyheikki

        Mitä se todistaa, että on tutkittu monessa labrassa? Vain sen, että on tutkittu.


    • koulussaeinukuttu

      Rikki on syövyttävä aine mitä on enemmän huonolaatuisessa raakaöljyssä.

    • NCH--RULES

      NCH - KERNITE NÄYTTÄÄ OLEVAN edelläkävijä kemian keksinnöissä
      Toimii viidellä mantereella
      60 maata
      10.000 ihmistä palveluksessa.
      Lähes 100 vuotta tienpäällä.

      • parempienaineiden

        Joo, ja edustaja pelkällä proviikalla, elävät kuulemma km korvauksilla, ei käy kateeksi, ja jos lisäaineista tykkää on parempiakin tuotteita esim starbrite starttron
        Saa motonetista, käytän veneessä, tekee kaiken mitä NCH kenriten kaveri kehunut lisäksi tappaa dieselpakteerin ja pilkkoo vedet polttoaineesta kaikki samassa


    • NäinMeillä

      Laita loraus rypsiöljyä tankkiin. Paras voiteluaine pumpulle ja suuttimille.

    • K-GARD-PELITTÄÄ

      Rypsiöljy ja 2-tahtiöljy eivät sovellu korkeapainesuuttimille pakkasessa.

    • Dieselasentaja

      Hei
      Vinkkinä kaikille.
      Kannattaa ottaa selville mitä Diesellaitteiden valmistajat esim Bosch on mieltä lisäaineiden käytöstä dieselpolttoaineessa

    • NCH.RULESSSSS

      Setaaniluku nousee eli diesel palaa puhtaammasti diesellisäaineilla,
      ja voitelee imjektorit

      • imjektori

        Imjektori, juu sen se varmasti voitelee, muttei muuta, ha, mutta mikä on imjektori?


    • Urmas.K

      Nyt tulee Faktaa eikä amis,TM tai mututietoa:Dieselöljy Suomessa kuin muissakin maissa on "kuivaa"tavaraa joka ei voitele esim ruiskutuspumppuja tai suuttimia kunnolla eli pidemmällä tätäimellä ongelmia tulee näissä olevaan kestävyydessä&toiminnassa.
      Tokihan kaikki uutena toimii aikansa ja varsinkin sen takuuajan....
      Vanhat oikeat automiehet tiesi ja tietää yhä tämän eli he lorauttivat liukastinta sillöin tällöin tankkauksen yhteydessä ja paikat kiitti kestävyydellään.
      Yhteispaineruiskukaan ei pane pahakseen jos lisäät tankkiin silloin tällöin 2-T öljyä tai mineraaliöljykin ok,puhumattakaan näistä esim RedLine ym ihan dieseleille suunnitelluista moniainecoctaileista jotka voitelee-puhdistaa ja ehkäisee parafiinikiteiden muodostumista ym ja koska 1 purkki riittää semmoiseen 500l niin tuo kukkaronkaan päälle pahemmin käy,testituloksia löytyy kaipaaville,tunnettu laatumerkki eikä vahinkoa ainakaan senkummemmin tee jos odotukset joltain pettyy.
      Voi käyttää myös ns tehosatsina kerralla enemmän ja silloin tällöin tai vähän jatkuvasti,miten vaan.
      Tuota löytyy Motonetista ja onhan näitä muitakin eri merkkisiä toki.
      Kuka ei usko eikä halua käyttää ok ja jatkakoot pumppu suutinongelmineen jne,voihan ne uusia korjauttaa pajalla,itse käytän joko 2t öljyä tai tuota mainitsemaani ja No Problems sekä kokemusta eri merkkisistä ,yli 150tkm autoistakin, vuosien ajan ja se käyntiäänikin on pehmeämpi...

      • taas_yritetään_huijata

        ihme juttu sitten kun olen omalla diesel-autollani ajanut yli 360 000 km ilman mitään ylimääräisiä litkuja eikä ole pumppu tai suuttimet hajonneet. koskahan ne ongelmat alkavat tulla esiin?

        öljyn ja suodattimien vaihdot ajallaan niin homma toimii ilman huijareiden litkuja.


    • NOKINEN.POLTTOAINE

      Pian Volkkari laittaa kuivan-huonon dieselpolttoaineen syyksi noipartrikkelien ongelmat moottoreissa.
      Setaaniluku on liiian matalalla normaalilla dieselillä.
      Esin Neste myy kahdenlaista diesliä asemillaan.
      Vertaa Prodiesel.

    • 23523452

      "nykyisten" polttoaineiden ongelmat koskevat lähinnä etanolibensaa, erityisesti E10. Ei muita polttoaineita olla vielä pilattu joten pelkkää myyntipuhetta tuollainen että "nykyiset" polttoaineet ei voitele jne jne. Vai onko mitään faktoja esittää nykypäivän ja entisaikojen dieselin koostumusten eroista?

    • lisäaineet.auttavat

      Lyijy ja rikki nyt puuttuvat, jotka olivat hyviä voiteluaineita pienille suuttimille.
      2-tahtiöljy on liian jäykkää talvella.
      Vertaa Neteen Pro- ja normaalidieselin eroja.

    • testattuK-GARD

      NCH KERNITE lisäaine toimii.

      • kylläontakuutavaraa

        kuulin sen tepsivän ja kokeilin. Ennen autoni kiihtyi 0-100km/h 12s laitoin NCH Kenriteä ohjeen mukaan tankkiin ja setaaniluku nousi ja palotapahtui rivakasti sylinterissä. 0-100km/h nyt 6,2 sekunttia, wau!

        Kyllä nää NCH Kenriten kaverit tietää ja on ammattilaisia ja vielä komeitakin sanoi vaimo!


    • HajoaaPaukkupakkasissa

      Miten 2-tahtiöljy voi olla liian jäykkää talvella jos sitä kaadetaan luraus tankkiin dieselin sekaan..??
      Tietysti jos on niin julmetun kylmä ettei 2-t öljy tule purkista ulos edes lämmittämällä..mutta eikö silloin voi jäädä muutenkin kotiin,meinaan jää koko nykydiesel muutenkin käynnistymättä,paleltuu kajuuttaan,polttoainekin puolijäässä tai jää tienposkeen paleltumaan jos nyt saisitkin käyntiin koslan tekniikan hyytyessä ja jouluvalojen syttyessä ...

    • noki.hiili.lisäntyisivät

      2-TAHTIÖLY EI NOSTA SETAANILUKUA, VAAN PÄINVASTOIN LASKEE sitä.
      Mikäli öljy auttaisi, jalostamot sitä halpaa ainetta lisäisivat, mutta eivät lisää, koska savuttaminen lisääntyy, ja palotapahtuma hidastuu.
      Toimivat, viralliset dieselin lisäaineet ovat hintavia.

      Esim. moottoriöly uusissa dieseleissä täytyy olla matalahiilinen, esim. 5 w 30 longlife.

    • KysyVanhAutomiehiltä

      Mitä tässä nyt setaanilukua seataan 2t öljyn/dsl lisäaineiden voitelevaan vaikutukseen pumpulle,ruiskulle sekä suuttimille??
      Koitappa tuumata paljonko dieseliä myydään vaikka vuodessa ja mitä se maksaa jos lisäät mitä tahansa ainetta "tilkan"sille jalostamolle?
      Miksi ne laittaisivat mitään ja mitäpä ne välittävät sinun tai minun moottorista noin pitkän päälle?
      Bisnes on kuule Bisnestä,ei siellä ilmaiseksi mitään anneta,kaikki maksaa.
      Ei sitä lisäainetta/2t öljyä sinne kuule niin paljon lorotella että savuttamaan sen takia rupeasi..huumorimiehiä vissiin...
      "Viralliset toimivat",kannattaa lukea mitä niitten purkkien kyljessä lukee ja ymmärtää mitä sanotaankin.
      Kyllä siellä kerosiinia pääosin on purkeissa ja jotain liukastetta tokikin mutta kautta aikain se 2t öljy ja ihan mineraaliööli on toiminut ja kone kiittänyt ken käyttänyt ja hei kuule:ne on pääosin nekin 2t öölit nykyään semmoisia jotka ei pahemmin savuta vaikka ihan 2tahtisissa käyttelisit sillä 2-4%suhteella bensan seassa...

      • 2-tahikoneko

        Siis moottorisahaan 2-4 prossaa.
        Vai Wartburg.


    • M.Rudolf

      Vaikkapa moottorisahaan tai Warreenkin,mopo lie ollut tuossa mielessä mutta eikö se 2 tahtivehkeissä korvakuulolta mene noissa prosenteissa käytännössä tyyliin mieluusti tilkka enempi kuin liian vähän,meinaan tulee halvemmaksi kuin liian vähään voiteluun leikkaava masiinaan,pienet lisäkäryt perässä ei haittaa.
      Joo,ei sitä sinne toivottavasti kukaan dieselin sekaan niin paljon lisäile että setaanit tippuu,suuttimien,pumpun tai paineruiskunkin voiteluun piisaa desi tai toinenkin tankilliseen.
      Vanhat kantapään kokemuksen asiantuntijat kuten taksimiehet,kaupparatsut ja liikennöitsijät tietävät miten kone kestää pikku kikoin pitkään ja kakstahtiöljy on kikka numero 1 tai mineraali moottoriöljykin ajaa saman asian.
      "viralliset"lisäaineet on kalliita,mikä nyt "kallis" on kullekkin konepuolen remonttiin nähden,makuasia ja kukin taaplaa tyylillään näissäkin hommissa ja korjaamot kyllä hoitaa asiat kuntoon käytti lisäaineita tai ei vaan riskiä voi ainakin yrittää pienentää itse.
      Toimivat "viralliset" lisäaineet jopa pudottavat pakokaasupäästöjä ja ei loraus epävirallista öljyä sitä nostakkaan,saati että jos haluaa ihan takuuvarma olla niin jätä aine pois tankkia kahta ennen katsastusta,se sen kummempaa ole jos ajattelee muutakin kuin mainoksia,mutua tai vaikka matua...
      Mikäli uutta autoa ajat ja vaihdat sen 3 vuoden välein alle 100tkm ajettuna niin turha palsta sinulle ja ajat vaan turhia lisäaineita miettimättä,kyllä se takuuajan kestää vaan pitkän päälle Sultan ja lisävoitelua koneelle.

      • SEIKKA.ON.SALETTI

        Entäs kosteudenpoisto tankista.
        Ja kyllä 2-tahti bensakone on vallan erilainen kuin korkeapainepumppudieselit.
        Ja moottoriöljynä kannattaa käyttää jäteöljyä ???
        Mustalla Rudolfilla on Vatu-tietoa (vaimosta tuntuu).


    • Musta.R

      Kosteudenpoisto tankista?
      Perusjuttu on tietty pitää tankki mahdollisimman täynnä ja koska tuo ei käytännössä tahdo onnistua aina niin onhan noita diesel lisäaineita ja jopa diesel jäänestoa ellei ihan omin pikku kätösin vaan päästä suodattimesta ylimääräisiä vesikertymiä pois säännöllisesti mikä kuuluu ihan valmistajan suosituksiinkin oli merkki mikä tahansa ja säännölliset suotimenvaihdot tietysti mikä ongelmien ehkäisyssä nro 1 tehokeino.
      Miksi 2t bensakone ja korkeapainepumppudiesel pitäisi olla samanlaisia ja onko joku väittänyt näin??
      Liekö tuo 2t öljy se mikä tässä ihmetyttää sinua??
      Diesel kuin diesel,tuo 2t(tai ihan tavallinenkin)öljy laitetaan sinne tankkiin ihan eri suhteella prosentein kuin 2t moottoriin toki,ja dieseliin se laitetaan pumppu&suuttimien voiteluun kun taas bensa 2t moottoriin se laitetaan siksi että kone ei leikkaa kiinni koska moottorin voitelu on siinä,4t moottorissa on eri öljy voiteluun siellä moottorissa,tämä on vain polttoainepuolen lisävoiteluun ei itse moottorin voiteluun.
      Moottoriöljynä ei kannata käyttää jäteöljyä missään moottorissa paitsi ehkä peltoautossa=)
      Jäteöljy kannattaa kierrättää tai voi sillä vaikka ruiskuttaa auton pohjan kotelot yhtä hyvin kuin puhtaallakin öljyllä ellei ruiskun likaantuminen haittaa eikä se että lopputulos on aika musta mutta taatusti yhtä hyvää estämään että ruostepöpö ei iske jos uusit käsittelyn vaikka 3vuodenkin välein.
      Musta Rudolfia onkin sanottu aina muuksi kuin Satu-sedäksi.

      • tukketunut-moottori

        Musta Rudi on kierrätyksen mestari ?
        Vanhalla dieselillä kirpputorille ?


      • HuipputuotteetNCH
        tukketunut-moottori kirjoitti:

        Musta Rudi on kierrätyksen mestari ?
        Vanhalla dieselillä kirpputorille ?

        NCH Kernite , KNate, KGard, TopBlend, Cavalier Plus, KRelease.


    • KokoLogistiikkaDieselill

      Ratkaiseva setaaniluvun nostaja on NCH KGard : lla vakiona.
      Tämän päivän dieselit ovat paljon puhtaampia kuin kymmenen vuotta sitten.
      Pumppuasemien dieselin kaksihintajärjestelmä johtuu lisäaineiden koostumuksesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe