Huono äänieristys pilaa

asumisen...

Ihan sama asuuko uudessa muutaman vuoden vanhassa asunnossa, puhumattakaan vanhasta 70-luvun kerrostalosta. Musiikki kuuluu läpi, puhe kuuluu läpi, jopa naurettavan pienet äänet kuuluvat läpi. Onko tämä kalliin vuokran maksun arvoista? Jos jo kerran pienen esineen putoaminen kuuluu läpi, niin sitten kuuluu kaikki muukin.

225

12513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TL-2012

      Varsinkin vanhoissa taloissa, uudessa et ole asunut, koska niissä ei pienet äänet ja puheet kuulu läpi, koska talotekniikka ja rakenteet erilaiset, kuin vielä vaikka 10 vuotta sitten valmistuneissa, saati sitä vanhemmissa, esim. 30 luvun kananpaskaseinätaloissa pystyi puhumaan naapurin kanssa seinän läpi ja tämä on tosi.
      Vesikalusteiden äänet eivät kuulu uussissa, sen sijaan vielä 2001 rakennetussa kuuli, kun naapurit kävivät suihkussa ja vessassa, joten parempaan on menty.

      • Olen asunut uudessa

        Vvon asunnossa, missä oli huonot äänieristykset, valokatkaisijan äänestä lähtien kuului läpi ja asunto oli vuonna 2012 rakennettu.


      • nyt lähtee jep

        uusissa taloissa kuuluu vedn kohina kun naapuri laskee vettä.samoin puheen sorina kuuluu seinien läpi,valot kun naapuri naksauttaa päälle virtapiikki räpsii televisiota että ei sinngnaalia.on ärsyttävää kun ei ole omaa rauhaa.nyt laitoin asunnon myyntiin kun on tiedossa omakotitalo 240m2,jossa oma autotalli 36 neliötä.omalla tontilla jossa voi kasvattaa vuoden vihannekset keskellä kaupunkia.hintaa on 1580 euroa neliö.joten muutan omakotitaloon jossa ei naapurin kalkatus kuulu sisälle.nyt on mittari täysi kolinoista ja mölinöistä ja mikä riesa telkkarille virtapiikit.entiselle hinta alakanttiin että menee nopsaan kaupaksi ja tinkivaraa reilusti että pääsee omaan rauhaan


      • lkdsfdklfs

        Meilläkin 2012 valmistunut talo ja kaikki äänet kuuluu.


      • Olen asunut uudessa kirjoitti:

        Vvon asunnossa, missä oli huonot äänieristykset, valokatkaisijan äänestä lähtien kuului läpi ja asunto oli vuonna 2012 rakennettu.

        Mie taas olen asunut 70-luvulla rakennetussa kerrostalossa jossa ei koskaan kuulunut mitään vasaranpaukutusta pienempiä ääniä seinien läpi ja vedenlaskun äänetkin ainoastaan kylpyhuoneessa joskus harvoin. Eräs tuttava sitävastoin asui 2000-luvulla rakennetussa rivitalossa jossa kuului omaan kämppään jos naapurin kissa pierasi.
        Kyllä nykytekniikalla tietysti voisi rakentaa hyvänkin äänieristyksen mutta kun semmonen rakentaminen maksaa ja pienentää riistokapitalistin voittoja niin eihän se nyt käy! Varmaan sen joku eu:n direktiivikin estää jostain syystä myös...


      • Ön ääniä
        vapaamaalari kirjoitti:

        Mie taas olen asunut 70-luvulla rakennetussa kerrostalossa jossa ei koskaan kuulunut mitään vasaranpaukutusta pienempiä ääniä seinien läpi ja vedenlaskun äänetkin ainoastaan kylpyhuoneessa joskus harvoin. Eräs tuttava sitävastoin asui 2000-luvulla rakennetussa rivitalossa jossa kuului omaan kämppään jos naapurin kissa pierasi.
        Kyllä nykytekniikalla tietysti voisi rakentaa hyvänkin äänieristyksen mutta kun semmonen rakentaminen maksaa ja pienentää riistokapitalistin voittoja niin eihän se nyt käy! Varmaan sen joku eu:n direktiivikin estää jostain syystä myös...

        Kyl ääniä vöi kyynnellä jös hälyää


      • Muuuri
        Ön ääniä kirjoitti:

        Kyl ääniä vöi kyynnellä jös hälyää

        Jös ei hälyä?


      • grgrthbth
        Muuuri kirjoitti:

        Jös ei hälyä?

        Minä asun kalliilla asuinalueella ja omistuskerrostalossa ja omistan asunnon 50-luvulla rakennetusta talosta. Tälläkin äänet kuuluvat sekä sivu- että ylä-alasuunnassa niin hyvin, että naapurista tulevan puheen sanoistakin saa helposti selvää. Eli ei siinä mitään eroa ole, asuuko vuokralla vai omistusasunnossa. Yhtä paljon ääniä on kuulunut aikaisemmista asunnoistanikin, yksi rakennettu 30-luvulla, yksi 50-luvun ihan alusta ja toinen 50-60-luvun vaihteesta, ja hienostokaupunginosasta


      • kiitihihi
        Ön ääniä kirjoitti:

        Kyl ääniä vöi kyynnellä jös hälyää

        Maksan kanssa yli hintaa


      • ön hesäriii
        Muuuri kirjoitti:

        Jös ei hälyä?

        Sää läittää körvätylpät täi sänömälehtiä körvään


      • No ne
        grgrthbth kirjoitti:

        Minä asun kalliilla asuinalueella ja omistuskerrostalossa ja omistan asunnon 50-luvulla rakennetusta talosta. Tälläkin äänet kuuluvat sekä sivu- että ylä-alasuunnassa niin hyvin, että naapurista tulevan puheen sanoistakin saa helposti selvää. Eli ei siinä mitään eroa ole, asuuko vuokralla vai omistusasunnossa. Yhtä paljon ääniä on kuulunut aikaisemmista asunnoistanikin, yksi rakennettu 30-luvulla, yksi 50-luvun ihan alusta ja toinen 50-60-luvun vaihteesta, ja hienostokaupunginosasta

        hienostokaupunginosan yksinkertainen väestö on niin helppo kohderyhmä kusetettavaksi että tyhmähän sitä olisi ellei grynderit sitä tekisi. Sijainti, sijainti ja vielä kerran sijainti. Sitä saa mitä tilaa, paskaa hyvässä osoitteessa.

        Itse asun osoitteessa jonne Vantaa aikoinaan lähetti kaikki linnavenkulat ja muut sosiaalitapaukset kuulemma. Talo on niin hyvin rakennettu että tuskin kuulen jos naapurissa joku murhaa toisen. Tämä talo on jo rauhoittunut niistä ajoista mutta naapuritalon väki onkin sitten vähän eläväisempää. Milloin heitellään telkkareita ja tietokoneita tai huonekaluja suoraan alas kadulle, milloin pätkitään toisensa henkihieväriin ja tainnut muutama ruumiskin löytyä tuosta tämän 15 vuoden aikana kun tässä asunut.

        Kertomukseni osoittaa että ei se sijainti sijainti sijainti vaan laatu laatu ja laatu. Huonollakin alueella voi olla hyvä taloyhtiö ja sillä hyvin tehty talo.


      • Auto-Antero©
        ön hesäriii kirjoitti:

        Sää läittää körvätylpät täi sänömälehtiä körvään

        "esim. 30 luvun kananpaskaseinätaloissa pystyi puhumaan naapurin kanssa seinän läpi ja tämä on tosi."

        Taidettiin noihinkin aikoihin tehdä hyvää laatua ja paskaa, paskasakki asuu kananpaskasta tehdyissä taloissa.

        Itse asuin ennen omaa taloani 30-luvulla tiilistä muuratussa kerrostalossa ja siinä oli yli piolen metrin paksuiset seinät.

        Ei kuulunut seinän taakse mölyäminenkään seinän läpi.
        Kova popinsoitto ja mölinä kuului ikkunoiden kautta, ei muuten.


      • pirtsi
        Olen asunut uudessa kirjoitti:

        Vvon asunnossa, missä oli huonot äänieristykset, valokatkaisijan äänestä lähtien kuului läpi ja asunto oli vuonna 2012 rakennettu.

        Vvo:n talossa asun ja noin 25 vuotta sitten rakennettu, vaikka kävisin saunassa yöllä niin ei kuuluis naapuriin, ei kuulu naapuristakaan äänet tännepäin minkäänlaisia ääniä, sitä toiset on liian tarkkoja ja kuuntelevat oikein kuuntelemalla mitä seinän takana tapahtuu, toki jos aletaan poraamaan tai jotain naulaa seinään hakkaamaan niin se kuuluu mut on muuten niin hiljainen ja rauhallinen talo


      • Jutunkertoja olet
        Auto-Antero© kirjoitti:

        "esim. 30 luvun kananpaskaseinätaloissa pystyi puhumaan naapurin kanssa seinän läpi ja tämä on tosi."

        Taidettiin noihinkin aikoihin tehdä hyvää laatua ja paskaa, paskasakki asuu kananpaskasta tehdyissä taloissa.

        Itse asuin ennen omaa taloani 30-luvulla tiilistä muuratussa kerrostalossa ja siinä oli yli piolen metrin paksuiset seinät.

        Ei kuulunut seinän taakse mölyäminenkään seinän läpi.
        Kova popinsoitto ja mölinä kuului ikkunoiden kautta, ei muuten.

        Sinä oletkin Antero hauska mies, kun sinulla on Suomessa ainutlaatuinen talo, Rakennsuhistoria kertoo ihan muuta, kun puhutaan totta, niin 30 luvun taloissa on puolen metrin ulkoseinät tiilestä muuratut ja huoneistojen väliset seinät yleensä Luginomassa eli kananpaskaseinä 10 cm ja jos tiiliseinä, niin neljänneskiven tiiliseinä 10-15 cm ja sen läpi tahtoo kuulua, näin on Suomen aikakauden kerrostalot rakennettu, mutta sinä Antero asutkin sitten varmaan Sörkän vankilassa, niin paljon asuntosi rakenne poikkeaa muista ja muista ottaa ne lääkkeesi-


      • Ön välintöjä
        Muuuri kirjoitti:

        Jös ei hälyä?

        Kyl vöi välitä mitä hälyää


      • N- 2014

        Asun 4/14 valmistuneessa talossa vielä viikon.Laminaattilattia,pienenkin esineen tippuminen kuuluu hyvin,saati isomman.Yläkerrasta kuuluu puhe selväsati.kirjoitin ylös mitä oli puhuttu,sanoi puhuneensa kyseiset asiat.Näin tässä modernissa kerrostalossa,onneksi pääsee pois.Vuokrat huimia,asumismukavuudesta ei tietoakaan.Muuton jälkeen lappasi ukkoja jatkuvasti,milloin mitäkin korjaamassa.


      • hmh....

        Ei se ikää katso kuuluuko vai ei, se katsoo ainoastaan sitä miten talo on tehty.

        Mutta tottahan toki se on totta, että esim. 70 luvulla tehtiin paljon todella halvalla.

        Itse asun 91 valmistuneessa kerrostalossa, eikä tässä kuulu juuri mikään läpi. Musiikkiakin saa soittaa aika reippaasti ennekuin kuuluu.

        Valitettava tosiasia tosin näyttää olevan edelleen se, ettei uusiakaan taloja ole mitetitty ihan loppuunasti. Homeongelmia, paljon rakennusvirheitä, vaikka luulisi, että näistä on jo otettu opiksi, mutta ei.


      • Fungerar
        No ne kirjoitti:

        hienostokaupunginosan yksinkertainen väestö on niin helppo kohderyhmä kusetettavaksi että tyhmähän sitä olisi ellei grynderit sitä tekisi. Sijainti, sijainti ja vielä kerran sijainti. Sitä saa mitä tilaa, paskaa hyvässä osoitteessa.

        Itse asun osoitteessa jonne Vantaa aikoinaan lähetti kaikki linnavenkulat ja muut sosiaalitapaukset kuulemma. Talo on niin hyvin rakennettu että tuskin kuulen jos naapurissa joku murhaa toisen. Tämä talo on jo rauhoittunut niistä ajoista mutta naapuritalon väki onkin sitten vähän eläväisempää. Milloin heitellään telkkareita ja tietokoneita tai huonekaluja suoraan alas kadulle, milloin pätkitään toisensa henkihieväriin ja tainnut muutama ruumiskin löytyä tuosta tämän 15 vuoden aikana kun tässä asunut.

        Kertomukseni osoittaa että ei se sijainti sijainti sijainti vaan laatu laatu ja laatu. Huonollakin alueella voi olla hyvä taloyhtiö ja sillä hyvin tehty talo.

        N I K S I P I R K K A

        Kuse uunipannulle.
        Laita se sitten pakastimeen.
        Jäätyneen kusilevyn voit kätevästi sujauttaa vittumaisen naapurin postiluukusta sisään.


      • kiitos nauruista
        Fungerar kirjoitti:

        N I K S I P I R K K A

        Kuse uunipannulle.
        Laita se sitten pakastimeen.
        Jäätyneen kusilevyn voit kätevästi sujauttaa vittumaisen naapurin postiluukusta sisään.

        aha hah hah !!! voi jukra ei voi olla totta, viikon parhaimmat naurut!!


      • uutta ja vanhaaa
        Jutunkertoja olet kirjoitti:

        Sinä oletkin Antero hauska mies, kun sinulla on Suomessa ainutlaatuinen talo, Rakennsuhistoria kertoo ihan muuta, kun puhutaan totta, niin 30 luvun taloissa on puolen metrin ulkoseinät tiilestä muuratut ja huoneistojen väliset seinät yleensä Luginomassa eli kananpaskaseinä 10 cm ja jos tiiliseinä, niin neljänneskiven tiiliseinä 10-15 cm ja sen läpi tahtoo kuulua, näin on Suomen aikakauden kerrostalot rakennettu, mutta sinä Antero asutkin sitten varmaan Sörkän vankilassa, niin paljon asuntosi rakenne poikkeaa muista ja muista ottaa ne lääkkeesi-

        Ainakaan meidän 50-luvun kerrostalossa ei kuulunut pihaustakaan naapureista. Kun kysyttiin onko meidän koirista haittaa (eivät sinällään hauku mutta joskus haukahtelevat), niin eivät naapurit edes tienneet, että meillä on koiria.

        Sen sijaan kaveri asuu 2010 valmistuneessa kerrostalossa, jossa pystyy ihan sanasta sanaan seuraamaan naapurien keskustelua jos vaan on äänenvoimakkuus sellainen, että ovat käytännössä viereisissä huoneissa omassa asunnossaan. Tuntuu, että asuntojen sisäseinät ja kahden asunnon välinen seinä on samaa luokkaa...


      • ex rakentaja.
        hmh.... kirjoitti:

        Ei se ikää katso kuuluuko vai ei, se katsoo ainoastaan sitä miten talo on tehty.

        Mutta tottahan toki se on totta, että esim. 70 luvulla tehtiin paljon todella halvalla.

        Itse asun 91 valmistuneessa kerrostalossa, eikä tässä kuulu juuri mikään läpi. Musiikkiakin saa soittaa aika reippaasti ennekuin kuuluu.

        Valitettava tosiasia tosin näyttää olevan edelleen se, ettei uusiakaan taloja ole mitetitty ihan loppuunasti. Homeongelmia, paljon rakennusvirheitä, vaikka luulisi, että näistä on jo otettu opiksi, mutta ei.

        "70 luvulla tehtiin paljon todella halvalla???"

        Juuri 70 luvulla yleistyi elementtirakentaminen, kyllä. Oikeastaan se räjähti käsiin. Mutta tuskin niitä tehtiin kovin halvalla koska vielä siihen aikaan kaikki kantavat seinät ja huoneistoja erottavat seinät valettiin paikalleen suht paksusta betonista. Elementtiä oli vain ulkoseinämät ja kunkin huoneiston väliseinät, lähinnä.

        Heikkoääniyys johtuu niin monista syistä: patterit, kanavat, kattojen eli välilaipioiden ontelolaatat, vesijohdot, putkistot ylipäätään, leca harkot, liian ohut eristys jne jne.

        Sanoisin että paikalleen valetut, tai tiilirunkoiset ja betoniset välikatot omaavat talot ovat akustiikaltaan kaikkein hiljaisempia, sama millä vuosikymmenellä ne ovat rakennetut.

        Mutta niitä on tosi harvassa. Kiire ja huono ja halpa rakennusmateriaali ovat olleet johtavassa asemessa vähintään 20 - 30 vuotta. Mikä hiton talo on sellainen, että runko on ohuita elementtejä, katot ontelolaattoja, jonka sisään on rakennettu huoneistoja halvasta kipsilevystä ja jotkut kutsuu niitä asunnoiksi ja kodeiksi hah!

        Jos oikeasti haluaa kodin kannattaa säästää ja säästää ja sitten aikanaan rakentaa tai rakennuttaa aidon kunnollisen omakotitalon. Myös ostettuna saa sellaisen jos malttaa selvittää talon rakennushistorian. Katsomallakin näkee paljon.


      • hah.hah
        kiitos nauruista kirjoitti:

        aha hah hah !!! voi jukra ei voi olla totta, viikon parhaimmat naurut!!

        Jes,jes Hah,hah paras niksipirkka.Muuten, kun just kirjoitan tätä juttua yläkerran mies kusoo mun niskaan(wc just mun yläpuolella).Enpä muuten välitä,kun jouduin ruokapöydän paikkaa siirtämään.Pitäisköhän ehdottaa niksijuttua,mutta voi harmi jos se tunkoo sen kusilevyn mun postiluukusta.


      • Ei välintöjä
        Ön välintöjä kirjoitti:

        Kyl vöi välitä mitä hälyää

        Nö eipäs vöi jös ei öö fyrkkää!


    • TL-2012

      Heh, valokatkaisijan äänet 2012 valmistuneessa, vaikka VVO:N vuokraasunto olisikin, niin ei uskota, , nykytekniikalla ei todellakaan kuulu, tai sitten on paha ja rakentajan 10 vuotisvastuun alainen virhe, mutta sinähän keksit jutun päästäsi, se oli siis, 72 tai 94 rakennettu, ei vuokraasuntojakaan ilman määräyksiä rakenneta nykypäivänä, ennen tehtiin kyllä.
      Lensitkö ulos siitä kämpästäsi, sekin voi olla yksi syy kuvitelmiisi.

      • kakkupäältäkaunis

        Eristävyydessä on hyvä säästää, kun ei näy pinnalle, ja voidaan luottaa, että asukkaat vain syyttelevät toisiansa kantapäänorsuiksi ja muiksi keskenkasvuiksi häiriköiksi, jotka eivät ole oppineet elämän aakkosia.


      • Hah, hah on siinä taas

        Pelle vastaaja joka ei usko mitään, älä usko sitten.


      • 17+6

        Ei minua häiritse naapurin valokatkaisijan äänet, vaan naapurin makuuhuoneesta yöllä kuuluva naisen huuto. Joutuu jatkuvasti yöt teltassa nukkumaan.


      • :DD

        hilda-raneko se siellä?


      • MINULLEKIN kuuluu
        17+6 kirjoitti:

        Ei minua häiritse naapurin valokatkaisijan äänet, vaan naapurin makuuhuoneesta yöllä kuuluva naisen huuto. Joutuu jatkuvasti yöt teltassa nukkumaan.

        … kun seinänaapurin pariskunta alkaa touhuta makuuhuoneessaan. Vuokralaisia hekin.

        Itse kun olen hiljainen, joten eivät ehkä arvaa, miten hyvin kuuluu,kun Rouva alkaa imeä lutkuttamaan miehensä jöötiä esileikkivaiheen aluksi...

        … Itse asiassa olen ihan max. 2 metrin päässä heistä koko ajan seinänä takana.

        Normaali sängyn jyskytys kestää yleensä lopuksi noin 2-4 minuuttia ja koko sessioon n 20 -30 minuuttia


      • N-2014
        MINULLEKIN kuuluu kirjoitti:

        … kun seinänaapurin pariskunta alkaa touhuta makuuhuoneessaan. Vuokralaisia hekin.

        Itse kun olen hiljainen, joten eivät ehkä arvaa, miten hyvin kuuluu,kun Rouva alkaa imeä lutkuttamaan miehensä jöötiä esileikkivaiheen aluksi...

        … Itse asiassa olen ihan max. 2 metrin päässä heistä koko ajan seinänä takana.

        Normaali sängyn jyskytys kestää yleensä lopuksi noin 2-4 minuuttia ja koko sessioon n 20 -30 minuuttia

        Sänkyhommista kuuluvat äänet ei ainakaan ole peruste huomautukseen isännöitsijältä,eikä irtisanomisperuste.Kuuluu normaaliin elämään.Näin vastasi vuosia sitten talon isännöitsiä,toisen asukkaan valitukseen.Ja minkäs sille tekee jos hyvää tekee


      • nfkbfbfkfbkfkfkfkkfk
        17+6 kirjoitti:

        Ei minua häiritse naapurin valokatkaisijan äänet, vaan naapurin makuuhuoneesta yöllä kuuluva naisen huuto. Joutuu jatkuvasti yöt teltassa nukkumaan.

        Naapuri saa ja itse ei saa. Mikä voisikaan vituttaa enemmän..


    • Pykälien mukaan

      Niin vanhoissa taloissa, joissa 10 cm kananpaskaseinä, uusissa on 20 cm betoniseinä ja omat ilmanvaihtokanavat, niiden läpi ei kuulu puhe, eikä valokatkaisimien naksauttelu, trolli, mikä trolli, 20-90 luvun taloissa voi olla tottakin.
      Aika paljon asuinkokemusta on ja rakentamisen kokemusta ja nykyään tarkat määräykset ja piirrustukset ja valvonta ja takuu ja vastuu, joten paskanpuhe sikseen, onhan kauheata kun asuu vanhassa luukussa, niin täytyy keksiä näitä juttuja, lehmäkin lentää:D:

      • AlfMelmac

        Ns. kananpaskaseinät perua sotien jälkeiseen aikaan. Asunnot lohkottiin ja rakennusaineista pulaa. Käytettiin, mitä saatiin. Hormistojen kautta kuuluu puheet WC:ssä.


    • juu ei

      Kyllä täällä meiän talossa ainakin kuuluu vesihanan valutus yms seinien läpi ihan helposti. Mutta ei se oo asukkaiden syy.

      • Kaikki sen tietää

        Niin. Ei asukkaiden syy ja siksi puheenaiheena turha.


      • nap nap nap kop kop
        Kaikki sen tietää kirjoitti:

        Niin. Ei asukkaiden syy ja siksi puheenaiheena turha.

        Meillä ei ole bileitä, ei lapsia, ei soiteta heviä (muutenkin volyymit pienellä) ei polteta tupakkaa yms. Naapuria häiritsee jopa se, että meillä PUHUTAAN tai NAURETAAN.

        Talo on rakennettu 2010-luvulla.


      • tjymjngh
        nap nap nap kop kop kirjoitti:

        Meillä ei ole bileitä, ei lapsia, ei soiteta heviä (muutenkin volyymit pienellä) ei polteta tupakkaa yms. Naapuria häiritsee jopa se, että meillä PUHUTAAN tai NAURETAAN.

        Talo on rakennettu 2010-luvulla.

        Moni luulee, että 30-luvulla olisi rakennettu paksusti, mutta silloin asuntojen välisissä seinissä käytettiin ns kananpaskaseiniä. Eli ne eivät ole kantavia seiniä, vaan rakennettu kipsiseoksesta lattian päälle. Kaikki äänet kuuluvat. Parhaimmillaan ne ovat niin ohuita, että keittiön kaappeja ei voi kiinnittää seinään. Yhdessä vanhassa kodissani, kun keittiönkaapit otti pois, niin takaa paljastui naauriasunnon pistorasian takaosa!


    • pakollinentrolli

      Heh, keksi sinä sairas pelle juttujasi, sopivasti nostit taas oman ketjusi esiin, pikkuisen olet taas erehtynyt vuosiluvuista, sinullehan se vanha läävä on uusi, kun et muusta tiedä, niin trollaat ja iniset.
      Uudessa talossa ei puhe, eikä nauru kuulu, vanhoissa sen sijaan kuuluu, kuten sinun päässäsikin kuuluu kaikenlaista..

      • 2+2

        Onko sinun vaikea uskoa, että osa uusistakin asunnoista on sekundaa?

        Niin tai näin, mutta se on totuus. Omakohtainen kokemus.


      • -95 rakennettu rivar
        2+2 kirjoitti:

        Onko sinun vaikea uskoa, että osa uusistakin asunnoista on sekundaa?

        Niin tai näin, mutta se on totuus. Omakohtainen kokemus.

        Mikä motiivi jollakulla on tulla huutamaan tänne, ettei uudet talot voi olla huonoja?
        Tottakai ne voi olla.

        Asun talossa, joka on ulospäin todella upea ja kodikas rivari.
        Asunnossa on tähän aikaan vuodesta seinät jäätymässä, vaatteet on jääkaapin raikkaita kun ne ottaa kaapista. Lämpökeskuksesta lähtien oletettavasti alkupäään asukkaat saavat lämpöä, talon päädyt ovat jäisiä.
        Asukkaat saavat ostaa omia lämppäreitä, ettei putket jäädy.

        Kaikki kovempi puhe ja nauru kuuluu seinistä läpi. Naapurin keittiän vatolaatikot ovat yhtä helvettiä - sitä jyskettä on vaikea kuvailla.

        Sisäseinissä on ohuimmat kipsilevyt mitä kaupasta löytyy, ulko- tai sisäseinien välissä ei taida olla kummostakaan esitettä. Ikkunanpokat ovat ainoat tämän asunnon huippulaatuiset osat. Ja ulkoseinän tiilit.

        Kaikki muut on jostain halvimmalla ja paskinta mitä kaupasta löytyy.

        Ostimme lattialle talveksi paksut matot, lattia on niin kylmä että sukat jalassa seisominen sattuu jalkapohjiin. Lasten ei voi antaa makoilla lattialla, ettei tule pissatautia.

        Jos taloa lämmittääkin, miettikää mikä lämmönhukka.
        Kannattaako tällaisia edes rakentaa?

        Kun avaa vessan hanan, se on ÄÄNI. Kun vetää vessan se ON ÄÄNI ja varsinkin se KOLAUS mitä putket pitää, kun vessansäiliö on uudelleen täytetty ja hana sulkeutuu PAM.
        Kuuluu varmaan yöllä naapuriin asti.

        Makuuhuoneessa (pienessä kopissa) ei voi pitää sänkyä naapurin vastaisella seinällä, kun ne jyskää keittiössä ja niiden puhe kuuluu meidän makkariin, saati meidän ....niiden keittiöön.

        Tää talo on kyhätty juosten kusten pystyyn. Suunnittelun on tehnyt Aku Ankka ja materiaalit on ostanut joku maailman vittumaisin ihminen.

        Mä en kehtais rakentaa tällaisia ja vielä myydä näitä kenellekkään.

        Mutta tänne ajauduttiin. Harmittaa..

        Kansalaiset vois perustaa jonkin mölytietopankin -
        myyjä ei koskaan tunnusta talon pascaa tasoa
        mutta asukkaat voisivat rankata tähdillä erilaisia ominausuuksia
        Samalla selviäisi hometalot
        NE EI OLE ALLERGISILLE MIKÄÄN LEIKINASIA


      • AlfMelmac

        Uudet rakennukset rakennetaan pötköön yhteisellä väliseinällä ja se on ontelolaatta. Näin kuuluu seuraavan naapurin tekeleet, jos asut seinät vastakkain.


      • Kaikki kuuluu

        Taidat olla itse joku rakennusurakoitsija, kun et usko, että uusissa(kin) taloissa seinät ovat paperia. Kaikki kuuluu läpi: vessasta miesten lorinat, suihkut, veden laskeminen, musiikki, aivastus, puhe, kailkki kilinät ja kolinat ym .ym. Mä olen asunut vähän joka vuoskymmenellä rakennetuissa tai rempatuissa taloissa - ja sama juttu!!!! Raivostuttavaa, kun ei osata rakentaa eristyksiä pitäviksi. Sehän tietty johtuu siitä, että ei haluta satsata asiaan, kun sehän maksaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pelkät seinät pystyy vaan ja sillä hyvä. Se joka ei kestä kuunnella ääniä naapurista, voi muuttaa metsämökkiin Kainuun korpeen. Noinhan varmaan useimmat rakentajafirmat asian ajattelevat. Ei sinne Kainuun korpeenkaan kaikki naapurien ääniin kypsyneet sentään mahdu. Tehkää parempia asuntoja!! Siinä ratkaisu...


      • Hiiihiiiii
        -95 rakennettu rivar kirjoitti:

        Mikä motiivi jollakulla on tulla huutamaan tänne, ettei uudet talot voi olla huonoja?
        Tottakai ne voi olla.

        Asun talossa, joka on ulospäin todella upea ja kodikas rivari.
        Asunnossa on tähän aikaan vuodesta seinät jäätymässä, vaatteet on jääkaapin raikkaita kun ne ottaa kaapista. Lämpökeskuksesta lähtien oletettavasti alkupäään asukkaat saavat lämpöä, talon päädyt ovat jäisiä.
        Asukkaat saavat ostaa omia lämppäreitä, ettei putket jäädy.

        Kaikki kovempi puhe ja nauru kuuluu seinistä läpi. Naapurin keittiän vatolaatikot ovat yhtä helvettiä - sitä jyskettä on vaikea kuvailla.

        Sisäseinissä on ohuimmat kipsilevyt mitä kaupasta löytyy, ulko- tai sisäseinien välissä ei taida olla kummostakaan esitettä. Ikkunanpokat ovat ainoat tämän asunnon huippulaatuiset osat. Ja ulkoseinän tiilit.

        Kaikki muut on jostain halvimmalla ja paskinta mitä kaupasta löytyy.

        Ostimme lattialle talveksi paksut matot, lattia on niin kylmä että sukat jalassa seisominen sattuu jalkapohjiin. Lasten ei voi antaa makoilla lattialla, ettei tule pissatautia.

        Jos taloa lämmittääkin, miettikää mikä lämmönhukka.
        Kannattaako tällaisia edes rakentaa?

        Kun avaa vessan hanan, se on ÄÄNI. Kun vetää vessan se ON ÄÄNI ja varsinkin se KOLAUS mitä putket pitää, kun vessansäiliö on uudelleen täytetty ja hana sulkeutuu PAM.
        Kuuluu varmaan yöllä naapuriin asti.

        Makuuhuoneessa (pienessä kopissa) ei voi pitää sänkyä naapurin vastaisella seinällä, kun ne jyskää keittiössä ja niiden puhe kuuluu meidän makkariin, saati meidän ....niiden keittiöön.

        Tää talo on kyhätty juosten kusten pystyyn. Suunnittelun on tehnyt Aku Ankka ja materiaalit on ostanut joku maailman vittumaisin ihminen.

        Mä en kehtais rakentaa tällaisia ja vielä myydä näitä kenellekkään.

        Mutta tänne ajauduttiin. Harmittaa..

        Kansalaiset vois perustaa jonkin mölytietopankin -
        myyjä ei koskaan tunnusta talon pascaa tasoa
        mutta asukkaat voisivat rankata tähdillä erilaisia ominausuuksia
        Samalla selviäisi hometalot
        NE EI OLE ALLERGISILLE MIKÄÄN LEIKINASIA

        Huh huh, olipa tuossa tarinaa. Sympatiani. Vähän kyllä nauratti tuo: "Tää talo on kyhätty juosten kusten pystyyn. Suunnittelun on tehnyt Aku Ankka ja materiaalit on ostanut joku maailman vittumaisin ihminen." Sinulla se sanan säilä viuhuu ja päitä putoilee.


      • -95 rakennettu rivar
        AlfMelmac kirjoitti:

        Uudet rakennukset rakennetaan pötköön yhteisellä väliseinällä ja se on ontelolaatta. Näin kuuluu seuraavan naapurin tekeleet, jos asut seinät vastakkain.

        Juuri näin.

        Nyt sitten naapuri on porannu sen omalta puolen täyteen reikiä (ehkä ripuastaakseen sinne jotain) niin laatta ON OHUEMPI kuin sen on ajateltu.
        Kaikki mitä siellä taotaan sitä seinää vasten kantaa koko seinän pituudelta ja ne ontelot lisää ääntä kuin rummun sisukset.

        Tuo väliseinä on käytännössä piloilla.
        En edes halua ajatella onko niiden tiskikone kastellut osan siitä.

        Mutta siihen ei voi naputtaa edes taulukoukkua, jotta saisi edes kevyen seinäkellon kiinni. Sen pinta murenee kuin kuivanut hiekkapinta.


      • Hei, hei
        -95 rakennettu rivar kirjoitti:

        Mikä motiivi jollakulla on tulla huutamaan tänne, ettei uudet talot voi olla huonoja?
        Tottakai ne voi olla.

        Asun talossa, joka on ulospäin todella upea ja kodikas rivari.
        Asunnossa on tähän aikaan vuodesta seinät jäätymässä, vaatteet on jääkaapin raikkaita kun ne ottaa kaapista. Lämpökeskuksesta lähtien oletettavasti alkupäään asukkaat saavat lämpöä, talon päädyt ovat jäisiä.
        Asukkaat saavat ostaa omia lämppäreitä, ettei putket jäädy.

        Kaikki kovempi puhe ja nauru kuuluu seinistä läpi. Naapurin keittiän vatolaatikot ovat yhtä helvettiä - sitä jyskettä on vaikea kuvailla.

        Sisäseinissä on ohuimmat kipsilevyt mitä kaupasta löytyy, ulko- tai sisäseinien välissä ei taida olla kummostakaan esitettä. Ikkunanpokat ovat ainoat tämän asunnon huippulaatuiset osat. Ja ulkoseinän tiilit.

        Kaikki muut on jostain halvimmalla ja paskinta mitä kaupasta löytyy.

        Ostimme lattialle talveksi paksut matot, lattia on niin kylmä että sukat jalassa seisominen sattuu jalkapohjiin. Lasten ei voi antaa makoilla lattialla, ettei tule pissatautia.

        Jos taloa lämmittääkin, miettikää mikä lämmönhukka.
        Kannattaako tällaisia edes rakentaa?

        Kun avaa vessan hanan, se on ÄÄNI. Kun vetää vessan se ON ÄÄNI ja varsinkin se KOLAUS mitä putket pitää, kun vessansäiliö on uudelleen täytetty ja hana sulkeutuu PAM.
        Kuuluu varmaan yöllä naapuriin asti.

        Makuuhuoneessa (pienessä kopissa) ei voi pitää sänkyä naapurin vastaisella seinällä, kun ne jyskää keittiössä ja niiden puhe kuuluu meidän makkariin, saati meidän ....niiden keittiöön.

        Tää talo on kyhätty juosten kusten pystyyn. Suunnittelun on tehnyt Aku Ankka ja materiaalit on ostanut joku maailman vittumaisin ihminen.

        Mä en kehtais rakentaa tällaisia ja vielä myydä näitä kenellekkään.

        Mutta tänne ajauduttiin. Harmittaa..

        Kansalaiset vois perustaa jonkin mölytietopankin -
        myyjä ei koskaan tunnusta talon pascaa tasoa
        mutta asukkaat voisivat rankata tähdillä erilaisia ominausuuksia
        Samalla selviäisi hometalot
        NE EI OLE ALLERGISILLE MIKÄÄN LEIKINASIA

        Sinä pidät siis 95 rakennettua uutena, joo no ymmärrän, nimittäin 90 luvulla rakennettiin todella huonosti eristettyjä, olen niissä asunut ja paskaa, olen sen jälkeen asunut kahdessa uudessa, siis uudessa, 2008 ja 2013 valmsituneet ja ääniä ei kuulu rakennustekniikka on ihan eri kuin 90 luvulla, määräykset ja tekniikka ovat muuttuneet sitä valvovuosia, ota selvää asioista , äläkä usko trollia.


      • hei, hei
        AlfMelmac kirjoitti:

        Uudet rakennukset rakennetaan pötköön yhteisellä väliseinällä ja se on ontelolaatta. Näin kuuluu seuraavan naapurin tekeleet, jos asut seinät vastakkain.

        Ontelaatta on välipohja ei seinä, seinissä ei käytetä ontelolaattaa, joten taas meni pieleen juttusi, uusissa on hyvä äänieristys, kokemusta löytyy, eikä trollijuttuja, vanhoissa huono, tiedän kun olen asunut useassa vanhassa ja nyt kahdessa uudessa, siis oikeasti uudessa ja kyllä uusi talotekniikkaa tuo melko hiljaisen asumisen.


      • Asumiskokemusta on.
        -95 rakennettu rivar kirjoitti:

        Mikä motiivi jollakulla on tulla huutamaan tänne, ettei uudet talot voi olla huonoja?
        Tottakai ne voi olla.

        Asun talossa, joka on ulospäin todella upea ja kodikas rivari.
        Asunnossa on tähän aikaan vuodesta seinät jäätymässä, vaatteet on jääkaapin raikkaita kun ne ottaa kaapista. Lämpökeskuksesta lähtien oletettavasti alkupäään asukkaat saavat lämpöä, talon päädyt ovat jäisiä.
        Asukkaat saavat ostaa omia lämppäreitä, ettei putket jäädy.

        Kaikki kovempi puhe ja nauru kuuluu seinistä läpi. Naapurin keittiän vatolaatikot ovat yhtä helvettiä - sitä jyskettä on vaikea kuvailla.

        Sisäseinissä on ohuimmat kipsilevyt mitä kaupasta löytyy, ulko- tai sisäseinien välissä ei taida olla kummostakaan esitettä. Ikkunanpokat ovat ainoat tämän asunnon huippulaatuiset osat. Ja ulkoseinän tiilit.

        Kaikki muut on jostain halvimmalla ja paskinta mitä kaupasta löytyy.

        Ostimme lattialle talveksi paksut matot, lattia on niin kylmä että sukat jalassa seisominen sattuu jalkapohjiin. Lasten ei voi antaa makoilla lattialla, ettei tule pissatautia.

        Jos taloa lämmittääkin, miettikää mikä lämmönhukka.
        Kannattaako tällaisia edes rakentaa?

        Kun avaa vessan hanan, se on ÄÄNI. Kun vetää vessan se ON ÄÄNI ja varsinkin se KOLAUS mitä putket pitää, kun vessansäiliö on uudelleen täytetty ja hana sulkeutuu PAM.
        Kuuluu varmaan yöllä naapuriin asti.

        Makuuhuoneessa (pienessä kopissa) ei voi pitää sänkyä naapurin vastaisella seinällä, kun ne jyskää keittiössä ja niiden puhe kuuluu meidän makkariin, saati meidän ....niiden keittiöön.

        Tää talo on kyhätty juosten kusten pystyyn. Suunnittelun on tehnyt Aku Ankka ja materiaalit on ostanut joku maailman vittumaisin ihminen.

        Mä en kehtais rakentaa tällaisia ja vielä myydä näitä kenellekkään.

        Mutta tänne ajauduttiin. Harmittaa..

        Kansalaiset vois perustaa jonkin mölytietopankin -
        myyjä ei koskaan tunnusta talon pascaa tasoa
        mutta asukkaat voisivat rankata tähdillä erilaisia ominausuuksia
        Samalla selviäisi hometalot
        NE EI OLE ALLERGISILLE MIKÄÄN LEIKINASIA

        "Joo, rivitalot saadaankin rakentaa heikommin kuin kerrostalot ", sanoi rakennusmestari, kun valitin vvuoden 1980-luvun rivitalon heikkoa äänieristystä. Senät ja lattia olivat jääkylmät. Talo näytti päältä hienolta, mutta sisältä oli huono kuin mikä.

        1995-VUODEN RIVITALO EI OLE ENÄÄ MIKÄÄN UUSI, EI RAKENNUSMÄÄRÄYKSILTÄÄN EIKÄ MITENKÄÄN MUUTENKAAN.

        Sitäpaitsi kaikki 1990-luvun talot, olivat ne kerros- tai rivitaloja ovat heikkotasoisia. 1900-l. alun talot eivät ole hääviä eivätkä 1970-l. krs-talot. Niistä on omakohtaista kokemusta. Jotkut 1980-l. krs-talot olivat hyviä, mutta tuonaikaisissa on myös heikkolaatuisia yksilöitä.

        2000-l. jälkeen rakennetuissa taloissa rakennusmääräykset ovat tiukentuneet roimasti johtuen juuri 1990-l heikkotasoisuudesta. Tuli niin paljon valituksia 1990-vuosien.taloista, että päättäjien oli pakko tehdä asialle jotakin. Sen huomasi kyllä käytännössäkin.

        Esim. vesiäänet eivät kuulu v2003 jälkeen rakennetuissa taloissa kuten 1990-l. taloissa. Kuten eräs 1990-l. krs-talon asukas kuvaili asumistaan. "Tuntuu, kuin ne pissaisi päälle"!!

        Vuoden 2004 krs-talossa asuessani naapuri oli varsinainen häirikkö. niin että hänen häiriköimisensä olisi haitannut, vaikka talo olisi ollut kuinka hyvä. Silloin tosin vielä oli ilmanvaidossa yhteiskanava, ei oma kanava kuten ihan uudemmissa taloissa. Nykytaloissa ei ole myöskään enää ulos johtavia rakoventtiilejä, vaan lämmön talteen ottava ilmanvaihto.

        Jotenkin tuntuu, että täällä kirjoittavilla on vain omakohtainen kokemus yhdestä huonosta vuosikerrasta ei laajempaa tietämystä asioista. Paitsi se yksi, joka kirjoittaa vain ilmaistaakseen itseään, muuttaa milekuvissaan joka vuosi asuntoa ja mollaa sitten jokaista vuosikertaa.

        Olen asunut vain omistusasunnoissa, en vuokra-asunnoissa. mutta eiköhän ne samat rakennusmääräykset koske molempia taloja. Asumisen laatu krs-taloissa on noussut huimasti 2000-l. jälkeen tiukempien rakennusmääräysten myötä. Tiedän sen omasta kokemuksesta. Asun nyt v- 2013 rakennetussa krs-talossa ja tämä on äänieristykseltään paras. Myös 2006, 2012- taloista on omakohtaista kokemusta ja ne olivat hyviä verrattuna aiempina vuosina rakennettuihn taloihin.


      • Anonyymi
        -95 rakennettu rivar kirjoitti:

        Juuri näin.

        Nyt sitten naapuri on porannu sen omalta puolen täyteen reikiä (ehkä ripuastaakseen sinne jotain) niin laatta ON OHUEMPI kuin sen on ajateltu.
        Kaikki mitä siellä taotaan sitä seinää vasten kantaa koko seinän pituudelta ja ne ontelot lisää ääntä kuin rummun sisukset.

        Tuo väliseinä on käytännössä piloilla.
        En edes halua ajatella onko niiden tiskikone kastellut osan siitä.

        Mutta siihen ei voi naputtaa edes taulukoukkua, jotta saisi edes kevyen seinäkellon kiinni. Sen pinta murenee kuin kuivanut hiekkapinta.

        Tottakai kun pinnassa on vain kipsitasoite. Siksi pitää porata.


    • pakollinentrolli

      Melkoisen tyhmä olet, kun jaksat trollata paskaa, uusissa on tiukat äänieristys ja rakennusmääräykset ja takuu ja rakentajan vastuu, joten juttusi eivät pidä paikkaansa ja jos pitäisi, niin takuu ja vastuu korjaisi viat, toisin on vanhassa hyyskässä, jossa ei mitään takuuta,eikä määräyksiä ja kuiskauskin kuuluu kananpaskaseinän läpi.
      Kirjoituksesi tunnistetaan, olet kipeä ja keksit näitä juttuja, kun asut vanhassa läävässä ja vielä muiden hoidettavana.

      • Haista sinä

        Paska jääräpää kun et itse ymmärrä mistään mitään.


      • Huono laatu
        Haista sinä kirjoitti:

        Paska jääräpää kun et itse ymmärrä mistään mitään.

        Suomalainen nykyinen rakentamisen taso on KUPLA
        Tekevät pascaa ja tietävät sen itse

        Tulevat tänne huutamaan mustaa valkoiseksi

        Ehkä sekin kupla on aika puhkaista.
        Siksi meillä on hometaloja enemmän kuin koskaan ennen.


      • Huomattu on

        Milloinkas vapaamuurarit ovat mitään määräyksiä noudattaneet.Nehän tekee tässä maassa kuten tahtovat.


      • NiinpäNiin
        Huono laatu kirjoitti:

        Suomalainen nykyinen rakentamisen taso on KUPLA
        Tekevät pascaa ja tietävät sen itse

        Tulevat tänne huutamaan mustaa valkoiseksi

        Ehkä sekin kupla on aika puhkaista.
        Siksi meillä on hometaloja enemmän kuin koskaan ennen.

        Sen siitä saa kun ei haluta enää maksaa suomalaisille duunareille kunnon palkkaa vaan otetaan työtekijät sieltä, mistä halvimmalla saadaan...


      • cho-

        Voi ehkä olla tiukat määräykset, mutta aina "ei saa mitä tilaa".. Itse asuin vuoden (vuonna 2012-2013) 2012 rakennetussa kerrostalossa. Naapurihuoneistosta kuului hyvin vauvan itku, keittiön kolinat ja jos tv:tä katsoivat vähääkään kovemmalla. Yläkerrassa mummeli hakkasi joka toinen ehtoo lattiaa kepillä ja huuteli ettei saa poltella sisällä (meillä oli koko asunnon pituinen lasitettu terassi ja pari koiraa, emmekä todellakaan poltelleet sisällä asunnossa (tämän myös kunnan viranomainen kävi toteamassa.)). Eli ei uusi aina takaa hyvää laatua vaikka määräykset sanoisivat mitä.
        Luojan kiitos ei ollut pidempää sopimusta kuin vuosi, ei siinä helvetissä olisi jaksanut päivääkään kauempaa.. Nyt asun -70 luvulla rakennetussa kerrostalossa, ääniä toki kuuluu jonkin verran, mutta mukavat (ja hiljaiset) naapurit ovat kultaa!


      • Melkoisen paha pakkomielle sulla jankata nykyrakentamisen "erinomaisuudesta", Oletko kenties joku urakoitsija joka koittaa vihoviimisenä epätoivoisena keinona saada tälläisella jankkaamisella sen kananpaskasta rakentamas talonröttelön myytyä vai mistä moinen uusien talojen ylistys?

        Lähes jokaisellahan on varmasti kokemusta nykyrakentamisen laadusta, jollei omaa niin sitten jonku tutun kautta.
        Oli ne määräykset sitten mitä onkaan, niin kyllähän tosiasia on että nykyään tehdään, niin talot kuin kaikki muukin, mahdollisimman nopeasti ja mahdollisimman halvalla. Määräyksistä välitetään vain siinä suhteessa että miten niitä voidaan kiertää tai miten säästösyistä toteutetut tarkoitukselliset rakennusvirheet saadaan peitettyä tai hyväksytyttyä tarkastajalla.
        Nykyrakentajallahan ei ole yhtään mitään vastuuta, mistään takuusta nyt puhumattakaan. Firmaa pyöritetään muutama vuosi jonka aikana rakennetaan ala-arvoisia talonröttelöitä niin monta kuin vain keretään ja myydään ne pois hävyttömällä voitolla. Siinä vaiheessa kun ongelmat huomataan ja talot alkaa mätänemään käsiin niin rakennuttaja on hakeutunut konkurssiin jo ajat sitten eikä ketään saada mistään vastuuseen!
        ja sama urakoitsija jatkaa sekundan tekoa veljensä nimissä olevalla uudella firmalla samaa rataa kerta toisensa jälkeen...


      • Lue vähän
        vapaamaalari kirjoitti:

        Melkoisen paha pakkomielle sulla jankata nykyrakentamisen "erinomaisuudesta", Oletko kenties joku urakoitsija joka koittaa vihoviimisenä epätoivoisena keinona saada tälläisella jankkaamisella sen kananpaskasta rakentamas talonröttelön myytyä vai mistä moinen uusien talojen ylistys?

        Lähes jokaisellahan on varmasti kokemusta nykyrakentamisen laadusta, jollei omaa niin sitten jonku tutun kautta.
        Oli ne määräykset sitten mitä onkaan, niin kyllähän tosiasia on että nykyään tehdään, niin talot kuin kaikki muukin, mahdollisimman nopeasti ja mahdollisimman halvalla. Määräyksistä välitetään vain siinä suhteessa että miten niitä voidaan kiertää tai miten säästösyistä toteutetut tarkoitukselliset rakennusvirheet saadaan peitettyä tai hyväksytyttyä tarkastajalla.
        Nykyrakentajallahan ei ole yhtään mitään vastuuta, mistään takuusta nyt puhumattakaan. Firmaa pyöritetään muutama vuosi jonka aikana rakennetaan ala-arvoisia talonröttelöitä niin monta kuin vain keretään ja myydään ne pois hävyttömällä voitolla. Siinä vaiheessa kun ongelmat huomataan ja talot alkaa mätänemään käsiin niin rakennuttaja on hakeutunut konkurssiin jo ajat sitten eikä ketään saada mistään vastuuseen!
        ja sama urakoitsija jatkaa sekundan tekoa veljensä nimissä olevalla uudella firmalla samaa rataa kerta toisensa jälkeen...

        Ai sinun mielestäsi uudet tiukat rakennusmääräykset eivät koske rakentajaa tai rakennuttajaa, taidat olla pikkusien yksinkertainen, jos määräykset ei täyty niin rakentaja joutuu korjaamaan, uusissa on tiukat määräykset ja hyvä äänieristys, vanhoissa huono, tämä on koettu, tutustu tekniikkaan ennenkuin puhut paskaa, tunnen myötähäpeää tietämättämistä puheistasi,


      • Lue vähän kirjoitti:

        Ai sinun mielestäsi uudet tiukat rakennusmääräykset eivät koske rakentajaa tai rakennuttajaa, taidat olla pikkusien yksinkertainen, jos määräykset ei täyty niin rakentaja joutuu korjaamaan, uusissa on tiukat määräykset ja hyvä äänieristys, vanhoissa huono, tämä on koettu, tutustu tekniikkaan ennenkuin puhut paskaa, tunnen myötähäpeää tietämättämistä puheistasi,

        Määräykset, määräykset, määräykset, määräykset... Tikahu määräyksiis prkl!
        Oletko kenties joko vastavalmistunut insinöörinkloppi joka on tutustunut tekniikkaan ainoastaan koulukirjoissa ja luulee että kaikki tehdään ja rakennetaan käytännössä niin kuin kirjoissa sanotaan?
        Voin kertoa että tässä maailmassa on kaksi aivan eri asiaa että miten homma teoriassa pitäisi tehdä ja että miten se käytännössä tehdään.
        Myönnän etten ole perehtynyt sen syvällisemmin nyky ja entisajan rakennustekniikkojen eroihin mutta kuten tämänkin ketjun kommenteista jo huomaat niin paljon on vielä toivomisen varaa nykyajan äänieristyksissä, sanottiin niissä sun hienoissa määräyksissä sitten mitä tahansa.

        Varmasti monissa vanhoissa taloissa on huono äänieristys muttei todellakaan voi yleistää että mitä uudempi talo niin sitä paremmin se olisi äänieristetty kun asia käytännössä monesti on kuitenkin aivan toisinpäin.

        Kumpikohan meistä se yksinkertainen on jos luulet että kaikki menee käytännössä aina niinkuin kirjoissa ja määräyksissä sanotaan?
        Myötähäpeää en tuollaisen kirjaviisaan palikan takia kuitenkaan viitti ruveta tuntemaan vaikka ehkä syytä olisikin...


      • Lue vähän
        vapaamaalari kirjoitti:

        Määräykset, määräykset, määräykset, määräykset... Tikahu määräyksiis prkl!
        Oletko kenties joko vastavalmistunut insinöörinkloppi joka on tutustunut tekniikkaan ainoastaan koulukirjoissa ja luulee että kaikki tehdään ja rakennetaan käytännössä niin kuin kirjoissa sanotaan?
        Voin kertoa että tässä maailmassa on kaksi aivan eri asiaa että miten homma teoriassa pitäisi tehdä ja että miten se käytännössä tehdään.
        Myönnän etten ole perehtynyt sen syvällisemmin nyky ja entisajan rakennustekniikkojen eroihin mutta kuten tämänkin ketjun kommenteista jo huomaat niin paljon on vielä toivomisen varaa nykyajan äänieristyksissä, sanottiin niissä sun hienoissa määräyksissä sitten mitä tahansa.

        Varmasti monissa vanhoissa taloissa on huono äänieristys muttei todellakaan voi yleistää että mitä uudempi talo niin sitä paremmin se olisi äänieristetty kun asia käytännössä monesti on kuitenkin aivan toisinpäin.

        Kumpikohan meistä se yksinkertainen on jos luulet että kaikki menee käytännössä aina niinkuin kirjoissa ja määräyksissä sanotaan?
        Myötähäpeää en tuollaisen kirjaviisaan palikan takia kuitenkaan viitti ruveta tuntemaan vaikka ehkä syytä olisikin...

        Sinä siis uskot tämän palstan mielikuvituksellisia trolleja, joo, minä olen asunut oikeasti vanhoissa ja uusissa ja tiedän sen eron, vanhoissa kuuluu ja vielä 2001 rakennetussa kuului veden kohinat, 2005 jälkeen valmistuneissa ei enää kuulu suihkun ja vessaäänet, talotekniikka on erilainen, 2006 alkaen viimeistään ilmanvaihto on omilla kanavilla ei kuulu äänet sen kautta, huoneistojen väliset seinät ovat uusissa paksummat, välipohjat ovat paksummat, läpivedot toteutetaan erilailla nykyään, tämä mahdollistaa paremman äänieristyksen ja tämä on akustiikan ammattilaisten toteamaan, työmailla on valvojat ja ne tehdään piirrustusten mukaan, jos virheitä on ne on korjattava, koska takuu vastuu kattavat ne.

        Täällähän puhutaan mm 95 rakennetusta uutena, se ei ole todellakaa nykytekniikkaa, silloin oli heikko äänieristys olen asunut niissäkin ja tiedän, joten turha kaikkia mielikuvitusjuttuja ja tahallista trollausta uskoa, minä puhun omasta kokemuksesta.


      • Tiedänmistäkirjoitan
        vapaamaalari kirjoitti:

        Määräykset, määräykset, määräykset, määräykset... Tikahu määräyksiis prkl!
        Oletko kenties joko vastavalmistunut insinöörinkloppi joka on tutustunut tekniikkaan ainoastaan koulukirjoissa ja luulee että kaikki tehdään ja rakennetaan käytännössä niin kuin kirjoissa sanotaan?
        Voin kertoa että tässä maailmassa on kaksi aivan eri asiaa että miten homma teoriassa pitäisi tehdä ja että miten se käytännössä tehdään.
        Myönnän etten ole perehtynyt sen syvällisemmin nyky ja entisajan rakennustekniikkojen eroihin mutta kuten tämänkin ketjun kommenteista jo huomaat niin paljon on vielä toivomisen varaa nykyajan äänieristyksissä, sanottiin niissä sun hienoissa määräyksissä sitten mitä tahansa.

        Varmasti monissa vanhoissa taloissa on huono äänieristys muttei todellakaan voi yleistää että mitä uudempi talo niin sitä paremmin se olisi äänieristetty kun asia käytännössä monesti on kuitenkin aivan toisinpäin.

        Kumpikohan meistä se yksinkertainen on jos luulet että kaikki menee käytännössä aina niinkuin kirjoissa ja määräyksissä sanotaan?
        Myötähäpeää en tuollaisen kirjaviisaan palikan takia kuitenkaan viitti ruveta tuntemaan vaikka ehkä syytä olisikin...

        Näkee, että sinä "vapaamuurari" et ole perehtynyt rakentamisasioihn, suollat pötyä.

        Pienrakentajiin en luota, vain isojen rakentajien tuotantoon. Kirjoitat pienistä rakentajista, et isoista.

        Asumisessa kyllä selvästi näen, kuinka rakennustekniikka on kehittynyt, määräykset tiukentuneet. On ihan omaa kokemusta eri ikäisissä krs-taloissa asumisesta ja asumisen taso on selvästi noussut 2000-luvulla. Enää ei kuulu vesiäänet ei kolinat eivätkä puheäänet kuten 1990-l. taloissa ja myös sitä ennen.

        Ja TÄMÄ ON TODELLAKIN OMAKOHTAISTA ASUMISKOKEMUSTA , ei mitään mutu-tuntumaa tai muualta kuultua kuten sinulla "vapaamuurari".


      • Anonyymi
        Lue vähän kirjoitti:

        Ai sinun mielestäsi uudet tiukat rakennusmääräykset eivät koske rakentajaa tai rakennuttajaa, taidat olla pikkusien yksinkertainen, jos määräykset ei täyty niin rakentaja joutuu korjaamaan, uusissa on tiukat määräykset ja hyvä äänieristys, vanhoissa huono, tämä on koettu, tutustu tekniikkaan ennenkuin puhut paskaa, tunnen myötähäpeää tietämättämistä puheistasi,

        niin on hyviä rakentajia ja huonoja rakentajia on hyviä valvojia sekä huonoja valvojia jotka "tarkastavat" että kaikki rakennettu kuten määräykset on ..


    • tämä on elämää

      Tämä on sitä normaalia suomalaista asumiskulttuuria. Suomalaiset alistetiin tähän asumiskulttuuriin 1960-70-80 luvulla kun väestöä alettiin kaupungistaa lähöiden betonikuutioihin.

      Kiittäkää rahoittajapankkeja ja rakennusgryndereitä.

    • oma kokemus

      Minä asun 30-luvulla rakennetussa talossa, jossa on hiljaista kuin huopatossutehtaalla ympäri vuoden. Taloyhtiö on niin rauhallinen, etten koskaan viimeisen 10 vuoden aikana ole joutunut häiriintymään mistään naapureiden äänistä. Joskus joku saattaa pestä pyykkiä päiväsaikaan tai jutella asunnossaan, puheesta ei kuitenkaan koskaan saa sanatarkasti mitään selvää. Näin täällä pääkaupunkiseudulla.

      • Küpsä

        Minäkin asun 30-luvulla rakennetussa talossa Treella, ja kaikki äänet kuuluu naapurista, rappukäytävästä, vintiltä (asun ylimmässä kerroksessa). Naapurin isännän kusenlosotus, suihkussa käynti, aivastus, kakominen, puhuminen, kilinät ja kolinat - kaikki kuuluu läpi!!!


    • Tyytyväinen

      Kerrostaloissa, joissa olen asunut oli 70-80- luvulla rakennetussa onnettomat äänieristykset. Melkein pystyi naapurin puheesta saamaan selkoa. Kovemmista huutoäänistä kyllä. Eniten häiritsi vessan tarpeillakäynti äänet, kun yritti siinä sitten kaverin kanssa jutustella niitä näitä ja alkaa kuulua seinän takaa kun naapuri on vessassa...
      Toinen kämppä olikin uudempi ja kalliimpi, ehkä 90-luvulla rakennettu talo tai kunnostettu hiljattain. Ei kuulunut pahemmin metelit.
      Nykyinen asunto on luhtitalossa, ja olen ollut erityisen iloinen siitä, että tässä on hyvät äänieristykset. En tiedä ovatko luhtitalot rakennettu jotenkin eri lailla? Joka tapauksessa paljon hiljaisempaa on.

      Mitään pahempaa asumisessa en tiedä, kuin että asuu talossa, jossa ei ole kunnon äänieristyksiä. Puheäänten, vessaäänien yms. ei pitäisi kuulua seinän läpi. Kovaääninen nauru, huuto ja yms. kovaääniset äänet menisivät vielä ymmärrykseen, mutta sitä kai säästetään rakentamisessakin.

    • Hellu29

      Mikä teitä vaivaa?
      Elämään kuuluu ääneet,jos pinna noin tiukalla,
      niin syysloma vois auttaa!
      Jos valokatkaisimen ääni isoin ongelma elämässä,
      niin silloin on asiat aika hyvin,
      tai mummonmökkejähän on landella tyhjinä.
      Laittakaa lappu ilmoitustaululle,
      MINÄ maksan vuokraa ja haluan hiirenhiljaisuutta,
      vessaa ei saa vetää 21 jälkeen,olen työtön ja
      haluan nukkua aamulla hiljaisuudessa!

      • vaivaivaivaa

        Sun jatkuva ADHD kantapäillä jyskytys ja 120db tauoton kälätys.


      • hmh.

        Eikai elämän äänistä kukaan valita. Tottakai elämään kuuluu äänet, mutta taloissa voisi olla paremmat äänieristykset.

        Se on ihan tutkittu juttu, että jatkuvalla taustamelulla on erinäisiä terveydellisiä vaikutuksia. Äänten suunnittelu otetaan kaikessa muussakin hyvin huomioon, lentoliikenteessä, autoissa, jne. miksei siis otettaisi talojen suunnittelussakin.


      • todellakin....
        hmh. kirjoitti:

        Eikai elämän äänistä kukaan valita. Tottakai elämään kuuluu äänet, mutta taloissa voisi olla paremmat äänieristykset.

        Se on ihan tutkittu juttu, että jatkuvalla taustamelulla on erinäisiä terveydellisiä vaikutuksia. Äänten suunnittelu otetaan kaikessa muussakin hyvin huomioon, lentoliikenteessä, autoissa, jne. miksei siis otettaisi talojen suunnittelussakin.

        Todellakin valitan, joka yö. Kuoleman äänistä ei tarvi valittaa.


    • Kirjoitit: "Onko tämä kalliin vuokran maksun arvoista?"
      Me emme asu vuokralla, vaan TÄYSIN MAKSETUSSA OMISTUSASUNNOSSA, erään kaupungin keskustan tuntumassa. (Postinumero on sama kuin ydinkeskustan.)Talo ei ole niitä kalleimpia eikä uusimpia, mutta siitä on vaikea lähteä, koska ensin olisi ryhdyttävä myymään ko. asuntoa.

      Toisaalta naapureistamme häiritsee vain yksi. Yläpuolellamme vuokralla noin 16-vuotiaan poikansa kanssa kahden asuva mies. Kun muut rapussa sulkevat ovet hiljaa, nämä PAUKUTTELEVAT ULKO-OVEAAN YÖLLÄKIN, niin että koko rappu raikaa. Mies polttaa ilmeisesti kuin korsteeni, ja TUPRUTTELEE JATKUVASTI PARVEKKEELLA, niin että oman asunnon tuulettaminen on vaikeaa. Sama ukko, kerrostalon säännöistä välittämättä, PUISTELEE PEITTEITÄÄN JA MATTOJAAN PARVEKKEENSA ULKOPUOLELLA, niin että niiden helmat roikkuvat
      meidän nähtävissämme alapuolisella parvekkeella. Tämä yläkerran naapuri PITI ILMEISESTI JONKINLAISTA VERSTASTA KERROSTALOASUNNOSSAAN - PORATEN, SAHATEN JA NAKUTELLEN jopa klo 23.00 asti arki-iltoina, 12 VUODEN AJAN, kunnes valitimme asiasta. Sama yläkerran mies poikineen lenkittää isohkoa paimenkoiraa 10-15 min ilmeisesti kotinsa läheisyydessä, KESÄLLÄKIN ja tulee sitten poikineen PELAAMAAN KOIRAN KANSSA PALLOA SISÄLLE ASUNTOON. (Eikö paimenkoiraa pitäisi viitsiä kävelyttää ja leikittää ulkona, ainakin hyvällä säällä, jos sellaisen on hankkinut?) Isä poikineen ovat kumpikin äänekkäitä kanta-astujia. Huvittavinta oli, kun anoppini kysyi, mistä mahtaa kuulua asuntoomme noin 15 min kerrallaan kestävä taitamaton KITARANRÄMPYTTELY. Vastasimme, että yläkerrastahan se.

      Muuttaessaan taloon yläkerran naapuri koetti tervehtiä minua, mutta vain minua, EI KOSKAAN MIESTÄNI. Minä puolestani EN TERVEHDI MELUISALLA ASUMISELLAAN MUITA HÄIRITSEVIÄ IHMISIÄ ENKÄ HENKILÖITÄ, JOTKA EIVÄT TERVEHDI MIESTÄNI.

      • korvatulpat auttaa

        Eiköhän tuossa tapauksessa kannattaisi tehdä kirjallinen valitus taloyhtiön sääntöjen mukaan? Kirjaa häiriöt ylös kellonaikojen kanssa ja kerää myös naapureilta valituksia. Kun valituksia tulee tarpeeksi (ainakin meidän taloyhtiössä vaatii kolme kirjallista valitusta), niin häätöprosessi käynnistyy.

        Tietenkin kannattaa muistaa, että metelöinti on kiellettyä sinä aikana erityisesti, kun on ns. hiljaisuus. Meidän taloyhtiössä se aika on klo 22 - 07. Jos joku soittaa kitaraa vaikkapa klo 20, niin se on sallittua. Olisiko siis niin, että teitä ärsyttää nykyään kaikki äänet, jota yläkerrasta tulee? Sellaisessa tilanteessa voi olla vaikea erottaa sitä, että mikä on ns. normaalia elämisen ääntä ja mikä taas sellaista, josta pitääkin valittaa.

        Kerroit, että yläkerran naapuri teki jotakin 12 vuoden ajan ennen kuin lopetti teidän valitettua. Eiköhän kannattaisi valittaa vähän aikaisemmin, jos jokin asia hiertää? Ehkäpä esim. tuo eläkeläispappa ei tiennyt, että hänen harrastama nikkarointi ajaa teidät hermoromahduksen partaalle, jos kukaan ei ole siitä valittanut.

        Pikkusen kyllä kuulostaa, että sinulla on pinna vähän turhankin kireällä. Kannattaa itsekin harrastaa, lenkkeillä ja kyläillä, jotta elämässä on muutakin kuin vain naapurien kyylääminen.


      • vuokraelämää

        "Tämä yläkerran naapuri PITI ILMEISESTI JONKINLAISTA VERSTASTA KERROSTALOASUNNOSSAAN - PORATEN, SAHATEN JA NAKUTELLEN jopa klo 23.00 asti arki-iltoina, 12 VUODEN AJAN, kunnes valitimme asiasta."

        Jos olisitte odottaneet vielä 2-4 vuotta, niin mies olisi saattanut saada projektinsa valmiiksi.


    • Topias22

      Voi kamalaa,onneks olet viel hengissä!

    • asennekysymys

      Se on ihan normaalia, että kuuluu naapurin ääniä ja kuuluu elämään. Ahdasmieliset ottaa niistä "herneet nenäänsä". Mua ei ole ikinä haitannut naapurien äänet ja varmasti kuulevat ääniä myös meiltä. Jos täysin hiljaista haluaa, kannattaa muuttaa jonnekkin, missä ei ole naapureita lähelläkään.

    • Bastrado

      Jos ei kestä ns.asumisen ääniä,niin olet valinnut väärän asumismuodon(kerrostalo). Omakotitaloja Suomessa on tarjolla pilvin pimein, jossa ei naapurien äänet häiritse. Riippuen sijainnista valinta ihan vapaa haluatko naapurin 50m.-100km väliltä.

    • ön kyytiöitä

      Kyl neykkykyytiössä vöi käntäpäänörsyt äsyä jös hälyää

    • fffghhh

      Hassua, kun äänekkäät haluavat hiljaisten muuttavan maalle valittamasta, vaikka ongelma ratkeaisi sillä, että äänekkäät asukkaat voisivat mennä elämään oman käsityksensä mukaista "normaalia äänitasoa" sinne maalle.

      Äänekkäiden asukkaiden pitäisi päästä eroon aika monesta naapurista, jotta valitus lakkaisi, kun taas äänekkään asukkaan siirtyminen ok-taloon jättäisi vain yhden asunnon vapaaksi.

      Mutta kun tuolla taas valitetaan tosiaan naapureista, niin aloitusviestissä puhutaan vaan äänieristeistä. Ei ole asukkaan eikä naapureiden vikaa se, että on huonot äänieristeet. Mutta ei tuohon auta muu kuin remppaaminen tai muuttaminen pois. Valitettavasti elämä on.

      • mölytalo

        Perustetaan talo joka on MERKITTY MÖYKKÄÄJILLE


        Jos tietää itsestään, että "...me tykätään paukuttaa ovia ja olemme kantapäänorsuja..."
        - nille oma talo.

        Saavat paukuttaa sillä kilpaa niin pal ko kerkeävät.

        Ja hiljaisten talo - nille jotka sitä arvostavat.


    • Koputtajat hiiteen!

      Elämän äänistä ei kuulu valittaa eikä elämän äänet saa johtaa häätöön koska se olisi ihmisoikeusloukkaus. Jokaisella on oikeus pitää ääntä ilman että joku olisi heti koputtamassa seinään/lattiaan. Enemmän se koputtelija häiritsee toisia tahallisella koputtamisellaan. Koputtajille ei sovi kerrostaloelämä eikä koputtajja edes saisi päästää asumaan kerrostaloon vaan heille pitäisi antaa häätö koputtelusta ja toisten tahallisesta häirinnästä.

    • vaihdetaan rakentaji

      Miksi nää tulee vähättelemään MELUA?

      Se on tavattoman raskasta asua koko talollisen kanssa.
      Kuunnella niiden kaikkien eriaikaista menoa.

      Tää ei ole mikään neuvostoliitto - vai onko

      Ne jotka vähättelee- tumitsee toisen kärismykseen.
      Onko kärsimys tie luterilaisen taivaaseen?
      VAIN KÄRSIMYKSEN KAUTTA?

      Onko liikaa pyydetty, että jos rakentavat - tekisivät VIHODOIN
      KAIKELLA SILLÄ UPEALLA TIETOTAIDOLLAAN SELLAISEN TALON ETTEI TARVITSE KUUNNELLA NAAPURIN JOKAISTA RYKÄSYÄ JA PIERUA?!?!?


      HEL - VETTI ETTÄ MÄ VIHAAN VÄHÄTTELIJÖITÄ.
      Vähättely on ongelmien alku ja juuri.

      Toisen kokemus ei ole vähempi kuin omakaan.

      Kyllä kerrostaloasukkaalla on oikeus valittaa melusta.
      Se paranee rakentamalla PAREMPAA.

      Vaihdetaan rakentajia jos nykyiset eivät osaa tai halua.
      Sillähän se selviää.

      • molli päähän

        Minä sille mahtaa, kun vanhat talo rakennettu ilman määräyksiä, niissähän kuuluu kaikki ja ei niissä mitää takuita ole, uusiissa on takuu ja tiukat märäykset ja niissä ei normaalielämisen äänet kuulu, paitsi palstan trollilla, joka ei ole koskaan asunut uudessa, hänelle uusi on se 90 luvun aravatalo ja muuttelee vuosilukua mielensä mukaan. Kipeä on kipeä.


      • vahan tjuhma ehka
        molli päähän kirjoitti:

        Minä sille mahtaa, kun vanhat talo rakennettu ilman määräyksiä, niissähän kuuluu kaikki ja ei niissä mitää takuita ole, uusiissa on takuu ja tiukat märäykset ja niissä ei normaalielämisen äänet kuulu, paitsi palstan trollilla, joka ei ole koskaan asunut uudessa, hänelle uusi on se 90 luvun aravatalo ja muuttelee vuosilukua mielensä mukaan. Kipeä on kipeä.

        hoono soomi?
        Oletko virolainen hanslankari vai inkeri?
        Miksi sä tulet tänne valehtelemaan?
        Onko tää palstalla kerrottu realismi sinulta pois?

        Tuo sun teksti on täyttä valetta.
        Suomessa on uusiaKIN HUONOSTI RAKENNETTUJA TALOJA.
        Tiedätkö se niiden kaikkien laadun - kerran tulet tänne kertomaan mikä on "totuus"?

        Vanhat talot rakennettiin niillä, sen aikaisilla määräyksillä.
        Uudet rakennetaan nykyisillä ja laistetaan kaikesta mistä pystyy.
        tTönjohto huutaa pää punaisena - että pitää tehdä halvalla - joten tekijä otetaan kindermunasta ja jälki on sen mukaista. Tarvikkeet ostetaan - ehkä sinulta ja laadun huomaa.

        Venäjällä on tuollainen tapa tehdä:
        -tehdään pascaa
        -väitetään sitä hyväksi
        -haukutaan kaikki arvostelijat

        = paikallinen laadun varmistustapa.
        Sanotaan "...olet tjyhma...et vaan tajua...olet kipea...osta hyvä talo, ilma kattoa, katto makjaa eriksheen.."


      • rotatingspecialist

        Tämä suomalainen huipputietotaito kumpuaa tästä kykymiesten "erityisosaamisesta" . Ne suomalaiset suunnittelijat ovat tasoltaan sellaisia aikuismaailman erityisnuoria kansainvälisessä laatuvertailussa.


    • bootzzoom

      joo itsellä sama ongelma. talo rakennettu -69. siihen saakka rauhallinen talo kun muutti nuori poika kotiteattereineen. yksi asukas jo muuttanut pois kyseisen ihmisen takia. ja kohta minäkin kun löydän asunnon.
      kun ei ole mitään tolkkua. yöllä vaan mihin aikaan musikit päälle ja bassot laulamaan kun tullaan kotiin.vanhemmat eivät ole osanneet yhtään kasvattaa ja opastaa lasta miten kerrostalossa asutaan ja että muutkin ihmiset pitää ottaa huomioon ja että kerrostaloissa JOKAISESSA on järjestyssäännöt jotka määrää hiljaisuus ajan

    • Asukki

      Kerrostaloissa ei voi välttyä elämisen ääniltä,ajan kanssa ääniin kyllä tottuu.itse asuin kymmeniä vuosia elementtitaloissa,muutin hirsitaloon järven rannalle,täällä on rauhallista asua.

      • Omataloparastalo

        Samoin :) melkeen jo unohtanut yhden syyn miksi muutin betonilaatikosta omaan taloon. Äänet, vaikka asuin ylimmässä ja ylhäältä ei voinut kuulua mitään, niin naapurin tv:n katselu kuului läpi ja pystyi varmuudella sanomaan kanavan ja ohjelman....naapurin papalla oli vähän huono kuulo, joten volyymi oli vähän kovalla. Lisäksi tupakanhaju tuli läpi keittiön kaappeihin. Pappa otti todesta toisen naapurin valituksen parveke tupakoinnista ja alkoi polttamaan sisällä.... Nyt on ihanaa, ei kuulu naapureiden mökä eikä muukaan ja silti työmatka keskustaan 30min....sama kului aiemmin vaikka asuin puolet lähempänä.


    • Ei tiukkis

      Voi jessus! Kannattaiskohan muuttaa vaikka maalle? Ai niin,mutta pikkulinnut pitää sielä meteliä.. : D

    • suomessa

      ei ole rakennuskulttuuria eikä ammattiylpeyttä. suurin osa rakennuksista päätä pahkaa miettimättä ohimennen hutaistuja lahoja, vinoja röttelöitä. hyvä että pystyssä pysyvät

    • ei lapsia taloon

      Kyllä häiritsee. Naapurin lapset. Eivät osaa olla, tömistelevät ja hyppivät. Sanottu on, mutta on vaan "elämisen ääntä". Eikö nykyajan kakarat osaa kävellä?

      • ei narinoille

        Terveet lapset ei ole koskaan osanneet kävellä, ne on täynnä elämää. Hautausmaalla on hiljaisuutta, jos sitä kaipaa.


      • rääkyjille
        ei narinoille kirjoitti:

        Terveet lapset ei ole koskaan osanneet kävellä, ne on täynnä elämää. Hautausmaalla on hiljaisuutta, jos sitä kaipaa.

        Kakaroille voi kylläkin opettaa käytöstapoja ,pienestä pitäen.Kaikki ei kylläkään ole rääkyjiä,vanhempien korvienvälissä vikaa.Kyllä sinne hautaan vielä pääsette.


    • onnellinen.

      Kummallista kun minulla joka asun 30-luvun kerrostalossa eivät mitkään äänet koskaan häiritse. Seinien läpi ei kuulu yhtään mitään, jatkuvasti on tunne kuin asuisi talossa täysin yksin. Kukaan ei koskaan metelöi vaikka onkin viisikerroksinen talo kyseessä ja suhteellisen lähellä ihan pääkaupunkimme ydinkeskustaa.puistokin löytyy tuosta ihan läheltä, iso sellainen. Vuokrasopimus on ikuinen.

      • Hiljainenn

        Onneksi olkoon! Hyvällä tuurilla kaikki 4-5 seinä-, katto- ja lattianaapuria ovat sisäistäneet sen miten kerrostalossa kuuluu asua, tai ovat muuten käytökseltään hiljaisia. Jos joku metelöi 2-3 kerrosta kauempana, se enää harvoin kuuluu.


      • onnellinen.
        Hiljainenn kirjoitti:

        Onneksi olkoon! Hyvällä tuurilla kaikki 4-5 seinä-, katto- ja lattianaapuria ovat sisäistäneet sen miten kerrostalossa kuuluu asua, tai ovat muuten käytökseltään hiljaisia. Jos joku metelöi 2-3 kerrosta kauempana, se enää harvoin kuuluu.

        Kiitos! Meidän taloyhtiömme on niin vanha, että mihinkään kirjoittamattomat käyttäytymissäännöt ilmeisesti ovat vuosien mittaan iskostuneet perille kaikille asukkaille ja perimä kulkee asukas asukkaan jälkeen eteenpäin.
        Lisäksi talossa ei asu yhtään lapsiperhettä ja ainut eläin joka mm. meidän rapussamme asuu, on minun isokokoinen hiljainen hyvinkäyttäytyvä koirani.

        Vanhempani ostivat jokunen vuosi sitten täysin uudesta kerrostalosta huoneiston, talosta, mitä jouduttiin lähestulkoon heti alkaa korjailemaan heidän muuttonsa jälkeen, kyse oli vääränlaisen rakennustekniikan aiheuttamista virheistä. Ostivat asunnon jo ennen kuin se oli edes valmistunut.


      • Huokaus *
        Hiljainenn kirjoitti:

        Onneksi olkoon! Hyvällä tuurilla kaikki 4-5 seinä-, katto- ja lattianaapuria ovat sisäistäneet sen miten kerrostalossa kuuluu asua, tai ovat muuten käytökseltään hiljaisia. Jos joku metelöi 2-3 kerrosta kauempana, se enää harvoin kuuluu.

        Taitavat kaikki hiljaiset maata sängyissään yksinäisinä ja odottaa elämänsä päättymistä.

        Kerrostaloon kuuluu elämä, samoin kuin ihmisen elämään toiminta.


    • Viduttaa

      Minä asun 30 luvulla rakennetussa kerrostalossa ja kaikki kuuluu läpi, seinä läpi pieninkin puhe, vessaan kuuluu naapurin pierut ja yläkerrasta vanhuksen hiljainen hiipiminen kuuluu töminänä.
      Asuin aiemmin 20 ja 60 luvulla rakennetuissa,niissäkin kuului läpi ja kaikissa ilmanvaihto täysin olematon, kesällä kuuma pätsi, talvella kylmä.
      Vanhempani asuvat uudessa kerrostalossa ja olen siellä viettänyt paljon aikaa, kun siellä ei kuulu mitään, ihanaa rauhaa saa vain uudessa talossa.

      Minä en vuokraa enää vanhaa, enkä osta, ostan uudesta talosta, koska on rakentajan takuut ja hyv'ä äänieristys, vanhaan laatikkotaloon en muuta, kun vain mahdollista on, paskaa saa pyytämättäkin.

      Huvittavaa oli kun vanhemmat ihmiset tässä 30 luvun talossa kyselivät rakentajaa vastuseen, isännöitsijä sanoi, että ei löydy ja ottakaa yhteyttä ympäristökeskuksen, mutta kun talo rakennettu sen ajan määräyksillä, niin ei voi mitään, nykypäivän määräysten mukaan nämä vanhat talot olisivat asuinkelvottomia.

      • Rttk.

        Tuo on totta Akustiikan asiantuntija Heikki Helimäki sanoo " Suomessa" maailman tiukimpiin kuuluvat äänieristysmääräykset, ongelmat ovat vanhoissa taloissa, Helimäen mukaan moni vanha talo on nykymääräysten mukaan asuinkelvoton, koska entiset määräykset olivat, mitä olivat, katto pään päälle ja siinä kaikki.

        Uusissa taloissa, siis oikeastu uusissa, eikä missään 1990 luvun viritelmissä on kehittynyt talotekniikka, vesi ja vc äänet toteutettu eri tavalla, kuin vielä vähän yli 10 vuotta siten ei kuulu, samoin ilmanvaihto omilla kanavilla, ei puheputkea naapuriin, paksummat seinät ja välipohjat ja RAKENTAJAN takuu ja VASTUU, puhua saa palturia, kuten trolli tekee, mutta nämä äänieristysongelmat koskevat juurikin vanhoja taloja, tästä on Helimäen ja Alpo Halmeen tutkimukset ja tieto olemassa.


    • Muuta pois

      Aloittaja muuttaa pois jos ei kelpaa. Suosittelen omakotitaloa keskellä korpea. Tosin siellä varikset raakkuu ja sudet ulvoo.

      Olen asunut koko ikäni (37v) kerrostaloissa eikä minua ole naapurit häirinneet. Tosin minä en joka rasahduksesta hermojani menetä.

    • ei erakkoluonne

      Asun vvo-talossa, joka on tosi hiljainen. Edes hissin ääni ei kuulu, vaikka se on tuossa käytävällä. Pieniä ääniä kuuluu, kuten suihkussa käyminen, wc:n veto jne. mutta eivät ne häiritse. Ne ovat asumiseen kuuluvia ääniä, kuten portaissa kävely ja ovien sulkeminen. Ei tarvitse kouluttaa itseään hiljaisuudessa asujaksi tai sitten pitää muuttaa maalle, jonnekin, missä ei ole naapureita lähellä.

      Luulen, että nykyajan ihmiselle tuon toisten sietäminen on tullut yhä vain vaikeammaksi. Vaikkei välittäisikään naapureista, pitää kuitenkin sietää normaalia elämistä. Kaikkea ei voi saada, ei työpaikkaa pk-seudulta, jos haluaa asua maalla eikä llian hiljaisia naapureita jos asuu kerrostalossa.

    • FullFart

      Niinpä. Muista, että OMA piereskelysikin kuuluu naapurustoon....-:D

    • niin hotellissakin

      On se. Asut kuin hotellissa eikä tarvitse välittää mistään. Ei ihme, että vuokrat nousevat vauhdikkaasti.

    • 44555222663333333333

      Ei puhe niin helposti kuulu, itse asiassa ei mitään kuulu normaalista puheesta, aika kovaa pitää puhua ennenkuin mitään kuuluu. Mutta hyvinkin häiritsevänä saattaa kuulua juurikin jollekkin laminaattilattiialle esineiden pudotteleminen tai joku mekaanine pulputus. Ei äänen häiritsevyys johdu suinkaan pelkästään äänen voimakkuudesta. Esim. tietyt tasaiset huminat menevät huomaamatta kuten auton lähestyminen ja sitten loitontumin, mutta joku huomiota herättävä pienempikin paukutus voi olla hermoille käyvää jos se aina keskeyttää vaikkapa lukemisen, ja jos se vielä toistuu useammin kuin harvoin.

    • Onko normaalia asumista

      - puistella mattoja ja peittoja parvekkeen kaiteen yli roikkuen,
      kun taloyhtiön säännöt sen kieltävät?

      - porata ja saha asuinhuoneistossa vielä klo 23, kun hiljaisuus alkaa klo 22?

      - pelata yli 15-vuotiaan pojan kanssa pallolla sisällä?
      -pelata aikuisen paimenkoiran kanssa pallolla sisällä?
      -hakata yöllä ravintolasta tullessaan asuntonsa ulko-ovea kuin saluunassa?
      - käyttäytyä ylimielisesti, kun iäkäs seinänaapuri huomauttaa melusta.

      Sille ei tietenkään voi mitään, kun 15-kesäinen tulee koulusta kotiin, ja hakkaa ja pomppii lattiaa vasten, niin että koko rappu jytisee, JONKUN HALLITSEMATTOMAN RAIVOKOHTAUKSEN KOURISSA.

      Kestämme kyllä kerrostalojen WC- ja suihkuäänet, pesukoneiden jytinät, ruoankäryt, ajoittaisen musiikin soiton jne, mutta emme JATKUVAA MELUAMISTA.

      Pienenä toivona on, että isännöitsijän mukaan ensi kesänä alkava putkiremontti, PAKOTTAA ÄÄNEKKÄÄN VUOKRALAISEN PYSYVÄSTI MUUALLE ASUMAAN. (Meillä onneksi on paikka, johon mennä väliaikaisesti putkiremontin ajaksi asumaan.)

    • Monessa asunut

      Vanhassa talossa kyllä puhekin kuuluu selvästi, kokemusta n niin 30 luvun, kuin 50-70 luvun taloista ja näissä juuri kuului puhe läpi, uusissa taloissa ei kuulu puheet, eikä suihkut, eikä vessavetämiset, nämä kyllä kuuluivat1990-2001 rakennetuissa, koska talotekniikka erilainen, nykyään on kaikki viemärit ja vesijohdot eristetty ja oma ilmanvaihto.
      Uudessakin voi kuulua jotain kolinoita runkoääneä, samoin poraamisen ääniä, mutta tavallsiet asumsien äänet eivät kuulu.

      Huippuesimerkki huonosta rakentamisesta oli kun 1994 rakennetussa kuului, kun yläkerrassa naapuri käänsi kylkeään, niin sänky narisi, samoin 1934 rakenetussa saattoi osallistua naapurin kanssa keskusteluun seinän läpi.

      Asun nyt jo toisessa uudessa, ensin 2008 rakennettu ja nyt upouusi 2014 rakennettu, hiljaista on, asumisen äänet eivät kuulu ja takuut voimassa, jos valittamista olsi, mutta kun ei ole.

    • Ne on haudat hiljaisia

    • määtälöön

      Kyllä kerröstälössä vöi äsyä , jös hälyää . Vöi myyttää määtälöön äsymään , jös hälyää ja älyää.

      • Ön kymmityksiiii

        Määläistälössä ön kymmityksiä. Ei siel vöi äsyä


    • faktaaa....

      Suomalaiset kerrostalot ovat laadultaan maailman huonoimpia, suorastaan halpisroskaa. Huono äänieristys tekee asumisesta helevettiä ja pilaa asukkaiden välit.

    • laatukamaa juu-u

      Onhan nykyään noita rakennusmääräyksiä. Se onkin sitten ihan toinen asia noudattaako niitä kukaan. Talous tiukalla, työmiehet paperittomia, kouluttamattomia siirtotyöläisiä, kuitit pimeitä, rakennusaineet vähän sieltä mistä sattuu. Kaikki tehdään siitä mistä aita on matalin. Se saa urakan joka halvimmalla polkaisee.

      Siinä asumisen laatua nykysuomessa. Muuttakaa vaan uusiin taloihin niin voitte olla varma että kaikki on silkkoa sisältä kun mahdollisimman nopeasti ja halvalla tehdään.

    • kuka kestää?

      Ja vielä kun lisäksi tulee naapureiden hajut läpi niin siinä sitä on kestämistä.

    • Olen asunut 44v osake kerrostalossa aina on ollut lapsi perheitä yläpuolellani ja kuulunut ääniä sehän on elämää eikä häiritse minua muutoin se olisi liian yksinäistä yksinäiselle ihmiselle.Se mikä rassaa kun vuokraavat asuntojansa sellaisille jotka käyttävät kaikenmoisia aineita tuovat ylimääräistä porukkaa ja rikkovat taloyhtiön omaisuutta ja meluavat myöhään yöhön tämähän ei ole enää yksinäiselle miellyttävää.Esittäisinkin jonnekkin korpeen muuttamista joka tulee vessan vetämisestä häirityksi.

      • ihme oletuksia

        luuletko sä tosissasi, että se mitä SÄ siedät niin sitä toisenkin on pakko sietää?
        Tai että aloittajan talo on YHTÄ LAADUKAS kuin teidän talo?

        Miten hitossa teillä joillakuilla on otsaa tulla väittämään, että se mikä kelpaa sulle, on KELVATTAVA myös toiselle?

        Te ihmiset olette kapeaotsaisia ääliöitä.

        On ihmisiä, jotka ovat vuorotyössä, 100 paremmalla kuulolla, herkkäunisia tai mitä muuta tahansa - erilailla kuin ITSE.


        Yleensä tuollaista väittävät, ovat itse puolikuuroja, siekäunisia, 2metrisiä miehiä.


      • 16+2
        ihme oletuksia kirjoitti:

        luuletko sä tosissasi, että se mitä SÄ siedät niin sitä toisenkin on pakko sietää?
        Tai että aloittajan talo on YHTÄ LAADUKAS kuin teidän talo?

        Miten hitossa teillä joillakuilla on otsaa tulla väittämään, että se mikä kelpaa sulle, on KELVATTAVA myös toiselle?

        Te ihmiset olette kapeaotsaisia ääliöitä.

        On ihmisiä, jotka ovat vuorotyössä, 100 paremmalla kuulolla, herkkäunisia tai mitä muuta tahansa - erilailla kuin ITSE.


        Yleensä tuollaista väittävät, ovat itse puolikuuroja, siekäunisia, 2metrisiä miehiä.

        "On ihmisiä, jotka ovat vuorotyössä, 100 paremmalla kuulolla, herkkäunisia tai mitä muuta tahansa - erilailla kuin ITSE."

        Varmasti, mut sitten voi kyll muuttaa jonnekin muualle asumaan kuin kerrostaloon. Kukaan ei voi olettaa, et naapurit ottaa huomioon esim vuorotyön. Ja herkkäuninen oon minäkin ja herään joka yö kun postinjakaja tuo naapurille lehden. Pitäiskö mun nyt mennä sanomaan naapurin papalle, ettei saa tilata lehteä, kun se häiritsee mun unia? Voi kiesus...

        Niin kauan kun ei asu alkoholisteja ja nistejä tässä meidän rapussa ja kukaan ei varasta polkupyöriä yms niin kaikki on hyvin.


    • riippuu asunnosta

      Ei kuulu, meidän talossa. Mutta joo, osassa omistusasuntojakin kuuluu kaikki läpi. Itse asun vuokralla eikä mistään kuulu mitään, edes viikonloppuisin,

    • Ratkaisu.

      Ammu itsesi.

    • ...

      Aamulla herään naapurin herätyskellon ääneen, päivällä kuuluu koirien haukuntaa ja illalla/yöllä musiikin soittoa.

      • Voi että.

        Haluaisit loikoilla hiljaisuudessa koko päivän?


      • ...
        Voi että. kirjoitti:

        Haluaisit loikoilla hiljaisuudessa koko päivän?

        Kyllä.


    • *****

      Niinpä.. Kyllähän se tosiasia on et nykyään talot rakennetaan siten et äänet kuuluu vähän liiankin hyvin. Varsinkin kaikenmaailman jytinät, jytistelyt, paukutukset, hakkaamiset, stereoiden huudatus kuuluvat todella hyvin. Ja koita siinä sit asua.. Ja kun se häiriköinti on ihan tahallista. Huvittavinta siinä on se et kun teet valituksen häiriköstä niin hän valehtelee isännöitsijälle.. Ja hankkii vaikkapa sukulaisia tai muita tuttuja tuekseen niin ettei joudu vastuuseen teoistaan. Niin 'meidän' talossa.
      Siellä hihhuloi joku jehovantodistajaporukka joilla onkin sit ihan omat säännöt. Ja lakeja ja järjestysääntöjä noudatetaan silloin kun siltä tuntuu (eli vain joskus).
      En tiedä.. En ole mikään rasisti (edes uskovaisten/lahkolaisten suhteen) mut rajansa kaikella.

    • muuta maalle tai laita pumpilia korviin.. elä ressaa turhaan....hymyile joskus :D

    • pieru muori

      Minä oon kova pieremään ja se kuuluu naapuriin. Mutta saa kait sitä nyt omassa talossaan piereskellä!

    • Yxx-500 000:sta

      Suomessa ei ole kovin montaa kerrostaloa, jossa ei naapurista kuulu äänet. Vanhat kivitalot esim. helsingissä , ja turussa ovat parhaita ääneneristyksen suhteen.
      tai sitten ihan uudet, joissa rakennustekniikalla, ja materiaaleilla on päästy hyvään ääneneristys-kykyyn.

      Suurin osa suomen kerrostalo-lähiöistä on rakennettu -60, -70, -80, ja -90 luvuilla joissa ääneneristys on mitä on.. Et siis ole yksin tuon ongelman kanssa.

      • Valitettavaa

        Ainoa ero, että vanhoissa kivtaloissa kuullu, kun ohuet kananpaskaseinät ja ohut välipohja, kun se paksu ulkoseinä ei eristä naapurin ääniä.
        Uuudet ovat tosiaan parhaita äänieristyksen suhteen, mutta kun kaikilla ei ole varaa ostaa uutta.


    • TiFi
      • kaiku on askelten

        Toi tömistely eli ns kanta-astunta on vieläpä täysin laillinen keino kiusata alakerran naapuria. Jos oikein hyvin paukuttaa kuuluu varmasti sivuille ja jopa ylöskinpäin. Tästä asiasta oli isännöitsijän kanssa mielenkiintoisia keskusteluja ja laki sanoo ettei ihmisen kävely tyyliin saa puuttua minkään vuorokauden aikana. Kanta-astunta kumisee kevyesti rakennetussa kerrostalossa aikalaisen kovasti. Kyl sieltä alta on pakko lähteä pois ellei ole kuuro.


    • ääni syvyydestä

      Mitä valitat et ainakaan pode yksinäisyyttä etkä syrjäytymistä olet aina asioiden keskipisteessä halusitpa sitä tai et.

    • asumme vaimon ja 5 vuotiaan tyttären kanssa kerrostalossa ja tyttärellä on uhmaikä.. ja pari naapurin vanhempaa naista ovat oikeita kyyliä. valittavat heti jos kuuluu vähänkään liian kovaa meteliä tai huutoa..

    • osta oma talo

      Voihan sitä ostaa ihan omankin asunnon, korotkin olleet alhaalla iät ja ajat. Pitää vaan varautua siihen että musiikki kuuluu läpi, puhe kuuluu läpi, jopa naurettavan pienet äänet kuuluvat läpi, jopa pienen esineen putoaminenkin kuuluu läpi, ja niin kuuluu kaikki muukin. Sinun oma elämäsikin kuuluu läpi ja seinä takana joku naapuri yrittää elää ihmisen elämää mahdottoman hiljaa, hengittääkin vain toisella keuhkolla ettei kuuluisi rahinaa kun jo pihinäkin kuuluu ja teippaa lastensa suut, teippaa heidän jalkoihinsa sohvatyynyt, teippaa heidän kiinni pöydänjalkaan ettei tulisi tassutusääniä.
      Toinen naapuri elää toisella tavalla, kolistelee, piereskelee, laulaa suihkussa, lorottaa pyttyyn suorin vartaloin. AUTTS miten korviin koskee!

    • ei erakkoluonne

      Niinpä niin,elämisen äänistä valiittaja&co...kun se kuuluu kerrostalon luonteeseen, että seinän takana sekä ylhäällä ja alhaalla asuu muita ihmisiä. Jos ei asuisi, ei se olisi enää kerrostalo.

      Jos joku rikkoo sääntöjä säännöllisesti tai alituisesti, on eri asia. Kerää nimiä ja kirjelmä isännöitsijälle. Jos se häiritsee sinua, niin varmasti löydät jonkun muunkin jota se häiritsee.

    • kyttismikäkyttis

      Höpö, höpö kuulut kerrostalokyttääjiin, muuta korpeen.

    • Asun -70 luvun lopulla rakennetussa kerrostalossa ja vietän aikaani aika paljon -80 luvun alussa rakennetussa rivitaloasunnossa.

      Tuossa kerrostalossa en juurikaan tiedä mitä naapurit tekevä jos eivät hakkaa nauloja seinään, rivitalossakaan en kuule naapureiden elämää muutoin kuin joskus uuden seinänaapurin hauvan haukkumista kun se jää yksin kotiin.

      On niissä varmasti eroja noissa eri taloissa, tosin on myös kuuntelijoissa. Äänet joita joku ei edes huomaa ovat toisesta kiusallisia ja kun niitä alkaa kuuntelemaan niin ne vain kovenevat. Vähän siinä on psykologiaakin mukana tuossa naapurihäirinnässä.

      • skitsofrenia. ...

        Juu ja jotkut kuulee omiaan....


    • Hiljäinen eräkkö

      Kyllä äsynnöstä vöi myyttää pöis jös hälyää!

      • ön aania

        Kyl lyönnössäki vöi äsyä myt kärhyt ja sydet mölisevät kököäjän


    • ole porvari

      Älä ole luuseria tai torppari, vaan siirry omistavaan luokaan ja osta omistusasunto. Nyt saa asuntoja edullisesti ja asuntolainan korot ovat alhaisey

      • pelkkää kuvitelmaa

        EI Suomessa saa rahallakaan välttämättä laadukasta asuntoa.

        Harhaluulo

        Tule tänne katsomaan ja kuuntelemaan.
        Rivitalo ja "muka hvyä"
        ja täällä kuuluu kaikki mitä puhutaan ikkunan alla puheäänellä.
        Kaikki äänet tulee sisälle siitä ylöspäin = ohikulkevat asekeleet, koirien haukunta, liikenne, teinien mopoautojen bassorytkeet, ohikulkevan junan äänet....KAIKKI TULEE SISÄLLE. Sen lisäksi kaikki naapurien äänet JAETAAN KUIN KOMMUUNISSA.

        Jopa se että naapuri pitää meidän ikkunan alustoja omana henkilökohtaisena parkkipaikkanaan. Ja auton ovethan VOI HAKATA KIINNI, monesti päivän aikana.


      • Köyhän kämpät
        pelkkää kuvitelmaa kirjoitti:

        EI Suomessa saa rahallakaan välttämättä laadukasta asuntoa.

        Harhaluulo

        Tule tänne katsomaan ja kuuntelemaan.
        Rivitalo ja "muka hvyä"
        ja täällä kuuluu kaikki mitä puhutaan ikkunan alla puheäänellä.
        Kaikki äänet tulee sisälle siitä ylöspäin = ohikulkevat asekeleet, koirien haukunta, liikenne, teinien mopoautojen bassorytkeet, ohikulkevan junan äänet....KAIKKI TULEE SISÄLLE. Sen lisäksi kaikki naapurien äänet JAETAAN KUIN KOMMUUNISSA.

        Jopa se että naapuri pitää meidän ikkunan alustoja omana henkilökohtaisena parkkipaikkanaan. Ja auton ovethan VOI HAKATA KIINNI, monesti päivän aikana.

        Voit itse eristää asuntosi. Tietenkään kaltaisesi tyhjätasku ei voi sitä tehdä.


    • SuviSofia

      Joo, mun naapurissa asuu joku vitun ryssä akka joka tömistelee koko ajan pienessä asunnossaan ees taas elefantin askelein ja huutaa välillä venäjäksi jotain puhelimeen ja sitten huudattaa täysillä itämaista musiikkia... Keskellä yötäkin. Saattaa lopettaa vasta klo 2.

      Eikö se nuku?

      Käy ikinä töissä?

      Tai mitään?

    • paperiset seinät

      Asun itse 1938 rakennetussa puutalossa ja täällä kuulee jos naapuri aivastaa... Onneksi talo on kuitenkin rauhallinen, ei minua tuollaiset arjen äänet tai jonkun puhuminen häiritse kun kukaan ei kuitenkaan popita musiikkia täysillä täällä.

      • SuviSofia

        No mun talo on rakennettu 1959. Eilen kuulosti siltä kun naapuri ois soittanu musiikkia täydellä volyymillä mun asunnon puolella!

        Ja esim. Jos valokatkasijasta laittaa valot päälle tai sammuttaa, nekin kuulostaa kun oman asunnon puolella laitettaisiin!

        Jne. Jne. Jne.

        KARSEAA!


      • 16+12
        SuviSofia kirjoitti:

        No mun talo on rakennettu 1959. Eilen kuulosti siltä kun naapuri ois soittanu musiikkia täydellä volyymillä mun asunnon puolella!

        Ja esim. Jos valokatkasijasta laittaa valot päälle tai sammuttaa, nekin kuulostaa kun oman asunnon puolella laitettaisiin!

        Jne. Jne. Jne.

        KARSEAA!

        Olen kanssa aina kärsinyt huonosti eristetyistä taloista. Nyt en enää vain välitä äänistä. Itsekkun elää säädyllistä elämää ja kunnioittaa hiljaisuusaikaa, niin elämä on helpompaa.


    • wroooommmnnn

      Niin kauan kuinn itse ääntä tuottaa on sitä myös kestettävä. tahallinen häiriköinti taas on eri asia sitä ei sallita

    • Ei häiriöitä

      Eivät häiritse. Hiljaista on kuin huopatossutehtaalla lomautusten aikaan.

    • Skepi lohjalta

      1928 rakennettu kivitalo ja naapurin joka ainoan sanan eroittaa seinän läpi ja sipulikeiton ja kakan haku tulee painovoimaisen röörin kautta, tissus, kuka nää on bygannut, edellinen kämppä oli 64 bygattu "kivitalo" ja naapurin virolaisten askeleet ja puheet tärisytti mun kämppää, vanhaa sontaa, apua.

    • melu ja raha ja raja

      on samaa kuin "PSYKOLOGINEN TAPAUS" ------- voi kehittyä kyseessä oleviin erilaistuneisiin ......... "KERROSTALOKYTTÄÄJÄT" ---- Kehittyneemmässä muodossa jo yleisimmin rikollistapaus, salaporttolat, salajuottolat .... kärsin nykyään molemmin osin ......... Suomessa ei Hyvä ... Suomessa ei Hyvä ... olisi kokemusta suosittelen nauttii oloistaan itse kunkin ....

    • asumisiin maassa autiomaassa oikeastaan, olen johdata minua, Herra? Herra? Johdata minua, rukoilemme ..........

    • Erittäin hyvä

      20-30 luvun taloissa kuuluivat puheäänet seinien läpi ja hajutkin tulivat, 50-60 luvn taloissa sama ongelma, 70-90 luvun taloissa, kuuluivat kusen lorinat ja suhkun kohinat ja askeleet.
      Tässä 2013 valmistuneessa omistustalossa ei kuulu suihkun ei vessan ääniä, koska kaikki vesijohdot ja viemärit on eristetty ja tehty eri tekniikalla,ei kulu myöskään puhe, ei askeleetkaan, koska eristys on hyvä.
      Minä olen tyytyväinen uuteen ja niin muutkin talon asukkaat ja takuukorjausten kanssa ei mitään ongelmia, kun iso rakentaja takana, vanhoissa on aina riskinisä, koska aikakautensa tuotteita ja kukaan ei korjaa mahdollsia virheitä.

    • Väliaikainen asunto

      Minä asun 70-luvun kerrostalossa Oulussa ja puheenpälätyksen ääni kuuluu jos puhutaan isolla äänellä. Puheesta ei voi saada selvää, eikä se häiritse minua. Yläkerran vessan pöntön huuhtelu kuuluu myös, mutta ei se minua häiritse. Tietokone kun on päällä lähes aina, niin tuulettimien hento suhina peittää alleen myös aika paljon. Ulkoakin kuuluu ääntä, jos tuulee kovasti tai vettä sataa räystäälle. Joskus kuuluu myös sireenien ja auton kaasuttelun ääntä, mutta ei sekään minua häiritse.

    • Kalliwaahtti

      minäpä en enää asua oloissa ihminen ... Jeesushan ei ollut ihminen ....... minä mieluimmin asua siellä missä minulle paljon naisseuraa ja ne hinkkaa sitä ... ja ne ei mene miehelle/naiselle ... missäs sitä ......... tiedättekö islam on paha

    • pahvi123456

      Itse asun v. 2011 rakennetussa rivarissa jonka seinien täytyy olla suunnilleen pahvia. Seinänaapurina asuu yksinäinen ihminen joten sieltä ei ääniä hirveästi kuulu, sen sijaan herään usein öisin siihen kun naapuriTONTILLA asuva omakotitalon asukas yskii pihalla tupakalla ollessaan. Pistää todella miettimään mistä materiaaleista näitä nykyajan kämppiä oikein rakennetaan.

    • paperiseinät

      Seisaaltaan pissivän kaljaveikon pissintä kuuluu kuin kusisi korvan vieressä. 5 litraa 5 kertaa päivässä. Miten paljon ihminen voi vetää kaljaa? Naapureiden piereskelyt kuuluu myös. Ajan myötä tottunut asiaan. Onneksi seinät edes vaimentavat puheen ettei tarvitse kuulla toisten asioita.

    • Tyytyväinenasukas

      Asuessani 70-luvulla rakennetussa kerrostalossa, alimmassa kerroksessa, kuuluivat musiikit, telkkarit ja kovemmat puheäänet seinänaapureista. Yläkerrasta kuului vain basson jumputus ja vessassa/suihkussa käynti. Pihalta kuuluivat kaikki linnunlaulua kovemmat äänet ja rappukäytävästä puhe, kävely ja ovien avaus/sulkeminen.

      Nyt asun 2003 valmistuneessa talossa, ylimmässä kerroksessa, ja useimmiten ihmettelen asuuko koko talossa ketään muita :D. Lähes jokaisessa asunnossa asuu kuitenkin lapsiperhe ja useimmilla on lemmikkinä yksi tai useampi koira. Ainoat äänet mitä on kuulunut, on asuntojen ovien sulkeminen/postiluukkujen räpsähdys. Satunnaisesti voi kylpyhuoneessa tai liesituulettimen kautta kuulua puhetta muistuttavaa ääntä, mutta vaikka kuinka yrittäisi kuunnella, ei sanoista kuitenkaan saa selvää. Tuulesta riippuen pihalta saattaa kantautua leikkivien lasten ääniä.

      80-luvun rivitalossa saattoi kuulla ääniä vain seinän takaa olevasta huoneesta ja silloinkin äänien piti olla huutotasolla. Seinänaapurissa asui lapsiperhe jonka isäntä piti olohuoneessa bänditreenejä ja pihalla päristeli amerikan raudoilla. Minkäänlaisia häiritseviä ääniä ei kuitenkaan kuulunut.

      Pakko vielä mainita loppuun, että molemmat kerrostalot ovat olleet opiskelija-asuntoja.

      • pensas

        vai että bänditreenejä


    • missä vika?

      Samasta asiasta puhuin kerran lähipiirilleni, kun meni yöunet naapurin häslätessä öiseen aikaan, kun muut normaalit nukkuvat siihen aikaan. Vastauksena tarjottiin psykoosilääkitystä. Eli terveys meni, mutta korjaantui kun muutin taloon, jossa on paremmat äänieristykset. Nyt enää edessä muutto remontin vuoksi. Olisi luksusta asua talossa, jossa voisi asua pitempään ja jossa olisi rauhallista, turvallista ja yhteisöllisyyttä.

    • Ylimpään

      Ylin kerros ei ole syyttä hieman kalliimpi vuokraltaan. Ääniä kuuluu paljon vähemmän. Samoin kannattaa valita asunto, jossa on mahdollisimman vähän yhteistä seinää naapurin kanssa. Itselläni on ainoastaan lattia. Muut seinät ulkoseinää, rappua vasten ja hissikuilua vasten. Hissikuilua vasten on poikkeuksetta todella hyvä äänieristys, joten se seinä on varmasti hiljainen. Rappukäytävästä tulee jotain ääniä, mutta aika vähän, koska on väliovi ja ylimmässä kerroksessa ei juurikaan liikuta. Alin kerros luonnollisesti meluisin kun kaikki tulevat sieltä sisään ja myös liikenteenmelu ja muu pihalta tuleva melu on äänekkäämpää.

    • mnuyyhjgbjk,ö

      Me asutaan Saviolla -91 rakennetussa talossa, täällä ei kuulu naapureista eikä alakerrasta mitään...tai sit sierl ei missään tosiaan asu ketään :) Välillä mietiun että ollaanko me ainoot asukkaat tässä rapussa kun ei kuulu mistään mitään. Mutta oikeesti ei kuulu....tai sit kaikki vaan tosiaan on NIIN hiljasia asukkaista :)

    • Haviseva haavanlehti

      Puuttuu vielä sekin, että hautausmaalla naapurihaudasta kuuluu ääniä, kun arkunlaudat on tehty liian ohuesta puusta.

      • Pitkällä tähtäimellä

        Olen varautunut tähän riskiin toivomalla polttohautausta. Muutaman vuoden kuluttua veisivät kuitenkin hautakiven varastoon hoitamattoman haudan takia. Millä minä sitä hoitaisin.


    • jijijijijij

      Päivällä oleva metakka ei haittaa yhtään, mutta taas yölliset älämölöt, vittu että vituttaa...

      • Paskaa paketissa

        Vanhassa 40 luvun talossa oli niin huono äänieristys, että puhuimme huomenta päivää naapurin kanssa ja haistelimme toistemme vesaan hajut, myöskin keittiöön, että ei kiitos minulle riitti, omaa elämää ei ole vanhassa kerrsotalossa.


    • NNNaapuriskis

      En jaksanut lukea koko ketjua läpi,mutta tämän olen huomannut asuttuani koko ikäni kerrostaloissa:
      Pikkukolinoista ei pidä välittää.
      Ei siitä,että vauvat huutaa. Ei siitä,että naapuri askartelee jotakin aiheuttaen ääniä.

      Kerrostalossa pärjää ainoastaan lehmänhermoinen ihminen jota ei hetkauta yhtään mikään.
      Ainoastaan siitä saa häiriintyä,mikä tapahtuu välillä 21-08.

      Tai ainakin pitäisi,sillä nukkuminen on tärkeä toimitus.

      Itselläni on onneksi huono kuulo,mutta joitakin häiritsee kaikki mahdolliset äänet...

      Edelleen.Jos asut kerrostalossa,joudut asennoitumaan sen mukaan. Kärsi tai muuta muualle. Et voi muuttaa muiden elämää.

      Ainoastaan ihan oikeasta häiriköinnistä voi valittaa.

      Peräänkuulutan ettei ihan joka ininästä valiteta. Koska se nyt vaan kuuluu kerrostaloon.
      Ainoa syy valittaa on se,että yöllä joku möykkää ihan huolella,eli niin äänekkästi,että muutkin sen kuulevat.
      Eli kysy siis naapureilta,häiritsikö ääni heitäkin. Pari-kolme naapuria riitänee.
      Jos he ovat samaa mieltä,on valitukseen tosi hyvät syyt.

      Ja todisteetkin on aika vahvat.

    • Entinenkerrostalo

      Kannattaa asua omakotitalossa niin ei tartte kuunnella naapureiden paskaääniä! Saa ikkunankin avattua ilman, että naapurin ketujupolttajan tupakan savut tunkee sisään.

    • Osta talo

      Omakotitalossa asun ja naapuri käy kakkaamassa oveni eteen ja meidän pihalle, tästä on taisteltu vuosia, ruohonleikkurilla ja lehtipuhaltimella pärisyttää esim. sunnuntaiaamu kello 6 ja ilta kello 24.00..
      Talo on myynnissä, mutta kukaan ei osta, muuttaisin heti kerrostaloon, jos pääsisin ja talvella naapuri työntää lumet meidän tontille, kesällä polttaa roskia 16 tuntia päivässä.
      Mikäli kiinnostaa niin Keski-suomessa olisi talo tarjolla ja oma rauha.

    • Valivalivali***

      Joo ja jos menee naapurin väliovettoman oven taakse kuuntelemaan postiluukusta niin varmaan kuuluu....:(((

    • Ääni direktiivi

      Helpointa olisi laittaa taloille jokin äänen eristystä ilmoittava arvo.
      Kanta-astunnan vaimeneminen yläkerrasta ja seinien läpi kuuluvat äänet vaihtelevat asunnoissa aivan järkyttävän paljon, mutta sitä ei lue missään tiedoissa. On ihan tuurissaan asuntoa katsomassa käydessä onko yläkerran kantajyrä vauhdissa tai seinän takana jostain henkisistä ongelmista kärsivä ihminen karjumassa vai onko talossa hyvä ääni eristys ettei mölyt kuulu.
      Mutta epäilen Suomessa olevan niin paljon huonosti äänieristettyjä huoneistoja ettei tällaisista asioista haluta edes puhua virallisilla tahoilla.

    • Häirikön uhrit!

      Onko normaalia asumista

      - puistella mattoja ja peittoja parvekkeen kaiteen yli roikkuen,
      kun taloyhtiön säännöt sen kieltävät?

      - porata ja saha asuinhuoneistossa vielä klo 23, kun hiljaisuus alkaa klo 22?

      - pelata yli 15-vuotiaan pojan kanssa pallolla sisällä?
      -pelata aikuisen paimenkoiran kanssa pallolla sisällä?
      -hakata yöllä ravintolasta tullessaan asuntonsa ulko-ovea kuin saluunassa?
      - käyttäytyä ylimielisesti, kun iäkäs seinänaapuri huomauttaa melusta.

      Sille ei tietenkään voi mitään, kun 15-kesäinen tulee koulusta kotiin, ja hakkaa ja pomppii lattiaa vasten, niin että koko rappu jytisee, JONKUN HALLITSEMATTOMAN RAIVOKOHTAUKSEN KOURISSA.

      Kestämme kyllä kerrostalojen WC- ja suihkuäänet, pesukoneiden jytinät, ruoankäryt, ajoittaisen musiikin soiton jne, mutta emme JATKUVAA MELUAMISTA.

      Pienenä toivona on, että isännöitsijän mukaan ensi kesänä alkava putkiremontti, PAKOTTAA ÄÄNEKKÄÄN VUOKRALAISEN PYSYVÄSTI MUUALLE ASUMAAN. (Meillä onneksi on paikka, johon mennä väliaikaisesti putkiremontin ajaksi asumaan.)

      • Julmaa on

        Kyllä vaan on,
        Mulle isännöitsijä piti pitkän puhuttelun mitä kaikkea mölyä naapuri saa tehdä.
        Muistiin jäi lapsen pallolla pelaaminen sisällä ja kantapäillä voi paukutellen kävely öisinkin. Palloa ei varmaan saa viskoa seiniin yöllä. :)


    • Mitä asiaa

      Kaikkea saa, rahalla. Hyvä ei kuulu neukkukuutioihin. Eihän niissä asu kuin sossupummit.

      • Häirikön uhrit!

        Meillä on kyllä ihan TÄYSIN OMAKSI MAKSETTU asunto
        erään (100 000 asukkaan) kaupungin keskustassa.Postinumero
        on ainakin keskustan, mikäli haluat siitäkin kinata.
        Emmekä hae "sossusta" rahaa. Toisin kuin poikansa huoltajuudesta ÄÄNEKKÄÄSTI PUHELIMESSA riidellyt naapurimme.


    • Huomaavaisuutta

      Kertokaa te piittaamattomat miksi haluatte asua kerrostalossa jos paukuttelette ovianne päivittäin ,puhutte kailottaen rappukäytävissä ja imuroitte yölläkl24 kotinne piittaamatta naapurinne yörauhasta ,pesette pyykkinne yöaikaan ja kuivauarumpu kolisee yörauhaa häiriten.Ette ole työelämässä ettei sen tähden pitäisi yöllä tehdä näitä kotiaskareita..Taloyhtiöissä on säännöt ja jos niitä noudattaa kaikki tyytyväisiä asujia se voi olla yhdestä piittaamattomasta huoneustonasukeista kiinni ja jos huomauttaa itse tai tekee valituksen on "KYYLÄ tai KYTTÄ mikä tuntuu kummalliselta.Tai se taitaa olla nykypäivää kun kiusaajasta tulee uhri.

      • Ei sääntöjä

        Säännöt koskevat käytännössä vain humalaisen ihmisen tai lemmikkien tekemiä häiriö ääniä naapuristoon. Muuten saa käsittääkseni etenkin lapset aiheuttaa kaikenlaista mölyä mitä vain keksivät. :DD
        Ei sitä kerrostalosta jossa on huono äänieristys ja öisin valvovat yläkerran naapurit töissä voikaan käydä.


    • kerrostalo paras

      omakotitaloon en muuttas enää, sillä naapuria häiritsee joskus jopa toisen naapurin puut, kaikesta huomautellaan vaikka ei haluais olla missään tekemisissä..

      • piittelitutti

        tietenkin omakotitalo valitaan niin, että naapuriin ainakin 100m, mieluiten 500m - x km. lähiö/kaupunki omakotitalot ovat niille, jotka haluavat harrastaa itsekidutusta.


      • oma pirtti
        piittelitutti kirjoitti:

        tietenkin omakotitalo valitaan niin, että naapuriin ainakin 100m, mieluiten 500m - x km. lähiö/kaupunki omakotitalot ovat niille, jotka haluavat harrastaa itsekidutusta.

        Omakotitalo on parasta asumista 48 vuoden kerrostalo asumisen jälkeen,olin todella kypsynyt viulun vingutukseen,kantapää astujaan laminaattilattialla sekä yölliseen puukengillä rapussa klopsutteleviin (joka yö he veivät roskat roskikseen klo yksi) yläkerran asukkaisiin,joten nyt on ihana rauha omakotitalossa,en voisi enempää nauttia elämisestäni luonnon rauhassa. Säälittää vain seuraavat asukkaat jotka ostivat asunnon.


      • nm. kokemusta on

        Huono perustelu. Kerrostaloissakin on ihmisiä joita häiritsee naapurin puut.


    • äänet pään sisällä

      Missähän mutamajassa olet asunut? :)

    • vanha vaakku

      Todella hijainen korkea kerrostalo-ei kolinoita, ääniä häiröitä liion paitsi
      sateen rummutus ikkunapelteihin. Ulkoa joskus auton oven kolahdus.
      Ilmeisesti ympärillä pieniä talouksia. Ei kyllä pienet äänet häiritsisi.
      Elämään kuuluu äänetkin.

    • pettynyt rakentajiin

      On se kyllä kumma ettei täällä osta tehdä naapureiden välisiä seiniä äänieristeiseksi, koska aina ääni ei edes kuulu sieltä ketä syytetään, äänen kaiku kiertää muutaman asunnon kohdalla kerrostaloissa. Rakentajille ja rakennuttajille terveisiä, hoitakaa hommanne siitä teille maksetaan. Nämä kaikki vanhat talot pitäis purkaa väliseinien osalta ja laittaa eristeitä tai sitten eristeet entisten seinien päälle ja uutta päällimmäiseksi. Onhan se helvettiä, ettei maahan saada kunnollisia asuntoja jossa on puuta ainakin riittämiin.

    • ihan loppu

      Kyllä ottaa päähän ylikerran pianon pimputus,joka olkaa heti amulla 07.00 jälkeen myös viikonloppuisin. Soitin isännötsijälle hän sanoi että piano on kieletty kerrostalossa,onko näin? Hetken naapurit uskoivat, mutta taas sama helvetti jatkuu,lisäksi he pitävät kuntosalia aamusta yömyöhään.Aivan mieletöntä kolistelua yhtenään,taitaa koko suku käydä heidän salilla.

    • Raku70

      Uusissa on näihin asioihin paneuduttu, vielä 1990 luvulla rakennettiin melkoista Pashaa... Nykyuusissa noin 2006 eteenpäin, on kaikki läpivedot eristetty, sähöjohtoja ei vedetä vastakkain naapurin kanssa, aivan uusissa on seinä naapurin puolelle 20 cm betoni, kun ihan pari vuotta sitten se saattoi olla 18cm betoni.(vanhoissa kivitaloissa on vain 10cm luginomassa)
      -Välipohjat ovat nykyään ontelolaatta P-370 mm, kun vielä 90 luvulla ja osin 2000 vaihteessa se oli 265mm, myöskin paikalla valettua massiivilaattaa tehdään osin uusiin omistuskohteisiin, uusia taloja löytyy myös joissa koko runko paikalla rakennettu.

      Ilmanvaihto on nykyään omilla kanavilla, ei puheputkea naapuriin, kuten ennen, nousuvesijohdot vedetty rappuun tai täysin eristetty, kaikki viemärit ja hormit eristetty, näin vesiääniä ei kuuu uusissa asunnoissa.

      Melkoinen ero uuden ja vanhan väillä, olen asunut niissä vanhoissa 30 luvun pulaajan taloissa, samoin 60 luvun ja 90 luvun, kaikissa oli heikko äänieristys, nyt uudessa jossa paikalla valettu välipohja 320mm, erittäin hyvä äänieristys, aiemmin myös 5 vuotta vanhassa, jossa oli Ontelolaatta 370mm ja oli myöskin hyvä äänieristys.

      Vanhoihin taloihin joutuu tekemään isot remontit, että ne saisi nylynormien mukaisikis, saneeraustöissä olen nähnyt, kuinka homma tehtiin, jouduttiin purkamaan koko välipohja alalaattapalkisto, koska se ei täyttänyt likellekään nykyäänimääräyksiä, .
      Asiantuntija Heikki Helimäki sanoo, että monia vanhoja asuntoja ei hyväksyttäisi asuinkäyttöön nykymääräysten mukaan, niin heikko niissä on äänieristys.
      Suomessa on kuitekin rakennsuvalvonta ja piirrustusten mukaan tehdään ja jos uudessa asunossa on puutteita, ne on korjattava takuun ja vastuun kautta.
      Pienet ämpärifirmat ovat eri asia, jos ostaa pientalon pieneltä rakentajalta, voi vastuiden kanssa tulla jotain ongelmia, jossei ole Rs kohde ym
      Uusien kerrostalojen ja isompien rakentajijen suhteen ei näitä ongelmia ole.

    • eiyksin

      Kerrostalossa asutaan kun viihdytään yhteisöllisessä asumisessa. Se että naapurista kuuluu ääntä on hyvä ei Tuu erakoksi

    • Suopursu 3

      En ole koskaan aikaisemmin joutunut naapureitten hälystä kärsimään vaan tähän asuntoon muutin vuosi sitten ja aloin ihmetellä kun joskus illalla täytyy käydä ihan katselemassa onko täällä joku muukin kuin minä, esim. keittiöstä kuuluu kaikki askareitten äänet ja tämä on sentään vuoden vanha talo.
      Olen kanssasi samaa mieltä ettei tämä edellyttäisi niin kalliin vuokran maksua kun kaikki naapurin äänet kuuluu ja se häiritsee minua ainakin.

      • fatso

        se johtuu siitä ettei ympäriöiviä kämppä vielä ole myyty tse olen saanut naapurit kuriin ihan teeskentelemällä hullua


    • ............

      Mua ei niinkään _useimmiten_ haittaa, vaikka naapureiden äänet kuuluu ihan selkeästi tänne asuntooni (eivät metelöi tahallaan varmaankaan). Enemmän häiritsee ajatella mitä ne kuulee mun asunnosta jos mäkin tosiaan kuulen heidän keskustelujaan yms. Mitäköhän asialle vois tehä jos ei kuitenkaan haluis muuttaa?

    • no kyllähän, se vuokrakin aika kallista on kerta vuokralla. asuu . jep jep..

    • Eläkeläinen

      Aloittaja. Muuta Porin Meriporiin Kaanaaseen 1960 rakennettuun betoniharkkotaloon. Ei ole mikään elementtitalo, vaan harkoista paikanpäällä rakennettu. Ulkoseinätkin on 25 senttiä paksut. Ei kuulu äänet. Saa rauhassa vaikka päivälläkin nukkua. Suomen Halvimmat vuokrat yksiöt noin 250€. Kaksiot noin 300€. Kolmiot noin 350€ yli 70m2 4h asunnot noin 370€kk. Porissa on muuten satoja vapaita tyhjiä vuokra-asuntoja odottamassa vuokralaista. Eläkeläiset muuttakaa tänne ja työssäkäyvät. On oma terveysasema ja lähikauppa.

    • Perikunnan Volvolla!

      Minä stana PORAAN ja NAKUTAN milloin haluan, vaikka klo 23.30! Mä entisöin huonekaluja kotona tavallisessa asunnossa, VAIKKA LÄPI YÖN. Ei mulla tietenkään mitään yritystä virallisesti ole, PIMEÄSTI KORJAAN "tuttujen" huonekaluja, MAKSUA VASTAAN. Mulla on KEITTIÖSSÄKIN HÖYLÄPENKKI, joka näkyy kadulle asti.

      Pojan vaatteita pyöritän KUIVAUSRUMMUSSA joskus läpi yön NIIN ETTÄ HURINA KÄY.

      Poitsu RÄMPYTTELEE SKITTAA. Mä PUISTELEN MATTOJA parvekkeen reunan yli, jos siltä tuntuu.
      Ja LEIKITÄN 15-VUOTIAAN POJAN KANSSA 25 KILOSTA KOIRAA SISÄLLÄ, jos haluun, VAIKKA KESÄLLÄ.

      Mä tupakoin niin, että ÄÄNENI KÄNISEE JA YSKIN AAMULLA KEUHKOT WC:ssä PELLOLLE, mutt so what!
      Mä parveketupakoin jos haluun!

      Hain just uuden KALJALASTIN LIDLISTÄ ja kun tän päivänen lattialista projekti loppuu, riipasen kunnon kännit.
      Ajan vaikka ISÄ VAINAANI VOLVON tän talon kiviseinään,
      jossa oon vuokralla, vaikk auton omistaa vielä perikunta.

      Mua ei naapurin papat eikä mitkään säännöt pidättele. Oon yli 50-kymppinen, liehuletti-cowboy, joka KOLAA JA PAISKOO OVIA MITEN TAHTOO! So not!

      • Pena pappa hoi!

        Mä oon aina tehny niinku tykkään. Jytistellyt laiskasti jalkojani lattiaa vasten. Remunnu juomaseuruieineni yöllä ja haissu pahalle hississä. Nostan sossusta lähivanhemman tuen, vaiks poika jytistelee nykyisin muualla viikot, kun on ADHN takia erityiskoulussa! Mä oon omasta mielestäni tosi kool harmaine liehuletteineni! Naisia mulla ei jostain syystä löydy, erakkona asun.

        Kohta lähen perikunnan vanhalla Volvolla kovaan ajoo!


      • sopetuva

        Edellisen kaltaiset on just näitä älykääpiöitö ,muista piittaamattomia jotka tekee juuri niin kun kirjoittaja ääliö Perikunnan volvolla.Mistä noita sikiää ihmisten harmiksi?


    • 155

      Ostin omakotitalon rauhalliselta alueelta, mutta sielläkin olisi ensin pitänyt "koemaata" ennen ostopäätöstä. Panin talon uudelleen myyntiin kahden vuoden kuluttua, kun talon takana asuva mies piti koiria haukkumassa yötä päivää ulkona. Lisäksi sinne majoittui romaneita, jotka kulkivat ovikelloa soittamassa ja "vettä tädiltä pyytämässä". Niitä omituisia tapauksia kyllä riittää jokaiseen asumismuotoon ja kolkkaan asti nykypäivänä. Ei ole mitään takeita rauhallisesta asumisesta, jos noin yleensäkin ihmisten asuttamassa ympäristössä asuu. Nyt asun vuokrakolhoosissa, ja menoa riittää, ambulanssi- taksi- ja poliisiliikenne on runsasta. Pihassa haahuilee jos jonkinlaista kaljaveikkoa ja avun tarvitsijaa ja meteliä varsinkin öisin on. Päivisin juoksevat jehovantodistajat jatkuvasti ovikelloa soittamassa.

    • Kiukkuinen.

      1966 rakennettu kivitalo, paikalla tehty ylin kerros ei elementti, kehui välittäjäkin, siporexia ja kananpaskaa, kaikki kuuluu alhaalta ja naapurista, puheesta saa sanatkin selvää, olisikin varaa uuteen, uudet asunnot ainoita, joissa jonkinlainen äänieristys.

    • 155

      rivitaloissa sama ongelma, lisäksi sokeritoukat ja muurahaiset riesana. apua, missä olisi ihmisen hyvä tai parempi olla?

    • Kotirauhaa kiitos

      Me asumme rivitalossa, jossa seinän takana asuva vanha pariskunta ja varsinkin vanha rouva valittaa meille meiltä kuuluvista äänistä toistuvasti. Häntä häiritsee pyykinpesukoneemme ääni ja kyllä kaikki muutkin epäkohdat heitä häiritsee mitä vaan keksivät milloinkin valittaa tekemisistämme. Ei siis saisi kuulua mitään ääniä. Antaisivatpa rauhan elää kodissamme. Kotirauha pitäisi saada turhalta valitukselta. Me vain asumme lapseni kanssa tässä ja joudumme toki usein pesemään pyykkiä.

      • Pienestä kiinni

        Päivällä saa kyllä pestä pyykit mutta jos yöllä peset häiritsee varmaan.Itse en imuroi klo20 jälkeen enkä pese pyykkiä21 jälkeen.Hyvin olen pärjännyt naapureiden kanssa.Jos te todella häiritsette ottakaa opiksi älkääkä syyllistäkö sitä joka asiasta huomauttaa tehkää itse muutos.


      • Meillä sama.

        Naapurit koputtavat kaikista äänistä, ovat työttömiä ja ilmeisen yksinäisiä.
        Hyvä puoli on se, että emme asu omistusasunnossa.


    • Muurahainen1

      Muurahaiset on hyviä kavereita. Meillä oli russakoita, sokeritoukkia ja kylppärin viemärissä jotain pikkuelukoita. Kun tuli muurahaiset, ne söi russakoiden munat ja russakat hävisi, samoin kaikki muutkin elukat. Kun kaikki oli syöty, muurahaisetkin lähti.
      Sittemmin olen kerran kuussa lorauttanut pikkuisen illalla maaten mennessä kaikkiin vesilukkoihin klooripesuainetta, niin elukoita ei ole näkynyt.
      Yöllä ( kerran 2 kuukaudessa) kun olen käynyt kusella, olen kaatanut pyttyyn desilitran klooripesuainetta ja vetänyt pytyn. Näin on viemärirotat muuttaneet kauemmaksi.

    • ouiogiäogägi

      "Onko tämä kalliin vuokran maksun arvoista?"

      Et ole vielä käsittänyt ettei hinta määräydy asumisenlaadun mukaan?!

      Faktahan se on ettei täällä ole markkinoita jotka määrittäisivät vuokrien hinnan. Ainoat jotka täällä määräävät vuokran hinnan ovat vuokraajat ja heidän keskinäinen "kilpailunsa", eli se kuka vuokranantajista kehtaa nostaa vuokraansa muita korkeammalle ilman että häntä aletaan pitämään kusipäänä.

      Itse vuokranmaksaja ei kuulu lainkaan siihen kisaan. Näinollen asumisviihtyvyydellä ei ole mitään merkitystä hinnanmuodostuksessa.

    • eIävä

      Minä vaihdoin ovikellon koska en ikinä erottanut, että soiko oma vai naapurin kello. Vessassa istuessa luulin usein että minulle huudetaan jotain, mutta se kuului naapurista. Makuuhuone sentään on eri seinällä ettei ihan kaikki kuulu ainakaan selvästi.

    • fatso

      voi helvata helvata ,,,helvetin läpikäyneenä,, neuvo,,, naapurille täytyy valittaa heti ,,jotta se tajuaa ,,kenties naapurisi asuu vanhojejen piikojen ympäröimässä asunnossa ,minne ei kuulu mitään ääniä ja se kuvittelee ettei mitään kuulu,,,,,itse suosittelen , jos naapuri kävelee kantapäilläään niin kävelin minäkin,, jos naapuri soittaa musiikkia liian kovaa niin soita takaisin,,,omassa stereossani on repeat toiminto joka soittaa valitsemaani musiikkia loputtomasti ja itse istun pubissa pitämässä hauskaa

      • fatso

        eli jos naapurisi ei piittaa selvästä puheesta,,niin ota yo.metodit käyttöön ja jos naapurisi valittaa esim, elvis maratoonista ja muusta isännöitsijälle,,niin homma on avattu ja siitä edes keskustellaan sen sijaan että olet itse koko ajan uhri,,,silloin asialla on kaksi todistajaa,,, mikä vaaditaan vakuuttamaan isännöitsija,, tuo vitun pelle joka ei tee asioille hevon vittua ,,,,elvi maratooni teki vaikutuksen omaan naapuriini hän ei halua enää että häntä häiritä-n ja se on ollu hiljaa


      • fatso
        fatso kirjoitti:

        eli jos naapurisi ei piittaa selvästä puheesta,,niin ota yo.metodit käyttöön ja jos naapurisi valittaa esim, elvis maratoonista ja muusta isännöitsijälle,,niin homma on avattu ja siitä edes keskustellaan sen sijaan että olet itse koko ajan uhri,,,silloin asialla on kaksi todistajaa,,, mikä vaaditaan vakuuttamaan isännöitsija,, tuo vitun pelle joka ei tee asioille hevon vittua ,,,,elvi maratooni teki vaikutuksen omaan naapuriini hän ei halua enää että häntä häiritä-n ja se on ollu hiljaa

        muista aina kun kostat,se vaikuttaa muihinkin naapureihi, mikä on hyvä asia,, eli mitä enemmän puhetta sen parempi ,,,asiat alkavat selviämään


    • kerrostalo pierijä

      asuin -77 rakennetussa kerrostalossa ja aivan kaikki kuulu seinien,katon ja lattian läpi.Jopa yläkerran herran piereskely.melkein tunsi hajun seinän läpi vai tuliko se omista kalsareista:)Asuin myös -64 rakennetussa kerrostalossa mikä oli selvästi eritetympi.2 kk asuin 2004 rakennetussa talossa ja siellä ei todellakaan kuulunut mitään mistä olin todella hämmästynyt.Eikä se johtunut siitä etteikö naapurissa olisi ollut elämää.Nuoriso biletti mut todella vaimeasti kuului.nyt asun -80 luvun rivitalossa ja naapurista kuuluu normaali puhe ääni todella hyvin.Oma käsitykseni että -70 talot surkeimpia äänieistyksen osalta ja 2000 luvun parhaita.poikkeuksia voi löytyä ja ihmisten sieto kyky on niin erilainen.Vaikka osa ihmisistä asuisi keskellä metsää niin taas kuuluu ääniä.

      • fatso

        asuitko osake talossa vai asumisoik. talossa,,vai vuokralla


      • matti#porn
        fatso kirjoitti:

        asuitko osake talossa vai asumisoik. talossa,,vai vuokralla

        Sekä että


    • dadasdasd
    • mulkkulandia

      Skeidaa tuntuu olevan!

    • Olisi hyvää omakotitalo.

    • landlordi

      Ei ole sen arvoista. Kannattaa valita pienivuokrainen asunto.

    • jammakea

      Jos asut vuokralla,niin kyllä.
      Siihen pitää sopeutua.

      Itse olen asunut vuokralla vuodesta 1986-
      Sovin jossakin vaiheessa itseni kanssa,etten anna minkään pikkujuttujen häiritä elämääni. Ja niin vain olen asunut täällä aika kauan...

      Kun päättää itsensä kanssa,ettei jokainen ininä saa häiritä elämää niin alkaa sujua.

      Toki tolkuton älämölö saa ketuttaa ja siitä pitää valittaa.

      Mutta lasten itku ja normaalielämän äänet pitää hyväksyä jos asuu kerrostalossa.

      • ikivuokra-asukki

        Samaa mieltä.
        Kerrostaloasuminen on sopeutumista olemassa oleviin.olosuhteisiin.

        Ei kerrostaloasukki voi vaatia ihanneolosuhteita hiljaiseloon.
        Sinähän asut kerrostalossa!

        Jos haluat hiljaisuutta tms, muuta sitten maalle.

        Itsekkään en huoli naapurikseni mölyidiootteja,niistä lähtee valitus isännöitsijälle
        valitus alle aikayksikön.
        Mutta normielämää siedän aika pitkälle.


      • rgrgrhrhrhrhrhr
        ikivuokra-asukki kirjoitti:

        Samaa mieltä.
        Kerrostaloasuminen on sopeutumista olemassa oleviin.olosuhteisiin.

        Ei kerrostaloasukki voi vaatia ihanneolosuhteita hiljaiseloon.
        Sinähän asut kerrostalossa!

        Jos haluat hiljaisuutta tms, muuta sitten maalle.

        Itsekkään en huoli naapurikseni mölyidiootteja,niistä lähtee valitus isännöitsijälle
        valitus alle aikayksikön.
        Mutta normielämää siedän aika pitkälle.

        Iso osa ihmisistä jotka muuttaa kerrostaloon ovat välinpitämättömiä ja henkiseltä tasoltaan idiootteja. Eivät pysty ymmärtämään sitä että heidän äänensä kyllä kuuluu muiden asuntoihin. Ostavat esim. sähkökitaroita, rumpuja, isoja vahvareita ja luukuttavat niitä koska heillä on "oikeus" tiettyyn kellon lyömään asti mölytä. Vain kusipäät käyttävät tuota oikeutta. Järkevät, empatiaan kykenevät ihmiset ymmärtävät sen itsestään selvyyden että kerrostalossa asuminen vaatii tiettyjä uhrauksia ja yksi niistä uhrauksista on se ettei asu siellä talossa kuin oma kotitalossa. Siellä asuu muitakin joten ihan naapurisovun ja yleisen mukavuuden kannalta olisi hyvä jos noudattaisi sääntöjä ja elelisi vähän normaalia hiljaisemmin. Käyttäisi vaikka kuulokkeita jos haluaa luukuttaa ja ei ryyppäisi ja bilettäisi joka stanan viikonloppu.

        Tätini joutuu käyttämään korvatulppia että saa nukuttua omassa asunnossaa. Asunnossaan josta hän maksaa työstä tienattua rahaansa. Onko se oikein? Mielestäni ei. Hänen naapurinsa myös juhlii joka pyhät omassa yläkerran asunnossaan ja juhannuksina käyttää prkele vielä karaoke laitteita ja ääntä lähtee niin vitusti. Noina aikoina tätini joutuu nukkumaan muualla koska korvatulpat ei riitä. Vuokra isäntä nakkaa patskat valituksille ja naureskelee päälle.

        Ehdotankin laki aloitetta että naapurin toistuvasta mölyämisestä pitää saada korvauksena vuokran alennusta niille kuukausille jolloin kuuluu paljon meteliä. Saattaa vuokran antajia vähän ruveta kiinnostamaan nuo valitukset sen jälkeen ja myös panostamaan rutkasti ääni eristykseen.


      • moshe1
        rgrgrhrhrhrhrhr kirjoitti:

        Iso osa ihmisistä jotka muuttaa kerrostaloon ovat välinpitämättömiä ja henkiseltä tasoltaan idiootteja. Eivät pysty ymmärtämään sitä että heidän äänensä kyllä kuuluu muiden asuntoihin. Ostavat esim. sähkökitaroita, rumpuja, isoja vahvareita ja luukuttavat niitä koska heillä on "oikeus" tiettyyn kellon lyömään asti mölytä. Vain kusipäät käyttävät tuota oikeutta. Järkevät, empatiaan kykenevät ihmiset ymmärtävät sen itsestään selvyyden että kerrostalossa asuminen vaatii tiettyjä uhrauksia ja yksi niistä uhrauksista on se ettei asu siellä talossa kuin oma kotitalossa. Siellä asuu muitakin joten ihan naapurisovun ja yleisen mukavuuden kannalta olisi hyvä jos noudattaisi sääntöjä ja elelisi vähän normaalia hiljaisemmin. Käyttäisi vaikka kuulokkeita jos haluaa luukuttaa ja ei ryyppäisi ja bilettäisi joka stanan viikonloppu.

        Tätini joutuu käyttämään korvatulppia että saa nukuttua omassa asunnossaa. Asunnossaan josta hän maksaa työstä tienattua rahaansa. Onko se oikein? Mielestäni ei. Hänen naapurinsa myös juhlii joka pyhät omassa yläkerran asunnossaan ja juhannuksina käyttää prkele vielä karaoke laitteita ja ääntä lähtee niin vitusti. Noina aikoina tätini joutuu nukkumaan muualla koska korvatulpat ei riitä. Vuokra isäntä nakkaa patskat valituksille ja naureskelee päälle.

        Ehdotankin laki aloitetta että naapurin toistuvasta mölyämisestä pitää saada korvauksena vuokran alennusta niille kuukausille jolloin kuuluu paljon meteliä. Saattaa vuokran antajia vähän ruveta kiinnostamaan nuo valitukset sen jälkeen ja myös panostamaan rutkasti ääni eristykseen.

        erittäin hyvin kitetetty koko asia ,,pitääkö asunnon omistajan sietää huonot valinnat,, hän on senttään sanonut omalle vuokralaiselleen , ett-ä,, tämä on rauhallinen talo ja nuoriso bilettää ,,itse biletän takaisin ja olen hommannut parhaimmat kuukosuojaime ja biletän takaisin ja jos he tulevat valittamaan niin valehtelen kuten he,, ei täältä oo mitään kuulunut


      • freeman 7
        moshe1 kirjoitti:

        erittäin hyvin kitetetty koko asia ,,pitääkö asunnon omistajan sietää huonot valinnat,, hän on senttään sanonut omalle vuokralaiselleen , ett-ä,, tämä on rauhallinen talo ja nuoriso bilettää ,,itse biletän takaisin ja olen hommannut parhaimmat kuukosuojaime ja biletän takaisin ja jos he tulevat valittamaan niin valehtelen kuten he,, ei täältä oo mitään kuulunut

        olen valittanut myös kantapää kävelystä ja jos asia ei tule kuntoon taloyhtiön is ännöinnin puolesta,,niin aloitan itse kantapääkävelyn


    • remontti reiska

      kun ostaa metsän keskeltä vanhan mökin ja vähän rempailee sitä niin saa olla rauhassa ja vaikka itse vähän kiekaisee ei häiritse naapuria eikä naapuri meitä. kuukausi on lyhyt ajatellen vuokran maksuja ja muita menoja. hyvät puolet on, ei vuokraa, 6 mottia puita pärjää pitkälle, ei vesilaskua paitsi kesävesi, muulloin oma piha kaivo, ei sähkölasukuja aurinko-panelit. kivaa maalla ,ei ylellisyyksiä.

      • Hyvä idea

        Voittaa kaikukammio kerrostalot heti.


    • think_dont_believe

      Kyllähän tämä on sellainen aihe ja asia johonka ei tule löytymään ikinä kaikkia ihmisiä tyydyttävää ratkaisua.
      Se vaan on niin että normaaliin kerrostaloelämään kuuluu aamusta iltaan elämisen äänet, niihin pitää vaan tottua. Häiriöt yöllä tietysti toinen juttu.
      Se on mielestäni epänormaalia ja vähän outoakin jos talo on hiljainen kuin hautausmaa ja yöllä alkaa sitten se meteli ja elämöinti.
      Tietysti vanhainkodit, tukiasunnot, sairaalat ym.. onkin sitten eri asia.

      • Anonyymi

        Monissa kerrostalo asunnoissa asunneena olen huomannutkaan tämän ilmiön: päivällä hiljaista kuin huopatossu tehtaalla ja illalla alkaa elämöinti joka pahenee yötä myöten


    • Parempi nyt

      70 luvun kerrostalo Nicon elementti välipohja kaikki kuuluu läpi, huonoa laatua, sama oli 30 luvun kivitalossa, ohut välipohja ja kananpaskaseinät, puhe kuului läpi, nyt uudessa talossa, on hiljaista ja rauhallista, ero on SUURI vanhempiin verraten.

    • petterik

      Hei,

      Apua ääneneristykseen seuraavalta sivustolta, http://kodinaaneneristys.fi/

      Mahdollisuus täysin maksuttomaan konsultointiin ja kysymysten lähettämiseen.

      t.Petteri

    • petteri61

      Hei,

      Jos onnistut löytämään ylimmän kerroksen kulmahuoneiston, monet ongelmistasi saattavat ehkä ratketa. Tämä voisi olla paras vaihtoehto esimerkiksi vanhemmassa rakennuskannassa.

      Lisätietoja:

      http://rakennusakustiikka.fi/

    • elephantfrau

      Mun yläkerran naapuri on onnistunut saamaan asunnokseen ylimmän kerroksen kulmahuoneiston. Ehkä siksi hän ei tajua, miten äänet kuuluvat tänne alakertaan. Rouva on tarmokas kanta-astuja, eikä suosi mattoja: Joka yö käy useasti vessassa, askeleet kuuluvat: pam pam pam, ja pahinta on, että hänen pyttynsä on irti, kuuluu äänekäs porsliinin kilahdus&kolahdus, kun rouva istuu asioilleen ja nousee asioiltaan. Huoh! Tämä on jotenkin niin intiimi asia, ettei siitä oikein kehtaa valittaa, vaikka pian kärsimyskynnys on ylittymässä... Outoa, ettei halua korjauttaa pyttyään, sen täytyy kallistua ikävästi joka kerta...

    • Anonyymi

      Hyvä asukas,betonista kootuissa elementti taloissa ei ole koskaan mitään eristeitä paitsi ulkoseinässä.On normaalia että jaat kaiken naapuriesi kanssa,tätä ei voida pitää häiritsevänä seikkana.Mitä jos kaikki alkaisivat vaatia yksityisyyttä asunnossaan,kohta ei olisi enää juuri kellään varaa maksaa vuokraa,ottaa asuntolainaa tai hankkia siotusasuntoja.Myös betoniteollisuus kärsisi tästä suuresti ja syntyisi lisää työttömyyttä.Suomessa on kuitenkin vielä asiat hyvin kun voit oleskella lämpimässä omassa tilassa.

    • Anonyymi

      minä asun tällä hetkellä uudessa asuntolassa joku pientä ääntä ja se kuuluu tänne minun huoneeseen asti tämän henkilön puhe tai semmoinen ääntely joka on pyörä tuoli potilas se hmm tämmöstä se,kuuluu minun huoneeseen asti myös pienet kävely askeleet kuuluu minun huoneeseen kun olen läppärillä se minua ärsyttää hyvin paljon,kerran kun valvoin ja pelasin kuuntelin musiikkia ja oli hauskaa joku asukas tai ohjaaja tuli valittaa minulle yön aikaa kun kello oli kaksi toista yöllä

      • Anonyymi

        Lääkitys voisi olla aika tarkistaa.


    • Anonyymi

      Asun itse -76 valmistuneessa kerrostalossa Komppaan vaikka onkin vanha ketju, puheäänet kuuluu läpi,kolinat yms. Yöllä on rauhallista mutta silti jos yöllä hiljaisuus ja joku käy vessassa tms niin kuuluu vessaäänet selvästi eli hiljaisuus korostaa enemmän taustaääniä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1651
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe