"Ajanvietepalvelut" laskussa ??!

paska DNA

Onko muilla kokemuksia tällaisesta?

Yllätyksekseni edellinen DNA:lta saamani lasku oli HIUKAN suurempi kuin odotin. Laskussa oli yli 100 eurolla ajanvietepalvelumaksuja (0700 -numerosta): soitettu puheluita, joita en ole todellakaan itse tehnyt, eikä kukaan muukaan. Asiakaspalvelusta sanottiin, että lähettävät puheluerittelyn, ja voin maksaa ns. "riidattoman" osuuden laskusta. Sen jälkeen asiasta on tehtävä rikosilmoitus, jos puheluerittely ja puhelutiedot kännykässäni eivät mielestäni vastaa toisiaan.

En keksi muuta selitystä, kuin että liittymäni on kaapattu, koska ei puhelin nyt itsekseen voi soitella palvelulinjoille. Kuinka tämä on nykypäivänä mahdollista? Eikö DNA voi mitenkään parantaa liittymien tietoturvaa, jotta edellä mainittuja tapauksia ei enää pääsisi sattumaan? Eihän tästä DNA:lle ole tietenkään mitään haittaa: hehän vain hyötyvät, jos asiakas joutuu maksamaan heille satoja euroja tuulesta temmattuja laskuja.

16

9836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noihin numeroihin saa halutessaan soitoneston. Se kannattaa aina ottaa. Katso onko puhelimen logeissa mainintaa noista.

    • Liittymänvaihtokoedessä

      Juurikin sain samanlaisen lasku. Puhelimen puhelulogissa ei näy tämmöisiä puheluita, mutta laskulla näkyy. Kaikki "puhelut" on tehty samana päivänä, eri aikoina. Ihan vähän revin täällä peliverkkareita!!

    • huijausvedätys

      Noilla tehdään paljon huijauksia. Homma menee seuraavasti:
      Monesti ulkolainen firma avaa maksullisen 0700-linjan. Sen jälkeen voivat ihan keksiä puheluita joita ei koskaan ole soitettu. Puhelinnumerot on voitu kerätä vaikka jostain netin kilpailusivustolta johon ihmiset niitä antaneet ja tämä on voinut tapahtua jo vuosiakin sitten. Sen jälkeen keksitty laskutusaineisto lähetetään suomalaiselle palveluntarjoajalle joka tarkistaa mille operaattorille mikin numero kuuluu ja laskuttaa kutakin operaattoria joka sitten välittää maksut tälle palveluntarjoajalle joka siirtaa rahat huijaripäämiehelleen jonnekin veroparatiisiin. Suomalaiset operaattorit tienaavat itsekin noilla huijauksilla miljoonia.
      Operaattorisi tekninen tuki voi toki tarkistaa onko tuollainen puhelu ihan oikeasti ja fyysisesti soitettu vai onko se vain keksitty laskutusta varten.
      Tiedot noista (keksityistäkin) puheluista ja niiden veloituksista tosiaankin tulevat ulkopulisilta firmoilta eikä oma oeraattori niitä ennakolta mitenkään tarkista pitääkö paikkansa vai ei.

    • Kenenkään ei pidä osallistua netissä vellovaan kilpailu tarjontaan ne huijaavat vain ja ainoastaan sp. Ja Puh. Osoitteita ja numeroita myöskään osoitetta ei kannata antaa,alkaa tulla hollannista pillereitä, Tanskasta puutereita, virosta alushousuja ja Norjasta kalapillereitä.Suomen operaattorit laskuttaa aina ylimääräistä yksikään lasku ei ole oikein lasitettu vaan on lisätty muutama Euro ylimääräistä tai s8tten satanen, hyvin hämärää touhua, lankapuhelimet takaisin.

    • Saat hymyn palkaksi kun maksat Dna:n ylimääräiset viihdemaksut. Yksikään lasku ei pitänyt sisällään soitettuna maksuja kun valitin asiakaspalveluun sanottiin olet soittanut 0 aikuisiin numeroihin , tietoja on väikea tarkistäa koska puhelin pyyhkii pois vanhemmat muistin täyttyessä nykyisin kaikki käyttää maksullista palvelua sillä tietää kun soitetaan saksalaista nahkahousut musiikkia alkaa savu nousta

    • VIHAINEN

      Voisin kirjoittaa kertomuksesi ensimmäisen lauseen. Niin samaa sain itsekin. En tosin yli 100.00 vaan yli 60.00 laskun. Olin tosi vihainen kun tiesin etten ollut soittanut tällaisia puheluja. Tänään soitin DNA.han. Ihan asiallinen palvelu,mutta he ovat tehneet vain toimeksiannon mukaan. En aio tehdä rikosilmoitusta, vaikka mieli tekisi. Täytyy vain olla tosi tarkkana, ei mitään rahastavia soittoja, numerotiedusteluja onnenarpajaisia tms. Toivottavasti et ole saanut edelleen moisia laskuja. Kaunista kevättä toivottaen.

    • älyhoi

      Itse soittelette tajuamattanne maksullisiin numeroihin ja sitten itkette operaattorille ja syytätte huijareiksi. Pyytäisin teiltä hiukan aivojen käyttöä soitellessa ja laittakaa ne estot jos ette halua vahingossakaan soittaa maksullisiin numeroihin.

    • Mummu88

      Sama huomio. Vaihdoimme operaattoria. Elisasta Heli alle. Ensimmäisessä laskussa oli 0700....alkuisoa viihdeåalveöunumeroa kyllä. Kymmenkunta puhelua laskulla. Tämä mummu 88 vuotias ei todellakaan ole soittanut näitä puheluita. Puhelinlogissa ei tietoa saati merkintää. Soitin mummun puolesta Teline palveluun ja eivät pystyneet auttamaan, mutta hekään eivät nähneet logista, mutta laskulla kyllä. Nyt asia etenee siten, ettäteemme tästä poliisiasian. Esto on laitettu ystävällisen Heli am puheluun vastanneen neidin toimenpitein. Tehkää muutkin asiasta ilmoitus poliisille.

      • Voimummu

        Ettei vaan mummu olisi soittanut ennustuslinjoille tai AstralTVn lähetykseen? Niihin saa kyllä uppoamaan rahaa.


    • aurailta

      maksoin dna:n laskun jossa oli ylimääräisiä c more kuukausia menin lahden liikkeeseen jossa sanoivat (mitäs maksoit) laitoin helsinkiin kaksi kirjettä (kaivokatu)ei ole tullut mitään vastausta.törkeätä palvelua pekka

    • Herääny

      Maksamalla laskun olet sen hyväksynyt. Idiootti.

    • Anonyymi

      Miks soitatte sinne idiootit ne on 0700 numeroita eli maksaa!

    • Anonyymi

      minulle telia lähetti ajanvirti puhuleita 99.90 e en ole itse soittanut henkilö telialla jolle soitin hän tinkasi että olen soittanut ei kukaan ole käyttänyt minun puhelinta

      • Anonyymi

        ajanvirti puhuleita?


    • Anonyymi

      minulla telia laskutti myös tälläisen asiakas ajanviete johon olen muka soittanut en ole mutta TELIAN VIRKAILIA INTTI ETTÄ OLEN SOITTANUT

    • Anonyymi

      Prepaid-liittymä olisi kyllä laskutusliittymää turvallisempi. Siinä ei voi koskaan menettää enempää kuin mitä on siihen saldoa ladannut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe