Mistä oikeasti mukavat rintaliivit?

nainen 30+

Mistä ihmeestä löytää oikeasti mukavia, pehmeitä rintaliivejä? Sellaisia, jotka eivät paina ja joissa ei ole saumoja. Pehmeissä toppimalleissakin on aina saumat hartian päällä ja ne painavat ikävästi ihoon, vaikka olisi sopivan kokoiset. En halua kaaritukia, toppauksia tai kutisevaa pitsiä. Olkaimet tulisi olla saumattomat ja hiukan leveämmät, ei pelkät narut.

Olen käyttänyt esimerkiksi kevyitä urheiluliivejä tai -toppeja, mutta niissä on usein painijanselkä, josta en välitä. Tai sitten niiden olkaimet tulevat liian lähelle kaulaa, jolloin yhtään avonaisempaa paitaa ei voi pitää.

Olisin todella kiitollinen, jos jollain on antaa vinkkejä merkeistä tai ostopaikoista.

105

12965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -madde-

      Rintaliiveissä on aina ensimmäiksei tärkeintä ilmoittaa suunnilleen se oikea koko, koska rintaliivimarkkinat ovat jakautuneet eri merkeille sen mukaan mikä koko on. Tietämättä suunnilleen kokoa on vaikea neuvoa.

      Mutta tietämättä kokoasikaan en ihan usko että on olemassa aivan kaikkia sun kriteerejä täyttäviä liivejä.

      Liivien on tarkoitus tukea rintaa, joten jostain sen tuen on tultava. Jos ei ole kaaritukia, sitten yleensä on satsattu kupin leikkaukseen ja/tai läheltä kaulaa meneviin olkaimiin. Jne...

      Lähinnä tulee mieleen jotkut imetysliivit, kuten nämä
      http://www.rehashop.fi/kaaritueton-anitan-imetysliivi-5062-chkupit-p-1139.html

      Oletko käynyt rintaliiviliikkeissä ja miksi ei löytynyt?

      • imetysliivit!

        imetysliivejä mäkin suosittelen, hirveen näköisiähän suurin osa on, mutta jos haluaa arkeen hyvät ja tukevat liivit, niin ne on tosi hyviä, kun niissä on panostettu juuri mukavuuteen ja joustavuuteen, jottei ne paina maidosta täyttyneitä rintoja. ja kaikissa on normaalit olkaimetkin. itselläni juuri loppui imetys, mutta käytän imetysliivejä edelleen urheillessa, sillä minäkään en pidä urheiluliiveistä. ja on ne hyviä esim. kotipäivinä, kun vauvan kanssa touhuaa ja vaatteiden ei tarvii olla niin tiptop. kantsii kokeilla :)


      • Ön liivejä

        Kyl rintäliivejä ön eriläisiä, jökäiselle löytyy värmästi söpivät.


      • ehdotus.

        En käytä melkeinpä koskaan liivejä juuri sen vuoksi että ne tuntuvat niin pirun pahalta yllä, plus kun koko on A-kuppi ja eivät pahasti roiku, niin eipä ole tarviskaan.

        MUTTA ostin tänä vuonna silti parit liivit Tokmannilta. Ne ovat sitä mitä on mainostettu jossain ostostelevisiossa, mutta tietenkin tuolla halvemmat. Ovat pehmeää materiaalia, olkaimet eivät ole ärsyttävät narut, ei saumoja jne.

        En tiedä miltä ne isopovisella tuntuvat, mutta itse ostin koko L/XL kun ei ollut kokoa S/M, ja ihan hyvin pysyvät yllä, eivät kiristä eivätkä valu tms.


      • 1112
        ehdotus. kirjoitti:

        En käytä melkeinpä koskaan liivejä juuri sen vuoksi että ne tuntuvat niin pirun pahalta yllä, plus kun koko on A-kuppi ja eivät pahasti roiku, niin eipä ole tarviskaan.

        MUTTA ostin tänä vuonna silti parit liivit Tokmannilta. Ne ovat sitä mitä on mainostettu jossain ostostelevisiossa, mutta tietenkin tuolla halvemmat. Ovat pehmeää materiaalia, olkaimet eivät ole ärsyttävät narut, ei saumoja jne.

        En tiedä miltä ne isopovisella tuntuvat, mutta itse ostin koko L/XL kun ei ollut kokoa S/M, ja ihan hyvin pysyvät yllä, eivät kiristä eivätkä valu tms.

        Isorintaiselle noi joustavat neulostopit ei riitä sitten millään. Ehkä nukkumiseen.


      • Samaa mieltä
        ehdotus. kirjoitti:

        En käytä melkeinpä koskaan liivejä juuri sen vuoksi että ne tuntuvat niin pirun pahalta yllä, plus kun koko on A-kuppi ja eivät pahasti roiku, niin eipä ole tarviskaan.

        MUTTA ostin tänä vuonna silti parit liivit Tokmannilta. Ne ovat sitä mitä on mainostettu jossain ostostelevisiossa, mutta tietenkin tuolla halvemmat. Ovat pehmeää materiaalia, olkaimet eivät ole ärsyttävät narut, ei saumoja jne.

        En tiedä miltä ne isopovisella tuntuvat, mutta itse ostin koko L/XL kun ei ollut kokoa S/M, ja ihan hyvin pysyvät yllä, eivät kiristä eivätkä valu tms.

        Minäkin ajattelin mainita tuon Tokmannin! Varmaankin samanlaiset tai lähes samanlaiset siis ostanut (myös pari kappaletta). Tosi hyvät päällä, ei paina tai kiristä eikä edes valu. Lähes saumattomat (olkaimissa on, muttei tunnu). Ihan kivan näköset, ei painijanselkää. Toppaukset on, saa myös pois. Suosittelen aloittajalle. Avonaisten paitojen kanssa sitten olkaimettomat liivit.


      • Samaa mieltä jatkaa
        Samaa mieltä kirjoitti:

        Minäkin ajattelin mainita tuon Tokmannin! Varmaankin samanlaiset tai lähes samanlaiset siis ostanut (myös pari kappaletta). Tosi hyvät päällä, ei paina tai kiristä eikä edes valu. Lähes saumattomat (olkaimissa on, muttei tunnu). Ihan kivan näköset, ei painijanselkää. Toppaukset on, saa myös pois. Suosittelen aloittajalle. Avonaisten paitojen kanssa sitten olkaimettomat liivit.

        Niin ja mulla on C/D. Urheilussa en kyseisiä liivejä käyttäisi, mutta muuten kyllä. Uskon, että myös kohtuuisorintaiselle ovat ok.


      • kyseliä

        Mitäs vanhalle skitsolle kuuluu? Onko pääs kavanu?


      • niin tai näin

        oikean liiviasiantuntijan palveluita kannattaa käyttää ,niin saa oikean koon ja tulee hyvä olo !


    • Asiakaskin

      Miten olisi, jos menisit ihan asiantuntijakauppaan, etkä minnekään markettiin tms...

      • sdfsdfsdf

        No miten olis, jos vaikka sitten kertoisit jonkun asiantuntijakaupan jossa tiedät olevan oikeasti osaavaa porukkaa?


    • maatuskainen

      Liiviliike on avainsana, sieltä löytyy osaavat myyjät, joille kerrot toiveesi. Itse olen "liiviallergikko", inhoan liivejä ja kerrottuani tuon myymälässä, kaiveltiin minulle hyllystä liivit, joiden päälläolon voi miltei unohtaa! Ok, maksoivat kyllä enemmän kuin prisman liivit, mutta kyllä kannatti!

    • 13+12

      Sokokselta yleensä löytyy, kysy myyjiltä. Maksaa sitten kanssa, muttqa hyvästähän kannattaa maksaa:)

    • Jaana32

      Nyt kysyit oikeilta ihmisiltä,
      täällä parhaat asiantuntijat liiviasioissa!
      Kohta on huolesi poissa!
      Itse en ole pitänyt enää vuosiin,
      tosin kokoni "vain" 85B,antaa hölskyä vaan vapaana.
      Mutta huomenna sulla viimeistään oikeat liivit,kiitä Suomi 24:sta,
      täältä saa aina apua ja hyviä neuvoja!

    • 5+6

      Asiantuntijalta

    • Heitä toki pois!

      .

    • hjklghk

      Oletko kokeillut Finnwearin kaarituettomia liivejä? Saa ainakin Citymarketista mustana ja valkoisena. Mielestäni malli on aika uusi, mainostetaan "pehmeänä".

    • Liivillinen

      Jess-merkkinen cittarista,ovat hyvät,eikä ole kaaria,on leveät olkaimet,niitä oli jokin aika sitten tarjouksessa,mutta nyt tais viimeks olla n. 12euroo

      • tosihyvät

        todellakin hyvät, enää ei vaan saa mistään????


    • tqhthq6

      Unohda koko liivit... parasta antaa hinkkien höllyä villinä ja vapaana. kääntää päitäkin.. ja mikä parasta ei tule ikäviä painaumia iholle...

      • 112

        Mutta lähtee iho venymään ja raidoittumaan, kun ihon sidekudos antaa periksi.
        Isorintaisille suosittelen mukavien iivien kanssa nukkumista, muuten roikkuvat kohta navassa. Nimimerkillä kokemusta on. Ja rinnan aluset alkavat hautumaan. Viis painaumista.


    • liivijengin jäsen

      Suurin osa suomalaisista naisista ei tiedä oikeaa liivikokoaan. Yleensä ympärysmittaa on liian paljon yhdistettynä liian pieneen kuppikokoon. Tilastollisesti englantilaisilla naisilla on maailman suurimmat rinnat, joka johtuu ainoastaan siitä, että jostain syystä siinä maassa naiset tietävät oikean kokonsa, eivätkä käytä liian pientä kuppikokoa, joka suomessa yleensä tasataan liian suurella ympärysmitalla, eli 85C on sama ympärysmitta kuin 80D, jne... Oikeanpituinen ympärysmitta takaa, että liivit ovat vaakasuorassa, eivätkä "roiku" edestä, kuten 80% suomalaisilla naisilla yleensä. Ehkä naiset häpeävät rintojaan ja siksi haluaisivat niiden olevan pienemmät kuin ne mittataulukon mukaan ovat ja siksi iostellaan mitä sattuu kunhan vain ovat pienet kuppikooltaan..??

      • turhaa turhaaaa

        Liian pieneen kuppikokoon? Ku o A-kupin rinnat eikä A-kupille kuitenkaan ole kuin huonosti istuvia kuppeja. En halua implantteja ihan push upit riittää. Mutta ei ole istuvia. On semmosia mitkä vetää rinnat yhteen, tai jotka törröttää jonnekin suuntaan eteen, pushit nostaa rinnat luonnottoman ylös. Tai sitten yläreuna jää pullottamaan kun ei ole täytettä. Topit on ainoat mitkä "istuu". Ihan perseestä. Turha sanoa että liivikauppa auttaa. Ne tarjoaa mitä niiltä löytyy ja jos ei löydy istuvaa niin ei löydy.. Siis kun ei löytynyt. Ehkä kerran 5 vuoteen löytyy joku paremmi sopiva malli mutta ne on usein halpisliivejä joiden olkaimet ja muu materiaali väsähtää nopeasti. Siksi ostan niitä sitten kolmet kerralla. Kauniita istuvia liivejä ei vaan kerta kaikkiaa löydy vaikka olisin valmis maksamaan vaikka maltaita. B-kupista ylöspäi kyllä löytyy.


    • Valintaloon

      Parhaat on täyteläiset ja istuu kunnolla, ei hölsky eikä putoa. Kokeile käyttää kaarellisia, sellaisia joista on turhat saumat karsittu. Selästäkin pitäisi tuntua mukavalta. Turhat rintsikat vievät vain tilaa kaapeista

    • Suosittelisin ihan alan erikoisliikkeeseen menoa. Itselläni sellainen. Esim Felinalla on upea liivi pure palance malli 206201 sekä Anitalla RosaFaija liivit 5492. Varmasti löytyy muitakin mutta näitä kannattaisi kysyä ja sovittaa:)

    • N 40+

      Mulla ihan samat ongelmat, mukavuus tärkein valintaperuste, siksi käytän usein urheiluliivejä, joskus vain tiukkaa aluspaitaa.
      Itselläni imetysten jälkeen vieläkin isot, mutta roikkuvat rinnat, siis pakko käyttää jotain, ahistaa!
      En osaa neuvoa oikeaa ostopaikkaa. Joskus harvoin olen löytänyt hyvät liivit jostain marketista ja hakenut parin päivän päästä lisää samanlaisia.
      En kuitenkaan halua omaisuuksia satsata mokomiin turhakkeisiin.

    • Inssinööri

      Jeesusteippi on asiansa ajava tapa laittaa tissit ruotuun. Uretaanipalloja voi asettaa tissin alle jottei ne valu sivulle ja teipillä vetaisee kiinni ja ympäri, vessapaperi pehmusteena liimapintaa vasten. Uretaani muotoutuu nätisti monenlaisen muodon mukaan ja lämmittää. Tussilla voi piirtää nännin kuvat jos haluaa ne framille tai vaikka Ramille.

      • lopeta.fi

        Höh! Vain insinööörin järjellä? voi edes ehdottaa jotain tuollaista asiallisesti keskusteleville.


      • Lasten t paita?
        lopeta.fi kirjoitti:

        Höh! Vain insinööörin järjellä? voi edes ehdottaa jotain tuollaista asiallisesti keskusteleville.

        Mites hele-vetin tiukka t-paita. Voisiko korvata rintaliivien käytön?


    • koko ja kokeilu

      Liivien erikoisliike on avain.
      Oikea ympärysmitta ja oikea kuppikoko. Ne kun löytyvät, on jo paljon helpompaa.
      Pitsikin voi olla pehmeää, kun se on oikean kokoisessa liivissä ja siitä maksaa tarpeeksi. Kaarituki on hyvä, jos se on oikean kokoinen. Jos ympärysmitta on väärä, niin kaarituki kalvaa. Jos liivimalli on väärä, niin se voi kalvaa myös rintojen välissä.
      Mitä isommat rinnat, sitä leveämmät olkaimet.

      Varaa liivien kokeiluun aikaa, että voit vertailla useammat, etkä ota niitä, jotka melkein ovat hyvät.

    • pimpula52

      Moi sain ihanaa ja asiantuntevaan palvelua myyrissä' vantaalla liike on Magis Lady . En tiedä onko liikkeiltä muualle. Mutta tosi hyvä palvelu ja asiantuntemusta löytyy. terv hyvät liivit

      • pimpula52

        vielä yksi juttun. En edes tiennyt kuppikokoa en mitää miten hyvät rintaliivit. ostetaan tai edes sovitetaan. siis hyväpalvelu onao ja öööö


    • Mukavia, pehmeitä rintsikoita löytyy nykyään vaikka mistä!

      Edullisimmin oon löytäny diilisivustolta groupon.fi. Olen tilannut sivustolta useasti ja hyvä ja luotettava sivusto hyvällä asiakaspalvelulla. Jos jotain kiinnostaa liittyä, liittykää mielellään tästä linkistä: https://www.groupon.fi/visitor_referral/h/8ee063b0-68a2-4f0e-a761-055de257d774 Miks just tosta niin tuollahan on että jos suosittelee ystäville ja saa ystäviä mukaan niin saa sit rahaa käytettäväks tonne. :)

      Oon löytänyt kivoja myös kappahlista, missä on kans monesti hyviä tarjouksia ja kappahlilla on myös oma tarjousklubi, mistä saa hyviä alennuksia välillä. Jos omistaa cityshopparikortin niin siinä on kans kappahliin etuja.

      Ellos on varmasti monelle tuttu kauppa, sieltä kans löytänyt, elloksellaki vaik mitä alekoodeja ym välillä.

      Ihan citymarketissakin oon nähnyt.

      http://www.select.fi/ kaupasta löytyy myös, mutta siinä mun huomio kiinnittyy tohon hintaan... Just grouponista tms saa hyvin samanlaisia paljon edullisempaan hintaan.

      Toivottavasti näistä oli apua! :)

    • Miri-ale

      Olen jo vuosia käyttänyt samaa merkkiä ja kokoa. Ne tulee neljä kertaa vuodessa postitse, ensimmäiset jouduin vaihtamaan eri kokoon, nyt tulee kuin apteekin hyllyltä aina oikean kokoinen ja mallinen alusasusetti, eikä maksa liikaa. Merkki on Miriale, varmaan jokainen on saanut esitteitä naisten lehtien yhteydessä. Niissä rintsikoissa on sekin hyvää, että kaarituet voi poistaa halutessaan esim. pesun ajaksi, tai ellei halua käyttää tukia. Suosittelen!

    • liina..

      Mulla ei ainakaan auttanut vaikka useammasta liiviliikkeestä olen ostanut liivejä,postimyynnistä,marketeista..lista on loputon. mulla on niin paljo turhaan ostettuja liivejä et ne vois vaihtaa taloon.Eniten mua ärsyttää ku kiristää ja selkään jää niistä poimu. Myöskin kutittavapitsi,painava kaarituki tms hakanen pistää. Mun rinnat on 75d eli kokoa on,mutta mielestäni ihan pitäs kyllä liivejä löytyä.Olen jo vuosien aikana menettänyt toivoni mukavien liivien löytymisestä ja ollut ilman. Näky ei ole kaunis,mutta minkä teet. Nuo virheostokset myös tympivät niin että en aio käyttää elämäni aikana enää senttiäkään liiveihin. Niin otan toki apua vastaan hyvistä liiviliikkeistä tms nettikaupoista jos vaikka lahjana satun joskus mukavat liivit saamaan

    • Strui
    • Changen käyttäjä

      Suosittelen Change-nimistä alusvaateliikettä. Siellä on tosi asiantuntevia ja mukavia työntekijöitä, mittaavat rinnanympäryksesi ja katsovat oikean kokoiset liivit. Liikkeessä on monia eri kokoisia ja eri näköisiä rintalivejä kaikille. Viime viikolla julkaistiin Britney Spearsin suunnittelema alusvaatekokoelma, jossa paljon hienoja rintaliivejä (tämä mallisto vain Change-myymälöissä) Rintaliivien hinnatkaan eivät ole hirveän kalliita, toiset tietysti halvempia ja toiset kalliimpia, mutta laatuun kannattaa tietysti panostaa.

    • Povekas

      PXC-underwear myy hyviä ja mukavia liivejä, ite käytän kokoa 85E, eikä tissit hypi silmille esim. hölkätessä ;) Kannattaa kokeilla!

    • luomumimmi täällä

      jätä rintsikat kaupan hyllylle. Ilman niitä akanvaljaitakin pärjää vallan mainiosti. jos roikkuu niin antaa riippua.

    • Löysin pitkän etsinnän jälkeen itselleni tosi kivat liivit, tai se on ennemminkin joustava toppi ilman mitään krumeluureja ja pitsejä. Saa Stockmannilta ja merkki Magic. Löytyy eri värejä ja niissä on toppaukset, jotka voi ottaa pois ja toimii siltikin hyvin. Tuo kaula-aukko ja olkaimien leveys voi olla kynnyskysymys. Pitää hyvin kuosinsa ja pysyy hyvin päällä kaikissa tilanteissa, vaikka olen AA-kokoa. Käy testaamassa!

    • vinkikz
    • Maramar

      Parasta teettää liivit alan ompelijalla, tulee ne sitten ylä- tai alapäähän.
      - Mitä se kutiseva pitsi on? Kutittavaa pitsiä kyllä löytyy erilaisista vaatekappaleista.

    • Matalaksi vaan

      Feministinen hyväksi havaittu tapa on sitoa rinnat litteiksi käyttämällä rintojen kohdalle sidottua liinaa. Akuliina Saarikoski kertoo tehneensä juuri näin.

      • superrintsikat

        Oikeat naiset käyttävät Triumphin Doreen L palleatuellisia rintaliivejä.
        Seitsämän hakasta takana, ihanan pehmeät kaarituettomat superrintsikat.
        Pitää rinnat ryhdissä ja jenkkakahvat loitolla.


    • 90D

      Minä ostin kuuluisasta TV-shopista toppiliivit ja olen todella tyytyväinen, käyttänyt jo yli vuoden; halppisversiot oli huonosti istuvat, tavallisia liivejä käytän enää satunnaisesti

      • Lettuleena

        Hei!
        Sopimattomia ja huonosti istuvia, kerran pari käytettyjä ei kannata heittää roskiin. Pese ja vie Pelastusarmeijan, Uffin, seurakunnan, tms keräykseen. Jollekin vähävaraiselle ne voivat olla sopivan kokoiset ja ainoat mihin on varaa.

        Minä, kokoa A85-B80 ostan niitä, mistä saa olkaimet irti/ olkaimettomia, ja raksin kaaretkin pois.


    • Nudisti

      No älä sitten käytä rintsikoita.

    • vapaata elämää

      Onko niitä pakko pitää?

      Minä käytän erittäin harvoin, vain kun on välttämätön pakko.
      Kunhan muuten älyää pukeutua niin, ettei tissit näy, eivätkä kiinnitä mitään huomiota puseron alta. Olisi kidutusta pitää sellaista vaatekappaletta joka päivä päällä. Minä en halua elämääni tuhlata, enkä kärsiä jonkun typerän vaatekappaleen takia.

    • tiina ..

      Minäkin olen vapauttanut itseni näistä turhakkeista. Liiviliikkeissä useaan kertaan asioineena ja aina sieltä liivit myyjän ohjeen mukaan ottanut,vaan tuntui ettei henkeä saa ja selässä näkyi aina poimu. Ei kiitos enää sellaisia kapistuksia. Roikkukoot

    • Sirpa T.

      Hei! Ostin eilen kahdet mustat, pehmeät, kaarituettomat imetysliivit Tokmannista, vaikka imetysajoista onkin jo vuosia :) Katsoin koon silmämämääräisesti ja näytti sopivalta. Vähän ihmettelin, kun koko oli 70D, oma kokkoni on 75B! Asian varmistamiseksi kävin sovituskopissa kokeilemassa ja olivat tosi hyvät ja istuvat päällä!
      Soviattminen kannattaa, ettei kuskaa turhia vermeitä kaappien täytteeksi. Alusvaatteita kun ei voi edes palauttaa. Nämä liivit olivat reilusti alennettu ja maksoivat 7e, eli kahdet 14 euroa.
      Kotona on mukava olla ilman liivejäkin, mutta muualle en lähtisi, lenkkeilystä puhumattakaan.
      Lindex:stä saa selkäpuolelle laitettavia härpäkkeitä, jos tuntuu, että olkaimet valuvat.
      P.S. Kaikilla ei valitettavasti ole varaa satasten liiveihin, joita erikoisliikkeet myyvät. Edullisia ja hyviä löytöjä voi tehdä, jos vaan jaksaa katsella.

      • Sirpa T.

        Korjaan: Kokoni, eikä "kokkoni" on...Ei siis ole mitään isoja kokkoja minulla, mutta onpahan elämäni ensimmäiset D-kupit !!! :)
        Toivottavasti kirjoitukseni auttoi jotakuta, jolla on pieni palkka, kuten minulla.


      • Oisko vinkkejä?

        Mites sitten, kun tarviisi a-kupin, mutta ympärysmitta kiristää ja pitsit hiertää ihon rikki? Toppimallisissa sama vika, palleasta kiristää.
        En ole vuosikausiin enään löytänyt pehmeitä, kaarituettomia liivejä.


      • oikeakoko
        Oisko vinkkejä? kirjoitti:

        Mites sitten, kun tarviisi a-kupin, mutta ympärysmitta kiristää ja pitsit hiertää ihon rikki? Toppimallisissa sama vika, palleasta kiristää.
        En ole vuosikausiin enään löytänyt pehmeitä, kaarituettomia liivejä.

        Minä löysin vasta äskettäin oikean kokoni liiviliikkeessä (eikä se liike tietenkään ole kotikonnuilla), missä sovitettiin ja mitattiin. Koko oli 110 A!! Sillä ympärysmitalla ei missään marketissa tai halpahallissa löydy liivejä. A-kuppi ei tarkoita erityisen pientä vaan matalamallista kuppia. Kylläpä on mukava olo oikean liivikoon kanssa. Rahaa siinä tietysti paloi lähes satanen.
        On vähän ihmeellistä kun kuvitellaan että kuppien koko kasvaa rintakehän ympäryksen mukaan, niinhän ei taida olla.


      • 3+15
        oikeakoko kirjoitti:

        Minä löysin vasta äskettäin oikean kokoni liiviliikkeessä (eikä se liike tietenkään ole kotikonnuilla), missä sovitettiin ja mitattiin. Koko oli 110 A!! Sillä ympärysmitalla ei missään marketissa tai halpahallissa löydy liivejä. A-kuppi ei tarkoita erityisen pientä vaan matalamallista kuppia. Kylläpä on mukava olo oikean liivikoon kanssa. Rahaa siinä tietysti paloi lähes satanen.
        On vähän ihmeellistä kun kuvitellaan että kuppien koko kasvaa rintakehän ympäryksen mukaan, niinhän ei taida olla.

        Tästäkin kokemusta,
        joskus nuorena kokeiltiin tyttökaverini (pieni, pullea, isotissinen) ja minä (pitkä, hoikka, pienitissinen) kanssa toistemme rintsikoita.
        Ja yllätys, yllätys, meille sopi samat liivit!

        Kaikki on suhteellista.


    • ilmankin pärjää

      Ostopaikoista en osaa opastaa, mutta myös minä inhoan liivejä, joissa on toppauksia - erityisesti kuppien alaosissa.

      >niiden olkaimet tulevat liian lähelle kaulaa, jolloin yhtään avonaisempaa paitaa ei voi pitää.
      ???

      • Tykästynyt

        Ostin kesällä finnwearin liivit, joihin olen ollut tosi tyytyväinen. Näissä kiinnitys on edessä ja takana tosi joustava kangas. Olkaimet eivät ole liian kapeat mutta eivät liian leveätkään. Eli malli on FW-01-62639.Suosittelen.


    • !!!!!!

      ♥Change ♥ on paras liiviliike

    • Roz

      Mulla on nyt ollut pari vuotta Selectistä ostettuja pehmeitä kaarituettomia liivejä, enkä enää luovu niistä! Jos menette Selectin sivuille tai luetteloon, etsikää ne liivit joissa on hakaskiinnitys edessä (sitähän ei tarvitse edes avata, kun pujottaa liivit pään yli). Ei ole minusta ylihintaiset. Harmittaa ihan että kärvistelin liian kauan kaarituellisissa topatuissa liiveissä kun en lähiseudun kaupoista muunlaisia löytänyt. Ihanaa kun on mukava kiristämätön olo koko ajan :)

      • Tykästynyt

        Nyt löysin liiveille nimenkin eli kuvailemani liivit tuntevat nimen Shape.


    • mummana

      älkää hyvät naiset ostelko liivejä sovittamatta.
      Jos mahdollista, hankkikaa ne alan liikkeestä.
      Kun on sopivat liivit, niitä et ees tunne päivän mittaan.

    • lena1

      nimimerkille Oisko vinkkejä?: jos ympärysmitta on väärä, kuvittelet kokosi väärin. Netistä löytyy kyllä mittareita jos viitsit kaivaa mittanauhan ja mittailla. Sitten liikkeessä sovittamalla löytyy se oikea koko.

      Ylipäätään kotimaisista kivijalka-erikoisliikkeistä ei kannata ostaa mitään niin hirveillä hinnoilla. Aloittajalle Figleavesin linkkivinkki: käy liikkeessä sovittamassa ja tilaa sama malli ulkomailta puoleen hintaan.

      http://goo.gl/gBbAFG

    • 90E

      Kannattaa mennä kunnon liikkeeseen, jossa asiantuntevat myyjät palvelevat.

      Nimim. E90, hankala löytää tukevia liivejä.

      Tähän asti käyttänyt ihme rimpsurämpsyjä, mutta käytyäni paikallisella, vuosikymmeniä toimineella, liivvikauppiaalla, niin johan löytyi! Maksoikin 90e, mutta sen arvoista, rehellisesti. Kyllä ne sitten kestävätkin.
      Itselläni merkkiä Primadonna käytössä.

    • Mummo -60
      • Saakomaistaa

        Mulle tuollainen mummo jolla noin ihanat rinnat :)


    • ota selvää koosta

      Mitä vikaa naisissa on kun eivät osaa edes enää valita itselleen sopivia rintsikoita? Eivätkö naiset opi tunnistamaan rintojensa oikeaa kokoa ja mikä liivi sitten olisi niille sopiva?

      • Caramba soita samba

        Naiset, ottakaa miehet ja poikaystävät mukaan sovituskoppiin liivejä sovittamaan. Miehet opastavat teitä seksikkäiden ja kauniden mallien valintaan.
        Kysykää miestenne mielipidettä myös livien koosta, sillä miehet osaavat katsoa mikä on oikea koko naiselleen.
        Viimeksi liiviostoksilla ehdotin vaimolleni topattuja upeita kaksivärisiä täyskupillisia pitsiliivejä 80B. Vaimo ne osti ja on ollut tosityytyväinen ja liivit pikkuhousuineen maksoivat vain 28€.


    • Koklattu on

      Käyppäs katsomassa Sloggin liivejä, löytyy kai melkein joka tavaratalosta. Nykyään valikoimista löytyy myös kauniita pitsisomisteisia, eikä ole kaaritukia eikä toppauksia. Istuvat hyvin, pään yli vetäistävä malli.

    • Lyylin tyyli

      Olen isorintainen, minä olen mieltynyt Kaphalin toppimallisiin liiveihin. Ne eivä kiristä eikä purista liikaa. Olkaimet ovat leveät, tukea on tarpeeksi. Tosin imetyksestä huolimatta rintani eivät roiku lätkämäisenä, joten ehkä ne eivät sovellu kailille.

    • teija...

      Kaipaisin neuvoja tukevista liiveistä vähän isorintaisemmalle,joiden selkäosa olisi joustava kuitenkin. En pysty pitämään kiristäviä liivejä joista jää selkään poimu.

    • hihi hehe
      • kireissä liiveissä

        Kyllä oikeissa rintaliiveissä pitää olla kunnon kiristysvara ja ainakin 7 hakasta selkäpuolella. Niissä pitää myös olla kunnon liivinluut kyljissä, että ei mee ryttyyn. Liivit pitää olla kireet ja napakat.


      • kireissä liiveissä kirjoitti:

        Kyllä oikeissa rintaliiveissä pitää olla kunnon kiristysvara ja ainakin 7 hakasta selkäpuolella. Niissä pitää myös olla kunnon liivinluut kyljissä, että ei mee ryttyyn. Liivit pitää olla kireet ja napakat.

        ei ainottakaan inhottavaa HAKASTA SAA NIISSÄ OLLA !!!! NE ON USKOMATTO- MAN EPÄMUKAVAT !!!!!!! sä vaavi et tiiä asiast yhtää mittää......


    • Koteloliivit

      Ennen oli rintaliivejä, nykyään rintakoteloita.

    • moi
      tässäpä sulle ja muillekin naisille kunnon rintsikat: niitä, mitä näkee mm. tv sho-
      pissa, tosin sitä mainosta ei ole tullut aikoihin, ja sehän on sellainen mukava to-
      pin mallinen.......ei hakasia, ei kuppikokoja, ei ongelmia ! siis katso, mikä on pai-
      tasi koko, se on myöskin rintsikoittesi oikea koko. Itsellä on monet sellaiset, eri värejä...... ja ne kestää, toisin, kuin ns. normaalit vanhanaikaiset rintsikat, joissa on inhottavia hakasia ja muuta epämukavia osia..........ja ne peittää täydellisesti, onpa rintasi sitten isot tai pienet, olet sitten kokoa s tai l tai xl...........ja ne tukee, toisin, kuin ne vanhanaikaiset ja häpeälliset rintsikat.....nämä toiset no tosi muka
      -vat ! ja näyttävät. Eikä niissä ole inhottavia kaaritukiakaan ! en ole itse koskaan tykännyt kaarituellisista rintsikoista. Enkä hakasia sisältäviä ! ne ärsyttävät ! mut- ta se loppui heti, kun ostin ekat ja kokeilin........kannattaa jokaisen kokeilla niitä
      ennen, kuin ostaa niitä vanhanaikaisia.......vaikka ne vanhanaikaiset olisivatkin halvemmat, ne ei kauaa kestä ja joudut ostamaan pian taas uudet.......niissä ei ole minkäänlaista tukea rinnoille. Kokeilkaa toppimallia jokainen nyt. Ostakaa e- des yhdet sellaiset.

    • Kokeile pusero-

      mallisia, eivät edes kalliita.

    • kaikkilla on hankala

      Kas,kas naisillakin on ongelmia.
      Minulla miehenä on samankaltaisia ongelmia mutta alempana. En löydä sopivia kalsareita. Kaupassa myytävät kalsarit ovat kutakuinkin sopivat kun miehisyyteni on lepotilassa mutta kun näen hemaisevan naisen jolla on esim. suuret rinnat alkaa housuni tuntumaan kivuliaan ahtailta.
      Olen jostain lukenut että keskiajalla oli miehillä sellaisia alushousuja joissa oli erillinen tasku etuveitikkaa varten. Sellaiset kalsarit saattaisivat olla apu asiaani. Tosin sitten ahdistaisivat ne puvun housut ja niihin ei oikein nykysuuntauksella voi 'etutaskuja' ommella.
      Käytettiinkö keskiajalla rinuleita vai suosittiinko ihan luomuna roikkuvia tisuleita?

      • ennen hankalampaa

        Keskiajalla ei käytetty rintaliivejä, vain aluspaitoja.
        Silikonilisäkkeistä ei tiedetty mitään.

        Teini-ikäiset runkkarimiehet ruoskittiin tai teloitettiin julkisesti kaupungin torilla,
        koska kalsareitakaan ei ollut vielä keksitty.


      • hizzy fit

        Keskiajallakin on ilmeisesti käytetty rintaliivejä, vastoittain nimittäin löytyi Itävallasta 1400-luvun rintaliivejä.
        http://quigleyscabinet.blogspot.fi/2012/07/lengberg-lingerie.html

        Miehet käyttivät renessanssiaikana Euroopassa n. 1500-luvun lopulle kalukukkaroa, sellaisia kankaasta ommeltuja taskuja, joihin sukulalleudet vehottiin. Niitä ei vain koristeltu hienosti vaan myös korostettiin lisäämällä täytettä.

        Soturin haarniskaan kuului myös metallinen "kypärä" kalukukkaron päälle laitettavaksi. Suosittelen sellaista sullekin, voisi pitää veitikan kurissa, tässä sopiva malli:
        http://drwillettsworkshop.blogspot.fi/2011/03/metal-pack.html


    • 80G

      Jos koko on 80 G-H ei tarvii miettii mistä ostaa liivit.....ei paljon marketeista saa ja jotain toppeja on täysin mahdotonta käyttää. Pakko valita joko hiertävät/painavat.....tai hartiakivut.
      Tasan ei käy siis onnen lahjat.
      Mielellänin kirurgille antaisin hommia.....mut kun tuo mies niin tykkää.

    • rintsikanpolttaja

      Iltsikassa oli uutinen tutkimustuloksista, joiden mukaan rintaliivit eivät ollenkaan auttaneet niska- ja hartiakipuja. Sen lisäksi rintaliivien käyttö esti rinnan oman tukikudoksen kehittymisen.

      http://www.iltalehti.fi/nainen/2014060218362561_na.shtml

      Itse en käytä kotona ollenkaan enää rintsikoita, kun ne painaa aina jostain kohtaa. Vielä ei ole ollut munaa lähteä ulkomaailmaan ilman rintsikoita, vaikka periaatteessa olenkin sitä mieltä ettei se ole kenenkään muu asia, mitä mulla on päällä. Olen siis E-kuppia, ehkä jos olisin jotain b-kuppia niin en ehkä laittaisi enää ollenkaan päälle mokomia.

    • just...

      vai vielä rintaliivit? kaikkea ne keksiikin. mitä seuraavaksi, kivesliivit?

    • Luomu on paras

      Miks käytät sit rinsikoita vai onko tissit niin isot ja löysät

    • Pasiantero

      Pitkä juttu, miten minä miehenä tämän viestiketjun tulin lukeneeksi läpi, mutta...

      Aika usein lehdistössä tulee otsikko, jossa kerrotaan naisten hyvin yleisesti käyttävän vääränkokoisia rintaliivejä. Tämä ketju jotenkin tuon ongelman laajuutta.

      Ensimmäinen kysymys, mikä minulle tulee mieleen on, että miksi ihmeessä? Rinnat ovat kuitenkin aika keskeinen osa naisen elämää, joka päivähän ne ovat siinä edessä. Miksi ihmeessä naiset eivät panosta mukavuuteensa? Mistä tämä tietämättömyys kumpuaa? Kaikesta päätellen kirjoittajat ovat tässä ihan aikuisia naisia, joilla kuitenkin on kymmenien vuosien kokemus rintaliivien käytöstä. Onko se niin vaikeaa selvittää oma koko ja onko se niin vaikeaa ymmärtää, että se vaihtelee elämäntilanteiden ja liivimallien mukaan? Miksi asia ei kiinnosta sen enempää? Sen sijaan kärsitään sitten joka päivä...

      Vilkaisin tässä välissä nopeasti jotain toista sivustoa, jossa ohjeistetaan rintaliivien koon valinnassa. Siis ympäryysmitta mitataan ensin alta, sitten nännien päältä, selvä... Käsittääkseni osalla naisista tuohan on lähes sama kuin vyötärönympärysmitta. Vakavasti ottaen, miten ihmeessä ympärysmitta mitataan naisen pehmeimmästä kohdasta? Eikö juuri siinä tule niitä mittavirheitä...

      Mitoituksen ilmaiseminen ympäryysmittana ja kuppikokona on myös aika harhaanjohtavaa, koska kuppikoko määräytyy ympäryysmittojen eron mukaan taulukkotietona. Tuohan ei ole sama kuin kupin absoluuttinen tilavuus.

      Sitten tulee vielä nämä rinnakkaiskoot... 75C on sama kuin 70D. Miten ihmeessä sitä ympäryysmitta voidaan muuttaa, jos se kerran ensin mitataan? Eihän tuokaan voi siis olla mikään absoluuttinen mitta.

      Ja vielä... Eri maissa näyttäisi olevan eri merkitykset kuppikokojen suhteen. Samannäköisiä merkintöjä, jotka tarkoittavat sitten aivan toista.

      Jos rintaliivit olisivat miesten asuste, näitä ongelmaa ei olisi. Oletteko kuulleet, että autonrenkaita myytäisiin britti- ja EU-mitoituksilla? Jopa hevosvoimat on muutettu virallisesti kilowateiksi. Miksi ihmeessä ette saa maailmaa muutettua ja keksittyä täysin absoluuttiset rintaliivimitoitukset?

      Äkkiseltään oikeampi mitoitus olisi: Ympäryysmitta - rintakudoksen tilavuuden kokoluokka ("mihin näistä erikokoisista puolipalloista saat rintasi sopimaan") - rintojen etäisyys toisistaan. Valmistaja joutuisi ilmoittamaan nämä kolme asiaa jokaisesta mallistaan. Saisihan siinä sivussa tietysti ilmoittaa oman käsityksensä mitoituksesta, mutta se ei varmaan enää ketään kiinnostaisi.

      Naurakaa pois. Enhän minä poikamiehenä oikeasti tiedä mitään naisten maailmasta. Kommentit silti ilahduttaisivat.

      • --------

        Naisten asioita ja siksi jääköön, tutkimukset on usein tehty suppealle ryhmälle.
        Kuppikoko määräytyy ympärysmittojen mukaan, ei tosiaan. Olen ollut laiha ja vähemmän laiha, aina vaan silti B.
        Jollei nyt inhottavaa niin jotain outoa vääntelyä kun mies puhuu asiasta josta ei mitään tiedä.


      • Pasiantero
        -------- kirjoitti:

        Naisten asioita ja siksi jääköön, tutkimukset on usein tehty suppealle ryhmälle.
        Kuppikoko määräytyy ympärysmittojen mukaan, ei tosiaan. Olen ollut laiha ja vähemmän laiha, aina vaan silti B.
        Jollei nyt inhottavaa niin jotain outoa vääntelyä kun mies puhuu asiasta josta ei mitään tiedä.

        Ei nyt pidä hirvittävän vakavasti ottaa tätä pohdintaani. Insinööri pyrkii ratkaisemaan ongelman kuin ongelman. Lehdet ovat pullollaan artikkeleita, joissa kerrotaan naisten olevan tietämättömiä omasta koostaan. Vaikuttaisi siltä, että naiset ovat myös laiskoja selvittämään asiaa. Sitten asiaan liitetään eri valmistajien tapa ilmaista asia, eri maiden kokotaulukot ja vielä rinnakkaiskoot niin soppa on valmis.

        Vertaus autonrenkaisiin ilmeisesti oli ontuva. Entäpä, jos farkkuja myytäisiin tuumamitoituksella ja jokaisella valmistajalla olisi erimittaiset tuumat? Helppohan se olisi tietysti mennä kauppaa ja sovittaa oikea koko tapauskohtaisesti, mutta miksi naiset eivät mene kauppaan ja sovita. Sen sijaan he vaivihkaa nappaavat Prisman hyllystä saman koon kuin aikaisemminkin ja suuntaavat kassalle.

        Faktaa on se, että tuo kokomerkintä (ympärysmitta sentteinä pyöristettynä viiteen senttiin "kuppikoko" joka määräytyy tietystä taulukosta ympärysmittojen erotuksena) on toimimaton. Historiallisista syistä sitä on kuitenkin vaikea muuttaa.

        Tiedän miten "kuppikoko" määräytyy, mutta tuleeko sen olla niin? Miksi sitä ei sanota sitten "ympärysmittojen erotuksena", koska sitä se on. Eikö täällä ole esim. tekstiili- ja vaatetustekniikan inssejä, jotka voisivat kertoa tuohon asiaan liittyvistä standardeista?

        Miten niin en tiedä asiasta mitään? Totta kai tähän liittyy asioita, joista en tiedä, mutta kai tässä sentään jotain on miestenkin ymmärrettävissä. Eikä nämä ihan pelkkiä naisten asioita ole. Ulkonäkönsä kanssa itsevarmempi nainen on kaikkien etu.


      • ----------
        Pasiantero kirjoitti:

        Ei nyt pidä hirvittävän vakavasti ottaa tätä pohdintaani. Insinööri pyrkii ratkaisemaan ongelman kuin ongelman. Lehdet ovat pullollaan artikkeleita, joissa kerrotaan naisten olevan tietämättömiä omasta koostaan. Vaikuttaisi siltä, että naiset ovat myös laiskoja selvittämään asiaa. Sitten asiaan liitetään eri valmistajien tapa ilmaista asia, eri maiden kokotaulukot ja vielä rinnakkaiskoot niin soppa on valmis.

        Vertaus autonrenkaisiin ilmeisesti oli ontuva. Entäpä, jos farkkuja myytäisiin tuumamitoituksella ja jokaisella valmistajalla olisi erimittaiset tuumat? Helppohan se olisi tietysti mennä kauppaa ja sovittaa oikea koko tapauskohtaisesti, mutta miksi naiset eivät mene kauppaan ja sovita. Sen sijaan he vaivihkaa nappaavat Prisman hyllystä saman koon kuin aikaisemminkin ja suuntaavat kassalle.

        Faktaa on se, että tuo kokomerkintä (ympärysmitta sentteinä pyöristettynä viiteen senttiin "kuppikoko" joka määräytyy tietystä taulukosta ympärysmittojen erotuksena) on toimimaton. Historiallisista syistä sitä on kuitenkin vaikea muuttaa.

        Tiedän miten "kuppikoko" määräytyy, mutta tuleeko sen olla niin? Miksi sitä ei sanota sitten "ympärysmittojen erotuksena", koska sitä se on. Eikö täällä ole esim. tekstiili- ja vaatetustekniikan inssejä, jotka voisivat kertoa tuohon asiaan liittyvistä standardeista?

        Miten niin en tiedä asiasta mitään? Totta kai tähän liittyy asioita, joista en tiedä, mutta kai tässä sentään jotain on miestenkin ymmärrettävissä. Eikä nämä ihan pelkkiä naisten asioita ole. Ulkonäkönsä kanssa itsevarmempi nainen on kaikkien etu.

        Joskus sain käsityksen kun miehet puhuvat tuollaisesta että haluavat nolata naiset.
        Onko se jotain oman nolouden peittelyä?
        Ympärysmitta on taatusti enemmän kuin 15 vuotta sitten ja B on silti.
        Mitä pyöristettynä, 85B on todellakin eri asia kuin 80B.
        75B on hoikka, 80B jo hiukan tukeva.
        Jossain olet erehtynyt.
        Tukevilla liiveillä voidaan muotoilla povea.


    • -madde-

      Pasianterolle voin kertoa että naisten rintaliivien etsintä on todellakin rakettitiedettä.

      Ensinnänkin naisen keho on kolmilulotteinen ja monimutkainen rintojen kohdalla, liivien istuvuuteen ei vaikuta siis vain koko vaan rintojen muoto, niiden sijoittuminen kehoon pituus ja leveysuunnassa, ja rintojen suhde toisiinsa.

      Ja Pasinterolle vielä kuppikoosta: se ei ole vain ympärysmittojen erotus, koska rintoja on kaksi ja ne eivät ole tasaisen muotoisia: kupin oikean 'koko' ei voi olla vain "17 cm erotus" vaan kuppi oikeastaan kuvaa sekä rinnan muotoa että tilavuutta.

      Lisäkierteitä tulee sitten siitä että rintakudos on erilaista naisilla, toisilla kiinteä, toisilla löysä, selän kudokset ja iho ovat myös erilaiset, toisilla kylkiluut ovat olemattomat ja toisilla taas leveät ja törröttävät, jonkun hartiat ovat leveät, jollakin taas kapeat, toisilla hartiat ovat suorat, muilla alaspäin viettävät. Selkä voi olla lyhyt tai pitkä, leveä tai kapea.

      Toisilla on toinen rinta pienempi kuin toinen, joillakin rinnat on leikattu eri syistä, rintakudosta voi kasvaa kainalon alueella, skolioosi vaikuttaa myös liivien istuvuuteen kuten muutkin niska-hartia-alueen vammat ja vaivat.

      Ja kaiken lisäksi naisilla on omat tuntemukset, kuka tykkää pehmeästä sileästä kaarituettomasta liiveistä, joku toinen haluaa tiukat ja napakat liivit, jne.. Leikkauksista, väreistä, tyyleistä ja hintaluokasta puhumattakaan.

      Noilla eväillä sitten mennään kauppaan, jossa on usein aika pieni valikoima liivejä. Se että liivejä näyttää olevan paljon silmämääräisesti, ei aina pidä paikkaansa, koska jos asiakas tarvitsee liivit kokoa XX, ja juuri sitä kokoa ei ole tai on vain topattuna kun asiakas haluaa toppaamattomat, niin hänen kannaltaan tarjontaa on 0 kpl.

      Suomeen ostetaan nykyään aika harvoja kokoja verrattuna siihen mitä ulkomailla esim. Englannissa valmistetaan, vaikka tiedetään esim. että isojen kuppien liivejä tarvitaan markkinoille enemmän. Suomessa kuppivalikoima on keskittynyt välille B-E. Kun ottaa huomioon että Englannissa kuppikoot alkavat koosta AAA ja päättyvät kokoon O, niin tajuaa, että valikoima on keskimäärin aika nafti meillä. Ja kun liivin koko syntyy kuppikoon ja selänympäryksen yhdistelmästä, varsinaisia kokoja onkin paljon enemmän, yli 200.

      Lisäksi Suomessa liivien leikkauksissa on aika vähän valikoimaa, nykyisin on valtaosa liiveistä matalia topattuja kuppeja. Isommassa kuppikoossa täysikuppi on istuvin liivi, mutta niitä on pieni osa markinnoista.

      Ja että oikea koko löytyy, pitäisi kaupassa olla kaikki sisarruskoot liiville, mutta näinhän ei ole. Ainakaan mulle ei ole ainuttakaan liikettä, jossa voisin kokeilla samasta liivistä kaikki lähikoot löytääkseni sen parhaimman.

      Ostan itse ulkomailta paikan päällä tai ulkomailta netistä. Siltikään en aina saa sopivia eikä mun kokoa aina edes valmisteta tai sitten se oletettu oikea koko on loppu.

      Pasianteron kuvitelma, että naiset ovat tyhmiä, ei siis pidä paikkaansa. Enemmänkin P-A ei itse tajua että vaikea liivejä on ostaa. Sekään ei riitä nimittäin että liivit ovat täydelliset kaupassa - liivejä kun käyttää, voikin huomata parissa viikossa, että ne eivät olekaan hyvät käytössä.

      ----

      Ja sitten asiaan, eli mukavat kaarituettomat liivit. Yllä tuli pari hyvää vinkkiä n. eli nuo Anitan liivit yms. Kannattaa katsoa myös Prismoista ja Cittareista. Joskus sieltäkin löytää jotain vaikka just Finnwearilta.

      Ja Helsingissä Sokoksella on nyt Mark & Spencer, josta saa useitakin malleja kohtuullisen edullisesti. Jotkut ovat ihan ok nättejäkin. Jos ei Helsingistä löydy, voi varmaan pyytää tilaamaan Englannista.

      Patricia valmistaa myös joitakin kaarituettomia liivjeä, esim. Estelle Soft Bra (F-kuppiin).

      Lumingeriessa on aika monta eri kaarituentonta mallia. Ne ovat enimmäkseen iso ympärys-iso kuppikoko -tyyliä.

      Postimyynneistä Ellos myy klassista Miss Mary of Sweden -merkkiä. Klingelissä on myös erilaisia liivejä ilman kaaritukia.

      • Pasiantero

        Juuri tämän tyyppistä kommenttia odotinkin. Kiitos!

        Hieman opponoisin vielä vastaustasi. Jossain menet vähän sivuraiteille ja jossain et ole ehkä ymmärtänyt pointtiani. Luetko tämän hieman isommalla ajatuksella.

        Kritisoin nykyistä kokomerkintää epämääräiseksi ja ehdotin yhdeltä istumalta täsmällisempää tapaa ilmaista vaatekappaleen koko. Tämä oli yksi iso pointti.

        Toinen pointti on se, että naiset eivät tunnu olevan kiinnostuneita etsimään sitä sopivinta kokoa, luulevat sen aikanaan valitun olevan kiveen kirjoitettu, luulevat kaikkien valmistajien noudattavan sitä, eivät ota vaatemallien eroavaisuuksia huomioon ja sitten vielä netin myötä tilaavat ulkomailta harhaanjohtavilla kokomerkinnöillä epäkäypää tavaraa. Ainakin minä kutsun tuota tyhmyydeksi, toinen vaihtoehto olisi laiskuus. Onko liivejä vaikea ostaa, vai onko niiden ostaminen tehty vaikeaksi?

        Netti on pullollaan taulukoita, joissa käsketään mittaamaan ympäryysmitta rintojen alta, sen jälkeen päältä ja hakemaan kuppikoko taulukosta. Mielestäni tuo on lähtökohtaisesti ympäryysmittojen erotus. Olet varmaankin oikeassa, että siihen liittyy muitakin asioita ja sitä ei pitäisi/voida tulkita näin, mutta sitä kuitenkin TEOREETTISESTI pidetään kuppikoon määritelmänä. Kysymys kuuluukin: Miksi tapaa merkitä koko ei muuteta, jos se ei ole toiminut ja ei tule toimimaankaan koskaan?

        Et ottanut kantaa, olisiko silti parempi tapa ilmaista rintojen koko rintakudoksen tilavuutena? Kupin muotoahan se ei silti kertoisi, mutta kertooko nykyinen tapakaan sitä?

        Kirjoitat aika paljon myös mallien merkityksestä, rintojen rakenteesta jne. Tähän en pysty ottamaan kantaa. Kuittaisin tuon asiana, jota en tunne. Jos vertaisin tätä jälleen autonrenkaisiin, niin nehän mennään lähtökohtaisesti ostamaan ilmoittamalla koko "225/65-16" ja tyyppi "kitkarengas". Sen jälkeen onkin sitten valittavissa monesta kuosista ja valmistajasta sopivin. Eikö rintaliivit voisi mennä ostamaan ilmoittamalla "koko xx" ja "urheiluliivi", jonka jälkeen olisi enää mallin ja valmistajan valinta? Tokihan niissä nyt on isompi valikoima kuin renkaissa, mutta periaate olisi tämä? Harva ajaa vääränkokoisilla renkailla...

        Tulipahan taas kirjoitettua asiasta, josta en saisi kirjoittaa ja en tiedä mitään...


      • Pasiantero

        Ai niin. Yksi asia vielä, johon varmaan sinulta löytyy vastaus.

        Miten rinnakkaiskoko voi toimia? 75B on "sama" kuin 70C, eikö? Tällöinhän 75B:n ja 70C:n ympäryysmitta ovat samat. Eikö tuo 75 ja 70 olekaan pyöristys ympäryysmitasta?

        Jälleen yksi asia, joka osoittaa kokomerkintäjärjestelmän olevan täysi susi.


      • ----------
        Pasiantero kirjoitti:

        Ai niin. Yksi asia vielä, johon varmaan sinulta löytyy vastaus.

        Miten rinnakkaiskoko voi toimia? 75B on "sama" kuin 70C, eikö? Tällöinhän 75B:n ja 70C:n ympäryysmitta ovat samat. Eikö tuo 75 ja 70 olekaan pyöristys ympäryysmitasta?

        Jälleen yksi asia, joka osoittaa kokomerkintäjärjestelmän olevan täysi susi.

        Vielä yksi asia, 75B:lle ei käy 70C.
        Valikoimaa löytyy mutta alet tyhjenevät nopeasti.


      • -madde-
        Pasiantero kirjoitti:

        Juuri tämän tyyppistä kommenttia odotinkin. Kiitos!

        Hieman opponoisin vielä vastaustasi. Jossain menet vähän sivuraiteille ja jossain et ole ehkä ymmärtänyt pointtiani. Luetko tämän hieman isommalla ajatuksella.

        Kritisoin nykyistä kokomerkintää epämääräiseksi ja ehdotin yhdeltä istumalta täsmällisempää tapaa ilmaista vaatekappaleen koko. Tämä oli yksi iso pointti.

        Toinen pointti on se, että naiset eivät tunnu olevan kiinnostuneita etsimään sitä sopivinta kokoa, luulevat sen aikanaan valitun olevan kiveen kirjoitettu, luulevat kaikkien valmistajien noudattavan sitä, eivät ota vaatemallien eroavaisuuksia huomioon ja sitten vielä netin myötä tilaavat ulkomailta harhaanjohtavilla kokomerkinnöillä epäkäypää tavaraa. Ainakin minä kutsun tuota tyhmyydeksi, toinen vaihtoehto olisi laiskuus. Onko liivejä vaikea ostaa, vai onko niiden ostaminen tehty vaikeaksi?

        Netti on pullollaan taulukoita, joissa käsketään mittaamaan ympäryysmitta rintojen alta, sen jälkeen päältä ja hakemaan kuppikoko taulukosta. Mielestäni tuo on lähtökohtaisesti ympäryysmittojen erotus. Olet varmaankin oikeassa, että siihen liittyy muitakin asioita ja sitä ei pitäisi/voida tulkita näin, mutta sitä kuitenkin TEOREETTISESTI pidetään kuppikoon määritelmänä. Kysymys kuuluukin: Miksi tapaa merkitä koko ei muuteta, jos se ei ole toiminut ja ei tule toimimaankaan koskaan?

        Et ottanut kantaa, olisiko silti parempi tapa ilmaista rintojen koko rintakudoksen tilavuutena? Kupin muotoahan se ei silti kertoisi, mutta kertooko nykyinen tapakaan sitä?

        Kirjoitat aika paljon myös mallien merkityksestä, rintojen rakenteesta jne. Tähän en pysty ottamaan kantaa. Kuittaisin tuon asiana, jota en tunne. Jos vertaisin tätä jälleen autonrenkaisiin, niin nehän mennään lähtökohtaisesti ostamaan ilmoittamalla koko "225/65-16" ja tyyppi "kitkarengas". Sen jälkeen onkin sitten valittavissa monesta kuosista ja valmistajasta sopivin. Eikö rintaliivit voisi mennä ostamaan ilmoittamalla "koko xx" ja "urheiluliivi", jonka jälkeen olisi enää mallin ja valmistajan valinta? Tokihan niissä nyt on isompi valikoima kuin renkaissa, mutta periaate olisi tämä? Harva ajaa vääränkokoisilla renkailla...

        Tulipahan taas kirjoitettua asiasta, josta en saisi kirjoittaa ja en tiedä mitään...

        >>Kritisoin nykyistä kokomerkintää epämääräiseksi ja ehdotin --- täsmällisempää tapaa >>ilmaista vaatekappaleen koko.

        Hyvä idea, mutta käytännössä mahdoton, koska muuttujia on niin paljon (kuten edellisestä vastauksestani huomasit).

        Kuppikoon määritelmässä olet oikeassa, se muodostuu rinnan- ja selänympäryksen erotuksesta. Mutta pelkkä erotus sentteinä on vajavainen tapa ilmaista ”kokoa”. Eikä se tilavuuskaan, joka olisi kuitenkin hieman erotusta parempi mitta, ole tarpeeksi tarkka: naisten rinnat eivät ole teollisesti saman muotin mukaan, kuten vaikkapa auton renkaat. Naisen kehoissa on valtavasti enemmän eroavaisuuksia kuin auton renkaissa. Lisäksi nainen on elävä olento, jonka keho muuttuu jatkuvasti.

        Siinäpä haastetta löytää edes oikea koko!

        Siksi rintaliiveissä on tavallaan sisäänrakennettu kokoon ja istuvuuteen liittyviä ominaisuuksia; samalla valmistajilla on alamerkkejä, jotka on suunnattu erikokoisille naisille ja lisäksi on eri leikkauksia.

        Liivimalleja on useita erilaisia, esim. kaariliivit tai kaarituettomat. Sitten kupin peittävyyden mukaan leikkauksia on monenlaisia; puoli- tai täysikuppi vai ¾ osa kuppi. on Täysikuppiliivi voi olla klassinen täysikuppi, balconette, tai t-paitaliivi. Jokaiseen liittyy useita eri ominaisuuksia, jotka sopivat toisille naisille paremmin kuin toisille. Näissä voi sitten olla lisäomaisuuksia kuten sivutuki. Kupit voivat olla topatut, toppaamattomat tai muotoon prässätyt. Pienissä kuppikoossa voi olla push-up –efekti, tai liivi on kolmion mallinen, jne. Liivi voi olla olkaimeton tai siinä on olkaimet tai multi-way –olkaimet. Liivien keskiosa eroaa myös toisista, niin että joku liivi on ns. plunge, toinen taas ei. Jne

        >> naiset eivät tunnu olevan kiinnostuneita etsimään sitä sopivinta kokoa, --- luulevat kaikkien valmistajien >>noudattavan sitä, eivät ota vaatemallien eroavaisuuksia huomioon --- tilaavat epäkäypää tavaraa---. >>Ainakin minä kutsun tuota tyhmyydeksi, toinen vaihtoehto olisi laiskuus. Onko liivejä vaikea ostaa, vai >>onko niiden ostaminen tehty vaikeaksi

        Kyse ei ole tyhmyydestä tai laiskuudesta vaan siitä että liivien ostaminen on todella vaikeaa.

        Naiset eivät vaan synny päässään eri valmistajien merkit ja kokotaulukot. Naisen pitäisi päästä kokeilemaan eri malleja ja valmistajien liivejä hahmottaakseen mitkä juuri hänelle sopivat. Se ei ole mahdollista Suomessa, koska moni nainen asuu kaukana kunnon liivikaupasta ja markkinat ovat täällä rajatut, joten voi olla että siellä erikoisliiviliikkeessäkään ei ole hänen kokoaan ja hänelle sopivaa mallia kokeiltavaksi, ainakaan useampaa.

        Netissä ostaessa ei pääse kokeilemaan liivejä päälle ollenkaan ennen kuin tilaa, joten ellei tunne merkkiä ja tilaamaansa mallia (valmistajathan muuttavat niitäkin), on vaikea tilata sopivia. Verkkokaupan kuvissa voi olla 75B kokoinen mallityttö, mutta eihän se kerro yhtään miten liivit istuvat naiselle esim. kokoa 75H, koska useimmiten valmistajat muuttavat leikkausta, vahvistavat olkaimia yms. kuppikoon DD tai E kohdalta.

        Jos ostaa ensimmäisen kerran uudelta liivimerkiltä, jota ei Suomessa myydä, et ole koskaan saanut koittaa ko. valmistajan liivejä, joten aika ummikkona siinä on. Kuten toit esiin, eri maissa on eri kokojärjestelmät ja valmistajatkin tekevät liivejä vähän eri mitoituksilla ja malleissa.

        Yleensä pitää etsiä netistä tietoa rintaliiviblogeista, siellä ehkä joku on kokeillut ko. liiviä ja arvostellut sen. On myös olemassa amerikkalainen Bratabase sivusto, joka on kuin tietokanta, jonne jäsenet voivat syöttää omat kokonsa ja käyttämänsä liivit, sekä tiedot niiden istuvuudesta, ja kuinka tässä liivissä koko A oli paras, mutta toisessa liivissä kko B jne... Näitä apuja voi käyttää vain englanninkielentaitoinen. Suomeksi on vain pari sivustoa, joissa joskus joku liivi arvostellaan.

        >> Miksi tapaa merkitä koko ei muuteta, jos se ei ole toiminut ja ei tule toimimaankaan koskaan?

        Hyvä kysymys, mutta luulen että vastaus on se, että mitä tilalle?

        Voisiko joku insinööri kehittää 3-D skannerisovelluksen, joka hahmottaisi jokaisen naisen yksilöllisen koon ja muodon ja sitten liivit voitaisiin valmistaa mittatilauksena tuon mukaan? Ei olisi standardimittoja vaan jokaisen oikea oma henkilökohtainen mitoitus. Eli paluu siihen mistä rintaliivien tarina alkoi, eli mittatilaustyönä tehdyistä korseteista.

        Mutta tämähän on kokonaan vastakkainen idea nykyisille halpuuteen perustuville massatuotemarkkinoille.


      • -madde-
        Pasiantero kirjoitti:

        Ai niin. Yksi asia vielä, johon varmaan sinulta löytyy vastaus.

        Miten rinnakkaiskoko voi toimia? 75B on "sama" kuin 70C, eikö? Tällöinhän 75B:n ja 70C:n ympäryysmitta ovat samat. Eikö tuo 75 ja 70 olekaan pyöristys ympäryysmitasta?

        Jälleen yksi asia, joka osoittaa kokomerkintäjärjestelmän olevan täysi susi.

        Rinnakkaiskoko tarkoittaa että ympärys on eri, vain kuppikoko on sama!

        Tätä tietoa tarvitsee kun kokeilee kaupassa liivejä ja huomaa, esim. että kuppi koossa 75B on hyvä, mutta ympärys on liian löysä. Seuraavaksi siis koitetaan liiviä 70C, silloin kuppikoko säilyy samankokoisena, vaikka selänympärys tiukkenee.

        Selänympärysmitta ei ole pyöristys mistään vaan tarkoittaa että esim. 75 nauhan voi asettaa kolmelle hakaselle: kirein on 73 cm, keskimmäinen 75 cm ja löysin 77 cm. Jokaisen selänympäryksen haarukka on siis 5 cm.

        Kun liivit ostetaan, ne valitaan sen mukaan mikä istuu parhaiten uloimmassa hakasessa kiinnitettynä. Sitten kun liivejä käyttää, ne löystyvät hieman, mutta nainen voi siirtyä kiinnittämään liivit keskihakasesta ja myöhemmin kireimmästä hakasesta eli liivit istuvat hyvin pitkään.


      • --------
        -madde- kirjoitti:

        Rinnakkaiskoko tarkoittaa että ympärys on eri, vain kuppikoko on sama!

        Tätä tietoa tarvitsee kun kokeilee kaupassa liivejä ja huomaa, esim. että kuppi koossa 75B on hyvä, mutta ympärys on liian löysä. Seuraavaksi siis koitetaan liiviä 70C, silloin kuppikoko säilyy samankokoisena, vaikka selänympärys tiukkenee.

        Selänympärysmitta ei ole pyöristys mistään vaan tarkoittaa että esim. 75 nauhan voi asettaa kolmelle hakaselle: kirein on 73 cm, keskimmäinen 75 cm ja löysin 77 cm. Jokaisen selänympäryksen haarukka on siis 5 cm.

        Kun liivit ostetaan, ne valitaan sen mukaan mikä istuu parhaiten uloimmassa hakasessa kiinnitettynä. Sitten kun liivejä käyttää, ne löystyvät hieman, mutta nainen voi siirtyä kiinnittämään liivit keskihakasesta ja myöhemmin kireimmästä hakasesta eli liivit istuvat hyvin pitkään.

        Näin, 85B on liian löysä, kuppikoko oikea, koko aikuisiän käyttänyt B-mallisia, ympärysmitta vain vaihdellut.


      • Pasiantero_
        -madde- kirjoitti:

        Rinnakkaiskoko tarkoittaa että ympärys on eri, vain kuppikoko on sama!

        Tätä tietoa tarvitsee kun kokeilee kaupassa liivejä ja huomaa, esim. että kuppi koossa 75B on hyvä, mutta ympärys on liian löysä. Seuraavaksi siis koitetaan liiviä 70C, silloin kuppikoko säilyy samankokoisena, vaikka selänympärys tiukkenee.

        Selänympärysmitta ei ole pyöristys mistään vaan tarkoittaa että esim. 75 nauhan voi asettaa kolmelle hakaselle: kirein on 73 cm, keskimmäinen 75 cm ja löysin 77 cm. Jokaisen selänympäryksen haarukka on siis 5 cm.

        Kun liivit ostetaan, ne valitaan sen mukaan mikä istuu parhaiten uloimmassa hakasessa kiinnitettynä. Sitten kun liivejä käyttää, ne löystyvät hieman, mutta nainen voi siirtyä kiinnittämään liivit keskihakasesta ja myöhemmin kireimmästä hakasesta eli liivit istuvat hyvin pitkään.

        No niin, nyt tuli asiaa järjellisessä muodossa.

        Rinnakkaiskokoa ei ole missään äkkiseltään selitettykään. Ainoastaan logiikka, että ympäryysmitta kasvaa -> kuppikoko pienenee ja päin vastoin. Tuotahan voisi sen perusteella jatkaa loputtomiin (80C = 75D = 70DD = 65...), mikä ei siis olekaan totta.

        >>>Hyvä kysymys, mutta luulen että vastaus on se, että mitä tilalle?

        Ehdotin aikaisemmin kolmea parametriä kokomerkintään. Kertomasi perusteella niitä voisi olla neljäkin.
        - rinnanympärys alta
        - kuppikoko tilavuutena, ei aiempana taulukkomerkintänä (olisi siis oltava jokin muu kuin iso kirjain)
        - rintojen etäisyys toisistaan (esim. porrastettu senttimäärä)
        - vaatteen kupin muoto (muotoa kuvastava merkintä jostain sovitusta taulukosta)

        Ongelmana olisi mm. miten velvoittaa valmistajat tähän ja miten tuota valvottaisiin (pitäisi olla taho, joka asettaisi väärin mitoitetut tuotteet myyntikieltoon ja lisäksi tullin pitäisi valvoa piraatteja postimyyntiä). Eli tämä taitaa olla ainoastaan ns. "maailmanparannuskeskustelua".


        >>>Voisiko joku insinööri kehittää 3-D skannerisovelluksen, joka hahmottaisi jokaisen naisen yksilöllisen koon ja muodon ja sitten liivit voitaisiin valmistaa mittatilauksena tuon mukaan?

        Tekniikkahan on periaatteessa olemassa. Asiaan helposti innostuvia nörttejäkin löytyisi pilvin pimein. Koehenkilöt pitäisi vaan saada innostumaan asiasta...:)


      • --------
        Pasiantero_ kirjoitti:

        No niin, nyt tuli asiaa järjellisessä muodossa.

        Rinnakkaiskokoa ei ole missään äkkiseltään selitettykään. Ainoastaan logiikka, että ympäryysmitta kasvaa -> kuppikoko pienenee ja päin vastoin. Tuotahan voisi sen perusteella jatkaa loputtomiin (80C = 75D = 70DD = 65...), mikä ei siis olekaan totta.

        >>>Hyvä kysymys, mutta luulen että vastaus on se, että mitä tilalle?

        Ehdotin aikaisemmin kolmea parametriä kokomerkintään. Kertomasi perusteella niitä voisi olla neljäkin.
        - rinnanympärys alta
        - kuppikoko tilavuutena, ei aiempana taulukkomerkintänä (olisi siis oltava jokin muu kuin iso kirjain)
        - rintojen etäisyys toisistaan (esim. porrastettu senttimäärä)
        - vaatteen kupin muoto (muotoa kuvastava merkintä jostain sovitusta taulukosta)

        Ongelmana olisi mm. miten velvoittaa valmistajat tähän ja miten tuota valvottaisiin (pitäisi olla taho, joka asettaisi väärin mitoitetut tuotteet myyntikieltoon ja lisäksi tullin pitäisi valvoa piraatteja postimyyntiä). Eli tämä taitaa olla ainoastaan ns. "maailmanparannuskeskustelua".


        >>>Voisiko joku insinööri kehittää 3-D skannerisovelluksen, joka hahmottaisi jokaisen naisen yksilöllisen koon ja muodon ja sitten liivit voitaisiin valmistaa mittatilauksena tuon mukaan?

        Tekniikkahan on periaatteessa olemassa. Asiaan helposti innostuvia nörttejäkin löytyisi pilvin pimein. Koehenkilöt pitäisi vaan saada innostumaan asiasta...:)

        Muistan että vielä 25-vuotiaana sovitin liivit ennen ostamista, nykyään ei tarvitse.


      • -madde-
        Pasiantero_ kirjoitti:

        No niin, nyt tuli asiaa järjellisessä muodossa.

        Rinnakkaiskokoa ei ole missään äkkiseltään selitettykään. Ainoastaan logiikka, että ympäryysmitta kasvaa -> kuppikoko pienenee ja päin vastoin. Tuotahan voisi sen perusteella jatkaa loputtomiin (80C = 75D = 70DD = 65...), mikä ei siis olekaan totta.

        >>>Hyvä kysymys, mutta luulen että vastaus on se, että mitä tilalle?

        Ehdotin aikaisemmin kolmea parametriä kokomerkintään. Kertomasi perusteella niitä voisi olla neljäkin.
        - rinnanympärys alta
        - kuppikoko tilavuutena, ei aiempana taulukkomerkintänä (olisi siis oltava jokin muu kuin iso kirjain)
        - rintojen etäisyys toisistaan (esim. porrastettu senttimäärä)
        - vaatteen kupin muoto (muotoa kuvastava merkintä jostain sovitusta taulukosta)

        Ongelmana olisi mm. miten velvoittaa valmistajat tähän ja miten tuota valvottaisiin (pitäisi olla taho, joka asettaisi väärin mitoitetut tuotteet myyntikieltoon ja lisäksi tullin pitäisi valvoa piraatteja postimyyntiä). Eli tämä taitaa olla ainoastaan ns. "maailmanparannuskeskustelua".


        >>>Voisiko joku insinööri kehittää 3-D skannerisovelluksen, joka hahmottaisi jokaisen naisen yksilöllisen koon ja muodon ja sitten liivit voitaisiin valmistaa mittatilauksena tuon mukaan?

        Tekniikkahan on periaatteessa olemassa. Asiaan helposti innostuvia nörttejäkin löytyisi pilvin pimein. Koehenkilöt pitäisi vaan saada innostumaan asiasta...:)

        Joo todellakin B-kuppia koko elämänsä käyttänyt ei ole ymmärtänyt rinnakkaiskokoja --- eli jos 85B on löysä ympäryksestä, kuppi okei, sitten parempi koko ei ole 80B vaan tietysti 80C. Testaapa kaupassa ensi kerralla.

        Pasianterolle; juu nuo sun neljä parametriä tavallaan toteutuvatkin, oletetaan että kuppikoko ja kupin peittävyys ovat eräänlainen tilavuus, malli on sama kuin kupin muoto, ja etäisyden näkee ihan silmin.

        USA:ssa usein otetaan selän- ja rinnanympäryksen lisäksi mitta rinnan päältä. Ehkä sekin kolmas mitta voi lisätä istuvuutta.

        Yhtälöstä jää kuitenkin pois monet pienet yksityiskohdat, jotka ovat monelle naisille myös tärkeät, kuten olkainten sijoittuminen. Jos on kapeat hartiat, ovat nykyiset leveälle sijoitetut olkaimet ongelma: ne liusuvat koko ajan alas.

        Itse todella haaveilen että joku keksisi tuollaisen sovelluksen, joka voisi toimita netissä niin että sinne syöttäisi omat tietonsa, ja sitten saisi vastaukseksi minkämalliset liivit istuvat ja missä koossa, siitä olisi linkki suoraan kauppaan, ja sieltä sitten valitsisi eri tyyleistä ja väreistä.

        Itse asiassa eräs brittiläinen insinööri käyttikin vaimonsa valitusten takia osaamistaan kehittääkseen "täydelliset" rintaliivit, suunnitteli siis sellaiset, jotka tukivat hyvin rintoja jne... fysiikan lakien mukaan. Kukaan ei vaan niitä liivejä halunnut käyttää, kun ne olivat liian epämukavat ja vieläpä rumat!

        Joku naisnörtti luultavasti sitten pystyy kehittämään täydelliset liivit ja tekemään sovelluksen, jolla selvittää oikea malli ja koko --- miesnörttien keskittymiskyky aiheen parissa voi olla vaikeaa ;-)


      • --------
        -madde- kirjoitti:

        Joo todellakin B-kuppia koko elämänsä käyttänyt ei ole ymmärtänyt rinnakkaiskokoja --- eli jos 85B on löysä ympäryksestä, kuppi okei, sitten parempi koko ei ole 80B vaan tietysti 80C. Testaapa kaupassa ensi kerralla.

        Pasianterolle; juu nuo sun neljä parametriä tavallaan toteutuvatkin, oletetaan että kuppikoko ja kupin peittävyys ovat eräänlainen tilavuus, malli on sama kuin kupin muoto, ja etäisyden näkee ihan silmin.

        USA:ssa usein otetaan selän- ja rinnanympäryksen lisäksi mitta rinnan päältä. Ehkä sekin kolmas mitta voi lisätä istuvuutta.

        Yhtälöstä jää kuitenkin pois monet pienet yksityiskohdat, jotka ovat monelle naisille myös tärkeät, kuten olkainten sijoittuminen. Jos on kapeat hartiat, ovat nykyiset leveälle sijoitetut olkaimet ongelma: ne liusuvat koko ajan alas.

        Itse todella haaveilen että joku keksisi tuollaisen sovelluksen, joka voisi toimita netissä niin että sinne syöttäisi omat tietonsa, ja sitten saisi vastaukseksi minkämalliset liivit istuvat ja missä koossa, siitä olisi linkki suoraan kauppaan, ja sieltä sitten valitsisi eri tyyleistä ja väreistä.

        Itse asiassa eräs brittiläinen insinööri käyttikin vaimonsa valitusten takia osaamistaan kehittääkseen "täydelliset" rintaliivit, suunnitteli siis sellaiset, jotka tukivat hyvin rintoja jne... fysiikan lakien mukaan. Kukaan ei vaan niitä liivejä halunnut käyttää, kun ne olivat liian epämukavat ja vieläpä rumat!

        Joku naisnörtti luultavasti sitten pystyy kehittämään täydelliset liivit ja tekemään sovelluksen, jolla selvittää oikea malli ja koko --- miesnörttien keskittymiskyky aiheen parissa voi olla vaikeaa ;-)

        Olen testannut C-kupin liivejä eivätkä ne sovi.


      • Tuskastunut4
        -------- kirjoitti:

        Olen testannut C-kupin liivejä eivätkä ne sovi.

        Rinnakkaiskoot on standardoitu siten, että etuosa liivistä on useimmiten sama esim. 75C:ssä ja 80B:ssä. Taakse "aisoihin" on lisätty lisää pituutta 80-kokoisessa liivissä. Jokainen voi miettiä onko vm. sopivat ihmiselle, jonka rintakehän leveys on isompi kuin 75 ja hän tarvitsee koon 80. Eivät ole, sillä rintojen väli ei kasva. Tuotteet on standardoitu niin pitkälle, että jollakin siis rinnat puristuvat lähekkäin ja riski siihen, että kaarituet painavat rintalihasta reunasta, kasvaa... Toisilla taas on laaja rinta ja he tarvitsisivat matalat mutta laajat kupit, toisilla suppeammat rinnat jotka nousevat korkeammalle. Naiset vaan eivät halua poiketa standardista ja siksi käyttävät kiltisti sitä mitä tarjotaan.

        Itse haluaisin juuri ne räätälöidyt rintaliivit, joihin tekniikka lienee jo olemassa.


    • Primad

      Käyttäkää ehdottomasti ammattilaisen kokemusta ja silmää.Olen kokeillut nettien kokomittareita ja luulin tietäväni mikä liivi on minulle sopiva.Mutta toisin kävi.Marssin Turussa liiviliike Husson huomaan ja sain todella hyvää palvelua ja mahtavat PrimaDonna liivit.Olen käyttänyt kaiken maailman halpis liivejä ja nyt todella tiedän mitkä ovat hyvät liivit.Kalliit olivat mutta hintansa arvoiset.Ja mitä oikeaan kokoon tulee,niin uskokaa asiantuntijaan näin saatte liivit joita on ilo pitää.

    • Marilyn_

      Helsingissä ehkä tunnetuin ja tunnustetuin liike on Viipurin Erikoiskorsettiliike, Oulusta löytyy ainakin Sinikaarre, Tampereelta Change, Turusta vaikka Husso.

    • Tympääntynyt

      Liivien osto on aina tuskaa, pienempirintaisellekin, jonka makumieltymykset eivät suosi pitsi- eivätkä muita koristeita sen paremmin kuin kovikkeitakaan eli ns. T-paitaliivejä. Yök. On oltava kunnon olkaimet ja koko rinnan peittävät kupit. Siinä sitä on hommaa kerrakseen...jos joku parempi malli löytyisikin, kuppikoko voi olla liian suuri, kun A-kupillisten ei oleteta haluavan tukevia liivejä kolmilla hakasilla eikä kaupassa muutenkaan ole kaikkia kokoja saatavilla. En voi sietää turhia pitsejä ja koristuksia. Ketä varten liivit hankitaan? Tietysti itselle, ei esitteillä oleviksi vaatteiksi. Naiset alistuvat epämukavuuteen myös stringejä tms. käyttämällä - mitä vikaa muka on mummosloggeissa? Ei mitään! Maailman parhaat alushousut!

    • shoppaamaan

      MerittaBra, Svegmark , miss Mary. Näitä ostin viimeksi, sopivat täydellisesti.
      Pitsi voi olla myös puuvillapitsiä, miellyttävämpää.
      Leikkaan vain kokolaput jos ne hiertävät.

    • Anonyymi

      Toivottavasti kaikki.
      Pois edestä naispoliisi sähköinen allekirjoitus oikeus rinta liivit ulkotila ilmeisesti vielä vuokraus tms pyykki alue Haapajärvi

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      75
      3434
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      563
      3229
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2892
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2082
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1855
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      141
      1477
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1281
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1270
    Aihe