Fiiattiakin pahempi

Beta julia

Ei enää koskaan alfaa. Olen omistanut kolme alfaa, jokaisen olen ostanut uutena. Olin jääräpää, mutta nyt uskon jo että se on romu.kaunis romu.jälleenmyyntiarvosta ei kannata edes puhua(tosin se ei mua haittaa,ostan uuden auton jos huvittaa ja aina parhailla varusteilla), mutta että auto jättää välille niin usein. Ei enää koskaan. Joskus voin käydä koeajolla ihan mielenkiinnosta,mitta tilaan taksin aina ajamaan perässä siltä varalta.että matka tyssää. Carfissa oon kuitenkin jäsenenä,koska on mukavaa porukkaa.harmi vain että auto on mitä on.

29

449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ongelmia

      Harmi, onneksi oma Giulietta toimii kuin sveitsiläinen kello.

      • Giulietta on toistaiseksi ollut ihana.


      • kauhailija

        Uh kyllä kiulu vaan mainio. Kestää jopa 100tkm! Uh Uh. Suosittu gay-piireissä!


    • Attenzione, prego !

      Kas kun tarvitsit kolme Alfaa oivaltaaksesi asian.
      Minulle riitti kaksi, ensimmäinen ja viimeinen, ne tosin olivat yksi ja sama auto.
      Opin paljon uutta autoista, joka viikko oli jotakin rikki, sellaisiakin osia joita en edes tiennyt autoissa olevan.

      Onneksi täällä €urostoliitossa on valinnan vapaus toisin kuin entisessä Neukkulassa. Ajelen nyt tyytyväisenä jo toisella laadukkaalla ja luotettavalla eurooppalaisella autolla jonka nimen alkukirjain on sieltä aakkosten toisesta päästä.

      • nimimerki

        Ai Ölkkarilla ?


    • Kovasti hassua

      Trollia ei sais ruokkia, mutta

      13-vuotta tulee Alfojen kanssa kasaan. Hirvittäviä, kamalia, katastrofaalisia ja pelottavia vikoja.


      Vuosihuollot ja hihnanvaihdot
      Lampun polttimot
      Tukivarret
      Pakoputki

      mitäs viä....Jaajuu, renkaita joutuu ostelemaan.

      Kerro minulle edes yks auto, joissa noi ei toteudu.

    • Vapaus valita

      Voisin luetella Volvosta sellaisen vikalistan ettei kukaan edes uskoisi, mutta antaa olla. Jokainen ajakoon sillä autolla minkä itse kokee tarpeitaan vastaavaksi.

      • alfetta pefletti

        Alfa on hyvä fiiatti.


      • LuuLix

        Tuota...mitenkäs se Volvo tähän Alfa-keskusteluun liittyy ?


    • yag

      Carfissahan meneekin muut puuhastelut Alfan omistamisen edelle.

      • hompelispomppelis

        Niinpä - kundit on enemmän kiinostuneita toisistaan kuin Alfoista. Senhän näkee jo kokouskuvistakin.


      • hompelispomppelis

        Miks noilla kuvissa olevilla sitten on Alfa? Eiks niidenkin pitäis ruveta lederhosenhomppeleiks? Missä ite oot niissä kuvissa?


      • hompelispomppelis kirjoitti:

        Miks noilla kuvissa olevilla sitten on Alfa? Eiks niidenkin pitäis ruveta lederhosenhomppeleiks? Missä ite oot niissä kuvissa?

        Yleensä se, joka on kaapissa syvimällä, muita syyttelee homoiksi.


    • alfanisti

      Alfa Romeo 164, 3.0L V6. Tämmösellä 814tkm nyt ajanut, hyvin pelaa.

      • alfanisti_2

        Millä lavetilla on kuljetettu viimeiset 714tkm?


    • AR156

      Itse olen ajanut 2005 ostetulla 156:lla eikä mitään ongelmia. Normaalit huollot ja aivan huoletonta menoa pakkaset ja helteet. Mutta voihan se sattua huonon tuurin kappale automerkissä kuin merkissä.

    • Arvo-Romua

      Alfa on varmaan ihan kiva auto, jos sun vuositulot on duunariin verrattuna vähintään kaksinkertaiset. Sen verran hurjaa on arvonalennus ja korjaus sekä huoltokulut. Vaihtoon alfa on vietävä selvästi alle satkun ajettuna.
      Jouduin läheltä seuraamaan, kun kaverini oli haksahtanut arvo-romuun.
      Alfa ei ole tehty pohjolan oloihin, sillä ohjaustehostin laukesi molempina talvina, kun omistivat sen 1½ vuotta. Huollot maksoivat mansikoita ja etupyörien laakerit kestivät vain 60 ja 80 tkm. Arvonalennus parin vuoden sisään oli 13.000 € ja huolto/korjauskulut likimain saman verran. Huh huh.

    • Alfakuski

      Taas sitä samaa "yhdellä kaverilla oli..." tuubaa. Itsellä on ollut nyt 2v./34000tkm Giulietta. Auto on toiminut kuin sveitsiläinen kello ja huollot ovat aivan samoissa hinnoissa kuin muidenkin vastaavien autojen. Vakuutukset ovat ehkä vähän yläkanttiin, mutta nekin saa pienellä kilpailuttamisella aivan siedettäviksi.

      • YksMunKaveriSano

        Suomi on täynnä tarinoita, jotka alkaa sanoilla, "mun yhdellä tutulla ja mun yhdel kaveril" Tuttu ja kaveri ovat suomalaisen luotettavimmat tietolähteet, Veijo Esson baarin ohella.


      • kulle

        34 miljoonaa ajettu Giulietta tirsk...


    • Jännä_juttu

      kun merkkikerhoissa aikaansa kuluttavat pojat puhuvat aina siihen tyyliin että teettävät huollot merkkikorjaamossa. Jos on asiasta kiinnostunut, pitäisi kai ainakin normaalit huollot ja pienemmät korjauksetkin opetella itse tekemään eikä valittaa merkkihuollon hintoja. Jos teillä innostuneilla olisi kunnon auto, esim. Lexus alla, ei niihin loppujen lopuksi tarvitsisi tehdä mitään merkkihuollossa koska niissä ei ole juuri vikoja. Tämä kaikki yli 40 vuoden kokemuksella monenlaisista autoista sekä kymmenistä moottoripyöristä. Kun sitten puhutaan autojen "ihanista" ajo-ominaisuuksista, minulla on ollut ainosataan yksi auto 80-luvun alussa jolla oli vaikea ajaa. Se auto oli Austin Maileri josta koko takakelkka oli ruostunut irti. Silläkin sentään pääsi purkaamolle saakka vaikka vähän hoiperrellen ja kylkimyyryä.

    • Alfisti

      Kaksi alfaa omistaneena en voi moittia merkkiä lainkaan. Hieno ajettavuus ja nätti ulkonäkö, huollossa käytin mutta muuten huoletonta matkantekoa. Ensimmäisellä kilometrejä kertyi vajaa 200t ja toisella rullattu nyt 35t. Ei varmaan tarvitse kertoa mikä on seuraavan autoni merkki...

      • Alfisti_minäkin

        Suomalaiselle ei kelpaa mikään muu kuin japsi tai sakemanni kun ne olivat 80-luvulla italialaisia ja ranskalaisia parempia laadultaan. Nykyään asia on toisinpäin, japsi- ja sakulaatu on paskaa, mutta suomipoika ei sitä usko vaan ostaa onnessaan ja makselee sitten kalliit moottori- ja vaihteistorikot, sähkövioista puhumattakaan.


    • Venyvätjakoketjut

      Juuri näin. Voiko esim. jonkun VW:n kohdalla puhua vakavalla naamalla enää jostain laadusta?

    • Alfa159

      Itse ajelin Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -06 farkku automaatti 200hv versiolla noin 2,5 vuotta ja tykkäsin autosta todella paljon. Auto oli nahkapenkeillä ja muilla perusvarusteilla.

      Hommasin auton noin 130 tkm ajettuna ja ajoin itse 60 tkm. Ei mitään kummallisia vikoja ollut itselläni koko autossa. Takajarrulevyt ja -palat vaihdoin. Polttimoita (jotka helppo vaihtaa itsekin). Auto lähti aina käyntiin, talvella -30 pakkasillakin, välillä inisi, mutta aina lähti ja liikkui taukoamatta.

      Tämä ei ole mikään Alfan ylistyspuheenvuoro -minulla Alfa toimi moitteetta ja olin tyytyväinen. Kaikenlisäksi auto oli komea, ainakin omasta mielestäni, sanokoon naapurit mitä haluavat -ei kiinnosta. Korin maalipinnassa/maalinpinnan lohkeilussa takaluukun kulmien kohdalla moittimista, muuten auto pysyi itselläni siistissä kunnossa.

      Se miksi itse vaihdoin auton pois oli yksinkertaisesti auton ylläpitokulut (vakuutukset, verot, polttoaineet). Halusin pienemmät kulut autolle ja koko autoilulleni, joten vaihdoin muuhun merkkiin haikein mielin, sillä Alfan luonne autona oli minulle sopiva. Kuukausittaiset kulut ei kuitenkaan miellyttänyt itseäni.

    • alfaromeomies

      Mulla 159 V8 3,5 Turbo.Paras auto ikinä.Ei mitään ongelmaa.

    • Stradale

      Takaveto Alfat olivat viimeisiä oikeita Alfoja. Alfasud meni jo pilalle. Nykyään Alfoissa ei ole Alfaa kuin vanha keulamerkki. Ne ovat Fiatteja ja tavallista nykyajan höpöpöppöä. Itse en tuhlaisi rahaa nykyajan "Alfaan". Itsellä ollut kolmetoista takaveto Alfaa, ei mitään valittamista niiden suhteen.

    • Psyykelekuri

      Olet varmaan ylpeä itsestäsi. Todella terveen oloista porukkaa löytää tiensä tälle palstalle trollaamaan.

      • alfistasciccione

        Tekniikan Maailman entinen toimittaja ja päätoimittaja Mauri Salo (80) osti ekan Alfansa jo 60-luvun lopulla. Palasi uudelleen merkkiin 2000-luvulla asuessaan eläkepäiviään Espanjan aurinkorannikolla, hommasi 156 jtdm:n. Oli sitä ennen mm. Honda NSX-urheiluautokin, mutta italiaano veti puoleensa. Salo tietää joltisenkin autoista, ja on rattimies. Siksi automiehelle sopii Alfa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4639
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1875
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1619
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      217
      1424
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1376
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe