Aika moni lopettaa

eläkeukko

mopoilun tänäkin kesänä. Meillä pirkanmaalla melko vireä kaveriporukka,mukaan pääsee kuutioista tai iästä tai valmistusmaasta riippumatta. ittekin lopetan terveydellisitä syistä.Selkäleikkausen johdosta oikea jalka ei toimi. Ostin Kiiwein noposkootterin millä jatkan matkailua, vielä mennään kahdella pyörällä eikä mummu hinkua mukaan kuten moottoripyörällä mentäessä

44

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohta repee markkina

      Motoristit ovat jo kovasti ukkoutuneita ja jossain vaiheessa on pyörää myytävänä yllinkyllin..nuoremmille.

      • Ei lopeteta

        Mulla on ikää vasta 58 vuotta, mutta pikku vaivat ovat jo ruvenneet rajoittamaan ajamista. Ei kovin paljon, mutta kuitenkin.

        Hyvinä päivinä sujuu kuin nuorena gossinakin ajo, mutra sitten on niitä huonoja päiviä. Milloin selkä, toisinaan niskat krämppää. Kuumalla ilmalla kuten elokuussa, loppuu pitkällä matkalla psyykkinen kestokyky.

        Silti aion vielä 15 vuotta aktiivisesti ajaa, jos alamäki ei kauheasti jyrkkene.


      • 60vee ja menee
        Ei lopeteta kirjoitti:

        Mulla on ikää vasta 58 vuotta, mutta pikku vaivat ovat jo ruvenneet rajoittamaan ajamista. Ei kovin paljon, mutta kuitenkin.

        Hyvinä päivinä sujuu kuin nuorena gossinakin ajo, mutra sitten on niitä huonoja päiviä. Milloin selkä, toisinaan niskat krämppää. Kuumalla ilmalla kuten elokuussa, loppuu pitkällä matkalla psyykkinen kestokyky.

        Silti aion vielä 15 vuotta aktiivisesti ajaa, jos alamäki ei kauheasti jyrkkene.

        Kun vain pääsee pyörän päälle, niin homma alkaa sujua, toki vaivoja on tietenkin, mutta ei ole ajoa estänyt.


      • make-ukki
        Ei lopeteta kirjoitti:

        Mulla on ikää vasta 58 vuotta, mutta pikku vaivat ovat jo ruvenneet rajoittamaan ajamista. Ei kovin paljon, mutta kuitenkin.

        Hyvinä päivinä sujuu kuin nuorena gossinakin ajo, mutra sitten on niitä huonoja päiviä. Milloin selkä, toisinaan niskat krämppää. Kuumalla ilmalla kuten elokuussa, loppuu pitkällä matkalla psyykkinen kestokyky.

        Silti aion vielä 15 vuotta aktiivisesti ajaa, jos alamäki ei kauheasti jyrkkene.

        Niin kauan kun pääsen pyörän päälle, aion jatkaa ajamista. Eihän ikääkään ole kuin 70 vuotta.

        Make


    • Never Surrender

      Pullat on hyvin uunissa ja tulevaisuus turvattu. Nuorta polvea tulee jatkuvasti korvaamaan vanhaa kaartia. Moottoripyöräily on suositumpaa kuin koskaan.

      http://www.youtube.com/watch?v=IeUp7aDFkw4

      • Siinä olikin

        pistetty iso läjä idiootteja rinnakkain kilpailemaan siitä kuka on kaikkein typerin. Tuollaisia hyvinpidettyjä sekä vähänajettuja pyöriä toiset idiootit ostavat varpaat väristen. Ei ymmärrä sukupolvea jonka ei koskaan ole tarvinnut välittää mistään. Kyllä isi maksaa.


      • Idioottimaista

        Käsittämätön pelleilyä ja moottoripyörän väärinkäyttöä !

        mikä funktio tässä idioottien jutussa piilee ??

        Hävettää noiden puolesta !


    • Kuusi pyörää

      "Kyllä isi maksaa."
      Mutta kun se "isi" on ollut haudassa jo 40 vuotta. Eikä sillä eläissäänkään ollut mitään, jolla maksella mitään.
      Se on kuitenkin itsestä kiinni, että pystyy hankkimaan sen verran "pätikkää", että
      " ei koskaan ole tarvinnut välittää mistään. "

    • kiikku-ukko

      Olkoon tuolla tallin komistuksena sitten kun ajelut loppuu , kivahan sitä on kiillotella ja joskus huristellakkin, kohta kun euron arvo laskee jotta saadaan vienti vetämään niin hinnatkin pompsahtaa eli sinänsä rahatkin tallessa.

    • myös nuori eläkeukko

      Möin eilen pyörän pois, nyt riitti kiitti, hyvä että kelpas.

      • Ennusteeni

        Keväällä oot taas niin pyöränkipeä että.....


      • nuori eläkeukko
        Ennusteeni kirjoitti:

        Keväällä oot taas niin pyöränkipeä että.....

        En ole ollut muutamaan kevääseen kuumeessa ja kesällä kilsat noin 500km.
        Takana 40 vuotta prätkillä.


      • On tää mukavaa
        nuori eläkeukko kirjoitti:

        En ole ollut muutamaan kevääseen kuumeessa ja kesällä kilsat noin 500km.
        Takana 40 vuotta prätkillä.

        Jokainen harrastus voi joskus notkahtaa. Ei vaan syystä tai toisesta maistu.
        Mulla on ollut prätkä vsta 1971.

        Joskus 25 vuotta sitten mulla oli pari kesää, jolloin en kerinnyt/viitsinyt ottaa prätkää käyttöön koko kesänä. Oli kaikkea muuta.
        Mutta ikinä en kuitenkaan pyörää myynyt. Vuonna 1998 ostin sitten taas ihan uuden prätkän ja sen jälkeen olen ajanut joka vuosi 8-11 tkm.

        Niin kauan ajan kun suinkin pystyn. Tää on ainoa harrastus johon en ole kyllästynyt. Vaimon mielestä suorastaan pakkomielle.


      • Nuori eläkeukko
        On tää mukavaa kirjoitti:

        Jokainen harrastus voi joskus notkahtaa. Ei vaan syystä tai toisesta maistu.
        Mulla on ollut prätkä vsta 1971.

        Joskus 25 vuotta sitten mulla oli pari kesää, jolloin en kerinnyt/viitsinyt ottaa prätkää käyttöön koko kesänä. Oli kaikkea muuta.
        Mutta ikinä en kuitenkaan pyörää myynyt. Vuonna 1998 ostin sitten taas ihan uuden prätkän ja sen jälkeen olen ajanut joka vuosi 8-11 tkm.

        Niin kauan ajan kun suinkin pystyn. Tää on ainoa harrastus johon en ole kyllästynyt. Vaimon mielestä suorastaan pakkomielle.

        Onhan se mukavaakin, mulla tuo kitaransoitto vei kuitenkin voiton.


      • Ed. Kirjoittaja
        Nuori eläkeukko kirjoitti:

        Onhan se mukavaakin, mulla tuo kitaransoitto vei kuitenkin voiton.

        Talvisin soittelen minäkin sähkökitaraa.
        En mikään virtuoosi tosin ole, mutta jonkinlainen soittotaito on harjoittelemalla tullut hankittua.
        Kitarana on enimmäkseen uutena ostamani Aria Stratokopio vuodelta 1974! Soi kyllä kauniisti. Paljon paremmin kuin mehikaano Fender Telecaster vm 1992.
        Jos joskus olisi reippaasti ylimääräistä rahnaa kitaraan käyttää, niin hankkisin Rickenbackerin ja,Flying Finn'in.

        Mutta kesäisin ajan moottoripyörällä, kitaransoito on niinkuin sellaista lääkettä talvimasennuksen ehkäisyyn.


      • Mika....
        Nuori eläkeukko kirjoitti:

        Onhan se mukavaakin, mulla tuo kitaransoitto vei kuitenkin voiton.

        Minäkin soitan kitaraa sekä ajan prätkää enkä kyllä näe miten nuo kaksi asiaa riitelisivät keskenään. Talvella on aikaa soitella enemmän, mutta soitan tietenkin myös kesällä.

        Sen ymmärrän tietenkin, että jso ei muuten vain nyt ajo maistu niin eihän se silloin maistu.


      • moto vastaan kitara
        Ed. Kirjoittaja kirjoitti:

        Talvisin soittelen minäkin sähkökitaraa.
        En mikään virtuoosi tosin ole, mutta jonkinlainen soittotaito on harjoittelemalla tullut hankittua.
        Kitarana on enimmäkseen uutena ostamani Aria Stratokopio vuodelta 1974! Soi kyllä kauniisti. Paljon paremmin kuin mehikaano Fender Telecaster vm 1992.
        Jos joskus olisi reippaasti ylimääräistä rahnaa kitaraan käyttää, niin hankkisin Rickenbackerin ja,Flying Finn'in.

        Mutta kesäisin ajan moottoripyörällä, kitaransoito on niinkuin sellaista lääkettä talvimasennuksen ehkäisyyn.

        Prätkärahoja olen sijoittanut sähkökitaroihin ja vahvistimiin, ne rahat on niissä hyvä sijoitus, arvo säilyy, tai yleensä nousee joissain malleissa reippaasti.


      • Mika.....
        moto vastaan kitara kirjoitti:

        Prätkärahoja olen sijoittanut sähkökitaroihin ja vahvistimiin, ne rahat on niissä hyvä sijoitus, arvo säilyy, tai yleensä nousee joissain malleissa reippaasti.

        Saattaa olla vähän optimistista odottaa suuria arvonnousuja soittokamoissa, mutta kyllä kitarat varmasti paremmin arvonsa säilyttää kuin moottoripyörät. Toisaalta suhdanteistahan se on kiinni ja jos olet soittimesi käytettynä edullisesti saanut ostettua, niin voit hyvinkin saada niistä jopa pikkuisen voittoa myydessäsi.

        Sijoittaminen on kuitenkin taitolaji ja jopa vintagekamppeissa tuotot ovat epävarmoja ja niukkoja ja suhdanteille herkkiä. Kallis kama on vaikeampaa myydä ja siinä ottaa helpommin takkiinsa. Kuluttaja markkinoilla soittimien pitää taas olla suosittuja merkkejä ja malleja jotta kävisivät kaupaksi ja vähänkin epätrendikkäämmästä kamasta ottaa helposti takkiin suuriakin summia. Esimerkkinä voisi mainita muusikoiden netin torilta, että vaikkapa Carvin DC400T kitara maksaa uutena yli kaksituhatta euroa ja käytettynä niitä myydään 700 -800 euron hintaan. Gibson Lespauli on uutena suunnilleen saman hintainen öbaut 2500 euroa niinkö carvinkin, mutta siitä saattaa käytettynä saada jopa 1500euroa. Kummastakaan ei saa voittoa jos ostaa uutena, mutta omansa saa hyvinkin pois jos ostaa käytettynä ja jos sattuu suhdanteet natsaamaan, niin jopa vähän voittoakin voi saada. Mitenkään erityisen hyvänä sijoituskohteena kitaroita on vaikea pitää. Mieluummin sitten vaikka osakkeita tai valtion oblikaatioita.


      • motokitara
        Mika..... kirjoitti:

        Saattaa olla vähän optimistista odottaa suuria arvonnousuja soittokamoissa, mutta kyllä kitarat varmasti paremmin arvonsa säilyttää kuin moottoripyörät. Toisaalta suhdanteistahan se on kiinni ja jos olet soittimesi käytettynä edullisesti saanut ostettua, niin voit hyvinkin saada niistä jopa pikkuisen voittoa myydessäsi.

        Sijoittaminen on kuitenkin taitolaji ja jopa vintagekamppeissa tuotot ovat epävarmoja ja niukkoja ja suhdanteille herkkiä. Kallis kama on vaikeampaa myydä ja siinä ottaa helpommin takkiinsa. Kuluttaja markkinoilla soittimien pitää taas olla suosittuja merkkejä ja malleja jotta kävisivät kaupaksi ja vähänkin epätrendikkäämmästä kamasta ottaa helposti takkiin suuriakin summia. Esimerkkinä voisi mainita muusikoiden netin torilta, että vaikkapa Carvin DC400T kitara maksaa uutena yli kaksituhatta euroa ja käytettynä niitä myydään 700 -800 euron hintaan. Gibson Lespauli on uutena suunnilleen saman hintainen öbaut 2500 euroa niinkö carvinkin, mutta siitä saattaa käytettynä saada jopa 1500euroa. Kummastakaan ei saa voittoa jos ostaa uutena, mutta omansa saa hyvinkin pois jos ostaa käytettynä ja jos sattuu suhdanteet natsaamaan, niin jopa vähän voittoakin voi saada. Mitenkään erityisen hyvänä sijoituskohteena kitaroita on vaikea pitää. Mieluummin sitten vaikka osakkeita tai valtion oblikaatioita.

        Nykyjään saa Gibson Les pauleja halvimmillaan 400-500 euroon käytettynä, riippuu tietenkin mallista, varsinkin huutokaupoista, tai muuten joku myy rahapulassa, tai esim Fendereitä 250 eurosta ylöspäin riippuen valmistusmaasta. Toki parhaina vuosina tein useimpia hyviä prätkäkauppoja, halvalla lähti käteisellä, pikku fiksiä ja heti myyntiin, voitot oli aika hyviä tuossa 2003 - 2012 välillä.


      • Keväthimo ???
        nuori eläkeukko kirjoitti:

        En ole ollut muutamaan kevääseen kuumeessa ja kesällä kilsat noin 500km.
        Takana 40 vuotta prätkillä.

        Olen ostellut pyöriä talvellakin...en ikinä mistään polttavasta halusta, vaan ihan normaalista päähänpinttymästä. Viimeisen hyvin pelanneen pyörän ostin ilman koeajoa, toki käymään koetin.


    • ihahaaaaaa

      Mukavahan se on talvi-iltoina kiillotella ja rakennella pyörää seuraavan kesän koetuksiin,pääsee sitten het tienpäälle kun lumet sulaa,autosta voisi luopua pakon eessä ja monesta muustakin humpuukista mutta pyörästä ei..
      parempaa fiilistä tuskin on kun ensimmäiset kevätajot auringon alkaessa lämmittää,eikä oo fiilis latistunu ajanmyötä,pikemminkin päinvastoin.

    • Mr. 1996

      Se mikä mua huolestuttaa on tää nuoren polven tuleminen. Tai siis se että sitä ei meinaa tulla. Oli aavistuksen verran hiljaista tuossa vähän aikasemmin syksyllä autokoululla kun alotin A2-luokan korotustunnit. Meitä oli huimat kolme. Tietysti voi ajankohtakin tehdä mut mitä tuolla on muille puhunut niin mä tunnun olevan yks niistä harvoista, jotka hinkuu isompaa pyörää.

      On kyllä tosin myönnettävä, että kun kevariporukoissa tuntuu olevan tosiaan tommonen meininki kuin tossa videossa yllä, on ehkä ihan hyvä ettei niin moni nuori sitä korttia korota. Suurimalla osalla kevarilla ajavista on tärkeimpänä 1. kumin poltto ja 2. keuliminen. Harmi sinänsä, mutta kukin tyylillään.

      Ehkä suurin syy on ajokortti ja sen hinta säännösviidakko. About 500€ maksava korotus ja sen päälle vielä pyörä ei ole mitään herkkua jollekin joka haluaa autokortinkin. Omalta osaltani voin sanoa, että kiitos opetusluvan ja kahden edellisen kesän mulla on mahdollisuus kustantaa itelleni kokonaan itse koko höskä. Mutta kaikilla sitä mahollisuutta ei valitettavasti ole. Mitä erilaisiin säädoksiin tulee, no, kukaan ei tunnu tietävän missään varmaksi esim. saako ennen korttiuudistettusta kuristettua pyörää ajaa.

      Että sillee, ei mikään ihme että pyöräkauppa ei vedä kun vanhat lopettelee ja uusilla ei oo varaa. Tympee homma, aina vaan harvempi pääsee kokemaan sen käsien tärinän aina keväisin kun alkaa tiet paljastumaan lumen ja jään alta ja sen tunteen, kun pääseen ensimmäistä kertaa keväällä kunnon mutkabaanalle.

    • Mika.....

      Eiköhän se vähän riipu siitä mihin sitä suosiota vertaa. Kyllä moottoripyöräily oli ennenvanhaankin tosi kallista eikä siihen todellakaan ollut joka jätkällä varaa. En ole nähnyt tilastoja mutta eiköhän harrastajamäärät ole aika korkealla jos verrataan -70 tai -80 luvun jopa -90 luvun harrastajamääriin. Jos taas verrataan siihen harrastajamäärän piikkiin mikä syntyi kun vakuutukset tehtiin halvemmiksi ja keski-ikäisten ikäluokka johon itsekin kuulun innostuivat ostamaan prätkän kun sen kortinkin oli aikanaan saanut kylkiäisenä. Keski-ikäiset vakaavaraiset työssäkäyvät harrastajat nostivat pyörien myyntimäärät aika huikeiksi silloin 2006 vuoden tietämillä ja varmaan muutaman vuosi sen jälkeenkin.

      En tiedä, mutta epäilen ettei harrastajamäärät varsinaisesti ole pudonneet, vaan ainoastaan palanneet sille "normaalille" tasolle. Prätkäliikkeitä syntyi hurjan myynnin myötä kuin sieniä sateella ja nyt tarjonnan ylikapasiteetti hiljalleen poistuu ja jäljelle jäävät ne jotka olivatkin ennen sitä hurjaa myyntipiikiä.

    • motikka mies

      hei ukko motoristit jos tuntuu että alkaa hieman selkä ym vaivoja tulevan ei nyt ihan tietämättä kannata luovutta suosittelen käydä salilla kevyttä selkä käsi ym treeniä pienillä painoilla saattaa kummasti auttaa ei tietysti kaikkiin vikoihin..tapasin aikoinaan salilla kun itekkin kävin 70 vuotiaan motikka miehen salilla se kyllä kehu kovasti että salilla käynti on autta nut hieman selkä vaivoihin..ym itsekin olen aika kovassa kunnossa kun kävin salilla 13 vuotta nyt hiihtelen ja rullaluistelen ja juoksen pysyypähän vielä motoristi kunnossa no ikää ei vielä ole ku 51

      • hyvä ikä

        Joo, salilla käyty 30 vuotta ja kaikkiaan punttireeniä 42 vuotta, myös rullaluistelua, pyöräilyä, hiihtoa. Ikää 54 ja nyt alkaa oleen parhaassa kunnossa kaikinpuolin.


      • 59vee
        hyvä ikä kirjoitti:

        Joo, salilla käyty 30 vuotta ja kaikkiaan punttireeniä 42 vuotta, myös rullaluistelua, pyöräilyä, hiihtoa. Ikää 54 ja nyt alkaa oleen parhaassa kunnossa kaikinpuolin.

        En ole ikinä reenannut ..paitsi kaljanjuontia ja hyvin pyörä kulkee yhä.


      • nsnhdfhfurururdu
        59vee kirjoitti:

        En ole ikinä reenannut ..paitsi kaljanjuontia ja hyvin pyörä kulkee yhä.

        taitaa näkyä jo mahasta.


      • Mika....
        nsnhdfhfurururdu kirjoitti:

        taitaa näkyä jo mahasta.

        Pitäähän miehellä maha olla:-D mistä sen muuten klopeista erottaa :-D


      • Oulun puntti
        Mika.... kirjoitti:

        Pitäähän miehellä maha olla:-D mistä sen muuten klopeista erottaa :-D

        Pitäähän mehellä hauikset olla noin 45 - 50cm ja muutenkin lihasmassaa, ei läskillä mitään tee. Ikä 54 Penkki 145kg, maastaveto 215kg, kyykky 210kg, kyllä noilla jo pärjää.


    • Ron De Jeremy
      • ndhhdhdhhd

        Joo, juntteja riittää, sekä miehiä että naisia.


    • Niinpä , jos tulee "liian" vanhaksi ja vaimo saa tahtonsa lävitse niin pyörä myydään ja eukko pääsee Pariisiin shoppailemaan pyörärahoilla . Ei meillä , vielä pitkään aikaan
      mutta yritystä eukolla on , aika sisukaskin vielä .

      • Jorrma Perrkele

        Taitaa eukot pääsääntöisesti olla moottoripyöräharrastusta vastaan, se kun on vähän liian itsenäistä puuhaa, eikä naisella ole siinä juurikaan mitään osaa, jos ei kyydissä viihdy, eikä kaikki halua edes kyytiin ottaa. En ihmettele, vaikka olisi erojakin tullut tämän vuoksi.


      • paras vaimo on
        Jorrma Perrkele kirjoitti:

        Taitaa eukot pääsääntöisesti olla moottoripyöräharrastusta vastaan, se kun on vähän liian itsenäistä puuhaa, eikä naisella ole siinä juurikaan mitään osaa, jos ei kyydissä viihdy, eikä kaikki halua edes kyytiin ottaa. En ihmettele, vaikka olisi erojakin tullut tämän vuoksi.

        Luulisi silti olevan parempi vaihtoehto että ukko häärää kotona pyörän kimpussa tallissa kuin että häärisi baarissa naisten perseiden parissa ja läträisi kaljalla.
        Oma puolisoni oikein vaati minua ostamaan pyörän :)


      • kjhgvhjk
        paras vaimo on kirjoitti:

        Luulisi silti olevan parempi vaihtoehto että ukko häärää kotona pyörän kimpussa tallissa kuin että häärisi baarissa naisten perseiden parissa ja läträisi kaljalla.
        Oma puolisoni oikein vaati minua ostamaan pyörän :)

        Vähissä on sinunkin vaihtoehdot ollu.


      • mitä valitat
        kjhgvhjk kirjoitti:

        Vähissä on sinunkin vaihtoehdot ollu.

        Miten niin vähissä? sulla ei varmaan ole edes yhtä naista mulla näitä olis monia tarjolla.


      • Jorrma Perrkele
        mitä valitat kirjoitti:

        Miten niin vähissä? sulla ei varmaan ole edes yhtä naista mulla näitä olis monia tarjolla.

        "Miten niin vähissä" :D Luettelet kaksi vaihtoehtoa ja raivostut, kun joku kertoo se olevan vähän vaihtoehtoja.

        Taitaa akkasi jymäyttää tuollaista lahopäätä, pakotti sinut ostamaan pyörän, jotta pääsee jonkun muun oikean miehen kanssa petiä pöllyttämään sillä välin.


      • onnea vaan
        Jorrma Perrkele kirjoitti:

        "Miten niin vähissä" :D Luettelet kaksi vaihtoehtoa ja raivostut, kun joku kertoo se olevan vähän vaihtoehtoja.

        Taitaa akkasi jymäyttää tuollaista lahopäätä, pakotti sinut ostamaan pyörän, jotta pääsee jonkun muun oikean miehen kanssa petiä pöllyttämään sillä välin.

        Akka tulee mukaan reissuille.Sinä puolestasi olet kotona kaljakoppa seuranasi.


    • paluujuurille

      Juu,ei jaksa kiinnostaa enää mahtivoimat ja massiivine paino sekä renkaanleveys,nykysin vähempi on enempi vai miten se nyt meni !

    • NAI NEN

      Minä vasta aloitin 52-vuotiaana.

    • tosimotoristi

      Vastahan se tuli 40 vuotta täyteen, jos mopotkin lasketaan mukaan. Eikä ole tarkoitustakaan lopettaa, ellei terveys petä tai valtiovalta tee hommasta rikollista. Täytyy sanoa, että 90-luvun lamavuosina sai aika yksikseen ajella, ei ollut paljoa pyöriä liikenteessä.
      Nyt alkaa olla sellainen sopiva kalusto, että tallista löytyy iso matkapeli, pari vanhaa 70-luvun Hondaa, vanha katuenduro kinttupoluille ja vanha trialpyörä kallioilla kikkailuun. Vielä kun löytyis hyvä 70-luvun puolivälin GT-satapiikki, niin eiköhän nuo jo riittäis...
      Minulle on ihan sama, vaikka en ajaisi noilla metriäkään kesässä ja paljonko noissa on rahaa kiinni, ei paljoa kuitenkaan. Riittää, että ne ovat siinä valmiina lähtöön, kun siltä tuntuu.
      Kaikilla ihmisillä on jokin asia, joka tuo oman nautintonsa elämään. Toisille se on hieno uusi auto, toisille viina tai tupakka, toisille moottoripyörä.

      • Jos sua ei haittaa

        vaikket ajaisi kesässä kilometriäkään niin sähän olet sielultasi HARLEYDAVIDSONMIES! Ei muutakun liivit päälle ja pubiin!


      • Hus hus !!
        Jos sua ei haittaa kirjoitti:

        vaikket ajaisi kesässä kilometriäkään niin sähän olet sielultasi HARLEYDAVIDSONMIES! Ei muutakun liivit päälle ja pubiin!

        Suksi sä trolli spämmäämään sinne Harley Davidson palstalle, jossa tuttu näky oletkin.


      • Dersu Utsala
        Hus hus !! kirjoitti:

        Suksi sä trolli spämmäämään sinne Harley Davidson palstalle, jossa tuttu näky oletkin.

        Ajan varmaan kesän korppien seurana jossain pohjoisessa. Sinne johonkin retkahtaa avaruuspuku päällä, ei haittaa sääksetkään. Pääasia, että voip olla ihan kuin haluaa. Teltta vaan mukaan ja virveli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5168
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1343
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1036
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      948
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      727
    Aihe