Kavereiden saanti maisteritutkinnon aloittajalle

KTK->KTM

Olen valmistunut Britanniassa Bristolin yliopistosta kauppatieteiden kandidaatiksi ja jatkan maisteriksi Helsingin Aalto yliopistossa. Opinnot alkavat ensi syyskuussa. Olen mies.

Olen tässä miettinyt, että mites on sitten kavereiden saannin laita, jos tulen sinne kesken kaiken? Onko siellä siihen mennessä kaikki kaveriporukat vakiintuneet niin, että jään sitten ulkopuoliseksi?
Kuinka paljon siellä on näitä maisteritutkinnon aloittavia uusia opiskelijoita? Ehkä heihin olisi helpompi tutustua.
Miten yliopisto pitää huolen siitä, että uuden opiskelijat eivät jää porukoista ulos?
Minkälaisia tapahtumia siellä järjestetään?

VASTATKAA VAIN NE JOTKA OVAT PÄÄSSEET SISÄLLE.

30

721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhvbnm

      Minä olen päässyt sekä sisään että ulos. Kaveriporukoilla ei siinä ollut merkitystä. Opiskelu oli opiskeltava ihan itse. Jokainen opiskelee omaa opiskeluaan.

      Kaveruudet syntyvät itsestään omia aikojaan opiskelun ohessa.

      Voi olla, että Britanniassa nuo kaveruussuhteet ovat tärkeämmät kuin meillä.

      • KTK->KTM

        No siis tottakai jos uuteen paikkakuntaan muuttaa, niin ihminen tarvitsee sieltä myös tuttavuuksia. Se on helppoa ensimmäisenä vuonna kun kaikilla on kaverihaku päällä, mutta musta tuntuu, että se on vaikeampaa kolmantena vuonna aloittaneelle, kun kaikki kaveriporukat vakiintuu.

        Suomessa on kyllä aika välinpitämätön suhtautuminen opiskelijoiden kaverin löytämisen suhteen.

        Eikö Aalto yliopisto oikeasti järjestä mitään jolla boostattaisiin yhteishenkeä ja saataisiin ihmiset löytämään toisensa?

        Aika paska fiilis palata taas tänne anti-sosiaalisten jääjunttien maahan :(


      • kylteri
        KTK->KTM kirjoitti:

        No siis tottakai jos uuteen paikkakuntaan muuttaa, niin ihminen tarvitsee sieltä myös tuttavuuksia. Se on helppoa ensimmäisenä vuonna kun kaikilla on kaverihaku päällä, mutta musta tuntuu, että se on vaikeampaa kolmantena vuonna aloittaneelle, kun kaikki kaveriporukat vakiintuu.

        Suomessa on kyllä aika välinpitämätön suhtautuminen opiskelijoiden kaverin löytämisen suhteen.

        Eikö Aalto yliopisto oikeasti järjestä mitään jolla boostattaisiin yhteishenkeä ja saataisiin ihmiset löytämään toisensa?

        Aika paska fiilis palata taas tänne anti-sosiaalisten jääjunttien maahan :(

        neuvoisin sitten että älä palaa :) suorita maisterinopinnot siellä? itse opiskelisin mielelläni briteissä...


      • KTK-KTM
        kylteri kirjoitti:

        neuvoisin sitten että älä palaa :) suorita maisterinopinnot siellä? itse opiskelisin mielelläni briteissä...

        Paitsi, että mulla on nyt rahat loppu ja maisteri tutkinto on Britanniassa nykyään kallista.

        Lisäksi haluisin todistukseni olevan kelvollinen sekä Suomen, että Britannian työmarkkinoilla.

        Eikö täältä löydy oikeasti ketään joka on jo sisällä ja osais vastata kysymyksiin? Kirjoittaako täällä vaan ne jotka hakevat?


      • maistop_alkamassa
        KTK-KTM kirjoitti:

        Paitsi, että mulla on nyt rahat loppu ja maisteri tutkinto on Britanniassa nykyään kallista.

        Lisäksi haluisin todistukseni olevan kelvollinen sekä Suomen, että Britannian työmarkkinoilla.

        Eikö täältä löydy oikeasti ketään joka on jo sisällä ja osais vastata kysymyksiin? Kirjoittaako täällä vaan ne jotka hakevat?

        Tuosta asiasta ei tule ongelmaa koska:

        a) kauppakorkean naiset eivät juurikaan välitä kauppakorkean miehistä, he ovat liian tietoisia omasta kauneudestaan ja "arvostaan", joten he käyvät vain lääkiksen bileissä etsimässä tulevia lääkäreitä

        b) kauppiksen bileissä on yleensä vain kauppiksen miehiä sekä vähän vanhempia n.s pubiruusuja (ylipainoisia, kuiva permamentti ja huonohampaisia, mutta valmiita antamaan) jotka etsivät itselleen kauppismiehestä tulevaisuuden elättäjää. Nämä pubiruusut ovat yleensä vain peruskoulun käynteitä mutta sekaan mahtuu myös muutama merkonomi ja amislainen.

        Keskity siis vain opiskeluihin ja pubiruusujen höyläämiseen (itse lähden kotiin yöllä sen jälkeen kun rojut on rännissä ja mimmi on nukahtanut) ja solmi sitten vasta valmiina maisterina kaveruussuhteita, koska joudut mahdollisesti vaihtamaan paikkakuntaa muutenkin heti valmistumisen jälkeen.

        ja näin =)


      • ktk-ktm
        maistop_alkamassa kirjoitti:

        Tuosta asiasta ei tule ongelmaa koska:

        a) kauppakorkean naiset eivät juurikaan välitä kauppakorkean miehistä, he ovat liian tietoisia omasta kauneudestaan ja "arvostaan", joten he käyvät vain lääkiksen bileissä etsimässä tulevia lääkäreitä

        b) kauppiksen bileissä on yleensä vain kauppiksen miehiä sekä vähän vanhempia n.s pubiruusuja (ylipainoisia, kuiva permamentti ja huonohampaisia, mutta valmiita antamaan) jotka etsivät itselleen kauppismiehestä tulevaisuuden elättäjää. Nämä pubiruusut ovat yleensä vain peruskoulun käynteitä mutta sekaan mahtuu myös muutama merkonomi ja amislainen.

        Keskity siis vain opiskeluihin ja pubiruusujen höyläämiseen (itse lähden kotiin yöllä sen jälkeen kun rojut on rännissä ja mimmi on nukahtanut) ja solmi sitten vasta valmiina maisterina kaveruussuhteita, koska joudut mahdollisesti vaihtamaan paikkakuntaa muutenkin heti valmistumisen jälkeen.

        ja näin =)

        Taitaa sua vähä vituttaa kun et ole päässyt kauppikseen ;)

        Mutta ei kysymys ollut naisista, vaan kavereista. Oon ite sen verran "pitkä, tumma ja komea", että vedän ne kauppiksen ja muidenkin tiedekuntien horot magneettina just niihin bileisiin missä mä oon.

        Eikä sitäpaitsi suurinosa yliopistomuijista ole hyvännäköisiä edes. :D
        Kyllä mä niitä oon nähny.

        Mutta niin, eikö täällä tosiaan ole yhtään sisäänpässyttä, ei katkeroitunutta mulkkua vastaamaan niihin mun kysymyksiin joita tässä olen esittänyt?


      • Sentinel94
        ktk-ktm kirjoitti:

        Taitaa sua vähä vituttaa kun et ole päässyt kauppikseen ;)

        Mutta ei kysymys ollut naisista, vaan kavereista. Oon ite sen verran "pitkä, tumma ja komea", että vedän ne kauppiksen ja muidenkin tiedekuntien horot magneettina just niihin bileisiin missä mä oon.

        Eikä sitäpaitsi suurinosa yliopistomuijista ole hyvännäköisiä edes. :D
        Kyllä mä niitä oon nähny.

        Mutta niin, eikö täällä tosiaan ole yhtään sisäänpässyttä, ei katkeroitunutta mulkkua vastaamaan niihin mun kysymyksiin joita tässä olen esittänyt?

        totta on että iso osa yliopistonaisista eivät ole kauniita mutta kauppiksen naiset ovat mielestäni järjestään keskimääräistä huomattavasti kauniimpia, tämä on myös useampien kavereideni arvio, näin ainakin Turun KKKssa


      • 14+11
        ktk-ktm kirjoitti:

        Taitaa sua vähä vituttaa kun et ole päässyt kauppikseen ;)

        Mutta ei kysymys ollut naisista, vaan kavereista. Oon ite sen verran "pitkä, tumma ja komea", että vedän ne kauppiksen ja muidenkin tiedekuntien horot magneettina just niihin bileisiin missä mä oon.

        Eikä sitäpaitsi suurinosa yliopistomuijista ole hyvännäköisiä edes. :D
        Kyllä mä niitä oon nähny.

        Mutta niin, eikö täällä tosiaan ole yhtään sisäänpässyttä, ei katkeroitunutta mulkkua vastaamaan niihin mun kysymyksiin joita tässä olen esittänyt?

        Sä et ole römpsää nähnytkään luuseri.


      • KTK->KTM
        14+11 kirjoitti:

        Sä et ole römpsää nähnytkään luuseri.

        Pitää varmaan luovuttaa kun täältä löytyy vaan katkeroituneet ja kateelliset, ei-sisään päässeet luuserit.


      • neuvotäs
        KTK->KTM kirjoitti:

        Pitää varmaan luovuttaa kun täältä löytyy vaan katkeroituneet ja kateelliset, ei-sisään päässeet luuserit.

        Joo, luovuta ihmeessä! Ei täältä palstalta kavereita löydy eikä varmaan muutenkaan tästä jääkarhujen maasta. Yritä pysyä Briteissä, kun olet sinne kerran päässyt.


      • KTK-KTM
        neuvotäs kirjoitti:

        Joo, luovuta ihmeessä! Ei täältä palstalta kavereita löydy eikä varmaan muutenkaan tästä jääkarhujen maasta. Yritä pysyä Briteissä, kun olet sinne kerran päässyt.

        Ime sä vaan munaa


      • aaltovm2013
        KTK-KTM kirjoitti:

        Ime sä vaan munaa

        jaahas KTK-KTM on paitsi mäntti myös hinuri, parasta jäädä vain sinne britteihin


      • ollujo
        KTK->KTM kirjoitti:

        No siis tottakai jos uuteen paikkakuntaan muuttaa, niin ihminen tarvitsee sieltä myös tuttavuuksia. Se on helppoa ensimmäisenä vuonna kun kaikilla on kaverihaku päällä, mutta musta tuntuu, että se on vaikeampaa kolmantena vuonna aloittaneelle, kun kaikki kaveriporukat vakiintuu.

        Suomessa on kyllä aika välinpitämätön suhtautuminen opiskelijoiden kaverin löytämisen suhteen.

        Eikö Aalto yliopisto oikeasti järjestä mitään jolla boostattaisiin yhteishenkeä ja saataisiin ihmiset löytämään toisensa?

        Aika paska fiilis palata taas tänne anti-sosiaalisten jääjunttien maahan :(

        "Eikö Aalto yliopisto oikeasti järjestä mitään jolla boostattaisiin yhteishenkeä ja saataisiin ihmiset löytämään toisensa?"

        Ei Aalto yliopisto ole lastentarha. Aikuiset opiskelijat löytävät toisensä omatoimisesti ilman oppilaitoksen yhteen taluttamista.

        Ylioppilaskunnalla on omaa toimintaa, jonka puitteissa on helppo tutustua muihinkin kuin omiin kurssikavereihin.


      • KTK->KTM
        ollujo kirjoitti:

        "Eikö Aalto yliopisto oikeasti järjestä mitään jolla boostattaisiin yhteishenkeä ja saataisiin ihmiset löytämään toisensa?"

        Ei Aalto yliopisto ole lastentarha. Aikuiset opiskelijat löytävät toisensä omatoimisesti ilman oppilaitoksen yhteen taluttamista.

        Ylioppilaskunnalla on omaa toimintaa, jonka puitteissa on helppo tutustua muihinkin kuin omiin kurssikavereihin.

        Niin siis aikuiset ihmiset eivät halua sitten sosialisoida vai? Tutkimukset ovat sitäpaisi osoittaneet, että parhaan oppimistuloksen saa, jos pitää sosiaalisen elämän, liikunnan ja opiskelun tasapainossa.

        Sitäpaitsi sosiaalisen elämä on tärkeää myös ihmisen hyvinvoinnin ja terveyden kannalta. Jos Anglosphere maissa, kuten Briteissä, Yhdysvalloissa ja Australiassa yliopistot tekevät parhaansa opiskelijoiden hyvinvoinnin eteen niin kyllä se Aalto yliopistoltakin käy.

        Miten täällä kaikki on niin vitun kateellisia mulle?


      • ollujo
        KTK->KTM kirjoitti:

        Niin siis aikuiset ihmiset eivät halua sitten sosialisoida vai? Tutkimukset ovat sitäpaisi osoittaneet, että parhaan oppimistuloksen saa, jos pitää sosiaalisen elämän, liikunnan ja opiskelun tasapainossa.

        Sitäpaitsi sosiaalisen elämä on tärkeää myös ihmisen hyvinvoinnin ja terveyden kannalta. Jos Anglosphere maissa, kuten Briteissä, Yhdysvalloissa ja Australiassa yliopistot tekevät parhaansa opiskelijoiden hyvinvoinnin eteen niin kyllä se Aalto yliopistoltakin käy.

        Miten täällä kaikki on niin vitun kateellisia mulle?

        Kyllä, kyllä. Sosiaalinen elämä on tärkeää. Mutta aikuinen, yliopistotasolla opiskeleva ihminen yleensä omaa sellaiset sosiaaliset taidot, joilla pystyy solmimaan suhteita ja ylläpitämään niitä ilman oppilaitoksen asiaan puuttumista.

        Menet sinne vaan muiden joukkoon. Ei siinä sen kummempaa tarvita. Terveet ja hyvät sosiaaliset suhteet moneen suuntaan auttavat aina elämässä eteenpäin. Mutta ei niitä tekemällä tehden synny. Parhaat suhteet syntyvät luonnostaan muun toiminnan tuloksena.


      • böö
        KTK->KTM kirjoitti:

        Niin siis aikuiset ihmiset eivät halua sitten sosialisoida vai? Tutkimukset ovat sitäpaisi osoittaneet, että parhaan oppimistuloksen saa, jos pitää sosiaalisen elämän, liikunnan ja opiskelun tasapainossa.

        Sitäpaitsi sosiaalisen elämä on tärkeää myös ihmisen hyvinvoinnin ja terveyden kannalta. Jos Anglosphere maissa, kuten Briteissä, Yhdysvalloissa ja Australiassa yliopistot tekevät parhaansa opiskelijoiden hyvinvoinnin eteen niin kyllä se Aalto yliopistoltakin käy.

        Miten täällä kaikki on niin vitun kateellisia mulle?

        Mielenkiintoinen ja uusi heitto toi "kateellisuus"-kommentti, ihanko itse keksit? Aika hyvät argumentit sulla...
        Ja btw, ite taidat olla se "juntti suomalainen" täällä, jos et ilman koulun avustusta osaa kavereita hankkia ja/tai ylipäätänsä sosialisoida... Ja miks ees väität ettei suomalaiset olisi sosiaalisia?? Kyllä kaikilla mun kavereilla ainakin on kalenterit täynnä sosiaalisia menoja, ja ihan kuule itse ovat nää kaverinsa tehneet.


    • DaDruben

      1. Kukaan ei ole kateellinen sulle
      2. Kaikki pitävät sinua idioottina/mänttinä/trollina

      • KTK-KTM

        1. Kaikki ovat minulle kateellisia, ja jos eivät ole niin syytä olisi kyllä olla

        2.Miten mä voin olla trolli, kun esitin ihan asiallisen kysymyksen johon kateelliset mulkut osaa vastata vain asian vierestä?


      • hfh su gh he St u
        KTK-KTM kirjoitti:

        1. Kaikki ovat minulle kateellisia, ja jos eivät ole niin syytä olisi kyllä olla

        2.Miten mä voin olla trolli, kun esitin ihan asiallisen kysymyksen johon kateelliset mulkut osaa vastata vain asian vierestä?

        Wow. Vai että pitäisi olla kateellinen. Jossain bristolin pilipali opistossa opiskellut ja yhtäkkiä on niin maailman omistajaa. Jos asenteesi olisi edes vähän normaalimpi, voisit saada vastauksia kysymykseesi.
        T. Aalto rahoitus


      • KTK-KTM
        hfh su gh he St u kirjoitti:

        Wow. Vai että pitäisi olla kateellinen. Jossain bristolin pilipali opistossa opiskellut ja yhtäkkiä on niin maailman omistajaa. Jos asenteesi olisi edes vähän normaalimpi, voisit saada vastauksia kysymykseesi.
        T. Aalto rahoitus

        lål. Aallon rahoituskin on mulle kateellinen ku ei päässy bristoin rahoitukseen töihin. Oisit silloin edes ou top100 yliopiston listalla olevassa laitoksessa töissä.

        Siellä sä nyt vaan rahoituksen puolella runkkaat kun et römpsää saa, et hyvään yliopistoon oo päässy, etkä maailmaakaa nähny.

        voi pientä runkkaria :(


    • kylteri

      Muun muassa seuraavilla kahdella tavalla sosiaalinen elämä lähtee hyvin käyntiin:

      1) Orientaatiossa (ekat 2vko) tulet saamaan paljon mahdollisuuksia tutustua tuleviin opiskelijakavereihin. Maisterivaiheessa aloittaville on omat tutorointiryhmät ja pyritään 1) tutustuttaa teidät keskeen ja 2) tutustuttaa teidät kandivaiheessa aloittaneiden kanssa.

      2) Lähde mukaan johonkin ainejärjestöön! Sitä kautta luonnollisesti saa kavereita ja hauskaa ajanvietettä.

      • KTK-KTM

        Kiitos vastauksesta! Luulin jo kaikkien täällä olevan kateellisia retardeja, jotka eivät osaa kuin vastata aiheen vierestä.


      • Aaltolainen
        KTK-KTM kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! Luulin jo kaikkien täällä olevan kateellisia retardeja, jotka eivät osaa kuin vastata aiheen vierestä.

        veikkaan että et ole ikinä saanut pimppaa, etkä tule sitä ikinä saamaankaan tuollaisella ylimielisellä asenteella


      • kateudesta vihreä
        KTK-KTM kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! Luulin jo kaikkien täällä olevan kateellisia retardeja, jotka eivät osaa kuin vastata aiheen vierestä.

        En ole koskaan kuullutkaan Bristolin yliopistosta, mutta LSE:stä, Cambridgesta ja Oxfordista kylläkin.

        Voin siis vain ihmetellä, että mistäköhän muiden pitäisi olla kateellisia?


      • KTK-KTM
        kateudesta vihreä kirjoitti:

        En ole koskaan kuullutkaan Bristolin yliopistosta, mutta LSE:stä, Cambridgesta ja Oxfordista kylläkin.

        Voin siis vain ihmetellä, että mistäköhän muiden pitäisi olla kateellisia?

        siitä et meitsi on niin vitun komea


      • KTT Aalto
        KTK-KTM kirjoitti:

        siitä et meitsi on niin vitun komea

        Tuolla euroopanomistajan asenteella et tule saamaan ainuttakaan kaveria.


    • sisälle ja sisällä
    • SEFEMAKSAA

      Ainakin meillä maisteriopiskelijoista muodostettiin pienryhmät opintojen alussa siinä missä kandiopiskelijoistakin. Kyllä siihen omaan pienryhmään vähintään tutustuu ja sitä kautta sitten muihinkin.

    • hsekylteri

      Maisteriopiskelijoilla on samanlainen orientaatio kuin kandiopiskelijoilla Aallossa. Täten älä murehdi, kyllä tutustut sekä uusiin kandi- että maisteriopiskelijoihin orientaation aikana :)

      Kursseilla ja erilaisissa tapahtumissa tutustuu hyvin sitten jo vanhempiin opiskelijoihin!

    • Hdksls

      Oon tällä hetkellä abi ja oon kiinnostunut opiskelemaan myös briteissä. Kauppatiede olisi mielenkiinnon kohteeni, just jotain rahoitus kuulostaa hyvältä. Miten sinne britin yliopistoon haetaan ja päästään, ja millä YO-tutkinnon arvosanoilla? Voinko hakea useampaan yliopistoon kerralla, esim Oxfordiin ja Cambridgeen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe