Orion Espoo

työn hakija vieläkin

Onko teistä kellään kokemusta Orionista? millaiset palkat tuotannossa noin yleisesti? ja muut edut? mukava työympäristö ja porukka? olen monta kertaa katsellut kun hakevat usein uusia henkilöitä.

kertokaa kokemuksistanne !

42

13358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+4

      eikö kukaan tiedä?

    • työn hakija vieläkin

      jaa a, eipä näytä pahemmin ketään tietävän. olisi kiva vaan tietää koska usein olen heidän kotisivula nähnyt hakuja päällä. vuodesta toiseen on myös samoja paikkoja usein auki.

    • Käsitöitä

      Minäkin hain mielestäni han näpäkällä työhakemuksella Orionin tuotantoon väliaikaisiin hommiin. En päässyt. Onko kellään kokemusta, millaisia henkilöitä he palkkaavat?

    • voi olla hyvä paikka

      ei tietoa.joku vuosi sitten kylällä puhuttiin että ovi käy tiheään.liian tiheään jostain syystä.

      • työn hakija vieläkin

        ei tarvitse varmaan paljon arvailla, liian pieni palkka riittää että ovet käy, sitten on vielä se että miten mukavaa se itse työ on.


    • Apply

      Orion diagnosticalla olen ja täällä taulukkopalkka mahdollinen henk koht lisä ja iltalisä ja sunnuntaikorvaus ja tuotantopalkkio sekä kerran vuodessa maksettava firman tuloksen mukaan vuosibonus. Viime vuosi noin 36000

    • KatkeraPilleri

      Tavallinen duunari tienaaa n.2000€. Työ on tarkkaa ja esimiehet suurimmaksi osaksi v*ttumaisia. Olrn nyt muutaman vuoden ollut talossa ja lähtisin pois jos joku vain palkkaisi ikäiseni naisen. Ainoa hyvä puoli tässä firmassa on että palkka tulee ajallaan.

      Yhtiö maksaa vuosiboonuksen tuloksen mukaan, kuntosali ja sauna käytössä ja ilmainen kahvi. Liikuntaseteleitä mainostavat etuna, mutta aina ne loppuvat kesken. Ja siihen johtajisto vain levittelee käsiään.

      Työterveyshuolto on parantunut kun se valelääkäri tajuttiin lähettää sieltä pois.

    • Sildenafiilistelijä

      Ei voi olla mikään hyvä paikka koska vaihtuvuus on niin suurta että koko ajan pitää rekrytä.

    • Huh_huh

      On kokemusta tuotannosta. Ei kannata hakea, huonot palkat ja haukkuvat esimiehet. Orion palkkaa pomoiksi ilmeisesti kaikkein huonoimmin käyttäytyvät tyypit

    • aölsjkdfsk

      Olin aikoinaan kesätöissä yhden kesän, joskus 20 vuotta sitten. Pääsin suhteilla ihan täysin töihin, sukulaiseni tunsi Orionin pomoja, saattoipa mennä "anomukseni" melkein toimitusjohtajan pöydän kautta! Muuten ei olisi ollut mitään mahiksia päästä ainakaan kesätöihin. Kyllä lähetin hakemuksen ihan HR-ihmisellekin mutta se oli vain pakollinen muodollisuus. Ihmettelivät siellä tuotannossa miten olin päässyt töihin ja sanoin suoraan että suhteilla, taisi olla monttu auki tyypeillä kun räväytin tuon suoraan. Sinne ei nimittäin kaikkien työntekijöiden omat lapsetkaan silloin tahtoneet päästä kesätöihin. Asuin vielä siinä vieressä melkein, työmatka kesti n. 5 minuuttia. Jaksoin juuri ja juuri sen yhden kesän olla siellä töissä, ihan karmeeta duunia, ei ainakaan minulle sopinut. Jatkuvasti suojavarusteita päälle ja pois ja palkkaus heikkoa ja työ todella tylsää koneiden äärellä vahtimista. Sain sillä kuitenkin kuitatuksi mukavasti opintoihini liittyneen pakollisen työpaikkaharjoittelun. Monethan kuitenkin tuollaista työtä joutuvat tekemään ja ehkä se joillekin sopiikin, joten tämä nyt vain yhden ihmisen mielipide. Opinpahan näkemään minkälaista työnteko on tehdasympäristössä, joten kyllä se avarsi vähän maailmankuvaa ja oli ihan hyvä kokemus, myöhemmin olen tehnyt töitä ihan erilaisissa ympäristöissä.

    • Tablettimabletti

      "Ei voi olla mikään hyvä paikka koska vaihtuvuus on niin suurta että koko ajan pitää rekrytä".

      Huono palkka ja huono alijohto pitää huolen, että ns. hyvät työntekijät vaihtavat nopeasti maisemaa. Tästä seuraa kierre, jossa kokemattomia ja alalle kouluttamattomia otetaan sitä mukaa taloon kun toisia lähtee. Ja sen ammattitaidon puutteen sitten näkee toistuvina virheinä ja mokina. Ja siitä kakka valuu tietenkin duunarin niskaan.

      Pikkupomot sitten ovatkin kukkoina tunkiolla, tuli silloin mieleen, että intissä on sama meno kun uudet alikessut pääsevät AUKista kiusaamaan alokkaita. Joka asiasta jaksetaan nipottaa, valittaa ja kiusata, mutta kaverit tietenkin jätetään rauhaan. Ja esimiehethän eivät tee virheitä, ne virheet painetaan villaisella hyvin nopeasti.

      No onneksi irtisanoin itseni, kun hain saman aikaisesti muuta työtä. Orionin työtodistuksella voi työmarkkinoilla pyyhkiä takalistoaan, alalla kyllä tiedetään millainen paikka O on.

      • SamaaPuulaakia

        Oriola-KD vähentää 60 työntekijää
        Oriola-KD kertoo tarjoavansa tukitoimia irtisanottaville.

        Lääkkeiden vähittäis- ja tukkukauppayritys Oriola-KD on päättänyt vähentää korkeintaan 60 työntekijäänsä. Yhtiön yt-neuvottelut päättyivät viime keskiviikkona, se tiedottaa tänään maanantaina. Neuvottelujen piirissä oli 500 työntekijää.

        Oriola-KD kertoo tarjoavansa tukitoimia irtisanottaville.

        Yritys arvioi säästävänsä järjestelyllä vuodessa noin kaksi miljoonaa.

        http://yle.fi/uutiset/oriola-kd_vahentaa_60_tyontekijaa/7869583


    • Porthos

      Surkea mesta. Ei tosiaankaan kande hakea

    • KKKkkkkkk

      Oon Orionilla tuotannossa töissä ja mulla on 2700e/kk palkka. :)

    • Entinentyöntekijä

      Orion on ainut paikka maailmassa, jossa töissä ollessani pystyin toteamaan, että kysyvä tieltään eksyy.

    • Mimimerkki

      Tuotannossa töissä kuudetta vuotta ja palkka on 2100

      • Köyhäpiru

        Toistakymmentä vuotta ja saman verran.....


    • Kyssärikyssäri

      Onkos viimeaikaisia kokemuksia paikasta? Minjä tessin mukaan palkkaus menee, kemian tuoteteollisuus vai perusteollisuus?

    • Ores

      Palkat TES.n mukaan
      aloitus 1818€/kk
      Palkkaluokkia 6
      Paras on 2437€/kk johon on pitkä tie

    • WanhaFarmanomi

      Asenne Orionilla on muuttunut aika paljon viimeisen viiden vuoden aikana. Ilmeisesti johto on tehnyt omat havaintonsa jatkuvista irtisanomisista. Koulutus lääketehtaan perustoimintoihin on kuitenkin jonkin verran pitkä, joten siinä mielessä on Orioninkin etu että duunari sitoutuu firmaan.

      Viitisen vuotta sitten meno oli aivan kamalaa. Hierarkia oli sama kuin intissä ja työnjohtajat kyllä näyttivät valtansa. Jotain on kuitenkin tapahtunut koska enää ei samanlaista vittuilua ole havaittavissa eikä kelloa kytätä sekunnin tarkkuudella. Ilmeisesti firman hengessä on päästy 1990-luvulle :-)

      Jos saisin nuoruuteni takaisin en enää opiskelisi lääkealalle. Samanlaista kakkaa se taitaa olla joka puolella, Valitkaa nuoret viisaasti!

    • Sepeteus

      Huono liksa mielestäni, myös päällikkötasolla ja tuotannon ulkopuolella. Todella yliarvostettu yrityksenä. Osakekurssitkin romahti taannoin ja on notkollaan, joka kertoo aika paljon.

    • paikkakunnallemuutt

      Orionin johto vaihdettava kurssi laskenu vuodessa 60%.

    • Anonyymi

      Jos jaksaa niuhottavia, tärkeileviä, pikku hitlereitä työkavereina ja laiskan mistään mitään välittävän, työpaikkakiusaamisen sormienvälistä katsovan esimieskunnan...... niin espoon inhalaatio tuotantoon vaan. Onneksi olen siirtynyt elämässä eteenpäin.

      • Anonyymi

        Itsekin olen ollut orionilla inhalaatiotuotannossa. Ilmapiiri ei ainakaan minun aikana ollut varsinaisesti huono, sanoisin että hivenen jäykkä. Rekrytointivaiheessa oli useita tehtäviä, jotka ainakin itselleni antoi käsityksen haastavahkosta teknisestä hommasta, (intoa siis oli) no haastavinta oli muistaa kaikkia mahdollisia tarkastus ja tarkastuksen tarkastuslomakkeita.

        Ymmärrän sen että lääkebisnes on vähän erityyppinen ala mutta liika on liikaa. Ehkä tämä on vain keino kokeilla kuka suostuu sitoutumaan pidemmäksi ajaksi firmaan eikä kyseenalaista/lähde heti lätkimään. Tekemäni työ oli melko yksinkertaista, toki muistamista oli paljon. Palkka oli aika alhainen mikä laski ainakin omaa motivaatiota. 3-vuoro toi omat haasteensa, mutta oli siinä hyviäkin puolia.

        Työkaverit oli ihan ok, ei mitään huipputyyppejä, mutta edellisessä viestissä väitetty niuhottavat "pikku hitlerit" on vahvasti liioiteltu. Sanomista toki tuli välillä, mutta sanat on kuitenkin vain sanoja. Ei niitä aina tarvitse niin vakavasti ottaa. Työnjohto oli minusta hyvä, voin kuvitella vain että hekin joutuvat aikamoiseen ristituleen välillä. Uskon että nuo pikkutarkat säännöt ovat vain mahdollisten riskien minimointia se vaan kolahtaa sen perus-duunarin nilkkaan. No eiköhänse kokemuksen kautta helpota yms.

        Yksi asia jäi ihmetyttämään ja se oli se miten uteliaita jotkut oli toistensa tekemisistä. Kaikkihan nyt jonkun verran on uteliaita, mutta tuolla oltiin tavallista enemmä. Aika jännä paikka kyllä kaikenkaikkiaan vähän niinkuin jonkinlainen laitos/koulu josta saa palkkaa.


      • Anonyymi

        En suosittele työpaikkana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekin olen ollut orionilla inhalaatiotuotannossa. Ilmapiiri ei ainakaan minun aikana ollut varsinaisesti huono, sanoisin että hivenen jäykkä. Rekrytointivaiheessa oli useita tehtäviä, jotka ainakin itselleni antoi käsityksen haastavahkosta teknisestä hommasta, (intoa siis oli) no haastavinta oli muistaa kaikkia mahdollisia tarkastus ja tarkastuksen tarkastuslomakkeita.

        Ymmärrän sen että lääkebisnes on vähän erityyppinen ala mutta liika on liikaa. Ehkä tämä on vain keino kokeilla kuka suostuu sitoutumaan pidemmäksi ajaksi firmaan eikä kyseenalaista/lähde heti lätkimään. Tekemäni työ oli melko yksinkertaista, toki muistamista oli paljon. Palkka oli aika alhainen mikä laski ainakin omaa motivaatiota. 3-vuoro toi omat haasteensa, mutta oli siinä hyviäkin puolia.

        Työkaverit oli ihan ok, ei mitään huipputyyppejä, mutta edellisessä viestissä väitetty niuhottavat "pikku hitlerit" on vahvasti liioiteltu. Sanomista toki tuli välillä, mutta sanat on kuitenkin vain sanoja. Ei niitä aina tarvitse niin vakavasti ottaa. Työnjohto oli minusta hyvä, voin kuvitella vain että hekin joutuvat aikamoiseen ristituleen välillä. Uskon että nuo pikkutarkat säännöt ovat vain mahdollisten riskien minimointia se vaan kolahtaa sen perus-duunarin nilkkaan. No eiköhänse kokemuksen kautta helpota yms.

        Yksi asia jäi ihmetyttämään ja se oli se miten uteliaita jotkut oli toistensa tekemisistä. Kaikkihan nyt jonkun verran on uteliaita, mutta tuolla oltiin tavallista enemmä. Aika jännä paikka kyllä kaikenkaikkiaan vähän niinkuin jonkinlainen laitos/koulu josta saa palkkaa.

        Saako kysyä kun sielä olit heittääkö ns pihalle puolen vuoden jälkeen? vaikka mainostaa vakituista mietin vain kun vuokrafirma rekrytoi.. tulee fiilis että kierrättää työntekijöitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako kysyä kun sielä olit heittääkö ns pihalle puolen vuoden jälkeen? vaikka mainostaa vakituista mietin vain kun vuokrafirma rekrytoi.. tulee fiilis että kierrättää työntekijöitä

        Voi olla ihan mahdollista......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla ihan mahdollista......

        Lyhyestä virsi kaunis, ihan paska paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako kysyä kun sielä olit heittääkö ns pihalle puolen vuoden jälkeen? vaikka mainostaa vakituista mietin vain kun vuokrafirma rekrytoi.. tulee fiilis että kierrättää työntekijöitä

        Vuokrafirma vain haastattelee ehdokkaat. Töissä tulet olemaan Orionin kirjoilla. Talossa juuri ollenkaan vuokratyöntekijöitä. Itse olen ollut parikymmentä vuotta tuotannossa ja olen työhöni tyytyväinen. Pikkupomoissa tosin toivomisen varaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako kysyä kun sielä olit heittääkö ns pihalle puolen vuoden jälkeen? vaikka mainostaa vakituista mietin vain kun vuokrafirma rekrytoi.. tulee fiilis että kierrättää työntekijöitä

        Ei heitä. ja nykyään oma rekry.


    • Anonyymi

      Onko palkka siis ilman lisiä millainen tuotannossa?

      • Anonyymi

        Vähän vajaa 2200e.

        Siihen sitten ilta,yö,sunnuntai lisät. Tuotantopalkkiot ja vuosibonus...


    • Anonyymi

      Älä tablettiin ainakaan hae. Siellä työolot aivan kamalat. Laitteet ja tilat orkkis 70-lukulaista, läähätetään niskaan, soitellaan ja kysellään mikä maksaa, eikä kuitenkaan kiinnosta kuunnella selityksiä tai ongelmia, mitkä mahdollisesti viivästyttäneet tuotantoa. Syytetään vain työntekijää ja vaaditaan kirimään menetetty aikataulu. Palkka surkea, työturvallisuuden kanssa jeesustellaan, mutta kun siinä on oikeasti jotain vikaa, mikä maksaa tai vaatii työantajanedustajilta "liikaa" ei asia yllättäen kiinnostakaan. Kahveja ei kerkeä pitämään ja vaihtuvuus on suurta. Sen sijaan, että kritiikkiin tartuttaisiin ja saataisiin työntekijät jäämään on siirrytty hoito ja ravintola-alalta tuttuun keinoin ja ruvettu tuomaan kielitaidotonta työvoimaa ja palkkaamaan tuotantoom ketäsattuu. Joka sitten kuormittaa entisiä työntekijöitä entisestään. Ylitöitä kyllä on tarjolla, mutta siinäkin polttaa ittensä nopeasti loppuun. En suosittele kenellekään. Inhalaatiossa ilmeisesti itse työnsuorittamisen kannalta asiat paremmin, mutta siellä kuulemma kamala pilkunviilaus ja työpaikkakiusaus henki sitten naispuolisten työntekijöiden puolesta.

      • Anonyymi

        Apua. Onko inhalaatiossa oikeasti tuollaista?


      • Anonyymi

        Hauska väite että kiusaamista esiintyy naispuolisten osalta, kun kiusaamista inhiksessä eniten löytyy miespuolisten osalta😀 toki onhan siellä paskanjauhajia naisissakin ja ihan vitun toksinen ja minä olen parempi kun sinä ilmapiiri😀 työ itessää on ihan kivaa. T. Nainen


    • Anonyymi

      Ei kannata ainakaan tablettiin mennä. Yksi alin esimies huutaa niin, että ohjeistukset kuulee alakerrasta ylökertaan ilman apulaitteita. Sietämätön tapaus ja se on ainoa jonka vuorossa ollu tilaa. Palkka on paska, aina kiire ja arvostusta saat vain silloin jos osaat oikeita perseitä nuolla. Silloinkin arvostus osoitetaan kahvilipulla mikä niillä palkoilla tarpeellinen lisä.

      Tietysti jos 2020 luvun henkinen bdsm orjameininki ilman fyysistä ruoskaa kiinnostaa niin sitten. On siellä ainakin joskus ollut pari hyvännäköistä muijaa töissä.

    • Anonyymi

      Työnjohdossa kaikki on mukavia jätkiä. Saatiin sinne nyt hyvä Tuotantopäälikkökin, joka taisteli meille 5-vuoron 4-vuoron sijasta ja myös, että saadaan silti pidettyä erikseen talvilomatkin, vaikka ne 5-vuorossa normaalisti kuluisivat vuorovapaina jne.

      Duunari porukka on pääosin ihan jees. Muutama persereikä mahtuu tietty aina mukaan, mutta tämähän lisää vain mukavasti työyhteisön diversiteettiä.

      Raskas vaatetus ja 95dB möly ovat isot miinukset. Myös firman 24/7 karkkimyymälä on vaarallinen lompakolle.

      Lähtöpalkka on vissiin aika paska, mutta sen saa motivoituneena hilattua nopeasti muutaman huntin ylemmäs. Palkka nyt jatkossa kokeneemmalla porukalla 3500e paikkeilla, kun hypätään ainakin toistaiseksi 5-vuoroon.
      Palkan lisäksi plussa ovat:
      -Pukkareiden kuivauskaapit ja muut fasiliteetit.
      -Työterveyshuolto, jossa voi käytännössä hoidattaa ihan kaiken.
      -vuosibonari.

    • Anonyymi

      Ylempi kommentti, koskee siis Espoon Inhalaatio-osastoa. Tabletti on kuulemma perseestä.

    • Anonyymi

      Töötien suurennusleikkaus ei vissii kuulu työterveyden piiriin.

    • Anonyymi

      Tööttien*

    • Anonyymi

      Tabletti 2 töihin vain, työt ei tekemällä lopu. Päällystyksessä kivat tytöt eikä ne huonolta näytä. Luottamusmiehenä saatanan pitkä pelottava nainen (tai oletettavasti nainen) mut se pelaa samassa tiimissä niin rajalinjojen puolustus kunnossa. Palkka kohtuullinen melkein kaikki esimiehet ammattitaitoisia ja työ vaihtelevaa sekä kivat työkaverit.

      • Anonyymi

        Siinä taas rikotaan firman arvoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1595
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1429
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1337
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1325
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      34
      1266
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1208
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe