kuinka tehdään spiritismi lauta

xXx

eli voiko joku neuvoa laudan tekemisen ja pelin ohjeet,haluttaisiin kamujen kaa kokeilla

33

14848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • squirrel

      YLEISTÄ SPIRITSMILAUDASTA

      (engl. Ouija-board). Ouija-lauta on väline, jonka avulla väitetään saatavan viestejä henkimaailmasta. Se oli erityisen suosittu spiritualismin valtakautena ensimmäisen maailmansodan aikana ja sen jälkeen. Nimensä se on saanut ranskan- ja saksankielisistä ”kyllä”-sanoista. Siihen on kirjoitettu aakkoset, numerot 0-9 sekä sanoja kuten "KYLLÄ", "EI" ja "HYVÄSTI".
      Ouija-lautaa käytetään siten, että yksi tai useampi henkilö asettaa sormensa laudalla sijaitsevan kirjoittimen päälle. Kirjoitin liikkuu Ouija-laudan päällä kirjoittaen ”henkien” sanomaa. Kirjoittimen kärki osoittaa tarkoitettua kirjainta, numeroa tai sanaa.

      Väitetyt oudot voimat saavat viestin vastaanottajan sormen liikuttamaan laudalla olevaa osoitinta (planchette) ja muodostamaan sanoja, jopa lauseita.
      Ouija-lauta perustuu pieniin piilotajuisiin kädenliikkeisiin. Kun meedion silmät peitetään viestien vastaanotto ei onnistu.
      Ouijaa väitetään harrastettavan paljon satanistissa tilaisuuksissa.

      Itse en usko spiritismin voimiin,tai muuhunkaan häppään, mutta kaikenlaista sitä on kuitenkin päähän tarttunut.
      On se aika velmu elin se aivo.
      ---------
      OUIJA-laudan voi valmistaa ihan paperista
      Voipaperi on ihan hyvää.

      Kirjaimet ja numerot "kyllä" , "ei" ja "hyvästi"
      Kirjaimet ja numerot on hyvä laittaa kaarelle,ja sanat kaaren alle.
      Kirjaimet kaaressa yllä,numerot alla.
      Kyllä ja ei alakulmissa, hyvästi alakeskellä.

      Katso,ettei kaikki ole sokeita(ei toimi muuten)
      Sitten kaikki pitää mukista kiinni sormillaan.
      Kyllä se siitä,jos ei toimi,niin juotte ja/tai valvotte.

      • Qadesha

        >spiritualismin valtakautena ensimmäisen maailmansodan aikana ja sen jälkeen

        Tarkoitat varmaan spiritismin?

        Spiritualismin ainakin itse käsitän yleisnimikkeeksi henkisyydestä, enkä suinkaan henkien kanssa touhuamiseksi. Henkisyys, henget - hieman eri asia.

        tv. spiritualisti


      • Qadesha kirjoitti:

        >spiritualismin valtakautena ensimmäisen maailmansodan aikana ja sen jälkeen

        Tarkoitat varmaan spiritismin?

        Spiritualismin ainakin itse käsitän yleisnimikkeeksi henkisyydestä, enkä suinkaan henkien kanssa touhuamiseksi. Henkisyys, henget - hieman eri asia.

        tv. spiritualisti

        Spiritualismi on mitä suurimmassa määrin henkien kanssa touhuamista - edesmenneitten vainajien henkien kanssa kommunikoimista. Tuskin kehtaan tunnustaa että olin joskus vihreässä nuoruudessani erän spiritualistisen seuran jäsen. Siinä hauskassa klubissa opeteltiin kyllä myös käsillä parantamista siinä missä meedioksi tulemistakin. Enpä tiedä niin sanoa, onnistuinko kummassakaan. Mielenkiintoisia ihmisiä kuitenkin tapasin, niin tämän- kuin tuonpuoleisiakin.


      • Qadesha
        Riotandra kirjoitti:

        Spiritualismi on mitä suurimmassa määrin henkien kanssa touhuamista - edesmenneitten vainajien henkien kanssa kommunikoimista. Tuskin kehtaan tunnustaa että olin joskus vihreässä nuoruudessani erän spiritualistisen seuran jäsen. Siinä hauskassa klubissa opeteltiin kyllä myös käsillä parantamista siinä missä meedioksi tulemistakin. Enpä tiedä niin sanoa, onnistuinko kummassakaan. Mielenkiintoisia ihmisiä kuitenkin tapasin, niin tämän- kuin tuonpuoleisiakin.

        Perhana, jos tämä spiritualistinen on sitten jonkun lahkolaisuuden vuoksi värittynyt myöskin henkien kanssa nyhertämiseksi, niin mitähän käsitettä sitten käyttäisin kuvaillakseni itseäni hengellisesti suuntautuneena (versus materialisti) ihmisenä... Alkaa tosiaan sanat loppua kesken. Taitaa jäädä kohta kokonaan kuvailematta...

        Eipä silti ettäkö minulla mitään olisi varsinaisesti vastaan sen kummemmin spiritualistisuutta tai spiritismiäkään, kun minua *spirituaalinen* kiehtoo, en vain halua antaa kuvaa että olen kanavoinnista yms. kiinnostunut, kun en ole.

        Esoteerikko kuulostaa kovin korskealta, panteisti - no se nyt taas voi olla niin monenmoista... Eklektikko on tietenkin hyvä sana, jos ei puhuta siitä mitä tekee, vaan siitä mihin uskoo...

        Plääh, olen puuki.


      • squirrel
        Qadesha kirjoitti:

        Perhana, jos tämä spiritualistinen on sitten jonkun lahkolaisuuden vuoksi värittynyt myöskin henkien kanssa nyhertämiseksi, niin mitähän käsitettä sitten käyttäisin kuvaillakseni itseäni hengellisesti suuntautuneena (versus materialisti) ihmisenä... Alkaa tosiaan sanat loppua kesken. Taitaa jäädä kohta kokonaan kuvailematta...

        Eipä silti ettäkö minulla mitään olisi varsinaisesti vastaan sen kummemmin spiritualistisuutta tai spiritismiäkään, kun minua *spirituaalinen* kiehtoo, en vain halua antaa kuvaa että olen kanavoinnista yms. kiinnostunut, kun en ole.

        Esoteerikko kuulostaa kovin korskealta, panteisti - no se nyt taas voi olla niin monenmoista... Eklektikko on tietenkin hyvä sana, jos ei puhuta siitä mitä tekee, vaan siitä mihin uskoo...

        Plääh, olen puuki.

        Antropomorfisti?


      • Qadesha
        squirrel kirjoitti:

        Antropomorfisti?

        Ei taida olla mitään steinerilaisuutta kuitenkaan...

        Sanasta tulee mieleen jonkinlainen muuttuva ihminen. Mitä se tarkalleen ottaen siis on?


      • saatanan palvoja

        se toimii silti vaikka sen meedion silmät peitetään!!!! ehkä hei joillai on kokemustakin siitä!!! se ei oo mitää sellasta et joku muka tajuamattaa liikuttaa sitä ku kyl siinä iiihan oikeesti on saatana läsnä... eli vaik sen sun "meedion" silmät peittäis ni se onnistuu silti!!!!!


    • kaikenlaista kokenut

      Pysyttele kaukana kaikenlaisesta hämärätouhusta, jos haluat säilyttää mielenterveytesi, ja etsi elämääsi jotain mielekkäämpää tekemistä.

      • squirrel

        Spiritismi on vain leikkiä:
        Johan tuosta viestistä näkee,että ei ota kovin vakavissaan.
        Jos olisi vakavalla mielellä ollut,niin olisin saarnannut hänelle ateismin hyvyydestä ja vaatinut todistamaan spiritsmin toiminnan.
        Tuolla asenteella en usko,että mitään haittaa tulee:Leikki leikkinä,vakavat asiat vakavina asioina. Niitä ei pidä sekoittaa.
        Paperinpalalle piirrellyt kuviot harvemmin vahingoittavat(Ellei kyse ole suunnitellusta tekstistä,kuten Raamatussa)


    • pelkotiloja

      Sinuna, tai kenenäkään, en lähtis leikkimään pahuuden voimilla. Mulle on jo paljon vähemmästäkin "pelleilystä" ja pakanallisuudesta tullut ihan uskomattoman voimakkaita, käsittämättömiä pelkotiloja, joihin liittyy itsetuhoisuus ja kaikenmaailman pahat ajatukset. Ja pahuuden läsnäolon aistiminen ja harhat ei tosiaankaan ole hauskoja, toisin kuin ne nuoresta siltä saattaa aluksi tuntua...

      Miettikää vielä, nimittäin tuo pienikin leikkiminen paholaisen kanssa saattaa johtaa paljoon pahaan, mistä ei noin vain pääsekään eroon. Itse menetin ystävät, terveyteni ja jatkuvan stressin ja pelon takia lihoin ja masennuin.

      Nuori on herkimmässä tilassa joutumaan eroon Jumalasta ja suojeluksesta. Paha kyllä tietää sen.

      • Qadesha

        Käsittääkseni pakanan ei ole mikään täytisen pakko touhuta spiritismin kanssa. Pakanat keskittyvät enemmän tähän hetkeen, ja kuolemaa he muistavat vain Samhain (Halloween) -päivänä. Ja jos pakana uskoo luonnonhenkiin, niin ei siihenkään mitään ouija-lautaa tarvita.

        Antaa kuolleiden olla keskenään. Me elämme vielä.

        Saatanaankaan ei tarvitse pakanana uskoa. Ehkä kristittynä tarvitsee, en tiedä...?


      • squirrel

        JA sitten Saatana sanoi:

        Itse liikuttelin kuppia ja katsoin muiden ilmeille ja nauroin, silloin,kun pelasimme spiritismiä.
        Myöhemmin juttu paisui:VArmaan 70%koulusta oli pelannut kyseistä peliä ja popcornlautaset olivat levitoineet.
        Minulle naurettiin,kun en muka ollut ollut paikalla.. Vaikka muistikuvien mukaan olinkin niiden 6 mukana,jotka kyseiseen piiriin osallistui...

        Jos ottaa homman tosissaan,tottakai sitä tulee hulluksi.

        Katsotaan vaikka uskovaisia:Jos ottaa liian tosissaan,niin voi syntyä psykoosiin rinnastettavia ajatussolmuja,osa uskontokunnista jopa perustuu näille.
        Mm. raskaita,yöhön kestäviä rukoussessioita(olen ollut helluntaileirillä),joiden jälkeen "yllätys yllätys" joku "Jeesusjeesus"hahtaa ja sitä pidetään pyhänä henkenä.
        Asialle on vain yksinkertaisempi,psykologinen ja testattavissa oleva ilmiö,joka pätee niin Jeesukseen kuin Saatanaan tai vaikka Kauppakärryihin. Spiritismi ja muut asiat pitää ottaa nimenomaan "pelleilynä",jos ei ota,niin tuloksena on vakavia mielenterveyden häiriöitä.


      • Anton LaVey

        Pahuuden voimilla... pahuuden voimilla... Meikällä tulee näitä "pelkotiloja" (tai kuten esim. psykologiassa kutsutaan tämänkaltaisia tiloja "unihalvauksiksi" tms) aika useinkin ja asiassa ei ole mitään outoa mielestäni Jos nyt en mene erittäin vanhaan rölliin, niin sanoisin, että jos pikku "pakanoinnista" alkaa näkeen piruja seinillä, niin kannattaa varmaan ensisijaisesti hakea jeesiä psykiatrilta, ennemmin kuin siltä papilta. Meikä on tyhmässä nuoruudessa rukoillu itte pirua ottaan mun sielun jne, kaivertanu kehon täyteen pentagrammeja, eläny mahdollisimman raamatunvastaisesti jne jne... (Tietynlaisessa psykoottisessa vaiheessa tämä kaikki, josta ei sen enempää.) Mut ei vaan ole vielä mitään tapahtunu, muutamaa psykoottista uni-valvetilaa lukuunottamatta. Eka lähti usko Hyvään (jumalaan). Sitten lähti usko Pahaan (Saatanaksikin kutsutaan.) Nykyään olen sitten sellainen hippi, jota paheksutaan sekä uskonnolliselta, että yhteiskunnalliselta kannalta. Mutta sen näen olevan vain ja ainoastaan teidän ongelmanne.


      • Anonyymi

        Vain tyhmät ihmiset on tuolla tavalla alttiita "pahuuden voimille", kun taas fiksut ovat lapsesta saakka oppineet ja ymmärtäneet, ettei moisia hassutuksia ole olemassakaan. Silti nää "ilmiöt", joita koetaan on todellisia ja perustunee jotenkin alitajunnan ja/tai kollektiivisen alitajunnan toimintaan ja on sikäli ihan mielenkiintoisia.

        Fiksullakin voi silti olla pikku jämä lapsenomaista uskoa tai halua uskoa yliluonnolliseen ja silloin voi välillä hauskuutta itseään.


      • Anonyymi
        squirrel kirjoitti:

        JA sitten Saatana sanoi:

        Itse liikuttelin kuppia ja katsoin muiden ilmeille ja nauroin, silloin,kun pelasimme spiritismiä.
        Myöhemmin juttu paisui:VArmaan 70%koulusta oli pelannut kyseistä peliä ja popcornlautaset olivat levitoineet.
        Minulle naurettiin,kun en muka ollut ollut paikalla.. Vaikka muistikuvien mukaan olinkin niiden 6 mukana,jotka kyseiseen piiriin osallistui...

        Jos ottaa homman tosissaan,tottakai sitä tulee hulluksi.

        Katsotaan vaikka uskovaisia:Jos ottaa liian tosissaan,niin voi syntyä psykoosiin rinnastettavia ajatussolmuja,osa uskontokunnista jopa perustuu näille.
        Mm. raskaita,yöhön kestäviä rukoussessioita(olen ollut helluntaileirillä),joiden jälkeen "yllätys yllätys" joku "Jeesusjeesus"hahtaa ja sitä pidetään pyhänä henkenä.
        Asialle on vain yksinkertaisempi,psykologinen ja testattavissa oleva ilmiö,joka pätee niin Jeesukseen kuin Saatanaan tai vaikka Kauppakärryihin. Spiritismi ja muut asiat pitää ottaa nimenomaan "pelleilynä",jos ei ota,niin tuloksena on vakavia mielenterveyden häiriöitä.

        spiritismi ei ole pelleilyä tai huuhaata jos uskot siihen mutta muista aina alussa kysyä että oletko pimeydestä vai valkeudesta jos vastaus on pimeydestä niin lopeta heti. koska jos jatkat niin voi olla että et pääse ikinä eroon siitä et edes nukkuessasi. että ole varovainen teetpä mitä hyvänsä


    • xXx

      henkiä kutsua jollain loitsulla tai jollain vastaavalla...sanomalla vaikka että näytä meille merkki tai jotain...kertokaas?

      • squirrel

        Kannattaa kuitenkin chantata vaikka ruohonleikkurin kokoamisohjetta saksaksi väärinpäin.
        Myös kynttilät ja vuohenkarva-amuletit ovat tunnelmaa antavia.
        Mitä kieroutuneet mielenne nyt saavatkaan keksittyä.

        Oma suosikkini nyt olisi halpaan kaljaan kastetut nopat,jotka asetellaan Gary Gugaxin(DD:n kehittäjä) patsaan jalkojen juureen :)


      • ystävä

        psyykkeesi kunnossa, jos ei, niin suosittelen hoitoon menoa.


      • squirrel
        ystävä kirjoitti:

        psyykkeesi kunnossa, jos ei, niin suosittelen hoitoon menoa.

        viittasiko viestisi xXx:än vai minun viestiin.
        Lähinnä sen takia,että xXx:n viesti ei ollut mitenkään sairas.

        Omani taas on sarasmin sävyttämää neuvomista.
        Antaa kersojen pelata,kunhan eivät ota tosissaan.
        Nuoria kiinnostaa usein henkimaailman jutut, mm. uskonnot. Osa suorastaan kannustaa tähän.
        Itse ohjastan koska se ajaa ihmistä ajattelemaan omilla aivoillaan..

        Uskonnollinen pohtiminen ei ole pahasta.
        Ilman riittävää,falsifioitavissa olevaa, todistusaineistoa johonkin päätyminen taas on.


    • sten1

      tehtiin kaverin kanssa ja kamat kaatuili kämpässä.

    • henkien riivaama

      jos aijjot käyttää tätä ohjetta älä jätä peliä kesken! ps. oma kokemus

      1. Kirjoita sileälle paperille, esim. leivinpaperille, aakkoset. Ihan kauhean tiiviiseen ei kannata kirjoittaa, eikä kauhean pienellä. Ehkä semmoinen 3cm rako kirjainten välissä. Alareunaan voi sitten kirjoittaa numerot 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0.

      2. Keskelle lautaa piirretään ympyrän sisään pentagrammi. Ympyrän toiselle puolelle "Kyllä" ja toiselle "ei".

      3. Sitten tarvitset läpinäkyvän, ei kauhean painavan, lasin. Lasi pistetään pentagrammin päälle. Lasin päälle pistät sitten etu- ja keskisormesi. Kynttilät tuovat mukavasti tunnelmaa, joskaan ne eivät ole pakollisia.

      4. Voit aloittaa "pelin" kysymällä esim "onko täällä ketään". Lasin pitäisi tällöin ruveta liikkumaan, sikäli että henkiä on paikalla. Yleensä niitä on.

      5. Sitten voitkin kysellä mitä huvittaa. Helpointa henkien on vastata semmoisiin kysymyksiin, joihin sopii vastaukseksi joko kyllä tai ei. Mutta kyllä ne sanoillakin osaavat vastata, tietenkin, mutta aina lauseista/sanoista ei tule kovin järkeviä.

      6. Kun haluat lopettaa pelin, kysy siihen ensin lupaa. Jos vastaus on "ei", kannattaa yleensä odottaa vähän aikaa, ja kysyä sitten uudestaan. Ja yleensä ne kyllä antavat luvan lopettaa, jos kauniisti pyytää.
      Ja ihan oikeasti, ei sen tarvitse tapahtua yöllä. Päivällä se on ihan yhtä helppoa.

      henget voivat alkaa siirtelemään tavaroita pelin yhteydessä, mutta koska itselleni ei näin koskaan ole tapahtunut, muutamaa kenties sattumaa lukuun ottamatta, en halua ottaa siihen sen enempää kantaa. Ja jos ensimmäistä kertaa on pelaamassa, kannattaa varautua siihen, että se ei välttämättä onnistu. Pelaajien pitää uskoa siihen, että lasi kyllä rupeaa likkumaan, ja helpointa se on aluksi semmoisten ihmisten kanssa, jotka ovat joskus siinä onnistuneet. Toisilta se käy helpommin kuin toisilta, ja toisia ihmisiä henget "tottelevat" paremmin kuin toisia.


      Emme ota vastuuta mahdollisista mielenterveysongelmista, joita spirismi voi aiheuttaa. Suomi on vapaa maa mutta olen varoittanut teitä.

    • ghostgirl......

      jos haluatte kokeilla spiritismiä niin kehoitan teitä olemaan varovaisia, tosissanne ja noudattakaa sääntöjä tarkasti, säännöt ja laudan teko ohjeet löydätte kun googletatte sanan ''spiritismi'' tai käytte aaveet sivustolla josta löytyy, ohjeet sekä säännöt. Ja muistuttaisin vielä, älkää leikkikö sillä pelillä.

    • Ihan tosi

      ÄLÄ PELAA SE ON HUIJAUSTA VAIKKA MULLE TAPAHTU NÄIN:

      1.Lasi liikku
      2.Kun kysyin onko henkiä olemassa ne vastas ei!
      3.Tavarat alko liikkuu!
      4.Seuraavana yönä mun kaveri tuli veitsi kädessä mun huoneeseen kun lähin vaikka henget sano ei mutta onneksi se kysy vaan kurkkuvoileipää.
      5.Se on silkkaa huijausta!

    • jessegayh

      Kannataako kokeilla

    • Spiritismistä...

      Moikka ! mä aion kokeilla tota tänää ja katotaa mitä tapahtuu!! :O :D oon aika herkkä, mutta oon aina kiinnostunu esim hengellisistä asioista ja muutenkin tuonpuoleisesta. oon siis 14v tyttö ja mutsi bestis kattoo mua kauhulla, kun mä yritän tehdä tätä yksin kynttilänvalossa, mutta omapa on ongelmani jos mulle tapahtuu jotain. Mä kyllä ymmärrän varsin hyvin, ettei tällaisilla asioilla kannata leikkiä, koska oikeesti siinä voi käydä tosi huonosti.

    • Outokurki

      Hoh hoijaa. Eiköhän kaikki leikin jälkeinen paha ole vaan ihan omasta mielenterveydestä kiinni. Jotkut flippaa pienimmistäkin asioista ja olettaa että kaikki paha (masennus, tapaturma, lihoaminen, stressi yms.) johtuu siitä että pelleiltiin kavereiden kanssa viime viikolla tai vuonna -76. Uskon itse paranormaaleihin ilmiöihin, demoneihin ja vaikka pikku menninkäisiin. Ainoa asia mihin en usko on jumala ja en uskomaan ala vaikka raamatulla päähän hakattais.

    • Hämärätyttö

      Itse olen ainakin ymmärtänyt että sen voi tehdä ihan vain normaalista paperista mutta leivinpaperi olisi (kuulemma) parempi vaihtoehto, en kyllä tiedä minkä takia. Paperin yläreunoihin tulee sanat "kyllä" ja "ei", sitten kirjoitetaan kirjaimet kaareen paperin keskelle ja numerot kaareen kirjaimien alle. Sitten numeroiden alle tulee sana "hyvästi". Tämän jälkeen tarvitset jonkin lasin jota käytät pelaamiseen.
      En ole siis varma mutta olen itse näin ymmärtänyt.

    • Tintus69

      Aattelin kokeilla kun tuntee et joku seuraa jne...

    • hgluyhkll

      Mun äiti kertoi kun teosofi.-stunnossa lil ja ja vastaus missä on piru tuli hänen sykliiliin oli raskana
      Hän ei mihijnkään uskonut. '
      Veli oli eläessään kuin saatana
      Mä Jeesuksellel anoin eloni ja rukoli n heille armoa Jeesuksen ristiuhrin kautta..................

    • Anonyymi

      Itse oli kynttilän ja voipaperin äärellä 3 muun nuoren kanssa. kirjaimet ja numerot paperilla. Aiknsa liikuteltiin lasia paperin päällä, kunnes panin sen valehtelematta liikkumaan haluamallani tavalla ajatukseni voimalla. Vitut pirusta tai muusta, olen 75 v eikä ole tarvetta valehdella. Hengistä en tietä hevon helevettiä, mutta lasi liikkui sinne mihin halusin. Yleensä sukupuoliasioihin, olinhan 16- vuotias, jonka ainoa kosketus niinin asioihin oli runkkaaminen.

    • Anonyymi

      pasko housuun niin saats en

      • Anonyymi

        Siis hyi hitto miten ällöö!


    • Anonyymi

      Kys

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe