Menin ja petin

Timmiina

Asia on vieläkin pahemmin. Toinen osapuoli on rakkaani paras ystävä. Oltiin viettämässä iltaa, tultiin humalaan ja herättiin samasta sängystä.

Olen ollut mieheni kanssa onnellisesti yhdessä 13 vuotta. En haluaisi päättää sitä tähän, kun tarkoitus ei ollut sekoilla ympäriinsä eikä missään tapauksessa loukata. Sen kaverin kanssa sovittiin jo että pidetään päämme kiinni eikä tätä edes tapahtunut, mutta mutta.

Tiedän että olisi oikein kertoa ja antaa toisen tehdä päätös siltä pohjalta. Mutta jos oikeasti voin olla hiljaa, en tee sitä uudestaan ja rakastan häntä edelleen yhtä hellästi kuin ennenkin, niin kuka tässä kärsii?

42

1978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • balsacman

      Hullu olis joka kertois!

    • rakasta kärsi ja unh

      Tieto lisää tuskaa. Mielestäni sun pitää itse tuskasi kantaa, eikä jakaa sitä miehesi kanssa.

    • Joo joo

      Ja kun joskus taas uudestaan tulette humalaan taas sama meininki. Älä selittele!

    • totuus tulee ilmi

      Tällainen tulee aina ilmi jossakin vaiheessa. Se on niin monta kertaa nähty ja kuultu tuttavapiirissä. Sinun on kerrottava totuus puolisollesi. Hänellä on oikeus päättää omasta elämästään. Salaamalla tämän asian sinä viet häneltä oikeuden oman elämänsä hallintaan. Miehelläsi on oikeus päättää haluaako hän jatkaa ihmisen kanssa, joka on ollut hänelle uskoton vai ei. Salaamalla pettämisesi viet pohjan teidän suhteelta ja yhteinen elämänne perustuu valheelle. Tuskin sinäkään haluaisit, että miehesi salaisi tällaisen asian, mikäli asetelma olisi toisinpäin.

      Ja edelleenkin pätee: kun kerran pettää, aina pettää. Puolisoaan rakastava ihminen ei petä. Ei vaikka olisi kuinka humalassa tai olisivatpa olosuhteet minkälaiset tahansa.

      • aitorakkaus kestää

        Kyllä näin on! Ei petä edes humalassa jos puolisoaan rakastaa. Mikään houkutus ei kasva niin isoksi jos parisuhde on kunnossa ja vierellä se oikea.


    • elämän pilareita.

      Jos puolisoni pettäisi minua, en tosiaankaan tahtoisi tietää. Pahimmassa tapauksessa se vain rikkoisi jotain kauneinta elämässäni. Parhaassa tapauksessa, katuva puoliso yrittäisi hyvittää tekonsa minulle, esim hyvällä ruoalla, juomalla, ja jälkäriksi pyllyä. Parisuhde parantuisi, olisin onnellisempi, ja samalla autuaan tietämätön miksi minua näin onnisti.

      Toki toivoisin että vaimoni saisi kokemuksestaan jotain tarvitsemaansa, jota en pysty hänelle tarjoamaan. Kumpikaan ei kärsisi turhaan.

      Toinen tapa tietty kertoa. Minä toki antaisin anteeksi, mutta rikkoisiko se jotain en tiedä. Pahimmassa tapauksessa, särkyisi muidenkin ihmisten elämän pilareita kuin meidän kahden. Siitä voisi johtaa ero, jopa toisten ihmisten toimesta, mikä ei edes olisi ollut kummankaan intresseissä. Sitten meistäkin tulisi katkeria ihmisiä, joiden lääke kaikkeen pahaanoloon on eroaminen.

    • totuus on se

      Miehesi jättää 100% varmasti jos kerrot, eivät miehet punnitse jättääkö vai ei, he jättävät (vain naiset yleensä punnitsevat). Joten pidä se tieto itselläsi, jos aiot jatkaa, olet katuva kuitenkin. "Rakastaa hellästi" ei kuulosta kovin intohimoiselle vaan veljelle, oletko hänestä enää kiinnostunut riittävästi? Ja kun muualla seksi kiinnosti. Miksi juot humalahakuisesti? Kohtuus kaikessa. -Oliko se toinen mies kiinnostunut pelkästä seksistä ja käytti tilanteen hyväksi? Vai joku muu kiinnostus myös. Vieras mies seurana illalla voi siis johtaa tuollaiseen. Monelle on käynyt niin.

    • avoimuus auttaako?

      Älä kerro. Suhteenne voisi pahemmassa tapauksessa päättyä.
      Mies kestää huonommin petetyksi tulemisen kuin nainen, pystyisikö antamaan siis anteeksi.
      Kärsi tapahtunut omissa nahoissasi.
      Mutta jos olet sitä mieltä, että koet rehellisyyden hyväksi niin kerro.
      Silloin vaan kannattaa varautua pahimpaan mahdolliseen eli eroon.

    • Timmiina

      Kiitos vastanneille.

      Laitan nyt vielä lisätietoja kun kerran kysytään. Olen varmasti suhteessamme seksuaaliseti aktiivisempi, mutta ainahan se on niin että kompromisseja on tehtävä. Se ei ole ollut ongelma tähän asti ja sanoisin että olosuhteet olivat minua vastaan tuona iltana.

      Olimme siis porukalla liikkeellä, mutta myöhemmin jäimme kaksin tän kaverin kanssa ja koska olin lomalla enkä ollut ajatellut lähteä ulos olin syönyt vain salaattia. Sittenhän se "normaalimäärä" alkoholia löi kuin naula päähän ja jos jotain muistan niin että olen mennyt nukkumaan hänen luonaan ja tulen tajuihini tilanteessa jossa harrastankin seksiä. Toi kuulostaa tosi pahalta, mutta ei se mikään raiskaus ollut vaan olin heti kroppani kanssa kärryillä, tilanne tuntui hyvältä.

      En usko että joudun samaan tilanteeseen uudestaan, olen tuntenut tuon kaverin yhtä pitkään kuin miehenikin eikä mitään flirttiä tai ehdotttelua ole ollut. Lisäksi hänkin vaikutti asiallisen katuvaiselta dagen efter. Asiasta keskusteltiin eikä siinä tuntunut olevan mitään emotionaalista, kaksi ihmistä käyttäytyi lajityypillisesti ihmisyyden kelluessa alholiin marinoituna, kykenemättä järkeistämään.

      Tiedän kyllä että on mahdollista, että tämä vuotaa ja tulee mieheni korviin muuta kautta. Se ahdistaa minua, ei siksi että jäisin kiinni vaan siksi että olisi tuskallisempaa hänelle kuulla jotain muulta. Joka päivä jonka vietän hiljaisuudessa tekee kuitenkin helpommaksi olla kertomatta.

    • mz81

      Olen itse petetty osapuoli ja miettinyt paljon tuota, olisinko halunnut tietää. Ahdistuneimpina aikoina olen usein kironnut sitä että vaimoni kertoi asiasta, helpompaa tietty itselleni olisi olla tietämätön. Mutta ainakin mun mielestäni avioliitto ei voi toimia jos salailee noin isoa asiaa. Minusta aviopuolisoilla ei pitäisi olla mitään salattavaa toisiltaan. Jos puoliso sen vuoksi jättää niin se on hänen valintansa ja hän on siihen oikeutettu. Itse valitsin anteeksiantamisen. Vaikka asia on tuottanut tosi paljon tuskaa ja vaikeuksia avioliittoon, niin suosittelen silti kertomaan. Jos puolisosi on valmis taistelemaan, ja ennenkaikkea sinä olet valmis kaikkeen mitä pettäjältä vaaditaan avioliiton pelastamiseksi ja petetyn puolison tukemiseksi, niin teidän liitosta voi tulla vielä parempi kuin se on ollut tähän asti. Suosittelen perehtymään tosi paljon siihen miten sun kannattaa toimia puolisoasi kohtaan sen jälkeen kun kerrot asiasta.

      Ja varsinkin jos on riski että asia tulee puolisollesi tietoon toista kautta, niin se että itse kerrot voi pelastaa avioliittonne. Sillä jos ei vaimoni olisi mulle tunnustanut ja ollut todella avoin kaikesta, vastannut kaikkiin esittämiini kysymyksiin jne, niin en varmaan olisi pystynyt luottamaan häneen ollenkaan sen jälkeen. Nytkin luottamuksen takaisin saaminen on vaikeaa, mutta silloin se olisi ollut lähes mahdotonta. Eli kerro miehellesi asiasta.

    • Kerropois

      Minun puoliso kertoi vasta 10 vuoden jälkeen pettämisestä parhaan kaverini kanssa. Erosin samalta istumalta vaimostani ja välit katkesi ystävään. 10 vuotta naureskelleet selkäni takana. Jätin heidät tyhjän päälle. Järjestin miehelle potkut ja avioehto oli niin vaimo sai vain vaatteet ja muutaman huonekalun. Eli tämä opiksi sinulle. Olisin voinut asian antaa olla jos olisin heti tiennyt, mutta 10 vuoden jälkeen. Siinä kärsii kaikki, en saanut itse päättää elämästäni tämän 10 vuoden tiedottomuuden aikana. Lapset jäi minulle ja ex puoliso on täysin rappiolla.

      • surullista

        Juurikin sellainen erotarina jossa ilmeisesti kostetaan lasten kustannuksella. Unohdetaan vihan saattelemana toisten ihmisarvo ja tehdään selvää jälkeä. Saman koin lapsena omien vanhempien kautta. Vanhempien keskinäiset katkeruudet ja erimielisyydet ei pitäisi vaikuttaa lasten elämään millään lailla.


      • arvotonlapsi
        surullista kirjoitti:

        Juurikin sellainen erotarina jossa ilmeisesti kostetaan lasten kustannuksella. Unohdetaan vihan saattelemana toisten ihmisarvo ja tehdään selvää jälkeä. Saman koin lapsena omien vanhempien kautta. Vanhempien keskinäiset katkeruudet ja erimielisyydet ei pitäisi vaikuttaa lasten elämään millään lailla.

        Ei pettäjälle merkitse lapset yhtään mitään. Kertoiko pettäjä lapsille että toisen paneminen tärkeämpi kuin perhe?
        Ei pettäjä ansaitse lapsia ja heidän rakkauttaan!
        Itse petti kärsiköön..

        "isänsä" hylännyt pettäjän lapsi.


      • niinsitäpitää

        Tässä hyvä esimerkki siitä, miksi ei kannata kertoa. Kaikki oli hyvin 10 vuoden ajan eli niin kauan kuin puoliso ei tiennyt asiasta. Sen jälkeen alkoi helvetti ja kostaminen kaikille mahdollisille tahoille ja siinä meni lapsetkin pesuveden mukana.

        Ihminen on erehtyväinen, mutta tällaisten tollojen takia juuri on parempi pitää virheet omana tietonaan. Olisi lastenkin elämä jatkunut muuten onnellisena, mutta nyt joutuivat kärsimään koko loppuelämänsä, kun äiti heitettiin pihalle ja ajettiin hunningolle.


    • Ei ihmiset tyhmiä oo

      "Olimme siis porukalla liikkeellä, mutta myöhemmin jäimme kaksin"
      Jaa-a. Kaikki kaverit eivät ole yhtä sinisilmäisiä kuin luottavaiset petetyt. Eiköhän koko porukka jo ymmärrä, missä mennään, paitsi petetty.

    • Timmiina

      Voi veljet

      Nyt liki 3 vuotta myöhemmin, kun asiasta ei ole puhuttu eikä sähläystä sovitun mukaan jatkettu, tää kaveri murtui ja kertoi mun miehelle

      Mies kyseli multa ja mä kerroin sitten totuuuden ja nyt katsotaan mihin ollaan menossa. Se voi olla että tähän se jää.

      14 vuotta yhdessä.

      • Päivänvinkki

        Parempi myöhään kuin ei milloinkaan:) Mitähän mies mahtaa ajatella nyt, itse miettisin, että mitähän muuta olet mahtanut valehdella, kun noin hyvin osaat pokkasi pitää, että ois ehkä kannattanut kertoa heti.


    • Tuhosintietämättä

      Pettäminen on aina väärin. Samoin puolisoni jäi kiinni. Karmeinta oli se että ulkopuolinen tiesi suhteesta. Kertoi minulle kakun en uskonut ja suutuin laittoi kuvia lopuksi. Mikä sokki. Ei siis känni sekoilu kyseessä vaan aito pano suhde jota salasi kaiken keinoin. Pyöritti työnsä takia hyvin. Tiesi olemassa oloni täysin. Oli vaatinut eroa mutta ystävä ehti ensin. No kun valinnan teki miten jatketaan. Taisi suhde jatkua vielä. Kun piti uskoa miestä ja sanomista. Hävettävää ja noloa se on. Myös minä tunnen häpeää. Koska tiedän ystävän kertoneen muillekin.

    • samankokenut

      Älä ihmeessä kerro jos haluat vielä elää miehesi kanssa, jos lörpötät menetät luottamuksen ja sitä ei hevillä takaisin saa. Se suu kiinni vaan ja unohda tapahtunut pikku hiljaa.

      • Oletkokieroonkasvanut

        Mikä teitä oikein vaivaa, kun nussitte muita kuin puolisoanne ja sitten vielä salaatte asiat?


      • samankokenut
        Oletkokieroonkasvanut kirjoitti:

        Mikä teitä oikein vaivaa, kun nussitte muita kuin puolisoanne ja sitten vielä salaatte asiat?

        Kirjoitin että ei kannata kertoa, vaimo kertoi pettäneensä mua, siinä meni luotto ja vahän muutakin kumpa olisi ollut vaan hiljaa.


      • kaverinvaimonhame
        samankokenut kirjoitti:

        Kirjoitin että ei kannata kertoa, vaimo kertoi pettäneensä mua, siinä meni luotto ja vahän muutakin kumpa olisi ollut vaan hiljaa.

        Kuten ylempää voi lukea, nainen oli vaiti, mutta kolmen vuoden jälkeen se miehen "paras kaveri" onkin itse kertonut asian miehelle.

        https://m.youtube.com/watch?v=kkSERbdl39Q


    • Tahvo52

      On olemassa kirjoittamaton sääntö......kavereiden puolisoihin ei kosketa.....ei ole olemassa poikkeuksia!!

      Toisaalta jos nyt on naimisissa ja hässii muiden kanssa voi hyvin pakata laukkunsa ja häipyä, kuvottavaa sakkia!!

    • Loppuumarmatus

      Voi helavatti teitä ulkokuoren pitäviä. Teidänkin tekis mieli käydä vieraissa. Hekumoitte tällä jutulla. Minä panin bbfn kanssa ja kumpikaan ei oo 10 vuoteen muistellu eikä hiiskunu. Ei ne vehkeet siitä kulu. On tullu köyrittyä senkin jälkeen, ei saman kanssa. Ihan hyvin menee, menny kohta 23 vuotta.

      • nautiskellaanyu

        Vehkeet on nussimista varten joten nussitään, eipä se siitä se naisen pillukaan kulu vaikka miehet sitä painais eikä pippeli vaikka naiset sitä sais.


    • Hämeenhidalko

      Sinun tekee varmasti mieli tehdä sama uudelleen kun vain tulee mahdollisuus. Tuntuihan se hyvältä - kielletty hedelmä. Kerro vasta toisen kerran jälkeen..

    • Totuusonlämminrakkaus

      En mennyt pettämään. Enlä menisi vaikka tarjottais.

    • herminpaikkoja

      Tunnustaminen kertoo pettämistilanteissa selkärangaisuudesta mutta se kertoo myös tyhmyydestä, ihmiset on eryhtyväisiä ja monelle tulee heikko hetki tai hairahdus elämässä. Vaimo kertoi pettäneensä, no ei sille tapahtuneen jälkeen mitään enää voinut, käynyt mikä käynyt ja samoin kuten aloittajalla joi itseltään jalat alta joten oli helppo nakki. Kyllä oli viikon hiljainen tapahtuneen jälkeen hyvä ettei raiskattu kun oli tolkku poissa.

    • Eihittolaine

      Kerro... pitääkö tuota edes kysyä...

    • Hyvinkävimeillä

      Kyllä se niin on ettei kannata myöntää mitään. Minunkin vaimolle joku käräytti. Hyvä puoli oli se että perustelin sen hyvin. Ja kun tuo toinen ei halua edes muistella eikä vastannut vaimolle uskoi siis sen tarinan siitä. Kävin kokeilemassa ja hyvin kävi. Kyllä aijon nyt lopettaa kun en halua kuitenkaan tuota vaimoa menettää. Kyllä kerran elämässä pitää kokeilla. Nykyään vain vaivaa se jos vaimo haluaa kokeilla.

      • soittakoonuusiksi

        Älä sotke minua me ei oo pantu eikä tule tapahtumaan en kerinnyt vastaamaan kun oli äänettömällä


      • Niinmitäseolikaan
        soittakoonuusiksi kirjoitti:

        Älä sotke minua me ei oo pantu eikä tule tapahtumaan en kerinnyt vastaamaan kun oli äänettömällä

        Tuota et sitten soittanut takaisin? Vai et kerinnyt no minä olen useamman kerran kokeillut niin ei. Nyt on kuule sun vuoro soittaa takaisin!


      • Kummajuttu
        soittakoonuusiksi kirjoitti:

        Älä sotke minua me ei oo pantu eikä tule tapahtumaan en kerinnyt vastaamaan kun oli äänettömällä

        Tuota jos et ole varattua pannut niin miksi sitten sen vaimo soittanut sulle mihin et ehtinyt vastaamaan?


    • ihjyghy

      Vai et vaivaa, jos vaimokin haluaa maistaa vierasta. Miksi se vaivaa, vaivasko sinua kun itse petit. Voi pyhäsylvi näitä miehiä ku ovat omahyväisiä. Toivottavasti vaimosi löytää jonkun paremman.

      • Nautintoahakien

        No mahtaa olla tuolla vaimolla valta suhteessa täysin nykyään joten anna miehen olla huolissaan. Virhe se oli joten jos se vaimo nyt pettää niin kuullaan onko miehellä mitkä tunteet.


    • Sipul

      Ihmelisiä ystäviä Miehelläsi,kun heti ovat panemassa.
      Käske miehesi valita paremmin ystävänsä.Taitaa olla aloittajan ystävät
      samoilla linjoilla miehesi ei vaan kerro sulle.

    • Mitensemenikään

      Niin se hämärtyy tuo ystävä ja mitä sen kanssa voi tai saa tehdä varattuna. Kertoa ei kannata. Koska eikö tuo ystävä joka nai varattua joudu noloon asemaan? Ellei kyse ole muusta kuin seksistä ja tilaisuuden käyttämisellä?

    • Kukkaneito

      1) Kanna tuskasi äläkä ikinä kerro miehellesi hän ei sitä todellakaan ansaitse.
      2)Toivo että tieto ei hänen korviin koskaan kantaudu.
      3)Eroa miehestäsi koska jos häntä petit et häntä enää rakasta.
      4)Humala EI koskaan ole syy pettämiselle se oli sun tietoinen VALINTA

      • Syyjaseuraus

        Ei kerrota mitä nyt kylillä vähän juorutaan haittaako? Sen kun tuntee useampi. Kyllä se on hyvä kun antavat puheenaihetta nuo varatut tekemisillään. Kerron aina myös kumppanilleni jotta arvostaa minua etten ole vieraisiin mennyt.


    • herätysvaan

      Naiset ovat kovinkin halukkaita ja suostuvaisia kun kotona vähän nyppii se parisuhde elämä. Panin naimisissa olevaa naista eikä tuntunut yhtään hullummalta, nainen vaan totesi siinä touhun jälkeen että joskus on kiva saada kunnolla kun mies ei kotona välitä. Arkipäivää hei nää touhut ja puuhat.

      • Tapa.itsesi

        Tapa itsesi.


      • Timmiina

        Ei se mulle ollut arkipäivää, vaan ensimmäinen kerta ja olin hyvin järkyttynyt. Nyt tietty sinkkuna on tullut nähtyä etenkin miehiä liikenteessä, jotka kovasti haluais salaista seuraa. Kun huomautan että ois ehkä syytä huolehtia se oma liitto kuntoon , mulle sanotaan että pitäis huolehtia omisto asioistani. No, sä tulit iskemään mua, tää on mun asia eikä mua kiinnosta. Kerran kokeilin petäjänä ja se riitti sitä kauraa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6382
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4106
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      265
      2529
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1498
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      96
      1348
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1001
    Aihe