Muusikoksi?

Määvaan

Moikka! Olen nuori nainen, joka on koko pienen elämänsä ajan ollut kiinnostunut musiikista ja saanut siitä valtavasti voimaa. Unelmoin muusikon urasta, mutta olen turhautunut, sillä en tiedä mistä aloittaa. Haluaisin laulajaksi. Myös kitaran omistan.
Mutta olennainen kysymys on tämä; Kuinka ihmeessä alkaisin unelmaani toeuttamaan ja onko se menestys ihan oikeasti tuurista kiinni? Että sattuu törmäämään oikeisiin ihmisiin oikeaan aikaan jne.?
Haluaisin myös tietää ihan tarkkaan vaihe vaiheelta asiat, jotka johtavat menestykseen.
Unelmani tiellä on ajatus "vain pieni osa muusikoista menestyy". Mitä voisin tehdä itse menestyksen eteen? En halua tehdä valtavirtamusiikkia. Pidän raskaammasta musiikista.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liisa P

      hyvät tissit auttaa ehdottomasti

    • Ravenous

      Muusiikki teollisuus on nykyään aivan perseestä.
      Suomen markkinoilla et tienaa paskaakaan.

      Silti jaksan joka aamu tarttua kitaraan.

    • facemelter1337

      Nykyään kun musateollisuus on kaupallistunut niin parhailla (laadukkaimmilla) bändeillä ja artisteilla on suhteellisen pieni yleisö ja liukuhihnapaskalla miljoonayleisö. Ei ainakaan kannata myydä omaa unelmaa siihen, että pyrkii menestymään sillä kaupallisesti tai saamaan julkisuutta. Usko pois, et halua oikeasti liikaa julkisuutta. Jos olisin muusikko nykymaailmassa, tavoitteeni olisi uskollinen faniyhteisö joka aidosti nauttisi musiikistani. Keskity taitojesi hiomiseen ja aitoon itseilmaisuun. Hanki vaikka musiikkialan koulutusta tai harjoittele vapaa-ajalla. Älä myöskään pelkää olla luova.

    • Yksi vaihtoehto on päästä pinnalle suhteiden avulla. Tunnettu tuottaja ja riittävä markkinointikoneisto auttavat asiaa kummasti. Tämä on yleensä persoonattomien ja hieman lahjattomien keino päästä nopeasti pinnalle. Tai eivät he pääse pinnalle vaan heidät päästetään sinne erinäisistä syistä, joiden on laskettu tuovan riittävästi rahaa taustajoukoille. Toinen vaihtoehto on luottaa tuuriin. Sitä varmasti tarvitaan joka tapauksessa, koska artisteja on nykyään valtava määrä ja musiikin laaja saatavuus on todella helppoa. Kolmas vaihtoehto on tehdä niin älyttömän hyvää musiikkia omalla persoonallisella tavalla, että se noteerataan positiivisella tavalla musiikkilehdissä yms. alan toimijoiden joukossa, mitä kautta suuri yleisö saavuttaa pikku hiljaa musiikin.

      Se voi olla helvetin raskas tie kulkea, mutta jos olet päättänyt lähteä toteuttamaan haaveesi, niin onnea matkaan!

      ps. Jos olet Jyväskylästä tai lähialueilta, laita sähköpostiosoitteesi, niin otan yhteyttä. Lähdetään soittelemaan ja katsotaan mitä siitä syntyy.

    • daisaritesiin

      joo, millaset tissit sulla on?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe