Eikö ole mitään rajaa lähitaksin käymisellä autoilijoiden kukkarolla? Viimeisin tämä KELA rahastus. Saako siitä jäädä pois?
Lähitaksi ryöstää
77
1817
Vastaukset
- ??????
Onko tää oikea paikka kysymyksellesi.
- !!!!!!!!!!
No eipä taida olla ja kysymyskin on outo jos lähitaksi kerran maksaa autoilijan liittymismaksut kela keskukseen mutta täällä suolessa kaikki on totta eikä mikään ole provoa
- """"""""""
!!!!!!!!!! kirjoitti:
No eipä taida olla ja kysymyskin on outo jos lähitaksi kerran maksaa autoilijan liittymismaksut kela keskukseen mutta täällä suolessa kaikki on totta eikä mikään ole provoa
maksaako se sen provikankin. 6,5% ?
- ,.,.,.,.,.,.,
"""""""""" kirjoitti:
maksaako se sen provikankin. 6,5% ?
Ei maksa. Autoilija saa vähentää ne verotuksessaan eli pelkkä läpikulkuerä.
- 101010001111010011
,.,.,.,.,.,., kirjoitti:
Ei maksa. Autoilija saa vähentää ne verotuksessaan eli pelkkä läpikulkuerä.
Yksi läpikulku erä lisää. Viivan alta se on pois aivan kuin kaikki muutkin "läpikulkuerät".. Ei kannata rengin antaa ajaa niitä, turhaa duunia sen osalta. Katselkoon vaan maksavia asiakkaita.
Kantavana teemana keskusten pohjaton ahneus. - aivoton ltx
,.,.,.,.,.,., kirjoitti:
Ei maksa. Autoilija saa vähentää ne verotuksessaan eli pelkkä läpikulkuerä.
Saa toki laitetaan se läpikulkuerä sit leivän päälle.
- Näinseon
,.,.,.,.,.,., kirjoitti:
Ei maksa. Autoilija saa vähentää ne verotuksessaan eli pelkkä läpikulkuerä.
Mikä läpivientierä? Läpivientierä on esim. Lentokenttälisä. Se kulkee autoilijan läpi eikä aiheuta lisäkuluja. Maksettu 6,5% provision kela-kyydistä on sen sijaan suoraan pois tulosta. Mitä taas tulee tuohon ilmaisuun että tuon voi vähentää verotuksessa, antaa väärän kuvan. Kyllä tietenkin pitää paikkansa että jos autoilijan tulot pienenevät, niin verotuskin on pienempi :) Kysymyshän on siitä, että jotain pitää ajetusta kyydistä jäädäkin, jossakin kulkee raja, milloin ei toiminta ei ole enää kannattavaa autoilijan kannalta. Puhun nyt autoilijasta, joka hoitaa kaikki lakisääteiset maksunsa ym. velvoitteensa ja toiminta on yritystoimintaa, ei harrastamista.
- ertyui89
Kenen se pitäisi maksaa, sosiaalihuollonko? Se maksaa joka käyttää, ja voi jäädä pois. Pakko ei ole kuulua yhtään mihinkään.
- ja hyvä tulee
Hyvä lopetetaan ltx ja tervehdytetään koko ala.
- älynväläys
Nooh se tietää taksoihin julmia korotuksia, vuokralaitteet 1200e kelakusetus 400
Provikat ym.ym.ym. oliskohan tommooset 7-8% taksaan lisää vai kuvittelitko että lisäkuluja ei lisätä taksaan. Kaikki kulut lisätään taksoihin eli asiakas maksaa muuten voi olla huono ajella kyytejä ilman katetta. Eipä tainnu kela tietää kun lähti säästöjä hakemaan että taksimiesten keskun ei olekaan halvemmasta päästä tai oikeastaan
taksikeskusten rakentama keskus. Nyt sitä pyörii parikin välitysjärjestelmää päällekkäin
eli huokeeta on mitä luulette kelan tykkäävän kun kustannukset karkaavat totaalisesti käsistä?- ldldö
No taksat ei kyllä nouse. Vaikka aihetta kyllä olis
- idiotismin aarteet
ldldö kirjoitti:
No taksat ei kyllä nouse. Vaikka aihetta kyllä olis
Asiakkaat tän leikin lopulta maksaa. Kannattaa tilata taksi muualta kuin lähitaksista. Sen leikki on nostattanut taksoja. Uskomatonta että keksitään pyörä uudestaan ja pannaan asiakkaiden ja autoilijoiden rahaa palamaan kysymättä ollenkaan osallisten mielipidettä. Kyllä on kova pelko lähitaksilla että jää jalkoihin kun uuden osalliset tulee kuvioihin mukaan.
- juuri
Helsingissä auki laskutusassistentin paikka. Toimenkuva Kela suoraveloitusasiat.
Kenenkä luulette maksavan ne uudet työntekijäkulut? - sdfgerthyu6i789o
idiotismin aarteet kirjoitti:
Asiakkaat tän leikin lopulta maksaa. Kannattaa tilata taksi muualta kuin lähitaksista. Sen leikki on nostattanut taksoja. Uskomatonta että keksitään pyörä uudestaan ja pannaan asiakkaiden ja autoilijoiden rahaa palamaan kysymättä ollenkaan osallisten mielipidettä. Kyllä on kova pelko lähitaksilla että jää jalkoihin kun uuden osalliset tulee kuvioihin mukaan.
"Asiakkaat tän leikin lopulta maksaa. Kannattaa tilata taksi muualta"
Mistä muualta taksin saa halvemmalla kuin lähitaksista?
"Kyllä on kova pelko lähitaksilla että jää jalkoihin kun uuden osalliset tulee kuvioihin mukaan."
Lähitaksi ei ole yksin kelakeskuksensa kanssa, HTD on siinä yhtäläisenä osakkaana. - nomonynofynny
ldldö kirjoitti:
No taksat ei kyllä nouse. Vaikka aihetta kyllä olis
Ai että taksvärkkinä kelat, voi olla vähissä ne ajot sitten.
- aaq99rt+083llmll
sdfgerthyu6i789o kirjoitti:
"Asiakkaat tän leikin lopulta maksaa. Kannattaa tilata taksi muualta"
Mistä muualta taksin saa halvemmalla kuin lähitaksista?
"Kyllä on kova pelko lähitaksilla että jää jalkoihin kun uuden osalliset tulee kuvioihin mukaan."
Lähitaksi ei ole yksin kelakeskuksensa kanssa, HTD on siinä yhtäläisenä osakkaana.Nyyh, nyyh,,, Ei me yksin sitä tehty, toi HTD on kanssa syyllinen taksikuskien ryöstöön..
Nyyh, nyyh,,, ´joo ei mistään kun ei ole alaa vapautettu.... vielä - aissantta
nomonynofynny kirjoitti:
Ai että taksvärkkinä kelat, voi olla vähissä ne ajot sitten.
Ainakin palkkakuskille tuli kielto ajaa niitä.
- Mieti jo
idiotismin aarteet kirjoitti:
Asiakkaat tän leikin lopulta maksaa. Kannattaa tilata taksi muualta kuin lähitaksista. Sen leikki on nostattanut taksoja. Uskomatonta että keksitään pyörä uudestaan ja pannaan asiakkaiden ja autoilijoiden rahaa palamaan kysymättä ollenkaan osallisten mielipidettä. Kyllä on kova pelko lähitaksilla että jää jalkoihin kun uuden osalliset tulee kuvioihin mukaan.
Hetkinen nyt. Puhutko Kela keskuksesta vai lähitaksista? Ne ovat kaksi eri keskusta. Kela keskus tulee toimimaan lähitaksin sille vuokraamissa tiloissa mutta kyseistä keskusta se ei yksin omista. Sen omistaa HTD, Lähitaksi, HTA ja UTY yhdessä.
- egfrhtyjuikl8o9
juuri kirjoitti:
Helsingissä auki laskutusassistentin paikka. Toimenkuva Kela suoraveloitusasiat.
Kenenkä luulette maksavan ne uudet työntekijäkulut?Kela on päättänyt että kuljetukset keskitetään. Tämän päätöksen jälkeen kyse oli siitä koka keskuksen operoinnin järjestää, jolloin olemassa olevat keskukset saivat järjestääkseen organisoinnin.
Luuletko tosissaan että tämä homma olisi ollut autoilijan kannalta halvempi jos sen keskuksen olisi perustanut vaikkapa itella, sonera, Kovanen, Korsisaari tai joku muu taho?
Kannattaisi ajatella hieman omaa nokkaa pidemmälle ja miettiä mitkä olisi ollut vaihtoehdot jos kela-keskuksen olisi saanut hoitaakseen esimerkiksi itella? Taksikeskuksilla oli olemassa oleva toimiva välitysjärjestelmä joka käänsi homman alan voitoksi.
Kustannuksia tulee, mutta niin niitä olisi tullut kaikissa muissakin vaihtoehdoissa. Entiseen malliin ei enää voida jatkaa koska maksaja kela ei sitä systeemiä halua enää jatkaa, eli on turha haikailla vanhaan valtakirjamenettelyyn koska se ei kelalle ole enää vaihtoehto.
Tämä keskustelu osoittaa hyvin taas sen miten suljettu ala elää omassa pikku ankkalammikossaan. Taksiala ei osaa kuunnella maksajan mielipiteitä riittävän herkällä korvalla. Te pidätte asiakkainanne niitä ihmisiä jotka kelan piikkiin ajelee, mutta tosiasiallinen asiakkaanne on se jolta eurot tulee, eli kela.
Millään muulla alalla, vapaassa markkinataloudessa, ei tulisi pieneen mieleenkään kyseenalaistaa sellaisen asiakkaan tahtoa joka tuo alan liikevaihtoon satoja miljoonia joka vitun vuosi. - oh hoh
Mieti jo kirjoitti:
Hetkinen nyt. Puhutko Kela keskuksesta vai lähitaksista? Ne ovat kaksi eri keskusta. Kela keskus tulee toimimaan lähitaksin sille vuokraamissa tiloissa mutta kyseistä keskusta se ei yksin omista. Sen omistaa HTD, Lähitaksi, HTA ja UTY yhdessä.
Nyyh,nyyh.. Oli siinä mukana muutkin, nyyh, mukamuka taksien erustajat,nyyh..tuli mukavia kokoustelupaikkoja lisää, nyyh, ja vielä maksajatkin löytyy,nyyh,, hyvä kauppa tehtiin...
- (peukku)
egfrhtyjuikl8o9 kirjoitti:
Kela on päättänyt että kuljetukset keskitetään. Tämän päätöksen jälkeen kyse oli siitä koka keskuksen operoinnin järjestää, jolloin olemassa olevat keskukset saivat järjestääkseen organisoinnin.
Luuletko tosissaan että tämä homma olisi ollut autoilijan kannalta halvempi jos sen keskuksen olisi perustanut vaikkapa itella, sonera, Kovanen, Korsisaari tai joku muu taho?
Kannattaisi ajatella hieman omaa nokkaa pidemmälle ja miettiä mitkä olisi ollut vaihtoehdot jos kela-keskuksen olisi saanut hoitaakseen esimerkiksi itella? Taksikeskuksilla oli olemassa oleva toimiva välitysjärjestelmä joka käänsi homman alan voitoksi.
Kustannuksia tulee, mutta niin niitä olisi tullut kaikissa muissakin vaihtoehdoissa. Entiseen malliin ei enää voida jatkaa koska maksaja kela ei sitä systeemiä halua enää jatkaa, eli on turha haikailla vanhaan valtakirjamenettelyyn koska se ei kelalle ole enää vaihtoehto.
Tämä keskustelu osoittaa hyvin taas sen miten suljettu ala elää omassa pikku ankkalammikossaan. Taksiala ei osaa kuunnella maksajan mielipiteitä riittävän herkällä korvalla. Te pidätte asiakkainanne niitä ihmisiä jotka kelan piikkiin ajelee, mutta tosiasiallinen asiakkaanne on se jolta eurot tulee, eli kela.
Millään muulla alalla, vapaassa markkinataloudessa, ei tulisi pieneen mieleenkään kyseenalaistaa sellaisen asiakkaan tahtoa joka tuo alan liikevaihtoon satoja miljoonia joka vitun vuosi.egfrhtyjuikl8o9 kirjoitus on juuri niin kuin asia on. Lisätään vielä se, että Kela ei kilpailuttanut pelkkiä kuljetuksia tai niiden järjestäjää vaan kokonaisuuden johon kuului autojen välitys, kyytien yhdisteleminen ja sähköinen maksuliikenne. Tarjoajalla piti siis olla autoja joita esim. Itellalla ei ole.
Lähitaksi tai HTD eivät yksinkään olisi moista tarjousta pystyneet tekemään, koska niiden automäärä ei olisi riittänyt kattamaan aluetta Hangosta Loviisaan eli HUS aluetta. Siksi on perustettu HUT jonka omistavat yhdessä HTD, HTA, Lähitaksi ja UTY. HUS alueen Kelakeskus on=HUT. HTD ja Lähitaksi ovat vain kaksi sen alikeskusta.
Asiakas tilaa matkansa HUT keskuksesta, josta kyyti lähtee alikeskukseen. Alikeskus valitsee siihen auton, auto ajaa kyydin, rahastaa asiakkaalta omavastuun, loppu menee alikeskuksen kautta sähköisesti Kelaan, Kela maksaa summan alikeskukselle, joka siirtää rahat autoilijalle. Siinä kuvio yksinkertaistettuna.
Joko alkaisi selkiintyä eräille miksi tämäkin maksaa autoilijalle? Ilmassa on kaiken maailman uhkakuvia alan muutoksesta. Olisiko ollut järkevää olla turvaamatta edes nämä Kela kyydit alalla jo nyt oleville? - ppajjtgpp
egfrhtyjuikl8o9 kirjoitti:
Kela on päättänyt että kuljetukset keskitetään. Tämän päätöksen jälkeen kyse oli siitä koka keskuksen operoinnin järjestää, jolloin olemassa olevat keskukset saivat järjestääkseen organisoinnin.
Luuletko tosissaan että tämä homma olisi ollut autoilijan kannalta halvempi jos sen keskuksen olisi perustanut vaikkapa itella, sonera, Kovanen, Korsisaari tai joku muu taho?
Kannattaisi ajatella hieman omaa nokkaa pidemmälle ja miettiä mitkä olisi ollut vaihtoehdot jos kela-keskuksen olisi saanut hoitaakseen esimerkiksi itella? Taksikeskuksilla oli olemassa oleva toimiva välitysjärjestelmä joka käänsi homman alan voitoksi.
Kustannuksia tulee, mutta niin niitä olisi tullut kaikissa muissakin vaihtoehdoissa. Entiseen malliin ei enää voida jatkaa koska maksaja kela ei sitä systeemiä halua enää jatkaa, eli on turha haikailla vanhaan valtakirjamenettelyyn koska se ei kelalle ole enää vaihtoehto.
Tämä keskustelu osoittaa hyvin taas sen miten suljettu ala elää omassa pikku ankkalammikossaan. Taksiala ei osaa kuunnella maksajan mielipiteitä riittävän herkällä korvalla. Te pidätte asiakkainanne niitä ihmisiä jotka kelan piikkiin ajelee, mutta tosiasiallinen asiakkaanne on se jolta eurot tulee, eli kela.
Millään muulla alalla, vapaassa markkinataloudessa, ei tulisi pieneen mieleenkään kyseenalaistaa sellaisen asiakkaan tahtoa joka tuo alan liikevaihtoon satoja miljoonia joka vitun vuosi.Sinäpä sen sanoit; "suljettu ala omassa pikku ankkalammikossa"
Tämä pitää vapauttaa, jotta raikkaat ilmat puhdistaa ummehtuneet taksimiesten píerut.
Esimerkkinä uusista asioista taxify, useat autoilijat kyllä hyväksyisi, ummehtuneet taksipäättäjät eivät. Toisilla paikkakunnilla tosin lähdetty mukaan tähänkin.
Toinen asiasi "vapaassa markkinataloudessa", Mistä lähtien taksi on ollut vapaata markkinataloutta?
Kyllä tää ala on ainakin lähitaksin alueella ainakin todellista reaalisosialismia!!
Muu maa on tulossa 2000-luvulle, pääkaupunkiseudun taksit on jymähtänyt -70-luvulle kekkoslovakiaan, tai neuvostoliiton vasalliksi.
KELAa ei kyseenalaista muut kuin itse sinä. Taksikeskusten toimintatavat kyllä ovat kyseenalaisia. - egrthyjutilouö
ppajjtgpp kirjoitti:
Sinäpä sen sanoit; "suljettu ala omassa pikku ankkalammikossa"
Tämä pitää vapauttaa, jotta raikkaat ilmat puhdistaa ummehtuneet taksimiesten píerut.
Esimerkkinä uusista asioista taxify, useat autoilijat kyllä hyväksyisi, ummehtuneet taksipäättäjät eivät. Toisilla paikkakunnilla tosin lähdetty mukaan tähänkin.
Toinen asiasi "vapaassa markkinataloudessa", Mistä lähtien taksi on ollut vapaata markkinataloutta?
Kyllä tää ala on ainakin lähitaksin alueella ainakin todellista reaalisosialismia!!
Muu maa on tulossa 2000-luvulle, pääkaupunkiseudun taksit on jymähtänyt -70-luvulle kekkoslovakiaan, tai neuvostoliiton vasalliksi.
KELAa ei kyseenalaista muut kuin itse sinä. Taksikeskusten toimintatavat kyllä ovat kyseenalaisia.Luitko kirjoitustani ollenkaan? En väittänyt taksialaa vapaaksi markkinataloudeksi vaan kirjoitin nimen omaan että:
"Millään muulla alalla, vapaassa markkinataloudessa, ei tulisi pieneen mieleenkään kyseenalaistaa sellaisen asiakkaan tahtoa "
Taksiala purnaa ja kitisee asiakkaan tahtoa vastaan, mitä ei tapahtuisi millään muulla alalla varsinkin kun asiakas tuo alan liikevaihtoon muutaman sata milliä.
"KELAa ei kyseenalaista muut kuin itse sinä"
Minä nimen omaan EN kyseenalaista asiakkaan tahtoa. En alkaisi valittamaan jos noin iso asiakas tahtoisi muuttaa toimintatapoja vaan tekisin niin kuin asiakas haluaa.
Itse olen vapautuksen kannattaja, ollut jo vuosi kausia. Toivoisin lisää keskuksia PK seudulle kilpailemaan niin autoilijoista kuin asiakkaistakin. Keskusten perustaminen tosin on vapaata jo tälläkin hetkellä, kukaan ei vain ole lähtenyt keskusta perustamaan, tyydytään vain valittamaan nykyisten keskusten toiminnasta.
Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa mihinkään että mielestäni on parempi että kelakyytien välitys hoidetaan taksikeskusten kautta kuin jonkun ihan muun toimijan, ollaan sitten keskuksista mitä mieltä tahansa.
Miksei kukaan ole lähtenyt uutta keskusta perustamaan jos tyytymättömyys nykyisiin on niin suurta? Taxify on ihan toimiva softa, mutta se vaatii myös asiakkaalta sen käyttöön soveltuvan laitteen. Siksi se ei ole vaihtoehto taksikeskukselle. - Omega 5
egrthyjutilouö kirjoitti:
Luitko kirjoitustani ollenkaan? En väittänyt taksialaa vapaaksi markkinataloudeksi vaan kirjoitin nimen omaan että:
"Millään muulla alalla, vapaassa markkinataloudessa, ei tulisi pieneen mieleenkään kyseenalaistaa sellaisen asiakkaan tahtoa "
Taksiala purnaa ja kitisee asiakkaan tahtoa vastaan, mitä ei tapahtuisi millään muulla alalla varsinkin kun asiakas tuo alan liikevaihtoon muutaman sata milliä.
"KELAa ei kyseenalaista muut kuin itse sinä"
Minä nimen omaan EN kyseenalaista asiakkaan tahtoa. En alkaisi valittamaan jos noin iso asiakas tahtoisi muuttaa toimintatapoja vaan tekisin niin kuin asiakas haluaa.
Itse olen vapautuksen kannattaja, ollut jo vuosi kausia. Toivoisin lisää keskuksia PK seudulle kilpailemaan niin autoilijoista kuin asiakkaistakin. Keskusten perustaminen tosin on vapaata jo tälläkin hetkellä, kukaan ei vain ole lähtenyt keskusta perustamaan, tyydytään vain valittamaan nykyisten keskusten toiminnasta.
Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa mihinkään että mielestäni on parempi että kelakyytien välitys hoidetaan taksikeskusten kautta kuin jonkun ihan muun toimijan, ollaan sitten keskuksista mitä mieltä tahansa.
Miksei kukaan ole lähtenyt uutta keskusta perustamaan jos tyytymättömyys nykyisiin on niin suurta? Taxify on ihan toimiva softa, mutta se vaatii myös asiakkaalta sen käyttöön soveltuvan laitteen. Siksi se ei ole vaihtoehto taksikeskukselle.taksify toimii hyvin rinnalla, tosin taksikeskus kieltänyt sen ja ajattelee sen olevan taksikeskus. Kuten sanoit se ei ole taksikeskus ja näin ollen voitaisiin sallia parantamaan asiakkaan vaihtoehtoja niille ketkä sen haluavat.
Kalliin systeemin ovat keskukset rakentaneet. Enkä siis sano että vain kela-keskuksen vaan koko organisaation. Vähän niin kuin eräs valtionyhtiö, siitä on vaikea luopua.
Tarttisi katsoa ulkopuolisin silmin, mutta kuten totesit, pieni ankkalammikko ja sisäänpäin kääntynyt vielä.. - Olkaa hjyvä
(peukku) kirjoitti:
egfrhtyjuikl8o9 kirjoitus on juuri niin kuin asia on. Lisätään vielä se, että Kela ei kilpailuttanut pelkkiä kuljetuksia tai niiden järjestäjää vaan kokonaisuuden johon kuului autojen välitys, kyytien yhdisteleminen ja sähköinen maksuliikenne. Tarjoajalla piti siis olla autoja joita esim. Itellalla ei ole.
Lähitaksi tai HTD eivät yksinkään olisi moista tarjousta pystyneet tekemään, koska niiden automäärä ei olisi riittänyt kattamaan aluetta Hangosta Loviisaan eli HUS aluetta. Siksi on perustettu HUT jonka omistavat yhdessä HTD, HTA, Lähitaksi ja UTY. HUS alueen Kelakeskus on=HUT. HTD ja Lähitaksi ovat vain kaksi sen alikeskusta.
Asiakas tilaa matkansa HUT keskuksesta, josta kyyti lähtee alikeskukseen. Alikeskus valitsee siihen auton, auto ajaa kyydin, rahastaa asiakkaalta omavastuun, loppu menee alikeskuksen kautta sähköisesti Kelaan, Kela maksaa summan alikeskukselle, joka siirtää rahat autoilijalle. Siinä kuvio yksinkertaistettuna.
Joko alkaisi selkiintyä eräille miksi tämäkin maksaa autoilijalle? Ilmassa on kaiken maailman uhkakuvia alan muutoksesta. Olisiko ollut järkevää olla turvaamatta edes nämä Kela kyydit alalla jo nyt oleville?Kyllä on portaita tässäkin keskuksen alikeskuksen ali autoilijoita. Saa keskukset keskukstella ihan rauhassa. Kolhoosi hommaa missä ollaan kuin stasin DDRssä. Tuottavuus samaa tasoa ja byrokratia syö tuoton.
Kiitos vaan, maksan sen 15 egee kehitysapua ja annan vanhojen keskuskommarien ajaa keikat.
PS; Jos Itellalla ei ole autoja, niin montako autoa on HTDllä ja lähitaksilla? Ei muuten yhtään, jos ei lueta tarkkujen autoja laskuihin. - sdfrgthyjkuil8o9
Omega 5 kirjoitti:
taksify toimii hyvin rinnalla, tosin taksikeskus kieltänyt sen ja ajattelee sen olevan taksikeskus. Kuten sanoit se ei ole taksikeskus ja näin ollen voitaisiin sallia parantamaan asiakkaan vaihtoehtoja niille ketkä sen haluavat.
Kalliin systeemin ovat keskukset rakentaneet. Enkä siis sano että vain kela-keskuksen vaan koko organisaation. Vähän niin kuin eräs valtionyhtiö, siitä on vaikea luopua.
Tarttisi katsoa ulkopuolisin silmin, mutta kuten totesit, pieni ankkalammikko ja sisäänpäin kääntynyt vielä..Miksi kukaan ei ole haistanut bisnestä ja lähtenyt kilpailemaan HTD:n ja Lähitaksin kanssa? Jos tyytymättömyys taksien keskuudessa on niin suurta kun tällä palstalla annetaan ymmärtää, luulisi kilpailevan keskuksen olevan ihan saletti bisnes?
Välitykseen voitaisiin käyttää vaikka taksifyn softaa mutta niin että perinteiselläkin puhelimella voi sinne soittaa ja ihminen vastaa. Se on kuitenkin suurelle osalle taksia käyttävästä väestöstä aika tärkeää. Tosin jos ne hinnat pitävät paikkansa mitkä taxify softan käytöstä ottaa tulee se kyllä kalliimmaksi kuin nykyinen jos sitä kautta ajetaan nykyinen kyytimäärä.
Ruvetkaa nyt edes jotkut kehittelemään uutta keskusjärjestelmää PK seudulle että saadaan kilpailua. Jos uusi keskus pystyy työntämään keikkaa autoihin samaa tahtia kuin perinteiset mutta halvemmilla kk maksuilla, luulisi menestyksen olevan taattu. - kfkjdoie
sdfrgthyjkuil8o9 kirjoitti:
Miksi kukaan ei ole haistanut bisnestä ja lähtenyt kilpailemaan HTD:n ja Lähitaksin kanssa? Jos tyytymättömyys taksien keskuudessa on niin suurta kun tällä palstalla annetaan ymmärtää, luulisi kilpailevan keskuksen olevan ihan saletti bisnes?
Välitykseen voitaisiin käyttää vaikka taksifyn softaa mutta niin että perinteiselläkin puhelimella voi sinne soittaa ja ihminen vastaa. Se on kuitenkin suurelle osalle taksia käyttävästä väestöstä aika tärkeää. Tosin jos ne hinnat pitävät paikkansa mitkä taxify softan käytöstä ottaa tulee se kyllä kalliimmaksi kuin nykyinen jos sitä kautta ajetaan nykyinen kyytimäärä.
Ruvetkaa nyt edes jotkut kehittelemään uutta keskusjärjestelmää PK seudulle että saadaan kilpailua. Jos uusi keskus pystyy työntämään keikkaa autoihin samaa tahtia kuin perinteiset mutta halvemmilla kk maksuilla, luulisi menestyksen olevan taattu.On päässyt nämä kaksi syöpää kehittymään ja kasvamaan liikaa, ts. niiden tevtävä kyydinvälityksessä ei olekaan ainoa tehtävä .
- rispektia alalle
sdfrgthyjkuil8o9 kirjoitti:
Miksi kukaan ei ole haistanut bisnestä ja lähtenyt kilpailemaan HTD:n ja Lähitaksin kanssa? Jos tyytymättömyys taksien keskuudessa on niin suurta kun tällä palstalla annetaan ymmärtää, luulisi kilpailevan keskuksen olevan ihan saletti bisnes?
Välitykseen voitaisiin käyttää vaikka taksifyn softaa mutta niin että perinteiselläkin puhelimella voi sinne soittaa ja ihminen vastaa. Se on kuitenkin suurelle osalle taksia käyttävästä väestöstä aika tärkeää. Tosin jos ne hinnat pitävät paikkansa mitkä taxify softan käytöstä ottaa tulee se kyllä kalliimmaksi kuin nykyinen jos sitä kautta ajetaan nykyinen kyytimäärä.
Ruvetkaa nyt edes jotkut kehittelemään uutta keskusjärjestelmää PK seudulle että saadaan kilpailua. Jos uusi keskus pystyy työntämään keikkaa autoihin samaa tahtia kuin perinteiset mutta halvemmilla kk maksuilla, luulisi menestyksen olevan taattu.Ne on vaan köyhät ku kiljuu täällä ettei ole varaa maksaa. Toista se on jos pakka kunnossa. Mun mielestä keskusmaksuja voisi nostaa hieman että voitaisi avata perälauta ja tiputtaa nää kiikunkaakun yrittäjät pois ruikuttamasta. Pankaa pojat kassa kuntoon eka ja alottakaa sitten vasta taksipisnes.
Välityksessä vois hieman enemmän kunnioittaa lähitaksin hallintoa ja nää osakkeettomat perässä vedettävät muualta tulleet rusinanpoimijat pihalle ekasta virheestä.
Ottakaa eka vuosi provikka tuplana niistä kela kyydeistä että saadaan hut-taksin talous kuntoon. Ja ruikuttajat , kannattaa lopettaa nyt kun velka ei vielä hallitsematon.. - Coyote nice
kfkjdoie kirjoitti:
On päässyt nämä kaksi syöpää kehittymään ja kasvamaan liikaa, ts. niiden tevtävä kyydinvälityksessä ei olekaan ainoa tehtävä .
Voisivat alkaa saman tien myöntämään taksilupia, ei siinä ELY-keskusta tarvita. Nehän ne käytännössä pystyvät perumaankin jos ei kaveri miellytä.
- erethyju67ik8
Olkaa hjyvä kirjoitti:
Kyllä on portaita tässäkin keskuksen alikeskuksen ali autoilijoita. Saa keskukset keskukstella ihan rauhassa. Kolhoosi hommaa missä ollaan kuin stasin DDRssä. Tuottavuus samaa tasoa ja byrokratia syö tuoton.
Kiitos vaan, maksan sen 15 egee kehitysapua ja annan vanhojen keskuskommarien ajaa keikat.
PS; Jos Itellalla ei ole autoja, niin montako autoa on HTDllä ja lähitaksilla? Ei muuten yhtään, jos ei lueta tarkkujen autoja laskuihin.""PS; Jos Itellalla ei ole autoja, niin montako autoa on HTDllä ja lähitaksilla? Ei muuten yhtään, jos ei lueta tarkkujen autoja laskuihin. ""
Kyse onkin siitä että jos operoinnin olisi hoitanut jokin muu taho kuin taksikeskukset, olisiko se tullut autoilijoille yhtään sen halvemmaksi? Ajajia ja autoja varmasti löytyy on se operaattori kuka hyvänsä. - ertyu6i78o9p0
kfkjdoie kirjoitti:
On päässyt nämä kaksi syöpää kehittymään ja kasvamaan liikaa, ts. niiden tevtävä kyydinvälityksessä ei olekaan ainoa tehtävä .
Jos nämä kaksi on syöpiä niin eikös silloin markkinoilla ole juuri sopiva rako terveille keuhkoille? Valittamista en ymmärrä jos ei ole samalla valmis tekemään mitään sen eteen että asiat olisivat paremin.
Kyse on vain siitä että joku lähtee polkemaan keskusta pystyyn, tekee sopparit autoilijoiden kanssa ja aloittaa armottoman mainonnan. - kokakeskus rokkaa
egfrhtyjuikl8o9 kirjoitti:
Kela on päättänyt että kuljetukset keskitetään. Tämän päätöksen jälkeen kyse oli siitä koka keskuksen operoinnin järjestää, jolloin olemassa olevat keskukset saivat järjestääkseen organisoinnin.
Luuletko tosissaan että tämä homma olisi ollut autoilijan kannalta halvempi jos sen keskuksen olisi perustanut vaikkapa itella, sonera, Kovanen, Korsisaari tai joku muu taho?
Kannattaisi ajatella hieman omaa nokkaa pidemmälle ja miettiä mitkä olisi ollut vaihtoehdot jos kela-keskuksen olisi saanut hoitaakseen esimerkiksi itella? Taksikeskuksilla oli olemassa oleva toimiva välitysjärjestelmä joka käänsi homman alan voitoksi.
Kustannuksia tulee, mutta niin niitä olisi tullut kaikissa muissakin vaihtoehdoissa. Entiseen malliin ei enää voida jatkaa koska maksaja kela ei sitä systeemiä halua enää jatkaa, eli on turha haikailla vanhaan valtakirjamenettelyyn koska se ei kelalle ole enää vaihtoehto.
Tämä keskustelu osoittaa hyvin taas sen miten suljettu ala elää omassa pikku ankkalammikossaan. Taksiala ei osaa kuunnella maksajan mielipiteitä riittävän herkällä korvalla. Te pidätte asiakkainanne niitä ihmisiä jotka kelan piikkiin ajelee, mutta tosiasiallinen asiakkaanne on se jolta eurot tulee, eli kela.
Millään muulla alalla, vapaassa markkinataloudessa, ei tulisi pieneen mieleenkään kyseenalaistaa sellaisen asiakkaan tahtoa joka tuo alan liikevaihtoon satoja miljoonia joka vitun vuosi.Tosiaan taitaa olla kyse kokakeskuksesta noin typerää viritelmää ei selvinpäin kyhätä.
- pöllyssä
kokakeskus rokkaa kirjoitti:
Tosiaan taitaa olla kyse kokakeskuksesta noin typerää viritelmää ei selvinpäin kyhätä.
tää on nyt vähä ristiriiassa HTDn oman säännön mukaan ettei voi ottaa keikkoja monesta eri keskuksesta. Nyt varmaan saa laittaa sit taxifynkin autoon
- nimi sen kertoo huti
pöllyssä kirjoitti:
tää on nyt vähä ristiriiassa HTDn oman säännön mukaan ettei voi ottaa keikkoja monesta eri keskuksesta. Nyt varmaan saa laittaa sit taxifynkin autoon
Jos käy ilmi että ajat hutikeskuksen hutikeikkoja htd panee piuhat poikki ja monon kuva hanuriin.
- lkjitdfgfgg
ertyu6i78o9p0 kirjoitti:
Jos nämä kaksi on syöpiä niin eikös silloin markkinoilla ole juuri sopiva rako terveille keuhkoille? Valittamista en ymmärrä jos ei ole samalla valmis tekemään mitään sen eteen että asiat olisivat paremin.
Kyse on vain siitä että joku lähtee polkemaan keskusta pystyyn, tekee sopparit autoilijoiden kanssa ja aloittaa armottoman mainonnan.Varmaan siksi, että se maksaisi vielä enemmän kuin nykyiset keskukset. Tilat, ohjelmistot ja ennen kaikkea välityshenkilökunta, joka tekee kolmivuorotyötä, koska sen kioskin on oltava auki 24/7/365. Nykyisessä taloustilanteessa näiden kahden tunnetun ja toimivan keskuksen kilpailijaksi lähtee vain ..no jääköön sanomatta.
"Kyse on vain siitä että joku lähtee polkemaan keskusta pystyyn, tekee sopparit autoilijoiden kanssa ja aloittaa armottoman mainonnan.
Tämä ideahan toteutuessaan tarkoittaisi pelkästään sitä, että nykyiset asiakkaat tilaisivat auton ko. keskuksesta. Fakta on se, että vaikka tänne perustettaisiin 7 uutta keskusta se ei tuo takseille ainuttakaan uutta maksavaa asiakasta! Taksinkäyttäminen perustuu asiakkaan tarpeeseen. Taloudellisen tilan ollessa huono tarpeista tingitään tai tarve tyydytetään esim. tässä tapauksessa käyttämällä junaa tai bussia. - Ttyjhtbytbtybtybtyb
Mieti jo kirjoitti:
Hetkinen nyt. Puhutko Kela keskuksesta vai lähitaksista? Ne ovat kaksi eri keskusta. Kela keskus tulee toimimaan lähitaksin sille vuokraamissa tiloissa mutta kyseistä keskusta se ei yksin omista. Sen omistaa HTD, Lähitaksi, HTA ja UTY yhdessä.
Uty?????????? uudenmaan työväviekoksovien yhydistys?
- sähköinen laskutus
egrthyjutilouö kirjoitti:
Luitko kirjoitustani ollenkaan? En väittänyt taksialaa vapaaksi markkinataloudeksi vaan kirjoitin nimen omaan että:
"Millään muulla alalla, vapaassa markkinataloudessa, ei tulisi pieneen mieleenkään kyseenalaistaa sellaisen asiakkaan tahtoa "
Taksiala purnaa ja kitisee asiakkaan tahtoa vastaan, mitä ei tapahtuisi millään muulla alalla varsinkin kun asiakas tuo alan liikevaihtoon muutaman sata milliä.
"KELAa ei kyseenalaista muut kuin itse sinä"
Minä nimen omaan EN kyseenalaista asiakkaan tahtoa. En alkaisi valittamaan jos noin iso asiakas tahtoisi muuttaa toimintatapoja vaan tekisin niin kuin asiakas haluaa.
Itse olen vapautuksen kannattaja, ollut jo vuosi kausia. Toivoisin lisää keskuksia PK seudulle kilpailemaan niin autoilijoista kuin asiakkaistakin. Keskusten perustaminen tosin on vapaata jo tälläkin hetkellä, kukaan ei vain ole lähtenyt keskusta perustamaan, tyydytään vain valittamaan nykyisten keskusten toiminnasta.
Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa mihinkään että mielestäni on parempi että kelakyytien välitys hoidetaan taksikeskusten kautta kuin jonkun ihan muun toimijan, ollaan sitten keskuksista mitä mieltä tahansa.
Miksei kukaan ole lähtenyt uutta keskusta perustamaan jos tyytymättömyys nykyisiin on niin suurta? Taxify on ihan toimiva softa, mutta se vaatii myös asiakkaalta sen käyttöön soveltuvan laitteen. Siksi se ei ole vaihtoehto taksikeskukselle.Joo asiakas halusi sähköisen laskutuksen nämä taliaivot rakensi uuden keskuksen ja v...tu autoilijat maksaa tai jotkut autoilijat.
- ölköljop
sähköinen laskutus kirjoitti:
Joo asiakas halusi sähköisen laskutuksen nämä taliaivot rakensi uuden keskuksen ja v...tu autoilijat maksaa tai jotkut autoilijat.
Joo asiakas halusi sähköisen laskutuksen nämä taliaivot rakensi uuden keskuksen ja v...tu autoilijat maksaa tai jotkut autoilijat.
Meniköhän se nyt ihan noin? Kela halusi sähköisen suorakorvauksen, matkojen yhdistelyn ja takeen siitä, että keskuksen alueella on tarpeeksi autoja hoitamaan nämä kyydit, tämä kaikki yhdestä paikasta. Lisäksi keskuksella, HUT on velvollisuus raportoida Kelalle kaikki mahdollinen. Kela itse valvoo maksuja ja jos yksikin lisä on peritty väärin, odotettu liikaa tai toimittu vasten sen antamia sääntöjä se vaatii lisäselvityksiä. Tähän se vaan meni, kun alan oma porukka päätti valittaa halvemmasta ratkaisusta. - ?AF?
ölköljop kirjoitti:
Joo asiakas halusi sähköisen laskutuksen nämä taliaivot rakensi uuden keskuksen ja v...tu autoilijat maksaa tai jotkut autoilijat.
Meniköhän se nyt ihan noin? Kela halusi sähköisen suorakorvauksen, matkojen yhdistelyn ja takeen siitä, että keskuksen alueella on tarpeeksi autoja hoitamaan nämä kyydit, tämä kaikki yhdestä paikasta. Lisäksi keskuksella, HUT on velvollisuus raportoida Kelalle kaikki mahdollinen. Kela itse valvoo maksuja ja jos yksikin lisä on peritty väärin, odotettu liikaa tai toimittu vasten sen antamia sääntöjä se vaatii lisäselvityksiä. Tähän se vaan meni, kun alan oma porukka päätti valittaa halvemmasta ratkaisusta.Miten se valitus liittyy tähän?
- huono huti
ölköljop kirjoitti:
Joo asiakas halusi sähköisen laskutuksen nämä taliaivot rakensi uuden keskuksen ja v...tu autoilijat maksaa tai jotkut autoilijat.
Meniköhän se nyt ihan noin? Kela halusi sähköisen suorakorvauksen, matkojen yhdistelyn ja takeen siitä, että keskuksen alueella on tarpeeksi autoja hoitamaan nämä kyydit, tämä kaikki yhdestä paikasta. Lisäksi keskuksella, HUT on velvollisuus raportoida Kelalle kaikki mahdollinen. Kela itse valvoo maksuja ja jos yksikin lisä on peritty väärin, odotettu liikaa tai toimittu vasten sen antamia sääntöjä se vaatii lisäselvityksiä. Tähän se vaan meni, kun alan oma porukka päätti valittaa halvemmasta ratkaisusta.Oikeesti kela näkee koneelta kuka on pyörätuolissa ja kuka kävelevä ei siihen keskusta tarvita, mistä halvemmasta puhut ja miten se liittyy valitukseen.
- 6,5%
?AF? kirjoitti:
Miten se valitus liittyy tähän?
Koita ottaa selvää asioista. Kela kilpailutti uudet alueet joilla sukoa ei vielä ollut olemassa esim. HUS. Alkuperäinen diili jossa Kela ostaa takseilta palvelut markkinahintaan ei enää tullut kyseeseen. Nytkin keikat ajetaan taksapäätöksen mukaan eli siitä ei tarvitse antaa alennusta mutta keskuksen kustannukset maksetaan nyt kokonaan provikoiden muodossa. Kiitämme, kumarramme ja palvomme edelleen yhtä yrittäjää Oulusta, yhtä Turusta ja Suomen palvelutaksit ry:tä. Kiitos teille mulkerot!
- kattobanaani
6,5% kirjoitti:
Koita ottaa selvää asioista. Kela kilpailutti uudet alueet joilla sukoa ei vielä ollut olemassa esim. HUS. Alkuperäinen diili jossa Kela ostaa takseilta palvelut markkinahintaan ei enää tullut kyseeseen. Nytkin keikat ajetaan taksapäätöksen mukaan eli siitä ei tarvitse antaa alennusta mutta keskuksen kustannukset maksetaan nyt kokonaan provikoiden muodossa. Kiitämme, kumarramme ja palvomme edelleen yhtä yrittäjää Oulusta, yhtä Turusta ja Suomen palvelutaksit ry:tä. Kiitos teille mulkerot!
Markkinahintaan? Eikö taksa ole markkinahinta, koska suomen laki määrää ylimmän hinnan?
6,5% provikaa on kyllä ryöstöhinta, ajattelee asiaa miten päin tahansa. Ei ollut kovinkaan järkevä diili kyllä lähteä mukaan jos ajattelee että omat koirat joutuu ryöstämään autoilijat. Toisaalta se ei ole lähitaksille mitenkään uusi ja vieras toimintamalli..
En muuten minäkään ymmärrä miten se valitus edelleenkään liittyy asiaan?
Kannattaa varmaan irtisanoutua vantaan taksiautoilijoista ja liittyä suomenpalvelutakseihin. Jotain järkeä edes touhuissa. - sisustakatsoja
(peukku) kirjoitti:
egfrhtyjuikl8o9 kirjoitus on juuri niin kuin asia on. Lisätään vielä se, että Kela ei kilpailuttanut pelkkiä kuljetuksia tai niiden järjestäjää vaan kokonaisuuden johon kuului autojen välitys, kyytien yhdisteleminen ja sähköinen maksuliikenne. Tarjoajalla piti siis olla autoja joita esim. Itellalla ei ole.
Lähitaksi tai HTD eivät yksinkään olisi moista tarjousta pystyneet tekemään, koska niiden automäärä ei olisi riittänyt kattamaan aluetta Hangosta Loviisaan eli HUS aluetta. Siksi on perustettu HUT jonka omistavat yhdessä HTD, HTA, Lähitaksi ja UTY. HUS alueen Kelakeskus on=HUT. HTD ja Lähitaksi ovat vain kaksi sen alikeskusta.
Asiakas tilaa matkansa HUT keskuksesta, josta kyyti lähtee alikeskukseen. Alikeskus valitsee siihen auton, auto ajaa kyydin, rahastaa asiakkaalta omavastuun, loppu menee alikeskuksen kautta sähköisesti Kelaan, Kela maksaa summan alikeskukselle, joka siirtää rahat autoilijalle. Siinä kuvio yksinkertaistettuna.
Joko alkaisi selkiintyä eräille miksi tämäkin maksaa autoilijalle? Ilmassa on kaiken maailman uhkakuvia alan muutoksesta. Olisiko ollut järkevää olla turvaamatta edes nämä Kela kyydit alalla jo nyt oleville?Tällä systeemillä keskus sitoo kaikki autoilijat loppupelissä ns alikeskukseen ...... kelan myötävaikutuksella...ymmärsinkö kuvion oikein?
- aputarkastaja1
kfkjdoie kirjoitti:
On päässyt nämä kaksi syöpää kehittymään ja kasvamaan liikaa, ts. niiden tevtävä kyydinvälityksessä ei olekaan ainoa tehtävä .
Suuren joukon passivisuuden tulosta...mutta yleensä tämmöset suuret rupee mätänee sisältäpäin...sitäo dotellessa
- suojatöissä
kfkjdoie kirjoitti:
On päässyt nämä kaksi syöpää kehittymään ja kasvamaan liikaa, ts. niiden tevtävä kyydinvälityksessä ei olekaan ainoa tehtävä .
keskuksen päätehtävä muuttu matkalla vissiin näinköhän sen tehtävä on tehdä porukka itsestään 100 % riippuvaiseksi ?
- jjjdkdlwooo
suojatöissä kirjoitti:
keskuksen päätehtävä muuttu matkalla vissiin näinköhän sen tehtävä on tehdä porukka itsestään 100 % riippuvaiseksi ?
Sehän se tarkoitus näkeehän sen sokeakin otsallaan
- aputarkastaja1
jjjdkdlwooo kirjoitti:
Sehän se tarkoitus näkeehän sen sokeakin otsallaan
sokeeki näkee skeballaan...mutku ei snaijjaa
- kasema
suojatöissä kirjoitti:
keskuksen päätehtävä muuttu matkalla vissiin näinköhän sen tehtävä on tehdä porukka itsestään 100 % riippuvaiseksi ?
Samalla turvataan pakkovuokrat ja samalla sidotaan asiakkaat yhteen keskukseen koska kilpailu on tällä järjestelylla tapettu, eikä vain kilpailu samalla menee yritteliäisyys ja palveluhenkisyys jne.
- kommariko olet?
kasema kirjoitti:
Samalla turvataan pakkovuokrat ja samalla sidotaan asiakkaat yhteen keskukseen koska kilpailu on tällä järjestelylla tapettu, eikä vain kilpailu samalla menee yritteliäisyys ja palveluhenkisyys jne.
Mikä pakko niitä on maksaa? Kenenkään ei ole pakko kuulua mihinkään keskukseen. Mukanaolo on jokaisen oma asia.
- Älyhoiäläj...
kommariko olet? kirjoitti:
Mikä pakko niitä on maksaa? Kenenkään ei ole pakko kuulua mihinkään keskukseen. Mukanaolo on jokaisen oma asia.
Sinähän se kommarikeskuksen juoksupoika olet, tottelet vähäälyisten taksimiesten määräyksiä ja ainoa velvollisuus on hankkia auto ja maksaa laskut mitä keskus lähettää.
siinä mulla yrittäjä peräkanaa ajetaan tolpalle ja sieltä pois siinä oikea yrittäjä, oikein jaetaan tasan ettei kukaan saa enempää kun toinen. Vtu mitä vähäälyisiä tälle alalle
Tulee keskuksen pelleporukan perässäjuoksija. - turha jauhaa...
Älyhoiäläj... kirjoitti:
Sinähän se kommarikeskuksen juoksupoika olet, tottelet vähäälyisten taksimiesten määräyksiä ja ainoa velvollisuus on hankkia auto ja maksaa laskut mitä keskus lähettää.
siinä mulla yrittäjä peräkanaa ajetaan tolpalle ja sieltä pois siinä oikea yrittäjä, oikein jaetaan tasan ettei kukaan saa enempää kun toinen. Vtu mitä vähäälyisiä tälle alalle
Tulee keskuksen pelleporukan perässäjuoksija.No anna tulla vaihtoehto? Kulut on kaikilla liki samat, yhdellä autolla ei itse markkinointia kannata suorittaa. Kerro miten YRITETÄÄN yhdellä autolla ilman keskusta? Jaetaan omia käyntikortteja ja toivotaan toivotaan? Sekö on sitten YRITTÄMISTÄ ?
- thdhekiiknd
turha jauhaa... kirjoitti:
No anna tulla vaihtoehto? Kulut on kaikilla liki samat, yhdellä autolla ei itse markkinointia kannata suorittaa. Kerro miten YRITETÄÄN yhdellä autolla ilman keskusta? Jaetaan omia käyntikortteja ja toivotaan toivotaan? Sekö on sitten YRITTÄMISTÄ ?
Voi ainakin sanoa itseään yrittäjäksi, tuossa tapauksessa keskus on yrittäjä sinä renki.
- taksitorppari
turha jauhaa... kirjoitti:
No anna tulla vaihtoehto? Kulut on kaikilla liki samat, yhdellä autolla ei itse markkinointia kannata suorittaa. Kerro miten YRITETÄÄN yhdellä autolla ilman keskusta? Jaetaan omia käyntikortteja ja toivotaan toivotaan? Sekö on sitten YRITTÄMISTÄ ?
Taksikeskus on siis markkinoija johon on liityttävä ollakseen yrittäjä? Hyppää jo pituutta urpo. Torppareita ollaan ja vielä pahimman luokan kommari byroossa, lähitaksissa.
Ei voi puhua yrittämistä kun joukon kuppaajia annetaan tehdä päätökset kaikesta puolestamme ja siinä sivussa sitouttavat vielä tiukemmin kiinni ja vetävät välistä minkä ehtivät. - Bmään
kattobanaani kirjoitti:
Markkinahintaan? Eikö taksa ole markkinahinta, koska suomen laki määrää ylimmän hinnan?
6,5% provikaa on kyllä ryöstöhinta, ajattelee asiaa miten päin tahansa. Ei ollut kovinkaan järkevä diili kyllä lähteä mukaan jos ajattelee että omat koirat joutuu ryöstämään autoilijat. Toisaalta se ei ole lähitaksille mitenkään uusi ja vieras toimintamalli..
En muuten minäkään ymmärrä miten se valitus edelleenkään liittyy asiaan?
Kannattaa varmaan irtisanoutua vantaan taksiautoilijoista ja liittyä suomenpalvelutakseihin. Jotain järkeä edes touhuissa.Älä sekoita keskuksia keskenään. HUT keskus ei ole lähitaksi ja päin vastoin. Lähitaksin provikka on 2% joka koostuu kelan maksamien maksujen välityksestä 4,5% menee HUT keskukselle. Vantaan taksien yhdistykselläkään ei ole mitään tekemistä asian kanssa. On se kumma kun ollaan olevinaan niin business miehiä että mutta todellisuudessa ei edes tajuta pistää kenkiä oikeinpäin jalkoihin. No onneksi sukilla ei ole niin väliä kummassa jalassa niitä pitää.
- -jape-
Eihän Kela maksa mitään muuta korvausta keskuksille/autoilijoille kuin kyydin hinnan. Ihan sama se Kelalle on mitä mikäkin maksaa, ne kulut maksaa autoilija.
- Siffra
Älyhoiäläj... kirjoitti:
Sinähän se kommarikeskuksen juoksupoika olet, tottelet vähäälyisten taksimiesten määräyksiä ja ainoa velvollisuus on hankkia auto ja maksaa laskut mitä keskus lähettää.
siinä mulla yrittäjä peräkanaa ajetaan tolpalle ja sieltä pois siinä oikea yrittäjä, oikein jaetaan tasan ettei kukaan saa enempää kun toinen. Vtu mitä vähäälyisiä tälle alalle
Tulee keskuksen pelleporukan perässäjuoksija.Lähtekää Ruotskin ajamaan taksia. Saatte tietää mitä on keskusmaksu ja mitä on vapaa kilpailu. Ja mitä on asiakkaan kusettaminen.
- isokuseTus
Siffra kirjoitti:
Lähtekää Ruotskin ajamaan taksia. Saatte tietää mitä on keskusmaksu ja mitä on vapaa kilpailu. Ja mitä on asiakkaan kusettaminen.
Niin erona suomeen että keskus kusettaa sekä asiakkaat että autoilijat miettikääpä sitä.
- eitappiollasentään
(peukku) kirjoitti:
egfrhtyjuikl8o9 kirjoitus on juuri niin kuin asia on. Lisätään vielä se, että Kela ei kilpailuttanut pelkkiä kuljetuksia tai niiden järjestäjää vaan kokonaisuuden johon kuului autojen välitys, kyytien yhdisteleminen ja sähköinen maksuliikenne. Tarjoajalla piti siis olla autoja joita esim. Itellalla ei ole.
Lähitaksi tai HTD eivät yksinkään olisi moista tarjousta pystyneet tekemään, koska niiden automäärä ei olisi riittänyt kattamaan aluetta Hangosta Loviisaan eli HUS aluetta. Siksi on perustettu HUT jonka omistavat yhdessä HTD, HTA, Lähitaksi ja UTY. HUS alueen Kelakeskus on=HUT. HTD ja Lähitaksi ovat vain kaksi sen alikeskusta.
Asiakas tilaa matkansa HUT keskuksesta, josta kyyti lähtee alikeskukseen. Alikeskus valitsee siihen auton, auto ajaa kyydin, rahastaa asiakkaalta omavastuun, loppu menee alikeskuksen kautta sähköisesti Kelaan, Kela maksaa summan alikeskukselle, joka siirtää rahat autoilijalle. Siinä kuvio yksinkertaistettuna.
Joko alkaisi selkiintyä eräille miksi tämäkin maksaa autoilijalle? Ilmassa on kaiken maailman uhkakuvia alan muutoksesta. Olisiko ollut järkevää olla turvaamatta edes nämä Kela kyydit alalla jo nyt oleville?Olisi pitänyt tappiolla ei näitä kannata ajaa.
- jguuigjuf
egrthyjutilouö kirjoitti:
Luitko kirjoitustani ollenkaan? En väittänyt taksialaa vapaaksi markkinataloudeksi vaan kirjoitin nimen omaan että:
"Millään muulla alalla, vapaassa markkinataloudessa, ei tulisi pieneen mieleenkään kyseenalaistaa sellaisen asiakkaan tahtoa "
Taksiala purnaa ja kitisee asiakkaan tahtoa vastaan, mitä ei tapahtuisi millään muulla alalla varsinkin kun asiakas tuo alan liikevaihtoon muutaman sata milliä.
"KELAa ei kyseenalaista muut kuin itse sinä"
Minä nimen omaan EN kyseenalaista asiakkaan tahtoa. En alkaisi valittamaan jos noin iso asiakas tahtoisi muuttaa toimintatapoja vaan tekisin niin kuin asiakas haluaa.
Itse olen vapautuksen kannattaja, ollut jo vuosi kausia. Toivoisin lisää keskuksia PK seudulle kilpailemaan niin autoilijoista kuin asiakkaistakin. Keskusten perustaminen tosin on vapaata jo tälläkin hetkellä, kukaan ei vain ole lähtenyt keskusta perustamaan, tyydytään vain valittamaan nykyisten keskusten toiminnasta.
Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa mihinkään että mielestäni on parempi että kelakyytien välitys hoidetaan taksikeskusten kautta kuin jonkun ihan muun toimijan, ollaan sitten keskuksista mitä mieltä tahansa.
Miksei kukaan ole lähtenyt uutta keskusta perustamaan jos tyytymättömyys nykyisiin on niin suurta? Taxify on ihan toimiva softa, mutta se vaatii myös asiakkaalta sen käyttöön soveltuvan laitteen. Siksi se ei ole vaihtoehto taksikeskukselle.Kela ei missään vaiheessa halunnut muuta kuin sähköisen laskutuksen,kaikki muu sen lisäksi on Taksi miesten kehite. Taksimiehet näkivät mahdollisuuden keskusten määräysvallan lisäämiseksi.
- Takso
Paljon melua tyhjästä. Montakohan Kela-keikkaa porukka keskimäärin ajelee???
Voisin heittää hatusta, että Kela-keikkaa tulee suunnilleen viikon-parin välein?
Sanotaan vaikka että 4-keikkaa kuussa, keskihinta ehkä 25€? Jos siis ajelee 20k€/KK josta Kelaa 100€, niin onko sillä jotain merkitystä? Ajatelkaa nyt jo vähän itekkin siellä :D
Ps. Ajetaan niitä KH-keikkojakin alle mittarihinnan....- Jtyjytjtjyttjtyjryjry
Mikä on kh-keikka? Välttäkää (paikalliset?) slangisanat.
- voivoiminua
mulla kela ajot noin 85 prosenttia.
tähän saakka ajettu itsemaksavina.
jos laki menee läpi niin ensi vuodeksi pakko liittyä kela-keskukseen.
ei niitä kela-ajoja vissiin mistää muualta pysty pyörittämään?
jos meinaa antaa omavastuu ryöstö osuuden alennusta niin on kyllä liian paljon,,,... 32e- lkjolaijsd
Laki on mennyt läpi. En vaan edelleenkään käsitä miksi sinun pitäisi antaa asiakkaalle 32€ alennusta? Koko palettihan menee uusiksi ja ne kyydit on todellakin tilattava sieltä Kela keskuksesta. Vain tyhmä perustaa koko toimintansa vain pelkkien Kela keikkojen varaan. Oletko kenties niitä autoilijoita jotka eivät osallistu oman paikkakuntasi päivystyksiin vaan hoidat ainoastaan haalimiasi Kela kyytejä? Hyvin lyhytnäköistä toimintaa jossa jälleen kerran enemmistö voittaa, joka on ihan oikein.
- Takso
KH = Kiinteähintainen keikka, elikkäs siis esim. Finnairin henkilökunta yms yms...
- V.R.T.J Wahlroos
Salossa 30.11.2014 klo 16.52 Valkoinen Farkku Taxi ehkä Opel melkein ajoi päälleni suojatiellä.Inkerinkadun ja Rummunlyöjänkadun kulmassa !
Taxi tuli oikealta ja olin jo yli keskiviivan ??? Ei keski koroketta risteyksessä...Painoi kaasua lisää ja tunsin kun sivupeili osui puseron hiaan.Todella läheltä meni...Ajoi niin kovaa pois paikalta että en saanut rekisteriä ylös.Tödella TÖRKEÄÄ.. !!!!!!! - lavm avvl
Miten toi juttusi liittyy tähän aiheeseen?
- maantierosvo
Vielä tuntuu katetta keikoissa kun täällä tämmöstä joutavaa skeidaa ehtii pyörittää
- ay-jyrsijä
noh...taksiliitto tekee takasankorotusanomuksen kun kelakyytien provikat nousee...ja kuskit nappaa korotuksen provikkoina palkkaansa sivukuluineen...asiakas ja isäntä maksaa...on meinaan ilmojapidelly juu
- txi
Autoilijan arki on todella yrittämistä. Yritetään joka kuukausi ja jo useiden vuosien ajan saada jotain suuhunsa. Kaikki rahat menevät pakollisiin menoihin. Oman palkan kulut ovat ainoita säästökohteita. Mutta onhan se kivaa, kun vain saa tehdä työtä. Kelan provikoista: Jos hallitset prosenttilaskutaidon, voit itse laskea. Kelan todellinen provikka on n. 7,3 - 10 %. Provikkaa kun vertaa alkuperäiseen kyydin hintaan. Kelan provikasta vain 19,4 % pystyy tekemään alv-vähennyksenä. Mahtaako kaikki kirjanpitäjät edes tietää?
Päätöksien teossa mukana vain autoilijoita, jotka saavat elantonsa muualta. Taksi vain harrastuksena.- liitonlaskutaidottomat
Oikeassa olet, korotusten paine järkyttävä n. 10% mutta liitto ei voi korotusta esittää koska se on luvannut kelalle matkakustannusten laskevan 10 000 000e/ vuosi ja tähän mennessä kulut kasvaneet 11 000 000e/vuosi. Melkein voisi väittää että melko kannattamattomia kyytejä nämä kelat, ei ainakaan kannata kuljettajan antaa niitä ajaa taitaa kulut ylittää muuten 100%.
- slutt
liitonlaskutaidottomat kirjoitti:
Oikeassa olet, korotusten paine järkyttävä n. 10% mutta liitto ei voi korotusta esittää koska se on luvannut kelalle matkakustannusten laskevan 10 000 000e/ vuosi ja tähän mennessä kulut kasvaneet 11 000 000e/vuosi. Melkein voisi väittää että melko kannattamattomia kyytejä nämä kelat, ei ainakaan kannata kuljettajan antaa niitä ajaa taitaa kulut ylittää muuten 100%.
Pitää lopettaa nää hommat
- alallapitkään
liitonlaskutaidottomat kirjoitti:
Oikeassa olet, korotusten paine järkyttävä n. 10% mutta liitto ei voi korotusta esittää koska se on luvannut kelalle matkakustannusten laskevan 10 000 000e/ vuosi ja tähän mennessä kulut kasvaneet 11 000 000e/vuosi. Melkein voisi väittää että melko kannattamattomia kyytejä nämä kelat, ei ainakaan kannata kuljettajan antaa niitä ajaa taitaa kulut ylittää muuten 100%.
Höpö höpö. Kannattamattomia?
- eilaskutaidottomille
alallapitkään kirjoitti:
Höpö höpö. Kannattamattomia?
Osaatko käyttää laskinta?¿
- alallapitkään1
eilaskutaidottomille kirjoitti:
Osaatko käyttää laskinta?¿
Kyllä. Itselläsi tuntuu olevan suuria vaikeuksia.
- laskinlaulamaan
alallapitkään1 kirjoitti:
Kyllä. Itselläsi tuntuu olevan suuria vaikeuksia.
Ok kelakyyti kuljettaja ajaa hinta 20e ov.t täynnä paljonko saat jäämään viivan alle?
- jääääätää
7,43
- kujallaootjarankasti
jääääätää kirjoitti:
7,43
Olet ihan kujalla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2062171Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin681732Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä821548En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1471447- 501421
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1281139Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke2221025- 173997
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja51850Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60794