Olen työtön it-tradenomi, mistä töitä ? ? ?

SonninTerskaTurpoaa

Valmistuin 2006 tietojenkäsittelyn tradenomiksi. Väähn arvelutti alottaa muutama vuosi aikasemmin koulut ja ottaa opintolainaa, mutta annettiin ymmärtää että kyllä ne siellä koulussa opettaa !

No suoritin kurssi, opin tietokantoja, kotisivuja, visual basicciä, officen ohjelmia, kaikee turhaa paskaa yrityksen perustamista ja organisaatiokulttuurin kursseja. Siis ihan turhia kurssej aja ryhmätöitä...aargh.... ja kaikkee muuta perusKakkaa mitä nyt amk kouluissa opetetaan. En tiedä mikä meni vikaan ku 600 hakemusta laitoin aina syksyyn 2012 asti,mutta sitten lopetin.

Sossun rahoilla elän ja tämänkin yön olen kokonaan valvonut.
EN mä tiedä mitä tekisin jatkossa.

Nytkin katoin mol.fi it alan työpaikkoja ja oikotien kautta, Minnekänä en pääse, ja aika monenmoista englannin kielen mongerrusta ovat nuokin mestat. Ja jotain 5 vuoden työkokemuksia, mistä sitä kokemusta voi saada ?

8 vuotta on valmistumisestani mutta palkkatöitä en vielä ole saanut it-alalta. koskakohan sitä tulee mulle ?

Olen kohta 40 vuotias ja mietin että millasen cv:n tekisin nyt, jos vaika kevääksi saisin cv:ni kuntoon ja hakisin töitä. Haluisin sitten työpaikan missä on yli 3 tonnin palkka.

Vi.ittu vieläkin naurattaa noi työhakemukset. on kaikenmaailman englnnin kielen mongerrusta, special sitä ja vaikka mitä hassuja titteleitä.

Tuntuu että ihan sama jos johonkin tommoseen hakis jos vaikka haastattelu olisi unkarin kielellä (mitä en osaa sanaakaan) ja sitten työtehtävä vois olla aivokirurgi tai taloustieteen opettaja...kravattia vaan p.erkele kaulaan ja leikitään fiksua.

Tai jos menisin haastatteluun potta kädessä ja silmät kiiluen keskeyttäsin haastattelijan 2 minuutin välein, huutaisin kuinka valtio kuuntlee mun ajatuksia aivoradioilla jotka on viritetty ihmisen silmälaseihin.


kertokaas it alan duunarit, mitä siellä tapahtuu tänään ? mä oon valvonu koko yön ja meen kohta nukkuu, kello on 9.24 ja oon valvonu koko yön.

Tuleeko musta kunnon kansalainen ja pääsen ansiotyöhön mukavalla palkalla, ja saanko laaani vastaavaa työtä ??

Toisaalta, yhteiskunta on velvollinen elättämään minua koska eivät työtä anna eikä rahaa ja kivaa elämää mulle.

En mä IHAN OIKEASTI sitä työtä halua, vaan RAHAA. Kai mä sitä duunia suostuisin tekee jos sitä rahaa sais ja paljon.

no, antakaa työpaikka ja 3 tonnin palkka....

53

2316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • it-yrittäjä-duunari

      Eli olet 40v, eikä sinulla ole alan työkokemusta, mutta koulutus löytyy. CV:ssäkin on iso aukko, ja tuona aikana et ilmeisesti ole kehittänyt valmiuksiasi saada töitä. Ilmeisesti asenteessasikin on vikaa, koska haluat että muut tuovat sinulle leivän pöytään, mutta ei ole valmis itse tekemään asian hyväksi mitään. Oletko mielestäsi hyvä työntekijä? Otanko minä, yrittäjänä, riskin sinusta - jos vaihtoehtoisesti saan vastikään valmistuneen, innokkaan ja nälkäisen nuoren töihin - eikä minun tarvitse maksaa hänelle 3 tonnin palkkaa, vaan vähempikin riittää. Miksi palkkaisin sinut? Palkkaisitko itse itsesi, jos ajattelisit että omista rahoistasi joudut toisen palkan maksamaan ja sitä vastaan pitäisi saada 100% sitoutuminen työhön ja onnistunut työsuoritus.

      Sitten kun osaat vastata noihi kysymyksiin, osaat tehdä myös työhakemuksen, jolla pääset työhaastatteluun.

      Minä yrittäjänä ei ole sosiaalitoimisto.

      • SonninTerskaTurpoaa

        Kyllä sitä on kuule ahkerasti yritetty. Armeijat käytynä alikessuksi, ilmaiset työharjoittelut ynnä muut jutut.

        Ehkä olisin ollut hyväkuntoinen ja energinen muutamavuosi sitten olisinkin sinisilmäisenä olltu valmis tulemaan firmaasi tekemään mitä vaan.

        Nyt on vähän katkeruus ja aika tehnyt tehtävänsä. Ehkä jo vähän luovutttnut.

        Voi olal että olisinkin tästä eteenpäin huono valinta sunkin kannalta..

        Hyvää työpäivää sulle kun muutaman tunnin kuluttuu heräät. Mä jatkan valvomista ja varmaan nukun ku sä oot töissä...


      • kylttyriä

        Aloittajalle:
        Kävisikö laulajan ura? Kansa rakastama ja ansiointunut taitelija Martti Innanen on eläköitynyt, liekö vielä elävien kirjoissa, mutta hänen kansanlauluperinteelleellen soisi jatkajan.

        Aloittajan nimimerkki nimittäin viittaisi samanlaiseen taiteelliseen näkymykseen ja kylttyyriharrastukseen.
        https://www.youtube.com/watch?v=G3q_fn18eY8


    • 9s9s9s9s

      Ja mistä valmistuit ja mikä sulla oli pääaineena?

      Se on ihan turha mennä mihin kaupallisen alan AMK:hon jollei ohjelmointi yms. koodarin tehtävät kiinnosta joten mikä on se työ jota tekisit?

      • SonninTerskaTurpoaa

        Kuuleppas, kaikki kiinnostaa, Älykkyytä on ja kykyä oppia. Visual basicciä ja muuta javaa kikkailin koulussa silloin.Tosin siitä on aikaa ja voin vain sanoa että missä olisin potänyt sitä yllä tai opetella lisää ????

        Eli aika paljon pitäis kerrata, mutta intoa olis vaikak muilel jakaa :)

        Enpä oikeen tiedä mihin it-alaan duuniin haluaisin, menisin oiekastaan minne vaan jos otettais


    • unohdaala

      En jaksanut lukea koko avausvuodatusta, mutta luit siis tutkinnon itsesi kannalta väärälle alalle? So fuckin what? Silleen käy aika monellekin ja toisaalta uraa/ammattia vaihdetaan keskimäärin 2-3 kertaa elämän aikana. Se siitä itkemään parane.

    • Kriitikkoko

      Selvä trolli.

      Tai jos ei ole trolli niin sanon sinulle lyhyesti ja ytimekkäästi:
      Tutkintosi on vanhentunut, 8 vuotta sitten koulussa opitut asiat eivät pidä enää tänä päivänä paikkansa. Olet siis lukiopapereilla hakemassa töitä.

      • SonninTerskaTurpoaa

        En missään nimessä hae pelkillä lukion papereilla. Silloin han TE-keskus laittaisi minut huonoon työpaikaan huonolla palkalla.

        Voin pysyä halutessani työttömänä saaden kaikki tuet ja nirsoilla työpaikan suhteen jos haluan. Ja palkkaakin osaan pyytää yli 3 tonnia jos haastatteluun pääsen.

        Välillä voin tehdä hanttihommia muulta alalta osa-aikaisesti ja lopettaa koska haluan ja koska säästöjä on - tyynyn alla kirjaimellisesti - tarpeeksi sossutella.

        Se kirjaimellinen hyöty on amk tutkinnosta ettei sitä oteta pois koskaan. Mäkin haen työpaikkaa työnimikkeellä ATK-suunnitelija ja se sopii te keskukselle.

        Ja vannon etten ole trolli. Ärsyttää heikkoluontoiset kapeakatseiset ihmiset kuten sä, jotka heti ovat väittämässä ihmisiä trolleiksi jos ihmisellä on vähän vastavirrassta poikkeava tarina.

        On myös aika suomalaista kadehtia työttömiä. Sen takia koska tuet on hyvät niin matalanpalkan työläiset harmistuvat siitä että saan yhteiskunann tukia lähes samanverran kuin matalanpalkan duunari.

        Anteeksi jos totuus satuttaa.

        Satuttaa se totuus minuakin. sillä OIKEASTI haluaisin it-alan työpaikan, jossain vaiheessa saavuttaa sen 4 tonnin kuukausipalkan mitä ainakin yli 10 tutulla ystävälläni on akateemisissä viroissaan.

        Mutta, en todella ole trolli ! Tiedoksi sulle Kriitikkoko joka kirjoitit 13.11 kello 17.49


      • DuuniaTekevälle

        Joo, trollilta tämä vaikuttaa, ei vastaa edes missä on opiskellut ja mitä. Tai henkilöltä joka ei onnistu yhtään missään. Epäilen kyllä ensimmäistä vaihtoehtoa.

        Itse opiskelin nyt jo varttuneeseen ikään mennessä kolme eri ammattia joista yhdestä korkeakoulututkinnon, yhdestä opistotutkinnon ja ammatillisia tutkintoja kaksi. Ja suurimman osa tietysti työn ohessa.

        Jokaisesta tein duunia tietyt vuodet. MUTTA jokainen kuitenkin täydensi toisiaan.

        Sähkötekniikasta, tietoliikenteeseen ja siitä ohjelmistotekniikkaan jne.

        Välillä on ollut huonoja aikoja, välillä taas mennyt lujaa. Täysin normaalia.
        Mutta se joka heittää trollia tänne tuubaan ja valittaa jotain turhanpäiväistä saa 99,9%:sti syyttää itseään. Jokainen joka työskentelee IT-alalla tuntee heikot suhdanteet. Se joka tee työt pärjää parhaiten.


      • SonninTerskaTurpoaa
        DuuniaTekevälle kirjoitti:

        Joo, trollilta tämä vaikuttaa, ei vastaa edes missä on opiskellut ja mitä. Tai henkilöltä joka ei onnistu yhtään missään. Epäilen kyllä ensimmäistä vaihtoehtoa.

        Itse opiskelin nyt jo varttuneeseen ikään mennessä kolme eri ammattia joista yhdestä korkeakoulututkinnon, yhdestä opistotutkinnon ja ammatillisia tutkintoja kaksi. Ja suurimman osa tietysti työn ohessa.

        Jokaisesta tein duunia tietyt vuodet. MUTTA jokainen kuitenkin täydensi toisiaan.

        Sähkötekniikasta, tietoliikenteeseen ja siitä ohjelmistotekniikkaan jne.

        Välillä on ollut huonoja aikoja, välillä taas mennyt lujaa. Täysin normaalia.
        Mutta se joka heittää trollia tänne tuubaan ja valittaa jotain turhanpäiväistä saa 99,9%:sti syyttää itseään. Jokainen joka työskentelee IT-alalla tuntee heikot suhdanteet. Se joka tee työt pärjää parhaiten.

        Hei sinä "DuuniaTekevälle"

        Me kirjotettiin lähes yhtäaikaa. Mä kello 20.55 ja sä 21.00.

        Siksi et varmaan ehinyt lukea viestiäni koska kirjoitit omaasi. Vakuutan että en siis ole trolli, olen todellinen tositapaus, mies Suomesta.

        On ylioppilashattu ja tradenomin paperit. Yli 10 vuotta (vaikeasti määriteltävä kokonaisarvo työkokemusta osa-aikatöiden vuoksi) työkokemusta.

        Mielestäni on armeija ja runasilla metsäaamuilla alikessuksi käyminen v-maisessa ympäristössä haastavampaa kuin noi tutkinnot yhteensä. oon siis alikessu.

        Noh, hyvin on sulal mennyt. Mutta, olen siinä pisteessä että olen jo luovuttanut tai erityisen hyvillä neuvoilla saattaisin nousta it-alalle....katotaan nyt.

        Ootko ensimmäistä kertaa tässä ketjussa vai vaihdatko aina nimeäsi ?
        Mä oon aina samalla sonninterska nimimerkillä...

        Hyvää työpäivää sullekin, mä varmaan valvon ensi yönkin ja päivät nukun.


      • Palaa maan pinnalle
        SonninTerskaTurpoaa kirjoitti:

        En missään nimessä hae pelkillä lukion papereilla. Silloin han TE-keskus laittaisi minut huonoon työpaikaan huonolla palkalla.

        Voin pysyä halutessani työttömänä saaden kaikki tuet ja nirsoilla työpaikan suhteen jos haluan. Ja palkkaakin osaan pyytää yli 3 tonnia jos haastatteluun pääsen.

        Välillä voin tehdä hanttihommia muulta alalta osa-aikaisesti ja lopettaa koska haluan ja koska säästöjä on - tyynyn alla kirjaimellisesti - tarpeeksi sossutella.

        Se kirjaimellinen hyöty on amk tutkinnosta ettei sitä oteta pois koskaan. Mäkin haen työpaikkaa työnimikkeellä ATK-suunnitelija ja se sopii te keskukselle.

        Ja vannon etten ole trolli. Ärsyttää heikkoluontoiset kapeakatseiset ihmiset kuten sä, jotka heti ovat väittämässä ihmisiä trolleiksi jos ihmisellä on vähän vastavirrassta poikkeava tarina.

        On myös aika suomalaista kadehtia työttömiä. Sen takia koska tuet on hyvät niin matalanpalkan työläiset harmistuvat siitä että saan yhteiskunann tukia lähes samanverran kuin matalanpalkan duunari.

        Anteeksi jos totuus satuttaa.

        Satuttaa se totuus minuakin. sillä OIKEASTI haluaisin it-alan työpaikan, jossain vaiheessa saavuttaa sen 4 tonnin kuukausipalkan mitä ainakin yli 10 tutulla ystävälläni on akateemisissä viroissaan.

        Mutta, en todella ole trolli ! Tiedoksi sulle Kriitikkoko joka kirjoitit 13.11 kello 17.49

        Niin osaat pyytää palkkaa? Ja koulutus oli tradenomi? Taitaa olla vähän liian kovat luulot itsestäsi.

        Laske palkkapyyntöäsi ja hakeudu esim. jonnekin helppariin töihiin (jos pääset). Tai hae yliopistoon opiskelemaan.


      • asdjkfk
        SonninTerskaTurpoaa kirjoitti:

        Hei sinä "DuuniaTekevälle"

        Me kirjotettiin lähes yhtäaikaa. Mä kello 20.55 ja sä 21.00.

        Siksi et varmaan ehinyt lukea viestiäni koska kirjoitit omaasi. Vakuutan että en siis ole trolli, olen todellinen tositapaus, mies Suomesta.

        On ylioppilashattu ja tradenomin paperit. Yli 10 vuotta (vaikeasti määriteltävä kokonaisarvo työkokemusta osa-aikatöiden vuoksi) työkokemusta.

        Mielestäni on armeija ja runasilla metsäaamuilla alikessuksi käyminen v-maisessa ympäristössä haastavampaa kuin noi tutkinnot yhteensä. oon siis alikessu.

        Noh, hyvin on sulal mennyt. Mutta, olen siinä pisteessä että olen jo luovuttanut tai erityisen hyvillä neuvoilla saattaisin nousta it-alalle....katotaan nyt.

        Ootko ensimmäistä kertaa tässä ketjussa vai vaihdatko aina nimeäsi ?
        Mä oon aina samalla sonninterska nimimerkillä...

        Hyvää työpäivää sullekin, mä varmaan valvon ensi yönkin ja päivät nukun.

        No eihän aloitus trolli ollut, trolli ei jaksa kirjoittaa noin pitkää avausta. Eikä muutenkaan vaikuta trollilta, kyllä niitä trolleja on oppinut jo sen verran hyvin tunnistamaan kun on palstoja 10 vuotta lukenut.


      • itheeba111
        asdjkfk kirjoitti:

        No eihän aloitus trolli ollut, trolli ei jaksa kirjoittaa noin pitkää avausta. Eikä muutenkaan vaikuta trollilta, kyllä niitä trolleja on oppinut jo sen verran hyvin tunnistamaan kun on palstoja 10 vuotta lukenut.

        ei ollu trolli, tyhmä vain.


    • hajoo, paska

      Rautakaupasta saa köyttä. Pari metriä riittää. Siihen luulis sossun rahoillakin olevan varaa?

      Ja sitten eikun vaan silmukkaa kaulaan sovittamaan.

      • SonninTerskaTurpoaa

        Siinä on mainitsemani kateellinen suomalainen. niin kateellinen että uskon että hän oikeasti toivoisi minun kuolevan.

        Voi olla että tämä " hajoo, paska" läpäisee valheenpaljastustestin, jos totuuden hetkessä (oletteko katsonut tätä viihdeohjelmaa?) kysyttäis pääpalkinnon kohdalla haluaisiko hän oikeasti minun kuolevan ? Luulen että hän vastaisi myöntävästi ja se todella olisi totta.

        Näin julmaa ja todellista se suomalaisten kateus on. Todella ollaan työttömille niin kateellisia että toivotaan työttömien kuolemaa,

        Osittain ymmärrän tämän totuuden. Työelämä on nykyään niin raakaa, selkään puukottamista, juoruilua ja ilkeilyä, varsinkin matalasti koulutettujen pyrkyri-ihmisten keskuudessa.

        Me "puoli-akateemiset" kärsitään todella matalanpalkan hanttihommissa.

        Siksi suosittelen monelle minun tyyppisellle ystävälliselle ihmiselle sossuttamista ja työttömänä olemista kuin toisten juoksupoikana ja kiiusanteon ja juoruilun kohteena olemista.

        Kyllä tuota kestää, mutta ei ilman että työkaverit omaavat vähintään saman älykkyyden ja fiksuuden kuin minä ja palkka on se 4 tonnia....kuten jo sanoin, monella ystävälläni on tuo palkka.

        Ensi yö menee varmaan taas valvoessa, laitanko yöllä viestiä todisteeksi että valvon yleensä läpi yöt ?


      • dkdjjdjdjfdj
        SonninTerskaTurpoaa kirjoitti:

        Siinä on mainitsemani kateellinen suomalainen. niin kateellinen että uskon että hän oikeasti toivoisi minun kuolevan.

        Voi olla että tämä " hajoo, paska" läpäisee valheenpaljastustestin, jos totuuden hetkessä (oletteko katsonut tätä viihdeohjelmaa?) kysyttäis pääpalkinnon kohdalla haluaisiko hän oikeasti minun kuolevan ? Luulen että hän vastaisi myöntävästi ja se todella olisi totta.

        Näin julmaa ja todellista se suomalaisten kateus on. Todella ollaan työttömille niin kateellisia että toivotaan työttömien kuolemaa,

        Osittain ymmärrän tämän totuuden. Työelämä on nykyään niin raakaa, selkään puukottamista, juoruilua ja ilkeilyä, varsinkin matalasti koulutettujen pyrkyri-ihmisten keskuudessa.

        Me "puoli-akateemiset" kärsitään todella matalanpalkan hanttihommissa.

        Siksi suosittelen monelle minun tyyppisellle ystävälliselle ihmiselle sossuttamista ja työttömänä olemista kuin toisten juoksupoikana ja kiiusanteon ja juoruilun kohteena olemista.

        Kyllä tuota kestää, mutta ei ilman että työkaverit omaavat vähintään saman älykkyyden ja fiksuuden kuin minä ja palkka on se 4 tonnia....kuten jo sanoin, monella ystävälläni on tuo palkka.

        Ensi yö menee varmaan taas valvoessa, laitanko yöllä viestiä todisteeksi että valvon yleensä läpi yöt ?

        Rajojen ulkopuolelle tuollaiset lusmut pitäisi viedä samantien. Ei suostu tekemään töitä. Kele, tuet pois tuollaiselta.

        Töitä ois kun suostut niitä tekemään. Se että kaverisi tienaa, ilmeisesti yli 10v kokemuksella, yli neljä tonnia - ei tarkoita, että sulle kokemattomalle pitäisi maksaa sama. Pohjalta se sun kaveriskin on lähtenyt.

        Mun kaveri tienaa 150000eur vuosi, mutta ei se ole minulta pois.


      • asdasdk
        dkdjjdjdjfdj kirjoitti:

        Rajojen ulkopuolelle tuollaiset lusmut pitäisi viedä samantien. Ei suostu tekemään töitä. Kele, tuet pois tuollaiselta.

        Töitä ois kun suostut niitä tekemään. Se että kaverisi tienaa, ilmeisesti yli 10v kokemuksella, yli neljä tonnia - ei tarkoita, että sulle kokemattomalle pitäisi maksaa sama. Pohjalta se sun kaveriskin on lähtenyt.

        Mun kaveri tienaa 150000eur vuosi, mutta ei se ole minulta pois.

        Kokeneille Nokia-insinööreille Oulussa tarjottu 2000e/kk - soppareita...

        Onhan se ihan ala-arvoinen palkka kyllä, mutta ehkä parempi kuitenkin kuin pitkäaikaistyöttömyys.


    • aölsdkfjasdf

      Vika on koko AMK-systeemissä (ja yliopistossa sama juttu) mitä tulee IT-opetukseen, miksei siellä suoraan opeteta tuotekohtaista osaamista kuten esim. Microsoftin yritysjärjestelmät (Windows Server, AD, Exchange, Sharepoint, Dynamics), SAP ...

      Noillahan ne työpaikat nykyisin irtoaa. Pääkaupunkiseudulla pääsee heti useampaankin haastatteluun kun on selkeää TUOTEKOHTAISTA osaamista.

      Totta kai jos on mieletön Java-koodari tai Linux-osaaja, niin sekin auttaa.

      Itselläni DI-tutkinto mutta pelkästään sen varassa työpaikan saanti oli tosi vaikeaa, hankin sitten lisäksi tuotekohtaista osaamista MS-järjestelmistä, nykyisin vakipaikka isossa yrityksessä.

      • tohtori1111

        Nuo tuotekurssit on ammattiin valmistavia tavalla kuten kuvasit.

        Siten ne kuuluisivat ammattikouluun, ei korkeakouluihin eikä varsinkaan yliopistoon, joissa pitää pureutua teoriaan


      • Inssidentti

        Ainakin oma AMK-koulutus (2006-2010) oli näin jälkikäteen katsottuna suoraan räätälöity Nokian tarpeisiin - oli Symbiania, mobiiliohjelmointia, (kännykkä)elektroniikkaa, projekteja ja kansainvälisyyttä. Sen puljun kyllä jätin välistä ja hain muihin enemmän puhtaasti IT-alan firmoihin. Jälkiviisaana voi sanoa, että onneksi päätin niin. Sinänsä harmittaa, kun ei hardware-ohjelmointia tarvita Suomessa missään muualla - no ehkä sykemittarifirmoissa, mutta niissä avautuu paikkoja kerran 3 vuodessa ja hakijoita niiden mediaseksikkyyden vuoksi n*10^8.


    • menestyjä.

      Sama tilanne mulla oli armeijan jälkeen 2000-luvun it-laman aikoihin. Menin heti tuotantohommiin, KOSKA TAPANANI EI OLE PYÖRITELLÄ PEUKALOITA YHTEISKUNNAN PIIKKIIN. Muutaman kk:n päästä siirto koulutusta vastaaviin tehtäviin ja liksa tietysti ihan eri luokkaa. Vuosia myöhemmin johtotehtäviin. Siis sama firma edelleen.

      • Peukalon pyörittäjä

        Ikävä kyllä nuo "tuotantohommat" on sittemmin siirretty melkein kokonaan pois Suomesta, joten tuollainen urapolku on nykyään melko hankala toteuttaa.


      • tuoura6777

        Eli nyt olet pikkupomo, jolla ei ole mitään oikeasti kiinnostavaa osaamista ja jonka ainut toivo on pysyä nykyisessä työpaikassa, koska et pysty vaihtamaan työpaikkaa vaikka haluaisit. Työpaikkasi työntekijät naureskelevat sinun osaamattomuudellesi ja kaikki tietävät sinun kuuluvan ns. "firman läskiin". Samalla vanhenet ja käyt vielä entistäkin tarpeettomaksi.


      • menestyjä1231
        tuoura6777 kirjoitti:

        Eli nyt olet pikkupomo, jolla ei ole mitään oikeasti kiinnostavaa osaamista ja jonka ainut toivo on pysyä nykyisessä työpaikassa, koska et pysty vaihtamaan työpaikkaa vaikka haluaisit. Työpaikkasi työntekijät naureskelevat sinun osaamattomuudellesi ja kaikki tietävät sinun kuuluvan ns. "firman läskiin". Samalla vanhenet ja käyt vielä entistäkin tarpeettomaksi.

        Erona toki koodareihin se, että kun koodarit siivotaan 40v korvilla pihalle, niin minut vasta 50v korvilla. Se on 10 v pidempään 50% isompaa palkkaa bonarit.


      • kädetristiinvaan
        menestyjä1231 kirjoitti:

        Erona toki koodareihin se, että kun koodarit siivotaan 40v korvilla pihalle, niin minut vasta 50v korvilla. Se on 10 v pidempään 50% isompaa palkkaa bonarit.

        Sinut voidaan oikeasti myös siivota pois milloin vain. Kun tulee sopiva sauma, että irtisanotaan useampi ja poliittisesti on hyvä irtisanoa myös manageri ettei tule duunareilta sanomista. Erona tuossa on lähinnä koodareihin, ettei sinua palkkaa kukaan yhtään mihinkään edes teoriassa,koska mitään oikeasti käyttökelpoista kompetenssia ei ole.


      • pomoporras222
        kädetristiinvaan kirjoitti:

        Sinut voidaan oikeasti myös siivota pois milloin vain. Kun tulee sopiva sauma, että irtisanotaan useampi ja poliittisesti on hyvä irtisanoa myös manageri ettei tule duunareilta sanomista. Erona tuossa on lähinnä koodareihin, ettei sinua palkkaa kukaan yhtään mihinkään edes teoriassa,koska mitään oikeasti käyttökelpoista kompetenssia ei ole.

        tottakai, mutta parempi istua sillä puolella jossa päätetään ketä potkitaan pois kuin sillä potkittavalla puolella.

        uudelleentyöllistyminen ei ole ongelma, jos olet pomoportaassa ollessasi muistanut rakentaa kompetenssisi kuntoon eli verkostot, bisnesosaaminen, myyntikyvyt jne...

        toki jos vaan manageraat projekteja, niin tilanne voi olla huonompi.


      • kröhöm
        pomoporras222 kirjoitti:

        tottakai, mutta parempi istua sillä puolella jossa päätetään ketä potkitaan pois kuin sillä potkittavalla puolella.

        uudelleentyöllistyminen ei ole ongelma, jos olet pomoportaassa ollessasi muistanut rakentaa kompetenssisi kuntoon eli verkostot, bisnesosaaminen, myyntikyvyt jne...

        toki jos vaan manageraat projekteja, niin tilanne voi olla huonompi.

        No, tulevaisuus näyttää...


      • fkfkfidkd
        kröhöm kirjoitti:

        No, tulevaisuus näyttää...

        Mulle on näyttänyt jo 30v työelämää ja hyvältä näyttää edelleen.


      • ksylitoliakg
        pomoporras222 kirjoitti:

        tottakai, mutta parempi istua sillä puolella jossa päätetään ketä potkitaan pois kuin sillä potkittavalla puolella.

        uudelleentyöllistyminen ei ole ongelma, jos olet pomoportaassa ollessasi muistanut rakentaa kompetenssisi kuntoon eli verkostot, bisnesosaaminen, myyntikyvyt jne...

        toki jos vaan manageraat projekteja, niin tilanne voi olla huonompi.

        Monessa firmassa R&D:n pikkupomona ei vaan pääse rakentamaan kunnon verkostoja, ole merkittäviä budjettivastuita tai strategian määrittämistä yms. Pitää käytännössä olla isompi pomo, että voisi asemasta kunnolla hyötyä. Mielestäni pomon ura on pitkällä tähtäimellä järkevin, mutta vain jos pystyy etenemään kunnolla (kyvyt, intohimo, kyynärpäiden käyttö). Kilpailu on kovaa, mutta niin on liksatkin.


      • eriurat
        ksylitoliakg kirjoitti:

        Monessa firmassa R&D:n pikkupomona ei vaan pääse rakentamaan kunnon verkostoja, ole merkittäviä budjettivastuita tai strategian määrittämistä yms. Pitää käytännössä olla isompi pomo, että voisi asemasta kunnolla hyötyä. Mielestäni pomon ura on pitkällä tähtäimellä järkevin, mutta vain jos pystyy etenemään kunnolla (kyvyt, intohimo, kyynärpäiden käyttö). Kilpailu on kovaa, mutta niin on liksatkin.

        Eihän pikkufirmoissa etenemismahdollisuuksia juuri ole. Pomon urat koskee vain isoja firmoja ja tietysti yrittäjiä. Ongelmallisia ovat sellaiset pk-yritykset joissa on sen verran työntekijöitä, että on muutama pikkupomona paikka, mutta ei esim osastotason vastuita tms.

        Toinen asia tietysti on, että oikeasti isoksi pomoksi ei tekninen koulutus riitä. Pitäisi olla kauppatieteen maisteri tai lakiopinnot taustalla.


      • isopomoekonomi
        eriurat kirjoitti:

        Eihän pikkufirmoissa etenemismahdollisuuksia juuri ole. Pomon urat koskee vain isoja firmoja ja tietysti yrittäjiä. Ongelmallisia ovat sellaiset pk-yritykset joissa on sen verran työntekijöitä, että on muutama pikkupomona paikka, mutta ei esim osastotason vastuita tms.

        Toinen asia tietysti on, että oikeasti isoksi pomoksi ei tekninen koulutus riitä. Pitäisi olla kauppatieteen maisteri tai lakiopinnot taustalla.

        Isojen pomojen osalta koulutuksella ei ole väliä, koska isoksi pomoksi ei päästä olematta ensin pikkupomo. Pikkupomoksi pääsemisessä auttaa toki koulutus, mutta myös älykkyys, huomiokyky ja kyynärpäät..

        Onhan noita isoja pomoja ilman mitään peruskoulun jälkeistä koulutustakin.

        Työ, tekeminen ja vastuu opettaa. Tulokset sitten kertoo sen, että miten ja mihin asti nousee.


      • vertailua6566655
        isopomoekonomi kirjoitti:

        Isojen pomojen osalta koulutuksella ei ole väliä, koska isoksi pomoksi ei päästä olematta ensin pikkupomo. Pikkupomoksi pääsemisessä auttaa toki koulutus, mutta myös älykkyys, huomiokyky ja kyynärpäät..

        Onhan noita isoja pomoja ilman mitään peruskoulun jälkeistä koulutustakin.

        Työ, tekeminen ja vastuu opettaa. Tulokset sitten kertoo sen, että miten ja mihin asti nousee.

        Kyllä koulutuksella ja tutkinnoilla vaan on väliä ihan saakelisti jos avoimessa haussa olevia paikkoja hakee. Paljon aikaansaaneita hyviä tyyppejä löytyy paljon, niitä joilla on MYÖS tutkinnot huippuarvosanoin.


      • isopomo888
        vertailua6566655 kirjoitti:

        Kyllä koulutuksella ja tutkinnoilla vaan on väliä ihan saakelisti jos avoimessa haussa olevia paikkoja hakee. Paljon aikaansaaneita hyviä tyyppejä löytyy paljon, niitä joilla on MYÖS tutkinnot huippuarvosanoin.

        Isoksi pomoksi ei haeta, sinne kutsutaan.


    • Koderi

      Harrastuneisuus on elinehto tällä alalla menestyäkseen. Jos lukee koodariksi eikä koodaus vapaa-ajalla nappaa, on väärällä alalla.

      • näinpäjoogfg

        Tässä se kaikkein oleellinen jo tulikin


    • 1234567890

      Et pääse töihin jos sinulla ei ole työnäytteitä omalla palvelimella.

      Mulla on aina ollut CV:n liittenä työnäytteet ja saanut töitä tai edes päässyt hastatteluun.

      • 1234567890

        Ja ikä ei merkitse mitään. Mun työpaikan Tj on nuorempi kuin minä. Ja olen koko työpaikan vanhimpia työn tekijöitä.


      • onkokoulutusta
        1234567890 kirjoitti:

        Ja ikä ei merkitse mitään. Mun työpaikan Tj on nuorempi kuin minä. Ja olen koko työpaikan vanhimpia työn tekijöitä.

        Minäkään en usko, että tupakointi lisää syöpää. Ukkini aloitti tupakoinnin 13-vuotiaana ja on elänyt yli 90-vuotiaaksi.

        Katso tilastoja idiootti.


    • IT-duunari

      Veikkaan, että sun osaamisen taso on lähellä nollaa. Puhut CV:stä, vaikka se on tyhjää täynnä!

    • EnnätysMies

      Nostetaan nyt tämäkin keskustelu.

      • Anonyymi

        Miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi?

        Onhan tämä yhteiskunnallista keskustelua.


    • dsdsdsdsdsdsds

      Miksi jäädä ihmettelemään "pelkkänä" tradenomi. Luet siihen toiselta alalta yliopistosta, amk:sta tai jopa amiksesta tutkinnon, niin tadaatadaa sinulla on liiketaloudesta (mitä tarvitaan kaikkialla) jostain työllistävästä spesifisestä tutkinto. Liiketalouden osaaminen ja IT osaaminen ei ole ikinä haitaksi, mutta pelkästään saattaa olla heikoilla. Esim jos luet sairaanhoitajaksi sinulla on liiketalouden tutkinto voit tehdä isopalkkaisia myyntitöitä lääketeollisuudessa (sama farmasian kanssa) sama tulevaisuudessa luultavasti myös sosiaalialan kanssa. Tradenomi on yllättävän hyvä tutkinto, jos sen lisäksi opiskelee vielä jotain muuta.

      vink, vink

    • E--mies

      Töitä perkele! Töitä perkele! Töitä perkele!

    • Duplomänkö

      Mä en oikein usko tuohon lätinää jota ap on alkuperäisessä tekstissään kirjoitellut.
      Jotenkin sellasta trollaavaa tarinaa,

      40-vuotta ei ole mikään ikä vielä henkilölle joka osaa tehdä softaa ja jolla on kova himo tehdä sitä. Vanhimmat ja intohimoisimmat työkaverit poistuivat ohjelmistoalalta jo vuosikymmen sitten täysin palvelleena. Tosilla on vieläkin jotain Open Source projekteja menossa. Ovat uusissa kuvioissa näinkin mukana.

      Asenne ratkaisee, jos valittaa "en mä mitään, nyyh, en mä saa mitään, nyyh jne". Niin eihän tuollaisista tyypeistä tule yhtään mitään oli koulutus mitä tahansa.

      Menisit sinäkin jo leikkimään duploilla tuon jatkuvan trollauksen sijaan.

    • 89j89j

      Tuskinpa sä mikään it-tradenomi olet, joku ammattikoulun tuottama datanomi joka tunkee tuota samaa tarinaa useammassa foorumissa ulos. Mitäs jos vaihtaisit maisemaa?

      • nussi.pulua.paska

        Mitä jos minä laitan sut pakettiin, kun kohdalle satut, runkku?


      • 89j89j

        Saa tulla kokeilemaan. Katellaan sitten kumpi siellä paketissa sitten loppupelissä on


    • TietoE

      Kunniaa Ennätysmiehelle!

    • Anonyymi

      Ruotsilla ei mene muutenkaan kovin hyvin.

      • Anonyymi

        Missä mielessä ei mene hyvin? Jos verrataan Suomen ja Ruotsin taloutta ja työllisyyttä, niin kyllähän Ruotsi pyyhkii Suomen mennen tullen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä mielessä ei mene hyvin? Jos verrataan Suomen ja Ruotsin taloutta ja työllisyyttä, niin kyllähän Ruotsi pyyhkii Suomen mennen tullen.

        Väkivaltarikollisuus, ja eikö siellä ole samaa suomi-rekry-puulaakia, ,,,itse ainakin ootan koronan yli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väkivaltarikollisuus, ja eikö siellä ole samaa suomi-rekry-puulaakia, ,,,itse ainakin ootan koronan yli

        näin jos muutan ruotsiin itse ainakin kierrän rekryfirmat, ja suuntaan hakuni laitoksiin jotka palkkaa bulkkina, mut ei valtion laitoksiin


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4238
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      236
      2090
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1550
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1367
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      66
      1039
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1025
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      132
      995
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      238
      992
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      898
    Aihe