Kohtuuton rangaistus?

Poikkeli

Eli siis jäin kii 24 packista kaljaa, osan myin kavereille ja osan join. Siitäkös vasta äiti riamastu ja lahjoitti mun iPadin jonka olin itse ostanut (333€) minun isoveljelleni lisäksi se katkas netin, ja vaihto mun Facebookin, instagramin ja muiden sosiaalisten medioiden tilien salasanat sillee et en enää pääse sinne. Ja eka oli myös laittamassa laitokseen mutta ei kai enään. Ja ennen en oo jäänyt mistään kiinni. Eli siis onko teidän mielestä kohtuuton rangaistus? Oon siis 14v poika.

48

614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joohoop

      Nah, älä ruikuta vaan kanan vastuus. :D Fakta on se, että jos juot alaikäisenä, niin kestät seuraukset, mikäli niitä tulee. Niin me muutkin tehdään.

      • pullawa

        Samoilla linjoilla "Joohoop" -nimimerkkiä käyttävän kanssa.
        Olisi kannattanut miettiä seurauksia ennen kuin tuommoiseen ryhtyy.


      • Poliiseillevas

        Toi ipad on kauhee


      • pullawa kirjoitti:

        Samoilla linjoilla "Joohoop" -nimimerkkiä käyttävän kanssa.
        Olisi kannattanut miettiä seurauksia ennen kuin tuommoiseen ryhtyy.

        Samaa mieltä


    • 6+15

      Määräaikainen netti- ja iPad-kielto on sopiva, kunhan se ei ole pysyvä. Eikä mitään uhkaavaa karjumista, se vaan aiheuttaa pelon ilmapiirin.

    • helvett

      Aivan. Seuraukset pitää kestää. Olisiko ensimmäinen rangaistusvaihtoehto ollut selkäsauna, mutta menit kieltäytymään siitä. Sitten ymmärrän äitisi antaman rangaistuksen ihan hyvin.

      Ainakin kun mä hölmöilin kaljan kanssa, niin äiskä antoi remmiä. Jos en olisi suostunut niin varmasti tietokoneeni/älypuhelimeni oltaisiin takavarikoitu lopullisesti.

    • Moimoivaan

      Mä sain aikoinaan (2006) pysyvän Habbo-kiellon kun jäin kiinni salasanan kertomisesta kaverille.

    • yökyynikko

      Mitäs oot paljastanu salasanas? Omaa tyhmyyttäs, siedätkin kärsiä.

    • kokemuss

      noh, vähä yli reagointia ehkä, mut ymmärrän kyl silti äitiis

    • trdfgfd

      VITUN JONNE XDXDXD ;))))))))

      • esesesp

        Jonne???? Jonnehan juo ES!


      • GetUrFactsRight
        esesesp kirjoitti:

        Jonne???? Jonnehan juo ES!

        Ei kaikki jonnet juo ES lopeta vitun yleistäminen ja mee varmistaa faktas


    • enhalualässyttääMUTTA

      Mä ymmärrän että hän rankaisee sua, sillä olet reilusti alaikäinen ja sun olis parempi tajuta se fakta. Mikä kiire edes sulla on sitä olutta ruveta kurkusta valuttaan? Tai yleisesti alaikäisillä :D

      Kyllä mä sinuna nyt ihan nöyränä ottaisin torut vastaan ja kärsisin seuraukset. Olet sentään kuitenkin lakia rikkonut ja se on aika vakava asia.

      • ja viä edellisee

        Tosin toi et se vaihto salasanat on vähä outoa. Kun luin sen mietin et wtf!?


    • otus (B

      Kerroit salasanasi mutsilles wtf???? Ooksä vittu tyhmä???!!!!

    • 4x iskä

      Äitisi on selvästi tuohtunut ja toiminut väärin. Mielestäni olisi ollut parempi että hän olisi hallinnut tunteensa paremmin ja toiminut maltillisemmin, esim. hävittämällä juomat ja antamalla jonkin tilapäisen rangaistuksen.

      Aikuisten pitää toimia järkevästi ja johdonmukaisesti, se on yksi aikuisuuden tunnusmerkki.

      Korostan vielä, että äidilläsi ei ole laillista oikeutta ottaa ja antaa iPadiasi toiselle, voit tehdä siitä rikosilmoituksen mikäli hän ei palauta sitä.

    • Joku vaa

      iPad sinun kuuluu saada takaisin 2 kuukauden sisään. Muuten rangaistus on kohtuullinen.

    • EnJuoPaljooGeittoa

      Kuvittelen tilanteesi näin:
      => Äitisi meni avaamaan huoneesi kaapin/lipaston ja huomasi että siellä pilkottaa KARHU 24pack, osa tölkeistä jäljellä, ja sitten hän huusi vihaisena jotain "ei j**alauta mitä sä oot juonu - tääl on kaljaa!!!" ja sitten hän takavarikoi iPadisi ja vaihtoi medioidesi salasanat.

    • selkäänjakunnolla

      Jos olisit ollut minun lapseni niin ainakaan viikkoon et istuisi. Sen verran kovan selkäsaunan saisit, ja muiden on turha vinkua että lasta ei saa lyödä. Meillä saa selkäsaunan aina jos on vähänkin aihetta.

      • eioletarvetta

        Voin kertoa, että ei auta... Ja voi olla, että joko virkavalta ottaa yhteyttä tai oma muksu tempasee joku kaunis päivä takaisin... Oma äitini oli aikoinaan aika äkkipikainen jakamaan näitä rangaistuksia, kunnes itse kerran 14 vuotiaana nostin kättäni ja uhkasin lyödä takaisin... En ikinä lyönyt ja olen tästä häntä muistuttanut silloin tällöin... Omia lapsia en ole ikinä lyönyt.


    • 314634761743

      Virheistä kuuluu maksaa urpo. Jos ei päätös riemastuta mene sossutoimistoon

      • oikeinonoikein

        Oikein.


    • Oikeastaan jokainen kommentti on tämän tyylinen: "rangaistus oli oikein", "seuraukset pitää kestää", "vitun jonne mitäs teit niin" tai jotain sinnepäin. Ihan niin kuin te itse ette olisi tehneet elämänne aikana mitään typerää. Jos keskustelunaloitus on totta, rangaistus oli todellakin liian kohtuuton. Eipä mulla muuta.

      • eipidävalittaa

        On tehty vähän enemmänkin ja oppirahat on maksettu. Kaikkea saa ja pitää tehdä mutta. Kiinnijääminen on kiellettyä.


      • fiksupoika

        Ei kannata sitten itkeä täällä, kun jäät kiinni :)


      • fiksupoika
        eipidävalittaa kirjoitti:

        On tehty vähän enemmänkin ja oppirahat on maksettu. Kaikkea saa ja pitää tehdä mutta. Kiinnijääminen on kiellettyä.

        Ei kannata sitten itkeä täällä kun jäät kiinni :)


    • ekatkännit17v

      Ei ole kohtuutonta. Sinulla on vielä pitkä matka täysi-ikäisyyteen, ja äitisi varmasti haluaa että opit ennenkuin on liian myöhäistä. Kannattaa olla jäämättä kiinni seuraavalla kerralla.

      • Mä16sanbxids

        Ite oon 16 ja juonu 14 vuotoaast asti ja äiti ei välitä, joskus se sponssaa mun juomat, ei oo nii paha


    • pahallapahapalkitaan

      Varmaan äitisi lahjoitti iPadisi isoveljellesi palkinnoksi siitä, että hän ei ole jäänyt kiinni kaljasta mutta on sua vanhempi.

    • Mutsisylireagoi

      A) Kuka vittu kertoo salasanojaan äidilleen?
      B) Tee uudet tilit
      C) iPadin anto veljelles oli laitonta
      D) Olisit piilottanu sen

    • TiukanLinjanMies

      Vanhoina hyvinä aikoina olisit saanut koivupiiskaa ja perusteellisesti, törttöily olisi loppunut siihen. Jos törttöily jatkuisi, niin seuraavalla kerralla piiskattaisiin muun perheet nähden ja kaveritkin saisi tietää, taatusti tepsii.

    • 14veetytteli

      Ihan kohtuuton rangaistus mun mielest! Ei äitis voi vaa tulla ja viiä sun tavaroit ja vaihtaa tilies salasanoi!

      • Kyll

        Kyll se voi, se määrää joka maksoi


      • 14veetytteli

        Mut justhan tää tyyppi sano et oli ite maksanu sen!


      • PelastakaaSuomi

        Eikä ole mitään maksanut, sen rahat on mennyt kaljaan, ne jotka se on saanut äidiltään.
        Mutta mammalla on tyyliä, voi kun olisi kaikilla eukoilla niin Suomi pelastuisi.


    • Miten vitussa se vaihto sun salasanat?

    • EsimerkinVoima

      Onpa hyvä, että tuli julkiseksi. Siinä on ohje huoltajalle ja esimerkki kakaroille.

    • voitätäpäivää

      Ipadii se ei ois saanu viedä ja antaa veljelles. Laitonta. Millee se ees tiesi su salasanat? Ei olis kannattanu kertoo. Mitä hienoo siin kaljas oli? Ei mitää.

    • alienalien

      Suurin osa noist on tommosii "kestä seuraukset" "mieti seuraaval kerral ennenku teet" yms ja sit siel on kans näit rasittavii "ennen vanhaa sitä ja tätä ois tehty" "meillä olisit jo saanut piiskaa" tollasii että... mitä vittuu? siis mun mielestä...
      A) Miks vitus kerroit äitilles ne salasanat et se voi vaihtaa ne??
      B) Oisit piilottanu ne paremmi tai jotaa
      C) Tekisit uudet somet
      D) okei ehkä se et anto sun iPadin minkä olit ITE ostanu nii sun veljelles oli kohtuutont (ja kait laitont) et ois ollu sellane sopiva rangaistus et se ois ottanu sen pariks kk pois... Ei siin olis ollu mitää jos äitis olis sen sulle ostanu...
      E) Laitoksee?! Siis kenen äiti on laittamas lastaa joka on jääny kerran kiinni juomisest laitoksee? oikeest...
      F) Mikä kiire sul on juoda jos oot vast 14?
      G) Ja no ymmärrän kyl äitiis sillee et no se oli kuiteki 24 packki... Sinänsä aik paljo... Ja ikäs huomioo ottaen...
      H) Omast mielest sopivi "rangaistus" ois ollu se et oisit saanu esim joka vanhan nokian paskan ja sitä pitäny vaik kuukauden tai kaks ja sit pikuhiljaa oisit saanu niit kaikkii juttui mitä äitis kiin ny sult ottikaa nii takas esim sen iPadin

      Jooh ei täs muuta...
      Ja älkää kukaa ny tulko valittaa nykynuorten kielenkäytöst yms...
      Ja älä sä ny ptat ittees (tai kukaa muukaa) näist mun mielipiteen ilmaisuista...

      Koittakaapa muute arvata kumpaa sukupuolta oon ja minkä ikäne? ;)

      sry noi kirjotusvirheet (nää kaikki sanat/laueet on melkee alleviivattu punasel...)

      Ja viel tälläin pien lisäys mil taval jäit kiinni siit?

      Nauran tääl tälle mun textille :D

    • KylläOnRumaa

      Et sinä kovin vanha tyttö, mutta kyllä kirjoitat rumaa kieltä, et tollei... Yrität kai esittää homoa.

      Asiaa siinä oli tuo Nokian paskan käyttäminen. Minä suosittelisin käyttämään Nokian talousvettä kaljan asemasta, kuten muistetaan nokialainen juoma on hyvin tehokasta.

    • kylläsesiitä

      Älä väitä vastaan. Myönnä virheesi ja anna pölyn laskeutua... Kun äitisi on paremmalla päällä neuvottele hänen kanssaan milloin saat tavarasi ja salasanasi takaisin. Ensikerralla varmista, että et jää kiinni...;)

      • RaittiusOnMuotia

        Siinä toinen keskenkasvuinen antaa elämänohjeita. Pysy erossa kaljasta! Kylläsesiitä tarvitsee myös kunnon selkäsaunan.


    • kaljahimo

      kuinka moni löysi tänne etsiessään vielä suomeen KALJAA toimittavaa yritysdtä?? :D

    • moiy

      On kohtuuton rangaistus ja vieläpä kun et ole jäänyt koskaan ennen kiinni vastaavasta. Ikävää! En ossaa nyt kertoo mitä pitäis tehä.

      • Kauha-Guru_

        Fiksut eivät jää kiinni tyhmät taas jäävät joka synnistä kiinni niin se on.


    • Ihanaa! Hyvä, että sait rangaistuksen. Kanna vastuu siitä, että olet avuton tunari.

    • Kaikki muu ookoo paitsi omaisuuden pois antaminen.

    • SedänKummipoika

      Ei juoppo mitään iPadia tarvitse. Selkäsaunalla ne Venäjälläkin alkoholisteja parantaa. On kuulema leviämässä meillekin, kun on niin tehokas menetelmä. Hallitus suunnittelee lakia, jonka mukaan poliisi saisi heti piiskata, jos tapaa alaikäisen juopon. Minun kummisedän mailla ruvetaan kasvattamaan kaikki ne piiskat, joita poliisi tarvitsee. Olivat arvioineet, että ensimmäisenä vuonna menisi 80 000 kappaletta, sitten tarve hieman putoaisi. Tulee kuulema hyvä bisnes sedälle.

      En viitsi kertoa, miksi setä sai tämän homman hoitaakseen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5670
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3597
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      210
      1732
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1712
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1176
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1135
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe