Järkytys suuri vapaaehtoisen eläkevakuutuksen vuoksi

Tyhmyys sakotetaan

Vero menee verolaskurin mukaan jopa 171 eurosta 71 euroa kun realisoitu vakuutusmaksu maksetaan alkuunsa eläkerahana, eikä pääomatulona.
Olin siinä uskossa, että asia olisi toisinpäin kunnes huomasin tuon , NYYH !!!!

Saan 1000 euroa työeläkettä ja kansaneläkettä n.70 euroo ja sitten tuon 171 omaa säästämääni rahaa. En ihmettelisi jos saisin isoa eläkettä.
Nyt lopulta varmistui, että rahat jota olen maksanut 12 vuotta on suurelta osin hukkaan heitetty kun summa on melkein sama jonka olen sinne itse säästänyt .Kunpa olisin aikoinaan ymmärtänyt laittaa tavanomaiseen rahastoon.

29

2735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jatkoa edelliseen

      Niin ja nyt siitä menee veroa noin hurjasti. Olen järkyttynyt

    • Twainffs

      Muista että sait tuon verotuksen alunperin vähennettyä ansiotuloista/pääomatuloista silloin kuin sijoitit siihen.

      • Pitäisi laskea

        Kyllä otin tuon asian huomioon, mutta lopputulos on jokatapauksessa inflaatiot ja kulut huomioiden miinusvoittoinen.
        Itse säästetystä pääomasta menee nyt sitten n.40% veroa kun verolaskurista katsoin.
        KUn olen säästänyt sinne, niin säästö on vain himpun verran enemmän kuin se mitä olen sinne vuosia maksanut.
        Ja nyt koko rahasta menee 2v ensin 40% ja myöhemmin pääomaveron verran, joka nyt 30% , ehkä myöhemmin peräti 32%


      • Eläkeläinen puoli vuotta
        Pitäisi laskea kirjoitti:

        Kyllä otin tuon asian huomioon, mutta lopputulos on jokatapauksessa inflaatiot ja kulut huomioiden miinusvoittoinen.
        Itse säästetystä pääomasta menee nyt sitten n.40% veroa kun verolaskurista katsoin.
        KUn olen säästänyt sinne, niin säästö on vain himpun verran enemmän kuin se mitä olen sinne vuosia maksanut.
        Ja nyt koko rahasta menee 2v ensin 40% ja myöhemmin pääomaveron verran, joka nyt 30% , ehkä myöhemmin peräti 32%

        Pääomavero on huomenna 33 prosenttia, syylliset Kokoomus ja SDP. Ne tekevät kaikkensa turvatakseen julkisen sektorin oleskelijoiden edut.
        Aivan järkyttävää, äänestän Keskustaa ja Sipilää !


      • Pitäisi laskea kirjoitti:

        Kyllä otin tuon asian huomioon, mutta lopputulos on jokatapauksessa inflaatiot ja kulut huomioiden miinusvoittoinen.
        Itse säästetystä pääomasta menee nyt sitten n.40% veroa kun verolaskurista katsoin.
        KUn olen säästänyt sinne, niin säästö on vain himpun verran enemmän kuin se mitä olen sinne vuosia maksanut.
        Ja nyt koko rahasta menee 2v ensin 40% ja myöhemmin pääomaveron verran, joka nyt 30% , ehkä myöhemmin peräti 32%

        Vaikuttaako säästämäsi eläke kansaneläkkeen määrään? On rajalla, ettei kansaneläkettä maksettaisi lainkaan. Silloin tulos näyttäisi huonommalta.


      • Sanelmar
        arvo.e kirjoitti:

        Vaikuttaako säästämäsi eläke kansaneläkkeen määrään? On rajalla, ettei kansaneläkettä maksettaisi lainkaan. Silloin tulos näyttäisi huonommalta.

        Onneksi sitä ei huomioida kansaneläkkeessä, ainakaan vielä. Mutta nyt kun vallankahvassa on Sipilä ja kumppanit jotka ovat käymässä vähäosisten kukkarolle, niin se voi muuttua hyvinkin pian. Varsinkin eläkeläisten kohtelu on järkyttävää ja helppo kohde : (


    • yel ja myelin ero

      Niin kannattaahan keskustaa äänestää ne saavarmaan maajussieneläkeen kokonaan veronmaksajien taakaksi .

    • poisvaan!

      Ennen 2005 maksetut menee ansioverotuksen mukaan ja sen jälkeen pääomatulon mukaan. Itse nostan rahat pois kohta, koska olen ollut vuoden työtön. Toista tilaisuutta tuskin tulee. :-)

    • Viisas vai tyhmä ?

      150 euroa minulle maksetusta eläkkeestä menee veroa 42% / =
      Eli saan ensin osan eläkkeestä siten, että se verotetaan ansiotulona, ja koska nautin niin suurta eläkettä 1060 euroa brutto/kk. niin sen lisänä saamastani 150 eurosta menee veroa 42%, sillä se nostaa eläkkeeni määrää ja koko eläkkeestäni menevää veroa : (
      Vuonna 2002 maksamastani eläkevakkutuksesta on tullut tuottoa koko aikana peräti niin paljon kuin himpun päälle 1000 e, mutta vähemmän kuin 1100 e.
      Nyt vero menee koko pääomasta jonka olen säästänyt.

      Inflaatio on tietenkin syönyt säästöä, joten kaikki osaamme laskea onko ollut kannattavaa ottaa aikoinaan tuo vapaaehtoinen eläkevakuutus?

      • Ärsyttää 1234

        Älä rutise ole kiitollinen kun saat ees jotain.
        kaikkialla on riskinsä, ottaisit selvää ennenkuin otat vakuutuksia, jälkeenpäin on turha porata


      • Neuvo tialnteeseen
        Ärsyttää 1234 kirjoitti:

        Älä rutise ole kiitollinen kun saat ees jotain.
        kaikkialla on riskinsä, ottaisit selvää ennenkuin otat vakuutuksia, jälkeenpäin on turha porata

        Ota eläkettä 18kk niin että otat sitä vain 50euroa/kk silloin et häviä yhtäpaljon ja vasta suurennat summaa kun alat maksaa veroa pääomaveroprosentin mukaan. On se 30% kuitenkin selvästi pienempi kuin tuo 42% ,siitäkin huolimatta että vähän nousisi. .


      • NormiMummuli
        Neuvo tialnteeseen kirjoitti:

        Ota eläkettä 18kk niin että otat sitä vain 50euroa/kk silloin et häviä yhtäpaljon ja vasta suurennat summaa kun alat maksaa veroa pääomaveroprosentin mukaan. On se 30% kuitenkin selvästi pienempi kuin tuo 42% ,siitäkin huolimatta että vähän nousisi. .

        Todella outooo....nuo tuotot meinaan. Itselläni 1998 otettu vapaaehtoinen eläkevakuutus ja en oo moneen vuoteen maksanut mitään lisää. Pääomaa siirtelen pankkitunnareilla rahastoista toisiin suhdanteiden mukaan lähes viikottain. Siirroista ei juuri mitään kuluja....voitot 'kotiutan' siirtämällä korkorahastoon jota käytän 'pankkina'. Viimevuonna 'pääoma' kasvoi n 1700e' ja siis ei mitään veroa. Nyt vuosi lähti tosi hyvin käyntiin ja tuotto jo 500e'. Ihan perus Nordean tarjoma eläkevakuutus.(siis nykyään nordea alussa oli joku muu mikä sitten automaattisesti vaihtui).Itse maksanut maksuina yht. 10 000 ja pääoma nyt 20 000.....kyllä siitä sitten voi niitä verojakin maksaa sit kun rupee sitä nostamaan....ois se pääomatuloverokin nykyään jo 30%


      • Pettynyt Santra
        NormiMummuli kirjoitti:

        Todella outooo....nuo tuotot meinaan. Itselläni 1998 otettu vapaaehtoinen eläkevakuutus ja en oo moneen vuoteen maksanut mitään lisää. Pääomaa siirtelen pankkitunnareilla rahastoista toisiin suhdanteiden mukaan lähes viikottain. Siirroista ei juuri mitään kuluja....voitot 'kotiutan' siirtämällä korkorahastoon jota käytän 'pankkina'. Viimevuonna 'pääoma' kasvoi n 1700e' ja siis ei mitään veroa. Nyt vuosi lähti tosi hyvin käyntiin ja tuotto jo 500e'. Ihan perus Nordean tarjoma eläkevakuutus.(siis nykyään nordea alussa oli joku muu mikä sitten automaattisesti vaihtui).Itse maksanut maksuina yht. 10 000 ja pääoma nyt 20 000.....kyllä siitä sitten voi niitä verojakin maksaa sit kun rupee sitä nostamaan....ois se pääomatuloverokin nykyään jo 30%

        Veroa sinulla menee koko pääomasta, eli jos säästetystä rahastasi, josta olet jo kertalleen verosi maksanut.
        Olkoonkin, että saat pientä verohyötyä siitä säästöstä mitä säästät vuosittain.
        Koska olet säästänyt jo vuodesta 1998 niin sinulle kun aikanaan maksetaan eläke, niin menee veroa pitkään ansioverona tai eläkeverona riippuen oletko työssä vai eläkkeellä. Minun kohdallani verolaskuri kertoo , että tavallaan veroa menee vapaaehtoisesta eläkeestäni 42%, sillä se nostaa kokonaisveroa koko tulosta.
        Vuonna 2005 verotus muuttui ja sen jälkeen tuli käyttöön pääomavero, joka on minulle hyödyllisempi. Eli ensin menee veroa tuloverona ja loppuaijan pääomaverona, riippuen milloin aloitti "säästämisen".

        Onneksi itse olen sijoittanut lisäksi suoriin osakkeisiin vuodesta 1999 ja on ala- ja ylämäkiä, mutta osinko tuotot vuosittain ovat ihan mukavia. Jotkut tuottaa voittoa ja toiset tappiota, mutta plussaa kokonaisuus. Ihan mukavasti on nousseet nyt varsinkin perjantaina. Joten ihan jees kaikkineen. Taisi nousta muutamassa tunnissa muutaman tuhannen.

        Nokia on ollut pettymys, mutta muut kannattavia. Jos tulee takkiin ei voi syyttää kuin itseään, joka leikkin ryhtyy se......

        Puhun vaan omasta puolestani ja omista eläkevakuutuksista veroineen


      • jantteri0
        Pettynyt Santra kirjoitti:

        Veroa sinulla menee koko pääomasta, eli jos säästetystä rahastasi, josta olet jo kertalleen verosi maksanut.
        Olkoonkin, että saat pientä verohyötyä siitä säästöstä mitä säästät vuosittain.
        Koska olet säästänyt jo vuodesta 1998 niin sinulle kun aikanaan maksetaan eläke, niin menee veroa pitkään ansioverona tai eläkeverona riippuen oletko työssä vai eläkkeellä. Minun kohdallani verolaskuri kertoo , että tavallaan veroa menee vapaaehtoisesta eläkeestäni 42%, sillä se nostaa kokonaisveroa koko tulosta.
        Vuonna 2005 verotus muuttui ja sen jälkeen tuli käyttöön pääomavero, joka on minulle hyödyllisempi. Eli ensin menee veroa tuloverona ja loppuaijan pääomaverona, riippuen milloin aloitti "säästämisen".

        Onneksi itse olen sijoittanut lisäksi suoriin osakkeisiin vuodesta 1999 ja on ala- ja ylämäkiä, mutta osinko tuotot vuosittain ovat ihan mukavia. Jotkut tuottaa voittoa ja toiset tappiota, mutta plussaa kokonaisuus. Ihan mukavasti on nousseet nyt varsinkin perjantaina. Joten ihan jees kaikkineen. Taisi nousta muutamassa tunnissa muutaman tuhannen.

        Nokia on ollut pettymys, mutta muut kannattavia. Jos tulee takkiin ei voi syyttää kuin itseään, joka leikkin ryhtyy se......

        Puhun vaan omasta puolestani ja omista eläkevakuutuksista veroineen

        Niin oli nousseet nyt huomasin,kannattaisko nyt sitten lunastaa tuotto ennen kun taas tippuu huonmaksi ? Ei ole kokemusta noista rahastoista vielä. ?


      • vmikael

        Kyllä sossuja äänestäneenä, olet varmistanut sen ettet milloinkaan, etkä millään konstilla tule saamaan edes säästämääsi pääomaa käyttöösi eläkkeenä!
        Urpilainen voitonriemuisena vittuili vielä hallituksen tiedotustilaisuudessa, että nyt loppui kaikki "hyötyminen2 vapaaehtoisien eläkevakuutusten ottajilla!
        Sossut sosialisoivat sinultakin "ryöstämänsä2 rahat julkisen sektorin oleskelijoiden ylläpitämiseen ja heidän bonuksiin ja etuihin!


    • apua1

      Tämä on suoraan sossujen ohjelmasta, mitään etua/hyötyä ei palkansaajan tule saada säästämästään vapaaehtoisesta eläkevakuutuksesta!

      Se sosialisoidaan huippukireällä verotuksella, jolla maksetaan julkisen sektorin oleskelijoiden ylläpito!

    • jarmopoika

      SDP: n vaaliohjelmassa todetaan ,että ns. vapaaehtoisia eläkesäästöjä, kuuluu verottaa, vähintäänkin se 42 prosenttia, mieluummin vähintään 46 prosenttia!
      Tämähän on Rinteen mukaan oikein ja kohtuullista, vaikka kyseessä olisi, esim. tuo "ruhtinaallinen" 171 Euroa/kk lisäeläke?
      Ihmetellä täytyy tosiaankin, ketkä näitä himoverottaja persereikiä, vaaleista toiseen enää äänestää?

      • Emävale

        Vale.


      • Tyomies4
        Emävale kirjoitti:

        Vale.

        SDP, "lupaa", edelleenkin kiristää ns. vapaaehtoisista eläkevakuutuksista ,nykyisin maksettavaa 42 -46 prosentin verotusta vähintäänkin 50 prosenttiin?

        Eipähän siinä sitten, enää ikässä hieman parenpaa eläkettään varten, omista pienistä palkoistaan säästäneet, siivoojat muummuassa,pääse "rikastumaan"!,"(helevatan kapitalistiriistäjät)"

        Nämäkin eläkerahat kuuluu SDP: n mukaan julkisen talouden oleskelu ja ajanviettotyöpaikkojen haltijoille, etuisuuksien ja palkkioiden maksamiseen!


    • Maijstiina

      Vuoden 2005 jälkeen otetuissa vapaaehtoisissa eläkevakuutuksissa vero on 30%.
      Jos se menee ennen vuotta 2005 otetuissa osioissa eläketuloverona, niin se vero yleisesti muodostuu isommaksi.
      Mutta raha ei ole mihinkään hävinnyt se on vain yhä harvempien tileillä.
      Tasaveromalli ja piilovero/sähkö, makeis, kulutusvero sopii kokoomukselle, sillä heille se on hyttysen kak.a erämaassa, kun taas köyhälle iso vyönkiristys. Tai paremminkin köyhä lihoo kun ei ole varaa kevyttuotteisiin ja ei ole varaa kuntosaleille.
      Köyhän on paikkansa tiedettävä.

      • jhgfghjhghjh

        Köyhä lihoo tyhmyyttään, samasta syystä on köyhäkin.


    • Noelin

      HALOO!!!!!! Ei todellakaan SDP ole nostamassa vapaaehtoisten eläkkeiden verotusta yli pääomaveron, joka on nyt 30%.
      Miettikää mitä kirjoitatte, ja älkää kirjoittako asioista joista ette tiedä.

      • rdf45es

        Pääomavero on 30 - 33%. SDP on suurin syypää, miksi lisäeläkettä ei kannata enää säästää. Hieno uusi eläkesäästömahdollisuus PS -tili tuhottiin ennen kuin se ehti lyödä itsensä läpi. SDP laittoi PS tilille mahdottomat ehdot: alaikäraja eläkkeen nostamiseen 68 vuotta, nostoaika minimissään 10 vuotta. Lisäksi tuloista tehtävä vähennys jää pienemmäksi kuin aikanaan maksettava vero, koska SDP koko ajan nostaa pääomaveroa.


      • Kustafkonsson

        HALOO!!!!!
        Pääomavero on nyt 30%.
        Ja jos säästetty vapaaehtoineneläke raha maksetaan tavallisena eläketulona, vaikutus on suoraan verona 42%
        Kunpaa sinä kannatat?
        Itse olen pientä eläkettä nauttiva, eläke 1000e brutto/kk ja pienestä palkkatulostani olen säästänyt vuodesta 2002-2014 vapaaehtoista eläkettä.
        Tuona säästöaikana inflaatio on syönyt pääomaa ja rahanakin kyseenalainen säästö on himpun verran isompi kuin säästetty summa, eli miinukselle menee.
        Nyt veroa menee 1.6v eläketulona maksettuna koko maksettavasta summasta ja se tekee tuosta summasta 42% ( verolaskurista sen voitte itse tarkistaa )
        Jos menisi pääomaverona se olisi 30%

        Jos itse saisin päättää valitsisin mielummin pääomaveron, vaikka sekin on tälläisen pientä eläkettä ja ennen pientä palkkaa saaneen mielestä liian iso.

        Aivan eri asia on pääomaverona maksettavat verot, joilla herrat saavat piennennettyä verotustaan. SDP haluaa olla oikeudenmukainen ja haluaa pois keinottelut ja verokikkailut.

        Omat säästöni tekee yhteensä vain koko aikana 6600 euroa, joten sillä ei kauaa juhlita, ottaen huomioon hienon verosysteemin. Onneksi loppuaikana maksettava vero menee pääomaverona, sillä sekin parempi kuin 42%. Paljon pienempi on ollut verovähennyksen vaikutukset, joten iso miinus. Tyhmyydestäni saan maksaa. Onneksi hälytyskellot soi jo aikoinaan eläkevakuutusta tehdessäni, ja olin epäileväinen, mutta näin suureen miinukseen en olisi uskonut.
        Eläkevakuutuslaitos ottaa "kulukorvauksia" jms. koko säästösummasta jne.... joten.


      • exsossu
        Kustafkonsson kirjoitti:

        HALOO!!!!!
        Pääomavero on nyt 30%.
        Ja jos säästetty vapaaehtoineneläke raha maksetaan tavallisena eläketulona, vaikutus on suoraan verona 42%
        Kunpaa sinä kannatat?
        Itse olen pientä eläkettä nauttiva, eläke 1000e brutto/kk ja pienestä palkkatulostani olen säästänyt vuodesta 2002-2014 vapaaehtoista eläkettä.
        Tuona säästöaikana inflaatio on syönyt pääomaa ja rahanakin kyseenalainen säästö on himpun verran isompi kuin säästetty summa, eli miinukselle menee.
        Nyt veroa menee 1.6v eläketulona maksettuna koko maksettavasta summasta ja se tekee tuosta summasta 42% ( verolaskurista sen voitte itse tarkistaa )
        Jos menisi pääomaverona se olisi 30%

        Jos itse saisin päättää valitsisin mielummin pääomaveron, vaikka sekin on tälläisen pientä eläkettä ja ennen pientä palkkaa saaneen mielestä liian iso.

        Aivan eri asia on pääomaverona maksettavat verot, joilla herrat saavat piennennettyä verotustaan. SDP haluaa olla oikeudenmukainen ja haluaa pois keinottelut ja verokikkailut.

        Omat säästöni tekee yhteensä vain koko aikana 6600 euroa, joten sillä ei kauaa juhlita, ottaen huomioon hienon verosysteemin. Onneksi loppuaikana maksettava vero menee pääomaverona, sillä sekin parempi kuin 42%. Paljon pienempi on ollut verovähennyksen vaikutukset, joten iso miinus. Tyhmyydestäni saan maksaa. Onneksi hälytyskellot soi jo aikoinaan eläkevakuutusta tehdessäni, ja olin epäileväinen, mutta näin suureen miinukseen en olisi uskonut.
        Eläkevakuutuslaitos ottaa "kulukorvauksia" jms. koko säästösummasta jne.... joten.

        Puhut asiaa, näinhän juurikin on käynyt, että SDP: himoverottajat, tavallisten palkansaajien itselleen ottamat lisäeläkkeet. mieluummin jakaisivat vaikka julkisen sektorin päällikköportaalle bonuksina!


    • Sanelmar

      No nyt ei ole pelkoa, että SDP nostaa pääomaveroa. JA OLEN SITÄ MIELTÄ, ETTÄ SE 30% pääomavero, on OK. ja parempi vaihtoehto.
      Kyllä tuo SDP on uskoakseni sitä mieltä ,että suuret pääoma tulot pitäisi verottaa , kuten palkkatulojakin. Ja se on ihan oikein. Sillä monet ökyrikkaat saavat mahtavia määriä pääomatuloja.

      Kiitos Keskusta! Nyt meidän kelpaa kun työssä olevien työaikaa on tarkoitus lisätä ; ))
      Ken jaksaa painaa pidempää työaikaa, mutta yhä useampi tulee siihen tilanteeseen, ettei jaksa sinnitellä työelämässä ja on pakotettu hakeutumaan työkyvyttömyyseläkkeelle.

    • infos

      No eipä tuo sata tuntia lisää taida paljon merkitä jos sillä saadaan Suomen talous parempaan kuntoon ja pystytään auttamaan myös heikommassa asemassa olevia.
      Työkyvyttömyys tulee ihmisille ihan muista asioista.

      • pohdiskelijat

        Ihmiset joilla on työtä nääntyvät työtaakkansa takia, jonkin aikaa sitä jaksaa, mutta rajansa kaikella.
        Olen käsittänyt, että työttömyys on suurin ongelma, joten miksemme jakaisi työtä useammalle, lyhentäen työaikaa ja samalla elämänlaatu ja lasten hyvinvointikin paranisi. Tuottavuus paranisi, ihmiset jaksaisivat työssä vanhemmiksi, sairauskulut vähenisi ja sairauslomien määrä kääntyisi laskuun. Työttömyyspäivärahaa saavia olisi yhä vähemmän jos työtä enemmän jaettaisiin. Miksi muka olisi tarvetta lisätä työaikaa kun nyt jo suuri osa kaupan alalla on joutunut tekemään tahtomattaankin kuutta tuntia päivässä.

        Käsitykseni mukaan moni hallituspuolueita äänestänyt on todellisuudessa pettynyt, mutta eivät tohdi tunnustaa erehtyneensä. Mutta ymmärrän äänestyksen, kun ennen vaaleja ehdokkaiden puheet olivat aivan muuta.


    • Ellimaijar

      Olen samaa mieltä, talousvain heikkenee mitä useampi ihminen joutuu jäämään työttömäksi. Mitä enemmän säästetään sitä useampi jää vaille työpaikkaa. Tehostamisen kääntöpuoli on työttömyys, ja se vasta kalliiksi tuleekin yhteiskunnalle. Vain harvat yksittäiset yritykset hyötyy tehostamisesta, ja miksi palkata lisää väkeä jos työt hoituu pienemmällä väelläkin.
      Venäjän pakotteet on väärin, se vääristää kilpailukykyä ja tekee työttömyyttä, miksi siis rankaistaan ihmisiä jotka syyttään jäävät niiden vuoksi työttömiksi. Entä Postin tehostetoimet , taas 300 työtöntä lisää, ja sitä rataa Suomi ajautuu konkurssiin. Kyllä se vaan niin on, ettei ihmisiä voida nälkään tappaa ja Suomessa taivasalla asuminen on haasteellista, joten meidän on kuitenkin pidettävä heistä huolta. Ostovoima on myös keskeinen talouden vaikutin ja jos tulot on kaikilla kohtuulliset, niin palvelut, kauppa ja ravintolat hyötyy, eikä kotimaan markkinat kärsisi.
      Suomen talous ei siis korjaannu hallituksen toimin, vaan pitäisi ottaa hieman enemmän heiltä joilla on rahaa ja peräti ongelmia niiden sijoittamisessa.
      Hyvät suhteet venäjään ja kaikkiin maihin, nöyrä asenne, välittäminen ja apu jottei kukaan syrjäytyisi, vaan saisi pitää itsekunnioituksensa myös työttömänä ja olla valmiina kun taas työllisyys tilanne paranee. Euroopassa on jo valoa tunnelin päässä ja Suomessakin on vienti lähtenyt kasvuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      250
      2359
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      71
      1772
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1487
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      328
      1483
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1035
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      79
      879
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      172
      755
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      203
      702
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      700
    Aihe