Mitsubishi Lancerin yleisimmät viat?

Olen ehkä aikeissa ostaa Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi vm.-90, ja kiinnostaisi tietää mitkä ovat tälläisten autojen tavallisimpia vikoja.
Osaisi sitten vähän varautua etukäteen.

Kiitos.
Ilmianna
Jaa

25 Vastausta



Ruiskuboksi,vaihteisto ja moottori tykkää öljystä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
lahoavaa koria ja muita runsaita ja kalliita korjauksia...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Timanttilaatua kirjoitti:
lahoavaa koria ja muita runsaita ja kalliita korjauksia...
Tuo lahoava kori kyllä kummastuttaa... Ikäisekseenhän moiset pelit kestävät melko hyvin ruostumatta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Pekka kirjoitti:
Tuo lahoava kori kyllä kummastuttaa... Ikäisekseenhän moiset pelit kestävät melko hyvin ruostumatta.
riippuen kilometreistä ja huolloista.. mulla meni etupöyrien laakerit, kannentiiviste useammin, bensapumppu&suodatin hajosi&tukkesi jäätyi, venttiilinostajien suojakumit, pakosarja halki /tyyppivika kuulemma, takajarrut jumittaa-puoltaa - osien uusiminen halpa keino. peräkontti ruostuu>ei suojausta!? Jne! Sähköt toimi hyvin, eikä ruostetta esiintynyt suuremmin muualla. Suosittelen toyotaa anteeksi vaan kaikki, ei millään pahalla mutta ellei ole ylimääräistä rahaa huoltoihin..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Timanttilaatua kirjoitti:
lahoavaa koria ja muita runsaita ja kalliita korjauksia...
Mitsubishi Lancer alkaen vuosimallista -89 ja Galant alkaen vuosimallista -88 on tuotu Suomeen 3 kertaa paksummilla pelleillä kuin vastaavat autot esim. Ruotsiin. Tämä selittää Suomen paljon paremmat ruostumistilastot. Asia on varmistettu maahantuojalta. (Tosin Lancer farmaria tehtiin vanhakorisena vuosimalliin -90 asti, joka on herkempi ruostumaan).
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Pekka kirjoitti:
Tuo lahoava kori kyllä kummastuttaa... Ikäisekseenhän moiset pelit kestävät melko hyvin ruostumatta.
on ollu 91 d-lancer 350 thkm aj.kori uuttavastaava,suojattu itse
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Pekka kirjoitti:
Tuo lahoava kori kyllä kummastuttaa... Ikäisekseenhän moiset pelit kestävät melko hyvin ruostumatta.
Niin kummastuttaa. Kaikki merkit ne lahoaa jos ei niitä suojaa ja huolla. esim. määräaikaiset ruostesuojaukset.
Itse ajelen vuoden -90 mallisella Lancerilla eikä ole mätö mistään.
Just kävin leimalla ilman vikalappuja.
Kori on myös moitteettomassa kunnossa,(kun muistaa välillä pestä ja vahata)?
Autolla on ajettu melkein 300 tkm ja päästöt kuin just sisäänajetussa koneessa.
Tekniikka pelaa myös hyvin, vaik onkin vanha kaasarikone.
Kyllähän sitä aina joutuu kuluvia osia vaihtamaan, kuten jarrupalat, pakoputket ja näin vanhassa jopa jarruputkia ja letkuja huolloista nyt puhumattakaan, sillä niillähän sitä käyttöikää juuri pidennetään.
Älä osta huonosti pidettyä autoa. Kyllä sen näkee jo päältä ja huoltokirjasta miten auto on pidetty.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
puppua mitä autoilijalle syötetään on juuri noi HS:n vikatilastot. Kaikissa autoissa on noita vikoja, kyse on siitä että kuinka paljon.

Meillä oli pari ton ikäistä Lanceria ja eikä niissä ollut yhtä ainutta vikaa. -85 Galantissa ei toiminut bensamittarin anturi. Ruostumaan ovat kyllä kovia kuten Toyotakin. Mielestäni aika lähellä tojoo muutenkin paitsi jämäkämpi alusta.

Nauratti noi HS:n vaihteistojututkin siinä mielessä että galantilla ajettiin 2 dl öljyä askissa ainakin vuosi ilman ongelmia. En toki suosittele:/
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jamppa kirjoitti:
puppua mitä autoilijalle syötetään on juuri noi HS:n vikatilastot. Kaikissa autoissa on noita vikoja, kyse on siitä että kuinka paljon.

Meillä oli pari ton ikäistä Lanceria ja eikä niissä ollut yhtä ainutta vikaa. -85 Galantissa ei toiminut bensamittarin anturi. Ruostumaan ovat kyllä kovia kuten Toyotakin. Mielestäni aika lähellä tojoo muutenkin paitsi jämäkämpi alusta.

Nauratti noi HS:n vaihteistojututkin siinä mielessä että galantilla ajettiin 2 dl öljyä askissa ainakin vuosi ilman ongelmia. En toki suosittele:/
just samaa havainnut HS-vikatilastoista ,kun kats.katsokaa samalla muidenkin merkkien viat homaatte et todellakin , kun yhden lukkee on lukenut kaikki,on kui osaluettelo mitä kaikkea autossa on,he
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
mitsuista sen verran että itselläni on galantti vm90 1.8 kaasari värkki ..on yhä samas kunnos kun ostettuna.siis ei laho ainakaan tekniikka toimii täydellisesti nii sanotuista tyyppi vioista ainoastaan etu jarrut oli hieman jumissa.sai vielä leimasssa lisä maininnan kunnosta papereihin,3vk vanha leima ja sitten puu sattui eteen tiellä ja sit galanttiin tulikin vähä isompi lommo =)auto yhä pihas ketä kiinnostaa.itse etin just tuuulilasia.no tilalle tuli lanceri 1.5 glxi vm92 .no kuski ovi pehmee .käppäri pelaa kun tykkää.vaihe aski ujeltaa vaikka vähemmä ajettu kun galantti (310tkm) ei tietoo onko paine laakeri vaiko synkronointi loppu..tms.jos kahesta pitää valita niin galantti..katsokaa kuinka niitä on pietty.itselläni galantissa on yhä alkuperäset iskaritkin =D ja auto on leimattu 8.10.2008 ja iskarit ovat yhä huippu kunnos.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
muistaako kukaan paljon menee öljyä ko. laatikkoon?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vaihteiston öljyt kirjoitti:
muistaako kukaan paljon menee öljyä ko. laatikkoon?
jos en nyt väärin muista ni tais olla 1.8 litraa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Laatikko meni ykkönen ei toimi ollenkaan ja kakkonen pitämällä jos ei kovasti kiihdytä ja muutenkin ujeltaa. Pakosarjaa joutunut hitsailee ja nyt irtosi iskari ylpäästä vulkanoinnistaan, tuollasta ei missään autossa kyllä aikasemmin ole sattunut...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
..ja autosi on jo 17 vuotta vanha, ja jaksat porata jostakin pikkuvioista... kasva aikuiseksi!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
-89 1.3 ajettu 455t. jossain 340t kohdilla pakoventtiiliistä lohkes palanen, samoihin kilsoihin laittiin laatikkoon uudet laakerit. 400t päälle uusittiin yksi jarruputki taakse. ei ollut kova ruostuun kertaakaan ei tarvinnu paikata.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
ajettu 250.000 kilsaa.
Pari kertaa vaihdettu pakoputki, kun ruostui puhki.
Tulpat ja johdot ja virranjakaja systeemit uusittu...
Akku vaihdettu muutaman kerran.
Tuulilasi uusittu.
jarrukilpi uusittu.
Jarrut rukattu pariin kertaan.
Kytkin remontti kerran.
Kaikki selaset vuosihuoltojutut tehty, ja öljyt vuosittain. En muuten tajua miksi aina täytyy hyvät öljyt heittää mäkeen, kun ei sinne tarvi lisäillä koskaan.
Moottori hyrrää tasasesti nätisti kuin nuori tyttö.
Takakontti ihan paska, ei mitään tiivisteitä, ja takakontin lukko ihan persiistä. Jäätyy talvella, ja jos sen saa auki, niin tasan varmasti se ei mee kiinni, jos ei sytkärillä sulata.

Ai niin hihnat vaihdettu, ja saa olla kiristelemässä tasasin väliajoin, kun alkaa vinkumaan.

Muuten ihan hyvä kulkupeli, ei ruostu sitten millään, ensimmäistäkään ruostepistettä ei ole, ja ollut aina ulkona sateessa ja tuulessa. Autotallia Mitzu ei ole nähnytkään.

Käynnistyy pakkasellakin, viikonkin seisokin jälkeen iloisesti hyrräten.

Vanha prutkuhan se on ja pellit kaipais kiillotusta ja vahaa, tai uudet maalit, mutta taidan viedä sen autojen hautuumaalle.

On se kumma, kun päästömittauksissakin siinä on aivan loistavat lukemat, miehen uudessa autossa on paljon huonommat. silla tulee niistä sanomista.

Mutta katsastajat kattoo aina pikkusen kieroon vanhaa, kai niitä vituttaa kun on pakko liata näppinsä vanhaan, eikä saakeli voi edes hyljätä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
nainen ratissa kirjoitti:
ajettu 250.000 kilsaa.
Pari kertaa vaihdettu pakoputki, kun ruostui puhki.
Tulpat ja johdot ja virranjakaja systeemit uusittu...
Akku vaihdettu muutaman kerran.
Tuulilasi uusittu.
jarrukilpi uusittu.
Jarrut rukattu pariin kertaan.
Kytkin remontti kerran.
Kaikki selaset vuosihuoltojutut tehty, ja öljyt vuosittain. En muuten tajua miksi aina täytyy hyvät öljyt heittää mäkeen, kun ei sinne tarvi lisäillä koskaan.
Moottori hyrrää tasasesti nätisti kuin nuori tyttö.
Takakontti ihan paska, ei mitään tiivisteitä, ja takakontin lukko ihan persiistä. Jäätyy talvella, ja jos sen saa auki, niin tasan varmasti se ei mee kiinni, jos ei sytkärillä sulata.

Ai niin hihnat vaihdettu, ja saa olla kiristelemässä tasasin väliajoin, kun alkaa vinkumaan.

Muuten ihan hyvä kulkupeli, ei ruostu sitten millään, ensimmäistäkään ruostepistettä ei ole, ja ollut aina ulkona sateessa ja tuulessa. Autotallia Mitzu ei ole nähnytkään.

Käynnistyy pakkasellakin, viikonkin seisokin jälkeen iloisesti hyrräten.

Vanha prutkuhan se on ja pellit kaipais kiillotusta ja vahaa, tai uudet maalit, mutta taidan viedä sen autojen hautuumaalle.

On se kumma, kun päästömittauksissakin siinä on aivan loistavat lukemat, miehen uudessa autossa on paljon huonommat. silla tulee niistä sanomista.

Mutta katsastajat kattoo aina pikkusen kieroon vanhaa, kai niitä vituttaa kun on pakko liata näppinsä vanhaan, eikä saakeli voi edes hyljätä.
Mulla on pari vuotta ollut Lancer ja olin erittäin tyytyväinen. Moottori hyrisee nätisti ja suurempia ongelmia ei ollut. Annoin sitten (sniifff) tyttärelle mitsuni lainaksi kun hänellä oli akuutimpi auton tarve.
No se oli kai jostain ottanut kosteutta tammikuun alun räntäkelillä eikä suostunutkaan käynnistymään.
Tyttö varmaan sitten starttaili sinnikkäänä akun virrattomaksi. Sai sitten apuvirtaa joltain ohikulkijalta ja sai ajettua mitsun omaan parkkiinsa mutta se ei enää hievahda siitä mihinkään.
Minä olen täällä lähes parinsadan kilometrin päässä enkä ymmärrä mitä tekisin ja tyttö on vielä avuttomampi asiassa. Nyt se on siellä lumikinoksessa ovet kiinni jäätyneenä :(
Katsastuksen takarajakin ois kuukauden päästä. Inhottavaa kun ei ole mieshenkilöä tai muuta joka ymmärtäisi jotain ja osaisi auttaa.
Lisäksi syksyllä siihen törmäsi joku papparainen autollaan niin että takaovessa on ruttu. Ovi kyllä toimii eikä luntakaan tuiskuta rakosesta sisään. Puuttuvatko katsastusmiehet peltivaurioihin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mitsu-bits kirjoitti:
Mulla on pari vuotta ollut Lancer ja olin erittäin tyytyväinen. Moottori hyrisee nätisti ja suurempia ongelmia ei ollut. Annoin sitten (sniifff) tyttärelle mitsuni lainaksi kun hänellä oli akuutimpi auton tarve.
No se oli kai jostain ottanut kosteutta tammikuun alun räntäkelillä eikä suostunutkaan käynnistymään.
Tyttö varmaan sitten starttaili sinnikkäänä akun virrattomaksi. Sai sitten apuvirtaa joltain ohikulkijalta ja sai ajettua mitsun omaan parkkiinsa mutta se ei enää hievahda siitä mihinkään.
Minä olen täällä lähes parinsadan kilometrin päässä enkä ymmärrä mitä tekisin ja tyttö on vielä avuttomampi asiassa. Nyt se on siellä lumikinoksessa ovet kiinni jäätyneenä :(
Katsastuksen takarajakin ois kuukauden päästä. Inhottavaa kun ei ole mieshenkilöä tai muuta joka ymmärtäisi jotain ja osaisi auttaa.
Lisäksi syksyllä siihen törmäsi joku papparainen autollaan niin että takaovessa on ruttu. Ovi kyllä toimii eikä luntakaan tuiskuta rakosesta sisään. Puuttuvatko katsastusmiehet peltivaurioihin?
Ongelmat ovat nt poispyyhkäistyt kun tilasin romutuspoiston mitsukalleni :(
Vielä joskus sitä kaiholla muistan mutta täähän on vain elämää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
nainen ratissa kirjoitti:
ajettu 250.000 kilsaa.
Pari kertaa vaihdettu pakoputki, kun ruostui puhki.
Tulpat ja johdot ja virranjakaja systeemit uusittu...
Akku vaihdettu muutaman kerran.
Tuulilasi uusittu.
jarrukilpi uusittu.
Jarrut rukattu pariin kertaan.
Kytkin remontti kerran.
Kaikki selaset vuosihuoltojutut tehty, ja öljyt vuosittain. En muuten tajua miksi aina täytyy hyvät öljyt heittää mäkeen, kun ei sinne tarvi lisäillä koskaan.
Moottori hyrrää tasasesti nätisti kuin nuori tyttö.
Takakontti ihan paska, ei mitään tiivisteitä, ja takakontin lukko ihan persiistä. Jäätyy talvella, ja jos sen saa auki, niin tasan varmasti se ei mee kiinni, jos ei sytkärillä sulata.

Ai niin hihnat vaihdettu, ja saa olla kiristelemässä tasasin väliajoin, kun alkaa vinkumaan.

Muuten ihan hyvä kulkupeli, ei ruostu sitten millään, ensimmäistäkään ruostepistettä ei ole, ja ollut aina ulkona sateessa ja tuulessa. Autotallia Mitzu ei ole nähnytkään.

Käynnistyy pakkasellakin, viikonkin seisokin jälkeen iloisesti hyrräten.

Vanha prutkuhan se on ja pellit kaipais kiillotusta ja vahaa, tai uudet maalit, mutta taidan viedä sen autojen hautuumaalle.

On se kumma, kun päästömittauksissakin siinä on aivan loistavat lukemat, miehen uudessa autossa on paljon huonommat. silla tulee niistä sanomista.

Mutta katsastajat kattoo aina pikkusen kieroon vanhaa, kai niitä vituttaa kun on pakko liata näppinsä vanhaan, eikä saakeli voi edes hyljätä.
laita pöljä öljyä sinne lukkon jos jäätyy :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
voi itku tapoit sen.
Ilmianna
Jaa
No just levahti loota ja Ecu boxi, että tässä olis osaavalle rustaajalle halvalla kilvelliset 2kpl :D:D

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/4424246

Ja nopealle ostajalle hintaa kyllä puotetaan :)
Ilmianna
Jaa
Osaako joku neuvoa missä on lancerin -89 1.3 pyyhkijöiden rele kun pyyhkijät ei mene pois päältä??
Ilmianna
Jaa
Mitsubishi Lancer 143 hk Intense 2009. Onko kellään kokemuksia tästä kaarasta? Hyviä tai huonoja? Aion koeajaa.
Ilmianna
Jaa
Minulla on lancer vm 2004, ajettu 165 tkm. Täyttää ensi kuussa 10 vuotta ja tähän asti toiminut hyvin. Huollot tehty ajallaan ja alusta ruostesuojattu uutena.

Nyt kymmenen vuoden aikana:
- radio uusittu
- takapyörän jarrusylinteri jumittanut äskettäin (herkisteltiin)
- valojen korkeussäädön moottori uusittu
- raidetangon sisäpäissä on ollut välystä pari kertaa

Akku on alkuperäinen ja ruostetta ei ole.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Mitsubishi Lancerin yleisimmät viat?

Olen ehkä aikeissa ostaa Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi vm.-90, ja kiinnostaisi tietää mitkä ovat tälläisten autojen tavallisimpia vikoja.
Osaisi sitten vähän varautua etukäteen.

Kiitos.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta