Eturauhastulehdus..

..on p*rkeleestä

Alkaa olla tosiaan jo kärsivällisyys koetuksella tuon loputtoman ongelman kans. Käytän pitkiä kalsareita kylmissä olosuhteissa, pukeudun muutenkin lämpimästi, intiimihygienia on kunnossa jne. Mitään varsinaista syytä tälle loputtomalle piinalle ei siis pitäisi olla, mutta eroon siitä ei vaan tunnu pääsevän. Saunominen, säännöllinen laukeaminen, valkosipuli jne ei vaan auta... löytyykö keneltäkään kohtalotoverilta jotain tehokkaampaa konstia? Ikää 38v, pituus 182 ja paino alle 80kg, liikun normaalisti päivittäistä "hyötyliikuntaa", lekkkeilyä, uintia jne. Ruokavalio on riittävän monipuolista kotiruokaa, nukun tarpeeksi... ainoa synti on tupakan poltto, pitäähän miehellä nyt yksi pahe edes olla. Ongelmaa on jatkunut jo useita vuosia, kesällä helpompaa, syksyllä, talvella ja keväällä jatkuvaa piinaa.

213

33836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • prostata

      Eturauhanen vai virtsatie? Onko diagnostisoitu?

      Itselläni virtsatie on tulehdusherkkä. Kylmällä istuminen on varma tapa saada vaivat voimiinsa.
      Edes saunasta en mene uimaan alle 22-asteiseen veteen.
      Jne.

      Olen saanut muutaman kuurin oireisiini.
      Lekuri on sanonut, että pöpö on ja pysyy. Kyse on vain siitä miten hyvin sen kanssa oppii elämään.

      Pidän varalla kahta Espanjasta ostamaani ja tehokkaaksi toteamaani, laajakirjoista antibioottipakkausta.
      Kaksi pulveripakettia veteen sekoitettuna 3:n tunnin välein ja puolessa vuorokaudessa oireet ovat historiaa.

      • Anonyymi

        Mikähän mahtaa olla lääkkeen vaikuttava aine ,nimi olis ja hyvä.


    • ..on p*rkeleestä

      Virtsatietulehduksesta ei ole kyse, se näkyisi testeissä. Oireet viittaa eturauhaseen ja useamman vuoden kokemuksella olen todellakin varmistunut asiasta. Tuota vaivaa ei kuitenkaan ole tutkittu, eli virallista diagnoosia ei ole, paitsi ettei se ole virtsatietulehdus. Lääkekuurit ei kuulemma juurikaan tehoa, joten niitä on turhaa syödä, pitkistä antibioottikuureista on enemmän haittaa kuin hyötyä. Kaipailen tähän jotain oikeasti toimivaa apua, vai onko tosiaankin näin, että tätä joutuu sietämään lopun ikäänsä? Mainitsit uimisen, en itsekään voi sietää kylmää vettä, se saa koko kropan muutenkin epämiellyttävään tilaan.

      • eturauhanen

        Mulla oli kans outoo vaivaa eturauhasen tienoilla(vuosia),tuntui alavatsalla,kiveksissä.kusella sai juosta jatkuvasti.lääkäri ei löytänyt mitään,mutta tarjosi tamisolia,joka on tarkoitettu eturauhasen liikakasvuun(sitäkään ei todettu)no perskeles tämähän auttoi.lääke on vaaraton,pehmentää kudosta,ja tätä myötä vaivat helpottivat.nyt on ollut hyvä olla.ei pakotuksia/wc-käyntejä :)eli rauhas kudos voi kovettua,ja vaivata muttei näy vielä liikakasvuna!


      • 64vuoti
        eturauhanen kirjoitti:

        Mulla oli kans outoo vaivaa eturauhasen tienoilla(vuosia),tuntui alavatsalla,kiveksissä.kusella sai juosta jatkuvasti.lääkäri ei löytänyt mitään,mutta tarjosi tamisolia,joka on tarkoitettu eturauhasen liikakasvuun(sitäkään ei todettu)no perskeles tämähän auttoi.lääke on vaaraton,pehmentää kudosta,ja tätä myötä vaivat helpottivat.nyt on ollut hyvä olla.ei pakotuksia/wc-käyntejä :)eli rauhas kudos voi kovettua,ja vaivata muttei näy vielä liikakasvuna!

        tuleeko verta virtsassa
        mulla alussa aivan punasta tulee
        pelkkää verta.
        Onko eturauhanen tukossa


      • eturauhanen
        64vuoti kirjoitti:

        tuleeko verta virtsassa
        mulla alussa aivan punasta tulee
        pelkkää verta.
        Onko eturauhanen tukossa

        Ei,eipä ole tullut!


      • Uus-syöpäläinen
        64vuoti kirjoitti:

        tuleeko verta virtsassa
        mulla alussa aivan punasta tulee
        pelkkää verta.
        Onko eturauhanen tukossa

        Saattaa olla tää kommentti jo myöhäistä, kun kyseessä lienee syöpä


      • Anonyymi
        Uus-syöpäläinen kirjoitti:

        Saattaa olla tää kommentti jo myöhäistä, kun kyseessä lienee syöpä

        Ei ole myöhässä, Verta tuli 2015 ja verihyytymiä,virtsa tuli sitä ennen tipottain ja kyljet kipeät,munuaiset ja virtsatiet ultrattiin 2016,eikä löytynyt muuta vikaa kuin tennispallon kokoinen eturauhanen, lääkäri määräs Finasteridin niin alko helpottaan, vuoden päästä ultrattiin uudestaan ja ei näkynyt mitään,eturauhanen oli pienentynyt mutta virtsaa jäi liikaa rakkoon,annettiin toinen lääke joka löysyttää rauhasen lihaksia,virtsaa alko tulemaan noin 500ml,eli rakko luultavasti tyhjäksi.PSA arvo oli alussa 2.4 ja vuoden päästä 1.6 toisen vuoden päästä 1.4,Urologi meinas ettei noilla arvoilla ole syöpää,tuo verihän on voinut tulla munuaisista asti kun oli proteiinia virtsassa,tai sitten suuresta eturauhasesta,


      • Anonyymi

        Eturauhas syöpä sata varmaan PSA KOHOLLA.


      • Anonyymi

        Alfuzosin auttaa! Se lääkäri ei tiedä jos ei ole sitä määrännyt! Minulle urologi sanoi että se on sellainen lääke mitä minä voin syödä tarvittaessa vaikka koko loppu elämäni.


    • Kivekäs

      Itse sairastuin tähän noin vasta kuukausi sitten, mutta onhan se kieltämättä aikamoista vuoristorataa. Olen 28-vuotias normaalipainoinen mies.

      Kaikki alkoi alavatsan sekä kivesten jumalattomalla kivulla. Ennen tätä varmaan olin palelluttanut itseni ulkona lenkeilleissä. Kuumat kylvyt auttoivat ja kävin ultrassakin, jossa mm. katsottiin eturauhasen kunto. Se oli kuulemma ihan normaali.

      Sain lääkäriltä vaadittua antibioottikuurin joka kesti 14 vrk. Vaikka usein sanotaan etteivät antibiootit tehoa tähän kovinkaan usein, niin omalla kohdalla kovat kivut kyllä lähtivät niillä pois noin 99%. Toki tuon antibiootin loppuvaiheilla alkoi sitten siitä tulla ongelmia, mutta eturauhasvaivat se poisti oikein tehokkaasti.

      Pitää vaan pukeutua koko ajan lämpimästi ja käyttää pitkiä kalsareita 24/7. Jos säryt alkavat, niin tosi kuumaan kylpyyn ja särkylääkettä päälle.

      Itsellekin on vaiva vielä niin uusi että etsin tietoa jonkinlaisista luontaistuotteista jotka voisivat auttaa.

    • pallit huurussa?

      On joo! Minulla tämä on uusinut muutaman kerran, viimeksi vuosi sitten. Vaikka harrastan talvella ja varsinkin syksyisin lajeja, joissa kylmettymisen vaara on ilmeinen ja olen tietoisesti yrittänyt siltä suojautua, on eturauhastulehdus alkanut vaivata. Hirvipassista tämä lienee muutama vuosi sitten sai alkunsa.

      Paitsi näistä keinoista päästä eroon tästä vaivasta on mieltäni askarruttanut keinot, tilanteen ollessa akuutti, ehkäistä sitä. Olen yrittänyt käyttää pitkiä kalsareita ja asianmukaista kerrospukeutumista harrasteissani heti kun se on ollut kelien ja liiallisen "pershien" välttämisen puolesta mahdollista. Voiko jalkaterien kastuminen ja kylmettyminen saada tulehduksen päälle? Itselläni aluksi kylmä autonistuin saa nipistyksiä helpostikin eturauhasen tienoille aikaiseksi, kuten tänä syystalvenakin. Lampaantalja istuimella on ollut tuossa hyvä apu ja muistin sen tänäkin syksynä ottaa käyttöön vasta kun oireita oli päällä. Onko uiminen kesän normaalilämpöisissä vesissä ja märillä uikkareilla rannoilla ja kahviloissa oleilu aiheuttanut muilla oireita?

      No nyt on antibiotti- ja tulehduskipulääkekuuri päällä ja toivon tulehduksen näillä lähtevän. Viime kerralla antibiootteja ei annettu ja lääkäri selitti, ettei kyseessä ole bakteeritulehdus. Lienee lääkärikohtaista? Marssin diagnoosin saatuani terveysasusteita ja -apuvälineitä myyvään liikkeeseen etsimään "medima-angorra" -suojausta, mutta valitsinkin ainakin itselleni uuden keinon yrittää suojautua etukäteen ja auttaa lievittämään oireita. Back on Track :) oli tuotemerkki jolla oli tarjolla ainakin lyhyitä ja pitkiä kalsareita, joissa tekstiilikuituun on sulatettu keraamista jauhetta, joka heijastaa kuulema tehokkaasi kehon omaa lämpöä takaisin, vilkastuttaa verenkiertoa ja kaikki ne asiat. Laitoin hetki sitten boxerit jalkaan ja kyllä ne normaalia lämpimämmiltä tuntuvat. Raportoin kun kokeilu edistyy.

    • Kivekäs

      Itselläni taisi tuo tulehdus eturauhaseen tulla bakteeriperäisenä, sillä antibioottikuurin jäljiltä ne pahimmat kivut kuitenkin laskivat ja ovat jääneet toistaiseksi melko satunnaisiksi.

      Kun tämä alkoi, niin kivut olivat alavatsassa, nivusissa ja kiveksissä säteilevinä aivan infernaalisen kamalia. Virtsakoe oli negatiivinen, vaikka kuulemma siellä pitäisi näkyä bakteeria mahdollisesti tässäkin taudissa. Tulehdusarvo oli aivan alarajan tuntumassa, eli sain arvoksi 10 kun minimi oli 10. Nyt pari päivää sitten oli palattu taas nollaan CRP:n osalta.

      Parin viikon antibioottikuurin söin, josta kerroinkin jo saaneeni pahemmat jälkioireet kuin itse eturauhasoireista. Kannattaa syödä joku antibioottikuuri huolimatta siitä että veriarvot ovat hilkulla puoleen tai toiseen, jonka jälkeen sitten näkee että lähtevätkö kivut vai eivät.

      Ongelma on siinä ettei tauti kai lähde helpolla koskaan täydellisesti pois kun sen sitten saa. En tiedä vielä että miten kesä vaikuttaa näihin oireisiin, mutta monet väittävät että kesällä helpottaa. Siihen asti kannattaa kylminä kuukausina pitää pitkiä kalsareita sekä ihan oikeasti saunoa kuumassa ja käydä kuumassa kylvyssä jos vaan voi.

      Netti on pullollaan käytyjä keskusteluja tästä taudista. Luontaistuotteita tähän tautiin on olemassa ja tuskin aiheuttavat komplikaatioita. Kokeilkaa niitä.

      Itse kävin tosiaan myös ultrassa tämän tiimoilta eikä lääkärin mukaan oma eturauhanen ole ainakaan suurentunut taikka mitenkään epämuodostunut.. vielä. Kovasti se kuitenkin nyt oireili, joten tulevaisuudessa kannattaa vetää näitä kokeita läpi aina tasaisin väliajoin.

      • Anonyymi

        Kyllä aivan varmasti syöpä tulee jossain vaiheessa. Pihalla kun käytte heti kiveksiä särkee. Syöpäänsairstuutte 5v sisällä. Kaikki nuo teidän vaivat viittaa siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä aivan varmasti syöpä tulee jossain vaiheessa. Pihalla kun käytte heti kiveksiä särkee. Syöpäänsairstuutte 5v sisällä. Kaikki nuo teidän vaivat viittaa siihen.

        Sinulla on jo aivovamma näköjään tullut siitä kun kusi noussut päähän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä aivan varmasti syöpä tulee jossain vaiheessa. Pihalla kun käytte heti kiveksiä särkee. Syöpäänsairstuutte 5v sisällä. Kaikki nuo teidän vaivat viittaa siihen.

        Satu meni saunaan, pisti laukun naulaan. Satu lähti saunasta otti laukun naulasta. Elikkä satua.


    • ...on p*rkeleestä

      Katotaanpa nyt tuleeko tässä hullua hurskaammaksi, kysäisin asiasta omasta tk:sta ja pitäisi käydä antamassa virtsanäyte. Ilmeisestikin homma menee niin, että jos näyte on puhdas, mitään ei ole ja that's it.

    • Kivekäs

      Omien kokemusten ja lukemani perusteella virtsakoe on itseasiassa melko epävarma tapa todeta tuo eturauhasen tulehdus. Itselläni esimerkiksi ko. koe oli puhdas, mutta kummasti vaan sitten antibiootilla lähti ainakin suurimmat kivut alueelta.

      Eli eturauhasessa voi olla häikkää siitä huolimatta että virtsakoe on puhdas, mutta joskus kyseinen tauti bakteeriperäisenä tosiaan voidaan todeta virtsanäytteestäkin.

      Ongelmaksi muodostuu usein juuri se että tulehdusarvot voivat olla aika nollalla muiden näytteiden ohella sekä virtsakoekin puhdas mutta silti omata oireita. Itselleni kävi näin ja aina välillä tosiaan vihlaisee alavatsasta/nivusista edelleen suurimpien kipujen lähdettyä.

      Valitettavan usein tämä vaiva jää niin kuin vähän krooniseksi päälle.

      • pallit huurussa

        Back on Track -kalsarit ainakin toimivat, kuten esitteessä on luvattu. Kalsarit "kuumottavat", eli verenkierto on tehostunut ja tuntuvat lämpimiltä, mutta mikä tärkeintä ne eivät hiosta. Myös lupailtu kivun ja tuntemusten voimistuminen alkuvaiheessa tuli havaittua, vaikka tulehduskipilääkettä onkin vedetty vatsa kuralla. Ainoa mitä en pysty todentamaan on niiden aiheuttama mahdollinen tulehdusta estävä ja parantava vaikutus. Käyn ostamassa pitkät kalsarit lyhyiden oheen, niin saan lämpövaikutuksen koko jalan pituudelle. Valitettavasti kyseinen tuotemerkki tai myyjä ei minua sponsoroi :)

        Mielenkiintoinen löytö googlettaessani tätä eturauhastulehdus -asiaa oli maininta tiettyjen psyykkisten häiriöiden vaikutusyhteyksistä näiden tulehduksien synnyssä. Jos tätä asiaa stressaa ja omaa tietyn "herkkyyden", niin saattaa tulehdustila ja oireet jäädä kroonisesti päälle? Mene ja tiedä.


      • Antsa

        Epäilen syyksi pienempiin vihlaisuihin lantionpohjanlihasten kramppeja, jotka jäävät yleensä eturauhastulehduksen jälkitilaksi, vaikka itse tulehdus on hoidettu pois. Näihin auttaa tulehduskipulääkkeet, Sirdalud, lämpimän antaminen ja samat "jumppaliikkeet" joita naisille opetetaan synnyttämisen jälkeen tehtäviksi. Ja tietysti kävelylenkkien tekeminen, kunhan varoo kylmettämästä itseään.
        http://www.miesklinikka.com/miesklinikka/virtsaelinsairaudet/eturauhasen_tulehdus/lantionpohjalihaksen_spasmi


      • Anonyymi
        Antsa kirjoitti:

        Epäilen syyksi pienempiin vihlaisuihin lantionpohjanlihasten kramppeja, jotka jäävät yleensä eturauhastulehduksen jälkitilaksi, vaikka itse tulehdus on hoidettu pois. Näihin auttaa tulehduskipulääkkeet, Sirdalud, lämpimän antaminen ja samat "jumppaliikkeet" joita naisille opetetaan synnyttämisen jälkeen tehtäviksi. Ja tietysti kävelylenkkien tekeminen, kunhan varoo kylmettämästä itseään.
        http://www.miesklinikka.com/miesklinikka/virtsaelinsairaudet/eturauhasen_tulehdus/lantionpohjalihaksen_spasmi

        Rupesin syömään nauriita älkää naurako kyllä auttaa. Minulta häipyi kaikki vaivat ja vaimokin on tyytyväinen. Illalla nukkumaan mennessä. Tuossa nauriissa on sellaisia aineosia joka poisstaa tulehdusta. Näin urologi kertoi.


    • dkjsf

      Minulla posti eturauhatulehduksen seuraava lääkeyhdistelma. Miranax, zyrtec, pepcid. Miranax on vahva tulehduskipulääke, Zyrtec ja Pepcid ovat antihistamiineja joista zyrtec on H1 histamiinin salpaaja ja pepcid on H2 salpaaja. Kokeilkaa; minulla toimi 2h.

      • Kirvelijä

        Onko muilla kokemusta antihistamiinien käytöstä eturauhastulehdukseen? Pitää varmaan koittaa kun muut ei auta polttoon ja kirvelyyn.


    • sadfeqwe2

      Minulla posti eturauhatulehduksen seuraava lääkeyhdistelma. Miranax, zyrtec, pepcid. Miranax on vahva tulehduskipulääke, Zyrtec ja Pepcid ovat antihistamiineja joista zyrtec on H1 histamiinin salpaaja ja pepcid on H2 salpaaja. Kokeilkaa; minulla toimi 2h.

    • pallit huurussa

      Viiden päivän antibioottikuuri on loppunut jo viime viikolla ja lopetin 10 päivän tulehduskipulääkkeenkin viikonloppuna, kun vatsassa tuo alkoi jo tuntua. Silloin tällöin harvakseltaan vielä nipistelee, mutta kipuja ei juurikaan ole. Virtsaustarve on tiheähkö ja kerran yössä siihen tulee herättyä, vaikka olen iltaisin koettanut vähemmän juoda. Virtsaamisen jälkeen tuntuu ajoittain kirvelyä virtsaputkessa eturauhasen tienoilla. Onko nämä vaivat tyypillisiä "jälkitiloja" muillakin? Muistaakseni viime kerralla oli itsellä saman kaltaiset vaivat. Lääkäri tällöin kertoi minua vaivaavan yliaktiivisen virtsarakon ja määräsi Vesicare (muistaakseni) kuurin, joka auttoi. Tuo ko lääke taisi vaan sisältää antabus -ominaisuuden ja oli siksi epätoivottu. Onko tästä tihentyneestä virtsaustarpeesta kokemuksia tämän eturauhastulehduksen yhteydessä?

    • ..on p*rkeleestä

      Joo, vessassa saa juosta tuon tuosta, pahimmassa tapauksessa montakin kertaa yössä, hyvässä tapauksessa ei tarvi herätä ollenkaan. Päivällä sen sijaan saa käydä aina kun vaan tilaisuus siunaantuu. Virtsatietulehdusta ei ollut, testit siis negatiivisia, saapa nähdä jäikö tämä koko homma nyt tähän, vai tuleeko jotain järkevämpää ajatusta mieleen.

      Oireina on siis pääpiirteittäin tuo vessassa juoksemine, kirvely, polttelu, pakotus ja jomotus, kivesten vihlonta, alaselän kivut/pakotus/jomotus, välilihan paikkeilla ärsyttävä jomotus, navan alapuolella jatkuvasti "polte" jne. Ilmeisestikin tämän kanssa täytyy vaan jaksaa loppuikä..

      • ..on p*rkeleestä

        Eikä niistä oireista vähäisin ole suinkaan erektiohäiriö, joka alkoi muutamia vuosia sitten (tais olla keväällä 2011). Oireen alussa muistan peniksen varren alapinnalla & kärkiosassa tuntuneen sellaisen ärsyttävän tunteen seksin aikana ja seisokki lopahti kesken. Tuota ennen ei ollut ikinä ongelmia seisokin kans, päin vastoin, vähempikin olisi riittänyt, tuon jälkeen sitten ei muuta ole ollutkaan kuin ongelmia. Siniset napit auttaa, niitä vaan on turkasen vaikeaa saada, pitäisi varmaan olla vanhempi.


      • 62vuotias

        moro: menehän urologille ja hän voi ottaa kokeita ja kuvata ultraäänellä. ei tk lääkäri tunne asiaa tarkemmin... ja vaatetta alapäähän reilusti, miel hiukan liikaa.. tuulenpitävää.. ja pidä väljiä alusvaatteita (toppahousut ulkona). missään vaiheessa ei saa kalsarit kiristää!!! Mä nukun ilman housuja, tuulettuu hyvin.. Mulla on liikakasvua, käytän Xatral CR tabl 1kpl pv, lopun ikääni, jo n 55 v alkaen. Tolosen Superman on hyvä kun ikäännyt.voisi olla jo nyt, saa sinkkiä. Muutoinkin tutustu luontaistuotteisiin, ja käytä. .. Älä vaan ota sitten Nebido-testoruiskeita jos tuotanto laskee, mulla uhkasi syöpä. Kannattaa paneutua asiaan.. terv 61 v mies (säännöll laukeaminen miel 2 xviikossa edistää hyvinvointia)


      • OnPerkleestä
        62vuotias kirjoitti:

        moro: menehän urologille ja hän voi ottaa kokeita ja kuvata ultraäänellä. ei tk lääkäri tunne asiaa tarkemmin... ja vaatetta alapäähän reilusti, miel hiukan liikaa.. tuulenpitävää.. ja pidä väljiä alusvaatteita (toppahousut ulkona). missään vaiheessa ei saa kalsarit kiristää!!! Mä nukun ilman housuja, tuulettuu hyvin.. Mulla on liikakasvua, käytän Xatral CR tabl 1kpl pv, lopun ikääni, jo n 55 v alkaen. Tolosen Superman on hyvä kun ikäännyt.voisi olla jo nyt, saa sinkkiä. Muutoinkin tutustu luontaistuotteisiin, ja käytä. .. Älä vaan ota sitten Nebido-testoruiskeita jos tuotanto laskee, mulla uhkasi syöpä. Kannattaa paneutua asiaan.. terv 61 v mies (säännöll laukeaminen miel 2 xviikossa edistää hyvinvointia)

        No ei sinne urologille noin vain mennä, ei ainakaan tällä budjetilla (yksityiselle siis), julkiselle puolelle on omat rituaalinsa ja koko homma jumittui tuonne arvaukseen, kun sitä ns "normaalia kiireetöntä vastaanottoaikaa" ei ole saanut. Tällä hetkellä tilanne helpompi, joten jospa tuota nyt kevään tullen selviäis taas kesän yli ja katsotaan syksyllä tai ens talvena uudelleen...


      • Anonyymi

        Satavarmasti liian vähä seksiä.


    • ..on p*rkeleestä

      Syvä huokaus. Taas kerran takana erittäi tuskallinen päivä, koko alamaha kuin tulessa, jatkuvaa vessassa juoksemista, alaselkää pakottaa, kiveksiä pakottaa, kirvelee ja polttelee, niinku navan alapuolella olis ylimääräinen nyrkin kokoinen möykky. Eikö tälle oikeasti pysty tekemään mitään kotikonstein helpotusta? Runsas juominen, lämmin pukeutuminen, kylmän välttely ja säännöllinen laukeaminen ei tunnu auttavan. Arvauskeskukseen saa varattua aikoja vasta loppiaisen jälkeen, sieltä nyt tuskin mitään apua löytyis muutenkaan, ei ainakaan edellisellä asuinpaikkakullalla löytynyt.

      • ..on p*rkeleestä

        Niin ja lisäksi paleltaa ja kolottaa ihan niinku olis kuumetta, tai ainakin lämpöilyä.


      • vinkkisss1111985

        kokeilkaappa luontaistuotekaupasta männyn havu uute juomaa. En tarkallen muista nimeä mut joku ton niminen. Vahva antioksidantti pitoinen juoma ja monille auttanu.yksilöllistä tieten


      • Anonyymi
        ..on p*rkeleestä kirjoitti:

        Niin ja lisäksi paleltaa ja kolottaa ihan niinku olis kuumetta, tai ainakin lämpöilyä.

        Seksiä vaan poijat riittävästi parl kertaa yössä kyllä vain rupiaa helepotaha.


    • eturauhastulehdus

      Minulle ei auttaneet tulehduskipulääkkeet, xatral CR eikä monet muut lääkärin määräämät lääkkeet, ne vain poisti hetkeksi oireita.
      Suurimman avun olen saanut eturauhasen hieronnasta, onneksi löysin hyvän hierojan joka osasi homman. Oma tyttökaveri hieroi mutta eturauhanen tuli vain kipeämmäksi. Hieroja teki hierontaa melkein tunnin ja sen jälkeen oli vapauttava tunne kun kipua oli paljon vähemmän. Hieroja sanoi että erektiotakin voit kokeilla seuraavana päivänä, no sitä ei tarvinnut kokeilla koska seuraavana aamuna sain aamuseisokin ja mikä oudointa se ei sattunut eturauhasessa.

      Itse sain eturauhasen tulehduksen 2013 ja nyt olo ei ole täydellinen mutta
      saan hyvin erektion, seksi sujuu, virtsaaminen sujuu eikä ole virtsapakon tunnetta. Virtsarakkoon en saa niin paljoa virtsaa kuin ennen mutta sellaista kovaa hätää ei enää tule.

      Hieronta kertoja oli noin 10kpl ja ensimmäiset hierontakerrat tuotti jo tulosta
      olo oli huomattavasti parempi.

      Näin talvella on ikävää sairastaa tota vaivaa.
      Mutta voin kertoa enemmän vaikka skypessä jos haluat?

    • eturauhasentulehdus on todella ikävä vaiva ja se paranee vain antibioottihoidolla. Kivekset turpoaa helposti tennispallon kokoisiksi ja kaikki hankaus liikuttaessa tuottaa tuskaa. Virtsatessa tuntuu kirvelyä jne. Hoitona siis aina ensisijaisesti antibiootit. Mutta tuolla vaivalla on taipumus herkästi uusiutua, tiedän muutamia kavereita joilla saattanut olla jopa 3x talven aikana tuo sama vaiva. Kylmä on se laukaiseva tekijä, joten lämpimät kalsarit ovat hyvä suoja mutta eivät täysin estä uusiutumista.
      Olen kokeillut näille kavereille eturauhasen hierontaa, sellasta jossa rasvattu sormi työnnetään anukseen, tunnustellaan eturauhasen mahdolliset poikkeavuudet (esim suurentuma tms) ja sormen avulla kevyesti stimuloidaan eturauhasta. Stimuloinnin aikana eturauhaseen kohdistuu vähän painetta, jonka ansiosta verenkierto siellä vilkastuu ja eturauhanen alkaa tuottaa elimistöön lisää hormoneja. Tuon kaiken ansioista eturauhasentulehdus on saatu pysymään poissa eli se ei ole uusiutunut enää. Stimuloinnilla on myös muita suotuisia vaikutuksia, esim peniksen verenkierto vilkastuu ja erektio paranee sitä kautta, orgasmit ovat voimakkaampia ja ennenaikainen siemensyöksykin saatu siirtymään myöhemmäksi eli laukeaminen tapahtuu myöhemmin kuin aiemmin on tullut.
      Tiedän, että moni mies (ja varsinkin lääkärit) epäilevät ja pitävät hoitoa humpuukkina, mutta itselläni ollut useita asiakkaita jotka ovat saaneet kokea tuon stimuloinnin vaikutuksen. Toki täytyy muistaa, että yksi hoitokerta ei ylipäätään auta ja muutenkaan ei hoito kaikille auta välttämättä, mutta suosittelen kokeilemaan sitä koska siitä ei ole ainakaan mitään haittaa ja toistuviin vaivoihin ja antibioottihoitoihin kyllästyneet asiakkaat ovat sanoneet suoraan, että hoidosta on ollut apua ja antibioottihoitoja ei ole sen jälkeen tarvinnut.
      Jos joku on halukas kysymään lisää, laita rohkeasti privaviestiä [email protected] , kerron kyllä mielelläni lisää. Ja tuo stimulointihoito sopii kaikenikäisille.

    • eturauhastulehdus

      Iso kiitos Hoitsukundille että kerrot myös näistä.
      Itse sain avun vasta hieronnasta.
      Minä kävin lääkärissä vuoden aikana 19 kertaa, koska vaivani esti normaalin unen ja työnteko oli vaikeaa.
      Laitan tämän mitä minulle kokeiltiin ja vaivoista noin 10% lähti lääkkeillä pois.
      -Tulehduskipulääkkeet Miranax
      -Seuraavalla kerralla laitettiin myös Xatral CR vaikka ei ollut virtsaamisongelmia
      -sen jälkeen tulehduskipulääkkeitä lisää ja antibiootit -> ei juurikaan apua
      -sitten mietittiin jo kirurgista hoitoa, mutta lääkäri oli epävarma auttaako sekään.
      -Sitten yksityiselle siirryin ja sain mikroaaltohoitoa joka hieman vähensi kipua.
      -sain uudet alfasalpaaja lääkkeet ja sen jälkeen erektioni heikentyi noin puolella
      -Sitten esiin tuli ahdistus ja pelkotilat, näistä kaikista oireista ja lääkäri käynnit lisääntyivät.
      Tunsin eturauhasessa painetta ja kipua, pelotti syöpäkin koska psa arvot kasvoivat.
      -Lopulta aloin puhumaan asiasta monelle ihmiselle että minulla on tälläinen ikävä juttu ja lopulta kuulin että voisi kokeilla eturauhasen hierontaa.

      Ajatuksena se hieronta tuntui järkyttävältä, mutta kun menin ensimmäistä kertaa hierottavaksi niin ensimmäiset 5min tuntui vaikealta ja sitten pystyin rentoutumaan ja luulen että hieronnastakin oli silloin enemmän apua.

      Ensimmäinen hieroja, jolla kävin oli hommannut oppinsa Intiasta, jossa tätä hoitoa käytetään lisänä jos eturauhasessa ei ole todettu bakteeritulehdusta.
      Hierontaa ei voi aloittaa ennen kuin on varmistunut tilanne ettei eturauhasessa ole bakteereita.

      Hieroja tunnusteli eturauhasta ja paineli, hän sanoi että on aika kova ja koittaa helpottaa painetta hieromalla ensin sitä laidoilta keskelle päin. Samalla sanoi ettei parantavaa hoitoa ole krooniseen eturauhastulehdukseen, tätäkään ei kukaan lääkäri voinut minulle sanoa.

      Vaihdoin hierojaa kun tämä ensimmäinen hieroja lähti takaisin intiaan ja seuraava hieroja oli mies. Silloin minulla oli ennakkoluuloja että osaako hän
      asiaa ja jännitti puhua koko asiasta hänen kanssaan. Hän kysyi sitten kaikki
      oireet ja taudin historian. Hieronta tapahtui kuten edeltäjällä mutta tuntui että
      hieronta ei tehnyt läheskään niin kipeätä kuin ekalla hierojalla, onko tekniikka eri vai mikä??

      Mutta ongelmat ovat selkeästi vähentyneet, hierontojen jälkeen.
      -Lantion alueen kivut ovat vähentyneet selvästi
      -Erektion olen saanut jo paremmaksi, ei se nyt 18 vuotiaan tasolla ole mutta hyvä.
      -Virtsarakon saan tyhjäksi joka oli todellinen ongelma
      -Eturauhasessa ei tunnu paineen tunnetta istuessani
      -kiveksiä ei ole jomotellut niin paljoa.

      Oireista merkittävä osa on nyt lähes kadonnut.

      Voin todella suositella hierontaa ja [email protected] on sähköpostini jossa kerron lisää jos jollain on ongelmia eturauhasen kanssa.

      Hoitsukundille vielä kysymys? Hierotko ja autatko miehiä tämän ongelman kanssa? Todella monen on vaikea puhua ja yleensä monella kova kynnys lähteä lääkäriin, toivon että oma kertomukseni auttaa muitakin hankkimaan
      apua ja puhumaan omasta ongelmastaan.

    • hienoa että löytyy muitakin eturauhasen hierontaa kokeilleita. Itse tehnyt sitä nyt n 4v ja vakiasiakkaita on mutta toki myös "kokeilijoitakin". Hienoa että olet saanut apua vaivaasi ja myös turhat lääkkeet voi jättää pois jos stimulointi antaa sen avun mitä tarvitset.
      Hierottaessa sitä on hyvä jos pystyy täysin rentoutumaan, silloin myös stimulointi tuntuu mielekkäämmälle ja lopputulos on varmempi. Jännittäessä alapäätä lopputulos ei ole varmaan niin hyvä ja eturauhasessa voi tuntua "paineentuntua" vielä 1-2pv käsittelyn jälkeenkin.
      Toki itse teen tuota stimulointia, mutta asun lappeenranta-kouvola akselilla joten monelle tuo matka voi olla hankalaa. Mutta toki aina kysyä voi neuvoja tai varata aikaa jos sille tuntuu. Sähköpostini on: [email protected]
      ja kaikille kysyjille tiedoksi, kaikessa 100% luottamus ja vaitiolo joten ongelmasi ei tule koskaan muiden tietoon ellet itse siitä halua kertoa.

    • ggnn

      Ei kannata ottaa Ciprofloxacinia tai muita fluorokinoloniantibiootteja vaikka urologi niitä tyrkyttäisi. Tuon myrkyn takia olen kärsinyt yli 7kk helvetillisestä nilkkakivusta ja ihon polttelusta. Hyvin vakavat ja yleiset haittavaikutukset. Google "fluoroquinolone toxicity"

      Pidempi tarina täällä:

      http://m.suomi24.fi/node/13130751

      • Anonyymi

        Joo, tätä lääkettä tarjottiin minullekkin vaikka sen käyttöä on rajoitettu Euroopassa vakavien haittavaikutusten takia. En suostunut syömään ja sain sitten toisen antibiootin tilalle. Netti on maailmanlaajuisesti täynnä hyvin ikäviä tapauksia tästä lääkkeestä. Käsittämätöntä, että minulle tarjottiin tätä, koska oireeni ovat ainakin toistaiseksi lieviä.

        https://yle.fi/uutiset/3-10473693


      • Anonyymi

        Joo, tätä lääkettä tarjottiin minullekkin vaikka sen käyttöä on rajoitettu Euroopassa vakavien haittavaikutusten takia. En suostunut syömään ja sain sitten toisen antibiootin tilalle. Netti on maailmanlaajuisesti täynnä hyvin ikäviä tapauksia tästä lääkkeestä. Käsittämätöntä, että minulle tarjottiin tätä, koska oireeni ovat ainakin toistaiseksi lieviä.

        https://yle.fi/uutiset/3-10473693


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, tätä lääkettä tarjottiin minullekkin vaikka sen käyttöä on rajoitettu Euroopassa vakavien haittavaikutusten takia. En suostunut syömään ja sain sitten toisen antibiootin tilalle. Netti on maailmanlaajuisesti täynnä hyvin ikäviä tapauksia tästä lääkkeestä. Käsittämätöntä, että minulle tarjottiin tätä, koska oireeni ovat ainakin toistaiseksi lieviä.

        https://yle.fi/uutiset/3-10473693

        Voiko kysyää mikä Antibiootti Itse olen syönyt 2 viikkoa kefexin 750 mg x3 ja ei tunnut auttavat.

        ON menneet jo hermot ja tässä rupeaa katsomaan puuta ja köyttä, jalat on kipeät ala-maha kipeä selkä kipeä munia pakottaa jatkuva virtsaamis tarve, oksettaa. Ei
        helkutti jos elämä on tälläistä niin ei ole elämä elämisen arvoista ja nukkumien surkeaa ja kaiken lisäksi petivaatteet on hiestä märkänä ja paitaa tulee vaihdettua 4-5 kertaa yössä, ei helkutti jos tämä on tälläistä, niin ei jaksa, tämä on suoranaista kidutusta ja lääkäriin ei enää ole menemistä, olen ymmärtänyt, että tämä on yläpään sairaus, ei alapään ja selliasta kohtelua saanut, täytyisi olla nainen että saisi ymmärrystä ja tuntuu, että ei edes kuulla mitä sanoo, tai ei voi sanoa edes loppuu mitä on sanomassa. alkaa tuntumaan tän hoitolinajakin olevan samanlaista kuin STM selostus maskin hyödyistä, kun joku hyötyy toisista ja joku toisita hoidoista, on vaan niin, että tämäkin laitetaan sitten ja annetaan ymmärtää, että vika on yläpäässä.


    • kyllä lääke kannattaa ottaa jos tulehdus päällä. Mutta jatkossa kannattaa kiinnittää enemmän huomiota tuohon ennaltaehkäisyyn. Hyvä keino helpottaa tilannetta on lämpimät "istumakylvyt" (esim amme tai vati tms) ja pukeutuminen lämpimästi kylmillä ja varsinkin tuulisilla ilmoilla. Tuuli ja kylmä sää ovat eturauhaselle pahin yhdistelmä, varsinkin silloin kun tuuli menee vaatteiden "läpi".
      Paras ja yksinkertaisin keino ehkäistä tulehduksen uusiutumista on eturauhasen stimulointi (hieronta). Se voi kuulostaa omituiselle tai jopa "pervolle" mutta oikeasti siitä on apua ja se todella ehkäisee tulehduksen uusiutumista. Jos olet epävarma asiasta, kysy lisää täysin privaatisti: [email protected]
      Annan mielelläni neuvoja ja kerron lisää tuosta hoitokeinosta. Ja täysin luottamuksellisesti.

      • Julkaise täällä

        Miksi ihmeessä sitä ei voi vaan naputella tänne? Kyse on sentään aika yleisestä vaivasta ja toimivia konsteja on vaikeaa löytää, kyllä tuon vois mun mielestä ihan yleisestikin laittaa jakoon =)


    • Cipro

      Kenenkään ei kannata fluorokinoloneja ottaa, ellei ole hengenlähtö kyseessä. Haittavaikutukset ovat monen kohdalla pysyviä. Pyydä toinen antibiootti tilalle.

    • ..on p*rkeleestä

      Pääsin käymään lekurissa tuossa ennen joulua, sain reseptin johonki lääkkeeseen, jonka piti helpottaa rakon tyhjenemistä. No helpottihan se, mutta parin päivän käytön jälkeen sivuvaikutukset oli sen verran pahat, ettei niiden kanssa pystynyt olemaan, jätin siis kyseisen lääkkeen ottamatta ja olo palautui noin viikossa entiselleen. Ensi viikolla olis ultra ja joskus loppiaisen jälkeen vois kuulemma alkaa varailemaan uutta aikaa arvauskeskukseen, epäilen että menee helmikuulle... Hieman ärsyttävää, kun tällaiset pitkäaikaiset vaivat ei ole päivystyksessä hoidettavia asioita ja toisaalta taas normaaleja vastaanottojaikojakaan ei ole saatavilla kuin vasta loppiaisen jälkeen, mikäli ne ei sitten ole menneet saman tien. Miten tuo eturauhasen hieronta oikein toteutetaan? Netistä googlettelemalla pääsin siihen käsitykseen, että pystyy hoitamaan itse, mutta tarkempia ohjeita siihen ei oikein löytynyt - ilmeisesti taas kerran kyse "jenkkiläisestä häveliäisyydestä", eihän nyt tuollaisia miehen anatomiaan liittyviä juttuja saa esittää netissä kaikelle kansalle....

      • eikä häpeile

        Thaihierojat kuulema antavat myös rauhashierontaa.


      • oma kokemus

        Hierojaltani voin pyytää ohjeita, hän ainakin näytti minulle hyvät ohjeet hieronnasta.
        Laita sähköpostia niin koitan auttaa tässä asiassa. [email protected]
        Itse sain hieronnasta suurimman avun kipuun ja toiminnallisiin ongelmiin.
        Infoa annan täysin luottamuksellisesti.


    • Kivekäs

      Itsellä on nyt parisen kuukautta melkein tuosta eturauhasen tulehduksesta ja myönnettävä se on että Siprion-antibiootilla se kyllä lähti vaikkei ihan täysin kokonaan poistunutkaan.

      Siprion tosiaan aiheutti minulle ikävät paksusuolen kivut jotka jatkuvat yhä edelleen, mutta mitään kovinkaan pahoja eturauhasen oireita ei enää tulehduksen jälkeen ole ollut sitten. Toki nykyään on kuljettava koko ajan pitkissä kalsareissa ja pukeuduttava todella lämpimästi. Kesästä ei ole mitään tietoa vielä, mutta toivottavasti silloin voidaan mennä vielä vähän vähemmällä vaatetuksella kuin nyt.

      Välillä kiveksiä vähän vihloo eikä hirveästi ole itsellä vaikuttanut erektioonkaan. En ole vielä kokeillut tuota rauhasen stimulaatiota, mutta pakko siihen on sitten tutustua jos vaivat uusivat pahemmin. Sanoisin että tällä hetkellä eturauhanen ei vaivaa juuri ollenkaan, eikä ultrassa kuulemma lääkärin mukaan näkynyt mitään poikkeavuuksia rauhasen muodossa yms. seikoissa.

      Muutamaan luonnonlääkkeeseen olen nyt tutustunut ihan vaan lukemalla, joten veikkaan että tilaan itselleni purkillisen sahapalmua sisältäviä kapseleita ja katson että miten vaikuttavat. Sahapalmun PITÄISI auttaa eturauhasvaivoissa jollain tapaa, mutta toki tuo hieronta varmasti on vielä tehokkaampaa kaikista.

      Tosiaan huomasin kyllä tuossa antibiootissa itselläni komplikaatioita, mutta se taitaa olla sitten kokonaan toinen asia koko vyyhdissä. Olkaa kuitenkin tarkkoja sekä kyseenalaistavia sen suhteen että mitä antibioottia teille näihin vaivoihin oikein määrätään.

      Seksi tai ylipäätään laukeaminen auttavat myös näiden vaivojen lieventämisessä. En tiedä että kuinka laajoja erektiohäiriöt ovat näiden vaivojen kanssa, mutta itsellä ainakin esiintynyt tiheävirtsaisuutta valitettavasti nyt enemmän tulehduksen sairastuttuani.

    • virtsaamisen tarve lisääntyy tulehduksen aikana ja joskus myös sen jälkeenkin, tosin kertamäärät ovat pienempiä kuin normaalisti. Tuokin oireilu on yksilöllistä.
      Ciproxin on juuri alapään vaivoihin määrätty antibiootti, toki kaikilla antibiooteilla on jonkinlaisia sivuvaikutuksia ja nekin ilmenevät yksilöllisesti.
      En itse ole kokeillut luontaistuotteita, jokainen voi itse miettiä haluaako niitä kokeilla vai ei.
      Itse edelleenkin uskon ja suosittelen tuota stimulaatiota useamman kerran kokeiltuna, se on täysin vaaratonta, turvallista ja mitään sivuhaittoja siitä ei asiakkaille ole tullut. Ainoa asia mistä asiakkaat ovat sanoneet, on se että ensimmäisellä kerralla eturauhasessa on ollut ns paineentunne hieronnan aikana ja sen jälkeen, mutta sekin on mennyt ohi melko pian. Tuo tunne yleensä johtuu siitä, ettei osaa rentoutua tarpeeksi käsittelyn aikana. Mutta kun on 1-2 kertaa kokeillut, osaa jo rentouttaa alapäätä paremmin ja käsittelystä alkaa nauttia paremmin ja myös lopputulos (stimuloinnin hyöty) on parempi.
      Ne henkilöt jotka todella haluavat tietää asiasta enemmän tai kokeilla tuota stimulointia, laittakaa rohkeasti privaattiviestiä täysin luottamuksella: [email protected]

    • eturauhanen

      Minulla oli itsellä kipua, jomotusta ja eturauhasessa paineen tunnetta ja
      siihen ei auttanut muu kuin hieronta.
      Voin yrittää kirjoittaa ohjeet hieronnasta, miten se tapahtuu, koska minulle on hierontaa tehty. Hierontaan ei liity mitenkään seksi eikä sellaset ajatukset.
      Siitä vaan on ollut itselle merkittävää apua.
      Eturauhasta ei pysty itse hieromaan, siihen tarvitaan toisen ihmisen apua joka osaa hieroa eturauhasta oikealla tavalla. Väärin tehty hieronta ei tuo tulosta ja
      tuo enemmän rauhaseen oireita.

    • omatoiminen eturauhasen hieronta ei onnistu, siinä olet oikeassa. Vartaloa joutuu taivuttelemaan melkoisesti ja samalla rentoutuminen estyy. Toisen asiansa osaavan käsittelijän apu on tarpeen. Huonosti tehty hieronta tuottaa vain lisäharmia ja mahdollisesti jopa lisää vaivoja.
      Hyvin tehty eturauhasen stimulointi ei ole mitenkään suoraan seksuaalista, mutta toki monet kokee sitä kautta myös mielihyvää ja jopa orgasmejakin.

      • Ihme pimittämistä

        Voisko niitä ohjeita niinku millään saada tänne kaikkien saataville? Miksi pantata tietoa tällaisessa yleisessä asiassa?!


      • eturauhanen
        Ihme pimittämistä kirjoitti:

        Voisko niitä ohjeita niinku millään saada tänne kaikkien saataville? Miksi pantata tietoa tällaisessa yleisessä asiassa?!

        Kirjoitan juuri niitä ohjeita


      • Kestää kestää
        eturauhanen kirjoitti:

        Kirjoitan juuri niitä ohjeita

        Tuleeko niistä ohjeista pitkäkin kirjasarja..?


      • eturauhanen

      • Loistava julkaisu!
        eturauhanen kirjoitti:

        http://haittarauhanen.webs.com/

        Tuolta voi lukee, mutta valmistuu tänään...

        Tuolla linkissä on hyviä juttuja, kannattaisi julkaista ihan erillisenä topicina, muuten hukkuu tänne muun joukkoon!


      • eturauhanen
        Loistava julkaisu! kirjoitti:

        Tuolla linkissä on hyviä juttuja, kannattaisi julkaista ihan erillisenä topicina, muuten hukkuu tänne muun joukkoon!

        Kiva kuulla positiivista palautetta, tein eilen sivuja vähän kipeänä ja kuumeessa.
        Mutta toivon että sieltä joku saa apua, vielä teen korjauksia kun kuume laskee ja
        jaksan paremmin muutenkin.

        Onko teidän mielestä tarpeen tehdä lisää sivuja mm virtsaamisongelmista tai muusta. Otan vastaan kommentteja [email protected].


      • Kiinnostunut lukija
        eturauhanen kirjoitti:

        Kiva kuulla positiivista palautetta, tein eilen sivuja vähän kipeänä ja kuumeessa.
        Mutta toivon että sieltä joku saa apua, vielä teen korjauksia kun kuume laskee ja
        jaksan paremmin muutenkin.

        Onko teidän mielestä tarpeen tehdä lisää sivuja mm virtsaamisongelmista tai muusta. Otan vastaan kommentteja [email protected].

        Hyvät ja asialliset sivut.
        Kyllähän sinne voisi mielellään lisätä kaikkea alapään toimintoihin liittyviä asioita. Mukaanluettuna myös potenssivaikeudet.

        Sivun lukemisen kannalta toivoisin, että teksti olisi isompaa ja paremmin erottuvaa taustaväristä. Ainakin nykyisellään minun pitä skarpata kovasti saadakseni tekstistä selvää.


      • eturauhanen
        Kiinnostunut lukija kirjoitti:

        Hyvät ja asialliset sivut.
        Kyllähän sinne voisi mielellään lisätä kaikkea alapään toimintoihin liittyviä asioita. Mukaanluettuna myös potenssivaikeudet.

        Sivun lukemisen kannalta toivoisin, että teksti olisi isompaa ja paremmin erottuvaa taustaväristä. Ainakin nykyisellään minun pitä skarpata kovasti saadakseni tekstistä selvää.

        Erektiohäiriöstä olen tänään kirjoittanut hieman, mutta koska asia on laaja ja riippuu eri tekijöistä niin kirjoittamiseen menee hieman aikaa.

        Yritän vaihtaa taustan niin että teksti olisi luettavampaa.


    • gkgkr

      "Ciproxin on juuri alapään vaivoihin määrätty antibiootti, toki kaikilla antibiooteilla on jonkinlaisia sivuvaikutuksia ja nekin ilmenevät yksilöllisesti."

      Fluorokinoloniantibiootit joihin kuuluu myös Ciproxin, Siprion ja Ciprofloxacin ovat laajakirjoisia, synteettisiä antibiootteja, joilla on tuhoisat ja usein pysyvät sivuvaikutukset.

      Lääkäri määräsi Ciprofloxacinia virtsavaivaan 7kk sitten jonka jälkeen alkanut kipuhelvetti mille ei näy loppua. Kuvittelin itsekin että sehän on vain antibiootti, voi tulla maha kipeäksi jne. Oma kokemukseni löytyy täältä http://keskustelu.suomi24.fi/node/13183899

      Tuhannet ihmiset kärsivät vakavista haittavaikutuksista syötyään näitä. Lukasepa näistä:

      Jounin kokemus fluorokinolonista:

      http://www.potilasliitto.fi/lehti/Potilaslehti_2_10.pdf

      Toisen suomalaisen kokemus:

      http://vapaudu.fi/tietoa-meista/kokemuksia/

      Ulkomailta löytyy pilvin pimein tapauksia:

      www.ciproispoison.com
      www.fqwallofpain.com

      http://well.blogs.nytimes.com/2012/09/10/popular-antibiotics-may-carry-serious-side-effects/?_php=true&_type=blogs&_r=0


      Faktatietoa:

      Fluorokinolonit nostavat hermostovaurion riskiä:

      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/25150290/

      http://www.fda.gov/drugs/drugsafety/ucm365050.htm

      http://www.fda.gov/drugs/drugsafety/postmarketdrugsafetyinformationforpatientsandproviders/ucm126085.htm


      Jokainen tekee itse valintansa, mutta oman elämäni pahin moka oli syödä noita lääkkeitä. Ei ollut sen arvoista.

    • tunnen kyllä lääkkeet jo työni puolesta (olen ollut alalla työssä pitkälti yli 10v). Täysin vaaratonta/sivuhaitatonta lääkettä ei olekaan. Yleisohje on, että jos lääkkeestä tulee selviä sivuvaikutuksia, se pitää lopettaa heti ja vaihtaa toiseen. Itselläni kerran elämässäni olut eturauhasen tulehdus ja siihen määrätty Amoxin kuuri 5pv. Lääkkeestä ei ollut muuta haittaa kuin 2 pv kuurin alussa vatsa hiukan löysä.
      Ihmettelen vain miksi et vaihtanut lääkettä jos kerran siitä tuli ongelmia?
      Tämä keskustele alkaa pyörimään nyt enemmän lääkkeiden ympärillä kuin alkuperäinen aloittaja on taas tarkoittanut yleisluontoista apua/neuvoja ongelmaansa.

      • Anonyymi

        Fluorokinoloniantibiooteista voi tulla vakavia haittavaikutuksia hyvin pian lääkkeen aloittamisen jälkeen. Joskus vakavat haitat voivat tulla vasta lääkkeen lopettamisen jälkeen. Fluorokinoloniantibiooteista on kyllä hyvin aiheellista varoittaa.


    • gkgkr

      Lopetin tietysti lääkkeen käytön heti kun haittavaikutukset ilmenivät.

      Valitettavan usein fluorokinolonien aiheuttamat vauriot eivät poistu lääkkeen pikaisellakaan lopettamisella/vaihtamisella, kuten voisi kuvitella. Näin on käynyt myös minulla.

      Mutta olet oikeassa, pidetään keskustelu alkuperäisessä aiheessa. Lisään vielä että arvostan sinun kirjoittamia ohjeita tänne. Vaiva on kiusallinen ja olen itsekin näistä ongelmista kärsinyt ajoittain.

    • Kivekäs

      Eräs hyvä neuvo kanssa eturauhasen tulehduksen jälkeisiin ja sen aikaisiinkin vaivoihin on se kuuma kylpy. Onneksi omasta taloudesta löytyy vielä amme, joka tosiaan täytetään todella kuumalla vedellä täyteen ja istuskellaan siellä sitten aikansa.

      Tämä helpottaa eturauhasen säteilykipuja kiveksissä ja myös sitä mahdollista rauhasen aiheuttamaa virtsaamisen tunnetta yms. vaivoja. Pätee muuten nämä kuumat kylvyt myös peräpukamien hoitoon jossain määrin.

      Kun itsellä oli tuo tulehdus päällä niin p'ääsin eroon jumalattomista kivuista aina välillä käymällä kuumassa kylvyssä kun tuon tajusin. Oikeastaan jo se sinänsä apuna auttoi minua tajuamaan minkä luokan vaiva tämä oikeastaan olikaan, kun aluksin pelkäsin jo vaikka mitä kivun iskiessä todella rankasti nivusiin sekä kiveksiin.

      Itse olen tosiaan 29 v. mies ja aika ajoin kärsin eturauhasen vihoittelusta nyt tuon tulehduksen jälkeenkin. Aiemmassa viestissä kerroin myös että tarkoitus olisi nyt ryhtyä testaamaan näitä luontaistuotteita eturauhasongelmiin joita markkinoilta löytyy. Katsoo miten ne voisivat auttaa, sillä paljon löytyy valmisteita mm. sahapalmua sisältävänä.

      Mutta muistakaa tosiaan nuo kylvyt, paikkojen pitäminen lämpimänä ja moni muu konsti.

      • eturauhanen

        Oletko kokeillut hierontaa?


    • olette oikeassa että lämpimät kylvyt helpottavat oireita ja varsinkin sitä "säteilykipua" mutta eivät poista vaivaa kokonaan. Eivät myöskään ehkäise ennalta tuon vaivan uusiutumista. Ja tiedoksi epäilijöille: eturauhasentulehdus todellakin voi tulla iästä riippumatta niin teineille kuin vanhemmillekin miehille. Vanhemmilla miehillä esiintyy myös eturauhasen hyvälaatuista liikakasvua, joka voi olla tiettyjen oireiden (esim virtsaamisvaivojen) syytä. Mutta tulehdus siis johtuu pääosin valitettavasti kylmettymisestä. Hienoa on se, että ihmiset uskaltavat ja haluavat jakaa noita kokemuksiaan ja keinojaan auttaa toisia. Kiitos myös niistä privaviesteistä joita olen saanut, se vain kertoo siitä että kaikki eivät halua keskustella ikävästä ja kiusallisesta vaivasta julkisella palstalla. Itse koen, että on hienoa auttaa muita ja kun omakohtaista kokemusta asiasta on, tiedän myös mille se todellakin siellä "alhaalla" tuntuu kun ei kävelemäänkään kunnolla pysty kivun vuoksi.

      • Avointa keskustelua

        "se vain kertoo siitä että kaikki eivät halua keskustella ikävästä ja kiusallisesta vaivasta julkisella palstalla"

        Tuo on harmillista, koska kyse on hyvinkin yleisestä miesten vaivasta, sitäpaitsi tällaisissa paikoissa asioista keskustellaan anonyymisti, joten mitään syytä häpeilyyn ei pitäisi olla. Sen sijaan toimivia neuvoja kaipaa meistä jokainen ja niiden salailu taas ei ole oikein kenenkään edun mukaista.. jos kerran ongelmasta voi päästä ilman turhia (lue: tehottomia) lääkekuureja, niin sitä suuremmalla syyllä kaikki mahdolliset itsehoito-ohjeet on syytä pitää kaikkien löydettävinä. Näin säästetään sekä julkisen terveydenhuollon resursseja, että parhaimmassa tapauksessa jopa ihmishenkiä pienentyneiden itsemurhalukujen muodossa!


    • avoin keskustelu on aina ok, ei mulla ole sitä vastaan mitään ja mielelläni yritän auttaa kaikessa toisia jos vain pystyn. Mutta meitä on niin moneen lähtöön ja monille on vaikeaa ylipäätään keskustella intiimialueidensa vaivoista, suotakoon heille mahdollisuus keskustella niistä privaatisti jos se tuntuu helpommalle. Mutta samat neuvot toki annan niin julkisessa kuin privaattikeskustelussakin.
      Suomessa lääkärin aika/potilas on hyvin lyhyt (ainakin "arvauskeskuksissa") ja usein vaivan todellinen syy jää helposti piiloon tai sitä ei tutkita kunnolla. Se aiheuttaa vaivan pahenemista tai pitkittymistä ja turhia kuluja lääkärissä käyntien ja turhien lääkkeiden hankinnan kautta. On hyvä jos löytyy kotikeinoja joilla oloaan voi helpottaa tai jopa ongelmia poistamaan. Hyvänä esimerkkinä tämä keskusteluketju jossa reilussa kuukaudessa ihmiset innostuneet ja halunneet jakaa runsaasti kokemuksiaan toistensa kanssa. On yhteistyössä saatu myös luotua linkki neuvontasivulle asian tiimoilta. Ja mielelläni kuulen lisääkin ihmisten kokemuksia miten ovat hoidattaneet tuota vaivaansa ja mistä ovat saaneet parhaimmat avut.

    • ..on p*rkeleestä

      Menihän se pahin viimein ohi, pari päivää sitten oli myös ultra, jossa ei näkynyt mitään ihmeellistä. Loppiaisen jälkeen saisi kuulemma varailla vastaanottoaikaa lekurille, mutta taitaa olla aika turhaa, koska pahin on hellittänyt. Tiedoksi muille vastaavan piinan kanssa kiemurteleville, näköjään voi mennä kaksi kuukauttakin ja sitten helpottaa.

    • pahimmat oireet helpottavat ja se on jo hyvä askel parempaan suuntaan tuon vaivan osalta, mutta valitettavasti vaiva tahtoo helposti uusiutua joten varaudu pahimpaan.
      Jos tiedät jonkun henkilön joka tekee eturauhasen stimulointia, suosittelen kyllä kokeilemaan sitä, koska se on täysin vaaraton ja sivuhaitaton ja siksi turvallinen ja yksinkertaisesti helppo keino ehkäistä tuon kiusallisen ja hankalan vaivan uusiutumista. Mitkään lääkkeet ei sitä estä.
      En tiedä missä päin asustelet joten en osaa neuvoa kenen puoleen kääntyä tuossa etur.hieronta-asiassa, mutta jos liikut Kouvola-LPR suunnalla, voidaan sopia aikaa ja tule rohkeasti kokeilemaan tuo käsittely.

      • Ykä-Yrittäjä

        Minusta tuo hieronta on hieman eroottista touhua ja mieluummin annan sen jonkun naisen tehtäväksi.
        Olen kuullut, että siitä seuraava orgasmi on aivan huikea.
        Ei ole kokemusta, joten en tiedä pitääkö paikkaansa.
        Sinullekin siitä pitänee maksaa,mutta ennemmin maksan kyllä naiselle siitä.Naispuolisia tarjokkaita hierojiakin löytyy, joten täytyypä joskus kokeilla.


      • Saatat yllättyä
        Ykä-Yrittäjä kirjoitti:

        Minusta tuo hieronta on hieman eroottista touhua ja mieluummin annan sen jonkun naisen tehtäväksi.
        Olen kuullut, että siitä seuraava orgasmi on aivan huikea.
        Ei ole kokemusta, joten en tiedä pitääkö paikkaansa.
        Sinullekin siitä pitänee maksaa,mutta ennemmin maksan kyllä naiselle siitä.Naispuolisia tarjokkaita hierojiakin löytyy, joten täytyypä joskus kokeilla.

        Jos ihan tarkkoja ollaan, niin se on "aika homoa touhua"...... ;D


      • eturauhanen
        Saatat yllättyä kirjoitti:

        Jos ihan tarkkoja ollaan, niin se on "aika homoa touhua"...... ;D

        Itseäni on mies hieronut ja aluksi tuntui oudolta ajatus että mies hieroo.
        Hieronnan aikana ei ole kuitenkaan mitenkään eroottinen olo vaan siinä koittaa
        olla mahdollisimman rentona. Myöskään en ole saanut hieronnan aikana koskaan
        erektiota vaan ainoa tunne on virtsanpakotus ja välillä putkesta tuleekin nestettä.

        Mies ainakin minua hieronut ja hän teki sen ihan hyvin. Seksiä ei pidä sekoittaa hierontaan. Oikea eturauhasen hieronta on aika tarkkaa jotta siitä saatava hyöty olisi mahdollisimman hyvä.
        Itse olen kiitollinen että olen saanut avun tähän piinaavaan vaivaan, se on auttanut
        niin paljon että tulehduskierre on ohi ja toimintakyky on merkittävästi parantunut.


    • eturauhanen
    • Miksi ihmiset tekevät tälläisistä asioista aina niin eroottissävytteisen?
      Eihän siinä ole tarkoitus tuottaa eroottista tuntemusta ensisijaisesti, toki se on usein "sivuvaikutus" ja kyllä valitettavasti jotkut hakevat eturauhasen hierontaa puhtaasti eroottisen tuntemuksenkin vuoksi. Mutta jos todella kärsinyt tuosta ikävästä tulehduksesta, on usein valmis lähes mihin vaan mikä estää tuon kivun uusiutumisen.
      Toki jokainen mies itsenäisesti päättää millaisia keinoja vaivansa hoitamiseen/ehkäisemiseen haluaa. Eihän tässä olla ketään taivuttelemassa tuohon hierontaan, vaan tarkoitus on antaa tietoa siitä miten yksinkertaisella ja turvallisella tavalla tuosta tulehduskierteestä on mahdollisuus päästä eroon.

      • maks4

        homppelit saavat eturauhashieronnasta kiksejä..


    • henr2

      alkoholin käyttö alas tai pois, omalla kohdalla toimii 2 pikkutölkkiä per pv, maks 2 keraa viikossa, lonkero parempi kuin olut.
      kannattaa ehkä kokeilla tölkkijuomien vähentämistä, maito, appelsiinimehu, ym, tölkkien sisäpinnasta liukenee nesteeseen ftalaatteja, jotka vaikuttavat haitallisesti eturauhaseen, kun eturauhanen tulehtuu, se turpoaa, ja kuristaa virtsaputkea.
      voisit myös ottaa D-vitamiinin käyttöön, D-vitamiini saattaa vaikuttaa pienentävästi eturauhaseen,

    • Teppotena

      Toki jokainen voi itse itsenäisesti päättää mitä hoitoja käyttää lieventääkseen
      oireitaan ja parantuakseen. Itsellä lääkehoito poisti kivut ja pakotukset mutta
      ei alkanutta tiputtelua tai paremminkin virtsankarkailua; mikä avuksi? Vai onko
      Tena Pantsit ainut lopullinen hoito vaikka lääkäri sanoikin että pikkuhiljaa
      vähenee.

    • Eivielävaari

      Tosi on että hoidot toimii itse sairauteen mutta jo saadut vauriot oireilee. Olen
      kärsinyt jo parivuotta virtsankarkailusta joka jäi eturashastulehduksen jälkeen.
      Tenoja on pakko käyttää nolojentilanteiden varalta ja se syö uskomattomasti
      itsetuntoa ja erakoittaa kanssaihmisistä. Tulee harkittua liiaksikin voiko mennä
      ravintolaan, elokuviin,teatteriin tai urheilutapahtumiin tahi kenelle voi kertoa
      vaivasta.

    • Eturauhanen voi olla suurentunut joko iän tuomana haittana tai tulehduksen jälkitilana. Sen seurauksena virtsaa valuu heikommin tai tiputtelemalla vielä normaalin virtsaamisen jälkeen. Eli suurentunut eturauhanen estää jossain määrin virtsan tyhjentymistä rakosta. Siihen vaivaan lääkkeet voivat hiukan helpottaa virtausta ja vaikeissa tilanteissa höylääminen on viimeinen keino. Jos mahdollista kannattaisi etsiä henkilö joka voisi hieroa eturauhasta. Se on kuitenkin helpompi ja yksinkertaisempi tapa hoitaa tuota vaivaa ja antaa pitemmän vaikutuksen.

    • ensi apu !!!

      en tiedä muista...?. mutta mulla nyrkki kyllikki auttaa!! ja kiittää et tapaamme "säänöllisesti"!! :)

      • omakäsi-paraskäsi

        asiaa!!! kunhan muistaa "tutustua" vähintään viikottain...!!! tai jopa päivittäin... :)


    • Kivekäs

      Hei taas kaikille,

      Toivottavasti kaikki ovat saaneet apua tähän miehiseen vaivaan tavalla jos toisella. Itselleni meinasi pukata taas päälle oireilua eturauhasesta liiallisen istumatyön ja vähäisen liikunnan ansiosta.

      Sain oireilun eli kivesten sekä alavatsan seutumien kipuilut kuriin tulikuumilla kylvyillä, istumisen välttelelyllä myös töissä sekä parisen kuukautta sitten lääkäriltä haetulla Xatral CR-kuurilla.

      Tuo Xatral auttaa ainakin minua vaikka se kai pääsääntöisesti onkin tarkoitettu tuohon liikakasvun hoitoon, mutta kyllä jos eturauhanen yhtään temppuilee niin ainakin minua auttoi ja vähensi kipuilua hiukan sekä helpotti virtsaamista.

      Kivut tosiaan taas hellittivät, mutta viikon olivat päällä ja pelkäsin jo hiukan että pitäisi ehkä mennä taas lääkärin juttusille antibioottia anomaan. Onneksi olen kuitenkin oppinut että miten edetään kun eturauhanen yhtään rupeaa oireilemaan.

      Rohkeasti kannattaa tosiaan myös tuohon Xatral CR-valmisteeseen tutustua ja reseptiä vaatia.

    • Xatral on varmaan hyvä lääke siihen mihin se on tarkoitettu. Jos kokee siitä olevan apua, se on toki hyvä juttu. Mutta kaikki eivät aina halua lääkitystä (joka usein jää loppuiäksi käytettäväksi). Silloin tuo eturauhasen hieronta on varmaan helpompi ja yksinkertaisempi keino hallita oireitaan. Ja hierontaa voi käyttää aina sen mukaan miltä itsessään tuntuu, jos oireita alkaa tulla, voi käydä tiheämmin hierottamassa ja taas kun oireet poistuvat, voi käydä harvakseltaan ennaltaehkäisevässä hieronnassa. Minulla käy asiakkaana ihan tavallisia heteromiehiä, eikä siihen liity mitään seksuaalista kontaktia. Tärkeintä asiakkaan kannalta on se, että pystyy luottamaan hierojaansa ja että kun itse pystyy alapään rentouttamaan hyvin, niin hierontakin auttaa varmasti paljon paremmin. Eka kerta aivan varmasti jännittää kaikkia, mutta kun kerran kokeilee, se ei enää tunnu niin oudolle ja silloin alkaa saada hieronnasta enemmän hyötyäkin. Jos jolloin kysyttävää tai haluaa varata aikaa, laittakoon rohkeasti privaattiviestiä [email protected]

    • Kivekäs

      En minäkään missään nimessä pidä Xatralia jatkuvassa käytössä, mutta juuri näihin eturauhasen oireiluihin ja niiden tasoittamiseen se on ainakin minulla toiminut erittäin hyvin. Toistaiseksi ei ole tarvinnut palata samoihin tunnelmiin kuin parisen kuukautta sitten, jolloin antibioottikuuria ja kovia kipulääkkeitä piti vetää ensimmäiseen oikean ko. rauhasen tulehdukseen.

      Tuo hieronta olisi varmasti myös kokeilemisen arvoinen juttu. Ongelma siinä on se ettei täällä PK-seudulla ainakaan mikään "virallinen" taho sellaisen palvelun olemassaoloa hirveästi mainostele, että enpä keksi juuri muita kuin maksullisia jotka moista tarjoavat.

      Vai tekeekö hoitsukundi keikkaa myös pääkaupunkiseudulla..

      • eturauhanen

        Laitappa viestiä jos kiinnostaa lisätiedot hieronnasta [email protected]
        Onko sinulla tällä viikolla oireilut lisääntyneet vai vähentyneet?


      • Laitatko mulle privaattiviestiä [email protected]
        Katsotaan yhdessä joku sopiva aika milloin voisin tulla sinne päin ja tehdä sulle tuon käsittelyn.


    • OnPrkeleestä

      Pahimmat pakotukset ja muu helpotti aikanaan, toki edelleen ongelmia on, mutta näiden kanssa on jo siedettävää elää. Joulukuussa se lekuri puhui Cialis -reseptistä, auttaisi kuulemma tähän vaivaan ja lisäksi seisokkiongelmaanki tulis apua. Cialis on vaan niin turkasen kallista, että siihen mulla ei todelakaan ole varaa, joten olen jättänyt sen väliin. Itseasiassa en ole käynyt vielä uutta käyntiä tuolla terveysasemalla, tavallisia kiireettömiä vastaanottoaikoja ei oikein tunnu olevan saatavilla.

    • satunnaisesti piipahtelen pks..seuraavaksi varmaan huhtikuulla.
      Ja tuo Cialis on erektiolääke, ei mikään eturauhaslääke.

      • OnPerkeleestä

        Erektiolääke se munki mielestä on, mutta auttaisi kuulemma asiaan ja samalla palauttas kadonnutta erektiota. Kieltämättä ajatus oli houkutteleva kunnes näin hinnan. Kesä tulee ja kelit lämpenee, kyllä tämä tästä vielä helpottaa.


    • ote voi olla myös liian kova jolloin jännität sisintäsi ja hieronta ei tunnu välttämättä hyvälle. Myös hieronnan teho jää heikoksi tuolloin. Sopiva painelu/hierontaote pitää olla. Myös kiveksiä kannattaa kevyesti hieroa jos niihin tulee säteilykipua. Ja kannattaa myös hieroa eturauhasen ympäriltä niin hoidon teho paranee huomattavasti. Itse teen hieronnan usein myös eturauhasen ja peräaukon välille samalla.

    • KOKEILE

      Luin täällä vanhempaa viestiketjua, jossa useampi mies oli saanut avun ihan ruokakaupasta ostettavasta soijajauhosta. Sitä laitetaan 2rkl veteen ja juodaan aamulla tyhjään vatsaan. Miehistä monet olivat koikeilleen vaikka mitä lääkettä, mutta täma soijajauho oli ainoa mikä oli auttanut. Pitää kylläkin muistaa että apu ei tule heti ensimmäisellä viikolla jos on pitkään vaivannut, mutta kuulemma kuukauden kuluessa, eli kun elimistö pystyy käsittelemään saatavat aineet. Miehistä muutama oli lopettanut 3kk päästä, kun oli vaivat olleet jo poissa, mutta vaivat olivat tulleet takisin. Siis aloittaneet uudellen soijajauhon käytön ja taas vaivat poissa. Kannattaa kokeilla, ei maksa kuin 1,50 / pussi.

    • DocKnowHow

      Ensinnäkään mitään erityistä eturauhastulehdusta ei käytännössä ole olemassakaan, vaikka sitä siksi nimitetäänkin. Kyseessä on lantionpohjan lihasten kireystila. On myös olemassa erittäin harvinainen eturauhasen tulehdus, joka paranee täysin antibiooteilla, silti niitä antibiotteja syötetään aluksi ihan varmuuden vuoksi, jotka yleensä ei auta yhtään mitään. Kyseessä on lihasspammi, joka laittaa eturauhasen ympärillä olevat lihakset spammiin, erityiseen kiristystilaan, siksi lämpö, liikunta ja kaikenlaiset rentoutusmenetelmät auttavat melko hyvin, myös stressi voi aiheuttaa eturauhastulehduksen. Stressata ei saisi yhtään, se vaan pahentaa eturauhasen tulehdusta, pitäisi vaan yrittää jättää kipu taka-alalle. Triptyl lääke on paras se vähentää kiputuntemusta mutta ei paranna. Krooninen eturauhasen tulehdus aiheuttaa lantionpohjan lihaksiin spastisen, jatkuvan kireyden, ja se aistitaan epämääräisinä kipuina, periaatteeessa tuon kivun helpottamiseen voi auttaa ihan mikä keino tahansa, itse pitää vaan se keino keksiä, tämä vaiva menee helposti pääkoppaan asti ja kivut tuntuu entistä pahempana. Jotta taudin saa helpottamaan siinä menee helposti 3 - 5 vuottakin, nopeaa parantumista ei yleensä ole tiedosssa, sillä vaivakin on syntynyt hitaasti aikojen kuluessa. Välillä saattaa olla melko oireettomiakin aikoja. Mitään poppakonsteja ei ole olemassa taudin hoitoon. Mielestäni eturauhashieronta ei ole suositeltavaa taudin akuutissa vaiheessa, rauhanen ärtyy siitä vaan pahemmaksi, saattaa helpottaa aluksi, mutta siitä tulee jälkikipuja. Siinäkin kyse on lähinnä stressin poistosta ja rentouttamisesta.

      • påäeo

        Juurikin näin. Liikuntaa, venyttelyä ja lämpöä.
        Kaikista paras olisi jos lisäksi pystyy keksimään muuta ajateltavaa, tämä tauti pahenee huomattavasti kun sitä miettii koko ajan.


    • koettuOn

      Eturauhasen hieronta auttaa myös prostatodyniaan eli eturauhaskipuun. Kyseessä on joskus pitkittyessään jopa krooniseksi muuttuva äärimmäisen ikävä vaiva.

    • mvmvmv123

      Eturauhasen tulehdus on kuorma-auto-, työkone-, traktori-, bussikuljettajien ammattitauti talvella. Kun he menee aamulla pakkasessa yön seisovien ajoneuvojen kylmälle penkille istumaan. Itse ajan maansiirtokonetta ja olen 62 vuotias. Muutama vuosi sitten oli pitkään kovat pakkaset ja eturauhanen tulehtui. Ostin työkoneeseen ja omaan autoon lampaantaljan. Omassa autossa pidän vielä istuinlämmitintä aina päällä talvella.
      Oireet oli jomotusta haarojenvälissä. Tihentynyttä virtsaamista. Virtsatestit ja PSA testit otettiin ja ne oli puhtaat. Lääkäri tunnusteli eturauhasta ja oli normaali. Käyn kerran vuodessa PSA testissä Ersyn toimistolla Helsinginkadulla (alkoa vastapäätä). Verikoe otetaan ja testitulos postitetaan kotiin ja hinta noin 45€. Testipäivät joka toinen maanantai klo 15.30-17.30. Pakkasella käytän kaksia pikkukalsareita päällekkäin ja pitkät kalsarit on paksut villaseoskalsarit. Oireilua kesti 2-3 viikkoa, eikä ole sen jälkeen palannut kun olen noudattanut em. varotoimia talvella. Ei pidä istua talvella missään kylmällä alustalla bussipysäkillä tms..
      Joskus näin vanhemmiten tuntuu kipua haarojenvälissä kun saan hyvin voimakkaan orkasmin. Eli mälli lentää yli metrin päähän. Joskus tulee hieman verta mällin seassa. Sen jälkeen muutamalla virtsaamiskerran alussa tulee hieman punaista virtsan mukana. Näitä voimakkaita orkkuja olen oppinut varomaan. Silloin jomotusta voi kestää 1-2 viikkoa. Lekuri sanoi, että se on melko normaalia, että eturauhasesta tihkuu joskus hieman verta. Mitään lääkkeitä en ole syönyt näihin ongelmiin. Valkosipulin, kasvisten ja tomatin käyttöä olen lisännyt ja parsakaalia, jonka pitäisi edistää eturauhasen hyvinvointia. Vitaplexin 50v monivitamiiniä olen ottanut yhden/päivä, kun on näitä oireita ollut. Siinä on enemmän muutamia vitamiinejä, joita ikäihmiset tarvii. Erityisesti sinkkiä 15 mg, joka edistää verisuonten ja johtimien terveyttä. Sinkkiä 15 mg on saatavilla myös pelkästään apteekissa ja luontaistuotekaupoissa. Mielestäni PSA testi kannattaa ehdottomasti ottaa yli 50 vuotiaitten vuosittain, tai 1.5 vuoden välein. . Eturauhasen syöpä on usein täysin oireeton. Silloin kun kivut ilmaantuu haarojenväliin, tai alaselkään, silloin on usein jo liian myöhäistä sitä parantaa täysin.

    • assmaster

      Kaiva eturauhanen jäätelöskuupilla perseen kautta ulos. Itellä autto heti

    • samatonvaivat

      Millaisia antibiootteja teille on määrätty? Siis minkä nimisiä?

    • kokenutkonkari

      Kaikki tieto eturauhasen tulehduksen hoidossa on täyttä huuhaata.

      Lääkkeet auttaa pienentämään eturauhasta mutta seksi tulehduttaa eturauhasen sata varmasti. Olen kärsinyt eturauhasvaivoista jo yli 25 vuotta ja viimmeiset 10 vuotta on olo helpottunut vain selipaatin ja rauhasta pienentävän lääkkeen ansiosta.

      Pitäis tyhmemmänkin ymmärtää, että tulehtunutta rauhasta rasittamalla ei missään tapauksessa parannusta tapahdu ja seksi rasittaa juuri eturauhasta.

      Meille miehille juuri se seksin ajatteleminenkin aiheuttaa rauhasen kiihottumista ja rasittumista. Seksi tuntuu helpottavan eturauhasta mutta siitä tulee viiveellä kipuja lisää.

      Homppelit häärii meidän eturauhasvaivoista kärsivien ympärillä, kun olemme helppoja kohteita ja näitä homppeleita olen tavannut lääkäreissäkin.

      Mulla oli aikoinaan eturauhanen niin kipeä, että auton tyhjäkäyntikin aiheutti tuskaa ja joka tunnin päästä piti käydä pissalla. Rauhasen kipu aiheuttaa tarpeen ulostamiseen mutta mitään ei tule ja kuumottava tunne siellä peräsuolen alueella vain tuntuu.

      On monta homppelia joka tyrmää nämä ohjeet jyrkästi, koska hieromalla rauhasta saa kivasti kiksejä. Tutkikaa kuitenkin omaa olotilaanne seksin jälkeen niin huomaatte nämä oireet oikeiksi ja vältätte eturauhasessa myöhemmin tapahtuvat pahemmat muutokset.

      Käykää PSA kokeessa ja lukeman ylittäessä 3 niin urologilla hakemassa rauhasta pienentävät tapletit. Näillä tableteilla lukema putoaa alle 1 kunhan vältätte sexsiaktia vaimon kanssa. Siitä vaimon vehkeestä ei meille saa olla muuta kuin säästöpossuksi.

      Eturauhasen poisto on toinen mahdollisuus mutta siinäkin sexsi loppuu ja tabuja saa syödä lopun elämää.

    • mullanäin

      Kertokaa mistä vaivanne sai alkunsa? Oliko kyseessä satunnainen seksijuttu ja siiä siitä sitten alkoi oireet. Ja millaiset oireet?

    • Uskossa347

      Jumala parantaa taänäänkin ja setin kautta kuulijoita. Tässä lnkissä vaikuttaa Pyhä Henki ja moni saa sen kautta avun. http//www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen

    • miki-66

      Tuon "hoitsukundin" neuvot kannattaa jättää oman onnensa nojaan. En tiedä mitä ihmeen kiksejä homppeli oikein saa jakaessaan neuvoja täällä vakavasta asiasta!

    • kovin on kriittisiä kannanottoja nyt taas täällä. Uskoisin ettei kukaan teistä ole edes kokeillut tuota eturauhasen hierontaa. On silloin turha puhua negatiiviseen sävyyn mitään ellei ole omakohtaista kokemusta siitä. Lähes 4v kokemus hieronnan tekemisestä ei todellakaan ole mennyt hukkaan, avun saaneita asiakkaita on vaikka kuinka monta ja itsekin tuosta vaivavasta kärsineenä ja tuota hierontaa saaneena tiedän miten hyvin se on auttanut. Enkä ole asiakkaan vehkeisiin puuttunut vaikka niin yritetään väittää ja lietsoa mielipahaa. Onneksi asiakkaani ovat luottaneen tuohon hierontaan ovat olleet yli 90%sti tyytyväisiä saamaansa apuun. Kerron aika faktat asiakkaalle ennen ensimmäistä hierontaa joten epävarmuudessa asiakas ei koskaan ole ollut. Lisäksi asiakas itse määrittelee kuinka usein haluaa käydä tai milloin lopettaa käynnit.

      • älykäteenheti1

        Väännetään rautalangasta, joss sulla on tulehdus niin hierotko sitä tulehduskohtaa ja a'vot tulehdus paranee.

        Kyllä tulehtunut kohta pitää rauhoittaa eikä sitä saa rasittaa.

        Onko eturauhanen sitten erikoistapaus, ei varmasti, tulehtunut eturauhanen turpoaa tulehduksen seurauksesta ja sen pitää antaa olla levossa eikä missään tapauksessa hieroa.

        Vain omia tarkoitusperiä henkilöllä, joka esittää tulehdusta hoitavansa hieromalla.


      • Hyväennaltaehkäisy

        No missä kohdassa se kundi sanoo hierovansa tulehtunutta rauhasta? Onko sulla luki-luki vai joku muu ymmärtämisen vaje?


      • Hyväennaltaehkäisy kirjoitti:

        No missä kohdassa se kundi sanoo hierovansa tulehtunutta rauhasta? Onko sulla luki-luki vai joku muu ymmärtämisen vaje?

        Tulehduksen ollessa pahimmillaan ei kenenkään paikat edes kestä minkäänlaista kosketusta saatikka edes hierontaa. Johan järki sanoo että tulehdus hoidetaan alta pääosin pois ja sen jälkeen eturauhasta voidaan turvallisesti hieroa. Myös tulehduskierteen katkaisemiseen ja tulehduksen uusimisen ennalta ehkäisyyn tuo hieronta on mitä helpoin ja turvallinen keino. On se ihmeellistä että sellaiset ihmiset kommentoivat tätä viestiketjua joilla ei ole mitään tietoa eikä omakohtaista kokemusta koko asiasta. Jokainen saa uskoa mitä haluaa, mutta itse. Puhun täysin omakohtaisesta tulehdus kokemuksesta muutaman vuoden takaa ja kaikki asiakkaani ovat olleet täysin tyytyväisiä ja antavat myös rehellisestä palautetta stimulaatiosta. Palaute on se mikä kannustaa jatkamaan hierontahoitoa. Enkä edes rahasta asiakkaitani, rehellinen palaute on paras palkkio työstä.


      • Kohtuusonhyväsana

        Well, jos et sinä ota rahaa työstäsi, niin nyt minäkin epäilen motivaatioitasi ja muita lähtökohtiasi "stimulaatiohieronnassa". Eihän kipeitä ihmisiä tyhjäksi tarvitse nylkeä silti, vaikka kaikki nykyään tekevätkin niin.


      • Kohtuusonhyväsana kirjoitti:

        Well, jos et sinä ota rahaa työstäsi, niin nyt minäkin epäilen motivaatioitasi ja muita lähtökohtiasi "stimulaatiohieronnassa". Eihän kipeitä ihmisiä tyhjäksi tarvitse nylkeä silti, vaikka kaikki nykyään tekevätkin niin.

        aina sitä saa epäillä mitä haluaa. En käy asiakkaiden vehkeisiin kiinni enkä rahasta. Joskus asiakas on halunnut jättää pienen summan tai muun korvauksen (esim viinipullo) , mutta en ole sitä koskaan pyytänyt. Minulle riittää hyvä mieli siitä, että tiedän asiakkaani saavan siitä apua. Jos hyvää tahtoa ja auttamishalua pidetään outona ja sen vuoksi motivaatiota epäillään, on se kyllä mielestäni aika loukkaavaa. Minä sentään olen profiilillani aina esiintynyt täällä, mutta 99% esiintyy ja kommentoi näitä kirjoituksia nimettöminä. On helppo piiloutua nimimerkin taakse ja heittää herjaa sieltä.


    • Tämä_toimii_varmasti

      Paras tapa on sukupuolenvaihdosleikkaus jolloin munat ,kivekset ja rauhaset poistetaan ja tilalle neulotaan siankorva. Sitten vaan meikit naamaan ,sukkahousut ,lyhyt hame ja valkoiset strets saappaat jalkaan ja ansaitsemaan.

    • Lämmintä

      Hei! Itselläni oli eturauhastulehdus kuusi vuotta sitten. Kesti puolivuotta ja hankaloitti elämää tosi paljon. Kylmetin itseni pihatöissä. Olin helmikuussa viikon Teneriffalla mukavan lämpöisessä säässä ja vaiva jäi sinne. Jos iskee uudestaan, varaan heti matkan etelän lämpöön.

      • Lämpöä2

        Tarkennan vielä, että tarkoituksella grillasin itseäni auringossa. Siinä vaiheessa ei enää ihosyöpä tullut mieleen. Niin tuskallista olo oli ollut.


    • Toivomies

      Syövän mahdollisuus!

      Eturauhastulehdus voi olla joissain tapauksissa merkki syövästä. Näin ystävälläni kävi. Se alkoi 40-kymppisenä tulehduksin. Aina uusiutui. Muutaman vuoden päästä todettiin syöpä. Sitä ei aluksi saatu todetuksi. Syöpä oli tosi pahanlaatuinen ja 5v kuluttua hän menehtyi. Onko menetelmät poissulkemiseksi parantuneet? Kannattanee sekin tutkituttaa.
      Toivo

    • Tohtorille

      Mene Urologille. Olen 49v. Tutkittu ja Xatral nimistä lääkettä päivittäin. Johan pysyy krooninen eturauhastulehdus pois.

    • lkdökldflköadölfk
    • heheheee

      On jo melkoisia neuvojia, kun ihmisen tulehduksia hoidetaan hieromalla.

      Kunhan saatte angiinan niin hierokaa kurkun sisäpuolta tavan takaa niin johan paranee.

      • Ihmisääni-ihmeellinen

        Tulehduksia ei tietenkään voi eikä saakaan 'hoitaa' hieromalla. Mutta sillä lailla ja muulloin kuin akuutin tulehduksen aikana hieronta on hyvä juttu, että se ehkäisee kaikenlaista, joten tulehdusta ei ehkä tulekaan. Myös sisäelimiä voi ja pystyy 'hieromaan', jos osaa.


    • Niinitseteen

      Jos ei saa apua länsimaisesta lääketieteestä, niin valveutunut ja valaistunut tyyppi käy kysymässä, mitä vaihtoehtoja luontaistuote- ja hoitopuoli voisi vaivaan tarjota. Yleensä tulos on parempi ja parantavampi, mutta mikä parasta, luonnollinen.

    • Joohhoo

      Minulla oli nuorempana samanlainen kierre kuin avaajalla, aina kun tuli marraskuu niin jossakin vaiheessa sen aikana jouduin antibioottikuurille. Sitä kesti noin 10v. Sitten se jäi vain pois ja nyt ei ole ollut kymmeniin vuosiin niitä oireita. Otan kuitenkin noiden tulehdusten vuoksi vuosittain PSA kokeen, viimeksi oli 0,20

    • Xatralismus

      Eturauhastulehdusta ei ole olemassakaan, vaan se on krooninen lantion alueen kiputila, jos eturauhasessa on tulehdus, niin se paranee täydellisesti antibiootilla. Stessi pois keinolla millä hyvänsä, niin jo helpottaa, myös pään alue täytyy hoitaa. Xatral auttaa joillekin, joillekin ei yhtään, kyseessä on lisäksi varsin usein eturauhasen liikakasvua.

    • heiki.k

      mee ihmeesä lääkäriin urologille,, j NYT HETI ,ihan totta, jos meinaat täällä elää ja oleilla,,,,,,,,, tosi on vakava juttu,,

    • ulprtkjl

      lopeta vieraissa käyminen

    • Sain lääkäriltä ohjeen kyseiseen vaivaan vanha saksalainen tapa 1900luvun alusta eli aikaa ennen antibiootteja. Eli mene kuumaan paljuun istuu ja vedä käteen toistuvasti ja istu siel ny ainai tunti kerrallaan muutama kerta viikkoon nii auttaa ja tää ei ollu vitsi.

    • K.T.USA

      Mistä arvelet sen olevan " eturauhastulehdus " ,sehän on VANHAN MIEHEN TAUTI ?
      Olet laahannut jalkojasi liian kauan .Jos paikalla on neljä ikämiestä ,niin yksi heistä
      on jo tarkkailun alla .Jos huoneessa on kuusi miestä ,niin yhdelle se on jo kehittynyt syöväksi .Se on kaikkein yleisin tauti miehillä ,ja hoidon pitkittäminen on melko varma
      matka hautuumaahan .Joillakin se on piilevänä vuosikausia ,ja esiintyy vain lievänä
      virtsaamisvaikeutena ,polttoineen .Helppo verikoe näyttää PSA arvot . Numero 4 on seurantaa .Kuudesta ylöspäin pyöritellään silmiä ? Tampereen TAYS -sairaalassa toimii Dosentti Kylmälä ,hän on erikoistunut eturauhas - hoitoon .Ota kiireesti sinne
      yhteyttä .

    • samfromhelsinki

      tosi paha vaiva..eturauhanen tyhjentyy samalla kun saa siemensyöksyn ja jos eturauhasessa on tulehdusta niin eipäs tyhjenekään..päin vastoin artyy tosi pahasti jokaisen aktin aikana ja alkaa visvaisesti vuotamaan koko aika.eturauhasen tyhjennys rakkulat auki koko aika ja sinne sekoittuu myös virtsatessa.virtsaa ja se edes autta tulehduksen säilymistä eikä läälikyksestä huolimatta pääse paranemaan..eli on olemassa myös eturauhas hierontaa ennen aktia..kannattaa keskustella tyttökaverinsa kanssa jos mahdollista .aivan sormi hierontaa vaikka suojakäsineiden kanssa ja hieronta rasvaa...lämpö tyynyt ...lämpöpullot ..vatsanpäälle ja nivusiin...aivan melkein kiehuvana ..vesi pullot..kun sen saa normaalisti taas toimiaan että tyhjenee normaalisti aktin aikana niin myös pysyy sitten parempana..ja kun etu rauhanen on taas kunnossa...niin ei ole haittaa kylmästä eikä muustakaan..yhtä tärkeää on myös lopettaa tupakointi ja alkoholi..

      • samfromhelsinki

        lisäisin vielä että kaikkein tärkeintä on saada rauhanen tyhjennettyä kerran viikossa..eli kun on niin sanotussa ""tulehdus "" tilassa niin on ylipakkautunut ja ei pysty toimimaan normaalisti ..vaatii kuumia istuma kylpyjä ja sormi hierontaa..terveyskeskuksetkin hoitavat näitä ja hieronnan jälkeen super aktin..tähän liittyy myös seksuaalisesti aliviritteisyyttä
        tulehtus tilan aikana..tosi outo vaiva..kun tämän tietää että tauti ruokkii itseään tällä tavalla niin voi tehdä kaikkensa pitääkseen itsensä sexuaalisesti kunnossa ja aktiivisena..


    • NoJohanMeniTaas

      Asiallista keskustelua sisältävä ketju on muuttunut yhtäkkiä teinien huutelutantereeksi... mitä oikein tapahtui? Ehkäpä te joilla ei ole mitään kokemusta aiheesta, voisitte pitää ne "ohjeenne" ihan omana tietonanne ja jättää tämän keskustelun niille joilla sitä kokemusta löytyy ja jotka kenties tietää mikä auttaa.

    • Minulla oli eturauhastulehdus muutamia vuosia sitten ikävänä kiusana.
      Sain siihen avun TYRNIN MARJOISTA. Jokaisena aamuna tyhjään vatsaan söin kaksi teelusikallista tyrnin marjoja tyhjään vatsaan hyvin pureskeltuna ja siihen loppui tulehdus.
      Ne tyrnin marjojen siemenet pitää purra hyvin sillä siinä siemenessä ovat ne tärkeät vitamiinit.
      Niistä saa avun moneen muuhunkin vaivaan.
      Ei auttaneet lääkäreidin määräämät antibioottikuurit kuin hetkeksi.
      Sain yhdeltä tutultani kehotuksen alkaa syömään TYRNIN marjoja tyhjään vatsaan aamuisin.
      Kokeilin ja niistä avun sain.
      Sinua kehotan hankkimaan marjoja. Niitä saat tyrnin viljelijöiltä.
      Poikani appiukolla oli sama ongelma ja kehoitin häntä(kin) syömään tyrnin marjoja hyvin pureksittuna tyhjään vatsaan. Ongelmansa hän sai loppuun kolmessa viikossa ja oli
      TOSI TYYTYVÄINEN. Sitä ovat ihmetelleet useat lääkäritkin.
      Yhdellä mummelilla oli vakava sairaus vatsassaan.Lääkärien diagnoosi vaivaan oli
      SYÖPÄ VATSASSA. Mummelille antoivat kahden kuukauden elinajan.
      Mummu alkoi syödä tyrnin marjoja säännöllisesti, aluksi kaksi ruokalusikallista marjoja tyhjään vatsaan hyvin pureksittuna jasitten vähentänyt yhteen ruokalusikalliseen ja jatkossa kaksi teelusikallista. Syöpä häipyi hänen vatsastaan. Lääkärit ihmettelivät sitä mutta eivät voineet olla muuta kuin iloisia että syöpä katosi.
      Nyt mummeli on liki 90 vuotias, ajaa päivittäin autollaan. Vie tyrnin marjoja kauppoihin myytäväksi Turkuun asti.
      Sinulle toivotan hyvää parantumista vaivastasi.
      Sinun on vaan "PAKKO" alkaa syömään tyrnin marjoja aamuisin tyhjään vatsaasi.
      Terveisin Pusumies

      • TIEDOKSESI : TYRNIN MARJOJA EI SAA KEITTÄÄ ( KIEHUTTAA ) ETTEIVÄT SIEMENISSÄ OLEVAT VITAMIINIT TUHOUDU ! !
        JOS SINULLA ON HUONOT HAMPAAT, VOIT TEHOSEKOITTIMELLA MURSKATA SIEMENET.


    • helpotusta

      Helppo ja hyvä konsti nukkumaan mennessä.. isoon muovipulloon kuumaa vettä ja pitää sitä jälkojen välissä niin lämpö lievittää melko nopeasti oireita ja saa nukuttua.

    • kokeile OMNIC OCAS 0,4mg kapseleita minulla auttoi vaivaan,nyt on vaiva ollut poissa jo muutaman vuoden ,em. lääkettä saa vain lääkärin määräämänä.

    • Kovasyömään

      Eräältä mieheltä parantui syöpä kun söi kaurapuuroa. Hän oli syönyt sitä pikkupjasta lähtien.

    • 100varma

      ja Kolme kiloa porkkanoita, kun syö päivässä ja onanoi kolme kertaa. Lisäksi tuttu homppeli antaa sormihierontaa öisin.

      Tällä reseptillä minä pääsin eroon pahasta eturauhastulehduksesta lopullisesti.

      Tämä on vielä tosi ja terveyskeskuksessa saa näitä todellisia ohjeita, ettei tarvii uskoa palstalla olevia valeita.

    • kelkaaähdätkö

      Kaiken maailman trollaajat on pilanneet keskustelun, joka oli vielä muutama päivä sitten asiallinen. Kipeät hartiat parantuu hieromalla, niin miksi ei myös kipeä eturauhanen. Eturauhasen hieronta saattaa kuulostaa pervolta tai homostelulta, mutta se ei ole yhtään sen kummempaa kuin hartioiden hierominen.

      Ja kummatkin voi olla kipeät yhtä aikaa sekä lantionpohjan lihakset että eturauhanen. Eturauhashieronta parantaa verenkiertoa alueella ja auttaa molempiin. Ja samat lantionpohjaliikejumpat joita opetetaan naisille synnytyksen jälkeen.

      • vanhakörmyn

        Lakkaa nyt syöttämästä tuota homppelin mantraa miehille.

        Ne hartian lihakset eivät ole tulehtuneet samoin kuin eturauhanen. Eturauhanen on suurentunut ja kuumeessa, kun kipuja tulee. Sitä ei voi hieroa aiheuttamatta lisäkipuja ja ne lisäkivut tulee pahemmiksi pienellä viiveellä.

        Olen käynyt läpi koko eturauhastulehduksen kirjon ja oppinut siinä paljon. 17 vuotta sitten lopulta tuli puhdasta verta virtsaputkesta. Pelottava tilanne mutta tähystyksen jälkeen sain rauhasta pienentävät tabletit ja tilanne rauhoittui. Tabuja pitää syödä loppu elämää, jo parin kolmen kk tauko aiheuttaa taas sexsi-innon.

        Ne rauhasta pienentävät tabut vaikuttaa sexsihaluihin ja mun käsityksen mukaan siitä oli pirun suuri apu, kun pelkkä naisen ajatteleminen aiheutti tulehdusta rauhasessa. Lisäksi tuolla aiemmissa kirjoituksissa annettiin neuvoja pukeutumisessa kylmän torjunnassa.

        Sun rauhasen hieronta päinvastoin lisää sexsuaalista kiihotusta ja ei hyvä. Noi kehotukset säännölliseen siemenryöksyyn on kans täyttä soopaa. Aviossa elävän ainut mahdollisuus on lopulta päätyä eturauhasen poistoon ja hormoonitabuihin.

        Nykyään joka puolelta tulee seksistä viestejä ja se aiheuttaa entistä nuoremmilla miehillä yltiöpäistä seksikäyttäytymistä joka johtaa aina eturauhasen tulehtumiseen. Siitä seuraa lopulta liikakasvu ja nämä meidän vaivat.

        Homppelien meuhkaaminen eturauhas alueella on todella vastuutonta.


    • tiedoksi kaikille, että eturauhasen hieronta on ollut laillistettu hoitomuoto 1970-luvulle asti, jonka jälkeen eturauhasen hoitoon on tulleet vasta antibiootit ym lääkkeet. Harmi sinällään, että epäasiallinen kirjoittelu asiasta pilaa koko keskustelun. Nyt kun ota hierontaa on taas alettu käyttää hoitomuotona uudelleen, sitä pidetään jotenkin outona tai kummallisena.

      • hierontaasaanu

        Itse lopetin Xatral lääkkeen syönnin koska sivuoireet olivat hyvin voimakkaat. Vaimoni on hieronut eturauhastani kun olen nähnyt sen tarpeelliseksi. Minusta toimiva hoito, eikä ole lääkekuluja.


      • heheheee
        hierontaasaanu kirjoitti:

        Itse lopetin Xatral lääkkeen syönnin koska sivuoireet olivat hyvin voimakkaat. Vaimoni on hieronut eturauhastani kun olen nähnyt sen tarpeelliseksi. Minusta toimiva hoito, eikä ole lääkekuluja.

        Onko vaimosi samaa sukupuolta?


    • AlanOllaEpätoivoinen

      Voikohan tää enää olla tottakaan.. jos ja kun yritän helpottaa pakotusta itsetyydytyksellä, niin iskee ihan järkyttävän huono olo, palelee, kolottaa joka paikkaa, ihan niinku olis kuumetta... voiko eturauhasoireet tosiaan tehdä tällaista? Jos ei onanoi, niin sillon ei tule tätä, mutta viikkotolkulla laukeamatta olokaan ei ole hyväksi...

      • extranainen

        Kyllä se luonto pitää huolen yöllä laukeamisesta, ei sitä tarvii auttaa kyllikillä. Vilkas mielikuvitus unessa on extraa, saa niin kaunista naista.


      • AlanOllaEpätoivoinen
        extranainen kirjoitti:

        Kyllä se luonto pitää huolen yöllä laukeamisesta, ei sitä tarvii auttaa kyllikillä. Vilkas mielikuvitus unessa on extraa, saa niin kaunista naista.

        Omalla kohdalla näin ei ole ollut ikinä, tokihan nuo ns "märät unet" on tuttu käsite, mutta ei omakohtaista kokemusta. Tuo viikkojen selibaattikin tietysti menee muuten ihan huomaamatta, kun himot ja halut on olleet tipotiessään jo useamman vuoden, mutta kuten tässäkin ketjussa on tullut esiin, se säännöllinen laukeaminen olisi hyväksi tuolle eturauhasvaivalle. Tai siis pitäisi olla.. se vaan ei tunnu ollenkaan houkuttelevalta näiden kuumemaisten jälkitilojen takia.


    • sinulla on tulehdus nyt aktiivisimmillaan koska kuumettakin nostaa ja kipuakin siellä alapäässä on. Kannattaa hakea antibioottihoito alkuun jotta saat tulehduksen kuriin ja oireet helpottamaan. Sen jälkeen on turvallista kokeilla vaikka tuota hierontaa.

      • Voihanperskules

        Kuumetta siis ei varsinaisesti mittarin mukaan ole, mutta olo tuntuu kuumeiselta. Tätä oloa ei tule ilman itsetyydytystä. Antibioottikuuri vaatisi selkeän tulehduksen, virtsakokeen ja verikokeen mukaan sellaista ei kuitenkaan ole. Tuo kuumeinen huono olo kolotuksineen siis kuuluu asiaan?


      • Jos_tämä_on

      • slkklödfd
        Voihanperskules kirjoitti:

        Kuumetta siis ei varsinaisesti mittarin mukaan ole, mutta olo tuntuu kuumeiselta. Tätä oloa ei tule ilman itsetyydytystä. Antibioottikuuri vaatisi selkeän tulehduksen, virtsakokeen ja verikokeen mukaan sellaista ei kuitenkaan ole. Tuo kuumeinen huono olo kolotuksineen siis kuuluu asiaan?

        Ehkäpä tuo on nyt sitä paljon puhuttua itsesaastutusta...


      • Jos_tämä_on kirjoitti:

        se eturauhashieronta niin väitän ,että ei tehoa
        http://www.blow-gallery.com/var/resizes/Anal-Action/294.png
        Kipu eturauhasessa on edelleen yhtä kova hieronnan jälkeen mutta sitä ei tunne koska operaatiossa käytetty perceenreikä on paljon kipeämpi.

        Eipä tuo nyt näytä sellaiselle eturauhasen hieronnalle mitä tässä viestiketjussa on alun alkujaan tarkoitettu. Asiallisesti tehty hieronta auttaa varmasti, usein jo ekan tai toisen kerran jälkeen huomaa selvän muutoksen kehossaan. Kipu alkaa väistyä ja olo muuttuu paremmaksi. Ja kun useamman kerran kokeillut sitä niin kaikki oireet ovat poissa. Mutta usein ajatellaan että kun oireet loppuvat niin hieronnan voi lopettaa saman tien. Se on harhaanjohtava käsitys. Hierontaa kannattaa jatkaa joitakin kertoja vielä oireiden loppumisen jälkeen koska tulehdus pukkaa päälle usein muutaman viikon sisällä. Ennaltaehkäisevä hieronta esim 1-2x kk on hyvä tapa ehkäistä uusiutumista. Ainakin kylmään talviaikaan.


    • Hyvääsairautta

      Yhteenveto eturauhasen tulehduksesta:

      Jos saat tulehduksen eturauhaseen, se ei lähde minnekkään vuosien varrella vaan pahenee ja muuttuu suurentuneeksi eturauhaseksi.

      Estät sen pahenemisen pitämällä alapään lämpimänä, pitkät kalsarit ja toppavaatteet niin ettei ihokaan tunnu koskaan kylmältä.

      Alkava eturauhastulehduksen paheneminen siirtyy vuosia eteenpäin, kun harvennat seksuaalista purkautumista pariin kertaan kuukaudessa.

      Paha tulehdus talttuu ainoastaan rauhasta pienentävillä tableteilla. Yleensä eturauhasen höylääminen tulee kyseeseen, jos tulee virtsaumpi/tai pahanlaatuinen liikakasvu.

      Verentulo virtsaputkesta ei ole mailmanloppu se pitää tutkia tähystyksellä ja lekuri määrää tabletit niin niillä seksihalut katoaa kiitettävästi ja rauhanen pienenee.

      Muista se, että mitä aktiivisempi sinulla on seksuaalisuus, sitä varmemmin saat tämän miehekkään sairauden.

      • En usko suoralta kädeltä että seksuaalinen aktiivisuus pahentaisi eturauhasen tilannetta tai lisää tulehdusriskiä. Tiedän kyllä että kun tulehdus uusiutuu tai kroonistuu, se vaikuttaa seksuaalisen aktiivisuuteen laskevasti koska eturauhanen on niin kipeä ettei tee mieli sitä ärsyttää millään tavalla. Seksin määrä siis vähenee tahtomattaan. Omakohtainen kokemus on että seksuaalisesti voi olla aktiivinen silloin kun tulehdus ei estä seksin harrastamista. Eturauhasen säännöllinen"tyhjentäminen" voi olla jopa eduksi tulehduksen ehkäisemiseksi tai ainakin pidentää tulehdusten väliä. Olisi hyvä kyllä muiden mielipiteitä tästä asiasta.


      • cccpppluulo
        hoitsukundi kirjoitti:

        En usko suoralta kädeltä että seksuaalinen aktiivisuus pahentaisi eturauhasen tilannetta tai lisää tulehdusriskiä. Tiedän kyllä että kun tulehdus uusiutuu tai kroonistuu, se vaikuttaa seksuaalisen aktiivisuuteen laskevasti koska eturauhanen on niin kipeä ettei tee mieli sitä ärsyttää millään tavalla. Seksin määrä siis vähenee tahtomattaan. Omakohtainen kokemus on että seksuaalisesti voi olla aktiivinen silloin kun tulehdus ei estä seksin harrastamista. Eturauhasen säännöllinen"tyhjentäminen" voi olla jopa eduksi tulehduksen ehkäisemiseksi tai ainakin pidentää tulehdusten väliä. Olisi hyvä kyllä muiden mielipiteitä tästä asiasta.

        Melko turha väitellä tuosta asiasta, jos toisella on parinkymmenen vuoden kokemus ja toisella ei yhtään. Pelkkä luulo ja uskomus on huono pohja keskusteluun.


      • cccpppluulo kirjoitti:

        Melko turha väitellä tuosta asiasta, jos toisella on parinkymmenen vuoden kokemus ja toisella ei yhtään. Pelkkä luulo ja uskomus on huono pohja keskusteluun.

        Ei tässä nyt mitään väittelyä ole tarkoitus tehdä. Sanoin viestissäni että kyse on omakohtaista kokemusta ja jokunen asiakas ollut samaa mieltä. Pyysin myös muiden kommentteja ja kokemuksia asian suhteen ja mielelläni niitä seuraan. Haluan mielelläni kuulla kaikenlaisia kokemuksia ylipäätään asiasta.


      • Anonyymi

        Pitää vain osua oikealle lääkärille jos sattuu olemaan syöpä niin on hengenlähtö lähellä kun lääkärit vähättelee etenki vanhempien miesten eturaurauhassyöpää. Kaveri kuoli ja itsekin olisin mennyt jos en olisi vaatinut tarkempia tutkimuksia. Ei kuulema vanhoilla etene kaveri meni 6 kuukaudessa kun jätettiin hoitamatta. Itselle tuli kiire sairalaassa kun oli ärhäkkä ja lääkäri vain vähätteli.


    • kysymysquu

      Osaako kukaan sanoa mistä nykyään pystyisi tilaamaan tuota Prosta-Q lääkettä?

    • OnPrkleestä

      Kevät toi helpotusta, tosin kylmät päivät on edelleen pahasta..

    • Mens_Health

      Alla linkeissä hieman luettavaa ja harkittavaa eturauhasongelmien hoidon ja ennaltaehkäisyn tiimoilta, myös ravintosuosituksia sisältäen, mitä syödä ja mitä välttää.

      "Eturauhastulehdus vaivaa joka viidettä miestä" (eli melkoisen yleinen miesten ongelma)

      - http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288335802495.html

      "How to Improve Prostate Health"

      - http://www.wikihow.com/Improve-Prostate-Health

      "How to Cope With Enlarged Prostate"

      - http://www.wikihow.com/Cope-With-Enlarged-Prostate

      "How to Reduce the Risk of Prostate Cancer"

      - http://www.wikihow.com/Reduce-the-Risk-of-Prostate-Cancer

      - - >


      "Is Prostate Massage The Answer to Your Prostate Problems?"

      - http://www.prostate-massage-and-health.com/

      "Learning Correct Prostate Massage Technique"

      - http://www.prostate-massage-and-health.com/prostate-massage.html

      "Good Prostate Health and Correct Massage Techniques"

      - http://www.prostate-massage-and-health.com/good-prostate-health.html

      Eturauhasen hierontaan olisi ideaali omata puoliso, joka sen oikeaoppisesti toteuttamiseen huolellisesti perehtyy. Sivutuotteena on mahdollinen eroottinnekin nautinto kun tottuu rentoutumaan puolison hoidossa, vaikka se ei olekaan hieronnan päätavoite, mutta saattaa toimia motivoivana bonukesan ongelman rauhoittumisne lisäksi ;-)

      Sitten erilaiset eroottiset paikat neitoineen, jotka eturauhasen hierontaa myös tarjoavat, eivät välttämättä sitä edes osaa asianmukaisesti toteuttaa ja pyrkivät lähinnä seksuaalisen nautinnon funktioon.

      Väärin tehty eturauhasen hieronta / käsittely voi olla suoranainen riski terveydelle, eli parasta edetä rauhallisesti, eikä antaa eturauhastaan kenen vain hoidettavaksi.

      Aneros on eroottisesti suunnattu eturauhasen hierontaan suunniteltu laite (jolla on ollut myös virallinen medikaalinen luokitus), jota käytetään myös terveydellisistä syistä ja voi olla yksi vaihtoehto johon totuteltuaan hieronnan voi suorittaa yksin, vaikka se ei ehkä asiansa osaavaa toista henkilöä täysin vastaa.

      Kuitenkan ei ole suositeltavaa valita mitään lian agressiivisia ja morotisoituja laitteita, jotka ovat enempi kategoriassa seksilelut, sillä hienovaraisuus ja maltillisuus on tärkeää eturauhasen heronnassa.

      Osa eturauhasvaivoista kärsineistä kertoo saaneensa siihen avun eturauhasen hieronnalla, joko ihmisen toimesta tai oheisella Aneroksella ja voinensa jättää lääkkeet pois.

      Mutta kuten ylempänä olevissa linkeissä käy ilmi, niin etirauhasne kannalta terveet elämäntavat, terveet ravintotottumukset, tupakka ja viina pois, sekä liikunta ovat myös tärkeitä teijöitä.

      - http://www.aneros.com/product/helix-classic/?key=ae8330eda99f141eb82aea08b0014ba1

    • Hermit2

      Itselläni on todettu 15 vuotta sitten krooninen prostatiitti, ikää nyt 37. Sairaus on alentanut merkittävästi elämänlaatua, ja vaiva on pahimmillaan ollut todella tuskainen. Mieliala on maassa ja ärtyisyys on myös välillä pinnassa. Seurustelusuhteet saattavat myös olla koetuksilla seksiongelmineen. Vaiva on aiheuttanut minulla myös yleistä ahdistuneisuutta. Lantion painekipuun ei tahdo auttaa enää mikään, ei edes useat lämpimät kylvyt päivässä,tulehduskipulääkkeistä puhumattakaan. Yöt joutuu nykyään valvomaan, kun ei kykene paineelta yhdessä asennossa olemaan. Onneksi edessä on aika Ouluun urologille, ensimmäistä kertaa vuosikausiin. Voisi hieman päivittää lääkitystä, kun uusia on varmaan markkinoilla. En ole kokonaan toivoa menettänyt, vaikka olen koko aikuisikäni sairastanut. Minulla on ollut tällainen arki tämän sairauden kanssa. Kirjoittakaa lisää omia kokemuksianne, ja jaksamista kaikille vaivojenne kanssa!

    • Pallithuurussa

      Miten äijillä vaivat etenee?

      Piti ihan täältä käydä tarkistamassa ja kyllä, nyt on jo kolmantena talvena peräjälkeen eturauhastulehdus päällä. Juuri toissapäivänä urologin pakeilta tulin. Diagnoosi oli jo viime vuoden vaihteessa krooninen eturauhasen tulehdus. Ei ihan hirveästi asia huvita, mutta voisihan se tietysti olla huonomminkin.

      Tällä kertaa reseptillä tarttui mukaan Alfuzosin ja Sildenafil hapettamaan rauhasta (ei erektio-ongelmia) ja Voltaren -kuuri. Viime talvena lääkkeenä oli Cialis, mutta se närästi melkoisesti ja aiheutti päänsärkyä, mutta jonkinlaista tuntemusta myös rauhasen ympärillä. Lämpimiä kylpyjä olen melko aktiivisesti ottanut vähintään silloin, kun olen ollut ulkona kosteassa pitkiä aikoja tai onnistunut kastelemaan jalat syksyllä metsästäessä. Mielestäni olennaisesti parempi tulos kylvetyksessä ilmenee, mikäli jalkaterät saa myöskin kuumaan veteen, koska ilmeisesti ne tahtovat minulla helpposti jähtyä.

      Mikäli on toistuva (krooninen) eturauhasen tulehdus, niin kuinka usein otatatte PSA:n.? Minulla on lähes vuosi edellisestä (joka oli ikäryhmäni mukainen, ei liikakasvua), eikä urologi edes maininnut koko asiaa, ei ilmeisesti rauhasen tunnustelun ja kivesten (oireena vihlontaa, ei niinkään rauhastuntemusta kuin urologin sormikontaktissa) tarkastamisen jälkeen.

      Melko työlästä on autolla reissua tehdä, kun väkisinkin tulee kylmästartteja (ne pahimpia) ja talviurheilu se vasta hankalaa onkin. Muuten paikat on hyvin suojattu, mutta olen harkinnut lämmitystä monoihin hiihtämiseen ja varsinkin rinteeseen. Onko näistä herroilla kokemuksia?

      Onko matkan varrella tarttunut matkaan muita hyödyllisiä vinkkejä

      • hdshdskh

        Täällä kans krooninen eturauhastulehdus. Oireet päällä ja tympäsee kun hiihtohullu niin vaikee pukea vaatteita tarpeeksi ja oikein. Nytkin ollut 3pikkuhousut ja pitkät tuulenpitävät, kuitenkin lenkin aikana alapää kylmänä kun hikeä puskee.


    • hoitsukundi

      eturauhasen hierontaan tilaisuus Vantaalla ensi sunnuntaina (17.1). Jos aktiivinen tulehdus päällä, silloin ei saa hierontaa kokeilla. Mutta kroonistuneen tulehduksen hoitoon ja tulehduksen ennaltaehkäisyyn tuo on mitä mainioin keino. Ja turvallinen. Laita rohkeasti viestiä jos haluat kokeilla tuota hierontaa; [email protected]

    • Eturauhasen hierontaa mahdollisuus saada marraskuussa Helsingissä. Jätä privaattiviestiä [email protected] ja saat lisätietoa

      • minuntapaus

        Kun sain urologilta viimein oikean diagnoosin, niin jatkuva pakotus ja virtsaamistarve helpottui. Diagnoosi oli vain yksinkertaisesti, stressi. Jo se , että sain oikean diagnoosin, helpotti ilman mitään lääkettä.


    • Aina_toivoa

      Itselläni 15v eturauhas helvettiä. Kaikkia kokeiltu. Lopulta löysin täsmähoidon. Omga 3 kolminkertainen annos myös D ja E:tä. Painoa pois 10 kg, Kasviksia ja paljon kalaruokaa. Nyt puoli vuotta kivuttomana.

    • Mikki13

      Useasti uusineiden tulehdusten jälkeen annettiin diagnoosi "Krooninen eturauhastulehdus". Elämänohjeet,jotka lääkäri kertoi: "Pitkät kalsarit jalkoihin jo 12 asteessa ja sitä kylmemmällä. Uimaan vasta kun vedet ovat todella lämpimät. Villahousut jalkaan pakkasella." Vaimo teki minulle useat villahousut. Lisäksi muutin ikkunan vierestä kauemmaksi nukkumaan ettei kylmäveto haittaisi. Kun olen näitä noudattanut, ei vaiva ole uusinut vuosiin. Joka syksy kylmä alkaa tuntua vaimeana särkynä. Laitan heti lisää vaatteita ja hyvin menee.

    • Toimiitakuulla

      Osta lämpötyyny. Istuskele sillä usein. Syksyllä, talvella, keväällä ja kylminä aikoina.

    • Kivutonolo

      Minulla lähti krooniset tulehdukset ja kivut kuin leppäkeihäs kun eturauhanen poistettiin . Tosin siinä muhinut syöpäkin lähti samantien.

    • AABBCCDDEE

      Itselläni oli kaikki taudin oiereisiin kuuluneet vaivat. On muuten vittumainen ja elämäniloa syövä vaiva. Kokeilin luonnontuotteita, veden määrän lisäämistä, lämpökylpyjä jne. Tuloksetta. Lopulta menin lääkäriin ja sain sieltä antibiootit ja eturauhaslääkkeen. Oireet lähtivät kolmessa päivässä. Helppo valinta mitä teen jos toistuu. Alla saamani lääkkeet:

      Tamsulosiinihydrokloridi 0,4mg
      Ciprofloxacin 500mg

      Suosittelen vaatimaan lääkäriltä näitä alkuun.

      • ewasrdtfgyfdsa

        No itsellä tuo vaatis kiireettömän vastaanottoajan varaamisen, kuten oli sovittu jo joulukuussa 2014, mutta 2105 muuttui systeemit, eikä sen jälkeen ole kiireettömiä aikoja pystynyt varaamaan.


    • pakurikääpäteelak

      Toivottavasti seuraavasta olisi jollekin apua. Itselläni eturauhastulehdus oli aktiivinen pari vuotta sitten. Sain ensin kipulääkkeitä montaa eri sorttia, mutta mistään ei ollut apua kipu oli pistävä. Antibiootti kuurin jälkeen kipu muuttui "pehmeäksi" mutta oli edelleen jatkuvaa. Buranaa en ollut kokeillut ja sillä kipu lähti. Tämän jälkeen on varoitellut useasti kunnes nyt painoi päälle siten että joutui käymään jatkuvasti vessassa. Eräänä aamuna valitsin aamuteekseni pakurikääpäteetä jossa on lakritsia. Noin tunnin päästä paineen tunne vitrsarakosta oli poissa. Tätä nyt olen tutkinut ja pari kuppia aamulla pitää ainakin toistaiseksi virtsaongelmat loitolla

    • toppahousushortsi

      Nyt kun syys tekee tuloaan on taas se aika kun eturauhastulehdus yllättää. Itselle on aina lämpöhoidot auttaneet parhaiten oireiden hoitoon. Kun olin keväällä Levillä hiihtämässä löysin
      paikallisesta urheiluliikkeestä ohuet toppashortsit, ne on lämpimät ja mahtuvat tavallisten esim,
      farkkujen alle ja lämmittävät takamusta ja palleja ja ainakin minulla eturauhasvaivat ovat nyt
      helpottaneet. Kysypä Haltin toppashortseja niin yllätyt niiden antamasta miellyttävästä lämmöstä
      arkoihin paikkoihin.

    • Viiskymppinenukko

      Mulla nyt jo 4 kk ollut oireita vain peniksen päässä eli tuossa terskaosuudessa. Polttelee lähes kokoajan. Tai pahiten ainakin kun on liikkeessä ja esimerkiksi autolla ajaessa pieni värinä ja tärinä aiheuttaa kipua ja poltetta ja tunne, että virtsaaminen vois auttaa, mut ei autakaan.
      Urologi tutki eturauhasen, ei kipua. Virtsakoe puhdas.
      Ei seksitautia ja iho normi terskassa. Voiko tää olla eturauhastulehdusta, kun ei muita oireita?

    • vaivaapioon

      Olen kärsinyt vaivasta yli 5 vuotta joten asia tuttu.

      Eturauhastulehdus on ihan väärä nimi.
      Lukekaa Markku Leskisen juttu, siinä ihan oikeaa tietoa.

      http://sic.fimea.fi/verkkolehdet/2017/1_2017/gynekologia-ja-urologia/kroonisen-eturauhastulehduksen-eli-lantion-kiputilan-laakehoito

      Moni lääkäri hukassa tän vaivan kanssa.

      Itse olen koittanut "kaikki" lääkkeet, myös testosteroni hoidon.
      Vain 5 % johtuu tulehduksesta.

      Olet itsesi paras lääkäri.
      - säännölliset elämäntavat
      - verenpaine/ stressi pois
      -alkoholi pois
      - muista lepo
      - ALARAAJOJEN VENYTTELYLIIKKEET

      • zeuzeriot

        Komppaan täysin edellistä kirjoitusta. Itselläni kokemusta samaisen vaivan kanssa vuodesta 2015. Tuosta eturauhastulehdus nimikkeestä täytyisi päästä eroon, koska se johtaa monia harhaan.

        Omalla kohdallani testattu monenlaisia juttuja eikä fyysisiä poikkeamia tai viitteitä infektiosta eturauhasessa ole todettu. Lääkkeistä ei oikeastaan ole ollut apua, pikemminkin haittaa.

        Ainoa minkä olen todennut auttavan pitkällä tähtäimellä, on liikkuminen, erityisesti aerobinen liikunta. Ensimmäiset pari vuotta tuli kärvisteltyä aika paljon tämän vaivan kanssa ja oireet olivat aika pahoja. Säännöllisen liikunnan aloittamisen jälkeen tila on kohentunut ja oireet lievittyneet merkittäväksi, välillä täysin oireettomiakin jaksoja (viikoista kuukausiin).

        Vielä on kuitenkin paljon matkaa, ennenkuin voi sanoa päässeensä tästä eroon. Taustalla on myös jo vuosia jatkuneita muita oireita selässä sekä muualla tuki- ja liikuntaelimistössä, joiden uskon ainakin välillisesti liittyvän yhteen. Jonkinlainen epätasapaino lihastoimintaketjuissa. Tämö aiheuttaa erityisesti lantion alueelle, joka on eräänlaihen koko kehon liitoskohta, ylimääräistä kuormitusta. Tämä voi aiheuttaa mekaanista ärsytystä alueella kulkevissa hermoissa ja sisäelimissä (kuten se eturauhene).


    • Anonyymi

      Kohtalontovereille omakohtaisista kokemuksista. Olen kärsinyt tästä infernaalisesta vaivasta joitakin kertoja vuosien saatossa. Vaiva on kyllä yksi pahimmista, mitä olen joutunut kokemaan ja meinaa järki lähteä välillä, kun koko ajan on alavatsassa jomotusta, jatkuva kusihätä vaikkei tule kuin muutama tippa jne. Stressitaso nousee ja sitä tulee väkisin kiinnitettyä 99% ajasta/vuorokaudesta oireiden tarkkailuun, mitä pitäisi välttää, koska tämä oravanpyörä saa oireet vain voimistumaan. Jos kyseessä on tosiaan krooninen, tai esim. kylmyydestä aiheutunut eurauhastulehdus, niin koin jonkinlaisen läpimurron asian käsittelemisessä tässä taannoin. Mielipiteeni on vain omakohtaisista kokemuksista, jonka lisäksi olen lukenut aiheesta miltei kaiken tarjolla olevan tiedon, mutta mielipide on kuitenkin oma subjektiivinen totuus asiasta. Koittakaa välttää kaikenlaisia pseudotieteelisiä neuvoja ( neuvoja, joissa pitää syödä jotain puruja, yrttejä, juoda jotain nestettä...) Keskittykää stressitasojen laskemiseen, rentoutumiseen ja ehkä suurimpia apuja oli tre-terapia ( tärinä terapia, löytyy googlettamalla) Itse havahduin viimeeksi siihen, että suuri osa eturauhasvaivasta saattaakin lopulta olla se, että tulehdus saa lantionpohjan lihaksen jatkuvaan jännitystilaan/spasmiin ja psoas-lihaksen jumiin. Tämä lantionalueen jatkuva jännitystila saa aikaan suuren osan oireista.

      Psyykkisillä tekijöillä on mielestäni järjettömän iso vaikutus tähän tulehdukseen ja sen paranemiseen. TRE terapiasta saa ihan YouTubesta opeteltua helpon harjoituksen, jolla saa lantion seudun ja jalat tärisemään kuin itsestään.
      Ohjausvideoita voi olla monia, itsellä ylivoimaisesti paras tapa on se, että menee selinmakuulle lattialle, laittaa jalkapohjat yhteen ja polvet siinä samalla sivuille. Nosta lantio ilmaan ( pitäen jalkapohjat vastakkain) pidä tämä asento, kunnes vatsalihakset ja jalat alkavat hieman täristä ( lihakset menevät hapoille) ole muuten mahdollisimman rentona. Kun pieni tärinä on alkanut, laske lantio alas maata vasten ja pidä edelleen jalkapohjat yhdessä ja polvet sivuilla. Tämän jälkeen pidä selkä ja muu vartalo täysin rentona ja ala pikkuhiljaa portaittain liikuttamaan polvia lähemmäs toisiaan, edelleen pitäen jalkapohjat yhdessä. Kun olet rento ja annat tämän tapahtua, niin jalat ja lantionlihakset alkavat täristä ja nykiä itsestään. PYSY RENTONA JA ANNA TÄMÄN TÄRINÄN TAPAHTUA, 1-2 minuutin välein jatka polvien tuomista lähemmäs toisiaan tärinän jatkuessa. Lopulta sinulla on polvet miltei vastakkain ja tärinä jatkuu. Tärinä voi helposti jatkuva 5-15 minuuttiakin. Lopuksi laita jalkapohjat vasten maata ja pidä jalat koukussa, tärinä jatkuuu usein tässäkin vielä, jopa entistä vahvempana ja voi parhaimmassa tapauksessa levitä muuallekin vartaloon. Fyysisten jännitystilojen poistamisen lisäksi tämä saattaa purkaa mielestä olotiloja ja on hyvin yleistä, että saatat alkaa oikeasti itkemään harjoituksen aikana, no bullshit.
      Tämä tärinä poistaa erittäin tehokkaasti alueelta jännitystiloja ja mahdollinen lihasspasmi rentoutuu. TRE-terapia rentouttaa myös mieltä hyvin tehokkaasti ja stressin purkautuminen kropasta voi saada yllättäviäkin reaktioita aikaan mielessä. TRE terapiasta kannatta lukea lisäksi vähän taustaa, jotta ymmärtää mihin se perustuu. Avoimella mielellä kun asennoidutte yrittämään tuota, niin saattaa olla nopeakin helpotus edessä. Omista kokemuksista voin kertoa, että olisin itse ollut valmis kokeilemaan mitä tahansa, mikä auttaa ja tämä tuntui toimivan nopeasti. Itsellä siis mielen ja kehon yhteydellä on selkeästi tässä vaivassa merkittävä osa.

    • Anonyymi

      Kävikö teillä myös penikseen kun tunnusteltiin eturauhasta? Itsellä todettiin krooninen eturauhastulehdus kivut jatkuvia iltaa kohden yleensä pahenee joskus helvetin kipeitä.
      Pahin kipu peniksessä sieltä nivusiin ja kivekset satunnaisesti kipeät. Tuntuu että kusettaa koko ajan tai että virtsaa jäisi tulematta saa pukkaamalla pukata
      satunnaista hyvin lievää kirvelyä virtsatessa, vti ja sukupuolitaudit negatiivisia.
      Kondylooman kaltaisia syyliä yms muista ei havaintoja eikä ilmeisesti oireilisi näin.
      Pitkätkalsarit ja villasukat nukkumaan mennessäkin päällä. Tällä ollut positiivisia vaikutuksia.
      Virtsaputken tähystys sekä kives röntgen edessä tammikuussa.
      Harvinaisen vittumainen ja mielentilaa laskeva tauti.
      Oireillut nyt 2-3kk

      Ikää 24v

      • Anonyymi

        Unohtui mainita että kun on hermopinnassa tai ja stressaa niin silloinkin kivut pahenevat, kusta ei meinaa tulla millään 45 asteiseen suihkuun istuskelemaan ja kyllä kusi taas lentää.


    • Anonyymi

      Moi kaikki

      Itse kärsin 6-7 vuotta kroonisesta eturauhastulehduksesta. Välillä oli helpompaa, mutta jos vähänkin meinasi kylmettyä niin se taas alkoi jomottaa.

      Sitten jouduin yllättäin sydämen läppäleikkaukseen ja sen seurauksena multa vielä kiellettiin valtaosa särkylääkkeistä. Mietin että kuinkahan ihmeessä tulen pärjäämään eturauhasen kanssa. Mutta eturauhanen ihmeekseni asettui aika pian sydänleikkauksen jälkeen. Mietin että paraniko mun verenkierto leikkauksen jälkeen vai olisiko lääkärin sydäntä varten määräämä päivittäin otettava Primaspan 100mg (=asetyylisalisyylihappo = Aspirin) tehonnut myös eturauhaseen. Joka tapauksessa eturauhasvaivat hävisivät ja nyt pystyn vaikka avannossa käymään. Kylmettymistä toki pyrin välttelemään edelleen. Harmi vaan ettei mun maha tykkää Primaspanista, mutta se on jo toinen juttu.

      • Anonyymi

        Miksi ajattelet niin, ettei masu primaspanista tykkäisi????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ajattelet niin, ettei masu primaspanista tykkäisi????

        Turvottaa, närästää ja röyhtäilyttää


    • Olen kärsinyt eturauhasvaivoista yli 30v. Nuorempana vaivat olivat harvinaisia, mutta viimeisten 10-15v aikana lähes poikkeuksetta jossain vaiheessa (useimmiten talvella) vuotta kivut alkoivat. Kylmän tunnetta nivusissa ja alavatsassa sekä lantion seudun jomotusta. Pitkään lääkäri määräsi vaivaan Xatral-nimistä lääkettä, joka auttoikin vielä 2-3 v sitten. Parisen vuotta sitten sain sen lisäksi vielä Finasterid-lääkettä. Puolitoista vuotta söin molempia päivittäin ja vaivat pysyivät poissa. Viime kesästä saakka olen syönyt sinkkitabletin päivässä. Marraskuussa ajattelin kokeilla miten vaivat reagoivat , jos lopetan em. lääkkeiden syömisen. Eturauhanen on ollut täysin oireeton sen jälkeen. En osaa muuta syytä keksiä tälle "parantumiselle" kuin sinkki. En ole käynyt uimassa edes uimahallissa viime vuosina. koska olin huomannut että hallin vesikään ei ollut tarpeeksi lämmintä vaan aiheutti jomotusta muutamiksi päiviksi. Nyt olen jo pari kertaa käynyt uimahallissakin eikä mitään vaivoja ole ilmaantunut.

    • Anonyymi

      Kannattaa kokeilla kompressiosukkia, esim salibandysukkia. Verenkierto jaloissa lisääntyy huomattavasti. Voittaa pitkät kalsarit sata-nolla!
      Kokeilkaa ihmeessä!

      Lisänä soijajauhoa lusikallinen veteen sekoitettuna aamuisin auttaa asiaan.

      • Anonyymi

        Onko lääketiede noin saamatonta kroonisen eturauhastulehduksen hoidossa, jostain kumman syystä nyt se pyritään vaientamaan kuoliaaksi koko ongelma ja kyseessähän on sitten lantioalueen kiputila, kuulun siihen lantioalueen kiputila potilaisiin ja voin sanoa, että jos elämä on tälläistä, niin toivon hyvin lyhyttä elämää, koska elämä näinen kipuinee ei ole elämisen arvoista.
        Eli olen 55 vuotias mies ja todennäköisesti sairastanut 2 kuukautta, akuuttia eturauhas tulehdusta ja nyt ehkä sitten on muuttunut krooniseksi,
        alussa ajattelin kun olin suojaamattomassa sukuppuoli yhteyddessä niin oraalisesti kuin emätin yhdynnässä , että nyt iski sukupuoli tauti, että on sitten hävettävä paikka, ensimmäisellä kertaa tarjottiin tamsuloniinia joka rentouttaa virtsatiehyitetä, oli kipu kovaa ja viikonloppu oli niin sain sitten kun laitoin sähköpostia suoraan ylilääkärille, niin ditrin dubloa ja sillä lähti osittain kipu pois, muttein kokonaan, eli oikealla jäljillä oltiin, kun antibioottiin lähdettiin ja kun kipua oli edelleen, niin uudestaan vastaanotolle ja pyytämään uutta antibioottia ja sainkin kefexiniä joka on aika suppean kirjon ajntibiootti ja sillä ei mitään vaikutusta, mutta ehkä sen verran, ettei ne oireetkaan lähteneet ihan räjähtämään käsiin ja kirjoitettiin myös zitromaxia, se tuntui auttavan mutta jänteet rupesi heti kramppaamaan ja vaarassa oli jänne tulehduys, niin loppu9i sitten sen syönti, koska vaarassa on jänteiden katkeaminen, ja sillä lääkkeellä on todistetutsta se vaikutsu ja taas sitten vastaanotolle.
        Nytt oli ymmärtäväinen lääkäri ja tutki ja soitti myös urologille, pyysin saada laaja kirjoista antibioottia doximycina ja pitkänä kuurina, ei voinut sitä kirjoittaa, mutta tarjosi sitten kipulääkkeitä tramalia ja panacodia, jotka on huumeita, kieltäydin niistä, koska ei sovi ja olen edelleen vieroituksessa rauhoittavista, noin 8 kuukautta.
        Eli edelleen oireet jatkuu ja 6 päivää sitten kävin urologilla joka määräsi sitten xatralia ja auttaa sen verran, että kusi tulee mutta ei poista kipua ja ederlleenkään ei antibioottia, nyt saa kun käy kaupassa, niin varoa kylmäaltaita, koska sellainen vaikutsu, että meinaa väkisinkin lirahtaa housuun, ,koska aiheuttaa voimakkaan reaktion ala-mahala ja kuin myös ala selässä ja kipu on jatkuva seuralainen , että miettinyt elämän järkevyyttä ihan tosissani ja mm. käypähotoon kuulu triptyyli hoito, eli kivun nostamiseen tarkoitettu vanhanaikainen mieliala lääke ja joka vaikuttaa ja todella vahva vaikutus Eturauhaseen suurentaen sitä ja aiheuttaen myös virstsaumpea, moni eturauhas potila on nimen omaan saanut ne ongelmat syötyäään masennuslääkkeitä, tuntuu suoraan sanottunua tuo lääketiede jo puoskaroinnilta.
        Kiva on hypätä yöllä vessaan ja kun on penis myös kipeä ja ei saa nukuttua ja kaikki menee nyt tuurilla ja kun alussa pelkäsin sitä sukupuolitautia, niin nyt rukoilisin että olisi ollut kin, sitä, ei ole kiva olla kivuissaan ja pahoinvoiva ja polvet kipetä ja kaikki muutkin ja olo on surkea, antibiootit vaikuttaa eri lailla tietenkin, mutta itse haluaisin kokeilla sen doximysiinin että tietää, että on kaikki mahdollinen kokeiltu tuon suhteen, koksa epäilen vahvasti kuitenkin bakteeriperäistä eturauhas tulehdusta ja käisttääkseni crp:llä ei vo itodeta tulehdusta, vaikka moni siihe sokeasti katsookin ja jos on bakteeri peräinen eturauhas tulehdus, niin siemensyöksy, kyllä on sitten pahasta, koksa tulehduttaahan se muitakin paikkoja, kun tämä lämpö jaksokaan ei poitanut kipua, niin jotain on mätää jossakin.
        Tämä sairaus luokitellaa nykyisin heti mielala sairaudeksi, vaikka kyseessä on kuitenkin todella kovat kivut ja itse olen öisin hikoillut litimäräksi jo 2 kuukautta, jossakin on varmasti joku hoitokeino, suomessa mennään ihan liikaa jalat edellä puuhun ja jos ei osta, niin leimataan hulluksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko lääketiede noin saamatonta kroonisen eturauhastulehduksen hoidossa, jostain kumman syystä nyt se pyritään vaientamaan kuoliaaksi koko ongelma ja kyseessähän on sitten lantioalueen kiputila, kuulun siihen lantioalueen kiputila potilaisiin ja voin sanoa, että jos elämä on tälläistä, niin toivon hyvin lyhyttä elämää, koska elämä näinen kipuinee ei ole elämisen arvoista.
        Eli olen 55 vuotias mies ja todennäköisesti sairastanut 2 kuukautta, akuuttia eturauhas tulehdusta ja nyt ehkä sitten on muuttunut krooniseksi,
        alussa ajattelin kun olin suojaamattomassa sukuppuoli yhteyddessä niin oraalisesti kuin emätin yhdynnässä , että nyt iski sukupuoli tauti, että on sitten hävettävä paikka, ensimmäisellä kertaa tarjottiin tamsuloniinia joka rentouttaa virtsatiehyitetä, oli kipu kovaa ja viikonloppu oli niin sain sitten kun laitoin sähköpostia suoraan ylilääkärille, niin ditrin dubloa ja sillä lähti osittain kipu pois, muttein kokonaan, eli oikealla jäljillä oltiin, kun antibioottiin lähdettiin ja kun kipua oli edelleen, niin uudestaan vastaanotolle ja pyytämään uutta antibioottia ja sainkin kefexiniä joka on aika suppean kirjon ajntibiootti ja sillä ei mitään vaikutusta, mutta ehkä sen verran, ettei ne oireetkaan lähteneet ihan räjähtämään käsiin ja kirjoitettiin myös zitromaxia, se tuntui auttavan mutta jänteet rupesi heti kramppaamaan ja vaarassa oli jänne tulehduys, niin loppu9i sitten sen syönti, koska vaarassa on jänteiden katkeaminen, ja sillä lääkkeellä on todistetutsta se vaikutsu ja taas sitten vastaanotolle.
        Nytt oli ymmärtäväinen lääkäri ja tutki ja soitti myös urologille, pyysin saada laaja kirjoista antibioottia doximycina ja pitkänä kuurina, ei voinut sitä kirjoittaa, mutta tarjosi sitten kipulääkkeitä tramalia ja panacodia, jotka on huumeita, kieltäydin niistä, koska ei sovi ja olen edelleen vieroituksessa rauhoittavista, noin 8 kuukautta.
        Eli edelleen oireet jatkuu ja 6 päivää sitten kävin urologilla joka määräsi sitten xatralia ja auttaa sen verran, että kusi tulee mutta ei poista kipua ja ederlleenkään ei antibioottia, nyt saa kun käy kaupassa, niin varoa kylmäaltaita, koska sellainen vaikutsu, että meinaa väkisinkin lirahtaa housuun, ,koska aiheuttaa voimakkaan reaktion ala-mahala ja kuin myös ala selässä ja kipu on jatkuva seuralainen , että miettinyt elämän järkevyyttä ihan tosissani ja mm. käypähotoon kuulu triptyyli hoito, eli kivun nostamiseen tarkoitettu vanhanaikainen mieliala lääke ja joka vaikuttaa ja todella vahva vaikutus Eturauhaseen suurentaen sitä ja aiheuttaen myös virstsaumpea, moni eturauhas potila on nimen omaan saanut ne ongelmat syötyäään masennuslääkkeitä, tuntuu suoraan sanottunua tuo lääketiede jo puoskaroinnilta.
        Kiva on hypätä yöllä vessaan ja kun on penis myös kipeä ja ei saa nukuttua ja kaikki menee nyt tuurilla ja kun alussa pelkäsin sitä sukupuolitautia, niin nyt rukoilisin että olisi ollut kin, sitä, ei ole kiva olla kivuissaan ja pahoinvoiva ja polvet kipetä ja kaikki muutkin ja olo on surkea, antibiootit vaikuttaa eri lailla tietenkin, mutta itse haluaisin kokeilla sen doximysiinin että tietää, että on kaikki mahdollinen kokeiltu tuon suhteen, koksa epäilen vahvasti kuitenkin bakteeriperäistä eturauhas tulehdusta ja käisttääkseni crp:llä ei vo itodeta tulehdusta, vaikka moni siihe sokeasti katsookin ja jos on bakteeri peräinen eturauhas tulehdus, niin siemensyöksy, kyllä on sitten pahasta, koksa tulehduttaahan se muitakin paikkoja, kun tämä lämpö jaksokaan ei poitanut kipua, niin jotain on mätää jossakin.
        Tämä sairaus luokitellaa nykyisin heti mielala sairaudeksi, vaikka kyseessä on kuitenkin todella kovat kivut ja itse olen öisin hikoillut litimäräksi jo 2 kuukautta, jossakin on varmasti joku hoitokeino, suomessa mennään ihan liikaa jalat edellä puuhun ja jos ei osta, niin leimataan hulluksi.

        Doksymysiini saatu ja aloitettu, saa nähdä miten käy, On aika surkeaa tuo terveydenhuolto, vaikka paikat on tulessa ja kipeänä, niin ei hoitoa saa, etenkään antibiootti, kun kuitenkin epäilen hyvi vahvsti olevan bakteeri peräinen tulehdus,
        Aika riskaapeli hoitoa lääkäriltä, jos ei ota huomioon, sitä että eturauhsastulehdus saattaa myös edetä virtsanjohtimiiin ja sieltä munuaisiin ja tulla sepsis ja henki pois.


    • Anonyymi

      Nyt kun olen asiaa tutkinut eri lähtökohdista ja muusta, niin voin todeta sen, että suomessa ollaan täysinkehitysmaatasolla eturauhastulehduksen hoidossa ja enää ei edes käytetä kyseistä nimeä, vaan lantioalueen kiputila.
      Kroatiassa joka on melkein kehitysmaa ja tehty tutkimus, miehille, joilla on miehisiä vaivoja on tedettu etrauhast hieronnan jälkeen ja jota tehty 1352 potilaalle, niin 901 tapauksessa olevan leukosyyttejä ja niistä sitten 324 sisältäen condylomas bakteeria ja heistä hoidettu 89 kappaletta, en jaksa kirjoittaa laitan kopion siitä ja ihmettelen todella suomen tasoa, että miksi on päässyt käymään näin ja potilaista tehdään hulluja, vaikka se systeemi on todella hullu.

      Kroatialaiset kollegat tutkivat 1352 urogenitaalisten oireiden takia hoitoon hakeutunutta miestä. Prostatan hieronnan jälkeen otetussa virtsanäytteessä oli 902 miehellä lisääntynyt määrä valkosoluja ja Chlamydia trachomatis löytyi 324 mieheltä. Suomalaisen katsauksen tyypilliseksi löydökseksi väittämiä bakteerilajeja löytyi 91 miehen virtsasta.

      Klamydian aiheuttamaa kroonista prostatiittia sairastavista miehistä 89 osallistui jatkotutkimukseen, jossa vertailtiin atsitromysiinin ja siprofloksasiinin tehoa. Molempia lääkkeitä annettiin 3 viikon ajan. Atsitromysiini pärjäsi lääkkeistä paremmin: sitä saaneista parani mikrobiologisesti 80 % ja kliinisesti 69 %, kun siprofloksasiinilla parani mikrobiologisesti 37 % ja kliinisesti 34 %.

      Lähes joka toinen mies potee eturauhastulehduksen oireita jossain elämänsä vaiheessa. Vaiva on yleinen ja tunnetusti hankalasti hoidettava. Prostatiitti ei ole pelkästään vanhojen ukkojen vaiva: kroatialaisten aineistosta yli puolet oli alle 40-vuotiaita. Klamydia on Suomessakin selvästi yleisin urogenitaaliinfektioiden aiheuttaja. Kroonisen prostatiitin mikrobiologinen diagnostiikka on jonkin verran aikaa vievää, koska virtsanäyte on otettava myös prostatahieronnan jälkeen. Toisaalta mikrobiologiseen diagnoosiin voi kroonisessakin prostatiitissa päästä yli 70 %:ssa, kun tutkitaan tavallisen bakteeriviljelyn lisäksi klamydia, trikomonas ja ureaplasma. Tulokset todennäköisesti paranevat, kun hoito osataan suunnata mikrobiologisesti oikein. Pitäkää siis klamydia mielessä eturauhastulehdusta hoitaessanne.

    • Anonyymi

      Suomi tuntuu olevan suomi ja jossa edelleen väitetään kasvosuojien hyödyllisyydestä, eli vetäkää siitä johtopäätös, lääketiede suomessa ei enää ole tiedettä se on mennyt jo uskomushoitohin ja jota vastaan se aikoinaan taisteli.
      Toisilta menee elämä hukkaan tämän vaivan takia ja joka olisi mahdollisesti parannettavissa, tuo on pakkoaviollliitto jota ei halua ja erokin on hankala. vittu.

    • Anonyymi

      Eli kiteytetään vielä asia, jos kärsit eturauhastulehduksesta, niin rupeat saamaan lääkäriltä sitten saattohoitoa.

    • Anonyymi

      aktiivinen mies...
      oletan että se on paha..
      ota se mitä annetaan..

      eli tähän se on varmaan kuuri.

      • Anonyymi

        vaihto ehto voi olla se että lerssisi muuttuu vihreäksi ja tippuu pois.


    • Anonyymi

      Soijajauhoa aamulla pari ruokalusikallista veteen ja sitä juot parin viikon ajan, pitäisi vaivan helpottaa.

    • Anonyymi

      V i ttu, sinne meni kirjoitus.
      Eli syksy ja nyt on kipua ja tuntuu että joku puristaa kiveksistä lujaa ja on pahoinvointia ja hikisyyttä ja kuumeista oloa, öisin herään paidan vaihtoon 6 kertaa ja sänky on märkä ja ala-selkä kipeä, kivekset on hellät ja siemenjohtimet ja väliliha, eli vittumoinen olo, kesä oli mahtava.
      Tähän kipuun auttaa ainoastaan joko Tavanic 500 mg kuukauden tai kahden kuuri tai zithromax 500 mg kuukauden tai kahden kuuri, se mitä käytetään ciproxin ei auta kuin 30 prosenttia potilaista.
      Nyt otan itse, kun noita antbioottia ei osata kirjoittaa suomessa, niin hunajaa 15milliä KYLMÄÄN veteeen sekoitettuna 3 kertaa vuorokaudessa, koska sillä on ennen hoidettu pissa tulehduksia kuukauden verran ja katsotaan miten käy, koska tätä kipua ei kyllä jaksa ja verenohennuksen takia, en saa syödä kipulääkettä.
      Joku urologi myy, siitepölyä kalliiseen hintaaan ja luulen, että tuo hunaja on sen siitepölyn jatkojalostus tuote ja paljon halvempi, kunhan ei tuhoa aineosia KUUMALLA vedellä

    • Anonyymi

      Älä palelluta itseäsi
      Nauti päivittäin kurpitsansiemenöljyä 1 rkl
      Kun tunnet oireita, ota kuumia kylpyjä ja kourallinen buranaa n. 3 pv ajan
      Viagra / cialis laittaa veren kiertämään juuri siellä missä pitää.
      Harrasta liikuntaa joka kohdistuu alavartaloon esim. juoksu.
      Ota iisisti, pidä itsesi lämpimänä, älä stressaa ja rakastele aina kun voit. Jos ei muuten niin itswsi kanssa.
      Kukaan ei ole kuollut ko. vaivaan. Se pb vain merkki alkaa pitämään itsestään parempaa huolta.

    • Anonyymi

      Tämä sairaus on vittumoisin, mitä voi olla, tänään puolitoista tuntia kiereskellyt kivussa, kun tein kävelyä ja oli vähän kylmä ja toivoin jo kuolemaa.

    • Anonyymi

      Löytyykö suomesta lääkäriä joka osaisi auttaaa, eturauhasvaivoissa, kun alkaa olemaan todella sietämättömät oireet ja jopa jalkapohjat on kipeät ja välistä tuikkaa sinne kipua ja polvet ja heppi tietenkin, en ymmärrä miksi potilaat jätetään heitteille ja selkäsärky on kova ja jomotus ja ei se unikaan tuu, työnteosta puhumattakaan.

    • Anonyymi

      Suomessa eturauhanen tulehdus on vaiettu tauti, jota ei vaan osata hoitaa. Itellä vaivana vajaa kolme vuotta ollu krooninen prostatiitti. Nyt varsinkin aika ikävä tilanne kun on kylmät kelit. Selkäkivut, kivesten jonottaminen ja ongelmat makkarin puolella vetää kyllä mielen mustaksi. Lääkärit puskee noritrenia. Ensin oli 50mg/pv ja kun ei auttanut nii nostivat 100mg/pv. En osaa sanoa onko hyötyä, mutta halut kyllä vie tehokkaasti tuo lääke.

      Jostain syystä vielä kolme kertaa iskenyt virtsatie tulehdus puolen vuoden aikana ja nyt odottelen aikaa urologille. Ensimmäiset kaksi kertaa diagnoosiksi tuli bakteerin aiheuttama eturauhasen tulehdus ja kolmannella kerralla virtsatieinfektio.

      • Anonyymi

        Tulehdukset ovat melko varmasti peräisin hoitamatta jääneestä sukupuolitaudista. Joskushan gonorrea ja klamydia voivat olla melko vähäoireisia ja silloin ne helposti jätetään hoitamatta. Vähäisetkin oireet sitten katoavat mutta tauti voi itää vuosia tai vuosikymmeniä huomaamattomana.


    • Anonyymi

      Eturauhasen tulehdus on äärimmäisen ikävä vaiva. Kivekset turpoaa ja jomottavaa kipua kiveksissä ja alaselässä. Virtsaaminen vaikeutuu, erektio laskee, peräsuolessa on polttelevaa supistelua. Kokemusta on tästä vaivasta kyllä. Antibioottikuuri (amoxin) auttoi kyllä. Kylmettymisestä kaikki alkoi. Onneksi nyt osaa vähän enemmän varoa, lömpimästi pitää pukeutua vaikka ei olisi edes pakkanen. Lämpimät istumakylvyt tai pitkäön saunominen myös auttaneet ja autossa aina istuimen lämmitin päällä kun vähänkin viileämpi sää.
      Olen saanut eturauhasen hierontaa ja siitä myös paljon apua. Itse myös opetellut tuon taidon ja teen sitä myös toisille.
      Jos asia kiinnostaa niin kysy rohkeasti lisää [email protected].

    • Anonyymi

      Minulla alkoi eturauhastulehdus erittäin pitkästä ja rajusta kuntopyöräilystä, Pyöräilyn aikana peppu ha kivekset menivät tunnottomaksi, mutta olin tyhmä, enkä lopettanut pyöräilyä heti, no sain Tutaa. Raju pyöräily kesti n 3 kk, jonka jälkeen alkoi pikkuhiljaa voimakas Kiveskipu, luulin, että kiveksissä pahanlaatuista ja saman aikaan lääkäri määräsi PSA kokeita. Kävin ultraäänitutkimuksessa ja vastaus oli se, että kivekset aivan ehjät ja kaikki on normaali. En tajunnut miksi minulla on kipuja kiveksissä ja peräaukossa. 12/2021 PSA oli 1,6 (olen 49 v) ultraäänilääkäri sanoi että eturauhanen on turvonnut/tulehtunut ja lähetti minut urologille. PSA oli 3,06, 2/2022., eli n 80% nousu. Tehtiin sormitutkimus useita kertoja, ja joka kerta vastaus oli sama, tulehtunut eturauhanen. Söin antibiootteja 4 kk enkä saanut apua, maha meni sekaisin ja oireet välillä oli niin pahat etten oikein voinut istua. Ristiselkä ja kivekset olivat tulessa.. ostin lämpötyynyt 20€, mistä olen saanut apua, oireet jatkuivat 8 kk. Urologi vähän epäili pahanlaatuista koska Duodartista huolimatta PSA oli yhä korkea. Otettiin eturauhasen MRI ja vastaus tuli kaksi päivää myöhemmin. En saanut pari päivää nukuttua ennen ja tutkimuksen jälkeen. EI PAHANLAATUISTA luki vastauksessa.. Eräs yleislääkäri määräsi minulle CIALIS nimistä lääkettä, mistä olen saanut paljon apua, mutta joskus oireet tulee ja menee. CIALIS on minua kyllä auttanut tämän pirullisen taudin kanssa. Tämä tauti vaikuttaa mieheen henkisesti ja fyysisesti. Minua auttoi seuraavat asiat:
      1. LÄMPÖTYYNY
      2. Pitkä ja säännöllinen kävely (n 10-12 km päivässä).
      3. Laihdutin n 20 kg.
      4. Kipulääkkeet tarvittaessa.

      VOIMIA MEILLE KAIKILLE!

    • Anonyymi

      Vai että tupakoida pitää (vieläköhän).
      Tupakointi heikentää verenkiertoa, joten ... sitä saa mitä tilaa.

    • Anonyymi

      Kannattaapi kävellä se 4 km päivään.
      polta jos palaa. mutta tiedät mitä teet.

      Joku meiltä tänäpäivänä menee...
      jokotai:

      haima
      maksa
      keuhko
      suoli
      munuais

      hästääg jokumuu.
      Isolla osalla se on ollut "jokumuu."

      Jos homma menee jollain tavalla väärin niin ei muuta kuin tutkimuksiin.

      Turhan moni nelikymppinen kuolee pois kuuskymppisenä. Ja lapset jää kaipaamaan.

      testaus ei haittaa ihan mahottomasti?

    • Anonyymi

      Onko muilla ollut vatsakipuja eturauhastulehduksen aika?

      • Anonyymi

        Juu täällä ainakin. Varsinki alavatsa oireilee, välillä vasemmalta ja välillä oikealta puolelta. Yleisesti jomotusta navan alapuolella ja toisinaan myös huonovointisuutta. Oireet alkoi maaliskuun alussa kivesten pakotuksella jota hetken ajan päästä seurasi lihaskipuja lonkan alueella ja alaselässä. Lääkäri määräsi antibioottikuurin ja kivekset ultrattiin normaaliksi. Lääkäri ei sen enempää todennut kuin että seuraillaan ja liikettä lihaksiin. Urologilla en ole vielä käynyt, katsellaan pari viikkoa ja yritetään ensin saada lantioon liikkuvuutta ja soijakuuri on käynnissä tämän ketjun vinkeillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu täällä ainakin. Varsinki alavatsa oireilee, välillä vasemmalta ja välillä oikealta puolelta. Yleisesti jomotusta navan alapuolella ja toisinaan myös huonovointisuutta. Oireet alkoi maaliskuun alussa kivesten pakotuksella jota hetken ajan päästä seurasi lihaskipuja lonkan alueella ja alaselässä. Lääkäri määräsi antibioottikuurin ja kivekset ultrattiin normaaliksi. Lääkäri ei sen enempää todennut kuin että seuraillaan ja liikettä lihaksiin. Urologilla en ole vielä käynyt, katsellaan pari viikkoa ja yritetään ensin saada lantioon liikkuvuutta ja soijakuuri on käynnissä tämän ketjun vinkeillä.

        Tsemppiä täällä toinen, jolla lähes samat vaivat, 10 kk jo kärsitty vaivasta. Itsellä auttaa kuumat istumakylvyt pävittäin jolla saa kivut pois, se rentouttaa lantion lihaksia. Sain vaivan kylmettymisestä, joka on vetänyt lantion lihakset kramppitiloihin joita en millään saa pois. Itsellä navan vasemmalla puolella ja siitä alaspäin syvällä kovia kipuja, joihin ei auta mikään. Jumissa on.


    • Anonyymi

      Hirvittävän vittumainen elämän pilaava sairaus..mulla ollut >15v.kaikki lääkehoidot suunnilleen kokeiltu.joskus Tavanic auttanut hetkellisesti tai ditrum. Jodkus lyhyt parempi kausi....eikä tarvii kuin farkkujen metallinappi painaa ihoon vähänaikaa niin jomotuskausi alkoi . Tämä pilaa parisuhteen ja kiduttaa miestä aivan sairaasti.jatkuva jomotus johon tulehduskipulääkkeet ei aina autakkaan ja pakko sanoa...pitkän kitumisen tulos on hyvin synkät mietteet elämästä ajoittain..eihän kukaanvoi kestää jatkuvaa kärsimystä.Tämä tauti vie kaikenilon elämästä wtkä voi mitäänharrastaa ..kuin lämpötyynyä munissa pitää.Tosiaankin "paremmankauden" voi katkaista pienituulahdus viileetä ilmaa napaan.Eikö tätä perkelettä kukaan tutki ..mistä tämä johtuu?,o ko ainoakeino leikata eturauhanen pois jo.ottamasta...tämä tauti pilaa elämän joka sektorilla.

      • Anonyymi

        1. Hommaa tehokas lämpöalusta esim Gigantista. Istu sen päällä ja pidä alavatsalla

        2. Osta kumihanskoja ja liukkaria, sitten sormi hantteriin. Painelet lantionpohjan lihaksia, jos löytyy aristava kohta niin paina sitä kohtaa maltillisesti 30s/kipeä kohta. Pientä aristusta saa tuntua, mutta ei kovaa kipua. Varsinaista eturauhasta ei pidä sörkkiä, ainoastaan lihaksia sen ympärillä.

        (3.)Lisäravinteina voit kokeilla kversetiinia, saa luontaistuotekaupoista ja poistaa tulehdusta. Kversetiini ei toimi kaikilla, jos kyse ei ole tulehduksesta.

        Jos olo helpottaa päivän parin sisään, on juurisuu lihaksissa ja hermoissa. Tällöin lantionpohjaan erikoistunut fyssari on oikea paikka.


      • Anonyymi

        Itse kärvistelin vuoden vi*"maisissa alavatsankivuissa. Pahimmassa vaiheessa ei kivun takia voinut kun istua kippurassa sohvan nurkassa. Tavan särkylääkkeet auttoi hieman mutta vain hieman.
        Kaikki alkoi syksyllä kun erehdyin lämpötilasta ja viiman kylmyydestä pyörälenkillä. Ei älynnyt pukea tuulisuoja asua päälle. Tajusin melko nopeasti että tästä voi seurata jotain mutta jatkoin lenkin loppuun. Ensin näytti ettei mitään tapahtunut. Kunnes muutaman päivän jälkeen alkoi virtsaa tippua housuun kusella käynnin jälkeen. Tuolloin muistin pyörälenkin ja tajusin että tämä on seuraus siitä. Noh söin viikkon burana kuurin ja tuntui että sehän tokeni helposti. Kunnes siitä noin viikon jälkeen aökoi tuo järjetön jomotus alavatsassa. Yöt oli yhtä piinaa. Mikään asento ei ollut hyvä. Onneksi oli vahvoja unilääkkeitä millä sai vähän nukuttua.
        No sitten lääkäriin ja sormi per***n ja lääkärin mukaan ei muka johdu rauhasesta?!?? Määräsi paksusuolen tähystyksen koska kivun syy pitää selvittää. Itse olin täysin varma eturauhasesta. Suoli oli normaali eli turha käynti.
        Apu kipuun löytyi lopulta omasta lääkekaapista. En tiedä miksi en kokeillut jo heti alussa muista syistä määrättyä arcoxiaa 60mg tähän mutta epätoivoisena lopulta päädyin kokeilemaan noita ylijääneitä lääkeitä tähän ja mikä helpotus kun arcoxia vei kivun pois käytännössä kokonaan. Mulla siis tehosi todella byvin. Apu täysin toiselta planeetalta kuin parasetamolessa ym. Noissa on ikävänä puolena monet haittavaikutukset pitkäaikaisesaa käytössä vaikka itse siedin melko hyvin aina viikon kuurin silloin tällöin pahimissa kivuissa.
        Nyt tuosta on reilu vuosi ja onneksi "räyhänen" on rauhoittunut. Voi viettää lähes normaalia elämää. Joskus muistuttaa edelleen olemassa olostaan edelleen mutta oireet pysyy lievinä.
        Olen nykysin entistä tarkempi pukeutumisen kanssa ettei moista lapsusta enää tule.
        Kannattaa kääntyä lenkiltä takaisin jos tuntee kylmyyttä tai vetoa ettei saa pikku ongelmasta pahimillaan vuosien piinan, vaikka tuntuisi että kyllä tässä pärjätään!
        Kokeiltaa arcoxiaa jos ette ole kokeilleet. Voi tosin olla että auttaa toisia mutta ei kaikkia.


    • Anonyymi

      Onko kivi se on kivulias poistettiin se nyt samat vaivat huh

    • Anonyymi

      Monet ovat täällä todenneet eturauhastulehduksen ja kylmettymisen välisen yhteyden.
      Samoin on todettu, että pitkät kalsarit auttaa.

      Kuitenkaan kukaan ei ole selvittänyt tätä mekanismia, kuinka se toimii.

      Nyt on vihdoinkin mahdollisuus ymmärtää mekanismi ja päästä vaivasta eroon.

      Mene sivulee www.siinto.com. Valitse suomenkielinen osa.

      Hämmästyt miten harhassa lääkäritkin usein ovat, kun bakteereja ei löydy. saat vaivasi pois muutamassa minuutissa kun on todella kipeää.

    • Anonyymi

      Sitten kun tekee kaiken skitsofreenisesti, niin saattaa tulla olotilaksi skitsofrenia. Maailmaasi hallitsee entinen 2-vuoden ajan opettajanasi toiminut ja nyttemin jo vainaa "ihminen". Fuusgraba, skitsofreniasi ei ollutkaan skitsofrenia vaan että sinua nyt ahdistellaan koska olet lähtenyt mielenvikaista pikkutyttömäistä äitiäsi karkuun. Ei niin saa tehdä, mielenvikainen akkalauma hallitsee kaikkia kanavia. Olet heille velkaa.

    • Anonyymi

      Kohta 20 vuotta enemmän tai vähemmän eturauhasvaivoja heti syksyn tullen, läpi talven ja kevään. Kesällä yleensä helpottaa. Vittumainen kipu välilihassa, perseessä ja jalat tuntuvat jääkylmiltä. Alavatsaa juilii ja rakossa paineen tunne vaikka just olisi käynyt kusella.
      Ensimmäistä kertaa sain tänään lekurilta alfasalpaajia, 0,4 Mg päivässä. Jännityksellä odotan auttaako.
      Kokemuksia, auttaako?

    • Anonyymi

      ite oon siis 27 v ja olen kärsinyt eturauhasentulehduksista jo monta vuotta. ei ole mitään bakteeria mutta sen on todettu olevan sellainen krooninen juttu. sain lääkäriltä Alfuzosinia ja se on jatkuva lääke minulla nykyään. Tamsulosiiniäkin söin pari pakettia,, mutta sillä on eräs kiusallinen haitta jota Alfutsosiinilla ei ole. Syön myös etoricoxibia lyhyinä kuureina välillä mutta Alfuzosin on auttanut hyvin joten en sitä toista lääkettä tarvitse juuri koskaan.

    • Anonyymi

      Soijajauhetta aamuisin jugurttiin. Huomaat kyllä vaikutuksen, vaivat tipotiessään parissa viikossa.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      336
      3794
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1458
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1308
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1292
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1264
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1221
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe