Kenelläkään kokemuksia Med Groupista työnantajana?

Shotta

Hei!
Olisin enemmän kun kiinnostunut kuulemaan kokemuksia kyseisen firman alaisuudessa työskennelleiltä ja työskenteleviltä henkilöiltä.
Olen hakenut tänne töihin avustajan tehtäviin ja haluaisin tietää firmasta ja sen toiminnasta lisää. Lisäksi tietenkin palkkaus kiinnostaa, joka kuulemma on kilpailukykyinen.

181

28259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks

      Just alensivat palkkoja ja keikkoja tule vaikka lupaavat..

      • Shotta

        Juu luin niitä uutisia, missä kerrottiin palkanalennuksista Helsingin seudulla.. Oletko itse kyiseisen firman palveluksessa?


      • yks
        Shotta kirjoitti:

        Juu luin niitä uutisia, missä kerrottiin palkanalennuksista Helsingin seudulla.. Oletko itse kyiseisen firman palveluksessa?

        En enää,aika meni odotellessa keikkoja.. Hain keikkoja oma aloitteisesti mol.fi sivulta.. Palkka huono mutta teet silloin ku huvittaa.. Ja mies puolisista kysyntää..


      • WanhaKonkari

        Yleisesti ottaen sosiaali- ja terveysalalla yksityiset työnantajat ovat niitä kaikista surkeimpia, näin ainakin apuhoitajan, lähihoitajan, sairaanhoitajan ja ohjaajan työtehtävissä.

        Palkkaus huonompi kuin julkisen puolen työpaikoissa (tosin sielläkin pieni) muutamia harvoja poikkeuksia lukuunottamatta.
        Yleensä tähän malliin: julkinen peruspalkka 2100-2200 eur/kk --> yksityinen peruspalkka 1800-2000 eur/kk
        Tämän pitäisi olla juuri päinvastoin, peruspalkan tulisi siis olla yksityisellä tuon 200-400eur/kk suurempi kuin julkisella puolella.

        Loma-edut huonommat kuin julkisella puolella.

        Työpaikat pääosin 3-vuorotyötä, harvemmin käytetään vakio yökköjä, joten goodbye sosiaalinen elämä/perhe-elämä, monet harrastukset ja tasainen uni/valve rytmi, welcome unihäiriöt ja yksinäisyys.

        Minimiin mitoitettu henkilökunta, joten keskimäärin kauhea kiire koko ajan. Tässäkin julkisella puolella on inhimillisempi tilanne, vaikkei sielläkään kyllä helpolla pääse.

        Suuri työntekijöiden vaihtuvuus --> hommat jatkuvasti levällään, kukaan ei kanna vastuuta.
        Julkisella työntekijät viihtyvät "jostakin syystä" selvästi pitempään.

        Sijaisia "ei saa", on vakio vastaus, joten usein painetaan työvuorossa alimiehityksellä.
        (kumma kyllä julkisella puolella sijaisiakin yleensä löytyy töihin)

        Alan työkokemusta omaavia, kokeneita työntekijöitä ei arvosteta millään mittarilla riittävästi, siksi he eivät yleensä näissä paikoissa viihdykään tai niihin edes hakeudu.
        Kuitenkin juuri heitä tarvittaisiin hyvin monessa yksikössä pitämään homma ammatillisena ja "paletti kasassa" sekä jakamaan osaamistaan ja oikeanlaisia käytänteitä uudemmille työntekijöille.

        Henkilökunta koostuu suurelta osin vasta alalle valmistuneista, pääosin nuorista työntekijöistä, tämä näkyy ikävä kyllä usein monina epäkohtina potilas/asiakas työssä.
        Monet tekevät hommia vain hetken aikaa, kunnes väsyvät, lähtevät opiskelemaan toista alaa tai löytävät paremman paikan muualta.

        Yksiköiden esimiesten käytös on valitettavan usein välinpitämätöntä ja ylimielistä alaisiaan kohtaan. Monet ovat kiinnostuneita vain oman yksikkönsä/tulosalueensa voitonteosta (saavatko itse tulospalkkioita?), muu on aivan toisarvoista. Ovat pääasiassa sosionomeja, sairaanhoitajia tai tradenomeja koulutukseltaan, eikä oikea oppisesta henkilöstöjohtamisesta tunnuta tietävän tuon taivaallista.


      • Vältä_Vältä_Vältä

        Suosittelen myös välttämään ainakin kaikkia isoja yksityisiä toimijoita, kuten mehiläistä, attendoa, esperiä, coronariaa, stellaa ja medgroupia.


      • Neuvottele_Oma_Palkkasi

        Täysin samaa mieltä. Jos päätät hakea hoitajaksi/ohjaajaksi yksityiselle, VAADI ainakin reilusti isompi palkka kuin mitä ainakin yksityisen sosiaalipalvelualan tes määrittelee minimipalkoiksi.
        Yksityisellähän palkat ovat neuvoteltavissa, toisin kuin julkisella puolella, TES määrittelee vain minimitason!

        Yksityisen puolen taulukkopalkat ovat selvästi pienemmät!! kuin KVTES:in julkisen puolen taulukkopalkat.

        Minusta yksityisen puolen palkkojen tulee päinvastoin olla noin 20% isommat kuin julkisella.
        Siis jos peruspalkkasi on nyt julkisella 2100, niin pyydä ainakin 2500 peruspalkkaa. Saatat ylettää hyvässä lykyssä silloin jopa Suomalaisten keskivuosituloihin, siis jos painat 3-vuoroa:)

        Terveisin; Lähihoitajana yksityisellä isossa kaupungissa ja peruspalkaksi neuvoteltu 2650eur/kk.


      • LAURA87

        EI IKINÄ ENÄÄ TUOHON FIRMAAN !!!!!KAIKKI YLLÄKIRJOITETTU TOTTA !!!!


      • rahaton

        Eivät maksa lopputiliä työsopimuksen mukaisesti. Vetkuttelevat maksun kanssa ilman syytä. En koskaan astu jalallanikaan firmaan.


      • Anonyymi

        No niin..VALITTAMINEN ON AINA HELPOINTA.....MUTTA MUISTAKAA ETTÄ TYÖTÄ SENTÄÄN ON TARJOLLA JA JOS EI KIINOSTA NIIN EI..EI TOI JANKUTTAMINEN OIKEE AUTA.. ITSE OLEN TÄSSÄ FIRMASSA JA KYLLÄ ON HYVIN KOHDELTU JA PALKAT MAKSETTU AJALAAN.


      • Anonyymi
        LAURA87 kirjoitti:

        EI IKINÄ ENÄÄ TUOHON FIRMAAN !!!!!KAIKKI YLLÄKIRJOITETTU TOTTA !!!!

        Nääin on. Paska firma ja täällä Joensuussa tiimiesimiehet täysiä pellejä, mikään ei pidä paikkaansa. Onneksi otin loparit, kuten moni muukin.Onneksi on täysijärkisiä palveluntuottajia muita.


      • Anonyymi
        Vältä_Vältä_Vältä kirjoitti:

        Suosittelen myös välttämään ainakin kaikkia isoja yksityisiä toimijoita, kuten mehiläistä, attendoa, esperiä, coronariaa, stellaa ja medgroupia.

        Miksi?


      • Anonyymi

        Viitasaarella avustajat on ratkaissu vähennykset? Lisäsi iltaisin omaa myyntiä.


      • Anonyymi
        LAURA87 kirjoitti:

        EI IKINÄ ENÄÄ TUOHON FIRMAAN !!!!!KAIKKI YLLÄKIRJOITETTU TOTTA !!!!

        Kyllä!! Samat kokemukset.


      • Anonyymi
        yks kirjoitti:

        En enää,aika meni odotellessa keikkoja.. Hain keikkoja oma aloitteisesti mol.fi sivulta.. Palkka huono mutta teet silloin ku huvittaa.. Ja mies puolisista kysyntää..

        Miksi mies puolisista kysyntää


      • Anonyymi
        rahaton kirjoitti:

        Eivät maksa lopputiliä työsopimuksen mukaisesti. Vetkuttelevat maksun kanssa ilman syytä. En koskaan astu jalallanikaan firmaan.

        Irtisanouduin myös itsekkin juuri ko.lafkasta ja hyvä tietää tuo asia!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viitasaarella avustajat on ratkaissu vähennykset? Lisäsi iltaisin omaa myyntiä.

        Onnihoiva ottaa palvelusetelit vastaan,ja osoittaa tällä että saa avustettava ne tunnit palveluna,näin ei ole jatkuvasti ,ilmoitetaan ei ole avustaji,tai kun avustajat eivät riitä,pyöritellään avustajia,vajailla tunneilla avustettavien,luona,eli jokaiselta avustettavalta jää saamattViikoss vähintään 10-20 tuntiin.Työntekijöita tämä ei haitta koska saavat,matkakilometrit jasiirtymis maksun.Eli Onnihoiva pitäää panttivankina vammaisia ihmisiä,rikkomalla sopimusta,että tunnit eivät täyty,vaikka on palveluseteli onnihoivalla käytössä.Avunsaajat eivät jaksa tästä jatkuvasti valitta,vaan tyytyvät huonoon kohteluun,jotta edes saa jonkun avustamaan sillon kun onnihoiva lähettää panttivangille avustajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi mies puolisista kysyntää

        Suurin osa avustajista on naisia ja osa avustettavista kokee, että olisi mielekkäämpää saada samaa sukupuolta oleva avustaja. On myös kohteita joissa tarvitaan siirtojen vuoksi voimaa ja miehillä yleensä sitä löytyy vähän paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Irtisanouduin myös itsekkin juuri ko.lafkasta ja hyvä tietää tuo asia!!

        Tänään piti tulla lopputili, eipä näkynyt!
        Noh, huomisesta alkaen juoksee korot ja odotusajanpalkka.
        Muutenkaan homma toimi, tieto ei kulje kyllä ollenkaan. Vaihdan firmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin..VALITTAMINEN ON AINA HELPOINTA.....MUTTA MUISTAKAA ETTÄ TYÖTÄ SENTÄÄN ON TARJOLLA JA JOS EI KIINOSTA NIIN EI..EI TOI JANKUTTAMINEN OIKEE AUTA.. ITSE OLEN TÄSSÄ FIRMASSA JA KYLLÄ ON HYVIN KOHDELTU JA PALKAT MAKSETTU AJALAAN.

        Minulla ei ole mitään valittamista,kaikki on mennyt hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin..VALITTAMINEN ON AINA HELPOINTA.....MUTTA MUISTAKAA ETTÄ TYÖTÄ SENTÄÄN ON TARJOLLA JA JOS EI KIINOSTA NIIN EI..EI TOI JANKUTTAMINEN OIKEE AUTA.. ITSE OLEN TÄSSÄ FIRMASSA JA KYLLÄ ON HYVIN KOHDELTU JA PALKAT MAKSETTU AJALAAN.

        Kyllä mua on kohdeltu tosi hyvin. Tosin palkka voisi olla parempi. Mutta onko tällä alalla missään palkka kohdallaan, ei. Teen kyllä tässä firmassa töitä kakkostyönä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nääin on. Paska firma ja täällä Joensuussa tiimiesimiehet täysiä pellejä, mikään ei pidä paikkaansa. Onneksi otin loparit, kuten moni muukin.Onneksi on täysijärkisiä palveluntuottajia muita.

        Totta joka sana. Onneksi esimies lähti pois firmasta. Huonoa käytöstä asiakkaita kohtaan, kun joutuu selvittämään asioita, ja tietysti siun Sote kilpailutuksen myötä halvan löyti, joka pakenee asioita. Kaikki asiat saa monta kertaa pyytää hoitamaan eteenpäin, mutta onneksi hoitajat tekee työnsä hyvin.


    • Shotta

      Itse kävin haastattelussa medgroupille, kun pirkanmaalle haettiin nyt hiljattain avustajia.. saas nähä mitä tuo tullessaan vai tuoko mitään. Palkka olis vähän päälle kympin / h.

      • Minämyös

        Noh mitäs toi tullessaan? :o


      • Anonyymi

        Onnea valitsemalla urallasi!!
        Kohtaat kivoja asiakkaita jotka tuiskivat sinulle ja kuulemma et töitäsi samanlaite kun vakkarit , se sama levy!! ja jipii 10e/h tuntipalkka, siitä verot.
        Perehdytystä et saa vaikka sekin on lakiin perustuva juttu!!


    • HH1

      Hei! Meillä menivät osakkaat myymään firman MG:lle vuoden alussa. Kauhea kiire oli heillä saada meidät työntekijät allekirjoittamaan sopimukset, eikä harmillisesti ollut aikaa enää Tehyn vastauksia odottaa (jälkiviisaana olisi pitänyt pysyä kovana!), mutta meitä suoraan sanoen painostettiin allekirjoittamaan. Nyt mennään pitemmän kaavan mukaan valituskierteet sun muut systeemit, liiton kautta. Sopimus on ihan TESin vastainen! Luottamusta ei MG:n suuntaan ole tippaakaan.

    • laskin

      Hain Tampere puolelle medgroupille työhaastikseen, noh siellä otti vastaan erittäin kireän ja äkäisen oloinen naishaastattelija, . kun sanoin että haluan vain keikka töitä että olen valmis ottamaan myös osa-aika töitä ( olen omaishoitaja ) Tämä kyseinen nainen alkoi sättimään minua, että kuule ei tänä päivänä ole töitä kellään 08-15) meinasin siinä vaiheessa kysyä häneltä itseltään etteikös sinulla sitten ole. Tässä vaiheessa kysyin että ettekö juuri suureen ääneen mainosta että työntekijä itse saa päättää itse työvuoroistaan ja työt ajat ovat vapaat :D onneksi se haastattelu jäi siihen ja ettei kemiat synkkaa yhtään tuon pomon kanssa jolla on jo heti asenne meitä omasia hoitavia kohtaan ala arvoinen. se siitä, sain kivan työpaikan heti seuraavana päivänä.

      • amurin

        Firma vaikuttaa olevan syvältä,,,palkka ale ja sitten ei käy vaikka luvataan että työajan voi itse valita ...sama tilanne kaksi omaa vanhempaa hoidettavana....


      • MINELAN

        Med Gruopilla on maailman surkein ja epäluotettavin palvelu. A VUSTAJAT EIVÄT TEE MITÄÄN JA TULEVAT JA MENEVÄT MILLOIN SATUU.


      • Medcarehappy
        MINELAN kirjoitti:

        Med Gruopilla on maailman surkein ja epäluotettavin palvelu. A VUSTAJAT EIVÄT TEE MITÄÄN JA TULEVAT JA MENEVÄT MILLOIN SATUU.

        Tyytymätön asiakas ?


      • LAURA87
        amurin kirjoitti:

        Firma vaikuttaa olevan syvältä,,,palkka ale ja sitten ei käy vaikka luvataan että työajan voi itse valita ...sama tilanne kaksi omaa vanhempaa hoidettavana....

        NÄIN ON


      • Anonyymi

        Ihan oikein teit. Näille ylimielisille hiekkapilluille kannattaa vaan laukoa päin naamaa asiat. Sen olen tehnyt, jos homma haiskahtaa ja pomo käyttäytyy alistavasti tai dominoivasti. Etsiköön itselleen paremmat, ja totuus on se että ei löydä. Kivojakin pomoja on ollut paljon, ja heistä välittyy lämpö ja työntekijän puolustus.


      • Anonyymi
        MINELAN kirjoitti:

        Med Gruopilla on maailman surkein ja epäluotettavin palvelu. A VUSTAJAT EIVÄT TEE MITÄÄN JA TULEVAT JA MENEVÄT MILLOIN SATUU.

        Onkohan sinussakin itsessäsi vikaa, kun avustajat karttavat sinulle tulemista? Kannattaa katsoa peiliin ( kenties) Mitään piikoja me ei teille olla !! Ei kuurata vessan pönttöönne valkeaksi tai muuta saissee! Mekin ollaan hei ihmsiä, mutta kivahan se on käskyttää työntekijää ja olla olevinaan joku työnantaja pomo. Kiitos ja heippa, pärjää kuule itseksesi !!


    • huijarit

      EN todellakaan voi suositella Med Group firman kautta työsekntelyä. Todella törkeästi huijasivat ja kiristivät henkilökohtaisia avustajia allekirjoittamaan uudet työsopimukset joissa tuntipalkkoja laskettaisiin. Tiedän kokemuksesta, että avustajat jotka kieltäytyivät uutta sopimusta allekijoittamasta niin loppu myös työn tarjoaminenkin tai ainakin työt väheni todella reilusti. Kun toimistolle soiteltiin ja kysyttiin töitä niin vastauksena oli epämääräisiä selityksiä eli Töitä tarjottiin enimmäkseen vain niille jotka olivat painostuksen alla allekirjoittanut sopimuksen. Näitä uusia työsopimuksia tulivat firman omat työntekijät avustajapalveluista allekirjoituttamaan jopa AVUSTAJIEN KOTIOVILTA !! ystävälläni kävi juuri noin. Med Group haki palkkaalennuksen aikana laittomasti ja törkeästi myös uusia avustajia nopealla vauhdilla joille saivat suoraan tarjota tätä pienempää tuntipalkkaa ja tällä konstilla savustaa ne vanhat tutut avustajat avustaja ringistä ulos ketkä olivat kieltäytyneen uutta laitonta palkka ale työsopimusta allekirjoittamaan. Tuohon aikaan myös näytti henkilökunta esimiehiä ja koordinaattoreita myöden avustaja palvelun puolella vaihtuvan tiheään. Emmekä ihmettele yhtään! uskotaan ja toivotaan, että oikeus voittaa ja tämä Med Group joutuu laittomista palkka ale painostukista vastuuseen!

      • Hoitajatarrrr

        Surkeeta toimintaa heikkokuntosten avustattettavien kustannuksella. Näkee kun on ammatti taidotonta porukkaa töissä joilla ei ole välttämättä soveltuvuutta alalle kaikilla,mutta hyviäkin on. Johtamistaidot firmassa on todella ammattitaidottomat ja kerrotaan salassapidettäviä asioita eteenpäin😕


      • Avustajatar

        Itseasiassa meitä palkka-alesta kieltäytyneitä oli jonkin verran ja sekä omalla että muutamien tuttujen avustajien kohdalla palkkaus pysyi samana eikä tunteja vähennetty. Täysin samoilla ehdoilla jatkuu työt tänäkin päivänä.

        Ei kannata siis yleistää, vaikka tuo esitys palkka-alesta olikin laiton ja hyvin ikävästi esitetty. Tiedän, että moni suostui alennukseen työpaikan menettämisen pelon uhalla, se on todella ikävä fakta.


      • LAURA87
        Hoitajatarrrr kirjoitti:

        Surkeeta toimintaa heikkokuntosten avustattettavien kustannuksella. Näkee kun on ammatti taidotonta porukkaa töissä joilla ei ole välttämättä soveltuvuutta alalle kaikilla,mutta hyviäkin on. Johtamistaidot firmassa on todella ammattitaidottomat ja kerrotaan salassapidettäviä asioita eteenpäin😕

        MONEY,MONEY...ASIAKAS TOISARVOINEN SAMOIN AVUSTAJA.


      • Anonyymi
        Hoitajatarrrr kirjoitti:

        Surkeeta toimintaa heikkokuntosten avustattettavien kustannuksella. Näkee kun on ammatti taidotonta porukkaa töissä joilla ei ole välttämättä soveltuvuutta alalle kaikilla,mutta hyviäkin on. Johtamistaidot firmassa on todella ammattitaidottomat ja kerrotaan salassapidettäviä asioita eteenpäin😕

        Juurikin näin, ammattipätevyys puuttuu alalle suuremmalta osalta, vuorovaikutus surkeeta, miten voi olla,että saavat hoitaa sairaita ja vammaisia ihmisiä? Vaitiolovelvollisuus tuntuu puuttuvan tyystin, hyvä,että kerkee muuta tekemään kun kertoilemaan toisten tai muita salasia asioita, jotka ei hoidettavaa kiinnosta tippaakaan. Kyllä on Tampereen kaupunkikin kilpailuttanut alaarvoisen yrityksen🤣. Onnihoiva ainakin vastaa puhelimeen nykyisin🙄 . Nimimerkki Valvooko Valvira😅


      • Anonyymi
        Avustajatar kirjoitti:

        Itseasiassa meitä palkka-alesta kieltäytyneitä oli jonkin verran ja sekä omalla että muutamien tuttujen avustajien kohdalla palkkaus pysyi samana eikä tunteja vähennetty. Täysin samoilla ehdoilla jatkuu työt tänäkin päivänä.

        Ei kannata siis yleistää, vaikka tuo esitys palkka-alesta olikin laiton ja hyvin ikävästi esitetty. Tiedän, että moni suostui alennukseen työpaikan menettämisen pelon uhalla, se on todella ikävä fakta.

        Itse en kirjoittanut nimeäni sopimukseen.Kohta 12vuotta talossa ollut ja työtä riittää.


    • NähtyOn

      Samaa mieltä edellisen viestin kanssa, eli Medgroupilla voi tuntien tarjoaminen loppua kuin seinään (syytä ei kerrota, ei varoiteta ja ihan varmasti tunteja olisi mistä tehdä kun firmakin vaan kasvaa koko ajan). Kannattaa siis pitää varansa Medgroupin kanssa, ettei joudu epäsuosioon.

      Heidän kanssa kannattaa allekirjoittaa työsopimus vain, jos pääasiallinen tulosi ei firmasta riipu. Keikkahommiksi ja lisätienestiksi siis ok. Mutta vuokraa ja laskujaan ei sen varaan kannata laittaa, vaikka haastattelussa lupaukset tuntien määrästä ovat suuret.

    • JaanaKorh

      Itse olen työskennellyt Med Groupilla avustajana noin 3 vuotta ja kaikki on sujunut hyvin. Työnantaja on joustanut aina tarvittaessa ja palkka on tullut ajallaan. Tämän lisäksi he maksavat työehtosopimuksen mukaista palkkaa mitä eivät kaikki firmat avustajilleen maksa.

      Minulla ei siis valittamista! :)

    • mieshoitajamedgroupilla

      Ei valittamista. Kasvava yritys. Ideoille vapaa firma ja palkka sen mukainen. Firmoissa pystyy eteneen nopeastikin. Tekijöille on töissä. Pomotkin on ihmisiä vaikka rahaa tekevä yritys on.

    • geragia

      olen ollu avustajana tampereella noin puoli vuotta. palkka on aina maksettu ajallaan ja työtä on. toki joskus on vähän hajanaisia vuoroja mutta se johtuu siitä että joillekin asiakkaille on avustustunteja möynnetty vaan muutamia viikossa (kaupunki myöntää ne). itsestä kiinni että kuinka monella asiakkaalla voi ja haluaa tehdä työtä. olen ollu myös 8h päivässä asiakkailla. tarjottiin vasta toista työpaikkaa mutta en halunnu vaihtaa. kiva kun asiakkaat vaihtuu ja saa rauhassa tehdä hommia.

    • Lädepiä

      Jos aiot maksaa vuokrasi ja kaikki kulusi Med Groupin palkalla niin vaikeaa se on. Ainakin pääkaupunkiseudulla tarjoavat töitä pätkissä. Jollain avustettavalla on kaksi tuntia käytössä, siitä sit matkustat seuraavaan kohteeseen, jolla kenties kolme tuntia. Palkan saat vain tehdyistä tunneista, eli luultavimmin suuri osa ajasta, jolta voisit saada tuon kurjan kympin/tunti käytätkin matkustamalla paikasta toiseen. Mulla normipäivä, jolta tienasin VAIN kahdeksalta tunnilta venyi 14-tuntiseksi, koska jouduin vaihtamaan paikasta toiseen pikkukeikoille. Matka-ajoiltahan ei makseta.

    • Avustajanavuoden

      Olen työskennellyt Med Groupin kautta henkilökohtaisena avustajana vuoden verran. Saan tuntilistat n. 1,5kk etukäteen, ja teen aina samaa 08-16 vuoroa saman asiakkaan luona (toki jousto toimii molempiin suuntiin tarvittaessa). Tuntipalkka on kyllä pieni, 10,19, mutta mitä voi odottaa kun taustalla on pelkkä peruskoulu ja työ itsessään on niin helppoa ja rentoa.
      Ei ole ollut mitään valittamista.
      Itseasiassa ajattelin kysyä olisiko heillä tarjota satunnaisia keikkatöitä, jotta saisi vähän paremman liksan aikaan.

      • minelan

        TYÖ ITSESÄÄN ON HELPPOA JA RENTOA


        Siltä se vaikuttaakin. Miään ei tehdä joe et ole viressä vahtimassa. Mitään yksinkertaisimpiakaa touhuja ei osata.,
        Älkää pienestä palkastanne asiakasta syyttäkö.


      • ANTINUOR
        minelan kirjoitti:

        TYÖ ITSESÄÄN ON HELPPOA JA RENTOA


        Siltä se vaikuttaakin. Miään ei tehdä joe et ole viressä vahtimassa. Mitään yksinkertaisimpiakaa touhuja ei osata.,
        Älkää pienestä palkastanne asiakasta syyttäkö.

        MINELAN
        21.8.2017 11:31
        Med Gruopilla on maailman surkein ja epäluotettavin palvelu. A VUSTAJAT EIVÄT TEE MITÄÄN JA TULEVAT JA MENEVÄT MILLOIN SATUU. On niitä vakituisia avustajia jotka eivät tee mitään joiden jälkiä saa siivota monta viikkoa...toki jos se asiakkaalle kelpaa, että keittiö jne on paskan peitossa niin mikä jottei..


      • Anonyymi

        No en ny noinkan sanois..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en ny noinkan sanois..

        Minä olen työskennellyt kyseisessä firmassa nyt 2v ja 2kk TYKKÄÄN työstä ja asiakkaista mutta palkka toki pieni ja informaatio toimii todella huonosti jos lainkaan. EPÄKOHTIA EPÄKOHTIEN perään ja mitä kauemmin olen ollut Onnihoivassa töissä niin silmäni auenneet. Viimeisin pysähdys oli kun palkat laskettu väärin ts.ilmoittamatta muutamia tehtyjä työtunteja eteenpäin..puhelinlaskua kertyy kun saa soitella jatkuvasti asioita jotka eivät välttämättä kuitenkaan etene. Kerään voimia nyt Joulun ajan jlk ihanien asiakkaiden hyvästelyyn..mitta ts.aikas täynnä meidän avustajien hyväksikäytöstä. Terv. uhri onnin monopolissa.


    • Sanaton

      Vittu mikä paska firma! Kaikkee luvattiin,työvuorot tuli myöhässä. Laitettiin ilman lupaa vuoroja niin etten itse tiennyt mistään mitään. Ei ilmoteta asiakkaalle että uusi työntekijä tulossa ja saan siitä huudot ja pomo sanoo vaan että sellasta se on.

      • Anonyymi

        Juurikin näin.
        Kiva siinä avustettavan ovella sitten kuulla, ettet sinä mitään osaa tehdä ja ettei hän poiskaan voi sua heittää.
        Se mun vakkari avustaja tietää missä himskatissa kaikki tavarat sijaitsee..
        Pituuteni ei edes riitä hänen avuksensa..
        Hitto vieo olen tehnyt hoito puoen hommia 30.vuotta niin kyllä nyt osaan hommat.
        Ikäviä avustettavia ja se ei ole vika meissä avustajissa!!


    • Hoitsu-poitsu

      Itse olen ollut sairaanhoitajana kyseisessä firmassa töissä. Kaikkien kauhujuttujen jälkeen mietin että haukkasinko ison kasan paskaa. Noh.. Koska työ alkoi nopealla aikataululla, se näkyi palkassa, palkka tuli ajallaan ja kaikki toimi omalla kohdallani niin mallikkaasti kuin olla voi. Eli omat kokemukseni ovat hyvinkin positiiviset.

    • KummallistaMenoa

      Itse aloitin kevättalvella Med Groupilla henk.koht.avustajana...Kovasti lupailtiin täysiä työtunteja kun työsuhteen aloitin(kysyin vielä työsuhteen alussa onko mahdollista tehdä täysiä tunteja)nyt menty muutama kuukaus eteenpäin ja edelleen teen vajaata listaa. Pistetty hoitorinkiasiakkaalle ilman perehdytystä töihin (asiakkaalle jonka luona pitäisi ehdottomasti olla hyvä perehdytys ennen itsenäisiä vuoroja)/toinen ääripää että pistetty 1-2h "perehdytyksellä" hoitorinkiasiakkaalle jonka luona olisi myös tarvinnut kunnon perehdytyksen ennen itsenäisiä vuoroja....Tähän mennessä jäänyt melko p****n maku suuhun firman meiningistä, jos ei tilanne muutu niin tarvitsee varmaan alkaa katselemaan toista paikkaa. Ei ole oikein varaa tehdä vajaata listaa joka kuukausi, kun ei saa edes kunnolla maksettua vuokria/pakollisia laskuja etc.

      • eikannata

        Samat kokemukset kun edeltävällä. Huono perehdytys. Joka asia tehdään vaikeaksi. Ja inhimillisyyttä uutta työntekijää kohtaan ei tunneta. En suosittele hakemaan med groupille. Epävarma työpaikka kaikenkaikkiaan.


      • LINNEA88

        totta NÄMÄKIN


    • havustaja

      1,5 vuotta olen ollut avustajana Tampereen seudulla ja löytyy plussia ja miinuksia.

      1) Avustajan hommat ovat ajankohdiltaan vaihtelevia ja avustettavat kotonaan eläviä. Työhön kuuluu siis väkisin paikasta toiseen ajelua (itse kuljen pyörällä) , töitä pari h/asiakas ja seuraavaan kohteeseen.

      2) Ei sovi vakituista 40h/vk työsuhdetta hakevalle, vaan paremmin opiskelijalle tai pätkätöitä tekevälle. Tuntien määrä kun vaihtelee kuukaudesta toiseen. Tuntipalkka siis sen vähän vajaa 1,2e/h lisät. Iltalisät, la-lisät ja su-lisät maksetaan ja palkat ovat ainakin minulle tulleet aina ajallaan.

      3) Perehdytys vaihtelevaa. Joskus hyvää joskus huonoa. Olen oppinut kokemuksesta että aina uudelle asiakkaalle mennessä vaadin perehdytystä. Jos ekan perehdytyksen jälkeen epävarma olo, pyydän lisää myös seuraavaan vuoroon.

      4) Hyvä puoli on se että työnantaja joustaa paljon ja voit tuntikalenteriin merkitä päiväkohtaisesti ajat jolloin voit olla töissä. Esim ma 17-00, ti 8-19 jne. Työnantaja sitten klikkailee vuoroja ajankohdille jolloin voit työskennellä. Joskus on tullut virheitä (tullut työnantajalta väärä vuoro väärään kohtaan), mutta harvemmin.

      5) Välillä hoidettavat asiakkaat ovat todella huonokuntoisia ja silloin avustajan on myös itse avattava suunsa, jos kokee etteivät tiedot/taidot riitä. Aina esimiehellekään ei ole välitetty tietoa avustettavan todellisesta kunnosta realistisesti. Soitto pomolle auttaa. Tiedä rajasi ja älä tee jos et ole varma mitä teet.

      6) Et tarvitse hoitoalan koulutusta, mutta siitä on huomattavasti hyötyä. Maalaisjärjellä (käytän hanskoja kun niitä tarvitsen pesen kädet kysyn apua jos en osaa) ja iloisella mielellä pärjää pitkälle. Pitää muistaa että avustaja tekee töitä toisen ihmisen kotona, joten kohteliaisuus ja asiakkaan kunnioitus on syytä pitää mielessä.

      • pekkisvaan

        Tämä !
        Saatana kun kaupungit ja kunnat säästää asiakkaiden eli vanhusten ja vammaisten kustannuksella ! Se on väärin ja epäinhimillistä. Haluaisitko itse olla vanhana ja sairaana kokemattomien työntekijöiden armoilla ja jos jotain sattuu kuka kantaa vastuun ? Ja tuollainen voi olla traumatisoivaa nuorelle työntekijälle jos mummo tai pappa kuukahtaa sen huonon hoidon takia.


    • Hämmentynyt1234

      Hei Osaisiko joku vastata. Palkkalapussa on verot, työttömyysvakuutusmaksu ja työeläkemaksu eriteltynä, mutta mitä tarkoittaa VÄHENNYKSET? niistä ei ole mitään erittelyä. Tuntuu vähän oudolta, kun vehennykset sarakkeessa on pelkkä summa, että tämän verran otan tilistäsi pois...

    • työllistynytnuori

      Haluaisin kysästä palkasta.. Olen lähihoitaja, mutta palkkani on silti 10,19€/h. Olen vasta kuukauden töitä tehnyt joten en viitsisi alkaa heti nipottamaan palkasta, kun vihdoin töitä olen saanut. Paljonko muilla on palkka ja vaikuttaako ammattipätevyys palkkaan?

      • hulahula17

        Hätäistä touhua kun palkkataan.JUURI ei kerrota mistään.Itse pitää kaikki kysyä.NUUKA firma.Esimiehet vaihtuu koko ajan ,,palveluesimiehet,Tieto ei kulje ,EI myönnetä virheitä.
        Rekrytointi puh.keskustelu ja net hakemus..avustajien kohdalla,,ei perehdytystä,Itse ohjautuville sopii ,,ei muille.Hyvää on. palkka ajallaan,Ahnetii lisää töitä vaikka voisi jo tukea firmassa olevia enemmän.


    • Jetsu27

      Heh heh sinne vaan........kuka uskaltaa...

    • Kokemustaautismista

      Palkkaan ei vaikuta pätevyys eikä asiakkaan vaativuus. Olen autellut autistista aggressiivista nuorta. Kun huoltaja kuitaa tunnit palkka tulee niin kuin pitää. Monen vuoden ajan ei ole ollut valittamista, kaikki on toiminut kuten on sovittu. Palkka on myös pysynyt kokoajan yhtä pienenä ja siihen ei voi vaikuttaa. Kunnat kun maksavat henkilökohtaisille avustajille niin pientä palkkaa. Jos olet liiton jäsen jäsen maksutkin näkyy palkassa vähennyksinä - voit tietenkin maksaa maksut itse. Lisätöitä minulle on tarjottu pari kertaa muiden asikakkiden kanssa, mutta kun on ollut päätyö en ole ottanut kuin tätä yhtä asiakasta voimieni mukaan. Nyt kun olen sairastellut asiakkaalla on käynyt kokeilemassa monta avustajaa, ja kukaan ei ole pärjännyt. Med Group löytää kyllä uusia yrittäjiä, jos avustettavalle sopii monet vapaat ajat, mutta harva tuolla palkalla turpiinsa ottaa. Kun avustettavaan saa hyvän otteen, hänen kanssaan on kiva reissata tapahtumissa.

    • Perehdytys

      Te, jotka olette olleet tai olette Med Groupilla, millaisen perehdytyksen olette saanut?

      • kuukkuukuukkuu

        Huonon. Asiakkaat hankalia ja vaativia. Kohtelee sua kun ala-arvoista orjaa. Ja tunteja myönnetty liikaa. Todellisen avuntarve vähäisempää mitä esittävät,olet sitten seuraneitinä kärttyisille mummoille. Työpäivät saattaa venyä tosi pitkiksi, sitten välillä sulla töitä joku puoli tuntia päivässä. vapaapäivinä ja saikuilla sulle soitellaan ja koitetaan saada töihin. Sitten ne jotka tarvii apua oikeasti sinne et saa kunnon perehdytystä ja sinne laitetaan kokemattomia 20 wee tyttöjäkin ilman kunnon koulutusta. Palkka tulee ajallaan mutta tunnit saattaa välillä olla että niistä pitää muistuttaa kirjata .


      • Auttava-käsi

        Mummot on kyllä ihan kamalia! Oon vain suoraan sanonut länkyttäjille, ettei sellainen käytös vetele. Jos ei mene jakeluun niin eipä siinä sellaista kiukuttelijaa tarvitse auttaa jos ei apu kelpaa. Mutta suurin osa asiakkaista on mukavia ja olen ainakin itse tullut heidän kanssaan hyvin toimeen.

        Palkka on kyllä pieni siihen nähden kuinka vaativaa se välillä on. Avustaminen on arvokasta työtä ja siitä on tehty puhelinmyynnin kaltainen paskaduuni. Tämä firma ei välitä asiakkaistaan eikä varsinkaan työntekijöistään.


      • Länkyttäjäkö
        Auttava-käsi kirjoitti:

        Mummot on kyllä ihan kamalia! Oon vain suoraan sanonut länkyttäjille, ettei sellainen käytös vetele. Jos ei mene jakeluun niin eipä siinä sellaista kiukuttelijaa tarvitse auttaa jos ei apu kelpaa. Mutta suurin osa asiakkaista on mukavia ja olen ainakin itse tullut heidän kanssaan hyvin toimeen.

        Palkka on kyllä pieni siihen nähden kuinka vaativaa se välillä on. Avustaminen on arvokasta työtä ja siitä on tehty puhelinmyynnin kaltainen paskaduuni. Tämä firma ei välitä asiakkaistaan eikä varsinkaan työntekijöistään.

        Olen juuri etsimässä henk.koht.avustajaa ko firman kautta. Toivottavasti eivät tarjoa sinua tai kaltaistasi, jolla on noin negatiivinen suhtautuminen "kiukutteleviin mummoihin". Oletko tullut ajatelleeksi, mikä tuollaisen "kiukuttelun" takana on? Sairaus, kivut? Turhautuminen, kun ei itse jaksa tai pysty? Tuskastuminen vaihtuviin avustajiin? - Kuka on tehnyt avustamisesta paskaduunin? Jos et arvosta omaa työtäsi, sitä on muidenkin vaikea arvostaa. Jos haluat vain kilttejä, sopeutuvaisia ja nöyrää kiitollisuutta osoittavia avustettavia, oletkohan oikealla alalla?


      • Auttava-käsi

        Ihmisiä me avustajatkin olemme. Ymmärrän että avustettavilla on tuskia ja kipuja mutta se ei oikeuta haukkumiseen ja henkiseen kiusaamiseen. Onko se väärin, että pitää työntekijänä rajat sellaiselle? Itse en koskaan hauku tai arvostele avustettavaa, ei tulisi mieleenikään!

        Paskaduunin tästä tekee alan suuri vaihtuvuus ja se automaattisesti heijastuu avustettavan luottamus avustajaan.

        Suurin osa avustettavista on kuitenkin ihania ja olen tullut toimeen melkeinpä kaikkien kanssa. Nautin tästä työstäni muuten. Avustan mielelläni vammaisia. Eli joo, olen oikealla alalla.


      • touholiini
        Länkyttäjäkö kirjoitti:

        Olen juuri etsimässä henk.koht.avustajaa ko firman kautta. Toivottavasti eivät tarjoa sinua tai kaltaistasi, jolla on noin negatiivinen suhtautuminen "kiukutteleviin mummoihin". Oletko tullut ajatelleeksi, mikä tuollaisen "kiukuttelun" takana on? Sairaus, kivut? Turhautuminen, kun ei itse jaksa tai pysty? Tuskastuminen vaihtuviin avustajiin? - Kuka on tehnyt avustamisesta paskaduunin? Jos et arvosta omaa työtäsi, sitä on muidenkin vaikea arvostaa. Jos haluat vain kilttejä, sopeutuvaisia ja nöyrää kiitollisuutta osoittavia avustettavia, oletkohan oikealla alalla?

        nm. länkyttäjäkö

        Olen samaa mieltä edelisen kanssa. Jos sinut palkataan minulle töihin, niiin käännytän sinut heti ovella takaisin. Tuollainen ihminen ei kunnioitusta saa. Olet pelkkä orja, joka tekee, mitä asiakas haluaa.


      • pekkisvaantaas
        kuukkuukuukkuu kirjoitti:

        Huonon. Asiakkaat hankalia ja vaativia. Kohtelee sua kun ala-arvoista orjaa. Ja tunteja myönnetty liikaa. Todellisen avuntarve vähäisempää mitä esittävät,olet sitten seuraneitinä kärttyisille mummoille. Työpäivät saattaa venyä tosi pitkiksi, sitten välillä sulla töitä joku puoli tuntia päivässä. vapaapäivinä ja saikuilla sulle soitellaan ja koitetaan saada töihin. Sitten ne jotka tarvii apua oikeasti sinne et saa kunnon perehdytystä ja sinne laitetaan kokemattomia 20 wee tyttöjäkin ilman kunnon koulutusta. Palkka tulee ajallaan mutta tunnit saattaa välillä olla että niistä pitää muistuttaa kirjata .

        Älä hyvä ihminen suostu puolen tunnin töihin päivässä ! Katselin Molista että palkka päälle 10 euroa ja tuo puoli tuntia on päälle 5 euroa . Jos menet autolla tai millä meetkin niin ei tuosta ole mitään hyötyä ! Pidä puolesi tai ota yhteys liittoon (Jos et vielä ole niin liity!).

        Tuosta seuraneitinä olemisesta .. Ei sekään oikein ole. Käske mummojen tarkistaa mitä meinaa henkilökohtainen avustaja . Ja onhan tuo väärin niitä asiakkaita kohtaan jotka oikeesti tarvitsee sitä apua . Eikö noita asiakkaita seulota? vai osaako mummelit esittää lääkäreille ja pomoillesi ? Mulla sisko kotihoidossa ja ihmettelen että miksi nuo puolen tunnin asiakkaat ei ole sen alaisuudessa ? Heillä kuitenkin parempi liksa ja he sen alueensa puitteissa tekee nopsaan noita pikkupaikkoja. Mutta suosittelen ottamaan yhteyttä liittoon ! Ja jos et ole liitossa niin liity heti !

        Sisko muuten mietti tätä firmaa mutta sai sitten muualta töitä :D No eipä menettänyt mitään. Minä en tälläiseen firmaan hakisi ikinä ja näiden juttujen perusteella monen muunkin kannattaa pysyä kaukana.


      • pekkisvaantaas

        Korjaus .. Palkkatiedon luin Vauva palstalta ei Molista :D Oli Mol päällä samaan aikaan kun kirjoitin :D Tiedä sitten onko se palkka tuosta muuttunu? Vauvassa kirjotus muistaakseni 2015..


      • puhkikulunut73

        Huhuh, olen juuri aloittamssa työt. Aikaisemipi kokemus kotisiivouspalvelufirmasta tosi huono, mutta mitään muuta en vaan saa. Otin siis tämän, kun ei ole siivousta sentään. Heti oli edessä ongelma nettisivujen kanssa. Rinnekotisäätiötäkin olen kokeillut ja palkka myöhästyi ym. Jämäihmisten töitähän nämä ovat. Ajattelin,että jos sais säännöllistä tuloa ja vähän enemmän palkkaa, kuin työttömyyspäiväraha. Mulla taas asiakas on tosi kiva, mutta paslkkausjärjestelmä kanittaa... Olen stressisairas vieläkin sen em. kotisiivouspalvelun jälkeen, joten nyt kyllä hirvittää...


      • 0123456

        Avustajan työhön saattaa kyllä kuulua avustaa asiakasta myös mm. kotitöissä, eli siivouksessa. Tietysti riippuu siitä, että minkälaista apua asiakkaasi tarvitsee ja mihin tarpeisiin avustajatunnit on myönnetty.

        Avustajan työ on ihan liian aliarvostettua. Koska työhön ei ole mitään koulutusvaatimusta, niin avustajana saattaa toimia henkilö, jolla on pohjakoulutuksena ihan mikä koulutus tahansa. Siksipä avustajana ollessa persoona ratkaisee. Koska työssä toimitaan avustettavan henkilön käsinä, silminä, jalkoina, korvina, suuna, ollaan lähellä, jopa iholla, mahdollisesti työskennellään toisen kotona, niin tärkeimpiä ominaisuuksia avustajalla ovat ymmärtäväisyys, inhimillisyys, vuorovaikutustaidot, tilanteiden lukutaito, huumori. Työ vaatii vahvasti ymmärrystä puolin ja toisin.

        Avustaja saattaa olla ainoita sosiaalisia kontakteja asiakkaan elämässä, joten helposti ne kurat saatetaan kaataa syyttömän avustajan niskaan. Pitää olla nahkaa kestää ja (edes yrittää) ymmärtää toista. Kaikkea ei tietenkään tule vaan kestää, joten jos tulee ongelmia vastaan, niin avustajalla tulee myös tarpeen vaatiessa olla tukenaan esimies sekä ammattiliitto. Jos tukea, apua ja perehdytystä ei esimieheltä saa, eli jos hommat firman sisällä tökkivät, niin ottakaa yhteyttä sinne ammattiliittoonne!


      • Ammattitaitoinen
        0123456 kirjoitti:

        Avustajan työhön saattaa kyllä kuulua avustaa asiakasta myös mm. kotitöissä, eli siivouksessa. Tietysti riippuu siitä, että minkälaista apua asiakkaasi tarvitsee ja mihin tarpeisiin avustajatunnit on myönnetty.

        Avustajan työ on ihan liian aliarvostettua. Koska työhön ei ole mitään koulutusvaatimusta, niin avustajana saattaa toimia henkilö, jolla on pohjakoulutuksena ihan mikä koulutus tahansa. Siksipä avustajana ollessa persoona ratkaisee. Koska työssä toimitaan avustettavan henkilön käsinä, silminä, jalkoina, korvina, suuna, ollaan lähellä, jopa iholla, mahdollisesti työskennellään toisen kotona, niin tärkeimpiä ominaisuuksia avustajalla ovat ymmärtäväisyys, inhimillisyys, vuorovaikutustaidot, tilanteiden lukutaito, huumori. Työ vaatii vahvasti ymmärrystä puolin ja toisin.

        Avustaja saattaa olla ainoita sosiaalisia kontakteja asiakkaan elämässä, joten helposti ne kurat saatetaan kaataa syyttömän avustajan niskaan. Pitää olla nahkaa kestää ja (edes yrittää) ymmärtää toista. Kaikkea ei tietenkään tule vaan kestää, joten jos tulee ongelmia vastaan, niin avustajalla tulee myös tarpeen vaatiessa olla tukenaan esimies sekä ammattiliitto. Jos tukea, apua ja perehdytystä ei esimieheltä saa, eli jos hommat firman sisällä tökkivät, niin ottakaa yhteyttä sinne ammattiliittoonne!

        Nyt on pakko puuttua keskusteluun. Uuden koulutusreformin myötä myös henk.koht.avustajille tuli oma koulutusohjelma puhdistus- ja kiinteistöpalvelualan tutkinnon yhteyteen, ei muuta, kuin hakemaan! Lisäksi en ymmärrä tuota lausetta, "otin tämän, kun ei ole siivousta sentään". Mikä vika siivouksessa on? Hk-avustajan työhön kuuluu myös siivous, se on monelle avustettavalle hyvin tärkeä osa elämää ja päivittäistä viihtymistä. Arvostakaa, ihmiset, itse omaa työtänne ja asettukaa sen avustettavan asemaan, itse en haluaisi tällaisella asenteella olevaa avustajaa kotiini.


      • Anonyymi
        Auttava-käsi kirjoitti:

        Mummot on kyllä ihan kamalia! Oon vain suoraan sanonut länkyttäjille, ettei sellainen käytös vetele. Jos ei mene jakeluun niin eipä siinä sellaista kiukuttelijaa tarvitse auttaa jos ei apu kelpaa. Mutta suurin osa asiakkaista on mukavia ja olen ainakin itse tullut heidän kanssaan hyvin toimeen.

        Palkka on kyllä pieni siihen nähden kuinka vaativaa se välillä on. Avustaminen on arvokasta työtä ja siitä on tehty puhelinmyynnin kaltainen paskaduuni. Tämä firma ei välitä asiakkaistaan eikä varsinkaan työntekijöistään.

        Vaihdappa kuule alaa!!!! Ja katso peiliin todella pitkään


      • Anonyymi
        Auttava-käsi kirjoitti:

        Mummot on kyllä ihan kamalia! Oon vain suoraan sanonut länkyttäjille, ettei sellainen käytös vetele. Jos ei mene jakeluun niin eipä siinä sellaista kiukuttelijaa tarvitse auttaa jos ei apu kelpaa. Mutta suurin osa asiakkaista on mukavia ja olen ainakin itse tullut heidän kanssaan hyvin toimeen.

        Palkka on kyllä pieni siihen nähden kuinka vaativaa se välillä on. Avustaminen on arvokasta työtä ja siitä on tehty puhelinmyynnin kaltainen paskaduuni. Tämä firma ei välitä asiakkaistaan eikä varsinkaan työntekijöistään.

        Totta firma ei välitä/arvosta meitä työntekijöitä eikä oikein asiakkaitakakaan. Raskaita työkohteita osa ja tukea et saa. Eniten porsaanreiät paljastaa seikka ettei anneta palkanlaskijoiden yhteystietoja. Firma ei pitkälle pötki,vaikka nykyisin tuntuu samankaltaisia "tehokkuus ja rahat pois firmoja" riittävän..🤔 Valheella on lyhyet jäljet.


    • Vittujenke---

      Välttäkää hyvät ihmiset tätä yritystä; eivät maksa palkkaa sovitetusti, työ aivan hirveä . Asiakkaana henkilö joka kuului suljetulle osastolle eikä kodinhoitoon. Erittäin vaarallista touhua työntekijälle joka menee yksin hoitamaan asiakasta hänen kotiinsa. Soittavat keskellä yötä "otatko aamuvuoron" jne. Kotisairaanhoidossa ei päteviä pomoja, kivoja varmasti mutta eivät hallitse perushoidon tärkeää asiaa, ammattitaitoa ,lääkehuoltoa,työturvallisuutta!

    • Joojaeii

      Olen ollut medgroupilla pian 2 vuotta töissä henk.kohtavustajana ja vaihtelevat fiilikset puljusta. Teen vain yhtä asiakasta lisätyönä sillä minulla on päätyö. Olen tyytyväinen siihen että minulle laitetaan tasaisesti työvuoroja muutaman muun työntekijän kanssa kyseiselle asiakkaalle ja yleensä vapaatoiveet huomioidaan kun ne listaan laitan. Palkka on tullut aina ajallaan ja oikein maksettuna. Työvuorolista tosin tulee vain viikkoa ennen uusia vuoroja!

      Mutta firmassa vaihtuu TODELLA usein palveluesimies, (3 eri esimiestä 2vuoden aikana) ja muu henkilökunta joka on todella outoa, eli ei sielä ihan kaikki ole kunnossa. Se aiheuttaa ongelmia, sillä uusi henkilökunta ei ole perillä millaisia asiakkaat ovat eikä siitä millaista työtä työntekijä on valmis tekemään. Itse en suostu tekemään kuin tätä yhtä asiakasta, niin eivät tunnu uudet työntekijät sitä ymmärtävän, vaan usein soitellaan toisiin paikkoihin ja sanotaan "meillä on nyt tosi tiukka paikka eikä saada ketään tekijää niin etkö voisi millään tehdä vuoroa.." EN voi niinkun on sovittu jo työsuhteen alussa etten tee kuin yhtä paikkaa! Sellasta hieman painostavaa puhelua yleensä tulee vuorojen tiimoilta. Itse kun on olen muuten hyvin joustava tämän yhden paikan kanssa. Kaikki asiakkaat ovat olleet tosi epätyytyväisiä medgroupin toimintaan, kun ei ilmottele tulevista työntekijöistä ym.

      Lisätyöksi sopiva ja jos saa asiakkaan/asiakkaat joilla pääsääntöisesti käy niin homma voi toimia. Mutta kärkkäitä ovat toimiston porukka! Tsemppiä kaikille jotka firman kanssa puljaa :D

    • MINELAN

      Täysin ala-arvoinen firma, epäluetettava laskutukset revitty ...sanonko mistä.
      EI HEKILÖKOHTAIN EN AVUSTAJA VOI BITSE MÄÄRÄTÄ TYÖPÄ'IVIENSÄ-JA TUNTIENSA MÄÄRÄÄ.

      SIITÄ PÄÄTTÄÄ ASIAKAS, ELI HÄN KERTOO JA TILAA PALVELUN TITYKSI PÄIVÄKSI, TIETTYYN KELLONAJAN.

      • Apinas

        Turha kiukutella. Jos et ole tyytyväinen, voit palkata avustajan itse ns. Työnantajamallilla. Tai vaihtaa palveluntuottajaa. Jos kys. Firma maksaa avustajalle 10,19€/h ja vuoroja on milloin sattuu, niin töihin on otettava ne jotka tuohon suostuu ja silloin ei välttämättä voi kauheasti laatua vaatia.


    • Iloinentyöläinen

      Tulin reilu kuukausi sitten Med Groupille töihin, ja toistaiseksi on enimmäkseen vain hyviä kokemuksia. Työvuoroja saa oikeastaan juuri niin paljon kun jaksaa ja ehtii ottaa, sekä yö- että päivävuoroja. Palkka on mun silmiin iso, 10,19 lisät. En ole ikinä tienannut näin paljon, ja mulla ei ole kuitenkaan mitään koulutusta. Viihdyn työssäni.

      Miinuspuolena on vain, että jos asiakas joutuu perumaan työvuoroja, et saa korvaavia tunteja tilalle joka näkyy heti tilissä. Menetin 5 päivän tulot kertarysäyksellä kun asiakas joutui laitoshoitoon hetkeksi.

      On totta että palveluesimies vaihtelee tiiviisti, mutta eipä tuo ole haitannut.

    • Zeroismore

      Johtoportaasta taitaa löytyä vika. Omahyväisiä pikkupomoja jotka nauttivat saamastaan "vallasta".
      Säälittävää, koska kohteena hoivapalvelut.
      Toivottavasti joutuvat itse kokemaan ikääntyessään tms samaa palvelua, mitä nyt siellä ammattitaidolla myyvät.
      Ja toivoisin myös heille palkkojenalennuksia.

      • pekkisvaan

        Samaa mieltä .

        Tuntuu että nykyajan työnantajat ahnehtii liikaa töitä ja tekijöitä ei ole tarpeeksi ja sitten ollaan kusessa. Ja ketkä tästä kärsii ? Ylityöllistetyt työntekijät ja asiakkaat. Ja pomoille bonukset ja firmalle rahaa laariin.


      • Tähti2015

        Niipä.
        Yhdyn näihin palveluesim..vaihtuu liikaa
        Vaihtoivat tuntinetin haahtelaan. Ei kunnon opastusta. oliko mg.lle halvempi systeemi..
        Kaikki joutuu opettelee jo toiseenkertaan itse..siis tuntikirjaus..
        Homma toimii kun täydet listat ja hyvät asiak.suhteet mut usein karvat nousee pystyyn jos joutuu firman kans hoitaa asioita.
        Puoliaan saa pitää..tili näyttää suuremmalta jos otat lomakorv.joka kk palkkaan.muuten tämä työ palkkauksen suhteenkin ala-arvostettu..Pitäisi olla as.hoidettavuuden mukaan
        Näista av.nimikkeistä eroo..ei näitä nyk.juuri ole.kouluav on nyk.koulunkäynnin ohjaaja


    • Avustaja2017

      Aloitin hiljattain ko. firman palveluksessa ja nyt jo voin sanoa, että ei oikein hyvältä näytä. Tekevätköhän vain 0-sopimuksia (itselläni on työsopimuksen tekopvä sovittu, mutta avustettavia ei ole vielä nimeksikään)...Eivätkä nämä kommentitkaan joita olen lueskellut, eivät kovin hyvää tuntumaa ko. firmaan anna. Olen ollut jonkun avustustehtävän hoitamassa, eikä homma tunnu oikein avustettavan eduksi olevan hanskassa tuolla esimiestasolla...

    • Avustaja-ei-enää-kauan

      Olen myös tehnyt Medgroupin kautta avustajan keikkoja jo jonkin aikaa. Voin minäkin yhtyä edellisiin viesteihin, eli työnantajat eivät juuri ajattele työntekijöitään. Asiakkaat ovat joskus erittäin vaativia, vaativampia kuin palvelutaloissa. Vaativat avustavalta kohtuuttomia joskus ja sitten on myös sitä seuraneitinä/-herrana oloa eli avustettavien palvelun tarve ei aina vaikuta olevan niin iso kuin työaika antaa ymmärtää.

      Pomot ovat osa vähän ylimielisen tuntuisia, eivät puolusta työntekijöitä vaikka joku asiakas kohtelisi työntekijää huonosti kuin koiraa. Osa asiakkaista saattaa olla sellaisia että voisivat tarvita pikemmin psykiatrista hoitoa, itse olen myös joutunut kestämään mm. seksuaalista lääppimistä ja asiakkaiden luona ollaan pääasiassa yksin, eli jos tulisi uhkaav tilanne olisi yksin asiakkaan kotona.

      Tuntikirjausjärjestelmä vaihtui, mikähän oli syynä? Taas piti opetella uusi järjestelmä. Tässä työssä miinuksena on myös että työkavereita ei juuri näe eli ei voi keskustella työkavereiden kanssa, mistä voisi saada voimaa. Itse vähennän medgrpupilla työskentelyä näiden asioiden takia ja etsin uutta työpaikkaa.

      • EntinenAvustaja

        "Osa asiakkaista saattaa olla sellaisia että voisivat tarvita pikemmin psykiatrista hoitoa, itse olen myös joutunut kestämään mm. seksuaalista lääppimistä ja asiakkaiden luona ollaan pääasiassa yksin, eli jos tulisi uhkaav tilanne olisi yksin asiakkaan kotona."

        Voi hyvänen aika sentään, ei KENENKÄÄN kuulu sietää seksuaalista ahdistelua, edes sanallista, työssään! Jos esimiestasolla ei asialle tehdä mitään, niin sitten vaan asia eteenpäin ja kuten täällä usein jo mainittu, niin ammattiliittoon yhteyttä. Eikö avustajille olla annettu ohjeita, että miten uhkaavissa tilanteissa toimitaan? Aivan käsittämätöntä touhua...


      • I_Ida

        Tuo seksuaalinen ehdottelu- ja ihan fyysinen ahdistelu on melko yleistä kotihoidossa. Jokainen edes jotenkin katseenkestävä siihen törmää ennemmin tai myöhemmin, myös miehet.

        Henk.koht avustajan palkka on kyllä surkea, tosin kai sillä jossain perähikiällä pärjäilee, jos on velaton. Sitten taas, jos ajatellaan vaikkapa pääkaupunkiseudun asumisen hintatasoa, niin jaksan kyllä ihmetellä, kuka (opiskelijoita lukuunottamatta) viitsii moisella palkalla vaihtaa edes työttömän kissanpäivät henkilökohtaisen avustajan hommiin.


    • lähihoitajaopiskelijatar

      Olen miettinyt tuota työpaikkana.

      Millaisen alkukoulutuksen firma antaa uusille työntekijöilleen? Kauanko kestää?
      Vai pitääkö olla jokin tietty koulutus (riittääkö lähihoitaja?), jotta voi töitä hakea?

      Kuinka käytönnän työ arvioidaan? Onko joillakin avustuskerroilla pomo tms. mukana katsomassa, kuinka homma sujuu? Vai tekevätkö asiakkaat/avustettavat jonkinlaiset arviot siitä, kuinka työ sujui? Pitääkö itse rapostoida, mitä teki ja kuinka?

      Millaiset vakuutukset työntekijöillä on sen suhteen, jos avustajalle tapahtuu jotain työtehtävissä? Avustettavalle tapahtuu jotain työtehtävissä? Avustettavan omaisuutta mene rikki tms.?
      Vai joutuuko avustaja maksamaan omistaan mahdolliset vahingot?

    • miiinävaaaaain

      Yllä olevalle vastaan että henkilökohtaiselle avustajalle ei ole mitään koulutusta. Minä olen ollut jonkin aikaa töissä ja ilman mitään koulutuksia.

      Ei ole pomo ollut kertaakaan mukana. Ei tarvi raportoida eikä ole ollut mitään arvioita ainakaansellaisia missä itse olen läsnä ollut. Noihin vakuutusjuttuihin en ole niinkään tosin perehtynyt :D

      Sitten palvelusesimiehellä tarkoitatte sitä pomoa mikä kelläkin on niin ei mulla ole muuttunnut kertaakaan. Sama on pysynyt ja hänelle olen soittanut tai hän minulle jos on asiaa. Ainakin minun pomoni on sellainen kelle työntekijät ovat tärkein esim. avustajalle ei saa tulla mitään kuluja mistään ja mun pomo ei kestä yhtään jos työtekijöitä mollataan ja haukutaan koska on ylpeä työntekijöistään. muutenkin todella mukava pomo.

      Ehkä eri paikkakunnilla erilailla sitten toimitaan nähtävästi ja pomoissa on eroja. Palkka on hyvä kun ottaa huomioon että ei mitään koulutusta tarvi. Työajat voi täysin itse sanella miten voi tehdä elämäntilanteen mukaan ja avustettvat sitten katostaan sen mukaan ja avustettaviakaan ei tyrkytetä tai pakoteta ottamaan vaan sanotaan ainakin minulle että menen käymään jonkun luona ja itse päätän otanko vai en.

      Avustettavien kanssa ainakin minä sovin tunnit enkä siihen tarvitse mitään työvuoroja. Työvuorot on avustettavan ja minun välinen asia ja tunnit sitten kirjaan haahtelaan kunhan pitää huolen siitä että se maksimi tuntimäärä mikä on avustettavalle myönnetty ei ylity. Mulla ei yleisesti ottaen ole mitään huonoa sanottavaa. Kaikki on toiminut kuten pitää ja työ on mukavaa.

      • miiiinävaaaain

        Lisään että toki multa joskus kysytään kun menen käymään avustettavan luona tutustamssa että mitä siellä pitää tehdä tms. semmosta kyselyä välillä mut ei tarvi alkaa mitää raportteja sen kummemmin kirjoittelemaan tai sepostelemaan :D


    • kysymysmerki

      Avustajako siis valitsee henkilön, jota halua avustaa?

    • avustajaaaaa

      jos tuntuu että ei tule toimeen avustettavan kanssa niin silloin ei tarvi ottaa. Toki eka käydään tutustamassa ja katsomassa se paikka et millaien on ja mitä tehdän ja sitten infotaan pomolle kun taitaa pomot harvoin nähdä itse avustettavia.

      Kuitenkin työajat ja sen kuinka on käytettävissä sanoo avustaja pomolle aina sen mukaan kuinka elämäntilanne sallii töiden teon ja sen mukaan sitten katsotaan avustettavat ja avustettaville myös sanoo avustaja kuinka on käytettävissä ja sitten suunnitellaan työpäivät ja ajat mutta helppoa ja mukavaa työtä.

      • joooopajoooo

        eli voit sanoo pomolle että oot 20h kuussa käytettävissä tai 200h :D Palkat tulee ajallaan ja oikein kaksi kertaa kuukaudessa. Itse voin suositella oman kokemukseni pohjalta ja jonkinmoista pulaa taitaa avustajista ollakkin.

        henk.koht. avustaja ei ole mikään lähihoitaja eli koska esim. mulla ei ole koulutusta niin en saa sellasia asioita tehdä missä pitää olla koulutus. Ne asiat kannattaa kysyä pomolta tarkemmin jos tämän alan valitsee.


    • alalle-ajatteleva

      Mitä avustaja sitten käytännössä tekee avustettavan kotona?

      Aiemmin tässä keskustelussa joku mainitsi, että onneksi ei tarvitse siivota.
      Lääkinnällisiin juttuihin (lääkkeiden antaminen, siteiden laittaminen tms.) ei ilmeissesti tarvitse puuttua, vai? Ei tarvitse olla "seuraneitinä".

      Onko avustajan työ avustettavan kotona sitten ruuanlaittoa? (Onneksi on mikro keksitty.)

    • näinainakinminullamenee

      no pari kertaa olen imuroinut ja kerran tiskannut hui kauheeta :D Se on semmoista kaupassa käyntiä, ulkoilua, tapahtumissa tms. käyntiä, ostoksilla, käy vaikka syömässä avustettavan kanssa tms. elokuvissa ym. kotona jos on niin pelaa lautapelejä tms. jotkut avustettavat voi olla sillein että pitää pestä tai auttaa wc käynneissä mutta mulla on kaikki vaki avustettavat sen suhteen omatoimisia.

      • näinainakinminullamenee

        Kerran olen avustettavaaa auttanut lohen tekemisessä mikä sitten uuniin laitettiin. Senkin suhteen omatoimisia minulla kaikki.


    • näinainakinminullamenee

      Ja avustettavat eivät välttämättä automaattisesti ole kaikki mitään vanhuksia. Minullaon alaikäisestä vanhukseen vakioavustettavat.

    • ANTINUOR

      Työnkuva

      Henkilökohtaisen avustajan työnkuvasta on vaikeaa antaa yleistä kuvausta. Periaatteena on, että jokainen työnantajana toimiva henkilö määrittelee itse työtehtävät. Työ on luonteeltaan avustamista, ei hoitamista tai hoivaamista. Henkilökohtainen avustaja auttaa niissä asioissa, joista suoriutumista työnantajan vamma tai sairaus haittaa.

      Henkilökohtaisen avustajan työ tapahtuu työnantajan kotona tai kodin ulkopuolella esimerkiksi työpaikalla, oppilaitoksissa ja harrastuksissa.

      Tavallisia avustajan työnkuvaan kuuluvia tehtäviä ovat esimerkiksi peseytymisessä, pukeutumisessa ja wc-käynneissä avustaminen ja itsehoitoon liittyvät asiat.

      Avustajan työtehtäviin kuuluvat usein myös arkiset kotityöt kuten siivous, ruoanlaitto ja kauppa-asiointi. Usein työhön kuuluvat myös luottamukselliset asiat, esimerkiksi pankkiasiointi, kommunikoinnissa avustaminen, puuttuvina aisteina toimiminen kuten ympäristön kuvailu, työssä ja harrastuksissa mukana oleminen ja erilaisiin tapahtumiin osallistuminen. - eli kyllä kuuluu kaikki mitä avustettava ei voi suoriutua. Myyös se SIIVOUS ..Alalla yli 6 vuotta aikoinaan nyt taas. MG henkilöstöhallinnointi on hukassa,organisointi lähiesimiehillä jne ..

    • näinminullamenee

      Ainakin minulla kaikki avustettavat ovat sellaisia jotka itse peseytyvät, käyvät wc:ssä itse ym.

      Mun työ on kaupassa auttamista, sekä harrastuksissa ja sen semmoista. Yhdellä avustettavalla joskus imuroin ja tiskaan ja niissä menee yhteensä 10min. viimeksi hänellä tein nuo,, vaihdoin lakanan ja lamput kattoon ja loppuaika puhuttiin niitä näitä.

      • lisäyksiävielä

        eikä yksikään avustettava ole minulla sellainen kenellä käyn joka päivä. kolmesti viikossa käyn yhden luona kenen kanssa se homma on pelkkää nuotiolla grillailua ja harrastuksia eli seurana oloa.

        Avustettavia on niin laidasta laitaan että on niitäkin keillä on joku todettu juttu mutta ollaan vain seurana koska ovat täysin omatoimisia mutta tarvitsevat seuraa että heidät ylipäätänsä saa ulos liikkumaan ym.


      • ANTINUOR

        Ainakin minulla kaikki avustettavat ovat sellaisia jotka itse peseytyvät, käyvät wc:ssä itse ym.

        Mun työ on kaupassa auttamista, sekä harrastuksissa ja sen semmoista. Yhdellä avustettavalla joskus imuroin ja tiskaan ja niissä menee yhteensä 10min. viimeksi hänellä tein nuo,, vaihdoin lakanan ja lamput kattoon ja loppuaika puhuttiin niitä näitä." Mahdat imuroida ja tiskata todella huolella vai asuuko avustettavasi 10m2 asunnossa.Miten lattioiden pesu, mattojen tamppaus,ikkunoiden pesu?


    • Pyörätuoli

      Minun avustajalla oli tekonivel lonkassa. Istui sohvalla ja katseli telvisiota, mummu ei halunnut moppiin koskea tuhahteli vain kun ehdotin lattian kursoorista puhdistusta. Ei tule enään ikinä tähän ositteeseen antamani palautteen jälkeen. Vuoden aikana avustajia oli yli 20, parhaana päivänä 4 eri avustajaa, pisti päähäni kireän olotilan. Palautetta annettuani asia järjestyi ja nyt 2 vakituista eli ei tarvitse enään neuvoa ja pyydellä-kerjäillä.

    • Avustajakokemus

      Tämä on jo vanha ketju, mutta lisään oman kokemukseni lyhyesti; olen tehnyt töitä 6 vuotta Med Groupissa avustajana ja suosittelen ihmiselle, jolla on arvomaailma kunnossa, hyvä työmoraali ja oikea asenne.

      Töihin tullaan ajoissa ja ollaan aidosti avustettavan tukena auttaen, ohjaten, kuunnellen hänen avuntarpeita ja tehden arkea mukavammaksi.

      Itselläni on alusta asti ollut useampia vakiasiakkaita ja teen tätä päätyökseni pääkaupunkiseudulla. Palkka on kilpailukykyinen, reilu 13€/tunti ja iltalisät, lauantai- ja pyhälisät maksetaan luonnollisesti.

      Työ on vaativaa ajoittain, sillä joissakin kohteissa työtä tehdään asiakkaan kotona ilman työyhteisön kollegiaalista tukea.

      Asiakassuhde perustuu aitoon kohtaamiseen ja rehellisyyteen, tässä työssä ei voi feikata eikä "lorvia". Luin hämmästyneenä aiempia kommentteja, kuinka "avustajat tulevat ja menevät miten sattuu eivätkä tee mitään." ???! Jos oma asenne työhön on edellämainittu, suosittelen vaihtamaan alaa pikaisesti.

      Med Groupissa saa halutessaan avustaja kerryttää lomapäiviä ja pitää palkallisen loman TESin mukaisesti. Minulla on jo työvuosia sen verran firmassa, että pidän kesäisin 4 viikkoa palkallista ja talvella viikon lomaa.

      Työnantaja on hyvin joustava, jos on pakollisia menoja tms, saa ottaa vapaata. Myös sijaisen saa omalle asiakkaalle tarvittaessa soittamalla lähiesimiehelle.

      Nautin työstäni ja jokainen päivä on erilainen. Tässä avustajan työssä kasvaa ammattillisesti ja saa haastaa itsensä tarpeeksi. Myös firman johtoon voi esittää omia kentällä syntyneitä kehitysideoita ja niihin on suhtauduttu ihan myönteisesti, vaikka kaikkia ehdotuksia ei ole otettu käytäntöön.

      Perehdytys saisi olla tapauskohtaisesti syvempää, informatiivisempaa. Toisaalta, jos jotain ei osaa, ei se ole häpeä. Asiakaskin on ihminen ja hälle voi sanoa, "en osaa tätä valitettavasti, mutta otan selvää." Esimiehet saa aika hyvin kiinni ja jos jokin asia hiertää niin suu auki vain ja kysymään neuvoa/lisäperehdytystä.

      Palkat on maksettu aina ajallaan eikä uusi kirjausjärjestelmä Haahtela ole vaikea opetella.

      Minulla ei suht pitkän työkokemuksen jälkeen ole hirveästi huonoa sanottavaa. Viihdyn työssä, olen tullut asiakkaideni ja heidän sidosryhmien kanssa hyvin tutuiksi ja saanut myös aitoa kiitosta työpanoksestani. Se lämmittää mieltä aina :)

      Työvuoroista: osalle asiakkaista minulla on vakitunnit päivittäin, olleet jo vuosia samar. Joidenkin kanssa sitten sovin suoraan käyntejä.

      Kaikenkaikkiaan sanoisin, että oma asenne vaikuttaa hyvin suuresti työssä menestymiseen. Älä asetu yläpuolelle, mutta älä ole myöskään tahdoton ovimatto. Asiattomasta kohtelusta asiakkaan taholta raportoidaan heti eteenpäin ja asiakasta voi aina vaihtaa, jos kemiat ei kohtaa.

      • SurkeaaOn

        Niin ja mikä olikaan se sinun kuukausipalkkasi? entä vuosiansio? Kyllä ehkä jonain pitkäaikaisena luottotyyppinä joustavasti työnantajan tarpeiden mukaan 20-30tuntia/viikko tekemällä voi tuntipalkka ollakin tuon verran. Unohdit mainita, ettei sinulle taideta maksaa lomarahoja, kuten sosiaali- ja terveydenhuoltoalan ammattilaisille kunnon työpaikoilla, vaikka niitä nyt tilapäisesti leikattu onkin. Tosin eihän tuokaan ole ongelma, mikäli löytyy mies joka elättää arkisin ja maksaa huvittelun siten loma-aikoina:)


    • pooopoo

      Palkka on kilpailukykyinen, reilu 13€/tunti ja iltalisät, lauantai- ja pyhälisät maksetaan luonnollisesti. Juu juu , höpö höpöä tuo palkkaus.( työvuosia takana enemmän , palkat väärin kaikenaikaa lisät päin persittä jne ) Saati, että tarjoaisivat tunteja kunnolla ei täyty edes minimi 35h /kk lomankiertymiseen.Työvuosia takana 7.

      • Avustajakokemus

        Poopoo:
        Eli taisit itse suostua palkan leikkaukseen?

        Kyllä saan palkkaa reilu 13€/h edelleen, en hyväksynyt palkan alennusta ja tunteja on riittävästi joka kuukausi. Enemmänkin olisi nykyisten vakiasiakkaiden lisäksi, vaan aikatauluni eivät anna myöden ottaa extrakeikkaa.

        Jokainen tekee omat päätöksensä koskien työehtojaan. Joihinkin asioihin voi vaikuttaa (kuten tässä palkan määrään), joihinkin taasen ei.

        Ei minulla ole mitään tarvetta valehdella palkasta, tämä on mitä saan, piste.

        Nykyään tosin uusia avustajia rekrytoidessa firma käyttää tuota "alennettua palkkausta".

        Tokihan olet ottanut yhteyttä esimieheesi ja palkanlaskijaan selvittääksesi, miksi palkkasi ja lisät ovat "päin persetttä"? Kannattaa aloittaa siitä.


      • ohjaten.ohjaten
        Avustajakokemus kirjoitti:

        Poopoo:
        Eli taisit itse suostua palkan leikkaukseen?

        Kyllä saan palkkaa reilu 13€/h edelleen, en hyväksynyt palkan alennusta ja tunteja on riittävästi joka kuukausi. Enemmänkin olisi nykyisten vakiasiakkaiden lisäksi, vaan aikatauluni eivät anna myöden ottaa extrakeikkaa.

        Jokainen tekee omat päätöksensä koskien työehtojaan. Joihinkin asioihin voi vaikuttaa (kuten tässä palkan määrään), joihinkin taasen ei.

        Ei minulla ole mitään tarvetta valehdella palkasta, tämä on mitä saan, piste.

        Nykyään tosin uusia avustajia rekrytoidessa firma käyttää tuota "alennettua palkkausta".

        Tokihan olet ottanut yhteyttä esimieheesi ja palkanlaskijaan selvittääksesi, miksi palkkasi ja lisät ovat "päin persetttä"? Kannattaa aloittaa siitä.

        Moi Avustajakokemus
        Oletko sinä itse rekrytoimassa avustajia ?
        Syytät täällä muita mutta raivokkaasti puolustat työnantajaa mainoslauseilla.


    • Avustajakokemus

      Tarkennuksena: nykyään ei palkkaukseen varmaan paljoa ole vaikuttamisen mahdollisuutta. Minulla on kuitenkin se käsitys, että työtunteja olisi hyvin tarjolla, jos itse on halukas ottamaan keikkaa?

      • HarkitseKahdesti

        Lasketaanpa hieman.

        Kuukausipalkaksi tulisi 160h x 13eur/h = 2080 eur/kk brutto

        Tuohon laskelmaan ei ole luonnollisesti vielä sisällytetty lakisääteisiä ruokatunteja, joten jos tuosta vielä miinustaa a 30min x 21,5 = 645 min = 10,75h = 139,75 eur

        Näin ollen kuukausipalkka olisi 1940,25 eur/kk brutto, nettona siis noin 1350-1450 eur/kk.

        Kuljetko matkat asiakkaiden luoksen firman autolla (tuskin), joten tuosta pitää sitten vielä vähentää matkakulut pois.

        Lisiä en laskenut mukaan, koska ne ovat korvausta epämiellyttävistä työajoista/sosiaalisen elämän alasajosta/perheen hyvinvoinnista/terveyden pilaamisesta (yötyö pidemmän päälle).
        Näille lisien kääntöpuolille jokaisen täytyy omassa mielessään laskea riittävä korvaustaso, jolla kannattaa moiseen lähteä.
        Lisät luonnollisesti vaihtelevat varsin paljon tämän alan tehtävissä ollen luokkaa 100-500 eur/kk brutto keskimäärin, siis noin 30-300 eur/kk netto.

        Kaikki tämä siis henkilökohtaisten avustajien ammattialalla "huippuhyvää" tuntipalkkaa nauttivalle ja aina täydet työtunnit saavalle avustajalle, eipä käy kyllä kateeksi.

        Entä miten sitten he (suurin osa) henk.koht.avustajista, joiden tuntipalkka onkin "normaalit" 10-11 eur/h ja tunteja tulee ennakoimattomasti 20-40 h/viikottain? On siinä haastetta kerrakseen saada oma talous pysymään raiteillaan ja aina pitää kuitenkin olla valmius lähteä painamaan täyttä työviikkoa jos kutsu käy.


      • kopitser

        ehkä olet väärissä hommissa jos 10-11 eur/h tuntipalkka lisät ei kelpaa, kun työstä EI VAADITA koulutusta niin palkka ei voi kummoinen olla. Hae vaikka siivoushommiin. Avustajantyöstä olen Med Groupilla ainakin itse saanut lomarahat ja palkat ilman ongelmia.


    • Totuudentorvisoitto

      MED GROUP /ONNI HOIVA EI MAKSA PALKKOJA JOS ILMOITAT TUNNIT MYÖHÄSSÄ. MYÖSKÄÄN YLITÖISTÄ EI MAKSETA PALKKAA JA ESIMIEHET VAAN VITTUILEVAT PÄÄLLE. MITÄ TEET JOS POTILAS SAA EPILEPSIAKOHTAUKSEN TAI VÄÄNTÄÄ RIPULIPASKAT KÄMPÄN SEINILLE JUURI KUN KELLO LYÖ TASAN? ORJATYÖTÄ!

    • Pöddi

      Ihmetyttää, että yritykseen otetaan esimieheksi ilman ylempää koulutusta tai esimieskoulutusta. Voisko AVI ottaa kantaa tähän epäkohtaan? Joskus näyttää riittävän, että on oikeiden tyyppien kaveri.

      • LINNEA88

        EHDOTTOMASTI ESIMIEHET AVI.N TARKKAILUUN, JATKUVASTI VAIHTUVAT KUN YKSI TYRANNISOI EIKÄ PÄRJÄÄ MUDEN KANSSA, PISSIS TAINNUT NOUSTA PÄÄHÄN.


    • Onkotietoa

      Itse en tiedä mitään tästä työstä mutta olen kuulut paljon ja olen itse saanut sen kuvan että tämä mg on enemmänkin parituspalvelua ? Itse en tiedä voin olla väärässä mutta olen saanut sen kuvan itse vain.

      • urooss

        No jos on parituspalvelu, niin ei onnistu siinäkään. Tänne lähetetty yli 60v. tätejä eli isoäitipalvelu ennemminkin kyseessä.


    • Apuli

      Työmatkakulujen ilmoittaminen vähennyksiin verotuksessa? Olen työskennellyt reilun vuoden Medgroupilla. Minulla on 4 vakipaikkaa jossa käyn. Kahteen kertyy n12-14km edestakaisin. Kuinka ilmoitette verotukseen ?

    • Eheiiiiii

      Olen menossa haastatteluun ensi viikolla. Oikeastiko lähihoitaja ei saa sen parempaa palkkaa kuin vaikka vain peruskoulun käynyt?? Ikälisiä?
      Nollasopimuksella palkkaavat mikä sopii mun elämäntilanteeseen just nyt. Mutta kai vuorot tehdään ennakkoon eikä soittele sitten samana päivänä ja käske töihin? Siihen en lähde.
      Jäi aika negatiivinen kuva kyllä tästä ketjusta, onneksi en ole mihinkään lupautunut.. :/

      • Eheiiiiii

        Vastaan itse itselleni, lähäri ei tosiaan saa enempää palkkaa kuin ilman koulutusta oleva. Kokemuslisä sentään tulee. Jäin harkitsemaan otanko paikan..


      • LINNEA88
        Eheiiiiii kirjoitti:

        Vastaan itse itselleni, lähäri ei tosiaan saa enempää palkkaa kuin ilman koulutusta oleva. Kokemuslisä sentään tulee. Jäin harkitsemaan otanko paikan..

        EI KANNATA OTTAA !!!!!


    • Hmmmm.m

      Mikähän on vakituisen työsuhteen kokemukset?

    • Pyhä

      Kolmen vuoden kokemuksella en suosittele kummallekkaan osapuolelle, en avustajalle saati avustettavalle. Paskafirma:( Rahantekolaitos, luokatonta toimintaa. Voiko tälaista olla Suomessa?
      MOT:ille hyvä jutun aihe?

    • Sunny013

      Olen ollut MG:n palveluksessa jo joitakin aikoja. Positiivista on se, että palkka tulee ajallaan. Negatiivista on se, että tiedonkulku on umpisurkeaa. Palveluesimiehet ovat liiallisen työkuormansa takia loppuunpalamisen partaalla keikkuvia raakkeja. Haahtela on hankalasti käytettävä, jos avustettavia on useampi kuin yksi. MedGroup ei järjestä avustajilleen lakisääteistä työterveyshuoltoa, mikä on mielestäni törkeää. Meidän työntekijöiden on kuitenkin lakeja noudatettava. Jotenkin minusta tuntuu, että en jatka tässä firmassa kovinkaan pitkään.

      • kyllästynyt1

        Sen nyt voin sanoa, että Med Group järjestää kyllä lakisääteisen työterveyshuollon. Siitä on meille kaikille työntekijöille tullut ihan sähköpostiin ilmoituskin ja se on kerrottu myös työhaastattelussa.


      • Sunny013

        Minun esimieheni sanoi suoraan, ettei ainakaan Jyväskylän alueella työterveyshuoltoa järjestetä. Havaitsin myös tilinauhoja tutkiessani, ettei lomarahoja makseta lainkaan. Aluehallintovirasto saa minulta lähiaikoina yhteydenoton, jossa kerron epäkohdista. Joka tapauksessa lopetan hommat ennen vuodenvaihdetta.


    • 12345678910111213141516

      Yleisarvosana : Huonoakin huonompi!

    • Apuliini

      Näkyykö kokemuslisä pallkkatodistuksessanne eriteltynä? Maksetaanko se automaattisesti vai pitääkö hakea? Vielä kysyisin lasketaanko päiväkodissa lähihoitajana työskentely Med Groupilla työkokemukseksi? Palkkani on 11,33e/h. Ollut sama kuin aloittaessani puolitoista vuotta sitten. Työura päikyssä kesti 25v,joten kuuluisiko minulle jo kaikki kokemuslisät?

      • Nuukafirma

        Tuota parempaa palkkaa et tule saamaan vaikka päällä seisoisit. Eli tuossa on jo ne lisät.


    • Vieläolen

      Esimiehiä ei tavoita asiakkaat eikä työntekijät! Tiedonkulku tökkii yksi sanoo toista ja toinen toista. Työajat saatetaan laittaa niin että päivistä muodostuu 16 tuntisia...tosin tunteja välissä mutta palkka koko päivän" kiinni olosta" työhön jää onnettomaksi tunnin-kahden käynneistä.
      Kannattaisi satsata hyviin työntekijöijöihin eikä vain haalua jatkuvasti uusia!

    • noumoore

      Eheiiiiii, -Mitkä työvuorot??Puolen tunnin varoajalla liian usein..Tieto ei kulje,Esimiehet vaihtuu jatkuvasti he eivät tiedä mitä "kentällä " tapahtuu.

    • Hyväätyötämutkehnopaikka

      Muuten olisi hyvä tuolla työskennellä, mutta liian moni asia ei toimi esim. info ja liian vähällä perehdytyksellä laitetaan hirvittävän vaativille asiakkaille. Se ehkä suurin miinus. Pari viikkoa kesti työsuhteeni. Palasin takaisin entiseen työpaikkaani ja en kadu. Onneksi kelpasin takaisin!

      Avustajan työ on tärkeää ja arvostettavaa. Toivoisin täten arvostusta myös näiltä yrityksiltä, että panostettais työntekijöihin, jotta saadaan hyvät työolot ja sitä kautta asiakkaille myös paras palvelu.

      Voisin mennä ehkä yhdelle ja samalle avustettavalle mieluummin joka päivä vakitunneiksi, kun huseerata pitkin poikin kustantaen omat matkat pienestä palkasta. Luotto pelaisi ja hommat toimisi.

      En suosittele ellet omaa koulutusta tai kokemusta alalta. Onhan varmasti niitä "helppojakin" kohteita, mutta entäs ne vaativat. Sain vain painajaisia ja kauhukuvia päähäni, että jospa sattuukin jotain työssä? Tilanteet vois tehdä vähemmän epämiellyttäviksi ja alkukoulutus pakolliseksi.

    • Sabadon

      Älä mene Onnihoivaan töihin. Tai mene vaan niin huomaat miksi ei olisi kannattanut.

    • Tepsukka

      Medgroup, Citywork, Onnihoiva, sama pulju nimi muuttuu. Palveluesimies ja palveluohjaajat vaihtuu tiuhaan tahtiin. Töitä vaihtelevasti eli muutakin on tehtävä. Mutta koen että avustajan työ on arvokasta ja kaikkia on kunnioitettava. Mielestäni paska duunia ei ole olemassakaan on vain ihmisten asennevamma. Jatkan edelleen avustajana.

      • satuntietämään

        Voihan asiakkaallakin olla asennevamma ! Miksi aina hoitajassa vika ? Ja jos sun työtä ei arvosteta ? Ei sellaista kukaan kauan aikaa kestä.


    • Työvoimapula

      "Palkka on kilpailukykyinen, reilu 13€/tunti ja iltalisät, lauantai- ja pyhälisät maksetaan luonnollisesti. " No ei todellakaan ole 13€ vaan 10,19€. Oli asiakas sitten kuinka vaativa tahansa. Esimiehiä ei saa kiinni, eivät kerro muutoksista, vetävät herneet nenään jos jostain kehtaa valittaa. Koko ajan epävarma tunne ja se ettei kuulu yhteisöön. Hyvät työntekijät ylikuormitetaan töillä jos eivät itse tajua lähteä firmasta. Hoitoalan koulutuksen omaavat eivät kauaa viihdy koska muualtakin saa töitä paremmalla palkalla ja työehdoilla. Vaativat asiakkaat tarvitsisivat ammattitaitoisen tai kokeneen avustajan. Mutta palkkaa ei suostuta nostamaan vaan mielummin otetaan taas joku uusi kokeilemaan. Tilanteesta kärsivät kaikki.

    • brontosaurus

      En todellakaan suosittele. Syinä juuri nämä mitä muutkin entiset firman palveluksessa olleet ovat ylle listanneet eli
      -olematon perehdytys (vaativasta asiakkaasta ei välttämättä kerrota mitään, tai kerrotaan puutteellisesti)
      -siirtymistä ei makseta palkkaa eli päiväsi voi olla 8 tunnin mittainen mutta palkan saat vain kuudesta
      -asiakkaalta toiselle liikkuminen maksatetaan omasta pussista
      -keikkoja perutaan vaikka olisit jo matkalla asiakkaalle (ja palkka "unohdetaan" maksaa tällaisesta)
      -hälytyskorvauksia luvataan mutta jätetään kuitenkin maksamatta
      -palkanmaksussa usein muutakin ongelmaa eikä hoidu kuntoon jos et jaksa pommittaa esimiehiä toistuvasti, eikä välttämättä silloinkaan
      -esimiehiä ei saa kiinni (usein puhelimet pois päältä tai ei vastata kiireen ja kiinnostuksen puutteen vuoksi)
      -tunteja laitetaan toiveista huolimatta todella typerästi, esim tunti päivällä toinen illalla jolloin olet koko päivän sidottu työhön ja saat siitä parikymppiä miinus matkakulut

      Kaikista paskinta firmassa on se, että asiakkaatkin kärsii. Monestakin syystä, mutta mainitaan nyt ensimmäisenä työntekijöiden vaihtuvuus yhdistettynä luokattomaan perehdyttämiseen.

      Eiköhän siinä ole jo tarpeeks monta hyvää syytä jättää menemättä medgroupille / onnihoivalle. Rekry on jatkuvasti käynnissä ympäri Suomea ja se johtuu siitä että poistujia riittää. Vaikka esimiehet muunlaista kuvaa yrittävät antaakin.

    • vitunvitunvittuvittuu

      AIVAN VITUN PASKA VITTUFIRMA VITTU MITÄ PELLEJÄ KAIKKI, OTIN LOPARIT NIIN HELPOTTI HETI

    • sekatyömi3s

      kuka kysy mitä avustaja tekee avustettavan kotona? no tota sä teet siellä ihan kaikkea laidasta laitaan. juttelet aika paljon, siivoot, kokkaat, pyyhit paskat perseestä, vaihdat vaipat, luuttuat oksennukset, annat tappavia lääkkeitä, vaihat pissapussit, käytät suihkussa, peset genitaalialueet, nostat sängystä rullatuoliin ja takas, laitat peräpuikot, puet vaatteet päälle, käyt sairaaloissa & kuntoutuksissa & ratsastamassa & uimassa & sirkuksessa & leffassa, kattelet nähtävyyksiä, lainaat rahaa, ajelutat pitkin kaupunkia, terapoit, kuuntelet haukut, otat vastaan iskut, potkut sekä koitat kestää niiden koskettelut ja suorat seksiehottelut ymym hoidat kela-asiat, käyt kirjastossa printtailemassa papereita ja mietit ihan helvetisti miten sä pääyit tällaseen hommaan ja olisko sittenkin kannattanut käydä vähän kouluja jnejne!

    • Sunny013

      MedGroupin liiketoiminnan kannattavuus perustuu siihen, ettei kaikkia lakisääteisiä velvoitteita hoideta. Jos liikevoitto on alle 5% liikevaihdosta, kutistuu se olemattomiin mikäli lomarahat, työterveyshuolto ja muut velvoitteet hoidetaan asianmukaisesti. Äänestäköön jaloillaan, ken voi.

    • 2350

      Persiistä koko mg,cw nyk Onnihoiva - lähdin ja olen tyytyväinen nykyiseen yksityisfirmaan - liksa 12.50e/h , kilsakorvaukset kolmivuorotyö.

    • Ylpeätyötön

      Melkeen vuosi tän paskapuljun alaisena.. viimeiset puol vuotta yhtä helvettiä.. Jos joudut saikulle sua rankastaan siitä vähentämällä tunteja, tiiminvetäjä on perseestä, työterveydestä tietoakaan. Jos oot robotti ja nuoleskelet kaikkien perseitä niin tää on oikee paikka :D Onnellisempi en vois olla, mitä nyt oon ku irtisanoin itteni:) kauheeta tappelua kokoajan jos haluaa pitää oikeuksistaan kiinni

    • Haikeutta

      Olen ollut reilu vuoden verran töissä. Suosittelen pitämään omaa avustuspäiväkirjaa johon merkkaatte kaikki tunnit ja laskette viikottaiset tunnit yhteensä ja mahdolliset siirtymäajat (yleensä maksetaan 1 h siirtymistä eri asiakkaalta toiselle, mutta jos kyseessä tunnin tauko samalla niin siitä ei makseta) Ja kannattaa merkata nimet omaan vihkoon heti kun 6 viikon työvuorolista ilmestyy. Multa esim kun olin itse valinnut lempihenkilön listaani olikin poistettu ilman mitään ilmoitusta. Ja haahtelassa ollut välillä ongelmia. Palkat onneksi maksetaan ajoissa ja oikein. Tammikuussa 2019 tulee uudet systeemit ja esimieheni vaihtuu jälleen olisko tää nyt kolmas kerta. Ja palkat maksetaan jatkossa 2 kertaa kuukaudessa mikä on aika inhottavaa. Kyllähän tää menee..välillä katson uusia työpaikkoja.

    • Teikkuli23

      Sysipaska firma! Vältä.

    • Medvas

      Sossujen ja vasemmiston liiton jäsenet istuu hallituksessa li andersson ,heinäluoma ja muut jotka kritisoivat yksityisiä palveluyrityksiä ja itse istuvat tämän lafkan hallituksessa ja tietävät tyytymättömyyden asiakkaiden ja työntekijöiden osalta,jotta sanoisin populistiksi näin vaalien alla ja vanha muistaa vasemmiston vaalilupaukset ,jos 50% lupauksista täyttyis niin loistavaa,mutta media ei kaiva kun on Ylen pää vahvasti vasemmalle

    • Eikiitos

      Työ on sinänsä helppoa ja arvokasta, MUTTA yrityksen oma järjestelmä ei kertakaikkiaan vain toimi, joten se teettää sekä avustajalle että avunsaajalle suurta päänvaivaa. Et välttämättä saa esimiestäsi kiinni apua kaivatessasi ja päivystäjältä saat vain lisää lokaa niskaasi niiden varsinaisten apujen sijaan.

    • Nytriittää

      Vältä kyseistä yritystä!! Vältä oman mielenterveytesi vuoksi. Kyseisessä firmassa,( niinkuin viimeaikaiset kohut hoivapalveluista yleensäkkin on antaneet ymmärtää) on puhtaasti pelkkää voitontavoittelua. Lakisääteisiä asioita ei noudateta ja saat olla jatkuvasti työntekijänä puolustamassa niitä PERUS oikeuksia! Niitä oikeuksia, joita NORMAALISSA työssä ei tarvitse edes työntekijän miettiä, koska NORMAALISSA työssä asiat hoituu asianmukaisella tavalla eikä työntekijän tarvitse olla koko ajan varpaillaan. Mutta tämä Onnihoiva on niin pimee yritys, joka ei ole nähnyt päivänvaloa kyllä pitkään aikaan. Uusia ihmisiä rekrytään koko ajan lisää, kun ne "vanhat" tajuu lähtee pois, saadakseen taas oman elämänsä / mielenterveytensä takaisin.

      Elämä on aivan liian lyhyt tälläiseen kituuttamiseen.

      • Anonyymi

        Ei ihan tervettä meininkiä. Onkos muitakin painostettu töihin sairauslomalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihan tervettä meininkiä. Onkos muitakin painostettu töihin sairauslomalla?

        Sain sairauslomalla jatkuvasti yhteydenottoja vaikka siihen Haahtela kalenteriin olin merkannut selvästi olevani sairauslomalla punaisten estomerkintöjen kera.


    • avusteija

      Mulla on hyviä kokemuksia MG:sta. Valitsen parhaat asiakkaat ja vuorot. En ota pestäviä ja vaippaväkeä. Osa asiakkaista on tosi outoja ja mietin miksi ihmeessä ovat saaneet avustajan. Palkka tulee ajallaan ja kuten sanottu, työt voi valita mielensä mukaan.
      Ainoa mikä hirvittää on se, että osa avustettavista lypsää rahaa sossusta todella härskisti. Pakko sen on vaan täytellä lomakkeita ja nostaa hattua röuhkeästä kusetuksesta.
      Helpoa hommaa, vaikkakin palkka ei päätä huimaa. Kavilla, elokuvissa, salilla, sairaalassa ym . apuna. Ei tunnu aina edes työltä.

    • Neverland

      Avustelijan asenne ainakin täysin väärä.Pelkkää kuraa sanottavana Onnihoivasta ja sen lähiesimiehistä.

    • Anonyymi

      Osa avustettavista on huomannut että joku avustaja ei viitsi tehdä mitään hommia ja kiukuttelee jos pyydetään tekemään. Niimpä he teetättävät kaiken meillä kilteillä avustajilla kun me ei kiukutella. Eräskin avustaja kutoo sukkia ja värittää värityskirjaa työaikana... Tupakalla käy vähän väliä ja on kieltäytynyt esim suihkukäynnistä avustettavan kanssa, koska "hän on kylvettänyt jo kahdesti peräkkäin".
      Uuden palvelukeskus-toiminnan alettua myös tiimiesimiehet ovat usein kentällä ja heitä ei saa kiinni puhelimella. Viesteihin eivät vastaa ja kaikki asiat roikkuvat hoitamattomina. Tiimiesimiehet ovat ylityöllistettyjä, työvuorot tulevat useimmiten myöhässä(ei viimeistään viikkoa ennen) Jatkuvasti tulee työvuoroehdotuksia jo täysien listojen lisäksi ja näin nollasopparilaisena tulee olo, että ellet tee, niin näkyy sitten seuraavassa listassa tyhjinä päivinä... Työmatkat ovat pitkiä ja vaikka lähempänä olisi avustettavia niin niitä ei anneta. Iltapainotteista työtä, mutta järkevällä suunnittelulla työajatkin saataisiin paremmin tasattua.
      Katselen koko ajan uutta työpaikkaa ja vaihdan heti kun saan läheltä muuta työtä.

    • Anonyymi

      Asia on aivan yksinkertainen, mutta Onni Hoivassa asia tehdään pirullisen vaikeaksi: jos avustajia ja avustettavia edes kuunneltaisiin ja otettaisiin toiveet huomioon missä paikassa halutaan työskennellä, niin ei tulisi sitä, että pompimme kentällä pitkin ja poikin omakustanteisesti kun päättömät kanat vierailla asiakkailla. Tiedän tunteen, kun on moneen otteeseen kertonut toiveensa ja asiaa ei noteerata. Mutta, kun listoja suunnitteleva henkilö ei edes tunne avustajia ja avustettavia ja listasuunnittelijoille ei ole numeroa, johon voisi soittaa ja sopia listoihin liittyvistä asioista.

      En suosittele kyseistä yritystä työpaikkana enkä asiakkaille hoivapalveluna.

    • Anonyymi

      Hei,

      Teen etätyötä tietokoneellani ja voin tehdä sitä missä vain, milloin vain, myös niin paljon tai vähän kuin haluan. Yritykseen haetaan nyt lisää työntekijöitä, joten jos sinäkin haluaisit tehdä töitä tällä tavalla niin ota yhteyttä.

      http://asiakas-palvelut.com/signup-form/?ref=FI1454

      • Anonyymi

        Teen etätyötä tietokoneellani ja voin tehdä sitä missä vain, milloin vain, myös niin paljon tai vähän kuin haluan. Yritykseen haetaan nyt lisää työntekijöitä, joten jos sinäkin haluaisit tehdä töitä tällä tavalla niin ota yhteyttä.

        http://asiakas-palvelut.com/signup-form/?ref=FI1454

        KYSYMYS: ehdoissanne maininta, että työntekijä maksaa itse veronsa muut tyntekijän kulut. Maksatte noin 0,14-0,20€ per viesti. Mitä tästä niinku ihan aikuisten OIKEASTI mukamas jää enään työntekijälle käteen??? Aika sankari saa olla kun mainostatte, että ahkerimmat tienaa jopaa 5000€/kk :D ja semmonen 600-800€/viikkopalkka on normaali palkka muutama tunti illassa työskentelystä :D nyt ei taida ihan natsata tää homma ja onko memny numerot sekasin?


    • Anonyymi

      Oletteko päässeet kyseisessä firmassa helposti lääkärille, saati onko ”lakisääteistä” työterveystarkastusta tehty?

    • Anonyymi

      Onnihoivan mulkut pitäis kaikki tappaa...

    • Anonyymi

      Työkokemus ja sitä myöden työnilo monipuolista. Parempaakin palkkaa voisi saada "muualta" mutta melkein 60v ja ilman ns.vakituista virkaa tämä ONNIHOIVA nyt/toistaiseksi menettelee. Epäkohtia on jokapaikassa vallankin hoito&sosiaalialoilla eli näillä mennään. Harmittaa kun työaikoja päällekkäin joskus eli kun edellisen asiakkaan luona päättyy työaika niin seuraavalla alkaisi yhtaikaa. Hankala yhtälö ja ikävintä,että monet asiakkaat varsinkin vanhukset toivovat samaa tai samoja hoitajia/avustajia mutta koskaan ei heitä kuunnella ja me työntekijät olemme pelinappuloita. Aikansa kutakin sano pässi kun päätä leikattiin mutta työ on ihanaa ja auttaminen iso ilo eli onnihoiva sekä meidän tiimin ns.pikkupomo enkeli. Toteaa: Tiina vaan.

    • Anonyymi

      Onko kukaan Keski-Suomen alueella tehnyt avustajan työtä kyseisen firman kautta? Melko usein näkyvät hakevan avustajia mol.fi:n kautta. Minkähän verran töitä voisi olla tarjolla? Aika monella näyttäisi olevan huonoja kokemuksia ko. paikasta...

      • Anonyymi

        Mua kiinnostaisi kokemukset palvelukeskuksista. Miten teillä avustajilla on yhteistyö sujunu keskuksen kanssa? Tai onko jollain kokemusta siellä työskentelystä?


    • Anonyymi

      Olen jo yli vuosi sitten irtisanoutunut MedGroupin palveluksesta. Syynä tähän olivat toistuvat laiminlyönnit työnantajan velvoitteissa. Työntekijöiltä edellytetään moitteetonta toimintaa mutta esimiehet tekevät työnsä vasemmalla kädellä jos ollenkaan.

      Ollessani kesälomalla ei lomarahoja kuulunut. Oletin tyhmänä, että ne maksetaan niin kuin työehtosopimuksessa on kirjoitettu, vaan ei: "Meillä nyt on tällainen käytäntö näissä". Kyllä niitä lomarahojaan sai karhuta ihan tosissaan ennen kuin ne maksettiin.

      No sitten kun oli lopputilin aika, siitä oli jätetty loma-ajan palkka sekä lomarahat kokonaan pois! Voi helvetti! Ei muuta kuin soittelemaan esimiehelle joka ei vastannut puhelimeen eikä myöskään sähköposteihin. Noh, kaivoin sitten esiin firmasta mahdollisimman korkean viskaalin yhteystiedot ja kirjoitin hänelle. Hän toimi kuten pitääkin, oli fiksu ja asiallinen ja lopulta asiat tulivat kuntoon.

      Ystäväni on edelleen MedGroupin palveluksessa ja hänen kertomansa mukaan mikään ei ole muuttunut paitsi lähiesimiehen nimi muutamaan otteeseen. Eivät nämä lähiesimiehetkään ilmeisesti ihan herkullisessa hommassa ole.

      Onko tosiaankin niin, että työntekijä nähdään vain välttämättömänä kulueränä? Eihän sinne kukaan enää halua töihin tulla kun maine pilataan amatöörimäisellä johtamisella. Minä en ainakaan ko. firmaan mene enää töihin.

      • Anonyymi

        Voin kertoo että tää korona-aikaki on helpompi aika mulle kun se että työskentelin tuossa firmassa! En valehtele että kun sanon sen että ihan 85% sain tuolla rautalangasta vääntää asioista. Ihan uskomatonta.


    • Anonyymi

      Hei. Olen ollut Medgroupilla nyt kolmisen vuotta. Työskentelen henkilökohtaisena avustajana Onnihoivassa . Nyt on tullut mitta täyteen ja kaavailen kirjelmää liittoon... ja suosittelen kaikkia ottamaan liittoon yhteyttä viimeistään silloin ku tuntuu että on silmätikkuna . Silloin ei kestä tehdä yhtäkään virhettä niin kaavaillaan varotus ihan mistä asiasta vaan.

      Itse olen nyt saamassa varotuksen, enimmäkseen vanhoista myöhästymisistä joista ei aiemmin ole puhuttu mitään ja nyt kun kyseenalaistin kohtuuttoman varallaolosysteemin.... joka velvottaa siihen että 10-16 työvuoron jälkeen voi olla varallaolo 16:30-21:30 ja mulle määrättiin näin. Tähän väliin laitettiin edellispäivänä varallaolo työ siten että alkoi 18:00 ja päättyi 19:30 silti molemmille puolille työvuoroa jäi varallaoloa rutkasti... Olin puun ja kuoren välissä.. En oikein voinut ajaa kotiin 20km päähän ku mietin että voi tulla uus hälytys missä vaiheessa vaan.. niin odottelin sitten kaupungissa. klo 21 asti.. hälytyksiä ei tullut. Seuraavana päivänä oli varallaolo 8:00- 14:00 ja ennalta sovittu työvuoro alkoi 16:00 ..

      .. Ja lain mukaan varallaolot eivät saisi haitata kohtuuttomasti vapaa-aikaa. Esimiesten mielestä.. kahden tiimiesimiehen kans asiasta puhunu... ei kuulemma haittaa kohtuuttomasti... mutta haittaahan se jos ei pysty suunnittelemaan mitään sille nimenomaiselle päivälle ja jos ei pysty ajamaan edes kotiin ootteleen.. itellä pitkät matkat niin vaikeeta kustantaa bensoja tällaseen varallaolo-ralliin.

      Pyysin kirjallisia ja virallisia ohjeita varallaolo käytännöstä ja jatkossa kaikesta muustaki mm. sairasloma-käytännöstä... Mutta vaikuttaa siltä ettei niitä ole olemassakaan. Saadaan tekstiviesteillä kaikki ohjeet ja neki on ympäripyöreitä ja tulkinnan varaa jää rutkasti.... jos näitä sääntöjä rikkoo, saa helposti varotuksen ja ainaki uhkauksen että seuraavasta tulee varotus.
      . ja nämäki käytännöt mitä on pakkaa tiheästi muuttumaan. Palkkaki siihen nähen tosi surkea, mitä kaikkee siinä sivussa joutuu kestämään. Ja asiakkaat ovat yllättävän isolta osalta liian hoidollisia ja joudutaan tekemään liian hoidollista töitä, joita tavataan tehdä kotihoidon puolella ja palvelukodeissa. Osa asiakkaista tarvis kertakaikkiaan hoitoa eikä avustusta...
      Niistä töistä kuulus lähärin palkka... on mm. mitä erilaisempia nostoja... yksin, vaikka palvelukodeissa nostettas kaksin. jotkut nosetettavat asiaakkaat liian haastavassa kunnossa ja nostot voi olla jopa vaarallisia. Sitten on myös asiakkaita jotka raastavat liikaa henkisesti. Ja näistä ku puhuu esimiehelle... niin saattavat pitää hankalana työntekijänä ja kostoksi painostetaan oleen just sielä jossa ei koe pärjäävän... Muutamat keikkapaikat oon saanu pyytämällä pois, mutta nyt ku oon silmätikku, niin mulle tykitetään yhtä asiakasta jonka kanssa en varsinaisesti pärjää, ku se ei mun mielestä edes kuulu meän avustuspiiriin. TÄMÄ KONSERNI on läpimätä, en suosittelisi pahimmalle vihamiehellekään... kaikki menee hyvin niinkauan ku ei kyseenalaista mitään negatiivises valossa. Voittoa tavotellaan työntekijöiden henkisen terveyden kustannuksella. Tästä voisi enemmänki kirjottaa... mutta olihan tässäki jo vuodatusta. Minä jätän firman heti kun mahdollista... täytyy tehä meneillään olevat listat loppuun... sitten en juurikaan välitä vaikka tulis karenssia.

    • Anonyymi

      Härskiä touhua on kyseisessä firmassa, jkl ainakin näyttäs olevan melkonen pesäke. Työntekiät nuss...vat toisiaan... perheitä hajoilee jne. Muutaman vuoron ymtuolla tehneenä ja nähneenä. Ei voi suositella kenellekkään.

    • Anonyymi

      Asiakkaana kokemus Onni hoivasta: Koska en halunnut sattuneista syistä heidän työntekijäänsä päiväksi kotiini sanottiin että on otettava se tai ei saa ketään. Onnihoivan sivulla lukee: ”tarjoamme työntekijöillemme avustamiseen liittyvää koulutusta. Jokainen ONNIn henkilökohtainen avustaja on perehtynyt työhönsä. Kuuntelemme aina avustajan valinnassa asiakkaan toiveita ja mieltymyksiä, esimerkiksi avustajan iän ja sukupuolen suhteen. Tarvittaessa avustajaa saa myös vaihtaa.” Näitä ei ole kyllä edes perehdytetty eli se ammattimaisuudesta!

    • Anonyymi

      No onpas. Ei olisi uskonut!!

      • Anonyymi

        Toisella nettisivulla ollut keskustelu on ilmeisesti poistettu. En tiedä mitä sinne on kirjoitettu, mutta lähinnä tuli mieleen hiljentäminen.
        Onnihoivalla ei työntekijät oikein tunne toisiaan ja työnantaja (firman esimies) on kieltänyt työntekijöitä puhumasta työasioista keskenään ellei se ole välttämätöntä esimerkiksi avainten hakujen ja palauttamisten vuoksi.
        Vastuuta ei näytetä johtajatasolla otettavan vaan "asiakas itse kertoo mitä hänen luona tehdään" (asiakas voi kertoa sellaisiakin asioita mitkä ei oikeasti kuulu tehtäväksi). Palvelusuunnitelmia ei työntekijät saa lukea vaan työnantaja kertoo tärkeäksi katsomiaan yksittäisiä otteita sieltä täältä suunnitelmaa. Jos et esimerkiksi ole kuullut ettei jotakin asiakasta suihkuteta ja menet hänet suihkuttamaan niin työnantaja ei edes pahoittele sitä ettet ole tietoa saanut vaan sun olisi pitänyt itse kysellä kaikesta. Työajoista täällä olikin jo asiaa ja voin myös vahvistaa, että ne on suunniteltu huonosti. Esimerkiksi 9.00-13.00 töitä ja toinen asiakas samana päivänä 15.00-20.00. Tähän vielä ajamiset päälle ja seuraavana päivänä voi työt alkaa jo klo 8.00.
        Palkka ei vastaa vastuuta. Joidenkin asiakkaiden luona voi olla palvelukodinomaiset olosuhteet ja voit vain kuvitella kun menet sinne kouluttamattomana antamaan lääkkeitä ja käyttämään apuvälineitä (esim nostolaite).


    • Anonyymi

      Aivan kummallista touhua tässä firmassa. Yrittävät pidättää itsellään mm. matka- tai hälytyskorvaukset. Eräs asiakas jätetty aivan heitteille, mikä on käsittämätöntä ja täysin ala-arvoista toimintaa firmalta. Muita työntekijöitä ei pääse koskaan näkemään. Työnantaja vastuuta yritetään sälyttää työntekijän ja avustettavan niskaan. Eivät ota selvää asiakkaan tarpeista ja siitä, kuka sinne olisi sopiva henkilö. Eivät lähetä sijaista esim. sairastuneen avustajan tilalle vaan jättävät avustettavan ilman apua ihmettelemään, kun avustaja ei tule.

      • Anonyymi

        Lisään vielä, että eräälle avustettavalle kerrottu, miten minä olen hänen uusi avustajansa,joka rupeaa hänen luona käymään. En ollut lupautunut todellisuudessa muuhun kuin tutustumiskäyntiin. Myös avustustuntien määrä ilmoitettiin minulle olevan puolet pienempi, mitä sopimuksessa lukee. Tämän takia olen joutunut kiirehtimään välillä pois, jotta tunnit eivät ylity. Avustettava parka luullut minun olevan vain niin kiireinen, kun olen kiirehtinyt lähtöä. Kiva sitten huomata, miten olisi voinut hoitaa asiat loppuun kerralla ja kiirehtimättä. Alan epäillä, ettei firmalla ole mitään osaamista.


    • Anonyymi

      Netistä suoraa kopioitua tiedon rippeitä: ( täytyi pitkään etsiä jotta jotain löytyisi )

      "Hoivan luottamusmiehet. ONNI hoivan pääluottamusmies on Arja-Maarit Olin ja hän edustaa myös alueita, joille ei toistaiseksi nimetty omaa alueellista luottamusmiestä (Pohjois- ja Keski-Suomi)".

      Kannattaa olla rohkeasti yhteydessä luottamusmieheen tai esim JHL liittoon. Kun saadaan monen henkilön ääni oikeesti kuuluviin niin se tuottaa tulosta tai ainakin pistää tämän väärin toimineen yrityksen vastaamaan teoistaan.

      • Anonyymi

        Niin ja kannatan pitämään kirjaa kaikista tapahtumista!

        》päivämäärät, kellonajat, asiakkaat, ( jos esim yhtäkkiä sulta peruutetaan vuoroja, niin sulla on todiste siitä, että näin on käynyt ja onko näin alkanut käymään juuri kun olet puhunut oikeuksistasi työpaikallasi ) älä koskaan kumita kirjauksista pois alkuperäistä asiakasta, vaan kirjaa muuttunut tilanne viereen.

        Kannatan että kirjaat käsin nämä ylös johonkin.


    • Anonyymi

      Onni hoiva/Medgroup: vältä tätä firmaa Seinäjoella. Töissä 1,5v kyseisessä firmassa, en suosittele. T. hoitsu koko elämäni.

    • Anonyymi

      Henkilökohtaisen avustajan työtä voi tehdä jos ei ole niin väliä paljonko tilipussiin rahaa kilahtaa. Eli jos sinulla on säästöjä ja ylimääräistä aikaa eikä mielekästä tekemistä, niin ala avustajaksi. Töitä on tarjolla paljon, mutta henkilökohtaisen avustajan töitä ei jaksa eikä pysty tehdä niin paljon että saisi kokoon palkan millä pystyy laskut maksamaan. Työ on äärimmäisen tylsää ja kuormittavaa. Joten muutaman tunnin kauppa-apu/pikkusiivouskeikkoja jaksaa. Jos joudut olemaan asiakkaiden kanssa tuntitolkulla, kuuntelemaan heidän samat tarinansa päivästä toiseen. Sitä ei vain jaksa pidemmän päälle. Usein näillä asiakkailla joilla on paljon tunteja, on myös paljon hoitoa vaativia toimenpiteitä ja mennään jo niillä rajoilla onko kyseessä enää avustajan työ. Onni hoivalla on mielestäni ollut ihan ok tehdä henkilökohtaisena avustajana töitä, eli jos työ itsessään on mitä on, ei se muuksi muutu oli työnantaja mikä yritys tahansa.

    • Anonyymi

      En voi suositella. Itse aloitin työt kyseisellä firmalla keski-suomessa. Sovitut asiat ei pidä ja sulle laitetaan vuoroja joita et pysty hoitamaan/ olet ilmoittanut ettet ole sopiva kyseiseen paikkaan itsesi etkä asiakkaan mielestä, kun yrität perua ja ilmottaa työvuorot mitä et voi hoitaa et saa ketään kiini
      . Ajo matkat paikasta a paikkaan b on jotain käsittämätöntä kilometrikorvauksesta ei tietoo mun olis pitänyt ajaa 222km 3h takia yhteensä. En tiedä olenko enään palkkalistoilla tai kirjoilla. Sain viestin jossa kysyivät että työskentelenkö heillä ajalla se ja se ja ku vastasin etten opintojen takia pysty niin en ole pääsyt kirjautumaan haatelaan eikä Viestiini vastattu.

    • Anonyymi

      Olen ollut Onnihoivalla osa-aika/keikkatyössä puolisen vuotta. Itse en haluakaan kokopäivätyötä. Asiakkaat ovat ihania, työskentelen vain lapsiperheissä. Mutta jo tänä aikana on vaihtunut esimies kerran ja työvuorosuunnittelija peräti kolme kertaa...
      Asiakkailta on tullut negatiivista palautetta Onnihoivasta jonkin verran mm. että kun usein on uusi hoitaja ja pitää aina perehdyttää uutta. Tai että ei ole tullut ketään eikä siitä ole edes ilmoitettu. Tai ei ole ilmoitettu tuleeko vai ei ja kuka tulee...
      Minutkin on jo laitettu perheeseen jossa tarvittais lääkeluvallinen hoitaja eikä mulla lupa voimassa enää.
      Mutta, asiakkaiden vuoksi jaksan, enkä tiedä minkä muun firman kautta voisin tehdä pelkkää lapsiperhetyötä.

      • Anonyymi

        Löytyy muitakin firmoja ja paremmilla työehdoilla. Ottaa vain selvää. MedGroupille en enää jalallani astu. Järkyttävää toimintaa ja työehtojen polkemista. Johtoportaassa ei mitään kokemusta tarjottavasta palvelusta. Tulehtunut ja ahdas ilmapiiri. Rahaa firman kassaan keinoja kaihtamatta.


    • Anonyymi

      Heittänyt keikkaa vuoden. Teen muuta työtä vakituisessa työpaikassa, työvuosia takana 18. Päivätyö naisvaltaisella alalla, palkka menee samoihin medgroupilla ilman koulutusta. Ei minusta mitenkään huono. Tykänny ihan hirveesti työstä ja avustettavista. Perehdytetty ja esimieskii on mukava. Täytyy välillä ihmetellä missä se vika mahtaa olla kun on noita valittajia noin paljon. Peiliin vilkaisun paikka. Opiskelemalla tarpeeksi saa hyväpalkkaista työtä.

    • Anonyymi

      Tunsin suurta surua monen asiakkaan puolesta MedGroupilla/Onnilla. Aikataulu laskettu sellaiseksi, että ei millään useinkaan ehtinyt tehdä niin hyvin kuin olisi tahtonut. Ruokataukoja ei ole, vaan se olisi pitänyt ottaa puolen tunnin palkattomana. Ajaessa seuraavaan paikkaan liikenteen seassa piti eväät syödä. Syömättähän ne jäi, varsinkin kun monesti ei pystynyt aiemmalta asiakkaalta lähtemään varttia ennen kuin aika loppuu kuten sopimuksen mukaan tehdään. Ei vain ehdi, jos haluaa tehdä hyvää jälkeä. Vessataukoa ei ollut. Aamulla töihin, iltapäivällä kotiin ja vessaan. Missä välissä olisi muka ehtinyt jonnekin huoltamolle kuselle ehtiä? Onneksi minä pystyin pidättämään. Palkka n. 11 €/bruttona/tunti v.2022. Tuntilistat eivät pitäneet. Jatkuva työvoimapula. Aina luvattiin, että kohta helpottaa, mutta aina piti ottaa lisää tunteja, kun "ei ole työntekijöitä". Kumma silti, että aina oli haku päällä. En ihmettele yhtään, ettei kukaan halua tuohon firmaan. Asiakkaille aina selitellä, miksi taas on uusi naama ja pahoitella. Ajattelin, jos asiakkaana olisi joku oma läheinen... Kerran paikalle tuli samaan aikaan joku hoitaja, en tiedä oliko myös kyseisestä firmasta vai muualta. Sanoi dementoituneelle asiakkaalleni, että nyt katotaan sitä haavaa. Mitä, kysyi asiakas. "NIIN ETTÄ TEILLÄ ON HAAVA SIELLÄ JALASSA NIIN TULETTE NYT VESSAAN NIIN KATSOTAAN SITÄ!!!" Huh huh. Asiakas ei edes tunnistanut tätä nuorta naista, mutta hän oletti, että heti olisi pitänyt vetää housut jalasta vessassa hänen edessään eikä edes mummo tajunnut, miksi. Siivosin loppuun ja lähdin paha olo kurkussa kiitämään seuravaan paikkaan. Tämä kokemus erityisesti kertoi minulle paljon paitsi kyseisestä firmasta, myös koko kotihoidon- ja siivouksen tilasta kyseisellä paikkakunnalla. Sanonpa vaan, vaikka firmasta ei "saisi" puhua työsuhteen päätyttyä "mitään pahaa"...

    • Anonyymi

      Lakisääteiset asiat painetaan maton alle. Kiero ja sekava firma. En suosittele! Työ on mukavaa ja antaa paljon. Asiakkaat parasta mutta palkka matala. Terv. 4v pettymystä ja uusia tuulia kohti

    • Anonyymi

      OLEN TYYTYVÄINEN ONNIHOIVAAN TYÖNANTAJANA. PALKKA YMS. HOITUU AJALLAAN . TÖITÄ ON TARJOLLA NIIN PALJON, KUN VAIN HALUAT TEHDÄ !!

    • Anonyymi

      Juoskaa ja kiertäkää ko lafka niin kaukaa kun voitte!! Ala-arvoista toimintaa. On varmasti hyviä yksilöitä töissä, mutta ylemmällä tasolla sakkaa pahasti. Ainoastaan jaloillaan voi äänestää.

    • Anonyymi

      Negatiivisin kokemus työelämän puolelta. Lyhyesti kiteytettynä kieroa touhua ja vääntämistä asioista. Palkoissa vajauksia,asiakkaita joita olet avustanut kauan yhtääkkiä poistetaan. Nykyinen tiimin esimies valehtelee. Irtisanoudun välittömästi kun tilaisuus natsaa muualle töihin. Kärsinyt jo liian kauan mutta työ ja ne asiakkaat ovat parasta..mutta ei kissakaan kiitoksella elä,eikä tunnolliset rehelliset työntekijät.

    • Anonyymi

      Jos joku uusi työnhakija vielä tätä paikkaa harkitsee ja päätyi tähän keskusteluun, lue tarkkaan! Sinnittelin tuossa firmassa 2021-2022 ja seuraavat asiat minua harmittivat:

      Työntekijänä en kokenut itseäni tärkeäksi eikä minua oikeastaan nähty ihmisenä tässä yrityksessä. Palkat maksettiin yleensä kyllä ajallaan, mutta sisälsivät paljon virheitä, joita ehkä seuraavaan erään maksettiin takaisin. Työtä ei tahtonut saada sopimuksen verran, edes osa-aikaisena, ja viikossa saattoi välillä olla vain yksi tai kaksi muutaman tunnin vuoroa. Työmatkojen ja työvuoron aikana tapahtuneiden runsaiden ajojen takia kalliit bensalaskut joka kuukausi, mutta auton käytöstä ei juuri korvannut kukaan.

      Perehdytys olematonta ja muun muassa siksi työturvallisuus heikkoa. Vuoroja muutettu tai kokonaan peruutettu listojen julkaisun jälkeen neuvottelematta työntekijöiden kanssa, eikä kuitenkaan vajaita tunteja välttämättä maksettu. Tuosta sitten piti vuokrat ja muut laskut maksaa itse. Jatkuvia yllätysvuoroja. Meni ohi monia vapaapäiviä, kun on yhtäkkiä piti lähteä töihin, että jotain rahaa saisi. Ongelmia myös johdossa.

      Kaikkiaan aika yksinäistä työtä eikä ollut mitään työporukan yhteisiä tapaamisia, tiesin muutaman naaman tai nimen töistä, suurin osa tuntemattomia enkä ollut kenenkään kanssa oikeastaan tekemisissä. Vaihtuvuus todella suurta, ja asiakkaat harmittelivat, että "sinäkin lähdet pois".

      Edellä mainitut ongelmat koko maan laajuisia. En suosittele, etenkään jos kaikki tulot riippuvat tästä. Valitettavasti hyvää sanottavaa ei ole. Lisäansioksi vaikka opiskelijalle tämä työ sopii, on todella arvokasta ja kasvattaa ihmisenä, mutta hae sitä toisesta firmasta.

    • Anonyymi

      Mielestäni parhaimpia työpaikkoja.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4702
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1472
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1452
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      344
      1430
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1367
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1257
    Aihe