MIksi näin käyttäytyvät vain Alanyassa asuvat?

Cennet?

Hei

Olen monen monituista kertaa ollut Alanyassa pitempiä ja lyhyempiä aikoja viimeisen 10 vuoden sisällä, koska olen puoliksi Turkkilainen, itse kylläkin koko 36vuotisen ikäni suomessa asunut. Äitini on siis suomalainen ja isäni Turkkilainen. Isän sukua asuu Alanyassa. En juurikaan isään pidä yhteyttä, koska häntä ei ole kiinnostanut ja kohteli äitiäni aikoinaan todella huonosti, kuten tuntuvat kohtelevan monet Turkkilaiset miehet vaimojaan/naisiaan. Valehdellaan ja syytetään aina naista kaikesta ja äitini on monesti sanonutkin että ainoa hyvä mitä siitä suhteesta seurasi olen minä. Mutta isovanhempani asuvat Alanyassa ja pienestä asti olen heihin ollut yhteydessä. Koska äitini on näin halunnut ja varsinkin Turkin mummo ja dede ovat halunneet minuun yhteyttä pitää.

Itse pidän Alanyasta paikkana, on kivan lämmin kesäisin ja meri on kaunis, nuorempana myös tykkäsin käydä bilettämässä siellä kaveriporukalla.

Mutta paljon on asioita joiden takia inhoan paikkaa, kuten miesten käytös ja röyhkeys, paikallisten tyhmyys ja se että esim. jos joku on kehitysvammainen tai lihava, paikalliset nauravat avoimesti hänelle. Varsinkaan miehillä ei ole käytöstapoja. Mutta jos heille itse sanoo jotakin negatiivista tai edes sanoo vastaan, suuttuvat ja haukkuvat vähintään huoraksi. Siellä huijataan turisteja lähes joka paikassa ja kukaan näistä paikallisista ei aidosti ole kenenkään ystävä. Aina heillä on oma hyöty mielessä. Suomalainen turisti on heidän mielestään tyhmin ja suomalaiset naiset rumimpia, mutta myös helpoimpia. Joskus niin käy sääliksi suomityttöjä jotka kulkevat siellä poikien kanssa onnesta soikeina ja pojat avoimesti flirttaavat muiden kanssa ja tytöt eivät sitä edes tajua. Minulle ollaan oltu kohteliaita, eikä tultu iholle, koska näytän turkkilaiselta naiselta (eli minusta ei ole rahallista hyötyä).
Inhoan myös sitä kuinka siellä kohdellaan eläimiä ja turistit vielä hyväksyvät sen, että linnut istuvat päiväkaudet pikkuhäkeissään liikenteen melussa tai ravintoloissa, kulkukoirat juoksevat loukkaantuneinakin ilman apua eikä se paikallisia hetkauta. Turistithan näitä koiriakin eniten auttavat, Tulayn lisäksi. Jotkin koirat viettävät metrin ketjussa koko elämänsä jossakin takapihalla.
Rannat ovat suht likaisia ja törkyä on joka paikassa.
Mutta jos kerrot jotakin pahaa Turkkilaisesta tai heidän "kulttuuristaan" jollekin Alanyassa asuvalle suomalaiselle, hän suuttuu ja puolustelee viimeiseen asti Alanyaa ja esim. baaripoikia tms. Lopulta väittää sinua valehtelijaksi.

Mutta pointtini on se, että nyt asuin Espanjassa puoli vuotta ja tutustuin siellä asuviin suomalaisiin. He puhuivat avoimesti asuinpaikkansa epäkohdista ja varoittelivat tiettyjen paikkojen työntekijöistä ja maan eri tavoista. Ja jos itse hermostuin siellä jostakin ja sanoin, että en tajua miksi täällä toimitaan näin. Suomalaiset olivat minun puolellani, eivätkä esim. väitelleet että on tämän maan tapa kohdella eläimiä huonosti ja sitä pitää arvostaa kun olet täällä.

Mutta miksi Alanyassa et saa arvostella mitään vaikka näkisit jonkun baaripojan raiskaavan jonkun baarin vessassa ja haet apua niin Alanyan suomalaiset ovat yhtäkkiä baaripojan puolella. Tämä nyt näin suurennellen. Mutta miksi näin? Alanyahan on likaisempia ja huonoimpia rantakohteita. Ei se mikään paratiisi ole. Vai ovatko paikalliset niin hyviä "aivopesemään" suomalaisia turisteja/asukkaita etteivät enää ymmärrä mikä on oikein ja mikä väärin ja miten heitä oikein kohdellaan.

Olen onnellinen kun minulla on koti suomessa, enkä ymmärrä miksi jotkut sekoavat Alanyasta noin pahasti, etteivät kestä mitään negatiivista sanottavan paikasta vaikka heitäkin siellä kusetetaan 6-0.

Neuvoni kaikille varsinkin naisille, älkää vaan tehkö sitä virhettä että menette naimisiin ja tuotte miehen suomeen. Siitä seuraa vain paljon sydänsuruja ja ette ole miehelle kuin pääsy eurooppaan. Näin se vaan menee. Kivaa joulun odotusta kaikille.

69

883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarvitsen tiedon

      Ok. Voinko mennä espanjalaisen kanssa naimisiin? Kysyn sinulta, kun tiedät kaikista ihmisistä kaiken. Helppoahan se on, kun asuinpaikasta riippuen kaikki ovat samanlaisia. Olen suomalaisen näköisen nainen Jyväskylästä.

      • Karoska

        Turkissa kyllä miehet ovat samanlaisia lieroja kaikki. Sen huomaa ennemmin tai myöhemmin. Suurin osa naisista huomaa sen vasta myöhemmin, valitettavasti kun silmät avautuu. Turkkilaisista kun on kyse voi yleistää, toki muiden maiden miehissäkin on kusipäitä, mutta näissä Turkkilaisissa niitä tuntuu olevan 99 %.

        Ja juuri tuollaista vastarintaahan aloittaja tarkoitti, huomaistko että hyökkäsit aloittajaa vastaan vaikka ihan asiaa kirjoitti. Eli menit itsekin heti Turkkilaisten puolelle ja ärsyynnyit kun joku kertoi heistä totuuksia.

        Ei se asuinpaikasta johdu vaan kasvatuksesta ja "kulttuurista". Muslimimaissa pojat kasvatetaan halveksimaan naista, varsinkin jos nainen ei tee niinkuin he haluavat. Nainen on aina se huonompi. Toisista naisista on imartelevaa se, että mies on mustasukkainen ja määrää elämästä. Fiksummat ymmärtävät sen olevan sairasta.

        Itse olin Turkkilaisen miehen kanssa 4 vuotta ja voi mitä piinaa se näin jälkeenpäin oli. Ei sitä silloin vain tajunnut, kun oli niin kiinni siinä miehessä. Pikkuhiljaa mies vei kaiken ja olin täysin hänen armoillaan. Ja jälkeenpäin kun kuulin, että samaan aikaan oli hänellä ollut monia naisia ja lapsikin Venäjällä. Itse en saanut edes facebookkia pitää ja koko ajan piti raportoida mitä tein. Ja jos en heti vastannut puhelimeen sain kuulla olevani huora yms. Luojan kiitos pääsin hänestä ja nyt vaan kauhulla katson kun moni nainen tekee samoja virheitä ja aina tuntuu miesten "taktiikka" menevän samalla kaavalla.

        Ehkä näiden miesten kanssa voi pitää hauskaa jos sellaisesta pitää, mutta vakavasti en suosittele heitä ottamaan. Ikuisesti kadun omaa typeryyttäni.


      • sinun vuorosi pettyä

        Tarvitsen tiedon :
        Mikäli et halua uskoa edellä kirjoittaneen tytön kirjoitusta
        , niin sinun ei auta muu , kuin lyödä pääsi seinään.


      • pissitt
        sinun vuorosi pettyä kirjoitti:

        Tarvitsen tiedon :
        Mikäli et halua uskoa edellä kirjoittaneen tytön kirjoitusta
        , niin sinun ei auta muu , kuin lyödä pääsi seinään.

        Olipa hurjaa vuodatusta!
        Jostain takaa ja jopa rivien välistä on aistittavissa tuttu jargon, joten täytyy sanoa:
        Onnea valitsemallasi tiellä Trolli! Koira ei pääse karvoistaan...

        PS. olit tehnyt jotain "taustatyötä" satusi sepitykseen, joten siitä pieni ynnä!


      • Kitos ap
        pissitt kirjoitti:

        Olipa hurjaa vuodatusta!
        Jostain takaa ja jopa rivien välistä on aistittavissa tuttu jargon, joten täytyy sanoa:
        Onnea valitsemallasi tiellä Trolli! Koira ei pääse karvoistaan...

        PS. olit tehnyt jotain "taustatyötä" satusi sepitykseen, joten siitä pieni ynnä!

        "Olipa hurjaa vuodatusta" Huvin tiedät ,ettei ollut vuodatusta ,vaan täyttä totta joka sana. Kerrankin täyttä asiaa Alanyasta.




        '


      • pissitt
        Kitos ap kirjoitti:

        "Olipa hurjaa vuodatusta" Huvin tiedät ,ettei ollut vuodatusta ,vaan täyttä totta joka sana. Kerrankin täyttä asiaa Alanyasta.




        '

        Juu, totta on!
        Ja sonnikin poikii, kun tarpeeksi kovasti uskoo.
        Tosin tähän ei usko ap:n parin eri nimimerkillä tekemänsä kannatusäänen lisäksi kukaan!
        Valjasta lisää kannatusta?


      • mitähän tulee
        pissitt kirjoitti:

        Juu, totta on!
        Ja sonnikin poikii, kun tarpeeksi kovasti uskoo.
        Tosin tähän ei usko ap:n parin eri nimimerkillä tekemänsä kannatusäänen lisäksi kukaan!
        Valjasta lisää kannatusta?

        Ai ei usko kukaan ,teidät hyvin että uskoo . Miksi kaikki Alanyan fanit on niin hemmetin lapsellisia .mitään negatiivista ei sais sanoa ,heti mieletön mesominen.Odotan sulta taas jotain tyhmää vastausta.


      • eikö niin
        pissitt kirjoitti:

        Juu, totta on!
        Ja sonnikin poikii, kun tarpeeksi kovasti uskoo.
        Tosin tähän ei usko ap:n parin eri nimimerkillä tekemänsä kannatusäänen lisäksi kukaan!
        Valjasta lisää kannatusta?

        pissitt olet jus ap kuvaama ihmistyyppi ,joka tietää totuuden ,mutta silti pitää ränätä vastaan.


      • katkeruus puhuu
        Karoska kirjoitti:

        Turkissa kyllä miehet ovat samanlaisia lieroja kaikki. Sen huomaa ennemmin tai myöhemmin. Suurin osa naisista huomaa sen vasta myöhemmin, valitettavasti kun silmät avautuu. Turkkilaisista kun on kyse voi yleistää, toki muiden maiden miehissäkin on kusipäitä, mutta näissä Turkkilaisissa niitä tuntuu olevan 99 %.

        Ja juuri tuollaista vastarintaahan aloittaja tarkoitti, huomaistko että hyökkäsit aloittajaa vastaan vaikka ihan asiaa kirjoitti. Eli menit itsekin heti Turkkilaisten puolelle ja ärsyynnyit kun joku kertoi heistä totuuksia.

        Ei se asuinpaikasta johdu vaan kasvatuksesta ja "kulttuurista". Muslimimaissa pojat kasvatetaan halveksimaan naista, varsinkin jos nainen ei tee niinkuin he haluavat. Nainen on aina se huonompi. Toisista naisista on imartelevaa se, että mies on mustasukkainen ja määrää elämästä. Fiksummat ymmärtävät sen olevan sairasta.

        Itse olin Turkkilaisen miehen kanssa 4 vuotta ja voi mitä piinaa se näin jälkeenpäin oli. Ei sitä silloin vain tajunnut, kun oli niin kiinni siinä miehessä. Pikkuhiljaa mies vei kaiken ja olin täysin hänen armoillaan. Ja jälkeenpäin kun kuulin, että samaan aikaan oli hänellä ollut monia naisia ja lapsikin Venäjällä. Itse en saanut edes facebookkia pitää ja koko ajan piti raportoida mitä tein. Ja jos en heti vastannut puhelimeen sain kuulla olevani huora yms. Luojan kiitos pääsin hänestä ja nyt vaan kauhulla katson kun moni nainen tekee samoja virheitä ja aina tuntuu miesten "taktiikka" menevän samalla kaavalla.

        Ehkä näiden miesten kanssa voi pitää hauskaa jos sellaisesta pitää, mutta vakavasti en suosittele heitä ottamaan. Ikuisesti kadun omaa typeryyttäni.

        Karoskan katkera vuodatus. 4 vuotta! Ja itse olit tietty pyhimys. Suomimieshän on vailla huonoja ominaisuuksia :D Nämä yksipuoliset oksennukset ovat omaa pahaa oloa ja tyhmyyttä.


      • huomaatko?
        katkeruus puhuu kirjoitti:

        Karoskan katkera vuodatus. 4 vuotta! Ja itse olit tietty pyhimys. Suomimieshän on vailla huonoja ominaisuuksia :D Nämä yksipuoliset oksennukset ovat omaa pahaa oloa ja tyhmyyttä.

        Katkeruus puhuu=sen huomaa ,eihän sun viestissä ole muuta kuin katkeruutta


      • katkera olet itse
        katkeruus puhuu kirjoitti:

        Karoskan katkera vuodatus. 4 vuotta! Ja itse olit tietty pyhimys. Suomimieshän on vailla huonoja ominaisuuksia :D Nämä yksipuoliset oksennukset ovat omaa pahaa oloa ja tyhmyyttä.

        Miksi vedit suomi-miehet tähän keskusteluun mukaan , kun oli
        tarkoitus puhua turkkilaisista.
        Eiväthän suomalaiset miehet kuulu tähän asiaan millään tavoin .


      • Hetero ei feministi
        Karoska kirjoitti:

        Turkissa kyllä miehet ovat samanlaisia lieroja kaikki. Sen huomaa ennemmin tai myöhemmin. Suurin osa naisista huomaa sen vasta myöhemmin, valitettavasti kun silmät avautuu. Turkkilaisista kun on kyse voi yleistää, toki muiden maiden miehissäkin on kusipäitä, mutta näissä Turkkilaisissa niitä tuntuu olevan 99 %.

        Ja juuri tuollaista vastarintaahan aloittaja tarkoitti, huomaistko että hyökkäsit aloittajaa vastaan vaikka ihan asiaa kirjoitti. Eli menit itsekin heti Turkkilaisten puolelle ja ärsyynnyit kun joku kertoi heistä totuuksia.

        Ei se asuinpaikasta johdu vaan kasvatuksesta ja "kulttuurista". Muslimimaissa pojat kasvatetaan halveksimaan naista, varsinkin jos nainen ei tee niinkuin he haluavat. Nainen on aina se huonompi. Toisista naisista on imartelevaa se, että mies on mustasukkainen ja määrää elämästä. Fiksummat ymmärtävät sen olevan sairasta.

        Itse olin Turkkilaisen miehen kanssa 4 vuotta ja voi mitä piinaa se näin jälkeenpäin oli. Ei sitä silloin vain tajunnut, kun oli niin kiinni siinä miehessä. Pikkuhiljaa mies vei kaiken ja olin täysin hänen armoillaan. Ja jälkeenpäin kun kuulin, että samaan aikaan oli hänellä ollut monia naisia ja lapsikin Venäjällä. Itse en saanut edes facebookkia pitää ja koko ajan piti raportoida mitä tein. Ja jos en heti vastannut puhelimeen sain kuulla olevani huora yms. Luojan kiitos pääsin hänestä ja nyt vaan kauhulla katson kun moni nainen tekee samoja virheitä ja aina tuntuu miesten "taktiikka" menevän samalla kaavalla.

        Ehkä näiden miesten kanssa voi pitää hauskaa jos sellaisesta pitää, mutta vakavasti en suosittele heitä ottamaan. Ikuisesti kadun omaa typeryyttäni.

        mitä väliä? v-----tuuko niillä mehillä tekee, sinne mennään kyllä ihan muista syistä. Miehet on sikoja joka maassa.


      • asdfghhjk
        mitähän tulee kirjoitti:

        Ai ei usko kukaan ,teidät hyvin että uskoo . Miksi kaikki Alanyan fanit on niin hemmetin lapsellisia .mitään negatiivista ei sais sanoa ,heti mieletön mesominen.Odotan sulta taas jotain tyhmää vastausta.

        Aina saa sanoa, mutta viestit pitää olla asiallisia ja pitää pysyä aiheessa. Tässä kyllä livettiin siitä mikä lopullinen asia oli.


      • tumputtaisi...
        pissitt kirjoitti:

        Olipa hurjaa vuodatusta!
        Jostain takaa ja jopa rivien välistä on aistittavissa tuttu jargon, joten täytyy sanoa:
        Onnea valitsemallasi tiellä Trolli! Koira ei pääse karvoistaan...

        PS. olit tehnyt jotain "taustatyötä" satusi sepitykseen, joten siitä pieni ynnä!

        Niin näkyy olevan. Vuosi vaihtuu, mutta asstomppa pysyy kuin kuppa niilossa!


    • dogru mu?

      Täällä kaikki aina laukoo pelkkiä 'totuuksia'. No sehän on jokaisen oma käsitys, ei muiden.

    • Tarvitsen vielä tied

      Oliko aloittaja tyttö? Teksti kuulosti jotenkin suomalaisen miehen ajattelulta. Yhtään en turkkilaisia miehiä puolustellut. Uskoin täysin asiantuntijan tekstiä.

      • jkjkkkkk

        "suomalaisen miehen ajattelulta" Oli sitten mies tai nainen ,teksti oli kirjoitettu oman kokemuksen kautta ,eikä mitenkään ajattelulta.


      • apkarvaranne
        jkjkkkkk kirjoitti:

        "suomalaisen miehen ajattelulta" Oli sitten mies tai nainen ,teksti oli kirjoitettu oman kokemuksen kautta ,eikä mitenkään ajattelulta.

        Oikein on täällä pari jo arvannutkin. Olin ilkeämielinen katkera mies. Mutta hameen jouduin vetämään päälleni.;D


    • Alanya lomakohteena

      Varmaan omakohtaisen kokemuksen perusteella oikein asiallista tietoa, ja uskonkin jokseenkin sen kirjoittajaa. Turkin ja Välimeren Euroopan puoleisten matkakohteiden välillä on suuriakin kulttuuri- yms. eroja, joista juuri naisen asena on yksi niistä helpoimmin erottuvista. Alanya on kuitenkin tavalliselle kuolevaiselle lomakohteena mielestäni varsin mukava, eihän sinne tarvitse jäädä asumaan tai hieroa liian läheistä tuttavuutta niiden paikallisten miesten kanssa (mitä karttaisin muutenkin). Samantyylisiä kommentteja voisi kirjoittaa Thaimaankin osalta, jossa miesten puntissa aina tuntuu joku naikkonen roikkuvan.

      Alanyasta lomakohteena voitte lukea lisää sivulta:

      http://turkki.matkalippu.info/alanya

    • uyuykuy

      Ei kaikki sinne mene miehiä hakemaan, jotkut lomailevat lomailun takia.

      Ja silloin se on ihan mukava kohde.

      Miehien metsästäjät on asia erikseen, se on meille muille vain mukava lomakohde.

      Jännä että aina kun Alanyaa haukutaan, niin nähdään se rakastuneiden ja pettyneiden naisten näkökulmasta.

      On siellä muutakin kuin miehiä!

    • Mää kuule espanjaas.

      Tarkoitatko tuota miksi näin käyttäytyvät, alanyassa asuvia suomalaisia.
      En kyllä siinä kohdassa yhdy kommentteihisi.
      Kirjoituksesi mollaa alanyan suomalaisia joiksikin ihme idiooteiksi.
      Veä sinä epäsikiö kuule ite elin piähäsi.

      • nassssss

        Aina yhtä tyhmästi käyttätyy alanyafanit,kun ei viestit miellytä alkaa kiukuttelu.


      • Hyvä aloitus
        nassssss kirjoitti:

        Aina yhtä tyhmästi käyttätyy alanyafanit,kun ei viestit miellytä alkaa kiukuttelu.

        Kiitos aloittajalle :
        Täältä Alanya sivustolta on hyvin vaikea löytää mitään asiallista , kun
        toiset mustamaalaavat (ehkä ovat oikeassa) ja toiset paapovat
        kaiken hyväksi ja kauniisti.


    • turkkifani

      Turkkilaiset ovat arabeja ja niillä on eläinten tavat.
      Pikkupoikien panijoita ja naisten hakkaajia.

      • Aloitus oli hieno.

        Homofobisia silti itse homostelevia eläimiinsekaantujia.
        Hyvin brutaaleja kuolemantuomioon ja kidutuksiin myötätuntoisesti suhtautuvia uskonnolla aivopestyjä kiihkoilijoita.


      • Joskus vähän tyhma
        Aloitus oli hieno. kirjoitti:

        Homofobisia silti itse homostelevia eläimiinsekaantujia.
        Hyvin brutaaleja kuolemantuomioon ja kidutuksiin myötätuntoisesti suhtautuvia uskonnolla aivopestyjä kiihkoilijoita.

        Näitä lukiessa vaikea uskoa suomalaisiakaan ylen sivistyneiksi.


      • £££
        Joskus vähän tyhma kirjoitti:

        Näitä lukiessa vaikea uskoa suomalaisiakaan ylen sivistyneiksi.

        Aloittaja kertoo olevansa itse turkkilainen ja siksipä olen valmis
        uskomaan hänen mielipiteitään paljon mielummin , kuin näitä
        itsensä sokaisseita suomalais naisia , joilta et rehellistä
        mielipidettä saa.


      • Juupatti juu
        £££ kirjoitti:

        Aloittaja kertoo olevansa itse turkkilainen ja siksipä olen valmis
        uskomaan hänen mielipiteitään paljon mielummin , kuin näitä
        itsensä sokaisseita suomalais naisia , joilta et rehellistä
        mielipidettä saa.

        Aloittaja on suomalainen mies, joka kertoo olevansa puoliksi turkkilainen. Netissä tälläinen on mahdollista ja sitten jotkut vielä uskoo.


      • uskon32
        Juupatti juu kirjoitti:

        Aloittaja on suomalainen mies, joka kertoo olevansa puoliksi turkkilainen. Netissä tälläinen on mahdollista ja sitten jotkut vielä uskoo.

        Tiedät itsekkin että AP kirjoittaa täyttä asiaa.


      • nättiäshittia
        uskon32 kirjoitti:

        Tiedät itsekkin että AP kirjoittaa täyttä asiaa.

        Minäkin uskon Joulupukkiin;)


      • ei uskottavia
        nättiäshittia kirjoitti:

        Minäkin uskon Joulupukkiin;)

        Minä en usko turkinfaneihin


    • jytgjkygygkg

      Mulle on edelleen ihan sama mitä tekevät tai mitä puhuvat.

      En väitä etteikö epäkohtia olisi, mutta missäpä niitä ei olisi.

      Turistin näkökohdasta mikään ei ole muuttunut, mukava lomakohde siinä missä muutkin!

      ei ihmeellisesti parempi kuin muut, mutta ei ihmeellisesti huonompi kuin muut

      Itse en lomallani ole menossa moralisoimaan tai politikoimaan, mulle loma on nauttimista, eikä minua ole kohdeltu huonosti, joitain ehkä on mutta se ei vaikuta omaan lomaani.

      Vihatkaa tai tykätkää, ei ole multa pois.

      Mutta yrittäisitte edes tyytyä omiin kokemuksiin, ettekä mussuta miten muut ovat kokeneet.

      Ei ole oikeita tai vääriä kokemuksia, toiset tykkää toiset ei, that's fine by me

      • ihmettelen miten

        "Mutta yrittäsitte edes tyytyä omiin kokemuksiin ,ettäkä mussuta miten muut ovat kokeneet"

        Eiköhän jokainen kirjoita vain omista kokemuksistaan ,miten muitten kokemuksista voi muka kirjoittaa,


      • asdas
        ihmettelen miten kirjoitti:

        "Mutta yrittäsitte edes tyytyä omiin kokemuksiin ,ettäkä mussuta miten muut ovat kokeneet"

        Eiköhän jokainen kirjoita vain omista kokemuksistaan ,miten muitten kokemuksista voi muka kirjoittaa,

        Juuri näin. Ihan vitun idiootti tuo edellisen kirjoittaja. Yrittää olla joku naurettava kaikkien kaveri.Todennäköisesti myös karavaanari. Juuri se, joka ajelee keskiviivan tuntumassa, alinopeutta ja Hankkijan lippis vinossa. Ei ole kiire minnekään minulla, niin ei tarvitse muidenkaan ohitella. Pysytelkää vaan siellä satojen metrien jonossa.


    • MONI tapaamistasi on saattanut olla omaisuutensa puolella, jos omistaa alueella asunnon, sahaa omaa oksaansa, jos arvioi realistisesti pohjoismaalaisin silmin aivan erilaista kulttuuria ja seutua.

      Eläkkeet ovat tavallisilla ihmisillä hupenevia ja lisäraha on tarpeen. Eräs tapa hankkia levennystä on välittää asiakkaita kiinteistöjen myyjille. Sellainen saattaa olla pikkuinen ikäihminen, joka yömyöhään tarttuu juttuseuraksesi, pakko saada palkkio ja asiakas kiinteistön myyjälle.

      Myös tämä reilu pekka kuuntelee tarkasti korvat höröllään mitä suomalaiset vieraille jutustelevat. Jos asukas sattuu suosittelemaan, asu ensin vuokralla ja hanki vasta sen jälkeen omistusasunto, siitä saattaa seurata yhteisöstä eristäminen ja panettelu. Näin yksinkertaiset syyt saattavat olla Alanya tai minkä tahansa muun paikan faniuden taustalla.

      Varsinaisia kauhunvuosia on saatettu elää alueilla, jossa kiinteistökaupan etua on valvomassa talousrikollinen kuten nyt on saattanut sattua. Yleisradion uutiset 19.12.14 klo 15.50 kertoivat tutun tuntuisia asioita oululaisesta lupajuristista, jota on markkinoitu suomalaisille luotettavan asuntokaupan sekä sijoitusten turvaajaksi. Hän on ollut Suomessa pidätettynä marraskuun lopulta ja maaliskuussa alkaa uutisen mukaan oikeudenkäynti, jossa lienevät aiheina mm. rahanpesu. Luotettavaksi mainitulla juristilla on aikaisempaa talousrikostaustaa jopa nimismiehen virkaa hoitaessaan. Kyseessä on siis taparikollinen, joka on pitänyt kuria turvatakseen sijoittajien liiketoiminnan.

      • utelias1

        Vieläkö lienee vangittuna tämä "lupajuristi" vai onko jo päässyt tekemään uusia kauppoja?


      • kopaskaapa

        Joko oikeudenkäynti on ollut?
        Taitaa olla isompia juttuja menossa ja tämä on hukkunut sekaan...


    • YLE
      Kotimaa 19.12.2014 klo 15:50 | päivitetty 19.12.2014 klo 15:50

      (Saattaapi nimeton olla alanyassa vaikuttanut vicepresidentti, lakimiehenä luottamusta herättänyt sijoittajien ja asuntokaupan turvaaja)

      Entistä nimismiestä epäillään törkeistä talousrikoksista – taustalla jo yksi vankeustuomio
      Lupalakimiehenä ja aiemmin nimismiehenä toimineen miehen epäillään syyllistyneen talousrikoksiin vuosina 2011–2013. Mies sai 1990-luvun puolivälissä ehdottoman vankeustuomion talousrikoksista.

      Oulun käräjäoikeus päätti marraskuun lopulla nykyään lupalakimiehenä toimivan miehen vangitsemisesta. Mies on aiemmin toiminut nimismiehenä Kainuussa.

      Miestä epäillään todennäköisin syin törkeästä rahanpesusta, törkeästä väärennyksestä, avunannosta törkeään kirjanpitorikokseen ja avunannosta rekisterimerkintärikokseen. Epäillyt rikokset ovat tapahtuneet Oulussa syyskuun 2011 ja huhtikuun 2013 välisenä aikana.

      Joulukuun alussa epäillyn vankeutta jatkettiin edelleen käräjäoikeudessa. Miehen yhteydenpitoa on rajoitettu. Hän ei saa olla yhteydessä vankeihin, tutkintavankeihin tai vankilan ulkopuolella oleviin henkilöihin. Lähiomaisia mies saa tavata vain valvottuna.

      Syyte on nostettava maaliskuun puoliväliin mennessä.

      Mies on tuomittu talousrikoksista aiemminkin. Hän sai tuomion kirjanpitorikoksista, törkeästä petoksesta ja törkeästä avustuspetoksesta vuonna 1995.

      Ari Kettunen


      Hanne Kinnunen Hanne Kinnunen Yle Kainuu

      • alaniatar

        Toivottavasti lähipiirikin ymmärtää tehdä omat johtopäätöksensä ja hakea itselleen uuden elostelupaikan. Alanya olisi selvästi onnellisempi ja iloisempi paikka olla ja elää tuon jälkeen.


      • dggdGGZg

        Niin vaan löysivät toisensa Alanyassa tämän kaltaiset muutkin hengenheimolaiset, toinen toisilleen bestiksiksi. Vittu mitä porukkaa, kaikki. Vielä vangitsemattomatkin.


      • Pyhäsalmen Katja

        Noin niin kuin yleisellä tasolla. Joillakin ihmisillä on vastenmielinen ja visto ulkonäöllinen habitus, niin yleensä se sitten osoittautuu myös sisäiseksi ominaisuudeksi.


      • oulutar

        no siellä ollaan damladaskadun päämajan etuterassilla naama norsunvitulla koko hyväkäsporukalla, kun ylen uutisten tasolla vahvistetaan huhut todeksi.


      • lilleeeee

        Säälittäviä tapauksia nämä kaikkine lakeijoineen. Valmiita mihin tahansa saadakseen ympäristönsä hyväksyntää ja arvostusta. Kuitenkin täysjärkiset ihmiset, joille teeskentely on tarkoitettu niin huomaavat ensisilmäyksellä minkälaisesta tyypistä on kysymys.


      • buahahshaaa

        Saakoha vekkelille viiä kinkkuva jouluksi sinne koppiin?


      • buahahshaaa

        Hyvää ja rauhallista Joulua myös vangittuina oleville.


      • cegdg

        Tyylipuhdas tunarin itsensä häpäisy. Odotettavissa oli tällaista.


      • Syyllinenkö

        Jokohan on syyte nostettu? Maaliskuun puolivälihän on mennyt..


    • raid

      miksi talousrikollisuudesta epäillyn tukijat juuri Alanyassa?

      luonnollisesti kiinteistöbisneksen vuoksi.

      • Stallari?

        Taidat ollakin kommunisti?


    • Utelias.

      Mikä kiinteistövälitysfirma on damladaskadulla suomenkielinen.
      Kiinnostaisi tietää.

      • raid

        Et tarvitse sellaista tietoa, varsinkaan kun et ole laiskinkaan kartalla siitä mistä on yleensäkään kysymys.


      • Next time check.
        raid kirjoitti:

        Et tarvitse sellaista tietoa, varsinkaan kun et ole laiskinkaan kartalla siitä mistä on yleensäkään kysymys.

        Kiitos. Selvitän asian ite ja laittelen tänne.
        Alkoi kiinnostamaan pikkasen enemmänkin asia.
        Joku suomiliero.Kadun nimi on tuttu mutta ei nyt ole viitseliäisyyttä selvitellä.
        Tollasilta persläviltä ei asiallisia kommentteja tarvitse edes odottaa.


      • uteluope
        Next time check. kirjoitti:

        Kiitos. Selvitän asian ite ja laittelen tänne.
        Alkoi kiinnostamaan pikkasen enemmänkin asia.
        Joku suomiliero.Kadun nimi on tuttu mutta ei nyt ole viitseliäisyyttä selvitellä.
        Tollasilta persläviltä ei asiallisia kommentteja tarvitse edes odottaa.

        Tyhmiin kysymyksiin tyhmä vastaus. Sitä saa mitä tilaa. Kannattaa harjoitella vielä, uteliaisuuskin on taitolaji. Mutta sitä ennen on kuitenkin ymmärrettävä oikein mistä on kysymys.


      • uteluope
        Next time check. kirjoitti:

        Kiitos. Selvitän asian ite ja laittelen tänne.
        Alkoi kiinnostamaan pikkasen enemmänkin asia.
        Joku suomiliero.Kadun nimi on tuttu mutta ei nyt ole viitseliäisyyttä selvitellä.
        Tollasilta persläviltä ei asiallisia kommentteja tarvitse edes odottaa.

        Tyhmiin kysymyksiin tyhmä vastaus. Sitä saa mitä tilaa. Kannattaa harjoitella vielä, uteliaisuuskin on taitolaji.Tuo sinun uteluräpellys on yksi surkeimmista, mitä koskaan kohdannut ja vieläpä niin, että utelun kohdekin oli väärä. Kahdesta asiasta kaksi väärin, teetkö koskaan mitään oikein tai tunaroimatta? Kunnon uteluyritystä edeltää ymmärrys mistä on kysymys. Voin kuvitella, että ymmärryksesi on heikko yleisemminkin, kun näin yksinkertainen ei onnistu.


      • asdas

        Tuossahan nuo asiat on uusalanyan kahdessa viestissä ja yksi on sitten olevinaan helvetin ovela ja utelee. Todennäköisesti näitä alempia kansanosia, jotka harrastavay Alanyan matkailua. Kysy sieltä Heikin Baarista tai Kajaanista lähtevässä koneessa.


      • NWP-homes muitakin


      • 123654987789

        Damlatas?


    • outsider täällä

      Tässä hieman ulkopuolisena tarkkailijana olen huomaavinani että Turkki- fanit ovat ääliöitä.

      • Häpeäisitte siat.

        Täysidiootteja. Piste.


      • alaniatar
        Häpeäisitte siat. kirjoitti:

        Täysidiootteja. Piste.

        Juuri näin. Tästäkin tapauksesta tiedettiin historian toistavan vielä itseään ennemmin tai myöhemmin, varoitettiin ja huhuiltiin. Vielä on lakeijat vapaalla, vaara ei ole ohi vielä.


    • Tulihan se sieltä...

      Kiitos.
      Eipä tarvita silti moisen toimiston palveluja muutenkaan.

    • Oppiaikäkaikki

      Alanya on oikein mukava paikka lomailla jos ei ajattele jotakin tosi luksusta löytävänsä sillä ne lomaparatiisit ovat aivan muualla ja ovat hinnaltaakin aivan muuta luokkaa. Ei pidä hyväksyä lomaromanssia jos ei ole siihen valmis.
      Vakavaa suurta rakkautta ei pidä odottaakkaan jos on valmis kevyisiin suhteisiin.
      Voi tytöt kunpa arvoistaisitte ja rakastaisitte itseänne niin paljon että miesten kiinnostuksen kokisitte vain kohteliaisuutena ei muuta.

      • 2015Uusi

        Hyvää Uutta Vuotta, niin faneille kuin inhokeille


    • Säälittävää..

      2015
      Vuosi vaihtui ja kujeet jatkuu.
      Tuttava yli 60 nainen jatkaa mellastustaan sekä valloituksiaan lomamatkoillaan.
      Miten nainen voikin noin seota vanhoilla päivillään ja aloittaa teinielämän.
      Kaikki jotka kehuvat kauniiksi ja silittävät kättä päätyvät sänkyyn.
      Koskahan saa tauteja?

      • 1234509876523456

        Olisipa kiva tietää mikä on tuokin stoori - mitenkäs tämä kerrottu 60-vuotias vaikuttaa sinun elämääsi? Onko jotain poissa sen takia sulta itseltäsi vai oletko vain tyypillinen kyttääjä? Ts, jos mulla ei ole, ei muillakaan saa olla? Kerro nyt vähän miksi tällainen on niin iso asia, että tulen netin palstalle puhumaan siitä? Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää! Hyvää Uutta Vuotta!


      • Siinäpä utelet.
        1234509876523456 kirjoitti:

        Olisipa kiva tietää mikä on tuokin stoori - mitenkäs tämä kerrottu 60-vuotias vaikuttaa sinun elämääsi? Onko jotain poissa sen takia sulta itseltäsi vai oletko vain tyypillinen kyttääjä? Ts, jos mulla ei ole, ei muillakaan saa olla? Kerro nyt vähän miksi tällainen on niin iso asia, että tulen netin palstalle puhumaan siitä? Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää! Hyvää Uutta Vuotta!

        Ja mitäs se taas niinkuin kuuluu.
        Tietääkseni tämä on aivan avoin foorumi. Kirjoittele sinäkin mikäli ahistaa.


    • Emis

      Mä taas ajattelen sen niin, että jo ne nauraa mulle, punkerolle suomalaistätille, niin mähän samaan aikaan haukun niitä karvakäsihuijareiksi miehelleni.:)

      • yli lymmenkrt

        Taidat olla tämän karsinan paras lypsykki?
        Uutiset kertoo Kreikan ja Espanian ropleemeista. Ihan hyviä maita... mutta Turkin rannat tulee viemään Euroopan rantalomailun valtaosan, ansaitusti!


      • 9998877
        yli lymmenkrt kirjoitti:

        Taidat olla tämän karsinan paras lypsykki?
        Uutiset kertoo Kreikan ja Espanian ropleemeista. Ihan hyviä maita... mutta Turkin rannat tulee viemään Euroopan rantalomailun valtaosan, ansaitusti!

        Ennustajan työ ei taida sittenkään olla sitä sinun ominta alaasi !
        Suomalainen on fiksuuntuva ihmislaji , eikä pelkkä rantaloma monellekkaan
        suomalaiselle enää riitä .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe