Laihdutuslääkkeet

MoKeLo

Onko kellään kokemuksia luontaistuotekauppojen laihdutusvalmisteista? tai myönnetäänkö suomessa lääkärin toimesta laihdutuslääkkeitä ja jos niin mikä niiden saamiselle on edellytys esim kuinka paljon pitää olla ylipainoinen?

Kiitos etukäteen vastauksista.

14

18378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mishakal

      Siskoilla on ollu jotain laihdutuspillereitä eikä ne mitään ole auttaneet..eli ei pahemmin kemikaaleilla laihduta vaan kuntosalille niin johan alkaa läskit lähteen ja sitte vielä ruokavalio siihen kuntoon et se kuntosalilla käynti auttaa..Itse lihosin kesällä 5kiloo ja alotin parisen viikkoo sitte pilates kuntoilun ja lopetin makeansyömisen kokonaan..

    • Laihduttaja

      Minulla ei ole kokemusta "pillereistä".
      Olen kuitenkin käynyt lääkärissä selkävaivojeni vuoksi, ja hän ehdotti Lääkettä joka estää liiakkisen rasvan imeytymisen kehoon. Lääke kuulema aiheuttaa ripulia jos nauttii liiallisesti rasvaa. Sain lääkäriltä reseptinkin mutta ne juukelit olivat niin kalliita että ilman Kelan korvausta minulla niihin ei ollut varaa.
      KELA:n korvauksen olisi saanut jos olisin kuulunut ns. riskiryhmään eli, diabetes, sepelvaltimotauti tms.

      • Bella

        Tarkoitat varmaankin Xenicalia tms?
        Itselläni on käytössä Recuctil 10mg. Olen laihtunut sen avulla viime heinäkuusta tähän päivään 20kg, joten kyllä on ollut hintansa veroinen. Yksi paketti, jossa on 28 tablettia, maksaa 86e ja KELA korvaa ainoastaan, jos käyttäjän painoindeksi on väh. 32, lisäksi täytyy olla esim. diabetes, nivelrikko yms ja laihtua täytyy 8 viikossa väh. 4kg. Itse olen laihtunut 5kg/kk, mutta painoindeksini ei ole koskaan ollut yli 30, eikä minulla ole mitään sairauksiakaan, joten itse maksan lääkkeeni.
        En koe itseäni mitenkään katkeraksi, koska lääkkeet ovat tosiaankin olleet suuri tuki ja apu ruokavalion ja liikunnan ohessa.


      • xxx
        Bella kirjoitti:

        Tarkoitat varmaankin Xenicalia tms?
        Itselläni on käytössä Recuctil 10mg. Olen laihtunut sen avulla viime heinäkuusta tähän päivään 20kg, joten kyllä on ollut hintansa veroinen. Yksi paketti, jossa on 28 tablettia, maksaa 86e ja KELA korvaa ainoastaan, jos käyttäjän painoindeksi on väh. 32, lisäksi täytyy olla esim. diabetes, nivelrikko yms ja laihtua täytyy 8 viikossa väh. 4kg. Itse olen laihtunut 5kg/kk, mutta painoindeksini ei ole koskaan ollut yli 30, eikä minulla ole mitään sairauksiakaan, joten itse maksan lääkkeeni.
        En koe itseäni mitenkään katkeraksi, koska lääkkeet ovat tosiaankin olleet suuri tuki ja apu ruokavalion ja liikunnan ohessa.

        Noudatatko jotakin tiettyä ruokavaliota tai liikunta ohjelmaa lääkkeen kanssa?
        Osaatko sanoa mihin lääkkeen laihduttava vaikutus perustuu?

        Oliko vaikea saada resepti, kun painoindeksi on alle 30?

        kiitos jo etukäteen vastauksista...


      • laihtuja
        xxx kirjoitti:

        Noudatatko jotakin tiettyä ruokavaliota tai liikunta ohjelmaa lääkkeen kanssa?
        Osaatko sanoa mihin lääkkeen laihduttava vaikutus perustuu?

        Oliko vaikea saada resepti, kun painoindeksi on alle 30?

        kiitos jo etukäteen vastauksista...

        Xenical:
        Haittavaikutukset:
        Lääkkeen vaikutuksesta ulosteiden sisältämä rasvamäärä kasvaa. Tästä voi aiheutua öljyisiä ulostetahroja, ilmavaivoja, kiireellistä tai lisääntynyttä ulostamisen tarvetta tai ulosteen pidätyskyvyttömyyttä. Myös mm. päänsärkyä, influenssaa, hengitysteiden tulehduksia, ahdistuneisuutta ja väsymystä saattaa ilmetä.
        Lähde:
        http://www.laaketietokeskus.fi/showPage.php?page_id=88&prodId=1624


      • tytteli
        Bella kirjoitti:

        Tarkoitat varmaankin Xenicalia tms?
        Itselläni on käytössä Recuctil 10mg. Olen laihtunut sen avulla viime heinäkuusta tähän päivään 20kg, joten kyllä on ollut hintansa veroinen. Yksi paketti, jossa on 28 tablettia, maksaa 86e ja KELA korvaa ainoastaan, jos käyttäjän painoindeksi on väh. 32, lisäksi täytyy olla esim. diabetes, nivelrikko yms ja laihtua täytyy 8 viikossa väh. 4kg. Itse olen laihtunut 5kg/kk, mutta painoindeksini ei ole koskaan ollut yli 30, eikä minulla ole mitään sairauksiakaan, joten itse maksan lääkkeeni.
        En koe itseäni mitenkään katkeraksi, koska lääkkeet ovat tosiaankin olleet suuri tuki ja apu ruokavalion ja liikunnan ohessa.

        saako tuota ostaa apteekista ilman reseptiä??? Millä tavalla se auttaa? Syötkä tai liikutko tietyllä tavalla?


      • laihtuja
        tytteli kirjoitti:

        saako tuota ostaa apteekista ilman reseptiä??? Millä tavalla se auttaa? Syötkä tai liikutko tietyllä tavalla?

        on reseptivalmiste.
        Haittavaikutukset:

        Lääke voi aiheuttaa mm. sydämen tykytystä, ummetusta, pukamien pahenemista, unettomuutta, pyörrytystä, päänsärkyä, tuskaisuutta, hikoilua ja makuaistin muutoksia. Joskus verenpaine on lähtenyt hoidon aikana kohoamaan, minkä vuoksi sitä ja sydämen sykettä seurataan etenkin hoidon alettua säännöllisin välein.
        Lähde:
        http://www.laaketietokeskus.fi/showPage.php?page_id=88&prodId=1793
        Lue lisätietoa tuolta:
        http://www.tohtori.fi/laakeopas/tuote.php3?ID=1171


      • Bella
        xxx kirjoitti:

        Noudatatko jotakin tiettyä ruokavaliota tai liikunta ohjelmaa lääkkeen kanssa?
        Osaatko sanoa mihin lääkkeen laihduttava vaikutus perustuu?

        Oliko vaikea saada resepti, kun painoindeksi on alle 30?

        kiitos jo etukäteen vastauksista...

        Päivittäinen kalorimääräni on korkeintaan 1200.
        Liikuntaa harrastin ensimmäisen kuukauden ajan päivittäin tunnin ajan yhteen menoon, esim. pyöräilyä (20km). Reductil vaikuttaa suoraan keskushermostoon ja pitää näläntunnetta poissa.
        Ja kyllä, reseptiä oli erittäin vaikea saada.
        Joudun myöskin käymään lääkärissä kerran kuukaudessa kontrollissa, koska painoni täytyy tippua väh. 2kg/kk, tai reseptiä ei uusita. Resepti kirjoitetaan aina kuukaudeksi kerrallaan.
        Aion lopettaa Reductilin käytön joulukuun lopussa, koska tällöin olen saavuttanut tavoitepainoni, joka on n. 58kg, pituutta löytyy 162cm. Itselläni en ole huomannut mitään sivuvaikutuksia.


      • lievästi lihava
        Bella kirjoitti:

        Tarkoitat varmaankin Xenicalia tms?
        Itselläni on käytössä Recuctil 10mg. Olen laihtunut sen avulla viime heinäkuusta tähän päivään 20kg, joten kyllä on ollut hintansa veroinen. Yksi paketti, jossa on 28 tablettia, maksaa 86e ja KELA korvaa ainoastaan, jos käyttäjän painoindeksi on väh. 32, lisäksi täytyy olla esim. diabetes, nivelrikko yms ja laihtua täytyy 8 viikossa väh. 4kg. Itse olen laihtunut 5kg/kk, mutta painoindeksini ei ole koskaan ollut yli 30, eikä minulla ole mitään sairauksiakaan, joten itse maksan lääkkeeni.
        En koe itseäni mitenkään katkeraksi, koska lääkkeet ovat tosiaankin olleet suuri tuki ja apu ruokavalion ja liikunnan ohessa.

        Ai siis ei voi ostaa ilman reseptiä.
        Herää kysymys vaatiiko siihen perusteluja miksi haluaa laihduttaa? Eikö vaan kukaan voi saada?


      • iso iita
        Bella kirjoitti:

        Tarkoitat varmaankin Xenicalia tms?
        Itselläni on käytössä Recuctil 10mg. Olen laihtunut sen avulla viime heinäkuusta tähän päivään 20kg, joten kyllä on ollut hintansa veroinen. Yksi paketti, jossa on 28 tablettia, maksaa 86e ja KELA korvaa ainoastaan, jos käyttäjän painoindeksi on väh. 32, lisäksi täytyy olla esim. diabetes, nivelrikko yms ja laihtua täytyy 8 viikossa väh. 4kg. Itse olen laihtunut 5kg/kk, mutta painoindeksini ei ole koskaan ollut yli 30, eikä minulla ole mitään sairauksiakaan, joten itse maksan lääkkeeni.
        En koe itseäni mitenkään katkeraksi, koska lääkkeet ovat tosiaankin olleet suuri tuki ja apu ruokavalion ja liikunnan ohessa.

        Kun käytit Reductilia, miten muuten söit päivän aikana lääkityksen lisäksi.


    • Milk 5

      Osta mehua ja juo 5 litraa päivässä ei varmasti ole nälkä

      • akro

        sillä siitä tulee kaloreita reilut 2000.


      • hammasalan ammattilainen

        erittäin huono ohje tuo mehun juomis juttu. Juo vain 5 litraa päivässä mehua, mieluiten niin että happohyökkäyksiä on koko päivän ajan...
        JA PÄÄSET EROON KAIKISTA HAMPAISTASI PIKKUHILJAA...ja saat proteesit, sen jälkeenhän ei tarvitse suusta paljon huolehtia, vai?


    • Suosittelen esim.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe