Riihikoti työpaikkana?

fsjp

kokemuksia ?

73

10029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaa jaa

      Oletko hakemassa hoitotyöhön, puhtaanapito/siivous, keittiö?

      • pompotina

        älä ainakaan jalkoja me hoitaan hutsun kaa


    • Faktaa!

      Vanhainkotiko?
      Varmaan semmoinen kun vanhainkodit yleensäkin on....
      Ahkera ja kovaan työhön tottunut pärjää, laiskurit ja lusmuujat ei pärjää.

    • Nyt onnellinen

      Hoitotyön puolelle en menisi, hirveän huono ilmapiiri ja ammatillisuus kaukana. Tosin minulla kokemusta vain yhdestä yksiköstä siellä, hirveä paikka!

      Tiedän että ihmiset ovat omaisiaan sieltä siirtäneet pois huonon palvelun takia.

      Faktaa!:lle voisin sanoa että ihan päinvastoin tuossa paikassa....

      • Anonyymi

        Samaa mieltä


    • Jennynen

      Huono paikka!
      ei kannata huono ilmapiiri, olen käynyt keikoilla joka osastoilla!

      • keikalle

        Keikalle olen menossa ko paikkaan eli kysyisin onko joka osastolla sun mielestä yhtä huono tilanne?


      • huh4

        jos haluaa jalkapaskojen sekaan ni siit vaan


    • Ex-hoitsu tuolla

      Aika yleisessä tiedossa on ko. paikan huono ilmapiiri jota ei hampaaton johto saa yksinkertaisesti kuriin.

      En ikinä ennen ole tuollaista paikkaa nähnyt ja toivon etten näekään. Käsittämätöntä julmaa työpaikkakiusaamista.

      • sti88

        Keikalle pyydetty mutten ole ehtinyt. Osaatteko sanoa onko koko talossa huono ilmapiiri vai vain jollain osastolla ? Ja mikä siellä oikein mättää ? Keikkatarjouksia on tullut useita kahdelta Riihikodin osastolta.


      • Anonyymi
        sti88 kirjoitti:

        Keikalle pyydetty mutten ole ehtinyt. Osaatteko sanoa onko koko talossa huono ilmapiiri vai vain jollain osastolla ? Ja mikä siellä oikein mättää ? Keikkatarjouksia on tullut useita kahdelta Riihikodin osastolta.

        Huhu


    • la-la3

      Olin marraskuussa keikalla kaksi kertaa. Toinen osasto oli ihan ok mutta toisessa huono ilmapiiri. En saanut juuri mitää opastusta. Samassa vuorossa olleet vakkarit tekivät kimpassa hommia, minä yksin. Toinen vakkareista istui paljon koneella säätämässä jotain efica juttuja. Kun pyysin apua potilassiirrossa tämä hoitaja vaan hymyili ivallisesti. aikamoista.

      • avaasuusi

        Jos et tiedä, niin Efficaan joudutaan kirjaamaan kaikki arviot, se mitä on hoitotyössä tehty, asiakkaan vointi jne. Kaikki mitä ei ole kirjattu,ei ole periaatteessa tapahtunut eikä tehty. Paha juttu oikeudessa!
        Perustuu ihan lakiin tuo kirjaaminen ja jonkun on sitä Efficaakin osattava paremmin ymmärtää, jotta voi neuvoa muita. Hoitotyössä on nykyään paljon sellaista mikä vie itse hoitajien pääasiasta eli asiakkaasta aikaa pois. Ei ole hoitajien toive.Tuohon yhdessä työskentelyyn on monessa paikassa puututtu ja nykyään tehdään pareittain niin paljon kuin pystytään-tosin kolmesta ei kahta pari saa tekemälläkään!


      • Suunnistaja

        Kyllä toisen näistä "vakkareista" olisi pitänyt olla siaisen työparina. Vaikuttaa heti alkuunsa työpaikkakiusaamiselta. Enpähän taida uskaltaa keikalle.
        Ikäviä juttuja täältä luettavissa. Vaikeuttaa saada tarvittaessa koulutettua henkilökuntaa. Paikkojahan on tarjolla pilvin pimein. Vai haluaako vakituinen henkilökunta lisäansioita ylitöillä. Epäasiallinen käyttäytyminen uutta työntekijää kohtaan mahdollistaa jatkuvat ylityöt, koska kukaan ei uskalla tulla nämä kommentit luettuaan!!!!!


    • sh/th

      Itse olen keikkaillut opintojen ohessa siellä ja ihan hyvin olen pärjännyt. Itsekin kuulin kauhutarinoita muilta ennen töitä. Pitkälti asenne ratkaisee :)

      • apatiaa

        eli se että valitsee apatian ?


      • Kertomuksiakuullut

        Asenne ratkaisee monissa aiheissa pitkälle, mutta ei loputtomasti, jos työpaikka on kuin hullujenhuone vaikka ollaan 'vain' vanhusten hoiva-osastolla.


    • Valmis

      la-la3 mulla samanlainen kokemus, yksin jätettiin ja pirullisesti vain hymyiltiin. Jos uskalsit jotain kysyä, silmiä pyöriteltiin ja niskoja nakeltiin.

      Käy sääliksi niitä vanhuksia :(

      sh/th niin ratkaiseekin, mutta tuo on ainoa paikka jossa minulla on ollut ongelmia, kehitinkö hetkellisen asenneongelman? :)

      • mirai--

        niin minullakin


    • äshoo

      Missä osastolla niistä on ok ilmapiiri? Haluaisin kuulla kokemuksia, kun harkitsen meneväni sinne keikkahommiin

    • lähis

      Siellä on vanha puoli jossa kaks ylintä osastoa melko ikäviä paikkoja olla keikalla. toisessa vakkarit istuu toimistossa ja haukkuu kaikkia mahdollisia jotka ei oo paikalla. Toisessa on muuten aika sekavaa ja liian vähä hoitajia mun mielestä. ihan mukavaa ollut olla keikalla pellavassa ja pajussa.

      • lähis myös

        Hiukan eri mieltä lähiksen kanssa mutta olen ollut tuolla sijaisena hyvin kauan aikaa sitten joten asiat varmaankin muuttuneet kyseisillä osastoilla. Hyvä niin :) Saa vanhuksetkin parempaa hoitoa :)


      • mottofokka

        Sinne vois mennä töihin nämä keskustan pimeissä pirteissään makaavat peräkammarin äiteenkorttihöylääjät!


      • shsijainen

        Ns.vanhan puolen osastot ovat pitkäaikaispuolen osastoja.20 asukasta/osasto ja suurin osa asukkaista tarvitsee apua syömisessä,pesuissa,asennonvaihdoissa yms. eli hoitajien tulee ymmärtää osastojen eroavan lyhyt -ja tehostetun palveluasumisen paikoista hyvinkin paljon.Nuo ovat fyysisesti raskaita paikkoja,hoitajia vähemmän kuin muilla osastoilla.Asukkaat aivan ihania ja palkitsevat kiitollisuudella ne jotka heitä hoitavat.Sanoisin,että kannattaa tulla avoimin mielin ja valmiina tekemään töitä hyvällä asenteella.Heti huomaa sijaisista ketä ei vanhusten hyvinvointi oikeasti kiinnosta,tehdään työt hosumalla,ei puhuta ihmiselle mitään jos hän ei pysty sairauden takia itse puhumaan,kiirehditään itse syömään vaikka vanhukset eivät pysty itse syömään,hymyä ei irtoa millään.Tosin löytyy erinomaisiakin hoitajia niin sijaisista kuin vakituisista.Muistakaa sääntö että kohtele muita niin kuin tahtoisit itseäsi kohdeltavan ja asetu välillä vanhuksen asemaan -ei voi mennä pieleen.Töihin vaan ajatuksella että teet parhaasi asukkaiden hyväksi ja omalla panoksella saat positiivista ilmapiiriä aikaan


    • sai-ho

      En kyl voi suositella. Vakituisia hoitajia paljon sairaslomalla, sijaisia ei juuri opasteta. Välillä on olo ettei kukaan tiedä yhtää mitään. Kun kysyt asioita vakituisilta saatetaan tiuskasta ikävästi päin naamaa. Olen päätänyt etten enää mene keikalle, koska on myös työpaikkoja joissa asiat on paljo paremmin.

    • iiuli91

      Sinne on nyt paikkoja kolme auki. Kannattaako hakea?

    • Jaaaah

      Miten lie?

    • spee9

      En tod. suosittele. Huono henki koko talossa. Hommia saat painaa niska limassa. Osa hoitsuista todella ikäviä ja laiskoja. Aika vanhaa porukkaa duunissa, yli viiskymppisiä kyynisiä hoitajia.

    • Paljonparempi

      kuin moni muu

    • lähihoitaja8

      En voi suositella minäkään, ei minkäänlaisra perehdytystä ja tosi kylmä vastaanotto. Alalla riittää töitä niin ei onneksi ole tarvinnut palata tuonne, huh :( Mitään ei uskalla kysyä ettei pitkin käytäviä huudella rumasti.

      Tämä ala on kuitenkin niin oma ja olen onnekseni saanut mukavan työpaikan muualta.

    • Irvokasta

      Riihikodin osastonhoitajat väsyttävät ja tappavat henkilökunnan työvuoroilla. Osalle henkilökuntaa saadaan työvuorot inhimillisiksi ja osa (varsinkin tuuraajat) joutuu kärsimään järjettömistä työvuoroista ilman vapaapäiviä. Töitä teetätetään jopa 11 vuoroa yhden vapaapäivän turvin. Kuinka moni osastonhoitaja tekee hoitotöitä ilman vapaapäiviä ja palautumista kuten he teetättävät henkilökunnalla? En enää ikinä mene Riihikotiin töihin vaikka en muuta työtä saisi, enkä suosittele muillekaan jos haluaa pysyä terveenä ja jollain lailla täysjärkisenä. Olen ollut onnekas, että on ollut muita paikkoja ettei ole tarvinnut mennä Riihikotiin.

      • ryhdistäydy

        Tutustupa työaikalakiin tai kysypä asioita luottamusmieheltä. Tuskin Riihikodissa laittomuuksiin sorrutaan.
        Olet tainnut suurennella asioita ... suorastaan valehdella.


      • Irvokasta

        Työaikalakia noudatetaan varmaankin, mutta katsopa mielenkiinnosta joskus työvuorolistoja muidenkin kuin itsesi osalta. Ehkä huomaat jotain mitä kohdallesi ei ole sattunut. Vai oletko niin itsekeskeinen ettet välitä miten työkavereitasi mahdollisesti kohdellaan? Voihan olla, että Riihikodissakin on jouduttu ryhdistäytymään vuosien saatossa vuorolistojen suhteen. Toivottavasti. Itse kyllä olen kiinnostunut työpaikassani kuinka tasapuolisesti henkilökuntaamme kohdellaan.


      • innokasköyhä

        No ompas sitten epäreilua ,kun ei tasapuolisesti kohdella meitä keikkalaisia. Itse olisin tehnyt rahapulassani pitkän putken mutta ,kun ei annettu tehdä. Vedottiin lakiin. Ja rekryn kautta kyttäävät ettei liian pitkiä putkia tehdä. Miksei sitäkin saa itse päättää?


    • Hoitajatyttö

      valivalivalivali.......kyllä työntekijöitä löytyy, voit jäädä kotiin voivottelemaan. ehkä et ole oikealla alalla töissä, sillä hoitoalalla ei luuserit ja voivottelijat pärjää!
      Olen pitkään tehnyt keikkavuoroja kyseisessä paikassa, ja viihdyn hyvin työssäni!

    • nin-nan-nun87

      En suosittele edes pahimalle vihamiehelle. Huono ilmapiiri, onneton tumpelo johtaja. Tilat homeessa. Että sinne vaan.

    • keikalleko

      Minkälainen työpaikka on Uranuskoti?

    • isov

      kai siel nyt tuo valoa päivään löyhäperäinen jalkaterapeutti naapurikunnasta

    • bce827

      Riihikodissa muutamat hoitajat ja laitosapulaiset harrastaneet työpaikkakiusaamista vuosia. Ihan sairas paikka. Johtajan vois ampuu maata kiertävälle radalle. ei puutu mihinkään muuhu ku tyttärensä hyvinvointiin

    • aistiva

      Mitenkä siellä vanhukset hoidetaan?Jos kaikki aika ja energia menee tappelemiseen.Herää kysymys,onko siellä vanhuksilla ihmisarvoa laisinkaan?
      Onko tutkinnan paikka?

      • määrätkuntoon

        hyvin hoidetaan pääasiallisesti. Joka paikassa voi olla niitä jotka lusmuilevat ja luovat huonoa ilmapiiriä. Osastoilla, joilla itse keikkaillut kohdellaan asukkaita erittäin ystävällisesti ja kunnioittaen, eivät ole mitään perunasäkkejä joita käännellään puolelta toiselle.Jokaisen tulee työssään puuttua kaltoinkohteluun , jos sellaista havaitsee.Tutkinnan paikka voisi olla hoitajamitoituksen kanssa, hoitajia liian vähän joillain osastoilla tekemään laadukasta hoitotyötä.


    • öööhö

      Onko kokemusta uranuskodista kenelläkään?
      Olin pari vuoroa siellä jokin aika sitten, ja kaksi sijaista koko osastolla olimme keskenään. Kummallekin uusi paikka. Pintapuolinen ohjeistus saatiin.
      Ei ole tehnyt mennä sen jälkeen..

    • Täyden10paikka

      Hyvä paikka,en voi moittia.Itse tykkäsin olla ja meinaan hakea uudelleen.Tosin tein vain keikkaa.

    • keikkalaine

      Itse olen kyllä keikkalaisena tykännyt paikasta. Olen ollut talossa jo parisen vuotta. Kylläkään en käy joka osastossa mutta niissä joissa käyn niin minua kohtaan on oltu ihania ja töitä riittää. Hyvällä mielellä olen aina kotiin lähtenyt. Että kyllä se riippuu myös omasta asenteesta millaista on olla töissä.

    • minäHoitaja

      Olen tehnyt paljon keikkaa kyseiseen paikkaan ja monella eri osastolla. Ilmapiiri on parantunut työnkiertojen alettua, eikä näitä kiusaamisia ole sen jälkeen tapahtunut. Tai ainakaan enään omalle kohdalle osunut. Suosittelen menemään, ilman ennakkoluuloja. Töitä saa kyllä tehdä, kuten hoitoalalla yleensäkin. Uranuskodilla myöskin käynyt. Ihan mukava paikka sekin.

    • nykyjäänsh

      Sijaisuuksia olen tehnyt opintojen ohessa. Hyvin olen pärjännyt: omalla asenteella mennään pitkälle.

    • huomiohaloo

      Huomioikaahan kommentoijat että täällä EI voi nimimerkin suojista haukkua nimellä mainittuna minkään paikan työntekijöitä.On poliisiasia,jos asianomainen haluaa kunnianloukkauksesta jutun nostaa.Jos on kokenut epäasiallista kohtelua joltakulta töissä,yhteys osastonhoitajaan ja voi sanoa myös kyseiselle työntekijälle suoraan.Onneksi täältä poistettu ylläpidon toimesta muutama sellainen kommentti

    • Onneksimeninpois

      Vanhojen iänikuisten organisaatioitten vikana on se, että ne ovat vanhoja ja iänikuisia eli jämähtäneitä, luutuneita ja niitten virkamiehistä tulee samanlaisia; virkaintoisia tärkeilijöitä, jotka eivät näe eivätkä kuule mitään muuta kuin oman (olemattoman) erinomaisuutensa.

      Siksi työn suorittajilla / tekijöillä on paha olla, koska pomoporras ei näe eikä kohtaa arkipäiväisiä ongelmia ja haasteita, jotka lakaistaan maton alle pötypuheilla ja potaskanjauhannalla, johon iänikuinen organisaatiomalli antaa luvan.

      • ihmissontaa

        Juuri tuo iänikuisten organisaatioiden oman takaliston suojelu.
        Itse näen samaa ja peitteenä pilipali palopelleagenda..leikitään jotain palopellejä ja ollaan olevinaan hämäyksenä.


      • Läpytohimoilla

        Sitähän meistä kaikista irtoaa. Tarkoitin vain, että kaikkiin, mutta jostain syystä erityisesti terveydenhuollon organisaatioihin kerääntyy tyyppejä, jotka ovat niin itseään täynnä, että kaikki muu ympärillä tapahtuva elämä jää toisarvoiseksi tai kokonaan huomaamatta.


    • hilkkapuna

      Kannattaa kiertää kaukaa.

      • LämminKotihenki

        Ihana paikka ja mahtava henkilökunta...aamu alkaa leppoisalla kahvihetkellä josta esimies tulee ohjaamaan töihin rauhallisesti ja kysyy heti kärkeen tarvitsetko lisää palkkaa ...Kun olet hoitanut kaksi henkilöä saat tunnin vapaa hetken eikä tarvitse siivota koskaan...Ihana ja lämmin ilmapiiri ympäröi sinut turvalliseen ja huolehtivaan tunteeseen että siellä haluat olla töissä loppuelämäsi!


    • Kiinteistöheikki

      Itse olen ollut talonmiespuolella ja sen voi kertoa, koska harvassa paikassa saa nauraa työaikana. Usein monessa työyhteisössä ollaan liian vakavana. Välillä pitää ollakin. Yhdeksän ja miinus.

      • Mitäääh

        Voisitko vielä selventää, mitä / mistä aiheesta kerrot ja naurat.


      • Anonyymi
        Mitäääh kirjoitti:

        Voisitko vielä selventää, mitä / mistä aiheesta kerrot ja naurat.

        Tarkoitin että mukava työilmapiiri ainakin talonmiespuolella oli. En tosin ole enää vuoteen ollut siellä töissä, mutta olisin mielelläni, jos mahdollista.


    • Anonyymi

      Parantunut huomattavasti kun vanha lehmä ei enää ole haisemassa alakerrassa. Osa osastoista hiukan ikäviä, muutamissa kiva tehdä duunii.

      • Anonyymi

        Vaikutat jotenkin ihmiseltä, joka on siellä alakerrassa työllistettynä. Toivottavasti mustamaalamasi ammattihenkilö tekee sinusta rikosilmoituksen ja vanhankodin johtaja antaa sinulle kenkää, koska et selvätikkään sovi työyhteisöön.


    • Anonyymi

      kysykää Maisa Torpalta . Kyllä hän tietää ne asiat !

      • Anonyymi

        Kuka on Maisa Torppa? - Nm. Tuntematon


    • Anonyymi

      Voi, voi meitä ihmisiä. Aina vaan samoja kuvioita joka paikassa.

    • Anonyymi

      harvassa osastossa hoidokit kustantavat henkilökunnan ruuan ja kahvin

      • Anonyymi

        Vieläkös ne syövät siellä asiakkaiden ruokia ja jättävät asiakkaat ilman?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkös ne syövät siellä asiakkaiden ruokia ja jättävät asiakkaat ilman?

        vielä eikä kukaan kanna huolta . se on hyvä palkanlisä kuukausittain


    • Anonyymi

      Hirveä paikka.

    • Anonyymi

      Ettei nyt Riihikoti yksistään loistaisi kauheuden huipulla. luettelen muutamia 1990-luvulta. Työni takia jouduin seuraavien kanssa tekemisiin työpaikkakiusaamisen takia.

      POLIISILAITOS
      SEURAKUNTA
      KIRJASTO
      TERVEYSKESKUS

      Pliisilaitosta ei enää ole. Mitähän muille kuuluu.

      • Anonyymi

        2010 luvulla srk haastettiin oikeuteen ulossavustetun työntekijän toimesta. Kiusatun. Onko ainoa oikeusjuttu Riksussa?


      • Anonyymi

        Kerrotko seurakunnan kiusaamisesta niin tiedän, onko kuulemani juttu totta. En halua sitä nyt mainita, koska en ole varma totuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2010 luvulla srk haastettiin oikeuteen ulossavustetun työntekijän toimesta. Kiusatun. Onko ainoa oikeusjuttu Riksussa?

        Kuka työntekijä oli? Nimittäin oikeusjutut on julkista tietoa muutenkin, joten nimen voi kyllä sanoa ja asiankin, jos siitä varmaa tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka työntekijä oli? Nimittäin oikeusjutut on julkista tietoa muutenkin, joten nimen voi kyllä sanoa ja asiankin, jos siitä varmaa tietoa.

        Työntekijä sai paikkansa takaisin. Oli nuorisotyöntekijä muistaakseni. Asia on varmaa tietoa, kuulin sen hänen lähisukulaisiltaan. Yhden nimi oli Riitta. Mutta diakonissa Eira Latvala muistaa varmasti. Kysy häneltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työntekijä sai paikkansa takaisin. Oli nuorisotyöntekijä muistaakseni. Asia on varmaa tietoa, kuulin sen hänen lähisukulaisiltaan. Yhden nimi oli Riitta. Mutta diakonissa Eira Latvala muistaa varmasti. Kysy häneltä.

        Maailma on täynnä disinformaatiota, tahallista ja tahatonta. Miksi tahallaan valehdellaan. En ollut enää töissä, kun minulle tämä kerrottiin. Ei oikein voi aina pyytää, esitätkö minulle todisteet. -En tiedä yksityiskohtia, vain juonen, että savustettiin työpaikasta ja sai sen takaisin ja oikeudessa oli käyty.

        Mainitsen Riitan ja Eira Latvalan. Kummaltakin kysyin, mikä tämä juttu oikein on ja kumpikin alkoi raivota minulle ilman, että sain lisätietoa. Käsitin niin, että asia ei kuulu minulle.


    • Anonyymi

      Seurakunnathan on ollut tunnetusti pitkään niitä työpaikkoja, joissa kiusaaminen tavallista. Mistähän sekin johtuu? Onko niin, että uskovaiste paikkojen työtekijät ovat alistettua porukkaa, joka sitte kiusaa vielä heikompiaan. Olin nimittäin yllättänyt, kun aikoinaan luin tästä turtkimustuloksesta, oli kuulemma luotettava.

    • Anonyymi

      Parempi paikka, kun muutama poliittisesti valittu pomo häipyi pois.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe