Vertaistukea vailla - Turku 2015!

Turku2015

Olen muuttamassa Turkuun keväällä 500 km päästä ja aion osallistua valmennuskurssille, en ole vielä päättänyt mille. Olisi kiva tutustua muihin Turkuun hakijoihin, vaihtaa ajatuksia ja tuntemuksia ennen ja jälkeen pääsykokeiden sekä niiden aikana :) (Miksei myös jo tiedekuntaan päässeiden kanssa.) Olen -95 syntynyt, mutta iälläsi eikä sukupuolella ole väliä. En tunne ko. paikkakunnalta ennestään ketään, joten olisin enemmän kuin otettu jos saisin kontakteja jo siellä asuvista tai sinne muuttavista tulevista oikkareista! :)

Olisiko kiinnostuneita vaihtamaan s-postiosoitteita? Siitä keskustelua voisi jatkaa Facebookin ja Whatsappin välityksellä tai mikä parasta luoda oma Whatsapp-ryhmä tms. tätä varten! :)

Ps. Saa suositella hyviä valmennuskursseja, lähinnä olen miettinyt TehoPlussaa sekä Takuu-Turku 2015. Kokemuksia?

36

529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turku2015

      Up!

    • Vturku2015

      Ota Lexin kurssi.

    • pirkkoikkari

      Suosittelen Lexin kursseja, ne on opiskelijavetoisia, edullisia ja kaikki kursseilla työskentelevät tietävät mitä oikikseen hakeminen vaatii. Itse kävin TehoPlussan sekä viikonloppukertauksen aikoinaan ja nyt olen opiskellut neljä vuotta oikiksessa. Lisäksi lexin kursseilla on tuutoriryhmiä missä tutustuu uusiin ihmisiin / saa vertaistukea muilta oikikseen lukevilta sekä tsemppiä omalta oikkari-tuutorilta. Itsekin ollut muutamana keväänä tuutorina kurssilla. Suosittelen!

      • Turku2015

        Kiitos vastauksestasi. :) Nuita Lexin kursseja oonkin tässä nyt lähinnä katsellut. Kuinkahan äkkiä ne kannattaa varata, täyttyvätkö yleensä kuin nopeasti osaatko sanoa? :) En oikein osaa päättää mikä nuista kursseista vois olla mulle se paras vaihtoehto, oon nimittäin sellanen et opin ehkä parhaiten itse opiskelemalla en niinkään kuuntelemalla, joten en tiiä oisko sellanen jatkuva kursseilla istuminen mun juttu. Mut sit taas jotku viikon mittaset epäilyttää. Hmm, saapa nähdä mihin päädyn. :D


    • oikkariksi15

      Laita mulle sähköpostia osoitteeseen [email protected] :) annan sitten oikean osoitteen.

      • Turku2015

        Hei jes, vihdoin joku vastas :D laitoinki sulle jo s-postia, toivottavasti tuli perille! :)


    • oikikseen2015

      Moi! :-) Ite oon 21-vuotias ja just muuttamassa Turkuun. Haen ekaa kertaa oikikseen ens keväänä ja olis tosi kiva jos sais lukuseuraa! Vois käydä yhdessä läpi hankalia juttuja jne :-) voitais vaikka whatsapissa jutella enemmän?

      • Turku2015

        Moi! Kuulostaa hyvältä :) Mikäs sen parempaa ku saaha tuttavuuksia jo etukäteen ja päästä sitte yhessä käymään läpi tota urakkaa. Oisko sulla antaa jotain s-postiosotetta mihin pistää viestiä, en halua omia tietojani tänne kaikkien nähtäville laittaa :/


      • Oikikseen

      • Turku2015
        Oikikseen kirjoitti:

        Mooi! Joo tein nyt s-postin tätä varten, eli [email protected] :)

        Vastattu! :)


      • Turku2015
        Turku2015 kirjoitti:

        Vastattu! :)

        ...tai siis s-postia laitettu. :D


    • Turkuun2015

      Moikka! Täällä on kans yksi Turun oikeustieteelliseen ekaa kertaa hakeva ja ulkopaikkakunnalta muuttava :) Oon itse katsellut noita lexin kursseja ja ois kiva vaihtaa ajatuksia pääsykokeista ja kaikesta muusta, nyt tai vaikka myöhemmin keväällä!

      [email protected] tässä olisi tämä väliaikainen s-posti :D

      • Turku2015

        Heippa, sullekin vastattu! :) Helpottavaa huomata, että meitä on monta jotka tulevat ulkopaikkakunnalta ja innostuneita vaihtamaan ajatuksia. Oho tuossa tosiaan mainitsitkin hakevasi ensimmäistä kertaa, kun sitä jo ehdin kysellä. :D


        Näin jälkiviisaana, olisi ollut varmaan kaikista helpointa kun oisin luonut itse tätä varten s-postiosoitteen, johon kaikki halukkaat ois voinut laittaa viestiä. Ettei jokaisen tarvitse ruveta itse säätämään. :D Pitääpä tehdä se, jos innokkaita ilmaantuu vielä :)


    • reippaastieteepäi

      en tiedä miks porukka ei vaan hae tallinnan oikikseen tekeen tota kandin tutkintoo? siitä sit suomeen maisteriks.

      win-win suomen yliopistoille että opiskelijalle.

    • Turkuilija

      Täällä kans yks Turkuun hakeva! En tunne ketään Turkuun pyrkivää, joten olis mahtavaa saada opiskeluseuraa. :D

      Väliaikainen s-posti on tässä:
      [email protected]

      • Turku2015

        S-postia laitettu! :)


    • Julle1989

      Heippa!

      Minäkin olen hakemassa Turun oikikseen nyt keväällä, tämä on toinen kerta. Muutin syksyllä tänne joten olen uusi täällä vielä. Mua kiinnostaisi kans jokin fb- tai whatsup-ryhmä. :)

      • Julle1989

        Onko siis jotain s-postia johon voi laittaa viestiä? :)


      • Turku2015
        Julle1989 kirjoitti:

        Onko siis jotain s-postia johon voi laittaa viestiä? :)

        Joo, tein nyt sähköpostin tätä varten elikkäs [email protected] osoitteeseen vaan viestiä tulemaan :) Hienoo et tää idea on saanu kannatusta!


      • Julle1989
        Turku2015 kirjoitti:

        Joo, tein nyt sähköpostin tätä varten elikkäs [email protected] osoitteeseen vaan viestiä tulemaan :) Hienoo et tää idea on saanu kannatusta!

        Ok, hyvä juttu. Laitoin postia.


    • Moi! Täältä löytyy yksi 22-vuotias turkulainen joka aikoo myös hakea Turun oikikseen opiskelemaan. En kuitenkaan aio mennä valmennuskurssille, joten kaipailisin lukuseuraa samassa tilanteessa olevista. :) Olisi kiva lueskella ainakin silloin tällöin yhdessä ja käydä vaikeita asioita yhdessä läpi! Voidaan tutustua ensin vaikka sähköpostin tai facebookin välityksellä. :) Olisi tietysti mukava tutustua myös kaikkiin muihinkin Turun oikikseen hakeviin! Osoitteeseen [email protected] saa pistää viestiä. :)

    • rankkapääsykoekevät

      Hei! :) Täällä kirjoittelee yksi 19-vuotias ulkopaikkakuntalainen, joka hakee jo toista kertaa Turkuun! Itse olen menossa Lex kurssien Intensiivi Plus -kurssille. Olisi kiva vaihtaa silloin tällöin ajatuksia pääsykoekirjoista ja opiskelusta ylipäätään. Oma väliaikainen sähköpostiosoite: [email protected]

      • Turku2015

        Heippa!

        Laitoin sulle äsken s-postia :) Ja kaikille muillekin tiedoks et ollaan tehty Whatsapp-ryhmä tän keskustelun myötä, ja meitä on siellä tällä hetkellä 9 henkilöö. :) Et jos halukkaita löytyy, pistäkää rohkeesti viestiä niin pääsee mukaan. Vertaistukee siis löytyy ja varmasti lukuseuraakin kuhan itse urakka alkaa. :)


      • turkuun2015

        Mua kiinnostais ilman muuta!! Samassa veneessä ollaan! Sähköpostia voi laittaa osotteeseen [email protected]

        Sama viesti keskustelun alhaalla :))


      • oikis2015

        Hei! Olen itsekin 19-vuotias ulkopaikkakuntalainen ja haen ensimmäistä kertaa turun oikeustieteelliseen. Osallistun myös Lexkurssien IntensiiviPlus kurssille! olen kiinnostunut keskustelemaan muiden kanssa aiheesta: 9


      • oikis2015

        Edellisestä unohtui, jos vielä mahtuu Whatsapp- ryhmään niin minulle voi laittaa sähköpostia osoitteeseen [email protected]


    • Annaelinah

      Hei!
      Olen -95 syntynyt savolaistyttö, jonka tähtäimessä on myös Turun oikis! Viime keväänä hain suoraan yo-kirjoitusten jälkeen muttei opiskelupaikkaa vielä irronut, ja tänä keväänä osallistun Lexin Teho-kurssille :) Olisi hauska tutustua etukäteen teihin, jotka olette samassa tilanteessa! Eli vertaistukea kaivataan myös täällä!
      Sähköpostia minulle voi laittaa osoitteeseen [email protected].

    • Turkuun2015

      Moikka! Täälläkin yks Turkuun toista kertaa hakeva 21-vuotias. Vertaistuki muilta lukijoilta kiinnostais myöskin kovasti! Ite oon menossa Lexin Intensiivi plus -kurssille... Mulle voi laittaa s-postia osotteeseen [email protected]

    • tkuoikis

      Moikka, täällä myös Turkuun hakija! Vieläkö mahtuu whatsapp ryhmään mukaan? Tukea ois kiva saada muilta samassa tilanteessa olevilta. :) Itse ilmoittauduin Eximian valmennuskurssille ja asun siis Turun lähistöllä joten muuttamassa en ole. Tein tätä varten sähköpostin joten laittakaahan mullekkin viestiä jos kiinnostaa osoitteeseen [email protected]

    • Turkkuseen

      Itse tulossa pohjoisesta Lexin TehoPlus-kurssille. Opiskelijakämppiin muutto parin viikon päästä.

      [email protected] voi laittaa viestiä jos remmiin mahtuu mukaan!

    • oikeustiede2015

      Moikka! Täällä myös yksi Turun oikikseen hakija :) Olen 20-vuotias ja ekaa kertaa oon hakemas. Osallistun Lexin Teho-kurssille. Olisi mukava tutustua teihin muihin hakijoihin! :)

    • oikeustapaus

      Moi, minäkin olen hakemassa ja tulisin mukaan jos mahtuu =). Väliaikainen osoitteeni on [email protected].

    • Hakija5456

      Jos vielä ryhmään mahtuu tai joku muuten haluaa keskustella niin laittakaa viestiä [email protected]

    • Rixx

      Miksei samalla joku perustaisi facebookiin ryhmän jossa kaikki voisivat keskustella???

      • Raxx

        Niinpä! Vapaaehtoisia?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5650
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3587
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1710
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1702
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1166
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      839
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe