Kun akaattikotilo on muninut..

Sparkle

Olen tässä jo melko monta vuotta omistanut akaattikotiloita, mutta nyt ne ovat ensi kertaa munineet kunnolla. Haluaisin vielä varmistaa, miten hoidatte munia, jos tahdotte että ne mahdollisimman varmasti kuoriutuvat? Nostelin varovasti munat pois isosta terraariostani pienempään asumukseen, sillä ne olivat erittäin riskialttiissa paikassa alunperin.Akaattikotiloiden lisääntymiseen ja munien/poikasten hoitoon liittyviä tietoja kaivataan! (siis tarkoitan nyt jotain muuta kuin aivan perustietoja = akaattikotilot ovat kaksineuvoisia jne.)Tietääkö kukaan miten kotilot saisi lisääntymään innokkaammin? Terraario on tarpeeksi tilava, kosteus riittää, kalkkia on aina saatavilla, lampulla järjestetty vuorokausirytmi, monipuolinen ruokavalio... mitä vielä??? KIITOS :)

9

2496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Caroline H.

      Minun akaattikotilot eivät olleet munineet koskaa, paitsi aivan hiljattain tässä muutama viikko sitten.
      Keräsin muutaman munan yhteen vanhaan terraarioon. Loput laitoin pakkaseen, koska en halua kauheata määrää pieniä kavereita.:) Pidin munia kostena ja lämpimänä. Suihkuttelin munia 2-3 kertaa päivässä. Terraario oli päivän spottivalon alla.
      Eilen niitä hoitaessa huomasin pienten kuoriutuneen!
      Minun poikasten kuoriutuminen kesti neljä viikkoa, eli kärsivällinen pitää olla!

      Siirsin pikkuiset pieneen pakasterasiaan ainakin näin aluksi. Pohjalle laitoin turvetta. Pikku kaverit oli aika nälkäisiä, joten annoin niille kalkkia,porkkanaa ja salaattia. :)

      Ei tästä ollut varmaan mitään hyötyä!:)

      • Akaatti

        www.akaattikotilot.cjb.net


      • Caroline H.
        Akaatti kirjoitti:

        www.akaattikotilot.cjb.net

        ... olet aika innokas mainostamaan sivujasi!:)


      • Akaatti
        Caroline H. kirjoitti:

        ... olet aika innokas mainostamaan sivujasi!:)

        Ilman muuta niitä pitää mainostaa että saa sivuja parannettua ja kävijöitä riittää :)


    • huono hoitaja

      mun elukat munii minkä ehtii enkä edes ruoki niitä kovin usein ja multakin kuivaa joskus liiaksi. silti munia pukkaa. viimesen vuoden aikana on tullu kolme satsia. eikä ihan pieniä määriä! sielä ne on ollu terraariossa isojen kans. ja elossa on. mitään en niille tehnyt ja ne kuoriutui todella nopeasti. nyttemmin oon sitte hävittäny munat keittämällä. en oiken luota tuohon pakastamiseen. tavallisten etanoiden ja varsinkin niiden suurten tuholaisten munat kun kestää pakkasenkin.

    • Aksu-fani <3

      Mun aksut muni kaks viikkoo sitten,ja päätinpä kurkistaa munan sisälle. Sieltä tuli pikku poikanen esiin,ja se vähän liikkui. Se putos lattialle ja kuoli... :( Mut ainaskin 1200 pikkukotiloa on tulossa!

    • love aksut

      löysin just joku päivä aksujen kopist 1 munan...se oli niitte eka muna 1muna? onka normaali ett siell oli vaa 1 muna?

    • Aksu tietäjä

      Jos se oli ensimmäinen kerta, kun sun aksut muni, se on sitten ns. Harjoitusmuna. Seuraavalla munintasatsilla saattaa tulla poikasia 50-100. Pakasta tai murskaa ylimääräiset munat. Jos poikaset ovat jo ehtineet kuoriutumaan, murskaa ylimääräiset poikaset nopeasti ja kivuttomasti. ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ PAKASTA KUORIUTUNEITA POIKASIA!

    • HUIJARI

      Moi. Mulla on kans ollu aksui aika monta vuotta, mutta ne on saanut vain yhden kerran poikasii. Mun aksuist oon oppinu et niit munii voi pakkaseen laittaa, tai jopa polttaa. NIIT EI SAA LAIT VESSAN PÖNTTÖHÖN!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe