406 V6 3.0 kokemuksia

406 seuraavaksi?

Olisi kiikarissa 406 V6. Kiinnostaisi tietää minkälaisia kokemuksia omistajilla on ko. autosta. Onko jotain tyyppivikoja? Onko V6 malleissa jäätynyt huohotin? Paljonko jakopäänhihnan vaihto maksaa? Onko muuten kallis huoltaa. Mikä on auton öljynvaihto-/huoltoväli? Onko V6 kova syömään öljyä. Kyse on uudehkosta autosta.

Jos nyt tulee jotain muuta ko. malliin liityvää asiaa, niin mielenkiinnolla kuunnellaan.

21

11437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 406V6

      Itse olen ajellut ko. pelillä nyt vuoden päivät. Siinä aikana on mittariin kertynyt noin 35000km. Positiivista autossa on mukavuus ja varustelu. Kolmelitrainen kutoskone on kuitenkin ERITTÄIN janoinen. Olen välillä jo melkein kurkkinut auton alle...Lisäksi suorituskyky ei ole mikään päätä huimaava, ohituksissa ei mielestäni suurta eroa entiseen kaksilitraiseen vastaavaan. Ota mieluummin kaksilitrainen, tulee huomattavasti halvemmaksi, vakuutusten/huoltojen/polttoaineen osalta....Suorituskyvyssä kutakuinkin samanveroisia.

      • Myr

        ...kyllä puhut ihan omias! Kyllä siinä suorituskyvyssä on niin selvä ero kaksilitraseen ku yöllä ja päivällä...eikä se mielestäni ole erityisen janoinen.Paljonko sulla on ollu keskikulutus? Uudemmista versioista löytyy melkein kaikki varusteet,kaikinpuolin erittäin mukava auto.


      • nuuka

        mikä on suurinpiirtein keskikulutus, kiinostais tietää.


      • 406V6
        Myr kirjoitti:

        ...kyllä puhut ihan omias! Kyllä siinä suorituskyvyssä on niin selvä ero kaksilitraseen ku yöllä ja päivällä...eikä se mielestäni ole erityisen janoinen.Paljonko sulla on ollu keskikulutus? Uudemmista versioista löytyy melkein kaikki varusteet,kaikinpuolin erittäin mukava auto.

        Eli minulla oli ennen kaksilitrainen sedan, nykyinen siis kolmelitrainen. Suorituskyvyssä paikaltaan lähtiessä ehkä se suurin ero tuleekin, millä nyt juuri ei merkitystä käytännössä ole. Mutta olin lähinnä pettynyt ohituskiihtyvyyden vain marginaaliseen paranemiseen. Emännällä on kaksilitrainen Focus farmari, ja kun siitä lyö pedalin lattiaan, niin vain vaivoin mennään kolmelitrasella Pösöllä ohi ohituksessa. Se kulutus hakkaa sekalaisessa(!) ajossa siellä 11-13 l/100km! Mielestäni tuon kokoiselle/tehoiselle aivan liikaa...Varustelu on hyvä, se pitää paikkansa.


      • Mtr
        406V6 kirjoitti:

        Eli minulla oli ennen kaksilitrainen sedan, nykyinen siis kolmelitrainen. Suorituskyvyssä paikaltaan lähtiessä ehkä se suurin ero tuleekin, millä nyt juuri ei merkitystä käytännössä ole. Mutta olin lähinnä pettynyt ohituskiihtyvyyden vain marginaaliseen paranemiseen. Emännällä on kaksilitrainen Focus farmari, ja kun siitä lyö pedalin lattiaan, niin vain vaivoin mennään kolmelitrasella Pösöllä ohi ohituksessa. Se kulutus hakkaa sekalaisessa(!) ajossa siellä 11-13 l/100km! Mielestäni tuon kokoiselle/tehoiselle aivan liikaa...Varustelu on hyvä, se pitää paikkansa.

        ...eri mieltä siitä suorituskyvystä.Kun ohituksessa laitta kolmosta tupaan,ni kyllä se Focus jää aika selvästi...Ootko varma et se kone on ihan säädöissä? Mä pääsin sekalaisessa ajossa helposti 9,5l/100 km,ei mitään vaikeuksia päästä tohon.Nyt on alla 407 v6 automaatti ja sillä on kulutus ollu n. 10,5/100 km.Eli en pidä kulutusta kovinkaan pahana,täytyy muistaa ettei ole enää mikään kovin kevyt auto.


      • Mikä vuosimalli?
        406V6 kirjoitti:

        Eli minulla oli ennen kaksilitrainen sedan, nykyinen siis kolmelitrainen. Suorituskyvyssä paikaltaan lähtiessä ehkä se suurin ero tuleekin, millä nyt juuri ei merkitystä käytännössä ole. Mutta olin lähinnä pettynyt ohituskiihtyvyyden vain marginaaliseen paranemiseen. Emännällä on kaksilitrainen Focus farmari, ja kun siitä lyö pedalin lattiaan, niin vain vaivoin mennään kolmelitrasella Pösöllä ohi ohituksessa. Se kulutus hakkaa sekalaisessa(!) ajossa siellä 11-13 l/100km! Mielestäni tuon kokoiselle/tehoiselle aivan liikaa...Varustelu on hyvä, se pitää paikkansa.

        vm.2000 lähtien on ollut tehokkaampi ja vähempi kulutuksinen V6 moottori.

        Vanha V6 (vm.1996-2000)
        140kw
        267nm

        Uusi V6 (vm.2000-2004)
        152kw
        285nm


      • ave
        nuuka kirjoitti:

        mikä on suurinpiirtein keskikulutus, kiinostais tietää.

        Taitaa janoisuus johtua kaasujalasta... Minulla on ollut nyt 60.000 km / n. 2 vuotta alla Peugeot 406 V6 3.0 v.2000 manuaalilaatikolla, ja likimain pelkkää positiivista kokemusta on kertynyt. Vanhempi kone oli huomattavasti janoisempi kuin uusi hiukan tehokkaampi, kevyempi, pihimpi, väännökkäämpi uusi PSA-mylly, joka tuli kuvioihin vuonna 2000. Jos ajaa maantiellä nopeusrajoitusten mukaan, pääsee helposti alle 8 litran, kaupungissa raskaalla jalalla vain taivas on kattona... Keskikulutus silti pysyy asiallisella ajolla alle 10 litran (ja silti pystyy joskus naattimaankin). Suorityskyvystä sen verran, että kyllä 285nm vääntö on ihan eri planeetalta kuin pikkumoottoristen versioiden. Eivätkä huollot ole paljoakaan kalliimpia, edes merkkiliikkeessä tehtyinä, ainoana poikkeuksena jakohihnan vaihto, joka on edessä aina 4 vuoden / 120.000 km:n välein, kumpi ensin täyttyy. Maksaa reilusti yli 1000 eegeriä kaikkineen. Vakuutukset täysillä bonuksilla nousivat n. 25% kun vaihdoin farkku-Focuksen Pösöön. PS. omani löysin 45.000 ajettuna virheettömässä kunnossa hintaan 21.000 e. ( siis 2 vuotta sitten )


      • Pakko kommentoida.kyllä aina kin mun autossa tietää miksi on selkänojan kun oik.puolen polkimen pohjaan painaa.ja kulutus 80/km/h kulutus on n.7,5-8 ja 100km n.9.ei ole mielestäni paha.nyt kesän aikana ois tark .laittaa turbo.katotasnmitä sitten kuluttaa.


      • Njoojuunääonnäitä
        turvekuski kirjoitti:

        Pakko kommentoida.kyllä aina kin mun autossa tietää miksi on selkänojan kun oik.puolen polkimen pohjaan painaa.ja kulutus 80/km/h kulutus on n.7,5-8 ja 100km n.9.ei ole mielestäni paha.nyt kesän aikana ois tark .laittaa turbo.katotasnmitä sitten kuluttaa.

        Nämä on näitä...

        Jos tarvitset (et kyllä tarvitse) auton, jossa on tehoa ja kulkua, niin noita olisi paljon viisaampiakin valintoja olemassa, ihan tehtaan tekeminä.

        Mutta saahan sitä ropata. Kannattaa kyllä miettiä että kehen tai mihin sillä kiihtyvyydellä olisi tarkoitus tehdä vaikutus. Se ei meinaan mene aina niinkuin nuorimies ajattelee (tai on ajattelematta).


    • 3.0

      Olen ajellut muutaman tuhannen km ko. autolla. Penkinlämmittimien hyytyminen lienee tyyppivika. Jakopään hihnan vaihto maksaa kuulemma vajaan tonnin. (automaa) v6 on toki kalliimpi huoltaa mutta on kyllä mukavuus ja suorituskykykin eri luokkaa kun pienmmillä ritsoilla.

    • 406 V6 A -98

      Huohottimen jäätyminen ei ole tämän koneen ongelma, eikä tuo tunnu öljyäkään syövän. Erityisiä V6 tyyppivikoja ei taida pahemmin olla, paitsi puolia on mennyt joissain vuosimalleissa. Muuten 406 osalta kannattaa lukea esim. hesarin tyyppivikalistaa.

      Ota automaatilla, jos löydät. Ei ehkä lähde paikalta sataseen erityisen lujaa, mutta maantiekiihtyvyydessä ei ole mitään häpeämistä. Ja ajomukavuus nousee tasolle joka pitää itse kokea.

      Bensankulutukseen maantiellä vaikuttaa kaasujalan asento. Olen ajanut saman pitkän reissun toisistaan n. 20% eroavalla kulutuksella. Toisen kerran vakionopeudensäätimellä ja toisen kerran ohitellen kaikissa mahdollisissa väleissä. Toisaalta myös ruuhkassa seisominen ja kaupunkiajo nostaa kulutusta reippaasti.

      • v63.0

        Automaattia en haluaisi. Se juttu v6:ssa on suorituskyky. Ja ero on ilmeinen.

        Mukavuuskommentti on totta. Mutta jos jaksaa veivaa niin onpas menokin reipasta.

        Kakkosella liikenteeseen ja 50km/h vitoselle. Wääntöä kun on.

        Kuluttaa jos käyttää tehoja. Baanalla 8l ja norm. 10 l. on normaalit.
        En ole uskaltanut kokeilla tehoja jatkuvasti...

        Ei ole ihan huono - parempikin voisi olla.


    • 240km/h

      Teitä joita kiinnostaa uudempi V6 niin käypääpä katsomassa huviksenne nettiauto.comissa oikeaa kaunotarta. Hopeinen helmi,joka varmasti kelpaa vaativammallekin ostajalle. Hinta huiteli jossain 20 000€:n alle.

    • metu

      Minusta 3.0 on hyvä peli,bensan kulutuksessa en ole huomannut suurtakaan eroa entisen 1.6 primeran kanssa.Tolla pösöllä ei tarvi polkea niin paljoa,vikoja en ole löytäny vielä lämmin pakkasella hyvin käynnistyy.Kulutus ehkä 9L kantturoissa ite tykkään mukava peli.peugeot 406 3.0 v6 -97

    • harrastepili

      Varman ihan kiva harrastepeli

    • Mopar68

      65000km tuuöilasi tihkutunnistimella 750€. Vetokoukku irroitettava 700€.Jakopäähihna plus pyörät 750€. vaihdelaatikon boxi 2kk taistelun jälkeen olisi ollut 8500 €. Oli laina auto alla kun eivät löytäneet vikaa. Sportti ja lumi hiutale vuorottelivat. Boxi piti maksaa 450€. Joutuikin ostamaan uudemman 1500€. Selitys välillä oli että foliokytkin jolla säädetään sport ja lumihiutale olisi saanut vettä katto luukusta. Hah. Olen sähkömies ja tukin kytkimen . Kytkin ok. Seuraava selitys 3vkoa jälkeen jälleen. Automaatissa D ei toimi laatikko pitää kuulemma rempata. Huono syötti. Olen omistanut 17v tomaatti jenkin ja olivat taas hissukseen. Alkoi Auto ek:ssa olla hikiset oltavat. Saivat päivitettyä lopulta laatikon ohjain yksikön etänä ruotsista . Kyselin että miltä näytti.kuulema netti vilisi silmissä ja 1 päivä meni etä päivitykseen. Lopulta taistelin liikkeele sanoen että maksatte oppirahanne itse ja loppu lasku oli 2300€. Jakopää hihnan vaihdon jälkeen meni termari. 2 kertaa tuli väärä omat ajot korjaamolle plus menetetyt työ tunnit enenkuin onnistui. Lasku 280€.Pari viikkoa sen jälkeen vesipumppu hajos kun eivät voinee tai äly ei pelannut vaihtaa sitä jakopään vaihdon yhteydessä 450€. 6500km ja 130 000km välissä mennyt 7 puolaa ovat liian kuumassa paikassa etenkin takana imusarjan alla. Puolat pitäs siirtää piakkoin irti koneen läheltä. Nyt 140 000 mittarissa. Hajos vebasto talvipakkasilla tammikuussa ja meinas elektroniikka sipata kun ei ole lokilämmitintä ja pakkasta oli tahkolla 20-28 astetta . Olen laittamassa letkulämmitintä nyt vaan kun tietäis minkä letkun väliin sen asentais.Taain höpinäpönttö hajos vaihto helppo kun on ekana muuttanut hannatin koukut pöntösta pidemmiksi kun takoi runkoon kiinni. Väli putken laippa piti rakentaa uusiksi kun väli putki on niin hiton kallis originaalina. Tarvikkeena ei saa. Etu levyt ja palat halvat yht noin 150 e. BÖSÖNI ON 2001 VM Että terve tuloa Bosöilemään .

    • Mopar68

      Kesyhän 3.0 on vanhoihin jenkkeihin nähen . Itelläni kone on ihan jees mutta vääntö on jotain muuta mihin totuin ennen Bösöö. Ok ohituksessa verraten vanhaan 68 lahnaan niin samassa tilanteessa pökötillä 130 km mittarissa niin samanpainoinen vanha coronet niin oli 195 km . Siis väänto oli jossai kuten hevoset siis kesälomilla. Eikä 5.2l v8 koneessakaan ollut kuin noin 250 hp.Ostaisin kyllä vanhan jenkin jos osaat itse korjata. Pitemmän päälle säästö huikee jos tykkäät harrastaa. Voi ite korjata . Ei kalliita korjaamo kuluja. Itelläni meni 5.2 l koneella 8.7 pekkasella täys poka päällä. Ei paha 😂

      • JopasMurjaisit

        5.2 litrainen moottori ei mene alle 15 litran kulutuksella kuin vr:n kyydissä.


      • Ettätämmöstä

        Juu ei, ehkä alamäessä. Oma pösö 406 v6 vm.03 sekalaisessa ajossa n. 10 litraa. Matka-ajossa litran pari pienemmällä.


      • OletkoTyhmä
        JopasMurjaisit kirjoitti:

        5.2 litrainen moottori ei mene alle 15 litran kulutuksella kuin vr:n kyydissä.

        Vitut se moottorin koko kerro kulutusta. Kun on iso moottori, niin ei tarvi kierrättää ja menee pienellä kulutuksella. Satasta voi ajella reilulla 1000rpm:llä, toisin ku niitä korppusahoja joita saa huuattaa 3000rpm. Esimerkiksi vakio vetet menee nykyään 6.2l koneella parhaillaan alle 7 litran sadalle matka-ajossa. On se tekniikka kehittynyt siitä 60 luvusta isoissakin moottoreissa.


      • BalalaikkaSoi
        OletkoTyhmä kirjoitti:

        Vitut se moottorin koko kerro kulutusta. Kun on iso moottori, niin ei tarvi kierrättää ja menee pienellä kulutuksella. Satasta voi ajella reilulla 1000rpm:llä, toisin ku niitä korppusahoja joita saa huuattaa 3000rpm. Esimerkiksi vakio vetet menee nykyään 6.2l koneella parhaillaan alle 7 litran sadalle matka-ajossa. On se tekniikka kehittynyt siitä 60 luvusta isoissakin moottoreissa.

        Sen "kierrätyksen" merkitys tulee esille vasta, kun kierrokset nousee päälle 3000 rpm. Tuota suuremmilla kierroksilla, moottorin häviöt kasvaa, eli hyötysuhde alenee.

        Kun 4.2 litrainen nelivetoaudi pääsee maantiekulutuksessa 9 litran kulutukseen, niin voihan se olla että corvette menee parhaimmillaan pienemmän ilmanvastuksensa turvin, alamäessä, kesäkelillä, 3 barin rengaspaineilla, 60 km/h nopeudella, alle 7 litran kulutuksella.

        2017 malliselle corvetelle, valmistaja lupailee sivullaan 26 mpg, eli 26 mailia gallonalla. Suomennettuna noin 10 litraa satasella. Ja kun tiedämme miten hyvin nuo valmistajien väittämät pitävät paikkansa niin eiköhän tuonkin auton käytännön maantiekulutus ole vähintään 13 litraa satasella. Sekalaisen ajon kulutus lienee 20 litraa satasella, jos riittääkään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe