Taas ryyppäsin rahani...

jute82

Mikä helvetti siinä on kun elosta ei tuu yhtään mitään? Toimeentulotuki vois just ja just riittää elämiseen mutta tää jatkuva kaljanhimo sotkee asiat! Pari päivää sitten taas sorruin ostaan "vaan muutaman kaljan" lidlistä ja sitten taas lähti koko homma käsistä kun innostuin ryyppään viä kavereittenkin kanssa. Rahat on nyt sitten loppu ja loppukuun saa miettiä että millä elää.

Olin niin vannottanu itteeni että nyt en sitten osta mitään tupakkaa, kaljaa tai viinaa kun pakollisten laskujen jälkeen (monet laskut perinnässä ja maksusuunnitelmista olis syytä pitää kii) ruokarahaa jää muutama hassu euro päivässä. Taas kerran meni hommat perseelleen.

30

596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Virosta viinaa

      Osta oluet Tallinnasta, saat ne puoleen hintaan!

    • mielestäni.

      ainakin olet rehellinen itsellesi. sulla on hyvät mahdollisuudet onnistua pienessä ryhdistäytymisessä, pidä jatkossakin hyvät tavoitteet. se että joskus mokaa ei tarkoita että häviäisi koko homman.

      • tarkka euro.

        Mä oon luopunut kokonaan alkoholista ja tupakasta, tilalle tuli runsas liikunta ja luonnossa liikkuminen sekä terveellinen ruoka. Ei voi valittaa, sillä olo on ihan erilainen nyt, paljon parempi. Ja varsinkin nyt työttömäksi jäätyä kyllä huomaa miten rahaa säästyy ja tulee loppujen lopuksi hyvinkin vähällä toimeen.


      • tarkka euro.

        Mä oon luopunut kokonaan alkoholista ja tupakasta, tilalle tuli runsas liikunta ja luonnossa liikkuminen sekä terveellinen ruoka. Ei voi valittaa, sillä olo on ihan erilainen nyt, paljon parempi. Ja varsinkin nyt työttömäksi jäätyä kyllä huomaa miten rahaa säästyy ja tulee loppujen lopuksi hyvinkin vähällä toimeen.


      • lempattu1
        tarkka euro. kirjoitti:

        Mä oon luopunut kokonaan alkoholista ja tupakasta, tilalle tuli runsas liikunta ja luonnossa liikkuminen sekä terveellinen ruoka. Ei voi valittaa, sillä olo on ihan erilainen nyt, paljon parempi. Ja varsinkin nyt työttömäksi jäätyä kyllä huomaa miten rahaa säästyy ja tulee loppujen lopuksi hyvinkin vähällä toimeen.

        Ai on muitakin jotka näin ovat tehneet! Minulla on kanssa samat kuviot ja henkinen mieliala on tosiaankin parempi! Minulla on vielä riippana, että otan n. kerran kk perskännit. Tästä on kuitenkin juuri mielialan takia paljon haittaa ja pitäisi luopua kokonaan. Nyt on kuitenkin nämä tulot työttömyyden takia niin pienet, että rahasta saa olla nuuka! Minä en kuitenkaan ruoasta aio säästää pätkääkään ja jotkut tuotteet ovat parastakin laatua eikä halvinta. Lisäksi lintsikortin lataan säännöllisesti ja lasta sponsoroin rahalla. 50e jää säästöön, tai aina ei sitäkään!

        Kannattaa oikeasti tehdä niiden elämäntapojen eteen töitä, niin jää rahaa sitten johonkin mukavampaankin asiaan.


    • amis porvari

      Toi on niin tyypillistä akateemisesti koulutetuille ikityöttömille loisille.

    • olet älytön pelle

      Etkö jo kyllästy tähän akiteeraamiseen? Joku älyltään alle keskiverron voi juttusi uskoa koska tarvitsee itseään huonomman yleinen mielipide on alkoholiongelma on omahäpeä ja itse hallittavissa joten olet pohjapa'skaa hänenkin mielestään.

      • .apina ja banaani.

        Mihin sinä sijoittaudut älykkyysosamäärältäsi? Oletko käynyt Mensan testeissä? Arvioitko ihmisten sairauksia, persoonallisuutta ja älykkyyttä kenties jonkin amiksen tusinatutkinnon perusteella?

        Luuletko tunnistavasi Suomi24-kirjoittajista pellet? Mihin tunnistamisesi perustuu?

        Uskotko että päihderiippuvuudet ovat ihmisten itsensä hallittavissa? Miksi? Miksi sitten tarvitaan päihdevieroitushoitoa, jos kerran asiat ovat ihan vain niin itsestään selviä, että sormia napsauttamalla on asiat ihmisen itsensä ratkaistavissa?

        Oletko nyt vähän ylimielinen? Luuletko olevasi älykkäämpi kuin oletkaan? Keneen verrattuna?

        Kannattaisiko laskeutua sieltä puusta jo alas?


    • raitis ja reipas

      Kannattaisikohan yrittää etsiä uusia kavereita, joita kiinnostaa muut asiat kuin ryyppääminen? Esimerkiksi meidän kylällä kuntosalikortin saa noin 35 eurolla, joten itse kyllä mielummin käyn kuntoilemassa vaikka joka toinen päivä sen sijaan, että ostaisin tuolla rahalla parikymmentä pulloa kaljaa tai sidukkaa. Kuntoilullakin saa nimittäin hyvät "nousuhumalat" aikaiseksi sillä erotuksella, että se hyvä olo jatkuu, eikä tule krapulaa.

      Toivottavasti löydät apua vaikka A-klinikan sivuilta, että millaisilla keinoilla pysyt kaidalla tiellä erossa ryypiskelystä.

      • Tsemppiä

        Varmastikin tuossa on hyviä neuvoja, lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota noihin kavereihin joiden kanssa ryyppää, jos ei muuten niin vaihtaa toisenlaisiin kavereihin ja niitähän tulee uusia siellä minne menee, esim. kuntosaleilla. A-klinikkakin voi olla tarpeen. On antava arvoa itselle ja lopetettava se rilluttelu, se vie aina vain alaspäin. Ryyppäämisen tilalle ja niihin "tyhjiin hetkiin" on tultava muita harrastuksia jotka vie elämää parempaan suuntaan. Kukas kissan hännän nostaa ellei kissa itse.


    • juoppojarmo

      Mä vannotan itselleni joka kerta että "ei ikinä enää" kun olen ryypännyt kuukauden alussa kaikki sossurahat ja sitten näen nälkee loppukuukauden, mutta silti sorrun siihen yhä uudestaan, heti kun rahat tulevat tilille niin se vanha kärsimys unohtuu ja pitää vaan heti saada viinaa:(((

    • Töihin mene!111

      Tyypillinen amis, ostelee jotain prole-kaljaa tukirahoilla.

      HERÄÄ PAHVI JA MENE TÖIHIN KUTEN VANHEMPASI!!! KUULIKKO?? TÖIHIN!11

    • orja vapaaksi

      Sinulta vaaditaan rehellinen päätös sulkea korkki lopullisesti ja sitten pyydät rehellisesti voimaa Jumalalta. Tunnusta ettet omin voimin pysty itseäsi voittamaan.

      • Viina lohduttaa

        Viina on köyhän ainoa lohtu!


    • rinta rotti

      Äläpä masennu, ottaa ne muutkin, jopa jolla on varaa, nytkin bisse maistuu, ei se taivaspaikka tule aina, vaikka lopettaisi kokonaan.

      • Bror-Erik

        Ryyppää reilusti vaan ilman tunnon tuskia,on elettävä kun on tänne synnytty :)


    • lonkeroajapastaa

      osta vaikka niitä parin euron juustopastaaterioita kaappiin rahapäivänä.ne on oikeesti hyviä.mäkin sorruin tänään ryyppäämään ja tuhlasin kokonaiset 18.90 euroa.mä onneks ryyppään vaan joka kolmas kuukausi...

    • Hamstrain

      Kannattaa kyllä ostaa jotain ruokaa jemmaan tilipäivänä,niin on sitten edes jotain mitä syödä isoimpaan nälkään.
      Esim nuudeleita, makaronia ja sit välillä ainakin tölkkiruuissa on hyviä tyrkkyjäkin. Kuten hernekeittoa saa joskus 6 tai 7prk vitosella.
      Onhan se aika ankeatakin olla tuollaisella dieetillä, mutta on se täysnälkää parempi vaihtoehto.
      Mulla itselläni jäi tällainen tapa päälle huonoilta ajoilta ja ihan hyvä se on, ettei nälässä tarvi olla, jos joskus nyt vielä sattuu jotain taloudellisia bläkäreitä.
      Ja älä nyt kuitenkaan ole liian ankara itsellesi, lipsuu se "paremmallakin väellä" yhtä lailla ja aika saamarin pahasti.

      • pienitulo

        "tyrkkyjäkin" "bläkäreitä"
        Mitä nämä tarkoittavat suomeksi?


      • Hamstrain
        pienitulo kirjoitti:

        "tyrkkyjäkin" "bläkäreitä"
        Mitä nämä tarkoittavat suomeksi?

        Tyrkky tarkoittaa tarjousta. Kai ymmärrät mitä tarjous tarkoittaa? Eli tavara, tässä tapauksessa esimerkiksi tuo mainittu hernekeitto, myydään normaalia hintaa halvemmalla.
        Bläkäri taas tarkoittaa kirjaimellisesti musitikatkosta/todellisuudentajun heikentymistä tms, tulee englannin kielen sanasta blackout. Mutta sitä voidaan käyttää myös kuvaamaan hölmöilyä ym mokailua.
        Eli jos mieluummin ryyppäät pari iltaa kuin että ostaisit loppukuukaudeksi ruokaa, koska se sillä hetkellä tuntuu paremmalta vaihtoehdolta, niin kuinka ollakaan, bläkäri on syntynyt.
        Tämän selvemmin tätä asiaa ei varmaan osaa kukaan selventää.
        Toivottavasti tämä selvennys auttoi.


      • pienitulo
        Hamstrain kirjoitti:

        Tyrkky tarkoittaa tarjousta. Kai ymmärrät mitä tarjous tarkoittaa? Eli tavara, tässä tapauksessa esimerkiksi tuo mainittu hernekeitto, myydään normaalia hintaa halvemmalla.
        Bläkäri taas tarkoittaa kirjaimellisesti musitikatkosta/todellisuudentajun heikentymistä tms, tulee englannin kielen sanasta blackout. Mutta sitä voidaan käyttää myös kuvaamaan hölmöilyä ym mokailua.
        Eli jos mieluummin ryyppäät pari iltaa kuin että ostaisit loppukuukaudeksi ruokaa, koska se sillä hetkellä tuntuu paremmalta vaihtoehdolta, niin kuinka ollakaan, bläkäri on syntynyt.
        Tämän selvemmin tätä asiaa ei varmaan osaa kukaan selventää.
        Toivottavasti tämä selvennys auttoi.

        Hyvin selvisi. Yritä ensi kerralla suomen kielellä, niin ei tarvitse ihmetellä noita omatekoisia sanoja.


    • halvemmatIlot

      Korvaa kalja limulla. LIDL:in Siti-Cola on 1,5 l tavaraa puolen euron pantittomalla hinnalla. Höystä sokerilla ja päivää kohden syntisen nautinnon hinnaksi tulee maksimissaan 0,6e.

    • EIviinalle

      Voi voi, en voi kun ihmetellä teitä työttömiä ja tyhmiä ihmisiä? Juotte siis rahanne ja kärsitte mieletöntä krapulaa henkistä ja fyysistä? Onko alkoholi todellakin elämänne ykkösjuttu? Ei ei, sanon minä, itse olen ollut aina hyvin tarkka juomisestani ja rahan käytöstä, pakko olla kun olen myös työtön ja pitkään olenkin ollut! Älkää nyt jumalauta tissutelko sitä olutta ja rahojanne kaikkia, mitä helvetin lohtua siitä on? ok, joo tiedän että se hetki kun on humalassa niin se on se hetkellinen helpotus raskaassa tylsässä elämässä, mutta kun se hetki kestää vain hetken! ja alkaa se helvetin morkkis ja suunnaton krapula. Unohtakaa juomiset nyt heti ja menkää ulos lenkille ja laittakaa jotain terveellistä ruokaa yms yms Unohtakaa helvetissä se kittaaminen! Minä en juo enkä polta, saan näistä olemattomista rahoista jopa säästöönkin jotain, ja sitten on kiva ostaa jotain suurempaa ja kalliimpaa kun on riittävästi saanut säästöön :) Minä en todellakaan viitsisi juoda vähiä rahojani!

      • reiska_69

        Voi vittu mitä jeesustelua!

        Ite oon työtän ja korvia myöten veloissa.... ja viina maistuu.


      • perttinen1

        Viinanhimo on sairaus.


      • wggrr

        Johtuu ihan geeneistä se alttius viinanhimoon.


    • Myy_tietokoneesi

      Niin saat lisää rahaa!

    • abbacd

      Paha juttu on kans se, että kaikki kaverit on ryypiskelijöitä, joten siitä jatkuvasta kaljottelusta on melkein mahdotonta päästä eroon, jos ei samalla vaihda kaveripiiriä. Ja uusien kavereiden hommaaminen on tunnetusti enemmän kuin vaikeaa...

      • kuuuuludtt

        Kuuluu taudin kuvaan että kaveritkin juo niin juotko kavereiden mieliksi sitten vai, ehkäpä olet riippuvainen kaljasta. Mene a klinikalle keskusteleen asioista.


    • kyllähändeekuu

      Kyllähän tässä aikas deeku olis jos jois aina sillon kun kaverit ja tutut. Oma valinta se on koska juo eikä niin että hakee sen kautta kun muutkin.
      Se kyllä tosi että ne jotka läträä kaljojen kanssa niin haluaa vetää mukaan suohon.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5088
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3337
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1010
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe