Tyttöystävän entiset panot ahdistavat

Clinlife

Olen seurustellut liki vuoden nykyisen tyttöystäväni kanssa. Suhde on toimiva ja olen onnellinen, mutta yhdestä asiasta en vain pääse yli: tyttöystäväni entiset panot.
Hän on kertonut entisistä seksisuhteistaan melko avoimesti, mutta ei mitenkään yksityiskohtaisesti. Hän on kuitenkin paljastanut liki kymmenen ex-partnerin nimet, joista useamman tunnen myös henkilökohtaisesti. Ex-partnereiden lukumäärä menee myös reippaasti yli kymmenen.

Tiedän että jokaisella on oma menneisyytensä eikä sitä saa muutettua, sillä siisti. Silti aina välillä ajatukseni valtaa ahdistuneisuus siitä, kuinka monen kanssa hän on aikoinaan ollut. Kuinka paljon parempaa seksi on ollut heidän kanssaan, kuinka paljon tyttöystäväni itse haikailee entistensä perään jne...

Tuntuu nurinkuriselta märehtiä tällaista asiaa, mutta en vain voi sille mitään. Osasyyksi olen itse päätellyt sen, että minulla on vähemmän seksikumppaneita kirjoissa kuin naisellani. Ehkä kokemattomuuteni heijastuu itsetuntooni joka taas aiheuttaa ahdistuneisuutta? Onko muilla ollut samanalaisia kokemuksia? Entä miten olette niistä selvinneet?

50

8559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samassa veneessä

      Minulla oli myös alussa vaikeuksia suhtautua mieheni lukuisiin panoihin. Juttelimme avoimesti ja tiedän useita myös nimeltä ja ulkonäöltä. Itsellä ei montaa kumppania ole ollut, koska olin pitkässä suhteessa ennen häntä.

      Mitä pitempään olemme olleet yhdessä ja suhteessamme vallitsee luottamus ja rakkaus, niin en enää juurikaan ajattele koko asiaa. Se on menettänyt merkityksensä, koska meillä menee niin hyvin ja olen kainkinpuolin onnellinen.

      Eli aika auttaa tässäkin asiassa ja kannattaa ihan tietoisesti olla ajattelematta tyttösi menneisyyttä ja olla onnellinen, jos suhteenne on muuten kunnossa.

    • tommi12

      Hei! Olin vuosi sitten aika lailla samassa pisteessä kuin sinäkin. Seurustelen nykyään samaisen naisen kanssa. Muutamia huomioita, mitä itse olen tehnyt "matkan aikana". Se, että sinulla ei miehenä ole lukusia seksikumppaneita, ei välttämättä tarkoita huonoa itsetuntoa. Tilanne voi olla myös päinvastoin. Tiedät, mitä etsit ja mikä tekee sinusta onnellisen. Itseäni ei esimerkiksi pelkät panot ole koskaan kinnostaneet. Minulle on paljon tyydyttävämpää "rakastella" ja harrastaa seksiä tunteiden kanssa. Nykyinen yhteiskunta saa usein vain ajattelemaan niin, että miehet, joilla ei ole paljoa seksikumppaneita, ovat jotenkin rassukoita. Itsekin tiedän, että seksiä olisin saanut, jos olisin halunnut, mutta kun en ole halunnut. En kenen tahansa kanssa.

      Tiedätkö syytä, miksi naisellasi on ollut useampia seksisuhteita? Naiset saattavat harrastaa seksiä myös muusta syystä kuin seksinharrastamisen ilosta. Se on voi olla myös tapa yrittää saada rakkautta ja hyväksyntää. Onko ne välttämättä ollut "kuumaa seksiä"? Todellisuudessa ne on saattaneet olla päinvastoin. Yleensähän suhteet päättyy (myös seksisuhteet) siksi, että suhde ei ole tyydyttävä. Jos molemmat olisivat olleet onnellisia "kuumista panoistaan", niin kai ne harrastaisivat sitä yhä?

      Seksikumppaneiden määrä ei itsessään kerro mitään. Tai toisinsanoen se voi kertoa vaikka mistä. Syitä voi olla vaikka mitä. Olisi hyvä, jos voisitte keskustella noista jutuista. Miksi hänellä on niitä ollut.. miksi sinulla niitä ei ole ollut. Ero kumppaneiden määrässä ei ole välttämättä merkki siitä, että ette ole muutenkaan samalla aaltopituudella. Tuo oli minun yksi isoin huolenaiheeni: "ollaanko me ollenkaan samanlaisia, jos tällaisessa näinkin isossa asiassa ollaan oltu erilaisia".

      Vielä yksi asia. Se, että tyttöystäväsi on joskus toiminut jollain tapaa, ei tarkoita että hän nykyisellään toimisi samalla tavalla. Ihminen kehittyy läpi elämän. Ja kyllä. Olen käynyt läpi täysin samoja asioita kuin sinä :).

    • Merri Kristmas

      Harva ihminen varmaan haikailee useamman perään samanaikaisesti... joko ei kenenkään, vaan on kaikista onnellisin nykyhetkessä. Tai jotkut yhden ainoan perään, sen tilanteen taas voi saavuttaa, vaikka olisi vain yksi pitkä suhde takana. Tai ei suhdetta lainkaan sen ihmisen kanssa, milloin haikailu perustuu osaksi idealisointiin ja omiin unelmiin paremmasta elämästä.

      Vaikka kumppaneita olisi kymmenen, se ei tee heistä kenestäkään sen rakkaampaa tai sopivampaa. Hyvä puoli tuossa on ihmiselle itselleen, että hän tuntee jo omaa ihmismakuaan eikä hyväksy mitä tahansa.

    • Ihmettelijä

      Ensinnäkin sanoisin, ettei seksikumppaneiden määrä välttämättä tuo enemmän seksuaalista kokemusta. Seksihän on saattanut olla huonoa jokaikisen kanssa? Voi olla, että pitkään seurustellut nainen on seksuaalisesti paljon kokeneempi ja osaa huomioida miehen paremmin kuin lukuisia eri partnereita omaava nainen.

      Lisäksi, moni nuori tyttö/nainen hakee myös seksikokemuksia eri miesten kanssa hyväksynnän saamiseksi. He haluavat olla haluttuja, ihailtuja jne... Seksi voi olla yksinäisyyden tunteen lievittämistä. En usko, että kaikki ovat edes kovin ylpeitä nuoruuden seksikokemuksistaan.

      En tiedä, mitä naisesi historiassa on tapahtunut ja miksi, toin vain erilaisia näkökulmia aiheeseen. Tommi12:lla oli samoja ajatuksia siitä, miksi kummallakin on tai ei ollut seksikumppaneita...

      • ahdistaa

        Minuakin ahdistaa miesystävän seksikumppanit ja tyttöystävät.
        Ei hän niillä kehuskele, mutta tunnen kuitenkin olevani huono kaikesaa.
        Usein riidassa ottaa puheeksi kuinka huono olen ja en osaa käyttäytyä, vaikka hän julkisessa tilssa itse osaa käyttäytyä.
        Minä sentään vain kaksin en aina käyttäydy
        ihan priimasti. En kuitenkaan julkisesti käyttäydy , niin että hävetä saa. Niinkuin minä miestäni välillä.
        Mikä siinä on, että miehelle kaikki on sallitunpaa ja heidän ei tarvi ottaa muita huomioon ja saa aina väheksyä toisen olemassa oloakin.


      • Totta on

        "Ensinnäkin sanoisin, ettei seksikumppaneiden määrä välttämättä tuo enemmän seksuaalista kokemusta. Seksihän on saattanut olla huonoa jokaikisen kanssa? Voi olla, että pitkään seurustellut nainen on seksuaalisesti paljon kokeneempi ja osaa huomioida miehen paremmin kuin lukuisia eri partnereita omaava nainen."

        Minulla on ollut useita kumppaneita, ja todellakin, seksi on ollut huonoa hyvin monen kanssa. Pitkiä suhteita on muutama, koska niissä seksi oli edes jonkinlaista, siedettävää. Taivaallisen hyvää seksiä tunnen saaneeni vain yhden kerran elämässäni, ja siihen vertaan kaikki muut kokemukseni.


      • Ihmettelijä
        ahdistaa kirjoitti:

        Minuakin ahdistaa miesystävän seksikumppanit ja tyttöystävät.
        Ei hän niillä kehuskele, mutta tunnen kuitenkin olevani huono kaikesaa.
        Usein riidassa ottaa puheeksi kuinka huono olen ja en osaa käyttäytyä, vaikka hän julkisessa tilssa itse osaa käyttäytyä.
        Minä sentään vain kaksin en aina käyttäydy
        ihan priimasti. En kuitenkaan julkisesti käyttäydy , niin että hävetä saa. Niinkuin minä miestäni välillä.
        Mikä siinä on, että miehelle kaikki on sallitunpaa ja heidän ei tarvi ottaa muita huomioon ja saa aina väheksyä toisen olemassa oloakin.

        Toki molempien pitäisi suhteessa huomioida toisiaan. Ikävää, että tunnet itsesi huonoksi suhteessa. Toivottavasti saatte juteltua kaikki mieltäsi vaivaavat asiat läpi miehesi kanssa. Kuten tuossa joku aiemmin sanoikin, toisaalta voisi ajatella myönteisesti kumppanin seksikumppaneista... Eli hän on kokenut ja siksi tietää hyvin, mitä ja kenet nyt haluaa?


      • näinnain
        Totta on kirjoitti:

        "Ensinnäkin sanoisin, ettei seksikumppaneiden määrä välttämättä tuo enemmän seksuaalista kokemusta. Seksihän on saattanut olla huonoa jokaikisen kanssa? Voi olla, että pitkään seurustellut nainen on seksuaalisesti paljon kokeneempi ja osaa huomioida miehen paremmin kuin lukuisia eri partnereita omaava nainen."

        Minulla on ollut useita kumppaneita, ja todellakin, seksi on ollut huonoa hyvin monen kanssa. Pitkiä suhteita on muutama, koska niissä seksi oli edes jonkinlaista, siedettävää. Taivaallisen hyvää seksiä tunnen saaneeni vain yhden kerran elämässäni, ja siihen vertaan kaikki muut kokemukseni.

        Komppaan täysin! Itselläni, naisena, on takana useita (kymmeniä) sänkykumppaneita. Joukkoon mahtuu paljon huonoja, osa kelvollisia. Vain yksi menneisyydestä veti vertoja nykyiselleni. Ja nykyinen mieheni on todella kokematon niin sängyssä, kuin parisuhdeasioissakin. Silti hänen kanssaan kaikki on parempaa kuin koskaan. Oikeastaan seksi on tällä hetkellä niin hyvää, että vaikka olemme puhuneet toiveistamme, emme ole vielä ehtineet toteuttaa juuri mitään, sillä ns. perusseksi tempaa molemmat sellaisiin intohimon sfääreihin ettei "tempuille" ole edes sijaa =D


      • veio
        näinnain kirjoitti:

        Komppaan täysin! Itselläni, naisena, on takana useita (kymmeniä) sänkykumppaneita. Joukkoon mahtuu paljon huonoja, osa kelvollisia. Vain yksi menneisyydestä veti vertoja nykyiselleni. Ja nykyinen mieheni on todella kokematon niin sängyssä, kuin parisuhdeasioissakin. Silti hänen kanssaan kaikki on parempaa kuin koskaan. Oikeastaan seksi on tällä hetkellä niin hyvää, että vaikka olemme puhuneet toiveistamme, emme ole vielä ehtineet toteuttaa juuri mitään, sillä ns. perusseksi tempaa molemmat sellaisiin intohimon sfääreihin ettei "tempuille" ole edes sijaa =D

        Muista.
        Kirjoituksesi perusteella kaikki sfäärisi perustuu samaan kuin piikki narkkarille.


    • naisen näkökulmasta

      Jos olet surkea sängyssä tai minimunalla varustettu ei nainen tarvitse paria vertailukumppania enempää tajutakseen sitä eli ei ne kymmenen lisäkumppania mitään muuta.

      Seksissä taitoja voi kehittää mutta yhteys, läheisyys ja kemia ovat yhtälailla tärkeitä laatukriteereitä jota ei kokemusmäärillä hankita. Kannattaa avoimesti puhua näistä tuntemuksista naisen kanssa ettei ne jää vaivaamaan. Todennäköisesti naisestasi on herttaista kuinka tärkeää sinulle on hänen tyydyttäminen :)

    • myötätuntoa

      mun kohdalla on myös sama asia, eli hänen ex:t ahdistaa. Enemmän luulen että kyse on pelosta että hänellä olisi edelleen tunteita heitä kohtaan ja jäisin jostain syystä kakkoseksi siinä kisassa.

      Tein suhteen alussa hyvin selväksi että en halua tietää hänen ex panoistaan yhtään mitään mutta jostain ihmeen syystä ne sitten kuitenkin tulivat esille.

      En ole yleisesti ottaen mustasukkainen jos joku mies lähestyy puolisoani, olen todennut että se ei ole hänen vikansa joten turha siitä on hänelle raivota koska hän ei ole flirtti mutta on varsin edustavan ja eksoottisen näköinen. Joten tämä asia on mulle varsin ok koska hän kyllä pistää kundit ojennukseen aika nopeasti kun häntä lähestytään.

      Muts nämä ex panot on eri asia henkisesti. Kuten sanoin, hän on varsin hot ja tiedän että jossain vaiheessa hän käytti ns. miehiä puhtaasti panotarkoituksessa joten en edes uskalla ajatella miten monta noita kohteita on. Ja kun aloin seurustelemaan hänen kanssaan niin hänen perässään oli lauma äijiä jotka yrittivät päästä osingoille jotka hän sitten alettuaan minun kanssa tumppasi kuin märät rätit. Mutta siis ajatuskin siitä että edes juttelisi jonkun noista kanssa saa minut aivan raivon partaalle.

      Teimme jossain vaiheessa suhdetta selkeän diilin että yhdenkään muun kuin ex-naimissa olleen puolison kanssa ei olla yhteydessä (lapsia siis on) ja tämä on jonkin verran auttanut asiassa mutta kyllä nämä asiat kummittelee mielessä.

      Ja siis en ole kovin kiltti ollut itsekään, joskaan en ole kertonut mitään koska tiedän että siitä se ilo vasta repeäiskin jos hänelle selviäisi kaikki sekoiluni menneisyydessä. Mutta olen pitänyt oman puoleni diilistä, ei mitään kontaktia yhteenkään ex:ään sotkemaan kuvioita.

    • 11+7

      Nyt täytyy sanoa että en tajua. Tiedän kyllä kaikki tutut jota on pannut. Osa mun ja hänen kavereitakin. Niiden aviomiehet ei kyllä tiedä. Mutta kun niitä naisia on oikeasti jotain 700-1000 välillä niin mitä väliä? Pitäiskö niitä kaikkia nyt sitten surra? Ei mun mielestä. Mulla on hel-ve-tin hyvä mies sängyssä. Ihan tajuton tapaus. Selkeesti hommat on opittu ja hyvin. Mulla taitaa olla laskurissa vain 7 miestä ja 3 naista jos oikein muistan. Oon nuoresta asti ollut pitkissä suhteissa. Eipä tuo menoa haittaa. Vähäisestä miesmäärästä huolimatta oon kuulemma hyvä pano. Otan kohteliaisuutena. Ei tää mikään kilpailu ole. Eka mies petti kun se oli neitsyt kun alettiin olla. Sillä oli just joku kompleksi seksimäärän kanssa. Hiton typerää ja tuhos lopulta perheen.

    • Lady-vm82

      Minkä ikäinen naisesi on? Uskon, että olette kovin nuoria ja naisesi on todella tyhmä, kun kertoo puolisolleen seksikumppaneiden nimiä ja määriä. Ei kukaan itseään arvossa pitävä nainen tee noin. Koskaan, ei koskaan, kannata kertoa kenen kanssa on ollut. Se vain tuo mutkia parisuhteeseen, ja ihan turhaan.

      Itselläni on nuoruudessa olleet omat villit aikani ja nyt onnellisesti naimisissa. Ei minun miehelläni kiinnosta menneisyyden hoidoistani tietää tai pidemmistäkään suhteista. Suosittelen että unohdat asian. Ja ehkä kannattaa harkita myös naisen vaihtoa :) ei vaikuta tuollainen nainen kovin kunnolliselta.

      • Mitä hittoa

        On upeeta, että edes yksi ajattelee itse ja on oikeasti sitä mieltä, entiset ovat entisiä ja että nykyisten ei niistä tarvitse tietää. Hyi te muut!

        Miten tämä tieto existä jalostaa teidän suhteita? Mitä hyvää tästä tiedosta teille on syntynyt? Taitaa tulla näistä aineksista aika niukat eväät...?

        Jos joku on ex, niin siihen on varmasti joku syy. Ja mitä sitten? Eikö teillä rassuilla oikeasti ole oikeita murheita, kun tällaisilla ajatuksilla pitää mieltänsä myrkyttää? Keskittykää nyt ihmeessä elämään tässä ja nyt tätä päivään ja varautukaa huomiseen, eilistä ette kiinni saa ettekä sitä pysty peruuttamaan.


      • ihmeellistä

        Olen samaa mieltä Lady-vm82 kanssa. entiset ovat entisiä, tyhmää niitä on vatvoa nykysuhteissa ellei ole sitten yhteisiä lapsia joiden takia on pakko olla jossain määrin tekemisissä.
        Oma kokemukseni on hiukan erilainen, miesystävä hermostui kun en kertonut entisistä suhteistani yhtikäs mitään. Mitään kerrottavaa siinä ollutkaan, pitkiä suhteita, ei montaa.
        Ekana mies oli täpinöissään kun sai rinnalleen nätin naisen muttei kauaa mennyt kun alkoi mustasukkaisuus kaivertaa miestä. Kyseli ja kieroili saadakseen selvyyttä, ilmeisesti seksikokemuksistani ja keksi kaikenmaailman ihme tarinoita omassa päässään. Ei mennyt kauaa kun jo lähes joka päivä sain kuulla "joku alfa sut korjaa matkaansa, mä jään yksin, nyyh".
        En minä tuollaista jaksanut kuunnella, otin etäisyyttä ja mies lähti oitis exälleen vinkumaan häntä takaisin. Sille matkalle sai jäädä ja onneks tajus jäädäkin.


    • Siitä, että on pannut hyvin monen kanssa voi usein oppia myös sen, mitä kaikkea ei ainakaan halua.

    • Amr3

      Mulla on ihan samanlaiset fiilikset poikaystävääni kohtaan jolla enne mua on ollut useita yhden illan juttuja. Hassua on että vatvon päässäni tätä, koska ennen häntä olin ihan samanlainen.Paljon yhden illan juttuja. Mitä joku ylempänä kirjoitti hyväksyntäähän mä siitä hain. Eka saattoi nousta itsetunto ja tuntua siltä että saa kenet haluaa, ei aikaakaan kun oli niin paska itsetunto ja takas alussa.

      Voin vaan sanoa että sata kertaa enemmän oon vaan sen yhden ihmisen kanssa yhdessä josta oikeesti välitän! Ei sitä oikeeta suhdetta halua mihinkään satunnaiseen vaihtaa. Enmä enään halua mitään toisia miehiä mun elämään, kun ajattelee menneisyyttä ajattelee vaan kuinka huono itsetunto mulla oli. En arvostanut silloin ittteeni yhtään, yksinkertaisesti halusin tulla hyväksytyksi miesten silmissä. Ja yleensä vielä vanhempien miesten silmissä, jotenkin tosi surullista välilä ajatella tota aikaa ja miten saman ikäiset nuoret on mennyt nyt samaan tilanteeseen.

      Voin vaan sanoa aloittajalle että nauti sun tyttöystävästä, miksi hän olisi sun kanssa jos ei välittäisi.Turha jäädä yksin vatvomaan asioita päässä ne vaan kasvaa isommiksi,puhukaa yhdessä asioista niin eiköhän se siitä. Nauttikaa yhdessä olosta!

      • didnt zksjrkz

        Exien&panojen maksimimäärä on kolme, jos joku kysyy. Oli niitä sitten 0 tai tuhat oikeasti. Ton määrän kanssa voi elää eikä se herätä mitään kysymyksiä enempää. max on kolme.

        Ja jos oikein tarkkaan mietit, niin eipä niitä kunnon tapauksia juuri enempää edes ole, vaan kaikki loput aika surkeita casejä.


      • Ei nollalle
        didnt zksjrkz kirjoitti:

        Exien&panojen maksimimäärä on kolme, jos joku kysyy. Oli niitä sitten 0 tai tuhat oikeasti. Ton määrän kanssa voi elää eikä se herätä mitään kysymyksiä enempää. max on kolme.

        Ja jos oikein tarkkaan mietit, niin eipä niitä kunnon tapauksia juuri enempää edes ole, vaan kaikki loput aika surkeita casejä.

        Tuo on niin totta, ja mieluummin yksi, kukaan ei usko nollaa :-)


      • pouhåpjh
        didnt zksjrkz kirjoitti:

        Exien&panojen maksimimäärä on kolme, jos joku kysyy. Oli niitä sitten 0 tai tuhat oikeasti. Ton määrän kanssa voi elää eikä se herätä mitään kysymyksiä enempää. max on kolme.

        Ja jos oikein tarkkaan mietit, niin eipä niitä kunnon tapauksia juuri enempää edes ole, vaan kaikki loput aika surkeita casejä.

        No riippuu vähän että minkä ikäisistä ihmisistä puhutaan... Minä en tiedä mieheni seksikumppaneiden määrää ennen minua, enkä kiinnostakaan tietää. Mutta jos hän sanoisi 3, niin kyllä minä nauraisin katketakseni! =D Tapasimme kun mies oli 41v ja minä olin 37v. Mies oli ollut sinkku jo 15 vuotta... Aika vähän olisi ollut, jos niin harvoin olisi saanut.;)

        Minulla on ollut avo/avioliittojakin enemmän kuin 3. Tuskin olisin voinut esittää, että en ole edes heidän kaikkien kanssa sänkyyn mennyt... =D

        Aikuisilla ihmisillä niitä entisiä kumppaneita vaan on ollut, useita. Joillakin satojakin, joillakin kymmeniä. Se on täysin yhdentekevää. Täytyy osata keskittyä siihen suhteeseen jossa on. Meillä ne entiset jäivät historiaan jo vuosia sitten, niin mitä väliä niillä on?


      • veio
        pouhåpjh kirjoitti:

        No riippuu vähän että minkä ikäisistä ihmisistä puhutaan... Minä en tiedä mieheni seksikumppaneiden määrää ennen minua, enkä kiinnostakaan tietää. Mutta jos hän sanoisi 3, niin kyllä minä nauraisin katketakseni! =D Tapasimme kun mies oli 41v ja minä olin 37v. Mies oli ollut sinkku jo 15 vuotta... Aika vähän olisi ollut, jos niin harvoin olisi saanut.;)

        Minulla on ollut avo/avioliittojakin enemmän kuin 3. Tuskin olisin voinut esittää, että en ole edes heidän kaikkien kanssa sänkyyn mennyt... =D

        Aikuisilla ihmisillä niitä entisiä kumppaneita vaan on ollut, useita. Joillakin satojakin, joillakin kymmeniä. Se on täysin yhdentekevää. Täytyy osata keskittyä siihen suhteeseen jossa on. Meillä ne entiset jäivät historiaan jo vuosia sitten, niin mitä väliä niillä on?

        Ja sinähän näytät osaavan keskittyä siihen tämän hetkiseen, kunnes.....


    • Iloitse nyt

      Kenen kanssa tyttöystäväsi on? Sinun. Kenen kanssa hän ei ole jatkanut? Niiden entisten. Älä vaan ala pettämään saadakseni kokemukset tasan.

    • miesvm_1967x

      Kasvat vaan mieheksi, huomioit naisesi ja tyydytät hänet. Lyöt noi 10 poikakaveria kerralla. Usko itseesi :) Jo sun kirjoituksesta voi havannoida että sussa on potentiaali, käytä sitä äläkä vittu itke ;) Nimim. samoissa liemissä uinut..

    • Väliäkös

      Itsekin olen tähän exä asiaan törmännyt. Itselläni kun on vain yksi pitkä parisuhde takana ja nykyisen kumppanini entisistä en tiedä kuin lukumäärän. En tiedä oliko ne muutamat vain yhden illan juttuja vaiko suhteita. Välillä tämä häiritsee, sillä hän tietää taustani. Toisaalta tiedän että luultavasti vain pahottaisin mieleni jos tietäisin enemmän. Toistaiseksi olen siis yrittänyt antaa asian olla. Juurikin siksi, että me elämme tässä ja nyt, yhdessä. Onko muilla jotain väliä?

      • Kunnioita parisuhdetta

        Mä sanoisin omalla kohdallani niin että exillä ei ole väliä vasta kun niistä ei ns pääse eroon. Mun kohdallani naisellani oli panosuhde yhden kundin kanssa ja samaan aikaan joku toinen jonka kanssa keskustelu oli avoin kun hän tapasi minut. Tämä jäljempi, naiseni kertoi olevansa parisuhteessa ja kundi ehdotti että voisivat tavata sitten pelkän seksin merkeissä. Ja tämä ensin mainittu jäi roikkumaan ja vonkaamaan sen jälkeen kun kävin nappaamassa naisen itselleni. Itkua ja vonkaamista lähes päivittäin n. 1,5 kuukauden ajan jonka jälkeen raivostuin ja totesin että joko minä tai nuo hännystelijät ja jos minä niin ne lähtee skypestä ja fb:tä ja ne bännätään eikä niihin olla missään yhteydessä. Ne lähti


      • aisuri6543
        Kunnioita parisuhdetta kirjoitti:

        Mä sanoisin omalla kohdallani niin että exillä ei ole väliä vasta kun niistä ei ns pääse eroon. Mun kohdallani naisellani oli panosuhde yhden kundin kanssa ja samaan aikaan joku toinen jonka kanssa keskustelu oli avoin kun hän tapasi minut. Tämä jäljempi, naiseni kertoi olevansa parisuhteessa ja kundi ehdotti että voisivat tavata sitten pelkän seksin merkeissä. Ja tämä ensin mainittu jäi roikkumaan ja vonkaamaan sen jälkeen kun kävin nappaamassa naisen itselleni. Itkua ja vonkaamista lähes päivittäin n. 1,5 kuukauden ajan jonka jälkeen raivostuin ja totesin että joko minä tai nuo hännystelijät ja jos minä niin ne lähtee skypestä ja fb:tä ja ne bännätään eikä niihin olla missään yhteydessä. Ne lähti

        Aika hassua, että takerrutaan johonkin kymmeneen ex -panoon :)
        Naisellani 27v, on n. 200 ex -panoa..ei siis kertoja, vaan kumppaneita, mutta jostain kumman syystä ei moinen ole minua vaivannut - osaapahan hommansa :P


      • Kunhan ihmettelen
        aisuri6543 kirjoitti:

        Aika hassua, että takerrutaan johonkin kymmeneen ex -panoon :)
        Naisellani 27v, on n. 200 ex -panoa..ei siis kertoja, vaan kumppaneita, mutta jostain kumman syystä ei moinen ole minua vaivannut - osaapahan hommansa :P

        Leikitellään numeroilla, 200 panoa, 10 vuotta = 20 panoa vuodessa. About joka kolmas viikko eri pano? Noinkohan?


      • aisuri6543
        Kunhan ihmettelen kirjoitti:

        Leikitellään numeroilla, 200 panoa, 10 vuotta = 20 panoa vuodessa. About joka kolmas viikko eri pano? Noinkohan?

        No mitäs kummallista tuossa on, kaunis nainen saa aina kun tahtoo..parhaimpina iltoina 4 eri miestä päivässä


      • jakorasia999
        aisuri6543 kirjoitti:

        No mitäs kummallista tuossa on, kaunis nainen saa aina kun tahtoo..parhaimpina iltoina 4 eri miestä päivässä

        Totta. Ja jos tolla tahdilla ei ole panoista rahaa, on sitten vain tyhmä


      • Kddklsaksldk
        aisuri6543 kirjoitti:

        No mitäs kummallista tuossa on, kaunis nainen saa aina kun tahtoo..parhaimpina iltoina 4 eri miestä päivässä

        Taitaa olla toi sun tyttökaveri Sohossa töissä, älä luota kuitenkaan että menette naimisiin ja teette lapsia. Sitä saattaa aika moni sanoa tyttökaveriksi


    • …………...

      Tuosta kokeneisuudesta. Naisena koen kyllä asian niin, että kokeneisuuttani ovat kasvattaneet huomattavasti enemmän pitkät parisuhteet kuin mitkään lyhyemmät jutut. Pano on pano, ei siitä juuri viisastu. Mun mielestäni kokemus karttuu siinä, kun jakaa vuosien ajan petinsa saman, rakkaan ihmisen kanssa.

      Seksikin on parempaa, kun tuntee kumppaninsa hyvin ja tietää, mistä tämä tykkää. Olen nyt jo keski-ikäinen, kokemuksia on takana jonkun verran, eikä mua kiinnosta pätkän vertaa seksi kenenkään muun kuin oman miehen kanssa. (Tähän voi tietysti joku todeta, että ei keski-ikäistä akkaa kukaan haluakaan. Se pitää paikkansa, mutta vain osittain.)

      • 9ja13

        Olen lähes 50 v. Itselläni on ollut pitkää ja lyhyttä suhdetta sekä yhden yön juttuja.

        Nyt tapasin miehen, jonka kanssa seksi on niin upeata, että Huh sentään :) Hän on puolestaan sanonut minun osaavan puolestani tehdä hänelle, niin hyvää kuin mies vaan voi toivoa.

        En koskaan olisi "oppinut" näin hyväksi, jos en aikoinaan olisi eronnut miehestäni. Seksimme oli todella köyhää ja puuduttavaa.

        Nyt olen onnellinen nainen, joka tietää mitä ja miten tahtoo ja mitä myös osaa toiselle antaa.

        Aloittajalle, nauti jos saat naiseltasi upeaa seksiä. Unohda hänen entiset, paremminkin kiitä niistä. Et sä siihen kuole, että hän on kokenut


    • Todellasekasin89

      Itsellä samanlaista kokemusta. Olemme olleet tyttöystäväni kanssa yhdessä nyt 4kk ja valehtelematta viimeiset 2kk olen ollut milloin mitenkin ahdistunut hänen ex-kumppaneistaan.

      Olemme molemmat 25-vuotiaita, mutta itselleni kyseessä on ensimmäinen vakava suhde. Seksikokemuksiakaan ei hirveästi elämässä ole kertynyt, no muutamat. Tytöllä on jo useampi suhde takana ja juuri ennen minua ollut seksisuhdetta sekä usean vuoden kestävä isompi suhde.

      Olemme kuin luodut toisillemme, ja hän on todennut minun olevani parasta hänelle ikinä. Meidän seksi toimii, vaikka alkuun siinä oli hakemista oman kokemattomuuteni vuoksi. Nykyään saan hänet huutamaan ja iloa syntyy runsaasti jo molemmin puolin.

      Mutta vittulainen sentään kun en päässäni oleville ahdistuksillen hänen entisistään tunnu pääsevän yli. Olemme muuttaneet yhteen yhteiseen kotiin, josta ajattelin, että se auttaa minua henkisesti, kun ei tarvitse ajatella hänen entistä kotiaan kaikkine niide äijineen, ketä talossa on ravannut. Nyt tuntuu, että pääni keksii aina uuden syyn ahdistua aiheesta. Vituttaa suunnattomasti katsoa esimerkiksi sohvaa, joka tuli häneltä, jossa hän on kertonut paneskelevan pyllyseksiä aiemmissa suhteissaan. Itse en ole ko. seksimuotoa saanut, osittain tosin siksi, että hän ei usko minun mahtuvan mitenkään. Tämäkin tietenkin häiritsee.

      Tiedän että nykyisyys ja tulevaisuus ratkaisee, mutta alan pikkuhiljaa käsitellä itseäni jo sairaana asian suhteen. Todennäköistä on, että joku vitun kompleksi asian suhteen mulla on. Rakastetaan kummatkin vietävästi toisiamme, ja en ikinä haluisi häntä jättää tämän asian vuoksi, vaan antaa asioiden olla ja jatkaa eteenpäin. Tuntuu että meidät olisi aina tarkoitettu toisillemme (myös hänen mielestä), joten tuntuu hölmöltä olla näin lapsellinen.

      Toivon kokoajan, että aika parantaa ja pystyn keskittymään entistä enemmän meidän yhteiseen menneisyyteen, mikäli menneisyyteen on lainkaan katsottava. Me luotetaan toisiimme, mutta en vaan pääse irti ajatuksista, mitä hän on tehnyt entistensä kanssa. Onko mun lähettävä kävelemään suhteesta, koska olen näin epävarma itsestäni, vai mahtaako asia helpottaa ajan kanssa? Olen hänelle puhunut tunteistani hyvin avoimesti ja hän on ollut todella ymmärtäväinen, mutta todennut asian olevan raskasta pidemmän päälle. What to do??

      • Olette olleet yhdessä 4 kk ja olette jo muuttaneet yhteisen kotiin? Ja tässä vaiheessa alat sitten angstailla asiasta, joka on ollut tiedossasi alusta alkaen?

        Ainoa hyvä puoli on, että ymmärrät että ainoa mihin voit vaikuttaa on oma suhtautumisesi asiaan, oma "kompleksisi". Aika ei välttämättä paranna, joten kannattaa miettiä myös sitä vaihtoehtoa, että käyt juttelemassa ulkopuolisen asiantuntijan kanssa. Avokkisi ei ole velvollinen toimimaan terapeuttinasi. Sitä en tiedä, miksi hän on kokenut ylipäänsä tarpeelliseksi kertoa sinulle pyllyseksistään ja muista kokemuksistaan.


      • veio

        Ei sen tarvi mitään epävarmuutta olla. Se on aivan luonnollista normaaliutta. Naisesi kantaa mukanaan jokaista entistä suhdetta jokaiseen seuraavaan suhteeseensa, ei siis pelkästään mahdollisia tauteja vaan niitä tauteja jotka ovat sielunsa syövereissä.


      • kuuntele_itteäs

        "Sitä en tiedä, miksi hän on kokenut ylipäänsä tarpeelliseksi kertoa sinulle pyllyseksistään ja muista kokemuksistaan."
        Nimen omaan. Minusta tuo olisi aivan kelvollinen syy vaihtaa sohvaa.
        Toisaalta tyttöystävä varmaan tarkoitti kommenttinsa peppuseksin mahdottomuudesta kohteliaisuudeksi.


      • SaastaisetSuhteet
        veio kirjoitti:

        Ei sen tarvi mitään epävarmuutta olla. Se on aivan luonnollista normaaliutta. Naisesi kantaa mukanaan jokaista entistä suhdetta jokaiseen seuraavaan suhteeseensa, ei siis pelkästään mahdollisia tauteja vaan niitä tauteja jotka ovat sielunsa syövereissä.

        Mutta toihan on ihan tautinen suhtautuminen toiseen ihmiseen. Tykkäisitkö, jos naisesi, jota sinulla ei tietystikään ole, pitäisi sinua lähtökohtaisesti tautisena tavarana, jos sinulla on joku ollut ennen häntäkin? Sinulta hän tietysti kerryttää ensi sijassa lisää henkisiä ja fyysisiä tauteja, menee sanomattakin.


    • Tämä on se ikuisuuskysymys.

      Järjellä pitäisi pystyä selittämään itselleen, ettei niillä entisillä ole niin merkitystä ja että siinä se vain on oppinut jne, mutta tunne- tasolla on toista.

      Pitäisikö kumppanin valinnassa ensin luottaa sydämen ääneen, mutta sitten vaientaa se sama sydän kun se kapinoi kumppanin entisistä suhteista? Jokainen saa tehdä tämän päätöksen itse.

      Yleensä ne jotka vielä noista entisistä kipuilevat ovat miehiä. Miksi? En tiedä. Naiset tuntuvat jopa tykkäävän siitä, että miehellä on ollut vientiä.Tosin ei kaikki naisetkaan. Miehillä vain on yleensä nuoruusvuosina niin paljon vähemmän valinnanvaraa, että monesti se on nainen, jolla on seksisuhteita naimisiin mennessä enemmän.

      Uskokaa tai älkää, mutta entisellä elämällänne on merkitystä tulevissa suhteissanne, halusittepa sitä tai ette. Joku ei välitä ollenkaan. Jota kuta häiritsee, mutta ei mainitse asiasta ja joku myöntää asian avoimesti.

      Ikävää näissä ajatuksissa vain on, että usein nämä ajatukset tulevat häiritsemään vasta siinä vaiheessa, kun rakkauden ensi huuma on hävinnyt. Eikä niitä silloinkaan välttämättä tuoda avoimesti esille, vaan se rupeaa heijastumaan epämääräisenä kiukkuiluna tai kunnioituksen puutteena ja esim riitojen keskellä ikävinä letkautuksina. Mies saattaa jossain syvällä alitajunnassaan pitää omaa pettämistään oikeutettuna, koska naisella on ollut niin paljon kumppaneita ennen liittoa.

      • Menneisyyden yksityiskohtainen avaaminen ei yleensä ole miltään kannalta tarpeellista.


      • helka kirjoitti:

        Menneisyyden yksityiskohtainen avaaminen ei yleensä ole miltään kannalta tarpeellista.

        Niin, mutta menneisyys on usein läsnä varsinkin suhteen alkuvaiheessa. Valokuvat entisestä elämästä kertovat. Facebook kaverilista, Epämääräiset miehet, jotka tulevat halailemaan kaupungilla. Tyttöystävien merkitsevät naurut, kun muistellaan reissua Roomaan, missä törmättiin niihin hulluihin paikallisiin. Pikkupaikkakunnalla saattaa itsekin tietää, ettei nainen ole paikallisesta lähtenyt usein yksin

        Mieli joka on taipuvainen tuollaiseen ajatteluun, saattaa tuollaisistakin kehittää aiheen murehtia jopa enemmän, kuin suoraan sanotuista jutuista.


      • BEM kirjoitti:

        Niin, mutta menneisyys on usein läsnä varsinkin suhteen alkuvaiheessa. Valokuvat entisestä elämästä kertovat. Facebook kaverilista, Epämääräiset miehet, jotka tulevat halailemaan kaupungilla. Tyttöystävien merkitsevät naurut, kun muistellaan reissua Roomaan, missä törmättiin niihin hulluihin paikallisiin. Pikkupaikkakunnalla saattaa itsekin tietää, ettei nainen ole paikallisesta lähtenyt usein yksin

        Mieli joka on taipuvainen tuollaiseen ajatteluun, saattaa tuollaisistakin kehittää aiheen murehtia jopa enemmän, kuin suoraan sanotuista jutuista.

        Jos ihminen tuntee itsensä ja tietää, että toisen menneisyys voi tulla hänelle ongelmaksi, niin sitten on parasta etsiä yhtä kokematonta kumppania tai, jos on jo parisuhteessa ja rakastunut, työstää ongelmaansa tarvittaessa vaikka asiantuntija-avun kanssa. Tietysti myös se kokenut osapuoli voi olla, ja toivottavasti on, jämäkkä ja äänestää jaloillaan mikäli toinen alkaa lapsellisesti harrastaa "epämääräistä kiukuttelua" tai "ikäviä letkautuksia".


      • helka kirjoitti:

        Jos ihminen tuntee itsensä ja tietää, että toisen menneisyys voi tulla hänelle ongelmaksi, niin sitten on parasta etsiä yhtä kokematonta kumppania tai, jos on jo parisuhteessa ja rakastunut, työstää ongelmaansa tarvittaessa vaikka asiantuntija-avun kanssa. Tietysti myös se kokenut osapuoli voi olla, ja toivottavasti on, jämäkkä ja äänestää jaloillaan mikäli toinen alkaa lapsellisesti harrastaa "epämääräistä kiukuttelua" tai "ikäviä letkautuksia".

        Niin helpommin sanottu kuin tehty kunnassakin tapauksessa. Moni alkoholistikaan eimyönnä itselleen ongelmaa, eikä moni alkoholistin puoliso taas lähde epätyydyttävästä suhteesta.


      • BEM kirjoitti:

        Niin helpommin sanottu kuin tehty kunnassakin tapauksessa. Moni alkoholistikaan eimyönnä itselleen ongelmaa, eikä moni alkoholistin puoliso taas lähde epätyydyttävästä suhteesta.

        Silloinhan se on ihan itse valittu helvetti.


      • helka kirjoitti:

        Silloinhan se on ihan itse valittu helvetti.

        niinpä, kuten alkoholismi, mielenterveysongelmat jne, vai onko...


      • BEM kirjoitti:

        niinpä, kuten alkoholismi, mielenterveysongelmat jne, vai onko...

        Sairauksia ei voi itse valita. Suhtautumisen toisen ihmisen menneisyyteen voi. Jos tietää, ettei voi elää asian kanssa mutta ei saa erottua vaan alkaa kiukutella ja letkautella, niin kyllä se on ihan itse valittu helvetti. Samoin sille, joka jää tuollaiseen parisuhteeseen.


      • BEM kirjoitti:

        niinpä, kuten alkoholismi, mielenterveysongelmat jne, vai onko...

        Mitä, muuten, oikein yrität sanoa? Että jos elämänkumppanilla on "menneisyys" niin on ihan ok alkaa kiukutella, letkautella ja jopa pettää?


      • Yritän sanoa, että asiat eivät ole niin mustavalkoisia kuin sinä helka yrität sanoa. Mustasukkisuus on mielestäni myös sairaus. Ihminen joka on mustasukkainen naisensa menneisyydestä voi oikeasti ajatella, että hän yrittää taas tsempata, kuten alkoholistikin.


      • V_for

        Itse pyrin linjaamaan aina heti suhteen alussa haluavani tietää, kenen kanssa nainen on seurustellut, ettei mitään juttua ole ollut omien kavereideni kanssa ja että maine on yleisesti hyvä. Siinä on kaikki, mitä haluan tietää. Kaikki. Tunnen itseni ja tiedän, että naisen aiemmat hoidot alkavat vituttaa, jos kuulen, että sellaisia on ollut. On täysin selvää, että lähes jokaisella aikuisella hyvännäköisellä ja sosiaalisella naisella niitä on ollut, mutta haluan pitää tämän omassa suhteessani vain valistuneena arvauksena. Ja kyse ei ole mistään epävarmuudesta tai vertailusta. Minua vain häiritsee älyttömästi, jos oma naiseni on jonkun pano. Ikään kuin osa naiseni arvokkuutta ja koskemattomuutta olisi viety enkä voi saada sitä koskaan takaisin. Minua ei häiritse aiemmat seurustelusuhteet ja -kumppanit ollenkaan, kunhan niitä on jotenkin järjellinen määrä. Luulen, että tässä on jonkinlaista eroa miesten ja naisten välillä: miehiä tuntuu kiinnostavan paljon enemmän fyysinen koskemattomuus ja naisia henkinen. En näe, että sellaisesta tiedosta voisi olla mitään hyötyä.


    • veio

      Kaksi asiaa tulee heti mieleen. Teillä on eri suunta elämässa. Naisesi on hakenut ja tulee hakemaan jotain mitä ei osaa selittää suhteistaan. Se on usein jokin tukahdutettu asia mitä ei uskalla kohdata ja siten käyttää korviketta.

      Edellinen johtaa siihen, että kun vaikeat ajat tulevat, kuten joka suhteeseen tulee, ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella koska aika kultaa muistot. Menneistä suhteistä muistetaan vain parhaat puolet.

      On aivan sama mikä addikti tai minkä addiktin mukaan ihminen on toiminut, ne seuraavat jokaiseen tulevaan suhteeseen ja mitä enemmän addikti on juoksuttanut sen sekavampi soppa on selvitettävänä.

      Kokematon addikti taas voi mietiskellä ja unelmoida, että millaistahan olisi tuhannen muun kanssa, eikä tyydy mihinkään ennekuin käy testaamassa, koska joku saattaa tuoda tosi tripin joista lehdistäkin saa lukea = mitä mitä muut addiktit puhuvat. Näin toimii huumeveikkojen/vilmojen mieli.

      • veio

        Ei sen tarvi mitään epävarmuutta olla. Se on aivan luonnollista normaaliutta. Naisesi kantaa mukanaan jokaista entistä suhdetta jokaiseen seuraavaan suhteeseensa, ei siis pelkästään mahdollisia tauteja vaan niitä tauteja jotka ovat sielunsa syövereissä.

        Monen kirjoitukseni perusteella monien sfäärit perustuu samaan kuin piikki narkkarille. Moni hakee suhteesta jotain korviketta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe