Yläkerran lapsinaapurit

monkeymonkey

Olen asunut jo pari vuotta kerrostalossa ja nyt kuukauden alussa muutti uusi perhe yläkertaan ja siitä riemurepesi. Kauhea kolina ja lattiaan hakkaaminen joka päivä... Ja ylläri pylläri. Tämä on sopivasti rajoitettu sinne 7-20 välille, että illalla on oikeasti inhottavaa tulla kotiin raskaan työpäivän jälkeen, kun tietää melun olevan edessä. Ja turha edes haaveilla valvovansa pitkään, kun heti tietää klo 7:00 helvetti räjähtää, että hyvällä tuurilla ehin nukkua vain pari tuntia, jos viikonloppuna haluaa esim. valvoa hieman pidempään ja katsoa elokuvaa, mutta ei.
Ja vielä olen pitkät päivät päiväkodissa töissä, niin täällä kuunnelle naapurin antavan lasten hakata täysillä lattiaan.

Mutta nyt olen kohta siirtymässä yötyöhön, että tulen tekemään yövuoroja. Joten mikä olisi hyvä tapa sanoa näille ihanille yläkerran naapureille, että hillitsisivät lapsiansa, että saisin nukuttua päivät, koska yöt olen hoitamassa sairaita lapsia ja aikusia.

Eli olisiko mitään hyvää ja kohteliasta tapaa sanoa perheelle? Ettei heti olisi leimaamassa lastenvihaajaksi...

323

10939

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kantapää syöksyjä

      Niin
      meillä ei naapurit nuku edes öisin

      kuuntelin viimeyönä jopa heidän keittiön paistokelloan hälytystä
      niiden 90-120 kg ukkeli juoksee välillä edes takas
      sen kävelyn tunnistaa ja sijainnin asunnossa voi sanoa sentin tarkkuudella

      • paistokelloan

        Joo, paistettiin kinkku.


      • selkä kipeäksi
        paistokelloan kirjoitti:

        Joo, paistettiin kinkku.

        Miksi sä syöksyilet kantapäät edellä pitkin asuntoa?
        eikö kävellen ehdi?

        ai niin, teidän koira ulisee kun se jää yksin.


      • Anu 32

        Eipä siinä muutavoi kun pakkaat
        kimpsusi ja kampsusi ja muutat korpeen!
        Se vaan on niin,et kerrostalo on
        tavallaan kolhoosi ja siihen on soputuminen ja
        heillähän on sllitut "meluamisajat".
        Ei kai kukaan elä sinun toiveidesi mukaan,
        muutto-korvatulpat tai sit vaan sopudut!


      • kolisee
        Anu 32 kirjoitti:

        Eipä siinä muutavoi kun pakkaat
        kimpsusi ja kampsusi ja muutat korpeen!
        Se vaan on niin,et kerrostalo on
        tavallaan kolhoosi ja siihen on soputuminen ja
        heillähän on sllitut "meluamisajat".
        Ei kai kukaan elä sinun toiveidesi mukaan,
        muutto-korvatulpat tai sit vaan sopudut!

        niin tai jos talot olisi parempia ei ääni ongelmaa olisi


      • lalaaaa

        ei riipu painosta, se on kantapääkävelijä joka hakkaa kantaluitaan täysillä askeltaessaan... jopa pieni lapsi saa käveltyä niin jos kukaan ei opeta ajoissa.


      • Anu 32 kirjoitti:

        Eipä siinä muutavoi kun pakkaat
        kimpsusi ja kampsusi ja muutat korpeen!
        Se vaan on niin,et kerrostalo on
        tavallaan kolhoosi ja siihen on soputuminen ja
        heillähän on sllitut "meluamisajat".
        Ei kai kukaan elä sinun toiveidesi mukaan,
        muutto-korvatulpat tai sit vaan sopudut!

        aivan juuri näin!! jos asut kerrostalossa omasta vapaasta tahdostasi, hyväksyt myös ympärillä asuvat naapurisi ja heidän aiheutaman " melun" ole iloinen eteivät vielä soita pianoa tai Tuubaa...


      • Anu 32 kirjoitti:

        Eipä siinä muutavoi kun pakkaat
        kimpsusi ja kampsusi ja muutat korpeen!
        Se vaan on niin,et kerrostalo on
        tavallaan kolhoosi ja siihen on soputuminen ja
        heillähän on sllitut "meluamisajat".
        Ei kai kukaan elä sinun toiveidesi mukaan,
        muutto-korvatulpat tai sit vaan sopudut!

        Itse asiassa "sallittuja meluamisaikoja" ei ole olemassakaan. Hiljaisuus on tiettyinä tunteina, remontoinnit ja muut on toteutettava muihin aikoihin. Hiljaisuus ei kuitenkaan tarkoita, että sen ulkopuolella saisi mekastaa miten haluaa.

        Vuokralaissa yksi häätämisperuste on "häiritsevän elämän vietto asunnossa". Häiritsevää elämää voi viettää myös päiväsaikaan tarpeetonta möykkää tuottamalla. Kun ihmiset muuttaa taloyhtiöön, siinä samalla sitoudutaan sääntöihin ja pitäisi aikuisten ihmisten ymmärtää, että tulee elää siihen malliin ettei ole haitaksi muille.

        Juuri vasta puhuin tuttavan kanssa, joka työskentelee kymmeniä asuntoja omaavan firman isännöitsijänä. Hän juuri sitä valitteli, että varsinkin nuoria asukkaita joutuu päivä- ja iltamelusta muistuttamaan. Kuulemma todella yleistä sellainen harhaluulo, että hiljaisuuteen asti saa möykätä minkä haluaa, vaikka eihän se niin ole.


      • Heippähei
        Anu 32 kirjoitti:

        Eipä siinä muutavoi kun pakkaat
        kimpsusi ja kampsusi ja muutat korpeen!
        Se vaan on niin,et kerrostalo on
        tavallaan kolhoosi ja siihen on soputuminen ja
        heillähän on sllitut "meluamisajat".
        Ei kai kukaan elä sinun toiveidesi mukaan,
        muutto-korvatulpat tai sit vaan sopudut!

        Anu32, se ei todellakaan ole niin että lapsi perheet saavat kiusata koko taloa!
        Nyt ymmärrän miksi moni taloyhtiö on kieltämässä lapsi perheet.

        Kyllä hallitus voi ja saa antaa huomautus, varoitus ja häädöt. Taloyhtiö voi myös asentaa tarvittaessa melumittari.

        Lapsiperhe ei välttämättä edes tiedä että melu kuuluu muualla... kannattaa pyydä äitiä kahville joku päivä ja samalla kerro miten asiat ovat...


      • Opi sietoa
        selkä kipeäksi kirjoitti:

        Miksi sä syöksyilet kantapäät edellä pitkin asuntoa?
        eikö kävellen ehdi?

        ai niin, teidän koira ulisee kun se jää yksin.

        Ihminen on kanta-astuja. Mikä sinä oikein olet?


      • kinkkinenjuttu
        sheitan87 kirjoitti:

        Itse asiassa "sallittuja meluamisaikoja" ei ole olemassakaan. Hiljaisuus on tiettyinä tunteina, remontoinnit ja muut on toteutettava muihin aikoihin. Hiljaisuus ei kuitenkaan tarkoita, että sen ulkopuolella saisi mekastaa miten haluaa.

        Vuokralaissa yksi häätämisperuste on "häiritsevän elämän vietto asunnossa". Häiritsevää elämää voi viettää myös päiväsaikaan tarpeetonta möykkää tuottamalla. Kun ihmiset muuttaa taloyhtiöön, siinä samalla sitoudutaan sääntöihin ja pitäisi aikuisten ihmisten ymmärtää, että tulee elää siihen malliin ettei ole haitaksi muille.

        Juuri vasta puhuin tuttavan kanssa, joka työskentelee kymmeniä asuntoja omaavan firman isännöitsijänä. Hän juuri sitä valitteli, että varsinkin nuoria asukkaita joutuu päivä- ja iltamelusta muistuttamaan. Kuulemma todella yleistä sellainen harhaluulo, että hiljaisuuteen asti saa möykätä minkä haluaa, vaikka eihän se niin ole.

        Ongelmana on vain että tuon on laajasti tulkittava kysymys. Jos minä teen yövuoroja ja tulen yöllä kahdelta kotiin ja haluan käydä suihkussa, se on minulle sallittu. "Normaalia elämistä" ei voi kieltää. Toki fiksu naapuri (seinä tai katto) tekee naapurisovun mukaan elämisestään mahdollisimman melutonta. Täytyy huomioida, että jos melutasot eivät ylitä tiettyä desibeliä, ei ongelmaa tavallaan ole (erikseen kaikuvat äänet, esim jos naapuri tykkäisi vaan keskellä yötä tanssia Lambadaa). Helppoahan on kaikki nuo ratkaista vaikka korvatulpilla... Ja toisaalta, niinkuin ylempänä esitetty... itse asut kerrostalossa. Ei sielläkään voi ihmiset normaalia elämistä lopettaa, jos toinen on meteliherkkä.


      • Naapuriin väsynyt

        Minullakin on, nimim. Kantapää syösksyjä, juuri samanlaiset naapurit seinäntakana. Ikäväkseni muuttivat viime kesänä seinän taakse asumaan. Ukkeli sellainen kantapää astuja, että kuuluu varmaan koko ison kerrostalon jokaiseen kerrokseen, kun hän askeltaa menemään, yötä päivää. Nämäkään naapurit eivät juurikaan nuku, mies kävelee suunnilleen koko ajan, koluuttaen kaappien ovia välillä niin kovaa, että itsellä meinaa taulut tippua seiniltä. Onneksi ovat nyt lähteneet joulun viettoon, saa edes tämän ajan olla rauhassa. Toivottavasti ovat reissussaan pitkääääääääääään.....


      • lapsille kuria
        kinkkinenjuttu kirjoitti:

        Ongelmana on vain että tuon on laajasti tulkittava kysymys. Jos minä teen yövuoroja ja tulen yöllä kahdelta kotiin ja haluan käydä suihkussa, se on minulle sallittu. "Normaalia elämistä" ei voi kieltää. Toki fiksu naapuri (seinä tai katto) tekee naapurisovun mukaan elämisestään mahdollisimman melutonta. Täytyy huomioida, että jos melutasot eivät ylitä tiettyä desibeliä, ei ongelmaa tavallaan ole (erikseen kaikuvat äänet, esim jos naapuri tykkäisi vaan keskellä yötä tanssia Lambadaa). Helppoahan on kaikki nuo ratkaista vaikka korvatulpilla... Ja toisaalta, niinkuin ylempänä esitetty... itse asut kerrostalossa. Ei sielläkään voi ihmiset normaalia elämistä lopettaa, jos toinen on meteliherkkä.

        Päivälläkään ei saa aiheuttaa tarpeetonta meteliä eikä häiriötä, joten aloittaja menee ja sanoo, ettei tuollainen meteli ole sallittua missään päivälläkään, olen onnistuneesti neljä lasta kasvattanut kerrostalossa, eivät sisällä mesonneet, kun käytiin tarpeeksi ulkona, satoi tai paistoi.


      • huoh1
        Anu 32 kirjoitti:

        Eipä siinä muutavoi kun pakkaat
        kimpsusi ja kampsusi ja muutat korpeen!
        Se vaan on niin,et kerrostalo on
        tavallaan kolhoosi ja siihen on soputuminen ja
        heillähän on sllitut "meluamisajat".
        Ei kai kukaan elä sinun toiveidesi mukaan,
        muutto-korvatulpat tai sit vaan sopudut!

        Eiköhän se niin mene, että ne muuttaa jotka eivät sopeudu järjestyssäntöihin tai osaa elää normaalisti muiden kanssa. Jatkuva turha metelöinti ei ole sallittua edes klo 7- 22 välillä. Mekin asuttu tässä samassa kerrostalo asunnossa jo 14 vuotta ja aiemmin tultu alakerran porukan kanssa hyvin toimeen, vaikka 2 teiniäkin siellä asui kotibileineen. Nyt toukokuussa muutti joku ihme porukka, jossa pennut juoksee ja hyppii vaikka klo 0.30 yöllä. Jos kersat on suomalaisella isällään, niin heidän äitinsä pomppii oman rattopokansa kanssa sitten 24/7. Pomppiminen ei pelkästään riitä, potkitaan pattereita ja paiskotaan saunan ovea. Että sellaisia elämän normaaleja ääniä.


      • Valivalivalivali
        lapsille kuria kirjoitti:

        Päivälläkään ei saa aiheuttaa tarpeetonta meteliä eikä häiriötä, joten aloittaja menee ja sanoo, ettei tuollainen meteli ole sallittua missään päivälläkään, olen onnistuneesti neljä lasta kasvattanut kerrostalossa, eivät sisällä mesonneet, kun käytiin tarpeeksi ulkona, satoi tai paistoi.

        Kyllä se niin vaan on että normaalit elämän äänet kuuluu ihmisten elämään. Ei lapsia voi vaan käskeä olemaan paikallaan ja olemaan hiljaa ettei vaan naapuri saa pahaa mieltä. Kyllä jokaisella on oikeus liikkua ja puhua! Naapuri painukoon hittoon jonnekin korpeen hiljaisuuteensa jos ei tajua olla puuttumatta normaaliin elämiseen. Jos talon äänieristys on se että pelkkä kävely ja puhuminen synnyttää kovaa ääntä se ei ole sen perheen syy vaan talon äänieristys on surkea. Lapset leikkii leluilla ja lelu putoaa lattiaan, siitäkö pitäisi jo valittaa?


      • neljän äitee
        Valivalivalivali kirjoitti:

        Kyllä se niin vaan on että normaalit elämän äänet kuuluu ihmisten elämään. Ei lapsia voi vaan käskeä olemaan paikallaan ja olemaan hiljaa ettei vaan naapuri saa pahaa mieltä. Kyllä jokaisella on oikeus liikkua ja puhua! Naapuri painukoon hittoon jonnekin korpeen hiljaisuuteensa jos ei tajua olla puuttumatta normaaliin elämiseen. Jos talon äänieristys on se että pelkkä kävely ja puhuminen synnyttää kovaa ääntä se ei ole sen perheen syy vaan talon äänieristys on surkea. Lapset leikkii leluilla ja lelu putoaa lattiaan, siitäkö pitäisi jo valittaa?

        Lapsilla ei ole mitään tarvetta koko päivää huutaa ja hakata paikkoja, sairasta se on ja mitä oppivat kaiken saa hajottaa.


      • Nuijamies
        huoh1 kirjoitti:

        Eiköhän se niin mene, että ne muuttaa jotka eivät sopeudu järjestyssäntöihin tai osaa elää normaalisti muiden kanssa. Jatkuva turha metelöinti ei ole sallittua edes klo 7- 22 välillä. Mekin asuttu tässä samassa kerrostalo asunnossa jo 14 vuotta ja aiemmin tultu alakerran porukan kanssa hyvin toimeen, vaikka 2 teiniäkin siellä asui kotibileineen. Nyt toukokuussa muutti joku ihme porukka, jossa pennut juoksee ja hyppii vaikka klo 0.30 yöllä. Jos kersat on suomalaisella isällään, niin heidän äitinsä pomppii oman rattopokansa kanssa sitten 24/7. Pomppiminen ei pelkästään riitä, potkitaan pattereita ja paiskotaan saunan ovea. Että sellaisia elämän normaaleja ääniä.

        Noihan se periaatteessa menis, mutta käytäntö on toinen.

        Useimmat isännöitsijät miellellään potkisivat pahimmat häiriköt muualle, kun tietävät että muutoin lähtee kunnoliset asukkaat eikä jää kuin spurguja jäljelle. Mutta jotain todisteitakin pitäisi olla, ei häätöön riitä yhden tai kahden asukkaan kertomukset.

        Helpompi on muuttaa suosiolla muualle.


      • Silti kivoja ovat
        lalaaaa kirjoitti:

        ei riipu painosta, se on kantapääkävelijä joka hakkaa kantaluitaan täysillä askeltaessaan... jopa pieni lapsi saa käveltyä niin jos kukaan ei opeta ajoissa.

        Meidän yläkerran kanta-astuja teki aina poralla jne. linnunpönttöjä sunnuntai-aamupäivisin. Ihmettelin, että miten kauan voi remppa jatkua kunnes syy selvisi. Itsekin olemme heidät kirvoittaneet ainakin kahteen otteeseen soittamaan ovikelloa kun olemme mekkaloineet liikaa.


      • lapsille kuria kirjoitti:

        Päivälläkään ei saa aiheuttaa tarpeetonta meteliä eikä häiriötä, joten aloittaja menee ja sanoo, ettei tuollainen meteli ole sallittua missään päivälläkään, olen onnistuneesti neljä lasta kasvattanut kerrostalossa, eivät sisällä mesonneet, kun käytiin tarpeeksi ulkona, satoi tai paistoi.

        miksei muka nykyään osata leikkiä hiljaa,70 luvulla kun kävin helsigissä vierailulla olin olin 10v.kahtapuolta niin ei saanut paljon mölytä.miks nyt saa mölytä?????


      • anonymous0
        lapsille kuria kirjoitti:

        Päivälläkään ei saa aiheuttaa tarpeetonta meteliä eikä häiriötä, joten aloittaja menee ja sanoo, ettei tuollainen meteli ole sallittua missään päivälläkään, olen onnistuneesti neljä lasta kasvattanut kerrostalossa, eivät sisällä mesonneet, kun käytiin tarpeeksi ulkona, satoi tai paistoi.

        Juurikin näin, mutta nykyisin ei lapsia juurikaan ulkona näe, ennen osasivat ja halusivat viettää aikansa ulkona leikkien toisten lasten kanssa.
        Kyllä asumiseen kerrostalossa pätee, että tarpeetonta häirintää on vältettävä KAIKKINA vuorokauden aikoina, mutta nykyvanhemmilla taitaa olla hakusessa kaikki muut asiat paitsi ilmaispalvelujen ja lisätukien vaatiminen.
        Paras tapaus omalla kohdallani on se, että minulle on ilmoitettu hissin olevan lapsiperheille käyttöön tarkoitetun ja tietysti asia näin onkin, riittää kun minunkin maksamistani veroista rahoitetaan lapsiperheiden viihtyminen.


      • mssiikin nero
        minzeri kirjoitti:

        aivan juuri näin!! jos asut kerrostalossa omasta vapaasta tahdostasi, hyväksyt myös ympärillä asuvat naapurisi ja heidän aiheutaman " melun" ole iloinen eteivät vielä soita pianoa tai Tuubaa...

        Onhan trumpetilla harjoittelijaakin kuunneltu,mutta asui viereisessä talossa,tykkäs soitella ikkunat auki,ettei vikanuotit jääny huomaamatta,jokaisen puhalluksen jälkeen tuli " eiku ",eiku " ?


      • että silleen
        kinkkinenjuttu kirjoitti:

        Ongelmana on vain että tuon on laajasti tulkittava kysymys. Jos minä teen yövuoroja ja tulen yöllä kahdelta kotiin ja haluan käydä suihkussa, se on minulle sallittu. "Normaalia elämistä" ei voi kieltää. Toki fiksu naapuri (seinä tai katto) tekee naapurisovun mukaan elämisestään mahdollisimman melutonta. Täytyy huomioida, että jos melutasot eivät ylitä tiettyä desibeliä, ei ongelmaa tavallaan ole (erikseen kaikuvat äänet, esim jos naapuri tykkäisi vaan keskellä yötä tanssia Lambadaa). Helppoahan on kaikki nuo ratkaista vaikka korvatulpilla... Ja toisaalta, niinkuin ylempänä esitetty... itse asut kerrostalossa. Ei sielläkään voi ihmiset normaalia elämistä lopettaa, jos toinen on meteliherkkä.

        Lapsistakin kasvaa aikuisia,se miten kakrut on opetettu nuorena,maksaa takaisin myöhemmim.Kaikilla ikäkausilla on häiriköitä,myöskin ajattelevia ihmisiä.Itse en ikinä enää asuisi " sardiinipurkissa".Omassa mökissä on omat järjestelynsä,mutta ei siellä tarvitse kuunnella kerrostalollisten murheita.Tietenkään joka perheellä ei ole mahdollisuutta omistaa omaa tonttia.Se siittä.


      • pukin apulainen
        Naapuriin väsynyt kirjoitti:

        Minullakin on, nimim. Kantapää syösksyjä, juuri samanlaiset naapurit seinäntakana. Ikäväkseni muuttivat viime kesänä seinän taakse asumaan. Ukkeli sellainen kantapää astuja, että kuuluu varmaan koko ison kerrostalon jokaiseen kerrokseen, kun hän askeltaa menemään, yötä päivää. Nämäkään naapurit eivät juurikaan nuku, mies kävelee suunnilleen koko ajan, koluuttaen kaappien ovia välillä niin kovaa, että itsellä meinaa taulut tippua seiniltä. Onneksi ovat nyt lähteneet joulun viettoon, saa edes tämän ajan olla rauhassa. Toivottavasti ovat reissussaan pitkääääääääääään.....

        Köyhäksi maaksi valittu ( AAA )Suomi on rakennustekniikan raunio.Vikapaikoissa säästetään.Rakennus-suunnittelijat harvoin asuvat itse kerrostaloissa kuuntelemassa meteliä.Homeisia rakennuksia joka puolella.Vinkuvia ilmastointilaitteita ,ulisevia ilmatorvia,paukkuvia lämmityslaitteita.Kylmiä,ja vetoisia asuntoja.Pakkaat sellaisen rakennuksen täyteen sekalaisen porukan,missä virtaa halpa punkku naisille ,ja kossu miehille, niin normaali tyyppi alkaa kaivamaan lähtökuoppia.Joululaulut kaikaa ?


      • Anonyymi
        neljän äitee kirjoitti:

        Lapsilla ei ole mitään tarvetta koko päivää huutaa ja hakata paikkoja, sairasta se on ja mitä oppivat kaiken saa hajottaa.

        Totta. Löysin tämän ketjun 2021. Meidän yläkertaamme on muuttanut viimeisen parin kuukauden sisään juuri tuollainen hiton ärsyttävä kauhukakaraperhe. Se ei sinällään haittaa, mutta jumankauta kun sen pennun huuto kuuluu samalta kun joku huutaisi korvan juuressa. Ei ole normaalia kiljumista ja leikin ääniä. Huutaa kuin sikaa lahdattaisiin. Loppuu kyllä illalla 21-23 aikaan, mutta sanonpa vaan että niin kauan kun asuvat yläkerrassa ei yövuoroon ole asiaa. Tätä meteliä olen kuunnellut tosiaan kahden kuukauden ajan joka ikinen päivä. Ja kyseessä on melkein 100 vuotias kerrostalo. Mitenhän tuollaisille saisi sanottua asiallisesti, että pistäkää se ipana aisoihin, ettei tuollainen ole normaalia?


      • Anonyymi
        kinkkinenjuttu kirjoitti:

        Ongelmana on vain että tuon on laajasti tulkittava kysymys. Jos minä teen yövuoroja ja tulen yöllä kahdelta kotiin ja haluan käydä suihkussa, se on minulle sallittu. "Normaalia elämistä" ei voi kieltää. Toki fiksu naapuri (seinä tai katto) tekee naapurisovun mukaan elämisestään mahdollisimman melutonta. Täytyy huomioida, että jos melutasot eivät ylitä tiettyä desibeliä, ei ongelmaa tavallaan ole (erikseen kaikuvat äänet, esim jos naapuri tykkäisi vaan keskellä yötä tanssia Lambadaa). Helppoahan on kaikki nuo ratkaista vaikka korvatulpilla... Ja toisaalta, niinkuin ylempänä esitetty... itse asut kerrostalossa. Ei sielläkään voi ihmiset normaalia elämistä lopettaa, jos toinen on meteliherkkä.

        Kyllä niitä kiusaajia riittää varsinkin virolaiset juovat olutta työpäivän jälkeen aina aamu kolmeen asti ja aamulla autolla töihin kuudelta olen asunut kerrostalossa yli 30 v ei ole ennen tämmöisiä huolia ollut ja kun menet huomauttamaan niin tullaan silmille isännöitsijäkin ihmetteli että jos ei olisi tiennyt kiusaamisia niin hienosti ne yritti manipuloida mutta häätö tuli kuitenkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä kiusaajia riittää varsinkin virolaiset juovat olutta työpäivän jälkeen aina aamu kolmeen asti ja aamulla autolla töihin kuudelta olen asunut kerrostalossa yli 30 v ei ole ennen tämmöisiä huolia ollut ja kun menet huomauttamaan niin tullaan silmille isännöitsijäkin ihmetteli että jos ei olisi tiennyt kiusaamisia niin hienosti ne yritti manipuloida mutta häätö tuli kuitenkin

        Meille avovaimon kanssa kävi aivan samoin isännöitsijä sanoi että jos ei olisi tiennyt kiusaamisista niin ei olisi uskonut todeksi kyllä niin upeasti osasi muija manipuloida mutta lähtö tuli oltiin tyytyväisiä isännöitsijän tekemisiin että saatiin apua


      • Anonyymi
        sheitan87 kirjoitti:

        Itse asiassa "sallittuja meluamisaikoja" ei ole olemassakaan. Hiljaisuus on tiettyinä tunteina, remontoinnit ja muut on toteutettava muihin aikoihin. Hiljaisuus ei kuitenkaan tarkoita, että sen ulkopuolella saisi mekastaa miten haluaa.

        Vuokralaissa yksi häätämisperuste on "häiritsevän elämän vietto asunnossa". Häiritsevää elämää voi viettää myös päiväsaikaan tarpeetonta möykkää tuottamalla. Kun ihmiset muuttaa taloyhtiöön, siinä samalla sitoudutaan sääntöihin ja pitäisi aikuisten ihmisten ymmärtää, että tulee elää siihen malliin ettei ole haitaksi muille.

        Juuri vasta puhuin tuttavan kanssa, joka työskentelee kymmeniä asuntoja omaavan firman isännöitsijänä. Hän juuri sitä valitteli, että varsinkin nuoria asukkaita joutuu päivä- ja iltamelusta muistuttamaan. Kuulemma todella yleistä sellainen harhaluulo, että hiljaisuuteen asti saa möykätä minkä haluaa, vaikka eihän se niin ole.

        Meidän yläkertaan muutti perhe lapsi hyppii iltakymmeneen koko ajan , laminaannilattia ja alla vaan betoni kuuluu häiritsevästi onko oikein että tälläistä pitää sietää, olen sitä mieltä ettei tarvitse eli aion sanoa kun tämän perheen nään koska tämä on jatkuvaa päivästä toiseen jos asuntoa vielä haen haluan muuttaa ylimpään kerrokseen ettei tarvitse kuunnella näitä häiriköitä ja miksi vanhemmat eivät aseta lapselle rajoja kerrostalossa järjestyssäännöt koskevat kaikkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä kiusaajia riittää varsinkin virolaiset juovat olutta työpäivän jälkeen aina aamu kolmeen asti ja aamulla autolla töihin kuudelta olen asunut kerrostalossa yli 30 v ei ole ennen tämmöisiä huolia ollut ja kun menet huomauttamaan niin tullaan silmille isännöitsijäkin ihmetteli että jos ei olisi tiennyt kiusaamisia niin hienosti ne yritti manipuloida mutta häätö tuli kuitenkin

        Virolaiset huutavat täällä varsinkin jotka ovat täällä töissä mutta eivät huuda omassa maassaan


      • Anonyymi
        Valivalivalivali kirjoitti:

        Kyllä se niin vaan on että normaalit elämän äänet kuuluu ihmisten elämään. Ei lapsia voi vaan käskeä olemaan paikallaan ja olemaan hiljaa ettei vaan naapuri saa pahaa mieltä. Kyllä jokaisella on oikeus liikkua ja puhua! Naapuri painukoon hittoon jonnekin korpeen hiljaisuuteensa jos ei tajua olla puuttumatta normaaliin elämiseen. Jos talon äänieristys on se että pelkkä kävely ja puhuminen synnyttää kovaa ääntä se ei ole sen perheen syy vaan talon äänieristys on surkea. Lapset leikkii leluilla ja lelu putoaa lattiaan, siitäkö pitäisi jo valittaa?

        Kyllä lapsia voi ohjata olemaan hiljempää jos vähäkin sieltä kännykästä ja tietokoneesta irtoaa. Mutta kun vanhempia ei kiinnosta muun kuin jalat levittää ja se siihen jääkin lasten ohjaus.

        Mene sinä sinne korpeen kakara laumasi kanssa mesomaan leluinesi kanssa. Työssä käyvillä voi olla niin meluisa ympäristö niin että koti on ainoa paikka missä voi akkujaan ladata hiljaisuudessa ja ihan kamalaa jos ei voi kotonakaan nauttia rauhasta.

        Minun äitini oli päiväkodissa töissä mikä vei kuulonkin ja kotona piti olla täysi rauha kun pääsi järkyttävästä metelistä kotiin eikä kestänyt enää kotona yhtään mitään meteliä.

        Jotka itse tehtailevat meluisia kakaroita niin eivät ne koskaan menisi töihin päiväkotiin muuta kuin sinne tuuppaavat ne kiljuvat kakaransa saaden muiden nauttia niiden äänistä.


      • Anonyymi
        että silleen kirjoitti:

        Lapsistakin kasvaa aikuisia,se miten kakrut on opetettu nuorena,maksaa takaisin myöhemmim.Kaikilla ikäkausilla on häiriköitä,myöskin ajattelevia ihmisiä.Itse en ikinä enää asuisi " sardiinipurkissa".Omassa mökissä on omat järjestelynsä,mutta ei siellä tarvitse kuunnella kerrostalollisten murheita.Tietenkään joka perheellä ei ole mahdollisuutta omistaa omaa tonttia.Se siittä.

        Järkyttävää että joka kolmas nuori on jo eläkeläinen kun vanhat ja sairaat ei pääse eläkkeelle ollenkaan.

        Ulkomailta pitää tänne hakea työntekijöitä kun suomalaiset nuoret ovat eläkkeellä.

        Ei helvetti tämmöinen nuorten eläke järjestelmä pitäisi lopettaa kokonaan. Sitähän kaikki käyttävät vain hyväkseen.


      • Anonyymi
        huoh1 kirjoitti:

        Eiköhän se niin mene, että ne muuttaa jotka eivät sopeudu järjestyssäntöihin tai osaa elää normaalisti muiden kanssa. Jatkuva turha metelöinti ei ole sallittua edes klo 7- 22 välillä. Mekin asuttu tässä samassa kerrostalo asunnossa jo 14 vuotta ja aiemmin tultu alakerran porukan kanssa hyvin toimeen, vaikka 2 teiniäkin siellä asui kotibileineen. Nyt toukokuussa muutti joku ihme porukka, jossa pennut juoksee ja hyppii vaikka klo 0.30 yöllä. Jos kersat on suomalaisella isällään, niin heidän äitinsä pomppii oman rattopokansa kanssa sitten 24/7. Pomppiminen ei pelkästään riitä, potkitaan pattereita ja paiskotaan saunan ovea. Että sellaisia elämän normaaleja ääniä.

        Perjaatteessa jokainen saa omassa kodissaan tehdä mitä tykkää. Mutta kyllä järkeäkin voi käyttää


      • Anonyymi
        Valivalivalivali kirjoitti:

        Kyllä se niin vaan on että normaalit elämän äänet kuuluu ihmisten elämään. Ei lapsia voi vaan käskeä olemaan paikallaan ja olemaan hiljaa ettei vaan naapuri saa pahaa mieltä. Kyllä jokaisella on oikeus liikkua ja puhua! Naapuri painukoon hittoon jonnekin korpeen hiljaisuuteensa jos ei tajua olla puuttumatta normaaliin elämiseen. Jos talon äänieristys on se että pelkkä kävely ja puhuminen synnyttää kovaa ääntä se ei ole sen perheen syy vaan talon äänieristys on surkea. Lapset leikkii leluilla ja lelu putoaa lattiaan, siitäkö pitäisi jo valittaa?

        Kyllä ne kakarat ruotuun saa jos tahtoo. Ennen vanhaan kakarat pistettiin tukkapöllyllä tai remmillä ojennukseen ja pikkukakarat ajoissa viimeistään 19-20 maissa nukkumaan. Ne opetettiin myös puhumaan hiljaa. Nyt vanhemmat kiljuu itse kilpaa, somettavat ja lisäaineilla levottomiksi adhd-kakaroiksi tulleet kersat tömistää, kolistaa ja kiljuu aamuyöhön.


    • Ratkaisu.

      Tuplakuulosuojaus

    • kasvatti..

      Lapsia ei saa kieltää,mutta vanhemmat voi surmata lapsensa, jos sille päälle sattuu.Tätähän saa lukea jatkuvasti.

    • ongelman ratkaisu

      Kerrostalossa on kerrostalon äänet. Vaihda asumismuotoa.

      • hankala juttu

        Oletko kokeillut korvatulppia? sano vaikka hymyillen kun näet äidin lasten kanssa:" Jaa-a, siinähän ne minun herätyskelloni on, joka aamu herättävät:"
        Äiti ei välttämättä ymmärrä kuinka hyvin kuuluu.


    • Ongelma olet itse.

      Ihmettelen oikeasti näitä idiootteja jotka masokistisesti kärsivät nahoissaan vaikka naapuri kuseskelisi postiluukkuun joka päivä tai toisessa naapurissa (asunnossa) olisi mopomiitingit. Sitten kun ei muuta viitsi, valitetaan työkavereille päivät pitkät tai tullaan vinkumaan keskustelupalstoille.

      Minä olen havainnut jo 4 vuotiaasta alkaen, että etenkin kerrostalojen ovissa on ovikellot. Havaintoani on kestänyt yli 40 vuotta. Ne ovikellot ovat niitä ensimmäisiä nippeleitä joista ongelmien purkaminen lähtee. Toki reklamaatiot voi antaa kirjeitsekin, asukastoimikunnan kautta, isännöitsijän kautta jne, että tieto menee perille. Kannattaa soittaa myös muiden naapureiden ovikelloja (ja suorittaa samalla tutustuminen "moi olen uusi asukas kiva olisi tutustua") ja kysyä heidän reagtioitaan kuinka he ovat kokeneet moisen melusaasteen? Ja kun lähtee laatimaan valitus ja huomautuskirjettä 2 - 3 asukkaan allekirjoitus riittää, että asukkaille voi järjestää huomautuksen.

      Ongelma, se pahin ongelma on aina ja ikuisesti siellä oman kylpyhuoneen peilissä jossa katsoo myrtsi hapantunut v i t t u.

      • inehmo

        Asiaa. Ovikello ja puhuminen suoraan ovat se paras vaihtoehto.
        Toki saattaa joskus tulla panos suoraan naamaan mutta jäljelle jääneet hoitakoot sen...


      • komee kundi

        Suomalainen murjottaa ,ja kärsii.Kulkee pihalla tappava ilme silmissä,ja mulkoilee.Vasta muutaman kossun jälkeen palaa puhekyky,ja sillä sitten ei ole rajoja.Kivikautinen mettäläisyys ei lähde edes mäntysuovalla.Syyt ovat syvemmällä kuin lasten aiheuttama meteli.Omat lapset ovat kauniita ja suvaitsevaisia,muiden rääväsuisia kakaroita,ja pirun rumiakin.


    • Ace of spades

      Jos on hyvät hifi - laitteet, niin kuuntele hyvää musiikkia klo 20 asti sellasel voluumel ettei mitään rapinaa kuulu, kun töistä pääsee.

      • Les Paul Gibson

        Oon hiukka samal linjal,eli kun he siellä ylhäällä kolaavat niin jos sul on
        suht hyvät hifi-stereot,niin lastenlauluks voit soittaa niille vaik Popedan
        Mörrimöykky ja sit tollanen herkempi laulu,Aja hiljaa isi ja esittäjäks KONTRA
        ,molemmissa biiseissä tietty nupit kaakkoon,ja tollanen 14 minuutin Yngwie Malmsteenin kitarasoolo on ihan paikallaan sit viel jotain räjähdysherkkiä klassikkibändejä mis rumpalit tulee oikeuksiins,esim,Focus,Golden Earring,
        Gream,niin noilla luulis niitten ainkin hiukka hiljenevän,
        mä testasin meinaan noit biisei ku soittelen skittaa Marshall JMC 800 oli
        lainas niin isosta ollkarista hajos kaikki ikkunat ku rupesin vast säätää
        Qzzyn biisiin MR.Growley.ota yhteyttä jos tarviit sinne paikalle apuu niin mä oon käytettävissä


      • NoddyHolder4ever
        Les Paul Gibson kirjoitti:

        Oon hiukka samal linjal,eli kun he siellä ylhäällä kolaavat niin jos sul on
        suht hyvät hifi-stereot,niin lastenlauluks voit soittaa niille vaik Popedan
        Mörrimöykky ja sit tollanen herkempi laulu,Aja hiljaa isi ja esittäjäks KONTRA
        ,molemmissa biiseissä tietty nupit kaakkoon,ja tollanen 14 minuutin Yngwie Malmsteenin kitarasoolo on ihan paikallaan sit viel jotain räjähdysherkkiä klassikkibändejä mis rumpalit tulee oikeuksiins,esim,Focus,Golden Earring,
        Gream,niin noilla luulis niitten ainkin hiukka hiljenevän,
        mä testasin meinaan noit biisei ku soittelen skittaa Marshall JMC 800 oli
        lainas niin isosta ollkarista hajos kaikki ikkunat ku rupesin vast säätää
        Qzzyn biisiin MR.Growley.ota yhteyttä jos tarviit sinne paikalle apuu niin mä oon käytettävissä

        Myös Slade on hyvä! Get Down With It live versio ja volyymit kaakkoon niin lähtee naapurin(kin) ikkunat.


      • hohhoijakkaa10

        Kaikki eivät pidä musiikinkuuntelusta, ainakaan kovalla volyymilla ja sehän haittaa jo seinänaapuria.
        Varmasti heillä on oma musiikkimakunsa, eivätkä halua kuunnella toisten taukoamatonta jytää, heviä tai vanhaa tanssimusiikkia.

        Eivätkä nuo lattiaan kolkkaamiset kovilla esineillä ole rapinaa, kaukana siitä.
        Ei normaali musiikin tai tv:n ääni peitä niitä yhtään.

        Ja inehmolle, esim. meille isännöitsijä sanoi, ettei missään nimessä saa soitella ovikelloa ja mennä keskustelemaan suoraan, vaan kaikki toimitetaan isännöitsijän kautta.
        Nykyisin ei koskaan tiedä, mitä ovella voi olla vastassa, kai sen vuoksi tuollainen ohje.

        Ainoa positiivinen asia on, ettei onneksi tarvitse kärsiä näistä nykyajan itsekeskeisistä torveloista montaa kymmentä vuotta, kun sitten viimeistään kuolo korjaa pois:)


      • Hah, hah

        Toimii :-) olen kokeillut ja se ärsyttää joitain suunnattomasti.


      • bodaaja
        hohhoijakkaa10 kirjoitti:

        Kaikki eivät pidä musiikinkuuntelusta, ainakaan kovalla volyymilla ja sehän haittaa jo seinänaapuria.
        Varmasti heillä on oma musiikkimakunsa, eivätkä halua kuunnella toisten taukoamatonta jytää, heviä tai vanhaa tanssimusiikkia.

        Eivätkä nuo lattiaan kolkkaamiset kovilla esineillä ole rapinaa, kaukana siitä.
        Ei normaali musiikin tai tv:n ääni peitä niitä yhtään.

        Ja inehmolle, esim. meille isännöitsijä sanoi, ettei missään nimessä saa soitella ovikelloa ja mennä keskustelemaan suoraan, vaan kaikki toimitetaan isännöitsijän kautta.
        Nykyisin ei koskaan tiedä, mitä ovella voi olla vastassa, kai sen vuoksi tuollainen ohje.

        Ainoa positiivinen asia on, ettei onneksi tarvitse kärsiä näistä nykyajan itsekeskeisistä torveloista montaa kymmentä vuotta, kun sitten viimeistään kuolo korjaa pois:)

        Isännöitsijästä on meikattu poliisi.Miksi häirinnöissä pitää käyttää ulkopuolista,joka ei ole paikalla kuulemassa mitään.Se on vastuun siirtämistä toisille.Onhan jokaisella puhekyky,ja oikeudet esittää valitukset suoraan mölyn aiheuttajalla.Ota vaikka ovelle mukaan kukkakaalikorvainen entinen painija,jolla on nenäluu katkennut,se rapsii luteita.Pelästyvät, ja muuttavat muualle,heh.


      • keskustelumies

        "os on hyvät hifi - laitteet, niin kuuntele hyvää musiikkia klo 20 asti sellasel voluumel..."

        Jos ryhtyy melusotaan, siinä on äkkiä sellainen tilanne, että kaikki asukkaat melusotivat kaikkia muita vastaan, eikä pian kellään ole hetken rauhaa yhtään minään kellonaikana. Sitäpaitsi: jos on ensin päivät töissä meluisassa ympäristössä, ei varmaankaan halua jatkaa omaa melualtistustaan vielä illalla kotonakin.

        Kostoksi meluaminen johtaa vain pahenevaan meluongelmaan, joka ei ole kenenkään edun mukaista.

        Minä yrittäisin kohteliaasti avata keskusteluyhteyden meluajaan:
        ei syyttämistä, ei nurkkaan ajamista, ei henkilökohtaisuuksiin menemistä, ei suuttumista, ei töykeää käytöstä. Toiselle pitää aina jättää kunniallinen tie tilanteesta ulos. Jos ei jätä, onnistumisen mahdollisuus jää hyvin pieneksi.

        Ei saa syntyä tilannetta, että vastapuoli kokee menettävänsä kasvonsa, tekipä tai sanoipa mitä tahansa. Tämän kun muistaa, neuvottelun onnistumisen todennäköisyys kasvaa selvästi. Tästä on omaa kokemusta.


    • Lapset ensin

      Sun täytyy vaan lopettaa ne yövuorot. Lapsilla on omat rytminsä ja leikkinsä, ei heitä voi pakottaa yökyöpelin rytmiä noudattamaan.

      • itsekin kerrostalossa ka

        Mulla on ollut sama ongelma 4 vuotta. Olen käynyt kasvotusten juttelemassa usita kertoja, tuloksetta. Äänet laitetaan "elämisen äänien" piikkiin. Ja kyllä, metakointi, hyppiminen, huuto, raivoaminen yms. äänet loppuvat klo 23:n mennessä, mutta silti ne häiritsee ja ketuttaa raskaan työpäivän jälkeen. Tässä muutama vinkki, joilla olen itse selvinnyt jotakuinkin täysjärkisenä: peittoan äänet omalla metelilläni - radio, musiikki, tv kovalla. Korvatulppia käytän öisin ja viikonloppuaamuisin, kun metakka on ylimmillään paiskon itse ovia ja/tai menen soittamaan ovikelloa ja pyytämään rauhallisempaa menoa. Kyllä, olen juurikin se nipottava naapuri, joka käy urputtamassa, mutta ihan sama mulle. Ja turha huudella, että muuttakaa pois kerrostalosta: kaikilla meillä ei yksinkertaisesti ole varaa tai halua sua rivarissa tai omakotitalossa. Ja ehkä niiden lapsiperheiden olisi itse syytä muuttaa omakotitaloon tai pellon laitaan, jos ne "elämisen äänet" on niin kovia, että häiritsee naapureita. Ja silloin ne häiritsee, jos niistä valitetaan. Kai lapsillekin on ihan normaalia opettaa, että sisällä ei hakata pattereita, möyktä ja pompita koko aikaa, koska pitää ajatella muitakin asukkaita. Mun mielestä vika ei niinkään ole niissä lapsissa vaan vanhemmissa, jotka ei laita sääntöjä.


      • fsddfdfddf
        itsekin kerrostalossa ka kirjoitti:

        Mulla on ollut sama ongelma 4 vuotta. Olen käynyt kasvotusten juttelemassa usita kertoja, tuloksetta. Äänet laitetaan "elämisen äänien" piikkiin. Ja kyllä, metakointi, hyppiminen, huuto, raivoaminen yms. äänet loppuvat klo 23:n mennessä, mutta silti ne häiritsee ja ketuttaa raskaan työpäivän jälkeen. Tässä muutama vinkki, joilla olen itse selvinnyt jotakuinkin täysjärkisenä: peittoan äänet omalla metelilläni - radio, musiikki, tv kovalla. Korvatulppia käytän öisin ja viikonloppuaamuisin, kun metakka on ylimmillään paiskon itse ovia ja/tai menen soittamaan ovikelloa ja pyytämään rauhallisempaa menoa. Kyllä, olen juurikin se nipottava naapuri, joka käy urputtamassa, mutta ihan sama mulle. Ja turha huudella, että muuttakaa pois kerrostalosta: kaikilla meillä ei yksinkertaisesti ole varaa tai halua sua rivarissa tai omakotitalossa. Ja ehkä niiden lapsiperheiden olisi itse syytä muuttaa omakotitaloon tai pellon laitaan, jos ne "elämisen äänet" on niin kovia, että häiritsee naapureita. Ja silloin ne häiritsee, jos niistä valitetaan. Kai lapsillekin on ihan normaalia opettaa, että sisällä ei hakata pattereita, möyktä ja pompita koko aikaa, koska pitää ajatella muitakin asukkaita. Mun mielestä vika ei niinkään ole niissä lapsissa vaan vanhemmissa, jotka ei laita sääntöjä.

        Tehokkaampi tapa olisi alkaa möykkäämään silloin, kun naapurissa yritetään nukkua. Saattaisi viesti mennä paremmin perille.


      • ....
        itsekin kerrostalossa ka kirjoitti:

        Mulla on ollut sama ongelma 4 vuotta. Olen käynyt kasvotusten juttelemassa usita kertoja, tuloksetta. Äänet laitetaan "elämisen äänien" piikkiin. Ja kyllä, metakointi, hyppiminen, huuto, raivoaminen yms. äänet loppuvat klo 23:n mennessä, mutta silti ne häiritsee ja ketuttaa raskaan työpäivän jälkeen. Tässä muutama vinkki, joilla olen itse selvinnyt jotakuinkin täysjärkisenä: peittoan äänet omalla metelilläni - radio, musiikki, tv kovalla. Korvatulppia käytän öisin ja viikonloppuaamuisin, kun metakka on ylimmillään paiskon itse ovia ja/tai menen soittamaan ovikelloa ja pyytämään rauhallisempaa menoa. Kyllä, olen juurikin se nipottava naapuri, joka käy urputtamassa, mutta ihan sama mulle. Ja turha huudella, että muuttakaa pois kerrostalosta: kaikilla meillä ei yksinkertaisesti ole varaa tai halua sua rivarissa tai omakotitalossa. Ja ehkä niiden lapsiperheiden olisi itse syytä muuttaa omakotitaloon tai pellon laitaan, jos ne "elämisen äänet" on niin kovia, että häiritsee naapureita. Ja silloin ne häiritsee, jos niistä valitetaan. Kai lapsillekin on ihan normaalia opettaa, että sisällä ei hakata pattereita, möyktä ja pompita koko aikaa, koska pitää ajatella muitakin asukkaita. Mun mielestä vika ei niinkään ole niissä lapsissa vaan vanhemmissa, jotka ei laita sääntöjä.

        Sua se häiritsee eli sähän voisit muuttaa.. Kyllä lapsilla on oikeus asua kotonakaan eikä niitten tarvi muuttaa tollasen niuhon takia..


      • höpöhöpöö
        .... kirjoitti:

        Sua se häiritsee eli sähän voisit muuttaa.. Kyllä lapsilla on oikeus asua kotonakaan eikä niitten tarvi muuttaa tollasen niuhon takia..

        Kellään ei ole oikeutta tahallisesti häiritä muita asukkaita jatkuvasti, ainakin näin seisoo meidän taloyhtion säännöissä!


      • .... kirjoitti:

        Sua se häiritsee eli sähän voisit muuttaa.. Kyllä lapsilla on oikeus asua kotonakaan eikä niitten tarvi muuttaa tollasen niuhon takia..

        Ei, se, joka metelöi, muuttaa pois, ei muut, jotka ovat asuneet siellä kauemmin. Myös lapsiperheet kuuluvat tohon pakkomuuttoon, jos metelöivät keskellä yötä.


      • .... kirjoitti:

        Sua se häiritsee eli sähän voisit muuttaa.. Kyllä lapsilla on oikeus asua kotonakaan eikä niitten tarvi muuttaa tollasen niuhon takia..

        Ei muuten ole noin. Kaikki asukkaat sitä samalla lailla maksaa vuokraa, ja kaikilla on oikeus kotirauhaan. Periaatehan on varsin yksinkertainen tuollaisessa lähekkäin elämisessä: jokainen elää omien rajojensa sisällä muiden alueelle tunkeilematta, ja sopu säilyy. Lapsiperhehän siis ulottaa oman levottoman arkensa sellaisen sivullisen niskaan, jolla ei siihen lapsiperhe-helvettiin ole mitään vastuuta.

        Myös lapsiperheen on noudatettava sääntöjä. Itsehän ihmiset lapsia hankkii, niin siitä on kannettava vastuuta sitten monessa mielessä. Eihän koiran tietoisesti hankkineeltakaan ihmiseltä sallittaisi sitä, että koko ajan asunnossa koira haukkuu. Jokainen vastaa omistaan ja niiden häiriötä tuottamattomasta elämästä. Vanhemmat siis opettakoon lapsensa elämään talon säännöillä. Ei ainakaan ollut lapsena minun kerrostaloissa asuville kavereille vaikeaa. Sanoivat vaan uusille kavereille että ei saa juosta tai huutaa rapussa jne.


      • varo vaan
        fsddfdfddf kirjoitti:

        Tehokkaampi tapa olisi alkaa möykkäämään silloin, kun naapurissa yritetään nukkua. Saattaisi viesti mennä paremmin perille.

        Viesti vaan voi mennä perille väärälle naapurille joka sitten päästää hel"#"#&%¤# irti.
        Mitäs siten tehdään? Ei kerrostalossa ole mahdollista kostaa vain yhdelle naapurille.
        Parhaassa tapauksessa joudut savustuksen kohteeksi ja muutat itse pois.


      • lapset viimeisenä

        Niin eli lopettaa työt vain siksi että naapuri ei kasvata lapsiaan ?


      • missä kaikki fiksut?
        varo vaan kirjoitti:

        Viesti vaan voi mennä perille väärälle naapurille joka sitten päästää hel"#"#&%¤# irti.
        Mitäs siten tehdään? Ei kerrostalossa ole mahdollista kostaa vain yhdelle naapurille.
        Parhaassa tapauksessa joudut savustuksen kohteeksi ja muutat itse pois.

        Kostolinja on lapsellisten älykääpiöiden linja.


      • mafia Padre
        missä kaikki fiksut? kirjoitti:

        Kostolinja on lapsellisten älykääpiöiden linja.

        Miten niin.Toimii erittäin hyvin Sisiliassa, miksi ei muuallakin ?


      • K.T. USA.
        sheitan87 kirjoitti:

        Ei muuten ole noin. Kaikki asukkaat sitä samalla lailla maksaa vuokraa, ja kaikilla on oikeus kotirauhaan. Periaatehan on varsin yksinkertainen tuollaisessa lähekkäin elämisessä: jokainen elää omien rajojensa sisällä muiden alueelle tunkeilematta, ja sopu säilyy. Lapsiperhehän siis ulottaa oman levottoman arkensa sellaisen sivullisen niskaan, jolla ei siihen lapsiperhe-helvettiin ole mitään vastuuta.

        Myös lapsiperheen on noudatettava sääntöjä. Itsehän ihmiset lapsia hankkii, niin siitä on kannettava vastuuta sitten monessa mielessä. Eihän koiran tietoisesti hankkineeltakaan ihmiseltä sallittaisi sitä, että koko ajan asunnossa koira haukkuu. Jokainen vastaa omistaan ja niiden häiriötä tuottamattomasta elämästä. Vanhemmat siis opettakoon lapsensa elämään talon säännöillä. Ei ainakaan ollut lapsena minun kerrostaloissa asuville kavereille vaikeaa. Sanoivat vaan uusille kavereille että ei saa juosta tai huutaa rapussa jne.

        Se oli silloin,minäkin sen muistan.Nyt on yhteiskunta ajautettu uusille urille.Kaikenkarvaisia ulkolaisia hyysätään metelöimään omilla kielillään.Huutavat kännykkäänsä yleisillä kulkuneuvoillakin,niin että normaalilta ihmiseltä vahingoittuu kuuloaistit.Kansalla oli jonkinlainen yhteen ymmärretty sääntö elämisestä,ja olemisesta.Yhteisöä suojelevat lait ovat löysentyneet.Rikollisia kohdellaan myöteisesti,metelin aiheuttajia silitellään,pelosta tehdä jotakin lainvastaista rasismia.Ei ole halua elää sellaisessa yhteiskunnassa.


      • Anonyymi
        itsekin kerrostalossa ka kirjoitti:

        Mulla on ollut sama ongelma 4 vuotta. Olen käynyt kasvotusten juttelemassa usita kertoja, tuloksetta. Äänet laitetaan "elämisen äänien" piikkiin. Ja kyllä, metakointi, hyppiminen, huuto, raivoaminen yms. äänet loppuvat klo 23:n mennessä, mutta silti ne häiritsee ja ketuttaa raskaan työpäivän jälkeen. Tässä muutama vinkki, joilla olen itse selvinnyt jotakuinkin täysjärkisenä: peittoan äänet omalla metelilläni - radio, musiikki, tv kovalla. Korvatulppia käytän öisin ja viikonloppuaamuisin, kun metakka on ylimmillään paiskon itse ovia ja/tai menen soittamaan ovikelloa ja pyytämään rauhallisempaa menoa. Kyllä, olen juurikin se nipottava naapuri, joka käy urputtamassa, mutta ihan sama mulle. Ja turha huudella, että muuttakaa pois kerrostalosta: kaikilla meillä ei yksinkertaisesti ole varaa tai halua sua rivarissa tai omakotitalossa. Ja ehkä niiden lapsiperheiden olisi itse syytä muuttaa omakotitaloon tai pellon laitaan, jos ne "elämisen äänet" on niin kovia, että häiritsee naapureita. Ja silloin ne häiritsee, jos niistä valitetaan. Kai lapsillekin on ihan normaalia opettaa, että sisällä ei hakata pattereita, möyktä ja pompita koko aikaa, koska pitää ajatella muitakin asukkaita. Mun mielestä vika ei niinkään ole niissä lapsissa vaan vanhemmissa, jotka ei laita sääntöjä.

        Vanhempia ei vaan kiinnosta. Onneksi niillä ei ole varaa muuttaa omakotitaloon jotta me edes saamme asua rauhassa.


    • Kaksi vuotta kerrostalossa, etkä tunnu sopeutuvan? Parempi varmaan muuttaa takaisin maalle ja omakotitaloon.

    • justiisa

      OKT keskeltä korpee, mie voin myyä sulle ison piilu hirsi kehikon:

    • Auramies77

      Kuka herää kello 7:00 arkiaamuisin talvella? Paitsi sairaslomalaiset ja työttömät?
      Itse lähden pahimmillaan klo 01 lunta puskemaan talvella.(Koneen haen siis 1:30 varikolta) Eli tuo 07.00 vaikuttaa taivaalliselta herätykseltä. Ja pieni kolistelu ei siihen edes haittaisi. Tiedätkö edes, mitä on sana väsymys?

      • justjoo1

        Ammatinvalinta kysymys,älä ruikuta.Kerro nyt vielä,että olet yksityisyrittäjä
        eikä sinulla ole varaa pitää lomaa,eikä tämä työnteko kannata.Juntti.


      • Duunari D

        No minä ainakin herään seitsemältä kun töissä pitää olla 8.45. Olen julkisessa virastossa ja työajat sen mukaiset.


      • Heip
        Esim. MÄ herään töihin kello 05:15, luen kirjaa tunnin ja menen sitten suihkuun. Pitää olla pysäkillä viimeistään kello 08:00, ja lähteä kävelemään ekalle pysäkille kel -lo 07:45. Tosi. Katson aamu-uutiset yms muuta aamuohjelmaa.....enkä ole sen sai-raampi, kuin muutkaan........nyt on parin viikon joululoma, herään vähän myöhemmin lomilla.............


      • auramiehelle

        no voi ihme..ainakin 2 kertaa on jo tullut lunta yöllä tänä syksynä, yölisien takiako sä notkut siellä ?


      • Vaihda alaa!?!?!?

        "Kuka herää kello 7:00 arkiaamuisin talvella? Paitsi sairaslomalaiset ja työttömät?
        Itse lähden pahimmillaan klo 01 lunta puskemaan talvella."

        Totta kai yötyötä tekevät heräävät eri aikaan kuin päivätyöläiset. Miksi 09.00-17.00 työskentelevän pitäisi herätä yhdeltä yöllä???

        "Tiedätkö edes, mitä on sana väsymys?"

        Miksi olet väsynyt? Etkö nuku päivällä, kun yöllä et kerran voi? Pitäisi muidenkin olla väsyneitä kun sinä olet?


      • hyvin menee
        justjoo1 kirjoitti:

        Ammatinvalinta kysymys,älä ruikuta.Kerro nyt vielä,että olet yksityisyrittäjä
        eikä sinulla ole varaa pitää lomaa,eikä tämä työnteko kannata.Juntti.

        Mää olen tullu toimeen ilman töitä jo kuus vuotta,eikä tulis mieleen valittaa,vaikka kuuntelen meteliä.Ne saa kuunnella mun pullojen kilinää,jos huvittaa.Suami on paras maa.Ruattikin oli hyvä,mut sitte sinne pääsi niit mustia,ja ne piirteli kaik seinät rumia täytee.


    • zapata1

      Asuin joskus kerrostalossa johon muutti meluava perhe.
      Aikani kuuntelin meteliä ja yhtenä iltana potkin naapurin oven
      sisään ja kerroin,että seuraavalla kerralla asunto tyhjenee parvekkeen
      kautta.Loppu perkele mekkala,tosin muuttivat kyllä melko pian pois.
      Niin että kovat konstit tehoaa paremmin,ei lässytys.

      • uloslento

        Juuri näin,Perskeles,,,,


      • kyllä auttaa

      • Lapuan junkkari

        Just,just.Ei siinä tavita isännöitsijää sekaantumassa.Isännöitsijällä on oma p-e-r-se vaarassa,jos vaikka tulee rumihia.
        Avoriitahan siittäkin tuloo,mutta pehmeellä voittaa vain harvoin.


    • ystävällinen

      Arkipäivän meluilta ei valitettavasti voi välttyä kerrostaloissakaan. Toisella on naapurit, missä lapset pitää meteliä.. toista ärsyttää kuunnella pesukonetta juuri ennen hiljaisuutta yms. Kerrostalo-asukkaat haluavat, että yhteiselo olisi mukavaa ilman, että kenenkään oikeuksia karsitaan. Kaikista reiluin meininki on se, että menee suoraan sinne oven taakse esittelemään itsensä ja tapaamaan uudet naapurit. Asiaansa ei tarvitse yrittää välittää rivien välistä tai töykeästi ilmoittaa, että lapset häiritsee jatkuvasti. Täysijärkinen aikuinen ihminen kyllä ymmärtää, että melu voi häiritä, oli sen lähtökohta sitten mikä tahansa. Niin, lapsetkin sen ymmärtävät.. semmoinen tosin helposti hulinan keskellä unohtuu ihan jokaisella. Niin, mene sinne naapurin oven taakse ja kerro, että haluat tavata koko perheen. Kerro, että tässä talossa KOVA melu kuuluu helposti ja jatkuva sellainen häiritsee sinua. Kysele lapsilta, että voisitteko tehdä yhteistyötä. Sinä ymmärrät, että lapset leikkii ja päästää ääntä, mutta koko ajan ei tarvitse riehua... lapset myös tykkäävät siitä, että asioista tehdään "juttuja." Voitte vaikka sopia, että mihin kellonaikaan olisi hyvä ottaa vähän iisimmin, tai että tulisivatko he välillä pimpottamaan sinun oven taakse ja kertomaan, että tänään on tiedossa vähän rajumpaa leikkiä. Asiaa voi käsitellä niin, kuin esimerkiksi bileiden kanssa. Hyvä naapuri ilmoittaa rapulleen, että meillä alkaa kekkerit tähän aikaan ja loppuu tähän aikaan. Joidenkin naapureiden kanssa voi vaihtaa numeroita ja laittaa illalla viestiä, että nyt teidän Salatut elämät kuuluu telkkarista meille asti. Se, että melu häiritsee ei ole mikään asia mitä pitäisi hävetä tai ajatella, että on ihan m*lkku, jos siitä valittaa. Ainoa asia mihin pitää kiinnittää huomiota on se, että käsittelee asiaa ystävällisesti suurella ymmärryksellä : )

      • ystävällinen

        Huomioitavaa on myös se seikka, että he ovat vasta muuttaneet... eli heillä on varmaan aika hulinaa, jos on kerta lapsiakin. Pitää hoitaa omia asioita, lasten asioita, purkaa tavaroita, pyörittää sitä keskeneräistä kotia samalla. Väsyneet tai kiireiset vanhemmat ei ehkä jaksa olla koko ajan ojentamassa lapsia. Myös lapset voivat olla väsyneitä touhusta ja se purkautuu yli menevällä riehumisella; onhan se uusi asunto ja piha myös muutenkin jännittävä.


      • ystävällinen kirjoitti:

        Huomioitavaa on myös se seikka, että he ovat vasta muuttaneet... eli heillä on varmaan aika hulinaa, jos on kerta lapsiakin. Pitää hoitaa omia asioita, lasten asioita, purkaa tavaroita, pyörittää sitä keskeneräistä kotia samalla. Väsyneet tai kiireiset vanhemmat ei ehkä jaksa olla koko ajan ojentamassa lapsia. Myös lapset voivat olla väsyneitä touhusta ja se purkautuu yli menevällä riehumisella; onhan se uusi asunto ja piha myös muutenkin jännittävä.

        Ai, sekö mukamas oikeuttaa kaikkia vasta muuttaneita perheitä yms meluamaan kes -kellä yötä ????? Ja muulloinkin ?? Ei todellakaan. Kun itte muutin tähän asuntoon vähän yli 16-v sitten, niinsenhetkinen naapurinakka yritti syyttä suotta savustaa mut ulos, muttei läski muija onnistunu !!! Joutu itte muuttaan veke, sit siihen tupsahti eräs kappalainen, joka oli samanlainen vetelys, ukko tosin......hävetti niin asua täs talos, kun naapurit oli niin tyhmiä vaakkujia. Nyt on suht. hiljaista täällä........
        En mäkään melunnu tohon aikaan yhtään kello 22:00-07:00 välisenä aikana, kun muutin tänne.......osaan lukea, samat järjestyssäännöt koskee JOKAISTA ASUKAS-TA !!!! Ei vaan sitä yhtä..........ja etenkin lapsia !!!!


      • 11 + 11
        MissFinland76 kirjoitti:

        Ai, sekö mukamas oikeuttaa kaikkia vasta muuttaneita perheitä yms meluamaan kes -kellä yötä ????? Ja muulloinkin ?? Ei todellakaan. Kun itte muutin tähän asuntoon vähän yli 16-v sitten, niinsenhetkinen naapurinakka yritti syyttä suotta savustaa mut ulos, muttei läski muija onnistunu !!! Joutu itte muuttaan veke, sit siihen tupsahti eräs kappalainen, joka oli samanlainen vetelys, ukko tosin......hävetti niin asua täs talos, kun naapurit oli niin tyhmiä vaakkujia. Nyt on suht. hiljaista täällä........
        En mäkään melunnu tohon aikaan yhtään kello 22:00-07:00 välisenä aikana, kun muutin tänne.......osaan lukea, samat järjestyssäännöt koskee JOKAISTA ASUKAS-TA !!!! Ei vaan sitä yhtä..........ja etenkin lapsia !!!!

        Lapsille pitää tietysti opettaa toisten huomioon ottamista, mutta toisten on myös tajuttava, että se ei mene lasten kaaliin pariinkymmeneen vuoteen.

        Lapset ajavat vanhempansa ja naapurit hulluuden partaalle. Ne on suunniteltu siten. Lasten varaan yhteiskunta on kuitenkin rakennettu, että pitää kärsiä vaan.


      • ............
        MissFinland76 kirjoitti:

        Ai, sekö mukamas oikeuttaa kaikkia vasta muuttaneita perheitä yms meluamaan kes -kellä yötä ????? Ja muulloinkin ?? Ei todellakaan. Kun itte muutin tähän asuntoon vähän yli 16-v sitten, niinsenhetkinen naapurinakka yritti syyttä suotta savustaa mut ulos, muttei läski muija onnistunu !!! Joutu itte muuttaan veke, sit siihen tupsahti eräs kappalainen, joka oli samanlainen vetelys, ukko tosin......hävetti niin asua täs talos, kun naapurit oli niin tyhmiä vaakkujia. Nyt on suht. hiljaista täällä........
        En mäkään melunnu tohon aikaan yhtään kello 22:00-07:00 välisenä aikana, kun muutin tänne.......osaan lukea, samat järjestyssäännöt koskee JOKAISTA ASUKAS-TA !!!! Ei vaan sitä yhtä..........ja etenkin lapsia !!!!

        Kyllä oot idiootti! Kyse on lapsista, ei aikuisista ihmisistä, lapset leikkivät kovaäänisesti. On hyvin paljon iästä kiinni kuinka paljon voit leikin äänenvoimakkuuteen vaikuttaa. Esim ihan pieni lapsi joka ei vielä osaa puhua, kommunikoi pitkälti kiljumalla ja huutamalla, ei sitä voi käskeä lopettamaan kun toinen opettelee juttuja. Sama lelujen kanssa, kaikkea tehdään ensimmäisiä kertoja, niin kyllä lapsen pitää tutustua ja tietää...niin olet sinäkin tehnyt ja jokainen meistä. Jos jo käskyikäistä ymmärtäväistä lasta ei saada kuriin, niin asia on ihan eri.
        Mutta jos meidän ovelle tulisit valittaa että teidän vuoden ikäinen, leikkii ja välillä kiljuu keskellä päivää, niin kyllä pyyhkisin sulla lumet ovan edustalta. Vähän sitä järjenkäyttöä siihenkin suuntaan.


      • Anna ne pois, heti
        ............ kirjoitti:

        Kyllä oot idiootti! Kyse on lapsista, ei aikuisista ihmisistä, lapset leikkivät kovaäänisesti. On hyvin paljon iästä kiinni kuinka paljon voit leikin äänenvoimakkuuteen vaikuttaa. Esim ihan pieni lapsi joka ei vielä osaa puhua, kommunikoi pitkälti kiljumalla ja huutamalla, ei sitä voi käskeä lopettamaan kun toinen opettelee juttuja. Sama lelujen kanssa, kaikkea tehdään ensimmäisiä kertoja, niin kyllä lapsen pitää tutustua ja tietää...niin olet sinäkin tehnyt ja jokainen meistä. Jos jo käskyikäistä ymmärtäväistä lasta ei saada kuriin, niin asia on ihan eri.
        Mutta jos meidän ovelle tulisit valittaa että teidän vuoden ikäinen, leikkii ja välillä kiljuu keskellä päivää, niin kyllä pyyhkisin sulla lumet ovan edustalta. Vähän sitä järjenkäyttöä siihenkin suuntaan.

        Sulla ei pitäisi olla lapsia ollenkaan.


      • afoinvsavsan
        Anna ne pois, heti kirjoitti:

        Sulla ei pitäisi olla lapsia ollenkaan.

        No eihän niitä pitäis kai olla kenelläkään..ainahan täällä suomessa jonkun mielestä kasvatat väärin. Täällä on sellasia kermaperseitä, et kaupassakin pitäisi saada käydä täydessä hiljaisuudessa.


      • hillittömät kakarat
        afoinvsavsan kirjoitti:

        No eihän niitä pitäis kai olla kenelläkään..ainahan täällä suomessa jonkun mielestä kasvatat väärin. Täällä on sellasia kermaperseitä, et kaupassakin pitäisi saada käydä täydessä hiljaisuudessa.

        ennen kantasuomalaiset osasi mielestään käyttäytyä ja sanottiin, että "heimo tuli paikalle" kun romanit tuli huoltamille tms.
        Niiden lapset remus niin, että kaikki katsoi kieroon.

        Nyt kaikkien kakarat käyttäytyy vähintää kuin heimon villit.

        Jokuhan on mennyt pieleen kun lasta ei enää opetetan huomioimaan ja vahnemmat siunaa sen ruokottoman ja hillittömän menon.

        Sen huomaa jo nyt noista - minä minä nuorista.
        Ketä on kasvatettu ja ketä ei

        Kyllä meille vielä opetettin, ettei me olla täällä yksin ja kuinka julkisilla paikoilla käyttäydytään ja kuinka kerrostalossa huomoidaan naapurit.
        Eihän näitä enäää kasvateta.


      • pofajapif
        hillittömät kakarat kirjoitti:

        ennen kantasuomalaiset osasi mielestään käyttäytyä ja sanottiin, että "heimo tuli paikalle" kun romanit tuli huoltamille tms.
        Niiden lapset remus niin, että kaikki katsoi kieroon.

        Nyt kaikkien kakarat käyttäytyy vähintää kuin heimon villit.

        Jokuhan on mennyt pieleen kun lasta ei enää opetetan huomioimaan ja vahnemmat siunaa sen ruokottoman ja hillittömän menon.

        Sen huomaa jo nyt noista - minä minä nuorista.
        Ketä on kasvatettu ja ketä ei

        Kyllä meille vielä opetettin, ettei me olla täällä yksin ja kuinka julkisilla paikoilla käyttäydytään ja kuinka kerrostalossa huomoidaan naapurit.
        Eihän näitä enäää kasvateta.

        Joo mutta on iso ero lapsen normaalilla käyttäytymisellä kuin se että ei ole kuria. Ihmiset eivät tänä päivänä kestä näitä lapsen normaalikäyttäytymistä, mihin kuuluu huudot, kiljumiset, leikkimiset jne.. iän myötä näitä pystytytään tottakai karsimaan pois...mutta kun jotkut odottavat että 0-3 vuotiaan pitäisi osata käyttäytyä..


      • kasvata lapsesi
        pofajapif kirjoitti:

        Joo mutta on iso ero lapsen normaalilla käyttäytymisellä kuin se että ei ole kuria. Ihmiset eivät tänä päivänä kestä näitä lapsen normaalikäyttäytymistä, mihin kuuluu huudot, kiljumiset, leikkimiset jne.. iän myötä näitä pystytytään tottakai karsimaan pois...mutta kun jotkut odottavat että 0-3 vuotiaan pitäisi osata käyttäytyä..

        Lapsi matkii aikuista syntymästään asti - ihan heti - ensimmäisestä sekunnista asti
        Lapsi joka ei osaa puhua kuuntelee jos hänet on opetettu kuuntelemaan
        hän matkii ja noudattaa KAIKKIA AIKUISEN VIESTEJÄ

        Lapsi todellakin osaa jos häntä ohjataan

        missä stanan vacumissa te ihmiset elätte?
        Onko teidän lapset ilman ohjausta ekat 3 vuotta ja sitten sä yrität ottaa häneen kontaktia?

        Ei tule onnistumaan

        aloita ajoissa
        ihminen käyttäytyy näin - kuten sitä opetetaan

        MUTTA SE EDELLYTTÄÄ SITÄ LÄSNÄOLOA LAPSILLE
        Missä te olette päivät? Lapset tarhassa vieraalla ja aikuiset töissä? Sama meno vaikka teillä olis lomaa? Sitten te lähetätte kiukkusia tekstareita päivähoitoon ja myähemmin kouluun = "kasvattakaa meidän lapsista ihmisiä"


      • Anonyymi

        Kyllä pyykinpesu yöllä on tosi idiootin hommaa ajtelkaas että talossa on vaikka 30 perhettä ja jokahinen alkaa pesee pyykkiä yöllä tuleekohan melua ne omahyväset paskakasat jotka näin tekee pitää ehdottomasti häätää heti


      • Anonyymi
        ............ kirjoitti:

        Kyllä oot idiootti! Kyse on lapsista, ei aikuisista ihmisistä, lapset leikkivät kovaäänisesti. On hyvin paljon iästä kiinni kuinka paljon voit leikin äänenvoimakkuuteen vaikuttaa. Esim ihan pieni lapsi joka ei vielä osaa puhua, kommunikoi pitkälti kiljumalla ja huutamalla, ei sitä voi käskeä lopettamaan kun toinen opettelee juttuja. Sama lelujen kanssa, kaikkea tehdään ensimmäisiä kertoja, niin kyllä lapsen pitää tutustua ja tietää...niin olet sinäkin tehnyt ja jokainen meistä. Jos jo käskyikäistä ymmärtäväistä lasta ei saada kuriin, niin asia on ihan eri.
        Mutta jos meidän ovelle tulisit valittaa että teidän vuoden ikäinen, leikkii ja välillä kiljuu keskellä päivää, niin kyllä pyyhkisin sulla lumet ovan edustalta. Vähän sitä järjenkäyttöä siihenkin suuntaan.

        Kyllä se on vahemmista kiinni miten lapset käyttäytyy kaikista ei ole vahemmiksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on vahemmista kiinni miten lapset käyttäytyy kaikista ei ole vahemmiksi

        vajakeilta pitää estää lasten hankinta.


    • ho huh huh

      MIksi pelkäät leimautumista lapsenvihaajaksi, sähän olet sellainen jolloin tulee vaan totuus ilmi. Kerrostaloissa nyt vaan sattuu asumaan ihmisiä ja jos oikein tarkkaan kuuntelee niin saattaa joskus kuulla jonkin äänenkin. Heh heh vai oikein hakkaavat lattiaa, täytyy olla lapsella isot nyrkit kun oikein niin kovan äänen saa aikaiseksi että siitä häiriintyy.

      • Non hater

        No huh huh itelles. Hän on päiväkodissa töissä. Ite oot tollanen kaikkienvihaaja. Vihaat itteäski!


      • höpöhöpöö

        Kyllä ne muksut vaan saavat valtavavasti meteliä halutessaan aikaisekis, jos heitä kasvateta lainkaan. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia, nimittäin näitä '"minä itte" ja "minä teen mitä haluan" ihmisiä on jo ihan riittävästi.


      • näin on

        helvetti mikä idiootti olet.et vissiin koskaan oo asunu kerrostalossa tai sitten oot samanlainen lattiaan hakkaaja.mun kämpän yläkerrassa on laminaattilattiat ja kyllä "neulan putoaminenkin" kuuluu varsin selvästi.ja lapsista et kyllä tiedä vittuakaan.


      • Anonyymi
        näin on kirjoitti:

        helvetti mikä idiootti olet.et vissiin koskaan oo asunu kerrostalossa tai sitten oot samanlainen lattiaan hakkaaja.mun kämpän yläkerrassa on laminaattilattiat ja kyllä "neulan putoaminenkin" kuuluu varsin selvästi.ja lapsista et kyllä tiedä vittuakaan.

        Todella upeasti sanottu pitäisi kieltää laminaattien asennukset kerrostaloihin koska niitä ei osata asentaa oikein virolaisethan ne asentaa jätetään matot pohjalle mikä siirtää ääntä seinien viereen matot pois ja tasotteen jyrsintä ja vasta sitten laminaatin asennu löytyy asennus ohjeita jos osaa lukea suomea


    • hulluvanhempilapsi

      Vaikea on sanoa idiooteille jotka eivät oma aloitteisesti osaa pitää kuria. Juuri edellä kirjoitetun takia he todennäköisesti eivät ymmärrä sinua. Suuttuvat vain. Aisoihin noi kyllä pitäis pistää.

    • Todellisuus

      Melkeen joka talossa on nykyisin hiljaisuus 23:00 - 06:00..
      Normaalista elämän äänistä on turha valittaa tuon ajan ulkopuolella.

    • sun oma vika

      Jokaisella on oikeus olla kotonaan miten lystää. Muuta sinä pois jos hlauat olla erakko etkä nähdä ja kuulla mitään.
      Asenne kysymys, kerrostalaossa aina kuuluu ääniä, tiesit sen, mutta pakko päästä että voi valittaa, niinkö?
      Kuiskatako pitää ja hiipiä omassa kotona? No ei pidä, osta kuulosuojaimet tai tapetoi seinät styröksilla!

      • Ota muut huomioon

        Olet väärässä - kokaisella ei ole oikeutta olla asunnossa kuten haluaa. Sinä taidat kuulua siihen porukkaan, joka viis veisaa nk. kunniallisesta elämästä. Mölyäjät saavat häädön parin -kolmen huomautuksen jälkeen. Olimlmistaja tai vuokralainen. Taidat olla vuokralainen, kun noin edes viitsit kirjoittaa.
        Tämän rohkenen kirjoittaa ja sanoa aikuisen äänellä - on sen verran jo tullut vuosia mittariin.


      • fysj55

        Sita samaa voit pyytaa heille jotka toisia hairitsee,,


      • vuokra pomo
        Ota muut huomioon kirjoitti:

        Olet väärässä - kokaisella ei ole oikeutta olla asunnossa kuten haluaa. Sinä taidat kuulua siihen porukkaan, joka viis veisaa nk. kunniallisesta elämästä. Mölyäjät saavat häädön parin -kolmen huomautuksen jälkeen. Olimlmistaja tai vuokralainen. Taidat olla vuokralainen, kun noin edes viitsit kirjoittaa.
        Tämän rohkenen kirjoittaa ja sanoa aikuisen äänellä - on sen verran jo tullut vuosia mittariin.

        en oo vuokralainen mull aon omistuskämpp' ja olen itse vuokranantaja eikä kukaan oo valittanu. Mulla 7 omistuskämppää eikä kukaa oo valittanu.


      • fysj55 kirjoitti:

        Sita samaa voit pyytaa heille jotka toisia hairitsee,,

        Opettele saasta kirjottaan oikein !!!!!


      • väli-viiva
        MissFinland76 kirjoitti:

        Opettele saasta kirjottaan oikein !!!!!

        Paraskin puhumaan :-). Vai olisiko johonkin väliin pitänyt tulla viiva..? ---


      • realiteetti
        vuokra pomo kirjoitti:

        en oo vuokralainen mull aon omistuskämpp' ja olen itse vuokranantaja eikä kukaan oo valittanu. Mulla 7 omistuskämppää eikä kukaa oo valittanu.

        Ja paskat, työttömyyspäiväraha ja toimeentulotuki sulla on ja tuulenhuuhtoma perse tyhjän pään lisäks.


      • Da Professional
        Ota muut huomioon kirjoitti:

        Olet väärässä - kokaisella ei ole oikeutta olla asunnossa kuten haluaa. Sinä taidat kuulua siihen porukkaan, joka viis veisaa nk. kunniallisesta elämästä. Mölyäjät saavat häädön parin -kolmen huomautuksen jälkeen. Olimlmistaja tai vuokralainen. Taidat olla vuokralainen, kun noin edes viitsit kirjoittaa.
        Tämän rohkenen kirjoittaa ja sanoa aikuisen äänellä - on sen verran jo tullut vuosia mittariin.

        Pitkään yövuoroa tehneenä oli meikällä kanssa ongelmallista kun päivällä piti nukkua. Jouduin opettelemaan nukkumaan korvatulpat päässä. Se on mielestäni kohtuullista. Kyllä päivällä saa mielestäni pitää ääntä(lapset, huutaminen, riitely, juoksentelu, musiikki ovat ok ja kuuluvat elämään).

        Erikseen oli sitten remontit (vasarointi ja poraaminen). Ne kun tulevat korvatulppien läpi ja kovaa. Jos näitä oli nukkuma-aikaan, saatoin käydä ystävällisesti pyytämässä josko voisivat vaikka pari tuntia myöhemmin jatkaa tms.. kyllä yleensä ymmärsivätkin nuo naapurit.

        Raivostuttava sen sijaan on alanaapurini joka katsoo oikeudekseen huudattaa suomi-iskelmää keskellä yötä! Olen siitä sanonut, mutta kun ei mene perille, niin on jokseenkin pakko alistua niihin tulppiin kun toinen vaihtoehto on täysimittainen naapurisota.

        Mutta joo, näillä mennään :)


    • tee ilmoituksia

      Käske niiden olla hiljaa. Jos ei tehoa, niin kirje isännöitsijälle ja todisteet häiriöstä. Itse asjn okt:ssa mutta olen ollut kylässä vastaavanlaisessa asunnossa, jossa kantapääastujat olivat yläkerrassa, oli avioeroperhe siellä ja kaikki kasvatus oli nk. vapaata. Palloa hakattiin lattiin, seinään jne.
      Käsittämätöntä hakkaamista - eivät välittäneet muista yhtään.
      Siitä lähti kirje isänmöitsijälle ja taisi mennä toinenkin kirje. Käytännössä tuttuni möi koko asuntonsa pois ja muutti rivitaloasuntoon. Tuli rauha maahan. Tiedä sitten miten asunnon uusi ostaja selvisi ko. tilanteesta. Olin jopa talkoissa liimaamassa äänieristyslevyjä kattoon jotta meteli loppuisi. Se helpotti muttei lopettanut läpitulevaa meteliä. Itse oli levyt ostettu, ja sen jälkeen ne muistaakseni maalattiin jotta olisi siistin näköiset. Lienee ollut akustiikkalevyjä, tehty vuorivillasta.
      Okt asujamisto on ainoa kunnollinen jos haluaa olla rauhassa vrt vanhempi monikerroksinen asunto, jossa on huonosti tehty äänieriste.

    • Perrrrkk

      Täällä kans yks joka joutui muuttamaan naapureista aiheutuvan melun takia. Mulla tosin yläkerran naapurit aikuisia, nelikymppisiä ihmisiä ilman lapsia. Koira alkaa haukkumaan aamuviideltä ja imurointi joka lauantaina, joka kestää jumaliste 3 tuntia! Kävelevät vissiin kantapäillä ja kuulostaa, että heittelisivät tavaroita lattialle vähän väliä. Muutenkin tuntuu, että ovat sitä kastia, jota ei kiinnosta ajatella muita ihmisiä.

    • neuvot kalliit

      Entäs jos äänittäisit sitä mekkalaa ja jättäisit soimaan automaattitoistolel koko päiväksi poissa ollessasi. Laita lähelle laipiota kaiutin ja eristä sitä hiukan, ettei se kuulusi niin kovin muualle paitsi sinne, minne on tarkoitus. Joku äänialan ihminen osaisi varmaan neuvoa paremmin (jos haluaisi).

      Tai voithan tehdä joululahjaksi oikein ekstrapehmoiset ja paksupohjaiset töppöset koko sakille ja aplikoida niihin joku hauska sana, vaikka: norsunvaientimet, kohteliaisuustossut, pehmomelut...

      Tuo äänitys ehkä toimii parhaiten. Lasten äiti ei ehkä tajua muuten, eivätkä lapset ainakaan. Jos voisit olla paikalla ja soittaa melua heille takaisin kakaroiden päiväunien aikaan, se voisi toimia hyvin, vaikka pahemminhan se sinne alakertaan kuuluu kuin sieltä ylös. Kivipora voisi olla tehokas uniaikaan. Tai laita stereot täysille pariksi tunniksi nukkuma-aikaan ja vaihtele ajoitusta päivittäin, etteivät he opi karttamaan sitä.

      Tai jos ei muu auta, niin sitten asiallinen ovelle koputtaminen ja pyytäminen, että alkaisivat opettaa kakaroilleen, miten kerrostalossa otetaan muutkin huomioon. Koirankakkapussin laittaminen heidän lastenrattaisiinsa ei ole hyvä idea, eikä auton renkaiden puhkominen.

    • Kiltisti

      Esitä kantasi selvästi ja mekastus loppuu sovituilla tavoilla, niin oletan. Vuosia jatkuneeseen häirintään olisi luontevaa pyytää toista henkilöä tukemaan kantaasi heidän suvuilleen. Kerro tarvitsevasi lepoa työpäivän jälkeen, pidät siitäkin, näin meidän kesken, vai mitä. Tavoitat heidät helpoiten kokonaisena. Toivotan hyvää unta ja säännöllistä rytmiä. Kohtele lapsiasi kuin omiasi.

    • Perheellinen

      Lapset pitävät ääntä. Toiveita voi esittää, mutta naapurien äänet kuuluvat kerrostaloon. Ennemmin sitä elämisen ääntä, mm. lasten meteliä päivällä ja illalla kuuntelee kuin kännisen naapurin örvellystä, kolistelua ja musiikinsoittoa 0000-05 välisenä aikana.

    • niinpäniin

      Jokaisella on oikeus olla kotonaan miten lystää.Tämä ei pidä paikkaansa.
      Jos kuuntelen musiikkia tai soitan kitaraa,niin isännöitsijältä tulee lappu
      pikaisesti,vaikka en kuuntele/soita kello kymmenen jälkeen.Miksi ihmiset
      ei pidä musiikista,mutta olettaa että äpärien metelöinti miellyttää kaikkia.
      Kerrostalossa toki kuuluu elämisen äänet,eikä sitä voi verrata omakotitalo
      asumiseen.Mutta lähtökohta on sama.Jos vaiennan naapurista kuuluvaa
      meteliä musiikilla,niin ketä se haittaa?

    • Vähän paha

      Keinoja on monia. Hakkaa harjanvarrella kattia. Tai osta kunnon basso ja popit soimaan. Kunnon matalaäänistä bassokaiutinta on mahdoton paikantaa kerrostalossa, mutta ääni kyllä kaikuu rakenteita pitkin. Aseena siis kostomelu. Sitä soitat yöllä niin pitkään, kunnes kuulet lasten itkun.

    • kylnäino

      Jep lapsiperheet on pahimpia. Siitäkin syystä että kaikenmaailman ääliöt osaavat tehdä niita vaikka muuhun eivät kykenisikään. Kyllä muksuilla kuri pitää olla, jos omat vanhemmat ei siihen kykene, se on naapurien velvollisuus huolehtia että osaavat käyttäytyä. Jos ei muu auta niin sitten kuri. Kylmästi turpaan vaan pientä Lissu-Petteriä niin johan oppii äkkiä tavoille. Samaa lääkettä vanhemmille niin saattaa että tulee yllätävänkin rauhallinen perhe.
      Tänä päivänä ei puhe auta näitten sossuluuserien kanssa ainoastaan väkivalta.

      • ....

        Toivon mukaan sulla ei oo lapsia ja, jos ei, niin en suosittele sulle niitä ton sun kommentin jälkeen.


      • klnmömöm

        Netin kova uhoaja.. lasten kuuluu pitää meteliä, he leikkivät, he opettelevat. He eivät käy baarissa huutamassa niinkuin sinä.


      • hohhoijakkaa10
        klnmömöm kirjoitti:

        Netin kova uhoaja.. lasten kuuluu pitää meteliä, he leikkivät, he opettelevat. He eivät käy baarissa huutamassa niinkuin sinä.

        Niin tuntuvat opettelevan, että osaavat sitten isonpana huutaa ja riehua toisia kovemmin siellä baareissa.
        Ainakin "alkuopettelu" antaa viitteitä siitä.


    • pipsamaarit

      Hyvänen aika, lappu taloyhtiön seinään ja otat asian taloyhtiössä puheeksi. Rohkeutta! Sinä olet kärsijä, et se, joka ongelmat on aloittanut.

    • pettynyt taas

      Täällä kans surkean äänieristyksen ja täysin surutta kolistelevien naapurien uhri. Kävin asunnon tsekkaamassa ennen vuokrauspäätöstä omasta mielestäni perusteellisesti, kaikki hienosti fiksattu ja siloteltu. Empä vaan huomannut että käyntiaika oli klo12.30 arkipäivänä, jolloin muissa asunnoissa ei ollut ketään.
      Muuttopäivänä selvisi että kämpässä on surkein eristys mitä olen koskaan edes kuullut kenelläkään olevan.
      Voin kirjaimellisesti sormella näyttää seinään että missä kohti naapurit kävelee sen takana. Kyseessä ei ole siis mikään biletysmelu vaan ihan ne "normaalit elämisen äänet" Kaikki kuuluu niin kuin olisi samaa asuntoa, väliseinä on vaan rekvisiittaa, josta puuttuu vaan ovi joka on normaalisti huoneiden välillä.

      Ratkaisuhan on toki itselläni se että häivyn pettyneenä heti kun mahdollista, en edes purkanut muuttopäivänä tavaroita muuten kuin päivittäiskäyttöön tarvittavat.
      Ei tämä vaan sovi vuorotyötä tekevälle.

      • Häiritty

        Niinpä. Mä jouduin muuttamaan, kun yläpuolella tömisteli milloin mihinkin aikaan vuorotöissä käyvä "norsu", jolla varmaan myös ADHD... Ainakin siltä kuulosti. Normaalist krs-talossa on hiljaisuus klo 22- 06/07, eikä edes vuorotyöläisellä ole oikeutta elää öitään töistä tullessaan samalla lailla kuin päiväsaikaan eletään. Myös tän hepun herätyskello soi milloin mihinkin aikaan eikä äijä meinannut herätä millään. Minä kyllä heräsin, vaikka ei siihen aikaan olisi mun tarvinnut herätä. Että näin. Muutto tuli minullekin siis eteen 4 kk:n kärvistelyn jälkeen.


    • monikulttuuri akhbar

      Naapurin pari vuotta vanhat somalitytöt juoksee juuri nytkin kengät jalassa pitkin kämppää. Siitäs saatte vääräuskoiset koirat! Hahhaaa!!!

      • Kirkosta eronnut

        Mun yläkerrassa parketilla teputtaa kaiket pvät hienostorouva korkokengissään. Varmaan sovittelee vaatteita ja sit tsekkailee peilistä miltä näyttää. Grrrrrrrrrrrr. Ihan on ev.lut. kristitty tämä rouva... Kengät jalassa voi siis häiriköidä ihan minkä uskoinen vaan...


      • hulluja on täälläkin
        Kirkosta eronnut kirjoitti:

        Mun yläkerrassa parketilla teputtaa kaiket pvät hienostorouva korkokengissään. Varmaan sovittelee vaatteita ja sit tsekkailee peilistä miltä näyttää. Grrrrrrrrrrrr. Ihan on ev.lut. kristitty tämä rouva... Kengät jalassa voi siis häiriköidä ihan minkä uskoinen vaan...

        mun asumassa talossa "hienostorouva" kävelee jopa keskellä yötä korkokengissään.


      • Tyytyväinen asukas
        Kirkosta eronnut kirjoitti:

        Mun yläkerrassa parketilla teputtaa kaiket pvät hienostorouva korkokengissään. Varmaan sovittelee vaatteita ja sit tsekkailee peilistä miltä näyttää. Grrrrrrrrrrrr. Ihan on ev.lut. kristitty tämä rouva... Kengät jalassa voi siis häiriköidä ihan minkä uskoinen vaan...

        Luuleeko nimimerkki " Kirkosta eronnut " , että hienostorouvat asuvat jossain kälyisessä kerrostaloasunnossa ? ☺ ... Kyllä tuollaisissa kolhooseissa asuvat ne, joilla ei ole varaa ostaa rauhallisempaa rivitalo-osaketta tai omakotitaloa.
        Minä päätin jo nuorena opiskelijana, että sitten, kun alan tienata, niin rakennan omakotitalon. Jouduin asumaan jonkin aikaa meluisassa opiskelija-kolhoosissa ja se riitti minulle! Rakensin muutama vuosi sitten perheelleni jämerän kivitalon eikä kuulu naapurien äänet! Tosin ei juuri voi kuuluakaan, kun talossani on yli puoli metriä paksut seinät ja 4-kertaiset ikkunat ja lähin naapuri on sadan metrin päässä.
        Minun mielestäni sellaisen, joka menee asumaan kerrostaloasuntoon pitäisi älytä, että meteliä kuuluu. Tai sitten muuttaa moderniin kerrostaloon, jossa on kunnon äänieristys, sillä niitäkin on. Älkääkä sanoko taas, että " ei kaikilla ole varaa ", kun kuitenkin on , jos haluaa tehdä lujasti töitä asian eteen. Älkääkä sanoko taas, " että ei ole töitä ", se on huono veruke! Jättäkää ensin vaikka alkoholi ja tupakka pois ja puhukaa sitten!


    • Ei nämä melu

      ongelmat johdu asukkaista vaan pskasta rakentamisesta. Ne hlvetin betonilootat joihin ihmiset kalliilla rahalla menevät asumaan ovat saatanasta.
      Ehkä tulevaisuudessa yleistyvät puukerrostalot tuovat ongelmaan ratkaisun. Itse asun ennemmin korvessa havumajassa kuin noissa teräsbetonikuutioissa.

      • parmmin rakennettava

        pienellä vaivalla rakennusliike olisi saanut betonitalostakin hiljaisemman. ongelmana on vain että samanhinnan saa huoneistoista oli käytytty äänieristys ratkaisuja tai ei. En oikein jaksa uskoa että puukerrotalot olisi hiljaisempia kuin betonitalot. ainakin rivitaloissa äänet kyllä kantautuu huoneistojen välillä ja varsinkin puuportaat jos ne on kiinitetty runkorakenteisiin.


      • Anonyymi
        parmmin rakennettava kirjoitti:

        pienellä vaivalla rakennusliike olisi saanut betonitalostakin hiljaisemman. ongelmana on vain että samanhinnan saa huoneistoista oli käytytty äänieristys ratkaisuja tai ei. En oikein jaksa uskoa että puukerrotalot olisi hiljaisempia kuin betonitalot. ainakin rivitaloissa äänet kyllä kantautuu huoneistojen välillä ja varsinkin puuportaat jos ne on kiinitetty runkorakenteisiin.

        muistan puutalon jossa oli vielä tupla kipsilevyt ja puheet kuului naapurista.


    • bööö!

      Kyllä se rakenteissa on vika,ei osata kunnolla enään rakentaa eikä eristyksistä tietoakaan.

    • lattian hakkaaminen

      Suomessa tuntuu vallitsevan ajatus, että lapsiperheiden ei tarvitse välittää muista ihmisistä. Lapset saavat kiljua rapussa, hakata lattiaa ja seiniä mielinmäärin. Saman huomaa pikaruokapaikoissa, joissa lapsiperheet voivat sotkea ja huutaa muista välittämättä.

      Lapsiperheiden heikosta asemasta ja tukemisesta kirjoitetaan usein, mutta se ei tarkoita, että lapsiperheet ovat yhteiskunnassa nro 1, eikä heidän tarvitsisi välittää muista.

    • Joku raja

      Minulla yläkerran äänimaailma muuttui myös lapsiperheen myötä. Ennen asui tapallinen keski-ikäinen pariskunta. Kuului vaan joskus imurin suhina tai pesukoneen ääni, jos oli itsellä täysin hiljaista.

      Yläkerran asunnossa on lattian pintamateriaali ainakin huono. On laitettu ilmeisesti laminaatti muovimaton päälle. Ei ole mitään askelääneneristystä. Kyllä minä itkun ja normaalin puheen ymmärrän. Lasten pomppiminen välillä on myös OK. Normaalia elämää.

      Itseä ärsyttää suunnattomasti se, kun lapset hakkaa jollain puulelulla lattiaa tai pudottavat lattialle jotain kovaa. Kopina kuuluu ihmeen hyvin alas. Tämä alkaa lauantaina 6.30 ja jatkuu sitten ilta 20.00 saakka vaihtelevalla rytmillä. Välillä emäntä ohjeistaa kaikkia kuuluvallla äänellä. Perhe ei puhu kotona suomea. Välillä kuulostaa siltä, että pitääkö soittaa poliisit. Kuuluu ilmeisesti perheen tapoihin keskustella huutamalla. Monta kertaa olen laittanut soimaan reilulla äänellä PMMP:n "Joku raja". Tulee todella hieno kerrostaloasumisen fiilis, kun kuuntelee kappaletta ja yläkerran meteliä.

      Onneksi asunto ei ole kallis ja sen saa myytyä kohtuu helpolla. Seuraavassa asunnossa kukaan ei asu minun yläpuolella tai sitten talon pitää olla niin uusi ja hyvin tehty, jotta on valettu erillinen pintalaatta eristekerroksen päälle.

      Omien kokemuksien mukaan kaikista tärkein asia kerrostalossa on yläkerran naapuri! Jos jollakin on hiljainen yläkerran naapuri, niin muistakaa kiittää ja auttaa häntä kaikin tavoin!

    • Seuraavan kerran kun metelöivät, soita ovikelloa ja pyydä vanhempia kuuntelemaan asuntoosi...Ja sitten voit kysyä jalannumeroa ja sanot että ostat huopatossut mukulille...

    • Joo, kyllä lapset ovat ihania mutta jos on vapaakasvatus on vanhempien tai yh:n paras tapa niin ei sitä tartte kuunnella.
      Sun ei tartte käydä sanomassa heille mitään vaan kyselet naapurista kuuluuko sinne ja varmaan kuuluu ja sitten isännöitsijälle ilmoitus. Isännöitsijää koskee vaitiolovelvollisuus ketkä ilmoittajat ovat ja jos ei tehoa niin 3:lla varoituksella lentävät kuin Laukontorin pulut jonnekin muualle meukkaamaan.
      Miks ne laittavat möykkääjät aina yläkertoihin. Laita toimeksi ennen kuin sulta palaa hihat!

      • jöötä

        Kun asia riepoo sinua ole mies ja mene ovelle,käyttäydy fiksusti ja kerro huolesi,ja jos järkipuhe ei auta toimi toisin,miten?Mieti sitä sitten jos sen aika on ja tulee.On akkamaista vinkua asiasta ekana esim. huoltoon,talonmiehelle tms.


    • ÄllötPenskat

      Nuo pentueelliset perheet on kyllä aina riesa. Ärsyttäviä koko kakarat. Saisivat nämä mammat opettaa äpäränsä edes tavoille, ja ajatella joskus muitakin.

      • jöötä

        Vika ei ole lapsissa vaan heidän vanhemmissa kun eivät osaa kasvattaa lapsia ajattelemaan myös toisia.


      • Pientä rajaa

        Tuskin säkään lapsena mikään hiljainen oo ollut... Typerykset nimittelee lapsia sanalla "äpärä". Ellei täällä joku muista, niin nämä täällä mäyhääjät ovat joskus ollut lapsia.. Joskus lapset on vilkkaampia kun toiset ja eri ikäisiä toiset tottelee paremmin kun toiset. Onpas ärsyttävää porukkaa


      • jöötä kirjoitti:

        Vika ei ole lapsissa vaan heidän vanhemmissa kun eivät osaa kasvattaa lapsia ajattelemaan myös toisia.

        Totta ! Mun iso siskon 3 vilkasta poikaa, kaikki koulussa jo, ja melu senkun vaan jat- kuu....ei ole sekuntiakaan rauhaa, kun ne ovat vanhempiemme luona, ei hetkeäkään rauhaa, vaikka oman huoneeni ovi on kiinni......ei lukossa, mutta kiinni....sinne ne po -jat saattavat tupsahtaa häiritsemään mua.....eivät osaa edes koputtaa.....niillä kun on häpeällinen vapaa kasvatus kotona, eli vanhemmat eivät välitä pojistaan yhtään, antavat heidän vaan huutaa ja metelöidä.....en ymmärrä tollasia narsistivanhempia. En ole sanonut tuota heille......ja kun on ruoka-aika, niin ruoka on hotkaistu muuta-massa minuutissa, ei tietoakaan mistään pöytätavoista yms....ja kun on jälkiruokaa, niin sitten he heräävät henkiin.....kerran tosin oli niin, etteivät kukaan pojista "kuullut" , kun kutsu jälkiruoalle tuli.......niiden on mukamas pakko katsoa jotakin lapsellista DVD-levyä juuri silloin....ihan älytöntä !!! Se homma käy mun hermoon.


      • Kasva aikuiseksi.
        MissFinland76 kirjoitti:

        Totta ! Mun iso siskon 3 vilkasta poikaa, kaikki koulussa jo, ja melu senkun vaan jat- kuu....ei ole sekuntiakaan rauhaa, kun ne ovat vanhempiemme luona, ei hetkeäkään rauhaa, vaikka oman huoneeni ovi on kiinni......ei lukossa, mutta kiinni....sinne ne po -jat saattavat tupsahtaa häiritsemään mua.....eivät osaa edes koputtaa.....niillä kun on häpeällinen vapaa kasvatus kotona, eli vanhemmat eivät välitä pojistaan yhtään, antavat heidän vaan huutaa ja metelöidä.....en ymmärrä tollasia narsistivanhempia. En ole sanonut tuota heille......ja kun on ruoka-aika, niin ruoka on hotkaistu muuta-massa minuutissa, ei tietoakaan mistään pöytätavoista yms....ja kun on jälkiruokaa, niin sitten he heräävät henkiin.....kerran tosin oli niin, etteivät kukaan pojista "kuullut" , kun kutsu jälkiruoalle tuli.......niiden on mukamas pakko katsoa jotakin lapsellista DVD-levyä juuri silloin....ihan älytöntä !!! Se homma käy mun hermoon.

        Siis lapset katsoi jotain lapsellista dvd:tä??? JÄRKKYÄ SIIS IHAN JÄRKKYÄ!!!
        Mä oisin ite soittanut sossuun kässääxsä? Ihan järkkyä kun vanhemmat antaa lasten leikkiä!!!! ihan HIRVEETÄ..SIIS YÖK!!
        Sä oot varmaan lapsena osannut käyttäytyä kaikkien toiveiden mukaisesti? Leikkinyt olet ihan hipihiljaa, mitään telkkaria et ole katsonut ja aina olet koputtanut?
        Mikä ihme nykypäivän ihmisiä vaivaa? Itsekkyys? Kateellisuus... miten lapsen leikki voi jotain häiritä?
        Enemmän mua häiritsee aikuiset, jotka pitävät bileitä, ryypiskelee, ei sano kiitosta..loputun lista.. ja heidän PITÄISI osata käyttäytyä..pieneltä lapselta et sitä voi odottaa.


      • jhjyyyuuff
        MissFinland76 kirjoitti:

        Totta ! Mun iso siskon 3 vilkasta poikaa, kaikki koulussa jo, ja melu senkun vaan jat- kuu....ei ole sekuntiakaan rauhaa, kun ne ovat vanhempiemme luona, ei hetkeäkään rauhaa, vaikka oman huoneeni ovi on kiinni......ei lukossa, mutta kiinni....sinne ne po -jat saattavat tupsahtaa häiritsemään mua.....eivät osaa edes koputtaa.....niillä kun on häpeällinen vapaa kasvatus kotona, eli vanhemmat eivät välitä pojistaan yhtään, antavat heidän vaan huutaa ja metelöidä.....en ymmärrä tollasia narsistivanhempia. En ole sanonut tuota heille......ja kun on ruoka-aika, niin ruoka on hotkaistu muuta-massa minuutissa, ei tietoakaan mistään pöytätavoista yms....ja kun on jälkiruokaa, niin sitten he heräävät henkiin.....kerran tosin oli niin, etteivät kukaan pojista "kuullut" , kun kutsu jälkiruoalle tuli.......niiden on mukamas pakko katsoa jotakin lapsellista DVD-levyä juuri silloin....ihan älytöntä !!! Se homma käy mun hermoon.

        MissFinland ikä 38v? (syntymävuosi -76) ja vieläkin asut vanhempien nurkissa?

        Tolla aivokapasiteetilla ei ihmekään..


    • Hhihiiihihiihiihii

      Kun ne lvanhemmat ei oo kotona kidnappaa ne ja tee niiistä lihapiirakoita ja tarjoa vanhemille joululahjaksi

      • hihihihihiiiiihii

        siiis lapset


    • terveisiä vjärvenpää

      Ei ole! , Itse olin 3-vuorotöissä ja aina kuuluin hirveä kiljunta! Kerrankin n.klo 23.00 ipanat leikkivät marmorikuulilla yläkerrassa (vanhemmat olivat muuttaneet yläkerran olohuoneeksi. ( sitten meni hermot : herätys aamuvuorossa klo.4.20) kopautin vasaralla kattoon - ja kas: loppui se helvetin älämölö! (ymmärrän toki ,että lasten pitää saada leikkiä, mutta tuo kyseinen kellonaika oli mielestäni liikaa , heillä n2-4v lapset)

    • rauhassa kotona

      Tiedän tunteen. Asuin sellaisen perheen alapuolella jossa kolina 7 - 22 joka päivä ja tauotta. Siinä meni hermo ja terveys. Nyt yläkerrassa ja katon päällä ei tepastele kuin harakat ja alapuolella silloin tällöin nuoret miehet hiukan pölisee.
      Koita mennä kertomaan ja selvittää kovalla voluumilla asia.
      Tsemppii.

    • mitähän vielä

      Vaihda asuntoa heidän kanssaan tai muuta vielä kerrosta ylemmäksi. voit myös pyytää vuokranantajaasi eristämään äänenesto levyillä kattosi ja ehkä seinäsikin niin melu ei kuulu niin suuresti.
      Sisusta oma asuntosi tekstiileillä.
      Vaihda työsi päivävuoroon. tai kaksivuorotyöhön (Aamu ja iltapäivä) .

      • Huono idea

        Ai kaikki tämä vaiva vain siksi, että yläkrtaan laitettiin laminaatti ja vielä väärin?

        Siksi kaikki muut joutuvat muuttamaan pois tai elämänsä tapaa.


    • saariston mies

      Heti vaan poliisi paikalle ja äkkiä. Meteliä ei pidä yhtään sietää!

    • laiva uppoo

      Häiriintyneitä kakaroita soita lasten suojeluun niin käyvät tekemässä diaknoosin perheestä, tai annat vapaa liput risteilylly punaselle laivalle myrskyn aikaan.

    • rivitaloasuja

      meillä ongelma on rivitalossa seinänaapurina oleva lapseton pariskunta, jolla on koira. en tiedä, kuka niistä siellä päivät ja illat pitkät kolisee, ihmiset vai se koira, mutta jatkuvaa pauketta, esineiden tippumisen ääniä, askeleita yms. kuuluu jatkuvasti klo 6-21 välillä. talossa on hyvät äänieristeet (toisesta seinänaapurista ei kuulu koskaan mitään, vaikka heillä on pieni koliikivauva), mutta nämä 3-kymppiset melskaa kuin remontin keskellä, vaikkeivat siis remontoi. utelias kyttääjä minussa haluaisi tietää, että mitä ihmettä nää kaiffarit asunnossaan tekevät, kun sellaista ääntä saavat aikaiseksi.

    • Pennut kuriin

      Spraymaalilla tägi seinään ja pistät sen kakaroiden piikkiin.

    • Ön jöyly

      Hyvää jöylyä jä önnellistä yyttä vyöttä.

      Öhö ei ihän viälä. Söri.

    • ÄllötPenskat

      Valitat vaan asiasta eteenpäin, niin kyllä se perhe jossain vaiheessa lentää tuonne pakkaseen kaikkineen penskoineen :D

    • Moi
      Mitäs sen asuinpaikan järjestyssäännöt sanoo tuost tenavien metelöinnistä yms ? Että saako siellä kuka tahansa metelöidä kellon ympäri......? Meillä joka talossa on voimassa ollut jo parikyt vuotta sääntö, että metelöintiä yms saa tehdä vain kello 07- 22:00 välisenä aikana, koko vuoden on voimassa, jos ei ole kaikkien naapureiden kanssa sovittu joistakin juhlista yms se jälkeen.....asun rivitalossa, tosin, mutta on täälläkin ollut pari hullua metelöijää keskellä yötä........mukamas olivat täysi-ikäisiä, mutta teot puhuvat täysin vastaan......narsisteja olivat kumpikin ukonretale, kun asui-vat napurissa......onneksi muuttivat hiiteen jokunen vuosi sitten, eikä kumpaakaan o-le näkynyt sen jälkeen.......eräs huudatti kauheeta meteli-ulinaa kello 22:00:n jälkeen , olin mennyt jo nukkumaan, heräsin siihen meteliin.......ja melkein näin painajaisia sen jälkeen.....onneksi muutkin heräsi siihen ja valittivat isännöitsijä-ukolle ja sen säälittäville käskyläisilleen, ja alta viikon se ukko joutu muuttaan veke....sen jälkeen on ollut suht. rauhallista...........
      Eli, kysypä niiltä, tietääkö he, millaiset järjestyssäännöt talossa on. Jos eivät, niin käske kysyä isännöitsijältänne. Metelin perusteella ovat sekopäisiä ja narsisteja ko- ko naakkaporuukka siellä......kokeilepa tuota, eiköhän narsistien pennut ja narsistit it -se opi sitten käyttäytymään vähän paremmin........

      • A-lien

        Huomaa että elämässäsi on ollut paljon vastoinkäymisiä ja ongelmia, mielenterveysongelmasi kumpuaa peilistäsi ja narsistisena henkilönä et edes tiedä mistä syytät muita ja vihjailet täysin sinulle ventovieraita ihmisiä.

        Suosittelen hoidattamaan ongelmiasi ammattiauttajalla eikä viattomalla sivustolla.
        Vihaat selvästi kaikkea ja kaikkia, niin suosittelen lääkkeeksi omatoimista jälkiabortointia.


    • Asumisviihtyvyyttä

      Ymmärrän täydellisesti sinua. Useimmat kerrostalot on rakennettu niin, että vähänkin normaalia äänekkäämpi eläminen häiritsee selkeästi naapureita. Aikuisista osa on ns. kanta-astujia, jotka saavat aikaan häir5itsevän askellusäänen alakertaan. Toiset paiskivat kaapinovia niin että se kuuluu pari kerrostakin alaspäin tai seinänaapuriin ja lapset ajelevat kolisevilla leluilla pitkin lattiaa, hakkaavat js hyppivät.
      Minusta huomaavainen tapa lähestyä naapuria olisi kysyä tietävätkö he miten hyvin
      äänet kantautuvat talossa. Jos heidän yläpuolellaan ja seinänaapureissaan asuu ns. hiljaisia henkilöitä, eivät he välttämättä tiedota aiheuttamaansa kolinaa ja melua. Hyvä olisi kertoa oma tilanne, työvuorot jne.
      Jos naapuri tästä ärsyyntyy, niin se ei ole sinun häpeäsi.
      Päällimmäinen syy on kuitenkin rakentajissa, eritoten rakentamissäädöksissä, jotka sallivat liian hepposet äänieristykset.

    • Elämäniloa

      Pidä oma radiosi kovemmalla. Äänet sekoittuvat omaan meteliisi.
      Päiväsaikaan kuuluvaan elämiseen ääneen ei juuri voi vaikuttaa. Klo 22 on yleensä sääntöjen mukaan hiljaisuus.
      Lapset nyt metakoivat, sille ei voi heidän perheensäkään mitään.
      Mutta lattiaan hakkaaminen vaurioittaa rakenteita, niin että siitä voit isännöitsijälle kertoa.

    • JOULUjoulu

      Jatkuvasta päivittäisestäkin häiriöstä voi tehdä valituksen isännöitsijälle ja se on kolmannesta pellolle. Tehty ja ja niin joutui lähtemään riekkuvat kakarat ja huutava äitee.... Hyvää joulua vaan :)

      • hyvät tavat kunniaan

        Teitkö valituksen isännöitsijälle yksin, vai saitko naapureilta nimiä?
        Itse olemme "kuunnelleet" 7kk yläkerran mukulan hirveää hakkaamista, patterien kolinaa, huutoa (jopa 4h yhtä soittoa täyttä kurkkua huutamista).
        Ja äiteen huuto siihen päälle.
        Tuota on sitten n.14:sta-22.00:n, joskus 23:n, ja jopa puoli yhteen yöllä.
        Ja se on jokapäiväistä.
        Muksu on noin 3-4v, varmaan ymmärtäisi jo neuvojakin.

        Mieli tekisi lukea tms., mutta keskty siinä, kun koko ajan "tippuu" kovia esineitä, jytkää ja kolisee, pallon pompotus lattiaan on myös ärsyttävää...välillä luulee, että pommi räjähti, huonekaluja kaatuilee kai silloin.

        Miksei lapsia käytetä ulkona purkamassa energiaansa, siellä riehutaan ja palloa pelataan ym., sisällä hiljaisemmat leikit.
        Kertaakaan en ole tuotakaan muksua nähnyt pihalla leikkimässä, eihän se äiti kai "jaksa" viedä ulos riehumaan, fb:n se on nykyisin niin tärkeää vanhemmille, lapsenkasvatus jää toiseksi, penskat saa riehua sisällä miten haluaa.

        Sitten on nykyisin nämä: muuta maalle jne.-ihmiset...kyllä näitten sääntöihin soputumattomien paikka on siellä metsässä, hehän käyttäytyvät kuin villi-ihmiset, ilman tapoja tms.

        Olemme etsineet jo uutta asuntoa, vaikka tämä olisi ihannepaikka kaikinpuolin.
        Muuten talo on rauhallinen, eikä muista naapureista äänet kuulu haittaavasti.
        Valitukset kylläkkin teemme ennen lähtöä isännöitsijälle ja kerromme syyn muuttoon...sitt kun löytyy sopiva rivitalon pääty tai kerrostalon ylimmän kerroksen sopiva asunto:)


    • VampiresEmpire. . .

      Ai ääni ongelmia? Pistä seinille jotain ryijyn tapasta ja hanki kuulosuojat...
      Lisäksi musiikkia&tausta ääntä, niin ei ne äänet haittaa.

      Arkku jonne kiivetä suojaan auringonvalolta on yötyöläisen must...

      Muista kuitenkin ilmastointi...

    • Leikkivät lapset

      Tosi fiksua porukkaa kun lopettavat jo klo 20. Heillä olisi vielä kaksi tuntia aikaa elää riehakasta lapsiperheen elämää, mutta ilmeisesti laittavat lapset ajoissa nukkumaan. Opettele huomioimaan toisia tai muuta korpeen.

    • y4yrsc

      Muuta omakotitaloon. En ymmärrä miksi pikkusieluisten ihmisten pitää asua kerrostaloslummeissa jos siellä muiden elämä häiritsee.. no ok talossa aloittajaa varmasti häiritsisi bnaapuritalojen elämä...

    • 11111111111111

      Kyllä täälä suomi palstalla on monella hermoissa vikaa.Lapsilla on oikeus elää.Ja lapset leikkivät.Se on ihan normaalia... Ääliöt.

      • ei kiitos

        No sittenhän aikuisetkin voivat kiljua ja huutaa, mekastaa miten haluavat kerrostalossa. Vai oliko sittenkin säännöt? Lasten kanssa voisi asua paikassa jossa melu ei haittaa. Niitä pitäisi kehitellä vai mitä?


      • jepjeeeeeeeee

        Eiköhän niillä kakaroilla ole hermoissa vikaa,periytyvää varmaan.


      • aödgägda
        ei kiitos kirjoitti:

        No sittenhän aikuisetkin voivat kiljua ja huutaa, mekastaa miten haluavat kerrostalossa. Vai oliko sittenkin säännöt? Lasten kanssa voisi asua paikassa jossa melu ei haittaa. Niitä pitäisi kehitellä vai mitä?

        No niinhän nuo ovat aina tehneetkin.. joutu muuttaa rivariin, että pääsi meluavista aikuisista eroon. Lapset sentään huutavat ja leikkivät vain päivällä, mutta kun ylä ja alakerta jumputtaa bassoa joka vk-loppu 00.00-05.00 niin ottaa jo vähän päähän.


    • olisko ideaa

      Kannattaa laittaa koneella kirjoitettu lappu luukusta nimettömänä ja asiallisena. Lyhyesti sanoa. Sitten odotat taas jonkin aikaa ja katsot vaikuttaako. Ja uusi lappu jos tarvii. Sen jälkeen ei jää kuin isännöitsijä. Lasten pitäisi saada asua muualla kuin kerrostalossa. Kova kiljunta ja melu ei oikein toimi siellä.

      Toivottavasti Suomeen saadaan eri talot lapsiperheille, eläinperheille ja sinkuille/pareille jotka mököttävät itsekseen. Ja vielä juhlijoille, remontti/nikkarointiihmisille ja kovaäänisille seksityypeille omat. Niin ei tule näitä ongelmia ja riitoja. Kenties yöihmisille ja aamu/päiväaktiivisille omat, vai menisikö liian pitkälle. Kerrostalossa kuuluu äänet erittäin hyvin, ainakin osassa.

    • 17+16

      Lapsiperhe on unelma verrattuna johonkin juopporemmiin, joka vielä huutelee seinän läpi. Tämäkin on koettu. Ikäni asunut kerrostaloissa, joissakin parempi äänieristys ja joissakin ei, mutta kyllä tässä on hengissä vielä selvitty.

      Eri-ikäiset ihmiset tekee eri asioita. Omaa nuoruutta muistellessa voi kyllä tuntea piston sydämmessään erinäisistä juhlista ja rakkauden äänistä, joita tuotin silloiselle tyttöystävälle.

    • hirviöt kuriin

      Pitäisköhän sun suosilla muuttaa pois, semmoseen missä ei kukaan pompi päänpäällä, elikkäs vaikka rivitaloon. Ei kerrostalo ole ihmisen asuinpaikka.

    • Tällainen naapuri

      'Joku raja' kirjoitti: "Omien kokemuksien mukaan kaikista tärkein asia kerrostalossa on yläkerran naapuri! Jos jollakin on hiljainen yläkerran naapuri, niin muistakaa kiittää ja auttaa häntä kaikin tavoin!" Olen juuri itse muuttanut kerrostalon ylimpään kerrokseen. Alakerran naapurini, iäkkäämpi rouva elää niin täysillä, että hiljaista hetkeä ei yksinkertaisesti ole. Seinät ja katto kuin paperia!

      Päivällä hän puhuu taukoamatta kovalla äänellä puhelimeen; puhekumppanista riippuu millä äänensävyllä. Kinaamista, itkua, naurua, ja puhelun loputtua monotonista yksinpuhelua tai laulua, ja viikonloppuisin ilmeisesti pullon kanssa ripaskaa ympäri asuntoa. Mikä omituisinta, jopa kuorsaus kuuluu yöllä alakerrasta asuntooni, mitä en ennen ole missään kokenut. Tänä aamuna heräsin kuudelta ao:n rajuun itkukohtaukseen, sitten jo aamun koitteessa pitkiä puheluita peräperään eri tahoille. Tämä henkilö hallitsee massiivisella olemuksellaan ja päälle käyvällä asenteellaan koko rappua. Kun hän lähtee asunnostaan ja astuu kaikuvaan portaikkoon, puhelin on varmasti korvalla, johon selittää kovalla äänellä asioitaan. Rauhaa on vain silloin, kun on poistunut asioilleen.

      Kun muutin, niin ensitöikseen syöksähti tänne muuttolaatikoitteni keskelle katsomaan, millainen asunto tämä on, kun ei ole kuulema ennen päässyt näkemään. Samalla tuli kuulluksi, miten hulluja ihmisiä tässä hänen yläpuolellaan asui ennen mua, ja yhtä hulluja asuu hänen alapuolellaankin. Samoin ryntäsi heti toisenkin vasta muuttaneen asuntoon jonkun tekosyyn varjolla. Mutta eipä mennyt monta viikkoa, kun soitti ovikelloani ja ilmoitti, että radioni soi liian kovaa. Häiritsee! Kerroin välittömästi saman tien, mitkä kaikki äänet kuuluvat koko ajan tänne hänen asunnostaan. - Tosiasia on, että kun äänieristys on jätetty kokonaan tekemättä, asumisrauhaa ei yksinkertaisesti ole, jos rapussa asuu yksikin tuon kaltainen asukki.

    • Juoppo alhaalta

      Niin, itse heräsin viime yönä klo 1:30 kun alakerran juoppo luukutti AC/DC:tä, laitoin sitten korvatulpat ja jatkoin uniani. Heräsin sitten aamulla klo8 ja otin tulpat pois niin sama ralli oli edelleen päällä :) On sillä kyllä kova kunto dokaamisen suhteen!

      • Repas66

        No eihän tuo ole mikään dokauskunto vielä. Kyllä kunnon tärpätit saattaa nuokkua viikonkin putkeen samoilla silmillä :D


      • oma parempi

        Arvaanko pahasti väärin: Asut vuokratalossa?


    • Seinät kai pahvia

      Ihmehän se naapurisopu olisi. Itse olen kuunnellut kerrostalon ääniä jo 15 vuotta ja siihen on mahtunut kaikkea mahdollista: seksinharrastuksen äänet, ikävää etenkin kahvipöydässä, koliikki-ADHD-lapsen huuto (tunteja kerrallaan) kun pitäisi keskittyä opiskeluun, megabasson jytke iltapäivästä myöhään yöhön, puolikuuron dementikon televisionhuudatus ovikellonsoittelut mihin vuorokauden aikaan tahansa...

      Tällä hetkellä meillä kuuluu kaikki äänet röörien kautta muutenkin. Esim. jos naapurilla on vieraita, meille kuuluu kaikki naurut ja juttelut ihan kuin he olisivat samassa asunnossa. Ehkä joskus häiritsee, jos tosi myöhään joku mölyää tai sitten eräs naapuri usein viikonloppuisin laittaa aamusta aikaisin jonkun joikaamisen päälle ja kuuntelee sitä useamman tunnin. Muuten on jopa ihan mukava, että kuuluu elämän ääniä. Kyllä mä silti lähtisin omakotitaloon asumaan, jos se olisi taloudellisesti mahdollista.

      • Ihana rauhan paikka

        Asumme maalla, naapuriin juuri ja juuri näkyy, väliä on n. puoli km. Meillä on oma tie, päätielle on n. 400 m. Olen tosi kiitollinen, että löysimme tämän talon aikoinaan. Kesällä on niin hiljaista, ei kuulu kuin lintujen äänet.

        Nyt kun olemme kohta seitsemänkymppisiä, ajattelen kauhulla jos joskus joutuisi muuttamaan kerros- tai rivitaloon, miten sen kestää. Emme luultavasti jaksa tehdä piha- ym. töitä kuin kymmenisen vuotta enää.

        Vältämme kaupunkia ja isoja ostospaikkoja juuri metelin vuoksi, mutta pakko joskus käydä asioilla, ihana tulla sitten kotiin.

        Nyt kun luin viestiketjun loppuun, olin kauhuissani, miten kestämme kerrostaloja. Rivitalotkin ikäviä, ei kunnon pihoja ja kaikki äänet kuuluu patioilta. Täytyy alkaa jo nyt miettimään mikä olisi paras ja hiljaisin vaihtoehto n. 10 vuoden kuluttua.


    • häiriköt

      Asuin itse 2000 luvun alussa rivitalossa, jossa naapurin kakara hakkasi lelujaan laminaattilattiaan joka päivä. Se alkoi aina aikaisin aamulla ja sitä pauketta jatkui noin ilta yhteentoista sakka.
      Asiasta huomauttaminen ei auttanut yhtään mitään, vaan tilanne vain paheni.

      Muutama vuosi sitten asuessani eri paikkakunnalla myös rivitalossa naapurin hiukan vanhempi kakara ajoi mini mönkijällään talon ympäri rallia kuin mikäkin Ruusberi. Sitäkin touhua jatkui usein ilta yhteentoista saakka ja kakara aiheutti ajamisellaan nurmikolle melkomoiset urat ja vauriot. Onneksi se häirikkösakki kuitenkin joutui muuttamaan.

      Ratkaisuni ongelmiin oli oman talon rakentaminen. enää ei kukaan ulkopuolinen aiheuta ylipääsemättömiä ongelmia ja jos tontilleni joku tulisi häiriköimään saisi hän varmasti kutsun raastupaan

      Oma kokemukseni häiriköistä on se, että häirikköperheiden vanhemmat ovat niitä -70 tai -80 luvulla syntyneitä ja pullamössöllä kasvaneita vapaan kasvatuksen tuloksia. Kun heillä ei ole ollut minkäänlaisia rajoja, eivät he sellaisia osaa asettaa itsekään.

      • 4+1

        Ei pidä paikkaansa tuo syntymävuosi arvauksesi. Vanhempani syntyivät 40-luvulla ja ovat äänekkäin pariskunta minkä olen tavannut. Voi vain kuvitella miltä naapureista tuntui aikoinaan. Muutenkin ihmiset oli ennen äänekkäämpiä ja sinänsä mukava, että oli näitä persoonia.


    • blonditonhuoria

      jos on isokokoinen ukkeli sulla,pistä se hieman ojentamaan näitä huoranpenikoita ja latasee vaik sen töhöpippelipojun sekä sen huoraämmän kanveesii!!!
      ..oppivat kyllä olemaan!!!!

    • Hei hei meluajat

      Valitettavasti olet hävinnyt pelin - et voi meluajille yhtään mitään. Sama vika vaikka asun rivitalossa, naapurin tuholaiset hyppivät, meluavat ja ovat muutenkin ylivilkkaita - ei auta kuin sietää tai muuttaa pois. Huomauttaminen ei auta - yleensä pahentaa tilannetta.

      Osa vain ei osaa ottaa huomioon muita talon asukkaita - sille ei voi mitään, emme ole varustettuja samoilla älynlahjoilla. Onneksi oma muutto on jo näkyvissä, eikä todellakaan ole kerros tai rivitalo vaan omakotitalo rauhalliselta pientaloalueelta.

    • muuttakaa

      Ratkaisuehdotukseni kaikille naapurien häiriköinnistä kärsiville on se, että muuttakaa omakotitaloon.
      Ostakaa vanha talo tai rakentakaa uusi, jos taloutenne on kunnossa ja töitä riittää.
      Ellei niin ole, yrittäkää edes saada jostakin vuokratuksi omakotitalo. Kerrostaloasuminen kun ei ole valkoihoisen hommaa enää nykyään.

      Oman käsitykseni mukaan häiriköivien lapsiperheiden määrä on räjähtänyt käsiin viimeisinä vuosikymmeninä ja mitä nuoremmat vanhemmat, sitä suuremmalla todennäköisyydellä metelöintiä ja piittaamattomuutta on tiedossa. Vailla rajoja kasvaneilta 30 - 5 v. minä minä minä ihmisiltä kun tuntuu puuttuvan kyky muiden ihmisten huomioimiseen

      • muuten hyvä

        Köyhät eivät voi muuttaa kerrostalosta noin vain melua pakoon. Ihan tiedoksi.


      • muuttakaa
        muuten hyvä kirjoitti:

        Köyhät eivät voi muuttaa kerrostalosta noin vain melua pakoon. Ihan tiedoksi.

        Laskepa huviksesi joskus paljonko maksat täysin turhaan vuokraa ulkopuoliselle ja mikä olisi ero jos maksaisitkin asuntolainaa pankille.

        Nykyisin korot ovat alhaalla ja asuntomarkkinoilla ostaja on kuningas.
        Pankit kyllä myöntävät lainaa, jos sinulla ei ole maksuhäiriöitä, säännölliset tulot ja edes hiukan omaa pääomaa tai takaaja

        Uuden talon rakentamistakin varten saa mainituissa tapauksessa lainaa ja jopa yllättävänkin hyvillä ehdoilla.

        Aina kannattaa miettiä vaihtoehtoja, eikä heti kättelyssä ajatella olevansa liian köyhä muuttamaan omakotitaloon.

        Itseäni kaduttaa vain se, että emme rakentaneet jo aikaisemmin. No, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan


      • Työteliäs varakas
        muuten hyvä kirjoitti:

        Köyhät eivät voi muuttaa kerrostalosta noin vain melua pakoon. Ihan tiedoksi.

        Onko pakko olla köyhä? Köyhyys on oma valinta, jos ei työt maita, on köyhä!


      • Anonyymi

        Niin mutta omakotitalot ovat toisiaan lähellä. Oletko ajatellut sitä.

        Rivitalo muodostaa meluesteen ja meteliä ei kuulu useinkaan läheskään yhtä monesta suunnasta kuin ahtaalla omakotitontilla.

        Puutalo, talopakettitalossa kaikki kakaramelu ja koiramelu kuuluu ulkoa pahemmin kuin yhdessäkääm kerrostslossa tai rivitalossa.

        Ja monesti arvokkaat tiiliset rivitalot meren tai järven rannassa tai arvokerrostalot maksaa miljoonan ja omakotitalopaketti paljon halvempi


    • JaNahkaRuoskaSoi

      Pornot pyörimään ja volat täysille. Ukko huutaa ooh, ich komme, ich komme ja muija ruikuttaa, zu viel, zu viel. Vielä parempaa, jos on suomeksi, jotta kaikki ymmärtävät, mitä naapurissa tapahtuu.

      Kun hurjistunut lapsiperheen äiti tulee kiukuttelemaan ovelle, toteat kylmästi takaisin, että nämä ovat niitä elämisen ääniä...

    • betonikuutio

      Kyllä se vaan on niin että toisille asukkaille PITÄÄ antaa nukkumarauha 22-06 PISTE.
      Se on ihan sama lähteekö äänet lapsista tai aikuisista tms..

      • muuten hyvä

        On niitä yötyötä tekeviä, jotka eivät halua päivällä melua. Korvatulpat auttavat tiettyyn pisteeseen saakka ja sen jälkeen ei. Pienten koirien korkealta kovaa rähinä on kauhea ääni. :)


      • betonikuutio
        muuten hyvä kirjoitti:

        On niitä yötyötä tekeviä, jotka eivät halua päivällä melua. Korvatulpat auttavat tiettyyn pisteeseen saakka ja sen jälkeen ei. Pienten koirien korkealta kovaa rähinä on kauhea ääni. :)

        Mulla olisi hyvä kämppä sinulle, päivällä hiljaista kuin hautausmaalla ja yöllä sitten alkaa elämä :-)


    • Kuulehan, muuta maalle tai jonnekin missä eivät naapurien äänet häiritse... useissa kaupungeissa nyt vaan kuule on paljon muitakin häly-ääniä kuin vain naapurit,, kadulta tulevaa melua, naapuritalon rakennustyömaan melua kuuntelin itsekin yli 4kk, ja tein vain Yövuoroja... naapurien lapset kirmasivat pihalla leikkimässä ja ääntä riitti ei siinä voi kuin laittaa kesähelteellä(kin) ikkunat ja ovet kiinni ja tulpat korviin ja koitttaa SOPEUTUA... :) Elämää on...

    • moi1

      Olet päiväkodissa töissä. Alat tekemään yö töitä. Eikö ole silloin yökoti?

    • Helpperis

      Mulla asuu nuori tyttö yläkerrassa ja se tuntuu siivoavan joka päivä. Imurin raahaava ääni kuuluu katon läpi ja sitten se kolistelee sillä pattereita sekä kaatelee tavaroita pitkin lattioita. Mukava kun lukee kirjaa kaikessa hiljaisuudessa ja sitten yks kaks hirveä tömähdys kuuluu yläkerrasta. Riesa se on pienikin :(

    • Tohtori2013

      Lienee parasta muuttaa omakotitaloon, jossa muut eivät ole lähettyvillä. On aivan selvää, että kerrostalo on kerrostalo. Lasten melu on sentään aivan toista kuin juoppojen örvellys.

    • kysyn vaan

      Just joo. No tietysti yläkerran lapset saa hiljaisiksi pistämällä
      tietokoneen päälle ja valittamalla Suomi24:ssä asiasta.
      "Paras" mahdollinen paikka hoitaa asia kuntoon.

    • mummapumma54

      Jospa sulla itelläsi on hermot vaan menossa. Jos päivätyön teet lastentarhassa, missä meteliä, ja iltasella lapset leikkii yläkerrassa, niin se äänitaso voimistuu korvissasi kun itelläsi on stressiä ja böönautti.
      Kyllä kerrostalossa asuvan pitää sietää tavallista lasten leikkimistä, ei voi vaatia että lapset hiipivät sukkasillaan ja kuiskivat kotonaan. Eri asia sitten jos pelaavat palloa sisällä.
      Suomalaiset ovat liiankin kanssa vaatimassa täydellistä hiljaisuutta ympärilleen. Mistäköhän ne metelöivät nuorisojoukot tulee. Eikö aikuistuessa pitäisi melutason laskea, eikä nousta? Mutta kun jatkuvasti vaaditaan hissuttelua, niin johan se boxi räjähtää toiselle kymmenelle tullessa.
      Toinen juttu millä rauhoitat itseäsi, on kuulokkeet joiden kautta voit kuunnella meditatiivista musiikkia.
      Yksi asia, joka itselle tuli aikoinaan eteen. Olimme aiemmin asuneet maalla ja omakotitalossa, ja olosuhteiden muuttuessa muutimme kerrostaloon, eikä lapset, enkä minäkään tajunnut, että kerrostalossa pitää hissutellen elellä, ettei naapurit valita. Yksikin ilta lapset olivat keskenään, ja olivat pelanneet hippaa, ja välillä juosseet portaisiin, niin tuli heti kamala nootti että meluan, ja pidän juhlia jotka häiritsee toisia asujia. Olisivat hittosoikoon käyneet sanomassa melusta välittömästi, niin olisivat huomanneet että 4 noin 10 vuotiasta lasta melskasi keskenään, coca-cola juomanaan. Itse olin iltavuorossa töissä ja saavuin kotiin 22:30

      • Anonyymi

        Trolli. 10vuotias joka asuu kerrostalossa eikä noin vanhat osaa huomioida muita. Jotenkin tuntuu että täällä kirjoittaa trollit.


    • Häirikölle

      "Yksikin ilta lapset olivat keskenään, ja olivat pelanneet hippaa, ja välillä juosseet portaisiin, niin tuli heti kamala nootti että meluan"

      Ymmärrän täydellisesti sen, että sait nootin melusta. Voi vain kuvitella millainen mekkala oven paiskomisesta, rapussa juoksemisesta ja luultavasti myös kiljumisesta oli syntynyt.

      Kaikkea ei kenenkään tarvitse sietää edes kerrostalossa ja lapsillekin täytyy kertoa käyttäytymissäännöistä

    • Huh..ei ihmistä olla tarkoitettu asumaan kerrostalossa kuin termiitit...( : Ihmiset eivät taida kuulua laumaeläimiin ja on vaikea sietää liian lähellä olevia /asuvia ihmisiä. Minä asun omakotitalossa ja naapureihin riittävästi matkaa, eikä edes melua ole...mutta silti naapureista valittaa osa...? aivan naurettavista asioista... mitä voisi päätellä ? Onneksi saan asua omakotitalossa ja toivon, että ihmislaji edes yrittäisi soputua molempien tahoilta..."meluaviin" eläväisiin yms. ja niihin erakko hilaiseläjiin...meitä on moneen junaan ja moni juna kulkee omia raiteitaan.

    • cityboo

      Tämäkin on oma valinta... miksi muutit johonkin kerrostaloon johonkin välikerrokseen.. itse kymmeniä vuosia eri kerrostaloissa asuneenna hankin viimein sen ylimmänkerroksen päätykämpän, ei naapureiden mekastus kuulu eikä rappukäytävässä ramppaaminen, ainoa mikä kuuluu on ajoittain alakerran eroahdistuskoira joka itkee päivisin mutta se ei juurikaan haittaa koska harvoin tulee oltua päivisin kotosalla. Myös asuninalueen valinta vaikuttaa, sopiva paikka jossa ei ole juurikaan liikennettä mutta silti keskustan läheltä ja puistomainen ympäristö. Parempaa paikkaa asua saa hakea, ja kotvanenhan siinä meni että sopiva kämppä löytyi, vaikka ei ollut priimakunnossa niin se ei haitannut koska pienellä rempalla sai loistavan.

      • ....

        Kaikki eivät voi muuttaa kerrostalossa ylimpään kerrokseen. Sellaista asuntoa ei aina ole saatavilla.


      • Anonyymi

        Tuollaiset asunnot ja tuo sijainti on liian kalliita perheille.

        Tottakai kaikkien unelma just


    • kokemusta on

      Annan sinulle todella hyvän neuvon:

      MUUTA POIS! ETSI UUSI ASUNTO!

      Kun kyse on lapsista, ei ole mitään ratkaisua, miten kolinan ja metelin saisi loppumaan. Kaikista yksinkertaisinta, että alat etsimään itsellesi uutta kotia.

      • Et anna periksi

        LAPSET MYÖSKIN TÄYTYY OPETTAA KERROSTALOASUMISEN OTTAMAAN HUOMIOON! Et muuta vaan keskustelet tästä tinkimättä! lasten opetus tulee alkaa kotoa ja juuri tuosta että muut on huomioitava myös! He jos haluavat asua kerrostaloissa sitten he ELÄVÄT kerrostalossa ja sen mukaisesti! Ei sinun tarvitse itse siihen osata yhtään mitään kun maksat asumisestasi ! Eli pidä puolesi!


      • Kokemustakin on
        Et anna periksi kirjoitti:

        LAPSET MYÖSKIN TÄYTYY OPETTAA KERROSTALOASUMISEN OTTAMAAN HUOMIOON! Et muuta vaan keskustelet tästä tinkimättä! lasten opetus tulee alkaa kotoa ja juuri tuosta että muut on huomioitava myös! He jos haluavat asua kerrostaloissa sitten he ELÄVÄT kerrostalossa ja sen mukaisesti! Ei sinun tarvitse itse siihen osata yhtään mitään kun maksat asumisestasi ! Eli pidä puolesi!

        sanot että maksat senverran asumisestasi muttei siihen hintaan kuulu maksaa metelilisää! Rahasta puhuminen niinkuin etäännyttää asiaa pois tunnetason konfliktivaarasta ja saattavat alkaa tajuamaankin!


    • Tehtäisiinpä kunnoll

      Miksi ei kiinitetä huomiota talon rakenteisiin, jotta saataisiin jokaiselle mielyttävä asumus kerrostalossa, On mahdollista laittaa parketin alle äämieritys levy
      sekä katoon voi asentaa viidensentin alaslaskun joka täytetään villalla. näin ei kuuluisi askeläänet eikä normi meteli. lisäksi väliseinät voisi olla huoneistojen välillä paksummat, nekin voitaisiin eristää viidencentin villakerroksella. Mutta tätähän ei rakennusliikeet tee kun saman rahan saa ilman kunnollista äänieristystä. Lisäksi se villa autaisi hieman lämmönjohtumisessa huoneistojen välillä.
      Olisihan se kaikille mukavampaa kun ei tarvitsisi varoa ettei naapuri häiriinny ja saisi olla omassa kodissa kuin kotonansa.

      • Rauhassa kotona

        Juuri näin kunnollisia rakennuksia olisi syytä rakentaa ettei asukaat toisiansa syytelisi melusta eikä kenenkään tarvitsisi harkita meluntakia omakotitalo asumista.
        Se paremmin rakentaminen ei niin paljon maksaisi kumminkaan ettei asukkaille voisi rakentaa paremminkin mitä nyt tehdään.


      • pi-sg

        Voi vain unelmoida, että kerrostaloja rakennettaisiin asumista varten. Ehkä joku päivä sekin ihme tapahtuu. Esimerkiksi hieman paksumpien betonirakenteiden valaminen ei luulisi tulevan kovin kalliiksi normaaliin nähden.


      • oikea kohde??
        pi-sg kirjoitti:

        Voi vain unelmoida, että kerrostaloja rakennettaisiin asumista varten. Ehkä joku päivä sekin ihme tapahtuu. Esimerkiksi hieman paksumpien betonirakenteiden valaminen ei luulisi tulevan kovin kalliiksi normaaliin nähden.

        jos sama metili kantautuisi rakentajille kuin naapureita haukutaan niin ehkä silloin rakentajat voisivat hieman hetkauttaa korviaan laadukkan rakentamisen puolesta.


    • Velppu1

      Korvatulpat.

      Terv. 13 vuotta vuorotöitä.

      • Thrash Metal

        Paras meluntorjunta on vastamelu oikeaan ajankohtaan eli silloin kun meluajat nukkuvat. Itse soitan musiikkia kuten vaikka Dimmu Borgir, Slayer ja Testament bassot kaakossa niin kovalla että itsekin tarvitsen korvatulpat. Monasti käyn asioilla kaupungissa kaksi tai kolme tuntia ja musiikki saa pauhata yksikseen aivan täysillä.Hyvin on tehonnut ja ennen niin meluisasta naapurista on tullut jopa pelottavan hiljainen. Avainsana on ehdottomasti musiikin volyymi ja sen kesto.


      • varo vaan
        Thrash Metal kirjoitti:

        Paras meluntorjunta on vastamelu oikeaan ajankohtaan eli silloin kun meluajat nukkuvat. Itse soitan musiikkia kuten vaikka Dimmu Borgir, Slayer ja Testament bassot kaakossa niin kovalla että itsekin tarvitsen korvatulpat. Monasti käyn asioilla kaupungissa kaksi tai kolme tuntia ja musiikki saa pauhata yksikseen aivan täysillä.Hyvin on tehonnut ja ennen niin meluisasta naapurista on tullut jopa pelottavan hiljainen. Avainsana on ehdottomasti musiikin volyymi ja sen kesto.

        Tuo voi onnistua jos naapurit ovat oikeasti hissukoita. Muuten voi olla että ongelmat vasta alkavat tuosta. Ota huomioon että tuo kuuluu koko taloon ja siellä todennäköisesti asuu yksi oikeasti hullu.


      • hohhoijakkaa10

        Vastaanpa tähän, kun moni ehdottelee korvatulppia.
        Noita voi käyttää remontin, rakennustöiden tms. aikaan, mutta mielestäni ei kuulu normaaliin elämiseen, että ihmisten täytyy kotonaan kulkea korvatulpat tai kuulosuojaimet päässä.

        Kyllä se on väärä linja hoitaa asiat, metelöijät kuriin ja sillä selvä...olivatpa ne sitten kakaroita tai aikuisia.

        Esim. meillä ei puoliso voi käyttää korvatulppia tms. missään, krooninen korvakäytävätulehdus...ja tullut korvatulpista (työn ja harrastusten takia joutunut käyttämään), kuulosuojaimet myös olleet päivittäin käytössä aiemmin töitten vuoksi.

        Asenne tuntuu olevan monella, että "me saamme metelöidä miten haluamme, kulkekoot muut korvat peitossa tai muuttakoot maalle, kunhan itse saamme elää kuin pellossa muista piittaamatta.."


    • kommentoija1

      kommentti

    • zankku

      Se kuuluu kerrostalo elämään ja lasten mekkala myös....minuu ian kyrsii et huusin ja kovaa miu lapsille ku olivat pieniä,kun naapurist soittiit et kattokruunut tippuu,ko hyö kirmasvat...siis klo 22.00 normaalii elämän äänii saa kuulua ( mihin kuuluu myös lasten juoksemiset) jos sit ei kestä kannattaa harkita okt asumista tosiaa nih

    • efwef

      Hanki omakotitalo niin kuin oikeat ihmiset- HAHAHAHAAH :DDD

    • paskahattu

      OLI TÄSSÄ AIKOINAAN HYVÄKIN RATKAISU! ASUTTIIN OMASSA TALOSSA!
      JOS H OMOT JA L EPSUT TÄTÄ MAAILMAA KEHITTÄÄ NI NE KEHITTELEE HELVE TILLISIÄ ONGELMIA!
      Miksi siis asut kerrostalossa? Miksi muutat kaupunkiin? Miksi toisten pitäisi elää sinun elämällesi sopivaa rytmiä?
      OOT VAAN VI TUN LUUUUUUSERI! HANKI OMA ELÄMÄ!

    • muuutapois

      Lapsiperheen mekkalaan sinulla ei ole oikein mitään juridista perustetta vaikuttaa, mutta voit toki koittaa anella armoa naapuriltasi.

      Toisaalta 500.000 e hinnalla - tai monissa tapauksissa reilusti alle saa ehkä Kauniaista lkuunottamatta itselleen melko hiljaisen asunnon, kun vähän etsii,

      Välissä on myös kt asumista tod.näk. hiljaisemmat vaihtoehdot rt tai pt.

    • Hei-


      Kerroistaloissa asuu muitakin ihmisiä.
      Omakotitaloissa ja erämaamökeissä voi esittää vaatimuksia ympäristölleen jos omistaa sellaisia.
      Kerrostaloissa on elämisen äänet siedettävä- Suihkussa saa käydä myös öisin ja piereskelläkin vapaasti. Lapsia saa pitää perheessään kerrostalossa.

      Raja on vedetty siihen mikä liittyy ihmisen elämään ja harrastuksiin erotuksena ammattimaisesta toiminnasta. Asuinhuoneiston muuttaminen huopatossutehtaaksi tai maisemakonttoriksi ei ole sopimuksien mukaista vaan huoneistot on oltava tavallisesti asumiskäytössä.
      Huoneistoa ei siis voi muuttaa discoksi ja myydä pääsylippuja ovella, taikka ammattilaisen musiikkistudioksi jossa sitten joka päivä tuntikausien soundi.

      Mutta harrastaa saa- banjoa ja pianoa soittaa ja laulaa ja hanurilla vääntää tangoa ja laulaa akalle serenadia.

      Minulla on hyvä neuvo;
      - Opettele hyväksymään naapurisi. Silloin naapurin äänet ei häiritse.
      Vielä jos tykkäät naapureistasi jonkun verran niin nukut kuin tukki vaikka juhlisivat läpi yön.

      Tämä asia vaan on näin.

      Lapsien leikkejä on hyvin hankalaa hillitä. Mutta esim. musiikki harrastuksissa on sopivaa neuvotella naapurin kanssa sellaiset kellonajan harrastukselleen että naapuri on tyytyväinen.

      Olen kirjoittanut hyvistä vuokratavoista, en auktorisoituna isännöitsijänä vaan hyvien vuokratapojen harrastajana;
      http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/hyvatvuokratavat


      Ystävällisin terveisin
      Jari

      • Kerrostalon elämään kuuluvia harrastuksia;

        www.youtube.com/watch?v=EZi80fUpBfE


        Musiikkiharrastuksissa on helppoa sopia kellonajoista.

        Lasten leikkejä kannattaa ajatella rakkaudella niin ne eivät häiritse.

        Kun sietää ihmisiä ja on myönteisiä ajatuksia naapureihin, suorastaan tykkää naapurihuushollien äänistä ja on hyvillään että naapurissa eletään.

        yst. t. Jari


    • poko

      pistä vanua korviisi ja anna olla 10 vuotta

      • hohhoijakkaa10

        Miksi pitäisi ihmisten olla vanutupot korvissa tai kuulosuojaimia pitää kotonaan naapurin meluamisen takia?
        Eikö se mene järkeen, että häirikkö voisi hiljentää sisätiloissa meluamistaan?

        Nykyisin vaan taitaa olla kuulovammaisia suurin osa nuoremmista jatkuvan huutamisensa ja musiikinkuuntelun takia (inttiin menijöillä todettu n. kolmasosalla jonkinasteinen kuulovamma).
        Lapsetkin huutavat ja kiljuvat hiekkalaatikkoiästä lähtien, normaalia puhumista harva osaa, huutaen kaikki asiat tuodaan esille.
        Kilvanhuutoa...minä, minä, minä....

        Kaikilla ei ole mahdollisuutta muuttaa omakotitaloon ja sen kunnossapidosta huolehtia, siksi joutuu asumaan kerrostalossa ja kärsimään nykyajan kakaroitten ja ennenkaikkea kasvatuksessa ym.uusavuttomien vanhempien tyhmyydestä.


      • hohhoijakkaa10 kirjoitti:

        Miksi pitäisi ihmisten olla vanutupot korvissa tai kuulosuojaimia pitää kotonaan naapurin meluamisen takia?
        Eikö se mene järkeen, että häirikkö voisi hiljentää sisätiloissa meluamistaan?

        Nykyisin vaan taitaa olla kuulovammaisia suurin osa nuoremmista jatkuvan huutamisensa ja musiikinkuuntelun takia (inttiin menijöillä todettu n. kolmasosalla jonkinasteinen kuulovamma).
        Lapsetkin huutavat ja kiljuvat hiekkalaatikkoiästä lähtien, normaalia puhumista harva osaa, huutaen kaikki asiat tuodaan esille.
        Kilvanhuutoa...minä, minä, minä....

        Kaikilla ei ole mahdollisuutta muuttaa omakotitaloon ja sen kunnossapidosta huolehtia, siksi joutuu asumaan kerrostalossa ja kärsimään nykyajan kakaroitten ja ennenkaikkea kasvatuksessa ym.uusavuttomien vanhempien tyhmyydestä.

        Hei!

        Lasten leikkien ääniä ei voi naapurista rajoittaa. Lapsiperheet saa asua kerrostaloissa laillisesti.
        Kerrostaloissa asuu muitakin ihmisiä.

        Nk. mainitsin raja vedetään ihmisen normaaliin elämänviettoon, ja normaaleihin harrastuksiin. Ammattimainen toiminta jossa syntyy häiriötä menee yli.
        Asuinhuoneistojen käyttötarkoitustakaan ei saa muuttaa asumiskäytöstä muuhun käyttöön.
        Eli naapurisi saa harrastuksekseen soittaa ja laulaa esim. mutta jos homma alkaa olla jatkuvaa tuntikausia joka päivä soundia, niin homma alkaa olla ammattilaisen asialta vaikuttavaa.

        Sellaiseen asiaan kannattaa kiinnittää huomiota mikä kuuluu lain mukaiseen kielenkäyttöön- ihmisten kunniaa ei saa koskaan kenenkään tavoista riippumatta loukata. Lasten suusta kuulee jutut mitä kotona ruokapöydässä keskustellaan.
        Ihmiset eivät usein osaa lukea asumisensa sopimuksien taloyhtiön osoitetta, ja huoneistonsa numeroa vaan pyrkivät toisinaan usein elämään naapurihuoneistojen yksityiselämää oman perunakattilan väen sijasta.


        yst. t. Jari Laurila
        keslustelija


    • Äidin vinkkelistä

      Ymmärän toki ettäon kurjaa jos lapset metelöivät, mutta on hyvä muistaa että vaikka vanhemmat kieltäisivät lapsia, lapset muistavat asian hetken, kun on kiva leikki asiaa unohtuu.Vanhemmmat ovat myös käytävä töissä, eivätkä voi esim koululaisten kohdalla joka hetki valvoa että sääntöjä noudatetaan. Ja ei haluaisa aina olla pilaamassa lasten iloa, ja olla kieltämässä joka asia. Jos meteli yltyy voi mennää yystävällisesti soittamaan ovikelloa , ja esittämään asiansa. Näin asiaa tulee lapsillekin selväksi. Minä en ainaakaan siitä pahastu.

    • ei armoa

      Vastamelu on paras lääke esim. musiikin soitto päiväunien aikaan.
      Ja kun äpärien vanhemmat tulee valittamaan metelistä,niin kerro niille,
      että voi voi, kerrostaloon kuuluu elämisen äänet ja jos et kestä kuunnella,
      niin muuta johonkin korpeen äpärinesi asumaan.Lapsiperheet ei kuulu
      kerrostaloon.

      • toteaja.

        koko talo kiittää kilvanlaulannasta


    • itsekkin vanhus jo

      vanhemmaksi kun jotkin tulee, samalla heistä tulee lapsellisia, ja ei siedetä lapsia, siis pitäs olla vanhuksille omat talot..

    • väärä paikak asua

      Anna sen yläkerran väen iloita tästä suomalaisesta riemukkaasta kasvu-ura politiikasta. Jos sinua ja perhettäsi häiritsee toisten ilo tästä kasvu-ura politiikasta niin muuta pois.
      Huolehdi siitä, että uusi naapurustosi ei ainakaan iloitse tätä kasvu-ura ideologiaa.

    • Omakotiasuja

      Itte asun omakotitalossa enkä varmaan ymmärrä ongelmaa.

      Kuitenkin tuntuu aivan hullulta, että lapset eivät saisi elää kerrostalossa. Lasten pitää saada leikkiä ja riehua. Ei ne voi istua jossain nurkassa ja näprätä tablettia. Onko talon rakenteissa jokin vika. Elämän ääniin kuuluu pienten jalkojen kopse. Lapsissa on tulevaisuutemme.

      Auttaisko, jos laitat asuntosi kattoon jotain ääneneristyslevyä. Myös kuulosuojaimista voisi olla apua, jos olet yliherkkä melulle.

      • Anonyymi

        Miten okt asukkaana et ymmärrä ongelmaa?

        Hyvin harvoihin pihoihin lapsilla asiaa.

        Melu kuuluu naapuriin, ja jokainen tietää.


    • integrointi ei toimi

      kiljusen herrasväelle omat kerrostalot

      lapsiperheille omat talot
      saavat kiljua ja paukuttaa siellä vaikka 100 desipelin edestä
      aamusta iltaan
      laitetaan niile kaikile laminaatti niin saavat nauttia toistensa mölystä

      Hiljaisuutta ja rauhaa arvostaville omat talot kunnollisilla rakennusmateriaaleilla

    • eläkeläinen

      Kolinat,ja hälinät kuuluu kerrostalojen luontais etuihin!!Itse asun kerrostalossa,jossa asuu suurimmaksi osaksi eläkeläisiä,että välillä kaipais pikkusen meteliä taloon!!!

      • betonikuutio

        Juu kyllä päivällä saa ja pitääkin olla elämisen ääniä.


      • hohhoijakkaa10

        Luulenpa, että viikon sisään mielipiteesi muuttuisi, kun tuota jytinää ja pauketta kuuntelisit, mitä meidänkin yläkerran kakara pitää.
        Viime viikolla taulukin hypähti vinoon, kun kunnolla jyräytti jotain...kuului runkoäänenä varmaan useampaakin asuntoon.

        Kunpa löytäisikin tuollaisen asuinpaikan palvelujen läheltä, en varmasti kaipaisi tuollaisia luontaisetuja kuin metelöivät naapurit:)


      • Laita hakemus
        betonikuutio kirjoitti:

        Juu kyllä päivällä saa ja pitääkin olla elämisen ääniä.

        sä pääset sinne mölytaloon


    • wersadfasd

      Mikäli meteli ei häiritse yöllä ja asunnosta ei nyt jatkuvasti kuulu "karjuntaa" yms. epäilyttävää koko ajan, niin kyllä sun on tajuttava, että ei pieniltä lapsilta voi vaatia, että istuvat hiljaa paikallaan kun sinä nukut aamupäivällä pitkään, leikkiminen on luontaista lapsille! Jos et sopeudu normaaliin elämän ääniin, niin muuta asumismuotoa!

    • älä kitise

      Olen asunut kahdeksassa eri kerrostalossa. Kahden asunnon yläkerrassa asui eläkeläisiä. Menin nukkumaan tuolloin n.klo 22 ja aina sai kuunnella uutiset vaikken olisi halunnut. Kolmen asunnon yläkerrassa ja sivuilla asui paljon lapsia. Hyvällä säkällä yöllä kuului toisinaan jotain parkua (painajaisia ilmeisesti). Lopuissa asui ihan "normaaleja" työssäkäyvää väkeä. Eniten mua on haitannu näiden normaaleiden juhlinnat ja parisuhdekriisit, kun saa muiden kovaäänisiä riitoja kuunnella. Yhteenveto: talot on erilaisia, toisissa on pahviseinät. Älä asu sellaisessa talossa. Tai osta lahjaksi niille säkkituoli, niin voivat siihen hyppiä. Korvatulpat mainittiinkin jo.

    • lapsiperhe

      En ymmärrä tuollaisia valittajia, ei voi mitään jos asuu lapsi perheen naapurissa heillä on oikeus elää siellä kunhan on hiljiasta 22-7 aikana.Jos ei kestä on muutettava pois ja hankkia asunto kauas lapsiperheistä! Lapset oavat lapsia eikä heidän kuulukkaan vietää koko päivää sohvalla jalat ristissä, että mitähän naapuri nyt meinaa heidän täytyy saada elää lapsuus. Elikkä jos ei kestä lasten normaalieja leikkejä edes päiväsaikaan mutto pois!!!

      • hohhoijakkaa10

        Tuskinpa kukaan vaatiikaan, että lapset istuvat jalat ristissä sohvalla päivät.
        Mitä ovat lasten normaalit leikit? Koko ajan älytön hakkaaminen, rääkyminen, riehuminen?
        Sekö on nykyajan normaalia lapsuutta?
        Ei rajoja, opastusta tai muutakaan kasvatuksellista toimintaa, sehän vie vanhemmilta niiin kallista aikaa.


        Miksi riehunta sisällä, eivätkö vanhemmat voi/viitsi viedä lapsiaan ulos?
        Siellä kun pari tuntiakin kerrallaan juoksee ja riehuu, jo mielellään ruokailun päälle tekee rauhallisempia juttuja...mutta ainakin pienemmät lapset kaipaavat tekemiseen vanhemman apua ja ohjausta, eivät he yksin kauan viihdy leikkimässä.


        Pienestä asti ne opit on lapselle annettava, tyhjä on yli kymmenvuotiaita "vapaudenlapsia" yrittää kasvattaa mihinkään.
        Jengeissä jo riehuvat toisia pahoinpitelemässä ja varastelemassa, kun ei mitään rajoja ole asetettu ja ohjattu muitten huomioimiseen.

        Ja viimeistään 18v., kun pitäisi yhteiskunnan sääntöjen mukaan elää, jonotetaan psykiatrin vastaanotoille, kun kaikki ei menekään niin kuin minä haluan ja jotain pitäisi itsekkin jo osata tehdä.


      • neljän mamma.
        hohhoijakkaa10 kirjoitti:

        Tuskinpa kukaan vaatiikaan, että lapset istuvat jalat ristissä sohvalla päivät.
        Mitä ovat lasten normaalit leikit? Koko ajan älytön hakkaaminen, rääkyminen, riehuminen?
        Sekö on nykyajan normaalia lapsuutta?
        Ei rajoja, opastusta tai muutakaan kasvatuksellista toimintaa, sehän vie vanhemmilta niiin kallista aikaa.


        Miksi riehunta sisällä, eivätkö vanhemmat voi/viitsi viedä lapsiaan ulos?
        Siellä kun pari tuntiakin kerrallaan juoksee ja riehuu, jo mielellään ruokailun päälle tekee rauhallisempia juttuja...mutta ainakin pienemmät lapset kaipaavat tekemiseen vanhemman apua ja ohjausta, eivät he yksin kauan viihdy leikkimässä.


        Pienestä asti ne opit on lapselle annettava, tyhjä on yli kymmenvuotiaita "vapaudenlapsia" yrittää kasvattaa mihinkään.
        Jengeissä jo riehuvat toisia pahoinpitelemässä ja varastelemassa, kun ei mitään rajoja ole asetettu ja ohjattu muitten huomioimiseen.

        Ja viimeistään 18v., kun pitäisi yhteiskunnan sääntöjen mukaan elää, jonotetaan psykiatrin vastaanotoille, kun kaikki ei menekään niin kuin minä haluan ja jotain pitäisi itsekkin jo osata tehdä.

        "Miksi riehunta sisällä, eivätkö vanhemmat voi/viitsi viedä lapsiaan ulos?
        Siellä kun pari tuntiakin kerrallaan juoksee ja riehuu, jo mielellään ruokailun päälle tekee rauhallisempia juttuja...mutta ainakin pienemmät lapset kaipaavat tekemiseen vanhemman apua ja ohjausta, eivät he yksin kauan viihdy leikkimässä."

        Näin se on toiminut meilläkin neljän lapsen kanssa. Ja mun lapset ovat ihan oikeasti synnynnäisesti vilkkaita, eivät mitään hiljaisia ja rauhallisia. En voi heitä kasvattamalla muuttaa "kilteiksi". Mutta nyt kun vanhimmat ovat kasvaneet, niin vilkkaudesta on iloakin, kun on vilkas ällikin... ;)


    • Errkka

      Sun täytyy muuttaa jonnekin jos et kestä elämisen ääntä.

      • häiriköille

        Miksi et itse muuta johonkin sellaiseen paikkaan, jossa et metelöinnilläsi ja paukutuksellasi aiheuta häiriötä ja pahaa mieltä muille ihmisille?

        Vai onko niin, että häirikön oikeudet ovat aina vahvemmat kuin häiriöstä kärsivän?

        Se elämisen äänikin kun on suhteellinen käsite. Tunnista toiseen jatkuva meteli alkaa kyllä käymään hermoile päiväaikaankin.


    • dildo and vagina

      Olemme yhtämieltä näistä pahantekijöistä ja onnettomista ajakulua kyläyhteisöjen jäänne, kaupunkiin nyt tai oikeastaan? Sama se. Näin voidaan ajautua kiusaamisen ja vaivaamisen kohteeksi, jos saat Kodit Kaupungin Oy tapaan seuraa Valtiokoneiston oikeuksin ja velvollisuuksin, mitä tässä suuremmin kuin ota yhteyttä mieheen tai naiseen, joka voi olla pahanhengen tai noitien tai muuta vastavaa expertti, luottamus Nimessä Jeesus on Herra, tai pysyttele ihmisiksi siinä missä voisit ottaa pieneen laatikkotekijä asuminen erikseen sellainen pieni oleskeltava ääni suljettu tila, voi olla hinnaltaan ja käytännöltään arvaamaton, minä osaltani tarvitsen pienen pommisuojan ... on meitä muitakin... PS "se mikä on parasta, se mikä on parasta"

    • Ei mitään! Koet panna vastavoimaa ja muista; Jeesus sanoi: "taivasten valtakunta on lasten kaltaisten"

    • ActiveNC

      Yksi hyvä keino jos haluaa päivällä keskittyä esim. lukemiseen on hyvät vastamelukuulokkeet, boselta löytyy ehkäpä parhaimmat mallit, itsellä on akg nc:t.
      Toimivat myös siis pelkkinä "kuulosuojaimina" tai sitten voi kuunnella musiikkia samalla, mutta ovat kylläkin melko kalliita kapistuksia.
      Ainakin nuo omat akg:t vaimentavat todella tehokkaasti hälyääniä.

    • Ällin puute

      Kyllä se nyt on niin, että tämä on isännöitsijän homma laittaa Urpot kuriin. Säännöt ovat umpiselvät. Kaikilla on oikeus omaan rauhaan omassa kodissaan. Lapsiperheillä ei ole minkäänlaista etuajo-oikeutta. Se on tämä ällin puute, kun aiheuttaa tätä ristiriitaa. Pitäkää asukkaat kiinni oikeudestanne omaan rauhalliseen kotiin. Törpöt kuriin!

    • Neljän mamma

      Sanot vaan naapureillesi niin kuin asia on. Monesti ei edes itse tajua, kuinka paljon omasta porukasta voi lähteä ääntä. Pikkulapset heräävät hiton aikaisin ja heille voi laittaa esim. videot pyörimään, etteivät he ala heti sitä rytistämistä ja rymistämistä vaan istuvat hetken paikoillaan.

      Et sä mikään lastenvihaaja ole, jokaisella on oikeus rauhaan omassa kodissaan. Kun mä en kestä noiden omien lastenkaan meteliä aina - ovat tosi villejä - niin miten sitten vieraiden?!

      • Anonyymi

        ❤️❤️ Kauniisti ajattelet muita.


    • ääliöt!!

      klo 22 tulee yleensä hiljaisuus joka paikassa. siihen asti kuule saa rymistellä niin paljon kuin haluaa!! jos haluat hiljaisuutta niin muuta omakotitaloon!! ihme ääliöitä jotkut osaa olla. varmaan jossain kerrostalossa on elämää niin kuin kuuluukin olla!

    • jep4

      hei.sulla lapset.meillä yläkerranukko rupee puuhaan jotain puutöitä!samasen muija puhuu puhelimessa koko vitun päivän ja haukkuu ukkoonsa mutsilleen.olin samasen hemmon kanssa vähän aikaa duunissa ja kerto jottei rahat riitä,muija lähtee käveleen.urpo.nakkais muijan pihalle ja duunais lapsia niin voisin kiukutella.

    • Wanha uggomies

      Kerrostalossa on määritelty ajat yörauhalle, joita naapurisi kertomasi mukaan noudattavat säntillisesti.

      "Päivärauhaa" on turha vaatia tai pyytää koska sellaista ei kerrostalossa ole. Jos normaalin piiriin kuuluvat äänet (kävely, kolina, lasten leikkiminen) häiritsevät on muutto todennäköisesti ainoa vaihtoehto. Hiljaisuutta voit toki pyytää naapureiltasi, mutta heillä ei ole mitään syytä ottaa pyyntöäsi kuuleviin korviinsa.

      Tämä siis vain faktana.

      • silmät kiinni

        siinä meillä vanha penetraattori


    • fjkfjldsncaoldsnfie

      Mä aikoinaan räjähdin naapurin kersoille ku joka piipin aamu kersat meni portaista alas kaiteita kolistellen ulos leikkimään. Olin hyytävän väsynyt ja taisi olla viimeinen opiskeluvuosi menossa, niin mää vaan kävin ärjymässä oman oveni takana, etteikö tääl hiihtolomalla saa nukkua rauhassa ja läiskäsin välioven kiinni vihaseen. Se Loppui siihen kuin seinään.

    • Made in Th...and

      Toi on niin tuttua. Meille muutti äiti lapsineen alakertaan toukokuussa ja elämä onkin ollut yhtä helvettiä siitä lähtie. Kun lapset ovat suomalaisella isällään, niin mamma riehuu sitten rattopoikansa kanssa 24/7. Tosi nyt kun ollaan kuunneltu musiikkia, eivät pahemmin enää viihdy täällä kun lapset ovat pois. Meille siis kuuluu jumalaton töminä ja ovien sekä pattereiden paukuttelu alakerrasta.

    • Nuori m

      Mulla samansuuntaista ongelmaa kun tuossa ylempänä asuu kanssa lapsiperhe. Jokapäivä kuuluu vähän väliä voimakas kanta-astuminen ja lattian paukutus. Sellanen ääni niinku joku jollain terävällä kepillä hakkais lattiaan. Onneksi se sentään yleensä yöllä loppuu eikä ala kovin aikaisin aamulla.

      • Nuori m

        Siltähän se vähän tuntuu että lapsiperheillä on joku etuoikeus aiheuttaa jatkuvaa häiriötä mutta varmaan heti tulis valitus kun itse pitäis kerrostalossa yhdet bileet.


      • hohhoijakkaa10
        Nuori m kirjoitti:

        Siltähän se vähän tuntuu että lapsiperheillä on joku etuoikeus aiheuttaa jatkuvaa häiriötä mutta varmaan heti tulis valitus kun itse pitäis kerrostalossa yhdet bileet.

        Totta puhut.
        Valittajana ekana olisivat nämä kauhukakaroiden vanhemmat, kun kullanmurut eivät saa nukkua juuri silloin, kun haluavat, että jaksaisivat taas riehua kunnolla.
        Eihän ketään häiritse satunnainen meteli, mutta jatkuva, päivästä toiseen kuuluva metelöinti jo häiritsee jokaista hieman huonompikuuloistakin saatikka vielä normaalin kuulon omaavia.

        Paras olisi, että lapsiperheet asuisivat samassa talossa, nuoret, keski-ikäiset ja vanhemmat taas omissa taloissaan.

        Ei varmaan olisi ainakaan kaupunkien, vvo:n ja mitä niitä on isompia vuokranantajia onkaan, hiukan järjestellä talojaan asukkaiden mukaan.
        Johan niitä hiukan onkin, esim. opiskelijatalot ja huonoimmille iäkkäimmille vanhustentalot.


    • uskomaton naapuri

      Mitäköhän yläkerran ukolla päässä liikkuu kun hommaa pianon kerrostaloon?????????????????Niin joo onhan hänellä pieni tumma vaimo ja lapsia jotka eivät noudata Suomen sääntöjä.Heillä on piano,kovasti koliseva kuntolaite sekä jatkuvaa kolistelua.

      • Isännöitsijä

        Piano on kielettyä kerrostaloissa ja kuntolaitteita löytyy kuntosaleista.


      • ime melaa!
        Isännöitsijä kirjoitti:

        Piano on kielettyä kerrostaloissa ja kuntolaitteita löytyy kuntosaleista.

        Laitatko lakipykälät näkyviin, jossa nuo on kielletty? Itse en muista nähneeni tuollaisia pykäliä.
        Taidat olla pitkäaikaistyötön vuokralurkki, joka kuvittelee olevansa isännöitsijä.


      • yliemännöitsijä
        Isännöitsijä kirjoitti:

        Piano on kielettyä kerrostaloissa ja kuntolaitteita löytyy kuntosaleista.

        pieno ei ole kielletty, jos ei soita ammattimaisesti.


    • jimm2

      se sika kuka pitää jatkuvasti meteliä ja pakottaa lapset riehumaan,on velvollinen maksaan äänieristyksen naapureille,toivotaan et tästä tuleee totta koska kuultuon tänään ei saa hyppiä,ja vanhemmat hoitoohjelmaan

    • kevennys

      Pillastuin joskus yläkerrasta kuuluvaan meteliin keskellä yötä. Maltoin kuitenkin mieleni enkä mennyt ovea hakkaamaan, vaan keittelin kahvit ja tyydyin kohtalooni.
      Alakerran asunnon ikkunasta näin kohta koko yläkerran perheen tulevan vasta kotiin???
      Kuka siis metelöi? Vastaus: Yksin kotiin jätetty KISSA. Net kuulemma rotestoivat yksinäisyyttään ryntäilemällä ympäriinsä niin että tuolit liikkuvat ja päydälle jätetyt kolikot lentelevät pitkin lattiaa. Se hyvinkin selitti metelin.
      Tulipahan vältettyä taas yksi välikohtaus naapurin kanssa :)

      • Anonyymi

        Mitä sillä on väliä mikä äänen aiheuttaa. Asunnossa kirjoillla oleva on vastuussa siitä että asunnossa ei meluta, kissoistaan, koiristaan, jälkeläisistään, vieraistaan. Ei mitään vastuutyhjiötä voi olla olemassa.

        Perheen aikuiset ovat velvomlisia tarttumaan toimeen rivakasti, jos saavat tietää asunnossaan meluttavan.

        Voi pyytää lastensuojelum, koirakouluttajan, antaa koiran pois, kieltäävieraat, jos he meluavat ja aiheuttavat naapurille häiriötä.

        Eikö tämä olenormaalia?


    • Käyt.

      Sanomassa naapureille, koittakaa elää hiljaisemmin, koska mekastuksenne on häiritsevää. Turha täällä netissä on kirjoitella, ei se ratkaise ongelmaasi.

    • Kotirauhan julistaja

      Koti on paikka, jossa jokaisen pitäisi saada olla rauhassa kenenkään häiritsemättä. Etenkin kun elämä on niin hektistä, kiirettä ja ruukaa kaikkialla, työssä, kaupoissa, parkkihalleissa, kaduilla, teillä.
      Sallitaan siis jokaiselle KOTIRAUHA!

    • Maressi

      Eiköhän tuoltakin taustalta löydy joku loppuunpalanut äippänä, jolta ei löydy enää kykyä tai halua asettaa lapsille rajoja. Jossain vaiheessa järjen pitäisi kertoa ettei normaaliin leikkiin kuulu vaikkapa silmitön parketin paukuttaminen jollain metallisilla leikkiautoilla (nimimerkillä kokemusta on). Nykyajan elementtirakenteisissa kerrostaloissa saavat naapuritalojen asukitkin kaivella korvatulppia jos lapset saavat meuhkata ilman mitään kontrollia.

      Tämä on vähän sama asia, kuin minä ottaisin tavakseni kuunnella hevimetallia 300W kaiuttimista nuppi kaakossa pitkin päivää ja puolustautuisin sillä periaatteella, että saahan kerrostalossakin nyt päivisin musiikkia kuunnella. Pitää tottua kollektiivielämään nääs.

      Asiasta voi kyllä käydä huomauttamassa ihan asiallisesti naamatusten. Jos ottaa tuosta nokkiinsa, niin ei ole kyllä huomauttajan vika.

    • ggggg4
    • Hermot koetuksella

      Kerrostalo on kaikkein meluisin asumismuoto. Onneksi yksi lapsiperhe vähemmän kun muuttivat ok-taloon. Välilllä meno kuulosti rappukäytävässä siltä että norsulauma menisi, kun menivät ulos palloa pelaamaan niin palloa pompoteltiin rapussa. Ja kolisteltiin kaiteita ja tömisteltiin kengillä sekä asunnon ovi paiskattiin kiinni (olisi mennyt varmaan menny nätimminkin kiinni)! Tosin melua riittää muutenkin kun yläkerran jannu hölisee yöaikaan kovaan ääneen kavereittensa kans sekä musiikki soi liian kovalla. Eräänkin kerran aamuun asti pitivät melua. Taloyhtiön säännöt kieltävät melun klo 22.00-07.00, ihmeen paljon Suomessa lukutaidotonta porukkaa!?

      • Anonyymi

        Huono tuuri. Omissa kerrostaloasunnoissa ja rivitaloasunnoissa on ollut pelkästään hiljaista porukkkaa.

        Kukaan ei ole puhunut rapussa, ei tuonut vieraita (tai jos on käynyt en ole huomannut/kuullut mitään, ei meteliä), ei antanut kakaroiden melskata pihassa, tai rapussa, koirat eivät ole haukkuneet, en ole kuullut mitään ääniä naapureista ikinä kerrostalossa tai rivarissa. Olen asunut yhdessä luhtiasunnossa ja 2 rivitaloasunnossa ja 3 kerrostalossa. Mistääm asunnosta en ole kuullut mitään. En yhtään mitään. Siis niin harvoin ettö voi ssnoa että ihmettelen miten muut pitävöt kerrostaloa meluisana. Mielestäni eniten yksityisyyttä ja kotirauhaa on kerrostalossa.

        Rivitaloasunto oli talon päätyasunto meillä ja vieressä lapsiperhe. Koululaispoika ei aiheuttanut mitään häiriötä, en kuullut tai nähnyt pihassa eikä asunnosta kuulunut mitään ei tramppoja silloin ollut, pihassa ei leikkipaikkaa ainakaan en huomannut, ei ainakaan talojen muodostamalla sisäpihalla ja jos oli niin pelkät keinut eikä meteliä. Joko niitä ei kukaan käyttänyt tai käytti hiljaa, koska en enää muista, edes oliko mitään leikkipaikkaa. Itse en ole käyttönyt, jos huutoa olisi ollut, muistaisin. Toisessa rivarissa en edes tiedä ketä, minkä näköisiä vieressä /talossa asui. Eivät ulkoilleet.

        Sama juttu luhtitalossa ja kerrostaloissa. En kuullut tai nähnyt mitään. Yhdessä kerrostalossa kuului 3 vuoden aikana muutaman kerran illalla /yöllä musiikkia. Eli noin kerran vuodessa siis naapurista pieni musiikin ääni. En tosin kuunnellut, ei kiinnosta kuunnella, mutta kuulin tämän mentyäni nukkumaan, mutta en laita lappuja tai soita ovikelloa kun muuten rauhallista, itsekin olen ollut nuori. Omat lapset eivät kärsi jos noin harvoin bileet. Liikenteen äänet kuului yhdessä . Eli täysin hiljainen ja rauhallinen alue.

        Omakotitalossa sen sijaan koirien haukkuminen, lapsilaumojen huuto kirkuminen ja karjuminen ja mekastus, rellestys, joukkueurheilu, trampat, ruohonleikkuut moottorisahat painepesurit rakentaminen naulapyssyt porat jatkuva porukan kovaääninen ravaaminen kadulla, huuto urheilu melske skeittilaudat mopot, taaperoiden ja vamhempien, kaikki meteli kuuluu omakotitalossa.

        Kerrostalosss, rivarissa kenellekään ei tule mieleen kään alkaa harrastaa pihassa jotain tai jäädä siihen naapureiden pällisteltäväksi.

        Kerrostaloissa ja rivitaloissa asui ihan eri tyyppisiä, ei mitään tarvetta että muiden olisi huomattava heidät, jälkeläisensä, eivät aiheuttaneet haittaa tai häiriötä.


    • Yläkerran poppoo

      Anteeksi että asumme yläkerrassanne ja meidän kaikki äänemme kuuluvat teille, Anteeksi kun elomme häiritsee teitä. Anteeksi kun olemme olemassa koska muuten elämänne olisi täydellistä. Meillä on laminaattilattia joka on asennettu väärin muovimaton päälle ja kävelymme kuuluvat teille selvästi, kävelimme siinä miten vain. Jopa tavallinen puhe ja kuiskauksetkin vissiin kuuluvat kun muistutatte meitä niistä koputtamalla lattiaan. Voin vain sanoa että olemme vastoin tahtoamme asumassa yläkerrassanne koska lapsiperheet eivät saa nykyään mistään kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja ja tämä on ainut kohtuuhintainen asunto tällä seudulla. Emme siis todellakaan halua tahallisesti häiritä teitä mutta koittakaa ymmärtää että talo jossa asumme on niitä helvetin esikartanoiksi kutsuttuja täysin äänieristämättömiä betonimurjuja 70-luvulta. Kun saamme rahaa ja pääsemme veloistamme lupaamme lähteä pois ja se päivä tulee olemaan myös meidän onnen päivä. Pyydän kärsivällisyyttä koska meillä on velkaa yli 8000 euroa eikä yhtään rahaa säästössä

      • Anonyymi

        Mutta maalla on tyhjiä taloja


    • naapurit tykkää kovi

      Me asutaan vanhassa kerrostalossa, kaikki lapset soittaa rumpuja ja minä viulua. Kukaan ei ole koskaan valittanut meidän soitannosta, tykkäävät ilmeisesti. Mieheni on poliisi, ilmeisesti ei uskalla.

      • olette riivattuja

        olette pahimmat mahdolliset naapurit ja sinä virnuilet siellä :(

        Taidat olla sadomaso vai mitä?
        Onko kiduttaminen kivaa?
        Pidätkö itse kivusta tai pelottelusta?

        Miehesi on ääliö jos tuo on totta.


    • Hullu?

      Olin jäänyt työstä hoitamaan lähiomaistani joka oli kuollut juuri ennen uuden naapurini muuttoa.
      Uusi naapuri vaikutti alussa ihan mukavalta , nainen n. 50V.

      Ei mennyt kauaakaan kun naisen luona alkoi vierailemaan jonkinverran alkoholisoituneita ihmisiä etupäässä miehiä.

      Asun kerrostalon pohjakerroksessa .

      Yläkerran porukat(nainen ja hänen "jenginsä") olivat kai muuttanut omakotitaloista kun alkoivat lähes heti möykkäämään että "vittuilen " naiselle pitämällä telvision liian kovalla yms.
      Yritin olla hyvissä väleissä mutta tuntuu siltä eteivät vaan tajunneet miten hyvin äänet kantautuvat kerrostalossa.

      Olen yksineläjä eräälainen erakko joka elää omissa oloissaan talon sääntöjä noudattaen eikä juhli yms. meuhkaa joten koin aika loukkaavana sen miten otettiin alistamisen kohteeksi ja mielestäni ihan syyttä.

      Yläkerran naisen meno kävi ajanmittaa aina vain hurjemmaksi kävi ambulanssi ja poliisi joskus hakemassa jonkun juhlijoista . Naisen seinänaapurit alkoivat vaihtumaan taajaan.

      Lopulta jouduin luopumaan periaatteistani myöskin siitä ettei valita ulkopuolisille ja soitin poliisille kun alkoi lentämään taas kaikenlaista ruokaa yms. rojua lähes niskaan sieltä yläkerrasta.
      Poliiseille tuntui olevan vaikeaa tulla selvittämään tilannetta eivätkä he sitten tulleetkaan paikalle pelkäsivätkö vai olivatko jo kyllästyneet naapurin naiseen en tiedä , naureskellen vaan totesivat että vai alkoi se tavaroitaan paiskomaan alas.
      Eihän ne tavarat olleet oikeastaan naisen vaan hänellä asuvan miehen omaisuutta rouva kun sai aika säännöllisesti hepuleita kun nautti alkoholia lääkkeidensä kanssa.

      Naapurin luona asuva mies oli puheidensa mukaan ollut aiemmin ruotsissa mielisairaanhoitajana ja osasikin kaikenlaisia "temppuja" , uhosi kovasti että "koitetaan vaan kuka kestää" hankki sitten iskuporakoneen alkaen poraamaan jotakin lattialle asetettua kappaletta(tuskin lattiaa ehkä betonista pihalaattaa ) jolloin alakerrassa oli entistä tukalammat oltavat.

      Hyvin loukkaavaa että joutuu jonkun naapurin ryyppyremmin vihan kohteeksi jota vielä joku ihan oikeasti häiriintynyt nainen manipuloi.

      Lopulta kun apua ei kerran ( oikeastaan soitin vain yhden kerran poliisille ) tullut ja valvoin aika kauan elämä alkoi mennä pieleen , jouduin karenssiin kun en muistanut ilmoittautua työkkäriin, jouduin menemään sosiaalitoimistoon joka hylkäsi hakemukseni , lisäksi sairastuin vesirokkoon ja en voinut mennä kauppaan tartuttamaan muita.

      Lopulta valvottuani tarpeeksi sain omituisia vilunväristyksia joista päättelin että valvominen saatta olla jopa tappavaa tai jotenkin vammauttavaa jos verisuoni päästä naksahtaa.
      Lopulta siinä kaaoksen keskellä kuumeissani aattelin jo tappaa itseni jotta painajainen loppuisi.

      Lopulta en onnistunut enää peittämään vihaani vaan kohdistin sen viranomaisiin ( vaan en naapuriini jonka tajusin olevan todella sairas jopa itseäni sairaampi ihminen )
      Ynnäsin yhteen mitä kannattaa tehdä siinä tilanteessa ja totesin että nyt kannataisikin olla "hullu" kun ei ole rahaa eikä voisikaan mennä kauppaan ja pitäisi päästä vähäksi aikaa pois siitä hullunmyllystä ennen kuin tosissaan päässä suoni katkeaa .

      Niin hakeuduin paikalliseen mielenterveyskeskukseen josta sainkin sitten olemukseni perusteella ( vesirokkoinen tulehtunut naamani ja valvotut viikot) perusteella lähetteen ns. hullujenhuoneelle .
      Sain siis lähetteen ja otin taksin ja lähdin hullujenhuoneelle pakoon "hullua" naapuriani .

      Hullujenhuoneella olikin erikoista kun sen asukit eivät tuntuneet läheskään niin hulluilta kuin sen seinien ulkopuolella olevat ns. normaalit ihmiset , poikkeuksiakin oli esim.joku saattoi pompata ylös keskellä yöllä rukoilemaan (mutta se oli pientä verrattuna "siviilien" möykkäämiseen ja asuntoni oven hakkaamiseen) .

      Tosin siellä hullujen huoneellakin oli eräitä alistamisen haluisia jotka sättivät siitä että olin "repinyt naamaani vaikka oli ollut vesirokko , että lähes leukaluu oli näkyvissä yms. " ( Tottahan se on että vesirokko vähän kutiaa ja kun korvatulpat ei kotona auttaneet siihen jytinään niin painoi kämmenen syrjällä korvaa vasten niin kovaa että kai se käsivarsi- ja kämmenluu vesirokkoista ihoa vioittivat)

      Samana iltana kun menin "hoitoon" tarjottiin jotakin nukahtamislääkettä tms. joten otinkin sen .
      Seuraavana päivänä kysyttiin että olinko nukkunut johon totesin että paljon paremmin kuin kotona mitä nyt heräsin vain yhteen rukoushetkeen kun joku pomppasi rukoilemaan johon tohtori totesi että " .. niin katsos kun täällä on ihan hullujakin ihmisiä hoidossa! "

      Pari päivää olin tuolla hullujenhuoneella ja lähdin siten lomille (katsomaan oliko talo vielä pystyssä) josta palasin sitten taas loppuviikoksi "hoitoon".
      Oltuani viikon kirjautuneena hullujenhuoneelle olinkin jo parantunut ja sitten sainkin sossusta rahaa ruokaan .

      Loppujen lopuksi olen sitä mieltä että poliisin tulisi suhtautua vakavasti ja tasapuolisesti kaikkiin niihin jotka apua heiltä pyytävät myös meihin "hulluihin".

    • sanna*

      Lasten pitää saada leikkiä. Ihan ymmärrettävää, etteivät istu kädet ristissä sohvalla. Kohta ne kuitenkin kasvaa, ja istuu koneellaan päivät pitkät, sitten helpottaa äänet. Satut myös asumaan talossa, jossa ei äänieritys ole ihan kohdallaan. No melko harvassa asunnossa on.

      Itse asuin jonkun aikaa syntisyyteen taipuvan alkkisnaisen alakerrassa: voi kiesus. Miesvieraita riitti. Huudettiin, haistateltiin, paiskottiin tavaroita, ja toisia ihmisiä. Välillä "rakastettiin" kovasti, sänky meinasi tehdä reiät kattooni. Kaamea rytinä, kun läskit äijät jyystivät naista, joka kirkui. Onneksi sessiot eivät kestäneet kauaa. Mutta sitten riitely taas jatkui. Taukosi hetkeksi, meinasin päästä uneen, ja eikun taas riideltiin. Hiljaa olivat about vuorokauden viikossa, kun taju oli kankaalla. Nice. Soiteltiin poliisia ja ambulanssia. Lopulta saatiin eukko häädetyksi.

      Tuosta edellisestä oppineena: opettele sulkemaan korvat. Äänet eivät ärsytä, ellei niiden anna. Ajattelee ja tekee vain omiaan. Meditoi. Isossa maailmassa ei ole hetkeäkään hiljaista - esim. Japanissa. Myös asunnot ovat sikapieniä. 30 neliössä vaan nukutaan, vaikka muutama perheenjäsen pelaisi tai/ja katsoisi teeveetä.

      Korvatulpat ja nappikuulokkeet auttaa myös.

      • Anonyymi

        Oletko käynyt japanissa.

        Perheet pieniä, ihmiset hiljaisia.


    • Ratkaisun avaimet

      Aloittajan ongelma toisten asioista poistuu tällä kätevällä laitteella.
      http://www.kaalimato.com/catalog/Portable Sex Machine - Panokone_p_31677.html

      Hieman muuta ajateltavaa niin ei tule tungettua turpaansa toisten asioihin.
      Jos et kestä asua kerrostalossa jossa on NORMAALIA ELÄMÄÄ, niin MUUTA OMAKOTITALOON.

      • tilulii1

        Hieno idea,oletko jo tilannut omasi? Tällaisia leluja kun tiputtaa naapurin
        postiluukusta,niin löytää kiljuvat äpärät muuta tekemistä.
        Heeehehehehehehehehehe........


    • sipriina2

      Korvatulpat, niin saat nukkua rauhassa.

    • asumisrauhaa

      Meille vuokratalossa tulee vuosittain ja häiriöitten jälkeen tiedote jossa mainitaan -Elä kuten toivot muidenkin elävän . Minun rapussa on ainakin nyt ihmisiä jotka tuon ymmärtävät. Myös sellaisia joita häiritsee yksikin yöllinen ryyppymeteli. Heti antavat palautetta ja niin tein minäkin ja loppu kuin seinään se mekastus.
      Kerrostalosta pitää löytää sellainen porukka joka vetää yhtä köyttä ja valittaa heti kun sietokyky ei kestä.
      Tehoaa normijärkisiin heti.

    • Asukki

      Kokemuksesta viisastuneena minä ostin asunnon ylimmästä kerroksesta. Maksoihan se enemmän, mutta on ollut sen arvoinen. Suosittelen.

      • ok-keisari

        Ei ylin kerros mitään takaa. Lasten meteli kuuluu kyllä ylöspäinkin.

        Itsekin olin aikanaan ketjun aloittajan kuvaamassa tilanteessa. Joitain vuosia kärvistelin, muutinkin häiriköiden vuoksi kolme kertaa.

        Sitten tein sen minkä jokaisen miehen pitää tehdä: hankin vaimon kanssa omakotitalon. Aijaijai, mikä upea rauha.

        Nyt on tosin omat muksut meluamassa, mutta eihän se itseä haittaa. Ja ei häiritse muita.


      • Hohhoijakkaa10
        ok-keisari kirjoitti:

        Ei ylin kerros mitään takaa. Lasten meteli kuuluu kyllä ylöspäinkin.

        Itsekin olin aikanaan ketjun aloittajan kuvaamassa tilanteessa. Joitain vuosia kärvistelin, muutinkin häiriköiden vuoksi kolme kertaa.

        Sitten tein sen minkä jokaisen miehen pitää tehdä: hankin vaimon kanssa omakotitalon. Aijaijai, mikä upea rauha.

        Nyt on tosin omat muksut meluamassa, mutta eihän se itseä haittaa. Ja ei häiritse muita.

        Huom! Eihän se meteli kuulukkaan samalla tavoin siinä asunnossa, missä esim. lattiaa hakataan tai muuten lapset "touhuaa".

        Ne äänet kaikuu moninkertaisena alapuolen asuntoon.


    • omakotitalo!

      Olette näemmä täysiä idiootteja kaikki.

      Muuttakaa omakotitaloon. Asuin itse kerrostalossa melkein 20 vuotta.
      Nyt asun maaseudulla omassa rauhassa omassa omakotitalossa. Ei häiritse naapurit, eikä tarvitse ihmetellä häiritsenkö minä heitä!

      • Hohhoijakkaa10

        Kukahan se yksipuolisesti ajattelee asioita?

        "Olette näemmä täysiä idiootteja kaikki.

        Muuttakaa omakotitaloon."

        Olenkin lähes koko ikäni asunut omakotitaloissa, mutta nyt emme enää pysty hoitamaan lumi-ja pihatöitä (ei vielä iän takia, vaan toisella niskanikamaongelmat ja toisella selkä petti), siksi kerrostaloon muutto oli "pakollinen".

        Emmekä tarvitse enää tilaakaan niin paljon, kun lapset eivät asu enää kotona.

        Niin ja vanhustentaloon emme pääse vielä aikoihin:)

        Kun työkyky menee, niin eipä paljon olisi varaakaan leveesti asua.

        Elämäntilanteita on monia, ei noin yksoikoisesti voi sanoa: muuttakaa omakotitaloon.
        Ajattele hiukan.


      • On näitä nähty

        On täälläkin ongelmia vaikka kuinka luulisi omaan rauhaan pääsevän. Naapuriin kun aletaan rakentaan tai muuttaa kakaraperhe joka lättää tramboliinit toisten terassien viereen tai edes puolen kilometrin päähän niin meni asumisrauha hetkessä.

        Räykyttävä luonnevikainen rakki ja samanlaiset idiootti ja vialliset kakarat kun kiljuu, tappelee ym. aikuisten rähinä joilla eroa edeltävää skiasmaa kenties ja tappelua töistä.

        Vaikka muuttaisi mihinkä rauhaan niin se saattaa olla hetken päästä mennyttä iloa. Meilläkään ei ollut aluksi kuin yksi naapuri ja kymmenen vuoden sisällä oli jo kolmella suunnalla. Kolmet tramboliinit ja hirveä kiljunta joka ilmansuunnasta puski tontillemme. Eikö meluava kakaralauma voisi mennä sinne missä ei ole naapureita kuuloetäisyydellä ja antaa asumisrauhaa tiheästi asutuille alueille muuttaneille asukkaille?

        Olen puutarha harrastaja joka viettää aikaa aika paljon siellä saadakseen kaunista tulosta aikaiseksi niin on aika karmeaa työskennellä kakaroiden kiljunnassa joka on niin järkyttävää ja hermoja raastavaa ettei ole mikään. Kieltää ei saa tai tulee poliisit, se nähtiin. Päiväkodeissakin voidaan kieltää mutta naapuri ei saa. Tulee poliisit vaikka lopun ikää niin kielsin. Sitten oltiin sovittelussa kun ne eivät enää jaksaneet. Minua ei väsyttämällä estetä toteuttamasta omia oikeuksiaan. Jaksan vaikka kuuhun. Taistelu ei lopu näemmä koskaan kun naapuri muuttaa pois niin tulee uusi ongelma tilalle.

        Jos ne idiootit muuttaa kerrostalosta omakotitaloon niin siellähän saa huutaa niin paljon kun kurkusta tulee naapureita ajattelematta, näin ajatellaan. Meidän tontin viereen ei laiteta yhtäkään tramboliinia ja kysykää se heti tonttia ostaessanne mitä sinne saa laittaa ja mitä ei suunnitellessanne mitä navettoja ym. huvisisirkuslaitteita.

        Täältä lähtee ne sirkuslaitteenne heti pois jos tänne niitä suunnittelette. Viekää kakarat kiljuun huvipuistoon mutta tänne pihoihin niitä ei tuoda. Joku on yrittänyt mutta epäonnistui ihan täydellisesti. lestaadiolais tai joku muu uskovainen se oli joka yritti. Hajos se suhde äkkiä jostain kumman syystä mitä ei saanut kukaan selville.

        Nämä pikaperheet vituttaa jotka tulee ja menee eikä kukaan jää. On näitä vitun pika perheitä jotka tulevat ja menevät matkalaukkujensa kanssa. Ämmä väsää kakaroita kiireesti jollekkin ja sitten se on ohi. KAUHEA huuto ja tappelu sen kakaran väsäämisen välissä ja sitten se on ohitse.


      • Höpö höpö
        On näitä nähty kirjoitti:

        On täälläkin ongelmia vaikka kuinka luulisi omaan rauhaan pääsevän. Naapuriin kun aletaan rakentaan tai muuttaa kakaraperhe joka lättää tramboliinit toisten terassien viereen tai edes puolen kilometrin päähän niin meni asumisrauha hetkessä.

        Räykyttävä luonnevikainen rakki ja samanlaiset idiootti ja vialliset kakarat kun kiljuu, tappelee ym. aikuisten rähinä joilla eroa edeltävää skiasmaa kenties ja tappelua töistä.

        Vaikka muuttaisi mihinkä rauhaan niin se saattaa olla hetken päästä mennyttä iloa. Meilläkään ei ollut aluksi kuin yksi naapuri ja kymmenen vuoden sisällä oli jo kolmella suunnalla. Kolmet tramboliinit ja hirveä kiljunta joka ilmansuunnasta puski tontillemme. Eikö meluava kakaralauma voisi mennä sinne missä ei ole naapureita kuuloetäisyydellä ja antaa asumisrauhaa tiheästi asutuille alueille muuttaneille asukkaille?

        Olen puutarha harrastaja joka viettää aikaa aika paljon siellä saadakseen kaunista tulosta aikaiseksi niin on aika karmeaa työskennellä kakaroiden kiljunnassa joka on niin järkyttävää ja hermoja raastavaa ettei ole mikään. Kieltää ei saa tai tulee poliisit, se nähtiin. Päiväkodeissakin voidaan kieltää mutta naapuri ei saa. Tulee poliisit vaikka lopun ikää niin kielsin. Sitten oltiin sovittelussa kun ne eivät enää jaksaneet. Minua ei väsyttämällä estetä toteuttamasta omia oikeuksiaan. Jaksan vaikka kuuhun. Taistelu ei lopu näemmä koskaan kun naapuri muuttaa pois niin tulee uusi ongelma tilalle.

        Jos ne idiootit muuttaa kerrostalosta omakotitaloon niin siellähän saa huutaa niin paljon kun kurkusta tulee naapureita ajattelematta, näin ajatellaan. Meidän tontin viereen ei laiteta yhtäkään tramboliinia ja kysykää se heti tonttia ostaessanne mitä sinne saa laittaa ja mitä ei suunnitellessanne mitä navettoja ym. huvisisirkuslaitteita.

        Täältä lähtee ne sirkuslaitteenne heti pois jos tänne niitä suunnittelette. Viekää kakarat kiljuun huvipuistoon mutta tänne pihoihin niitä ei tuoda. Joku on yrittänyt mutta epäonnistui ihan täydellisesti. lestaadiolais tai joku muu uskovainen se oli joka yritti. Hajos se suhde äkkiä jostain kumman syystä mitä ei saanut kukaan selville.

        Nämä pikaperheet vituttaa jotka tulee ja menee eikä kukaan jää. On näitä vitun pika perheitä jotka tulevat ja menevät matkalaukkujensa kanssa. Ämmä väsää kakaroita kiireesti jollekkin ja sitten se on ohi. KAUHEA huuto ja tappelu sen kakaran väsäämisen välissä ja sitten se on ohitse.

        Sinähän muuten et määrää kenenkään muiden tramboliineista.


      • ffghgggg
        Hohhoijakkaa10 kirjoitti:

        Kukahan se yksipuolisesti ajattelee asioita?

        "Olette näemmä täysiä idiootteja kaikki.

        Muuttakaa omakotitaloon."

        Olenkin lähes koko ikäni asunut omakotitaloissa, mutta nyt emme enää pysty hoitamaan lumi-ja pihatöitä (ei vielä iän takia, vaan toisella niskanikamaongelmat ja toisella selkä petti), siksi kerrostaloon muutto oli "pakollinen".

        Emmekä tarvitse enää tilaakaan niin paljon, kun lapset eivät asu enää kotona.

        Niin ja vanhustentaloon emme pääse vielä aikoihin:)

        Kun työkyky menee, niin eipä paljon olisi varaakaan leveesti asua.

        Elämäntilanteita on monia, ei noin yksoikoisesti voi sanoa: muuttakaa omakotitaloon.
        Ajattele hiukan.

        Harvoin noin on että ei kumpikaan pysty toimimaan.


      • Kotirauha
        Höpö höpö kirjoitti:

        Sinähän muuten et määrää kenenkään muiden tramboliineista.

        Määrään ja sinähän et tiedä sitä että kotirauhanpiiriin kuuluu pihapiirikin.

        Yritä vain niin jäät toiseksi.


      • Määrään taatusti
        Höpö höpö kirjoitti:

        Sinähän muuten et määrää kenenkään muiden tramboliineista.

        Häiriötä tekevistä asetelmista voi valittaa ja näköhaitoista.

        Jos ei mikään auta niin on puukko jolla on voimaa.

        Naapurin häiriköintiin jos on tramboliini niin on naapurilla keinoja lopettaa se.

        Jos et sitä tiedä niin vie kiljunta peittosi muualle.

        Meidän terassin viereen et ainakaan sitä tuo. Se lähtee kaatopaikalle alta aikayksikön. Olen heittänyt kadulle muitakin kakaroiden romuja niin että lähtee ihan kaikki muukin. Kotirauhan piiriin et saa laittaa mitään melua aiheutuvia laitteita pihallesi.


      • Terveisin
        Höpö höpö kirjoitti:

        Sinähän muuten et määrää kenenkään muiden tramboliineista.

        Määrään niin et laita aivan varmasti sitä terassini viereen.

        Jos alat edes yrittämään niin yrityksesi jää aikomuksesi.

        En ala edes yhtäkään kesääni pilaamaan kuuntelemalla kiljuntaa.

        Menette vittuun kiljumaan aivan taatusti mutta ette tule minun korvan juureeni.

        Terveisin naapuri


      • selvänäkyjä
        Hohhoijakkaa10 kirjoitti:

        Kukahan se yksipuolisesti ajattelee asioita?

        "Olette näemmä täysiä idiootteja kaikki.

        Muuttakaa omakotitaloon."

        Olenkin lähes koko ikäni asunut omakotitaloissa, mutta nyt emme enää pysty hoitamaan lumi-ja pihatöitä (ei vielä iän takia, vaan toisella niskanikamaongelmat ja toisella selkä petti), siksi kerrostaloon muutto oli "pakollinen".

        Emmekä tarvitse enää tilaakaan niin paljon, kun lapset eivät asu enää kotona.

        Niin ja vanhustentaloon emme pääse vielä aikoihin:)

        Kun työkyky menee, niin eipä paljon olisi varaakaan leveesti asua.

        Elämäntilanteita on monia, ei noin yksoikoisesti voi sanoa: muuttakaa omakotitaloon.
        Ajattele hiukan.

        Olisit palkannut jostakin kerrostalosta työttömän lapioimaan lumet,niin olisit voinut pysyä maalla.Maatalo on moninverroin arvokkaampi kuin kerrostalon asunto.Parvekkeelle mahtuu muutamia kukkapurkkeja,mutta maalaistalon pelloilla voi kasvattaa ruokaa,ja siitä tulee olemaan kysymys enemmän kuin metelistä,pidä se mielessäsi.


      • sammal-etana
        Höpö höpö kirjoitti:

        Sinähän muuten et määrää kenenkään muiden tramboliineista.

        Höpö,tuki suusi.Yleisen rauhan nimissä joidenkin on otettava vastuu rauhan pitämisestä.Tuollaiset tyypit juuri pilaavat yhteiskunnan.HÖPÖ hyväksyy kaikenlaiset häiritsijät,saattaa itse kuulua heidän porukkaan.Ihmisen perusoikeuksiin pitää kuulua rauhassa eläminen.Se joka ensimmäiseksi asuttaa paikan,se sanoo uustulokkaille mitä siellä sallitaan.PISTE.


    • justjoo1

      Täyttä asiaa,äläkä anna periksi,periaatteita pitää olla.
      Tällä palstalla on muutamat idiootit kehoittaneet kerrostalossa asuvia
      muuttamaan omakotitaloon jos meteli häiritsee.Mihin se ongelma häviää
      jos muuttaa kaupungin alueelle,eihän kaikki halua maalla asua.Samanlaisia
      kakaroita kasvatetaan omakotitaloissa ja syy on kasvatuksessa epäonnistuneiden
      vanhempien.Nämä nykyiset some-vanhemmat kuvittelee,että koulu on sitä
      varten,missä opetetaan käytöstapoja.Jos olisi soveltuvuustestit vanhemmuuteen,
      niin monelta laitettaisiin letkut poikki,koska ei olisi edellytyksiä vanhemmaksi.
      Sama pätee myös koiran omistamiseen,jos et osaa kouluttaa,niin älä osta.

      • Nähnyt

        Nämä rahan takia kakaranteolla itsensä elättävät sossupummit pitäisi heti laittaa tarkkailun alle kun heiltä ei tule yhteiskelpoisia kansalaisia. Ne tehtailevat kakaroita vain saadakseen leivän omaan suuhunsa ei sen takia että huolehtisivat kakaroistaan.


      • Anonyymi
        Nähnyt kirjoitti:

        Nämä rahan takia kakaranteolla itsensä elättävät sossupummit pitäisi heti laittaa tarkkailun alle kun heiltä ei tule yhteiskelpoisia kansalaisia. Ne tehtailevat kakaroita vain saadakseen leivän omaan suuhunsa ei sen takia että huolehtisivat kakaroistaan.

        No jotkut ei tykkää käydä töissä esim sairaanhoitajana kokee että vastuullista, pykää haittakakaraa kirkumaan saa lomaa töistä.

        Lestat myös voi olla pirullisia ihmisiä, kakarat häiriköi tiellä vaipoissa


    • hulluko666

      Muuta pois tai hanki lääkkeitä.

    • Pummiperhe kuriin

      Käske niiden laittaa idioottikakaransa elämään ihmisten tavoin.

    • Minä vartioin täällä

      Jos elämisen äänet häiritsee niin pakkoko on asua kerrostalossa? Jos nyt ei ihan yökausia todella möykätä, kuten soiteta musiikkia lujalla tai kävellä puukengät jalassa edestakaisin, niin ei pitäisi olla ongelmaa. Kerrostalossa ei ole mikään pakko asua. Etenkin lapsiperheiden elämisestä väkisinkin syntyy meteliä, eivätkä lapset mene nukkumaan kuudelta illalla, jotta sinä saisit olla rauhassa. Jos et kestä mitään ääniä, voit hankkia korvatulpat tai esimerkiksi kuunnella hiljaisella radiota uneen päästäksesi. Tai jos oikeasti on liian häiritsevät naapurit, ala tuottaa itsekin enemmän meteliä, ehkä he sitten tajuavat.

      • Anonyymi

        mun mielestä noi hermoheikot meluhysteerikot vois painua asuun landelle lautamökkiin...


    • Jos meteli alkaa 07.00 ja päättyy myöhään illalla, he ovat tietoisia talon järjestyssäännöistä, joten ainut mahdollisuus on muuttaa omakotitaloon, rivitalon päätyyn tai ylimpään kerrokseen.

      Toki lapset saattavat olla päivällä tarhassa

      • Anonyymi

        Mihin se kakara ja koiramelu omakotitalosta katoaa.


    • Rockkia

      Jos asiallisesta huomautuksesta huolimatta huomattavan suuri meteli jatkuu, ehdotan että luukutat musiikkia yöaikaan. Kokeile ensin kerran nupit kaakkoon n. yhden biisin ajan. Jos metelöinti jatkuu, toista säännöllisesti.
      Huono puoli asiassa on että ns. hyvät seinänaapuritkit joutuvat kärsimään. Mutta jospa se lapsiperheen metelöinti kuuluu heillekin?

    • tiedän tunteen

      meillä sama ongelma.. paitsi että meluaja on talonyhtiömme puheenjohtajan koirat....... ne haukkuu aina yksin ollessaan aina kun joku kulkee rapun ovesta.. ja omistaja on välinpitämätön sanoo vain että no me muutetaan maaliskuussa pois. Olisi tullut hieno tarjois tehdä yö-töitä.. mutta alappa tekemään kun koirat päivällä haukkuu..

    • KerrosKorttitalo

      Ei muutakun otat 2 metrisen pölkyn ja paukutat täysillä kattoon silloin kun lasten leikki alkaa. Kyllä ne vanhemmat silloin huomaa, et jpotain pitäs asialle tehdä. Tuttavapariskunta osti/muutti kerrostalon eka kerrokseen, mis oli pommisuoja alapuolella. Ei häirinnyt 4 lapsen metelöinti. Onneksi ne on lapsia. Meteli loppuu noin 5 vuodessa. Jos siellä haukkuu koira, niin se haukkuu 15 vuotta ja uusi tulee tilalle haukkumaan.

    • Keskustelija95

      Ompas ärsyttävää ja varmasti hermoja raastavaa toimintaa yläkerran väeltä! Voisivat vähän ajatella, että alakerrassakin saattaa asua ihmisiä ja hekin haluavat olla joskus rauhassa, kuuntelemassa kolinaa. Vaikka kävisit sanomassa heille asiasta ystävällisesti, tai vähemmän ystävällisesti..sinulla on täysi oikeus siihen. Tämä voi kuullostaa vähä omituiselta, mutta esim kirjeen kirjoittaminen on oiva tapa ilmaista asia. Itse tekisin ainakin niin, vaikka kasvotusten voikin olla ehkä joidenkin mielestä parempi tapa sanoa. Jos et halua leimaantua lastenvihaajaksi, voit siis kirjeen muodossa, vaikka nimettömänä ilmoittaa ongelmasta. Miten itse asian parhaaksi näät.

      Asiasta kannattaa keskustella asiallisesti, ja kertoa että sinua todella häiritsee meluaminen, vaikka et olekkaan lasten vihaaja. Kerrot asian haittaavaan normaalia elämistäsi. Normaalien ihmiset pitäisi ottaa asia käsittelyyn, ilman mitään vihanpitoa. Toivottavasti saat asian hoidettua!

      • little-Dogie

        Mitäs vastaat,jos se mellakkaporukan pää tapaa sinut portaissa ja esittää kysymyksen,sinäkös sen kirjeen lähetit.Valehteletko,vai hyökkäätkö heti kimpuun varotoimiksi ? Se saattaa olla mustan vyön karaati-exspertti,ja putsaa sun seinäkellos.Sanomalehteen koiranpennun kakkaa,ja litteään lahjapakettiin,että mahtuu postiluukusta läpi,toimii joka kerta.


    • Piano sisään

      Ruohonleikkuri käyntiin sunnuntai-aamulla klo 8.00. Melu jatkuu pari tuntia. Ainoa konsti on pistää moottorisaha käyntiin omalle tontille ja antaa sen sitten käydä sunnuntai-iltaan tyhjäkäyntiä. Eiköhän pääse keskustelemaan noista ympäristöhäiriöistä.
      Vois kokeilla jotakin vastaavaa kerrostalossakin. Vaikkapa pianon soittoa muutaman tunnin yöaikaan.

      • Metelitön päivä..

        Täällä on just niitä joillekka vittumainen ämmä on tehtaillut monta kakaraa eikä saa nukkua pyhäpäivisin niin terrorisoidaan koko kylää senkin edestä.

        Antaa vain koko kylän kärsiä kun on itse saatettu siihen tilaan että ei voi nukkua pyhäpäivisin eikä koskaan.

        Yksi yksityisyrittäjä niin miksi meidän tarvitsisi kärsiä joka sunnuntai aamu ruohon leikkuusta kun yrittäjällä ei ole muuta aikaa leikata sitä? Menköön asumaan kerrostaloon.

        Minua vituttaa nämä sunnuntai aktiiviteettí ihmiset kun normaali ihmisillä on lepopäivä silloin. Yksi päivä edes viikossa jos saa ilman meteliä elää niin olisi ihanaa.


      • Anonyymi

        😭😭😭Miksi nautit kiusaamisesta


    • yritys on kovaa

      Joulu on riettain aika. Ainakin meille kuuluu yläkerran makuuhuoneen äänet selvästi kun siellä yritetään saada aikaan lapsiperhettä.
      Kovasti siellä yritetään, mutta en tiedä saavatko tuloksia?

    • ääkkösmölö

      Kaasuta ne ulos kämpästään. Sivele oven kahva paskalla. Laita pikaliimaa lukkoon sillä aikaa kun ne kaikki on poissa asunnosta. etc
      Väkevä joulupieru kaikille!

    • Kosto luo

      kostoa ja viha luo vihaa. Pitää muistaa että niitä naapureita on yleensä enemmän kuin se yksi. Kostamalla tulee asiat pahemmaksi, huonoimmassa tapauksessa saa vielä itse häädön.

    • hyvää joulua vaan

      Minusta sinun kannattaa sanoa asiasta lasten vanhemmille. Varmman eivät edes tajua kuinka hyvin meteli kuuluu naapureihin. Sitten asiasta seinään.. Kun luin vastauksia tähän en voinut olla huomaamatta ihmisten itsekkyyttä! Oli sitten kyse perheellisistä tai perheettömistä. Asiat pitäisi aina mennä niinkuin se itselle parhaiten sopii.. En tajua nykyajan oman perseen palvomista. Jos jokainen ajattelisi muita olisi kerrostalot ja koko maailma parempi paikka asua!

      • Anonyymi

        ei kannata, saat vaan turpaasi tai esim. autoasi vahingoitetaan kostona, niin sairata on kakaraperheen vanhemmat!


    • pajavasara

      Ry..sä naapuri on vihon viimeinen , eivät sopeudu kerrostaloon millään , luulisi aikuisten ihmisten tajuavan olla ihmisiksi mutta ei , asutaan ikkunaverhot kiinni kesät talvet kun pelätään että joku kurkistaa mitä touhutaan , ilmeisesti jokin nyrkkipaja myynti rihkamalle , kurkitaan ihmisten menemisiä ja tulemisia ikkunan nurkasta ettei vaan poliisi tai isännöitsiä olisi tulossa kuuntelemaan oven taakse. aivan pokerina
      väitetään kaikkia muita rasisteiksi yms pas...a puheita ihan kirkkain silmin. hävettää veteraanien puolesta kun noita siedetään täällä, noille pitäisi olla asunnon omistuskielto. Eiköhän noita ongelmia riitä muutenkin viranomaisille.

    • pitää luovia

      Yläkerrassa asuu ulkomaalainen lapsi perhe, vanhemmalla lapsella on leluna joku ulkoleuksi tarkotettu kuorma-auto..jolla se vetelee pitkin parketteja...ääni on raivostuttava. Mahtaa olla lattia kunnossa :)
      Alakerrassa asuu toinen ulkomaalainen perhe 3 lapsen kanssa, joiden säännöllinen elämä pyörii siinä että isä käy kotona 24-03 yöllä..ja joka iikka hereillä. Kesällä tuohon aikaan kämpässä oli läjä muitakin ihmisiä...ikkunat ja ovet auki.
      Seinänaapurina on arabi mies joka intoutuu kuuntelemaan joskus sitä heidän joikha musaa täysillä. Mä vedän siihen päälle yleensä täysillä metallia ja jos tulee jotain allah musaa...soitan gospelia..demon hunter tehoo aika hyvin :D

    • otai

      Saatanan tukarilande, muuta sinne omakotitaloon jumalan selän taakse jos noin paljon ahdistaa tai ala syömään rauhoittavia stressiisi.

    • Hyvää joulua!

      Hyvää joulua vaan teillekin lapsivihaajat!

      • Nuori m

        Joo kyllä vihaankin lapsia ihan kauheesti. Hyvää Joulua vaan!


    • urpo1

      Osta korvatulpat!

    • Minä annan lapsille kuonoon. Oppivat olemaan hiljaa.

    • taikku yök

      Taikusta otettu ämmä ja suomalainen mies,siinä on sekasoppa valmis sit jos heillä on yhteisiä lapsia. Tervemenoa elämisen rauha.Ne helvetin tollot luule että voi elää ja metelöidä ihan miten vaan. Tosi outoja ihmisiä.

    • Geck

      yläkerran rättipää ei vaa saa äpäräänsä hiljaseks ja olee hakkaamat pattereit / lattiiaa joten olen altanut soveltaa vastamelu tatkiikka ja te spedet jotka kitisee et lapset saa olla ku pellos ni ohhoh :D kyllä ite ainaki opetettiin olee hiljaa kerrostalos tollast vitun äpäröintii kokoaja. ja oon käyny sanoo hlö.koht ei toiminu ni vastataa sit tulee tulel mahollisimman bassopitosii ja / tai loukkaavii biisei ni eiköhä mee sanoma perille vitun huora meluuvine äpärinee

    • Anonyymi

      Niin nämä jalkojenhakkaajat ja meluajat tekevät meluamista tahallaan että saavat valittajan näyttämään ääniherkältä
      Mutta kun lukee asumissääntöjä jalkojen hakkaajasta voi valittaa isännöitsijälle kotirauhan rikkomisesta mikäli meluaminen on jatkuvaa suosittelen tehdä näin

      • Anonyymi

        On asunnoissakin vikaa, jos kantapääkävely kuuluu asunnoissa sivusuunnassa.


    • Anonyymi

      Japanilaiset lapset ovat hiljaa .

    • Anonyymi

      Ei kuulu normaaleihin elämisen ääniin. PISTE

    • Anonyymi

      Kuka kokee lasten melun raskaimpana.

      Onko lapsettomat vai omat lapsensa jo isoksi saaneet.

      Vai riippuuko täysin siitä, miten paljon elämän aikana altistunut muitten lasten melulle.

      Vai riippuuko täysin esim kuka meluaa ja millaiset välit on meluajaan ja onko meteli esim tahallista.

      Ihmiset, jotka asuvat hiljaisella alueella (lapsia ei ole tai istuvat hiekkalaatikolla ja keinuvat kuten ennen lapset) ovat ikävä kyllä usein hyviä sanomaan lasten oikeudesta meluun.

      • Anonyymi

        Itse kuuntelisin mieluiten lasten riehumista kuin tuon alakerran hullun opiskelijalikan ja sen kaverin huutopuhumista, kolinoita yms ja kellonaika saattaa olla mikä tahansa ei noi välitä hevonvittuukaan


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      291
      3197
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1591
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe