Paprikan hirveä

haju..

Mikähän hirveä haju ostamissani paprikoissa on melkein aina sellainen kauhea mädän haju. Paprika ei ole pilalla eikä muuta, mutta se haju. Olen joutunut melkein aina heittää ostamani paprikan roskiin. Yleensä ostan muovittun paprikan, mutta joskuys myös ilman, mutta se haju mikä se on, onko ominaista paprikaoille?

Joskus on sattunut eteen paprika joka ei haise sille, mutta harvoin. Ja paprikoita ostan siis eri kaupoista, eri laatuja ja eri maasta kotoisin olevia.

38

3548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stupid girl

      Ja höpö höpö, onpahan taas trolli. Miksi sitten ostat niitä jos on paha haju, älytöntä. Monena vuonna oon kasvattanut itse ja ne ei kyllä haise.

      Tee niistä gulassia tai lahjota jollekkin.

      • mädänhajuhui

        jep kotona kasvatettu ei haise,mädäntyneelle minkin raadolle.mutta paprikan aineet aukaisee nivuset jotka haisee taas mädäntyneelle raadolle.itse heitän kompostiin kaiken paprikan joita tulee pakasteiden mukana väkisinkin ostettua.ei synyt edes koira ruokaansa kun oli paprikaa.


      • kaalikkas

        Jos se haisee puuceen alustalle, niin se on sitä ihteensä.


      • älytön69

        lopeta


      • hirveehaju

        sun mutsis haisee


      • mutsisoli

        Jos se haisee ja maistuukin puuceen alustalle, niin se on sitä ihteensä.


      • Anonyymi

        Urpo


    • ruoka-allergia

      On olemassa paprika-allergia
      http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00482
      ja nenä ekaks haistaa sopimattoman ruoka-aineen.
      Tai jos olet lääkekuurilla, jopa estrogeenit voi eri vaiheissa aiheuttaa ruoka-aineiden "töykkäämisen" , siis jätä parikat rauhaan ja me muut saamme moijata,

      Huom! myös varastoinnista voi tulla nk" kellarinhaju" joka haihtuu kun pesemme aina
      kotiintuodut kasvi-, hedelmä jne "saaliit"

      Elimistö kumma elin, reagoi herkästi. Älä pane suuhus mitään epämiellyttävää.
      Olethos nuuhkaillut luomuosaston tuotteita.saatat yllättyä.

      • stupid girl

        Kyllähän se NORMAALI järki sanoo että mitä ei pysty syömään sitä ei sitten osta.
        Mikä siinä nyt on niin vaikeaa tajuta, kyllä elämän voi elää ilman paprikaa.
        Helposti.


    • folioidsence

      Minun nenään paprika ei haise "hirvelle" vaan yleensä raikkaalle, lievästi metalliselle.

      Espanjalaiset olen jättänyt yleensä laariin ja olen ostanut hollantilaisia - naiseni vatsa reagoi herkästi juuri espanjalaisiin, mutta harvemmin esim. kotimaisiin. Yksi keino on pesemisen, puolittelun jälkeen on poistaa niin siemenkota, sen kannakkeet kuin myös paprikan sisäpinnan verkkomainen kalvo.

      Mielestäni paprika tuoksuu ja maistuu lähinnä raikkaalta, mutta ihmiset ovat yksilöitä eli mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi toiselle.

      Jos paprika haisee mielestäsi niin älä käytä sitä - kukaan ei pakota sitä käyttämään eikä kukaan syyllistä sinua sen pois jättämisestä ruoastasi.

      Ymmärrän sinua hyvin, sillä trendivihannes nykyään on fenkoli ja joka paikassa - minä en sitä taas siedä tai ymmärrä - mielestäni aniksen maku sopii vain lakritsiin - ehkä kyse on vain nuoruuteni karmeimman skraaban aiheuttama pernodin litkiminen, mutta silti jätän sen käyttämättä toki kokeiltuani sitä myös myöhemmällä iällä - ei vain toimi mun makunystyröihin.

      Ohjeena - mikä ei maistu niin älä käytä sitä - kukaan ei voi pakottaa.

    • Kotikisu

      Onhan niissa paprikoissa nykyään usein sellainen petriólin haju. Siis valmiiksi pakatuissa. Pesen laimella tiskiaineella ja käytän kypsennettynä, raa'asta paprikasta kun en muutenkaan välitä.

      • liverwursti

        Raaka paprika esim. maksamakkara-leivän päällä ohueksi suikaloituna on vain hyvää eli hyvää leipää paahdettuna, maksamakkaraa levitettynä lämpimän leivän päälle, päälle jääkaappikylmää paprikaa viipaloituna ja oheen kuumaa, makeaa maitokahvia mukillinen - maistuu hyvältä.

        Paprikan raikkaus maksamakkaran rasvaisuuden kanssa vain toimivat yhteen hyvin.


      • ggege

        (vihanneksia ei muuten pitäisi pestä astianpesuaineella, ihan vain sivuhuomautuksena. Ei tee hyvää elimistölle astianpesuaineet ja niitä joutuu, koska paprika on kuitenkin huokoinen, samasta syystä appelsiinejakaan ei pitäisi pestä astianpesuaineella. noiden pesuun riittää pelkkä hanakuuma vesi ja hyvä harjaus)

        asiaan:
        Olen huomannut saman, että joskus paprikat haisevat petrolille. Harvemmin niitä tulee enää ostettua, tai sitten haistan niitä jo kaupassa ja yritän löytää normaalin hajuisen. En usko, että se johtuu lajikkeesta, koska samassa erässä voi olla pahanhajuisia ja sitten normaalin hajuisia. Itse kasvattamani paprikat eivät ole koskaan haisseet muulta kuin paprikalta. Se haju on kuitenkin niin epämiellyttävä ettei pysty syömään koko vihannesta. joskus olen miettinyt sitäkin, että mahtaakohan paprika napata ympäristön hajuja itseensä helposti, esim. jos olisi vaikka joutunut pakokaasuhöyryihin (??)

        Tiedä sitten onko tästä vaivasta kärsivillä herkempi hajuaisti vai olemmeko ainoat, jotka ovat saaneet käsiinsä noita pahanhajuisia paprikoita.


      • pepper-fruit
        ggege kirjoitti:

        (vihanneksia ei muuten pitäisi pestä astianpesuaineella, ihan vain sivuhuomautuksena. Ei tee hyvää elimistölle astianpesuaineet ja niitä joutuu, koska paprika on kuitenkin huokoinen, samasta syystä appelsiinejakaan ei pitäisi pestä astianpesuaineella. noiden pesuun riittää pelkkä hanakuuma vesi ja hyvä harjaus)

        asiaan:
        Olen huomannut saman, että joskus paprikat haisevat petrolille. Harvemmin niitä tulee enää ostettua, tai sitten haistan niitä jo kaupassa ja yritän löytää normaalin hajuisen. En usko, että se johtuu lajikkeesta, koska samassa erässä voi olla pahanhajuisia ja sitten normaalin hajuisia. Itse kasvattamani paprikat eivät ole koskaan haisseet muulta kuin paprikalta. Se haju on kuitenkin niin epämiellyttävä ettei pysty syömään koko vihannesta. joskus olen miettinyt sitäkin, että mahtaakohan paprika napata ympäristön hajuja itseensä helposti, esim. jos olisi vaikka joutunut pakokaasuhöyryihin (??)

        Tiedä sitten onko tästä vaivasta kärsivillä herkempi hajuaisti vai olemmeko ainoat, jotka ovat saaneet käsiinsä noita pahanhajuisia paprikoita.

        Ihmiset ovat yksilöitä ja aistivat erilaisella herkkyydellä ympäristöään - toiset eivät huomaa mitään eroa maussa/hajussa ja toiset taas huomaavat pienetkin erot.

        Kuten kaikki tuoretavarat suojaamattomina kuljetettuina paprikatkin voivat ottaa hajuja itseeensä ympäristöstä koko logistiikkaketjun aikana aina viljelijältä kauppaan ja myös asiakkaan jääkaapissa. Selvimmin olen huomannut tämän banaaneissa, jotka liian usein maistuvat "varastolle". Joskus kohdalle on sattunut myös omenoita - kauniita pinnaltaan, mutta maku oli lähinnä homeinen ja siis syömäkelvoton.

        Paprikan makuun ja hajuun vaikuttavat myös viljelyolosuhteet, lajike ja lannoitus. Suomessa myydään lähinnä espanjalaisia paprikoita (joista naiseni saa usein vatsavaivoja kypsentämättöminä), jonkun verran hollantilaisia (jotka ovat neutraalempia) ja kesäisin kotimaisia (joita naisenikin voi syödä jopa raakana).

        Jos paprika maistuu pahalta niin ainoa keino välttääkseen huonon maun/hajun on vain olla syömättä sitä tai sitten kasvattaa sitä itse - parhaimmat paprikani olivat omasta puutarhasta.

        Hedelmien ja vihannesten pesuun tulee käyttää vain haaleaa vettä ja kuivata pinta puhtaalla talouspaperilla - se riittää.


      • paprikanhaju
        ggege kirjoitti:

        (vihanneksia ei muuten pitäisi pestä astianpesuaineella, ihan vain sivuhuomautuksena. Ei tee hyvää elimistölle astianpesuaineet ja niitä joutuu, koska paprika on kuitenkin huokoinen, samasta syystä appelsiinejakaan ei pitäisi pestä astianpesuaineella. noiden pesuun riittää pelkkä hanakuuma vesi ja hyvä harjaus)

        asiaan:
        Olen huomannut saman, että joskus paprikat haisevat petrolille. Harvemmin niitä tulee enää ostettua, tai sitten haistan niitä jo kaupassa ja yritän löytää normaalin hajuisen. En usko, että se johtuu lajikkeesta, koska samassa erässä voi olla pahanhajuisia ja sitten normaalin hajuisia. Itse kasvattamani paprikat eivät ole koskaan haisseet muulta kuin paprikalta. Se haju on kuitenkin niin epämiellyttävä ettei pysty syömään koko vihannesta. joskus olen miettinyt sitäkin, että mahtaakohan paprika napata ympäristön hajuja itseensä helposti, esim. jos olisi vaikka joutunut pakokaasuhöyryihin (??)

        Tiedä sitten onko tästä vaivasta kärsivillä herkempi hajuaisti vai olemmeko ainoat, jotka ovat saaneet käsiinsä noita pahanhajuisia paprikoita.

        Törmäsin juuri tuohon hajuun. Täysin kunnossa muuten, mutta tuo outo metallinen, petrolinen haju, tuntuu myös maussa. Espanjalainen Paprika.


    • ihmettelijä

      Itse olen ihmetellyt aivan samaa kuin aloittaja.

      Saman erän paprikoissa osassa on sisällä kamala roskiksen haju, osassa taas aivan normaali mieto raikas tuoksu. Eli kyse ei voi olla mistään allergiasta tai ongelmasta omassa nenässä tms.

      Päällepäin paprikoissa ei näy mitään eroa, sekä pahanhajuiset että terveen tuoksuiset näyttävät aivan hyviltä.

      Maku on molemmissa tapauksissa ihan normaali mutta minulta jää kyllä pahanhajuiset yksilöt syömättä.

      Olisi kiva tietää mikä aiheuttaa tuon mädän hajun osaan paprikoista.

    • ihmettelijä myös

      Täällä olen miettinyt ihan samaa asiaa. Ostin kaksi hollantilaista pakkaamatonta paprikaa. toinen haisee kuin viemärivedellä kasteltu ja toinen miedosti paprikalle. Samasta kaupast ja laarista molemmat. Ällöttää syödä pahanhajuista ruokaa.

      • niinsemaailmaon

        Itselleni ostamani paprikat ovat aina haisseet ja maistuneet - yllätys, yllätys - paprikalta.

        Toki niidenkin mauissa on ollut eroja, mutta mitään luotaantyöntävän pahaa makua/hajua en ole kokenut. Ilmeisesti ihmiset aistivat eri tavalla ja varsinkin yhdistettyinä muihin aineksiin maun/hajun aistiminen voi olla erilaista. Ainoa ratkaisu näyttäisi olevan välttää sitä mikä pahalle maistuu eli jättää paprikat hyllyyn.

        Paprikoihinkin taitaa päteä sama huomio kuin chileihin - saman pensaan eri hedelmät ovat maultaan/hajultaan/voimakkuudeltaan erilaisia vaikka näyttävätkin suht' samanlaisilta. Mikä sitten aiheuttaa nämä eroavaisuudet hedelmien välillä niin tuskin kukaan tietää - siihen on vain sopeuduttava esim. maistamalla pieni pala chiliä kantaosasta ennen ruokaan lisäämistä jotta saa sitä mitä haluaa mausteisuuden suhteen.


    • niinsemaailmavainon

      Itselleni ostamani paprikat ovat aina haisseet ja maistuneet - yllätys, yllätys - paprikalta.

      Toki niidenkin mauissa on ollut eroja, mutta mitään luotaantyöntävän pahaa makua/hajua en ole kokenut. Ilmeisesti ihmiset aistivat eri tavalla ja varsinkin yhdistettyinä muihin aineksiin maun/hajun aistiminen voi olla erilaista. Ainoa ratkaisu näyttäisi olevan välttää sitä mikä pahalle maistuu eli jättää paprikat hyllyyn.

      Paprikoihinkin taitaa päteä sama huomio kuin chileihin - saman pensaan eri hedelmät ovat maultaan/hajultaan/voimakkuudeltaan erilaisia vaikka näyttävätkin suht' samanlaisilta. Mikä sitten aiheuttaa nämä eroavaisuudet hedelmien välillä niin tuskin kukaan tietää - siihen on vain sopeuduttava esim. maistamalla pieni pala chiliä kantaosasta ennen ruokaan lisäämistä jotta saa sitä mitä haluaa mausteisuuden suhteen.

      • Paprikaplikka

        Itse rakastan paprikaa ja olen törmännyt pariin tällaiseen hajupommiin. Ulkopuolelta paprika näyttää ihan samalta kuin ne "normaalitkin", on napakka pinnaltaan ja väriltäänkin hyvä. Ulkopinta ei haise oudolta. Mutta se löyhkä paprikan sisällä kun sen halkaisee.. jessus! Se on kuin suoraa likaviemäristä. Ei käy mielessäkään että sitä söisi. Kummallakin kertaa heitin paprikan pussiin suljettuna roskikseen ja kuurasin veitsen ja leikkuulaudan ennen kuin jatkoin salaatin valmistamista. En jätä paprikoita ostamatta vain siksi että joskus on mätiä mukana. Mietin kyllä, että voisiko seuraavalla kerralla tällaisen hajupommin viedä kauppaan takasin - jos osaisivat selvittää mistä haju johtuu.


      • rahallevastinetta

        Vie ihmeessä ..katso mitä tekevät ja tutkivatko ko tuotteen ???


    • paprikasosekeitto

      sairaan hyvää
      http://ruokareseptit.fi/reseptit/kasvissosekeitto-keitto-paahdetuista-paprikoista-resepti/

      • täytetyt paprikat

        Paprikat ohra-sienitäytteellä (K) resepti

        liota ensin 2 dl ohraa vedessä parisen tuntia (tai pane illalla) ja keitä kasvis-liemessä..
        6 parikaa pese,leikkaa kansia auki koverra
        pannulle 3 rkl Flora Culinessea, 1 kpl sipulia , herkkusieniä tms 250 g voit lisätä myös pakastesuikalejuureksia , 1 tl salviaa 1 tl oreganoa 0,5 tl mustapippuria ja
        Lykkää pannuun -ainekset , lisää ohra ja mausta lopuksi ruususolalla.
        Töppää seos paprikoihin ja juustoraastetta pintaan ja ei ko uuniin
        Kypsennä 200-asteisessa uunissa noin 20 minuuttia


    • parikanisti

      Marokkolaiset uunipaprikat


      2 annosta

      2 isoa punaista paprikaa
      2 dl couscousia
      2 dl kasvislientä
      1 sipuli
      1 rkl öljyä
      1 tl kurkumaa
      1 tl paprikajauhetta
      0,5 tl kuivattua minttua
      100 g valkosipulituorejuustoa
      1 dl rusinoita
      3 rkl persiljaa
      ripaus suolaa
      ripaus rouhittua mustapippuria

      Pese ja leikkaa paprikoista kanta pois. Koverra sisältä pois siemenet ja valkea osa. Mittaa couscous-suurimot kattilaan ja kaada päälle kiehautettu kasvisliemi. Jätä suurimot turpoamaan kannen alle noin 5 minuutiksi.

      Kuori ja hienonna sipuli. Kuullota sipulit öljyssä pannulla. Lisää joukkoon mausteet ja anna maustua hetken. Sekoita sipulin joukkoon tuorejuusto.

      Sekoita couscous-suurimot haarukalla irtonaisiksi. Lisää kattilaan sipuliseos, rusinat ja hienonnettu persilja. Sekoita ainekset keskenään ja mausta suolalla ja pippurilla.

      Täytä paprikat couscous-seoksella ja nosta ne uunivuokaan. Pirskota uunivuokaan hieman vettä. Paista paprikoita 225-asteisen uunin keskitasolla noin 30 minuuttia

    • Yhhyh

      No minäkin lähdin katsomaan netistä, onko kukaan muu saanut näihin aikoihin tosi pahanhajuista paprikaa. Esp. paprika oli muovissa, joten haistoin aromin vasta kotona. Ulkonäkö ja maku ihan hyvät, mutta haju tosiaan ihan mätä. Aiemmin en ole vastaavaan törmännyt.

    • Kyllä s24 chätit ja tällaiset otsikotkin..kuspäiden paratiisi, wannabe tyhjäntoimittajaa myöten, mätääntykää ihme juttuinenne & tehkää jotain!

      • Albeena58

        Joo, joskus saman ongelma. Luulen että se haisee joku lannoite tai joku vihanneksen säästäminen kaasu. Kun itse kasvanut viljelys paikalla, se ei kasvaa ilman kasvihuonetta ja lannoitetusta. Mutta, koska en osta mitään Espanaan vihanneksia eikä hedelmiä. Se on 100 % väärin kasvatettu ja sitten poimitettu vihreänä ja vain suomalalaisten markkinointi kiinnostavat. ja vielä ihmeellisempi suomenkansa jotka niin tarkkaa ruosta. Hyvää ruokaa!


    • män52t

      no eipä mulla ole tullut vastaan pahanhajuisia paprikoita ehkä vähän on ollut mutta ongelma poistunut kun poistaa keskikohdan ja huuhtelee hyvin ja hyvää on

    • pathallapalaneen

      Voi olla muuntogeenisiä. Tai sitten johtuu kasvitaudista.

    • No elä osta niitä paprikoita!!!!!!!!!!!!

    • suolistosta_syntynyttä

      Tästä kohistaan nyt. Hienoa!!
      Ylläpito on jälleen kerran täysin ajan tasolla. Miltä se mahtaa tuntua kunnei ole tietoinen idiotismistaan. Todellakaan ei ole mitään yhteiskunnallisesti rakentavaa näissä keskusteluissa, minkä voisi valita etusivulle. Pitäkää vain jatkossakin tärkeät keskustelut pimennossa. Tietäähän sen keiden pillin mukaan hommanne teette.

    • S24_Kasvikset

      Taitavat nuo ylläpitokasviksetkin olla manipuloituja ja mätiä

    • lastenpuolesta

      Kotipaikkakunnallani en törmännyt koskaan täällä esiintyvään märän pahvilaatikon tai ns. kellarinhajuun jonka vuoksi olen joutunut heittämään roskiin nipun banaaneita ja muita hedelmiä ja vihanneksia. Nyt tämä ällöttävä haju on levinnyt elintarikkeista kulutustarvikkeisiin. Haju on niin tarttuva että kun tuoteeseen koskee haju ei lähde käsistä desillä tai pyykkipulverilla saatikka normaalilla saippualla. Rahdataanko meille tarkoituksella tuotteita joita muut maat eivät huoli ja onko tämä pikkukaupunki keskusvarastojen kaatopaikka? Kaupiaat eivät kaiketi tuotteitaan tarkastele mutta luulisi hyllyynlaittajen ihmettelevän tätä laadun taantumista määrän kustannuksella. Kaupat ovat pullollaan huonoa tavaraa. Hurlumhein puolustajat laittavat kaiken hajusteyliherkyyden piikkiin ja vaientavat ne jotka uskaltavat puutteisiin puuttua. Me emme ole euroopan alistettua pohjasakkaa. Tällä menolla ei mikään sote tms. pysty auttamaan elintarvmyrkkyihin ja muihin säilöntäkemikaaleihin sairastuneta. Oli vika missä tahansa tuoteen kasvatus, säilytys tai kuljetuspisteessä asiaan on saatava pikainen korjaus.

    • TxRauno

      Törmäsin ilmiöön juuri. Kahden hollantilaisen paprikan pakkaus K-Kaupasta, ollut jääkaapissa pari viikkoa.

      Hyvän näköinen, punainen paprika. Maistoin palan "kannattomasta" päästä, enkä siinä huomannut vielä vikaa. Siinä vaiheessa oli mausteista ruokaa juuri maisteltu, se ehkä peitti viallisen maun.

      Avattaessa paprika päästi kunnon tunkiomaisen tuoksun. Vastenmielinen bakteeriviljelmän haju tuli myös mieleen. Ehkä vähän naftaleenin "ihanaa tuoksua" joukossa. Yleensä vältän ruoan pois heittämistä kuin ruttoa, mutta tuo haju tuntuu nyt nimenomaan varoittavan rutosta ja tuhokuolemasta.

      Täytyy huomenna viedä sontakääryle kauppaan ja vaatia nyt ainakin rahat takaisin.

      • TxRauno

        Hajun perusteella ja vahvalla mutulla kyseessä diklooribentseenit.

        fi.m.wikipedia.org/wiki/P-Diklooribentseeni

        Että hyvää ruokahalua.


      • viimeisellä_rannalla

        kemikaaleja meille syötetään. Maailma on mennyt sellaiseksi.Maailmassa on aboutia rallaa semmoiset 7,6 miljardia ihmislajin edustajaa. Valtava jengi. Ilman kemikaalien antamaa boostia ja apua ravintoa ei riittäisi meille jokaiselle. Minkäs teet. Itselläni on pieni kasvimaa josta saa vuoden perunat, marjat,punajuuret, pavut. Tomaatit yms. talvella on ostettava kaupasta. Koko ravintoketju maalla, meressä ja ilmassa on peruuttamattomasti saastunut. En usko että asialle on enää tehtävissä mitään. Paskat on jo ihmiskunnan housussa. Onneksi tulevaisuuden tekoälyroboteilla ei ole näitä ihmisten murheita riesanansa. Voivat aloittaa seikkailunsa puhtaalta pöydältä. Jatkavat siitä mihin ihmiset lopettavat.


    • Anonyymi

      PÄprikkä on ollut maatyöläisen (orjan)perseesä

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      336
      3794
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1458
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1308
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1292
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1264
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1221
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe